Erg makkelijk. Je bent wel een tijd bezig om alle wapens te upgraden.
Dat vind ik dan weer niet erg. Had wel ergens gelezen dat die trophy voor dat hoverboard nog pittig kan zijn? Klopt dat?Ike. schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:48:
[...]
Erg makkelijk. Je bent wel een tijd bezig om alle wapens te upgraden.
PSN: Bellerophon-
Ik vond die niet lastig. Ik heb beide races maar 4 of 5 keer moet spelen voordat ik snel genoeg was.Bellerophon schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:18:
[...]
Dat vind ik dan weer niet erg. Had wel ergens gelezen dat die trophy voor dat hoverboard nog pittig kan zijn? Klopt dat?
De meeste trophy-objectives zijn goed te doen. Een aantal trophies vergen meer aandacht, zoals een trophy waarbij je op ieder enemy type de Groovitron moet gebruiken, en voor een andere trophy moet je best wat grinden om alle wapens naar level 10 te krijgen.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
ThanksConscience NL schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:27:
[...]
De meeste trophy-objectives zijn goed te doen. Een aantal trophies vergen meer aandacht, zoals een trophy waarbij je op ieder enemy type de Groovitron moet gebruiken, en voor een andere trophy moet je best wat grinden om alle wapens naar level 10 te krijgen.
Meeste Ratchet and Clank games zijn goed te doen qua trophies, kost vaak voornamelijk tijd. De oudere zijn vaak wel wat ouder, omdat je daar vaak alle skillpoints ook moet halen.
Maar naast de trophies het zijn echt zeer vermakelijke games, zeker een aanrader als je ze nog niet geprobeerd hebt.
Maar naast de trophies het zijn echt zeer vermakelijke games, zeker een aanrader als je ze nog niet geprobeerd hebt.
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Verwijderd
Zelf nu bezig met The Witcher 3.
Nu eindelijk eens op platinum en 100% halen, dus daar zal ik wel een maandje mee zoet zijn
Nu eindelijk eens op platinum en 100% halen, dus daar zal ik wel een maandje mee zoet zijn
De Ratchet & Clank games zijn inderdaad erg leuk om te spelen, en de trophies zijn goed te doen. Begin deze week Ratchet & Clank 3 (en daarmee de hele HD collection voor de PS3) platinum gehaald
afgelopen twee dagen ook een poging gewaagd een zeldzame trophy te bemachtigen. Helaas niet gelukt. Zen Pinball 1 "World warrior champion". Het lukt me wel de bal te sturen, maar niet consequent genoeg om de trophy te halen (kom maar tot halverwege). Dus toch niet voor niets dat maar zo weinig mensen deze behaald hebben
PSN ID: Hanssuh
Aah ja, die pinball dingen heb ik ook een paar keer geprobeerd. Dan denk je "moet kunnen", maar vind veel pinball trophies echt lastig.hanssuh schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:09:
afgelopen twee dagen ook een poging gewaagd een zeldzame trophy te bemachtigen. Helaas niet gelukt. Zen Pinball 1 "World warrior champion". Het lukt me wel de bal te sturen, maar niet consequent genoeg om de trophy te halen (kom maar tot halverwege). Dus toch niet voor niets dat maar zo weinig mensen deze behaald hebben
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
He mensen! Wordt er nog gespeeld? Deze week nog voor de challenge he!?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ben nog druk geweest met andere dingen(witcher 3 *kuch kuch*)spaceboy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:23:
He mensen! Wordt er nog gespeeld? Deze week nog voor de challenge he!?
MAAR aangezien de laatste week is ingegaan zal ik eventjes openbaar maken wat er gewonnen kan worden....
Deze maand wint de winnaar een psn bon van ........... 20 euro..
Dus doe je best nog allemaal mensen, en dan kan die bon van jou zijn.:)
Wow! Dan ga ik nog ff mijn best doen. Of is het niet nodig, people? #NumberOneSoWhyTryHarder ☺Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:03:
[...]
Ben nog druk geweest met andere dingen(witcher 3 *kuch kuch*)
MAAR aangezien de laatste week is ingegaan zal ik eventjes openbaar maken wat er gewonnen kan worden....
Deze maand wint de winnaar een psn bon van ........... 20 euro..
Dus doe je best nog allemaal mensen, en dan kan die bon van jou zijn.:)
Verwijderd
Ik heb de afgelopen week (full time) the witcher gespeeld, en maar 1 trophy behaaldspaceboy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:40:
[...]
Wow! Dan ga ik nog ff mijn best doen. Of is het niet nodig, people? #NumberOneSoWhyTryHarder ☺
Mijn doel is om deze op 100% te spelen voordat ik weer full time aan het werk mag/ga (over 4 weekjes).
Trophy Hunt zal dan ook meteen wat minder worden
Ai... Sterkte. ☺Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:19:
[...]
Ik heb de afgelopen week (full time) the witcher gespeeld, en maar 1 trophy behaald![]()
Mijn doel is om deze op 100% te spelen voordat ik weer full time aan het werk mag/ga (over 4 weekjes).
Trophy Hunt zal dan ook meteen wat minder worden
Toevallig net een 2,2% Trophy te pakken (Exorcist in Project Cars), maar is volgens mij niet voldoende voor de top... 
Kan nog voor een 0,3% gaan, maar ik zie mezelf geen 24-uurs race met real-time progression rijden vannacht (en morgen)...
Kan nog voor een 0,3% gaan, maar ik zie mezelf geen 24-uurs race met real-time progression rijden vannacht (en morgen)...
[ Voor 33% gewijzigd door ralph075 op 29-07-2016 22:39 ]
Toch netjes, die 2,2%. En waarom niet joh, ff nachtje doorhalen... ☺ralph075 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:37:
Toevallig net een 2,2% Trophy te pakken (Exorcist in Project Cars), maar is volgens mij niet voldoende voor de top...
Als ik die nou gehaald had...ralph075 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:37:
Verwijderd
Jij kijkt bij de percentages van de Playstation zelf, en niet bij PSN Profiles.ralph075 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:37:
Deze geven beide hele andere waarden aan.
Een Trophy is al gauw een paar procent zeldzamer op de console zelf...vandaar dat we het via PSN Profiles alleen doen.
Heb deze trophies een paar weken geleden ook behaald, dus het viel me meteen op
24 uurs race is bijvoorbeeld 3.4%
En deze heb ik wel in 1 lange run gedaan, alleen ik heb de AI ongeveer 23 uur laten rijden voor me
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 23:57 ]
Ah, ja, dat is waar ook.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Jij kijkt bij de percentages van de Playstation zelf, en niet bij PSN Profiles.
Deze geven beide hele andere waarden aan.
Een Trophy is al gauw een paar procent zeldzamer op de console zelf...vandaar dat we het via PSN Profiles alleen doen.
Heb deze trophies een paar weken geleden ook behaald, dus het viel me meteen op![]()
24 uurs race is bijvoorbeeld 3.4%
Haha, idd. Challenge voor volgende maand: Behaal een Trophy die gelijk is aan iemands psn
Nog net op de valreep eerste?
Edit: Strikt gezien net na 00:00, maar trophy statistics (truetrophies/psnprofiles) tellen hem nog in juli
http://psnprofiles.com/trophies/680-Sky-Fighter/Hanssuh
Sky fighter PS3 - campaign master trophy (alle 21 campaign levels rank A)
Behoorlijk wat skill voor nodig.
In ieder geval eentje om trots op te zijn
, helaas alleen bronze en zilvere in deze game.
Edit: Strikt gezien net na 00:00, maar trophy statistics (truetrophies/psnprofiles) tellen hem nog in juli
In ieder geval eentje om trots op te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door hanssuh op 01-08-2016 09:44 ]
Verwijderd
Helaas hadden we bij de regels gezet dat je het tussen 1 en 31 juli op het topic moet zetten.hanssuh schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:26:
Nog net op de valreep eerste?
Edit: Strikt gezien net na 00:00, maar trophy statistics (truetrophies/psnprofiles) tellen hem nog in juli![]()
In ieder geval eentje om trots op te zijn, helaas alleen bronze en zilvere in deze game.
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van het is maar 30 minuten, maar aan de andere kant heb je 31 volle dagen ervoor gehad..
Dus helaas tellen we deze niet mee.....
De winnaar. ..
Is als het goed is spaceboy...
Of heb ik het mis?
En de volgende challenge word later deze ochtend erop gezet...
Oef... ☺
Blij dat die regel er bij stond.
Ik heb geloof ik in de afgelopen maand niemand gezien onder de 0.38%. Toch?
Ik heb alweer zin in de komende challenge!
Blij dat die regel er bij stond.
Ik heb geloof ik in de afgelopen maand niemand gezien onder de 0.38%. Toch?
Ik heb alweer zin in de komende challenge!
Ik heb sinds twee weken een game-pauze ingelast, eens kijken hoe lang ik dat volhoud. Trophies verzamelen werd iets te verslavend
[ Voor 52% gewijzigd door DUBWiSE op 01-08-2016 10:49 ]
Verwijderd
Challenge voor de maand Augustus.
De bedoeling voor deze maand is dat je trophies behaalt die beginnen met een letter of cijfer uit het alfabet.
Dus A t/m z en 1 t/m 0.
Er zijn dus 36 tekens die je kan/moet halen.
Puntensysteem.
Bronzen trophy is 1 punt waard.
Zilveren trophy is 2 punten waard.
Gouden trophy is 3 punten waard.
Platinum trophy is 5 punten waard.
Een trophy die tussen de 40% en 100% zeldzaamheid zit telt maar voor de helft van de punten mee.
Een trophy die tussen de 0% en 40% zit telt voor de volle punten mee.
Bonuspunten.
Als je alle letters compleet heb dan krijg je 10 punten extra.
Als je alle cijfers compleet heb dan krijg je 10 punten extra.
Als je de volgende letter combinatie heb (G O T) dan krijg je voor deze letters een X2 bonus.
Spelregels.
-De volgende systemen doen mee aan deze challenge (PS4, PS3, Vita, PSP).
-De challenge loopt van 1 augustus t/m 31 Augustus.
-Updates dienen ook in deze periode gepost te worden, behaalde resultaten die je niet heb gepost voor 31 Augustus tellen NIET mee.
-Alleen trophies behaalt in deze dagen tellen mee.
-Zeldzaamheid van de Trophies word berekend via PSN Profiles.
-Alleen mensen die op de ranglijst staan(of die het hebben gevraagd in de laatste weken)mogen mee doen.
-Regelmatig je voortgang op tweakers zetten zodat andere mensen weten waar ze aan toe zijn.
-Je mag tot het einde altijd nog een letter inwisselen als je een betere heb behaald.
-Je dient zelf een update te geven van nieuwe behaalde letters, updates hou ik zelf thuis bij op mijn computer.(complete lijsten hoef je dus niet op dit topic te zetten, alleen nieuwe behaalde letters... Dit om het topic niet uit te hand te laten lopen)..
Voorbeeld
De vorige maand is helaas niet zo goed gelopen, dus mochten jullie suggesties hebben om het allemaal soepeler te laten lopen of beter te laten lopen dan kan je mij altijd een PM sturen.
Hoop trouwens wel dat er meer mensen actief aan meedoen dan vorige maand.
Gathering of Trophies.
De bedoeling voor deze maand is dat je trophies behaalt die beginnen met een letter of cijfer uit het alfabet.
Dus A t/m z en 1 t/m 0.
Er zijn dus 36 tekens die je kan/moet halen.
Puntensysteem.
Bronzen trophy is 1 punt waard.
Zilveren trophy is 2 punten waard.
Gouden trophy is 3 punten waard.
Platinum trophy is 5 punten waard.
Een trophy die tussen de 40% en 100% zeldzaamheid zit telt maar voor de helft van de punten mee.
Een trophy die tussen de 0% en 40% zit telt voor de volle punten mee.
Bonuspunten.
Als je alle letters compleet heb dan krijg je 10 punten extra.
Als je alle cijfers compleet heb dan krijg je 10 punten extra.
Als je de volgende letter combinatie heb (G O T) dan krijg je voor deze letters een X2 bonus.
Spelregels.
-De volgende systemen doen mee aan deze challenge (PS4, PS3, Vita, PSP).
-De challenge loopt van 1 augustus t/m 31 Augustus.
-Updates dienen ook in deze periode gepost te worden, behaalde resultaten die je niet heb gepost voor 31 Augustus tellen NIET mee.
-Alleen trophies behaalt in deze dagen tellen mee.
-Zeldzaamheid van de Trophies word berekend via PSN Profiles.
-Alleen mensen die op de ranglijst staan(of die het hebben gevraagd in de laatste weken)mogen mee doen.
-Regelmatig je voortgang op tweakers zetten zodat andere mensen weten waar ze aan toe zijn.
-Je mag tot het einde altijd nog een letter inwisselen als je een betere heb behaald.
-Je dient zelf een update te geven van nieuwe behaalde letters, updates hou ik zelf thuis bij op mijn computer.(complete lijsten hoef je dus niet op dit topic te zetten, alleen nieuwe behaalde letters... Dit om het topic niet uit te hand te laten lopen)..
Voorbeeld
spoiler:
A: A day in de life (Zilveren trophy 78%)
3: 3 days in a row (Gouden trophy 21%)
R: Rowing is fun (Bronzen trophy 6%)
O: One day in the week (Platinum trophy 42%)
A: 1 Punt ( Boven de 40% zeldzaamheid dus deze telt maar voor 50% mee)
3: 3 Punten(Onder de 40% zeldzaamheid dus deze telt voor 100% mee)
R: 1 Punt. (Onder de 40% zeldzaamheid dus deze telt voor 100% mee)
O: 2.5 Punten. ( Boven de 40% zeldzaamheid dus deze telt maar voor 50% mee)
Totaal voor deze letters 7.5 Punten.
3: 3 days in a row (Gouden trophy 21%)
R: Rowing is fun (Bronzen trophy 6%)
O: One day in the week (Platinum trophy 42%)
A: 1 Punt ( Boven de 40% zeldzaamheid dus deze telt maar voor 50% mee)
3: 3 Punten(Onder de 40% zeldzaamheid dus deze telt voor 100% mee)
R: 1 Punt. (Onder de 40% zeldzaamheid dus deze telt voor 100% mee)
O: 2.5 Punten. ( Boven de 40% zeldzaamheid dus deze telt maar voor 50% mee)
Totaal voor deze letters 7.5 Punten.
De vorige maand is helaas niet zo goed gelopen, dus mochten jullie suggesties hebben om het allemaal soepeler te laten lopen of beter te laten lopen dan kan je mij altijd een PM sturen.
Hoop trouwens wel dat er meer mensen actief aan meedoen dan vorige maand.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 15:05 ]
Dan heb ik dus de eerste aanzet:
C: campaign master (brons, 0,37%)
H: honors collector (brons, 0,65%)
C: campaign master (brons, 0,37%)
H: honors collector (brons, 0,65%)
Gave Challenge, Jan! Erg leuk! Ik ga mijn lijst weer doorspitten. Het is dus de allereerste letter/cijfer volgens psnprofiles.com? Voorbeeldje: ik ben bezig met Arcade Series: Pacman. Dat is dus de 'A' toch?
Verwijderd
Het is de eerste letter van de de naam van de trophy, niet van het spel.spaceboy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:28:
Gave Challenge, Jan! Erg leuk! Ik ga mijn lijst weer doorspitten. Het is dus de allereerste letter/cijfer volgens psnprofiles.com? Voorbeeldje: ik ben bezig met Arcade Series: Pacman. Dat is dus de 'A' toch?
Dus als je een trophy haalt die genaamd is Aracade Series, dan is dat de A ja.
De trophy naam is hetzelfde op de console zelf dus dat maakt niet zoveel uit, de percentages van zeldzaamheid word wel weer via PSN Profiles gedaan.
Dus in jouw geval zijn dat met Arcade Series bijvoorbeeld de trophies/letters.
Apple.
Cherry.
Orange.
Etc..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 11:40 ]
Aaaaaah! Scherp! Thanks. Had ik. Bijna de verkeerde dingen gedaan... ☺
Leuke challenge. Ga eens even kijken hoever ik kom deze maand
Eerlijk gezegd zie ik nergens dat we als regel hadden afgesproken dat je het tussen 1 en 31 juli op het topic moest zetten.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Helaas hadden we bij de regels gezet dat je het tussen 1 en 31 juli op het topic moet zetten.
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van het is maar 30 minuten, maar aan de andere kant heb je 31 volle dagen ervoor gehad..
Dus helaas tellen we deze niet mee.....
De winnaar. ..
Is als het goed is spaceboy...
Of heb ik het mis?
En de volgende challenge word later deze ochtend erop gezet...
Verwijderd in "[PS] Het Playstation Trophy Topic - Top 50"
Er staat dat je de voortgang in het topic kan zetten. Imo heeft hanssuh de trophy gewoon binnen de termijn van 1 t/m 31 juli gehaald, getuige zijn psnprofiles list.
Maar wie ben ik..
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Daar heb je wel een punt,LuPo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:48:
[...]
Eerlijk gezegd zie ik nergens dat we als regel hadden afgesproken dat je het tussen 1 en 31 juli op het topic moest zetten.
Verwijderd in "[PS] Het Playstation Trophy Topic - Top 50"
Er staat dat je de voortgang in het topic kan zetten. Imo heeft hanssuh de trophy gewoon binnen de termijn van 1 t/m 31 juli gehaald, getuige zijn psnprofiles list.
Maar wie ben ik..
Maar dan zou ook iemand volgende week nog een trophy kunnen insturen die die in Juli heeft gehaald.
Er staat wel dat de challenge loopt van 1 Juli t/m 31 Juli, hij heeft op 1 Augustus pas iets ingestuurd voor de challenge...
Als hij hem om 23:59:59 nog had ingestuurd dan had die hem gewonnen, alleen nu was het simpelweg te laat.....Waar trek je de lijn anders..
Had net namelijk ook van iemand een PM ontvangen van iemand die ook een trophy had behaald maar helemaal vergeten was om het in te sturen...
Moeilijk verhaal is het..
Maar toch zeg ik dat het buiten de challenge termijn is.
Daar heb je wel een punt. Inderdaad kan iemand volgende week nog komen met een trophy die hij behaald heeft van 1 t/m 31 juli.
Dan zou ik in de spelregels voor augustus maar even opnemen dat je ook binnen 1 t/m 31 augustus moet posten in dit topic. Anders krijg je dan hetzelfde liedje.. Op dit moment zijn de spelregels niet sluitend.
Dan zou ik in de spelregels voor augustus maar even opnemen dat je ook binnen 1 t/m 31 augustus moet posten in dit topic. Anders krijg je dan hetzelfde liedje.. Op dit moment zijn de spelregels niet sluitend.
Ik was gewoon te laat helaas.
Dacht alleen dat ie misschien nog meegenomen kon worden omdat pas later 1 augustus (vanmorgen) de uitslag viel. Als het niet anders is dan zij het zo.
Ik gun spaceboy de winst, no hard feelings.
Wél een van de hardste trophies gescoord en extra motivatie om de challenge van deze maand wel te winnen.
Nu maar hopen dat de rest niet teveel vrije tijd heeft, want ik ben maar beperkt tot de avonduren
Dacht alleen dat ie misschien nog meegenomen kon worden omdat pas later 1 augustus (vanmorgen) de uitslag viel. Als het niet anders is dan zij het zo.
Ik gun spaceboy de winst, no hard feelings.
Wél een van de hardste trophies gescoord en extra motivatie om de challenge van deze maand wel te winnen.
Nu maar hopen dat de rest niet teveel vrije tijd heeft, want ik ben maar beperkt tot de avonduren
Thanks. Het is inderdaad zo'n twijfelgeval, maar goed, deze maand beter. Al ga ik ook weer mijn uiterste best doen. ☺ Deze maand is de challenge helemaal een leuke om backlog door te ploegen.
Ondertussen het PSN tegoed van Just_jan ontvangen (thanks man, gave actie!). Ga vanavond thuis even kijken wat voor leuks ik ervoor ga kopen. Waarschijnlijk iets met trophies van A tm Z. 😀
Ondertussen het PSN tegoed van Just_jan ontvangen (thanks man, gave actie!). Ga vanavond thuis even kijken wat voor leuks ik ervoor ga kopen. Waarschijnlijk iets met trophies van A tm Z. 😀
Verwijderd
Ik doe trouwens zelf ook mee aan de challenge.
Ik kan de prijs zelf logischerwijs niet winnen, dus als ik hem eventueel win dan trek ik mij terug uit de competitie...
Maar vind dit een leuke challenge, dus wil graag mee doen.
Ik kan de prijs zelf logischerwijs niet winnen, dus als ik hem eventueel win dan trek ik mij terug uit de competitie...
Uiteraard! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik heb net na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt: van de prijs (nogmaals, thanks Just_jan!) heb ik Unravel gekocht. Zo'n spel waarvan ik lang dacht "ik wacht nog even", maar dit was een mooie moment.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:13:
Ik doe trouwens zelf ook mee aan de challenge.
Succes iedereen met deze challenge! Ik kom denk ik pas dit weekend weer aan fatsoenlijk gamen toe, maar ik zal wel regelmatig een update hier neerzetten. Leuk, die nieuwe challenge!
Ik heb een begin gemaakt, reken ik op deze manier goed?
M: Missing Piece (Unravel) brons (90% dus halve punten) = 0,5
O: Om Nom Nom x2 (Arcade Series: PAC-MAN) goud (47% dus halve punten) = 1,5
Totaal 2,0 punten. Right? Als je dus GOT alle drie de letters hebt krijg je wat je voor deze 3 samen hebt dubbel? Hmm... dat wordt echt jagen deze maand!
[ Voor 18% gewijzigd door spaceboy op 01-08-2016 21:30 ]
Verwijderd
Helemaal goed..spaceboy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:48:
[...]
Uiteraard! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik heb net na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt: van de prijs (nogmaals, thanks Just_jan!) heb ik Unravel gekocht. Zo'n spel waarvan ik lang dacht "ik wacht nog even", maar dit was een mooie moment.
Succes iedereen met deze challenge! Ik kom denk ik pas dit weekend weer aan fatsoenlijk gamen toe, maar ik zal wel regelmatig een update hier neerzetten. Leuk, die nieuwe challenge!
Ik heb een begin gemaakt, reken ik op deze manier goed?
M: Missing Piece (Unravel) brons (90% dus halve punten) = 0,5
O: Om Nom Nom x2 (Arcade Series: PAC-MAN) goud (47% dus halve punten) = 1,5
Totaal 2,0 punten. Right? Als je dus GOT alle drie de letters hebt krijg je wat je voor deze 3 samen hebt dubbel? Hmm... dat wordt echt jagen deze maand!
Hoe gaan we om met trophies waarvan de naam begint met een of meerdere punten, aanhalingstekens of andere speciale karakters?
Tellen die niet mee of wordt dan gekeken naar eerste letter/cijfer wat achter het speciale karakter komt?
Tellen die niet mee of wordt dan gekeken naar eerste letter/cijfer wat achter het speciale karakter komt?
Verwijderd
De eerste letter/cijfer die aanwezig is telt mee.hanssuh schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:35:
Hoe gaan we om met trophies waarvan de naam begint met een of meerdere punten, aanhalingstekens of andere speciale karakters?
Als een trophy GEEN letters of cijfers heeft dan telt deze inderdaad niet mee(maar volgens mij bestaan deze niet)
Goed punt. Ik heb gisteren ook als een dolle door mijn lijst met games en de bijbehorende trophies gescrolld, ik kwam er ook een paar tegen die met ... begonnen. Moet wel zeggen dat de cijfer-trophies karig zijn. Een paar opties die met een 1 beginnen heb ik wel gevonden. Had een paar games met andere "cijfer-trophies", maar die trophies had ik grotendeels al.hanssuh schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:35:
Vind dit wel een erg ingenieuze challenge deze maand. Je gaat echt zoeken in je trophy-list en als een malle verschillende soorten games spelen.
Verwijderd
Ik wou voor deze maand iets bedenken waar je je lijst gewoon mee kan opschonen, we hebben allemaal games liggen die we eigenlijk nog een keer willen spelen maar niet echt aan toe komen.spaceboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:20:
[...]
Goed punt. Ik heb gisteren ook als een dolle door mijn lijst met games en de bijbehorende trophies gescrolld, ik kwam er ook een paar tegen die met ... begonnen. Moet wel zeggen dat de cijfer-trophies karig zijn. Een paar opties die met een 1 beginnen heb ik wel gevonden. Had een paar games met andere "cijfer-trophies", maar die trophies had ik grotendeels al.
Vind dit wel een erg ingenieuze challenge deze maand. Je gaat echt zoeken in je trophy-list en als een malle verschillende soorten games spelen.
Nu met die challenge worden deze toch weer opgepakt en die laatste paar trophies gehaald..
En vooral voor deze maand wou ik iets hebben waar je jezelf continu kan verbeteren, en toch weer een betere letter kan scoren... Daarbij de percentages ook gedaan zodat niet iedereen meteen naar de telltale games(of dergelijke grijpt).
Hoogste wat je kan halen is 36 platinums van onder de 40%.....
Ik zat al te denken om The Swapper op te starten omdat die 10 trophies heeft die allemaal genummerd zijn. Zijn ze Romeins genummerd
Dat telt waarschijnlijk niet. hehe.
Daarnaast zat ik aan The Order: 1886 te denken om toch maar eens goed voor te gaan zitten maar daar is geen enkele trophy onder de 40%. Ook al zijn 't 50 gouden trophies en 80 zilveren trophies of zo (ok, overdrijven is een vak), toch zet 't geen zoden aan de dijk als ze 'maar' 50% van de punten opleveren.
Daarom maar verder gegaan met Knack. Alle trophies die ik nog moet behalen daar zijn onder de 40% en voor een groot deel zilver en goud.
Daarnaast zat ik aan The Order: 1886 te denken om toch maar eens goed voor te gaan zitten maar daar is geen enkele trophy onder de 40%. Ook al zijn 't 50 gouden trophies en 80 zilveren trophies of zo (ok, overdrijven is een vak), toch zet 't geen zoden aan de dijk als ze 'maar' 50% van de punten opleveren.
Daarom maar verder gegaan met Knack. Alle trophies die ik nog moet behalen daar zijn onder de 40% en voor een groot deel zilver en goud.
PSN ID: MrMichel_75
Ik heb een spreadsheet gemaakt die automatisch die punten bijhoudt (zal iedereen wel doen die meedoet)
, ik weet niet wat een goede manier is om updates (dat doen we wel even toch? houdt het wel leuk als je weet waar de competitie staat...) hierneer te zetten, ik heb nu bijvoorbeeld deze 4 trophies (2 nieuwe):
Kolommen:
- letter
- trophy
- game
- platform
- rarity
- kleur (Brons, Silver, Gold, Platinum)
- punten
Heeft iemand een makkelijkere manier?
Kolommen:
- letter
- trophy
- game
- platform
- rarity
- punten
code:
1
2
3
4
| C Chain 12x Sparkle 2 PSV 86 B 0,5 G Gardener Unravel PS4 42 S 1 M Missing piece Unravel PS4 90 B 0,5 O Om Nom Nom X2 Pac-Man PS4 47 G 1,5 |
Verwijderd
Ik heb zelf ook zoiets gemaakt.spaceboy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:07:
Ik heb een spreadsheet gemaakt die automatisch die punten bijhoudt (zal iedereen wel doen die meedoet), ik weet niet wat een goede manier is om updates (dat doen we wel even toch? houdt het wel leuk als je weet waar de competitie staat...) hierneer te zetten, ik heb nu bijvoorbeeld deze 4 trophies (2 nieuwe):
Kolommen:
- letter
- trophy
- game
- platform
- rarity
- punten
code:
1 2 3 4 C Chain 12x Sparkle 2 PSV 86 B 0,5 G Gardener Unravel PS4 42 S 1 M Missing piece Unravel PS4 90 B 0,5 O Om Nom Nom X2 Pac-Man PS4 47 G 1,5
Maar het is beter als iedereen gewoon zijn nieuwe trophies plaatst.
Dan hou ik het thuis op mijn laptop wel bij..
Als iedereen complete lijsten gaat posten in dit topic dan word het in de laatste weken nogal een bende ...
Nee.
Als iedereen gewoon een update geeft van zijn nieuwe trophies en welke kleur en zeldzaamheid deze is...
Dan komt alles goed.
Ok! Doen we! Succes iedereen deze maand!Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:15:
[...]
Ik heb zelf ook zoiets gemaakt.
Maar het is beter als iedereen gewoon zijn nieuwe trophies plaatst.
Dan hou ik het thuis op mijn laptop wel bij..
Als iedereen complete lijsten gaat posten in dit topic dan word het in de laatste weken nogal een bende ...
Nee.
Als iedereen gewoon een update geeft van zijn nieuwe trophies en welke kleur en zeldzaamheid deze is...
Dan komt alles goed.
Leuke Challenge!
De zeldzaamheid telt op het moment van behalen of moeten we op 31 augustus ons lijstje nog een keer langs lopen?
De zeldzaamheid telt op het moment van behalen of moeten we op 31 augustus ons lijstje nog een keer langs lopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 03-08-2016 18:23 ]
Ben druk bezig om mee te doen aan deze challenge
Vergeet niet de tussenstand af en toe te melden he? Da's wel leuk om te zien hoe de competitie het doet. Anders wordt het zo'n big-bang moment op de 31e...Bellerophon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:51:
Ben druk bezig om mee te doen aan deze challenge
Good one, zal zo even al een paar trophies plaatsenspaceboy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:52:
[...]
Vergeet niet de tussenstand af en toe te melden he? Da's wel leuk om te zien hoe de competitie het doet. Anders wordt het zo'n big-bang moment op de 31e...
Verwijderd
Ik post elke vrijdag en woensdag de tussenstand..
Gisteren was nog niet echt nodig omdat er nog maar 2 hun trophies hebben gepost.
Ben nu wel hard onderweg naar mijn the witcher 3 platinum... (ruim 1000 uur over gedaan
..).
Als het zo doorgaat dan heb ik hem van het weekend.. (minder tijd om te spelen nu de eredivisie weer begint en de olympische spelen).
Gisteren was nog niet echt nodig omdat er nog maar 2 hun trophies hebben gepost.
Ben nu wel hard onderweg naar mijn the witcher 3 platinum... (ruim 1000 uur over gedaan
Als het zo doorgaat dan heb ik hem van het weekend.. (minder tijd om te spelen nu de eredivisie weer begint en de olympische spelen).
Je kunt (voor een volgende challenge) nog de volgende extra regel overwegen:
- trophies die niet binnen 3 dagen op dit topic zijn gemeld tellen niet mee voor de punten (zo voorkom je een big-bang aan het eind)
Maar goed, ik ga dit weekend weer aan de gang. Op z'n minst ga ik G.O.T. compleet maken om de verdubbelaar in te zetten. En nog 's ff goed zoeken naar genummerde trophies. Die blijven zeldzaam. Heb er wel een paar gevonden, maar die zijn én brons én niet zeldzaam. Oftewel: 0,5 punten. Kun je beter net als Just_jan even een platinum binnen hengelen. (nice trouwens, die Witcher plat wil ik ook nog... maar dan moet ik verder met m'n 3e playthrough om de King Radovid quest opnieuw te doen... daar gaat weer 50 uur ofzo).
- trophies die niet binnen 3 dagen op dit topic zijn gemeld tellen niet mee voor de punten (zo voorkom je een big-bang aan het eind)
Maar goed, ik ga dit weekend weer aan de gang. Op z'n minst ga ik G.O.T. compleet maken om de verdubbelaar in te zetten. En nog 's ff goed zoeken naar genummerde trophies. Die blijven zeldzaam. Heb er wel een paar gevonden, maar die zijn én brons én niet zeldzaam. Oftewel: 0,5 punten. Kun je beter net als Just_jan even een platinum binnen hengelen. (nice trouwens, die Witcher plat wil ik ook nog... maar dan moet ik verder met m'n 3e playthrough om de King Radovid quest opnieuw te doen... daar gaat weer 50 uur ofzo).
Verwijderd
Dat is een beetje lastig om te doen zo'n regel.spaceboy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:00:
Je kunt (voor een volgende challenge) nog de volgende extra regel overwegen:
Sommige mensen gamen wel elke dag, maar die komen maar 1 keer in de week op tweakers.
Als je gaat zeggen dat je op Tweakers MOET komen 2 keer in de week want anders dan doe je niet mee, dan is het niet meer een challenge voor het plezier.... Maar dan word het meer een "werk"..
En dat wil ik niet, wil wel dat iedereen er plezier in heeft, en zoveel mogelijk mensen aan meedoen...
En "even" een platinum binnen halen
RPG'S wil ik gewoon altijd helemaal uitspelen....Daarna kijk ik wel naar de trophies.
Ja goed punt. Drempel moet laag blijven.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:06:
[...]
Dat is een beetje lastig om te doen zo'n regel.
Sommige mensen gamen wel elke dag, maar die komen maar 1 keer in de week op tweakers.
Als je gaat zeggen dat je op Tweakers MOET komen 2 keer in de week want anders dan doe je niet mee, dan is het niet meer een challenge voor het plezier.... Maar dan word het meer een "werk"..
En dat wil ik niet, wil wel dat iedereen er plezier in heeft, en zoveel mogelijk mensen aan meedoen...
En "even" een platinum binnen halen.. Ik speel The Witcher totaal niet voor de trophies... Anders had ik hem vorig jaar al op platinum behaald en had ik er zo'n 800 uur minder over gedaan
.
RPG'S wil ik gewoon altijd helemaal uitspelen....Daarna kijk ik wel naar de trophies.
En inderdaad, ik ga proberen om Witcher 3 ook platinum te krijgen. Then again... ik zie dat díe platinum met een T begint. Die hoef ik eigenlijk niet. Eerst een platinum vinden die met een 4 begint.
Trophy update van mijn kant:
inruil:
C: challenge accepted (goud, 24.08%)
nieuw:
A: Aces club leader (zilver, 0.56%)
B: Burninated! (zilver, 32.92%)
E: Epidemic (zilver, 20.46%)
L: Let’s go shopping (zilver, 61.31%)
N: Norway trophy (brons, 55.83%)
O: Outbreak (brons, 33.03%)
S: Star power (brons, 78.96%
T: Take the stabilisors off (brons, 89.42%
U: Unbreakable (goud, 33.16%)
Totaal momenteel 16.5 punten (zal wel aantal dagen zo blijven, weekend nauwelijks tijd om te gamen).
inruil:
C: challenge accepted (goud, 24.08%)
nieuw:
A: Aces club leader (zilver, 0.56%)
B: Burninated! (zilver, 32.92%)
E: Epidemic (zilver, 20.46%)
L: Let’s go shopping (zilver, 61.31%)
N: Norway trophy (brons, 55.83%)
O: Outbreak (brons, 33.03%)
S: Star power (brons, 78.96%
T: Take the stabilisors off (brons, 89.42%
U: Unbreakable (goud, 33.16%)
Totaal momenteel 16.5 punten (zal wel aantal dagen zo blijven, weekend nauwelijks tijd om te gamen).
B: Butterfingers ( Uncharted 4, brons, 24,31%)
C: Cliffhanger (U4, brons, 45,01%)
D: Defeat 10 in 60 -- China Lake GL (U4, brons, 24,75%)
H: Hit and Run (Rainbow Six, zilver, 33,74%)
I: I Thought I Heard Something (U4, brons, 23,93%)
L: Leapfrog (U4, brons, 24,84%)
R: Run the Table(U4, zilver, 23,21%)
S: Still Got It! (U4, brons, 60,28%)
W: Wingman (U4, brons, 55,47%)
9,5 punten momenteel
9,5 punten momenteel
Wow... netjes mensen! Leuk ook dat jullie updaten. Ik bungel nog steeds op 2 punten ofzo, maar ik ga vanavond of morgen nog wel even een paar puntjes proberen te sprokkelen. Dit wordt een moeilijke maand zo te zien.
Ik zit op 2 trophies tot nu toe:
B: Barrage (Knack, brons, 18,58%)
D: Doctorate (Knack, zilver, 15,5%)
Dat zijn dus 3 punten voorlopig.
B: Barrage (Knack, brons, 18,58%)
D: Doctorate (Knack, zilver, 15,5%)
Dat zijn dus 3 punten voorlopig.
Verwijderd
Ik neem toch maar eventjes weer een paar weken pauze van The Witcher 3...
Na het toch weer 2 weken veel te hebben gespeeld ben ik er weer eventjes klaar mee.
Komt over een tijdje wel weer..
Ook eventjes klaar met RPG'S nu... (na Dragon Age 1+2+3 en The Witcher)...Iets teveel RPG'S gespeeld de laatste tijd..
Ga maar beginnen aan Resident Evil 5 op de PS4..
Na het toch weer 2 weken veel te hebben gespeeld ben ik er weer eventjes klaar mee.
Komt over een tijdje wel weer..
Ook eventjes klaar met RPG'S nu... (na Dragon Age 1+2+3 en The Witcher)...Iets teveel RPG'S gespeeld de laatste tijd..
Ga maar beginnen aan Resident Evil 5 op de PS4..
Nieuwe trophies:
F: Found at Last (Sparkle 2, Vita) 86% brons = 0,5
H: Hundred Pushers (Sparkle 2, Vita) 72% brons = 0,5
W: Watch the Waves (Unravel, PS4) 75% brons = 0,5
2: 200 Powerups (Sparkle 2, Vita) 72% brons = 0,5
Zit nu totaal op 5 punten. Schiet echt niet op met die bronzen rommel die niet zeldzaam zijn... Maar goed, de basis staat. En de eerste trophy met een cijfer is binnen.
F: Found at Last (Sparkle 2, Vita) 86% brons = 0,5
H: Hundred Pushers (Sparkle 2, Vita) 72% brons = 0,5
W: Watch the Waves (Unravel, PS4) 75% brons = 0,5
2: 200 Powerups (Sparkle 2, Vita) 72% brons = 0,5
Zit nu totaal op 5 punten. Schiet echt niet op met die bronzen rommel die niet zeldzaam zijn... Maar goed, de basis staat. En de eerste trophy met een cijfer is binnen.
En weer een trophy voor de lijst:
K: King of Adventure (Knack, zilver, 8,63%)
2 puntjes erbij
2 puntjes erbij
Toch netjes, ook dat soort dingen tikt best aan. Die laffe halve puntjes van mij schiet niet op man... Wat een rot-challenge...MisterMichel schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:43:
En weer een trophy voor de lijst:
2 puntjes erbij
Edit: Ah, ik pak mijn eerste echte drie-punter! Zojuist gehaald:
Eagle Eye (Unravel, PS4), zilver 33,2%
Pacifist (Unravel, PS4), goud 23,2%
Edit 2: GOT compleet.
Ten Thousand Orbs (Sparkle 2, Vita) brons 64% = 0,5 punten.
Door GOT heb ik 3 bonuspunten. Totaal nu volgens mij 14!
Jan, geef jij af en toe een overzicht van de standen ofzo? En op hoeveel punten sta jijzelf eigenlijk?
[ Voor 46% gewijzigd door spaceboy op 07-08-2016 07:59 ]
Weer 3 trophies:
C: Combo Professional (Knack, zilver, 13,55%)
F: Forced Breakthrough (Knack, zilver, 14,84%)
R: Ruby Medal (Knack, brons, 11,56%)
Ben nu bezig met m'n derde playthrough zodat ik m'n laatste collectie (Diamond Knack) binnen heb. Daar komt wat geluk bij kijken dus 't kan even duren. Daarna moet ik, wil ik voor de platinum gaan, nog 2 volledige playthroughs doen: op hard mode en very hard mode.
Ik denk dat ik, zodra ik die Diamond Knack heb, eventjes iets anders ga doen. Ik vind het een leuk spel, maar af en toe iets anders doen is ook wel leuk
C: Combo Professional (Knack, zilver, 13,55%)
F: Forced Breakthrough (Knack, zilver, 14,84%)
R: Ruby Medal (Knack, brons, 11,56%)
Ben nu bezig met m'n derde playthrough zodat ik m'n laatste collectie (Diamond Knack) binnen heb. Daar komt wat geluk bij kijken dus 't kan even duren. Daarna moet ik, wil ik voor de platinum gaan, nog 2 volledige playthroughs doen: op hard mode en very hard mode.
Ik denk dat ik, zodra ik die Diamond Knack heb, eventjes iets anders ga doen. Ik vind het een leuk spel, maar af en toe iets anders doen is ook wel leuk
Verwijderd
Op nummer 1 staat momenteel.spaceboy schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:27:
[...]
Toch netjes, ook dat soort dingen tikt best aan. Die laffe halve puntjes van mij schiet niet op man... Wat een rot-challenge...
Edit: Ah, ik pak mijn eerste echte drie-punter! Zojuist gehaald:
Eagle Eye (Unravel, PS4), zilver 33,2%
Pacifist (Unravel, PS4), goud 23,2%
Edit 2: GOT compleet.
Ten Thousand Orbs (Sparkle 2, Vita) brons 64% = 0,5 punten.
Door GOT heb ik 3 bonuspunten. Totaal nu volgens mij 14!
Jan, geef jij af en toe een overzicht van de standen ofzo? En op hoeveel punten sta jijzelf eigenlijk?
Hanssuh met 15 Punten.
Op nummer 2 staat momenteel
Spaceboy met 14 punten.
Op nummer 3 staat momenteel .
MrMichel met 10 Punten.
Ikzelf sta nog blanco
Maar mijn punten komen nog wel
mijn 1000e post maar even bewaard voor de aankondiging van mijn 3e plat: Games of Thrones.
Season Pass was/is in de aanbieding, dus die maar even aangeschaft en de afgelopen week uitgespeeld. Leuk spel, zeker als je de serie ook hebt gekeken.
Season Pass was/is in de aanbieding, dus die maar even aangeschaft en de afgelopen week uitgespeeld. Leuk spel, zeker als je de serie ook hebt gekeken.
PSN: TDBtje
Mooi historische 1000e. En weer 2,5 punten in de pocket! (heb niet gecheckt, maar ik vermoed dat de rarity wel rond de 90% zit...) ☺TDB schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:47:
mijn 1000e post maar even bewaard voor de aankondiging van mijn 3e plat: Games of Thrones.
Shit... net heel erg m'n best gedaan om Picky Eater (Pac-Man, PS4) te halen omdat dat een zeldzame gouden is. Zie ik na het halen dat ik Pacifist (Unravel, PS4) al had. Die was ook al gold en zeldzaam genoeg... Al die moeite...
[ Voor 19% gewijzigd door spaceboy op 07-08-2016 17:16 ]
C: Choo Choo! (zilver, 58,37%)
F: Full House (zilver, 53,50%)
K: Kustom Kar (brons, 34,34%)
S: Serious Fun (goud, 42,63%)
S: Surprised? Me Neither (zilver 43,41%)
S: Single Take Star (zilver, 56,02%)
T: That Perfect Moment (zilver, 67,58%)
U: urban Outlaw (zilver, 52,72%)
Heb ik nu pech met drie keer een S? Dan geld toch alleen de gouden trophy?
Verwijderd
Je mag maar 1 dezelfde letter selecteren ja..wheeler schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:57:
Welke je doet is totaal je eigen keuze....Maar logischerwijs zou ik de beste doen uiteraard.....
Met het bovenstaande lijstje(en met de Beste S) zou je 6 punten scoren.
MIJN nieuwe tussestand is trouwens 18 Punten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 03:01 ]
Ik tel 16.5 punten. Met onderstaande toevoeging kom ik op 19.5 punten;Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Op nummer 1 staat momenteel.
Hanssuh met 15 Punten.
I: I’ll save that for later (goud, 24.92%)
Shit hee... Dit wordt echt lastig om te winnen. Tof dat iedereen regelmatig updates stuurt. Maakt het veel leuker!
6 punten. Deze week nog tijd om wat trophies te scoren, daarna 2 weken op vakantie
6 punten. Deze week nog tijd om wat trophies te scoren, daarna 2 weken op vakantie
S: Swordmaster (U4, zilver, 23,77%)LuPo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:55:
B: Butterfingers ( Uncharted 4, brons, 24,31%)
9,5 punten momenteel
U: Unstoppable (U4, zilver, 29,16%)
13 punten if i'm correct
Verwijderd
Lekker bezig mensen.
Weet je wat mij de laatste tijd op valt.... Dat Trophy Hunten steeds populairder word...
Als je 4a5 jaar geleden een platinum behaalde, dan was dat vaak meteen een Ultra-Rare en was het echt een uitzondering in je vriendenlijst.
Als je nu bij games kijkt in je lijst dan is het nog maar zelden dat een Platinum echt zeldzaam is...
Of in je vriendenlijst kijkt.... Grote kans dat er een handvol mensen on-line zijn die trophies aan het hunten zijn..
Is het Trophy Hunten nou echt populairder geworden, of zijn de trophies gewoon makkelijker geworden waardoor het voor iedereen toegankelijk is?.
Ik denk zelf een beetje van beide...
Weet je wat mij de laatste tijd op valt.... Dat Trophy Hunten steeds populairder word...
Als je 4a5 jaar geleden een platinum behaalde, dan was dat vaak meteen een Ultra-Rare en was het echt een uitzondering in je vriendenlijst.
Als je nu bij games kijkt in je lijst dan is het nog maar zelden dat een Platinum echt zeldzaam is...
Of in je vriendenlijst kijkt.... Grote kans dat er een handvol mensen on-line zijn die trophies aan het hunten zijn..
Is het Trophy Hunten nou echt populairder geworden, of zijn de trophies gewoon makkelijker geworden waardoor het voor iedereen toegankelijk is?.
Ik denk zelf een beetje van beide...
Denk idd dat over het algemeen de games iets makkelijker zijn geworden. Er zijn nog steeds games die echt vet lastig zijn maar in overgrote deel van de games is de weg naar plat vaker een lange grind van collectibles verzamelen.
De mensen in mijn vriendenlijst die ik via tweakers/playstationtrophies/psnprofiles heb toegevoegd zijn over algemeen trophy hunters en zie ik ook bijna iedere keer als ik game online.
Andere vrienden in mijn lijst geven echter helemaal niets om trophies (maar de meeste daarvan ken ik persoonlijk en zijn ook niet echt hardcore gamers).
De mensen in mijn vriendenlijst die ik via tweakers/playstationtrophies/psnprofiles heb toegevoegd zijn over algemeen trophy hunters en zie ik ook bijna iedere keer als ik game online.
Andere vrienden in mijn lijst geven echter helemaal niets om trophies (maar de meeste daarvan ken ik persoonlijk en zijn ook niet echt hardcore gamers).
Verwijderd
Ik denk dat mensen meer selectief te werk gaan en dan vol gaan voor een bepaalde titel. Moeilijkheidsgraad hoeft niet bepalend te zijn. Kijk maar naar Bloodborne en Dark Souls, waar een groot deel van de spelers wel voor de Platinum is gegaan, welke hierdoor niet Ultra Rare is.
In het verleden zag je nog wel eens PS+ titels, die mensen een keertje probeerden. Bij veel titels heb je binnen een aantal minuten een trofee verdient en die mensen tellen dan mee voor de zeldzaamheid van trofeëen. Zo zijn er dus titels, die op zich niet moeilijk zijn, maar omdat veel mensen voortijdig afhalen, wel hele zeldzame Trophies kennen. Dat is voor mijn gevoel tegenwoordig minder, omdat er maandelijks 6 bijkomen en niet iedereen de tijd heeft om alle games uitvoerig te spelen.
EDIT: inclusief mezelf. De laatste PS+ game die ik speelde, was Gone Home en die heb ik nog niet eens uitgespeeld.
In het verleden zag je nog wel eens PS+ titels, die mensen een keertje probeerden. Bij veel titels heb je binnen een aantal minuten een trofee verdient en die mensen tellen dan mee voor de zeldzaamheid van trofeëen. Zo zijn er dus titels, die op zich niet moeilijk zijn, maar omdat veel mensen voortijdig afhalen, wel hele zeldzame Trophies kennen. Dat is voor mijn gevoel tegenwoordig minder, omdat er maandelijks 6 bijkomen en niet iedereen de tijd heeft om alle games uitvoerig te spelen.
EDIT: inclusief mezelf. De laatste PS+ game die ik speelde, was Gone Home en die heb ik nog niet eens uitgespeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 14:30 ]
Denk ook dat er echt 2 best verschillende soorten mensen zijn: mensen die geen zak om trophies geven en mensen die met de trophy challenge meedoen.
Ik moet zeggen dat ik 't wel een extra verdieping van het gamen vindt. Dat je soms nét ff wat langer doorgaat/probeert. Daar zit ook weer het risico dat je veel te lang loopt te klooien over een niet interessant stuk in een niet interessant spel waarbij je achteraf denkt "Ik had dat uur ook beter kunnen besteden".
Maar ik denk inderdaad ook dat games soms wat (te) makkelijk zijn. Met de (wel vermakelijke) Telltale games als trophy-dieptepunt natuurlijk.
Maar ik denk inderdaad ook dat games soms wat (te) makkelijk zijn. Met de (wel vermakelijke) Telltale games als trophy-dieptepunt natuurlijk.
Liefhebbergames, om ze zo maar even te noemen, zijn vaak moeilijker om platinum te halen maar de platinum is dan vaak wel minder zeldzaam. Precies wat Butch ook zegt.
Kijk bv naar Bloodborne en de God of War series, meerendeel van de lui die die games spelen zijn liefhebber en martelen zichzelf graag voor de platinum. Bloodborne 24%, God of War III 18%.
Hetzelfde geldt voor bv een Final Fantasy XIII (9%) of XIII-2 (23%), die zijn echt niet makkelijk om platinum te halen, maar omdat de game veelal door liefhebbers gespeeld wordt is de platinum minder zeldzaam.
Games die door de massa gekocht gekocht worden hebben vaker zeldzame platinums dan moeilijke games.
Fifa 13 bv heeft slechts 1% platinum, Assassins Creed III en Black Flag zitten ook rond de 6%.
Omdat er, zoals spaceboy zegt, veel mensen zijn die niks om trophies geven.
Maar hebben deze makkelijke games redelijk makkelijke platinums dan zie je dat toch wel weer terug. Veel mensen die dan toch bereid zijn dat beetje extra in de game te stoppen en voor platinum te gaan.
Veel verkochte games met moeilijk te halen platinums zoals bv Killzone 2, Gran Turismo 5 of Little Big Planet, dié zijn vaak het zeldzaamst. Om over fighting games zoals Street Fighter nog maar niet te spreken, waar slechts een handjevol mensen de platinum haalt.
Kijk bv naar Bloodborne en de God of War series, meerendeel van de lui die die games spelen zijn liefhebber en martelen zichzelf graag voor de platinum. Bloodborne 24%, God of War III 18%.
Hetzelfde geldt voor bv een Final Fantasy XIII (9%) of XIII-2 (23%), die zijn echt niet makkelijk om platinum te halen, maar omdat de game veelal door liefhebbers gespeeld wordt is de platinum minder zeldzaam.
Games die door de massa gekocht gekocht worden hebben vaker zeldzame platinums dan moeilijke games.
Fifa 13 bv heeft slechts 1% platinum, Assassins Creed III en Black Flag zitten ook rond de 6%.
Omdat er, zoals spaceboy zegt, veel mensen zijn die niks om trophies geven.
Maar hebben deze makkelijke games redelijk makkelijke platinums dan zie je dat toch wel weer terug. Veel mensen die dan toch bereid zijn dat beetje extra in de game te stoppen en voor platinum te gaan.
Veel verkochte games met moeilijk te halen platinums zoals bv Killzone 2, Gran Turismo 5 of Little Big Planet, dié zijn vaak het zeldzaamst. Om over fighting games zoals Street Fighter nog maar niet te spreken, waar slechts een handjevol mensen de platinum haalt.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 09-08-2016 10:09 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mijn laatste PS+ was Table Top Racing en die ook platinum gehaaldVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:20:
Edit: niet helemaal waar, ik heb NBA ook nog gestart daarna, besef ik me nu. Daarmee kom ik niet verder dan 1% vd trophies
Ik zit er een beetje tussen in. Ik vind het leuk om soms wat extra te doen voor trophies, maar heb niet de behoefte om zoveel mogelijk op 100% of platinum te spelen.spaceboy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:44:
Denk ook dat er echt 2 best verschillende soorten mensen zijn: mensen die geen zak om trophies geven en mensen die met de trophy challenge meedoen.
[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 09-08-2016 11:18 ]
Heb weer een puntje erbij gesprokkeld:
C verbeterd: Cuckoo for Incarceration (Batman Arkham Knight, PS4) silver 100% rarity (bijzonder... zal wel komen omdat het een extra mission pack is?): 1 punt
D: Death of Innocents (Batman Arkham Knight, PS4) bronze 44% rarity: 0,5 punt
C verbeterd: Cuckoo for Incarceration (Batman Arkham Knight, PS4) silver 100% rarity (bijzonder... zal wel komen omdat het een extra mission pack is?): 1 punt
Verwijderd
Nice.spaceboy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:00:
Heb je trouwens ingehaald op de ranglijst
Verwijderd
DLC komt er zeer karig vanaf op psnprofiles.com. Alleen mensen die deze DLC bezitten en er 1 Trophy in dat pakket halen, worden meegenomen in de telling. In dit geval is er 1 trofee, dus iedereen die hem behaalt, die telt mee. Deze zal nooit minder dan 100% worden, tenzij ze de telling aanpassen.spaceboy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:00:
Alle Trophies (incl. DLC) meetellen zou wel meer Ultra Rare Trophies opleveren, maar voor dat systeem heeft psnprofiles.com dus niet gekozen. Hierdoor levert DLC minder snel zeldzame Trophies op. Dit zijn namelijk veelal toegewijde spelers die alles uit een game willen halen en dus ook de Trophies.
Ah ik snap 'm. Nou ja, maakt mij niet uit. Ik ben (weer) met Batman begonnen omdat het gewoon lekker speelt. Trophies prima, maar het spel zelf moet ook wel leuk zijn natuurlijk (7 Ways to Die bijvoorbeeld... haha, succes Jan!)Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:56:
[...]
DLC komt er zeer karig vanaf op psnprofiles.com. Alleen mensen die deze DLC bezitten en er 1 Trophy in dat pakket halen, worden meegenomen in de telling. In dit geval is er 1 trofee, dus iedereen die hem behaalt, die telt mee. Deze zal nooit minder dan 100% worden, tenzij ze de telling aanpassen.
Alle Trophies (incl. DLC) meetellen zou wel meer Ultra Rare Trophies opleveren, maar voor dat systeem heeft psnprofiles.com dus niet gekozen. Hierdoor levert DLC minder snel zeldzame Trophies op. Dit zijn namelijk veelal toegewijde spelers die alles uit een game willen halen en dus ook de Trophies.
Heb trouwens zojuist weer anderhalve punt gesprokkeld:
Beiden in Batman Arkham Knight:
Ambush (brons, 84%)
Under the Red Hood (zilver, 100%)
Enne, ik gun het je, Jan, dat je mij hebt ingehaald. Mijn tijd komt wel weer. Hoop ik.
Heb trouwens het idee dat PSNProfiles de laatste tijd niet meer update, jullie daar ook last van? Heb al paar keer profiel geupdate, maar mijn Batman trophies staan er niet bij.
[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 10-08-2016 14:25 ]
Is dat niet beperkt tot 1x per dag (bij gratis account)?spaceboy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:18:
Heb trouwens het idee dat PSNProfiles de laatste tijd niet meer update, jullie daar ook last van? Heb al paar keer profiel geupdate, maar mijn Batman trophies staan er niet bij.
Mijn trophies zijn wel bijgewerkt, maar merk zelf dat trophy level al aantal dagen niet is bijgewerkt (momenteel level 16, 2%)
1 keer per uur volgens mij.hanssuh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:38:
[...]
Is dat niet beperkt tot 1x per dag (bij gratis account)?
Mijn trophies zijn wel bijgewerkt, maar merk zelf dat trophy level al aantal dagen niet is bijgewerkt (momenteel level 16, 2%)
Verwijderd
1 Keer per uur inderdaad..
Maar PSN Profiles heeft inderdaad de laatste tijd vertraging, of hij pakt soms een spel helemaal niet op tot dat je een ander spel doet..
Dus ik ben niet de enige die daar last van heeft. Hopen dat ze er iets aan gaan doen, want vind het wel leuk om mijn statistieken goed bij te kunnen houden.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Hoewel ik psnprofiles prefereer. http://psntrophyleaders.com/leaderboard/main is ook geen slechte trophy tracking site. Miss dat die jouw stats wel direct goed updaten?dvd-linden schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:13:
Dus ik ben niet de enige die daar last van heeft. Hopen dat ze er iets aan gaan doen, want vind het wel leuk om mijn statistieken goed bij te kunnen houden.
Weer wat puntjes gesprokkeld:
B: Baby Steps (Tricky Towers, PS4), 47% brons
M verbeterd: Match Winner (Tricky Towers, PS4), 38% brons
Volgens mijn lijstje heb ik nu 17,5 punten.
B: Baby Steps (Tricky Towers, PS4), 47% brons
M verbeterd: Match Winner (Tricky Towers, PS4), 38% brons
Volgens mijn lijstje heb ik nu 17,5 punten.
Verwijderd
http://www.truetrophies.com/ is ook geen verkeerde. Vooral de afdeling stats is hier vrij uitgebreid.dvd-linden schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:13:
Verwijderd
Deze is zeker een goede.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
http://www.truetrophies.com/ is ook geen verkeerde. Vooral de afdeling stats is hier vrij uitgebreid.
Alleen hierbij maakt het Level totaal niet meer uit en gaat het om het aantal punten(beetje zoals de Xbox).
En voor vele mensen hier is het charme van de trophies juist ook dat level
Is dit een stuk uitgebreider qua stats dan psnprofiles dat je weet? Level maakt mij namelijk niet zo heel veel uit, maar uitgebreide statistieken vind ik wel interessant om door te spitten.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
http://www.truetrophies.com/ is ook geen verkeerde. Vooral de afdeling stats is hier vrij uitgebreid.
Ik heb nu 19,5 21,5 28 punten (incl. GOT 2x bonus)
[ Voor 39% gewijzigd door Ike. op 11-08-2016 19:31 ]
Verwijderd
http://www.truetrophies.c...rd.aspx?leaderboardid=208dvd-linden schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:32:
[...]
Is dit een stuk uitgebreider qua stats dan psnprofiles dat je weet? Level maakt mij namelijk niet zo heel veel uit, maar uitgebreide statistieken vind ik wel interessant om door te spitten.
Thanks Just_jan! Ik zal daar ook eens een profiel aanmaken.
En hoppa, driepunter!
Like a Glove (Tricky Towers, PS4) gold, 8%
Totaal 20,5 punten
Edit: en de laatste dit weekend:
You stay there! (brons, 32%)
21,5 punten totaal!
Like a Glove (Tricky Towers, PS4) gold, 8%
Totaal 20,5 punten
Edit: en de laatste dit weekend:
You stay there! (brons, 32%)
21,5 punten totaal!
[ Voor 33% gewijzigd door spaceboy op 10-08-2016 22:23 ]
Kleine update:
inruil:
H: Hoarder (zilver, 37.07%)
S: Scotland trophy (zilver, 31.20%)
T: Tourist trophy (goud, 23.19%)
nieuw:
J: Japan trophy (brons, 37.25%)
P: Pristine Leathers (zilver, 41.30%)
Totaal 26.5 punten
inruil:
nieuw:
Totaal 26.5 punten
Crap hee... 26,5 punten... dit gaat niet goed zo.hanssuh schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:05:
Kleine update:
inruil:
nieuw:
Totaal 26.5 punten
Welke game(s) betreft het trouwens?
Bovenstaande zijn allen van Driveclub Bikes.spaceboy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:35:
Welke game(s) betreft het trouwens?