UltraSub schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:23:
[...]
Heel verhaal... Met kernen van waarheid.
Maar, de gequote regel is bullshit imo

De i4 is een hele heftige vooruitgang tov de 3G. Tov de 3GS is het nog steeds een fikse vooruitgang. Niet het beetje waar veel sites het mee af doen. Ik heb zowel de 3G als de 3GS in huis en zie de verschillen. Als je na een dag i4 de 3GS weer in je handen pakt, voelt die aan als speelgoed, en het eerstvolgende wat je denkt is; tering.. wat was dat scherm slecht! Ik weet dat je het je niet kunt voorstellen als je nu nog een 3G(s) hebt en denkt dat je scherm super is (want dat was ook zo), maar het is echt een extreem verschil. Het leest zo ontzettend veel prettiger.... Camera? Way way beter. Focussed ook op korte afstand goed. Net zo goed als de 3GS dat deed. Het is natuurlijk geen macro lens, maar toch. Om over de video nog maar te zwijgen. Ik was zeer aangenaam verrast toen ik de beelden vandaag op mijn 47" afspeelde via mijn PCH200. Damn.. Kwaliteitje! Tuurlijk, wel nog steeds veel licht nodig, maar dat heeft mijn Sony 1080p camera ook nodig.
Maar goed, ik ga off topic hier

Focuseren:
In de Appie ( Albert Heijn ) app kan de 4 geen streepjescodes lezen die de 3GS wel kon. ( relatief kleine streepjes-code op een pakje sigaretten ). Duidelijk te zien was dat op de korte afstand die nogdig was om de streepjes groot genoeg te maken de camera al voorbij zijn dichtste punt van focuseren voorbij was.
De camera is verder super! Voor en telefoon natuurlijk dan, een enkel filmpje gemaakt met redelijk licht en de resultaten zijn echt mooi!
Scherm 3GS/4:
Sja, de 4 heeft een veel mooier scherm, geen twijfel over! De resolutie in combinatie met de grote maken dat je de pixels inderdaad niet meer kan zien daar waar je ze bij de 3GS heel goed zag. Als je echter een foto of filmpje op de 3GS bekeek en niet naar pixels aan het zoeken was dan kon je het filmpje of foto heel goed beleven hoor.
Als ik op dit moment in één hand een HD2 houd en in de andere hand een i4 dan weet ik nog niet welke mijn voorkeur heeft. De HD2 is iets minder mooi in de kleuren maar wel groter, waar je echt meer op kunt lezen is dan ook de vraag, ik weet het nog even niet.
Ik ben voor mijn eigen gevoel gewoon een nuchtere consument met een wat technischer achtergrond dan de gemiddelde consument misschien. Geen fan van welk merk dan ook. Dat maakt ook de mooie combinatie van heel verschillende merken en besturingssystemen die ik gebruik. Met allemaal hun eigen charmes.
Ik meen dus eerlijk vanuit mijn ervaring en voor mijn gevoel geen spectaculaire verschillen te zien. Wel leuk is dat ik hier met regelmaat dezelfde discussies voer met mijn zoon, die pittig en meestal op basis van argumenten en enige kennis deze discussies aangaat.
Hij is dus wel een echte fan van alles waar geen peer op staat! De laatste 2 dagen is het dus Halleluja de hele dag..."oef, retestrak scherm, wat een resolutie, oef, wat klinkt dat ding strak op mijn speciale koptelefoon, meer en gedefineerder laag, meer vermogen, gewoon transparanter en opener....oooh, wat een camera, moet je kijken wat strak, en die kleur van de led-flitser, zo mooi wit, zo neutraal..........
Ik herinner hem er maar niet aan toen ik de HD2 aanzette, dat die resolutie toen niets uit maakte, daar had je niets aan want scherper dan op de 3 GS ging je het niet zien, geluid was ook veel strakker op de Iphone, betere chips natuurlijk door Apple gebruikt......ach, ik kan nog wel een uurtje doorgaan met de discussies die altijd leuk waren.
Ik beschik over meer dan gemiddeld getrainde oren, misschien wel omdat ik ook een voltooide conservatorium-opleiding heb doorlopen, kon toen met de 3GS en nu met de 4 nog steeds geen verschil ontdekken met mijn HD2, maar Halleluja hier in huis, wat klinkt dat ding veel beter, veel strakker dan die 3GS.
Het blijft leuk, hoe vaak subjectief vooruitgang door mensen anders wordt beoordeeld. De één ziet een mega-stap vooruit, de ander haalt zijn schouders op en ziet een stapje vooruit. Vooruitgang is er in ieder geval, en zij die daar door subjectiviteit nog meer van genieten gun ik dat van harte!
Eén ding staat als een huis, ik heb hem ook besteld ( nog niet binnen ) en dat is natuurlijk omdat het mij ook een mooi en goed toestel lijkt!
o ja, een korte test na opzoeken van een slecht gebied waar nog net bereik te behalen is met de 4 ( zonder death-grip!) leert dat de revolutionair goede antenne als je hem niet vasthoudt zoals het niet moet, in ieder geval niet beter is dan die van de HD2. Beide toestellen presteerden even goed wat betreft het nog net behouden van signaal en binnen-druppelen daarbij van data. De HD2 had dus eigenlijk ook een geniaal bedachte antenne aan boord waar alleen wat minder ruchtbaarheid aan is gegeven.