• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 11:47

spaceboy

Op grote hoogte

Ja goed plan! We moeten alleen nog een challenge verzinnen en misschien liever eentje die minder tijdrovend is. ☺

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12 09:38
Gefeliciteerd hanssuh en inderdaad, Just_Jan en spaceboy bedankt voor het opzetten en organiseren van de challenge. Was absoluut een interessante challenge en opvallend dat niemand 0-9 compleet heeft gekregen, ondanks dat dit erg lastig is. Daar lagen dus toch nog mogelijkheden om punten te scoren.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:40:
Ja goed plan! We moeten alleen nog een challenge verzinnen en misschien liever eentje die minder tijdrovend is. ☺
Misschien iets makkelijks als, unlock trophies, en maak een verhaal waarbij het merendeel van de tekst bestaat uit de titels van de trophies die je hebt vrijgespeeld Daarna een poll en iedereen stemt op de leukste inzending.

Weet zo snel niet in hoeverre het haalbaar is maar er zijn volgens mij wel wat opties, of dat 1/4e van de tekst trophy titels moet zijn.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

niekvandermeer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 02:02:
[...]

Misschien iets makkelijks als, unlock trophies, en maak een verhaal waarbij het merendeel van de tekst bestaat uit de titels van de trophies die je hebt vrijgespeeld Daarna een poll en iedereen stemt op de leukste inzending.

Weet zo snel niet in hoeverre het haalbaar is maar er zijn volgens mij wel wat opties, of dat 1/4e van de tekst trophy titels moet zijn.
He, wat een grappige denkrichting zeg! Helemaal niet aan zo'n soort challenge (waarbij je creatief moet zijn en gebruik maakt van een poll) gedacht.

Ik vind zoiets wel prima!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Klinkt allemaal zeer goed..
Voor deze maand inderdaad even een ietwat meer simpele.
Want voor volgende maand heb ik er al 1 bedacht, en die is zeer gaaf maar voor mij ook zeer tijdrovend...

Dus bedenk maar wat voor deze maand, ik blijf het wel sponsoren dus...
Daarover gesproken....
Hanssuh.... ik stuur je je prijs ergens in de komende week toe, ligt er eventjes aan wanneer ik de tijd heb om de winkel binnen te lopen... maar het komt er sowieso aan!!

• dvd-linden
Misschien is dit een leuk idee voor een challenge (alhoewel dit ook iets te uitgebreid of niet haalbaar kan zijn):

Van elke behaalde trophy pak je de eerste letter of het eerste cijfer, net als bij de vorige challenge, en hetgeen je dan moet doen is proberen zoveel mogelijk characters van de volgende lijst te completeren:

http://playstationallstars.wikia.com/wiki/Characters

- Een character dat uit 1 woord bestaat telt voor 1 punt
- Een character dat uit 2 woorden bestaat telt voor 2 punten
- Een character dat uit 3 woorden bestaat telt voor 3 punten.
- Elke trophy kan maar 1 keer ingezet worden, maar als je meerdere trophies hebt die met een A beginnen dan heb je dus ook dat aantal A's tot je beschikking.

Hier zit nog een extra uitdaging aan vast, want je bepaalt dan zelf hoe jij je letters inzet en hoe jij denkt de meeste punten te kunnen krijgen.

Het voordeel is dat je meerdere trophies kan behalen die met dezelfde letter beginnen en daar ook daadwerkelijk wat aan hebt. Dit vind ik een voordeel tov de vorige challenge. Het nadeel is alleen dat er geen characters zijn die uit cijfers bestaan, dus trophies die beginnen met cijfers hebben geen waarde (nou heeft de vorige challenge wel geleerd dat die er amper zijn en dat ook maar weinig mensen die behaald hebben).

Ik wil hier ook nog aan toevoegen dat ik deze lijst aan characters heb gepakt, maar misschien weet iemand een betere. Het moeten in ieder geval wel iconische Playstation characters zijn vind ik. De lijst mag wel uitgebreider wat mij betreft.

Verwijderd

dvd-linden schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:56:
Misschien is dit een leuk idee voor een challenge (alhoewel dit ook iets te uitgebreid of niet haalbaar kan zijn):

Van elke behaalde trophy pak je de eerste letter of het eerste cijfer, net als bij de vorige challenge, en hetgeen je dan moet doen is proberen zoveel mogelijk characters van de volgende lijst te completeren:

http://playstationallstars.wikia.com/wiki/Characters

- Een character dat uit 1 woord bestaat telt voor 1 punt
- Een character dat uit 2 woorden bestaat telt voor 2 punten
- Een character dat uit 3 woorden bestaat telt voor 3 punten.
- Elke trophy kan maar 1 keer ingezet worden, maar als je meerdere trophies hebt die met een A beginnen dan heb je dus ook dat aantal A's tot je beschikking.

Hier zit nog een extra uitdaging aan vast, want je bepaalt dan zelf hoe jij je letters inzet en hoe jij denkt de meeste punten te kunnen krijgen.

Het voordeel is dat je meerdere trophies kan behalen die met dezelfde letter beginnen en daar ook daadwerkelijk wat aan hebt. Dit vind ik een voordeel tov de vorige challenge. Het nadeel is alleen dat er geen characters zijn die uit cijfers bestaan, dus trophies die beginnen met cijfers hebben geen waarde (nou heeft de vorige challenge wel geleerd dat die er amper zijn en dat ook maar weinig mensen die behaald hebben).

Ik wil hier ook nog aan toevoegen dat ik deze lijst aan characters heb gepakt, maar misschien weet iemand een betere. Het moeten in ieder geval wel iconische Playstation characters zijn vind ik. De lijst mag wel uitgebreider wat mij betreft.
Ik zal hier vanavond even over nadenken.

In principe wel weer een erg leuk idee, eventueel met een paar kleine aanpassingen. .
Ik kom hier morgen eventjes op terug en wil aankomende zondag de nieuwe challenge erop gooien..

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nog een wild ideetje. Wat je ook nog kunt doen, is een soort "ik begin een verhaal en jij gaat verder"-variant. Dat iemand een trophy haalt, bijvoorbeeld "The Best Thing Ever" en dat de volgende persoon (wie het eerst komt in die topic) moet een trophy halen wat met een R begint, bijvoorbeeld "Race King". De volgende moet dan weer met een G.

Je kunt dan afspreken dat iedereen die een post doet en het "verhaal succesvol verder laat gaan" punten krijgt (afhankelijk van type en rarity). Je kunt in dezelfde post dan de totaalscore elke keer bij laten werken door de deelnemers. Je kunt extra regels maken dat dezelfde persoon niet zichzelf mag opvolgen of dat er minimaal een uur tussen moet zitten of weet ik wat. En als er een onmogelijke situatie ontstaat (bijvoorbeeld een trophy die op een cijfer eindigt die niet te doen blijkt te zijn), kun je "na 24 uur automatisch laten resetten naar de vorige eindletter" ofzo. Variaties genoeg.

Zo'n soort challenge heeft het voordeel dat deelnemers in dit topic altijd op de hoogte zijn van de stand, en iedereen heeft evenveel kans. Je kunt dan zelf afwegen of je voor een snelle makkelijke trophy gaat (die weinig oplevert, maar waarmee je wel een ander voor bent).

Just an idea. In elk geval om te organiseren niet arbeidsintensief... :P

[ Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 02-09-2016 18:29 ]

• dvd-linden
Zojuist Uncharted 2 platinum behaald. Altijd een lekker gevoel om weer een platinum trophy binnen te tikken. Heb nu deel 1, 2 en 3 platinum (de originele, niet de remasters) dus alleen deel 4 nog te gaan :D.

Off-topic: Ik moet altijd erg wennen aan de PS3 controller als ik overschakel van de PS4 naar de PS3. Dan merk je toch wel duidelijk dat het een inferieure controller is wat mij betreft. Maar goed, na een half uurtje tot een uurtje spelen is dat gelukkig weg en kan dan ook wel zeggen dat ik weer flink genoten heb van deeltje 2.

Verwijderd

Kennen jullie bean diving? Doel is zo veel mogelijk spellen starten in 1 dag en 1 trophy halen. Daarmee stort je completion rate in. De competitie is wie zijn completion rate als eerste hersteld heeft of wie de grootste stijging op datum X heeft. Niet tijdsintensief want true trophies trackt het. Zie deze link voor inspiratie: http://www.trueachievemen....aspx?messageboardid=6834

Zie deze forums voor meer inspiratie: http://www.trueachievemen....aspx?messageboardid=5228

Zo maar een idee van de Xbox spion.

___

Qua completions lig ik al een tijdje stil. Ben halverwege Just Cause en bijna klaar met Rainbow 6. Veel te veel gestart wat ik niet af maak waardoor ik op 100 gespeeld, 56 complete sta op de One. Deus ex wordt de volgende grote kluif al heb ik wel wat indie gamepjes voor tussendoor.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:57:
Kennen jullie bean diving? Doel is zo veel mogelijk spellen starten in 1 dag en 1 trophy halen. Daarmee stort je completion rate in. De competitie is wie zijn completion rate als eerste hersteld heeft of wie de grootste stijging op datum X heeft. Niet tijdsintensief want true trophies trackt het. Zie deze link voor inspiratie: http://www.trueachievemen....aspx?messageboardid=6834

Zie deze forums voor meer inspiratie: http://www.trueachievemen....aspx?messageboardid=5228

___

Qua completions lig ik al een tijdje stil. Ben halverwege Just Cause en bijna klaar met Rainbow 6. Veel te veel gestart wat ik niet af maak waardoor ik op 100 gespeeld, 56 complete sta op de One. Deus ex wordt de volgende grote kluif al heb ik wel wat indie gamepjes voor tussendoor.
Grappig idee. Nadeel is dan lijkt me dat mensen met weinig games en/of weinig trophies veel sneller hun procentuele waarden kunnen veranderen. Ook zie je veel te grote verschillen in initiële completion rates. Dat wordt volgens mij nooit een eerlijke wedstrijd...

Verwijderd

___

Daar zou mijn completion rate echt heel snel van gaan dalen en ik ben nu juist zo trots dat ik nog boven de 50% zit. :D Ik ben namelijk behoorlijk wat titels in mijn backlog. Er zijn daarentegen wel genoeg games waarbij je binnen 5 minuten een Trophy te pakken hebt.

Leuk idee, maar met een beperkte vrije tijd krijg je je completion rate niet zo snel meer omhoog.

In ander nieuws: Pixeljunk 4AM eindelijk op 100% kunnen zetten door maar even een andere trofeëenjager een pm te sturen via PSN. Daarna samen nog wat LBP 2 gespeeld, omdat hij daar nog 1 trofee van miste. Er zijn plannen om deze samenwerking te continueren, maar het verschil in tijdzones maakt het wel wat lastig.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:53

Niku

Alagaesii

Dan schiet je je doel voorbij geloof ik :+
Kennen jullie bean diving? Doel is zo veel mogelijk spellen starten in 1 dag en 1 trophy halen. Daarmee stort je completion rate in. De competitie is wie zijn completion rate als eerste hersteld heeft of wie de grootste stijging op datum X heeft.
Zoals hierboven al aangehaald, denk ik toch dat dit niet zo goed werkt wegens veel te veel variabelen.
Persoonlijk zie ik er wel wat fun van in, gewoon om mijn completion rate (die toch al laag is) zo laag mogelijk te krijgen :D. Heb nog een massa gratis games die ik nog niet aangeraakt heb (IGC en F2P) dus overal 1 trophy halen lijkt me wel fun :).

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 17:07
Twixie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:49:
[...]

Zoals hierboven al aangehaald, denk ik toch dat dit niet zo goed werkt wegens veel te veel variabelen.
Persoonlijk zie ik er wel wat fun van in, gewoon om mijn completion rate (die toch al laag is) zo laag mogelijk te krijgen :D. Heb nog een massa gratis games die ik nog niet aangeraakt heb (IGC en F2P) dus overal 1 trophy halen lijkt me wel fun :).
het lijkt mij om die reden ook wel een leuke challenge maar voor de completionists onder ons natuurlijk geen leuke challenge

PSN ID: Svennie-NL

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 21:22
Een hele tijd niet meer echt gegamed op de ps3 of ps4 en ik zie dat ik daardoor al wat afzak in de top 10 :) Maar de laatste tijd heb ik de smaak weer wat te pakken:

- Ratched Deadlocked op platinum, wist niet eens meer dat ik deze had. Niet de beste Ratchet and Clank (alleen maar arenas) maar nog steeds vermakelijk
- LEGO Marvel Avengers op platinum, blijven leuke games en als bonus zijn de platinums voor deze game naast een tijdsinvestering bijna onmogelijk niet te halen
- The Last of Us + Left Behind DLC, waarom deze game zolang in de kast heeft gelegen is mij een raadsel, wat een game! Gaat helaas geen platinum worden door de aanwezigheid van multiplayer trophies en het moeten doen van meerdere playthroughs maar dat maakt me voor deze game niet zo heel veel uit!

Nu wat aan he rondkijken welke game ik hierna ga op pakken, heb nogal een backlog

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
Ik heb weer 5 nieuwe leden geaccepteerd in onze Tweakers community, aantal nu 49 leden!

nog geen lid?
join hier:
http://www.truetrophies.c...did=208&findgamerid=20485

nothing stops this train

• dvd-linden
Kol Nedra schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:55:
Ik heb weer 5 nieuwe leden geaccepteerd in onze Tweakers community, aantal nu 49 leden!

nog geen lid?
join hier:
http://www.truetrophies.c...did=208&findgamerid=20485
Thanks!

• Homeland
  • Niet online
Die ranking bij Truetrophies is wel aardig maar het is wel vreemd dat de stats daar niet overeenkomen met mijn stats bij PSNprofiles. Die laatste blijkt toch wat completer te zijn.

True
1039 trophies, 2332 remaining (completion van 30,82%)

PSN
1040 trophies, 2675 remaining (completion van 25,18%)

Het verschil in behaalde trophies is vooral vreemd, remaining kan nog een verschil zijn door DLC wel/niet meetellen.
niekvandermeer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:20:
Het verschil in behaalde trophies is vooral vreemd, remaining kan nog een verschil zijn door DLC wel/niet meetellen.
TrueTrophies zal gewoon nog niet recent genoeg gerefreshed hebben. Kan je zelf triggeren via het menu (rechtsboven aan je avatar) onder 'Request Update'.

Verwijderd

Wellicht een variant op de alfabet challenge die wij hadden deze maand. Ook sluit het aan bij het idee van excator it. Tegelijkertijd is het eventueel een vloek voor completionists, maar wat te denken van het behalen van Trophies in een game die elk met een letter van het alfabet beginnen. Dat zijn dus wel 26 games om het alfabet te completeren, maar er zijn dan mogelijkheden om in elke game slechts 1 trofee te halen voor iedereen.

Regels voor wat betreft rarity moeten dan nog wel uitgedacht worden, omdat anders diegene die het meeste vrije tijd heeft zo een flawless victory boekt. Een gedachte die in mij opkwam, was om punten halveren wanneer een andere deelnemer die game ook in zijn lijstje opneemt. Dan wordt het nog een beetje tactisch. :)

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:11:
Wellicht een variant op de alfabet challenge die wij hadden deze maand. Ook sluit het aan bij het idee van excator it. Tegelijkertijd is het eventueel een vloek voor completionists, maar wat te denken van het behalen van Trophies in een game die elk met een letter van het alfabet beginnen. Dat zijn dus wel 26 games om het alfabet te completeren, maar er zijn dan mogelijkheden om in elke game slechts 1 trofee te halen voor iedereen.

Regels voor wat betreft rarity moeten dan nog wel uitgedacht worden, omdat anders diegene die het meeste vrije tijd heeft zo een flawless victory boekt. Een gedachte die in mij opkwam, was om punten halveren wanneer een andere deelnemer die game ook in zijn lijstje opneemt. Dan wordt het nog een beetje tactisch. :)
Volgens mij enorm veel werk om het bij te houden.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

niekvandermeer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:47:
[...]

Volgens mij enorm veel werk om het bij te houden.
Ja, DAT is inderdaad een beetje de ellende. Die challenge van vorige maand was al best nasty. Het lijkt zo simpel, maar alles weer ff narekenen, bij elkaar zetten etc... daar moet iemand ook maar net zin in hebben. Ik heb best veel vrije tijd, maar die tijd gebruik ik toch liever voor in de tuin zitten dan 1 of andere gare Excel sheet bijwerken. Maar als er meer vrijwilligers zijn: altijd fijn. Jan heeft deze maand nog een druk programma, maar ook dan is 't nog steeds fijn als meer mensen willen organiseren. Ik wil best een beetje meehelpen, maar meer dan een kwartier per week moet het eigenlijk niet kosten... :P

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pick a random word: ........ first.....

Met dit woord zijn twee challenges te bedenken (misschien wel meer, maar deze kwamen bij mij op):
- Wie haalt de meeste trophies met het woord "first" in de naam?
- Wie haalt de meest zeldzame trophy met het woord "first" in de naam?

En het random word "first" is in dit geval slechts ter illustratie ;)
spaceboy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:54:
[...]
maar meer dan een kwartier per week moet het eigenlijk niet kosten... :P
Dat moet met bovenstaand idee best lukken :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door ralph075 op 09-09-2016 15:31 ]

Verwijderd

Ok, meer eenvoudig van opzet dus en waaraan zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen. Wat te denken van een Playstation Plus Games of the Month Challenge? Alleen de games van die maand tellen dus mee. En het is gemakkelijk bij te houden. Regels omtrent rarity of bijzondere combinaties (Trophy?) zouden eventueel extra punten kunnen opleveren, maar dat kost natuurlijk wel extra tijd om na te rekenen.

Het probleem blijft natuurlijk wel dat diegene die de meeste vrije tijd heeft, de meeste kans maakt. Ook is een PS+ abonnement en 3 systemen een vereiste, dus dat werpt wellicht een blokkade op, mochten mensen niet over alles beschikken.

Update: Ik ben bezig met de laatste Trophies van LittleBigPlanet Karting. In verband met het sluiten van de servers heb ik mijn best gedaan om alle online Trophies uit de weg te ruimen om vervolgens vast te stellen, dat de servers nog steeds online zijn. :+

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Druk bezig momenteel met Assassins Creed: Syndicate en Uncharted 4 :D

PSN: Bellerophon-

Geen idee wanneer ik voor het laatst een trophy gekregen heb, maar vandaag popte er weer eens eentje op: Community Ambassador in Project Cars en daarmee ook gelijk de platinum (nr39 van 76 games) :*)
Slechts 746 achievers en met 1.69% is het gelijk mijn op twee na zeldzaamste trophy, achter de gouden en platinum trophy van Gran Turismo 5.

Nu ontkom ik er niet aan om toch maar eens die laatste races in Trackmania Turbo op goud te zetten voor de platinum.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2016 12:11 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 13:32
Afgelopen weekend, ruim een jaar na het uitspelen, de platinum van mijn game van deze generatie gehaald: The Witcher 3 :). Toen ik hem de eerste keer uitspeelde had ik al een trophy clean-up gedaan, maar mistte voornamelijk Card Collector en het uitspelen in Death March. Had toen nog geen behoefte aan een nieuwe playthrough. Daarna wel de DLC gespeeld, en vond het twee weken geleden wel eens tijd om toch de platinum te halen, in NG+. Heb de hele run mijn armor uit de Blood & Wine DLC gedragen, zo sterk bleef die :P.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-12 16:29

Typhone

Who Dares Wins

*kraak*, *kraak*, *kraak*

Knock, knock, knock. Ohnee het is Typhone terug uit de zomerhibernation back to hunting trophies! :D

Afgelopen weekend begonnen met een T300RS + Wheelstand Pro met Assetto Corsa maar ik stap nu al over naar Project Cars zodat ik meer kan doen met anderen. Assetto Corsa oogt een beetje dood ;).
Kreeg voor mijn nihilistische inzet overigens al 10 trophies cadeau en ik moet Rainbow Six nog platinummen (lees: terroristenmodus grinden).

Daarna eens kijken wat ik allemaal gemist heb :O
Ik ga binnenkort Assetto Corsa ook even aanschaffen; hoorde dat de platinum een flinke kluif is, voornamelijk omdat de races en events soms echt brutally moeilijk zijn :D
Ik ben heel benieuwd, heb in ieder geval zin in de uitdaging en we kijken wel hoe ver we komen.
Voorlopig heeft niemand nog de platinum gehaald.

• dvd-linden
Ik heb de volgende vraag en ben benieuwd of er hier iemand is die een antwoord weet:

Pak en beet een kleine week geleden had ik een completion rate van 48% op PSNprofiles. En tot mijn verbazing zag ik vanochtend dat ik een completion rate van 47,..% had, dat terwijl ik nog een aantal trophies heb behaald de afgelopen dagen.

Nou geloof ik dat het totaal aantal trophies dat ik nog moest behalen wel groter geworden is. Zou dit kunnen komen doordat de nieuwe dlc van Battlefront uit is gekomen en hij die mee heeft geteld. Ik dacht namelijk dat dlc niet standaard meegeteld werd op PSNprofiles.

Ik zit weer op 65% completion rate. :)

Ben lekker bezig met Rainbow Six Siege. Blijft een leuk spel

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:07:
Ik zit weer op 65% completion rate. :)

Ben lekker bezig met Rainbow Six Siege. Blijft een leuk spel
Heb die al maanden liggen maar nog niets mee gedaan. Single player is t weinig naar ik meen hé?
Exorcist schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:13:
[...]

Heb die al maanden liggen maar nog niets mee gedaan. Single player is t weinig naar ik meen hé?
SP is inderdaad vrij kort. Eigenlijk meer een soort oefening voor de MP.

Verwijderd

dvd-linden schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:22:
Ik heb de volgende vraag en ben benieuwd of er hier iemand is die een antwoord weet:

Pak en beet een kleine week geleden had ik een completion rate van 48% op PSNprofiles. En tot mijn verbazing zag ik vanochtend dat ik een completion rate van 47,..% had, dat terwijl ik nog een aantal trophies heb behaald de afgelopen dagen.

Nou geloof ik dat het totaal aantal trophies dat ik nog moest behalen wel groter geworden is. Zou dit kunnen komen doordat de nieuwe dlc van Battlefront uit is gekomen en hij die mee heeft geteld. Ik dacht namelijk dat dlc niet standaard meegeteld werd op PSNprofiles.
Het is de verhouding tussen behaalde en niet-behaalde Trophies. Als de niet-behaalde Trophies stijgen, dan daalt je completion rate.

Ik heb de LittleBigPlanet Karting Platinum in de pocket. Sowieso momenteel weer into LBP, dus ook zin om LBP 2 op 100% te zetten. Daarna wil ik ook nog aan de slag met LBP 3 en de Vita editie. Alleen ben ik toen begonnen aan The Tomorrow Children en ook heb ik The Division weer een avondje op gezet.

• dvd-linden
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:16:
[...]

Het is de verhouding tussen behaalde en niet-behaalde Trophies. Als de niet-behaalde Trophies stijgen, dan daalt je completion rate.

Ik heb de LittleBigPlanet Karting Platinum in de pocket. Sowieso momenteel weer into LBP, dus ook zin om LBP 2 op 100% te zetten. Daarna wil ik ook nog aan de slag met LBP 3 en de Vita editie. Alleen ben ik toen begonnen aan The Tomorrow Children en ook heb ik The Division weer een avondje op gezet.
Thanks voor je antwoord. Nou snapte ik wel dat het zo werkte, alleen zodra de laatste dlc van Battlefront uitkomt of als er dlc van Uncharted 4 uitkomt met trophies ben ik dus weer een klein beetje genaaid wat mijn completion rate betreft?

Ik dacht namelijk dat ik ooit ergens heb zien staan dat je dlc mee kan laten tellen of juist niet... (ik speel dlc namelijk vaak niet of ik kies ervoor om met de aankoop van een game te wachten tot er een GOTY-editie uitkomt).

Verwijderd

dvd-linden schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:08:
[...]

Thanks voor je antwoord. Nou snapte ik wel dat het zo werkte, alleen zodra de laatste dlc van Battlefront uitkomt of als er dlc van Uncharted 4 uitkomt met trophies ben ik dus weer een klein beetje genaaid wat mijn completion rate betreft?

Ik dacht namelijk dat ik ooit ergens heb zien staan dat je dlc mee kan laten tellen of juist niet... (ik speel dlc namelijk vaak niet of ik kies ervoor om met de aankoop van een game te wachten tot er een GOTY-editie uitkomt).
Zie het als een stimulans om meer games op 100% te zetten. ;) DLC Trophies zijn inderdaad nadelig voor je completion rate.

Er is een verschil voor wat betreft zeldzaamheid (rarity). Alleen wanneer je 1 trofee behaalt in de DLC, wordt je als owner meegerekend. Per saldo zijn hierdoor de meeste Trophies van de DLC veelal verre van zeldzaam, omdat slechts een selecte groep diehards voor de 100% gaat.

Verwijderd

Nog een weekje drukte en dan ben ik er ook weer bij...
Heb deze maand welgeteld 0 trophies behaald...
Komt er dan ook een update van de lijst, wil er nog steeds graag bij al hoewel ik nog geen game heb gekozen on als eerste te platten, misschien toch maar d3 omdat deze me ligt en ik daar al redelijk op weg ben. Ik vond de demo van trackmania ook erg leuk maar op dit moment (tijd/backlog) vind ik zelfs 20 nog te veel.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:22:
al hoewel ik nog geen game heb gekozen on als eerste te platten
(...) Ik vond de demo van trackmania ook erg leuk
Bij dezen daag ik je uit om die platinum te halen.
Als je dat lukt, geef dan je adres even door dan krijg je een koekje van me :Y

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ook niet zo actief. Speel enkel en alleen Worms WMD. Zelfs de trophies kunnen me gejat worden, zo leuk is het. ☺

dvdkiwi schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
[...]

Het woord proberen is weggevallen ;) maar met genoeg tijd is er een hoop mogelijk.

10 second ninja DONE

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:00:
[...]

Geldt dat voor mij ook? :D

• dvd-linden
Haha, top. Heb hem nu namelijk een tijdje niet aangeraakt, maar blijf erbij dat ik voor die platinum wil gaan.

Alleen dat geldt voor jou ook volgens mij.

Ik moet de laatste 25 tracks nog doen maar heb de game ook al een tijdje niet gespeeld inderdaad.
Ben voornamelijk nog even flink wat BF4 aan het spelen met wat lui nu het nog kan, voordat ze straks allemaal overstappen naar BF1.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:09:
Ik moet de laatste 25 tracks nog doen maar heb de game ook al een tijdje niet gespeeld inderdaad.
Ben voornamelijk nog even flink wat BF4 aan het spelen met wat lui nu het nog kan, voordat ze straks allemaal overstappen naar BF1.
Zodra je mee overstapt en je hebt wat mensen die het actief spelen join ik graag :).
Die platinums zijn meestal niet de moeilijkste.
Ik stap niet over naar BF1, ik blijf BF4 spelen ;)
Joinen mag altijd natuurlijk!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dvdkiwi schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:00:
Ik stap niet over naar BF1, ik blijf BF4 spelen ;)
Joinen mag altijd natuurlijk!
Dat weet je al zeker? Ik heb de beta even gespeeld, maar vond hem toch best aardig.

Yep, ik heb de beta best veel gespeeld en weet het zeker: alles van voor de eerste Golfoorlog doet het niet voor mij. Doe mij maar moderne oorlogsvoering.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Heb vanmorgen Worms WMD op platinum gezet. Kostte wel een kleine 300 online potjes (waarvan 200 gewonnen), maar het is/blijft een briljant spel.

• Svennie
Sagat schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:22:
Komt er dan ook een update van de lijst, wil er nog steeds graag bij al hoewel ik nog geen game heb gekozen on als eerste te platten, misschien toch maar d3 omdat deze me ligt en ik daar al redelijk op weg ben. Ik vond de demo van trackmania ook erg leuk maar op dit moment (tijd/backlog) vind ik zelfs 20 nog te veel.
Zou je (nog een keer) je PSN ID willen posten? Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom om de lijst up-to-date te brengen. Heb een nieuwe vloer liggen en de plinten moeten nog geschilderd worden en alles weer terug op zijn plek gezet worden. Weinig tijd over dus

Svennie schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:25:
[...]

Zou je (nog een keer) je PSN ID willen posten? Ik hoop dat ik er dit weekend aan toe kom om de lijst up-to-date te brengen. Heb een nieuwe vloer liggen en de plinten moeten nog geschilderd worden en alles weer terug op zijn plek gezet worden. Weinig tijd over dus
Uiteraard, mijn ID is S4g4tNL
Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/S4g4tNL.png

Alvast bedankt en succes met klussen :)

10 second ninja DONE

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:20
Ik moet er ook maar eens aan geloven. Als je mij ook meteen er bij kan stoppen. :-)

Afbeeldingslocatie: https://card.psnprofiles.com/1/DbmNL.png

[ Voor 4% gewijzigd door Dbm12 op 30-09-2016 21:45 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zo, Inside ook op 100%. Geen platinum te halen, maar daarvoor is het spel ook te kort/makkelijk. Wel enorm mooi spel. Sowieso een aanrader, los van de trophies. ;)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vandaag de 'Card Collector' trophy behaald van The Witcher 3. 8)
Wat een gedoe voor een bronze trophy. Het was een stuk leuker spelen geweest als er geen enkele kaart missable was. |:(

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ike. schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:22:
Vandaag de 'Card Collector' trophy behaald van The Witcher 3. 8)
Wat een gedoe voor een bronze trophy. Het was een stuk leuker spelen geweest als er geen enkele kaart missable was. |:(
Haha, toch nice. Ook al is het maar bronze, de kenner weet hoeveel tijd en moeite dat gekost heeft... ;) Ik moet met de Witcher 3 nog zo'n gare trophy van King Slayer ofzo, heb in mijn 2 playthroughs beide keren dat stukje plot gemist, heb eigenlijk geen zin om daarvoor (en dan dus indirect de platinum) nog een keer tot level 22 te spelen... :(
En net Journey uitgespeeld (slechts 14% trophies). Wat een ongelooflijk jankspel is DAT zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 02-10-2016 21:15 ]

Verwijderd

Ik moet met de witcher 3 nog een aantal trophies.
En dan nog die van de goty edition.

De maand geen gaming heeft mijn backlog i.i.g geen goed gedaan...

Gisteren begonnen een fallout 4.
Maar ik kan er nog niet echt inkomen, hou normaal gesproken zeer van dit soort games maar ik kom er maar niet in..
Toch wel een leuke mijlpaal. De 5000 trophies gepasseerd. :)

• Svennie
LuPo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:42:
Nice _/-\o_ ! Eens kijken of je er een plaatsje mee wint, ik ga de lijst nu een update geven.

EDIT
lijst is geupdate, Sagat & Dbm2 zijn toegevoegd. Meeste plaatsen gestegen is lasharor _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Svennie op 04-10-2016 21:44 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:40:
Ik moet met de witcher 3 nog een aantal trophies.
En dan nog die van de goty edition.

De maand geen gaming heeft mijn backlog i.i.g geen goed gedaan...

Gisteren begonnen een fallout 4.
Maar ik kan er nog niet echt inkomen, hou normaal gesproken zeer van dit soort games maar ik kom er maar niet in..
Die moet ik ook nog gaan doen! Note to self :O

Ik ben erg benieuwd naar Mafia 3. Sfeer in die games pakt me meestal snel beet. Ik heb altijd problemen mezelf te koppelen aan Far Cry games. Die staan altijd net iets te ver van me af.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:20
Svennie schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:51:
[...]

Nice _/-\o_ ! Eens kijken of je er een plaatsje mee wint, ik ga de lijst nu een update geven.

EDIT
lijst is geupdate, Sagat & Dbm2 zijn toegevoegd. Meeste plaatsen gestegen is lasharor _/-\o_
Tnx svennie,
Ik had me al maanden eerder moeten aanmelden maar nooit gedaan. Geen idee waarom niet.

Ondertussen staat mijn lijstje voor trophies gemikt op de volgende games.

- star trek online
- beach buggy racing
- riptide gp2
- dirt rally

Daarnaast moet ik mij nog eens zetten tot Helldivers om te platten maar op de een of andere manier krijg ik de smaak daarvoor niet te pakken.

En voordat kiwi weer begint over trackmania. Die hoop heb ik al opgegeven dat ik ooit ook maar de game op plat kan zetten. Laat staan dat ik de zwarte tracks krijg te zien.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

[...]

EDIT
Nee dat gaat niet lukken, er zitten meerdere hele levels tussen. :P

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
spaceboy schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Haha, toch nice. Ook al is het maar bronze, de kenner weet hoeveel tijd en moeite dat gekost heeft... ;) Ik moet met de Witcher 3 nog zo'n gare trophy van King Slayer ofzo, heb in mijn 2 playthroughs beide keren dat stukje plot gemist, heb eigenlijk geen zin om daarvoor (en dan dus indirect de platinum) nog een keer tot level 22 te spelen... :(
En net Journey uitgespeeld (slechts 14% trophies). Wat een ongelooflijk jankspel is DAT zeg.
Ik heb hem platinum gehaald, en heb echt heel veel manual saves gemaakt. Ik ben nou bezig met de laatste expansion om die op 100% te halen en dan heb ik alles op 100%. :)

PSN: Alvanosa

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-12 16:42
Twee games gehaald in de PSN store opruiming:

Everybody's Gone to the Rapture en Unravel. (2 voor de prijs van 1).

Volgens mij beide games die relatief eenvoudige trophies hebben en bovendien beide een platinum hebben :) Dat was nu even de reden om deze games te halen en niet Firewatch die slechts paar trophies heeft.
[...]

EDIT
Thanks! Kijken of ik de top60 kan halen :+
Step one is om eerst maar is een gouden trophy te halen, en dan misschien is naar een plat te gaan kijken :X
Deze woensdag wsl wel de hele avond vrij om te gamen dus maar is kijken of we dan een beetje progress kunnen maken.

10 second ninja DONE

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sagat schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:20:
[...]

Thanks! Kijken of ik de top60 kan halen :+
Step one is om eerst maar is een gouden trophy te halen, en dan misschien is naar een plat te gaan kijken :X
Deze woensdag wsl wel de hele avond vrij om te gamen dus maar is kijken of we dan een beetje progress kunnen maken.
Heerlijk, de eerste stapjes in het leven van een trophy whore. Verlangen wij niet allemaal terug naar deze onschuldige periode? ;)

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:42:
Heb nu net ook wel een leuke..

Mijn 3333ste Trophy.. (iets minder indrukwekkend :P , maar vind het toch een mooie :+ )

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:04
Alvanosa schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Ik heb hem platinum gehaald, en heb echt heel veel manual saves gemaakt. Ik ben nou bezig met de laatste expansion om die op 100% te halen en dan heb ik alles op 100%. :)
Hoe moeilijk is de game op 'Death March'? Ik heb 'm sinds vorige week binnen en mag nog beginnen maar weet niet zeker of ik de tijd heb om 'm meer dan 1 keer helemaal uit te spelen. De platinum behalen voor dit spel lijkt me wel erg leuk maar dan is Death March wel een vereiste.
Ik heb een beetje ervaring met RPGs (Dragon Age op platinum bijvoorbeeld).

PSN ID: MrMichel_75

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

MisterMichel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

Hoe moeilijk is de game op 'Death March'? Ik heb 'm sinds vorige week binnen en mag nog beginnen maar weet niet zeker of ik de tijd heb om 'm meer dan 1 keer helemaal uit te spelen. De platinum behalen voor dit spel lijkt me wel erg leuk maar dan is Death March wel een vereiste.
Is echt heel erg goed te doen. Ik ben redelijk fan van RPG's (1 van mijn favoriete games is nog steeds Lands of Lore op de PC... dus ik ben echt een game-bejaarde) :P maar ik ben zeker niet erg skilled ofzo. Toch vond ik Witcher 3 juist pas leuk worden op Death March. De andere moeilijkheidsgraden zijn gewoon te simpel. Het begin is misschien even lastig, maar als je gewend bent aan de mechanics en hoe je het spel speelt is het echt prima te doen. Normaalgesproken blijf ik echt wel af van de hoogste moeilijkheidsgraden in games, maar Witcher 3 is een uitzondering. Succes.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
MisterMichel schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

Dragon March is heel goed te doen, het lijkt me juist beter want je gaat je meer verdiepen in hetgeen wat je gaat vechten. Wat de beste oils of signs zijn potions klaarmaken etc. Ik raad je aan om op Death March te beginnen met de game.

Voor mij was het een zeer goede ervaring en het maakte het spel leuker.

PSN: Alvanosa

spaceboy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:02:
[...]

Heerlijk, de eerste stapjes in het leven van een trophy whore. Verlangen wij niet allemaal terug naar deze onschuldige periode? ;)
Ja ben zeker niet iemand die heel fanatiek met tropy's of achievemetns bezig is, maar deze ranglijst zorgt er wel voor dat je er meer zin in krijgt. Heb op de 360 wel wat kleinere games gemaxed' maar nooit echt iets groots. Ben wel benieuwd of ik nu genoeg drive krijg ondanks chronisch tijdgebrek (kids, vrouw, sport, werk, reistijd, coole series/films, random internetten etc etc. 8) )
spaceboy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Is echt heel erg goed te doen. Ik ben redelijk fan van RPG's (1 van mijn favoriete games is nog steeds Lands of Lore op de PC... dus ik ben echt een game-bejaarde) :P maar ik ben zeker niet erg skilled ofzo.
*snip*
24 plats en dan jezelf niet skilled noemen....(valse) bescheidenheid :+ , of zijn dat echt van die 'plat in een uurtje binnen' games geweest?

10 second ninja DONE

Vorige week een Xbox One S gekocht voor Forza Horzion 3.
Hoewel deze game ook achievements heeft boeien me deze echt totaal niet.
Raar hoe ik op de PS4 vaak nog voor aanschaf van een game naar de trophylijst kijk (incl duur en difficulty) en het me op de Xbox eigenlijk helemaal geen reet kan interesseren.
Ik moet zeggen dat het wel een soort van "druk" (groot woord) eraf haalt nu ik die game gewoon lekker op het gemakje rondspeel zonder me druk te maken om de achievements.
Trophy OCD is dus echt wel een ding hier :D

Verwijderd

Ik zal Zondag trouwens met een nieuwe challenge komen voor de maand Oktober, als daar nog interesse voor is tenminste.

Even nog wat puntjes op de i zetten en dan staat die er Zondagavond op.
Deze challenge gaat lopen van 9 Oktober t/m 31 Oktober.

Iets korter dit keer dus, daarom zal het ook geen al te lastige worden..

Jammer dat we het vorige maand niet konden doen, maar volgens mij verliep de laatste best wel goed dus hoop dat er nog genoeg interesse voor is.

• MisterMichel
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:45:
Ik zal Zondag trouwens met een nieuwe challenge komen voor de maand Oktober, als daar nog interesse voor is tenminste.

Jammer dat we het vorige maand niet konden doen, maar volgens mij verliep de laatste best wel goed dus hoop dat er nog genoeg interesse voor is.
Laat maar komen. Ik vond de challenges erg leuk om te doen - ook al ben ik niet gefocussed op het winnen van de challenge.

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 21:22
dvdkiwi schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:28:
Vorige week een Xbox One S gekocht voor Forza Horzion 3.
Hoewel deze game ook achievements heeft boeien me deze echt totaal niet.
Raar hoe ik op de PS4 vaak nog voor aanschaf van een game naar de trophylijst kijk (incl duur en difficulty) en het me op de Xbox eigenlijk helemaal geen reet kan interesseren.
Ik moet zeggen dat het wel een soort van "druk" (groot woord) eraf haalt nu ik die game gewoon lekker op het gemakje rondspeel zonder me druk te maken om de achievements.
Trophy OCD is dus echt wel een ding hier :D
Ik herken dit ook alleen dan met gamen op de PC: Trophies/achievements boeien me, in tegenstelling tot de playstation, daar ook geen ene drol. En hetzelfde als jou het voelt "vrijer" op de een of andere manier :+

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:45:

Tuurlijk! Ik doe ook weer mee! Al merk ik ook wel dat (net als kiwi hierboven) dat het ook wel lekker speelt zonder op trophies te letten. Ben nu heerlijk bezig met Bioshock Collection. Heerlijk sfeertje, maar de trophies boeien me niet. Geeft soort rust. Dus ligt beetje hoe hectisch de challenge wordt hoe actief ik mee doe. ☺

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12 17:52
Count me in :)

PSN ID: Hanssuh

Verwijderd

Challenge maand Oktober

Voor deze maand moeten jullie 2 trophy's behalen, natuurlijk niet zomaar 2 trophy's.
Hieronder staan straks 2 Percentages, en hier moet je zo dicht mogelijk bij zien te komen met je trophy rare %.

-Eerste percentage is 100%
-Tweede percentage is 50%.

Hierbij gaat het om de totale score, dus als ik 1 trophy op 99.7% haal en 1 op 49.1% dan is mijn totale score 1.2%.

Regels.

-Diegene met het laagste totale % wint.
-Het gaat er niet om wat de % is op de dag dat je hem haalt, het gaat erom wat de % is op 31 Oktober.(Dus als de percentage vandaag 50% is maar op 31 Oktober 48% dan telt de 48%, dit om het langer spannend en levend te houden)
-Alleen inzendingen volgens de Playstation Profiles Site tellen weer mee.
-Alle consoles die Trophy's ondersteunen tellen mee.
-Alle soorten Trophy's die tellen mee.
-Je dient je voortgang de posten op dit topic Max 1 week nadat je de trophy heb behaald(Dit om Last Minute inzendingen te voorkomen)
-De challenge is van 10-10-2016 t/m 31-10-2016, en alleen inzendingen die in deze periode zijn behaald tellen mee.

Omdat er vorige maand geen Challenge is geweest, krijgt niet alleen de eerste plek een prijs, maar ook de tweede plek krijgt een kleinigheidje!.

Mochten jullie nog suggesties hebben voor deze challenge om het leuker te maken, dan mogen jullie het uiteraard altijd melden.

Iedereen veel Succes, maar vooral veel plezier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 09:08 ]

• dvd-linden
Ik weet niet of ik deze maand veel tijd heb om trophies te behalen, maar mocht ik er toch een aantal behalen dan zal ik de percentages eens goed in de gaten houden.

Leuke challenge!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Haha gave challenge, Jan! Ik doe mee!

Misschien nog wel het verzoek dat deelnemers hier af en toe een update geven van hun strijd?

[ Voor 56% gewijzigd door spaceboy op 10-10-2016 15:07 ]

Verwijderd

spaceboy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:07:
Haha gave challenge, Jan! Ik doe mee!

Misschien nog wel het verzoek dat deelnemers hier af en toe een update geven van hun strijd?
-Je dient je voortgang de posten op dit topic Max 1 week nadat je de trophy heb behaald(Dit om Last Minute inzendingen te voorkomen).

Deze staat er inderdaad al in.
Kan niet van mensen verwachten dat ze elke dag alles komen posten, dus 1 a 2 keer per week vind ik wel voldoende op dit moment. :)

• MisterMichel
Leuke challenge!
Die 100% trophies zijn redelijk te behalen met sommige DLC.

Last of us op grounded spelen krijg je 'm bijvoorbeeld al op 100%. Maar om nu eventjes TLOU opnieuw en dan ook nog op grounded te gaan spelen vind ik even wat te ver gezocht 7(8)7

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

MisterMichel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:38:
Leuke challenge!
Die 100% trophies zijn redelijk te behalen met sommige DLC.

Last of us op grounded spelen krijg je 'm bijvoorbeeld al op 100%. Maar om nu eventjes TLOU opnieuw en dan ook nog op grounded te gaan spelen vind ik even wat te ver gezocht 7(8)7
Dit is wel een goed (kritiek) ☺ punt. Die DLC trophies zijn precies 100.0%. Die "precies 50%" is moeilijker...

Toch vind ik hem origineel, deze challenge. Lekker simpel. Love it.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:44:
Challenge maand Oktober

-Eerste percentage is 100%
-Tweede percentage is 50%.
Welke percentages zijn dit? Een (1) trophy halen die door 100% van de spelers is gehaald en een (1) trophy halen die door 50% van de spelers is gehaald. Of zo dicht mogelijk bij dat percentage.

Of 100% trophies van een game halen en 50% van een tweede game?

Verwijderd

ralph075 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:17:
[...]

Welke percentages zijn dit? Een (1) trophy halen die door 100% van de spelers is gehaald en een (1) trophy halen die door 50% van de spelers is gehaald. Of zo dicht mogelijk bij dat percentage.

Of 100% trophies van een game halen en 50% van een tweede game?
Hierbij gaat het om de totale score, dus als ik 1 trophy op 99.7% haal en 1 op 49.1% dan is mijn totale score 1.2%.

Het gaat dus om een trophy te halen die zo dicht mogelijk bij de 100% zit, en één die zo dicht mogelijk bij de 50% zit.
NIET om totale games.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-12 14:57

OB1

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:27:
[...]

Het gaat dus om een trophy te halen die zo dicht mogelijk bij de 100% zit, en één die zo dicht mogelijk bij de 50% zit.
NIET om totale games.
Betekent dat dat je maar twee trophies mag halen deze maand? Of dat je de twee moet opgeven die het dichtste bij 100/50 zijn van alle trophies die je deze haalt?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, mijn tussenstand, vanavond 1 trophy gehaald.

- Succession Plans (silver, Batman Arkham Knight) 100.0%
- <nog geen andere trophy>

Dus volgens mij sta ik op 50%. ☺

[ Voor 11% gewijzigd door spaceboy op 10-10-2016 22:35 ]

Verwijderd

OB1 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Betekent dat dat je maar twee trophies mag halen deze maand? Of dat je de twee moet opgeven die het dichtste bij 100/50 zijn van alle trophies die je deze haalt?
Nee joh,
Gewoon lekker zoveel mogelijk trophy's halen.

En dan gewoon de 2 trophy's doorgeven die het dichtst bij staan...Deze mag je continu blijven updaten als je een betere heb gehaald.

Dus gewoon lekker doorgaan met trophy Hunten :)

Verwijderd

Ik zou snel ff de regels aanpassen zodat het 50 en 95% is. 100% is te makkelijk. Er zijn super veel spellen waarbij opstarten een trophy oplevert. Anders wordt het alleen maar strijden om de 50%.

(Zou het zelf naar 50% en 1% zetten. Maar goed, ik ben een eikel. :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:18:
Ik zou snel ff de regels aanpassen zodat het 50 en 95% is. 100% is te makkelijk. Er zijn super veel spellen waarbij opstarten een trophy oplevert. Anders wordt het alleen maar strijden om de 50%.

(Zou het zelf naar 50% en 1% zetten. Maar goed, ik ben een eikel. :+ )
True.
Maar ik wou het deze maand een beetje makkelijk maken, de vorige was best wel een lastige dus heb zoiets van eventjes relaxt..
Heb nog wel een leuke verassing mocht het een gelijkspel worden }) :P ..

Nu al eventjes bezig met Fallout 4..
Had hem volgens mij allang op platinum kunnen hebben, maar al zo'n 50 uur erin zitten en heb nog geen quest aangeraakt :+ .
Alleen maar lekker rondlopen door de wereld en alle plekken clearen..
Zal dus nog wel een tijdje duren op dit tempo voordat ik hem op 100% heb..

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Mijn tussenstand (ben ik de enige die speelt?) :)

- Succession Plans (silver, Batman Arkham Knight, PS4) 100.0%
- Distance Hacker (bronze, BioShock 2, PS4) 80.42%

Mijn score: 30.42%. Dat kan vast beter... ;)

• MisterMichel
Mijn tussenstand nu:

- For My Brother (silver, Middle Earth, PS4) 48.48%
- Power Vacuum (bronze, Middle Earth, PS4) 46.93%

Mijn score: 54.59%
Het kan dus in ieder geval nog slechter spaceboy ;)

Kleine aanpassing gemaakt ivm 'betere' trophy voor deze competitie.

[ Voor 22% gewijzigd door MisterMichel op 12-10-2016 10:25 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

MisterMichel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:23:
Mijn tussenstand nu:

- For My Brother (silver, Middle Earth, PS4) 48.48%
- Power Vacuum (bronze, Middle Earth, PS4) 46.93%

Mijn score: 54.59%
Het kan dus in ieder geval nog slechter spaceboy ;)

Kleine aanpassing gemaakt ivm 'betere' trophy voor deze competitie.
Haha, ja dat is wel heel beroerd... :+

Het kan altijd slechter. :D

Sweet spot (bronze, FIFA 17, PS4) 21,26%
They did their Homework (bronze, FIFA 17, PS4) 32,93%

• Homeland
  • Niet online
Bij deze mijn twee tot nu toe:
Done this before? (bronze, Dangerous Golf, PS4) 99,74%
Wallbanger (silver, Dangerous Golf, PS4) 64,29%

Score 14,03%

Ga de eerste sowieso nog wel inwisselen voor een 100% denk ik en de tweede kan ook nog wel wat scherper.

EDIT: berekenen van scores moet dus apart want anders dan compenseert de een de ander.

100-99.74=0.26
50-64.29=14.29

Totaal: 14.55

[ Voor 22% gewijzigd door Homeland op 12-10-2016 14:03 ]

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-12 14:57

OB1

De eerste is binnen...

Mad Without Power (Bo2 Ps3) (49.88%)

Verder eigenlijk nog niks in de buurt van de 100 gehaald..

[ Voor 4% gewijzigd door OB1 op 12-10-2016 18:16 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, dan ga ik 'm maar gelijk effe superscherp zetten... :P

- Succession Plans (silver, Batman Arkham Knight, PS4) 100.0%
- 30 Kills: Tau Sniper (bronze, Uncharted 3, PS4) 49.95%

Mijn score: 0.05%. Voor het eind van de maand zijn er vast nog wel wat mensen die die Uncharted 3 trophy ook halen, dus ik gok erop dat hij op 31 oktober op 50.00% staat. :D

• Homeland
  • Niet online
I should buy a boat (bronze, Just Cause 3, PS4) 100.00%
Staying power (silver, Just Cause 3, PS4) 50,04%

Score 0,04%! Al zal die 50,04% vast nog wat heen en weer schommelen deze maand dus even afwachten hoe dat gaat lopen.

[ Voor 75% gewijzigd door Homeland op 12-10-2016 22:40 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

niekvandermeer schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:18:
I should buy a boat (bronze, Just Cause 3, PS4) 100.00%
Staying power (silver, Just Cause 3, PS4) 50,04%

Score 0,04%! Al zal die 50,04% vast nog wat heen en weer schommelen deze maand dus even afwachten hoe dat gaat lopen.
Shit. Dat is lastig. Heb al zitten kijken wat ik hier nog aan kan doen. Maar vooral die regel dat de score op 31 oktober geldt is rottig he? ;) Ik kan ook niet goed inschatten hoe de percentages gaan veranderen. Als meer mensen het spel kopen gaat het percentage omlaag. Aan de andere kant: in 3 weken kunnen veel mensen die trophy juist halen...

Pagina: 1 ... 64 ... 119 Laatste