Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Annihilism schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:51:
[...]

Wat kaasje ook al zei, het heeft geen zin om 1000x te herhalen wat een ander al heeft gezegt.. Verder is het dikke onzin om te zeggen dat de meerderheid het spel tegen vind vallen want dan zouden de cijfer op metacritic en gamespot (hierbij heb ik het over user reviews, niet paid critics) wel aardig wat lager zijn...

Late we overigens wat meer ervaringen bespreken in game en multiplayer voordat dit weer zon bash topic wordt...
Metacritic en Gamespot, die zijn lekker onafhankelijk. Ik denk dat ik met een review niet boven een zeer magere 7 uitkom, en druk ik me nog zacht uit.

Ik heb vanaf half 7 het huis voor mezelf, ik heb de game dinsdag binnen gekregen en nog niet uitgespeeld, en ik heb nog geen moment de behoefte gehad om de game op te starten. Dat zegt voor mezelf genoeg, en dat vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Vandaag ook maar eens aan multiplayer begonnen. Geen (overduidelijke) cheaters gezien gelukkig.

En waar de singleplayer misschien wat steken laat vallen, is de multiplayer helemaal top zo ver! Ik weet dat het (soms helaas) geen Crysis 1 multiplayer is. Power struggle had best mooi kunnen zijn in deze omgevingen (vond het in Crysis 1 te snel een snipefest worden door de hele open mappen in het algemeen), maar helaas moeten we het doen met wat conventionele modes. Maar dit werken ze erg goed uit naar mening. Geen 1 hit melee meestal, campen wordt niet echt aangemoedigd met de manier van killstreaks (hoewel het meestal behoorlijk lastig is om veel kills te halen) en de cloak en armor geven de game, net zoals in C1, een eigen feel een speelstijl. Mensen noemen het een mix van CoD, Killzone en Halo. Kan ik wel mee inkomen zo ver, de goede elementen van die games zitten er in.

Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft, want qua wapens en modules zit er niet zo veel variatie in. Maar voorlopig vermaak ik me prima :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
.

[ Voor 100% gewijzigd door pannekoek141 op 01-04-2011 22:27 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

pannekoek141 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:23:
@ icn
JIJ VOND DE GRAPHICS TEGENVALLEN
GA IS HEEL GOED KIJKEN DAN
of koop een nieuwe monitor
het spel is prachtig
heb je de gezichten wel is gezien !
De game ziet er zeker mooi uit voor multiplatform, zeker de mooiste engine daarvoor. Maar het is niet beter dan Crysis1. Crysis1 had scherpere textures en indrukwekkendere physics. Crysis2 voelt niet als een vooruitgang voor de pc.

En de gezichten en het algemeen bewegen van de menselijke personages vind ik juist het minst aan zowel Crysis 1 als 2. Ziet er een beetje te stijf uit. Games als Rage en LA Noire gaan dat een heel stuk beter doen. En zelfs bestaande games als Half-Life 2 en Uncharted doen dit ook beter.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ook jammer dat er niet echt "grote" vijanden inzitten, zoals de huge exosuits uit deel 1. Die Pinger was leuk enzo, maar echt ontzagwekkend? Nah, daar was ie veel te klein voor.

YouTube: Crysis vs. Crysis 2 - Gameplay Comparison

Maakt maar weer eens duidelijk wat ze eruit hebben gesloopt:

- physics
- dual wield
-aparte slots voor pistol en wapens
- AI
- nanosuit 1.0 ipv 0.5
- mighty fists :(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik heb ook crysis 1
en daar heb mij ook zo erg mee vermaakt :)!
en zelf als ik hem op gamer speel
haalt ie ong... zelfde fps als crysis 2 ;)
weet ik iemand nog een goeie upload site dan kan ik pics uploaden !
ik zit vast bij een missie met een tank
met zo,n pinger :P

[ Voor 3% gewijzigd door pannekoek141 op 01-04-2011 22:32 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/nz3yp4.jpg

Dit wou ik nog delen
Hier stond ik met m,n mond open te gapen
k vond het zo mooi :P

[ Voor 35% gewijzigd door pannekoek141 op 01-04-2011 22:49 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:28:
Ook jammer dat er niet echt "grote" vijanden inzitten, zoals de huge exosuits uit deel 1. Die Pinger was leuk enzo, maar echt ontzagwekkend? Nah, daar was ie veel te klein voor.

- physics
- dual wield
- AI
- nanosuit 1.0 ipv 0.5
Het nieuwe cover systeem zuigt ook ballen, de helft van de tijd werkt het niet of je zit vast in een sort cover pose terwijl je dat niet eens wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Niet zo zeiken joh.
Ik word hier een beetje toornig van !

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Jeroenneman schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:28:

- physics
- dual wield
- AI
- nanosuit 1.0 ipv 0.5
Holy shit, ik dacht dat ze bij de full release dat menu met "Adjust your TV settings" bij de PC versie intussen wel weggedaan zouden hebben. Niet dus. 8)7

Award for most lazy game development cycle goes tooo... Crytek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:27:
[...]

Tijd om een PC aan te schaffen en de oude Crysis eens te gaan spelen, die is pas non-lineair. Crysis 2 is een on-rails shooter ivm Crysis.
Voor de duidelijkheid; ik heb een PC en ik heb de 'oude' Crysis. Daarom ook het zorgvuldig gekozen woord 'relatieve' voor het woord vrijheid. Ik maak de vergelijking met shooters van afgelopen tijd zoals CoD en Killzone. In vergelijking daarmee is het minder lineair, en dat vind ik mooi. Crytek laat zien dat een shooter met spektal niet zo enorm 'on rails' hoeft te zijn als bovengenoemde games maar tegelijkertijd een heel duidelijke lijn heeft. Crysis 1 was vrijer, maar Crysis 2 is denk ik toegankelijker.

En dus kan ik toch meer van een shooter genieten dan ik in tijden heb gedaan. En ja, ook ik hoop dat we nog eens een meer Crysis 1 / Farcry achtige game voorgeschoteld gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ikvind het wel vermakelijk: je opnaaien over het idee dat het een port is (hoe die port dan superieur aan de console versie blijkt doet geen bel rinkelen) maar de game afzeiken omdat ze het geheel meer gestroomlijnder hebben gemaakt vind ik nergens op slaan. Als er niets aan een franchise veranderd werd was het immers ook niet goed. Hoewel je meer controle over features had in deel 1, was dit verre van intuitief en beperkte daarmee de fun factor nogal. Het voelde meer als gimmick dan als gameplay element in mijn ogen.

Ik vind alledrie de titels prima, en heb totaal geen moeite met de gemaakte aanpassingen. Ik nodig anderen ook uit om een spel te vinden wat A- mooier is, B- zoveel vrijheid geeft bij je aanpak van segmenten van de game, C- zo goed draait en D- alle platformen dermate goed bedient.

Perfecte games bestaan simpelweg niet, en hoewel hier een aantal illusieverbrekende fouten in zitten, kan Crytek zich meten met alle grote jongens in shooterland.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
1920*1200 (stock 6970) LOD -1
Voor een dx9 game ziet het er zeker goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8jf9cxs56863XiBcYGfN7Cko/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3iSHEArLhexlFncYJY7rHvKN/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TCDBRYkEwf15haNVjqe70qio/medium.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Dracul schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:24:
Iedereen mag zijn mening geven over dit spel positief of negatief. Als er dan 1000x dezelfde mening voorbij komt dan zij dat zo. Het kan toch niet zo zijn dat iemand zijn mening niet meer mag geven hier omdat iemand anders eerder al precies dezelfde mening had. Sluit dit forum dan maar zou ik zo zeggen.

Als 1000x dezelfde mening voorbij komt dan wil dat waarschijnlijk wat zeggen. Dat jij dat afdoet als herhalen zegt meer over jou dan van de rest van de bezoekers. Of wil je soms beweren dat iedereen hier geen eigen mening heeft en elkaar na praat?

Metacritic is leuk maar zegt mij niks. Ik ben iemand met 30 jaar gamervaring en kocht spellen van Crytek vanwege de goede en lange singpleplayer, de mogelijkheid van stealth, de bovengemiddelde AI en de vooruitstrevende graphics die minstens twee jaar na het uitbrengen nog steeds koploper waren. Crysis 2 heeft helemaal niks meer van dit alles en als een schooljongen dan de multiplayer goed vind dan is dat leuk voor hem maar mij zegt het niks. No offense trouwens.
Sorry hoor, maar als jij vind dat jou mening vanwege jou 30 jaar game ervaring zwaarder weegt als 100 reviews van onafhankelijke gamers ben je toch wel een beetje hypocriet bezig.

Tuurlijk, mensen mogen best een eigen mening hebben. Maar blader maar eens een paar pagina's terug en je zult zien dat met name dezelfde gebruikers hun eigen mening talloze keren herhalen. Als het nu allemaal unieke gebruikers waren dan zou er toch wel iets hand zijn. Maar ondertussen begint hier een soort discussie te ontstaan tussen wie zijn mening goed is..

Ik vind persoonlijk dat een forum ook bedoelt is om ervaringen in het spel zelf te delen. Mods, gameplay, gekke dingen die je meemaakt, multiplayer matches die echt vet waren etc. Maar als ik de laatste paar paginas zie dan heb ik eigenlijk meer het idee dat het een soort bashtopic aan het worden is tussen dezelfde forumgebruikers onder elkaar..

[ Voor 9% gewijzigd door Annihilism op 02-04-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik begin het toch wel vervelend worden
ik kom hier om mijn ervaring van het spel te delen
En als je hem nou matig vind
geef dan gewoon dan punten die je - vind
En loop niet zo te zijken.....

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een discussie over wat wel en niet een mening, gezeur of gezeik is, is misschien nog wel saaier dan zich herhalende klaag posts. Als je het niet leuk vindt om geklaag te lezen, zorg dan dat er minder geklaag is door iets positiefs te posten. :)

__

Zo hier kwam ik voor. Map overviews op mycrysis. Als je de maps al een keer hebt doorlopen is het niet voor jou. Als je net begint zou het handig kunnen zijn. Het is een free roam cam die alle hoekjes en doorgangen in beeld brengt. Scroll naar onder voor alle ge-focuste maps (is dat een woord :D).

http://www.mycrysis.com/n...is-2-map-focus--sanctuary

In ander nieuws heb ik net een uur totaal lagvrij mogen spelen. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik bijna elk potje tot host werd uitverkoren. Maar alle andere spelers hadden minimaal 3 van de 4 balkjes. Erg relaxt. Kreeg zelfs berichtjes van mensen dat Crytek mij maar moest inhuren als dedi server :P Sowieso wel een leuke sfeer voor de Xbox. Zette voor de grap mijn mic eens aan in een public setting. En zowaar praatten teamgenoten terug en gingen we zelfs samenwerken en dingen roepen over vijandelijke posities enzovoort. Nog nooit meegemaakt bij een FPS op de zwarte doos. (zelfs BF:BC2 niet.)

Had eerder op de avond BO gespeeld. Wederom ondanks een veel hogere KD in BO en een veel beter begrip van wat er allemaal gebeurt had ik een stuk meer schik in Crysis. Brb effe autos aan het schoppen en aan het powersliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb een vaag, normaal als ik crouch dan bleef hij in crouch tot je de knop weer indrukt. Nu ineens moet ik crouch knop ingedrukt houden om te crouchen en als ik loslaat dan gaat hij weer staan. Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

Arsenius schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:34:
Ik heb een vraag, normaal als ik crouch dan bleef hij in crouch tot je de knop weer indrukt. Nu ineens moet ik crouch knop ingedrukt houden om te crouchen en als ik loslaat dan gaat hij weer staan. Hoe fix ik dit?
download de advanced crysis settings dingetje (link) en switch toggle crouch naar aan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik doe ook even een duit in het zakje.

Beh. Het valt me erg tegen, Crysis 1 en Warhead heb ik gewoon gekocht en recent uitgespeeld (lees gister). Beide games hadden zo hun foutjes maar de gameplay maakte dit goed. Crysis 2 gedownload want ja, multiplatformshooter... nee dat vertrouw ik niet helemaal. Ik heb net even een uurtje gespeeld maar heb de game weer verwijderd. Ik zou niet weten of de AI slecht of goed is, ze reageerden wel op een dood lichaam wat verder op lag dood te zijn dus dat kan er mee door. Wat gewoon onacceptabel (voor mij) is dat je niet kan quick-save/quick-load. Oh je kan trouwens ook niet gewoon snel checkpoint loaden.

Toegegeven het quick-save is best wel een probleem voor gamers, (elke 20 meter quicksaven) maar op deze manier wordt stealth play behoorlijk vervelend. Een soldaat over het hoofd zien en het alarm gaat weer. Dat was ook zo in Crysis 1 maar dan kon je snel loaden en opnieuw proberen.

En ja, prone zit er niet in. Dat is gewoon dom en triest van de developers.En graficus (1900x1200, gamer stats) maakt het weinig indruk. De eerste 5 minuten wel, maar éénmaal buiten... het is zo anders, het ziet er minder echt uit. Ook is het jammer dat je niet meer kan kiezen voor single shots, je kan alleen sprayen. Ook de verrekijkersysteem vind ik een achteruitgang van de originele game. Jammer voor PC gaming dit.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2011 03:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Single shot kun je kiezen door op 2 te drukken.

En ik kan mij zelf niet voorstellen dat het niet kunnen saven op elk moment en probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Yeuh! Ook ik heb de nano-catalyst bug. Gelukkig zit ik al bijna bij het einde en boeit het me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Annihilism schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:42:
[...]

Sorry hoor, maar als jij vind dat jou mening vanwege jou 30 jaar game ervaring zwaarder weegt als 100 reviews van onafhankelijke gamers ben je toch wel een beetje hypocriet bezig.

Tuurlijk, mensen mogen best een eigen mening hebben. Maar blader maar eens een paar pagina's terug en je zult zien dat met name dezelfde gebruikers hun eigen mening talloze keren herhalen. Als het nu allemaal unieke gebruikers waren dan zou er toch wel iets hand zijn. Maar ondertussen begint hier een soort discussie te ontstaan tussen wie zijn mening goed is..

Ik vind persoonlijk dat een forum ook bedoelt is om ervaringen in het spel zelf te delen. Mods, gameplay, gekke dingen die je meemaakt, multiplayer matches die echt vet waren etc. Maar als ik de laatste paar paginas zie dan heb ik eigenlijk meer het idee dat het een soort bashtopic aan het worden is tussen dezelfde forumgebruikers onder elkaar..
Dat zou arrogant zijn maar dat zeg ik niet. Ieder zijn mening is even belangrijk maar puur voor mezelf hecht ik minder waarde aan de meeste reviews van andere users omdat ik heb gemerkt dat ik vanwege mijn leeftijd en gameervaring vaak een afwijkende mening heb en andere dingen verwacht van een game en soms hogere eisen stel dan een net beginnende gamer. Ik vind bijvoorbeeld 95% van de games totaal geen diepgang hebben als het gaat om politieke(in de breedste zin van het woord) spelletjes die gespeeld worden. Iedereen vond bijvoorbeeld Oblivion fantastisch maar qua volwassen intriges tussen groeperingen en npc's was het een enorme domper vergeleken met Morrowind. Zelfde met bijvoorbeeld HL2. Fantastische game, maar wat
mij betreft had het nog wel een wat hoger George Orwell sfeertje mogen hebben.

Op de PC komt daar ook nogeens bij dat iedereen andere eisen stelt en andere hardware in zijn systeem heeft zitten. Iemand met een GTX580 stelt normaal gesproken hogere eisen dan iemand met een meer lowend videokaart en als die laatste dan roept dat het spel er prima uitziet dan is dat leuk maar die GTX580 user denkt dan: yeah right.

Mensen hoeven niet constant dingen te herhalen maar als iemand iets roept wat precies het tegenovergestelde is van iemands anders mening dan gaat iemand daar gauw op in. Iemand willen proberen
te overtuigen van een mening is heel menselijk en gebeurd op bijna ieder internationaal forum.
Ik bezoek dagelijks 8 internationale gameforums en op welgeteld 1 forum is die tendens
er niet. Niet dat willen proberen te overtuigen van een andere veel zin heeft. Iemand vind een spel
goed of iemand vind een spel niet goed. Dan kun je lullen als Brugman.

Wat betreft het delen van ervaringen: +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

MrVegeta schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 03:01:
Ik doe ook even een duit in het zakje...
Beh..Crysis 2 gedownload want ja, multiplatformshooter... nee dat vertrouw ik niet helemaal...
En ja, prone zit er niet in. Dat is gewoon dom en triest van de developers.En graficus (1900x1200, gamer stats) maakt het weinig indruk... Jammer voor PC gaming dit.
@MrVegeta :: ik neem aan dat je de multiplayer DEMO hebt gedownload? ;) Anyhows.. waarom willen zoveel mensen PRONE in een game?.. IMO maakt prone alleen maar verschil voor campers... Tevens zijn er juist in Crysis genoeg manieren om dekking te zoeken (cloak?, crouch?, genoeg hoekjes/nissen om in te schuilen).
Qua grafische pracht en praal ziet C2 er zeer mooi uit (zeker als ik het vergelijk met CoD: BO en BF:BC2).

My 2 cents (PC, multiplayer only, singleplayer geef ik niet veel om):
Gameplay is zeer vlot en speelt lekker. Grafisch zit het goed in orde.. uiteraard zou er nog wel wat getweaked mogen worden aan energy-consumptie (Cloak -> korter).
Wat ik echt niet begrijp is dat Crytek een multiplayer heeft gelanceerd dat domweg nog niet af was (en ZEKER niet klaar was voor de PC).
- Geen Anticheat.. terwijl in de demo al problemen waren met cheats.
- Masterkey niet veranderd van de gelekte versie.. waardoor mensen illegaal online konden spelen op legitieme servers
- Geen/Geringe servercontrols (servers moet je huren.. maar je hebt nog niet eens de mogelijkehid om iemand te kicken)?!
- Problemen met activering van de game.. i mean come on?! SRSLY?
- Matchmaking / sessies joinen kan lang duren voordat je eindelijks in een server zit. Eenmaal in een server verloopt alles wel naar wens.

Zoals je ziet.. game zelf is best goed te pruimen... het zijn de zaken om de multiplayer heen die nog niet af zijn... uiteindelijk zal dit wel opgelost worden met patches.. maar eigenlijk had dit gewoon al af moeten zijn bij release. (het lijkt wel of ze niets geleerd hadden van de demo)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dracul, voor iemand met 30 jaar ervaring met games ben je wel ontzettend onrealistisch.
Camulos schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:17:
(PC, multiplayer only, singleplayer geef ik niet veel om)
8)7 Dan zou ik echt aan andere spellen denken...

[ Voor 56% gewijzigd door skullsplitter op 02-04-2011 10:39 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

-remove-

[ Voor 95% gewijzigd door skullsplitter op 02-04-2011 10:40 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

@skullsplitter : Zoals? Het shooter genre (FPS) draait meestal om het multiplayer gedeelte?! en is behoorlijk dun gezaaid.. Van een tripple A-game in het FPS genre mag je verwachten dat er een goede multiplayer in zit.
En please geen RPG shizzle :) FPS FTW!

BF:BC2 :: is 1 van de weinige PC MP spellen die IMO het nog goed doet
CoD: BO / MW2 :: meh

[ Voor 6% gewijzigd door Camulos op 02-04-2011 10:54 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Laatst online: 29-09-2024
Flikker ***FIX*** :P

Hai tweakers hier een makkelijke **FIX** Om het flikkeren tegen te gaan.

Voor mij was dit de oplossing om het flikkeren van het beeldscherm tegen te gaan het werkt perfect. Ik draai nu 5760 x 1200 met twee HD 5870 en een i7 970 op 4.2 GHz

Seems the problem may not be with ATI or Nvidia drivers but with the Crysis 2 ver 1.1 auto update. Open Crysis 2 root file, open backup folder copy Crysis2.exe.bak and rename as Crysis2.exe. Open Bin32 folder (if you are using 64bit OS) and Replace Crysis2.exe file with the one you have just renamed from the backup folder. Seems it works perfectly - running at 90fps no flickering!! Hope it helps you all"

Je gebruikt de instelpagina van de multieplayer gamer, advanced en hardcore modus

Veel plezier Gr Mike

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 14-09 21:54
beetje n00b vraagje, maar weet iemand hoe je de grenade launcher onder je assault kan gebruiken?

selecteren van de optie lukt wel, maar het in game gebruiken dus niet (ps3) :?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

undeepdiver schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:21:
Flikker ***FIX*** :P

Hai tweakers hier een makkelijke **FIX** Om het flikkeren tegen te gaan.

Voor mij was dit de oplossing om het flikkeren van het beeldscherm tegen te gaan het werkt perfect. Ik draai nu 5760 x 1200 met twee HD 5870 en een i7 970 op 4.2 GHz

Seems the problem may not be with ATI or Nvidia drivers but with the Crysis 2 ver 1.1 auto update. Open Crysis 2 root file, open backup folder copy Crysis2.exe.bak and rename as Crysis2.exe. Open Bin32 folder (if you are using 64bit OS) and Replace Crysis2.exe file with the one you have just renamed from the backup folder. Seems it works perfectly - running at 90fps no flickering!! Hope it helps you all"

Je gebruikt de instelpagina van de multieplayer gamer, advanced en hardcore modus

Veel plezier Gr Mike
Volgens mij heeft ATI nieuwe drivers uitgebracht die dit probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:30:
beetje n00b vraagje, maar weet iemand hoe je de grenade launcher onder je assault kan gebruiken?

selecteren van de optie lukt wel, maar het in game gebruiken dus niet (ps3) :?
Op de Xbox is het Dpad links (zelfde als waarmee je single shot equipt als je die op je eerste gun hebt zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Camulos schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:44:
@skullsplitter : Zoals? Het shooter genre (FPS) draait meestal om het multiplayer gedeelte?!
[/mening]

Shooters zijn gewoon verhalend begonnen, en een goede SP vind ik bij een dergelijke titel eigenlijk relevanter dan een halfbakken MP.

Als MP het hoofddoel van een game is, dan zie ik liever dat een uitgever en een ontwikkelaar zich daar op richt en eventueel een SP-episode als bonus/DLC uitbrengt dan dat men zich vastbijt en beide kanten van het verhaal afraffelt. Met RTCW werd het voor het eerst echt slim aangepakt IMO: een studio voor de SP, de andere met dezelfde tools en assets de MP bouwen, en WAT voor een MP.

Edit: even een illustratie aan de hand van een bericht over BF3
'Singleplayer Battlefield 3 duurt 12 uur'

Ontwikkelaar DICE heeft in een interview tussen neus en lippen door bevestigd dat de campaign in oorlogsshooter Battlefield 3 rond de twaalf uur zal duren.

Door: Anna Sonnemans

Een journalist vroeg DICE naar de 12-uur durende singleplayer, waarop DICE's manager Karl Troedsson uitlegt dat de singleplayer wat langer is dan in andere oorlogsgames, omdat veel mensen niet meteen aan een multiplayer willen beginnen. Waarschijnlijk een goede keuze gezien de kritiek die Homefront kreeg op de zeer korte duur van de singleplayer.

"We willen meer mensen betrekken bij onze franchise. Veel mensen willen niet meteen aan de slag met een multiplayer. Zij willen rondkijken, voordat ze klaar zijn om online te gaan", verklaart Troedsson. "De hardcore online mensen, zij geven daar niets om. Misschien spelen zij de campaign niet eens, maar wij willen meer mensen uitnodigen voor de franchise. Dat is een van de belangrijkste redenen dat we dit deel van de game hebben."

Of de singleplayer van Battlefield 3 echt twee keer zo lang zal duren als die van die van games als Homefront en Call of Duty: Black Ops, blijkt later dit jaar. De game zal in de herfst verschijnen voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.
BF2 had geen verhaal maar werd op handen gedragen. BC en BC2 hadden net als Mirrors Edge een verhaal te vertellen, en daar werd ook gewoon genoeg aandacht aan gegeven. Recentelijk kwam Homefront uit en ik had gehoopt en wellicht ook verwacht dat die het gat tussen BC2 en BF3 zo kunnen dichten als MP titel. Maar als de SP al geplaagd lijkt door bugs en de MP ook niet is wat ik hoopte, dan kan ik vallen over het gebrek aan aandacht voor de SP omdat die keuze nu eenmaal gemaakt is. Als ze gewoon een MP titel ervan hadden gemaakt dan was er in mijn ogen minder aan de hand geweest, en was de game goedkoper voor de uitgever om in huis te halen, en waarschijnlijk nog sneller vergeten.

[ Voor 57% gewijzigd door skullsplitter op 02-04-2011 12:24 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:17:
[...]Met RTCW werd het voor het eerst echt slim aangepakt IMO: een studio voor de SP, de andere met dezelfde tools en assets de MP bouwen, en WAT voor een MP.
Zo is Crysis 2 ook gebouwd.

Mijn mening is dat je Crysis 2 best voor de MP alleen kunt halen. Het is een sterk MP met bijzondere elementen. Los daarvan zit er ook gewoon een prima SP bij. Als je het vergelijkt met spellen als BO en BF:BC2 valt op dat de MP minimaal even goed is (ik vind beter, maar mening) en dat de SP van Crysis duidelijk van een heel andere orde is. Crysis 2 levert een totaal pakket af zoals, in mijn ogen, alleen Bungie met Halo 3 en Reach heeft weten te regelen. Misschien zijn er andere spellen met zo een goede SP en MP beschikbaar die ik over het hoofd zie hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik ben nu wat verder met Crysis 2 en mijn mening erover is toch iets positiever geworden.

Het is wat meer linear, maar de besturing, graphics en de nano suit vind ik wel een hele verbetering. Het is misschien niet spectaculair mooier (al vind ik het spel toch wel mooier dan Crysis 1), het draait wel een stukje soepeler.

De nieuwe nano-suit vind ik erg fijn, al vind ik die stem verschrikkelijk. Wapens zijn wel geinig. De nieuwe aliens bevallen me beter dan die van crysis 1, zover.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 02-04-2011 13:42 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:23:
[...]

Zo is Crysis 2 ook gebouwd.

Mijn mening is dat je Crysis 2 best voor de MP alleen kunt halen. Het is een sterk MP met bijzondere elementen. Los daarvan zit er ook gewoon een prima SP bij. Als je het vergelijkt met spellen als BO en BF:BC2 valt op dat de MP minimaal even goed is (ik vind beter, maar mening) en dat de SP van Crysis duidelijk van een heel andere orde is. Crysis 2 levert een totaal pakket af zoals, in mijn ogen, alleen Bungie met Halo 3 en Reach heeft weten te regelen. Misschien zijn er andere spellen met zo een goede SP en MP beschikbaar die ik over het hoofd zie hoor. :)
Crysis 2 is qua MP op de client-side berekeningen na (want daardoor mis jij alles terwijl je al vol met lood zit door de lag) best lekker spelen. Het is vlot, laat ruimte tot creatief spelen en ondanks de arena's (waar ik echt een broertje dood aan heb na quake 3) blijft het interessant. Dikke plus iig.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:17:
8)7 Dan zou ik echt aan andere spellen denken...
Waarom reageer je dan met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:18:
[...]

Waarom reageer je dan met dit?
Omdat de game duidelijk niet enkel op MP gespitst is, maar dat dat gelukkig wel op orde is mocht je er behoefte aan hebben. Als ik aan MP titels denk dan zit ik toch meer richting het eeuwige COD (niets voor mij), UT, BF/BC te denken.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

skullsplitter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:17:

Dracul, voor iemand met 30 jaar ervaring met games ben je wel ontzettend onrealistisch.
Vertel?

[ Voor 6% gewijzigd door Dracul op 02-04-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Jij verwacht kennelijk games die zelfs nu nog niet gemaakt gaan worden. Je eisenpakket is te hoog en omvangrijk, en de fouten waar je je aan stoort zijn inherent aan het medium game.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 19:33
Voor de console-gamers gok ik dat de MP prima te pruimen is. Voor de pc is het huilen met de pet op. De helft van de dagen kan ik niet eens inloggen (check your network connectivity) en als ik wel inlog speel ik de helft van de tijd tegen cheaters, terwijl ik de andere helft het vermoeden heb tegen cheaters te spelen, die het echter beter verhullen... Erg jammer, want in het begin heb ik mij prima vermaakt. Ook jammer is dat je er behalve op fora weinig over hoort. Wij hebben er een nieuwsbericht aan gewijd, maar andere sites lijken het dood te zwijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik vind de MP echt prima op de PC hoor, net nog een potje gespeeld en het ging vlekkeloos. Inlog problemen heb ik sowieso nog geen één keer gehad, wel kan ik aardig wat servers niet joinen. Ben nu level 18 en heb zo'n 16u multiplayer gespeeld.

Zo absurd vaak kom ik cheaters niet tegen, ik denk in totaal 10% van alle potjes die ik gespeeld heb, wat natuurlijk een stuk hoger is dan bij een gemiddelde game (Black Ops, BFBC2). En het blijft vervelend als er mensen 24/7 cloaked rondlopen (die zie ik toch het meest langskomen), echt snoeiharde aimbotters etc. ben ik een paar keer tegengekomen, dan leave ik gelijk.
Als er geen cheaters in de server zitten is er verder eigenlijk weinig op aan te merken, soms crashed de server en dan disconnect ik wat wel vervelend is (server verdwijnt dan ook uit mijn favorites, alle waarden op 0 in ieder geval).

Over het algemeen vind ik het toch een prima multiplayer, geeft mij een beetje het gevoel van Halo.
Ik ga er zeker nog meer tijd in stoppen!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

skullsplitter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:04:
[...]

Jij verwacht kennelijk games die zelfs nu nog niet gemaakt gaan worden. Je eisenpakket is te hoog en omvangrijk, en de fouten waar je je aan stoort zijn inherent aan het medium game.
Nee hoor, bijna alle wensen van gamers en van mijzelf heb ik al terug gezien in meerdere andere games.
Ontwikkelaars en uitgevers maken gewoon keuzes en kiezen soms voor de massa waardoor onderdelen
die een gameserie positief kenmerkten er gewoon totaal uitgesloopt worden. Een gamer mag dan toch iets te wensen hebben. Zijn die wensen realistisch? Ja, in 90% van de gevallen wel. Of het realistisch is om iets te verwachten van een ontwikkelaar en uitgever is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Wauw, Crysis 2 is echt imo de beste shooter tot nu toe (op consoles in ieder geval, en da's een gewaagde uitspraak voor een Halo fanboy als ik). Heb het gespeeld op de Xbox 360 en het ziet er fenomenaal goed uit, echt niet normaal dat ze dit op 6 jaar oude hardware zo goed kunnen draaien met zo'n hoge fps-rate. Heb het uitgespeeld binnen 4-5 dagen en ben nu bezig met mijn 2e playthrough op de Supersoldier difficulty.

Aangezien ik vaker mijn ei kwijt wil over games heb ik speciaal over Crysis 2 een review geschreven die hier te lezen is. (Let wel: geschreven voor een jongerensite en dus op een iets lossere manier).

Wie is er nog meer zo ontzettend blij met dit geweldige spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dracul schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:46:
[...]

Nee hoor, bijna alle wensen van gamers en van mijzelf heb ik al terug gezien in meerdere andere games.
Ontwikkelaars en uitgevers maken gewoon keuzes en kiezen soms voor de massa waardoor onderdelen
die een gameserie positief kenmerkten er gewoon totaal uitgesloopt worden. Een gamer mag dan toch iets te wensen hebben. Zijn die wensen realistisch? Ja, in 90% van de gevallen wel. Of het realistisch is om iets te verwachten van een ontwikkelaar en uitgever is een ander verhaal.
Agreed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

+2

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VorteXLP schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:50:
Wie is er nog meer zo ontzettend blij met dit geweldige spel?
Ikke! Maar dat was al duidelijk meen ik. :D

Zou trouwens top zijn als er een spelerslijst in de startpost kan worden gezet. Zou graag met nog meer mensen dit spel spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Vanmiddag voor het eerst cheaters gezien, no recoil, door muren heen gaan en aimbot, je ziet hun wapens gewoon snappen in de kill cam.

Gelukkig waren er ook servers zonder cheaters en had ik een paar leuke potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Wat ook heel grappig is zijn de mensen met onbeperkt cloak en onbeperkt granaten bij de crash site game mode ;w

Mijn nick hier is ook mn Nick in het spel voor geintresseerden

[ Voor 22% gewijzigd door speedydown op 03-04-2011 00:20 ]

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik vind hem ook geweldig !

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb de singeplayer amper aangeraakt. Ik heb crysis 2 gekocht voor de multiplayer. Is gewoon lekker om een uurtje per dag ff lekker te knallen en leuke capriolen uit te halen. Voor die 27 euro een prima aankoop. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ongeveer 10 a 11 uur multiplayer gespeeld en ik ben nu level 29. Ik heb meeste wapens wel onder de knie en daar lukt het zo goed als altijd mee om een hoge K/D te halen, maar de grendel (oid?) is echt een underpowered faalwapen. Soms denk ik echt van ''''wauw, de tegenstander ging wel erg snel neer'', maar vaak mis je 1 of 2 bursts en dan wordt het wel erg lastig om meer dan 1 vijand tegelijk neer te schieten. De scar is veruit mijn favoriete wapen: full auto pinpoint accuracy. Alleen gaat het op gegeven moment vervelen en dus dwing ik mezelf te handicapen met de grendel, k-volt en de andere slechte wapens in de game. Mja, ik vermaak me wel met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

[...]

Dracul schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:00:
Ieder zijn mening is even belangrijk maar puur voor mezelf hecht ik minder waarde aan de meeste reviews van andere users omdat ik heb gemerkt dat ik vanwege mijn leeftijd en gameervaring vaak een afwijkende mening heb en andere dingen verwacht van een game en soms hogere eisen stel dan een net beginnende gamer.
Wow. Epic wow. Jezelf superieur achten qua smaak op basis van iets wat onmeetbaar is.
Ik vind bijvoorbeeld 95% van de games totaal geen diepgang hebben als het gaat om politieke(in de breedste zin van het woord) spelletjes die gespeeld worden. Iedereen vond bijvoorbeeld Oblivion fantastisch maar qua volwassen intriges tussen groeperingen en npc's was het een enorme domper vergeleken met Morrowind. Zelfde met bijvoorbeeld HL2. Fantastische game, maar wat
mij betreft had het nog wel een wat hoger George Orwell sfeertje mogen hebben.
En dat is nou net iets wat je bij games gewoon niet snel gaat aantreffen. En dan kun je het best wensen, maar totdat die integratie van maatschappijkritische inhoud en gameplay naadloos is, krijgen de meeste games die het proberen genadeloos op hun falie van gamers, want TL; DNR. "vroegah" wilde een game diepgang hebben omdat het de enige manier was om mensen echt te boeien, nu valt die technische eis weg en valt of staat een verhaal met de integratie op gameplay. Crysis 2 slaagt daar net als HL en HL2 prima in. Dat het je niet volledig of diep genoeg is kan ik me voorstellen, maar dan is een ander genre ook meer geschikt.
Op de PC komt daar ook nogeens bij dat iedereen andere eisen stelt en andere hardware in zijn systeem heeft zitten. Iemand met een GTX580 stelt normaal gesproken hogere eisen dan iemand met een meer lowend videokaart en als die laatste dan roept dat het spel er prima uitziet dan is dat leuk maar die GTX580 user denkt dan: yeah right.
Want een grafische kaart of de absurde prestaties daarvan rechtvaardigen de score van een spel? Dat staat echt zo ontzettend los van de kwaliteit. Je kunt ook gewoon eens in je handen klappen dat een Crytek game speelt op zowel med-spec als op high-spec PC's zonder dat je een meltdown riskeert. Dat het verschil daartussen ondanks een paar jaar doorontwikkelen minder is dan jij verwacht heeft gewoon een technische oorzaak: veel beter valt het momenteel simpelweg niet te doen.
Mensen hoeven niet constant dingen te herhalen maar als iemand iets roept wat precies het tegenovergestelde is van iemands anders mening dan gaat iemand daar gauw op in. Iemand willen proberen
te overtuigen van een mening is heel menselijk en gebeurd op bijna ieder internationaal forum.
Ik bezoek dagelijks 8 internationale gameforums en op welgeteld 1 forum is die tendens
er niet. Niet dat willen proberen te overtuigen van een andere veel zin heeft. Iemand vind een spel
goed of iemand vind een spel niet goed. Dan kun je lullen als Brugman.

Wat betreft het delen van ervaringen: +1
Alleen is het huilen van "consoleport" geen argument, want ik lees het verdomme overal en het enige wat die mening ondersteund is "press enter to enter" wat heden ten dage in wel meer games voorkomt.

Ik mis de onderbouwing van naysayers.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Wat een lap stof en zo zinloos als je het verschil niet weet tussen interpreteren en citeren.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
@skullsplitter
Alleen is het huilen van "consoleport" geen argument, want ik lees het verdomme overal en het enige wat die mening ondersteund is "press enter to enter" wat heden ten dage in wel meer games voorkomt.

Ik mis de onderbouwing van naysayers.
Er zijn al veel meer argumenten opgesomd die aantonen dat dit toch een consoleport is. Blijkbaar kijk jij hier over.
Even kort wat zaken:
- HUD is veel te groot voor een pc screen.
- Wapens ook te groot. (enja, dit ís een geldige reden want wapens, etc worden expliciet groter gemaakt voor console games. Moet er maar eens op letten)
- het menu is perfect hetzelfde aan de consoles, en dus ongebruiksvriendelijk voor gebruik met de muis.
- Ook zit er een menu met "check your TV settings and brightness" of iets gelijkaardig. Dit kan toch niet anders dan dat ze lui zijn?! Zo een menu hoort niet in een pc versie en zal ook nooit moeten.
- De textures zijn lower resolution dan bij Crysis 1. Check wat Youtube vids die hier dieper op ingaan.
- De game is lineair opgebouwd, aangezien consoles een free roam world (zoals in Crysis 1 ) gewoonweg niet kunnen streamen in hun beperkt geheugen.
- Een drastische terugval van het aantal max players in MP tov Crysis 1.

edit: En oja, dan praat ik nog niet over het gameplay aspect dat thumbed dumbed (lol thx skullsplitter) down is...

Het kan zijn dat, voor jou persoonlijk, sommige van die zaken je niet deren. Maar dat mag ons er niet van weerhouden die zaken wel te posten en dus wezenlijk te zeggen dat dit een port is. :)

Ik zou ook aanraden om deze comparison tussen Crysis 1 en 2 eens te checken.
Je zal snappen dat de "feeling" van de game volledig anders is nu (in de negatieve zin).

Ikzelf heb de game nog niet en was wijs genoeg om in te zien dat als de demo al crap was, de official release dit ook wel zal zijn. Ik wacht op BF3 waar ik maar al te graag mijn geld voor zal uitgeven. :)
edit: Voor iemand het vraagt waarom ik hier dan rondhang: ik twijfelde nog of ik de game niet zou aanschaffen puur voor de SP, aangezien ik een heel fervente Crysis 1 fan was.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 03-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat "het is een port" een argument is om het spel niet te spelen op de PC. Daarnaast zie ik de helft van jou lijstje niet en om de andere helft geef ik persoonlijk niets.

Het spel ziet er goed uit, is lekker om te spelen en heeft een redelijk verhaal.

Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Asgaro schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:49:
@skullsplitter

[...]

Er zijn al veel meer argumenten opgesomd die aantonen dat dit toch een consoleport is. Blijkbaar kijk jij hier over.
Even kort wat zaken:
- HUD is veel te groot voor een pc screen.
Als ik zo het verschil in je filmpje bekijk, dan vind ik dat reuze meevallen
- Wapens ook te groot. (enja, dit ís een geldige reden want wapens, etc worden expliciet groter gemaakt voor console games. Moet er maar eens op letten)
Volgens mij heet zoiets een stijlkeuze, en met een hogere FOV worden die alweer kleiner?
- het menu is perfect hetzelfde aan de consoles, en dus ongebruiksvriendelijk voor gebruik met de muis.
Herinnert u zich UT2k4 nog? Die had daar pas last van, maar was niet op consoles te spelen.
- Ook zit er een menu met "check your TV settings and brightness" of iets gelijkaardig. Dit kan toch niet anders dan dat ze lui zijn?! Zo een menu hoort niet in een pc versie en zal ook nooit moeten.
Aangezien de code nagenoeg hetzelfde was is het wel te wijten aan luiheid, absoluut. Maar tot nu toe zie ik vooral cosmetische verschillen die je noemt.
- De textures zijn lower resolution dan bij Crysis 1. Check wat Youtube vids die hier dieper op ingaan.
Lekker makkelijk, textures die je tig keer kunt herbruiken of textures die per stuk uniek zijn. NPC's zijn bijvoorbeeld scherper dan in Crysis 1?
- De game is lineair opgebouwd, aangezien consoles een free roam world (zoals in Crysis 1 ) gewoonweg niet kunnen streamen in hun beperkt geheugen.
Ook in Crysis een was het ontzettend lineair. Alleen was er meer ruimte. Crytek heeft gewoon lessen getrokken uit eerdere games en hierin toegepast. Far Cry 2 was ook open en op de consoles te krijgen, gevolg is dat je daar de benen onder je virtuele hol vandaan liep.
Stroomlijning is niet altijd slecht.
- Een drastische terugval van het aantal max players in MP tov Crysis 1.
COD heeft ook hier toegeslagen: arenagaming vs open maps. Ik ben voor de laatste, maar moet zeggen dat de MP van Crysis 2 me prima aanstaat itt COD.
edit: En oja, dan praat ik nog niet over het gameplay aspect dat thumbed down is...
Dumbed. Duimen lijken me niet praktisch. De gameplay is nagenoeg hetzelfde als in Crysis 1, alleen de context is anders en de levels zijn strakker opgezet. Ik mis dat eilandgebeuren ook wel, maar het is niet zo dat de setting nu verneukeratief is voor het spel.
Het kan zijn dat, voor jou persoonlijk, sommige van die zaken je niet deren. Maar dat mag ons er niet van weerhouden die zaken wel te posten en dus wezenlijk te zeggen dat dit een port is. :)
Ik geloof dat er genoeg beelden op youtube te vinden zijn die het wezenlijke verschil tussen de consolevariant en de PC variant laten zien.
Ik zou ook aanraden om deze comparison tussen Crysis 1 en 2 eens te checken.
Je zal snappen dat de "feeling" van de game volledig anders is nu (in de negatieve zin).
[video]

Ikzelf heb de game nog niet en was wijs genoeg om in te zien dat als de demo al crap was, de official release dit ook wel zal zijn. Ik wacht op BF3 waar ik maar al te graag mijn geld voor zal uitgeven. :)
edit: Voor iemand het vraagt waarom ik hier dan rondhang: ik twijfelde nog of ik de game niet zou aanschaffen puur voor de SP, aangezien ik een heel fervente Crysis 1 fan was.
Ik wacht ook op BF3, maar de SP van Crysis 2 heeft me prima vermaakt en de MP is redelijk. Als ze er de kinderziektes uithalen heb je hier een geweldige game aan.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:11:
Ik snap niet dat "het is een port" een argument is om het spel niet te spelen op de PC. Daarnaast zie ik de helft van jou lijstje niet en om de andere helft geef ik persoonlijk niets.

Het spel ziet er goed uit, is lekker om te spelen en heeft een redelijk verhaal.

Wat wil je nog meer?
Ik wil een game waar ik zie dat de developers moeite hebben gedaan voor elk platform.
Nu hebben ze de 3 versies zo veel mogelijk op elkaar willen doen lijken, zonder het maximale potentieel te gebruiken.
Dat ze een state-of-the-art engine hebben maakt hun blijkbaar niet uit.

Daarom dat ik geen geld naar hen smijt: wegens het principe.

Kijk hoe ver we zijn gekomen bij de COD franchise: iedereen blijft de game massaal komen maar de dumbed downess gaat omhoog, vernieuwingen zijn er nauwelijks bij elke iteratie en het aantal bugs bij de PC en PS3 versie is echt bedroevend hoog. Net zoals bij Crysis 2 is ook de Xbox360 versie terug veel beter afgewerkt daar en gebruikt de game het maximale potentieel van dat platform.

Als we geld blijven smijten naar developers die niet weten wat de stiel van hun vak is, dan weet ik niet waar dit heen zal gaan.
Ik bedoel: Crytek kon toch van te voren inzien dat er massaal negatieve kritiek zou zijn rond de PC versie aangezien die een downgrade is van Crysis 1 qua technical level.
Waarom deden ze er dan niets aan? Als een van de weinige bedrijven die tot voor kort PC gaming nog hoog in het vaandel nam...

Ok, ik zal de game misschien nog kopen puur voor de SP, aangezien het verhaal op hetzelfde niveau is als andere shooters of zelfs beter. Maar dit zal dan toch pas zijn als de game een budget prijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een game maken die vele niet kunnen spelen? Het is geen kunst, het is business en daar moet geld binnen komen. Met andere woorden je maakt een product wat door de grootste groep klanten kan worden gebruikt.

Het is vermoedelijk een redelijk kleine groep die afhaakt bij een console like game, lage res textures, geen DX11 en minimale tweak opties in het menu. Dit is dus een goede keuze geweest voor het spel.

Dit praat natuurlijk de technische fouten niet goed want deze geven wel schade aan je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Hoe moeilijk was het geweest om grafische opties in te bouwen dan?
Echt ELKE game heeft opties voor texture en schaduwen (op de PC dan he)

En de AI is nog steeds debiel in singleplayer.
Vandaag maar s multiplayer spelen, alhoewel ik het spel voor de SP kocht. Hopen dat die wel de 50 euro waard is/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Voor de "het is een consoleport" mensen, Als jullie de opdracht kregen binnen 2 jaar een spel te ontwikkelen voor 3 platformen. Zou je dan je tijd besteden aan het schrijven voor 3x geoptimaliseerde code voor elk platform of zou je gewoon leuke features schrijven en deze naar elk platform porten? Ik weet wel wat ik zou doen in ieder geval ;)

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:56:
Hoe moeilijk was het geweest om grafische opties in te bouwen dan?
Echt ELKE game heeft opties voor texture en schaduwen (op de PC dan he)

En de AI is nog steeds debiel in singleplayer.
Vandaag maar s multiplayer spelen, alhoewel ik het spel voor de SP kocht. Hopen dat die wel de 50 euro waard is/
Nee, een 20tal switches inbouwen valt wel mee maar als je dit doet dan moet je ze ook testen in alle combinaties want het mag je spel natuurlijk niet stuk maken als je de ene op "laag" zet en de andere op super-hoog.

[edit]En nog belangrijker, wat ik nu vergeet, je moet ook support leveren op al die opties in het menu. Daar snapt zo'n dame toch helemaal niets van op de helpdesk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Cash ruins everything around me.

Als we goed kijken naar de persgeschiedenis van Crytek/EA over deze reeks, zien we dat Crysis 1 vooral een product was die veel potentieel had in verhouding met profit. Gezien de PC-only platform erg gevoelig is voor piracy, besloten de mensen van Crytek/EA gebruik te maken van Crysis 1 als "trendsetter" en de PC platform te markeren als "teleurstellend" als het gaat om verkooopcijfers.

Dus als "bedrijf" (wetende dat winstmaken je enigste doel is, en daarmee een balance moet creeeren tussen product, marketing en wat de Gaming Markt "wil"), kiest Crytek/EA er voor om Crysis 2 niet als technologisch hoogstandje te presenteren (Console hardware limit -vs- PC hardware limit) maar een arcade/popi-jopi game van te maken die over de toonbank kan vliegen, mits de marketing goed is. Hoe bereik je de console gamers? Volgens Crytek/EA is dat aansluiten op de successen van andere studios/uitgevers. En dit is toch wel zo klaar als een klontje als we kijken naar de Multiplayer van Crysis 2. Elementen uit COD zijn bijna schaamteloos "gejat" tot de achievements en dog tags aan toe. Origineel? Nee. En dat dames en heren is waarom ik zo uitermate teleursgesteld ben in Crysis 2.

Toen FarCry uitkwam, en we voor het eerst kennis konden maken met Crytek en de Cryengine was er iets betoverends. Een FPS op zo'n manier was nog niet gedaan. Dat je overal door en langs kon en je eigen weg kon vinden was gewoon fantastisch. Het verhaal van FarCry: :/ . Maar lekker boeiend, het was een geslaagde shooter. Ook de Multiplayer zorgde op LAN's voor de nodige LOLz.

Crytek en EA namen de successen uit FarCry (omgeving, gevoel) en zette daar een ijzersterk sci-fi verhaal in, met innovatie van hier tot gunter: The suit. Maak het spel naar je eigen wensen, cloak hier, assault daar, snipe hier, grenade daar: je was vrij.

Maar ja. Het verkocht niet. En dat is natuurlijk veel belangerijker dan de lovende reviews en zijn welverdiende plek in the top 50 games of all time. Nee da's lekker boeiend als je game geen winst oplevert.

Dus we gaan naar Consoles toe! Yeuh. We laten daarom alle technische hoogstandjes achter, gezien die niet zo goed uitpakken console-breed. We halen ook het hele idee weg dat je rond kan zwerven op een eiland en je eigen gang kan gaan, want andere (verkopende) shooters hebben dat niet. We gaan iets doen wat we (Crytek) nog nooit gedaan hebben. We gaan level's ontwerpen |:( . Luister dames en heren: Er is een HUGE verschil tussen Level Design en Environment Design. Het maken van levels zorgt er voor dat je de character "begeleid" door een enkele of in sommige gevallen, een tweetal aan verschillende routes door een environment heen. In plaats van: Take out the Korean Camp (I don't care HOW) is het: Walk this way. Walk that way. Oorah! Ramirez! Shoot the helicopter (COD 8)7 ) .

De onervarenheid van Crytek in Level Design, de geforceerde veranderingen die van Crysis 2 een product maken in plaats van een belevenis (of zelfs: kunstwerk), zijn voor mij de zure pruimen. Het verhaal is matig, de innovatie is er uit, en de COD factor is daarvoor teruggekomen.

Is het daarom een "slecht" spel? Nee zeker niet. Ik heb er plezier mee gehad (singleplayer). Maar ik vrees dat het een titel is die me zal blijven doen herinneren aan de verneukende krachten van de "markt" in plaats van een stukje kunst zoals de eerste Crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag mischien zo zijn maar de gfx zijn gewoon erg goed. Ik zou zelf denken dat het dx9 is.
Het maakt mij dus niet uit of het dx 1 of dx 100 is omdat het er gewoon erg mooi uit ziet.
speedydown schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:00:
Voor de "het is een consoleport" mensen, Als jullie de opdracht kregen binnen 2 jaar een spel te ontwikkelen voor 3 platformen. Zou je dan je tijd besteden aan het schrijven voor 3x geoptimaliseerde code voor elk platform of zou je gewoon leuke features schrijven en deze naar elk platform porten? Ik weet wel wat ik zou doen in ieder geval ;)
Indd dit moet iedereen even goed lezen ipv zeiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Ik "zeik" niet BTW. Als je leest, zal het je opvallen dat ik Crytek/EA beredeneer en uiteindelijk concludeer ik dat het een prima game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb Crysis 2 ook aangeschaft via Steam en ben toch niet helemaal aangenaam verrast. Over het algemeen loopt het spel prima, maar heb bij de eerste playthrough relatief veel last gehad van een paar rare bugs (o.a. meleeknop die niet meer reageert, wapens die blijven hangen op singleshot). Verder niets te klagen over de SP-campaign op de laatste paar levels na, die qua kwaliteit iets leken achter te blijven op het begin van het spel. De feel is wel anders dan Crysis 1, maar nóg een crysis 1 campaign is misschien wat overdreven ;)

Wat me echter het meest ergert is dat ik last heb van de inlogbug waardoor ik niet eens in multiplayer kan komen. Voor een spel waar je EUR 50,- neerlegt is dat toch wel een van die dingen die je het liefst opgelost ziet, maar Crytek schijnt "er mee bezig te zijn". Ben uit frustratie maar weer begonnen met Crysis 1. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:09:
Ik "zeik" niet BTW. Als je leest, zal het je opvallen dat ik Crytek/EA beredeneer en uiteindelijk concludeer ik dat het een prima game is.
Dat zeg ik ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:01:
Dat mag mischien zo zijn maar de gfx zijn gewoon erg goed. Ik zou zelf denken dat het dx9 is.
Het maakt mij dus niet uit of het dx 1 of dx 100 is omdat het er gewoon erg mooi uit ziet.

[...]

Indd dit moet iedereen even goed lezen ipv zeiken.
Eh, ik zou zorgen dat op elke platform het maximale uit de game wordt gehaald, dus ja prone, quick save/load en dat soort pc features.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey geen enkele game is perfect voor ieder persoon, als je dat wil hebben moet je voor 6 miljart mensen de game aanpassen en dus 6 miljart verschillende crysis 2 's hebben.

Miljart met een d.ff coriseren want ik kreeg er een pm van. Damn wat ziek.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:21:
[...]

Eh, ik zou zorgen dat op elke platform het maximale uit de game wordt gehaald, dus ja prone, quick save/load en dat soort pc features.
Het is een kosten vs opbrengst vs tijd verhaal. Een software product kun je blijven verbeteren en uitbreiden maar dat kost tijd. Je moet gewoon een reeel doel zetten anders krijg je het Duke Nukem effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

DeX schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:09:
Vergeet je aluminium hoedje niet zou ik zeggen. Jeetje wat zoek jij veel achter de omstandigheden van crysis. :') !

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:30:
[...]

Het is een kosten vs opbrengst vs tijd verhaal. Een software product kun je blijven verbeteren en uitbreiden maar dat kost tijd. Je moet gewoon een reeel doel zetten anders krijg je het Duke Nukem effect.
Dat is het hem net: er moet niet uitgebreid worden. Ze moeten gewoon features, zoals prone en lean, uit Crysis 1 behouden maar zelfs dat is voor hen teveel gevraagd. |:(

@ DeX: Nice post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

skullsplitter schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:32:
[...]

Vergeet je aluminium hoedje niet zou ik zeggen. Jeetje wat zoek jij veel achter de omstandigheden van crysis. :') !
Ik heb geen Alu hoedje nodig om simpele vergelijkingen te maken en daarachter bedrijfkundige beslissingen te koppelen. Gelukkig ben ik ook niet geheel onervaren in de games-industrie en kan ik dit soort opmerkingen rustig achter me leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met Asgaro, Dex, goede post.

Jullie weten niet echt wat een fanbase is ofwel? Crytech heeft een vrij grote pc fanbase. En ja, voor ons valt het gewoon op dat bepaalde features niet werken voor de pc maar omdat het een console game zijn er concessies gemaakt waardoor wij pc-gamers ons benadeeld voelen. Ik hoop wel voor Crytech dat de game goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik ben geen Crysis speler, maar toch wil ik me even mengen in deze discussie. Misschien heeft Crytek wel gewoon bepaalde ontwerpkeuzes heeft gemaakt omdat ze het beter vinden werken, ongeacht waar je de game op speelt. Ik heb het filmpje bekeken en kan me serieus aan geen enkel zogenaamd verschil storen. Klinkt voor mij als miereneuken omdat het kan.

Als je graag de features wil hebben die jullie noemen moet je een oude game gaan spelen. De gameindustrie en ontwerpkeuzes evolueren nou eenmaal. En ja, niet iedereen zal die keuzes waarderen, maar om dan de ontwikkelaar en de game daarop aan te vallen vind ik erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:01:
Mooi? grmpfl... Texturewerk is belachelijk slecht, geen tesselation, geen animaties, water dat er in crysis 1 beter uitzag. Maargoed, misschien moet je crysis 1 ook niet vergelijken met crysis 2. De hardwaremogelijkheden en performance is verviervoudigd. Vergeet dat niet. Dat betekend een dubbele hoeveelheid driehoekjes, high-res texturewerk extra jaren ontwikkelwerk aan de optimalisatie van de engine.

Crysis 1 kon niemand draaien, zelfs niet met een triple SLI 8800GTX toendertijd. Oké, bizar slechte drivers, maar het liet wel zien dat je na een jaar of twee alsnog het spel kon opstarten met je GTX280 en de instellingen nog eens opschroeven. En ik denk dat het nog wel een keer kan met een GTX580.

Wat is er nog meer (grafisch) slecht afgewerkt:
Bewegende blaadjes als je door bosjes heenloopt.
reflecties mis ik een beetje. Zo hier en daar een spiegel zou leuk zijn.

Maar misschien moeten we even wachten op patch DX11 voordat we een oordeel vormen over de graphics van crysis 2.
Jochem Boom schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:47:
Ik ben geen Crysis speler, maar toch wil ik me even mengen in deze discussie. Misschien heeft Crytek wel gewoon bepaalde ontwerpkeuzes heeft gemaakt omdat ze het beter vinden werken, ongeacht waar je de game op speelt. Ik heb het filmpje bekeken en kan me serieus aan geen enkel zogenaamd verschil storen. Klinkt voor mij als miereneuken omdat het kan.

Als je graag de features wil hebben die jullie noemen moet je een oude game gaan spelen. De gameindustrie en ontwerpkeuzes evolueren nou eenmaal. En ja, niet iedereen zal die keuzes waarderen, maar om dan de ontwikkelaar en de game daarop aan te vallen vind ik erg laag.
De ontwerper heeft in multiplayer te goed gekeken naar consoleFPS-sen. iniminimapjes en 12 spelers max? Misschien dat dat voldoende is op de console, maar ik vind het bizar weinig op de pc. Daar zit veel meer potentie in.

[ Voor 27% gewijzigd door M2M op 03-04-2011 12:54 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

M2M schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:53:
[...]

Mooi? grmpfl... Texturewerk is belachelijk slecht, geen tesselation, geen animaties, water dat er in crysis 1 beter uitzag. Maargoed, misschien moet je crysis 1 ook niet vergelijken met crysis 2. De hardwaremogelijkheden en performance is verviervoudigd. Vergeet dat niet. Dat betekend een dubbele hoeveelheid driehoekjes, high-res texturewerk extra jaren ontwikkelwerk aan de optimalisatie van de engine.

Crysis 1 kon niemand draaien, zelfs niet met een triple SLI 8800GTX toendertijd. Oké, bizar slechte drivers, maar het liet wel zien dat je na een jaar of twee alsnog het spel kon opstarten met je GTX280 en de instellingen nog eens opschroeven. En ik denk dat het nog wel een keer kan met een GTX580.

Wat is er nog meer (grafisch) slecht afgewerkt:
Bewegende blaadjes als je door bosjes heenloopt.
reflecties mis ik een beetje. Zo hier en daar een spiegel zou leuk zijn.

Maar misschien moeten we even wachten op patch DX11 voordat we een oordeel vormen over de graphics van crysis 2.

[...]

De ontwerper heeft in multiplayer te goed gekeken naar consoleFPS-sen. iniminimapjes en 12 spelers max? Misschien dat dat voldoende is op de console, maar ik vind het bizar weinig op de pc. Daar zit veel meer potentie in.
Mah, ik had niet zoveel problemen met Crysis 1 eigenlijk... (8800GTS512) Goed, het moest op de niet ultieme stand en op 1280, maar dat was best te harden.

Later met Warhead nog eens het eerste deel gespeeld ook eigenlijk probleemloos op 1680x1050 doorgekomen met ~40fps en zo nu en dan drops naar 25.
Crysis Warhead draait ook op een mainstream kaart tegenwoordig prima. Je zou kunnen zeggen vreselijk dat niemand er het maximale uit haalde, ik zeg:

Wat fijn dat er een spel is, waarbij de kwaliteit van de graphics af hangt van de hardware waarmee je het voed, in tegen stelling tot dat je spul uit z'n neus zit te vreten en de graphics "zo zo" zijn.

Vooral op het physics gedeelte hebben ze veel laten liggen. Dit is volgens mij echt iets wat ze op consoles uit hadden moeten schakelen, een bewuste keuze dus. De gemiddelde quadcore loopt half idle op extreme settings. Reflecties zijn inderdaad niet te vinden, jammer. Maar het water ziet er bij mij gewoon het zelfde uit verder hoor...

Ik heb het laatst even op een x360 gespeeld. Beh, de graphics zijn toch wel een stuk lager. Zeg maar High stand op de PC. En dan zonder AA en AF.

En ik heb de eerste verhalen van cheaters op de Xbox ook al gehoord van vrienden. Niet zo gek eigenlijk, je kan precies dezelfde dingen uithalen als in de PC versie.

Over de MP op de PC: Na een week vol met cheaters (zie m'n vorige post oa.) heb ik de afgelopen twee dagen zonder narigheid kunnen spelen! En er werd zo waar een LVL 50 speler automatisch gekicked tijdens een potje Assault. Ziet er naar uit dat servers nu wel volautomatisch spelers filteren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik vindt het geluid bij Crysis 2 niet altijd super 1 was het wat beter. Ik heb het over de pc versie.
Ik heb ook niet echt idee dat ik 5.1 sound heb. Ik weet niet hoe het zit bij de console versie.

Ik zie nog wel een paar bugs. Ik zie weleens pixels fouten zoals bij de muren en soms als je iemand doodschiet en hij ligt op de grond. Blijf hij bewegen of hij een epileptische aanvallen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Tja, consoles hebben gewoon niet zoveel power, maar voornamelijk vrij weinig geheugen. Een paar honderd MB is niet veel om mee te werken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nogal logisch als je het origineel hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Evolueren of juist devolueren?
Crysis 2 kent nauwelijks physics, heeft als leukste vijand de Pinger (pff, past 10x in een oude exosuit) en de AI is bij vlagen debiel.

FarCry en Crysis waren naast leuke free roam games ook gewoon geschikt als grafische benchmark. Ongelooflijk wat er in 2007 al mogelijk was. We zijn nu 4 jaar later, en eerlijk gezegd valt het me een beetje tegen.

En het grote verhaal dat de gameplay en het verhaal zoveel beter zijn in deel 2? :?
Ik zie het verhaal niet hoor. Aliens lijken nu meer op mensen (onlogisch?) , Cell is opeens aardig tegen je, nadat je eerst 50+ collegas hebt vermoord, en er is totaal geen link met Deel 1 (ja, prophet, poepoe)

Als je Crysis niet hebt gespeeld, mis je de sfeer van die game. Jungle + koreanen + vliegende freeze rays aliens (eat that saaie bipod aliens) = goede sfeer
New York ( :O ) + bipod aliens met normale wapens + inwisselbare CELL dudes = no replay value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
of je het evolutie of devolutie noemt maakt niet uit. Het gaat erom dat het misschien helemaal niet gedaan is om consoles tegemoet te komen, maar omdat Crytek het zo wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem Boom schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:16:
of je het evolutie of devolutie noemt maakt niet uit. Het gaat erom dat het misschien helemaal niet gedaan is om consoles tegemoet te komen, maar omdat Crytek het zo wilde.
Weet ik toch wel zeker dat het door de consoles komt, denk maar eens in, Crysis 1/Warhead op de consoles, kan gewoon niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Asgaro schreef op zondag 03 april 2011 @ 09:49:
@skullsplitter

[...]

Ik wil me verder niet echt in de discussie mengen, maar een check-brightness scherm zit in zat PC only spellen (en terecht) denk Doom 3 bijvoorbeeld.

Edit: tsja als het om het naampje gaat, wat maakt dat nu uit?

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 03-04-2011 15:04 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Laatst online: 31-08 22:24
roy-t schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:46:
[...]

Ik wil me verder niet echt in de discussie mengen, maar een check-brightness scherm zit in zat PC only spellen (en terecht) denk Doom 3 bijvoorbeeld.
Hij bedoeld TV settings, want je sluit je Xbox en ps3 aan op de TV.
Als het niet geport was dan zou er waarschijnlijk staan : Screen brightness settings o.i.d

EDIT: dat laat zien dat het geport is, de graphics dus waarschijnlijk ook?....

[ Voor 8% gewijzigd door nukidin247 op 03-04-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laat alleen maar zien dat de versies aan elkaar gelijk zijn. Als je de dev filmpjes bekijkt waarin ze de game in sandbox 3 aan het maken zijn dan zag je dat de versie voor Xbox en PS3 realtime worden bijwegewerkt en getest. Niet echt raar dat ze daardoor nogal wat overeenkomsten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@jeroen
ga lekker ergens anders klagen....

[ Voor 92% gewijzigd door pannekoek141 op 03-04-2011 18:30 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik heb de single player uitgespeeld
En het was :Like a walk in the park ;)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 18:06
nukidin247 schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:52:
[...]

Hij bedoeld TV settings, want je sluit je Xbox en ps3 aan op de TV.
Als het niet geport was dan zou er waarschijnlijk staan : Screen brightness settings o.i.d

EDIT: dat laat zien dat het geport is, de graphics dus waarschijnlijk ook?....
Ze delen dezelfde text files, wil niet zeggen dat het geport is. Overigens zijn de graphics op de PC veel beter dan op console.

CryEngine 3 is een multiplatform engine, dus er is hier geen sprake van ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

pannekoek141 schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:24:
Ik heb de single player uitgespeeld
En het was :Like a walk in the park ;)
hmm ik ook (PC), maar ik was niet echt tevreden, ik had wel iets verwacht van een eindbaas en "epic einde" ofzo maar het eindigde nogal abrupt . Ik vond de hele singleplayer zowieso nogal matig, weinig afwisseling, weinig diepgang en niet heel uitdagend. Het maakt bijvoorbeeld niet echt uit hoe je bepaalde missies speelt, of je nou alles heel sneaky cloaked doet of gewoon vanuit een hoekje iedereen afschiet die op je af komt.
(al blijven de meeste vijanden gewoon stil staan...)

het enige goede vond ik eigenlijk de graphics, ik had ook het idee dat mijn simpele gamelaptopje crysis 2 beter aankon dan crysis 1 ;)

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik zal eerlijk zijn
ik heb hem op m,n pc gespeeld (1920 bij 1080)
En ik vond hem ook wel vet maar
ik had altijd zoizo 56 tot 60 fps(vsync) met mn ati kaartjes.
Ik heb er zeker wel plezier aan gehad
Ik vond het einde best wel breath taking.
Dat zalvast komen omdat ik bij 1 niet verder kwam dan die enorme exosuit ofzo :P
maar ach ik had ook wel wat meer verwacht
en de graphics en gameplay zijn zooooo anders dan crysis warhead.

Wat ik eigenlijk ook veel had, Was dat ik het veel leuker vond om Die mensjes neer te knallen
Die aliens vond ik minder leuk :p

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:35

icn

Gewoon een baggerspel,niks vernieuwends aan lijkt wel een standaard te worden deze dagen,heb het hele spel na het eindigen ook meteen gedeinstaleerd,zet m,n geld wel in op bf3 wat volgens mij gewoon een andere weg inslaat,en de oudere techniek achter zich laat iedergeval wel voor de pc :Y ,vindt crysis 2 gewoon een simpele console port,als je naar de vergelijking kijkt tussen de pc en de ps3,xbox360,jammer weg reputatie :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

pannekoek141 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:29:
@jeroen
ga lekker ergens anders klagen....
Ok,

was ff vergeten dat je dit moest zeggen in een game topic:

Dit spel is geweldig! De verhaallijn is zoveel beter dan deel 1! Het spel draait soepeler! We kunnen eindelijk in een totaal originele urban setting vechten tegen aliens met normale wapens! Yeah! Freeze-rays zijn ZO 2007!

En wie wil er nou houten hutjes kapot maken of in een Vtol vliegen? Dat is echt compleet debiel!

Crysis 2 is echt prachtig en baanbrekend! En OMG, het einde was ZO meeslepend! Ik leefde ZO mee met de slachtoffers van de biowapen ramp!

Zo goed?

BTW, als je niet verder kwam bij die huge exosuit (Die Pingers zijn ZOveel vetter en bruter :F ), wat je moet doen is gewoon weglopen en naar de VTOL gaan, de exosuit kan niet kapot.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroenneman op 03-04-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

wat is het probleem laatste tijd dat iedereen die niet positief is meteen weggeboe'd wordt.
het heet een forum niet een "hemel het spel in kwestie op" discusie.

ontopic :
Zelf heb ik de game besteld voor xbox 360, en verwacht alleen goede graphics en verder niets.
Heb crysis warhead wel voor pc maar mn gamepc in 2009 kon hem niet normaal draaien(was een probleem mee bleek later) dus heb nooit echt kunnen genieten van die graphics.
Hoor wel meer mensen zeggen dat crysis 1 superieur is aan crysis 2, in eigenlijk alles en als ik zo beetje kijk , denk ik ook wel dat dit klopt. maar zelf ben ik meer van de urban jungle settings dan echte jungles.
helaas moet ik het doen met een console versie en daarin zou de xbox beste zijn.
Hoop dat de game beetje leuk is, heb limited edition besteld, maar als het niet echt wat is gaat ie meteen op marktplaats of v&a. ga ook die voucher voor LE bewaren totdat ik zeker weet of ik hem hou :P(ben hollander he ;) )

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown

speedydown

Icter van lik-me-vestje

@ jeroen, die exosuit kan wel degelijk kapot, moet je wel speciaal wapen voor hebben wat in een bommenwerper ligt

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
v8power67 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:51:
wat is het probleem laatste tijd dat iedereen die niet positief is meteen weggeboe'd wordt.
het heet een forum niet een "hemel het spel in kwestie op" discusie.
Dat is het probleem. Het wordt hier nooit een discussie maar gewoon een opsomming van dit is ruk en dat is slecht ect ect. Na inmiddels de zoveelste post is elke minpunt wel eens opgenoemd hoor. Is het nu echt nodig om als de honderdste spuit elf weer hetzelfde te melden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Kaasje123 schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:28:
[...]

Dat is het probleem. Het wordt hier nooit een discussie maar gewoon een opsomming van dit is ruk en dat is slecht ect ect. Na inmiddels de zoveelste post is elke minpunt wel eens opgenoemd hoor. Is het nu echt nodig om als de honderdste spuit elf weer hetzelfde te melden? :X
Kijk jij snapt het.
Jeroenneman schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:19:
[...]

Ok,

was ff vergeten dat je dit moest zeggen in een game topic:

Dit spel is geweldig! De verhaallijn is zoveel beter dan deel 1! Het spel draait soepeler! We kunnen eindelijk in een totaal originele urban setting vechten tegen aliens met normale wapens! Yeah! Freeze-rays zijn ZO 2007!

En wie wil er nou houten hutjes kapot maken of in een Vtol vliegen? Dat is echt compleet debiel!

Crysis 2 is echt prachtig en baanbrekend! En OMG, het einde was ZO meeslepend! Ik leefde ZO mee met de slachtoffers van de biowapen ramp!

Zo goed?

BTW, als je niet verder kwam bij die huge exosuit (Die Pingers zijn ZOveel vetter en bruter :F ), wat je moet doen is gewoon weglopen en naar de VTOL gaan, de exosuit kan niet kapot.
Ja gozer Kijk dat jij crysis 2 nou een shitspel vind.
en jij het geld hebt om een game pc van 2000 euro te kopen.
Dan geniet je maar lekker van crysis 1 of warhead.
Maar als je komt om te klagen over een spel wat je kut vind
Dan heb je hier toch niks te zoeken?

En btw Die exosuit heb ik uiteindelijk vermoord :)

[ Voor 58% gewijzigd door pannekoek141 op 03-04-2011 22:57 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom mogen mensen die een spel gekocht hebben en graag hun mening willen geven dat niet doen? Ook al is het een (gedeeltelijke) herhaling van wat eerder door anderen is gezegd. Dat mensen dat doen stoort mij helemaal niet.

Wat mij wel stoort is een meta discussie over klagen. Post wat je zelf vindt over het spel of ga een discussie aan over iemand's mening. Dit generaliserende geklaag over geklaag is zinloos. Het levert zelfs posts op, zoals deze die klagen over klagenden over klagers. Voor je het weet implodeert de boel! :)

Positief gesproken: gisteravond nog eens gelukt om iemand met een vliegende auto neer te krijgen. Dat is zo leuk om te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Laatst online: 31-08 22:24
Als mensen niet willen dat anderen hun mening uiten over een spel dat ze kut vinden, is het zo omdat ze anders spijt gevoelens krijgen en spijt hebben dat ze het spel hebben gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nukidin247 schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:15:
Als mensen niet willen dat anderen hun mening uiten over een spel dat ze kut vinden, is het zo omdat ze anders spijt gevoelens krijgen en spijt hebben dat ze het spel hebben gekocht
voor 21< euro gekocht vandaag... leuke fps.

Discussie gaat meer dat - "we" - er zoveel uur in gaan stoppen dat het wel iets moet betekenen. Mensen gaan veel te diep hier. :>

Dus wat gaat de hater doen ipv. het - niet - fantastische Crysis2 spelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

nukidin247 schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:15:
Daar wil ik op inhaken: lang niet altijd alleen spijt. Tuurlijk, als een spel tegenvalt dan is dat jammer, maar mits onderbouwd door argumenten die objectief zijn (feit gevolgd door effect, eventueel suggestie hoe het anders zou kunnen) is dat een gezonde discussie.
Alleen janken dat deel 1 oneindig veel beter is dan deel 2 zet domweg geen zoden aan de dijk.

En dan nog een bericht aan de mensen die niet kopen uit kennelijk anti-console principe in het geval van de PC variant: jullie trappen de PC alleen nog maar meer in het graf als dat je afweging is...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:47:
[...]

voor 21< euro gekocht vandaag... leuke fps.

Discussie gaat meer dat - "we" - er zoveel uur in gaan stoppen dat het wel iets moet betekenen. Mensen gaan veel te diep hier. :>

Dus wat gaat de hater doen ipv. het - niet - fantastische Crysis2 spelen?
Shogun - Total War 2 spelen.

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste