WLAN start vaak niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal maanden heb ik een probleem met mijn laptop. Zodra ik hem op heb gestart, en de melding van HP Wireless Assistant komt, met normaal gesproken de melding: Bluetooth: Aan WLAN: Aan krijg ik nu vaak enkel de melding Bluetooth: Aan te zien. Dit zorgt er voor dat ik mijn laptop vaak meerdere malen op moet starten om uiteindelijk ook WLAN: Aan te zien.

Het probleem ligt hem geloof ik in de Atheros AR5007 Wifi Adapter. Die staat normaal gesproken bij apparaatbeheer onder netwerken, maar dus niet als het probleem optreedt.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want het is erg irritant...

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:56:
Het probleem ligt hem geloof ik in de Atheros AR5007 Wifi Adapter. Die staat normaal gesproken bij apparaatbeheer onder netwerken, maar dus niet als het probleem optreedt.
Voor de hand liggend maar wie weet....

Als het "probleem" er is staat wireless dan niet "gewoon" (per ongeluk) uit op de laptop, doormiddel van knopje of toets combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
gooi die hp wireless assistant er eens af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik neem aan dat je Windows 7 draait, aangezien je dit niet vermeld in je topic.

Hoewel XP uit zichzelf ronduit slechte WiFi support heeft, het is er in SP2 ingepatched, wat een losse tool als de HP-tool rechtvaardigt, is dit in Windows 7 niet meer van toepassing. De-installeer de HP-wifi tool dan ook, samen met andere bloatware die je connectie kan storen, en gebruik de standaard W7/Vista W-Lan connector. Zet ook onder power management het zendvermogen van je WiFi kaart open (eg: energiebesparing op WiFi uit).

Werkt dit nog niet? Test de kaart onder een ander OS, ik zou zeggen: een live-OS, maar die hebben vaak magere W-lan support. Een ander Windows op een kleine naast-partitie installeren zal geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:31
Wat voor HP laptop heb je precies?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 07:32:
[...]

Voor de hand liggend maar wie weet....

Als het "probleem" er is staat wireless dan niet "gewoon" (per ongeluk) uit op de laptop, doormiddel van knopje of toets combi?
Hmm nee dat is niet het geval... als ik hem opnieuw opstart zonder ook maar aan het toetsenbord o.i.d gezeten te hebben doet hij het namelijk weer goed vaak.
Umbrah schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:23:
Ik neem aan dat je Windows 7 draait, aangezien je dit niet vermeld in je topic.

Hoewel XP uit zichzelf ronduit slechte WiFi support heeft, het is er in SP2 ingepatched, wat een losse tool als de HP-tool rechtvaardigt, is dit in Windows 7 niet meer van toepassing. De-installeer de HP-wifi tool dan ook, samen met andere bloatware die je connectie kan storen, en gebruik de standaard W7/Vista W-Lan connector. Zet ook onder power management het zendvermogen van je WiFi kaart open (eg: energiebesparing op WiFi uit).

Werkt dit nog niet? Test de kaart onder een ander OS, ik zou zeggen: een live-OS, maar die hebben vaak magere W-lan support. Een ander Windows op een kleine naast-partitie installeren zal geen kwaad kunnen.
Windows Vista heb ik.. en volgens mij windows 8, de nieuwste is dat toch?
Fanatix schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:32:
Wat voor HP laptop heb je precies?
HP Pavilion 9850ed.

Een echt probleem model heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:31:

HP Pavilion 9850ed.

Een echt probleem model heb ik het idee.
Volgens mij heeft die dezelfde issues als de DV6000 serie. Nvidia videokaart?

Begint met wifi wegvallen, gevolg door het vaak niet aan willen (geen beeld) tot helemaal stuk. Oorzaak: brakke gpu die oververhit wordt en zichzelf 'lossoldeert'.

Er is een biosupdate voor veel modellen, maar dat is geen oplossing voor een hardwareissue. Die zorgt slechts voor een betere koeling (fan zal sneller aanslaan) maar stelt eigenlijk het probleem uit.

HP heeft voor een aantal modellen de garantie uitgebreid:
http://h10025.www1.hp.com...89&lang=en#c01087277_bios

Alleen zijn veel modellen hierin niet opgenomen, terwijl die wel degelijk hetzelfde issue hebben. Alleen hier is gewoon de consument de lul, hp weigert het binnen garantie te regelen... en meestal is het net rond de 2 jaar dat de ellende begint, dus vaak ook al 'buiten garantie'.
The following symptoms apply to the dv6000, dv9000 and v6000 series notebooks:
The notebook does not detect wireless networks and the wireless adapter is not detected in the Device Manager.
There is no video on the computer LCD panel or external monitor.
The notebook has no power and no active LEDs.
The notebook does not start.
The battery charge indicator light does not turn on when the battery is installed and the AC adapter is connected.
The notebook issues a single beep during boot indicating no power.
The external monitor functions but there is no image on the notebook LCD panel.
Uit je postgeschiedenis zie ik dat je nu dus het 2e punt kunt afstrepen van het known-issue-lijstje. Succes met de rest en het wegpleuren van je laptop.... ding blijft kut ;)

Ik gok dat je echter wel wat kunt afdwingen bij de verkopende partij (hp is dan wel het issue, maar daar heb je juridisch geen koopovereenkomst mee). Het zal wel een strijd worden, maar de verwachte levensduur haal je niet, en het is een bekend (en deels ook toegegeven) probleem.

Als je googled op de symptonen of bv 'pavilion gpu' dan zie je alleen maar identieke problemen, waarbij wegvallend wireless eigenlijk de aankondiging is van.. hij kapt binnenkort helemaal.

[HP Pavilion DV6000] Wireless verdwenen
Hp laptop oververhit
Reflowen GPU van een HP Pavilion DV6000
Videokaart in laptop is kapot garantie?

En dan heb ik de andere topics over de brakke GPUs in deze series nog nieteens opgezocht...

Het goede nieuws? Je hebt nu een excuus om een nieuwe laptop te (moeten) kopen, want een goede heb je niet.... 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door DJSmiley op 08-04-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Pff dat is even een tegenvaller.. wat moet ik nu?

Laptop is in mei 2008 gekocht dus zou nog binnen de garantie moeten vallen toch ? maar ja als ze daar niks aan willen doen..

Eerst maar biosupdate en dan de laptopshop bellen? (verkopende partij)

Voorderest zou ik het echt niet weten, ook niet wat ik zou moeten zeggen tegen HP of laptopshop. Dus mochten jullie nog verdere reacties hebben hoor ik het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

die live-cd is al gesuggereerd. download even deze iso en brand 'm op cd. hiervan booten en kijken of je dan problemen hebt. los daarvan moet HP (of je leverancier) je gewoon helpen.
Zelf ook een HP met broadcom chipset gehad, ook altijd gezeik onder Vista. gek genoeg totaal niet onder Ubuntu, dus ik verwacht dat het ook een soort van driver issue is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
page404 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:31:
die live-cd is al gesuggereerd. download even deze iso en brand 'm op cd. hiervan booten en kijken of je dan problemen hebt. los daarvan moet HP (of je leverancier) je gewoon helpen.
Zelf ook een HP met broadcom chipset gehad, ook altijd gezeik onder Vista. gek genoeg totaal niet onder Ubuntu, dus ik verwacht dat het ook een soort van driver issue is.
Ik geef minimale kans dat dat ermee te maken heeft.

- TS heeft een Atheros kaartje, geen broadcom
- Symtonen zijn bekend probleem bij deze serie
- Laptop van TS is al eerder rma geweest. Andere klacht, zelfde oorzaak (zelfde lijst-van-problemen)
- Samen met TS zijn er nog duizenden gedupeerde, google maar eens op de dv9000/6000 series...
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:20:
Bedankt voor je reactie. Pff dat is even een tegenvaller.. wat moet ik nu?

Laptop is in mei 2008 gekocht dus zou nog binnen de garantie moeten vallen toch ? maar ja als ze daar niks aan willen doen..

Eerst maar biosupdate en dan de laptopshop bellen? (verkopende partij)

Voorderest zou ik het echt niet weten, ook niet wat ik zou moeten zeggen tegen HP of laptopshop. Dus mochten jullie nog verdere reacties hebben hoor ik het graag....
Tegen hp hoef je niets te zeggen, daar heb je niets mee te maken. Laptopshop is je verkopende partij, dus daar moet je zijn. Als hun je doorsturen naar HP, prima,kunnen ze doen, maar officieel moeten hun je helpen: je verkoopovereenkomst is met hun.

Het zal zoiezo onder garantie vallen (tenzij ze aan kunnen tonen dat je zelf t veroorzaakt hebt). Mei 2008 is nog geen 2 jaar oud. Dat hoort garantie te zijn. Ook daarna nog, de verwachtte levensduur van een laptop is zoiezo wel meer dan 2 jaar. Als HP maar 1 jaar geeft is dat niet jouw probleem... maar die van de winkel.

Begin met bellen naar laptopshop, leg het verhaal voor, pak je geschiedenis en de feiten erbij en hoor hun voorstel.

Mochten ze echt niet willen, dan zul je moeilijk moeten doen, en bij je rechtsbijstand oid informeren. Maar ga hun eerst gewoon eens bellen, met meteen dreigen van consumentenrecht en rechtsbijstand zul je ze per direct in het harnas jagen. Eerst dus de nette manier, lukt dat niet dan moeilijk doen.

En ook al willen ze niet, ze moeten...

(even ervanuitgaand dat je m particulier gekocht hebt, zakelijk is het gewoon 1 jaar als HP dat stelt en verder klaar)

[ Voor 49% gewijzigd door DJSmiley op 12-04-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren gebeld met laptopshop. Probleem kenbaar gemaakt en is genoteerd. Vanochtend een mailtje gehad met instructies: de laptop opsturen (duurt zo'n 4 weken) dan word hij gerepareerd (maar niet gratis geloof ik!), aangezien de onderzoekskosten 50 euro zijn als ik hem niet laat repareren. Dit vind ik eigenlijk een belachelijke gang van zaken aangezien het een productiefout betrefd. Ik heb hier dus ook niet zo'n trek in. De laptop kan ik eigenlijk geen 4 weken missen en tevens ben ik niet van plan nog een euro in deze laptop te steken. En dus zeker niet als het om een productiefout gaat. Ik ben dus van plan om binnenkort even langs te gaan bij de laptopshop en te zeggen dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik vind dat ze me moeten helpen.

De laptop is overigens particulier gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:59:
Gisteren gebeld met laptopshop. Probleem kenbaar gemaakt en is genoteerd. Vanochtend een mailtje gehad met instructies: de laptop opsturen (duurt zo'n 4 weken) dan word hij gerepareerd (maar niet gratis geloof ik!), aangezien de onderzoekskosten 50 euro zijn als ik hem niet laat repareren. Dit vind ik eigenlijk een belachelijke gang van zaken aangezien het een productiefout betrefd. Ik heb hier dus ook niet zo'n trek in. De laptop kan ik eigenlijk geen 4 weken missen en tevens ben ik niet van plan nog een euro in deze laptop te steken. En dus zeker niet als het om een productiefout gaat. Ik ben dus van plan om binnenkort even langs te gaan bij de laptopshop en te zeggen dat ik het hier niet mee eens ben en dat ik vind dat ze me moeten helpen.

De laptop is overigens particulier gekocht
Als ze de belofte doen dat ie gerepareerd wordt dan kun je die 50 eur overwegen. Ook al is het misschien niet helemaal netjes, het scheelt wel een hoop gedoe. Maar dan moet het niet een standaard out-of-warranty-reparatie zijn, want dan krijg je ook nog gewoon een faktuur voor het defect (en dat zal zijn "moederbord' a heelveelgeld).

Maar zorg dat je duidelijke toezeggingen op papier krijgt. Zoals ik jouw post nu lees is het gewoon het opsturen naar een reparatiecentrum (MSO?) op jouw kosten. En dan dus 50 eur om 'm omgerepareerd terug te krijgen, reparatie is duurder.....

Benader hun nogmaals, beroep je op de garantie, en zorg dat je dat bevestigd hebt voordat je 'm opstuurd. Of langsgaan helpt... soms. Als het druk is, en je beroept je duidelijk op consumentenrecht, heb je kans dat ze overstag gaan. De vraag is alleen of dat gaat helpen, er moet wel iemand zijn die daadwerkelijk wat MAG zeggen. Een discussie met een zaterdaghulpje gaat niet veel nut hebben.

Laptop 4 weken niet kunnen missen is heel lullig gezegd jouw probleem. Als ie in 4 weken binnen garantie gefixed wordt dan is dat acceptabel. Als je echt afhankelijk bent van zo'n ding, dan heeft HP business modellen en carepacks. Op een gewone consumentennotebook kun je dat niet verwachten. Dus daar hebben ze an-sich een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst sorry voor mijn late reactie. Probleem leek heel even verholpen te zijn, na het een tijdje goed opstarten van de WLAN op de laptop. Echter is het probleem weer vol teruggekeerd. Laptop opsturen vind ik nog een stap te veel, dus net gebeld met HP. Lang gesprek, maar het komt eropneer dat ik voor dit probleem al een reparatie heb gehad (moederbord vervangen wegens beeldscherm dat het niet deed) en dat een nieuwe gratis reparatie niet mogelijk is, maar zo'n 300 á 400 euro gaat kosten. Dit doe ik vanzelfsprekend niet. Ik vind dit echt geen service van HP. In deze laptop steek ik geen euro meer. HP voor mij nooit meer.

Iemand nog een idee wat nog te kunnen doen? Het enige wat ik nog wil proberen is langs de laptopshop gaan (de verkopende partij)
Pagina: 1