13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Helemaal eens. En dan ook nog het spel als DX9 uitbrengen......Thomasthomas schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:55:
Ik vind het gewoon debiel dat Crysis gewoon geen Crysis meer is. Het enige wat overeenkomt is de Nanosuit, en deze is zelfs veranderd. De engine lijkt niet eens op Cryengine 2, de stijl is veel minder clean en veel meer korrelig, het lijkt op de MW2/BO/WaW/CoD4 engine...
Dit vond ik geweldig aan Crysis en Crysis warhead;
De graphics
Open werelden
Destruction
De setting/jungle
Dit is allemaal niet terug te vinden in Crysis 2. Het is niet mooier, bijna niks kan kapot, er zijn rare perks toegevoegd, de maps en de game zijn zover ik weet klein, en het is in de stad, niet dat dat zo'n probleem is maar ik vond de jungle leuker. Ook heb je nog maar 3 krachten met je nanosuit, had het gewoon gehouden zoals het was.

Stond op het punt deze game te kopen maar ik ga EA/Crytek echt mijn geld niet geven na zo'n kansloze actie.
Ik vind het gewoon erg jammer dat de makers van een aantal games die geweldig waren op de PC en daar ook naam gemaakt hebben, zoals Battlefield en Crysis, de games verkrachten om ze acceptabel te maken voor de consoles.
Niet dat het nu slechte games zijn, maar het is lang niet wat het geweest zou kunnen zijn.
De PC zorgde ervoor dat er ontwikkeling in graphics zat en heeft zijn eigen gameplay die op een console minder goed mogelijk is.
Ik verlang terug naar de tijd dat games zowel voor PC als Console ontwikkelt werden....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hahaha mooi man! vet droog loop je door een donkere enge gang komt ineens een disco lift naar beneden.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
bron graag
Waarom zo'n "normaal" nummer op de achtergrond?Modest71 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:06:
Getttttttttttt ready!
YouTube: Crysis 2 - Launch Trailer
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Is geen echte bron, alleen geruchten dat DX11 via een patch word toegevoegd bij de release of kort daarna.
http://vr-zone.com/articl...mance-preview/11662.html#
Als je verder in het artikel kijkt naar de comparison shots zie je bij de 'extreme' setting gewoon DX9 (Evga precision) links boven staan.Quick Observations/Notes:
Still no DirectX 11 support
Day 1 Patch used
Uses 3-4 CPU threads hovering around 70% - doesn't scale with CPU after 3ghz
Near 100% GPU usage - scales linearly with shader clocks/memory bandwidth.
FOV options can be changed in console/launch command line (default 55 degrees)
Ook in het artikel vermeld:
Dat is wel positief!Additional options like details and antialiasing can be specified at launch/in the drop-down console.
Maar toch jammer, de 'Day 1 Patch' brengt dus blijkbaar geen DX11
/EDIT
Ook op http://www.geforce.com/#/GamesandApps is Crysis 2 bij DX11 verwijderd, maar misschien alleen omdat er geen DX11 bij launch aanwezig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Dax op 22-03-2011 13:26 . Reden: Toevoeging ]
Ik vind de berichtgeving tot nu toe te wisselend om voor mezelf een conclusie uit te trekken. Dus we gaan het lekker afwachten.
Anyways, ik ben zo'n dude die Crysis 1 nooit gespeeld heeft omdat tie het een overhyped techdemo vind.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Hoe kunnen ze zoiets uitbrengen, fucking stink console port. Nog ff en je moet 11,99eur extra betalen voor de dx11 versieVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:19:
[...]
Is geen echte bron, alleen geruchten dat DX11 via een patch word toegevoegd bij de release of kort daarna.

Rapapa...
Lang leve de DLCLosGieros schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:37:
[...]
Hoe kunnen ze zoiets uitbrengen, fucking stink console port. Nog ff en je moet 11,99eur extra betalen voor de dx11 versie
Nja lijkt me sterk dat je ervoor extra moet betalen.LosGieros schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:37:
[...]
Hoe kunnen ze zoiets uitbrengen, fucking stink console port. Nog ff en je moet 11,99eur extra betalen voor de dx11 versie
Ik heb trouwens Crysis 2 al binnen maar mijn key krijg ik pas vrijdag. Jammer dat we weer moeten wachten. In de US kunnen ze al lekker spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Arsenius op 22-03-2011 14:57 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Worden de sleutels vrijdag pas geleverd en hoe snel gaat dat?
Ik lees dat EA download manager niet, maar Steam wel Crysis2 pre-load.

Volgens mij detecteert steam dat je in de regio europa zit en dan krijg je je key pas vrijdag.yur400 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:14:
Zijn er mensen die ervaring met g2play hebben?

Leuke is dat ze alle demo servers hebben downgehaald, dus voor ons is het maar behelpen.
Als het goed is krijgen we vrijdag de key bij g2play. We zullen zien, iig veel langer dan dat zal het niet duren.
[ Voor 10% gewijzigd door Arsenius op 22-03-2011 16:34 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Modest71 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:03:
Over de DX11 zorgen, bekijk LINK en scroll naar beneden voor Cry-Adam post.
- Yes, we do support DX11 and the effects / No, we do not support...
As stated in the article in the OP, yes, DX11 will be supported.
Afgelopen vrijdag kwam ACB uit, die ik ge-preordered had bij G2play. 's Ochtends was de code binnen.yur400 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:14:
Zijn er mensen die ervaring met g2play hebben?
Geen klachten tot zo ver. Vrijdag krijg ik ook de Crysis 2 sleutel als het goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door DeX op 22-03-2011 17:14 ]
.... with a patch... or with initial release...... ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Iemand ervaring met Zavvi? Zal ik hem vrijdag al binnen hebben?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
zou ie dx11 dus gelijk ondersteunen zonder losse patch?
Natuurlijk, ook ik wil spellen die gebruik maken van tessellation, zoals in de Unigine Heaven Benchmark, maar voorlopig zit dat er blijkbaar niet in. Ik neem namelijk aan dat geen enkele ontwikkelaar het niet zou implementeren als het nu al mogelijk was.
Ik moet wel zeggen dat stealth dingen doen erg moeilijk is. Als ik in een vuurgevecht zit bijv, en ik ga stealth, en ik loop een stukje om (flanken van links of rechts) en ik ga uit stealth, dan ben ik meteen gespot.. wat opzich raar is aangezien ze me niet daarheen hebben zien lopen.
Ligt dit aan de moeilijkheidsgraad? (speel op tweede niveau) of is dit altijd zo?
Op welk platform speel je Crysis2?
Ik denk dat je niet de enige bent met een radar?6pack15 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:31:
Heb net even een stukje gewandeld door New York, ze vinden me niet aardig.. dat is zeker..
Ik moet wel zeggen dat stealth dingen doen erg moeilijk is. Als ik in een vuurgevecht zit bijv, en ik ga stealth, en ik loop een stukje om (flanken van links of rechts) en ik ga uit stealth, dan ben ik meteen gespot.. wat opzich raar is aangezien ze me niet daarheen hebben zien lopen.
Ligt dit aan de moeilijkheidsgraad? (speel op tweede niveau) of is dit altijd zo?
Misschien moet je niet de verhalen volgen maar het spel zelf spelen, voordat je het een cijfer geeft.Zingo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:14:
Als ik de verhalen zo hoor is het een enorm goed spel, maar wel een regelrechte console port. Kortom, dat geeft het maximaal een 8 in mijn ogen, en geen half punt hoger....
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik geef het verder ook geen cijfer, maar als ik zo lees aan de hand van de reviews wat er nog wel en niet kan kan ik momenteel niet concluderen of dit spel wel een PC spel is zoals het wordt aangeprijst. Hell, ik weet echt wel dat de Single player goed zit. Maar ik had gehoopt dat er meer PC gerichte dingen in de uiteindelijke release zouden zitten. Maarja, verhalen kunnen miszitten, en dan stel ik het uiteraard graag bij!Gamebuster schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:18:
[...]
Misschien moet je niet de verhalen volgen maar het spel zelf spelen, voordat je het een cijfer geeft.
[ Voor 3% gewijzigd door yur400 op 22-03-2011 21:31 ]
Bekijk GameTrailers misschien? Reviews zijn algemene beoordelingen en nooit gericht op persoonlijke smaak. Gametrailers link : http://www.gametrailers.com/video/review-crysis-2/712014Zingo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:21:
[...]
Ik geef het verder ook geen cijfer, maar als ik zo lees aan de hand van de reviews wat er nog wel en niet kan kan ik momenteel niet concluderen of dit spel wel een PC spel is zoals het wordt aangeprijst. Hell, ik weet echt wel dat de Single player goed zit. Maar ik had gehoopt dat er meer PC gerichte dingen in de uiteindelijke release zouden zitten. Maarja, verhalen kunnen miszitten, en dan stel ik het uiteraard graag bij!
Als mensen nanovision gebruiken dan zien ze je ook als je stealth bent (dan emiteer je heel ligt warmte, waardoor je toch enigszins zichtbaar bent), en als je uit stealth komt dan ben je volledig zichtbaar.6pack15 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:31:
Heb net even een stukje gewandeld door New York, ze vinden me niet aardig.. dat is zeker..
Verder is er ook een upgrade waarmee je kunt zien waar mensen in stealth mode zijn gegaan. Op die manier zijn mensen die stealth zijn makkelijker te vinden.
Zelf had ik met de demo continu nanovision aan (behalve als ik uiteraard weer op moest laden). En zodra ik iemand zag activeerde ik daarnaast ook nog maximum armor.
Stealth werkt niet lekr imo, en als je begint met schieten terwijl je in stealth bent, dan ben je in één keer al je energie en cloak kwijt.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik speelde tijdens de demo (pc) met bijna alleen maar stealth. Zodra je iemand spot op q (armor) rammen en schieten. Ik leerde later pas dat zoiets als nanovision bestond en gebruik het heel sporadisch. Ik vind het zonde om zo een spel te hebben en dan de hele tijd tegen een blauwe scherm aan te kijken.
Bovendien vind ik de radar zoveel beter werken. Als een tegenstander begint te schieten of iemand gaat dood, krijg je dat meteen te zien. + je raakt je eyecandy niet kwijt.
Dus stealth +veel bewegen + armor werkt bij mij het beste. Mijn k/d ratio is 1.9 ondanks matches waar mijn hele squad inc. moi helemaal kapot werden gemaakt.
Ja over SP, en ik speel op de 360. Online zou het me niet verbazen als ze me constant overhoop knaldeyur400 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:24:
Volgens mij praat 6pack15 over sp. Of gebruiken de tegenstanders daar ook nanovision.
Ik speelde tijdens de demo (pc) met bijna alleen maar stealth. Zodra je iemand spot op q (armor) rammen en schieten. Ik leerde later pas dat zoiets als nanovision bestond en gebruik het heel sporadisch. Ik vind het zonde om zo een spel te hebben en dan de hele tijd tegen een blauwe scherm aan te kijken.
Bovendien vind ik de radar zoveel beter werken. Als een tegenstander begint te schieten of iemand gaat dood, krijg je dat meteen te zien. + je raakt je eyecandy niet kwijt.
Dus stealth +veel bewegen + armor werkt bij mij het beste. Mijn k/d ratio is 1.9 ondanks matches waar mijn hele squad inc. moi helemaal kapot werden gemaakt.
Ze hebben in de 'review' video inderdaad gezegd dat Alien je kan scannen en alsnog weten waar je bent. Ze hebben het hoogst mogelijk uit de AI gehaald tot nu toe.6pack15 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:31:
[...]
Ja over SP, en ik speel op de 360. Online zou het me niet verbazen als ze me constant overhoop knalde. Maar het is net alsof de AI gewoon altijd wel een beetje weet waar je bent. Maargoed, misschien te snel geoordeeld, heb nog maar 3 kwartier gespeeld
Maar 3 kwartier, nu een uurtje? Joh, je bent net ontmaagd
Iedereen zal even moeten wennen en sommige leren het sneller dan anderen.
[ Voor 12% gewijzigd door XRayXI op 22-03-2011 22:56 ]
De crysis 1 sfeer zit er niet in maar wel een grainy console feel met de gehate kleur en blur effecten.
In vroegere trailers van de Cry Engine 3 kon je beton kapot schieten nu kun je op een afstand een gebouw zien instorten heel lame.
We weten nog niks en in andere series van Crysis had je DX10 waarbij je wel de zaken kapot kunt maken. In andere video's kon je zien dat je muurpalen kon verknallen d.w.v. munitie. Zegt nog helemaal niks.Compi_56 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:02:
De physics, vegetatietexturen, explosies, voertuigen en complexe shaders werken niet op een console optimaal. Maar dit weegt enorm op de resources daarom kan Crysis 2 voor de PC zo soepel draaien.
De crysis 1 sfeer zit er niet in maar wel een grainy console feel met de gehate kleur en blur effecten.
In vroegere trailers van de Cry Engine 3 kon je beton kapot schieten nu kun je op een afstand een gebouw zien instorten heel lame.
Voertuigen hebben niets met platform keuze te maken. Crytek heeft er voor gekozen om geen voertuigen in MP te introduceren.
De explosies schijnen juist een van de beste in dit genre te zijn.
Foliage was in vanilla Crysis 1 ook lelijk, netzoals in alle andere spellen die ik gespeeld heb.
Toegegeven, destructibility is redelijk afwezig, vooral vergeleken met BFBC2 die ik het afgelopen jaar gespeeld heb. Ook de textures zijn soms slordig, maar doen niet veel af aan de totale sfeer.
[ Voor 4% gewijzigd door yur400 op 23-03-2011 00:40 ]
Let wel, dat is ook gelijk een spoiler. Als ik het zo zie, dan is de destructibility een stuk minder aanwezig.
Er gaan enkel ramen kapot?
[ Voor 37% gewijzigd door Luxicon op 23-03-2011 00:37 ]
...
Een van de weinigen die het hologram gebruikt.
Niet zozeer omdat het er slecht uit ziet, maar, waar voorgaande games van Crytek, Far Cry en Crysis (Warhead), mijlenver boven de rest uitstaken, is het 2e deel van Crysis vervallen tot dicht tegen de grijze geconsolideerde middenmoot.
Grafische instellingen zijn nauwelijks in te stellen, en het zal mij niet verbazen als dit niet of weinig
veranderd en we op CVARS zijn aangewezen om nog het eea aan te passen.
Ik had verwacht dat de PC-versie toch wel een speciale behandeling zou krijgen en Crytek de gewoonte grafisch leidend te zijn, gewoon door zou zetten in dit deel.
Het is nu bijna 4 jaar geleden dat Crysis uitkwam, en Crysis 2 ziet er niet beter uit. Ik vind dat heel triest.
Ik weet niet wat de DX11-patch zal brengen, maar ik verwacht iig geen high res. texturepack van enkele GB's, hooguit tessalation, MSAA ipv blurr AA en misschien een langer shadertje.
Maar goed, ik was al in berusting dat we voor het het uitkomen van de nieuwe generatie consoles, niet teveel grafische hoogstandjes meer moeten verwachten, en het kan natuurlijk voor de rest een heel goede game zijn
[ Voor 14% gewijzigd door edward2 op 23-03-2011 01:09 ]
Niet op voorraad.
Ik zie tot dusver lang niet het detail in textures, dat Crysis 1 mee brengt.
Ook al komt DX11 nog, DX9 wordt wel ondersteund.
Net als bij deel 1.
En we praten inderdaad over deel 2, zo ongeveer 3,5 jaar later.
Het lijkt er ook op dat de physics min of meer gestript zijn, want je kunt voor zover ik zie amper nog wat kapot schieten. Zoals bij deel 1 al die bomen, en huisjes kapot kunt maken.
Het lijkt er ook aardig op dat het uit veel instances bestaat? Zeg maar checkpoints waar geladen wordt, maar dat weet ik niet zeker.
Maar mocht dit nou allemaal zo zijn, dan heb je dus 3,5 jaar later, een nieuw deel die nogal beperkt is, vergeleken met het oude deel.
Hopelijk is het niet zo, maar zo komt het over tot nu toe.
[ Voor 11% gewijzigd door Luxicon op 23-03-2011 05:52 ]
...
De destructibility in Crysis 1 viel ook wel mee. Je kan van die golfplaten huisjes vernielen, maar dat is dan ook wel alles. De meer solide gebouwen en betonnen muurtjes kun je helemaal niets mee doen. Het is iig niet een superbelangrijke feature van Crysis 1, hooguit een leuke gimmick.Luxicon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 05:51:
Het lijkt er ook op dat de physics min of meer gestript zijn, want je kunt voor zover ik zie amper nog wat kapot schieten. Zoals bij deel 1 al die bomen, en huisjes kapot kunt maken.
Bomen op koreanen laten vallen bleef toch leuk!Arrim schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:02:
[...]
De destructibility in Crysis 1 viel ook wel mee. Je kan van die golfplaten huisjes vernielen, maar dat is dan ook wel alles. De meer solide gebouwen en betonnen muurtjes kun je helemaal niets mee doen. Het is iig niet een superbelangrijke feature van Crysis 1, hooguit een leuke gimmick.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Jeroenneman schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:54:
[...]
Bomen op koreanen laten vallen bleef toch leuk!

Op pastbin zijn echter enkele console commands verschenen die de PC gamer wellicht toch wat kan laten tweaken in het spel
http://pastebin.com/Rzn7gjNb
[ Voor 5% gewijzigd door maradesign op 23-03-2011 08:06 . Reden: Typo's en links toegevoegd ]
Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9
Agreed ^^Jeroenneman schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:54:
[...]
Bomen op koreanen laten vallen bleef toch leuk!
Iemand ergens nog speciale pre-orders geplaatst waar je leuke goodies bij krijgt?
Zelf de Collector's edition bij MediaMarkt ge pre-orderd
Und abernaturlich moet ik op de releasedag van 09:00 tot 21:00 op kantoor zitten... FFS!!
Dat weet ik zo net nog niet... Het had namelijk wel vaak tactische voordelen. En het dak van een voertuigen garage in elkaar slaan had wel degelijk voordelen in de vorm van de dood van soldaten die erin zaten of een aantal explosieve tonnen / voertuigen die erdoor geraakt werden.Arrim schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:02:
[...]
De destructibility in Crysis 1 viel ook wel mee. Je kan van die golfplaten huisjes vernielen, maar dat is dan ook wel alles. De meer solide gebouwen en betonnen muurtjes kun je helemaal niets mee doen. Het is iig niet een superbelangrijke feature van Crysis 1, hooguit een leuke gimmick.
Al met al werd er gewoon goed gebruik gemaakt van dergelijke features, ik vond het redelijk voor de hand liggen wat betreft de destruction, en het was niet overdreven zwaar voor je systeem.
Bij het spelen van de Crysis 2 demo viel mij namelijk vooral op dat het spel in een notedopje aan geheugen paste en minder CPU gebruikt dan b.v. Starcraft 2. En dat bomen bleven staan na explosies, dingen niet brandden en ook b.v. het water niet van richting veranderd als je er doorheen loopt of als eronder een explosie plaats vind.
Gebruik gewoon lekker alle CPU cores en die extra gigabytes developers... Het heeft ze bij Crysis 1 toch geen windeieren gelegd dat het spel zwaar was maar de absolute top op veel gebieden?
Mwah, bij mij ziet het origineel er beter uit. Ik gebruik highres packs, custom shaders and ultra quality configs. Dat is mijn standaard. Daarom snap ik Edward's reactie ook. Als Valve ooit nog besluit om Episode 3 uit te brengen dan is mijn standaard niet Episode 2 maar Fakefactory's Cinematic Mod. Je mag toch op zijn minst van een nieuw spel verwachten dat het grafisch zijn voorganger van 4 jaar oud overtreft. Het meest trieste is dat we het hier echter niet hebben over zo maar een ontwikkelaar maar hebben over Crytek, de oude moeder der games als het op grafische kwaliteit aankomt.Arsenius schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:54:
Volgens mij moet je beter kijken, Crysis 2 ziet er echt wel beter uit dan Crysis 1. En hoe kun je nu oordelen, het spel is nog niet eens uit in Europa. Als je oordeelt vanuit de uitgelekte Beta dan klopt het sowieso al niet. Maar goed, ga maar lekker klagen en koop 'm lekker niet. Ik ga er iig van genieten.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Sorry, maar wat voor onzin is dat. Als we naar de graphics kijken, dan moet je een modloze crysis 1 vergelijken met crysis 2 en dan is crysis 2 wel degelijk beter. Leuk dat je gebruikt maakt van high-res packs, maar het vergelijken met een standaard crysis 2 is appels met peren vergelijken.Dracul schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:01:
[...]
Mwah, bij mij ziet het origineel er beter uit. Ik gebruik highres packs, custom shaders and ultra quality configs. Dat is mijn standaard. Daarom snap ik Edward's reactie ook. Als Valve ooit nog besluit om Episode 3 uit te brengen dan is mijn standaard niet Episode 2 maar Fakefactory's Cinematic Mod. Je mag toch op zijn minst van een nieuw spel verwachten dat het grafisch zijn voorganger van 4 jaar oud overtreft. Het meest trieste is dat we het hier echter niet hebben over zo maar een ontwikkelaar maar hebben over Crytek, de oude moeder der games als het op grafische kwaliteit aankomt.
Verder draait het bij Crysis 2 niet alleen om graphics. Crysis 2 heeft op andere gebieden veel meer realisme en dat kost ook de nodige rekenkracht.
Mensen moet eens stoppen met het beoordelen van een game door het bekijken van filmpjes. Installeren en spelen is de enige manier om te kunnen zien of het wel of niet beter is. Verder is het niet meer dan normaal dat de console-versies stukken minder kunnen. De rekenkracht is ook gewoon minder. Dit betekent niet dat de pc-versie ook zo beperkt is.
[ Voor 19% gewijzigd door Relief2009 op 23-03-2011 10:57 ]
Ik moet? Pardon? Ik moet helemaal niks. Mijn standaard is highres texturepacks, custom shaders en ultra configs. Als jij een andere standaard hebt prima maar ik heb geen GTX580 voor standaard graphics. Ik verwacht van Crytek gewoon baanbrekende graphics zoals met Far Cry en het originele Crysis en niets minder. Crytek stond voor grafische kwaliteit, een bepaalde vorm van free roaming en voor lange singleplayer missies. Als je dat niet meer te bieden hebt aan de oude gamer wat heb je dan nog wel te bieden?Relief2009 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:47:
[...]
Sorry, maar wat voor onzin is dat. Als we naar de graphics kijken, dan moet je een modloze crysis 1 vergelijken met crysis 2 en dan is crysis 2 wel degelijk beter. Leuk dat je gebruikt maakt van high-res packs, maar het vergelijken met een standaard crysis 2 is appels met peren vergelijken.
geheel terecht gingen klagen over het feit dat zij ook die nieuwe textures wilden. Dat gebeurde uiteraard niet.
Was niks nieuws trouwens want AMD heeft voor Far Cry eens een 64bit patch en 64bit content uitgebracht waarbij ze de indruk wekten dat het gebruik van 64bit zorgde voor betere graphics. Iedereen wist natuurlijk dat dit slechts kwam door de nieuwe content en met een simple aanpassing draaide de zogenaamde
64bit content ook gewoon op 32bit systemen.
Iets met het moet ook op consoles draaien...djunicron schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:24:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet... Het had namelijk wel vaak tactische voordelen. En het dak van een voertuigen garage in elkaar slaan had wel degelijk voordelen in de vorm van de dood van soldaten die erin zaten of een aantal explosieve tonnen / voertuigen die erdoor geraakt werden.
Al met al werd er gewoon goed gebruik gemaakt van dergelijke features, ik vond het redelijk voor de hand liggen wat betreft de destruction, en het was niet overdreven zwaar voor je systeem.
Bij het spelen van de Crysis 2 demo viel mij namelijk vooral op dat het spel in een notedopje aan geheugen paste en minder CPU gebruikt dan b.v. Starcraft 2. En dat bomen bleven staan na explosies, dingen niet brandden en ook b.v. het water niet van richting veranderd als je er doorheen loopt of als eronder een explosie plaats vind.
Gebruik gewoon lekker alle CPU cores en die extra gigabytes developers... Het heeft ze bij Crysis 1 toch geen windeieren gelegd dat het spel zwaar was maar de absolute top op veel gebieden?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
kuch voor welke realisme hebben ze meer rekenkracht voor nodigRelief2009 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:47:
[...]
Verder draait het bij Crysis 2 niet alleen om graphics. Crysis 2 heeft op andere gebieden veel meer realisme en dat kost ook de nodige rekenkracht.
Mensen moet eens stoppen met het beoordelen van een game door het bekijken van filmpjes. Installeren en spelen is de enige manier om te kunnen zien of het wel of niet beter is. Verder is het niet meer dan normaal dat de console-versies stukken minder kunnen. De rekenkracht is ook gewoon minder. Dit betekent niet dat de pc-versie ook zo beperkt is.

Dat er realisme is toegevoegd.
Welk realisme precies?
...
Ik snap dus echt niet wat jullie hebben met de graphics. Het enige verschil is, waar Crysis 1 nog op een helder en licht met veel zon en stranden afspeelde, speeld Crysis 2 zich af in donkere en vewoeste straten van New York. Hierdoor krijg je natuurlijk donkerdere kleuren waardoor iedereen plots denkt dat de graphics slechter zijn. Ik vind de kleuren bij Crysis 2 zelfs realistischer, bij Crysis 1 had ik nog net zo'n beetje het gevoel dat het ingekleurd was. De kleuren moesten iets donkerder enzo. Crysis 2 is gewoon mega goed en beschikt over zeer mooie grafische pracht!
Je moet het gewoon willen zien!
Verwijderd
Maar hij heeft wel gelijk dat jij een oude game + mods om het mooi te maken vergelijkt met een nieuwe game en dan roept "het nieuwe spel is lelijk".Dracul schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:13:
[...]
Mijn standaard is highres texturepacks, custom shaders en ultra configs. Als jij een andere standaard hebt prima maar ik heb geen GTX580 voor standaard graphics.
Dat is natuurlijk wel degelijk appels en peren, want je vergelijkt crysis 2 nu met de mod die over 1 heen gegooid is. De eerlijke vergelijking is crysis 1 vs crysis 2. Dat jij vindt dat er een mod zou moeten zijn om crysis 2 mooier te maken is je goed recht, en die zal er vast kmoen, maar het één met mod vs het andere in vanilla vergelijken is alles behalve zinnig.
Verwijderd

Persoonlijk ga ik genieten van dit spel ook al zouden de graphics minder goed zijn. Zolang de AI maar niet slechter is want dat vind ik nou juist wel belangrijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 14:47 ]
Voor alle duidelijkheid, vergeleken met de VH instellingen van het eerste deel.
Over de game als geheel doe ik iig nog geen uitspraak.
Niet op voorraad.
Ja hoor, een spel uit 2007 out of box vergelijken met een spel uit 2011 is wel een eerlijke vergelijkingVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:46:
[...]
Maar hij heeft wel gelijk dat jij een oude game + mods om het mooi te maken vergelijkt met een nieuwe game en dan roept "het nieuwe spel is lelijk".
Dat is natuurlijk wel degelijk appels en peren, want je vergelijkt crysis 2 nu met de mod die over 1 heen gegooid is. De eerlijke vergelijking is crysis 1 vs crysis 2. Dat jij vindt dat er een mod zou moeten zijn om crysis 2 mooier te maken is je goed recht, en die zal er vast kmoen, maar het één met mod vs het andere in vanilla vergelijken is alles behalve zinnig.

Sorry hoor maar de mods die ik geinstalleerd heb zorgen juist voor een appel->appel vergelijking!
Dat Crysis 2 vervolgens onder doet zegt alles over Crytek's nieuwe game en niks over de mods
die ik geinstalleerd heb voor het origineel.
Verwijderd
Ja, want je vergelijkt een spel met zijn opvolger.Dracul schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:19:
[...]
Ja hoor, een spel uit 2007 out of box vergelijken met een spel uit 2011 is wel een eerlijke vergelijking
Verwijderd
Dank je wel dat je eindelijk rationeel kunt praten over deze beeldkwaliteit, ik zal me daar dan ook even mee bezighouden:
Crysis 2 is zeker niet zo'n grote leap forward ten opzichte van Crysis als Crysis was t.o.v. Far Cry. Het had, zeker in deze tijd met moderne harde waren, best wat mooier gekund. Maar het is wel mooier dan zijn voorganger. Dat verbaast mij uiteraard geen millimeter.
Verwijderd
Verwijderd
http://forum.pcvsconsoles.com/viewtopic.php?id=322

Zou wel een fail zijn als Crysis 2 - momenteel - enkel DirectX9 heeft terwijl Crysis 1 standaard DirectX9+DirectX10 ondersteunt.
Zeg ik dat? Ik vraag het namelijk aan jou. Zelfs out of box is het op heleboel punten niet beter in mijn ogen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:27:
Kijk, we komen ergens. Out of the box ziet Crysis 2 er dus ook volgens jou béter uit dan Crysis 1.
Dank je wel dat je eindelijk rationeel kunt praten over deze beeldkwaliteit, ik zal me daar dan ook even mee bezighouden:
Niet dat ik een game van jaren oud out of box interessant vind voor een vergelijking want nogmaals ik vergelijk nieuwe games alleen met zwaar getweakte oude games. Episode 3 vergelijken met Episode 2 gaat nergens over. Nogmaals gebruik Fakefactory's Cinematic Mod. Skyrim vergelijken met Oblivion out of box gaat ook helemaal nergens over. Gooi er een stuk of 200 mods en texturepacks overheen en wat nieuwe shaders en het wordt al meer appel->appel
Verwijderd
Dit heeft gewoon te wijten aan de consoles, daar is hevig rekening mee gehouden, anders was de stap van Crysis 1 naar 2 veel groter geweest, voor de pc.

Wraaaah, wie durft te zeggen dat het grafisch het 1e deel niet overtreft moet per direct naar Pearl / Hans Anders of een PC aanschaffen die alles op zijn max in DX11 kan draaien.
Wat een grafisch pracht en praal, mmmmm!
M3P 24'
Dat is dus precies mijn probleem met een hoop spellen. Als je kijk wat sommige mods met een spel doenVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:42:
het is toch een schande dat een mod er verder op vooruit zou gaan dan een compleet nieuwe game door een ontwikkelaar?
dan is het haast een belediging voor de gamer als je dan ziet waar een ontwikkelaar mee op te proppen komt.
Verwijderd
http://directgamekeys.com...s-2-%28EADM%29-CD%252dKey
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 15:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
moet volgens mij wel lukken hoor aldus directgamekeys : "P.S. This is not a pre-order. Please choose English(US) on the EADM if you want to play right now and you are from Europe"Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:58:
Heb Crysis 2 net binnen, kan helaas niet gespeeld worden voor de 24'steAch tja, 1 dagje wachten dan maar.
Verwijderd
Als je een English(US) key krijgt via directgames zou het vast moeten werken... Ik heb Crysis 2 alleen in de winkel gekochtVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:03:
[...]
moet volgens mij wel lukken hoor aldus directgamekeys : "P.S. This is not a pre-order. Please choose English(US) on the EADM if you want to play right now and you are from Europe"
Vorige week homefront gekocht, goede en snelle levering
Ook de Single-player niet dan?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:58:
Heb Crysis 2 net binnen, kan helaas niet gespeeld worden voor de 24'steAch tja, 1 dagje wachten dan maar.
Jammer dan voor die consoles, dan moeten die het maar met wat minder doen?SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:22:
[...]
Iets met het moet ook op consoles draaien...die hebben die ruimte helaas niet. Het ziet er wellicht wel mooi uit maar de physics kosten veel te veel rekenkracht die die consoles gewoon niet aankunnen naast de grafische pracht.
Dat de consoles het niet aankunnen betekent niet dat de PC dan ook maar mindere graphics moet hebben ...
[ Voor 51% gewijzigd door Compizfox op 23-03-2011 16:28 ]
Ik zit ook te wachten tot de EA Store hem unlocked...
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Tweet:Joost1991 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:28:
Je kunt hem ook kopen voor 19,00 bij CDKeyshere.com. Wel even in Dollars bestellen, aangezien de koersen daar niet up-to-date zijn.
Ik zit ook te wachten tot de EA Store hem unlocked...
Hi guys. Today, CRYTEK company contacted with us and they asked us to stop selling Crysis 2 CD Keys. From today we ll not be able to sell this game anymore. If you purchases before this message we ll contact you. We apologize for the situation.
Verwijderd
Nope! Na de installatie vraagt Crysis 2 meteen om de product code in te voeren. Single player doet het dus ook
( helaas ) nog niet.
En ja, de lokale datum 2 dagen naar voren schuiven werkt niet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 16:39 ]
Hoop dat dat niet geldt voor g2play.. Zou balen zijn !!m0nk schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:30:
[...]
Tweet:
Hi guys. Today, CRYTEK company contacted with us and they asked us to stop selling Crysis 2 CD Keys. From today we ll not be able to sell this game anymore. If you purchases before this message we ll contact you. We apologize for the situation.
Da's wel een beetje een erg lelijke DRM dan. Het betekent dus ook dat Crytek op elk moment dat zij willen alle Crysis 2-copy's onspeelbaar kunnen maken. Niet dat zij reden zouden hebben om dat te doen of zo, maar gewoon het idee ...Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:33:
[...]
Nope! Na de installatie vraagt Crysis 2 meteen om de product code in te voeren. Single player doet het dus ook
( helaas ) nog niet.
En ja, de lokale datum 2 dagen naar voren schuiven werkt niet![]()
Je hebt echt een internet verbinding nodig om de code te kunnen invoeren. Had nog een beetje hoop dat het zou werken haha.
Dit is niet helemaal waar. Eens de game geïnstalleerd is en geactiveerd is kan je volgens mij gewoon spelen zonder internet (single-player uiteraard). En als zij dan alle games zouden blokeren zijn degene met een offline Crysis 2 niet geblockeerd. Het zou in principe wel kunnen dat internetverbinding verplicht is, maar dit lijkt me sterk. Wat als je op reis eens wil gaan spelen? En dan nog, waarom denk je dat er cracks uitgevonden zijn?Compizfox schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:43:
[...]
Da's wel een beetje een erg lelijke DRM dan. Het betekent dus ook dat Crytek op elk moment dat zij willen alle Crysis 2-copy's onspeelbaar kunnen maken. Niet dat zij reden zouden hebben om dat te doen of zo, maar gewoon het idee ...
En voor de mensen die beweren dat Crysis 2 net zo mooi is als Crysis 1, dat gaat echt niet op.
Voorbeeldje: als je richt wordt bij Crysis 1 alles om het focuspunt wazig (blur effect). In Crysis 2 heb je dat bijvoorbeeld niet. En zo zijn er meer dingen, zoals Anti-Aliasing en de schaduweffecten.
Maar Crysis 2 is denk ik wel minder belastend, omdat er online bijv geen grote open wereld is (ik weet niet hoe het offline zit). Als moet ik zeggen dat ik Crysis 1 toch nog behoorlijk lineair vond (buiten de te belopen paden, bijv in de bergen zijn hele lappen onbewerkte textures waar je als je er op loopt beschoten wordt door de marineschepen in het water).
Vind dit wel echt een game voor de PC. Maar dat komt mede door het feit dat ik vind dat de consoles te verouderd zijn.
Dat "blur" effect vind ik juist in sommige games heel vet. In Uncharted bijvoorbeeld, als je over een rots tuurt, dan wordt die rots wazig, en hetgeen waar je op focust scherp. Net echt! En het bespaart nog GPU ook.IngamerX schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:57:
Ik heb overigens het spel op beiden de 360 en PC gespeeld. Buiten het feit dat de 360 versie beduidend mindere grafische kwaliteit levert is de framerate op mijn pc (core i7 920, 6 gb ram, gtx 460) vele malen beter. Het loopt zo ontzettend soepel.
En voor de mensen die beweren dat Crysis 2 net zo mooi is als Crysis 1, dat gaat echt niet op.
Voorbeeldje: als je richt wordt bij Crysis 1 alles om het focuspunt wazig (blur effect). In Crysis 2 heb je dat bijvoorbeeld niet. En zo zijn er meer dingen, zoals Anti-Aliasing en de schaduweffecten.
Maar Crysis 2 is denk ik wel minder belastend, omdat er online bijv geen grote open wereld is (ik weet niet hoe het offline zit). Als moet ik zeggen dat ik Crysis 1 toch nog behoorlijk lineair vond (buiten de te belopen paden, bijv in de bergen zijn hele lappen onbewerkte textures waar je als je er op loopt beschoten wordt door de marineschepen in het water).
Vind dit wel echt een game voor de PC. Maar dat komt mede door het feit dat ik vind dat de consoles te verouderd zijn.
Verder niet echt een goed argument om aan te tonen dat Crysis 1 mooier is.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nu heb ik hem dus op steam en mijn vraag is wanneer hij gereleased word. ?
Op steam staat dat het nog ongeveer 7 uur duurt. maar ik neem aan dat hij niet precies om 00:00 gereleased word.
Iemand enig idee ?
hehe gek onnie
Verwijderd
Ik heb net gecheckt .. en als ik mijn ea profile op united states zet dan gaat ie hem netjes downloaden ...Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:07:
[...]
Als je een English(US) key krijgt via directgames zou het vast moeten werken... Ik heb Crysis 2 alleen in de winkel gekocht
ben benieuwd ...
Verwijderd
Zo, jij hebt een aardig broertjetooter schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:45:
Zo vandaag steam opgestart en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat ik crysis 2 ook ge Pre-Purchase`d had.(m`n broetje heeft em mij cadeau gedaan voor m`n verjaardag)
Wat ik begrepen heb is dat na de installatie een map bestaat met DX10. Daarin kunnen ze inderdaad via een patch the benodigde DLL's plaatsen voor eventueel DX10/DX11.Qlii256 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:50:
Is er nu eigenlijk al Crysis 2 DX10 support? Of komt dit ook nog met een patch? Want iedereen zit maar te wachten op DX11 (als die er dan al komt). Maar ik heb geen DX11-kaart, dus zal ik het met DX10 moeten doen. Nu wil ik wel even weten wat DX10 zo allemaal toe zal voegen? Ik verwacht niet echt een reuze verbetering in graphics hoor.
Bij mij werkt dit niet, bij jou wel?Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:03:
[...]
moet volgens mij wel lukken hoor aldus directgamekeys : "P.S. This is not a pre-order. Please choose English(US) on the EADM if you want to play right now and you are from Europe"
Ja je hebt geen doosjeEvertt schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:16:
Zit er nog verschil tussen de versie die ik koop via Steam en de dvd die ik koop in de winkel?