[HP Pavilion DV6000] Wireless verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo allemaal,

Via de search heb ik al enkele (oude) hits gevonden op mijn probleem, echter heb ik geen passende vervolgantwoorden gekregen hierover. Het gaat om het volgende.

Een vriend van me heeft al enige jaren een laptop, de HP Pavilion DV6000. Sinds vorige week heeft hij opeens problemen met het opstarten van de wireless-software van HP. Na een inspectie van mijn kant ben ik erachter gekomen dat de volgende firmware moet zorgen om een en ander werkend te krijgen: "NVidia nForce 430 MCP51". Ik heb deze firmware opnieuw gedownload, de oude verwijderd en de nieuwe geinstalleerd. Helaas stuitte ik hierbij op het probleem dat de driver niet geinstalleerd wilde worden om de een of andere vage reden (ik kreeg een check-box zonder inhoudelijke tekst, enkel met 'Ja' en 'Nee'-button en titelnaam in de trend van 'reeds geinstalleerde firmware').

Verder heb ik ook het Apparaatbeheer bekeken en gezien dat er onder Netwerkapparatuur geen wireless-apparaat staat gedefinieerd, enkel de wired-lan. Dit wordt ook duidelijk als ik rechtonder in het scherm kijk: hier staat geen wireless-icoon. In overeenstemming met andere berichten kan ik vooraan de laptop met de schakelaar de wireless-connection ook niet activeren: het ledje blijft 'oranje' hetgeen inhoudt dat deze uitstaat.

Is er iemand die ervaring heeft met deze situatie en een mogelijke oplossing? Garantie zit aannemelijk niet meer op de laptop na ongeveer 2.5 jaar.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
Beste Jewie, Hebt u het zoeken naar nieuwe apparaten bij apparaatbeheer geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Kijk eens in je BIOS of hij daar niet toevallig uit is. Schroef anders eens je notebook open en check of de WLAN module er wel goed in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Je moederbord is stuk door een fout in de hardware, maar je kunt hem gratis door HP buiten garantie laten repareren. http://h10025.www1.hp.com...e&dlc=nl&product=3216222#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Biobak, bedankt voor de duidelijke reactie. Vraag blijft echter hoe dit probleem zich opeens na 2.5 jaar voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Op de bovenstaande site lees ik echter het volgende:
Deze uitbreiding van de garantieservice is beschikbaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika tot 24 maanden na het begin van de oorspronkelijke standaardgarantie voor problemen die hieronder worden vermeld; in andere gevallen is de standaardgarantie van toepassing. Klanten die al een garantie hebben met een periode van 24 maanden of langer zullen worden gedekt door hun bestaande standaardgarantie van HP.
Betekent dit dat HP de bestaande garantie maximaal verlengt tot 24 maanden (stel dat deze eerst 12 maanden oid zou zijn)? Dan heeft mijn kennis met zijn laptop van 2.5 jaar hier dus niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Dan zou je garantie moeten afdwingen. Eerst HP contacteren, anders ze voor het gerecht slepen. Ze hebben al toegegeven dat er een productiefout in zit. het lijkt me daarmee gewoon duidelijk dat het probleem al aanwezig was bij aanschaf. Daarmee sta je als consument gewoon heel erg sterk in je schoenen volgens de Nederlandse wet en de Europese richtlijn die aangeeft dat je als consument een garantieperiode dient te krijgen voor de normaalgesproken te verwachten levensduur van een product. Bij een notebook is die minimaal 3 jaar, als deze niet langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Je moet gewoon even met HP bellen. Ik had ook een DV6000 laptop (geen factuur, want gekregen omdat hij stuk was) met dit probleem en mij hebben ze gewoon geholpen. Binnen 4 dagen had ik de laptop gerepareerd terug en ze hebben zelfs de ietwat kapotte behuizing gerepareerd. Verder had de vorige eigenaar de laptop ook al eens open gemaakt en zelfs dat was blijkbaar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de 2 jaar verlopen zijn zegt hp gewoon dat ze er niks aan kunnen doen. Gister deed het probleem zich voor het eerst bij me voor. Ik heb vandaag meteen gebeld. Ik moest er maar niet op rekenen dat ze het gingen maken ondanks dat het een fabricagefout was.

Dan had ik me maar eerder moeten melden, maar op de site van hp staat dat je geen recht op reparatie had als de problemen zich niet voordeden en dat je dan ook niet moest bellen.

Nu zit ik met een laptop waar het draadloze internet het niet van doet. Daarvoor koop ik geen laptop.

Ik heb een officiële klacht ingediend bij hp. Zij verwijzen mij vervolgens naar de verkoper en zeggen dat hij het moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb er hier eentje op het werk met precies hetzelfde euvel sinds vandaag (30 november 2009).

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Tja, deze serie heeft dit probleem... zoals al eerder genoemd hier. Bekend probleem idd.

Als je HP niet zover krijgt, kun je kijken naar mogelijkheden om m zelf te fixen. Je zal de GPU moeten reflowen. Iemand met de juiste apparatuur zou dat wel moeten kunnen regelen.
Pagina: 1