Heb gisteren na middernacht even kunnen spelen. (behalve de multiplayer, die werkte nog niet kreeg "key is in use" fout)
Ik ben niet zo onder de indruk.
+ Een cover systeem dat niet "stickt"
+ Draait erg vlotjes op extreme
+ Geluid is super
+ Belichting is nog steeds sterk (al is het een beetje overbloomed imo)
- Grafisch weinig tot geen vooruitgang (een Metro 2033 ziet er technisch veel indrukwekkender uit dan deze game, waardoor Crytek imo zijn kroon kwijt is)
- Van een open wereld naar een veel nauwere bijna on-rails shooter. De schaal lijkt flink teruggeschroefd voor de consoles.
- Environments lijken minder verwoestbaar. Als ik terugdenk aan de zandzakjes en vernietigbare hutjes in Crysis 1 lijkt me dit toch beperkter.
- De coole speler-animaties bij het oppakken van wapens en bij het betreden van voertuigen zijn weg.

- Gameplay is in feite zelfde maar met vereenvoudigde controls (niet noodzakelijk slecht.) Maar de unieke grote playground is weg, dus voelt meer aan als generieke shooter.
- Ik vind het verhaal maar vaag. Vanwaar komen die stralings-infecties, waarom valt dit samen met de alien invasie? Ik zit nog niet ver, maar het Crysis 1 verhaal vond ik ook maar vaag.
Ze hebben er een duidelijk een meer marketable product van gemaakt. Maar ik heb geen nood aan een zoveelste CoD killer met nanosuits.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 24-03-2011 11:40
]