[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 85.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17

Maximus

There is no substitute

Dannydeman schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:49:
Misschien dat Apple het apparaat wel in alle landen als 'goedkoop' wil laten aanvoelen en ze hem dus 450 euro maken in de Eurolanden. Voelt beter dan 499 euro in ieder geval. Bovendien zou het ze een keer sieren om wat dat betreft eerlijker met de prijzen om te gaan.

Hoewel, ze redeneren waarschijnlijk vanuit de mark qua vraag naar het apparaat. In de eurolanden is de vraag minder, dus de prijs moet hoger.
Daarnaast, het lijkt me niet dat de nood voor het apparaat opeens zo hoog is dat je meer wilt betalen voor minder ;) Sure, je wilt het graag (ik ook) maar ik heb geen zin om veel meer te betalen dan nodig.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:49:
Misschien dat Apple het apparaat wel in alle landen als 'goedkoop' wil laten aanvoelen en ze hem dus 450 euro maken in de Eurolanden. Voelt beter dan 499 euro in ieder geval. Bovendien zou het ze een keer sieren om wat dat betreft eerlijker met de prijzen om te gaan.

Hoewel, ze redeneren waarschijnlijk vanuit de mark qua vraag naar het apparaat. In de eurolanden is de vraag minder, dus de prijs moet hoger.
Misschien vergeet je dat de 499$ nog helemaal geen tax (lees btw) bevat en de 499 € in Europa wel. Wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Apple is commercieel bedrijf, dus zoveel mogelijk geld proberen te verdienen. Dus ze gaan echt niet 'lief' doen met de prijs.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ook wel grappig dat de iPad staat aangeduid in de pricewatch als een 9,7" netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik denk zelf dat ze tussen de 450 en 500 in gaan zitten. Als ik het verschil tussen bijv. US en NL iPods vergelijk, kom je ongeveer uit 100 USD = 92 euro, dus pakweg een eurotje of 460. Ik denk zelf dat ze de 16GB iPad op 469,- of 479,- gaan zetten, incl. BTW dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar zolang het onbekend blijft wanneer hij in Nederland verschijnt, blijft het gissen.
Ik ben blij dat ik de mijne morgen heb.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

wdekreij schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:56:
Ik denk zelf dat ze tussen de 450 en 500 in gaan zitten. Als ik het verschil tussen bijv. US en NL iPods vergelijk, kom je ongeveer uit 100 USD = 92 euro, dus pakweg een eurotje of 460. Ik denk zelf dat ze de 16GB iPad op 469,- of 479,- gaan zetten, incl. BTW dus.
Ik hoop dat ze het gaan doen, de 16 op 479 de 32 op 549 en dan de 64 op 679. Ik hoop het echt maar denk niet dat het gaat gebeuren. Men is ook in Bunnik vrij lui en ik gok dat het 499, 599 en 699 gaat worden. Europa is altijd wat duurder als de VS, zelfs wanneer je de belastingen etc er bij in doet.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
yeehaw schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:55:
Ook wel grappig dat de iPad staat aangeduid in de pricewatch als een 9,7" netbook.
Met alleen 6 iPad-varianten is het niet genoeg om een volledig nieuwe categorie aan te maken, daarvoor zullen er toch wel minimaal 20-25 tablets moeten zijn om het echt een categorie met eigen specificaties te geven. Aanduiden als netbook doet hij automatisch als het scherm en wat andere specificaties onder bepaalde waardes komen, om het verschil aan te kunnen duiden tussen laptops en netbooks. In feite zitten die in één categorie en alleen de specificaties maken uit of het een netbook of laptop wordt genoemd in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maximus schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:58:
[...]

Ik hoop dat ze het gaan doen, de 16 op 479 de 32 op 549 en dan de 64 op 679. Ik hoop het echt maar denk niet dat het gaat gebeuren. Men is ook in Bunnik vrij lui en ik gok dat het 499, 599 en 699 gaat worden. Europa is altijd wat duurder als de VS, zelfs wanneer je de belastingen etc er bij in doet.
Als je kijkt naar BV de iPod touch.

de 32gb versie kost $299 en hier €279
Als je er dan rekening mee houd dat de $299 ex vat is vind ik €279,- inc. btw heel netjes.

Apple doet eigenlijk nooit de Dollar prijs aanhouden als Euro prijs.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:30:
[...]

Als je kijkt naar BV de iPod touch.

de 32gb versie kost $299 en hier €279
Als je er dan rekening mee houd dat de $299 ex vat is vind ik €279,- inc. btw heel netjes.

Apple doet eigenlijk nooit de Dollar prijs aanhouden als Euro prijs.
Helemaal mee eens.

Doe bijvoorbeeld voor California er eens 12% Sales `tax bij en reken dat om naar de euro a 1,31 en je ziet duidelijker hoe de verhoudingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Als hij in Duitsland rond de 470 gaat kosten, ga ik hem in ieder geval de 24ste ophalen (als die dan al uit is)..
Vind dat een zeer goede prijs, kan ik meteen de hoes er bij halen :P

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:41
@mods, kunnen we niet een "gok de iPad prijs topic" maken, ik wordt een beetje moe, van pagina's vol met nutteloze prijs calculaties en reacties al om en weer waarom hij het fout heeft :(

lees het topic titel mensen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ervaringen & Discussie..

Voor zover ik weet valt het onder 'discussie'.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Dus maar weer een ervaring:

Vandaag heel veel met de iPad bezig geweest en nu zit ik pas op 30% batt, niet zozeer films kijken, maar meer internetten.
en MyWi werkt uitstekend, en ik ben toch wel redelijk aan het twijfelen of ik nog wel een 3G versie ga halen, ik wil wel afwachten wat voor abbo's ze gaan aanbieden, maar als ik niet met een kleine verhoging aan mijn iPhone abbo kan koppelen dan ga ik voor een tweede WiFi versie.
mijn iPhone wordt wel een beetje warm van al dat WiFi gedoe, maar niet extreem, en ik moet wel tussendoor de iPhone aan het net snoer hangen.

ik heb bij de MM een leuk klein hoesje gevonden voor de Ipad, maar heb voor de zekerheid een Aluminium sandwich plaat 3mm (super licht) er bij gedaan, en deze met dun vilt bekleed, ik kan er bij wijze van spreken op gaan zitten :)
de achterkant voelt zeker heel solide aan, maar het scherm lijkt me te kwetsbaar voor een rugzak met andere spullen er in.
Afbeeldingslocatie: http://www.builtny.com/mm5/graphics/00000001/neoprene-sleeve-R-1.jpg

Op de terugweg twee studenten die vanaf de andere kant van de treincoupé de iPad hadden gezien, en luid roepend " Heee een iPad !!!" wel even wilden kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik weet dat je de BT Tethering van een iPhone niet kan gebruiken als hotspot, maar kan het wel met de BT van een PC?
Of zijn er andere manieren om de internetverbinding via BT te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

absrnd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:07:
@mods, kunnen we niet een "gok de iPad prijs topic" maken, ik wordt een beetje moe, van pagina's vol met nutteloze prijs calculaties en reacties al om en weer waarom hij het fout heeft :(

lees het topic titel mensen !!
Hoe jou reply bijdraagt aan dit topic is mij, op dit moment ook een klein raadseltje ;)

Wat mij opvalt in de iTMS en dan specifiek de Appstore dat je niet echt duidelijk kunt zien of de apps ook geschikt zijn voor de iPad. Dan bedoel ik dus dat ze echt voor de iPad zijn gemaakt en niet een opgeblazen iPhone/iPod Touch app. Dit kun je eigenlijk pas goed zien op moment dat je ze al gedownload hebt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:35

Fiber

Beaches are for storming.

Als dit geen 1 apil grap is dan is het wel het ultieme iPad accesoire..... :)
http://www.thinkgeek.com/stuff/41/iCade.shtml

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Dat is dus wel een 1-april grap :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Fiber schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:56:
Als dit geen 1 apil grap is dan is het wel het ultieme iPad accesoire..... :)
http://www.thinkgeek.com/stuff/41/iCade.shtml
Ik heb al bij de site me aangemeld dat ik hem in het echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:54:
[...]

Ik heb al bij de site me aangemeld dat ik hem in het echt wil :)
Ja wie wil die nou niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een vraagje, hoewel ik niet helemaal zeker weet het hier hoort:

Ik heb nu 1 iphone en 2 computers geauthoriseerd met 1 itunes account. Als ik dan 2 ipads er bij neemt, zit ik dan aan mijn limiet?

Kan ik dan wel dezelfde door alle aparaten laten spelen?

En als ik een amerikaans itunes account wilt hebben, met een itunes giftcard ding, kan ik dan wel apps van de NL en US store op dezelfde ipad gooien?
En wat moet ik opgeven voor de billing adres?

De zinio-app.. betaal ik dan met itunes-credits of met eigen credit card?

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 12-04-2010 21:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 5 computers per account. Verder over itunes e.d. staat al genoeg in deze topics. Gewoon keertje goed doorlezen. Beetje inspanning leveren, mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kmf schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:58:
Even een vraagje, hoewel ik niet helemaal zeker weet het hier hoort:

Ik heb nu 1 iphone en 2 computers geauthoriseerd met 1 itunes account. Als ik dan 2 ipads er bij neemt, zit ik dan aan mijn limiet?

Kan ik dan wel dezelfde door alle aparaten laten spelen?
Limitet is idd 5 apparaten.
kmf schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:58:
En als ik een amerikaans itunes account wilt hebben, met een itunes giftcard ding, kan ik dan wel apps van de NL en US store op dezelfde ipad gooien?
Jeps.
En wat moet ik opgeven voor de billing adres?
Ik had Cupertino, infinity loop 1.. maw, maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35368_1.jpg Dealextreme heeft een aantal styli voor de iphone te koop voor $1.83. Dus voor 1.50 kan je iets hebben voor padnotes, layers en andere teken-aps.

Wel leuk om te proberen lijkt me.
ZpAz schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:04:
Ik had Cupertino, infinity loop 1.. maw, maakt niet zo veel uit.
Even adres van microsoft opzoeken dus :)
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:03:
Je kan 5 computers per account. Verder over itunes e.d. staat al genoeg in deze topics. Gewoon keertje goed doorlezen. Beetje inspanning leveren, mag best.
Ik ben een van de grootste contributeurs van dit topic en voorgaande deel en ik weet zeker dat de antwoorden van die adresvragen en zinio in-app purchases niet terugkomen. Dus inspanning?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog wel een workaround voor het aanmaken van een gratis USA account.

Ga naar de USA itunes/AppStore op je Mac.
Probeer een gratis app te downloaden.
Maak dan een nieuw account en tijdens een van de stappen staat er nu ook een "none" betaling's methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vroeg me trouwens af. Op normaal USB van (oudere) PCs kan de ipad soms niet opgeladen worden, maar krijgt ie dan niet voldoende juice om niet de EIGEN accu te hoeven gebruiken?

Oftewel, hang je ipad aan je PC, het laad niet op, maar na 10 uur voor fotolijstje spelen is het nog steeds 100% vol?
Donstil schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:36:
Er is nog wel een workaround voor het aanmaken van een gratis USA account.

Ga naar de USA itunes/AppStore op je Mac.
Probeer een gratis app te downloaden.
Maak dan een nieuw account en tijdens een van de stappen staat er nu ook een "none" betaling's methode.
Op de itunes van windows kan dat ook hoor ;)
Alleen moest er wel een amerikaans billing adres in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat kan maar daar heb ik geen ervaring mee en dat wil ik HEEL GRAAG zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:19:
[...]

Ooh dat kan maar daar heb ik geen ervaring mee en dat wil ik HEEL GRAAG zo houden.
Daar ben ik het volmondig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Die Itunes gift card, is dat een code die je moet invoeren als je iets koopt in de US Itunes?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Zie het als een prepaid code zoals bij de mobiele telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ingeschreven op deal-factory.com voor de iPad.. wie niet waagt..
Ben benieuwd of het echt is, want ik zie prijzen bij concurrent iPad verkopers die er niet om liegen.

So wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Nog een tip voor mensen die een US iTunes account aanmaken. Neem als je adres bij je account een staat waar ze geen tax hebben, want anders wordt er ook nog tax over de apps die je koopt gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

m0nk

16-09-2003 15.15

JoJo nl schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:27:
Nog een tip voor mensen die een US iTunes account aanmaken. Neem als je adres bij je account een staat waar ze geen tax hebben, want anders wordt er ook nog tax over de apps die je koopt gerekend.
Welke kan ik gebruiken? Of welke heb jij gebruikt? ;) Scheelt weer zoeken.

Heb mijn iPad nu een dag. Moet zeggen dat ik er wel heel erg van gecharmeerd ben. Lekker op de bank, ipv de Vaio die aan gaat gaat de iPad met 1 druk op de knop aan.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:25:
[...]

Welke kan ik gebruiken? Of welke heb jij gebruikt? ;) Scheelt weer zoeken.

Heb mijn iPad nu een dag. Moet zeggen dat ik er wel heel erg van gecharmeerd ben. Lekker op de bank, ipv de Vaio die aan gaat gaat de iPad met 1 druk op de knop aan.
Kijk even op deze wiki http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Of gewoon even googelen. Ik zit nog steeds te wachten op mijn bevestiging van mijn US account :|

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Delaware dus.
Vraag is of je adres van Microsoft in wilt tikken, of van de Apple store :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

debeer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:55:
Of gewoon even googelen. Ik zit nog steeds te wachten op mijn bevestiging van mijn US account :|
Van UsUnlocked? nou dat heb ik ook gedaan, maar ze vertellen je er niet bij dat het achterlijk veel geld kost om A) geld erop te storten B) maandelijkse abonnementkosten. Voor dat geld koop ik wel een itunes gift card.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Nee een gewone registratie, krijg maar geen bevestiging. Snap er niks van.
Edit: heb nu eindelijk een bevestiging, duurde 2 uur...

[ Voor 27% gewijzigd door debeer op 13-04-2010 11:00 ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:00:
[...]

Dit zou ik dus ook graag willen weten. Mijn synology werkt als itunes server, en ik zie dat er applicaties beschikbaar zijn voor iphone (Mobile Photo Station, DS Audio, DS Cam, DS Photo).

Maar heb ik die dan perse nodig voor het benaderen van de fotos? Of kan ik inderdaad zoals borroz aangeeft die "stapeltjes foto" zien die eigenlijk op de NAS staan?

Edit:
het lijkt er op dat je als je alles itunes beheert de foto bibliotheek kunt syncen met de ipad vanaf de nas, een ervaringsdeskundige zou dit wellicht kunnen bevestigen? ....
Ik gebruik zo'n qnap NAS en daar zit een iTunes server op.. die zou dan kunnen syncen met de iPad begrijp ik :?

update : http://www.multimediawere...et-qmobile-voor-iphone-os [even geduld nog

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Vandaag heel even contact gehad met de app store via mijn iPad _/-\o_

Ik klikte op een link van Gizmodo.com voor de nieuwe google iPad app, en werd meteen doorgelinkt naar de app store waar ik de app kon instaleren, het icoontje verscheen ook op mijn scherm met " wachten" er onder, maar gaf toch later een error melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden :(

Ik zit getethered aan mijn iPhone, mischien dat dat iets uit maakt, maar nu weer een paar keer geprobeert maar nu werkt het helemaal niet meer.

En nu heb ik 7 updates klaar staan voor de app store, maar kan die niet updaten 8)7
Zouden ze toch al stiekem aan de Europese app store werken ?

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 13-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik weet niet of dit ooit al voorbij gekomen is hier, is het mogelijk om een share (smb/cif) te benaderen vanaf de ipad?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavvie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:40:
Ik weet niet of dit ooit al voorbij gekomen is hier, is het mogelijk om een share (smb/cif) te benaderen vanaf de ipad?
via webdav wel > http://itunes.apple.com/n...v-client/id294152930?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Apple stores zijn down. je zal zien. Krijg ik morgen mijn ipad, is het vanaf volgende week te koop in europa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19:
Apple stores zijn down. je zal zien. Krijg ik morgen mijn ipad, is het vanaf volgende week te koop in europa :D
Dat zou nog eens goed nieuws zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
kmf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:19:
Waarschijnlijk is dat voor de nieuwe MBP. En zal de iPad nog wel op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk is dat voor de nieuwe MBP. En zal de iPad nog wel op zich laten wachten.
Vast wel, maar als je ziet hoe enthousiast die mensen op macrumors reageren is het wel leuk om hier ook wat opwinding te veroorzaken :D

Mijn 64GB ipad heb ik omgerekend voor 630 euro binnen (excl btw die ik terugkrijg), dus hoop ik dat ik er toch wat langer van kan genieten als early adopter zijnde. :+
50 euro per week lijkt me wel een goede.

* kmf chuckled

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/kefbcl.png

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 13-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Lukt het niet om je ipad op te laden met je PC, en je hebt een populaire gigabyte moederbord?

Download dan even het nieuwe tooltje wat je mobo update om de ipad wel te chargen: http://www.slashgear.com/...or-charging-ipad-1381445/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Tethering werkt echt goed trouwens, heb van een nokia n79 een wifi accesspoint gemaakt en me ipad eraan verbonden, internetten is echt heerlijk snel, net als google maps, itunes/appstore etc. Bevalt me erg goed dit :)

Kan niet wachten tot me iphone 3gs terug is van reparatie nu ik weet dat dit zo lekker werkt..

Ben ook echt fan van de apple case, dat je m ook als soort van standaard kan gebruiken is ideaal.. Typ dit nu op de ipad en dat gaat echt perfecto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
misschien domme vraag, maar kun je gewoon tetheren met je iphone, ik heb de mijne niet gejailbreakt maar kan hem wel op tetheren zetten, kan ik hem dan via bluetooth tetheren met mijn ipad??
bbouws schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:02:
Tethering werkt echt goed trouwens, heb van een nokia n79 een wifi accesspoint gemaakt en me ipad eraan verbonden, internetten is echt heerlijk snel, net als google maps, itunes/appstore etc. Bevalt me erg goed dit :)

Kan niet wachten tot me iphone 3gs terug is van reparatie nu ik weet dat dit zo lekker werkt..

Ben ook echt fan van de apple case, dat je m ook als soort van standaard kan gebruiken is ideaal.. Typ dit nu op de ipad en dat gaat echt perfecto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Megaflix schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:24:
[...]

Met alleen 6 iPad-varianten is het niet genoeg om een volledig nieuwe categorie aan te maken, daarvoor zullen er toch wel minimaal 20-25 tablets moeten zijn om het echt een categorie met eigen specificaties te geven. Aanduiden als netbook doet hij automatisch als het scherm en wat andere specificaties onder bepaalde waardes komen, om het verschil aan te kunnen duiden tussen laptops en netbooks. In feite zitten die in één categorie en alleen de specificaties maken uit of het een netbook of laptop wordt genoemd in de PW.
Bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 15:17

Martijn02

/* No Comment */

jor1972 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:33:
misschien domme vraag, maar kun je gewoon tetheren met je iphone, ik heb de mijne niet gejailbreakt maar kan hem wel op tetheren zetten, kan ik hem dan via bluetooth tetheren met mijn ipad??

[...]
Als ik Steve Jobs mag quooten:
No.

Sent from my iPhone
http://www.ipadplanet.nl/...ng-tussen-ipad-en-iphone/

Als je je telefoon wel jailbreaked, dan kan je met MyWi (rock your phone) dingen doen... Je kan ook even afwachten, ik vermoed dat als de iPad straks gejailbreaked is, er ook wel een fixje komt zodat je via je telefoon met bluetooth kan tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even met de iPad van de zaak gespeeld.
Heerlijk snel!
En vooral de standaard apps als Contacts zien er zeer goed uit zo.
Je merkt echt dat ze goed gebruik hebben gemaakt van de extra ruimte bij Apple.

Staan nu enkel iPhone apps op + onze eigen iPad app en moet zeggen dat voor nieuwsapps als nu.nl de zoom functie nog best goed werkbaar is. Het wordt niet erg pixelated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:42:
Net even met de iPad van de zaak gespeeld.
Heerlijk snel!
En vooral de standaard apps als Contacts zien er zeer goed uit zo.
Je merkt echt dat ze goed gebruik hebben gemaakt van de extra ruimte bij Apple.

Staan nu enkel iPhone apps op + onze eigen iPad app en moet zeggen dat voor nieuwsapps als nu.nl de zoom functie nog best goed werkbaar is. Het wordt niet erg pixelated.
En wat doet jullie "eigen iPad-app+ precies ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:53:
[...]

En wat doet jullie "eigen iPad-app+ precies ;) O-)
Die doet uren registratie voor werknemers (op de iPhone momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
hmmik zie dat het vanaf vandaag niet langer mogelijk is om een US-account te openen met enkel een itunes giftcard. De payment method "none" is uitgeschakeld. Waarschijnlijk van de update van vanochtend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
Een account aanmaken aan de hand van 'Redeem' is toch nog wel mogelijk?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

kmf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:54:
hmmik zie dat het vanaf vandaag niet langer mogelijk is om een US-account te openen met enkel een itunes giftcard. De payment method "none" is uitgeschakeld. Waarschijnlijk van de update van vanochtend..
Oef... Ik even blij dat ik toevallig gisteren nog een US account geopend heb :)

Mijn iPad wordt meegebracht door een kennis, zondag komt hij terug uit de States. (dus nog 5 nachtjes slapen :P) Hij is er helemaal blij mee dat hij er nu een tijdje mee kan spelen, en baalt dat hij hem zo bij mij moet inleveren. Ik ben stikjaloers dat hij hem al in zijn handen heeft, en baal dat ik nog moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoppa!

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/qyy2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door dat ik os4.0beta1 op me iPhone draai kwam ik erachter dat iPhone apps niet in landscape modus werken op de iPad. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is ?
kmf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:54:
De "none" functie is altijd uitgeschakeld. Eerst een gratis app kopen en dan aanmaken werkt nog wel.
Welkom bij de club

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 13-04-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
Een korte vraag voor diegenen die al een Ipad in hun bezit hebben: kun je hier nu ook fatsoenlijk Iphone apps op installeren? Ik zie in de NL itune store bijvoorbeeld een gratis versie van Google Earth. Is dit te installeren en te gebruiken op de Ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
CousinBoneless schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:24:
Een korte vraag voor diegenen die al een Ipad in hun bezit hebben: kun je hier nu ook fatsoenlijk Iphone apps op installeren? Ik zie in de NL itune store bijvoorbeeld een gratis versie van Google Earth. Is dit te installeren en te gebruiken op de Ipad?
Dit is wel te installeren maar het zal er niet zo strak uitzien als op de iPhone.
Je kunt de app 2x vergroten maar de meeste Apps zien er dan niet zo mooi meer uit.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Iphoneapps op de iPad is iets wat mij enorm tegenvalt. Sommige games kunnen wel maar de meeste apps/games zijn echt heel lelijk.

Het voordeel van het scherm van de iPad is hier dus ook duidelijk een nadeel. Het nut van een eigen "app" is ook een beetje weg op de iPad. Veel apps die ik op me iPhone heb zijn gewoon omgepimpte websites (nu.nl/imdb/wiki/enz) Neem BV de nu.nl app. Je hoeft die niet te gebruiken omdat de site zelf perfect werkt op de iPad.

Google earth is op de iPhone al niet echt een winner maar op de iPad is het helemaal erg lelijk. De Maps applicatie standaard op de iPad is wel weer geweldig. Super snel en prachtig op het grote scherm (ik ken de meerwaarde van earth tov maps niet)

Edit: neemt natuurlijk niet weg dat het gaaf is dat veel developers een iPad versie maken, mits hij wat toevoegd natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 13-04-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Net ook even ene ivacy accountje geopend en 10 euro gestort (50 cent per Gb). ABC player werkt echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Hoe heb je de wifi accespoint aangemaak, kan je dat uitleggen?
bbouws schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53
Heb een US itunes account aangemaakt zonder Credit card alleen je krijgt na een uur nog geen verificatie email op me gmail account.

Doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:15:
Heb een US itunes account aangemaakt zonder Credit card alleen je krijgt na een uur nog geen verificatie email op me gmail account.

Doe ik wat fout?
duurde bij mij ook eeuwen........ helaas efkes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Heb je het topic wel een beetje gelezen?
Zoals ik ergens hierboven al had gemeld kan wel een paar uurtjes duren voordat je een bevestiging krijgt.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft er eindelijk een :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Het is toch nog een soort computer om usenet mee te down&(@2 ummm te lezen.
MyNZB installeren op je iPad deze laten communiceer met je Pc of Mac waar Sabnzbd op draait.
De download map toevoegen aan Air Video Server deze stream je content weer naar je iPad :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ja @hoppa, ook daar weer die enorme spiegeling. Om de een of andere reden begint het mij op de iPads die ik in het wild zie (op Internet) steeds vaker te irriteren, terwijl ik het probleem met m'n iPhone niet zo heb. Het grote scherm is simpelweg te groot om zo'n laag op te hebben vind ik. Echt jammer dat er geen optie is om er een soort matte finish overheen te krijgen... misschien toch afwachten wat versie 2 dan doet en dan besluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben compleet VERSLAAFD aan de iPad. Vanaf 17:00 ben ik al constant aan het spelen met dat ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Oh, dus ik ben niet de enige >:)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
ococ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:26:
Hoe heb je de wifi accespoint aangemaak, kan je dat uitleggen?

[...]
Met een programma genaamd JoikuSpot, ik had ff een gratis trial gedownload (tel nr invullen op site dan smsem ze gratis het proggie naar je nokia), op een N79 gezet, t-mobile simkaart erin met iphone abo..

Zit nu op zolder op mn iPad dit te typen verbonden aan de N79 die helemaal beneden ligt en het is alsnog vrij snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

.CoUk schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:04:
[...]

Ziet er veelbelovend uit. Zijn er ook andere apps om bv je desktop te besturen met de Iphone / Ipad?
Teamview (gratis)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:05:
Ja @hoppa, ook daar weer die enorme spiegeling. Om de een of andere reden begint het mij op de iPads die ik in het wild zie (op Internet) steeds vaker te irriteren, terwijl ik het probleem met m'n iPhone niet zo heb. Het grote scherm is simpelweg te groot om zo'n laag op te hebben vind ik. Echt jammer dat er geen optie is om er een soort matte finish overheen te krijgen... misschien toch afwachten wat versie 2 dan doet en dan besluiten..
Screen protector. Kan je iig voor de iPhone in mat krijgen.
Zal tzt ook wel voor de iPad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb tot nu toe totaal geen last van het glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 11:41
In de US itunes store betaal je je apps met de (gunstige) dollar. In de NL store gewoon met euro's. Ik heb nu 2 accounts op de store, 1 NL en 1 US. Stel ik koop uit beide stores een app, syncen deze dan beide gewoon naar mijn ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ja, ik download/koop apps in itunes met mijn nl account, en download/koop ze via iTunes en de appstore op mijn ipad in de US store. Beide syncen gewoon met mijn iTunes install. Alleen met updates is het nog even lastig. US updates gaan gewoon op mijn iPad, nl store updates moet ik via itunes doen.

Hier ook btw helemaal verslaafd aan dat ding. RealracingHD is echt leuk om te spelen. Raak mijn laptop bijna helemaal niet meer aan thuis.. :P

[ Voor 21% gewijzigd door m0nk op 14-04-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
Iemand al een 'heel' boek gelezen op de iPad?
En iemand ervaring met zowel ipad als een ereader?

En: kent iemand naast macrumors nog andere forums waar veel iPad info van gebruikers staat?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 18-09 17:09
Moet je dit eens zien, Alice in Wonderland boek op de iPad: http://www.youtube.com/watch?v=gew68Qj5kxw

Holy crap, dit gaat de goede kant op met de content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Yep, hele manier van boeken lezen. Denk dat de kleintjes dit echt leuk zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik loop ook te klooien met mijn Ipad en een US Itunes account, maar hoe krijg ik nu tegoed op mijn account, aangezien de meeste Ipad applicaties toch wel iets kosten zou het makkelijk zijn om alsnog een creditcard oid aan dit account te koppellen.
Of iets met gift cards, maar daar ben ik nog steeds niet echt een betrouwbare site voor tegen gekomen.

Iemand tips ?

En iemand al ergens een screenprotector vandaan zien te krijgen? Ik heb vorige week bij Zagg.com een bestelling gedaan, maar die wordt maar niet geshipt. En ik wil eigenlijk wel z.s.m. iets hebben om mijn scherm te beschermen ...

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
www.itunescode.nl
www.braziliapilot.net

Goede sites voor iTunes Giftcards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dat moet .com zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:51:
[...]

Hij heeft er eindelijk een :D
Okee, als we zo gaan beginnen....
Ik heb vanmorgen ook wat gekocht:

Hoppa dan

Afbeeldingslocatie: http://shop.ivagroep.nl/productpictures/SP/big/51967_P.jpg

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tja, die eerste had ik al gevonden, maar heb persoonlijk nogal het gevoel zwaar belazerd te worden als ik nu 11,99 euro moet lappen voor een $10,-- giftcard die maar 7,32 euro waard is bij de huidige dollar koers.

En ook die 2de site vraagt meer in dollars dan de waarde van de giftcards.

Maar thanks.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:20
Oh mooi dat die ook iTunes cards hebben. Ik weet niet hoe de prijs is vergeleken andere sites maar ik heb al een aantal keer Xbox Live points bij hun gekocht. Dat ging altijd erg snel en ze waren ook redelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Gisteren 75 dollar gekocht bij Braziliapilot. Kreeg de mail met de codes binnen 20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik blijf het maar raar vinden om 18 dollar te moeten betalen voor een kaart van 15 dollar. Als ik tientje beltegoed koop, betaal ik gewoon een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Yzord schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:27:
Ik blijf het maar raar vinden om 18 dollar te moeten betalen voor een kaart van 15 dollar. Als ik tientje beltegoed koop, betaal ik gewoon een tientje...
Marktwerking he? Zij kopen die codes ook gewoon retail en verhandelen ze dan met een kleine opslag :) Denk niet dat ze ze voor inkoop bij Apple kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb hem ook binnen! Wat een dilemma!! Zal ik hem eerst even laten syncen of zal ik er gelijk mee spelen? (echt heel jammer dat je niks kan doen terwijl ie aan het syncen is)

the WOW-factor is strong in this one...

[ Voor 18% gewijzigd door kmf op 14-04-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel raar idd dat zo een kaartjes bedrijf wat winst wil maken zeg. Had echt wel verwacht dat ze het voor niets zouden doen 8)7
kmf schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:04:
Ik heb hem ook binnen! Wat een dilemma!! Zal ik hem eerst even laten syncen of zal ik er gelijk mee spelen? (echt heel jammer dat je niks kan doen terwijl ie aan het syncen is)

Eerst syncen. Wees sterk :P

(syncen van 30gig was op mijn 64gig zo klaar)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 14-04-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Syncen is zo klaar inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:04:

Luxe probleem! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Niet met 50GB aan content die overgeplaatst moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Hebben mensen al wat betaalbare iPad cases gespot in nederland?

Ik vond hier een lijst waar volgens mij de meeste cases wel op staan:
http://www.ilounge.com/index.php/accessories/ipad/

Maar de meeste bedrijven vragen belachelijke bedragen om naar NL te verzenden.

Voorbeeldje:
http://www.booqbags.com/l...kin-xs-violet-iPad-sleeve
Subtotal: $29.95
Shipping (FedEx International Priority®) $108.39
Total: $138.34

Ander voorbeeldje:
http://www.griffintechnology.com/products/jumper
Subtotal: $29.99
Shipping: $69.23
Total: $99.22

En nog een:
http://sfbags.com/products/ipad-cases/slipcase-ipad.php
Subtotal: $29.00
Shipping: $25.00
Total: $54.00

Die laatste is nog overheen te komen, maar een shipping die 2 tot 3 keer de prijs van het product is, da's me echt te gek.

Verder ben ik bij verschillende zaken langs geweest om te vragen of ze deze in hun assortiment hebben, en of kunnen bestellen: http://www.consumer.phili...pad-dln1713_10/prd/nl/nl/ Ook dat was geen succes.

En de Machouse in Hilversum had ook nog niets. (kreeg misschien volgende week wat binnen)

offtopic:
Nog 4 nachtjes slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:37:
Heel raar idd dat zo een kaartjes bedrijf wat winst wil maken zeg. Had echt wel verwacht dat ze het voor niets zouden doen 8)7
[...]
Waar jouw reactie op slaat is me even onduidelijk. Ik hoef bij een bedrijf die beltegoed verkoopt ook geen 2 euro extra erbij te betalen, dus excuse me dat ik even vertwijfeld was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:20:
[...]

Waar jouw reactie op slaat is me even onduidelijk. Ik hoef bij een bedrijf die beltegoed verkoopt ook geen 2 euro extra erbij te betalen, dus excuse me dat ik even vertwijfeld was :/
Je begrijpt, hoop ik, dat die "bedrijfjes" die ituneskaarten verkopen geen officiele retailers zijn?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] Importeren.

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid

Denk mee met de grote Tweakers [iPad] iPad test!