Good for youxmatzx schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:51:
Mijn verhaaltje over de snelheidsverhoging.
Hier nogsteeds geen zak veranderd en het modem begint de laatste tijd ook trekjes te krijgen, wifi is ook af en toe instabiel.
Good for youxmatzx schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:51:
Mijn verhaaltje over de snelheidsverhoging.
dat weet je zeker dat er elke maand wordt gecontroleerd of het niet een stapje hoger kan?RonaldMade schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 02:10:
Weet wel dat DLM elke maand controleert of het niet nog een stapje hoger kan, maar ik ben er weer twee omlaag gegaan lijkt het wel... Wellicht morgen maar weer eens bellen vanwaar DLM nu weer gek loopt te doen, en anders mogelijk maar switchen naar Ziggo.
Godfather Bodybuilding topic reeks
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2010 22:05 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 34% gewijzigd door peakaboo op 28-06-2010 22:29 ]
Tja, dat zijn de waardes van een lager DLM profiel, en dat betekent dat de lijn met de hogere waardes niet stabiel genoeg was. Verbreking gehad, of andere kwaliteitsnormen niet gehaald, en dan regelt de DLM in op een lager profiel. Omzetten naar VDSL2 gaat dan ook geen ene moer uithalen omdat die dezelfde profielen gaat gebruiken. (Tenzij de lijnkaart zelf echt brak was, dan kan het wel helpen).CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:
Euh. Ik ben vandaag (of gisteren) van 1Mb up, 16.ietsMb down naar 774 / 7.996 gegaan. Dat lijkt me niet de bedoeling..
Even gebeld en KPN bood aan me op VDSL te zetten, dus dat maar laten doen.
6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Mja, ik weet 't niet precies (mijn werkgebied is Ethernet) maar mijn lijn sprong van moment X op moment X+ 10 seconden van 16mbps down/1 up naar de huidige waarden. Ik weet niet wat de onderbreking was, maar daarvoor ging die 16mbps altijd prima. Volgens de KPNner die ik aan de lijn had is de kabellengte naar de centrale 1.2km, dus dat moet ook wel redelijk te doen zijn lijkt me.Gameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:44:
[...]
Tja, dat zijn de waardes van een lager DLM profiel, en dat betekent dat de lijn met de hogere waardes niet stabiel genoeg was. Verbreking gehad, of andere kwaliteitsnormen niet gehaald, en dan regelt de DLM in op een lager profiel. Omzetten naar VDSL2 gaat dan ook geen ene moer uithalen omdat die dezelfde profielen gaat gebruiken. (Tenzij de lijnkaart zelf echt brak was, dan kan het wel helpen).
Een regel die je kunt aanhouden: als je (haalbare = attainable) bitrate voor de upload lager is dan 1 mbps, dan is er *gegarandeerd* een bekabelings probleem, en in 95% van alle gevallen ligt dat aan de bekabeling binnenshuis. Check die dus, en dan bedoel ik niet alleen even kijken hoe lang de kabel is. Controleer waar je IS/RA punt zit, welk type dat is maakt ook nog uit, en verbind een andere (!) Cat5 ronde aansluitkabel van max. 1 meter zonder splitter tussen dat IS/RA en de DSL van de modem. (Bij VDSL2 overigens wordt WEL geadviseerd de zwarte VDSL splitter ertussen te zetten, ook als je geen shared line hebt, er zitten wat ontstoringsfilters in).
Als de DLM naar beneden geschakeld is duurt het even voordat ie weer omhoog schakelt met een stabiele lijn.
Zoals gezegd, en ook al eerder aangehaald in dit topic: de DLM software kijkt niet uitsluitend naar verbrekingen, maar ook naar andere kwaliteitskenmerken, zoals CRC-/FEC- en andere fouten bij de transmissie.CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:55:
[...]
Mja, ik weet 't niet precies (mijn werkgebied is Ethernet) maar mijn lijn sprong van moment X op moment X+ 10 seconden van 16mbps down/1 up naar de huidige waarden. Ik weet niet wat de onderbreking was, maar daarvoor ging die 16mbps altijd prima. Volgens de KPNner die ik aan de lijn had is de kabellengte naar de centrale 1.2km, dus dat moet ook wel redelijk te doen zijn lijkt me.
Ik ga iig vannacht even de reset uitvoeren zoals door de kpnner aanbevolen. Ander kabeltje kan ook nog wel geprobeerd worden. We zullen zien.
Hmm. Grappig. Is dat te resetten? Overigens reset ik nooit mijn modem. Met die 16mbps was ik prima tevredenGameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:23:
[...]
Zoals gezegd, en ook al eerder aangehaald in dit topic: de DLM software kijkt niet uitsluitend naar verbrekingen, maar ook naar andere kwaliteitskenmerken, zoals CRC-/FEC- en andere fouten bij de transmissie.
Een verbinding hoeft dus niet echt te verbreken voordat de DLM ingrijpt en het profiel lager zet.
In tegenstelling tot eerder is langsgekomen, telt IEDERE verbreking, ongeacht de oorzaak, mee voor de DLM status. Als je dus zelf iedere dag je modem reboot/reset omdat je denkt dat je meer snelheid moet kunnen halen, wordt de boel dus juist lager ingetraind tot je in het laagst beschikbare profiel zit...
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2010 23:28 ]
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 05:31 ]
Voor zover ik weet heeft de klantenservice van KPN wel de mogelijkheid om het monitoring-window van de DLM software te resetten, zelf kun je dat niet. Wat dan wel vaak gevraagd of vereist wordt is dat er ook echt een goede reden moet zijn waarom de DLM gereset moet worden, zoals aantoonbaar gewijzigde bekabeling omdat je anders net zo hard weer op hetzelfde profiel, of zelfs lager uitkomt. Eerder werd al gemeld dat in een stabiele situatie er om de 30 dagen gekeken wordt, en met het resetten begint de monitoring cycle van voren af aan met een "schone lei", met als startpunt het laatst gebruikte profiel. Als de werkelijke situatie met de bekabeling dan niet verbeterd is, kan het zelfs zo zijn dat ie meteen naar beneden schakelt vanuit het laatst gebruikte profiel, dus dan schiet je er niets mee op.CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:26:
[...]
Hmm. Grappig. Is dat te resetten? Overigens reset ik nooit mijn modem. Met die 16mbps was ik prima tevreden
(Trouwens, leuk voor mensen die 's nachts de stroom eraf gooien.)
In ieder geval heb ik net de platte telefoonkabels die niet daadwerkelijk naar een telefoon gingen vervangen door zo kort mogelijke cat.5e.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:
Euh. Ik ben vandaag (of gisteren) van 1Mb up, 16.ietsMb down naar 774 / 7.996 gegaan. Dat lijkt me niet de bedoeling..
Even gebeld en KPN bood aan me op VDSL te zetten, dus dat maar laten doen.
DLM lijkt dus voor jou positief te werken!_Bak_ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:32:
[...]
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.
Ik kreeg op een bepaald moment last van een internet verbinding die constant weg viel. Ik had 5 minuten internet, dan weer 2-3 niet, dan weer wel, etc.
Na wat gereset en gebeld te hebben met de KPN klantenservice kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Wanneer ik dit modem aansloot verbond deze ook met 7996 terwijl ik voorheen rond de 13/14 mbit haalde.
Bellen met de klanten service natuurlijk, moest weer gaan resetten, kabels vervangen, etc. Na een uur ofzo kreeg ik te horen dat de lijn gewoon te slecht was om hoger dan 8 mbit te halen. Onzin natuurlijk want ik had al een jaar een hogere snelheid, wanneer ik het oude modem inplugte deed hij het ook gewoon op de 'normale' snelheid, alleen klapte het modem er elke keer uit.
Toen werd ook aangeboden om over te gaan op VDSL2, hiervoor werd mij weer een nieuw modem toegestuurd (4e in 2 jaar overigens, maar dat is een ander verhaal). Twee weken na ontvangst zag ik mijn snelheid om de dag langzaam omhoog gaan. Zit nu rond de 15mbit.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Dat is een interessante constatering, Gameboy! Ik neem aan dat jij over inside info beschikt. Upload houdt nou juist de laagste frequenties van het spectrum in. Dus vooral rotte contacten?Gameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:44:
[...]
Een regel die je kunt aanhouden: als je (haalbare = attainable) bitrate voor de upload lager is dan 1 mbps, dan is er *gegarandeerd* een bekabelingsprobleem, en in 95% van alle gevallen ligt dat aan de bekabeling binnenshuis.n.
[ Voor 44% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-06-2010 13:53 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Je kan beginnen door de de splitter ertussen uithalen (en sowieso na oversteken van de kabel stroom van het apparaat halen), de kabel zo kort mogelijk houden, kijk even in de EB welke snelheid je haalt.GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:39:
Hier (z-o Friesland) ook nog steeds geen snelheidsverhoging. Geloof dat ik deze week maar even een belletje waag aan KPN.
Zijn er bepaalde dingen die ik kan vragen/voorstellen etc aan de service desk van KPN?
[ Voor 7% gewijzigd door kKaltUu op 29-06-2010 14:53 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Welk abonnement heb je? Als je het basis-abo hebt, dan zou het zeker geupgrade moeten kunnen zijn maar als je dus het extra of premium hebt, heb je kans dat de centrale niet (compleet) geschikt is voor adsl2+ (wat nodig is voor extra) of vdsl (wat nodig is voor premium).GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:39:
Hier (z-o Friesland) ook nog steeds geen snelheidsverhoging. Geloof dat ik deze week maar even een belletje waag aan KPN.
Zijn er bepaalde dingen die ik kan vragen/voorstellen etc aan de service desk van KPN?
Ik kon wel upgraden naar vdsl (het premium-abo), maar dat zou dan gepaard gaan met een tijd geen internetverbinding en daar heb ik (nog) geen zin in.kKaltUu schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:48:
[...]
@flip, door te upgraden naar iTV kan je op VDSL gezet worden waar wat leukere snelheden mee gehaald kunnen worden
[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-06-2010 15:05 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
ADSL Economy (Planet) ik zal wel eens even bellen deze week en horen wat ze te zeggen hebben. En ander stappen we over naar kpn basis!
Da's dan trouwens ook weer een punt. Ik snap niet dat die omzetting een dag duurtFlipFluitketel schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:04:
Ik kon wel upgraden naar vdsl (het premium-abo), maar dat zou dan gepaard gaan met een tijd geen internetverbinding en daar heb ik (nog) geen zin in.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2010 02:30 ]
Dat ben ik op dit moment ook zwaar aan het overwegen. KPN moet toch iets aan hun verwachtingen management doen.Brad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:18:
en ook wij hebben nog steeds geen snelheidsverhoging, en ook geen 'beloofde' compensatie vanwege het ongevraagd veranderen van ons abonnement.
dus doei kpn
en hallo ziggo
Hoe ben je er dan achter gekomen dat je nog op een adsl centrale ipv een adsl(2+) zit?Brad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:18:
en ook wij hebben nog steeds geen snelheidsverhoging, en ook geen 'beloofde' compensatie vanwege het ongevraagd veranderen van ons abonnement.
dus doei kpn
en hallo ziggo
Volgens mij komt dat omdat je op een nieuwe kaart wordt gezet en je EB je nieuwe profiel moet ophalen.CyBeR schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:01:
[...]
Da's dan trouwens ook weer een punt. Ik snap niet dat die omzetting een dag duurt
[ Voor 29% gewijzigd door kKaltUu op 01-07-2010 00:46 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Mja, dat is mijn punt. Dat duurt geen dag. Een EB is daar een half uur of wat mee bezig en iets tussen lijnkaarten switchen kan ik binnen een paar seconden. Of een aantal minuten als er serieuze wiring geintjes of configuratie aan te pas komen (ik ken de layout van mijn centrale niet.)kKaltUu schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:34:
[...]
Volgens mij komt dat omdat je op een nieuwe kaart wordt gezet en je EB je nieuwe profiel moet ophalen.
Heb je het over de Gigaset van KPN? Als je IPB hebt moet je die wel gebruiken, tenzij de telefoon je niet boeit. Wel ga ik binnenkort eens kijken of het helpt als ik in mijn Gigaset de NAT afzet, en er gewoon 1 router/switch (SpeedTouch 580 van vorige abo om mee te testen) aan hang die dingen als NAT wel gewoon fatsoenlijk kan afhandelen. T enige nadeel van de 580 is dat-ie hier af en toe vastloopt, maar is op alle andere fronten stukken beter dan de Gigaset, en om te testen of mijn opstelling inderdaad werkt is het een prima ding lijkt me.CyBeR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:13:
[...]
Verder heb ik m'n nieuwe modem binnen, en al besloten dat dat niet gaat gebeuren. Dus ik heb ook al een normale TG789vn besteld zodat ik niet met die Experia prut hoef te kloten. M'n ST780WL kon ik nog in half-bridge mode (sip spoof) zetten maar met deze lijkt dat ook niet meer te kunenn.
Ik zit -volgens me modem- op een VDSL-centrale, aangezien hij 'Internet_Over_VDSL' aangeeft op 192.168.2.254kKaltUu schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:34:
[...]
Hoe ben je er dan achter gekomen dat je nog op een adsl centrale ipv een adsl(2+) zit?
De telefoon boeit me wel maar ik heb niet voor jan lul een POTS lijn laten we maar zeggenlolcode schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:22:
[...]
Heb je het over de Gigaset van KPN? Als je IPB hebt moet je die wel gebruiken, tenzij de telefoon je niet boeit.
Als je op VDSL zit zou je toch al leuke snelheden moeten halenBrad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:45:
[...]
Ik zit -volgens me modem- op een VDSL-centrale, aangezien hij 'Internet_Over_VDSL' aangeeft op 192.168.2.254
En bij 'DSL'-verbinding staat zelfs:
DSL-type: ITU-T G.993.2
Wat dus staat voor VDSL2??!!
Maarja, binnenkort toch van dat gezeik af
[ Voor 7% gewijzigd door Brad op 02-07-2010 18:33 ]
[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 03-07-2010 17:11 ]
Ik zit op Xs4all-only en ben nu gedowngrade omdat een verhoging niet mogelijk is (8mbit is de max bij xs4all). Grappig genoeg weet een kpn service medewerker mij te vertellen dat zei wel 16 en zelf het 40mbit abbo kunnen leveren. Vorige snelheids verhoging bleef ik ook al op 8 hangen. Lijkt er op dat xs4all niet aan vernieuwingen doen. Tenminste niet in de kleinere plaatsen. Tijd om op te stappentlpeter schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:52:
Ik kreeg een brief van XS4all (geen only dus KPN en xs4all) en ik krijg een verdubbeling van 6Mb naar 12Mb.
Volgens mij is het toch echt een 8Mb lijntje!!!
Meer mensen met zullke grappen ?
Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.
Echte TG789vn binnen, even met 't de config wizard ingesteld op ADSL met spoofing, werkt prima. Geen gezeur meerCyBeR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:13:
[...]
Verder heb ik m'n nieuwe modem binnen, en al besloten dat dat niet gaat gebeuren. Dus ik heb ook al een normale TG789vn besteld zodat ik niet met die Experia prut hoef te kloten. M'n ST780WL kon ik nog in half-bridge mode (sip spoof) zetten maar met deze lijkt dat ook niet meer te kunenn.
Hadden wij ook (1.5Mb down, 256Kb up) hebben hierover gebelt, deze kreeg geen verhoging nee. En voor hetzelfde geld P/M (25 euro) hadden we een 8Mb / 512Kb lijn (KPN Basis).GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:13:
[...]
ADSL Economy (Planet) ik zal wel eens even bellen deze week en horen wat ze te zeggen hebben. En ander stappen we over naar kpn basis!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ok tanx voor de reply, dan maar even overstappen..D4NG3R NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:16:
[...]
Hadden wij ook (1.5Mb down, 256Kb up) hebben hierover gebelt, deze kreeg geen verhoging nee. En voor hetzelfde geld P/M (25 euro) hadden we een 8Mb / 512Kb lijn (KPN Basis).
Als 't goed is heb je ooit een brief gehad met een overstapaanbod.GerritGekke schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:25:
[...]
Ok tanx voor de reply, dan maar even overstappen..
Haat het om aan het lijntje te worden gehouden bij die 0900 lijn! Bandieten!
Dat zou kunnen, die brief heb ik niet in handen gehad. Maar zal dan denk ik maar even overstappen naar de basis pack!CyBeR schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:27:
[...]
Als 't goed is heb je ooit een brief gehad met een overstapaanbod.
Zou'k wel doen ja. Meer snelheid voor minder geld. Hier had ik Planet het-hoogste (ik weet niet meer hoe ze 't noemden) en konden we voor €5 minder in de maand ipv 6mbit, 20mbit krijgen (of dus inmiddels 40). Dus dat meteen maar gedaan. Wel even de Speedtouch Home die ik nog had moeten vervangen toenGerritGekke schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:22:
[...]
Dat zou kunnen, die brief heb ik niet in handen gehad. Maar zal dan denk ik maar even overstappen naar de basis pack!
[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2010 02:10 ]
Want je was van plan een gigabit over je dsl te trekkenD4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:55:
Ben er dus achter gekomen dat KPN nog steeds 100/10 Routers gebruikt bij hun non-glasvezel verbindingen..
*Alle nieuwgetrokken kabels (6 stuks) CAT6 voor nada eigenlijk..*
Vind dit toch wat minder..
Waarschijnlijk doelt hij op de snelheid die INTERN kan worden gehaald. En dan is Gigabit ineens heel leuk.CyBeR schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 02:38:
[...]
Want je was van plan een gigabit over je dsl te trekken
Oh. Maar daar heb je switches voor.lolcode schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:44:
[...]
Waarschijnlijk doelt hij op de snelheid die INTERN kan worden gehaald. En dan is Gigabit ineens heel leuk.
Euh, dat kan niet. De 789vn is zover mij bekend de eerste experiabox die KPN aanbiedt met 802.11n wireless, en 802.11g gaat niet verder dan ruwweg 2.2MB/sec. Mischien 3 als je naast 't modem zit.Trouwens, ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar met mijn zilveren Experiabox (Gigaset) haal ik intern over de wireless een snelheid van wel 2,1 MB/s. Waarom haalt mijn veel oudere Speedtouch 580, met exact dezelfde plaatsing van de PC's, daar dan 5-6 MB/s op... Ook is de webinterface van de Speedtouch stukken beter (meer instellingen), sneller (Gigaset is onbereikbaar na 10-20 pagina's), etc
* lolcode is niet zo'n fan van de Gigaset
[ Voor 70% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2010 10:17 ]
Verwijderd
Het is in ieder geval geen TG789, maar als je die toch liever wil voor de wireless N verbinding. kun je altijd je modem uitzetten en dan zeggen dat er helemaal geen lampjes branden. Krijg je zo een nieuwe TG789 (die natuurlijk z'n eigen problemen heeft zie bijv KPN experiabox TG789VN).
Zowel de Gigaset als de Speedtouch zijn beide wireless B/G, geen N. Punt is dus meer dat de Speedtouch over wireless G gewoon 5-6 MB/s deed, waar de Gigaset slechts 2 MB/s haalt. Wired (net geprobeerd) haalt wel >8 MB/s, en dat was op een netbook die minder dan 8 MB/s naar z'n SSD kan schrijven, dus wired is wel goed. *Ergens* in de Gigaset is er met de wireless gewoon iets gigantisch brak ofzo...Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:48:
[...]
Het is in ieder geval geen TG789, maar als je die toch liever wil voor de wireless N verbinding. kun je altijd je modem uitzetten en dan zeggen dat er helemaal geen lampjes branden. Krijg je zo een nieuwe TG789 (die natuurlijk z'n eigen problemen heeft zie bijv KPN experiabox TG789VN).
Wat dus fysiek niet kan. Je hebt iets fout gemeten.lolcode schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:01:
[...]
Punt is dus meer dat de Speedtouch over wireless G gewoon 5-6 MB/s deed
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door WIETJUNK op 08-07-2010 23:37 ]
Zoals anderen al aangaven voor Gb netwerk kun je gewoon een switchje gebruiken. Er zijn maar weinig modem/routers die Gb netwerk doen (is wel erg in opkomst, zeker de modellen van het afgelopen half jaar, maar bij ISPs gaat dat allemaal wat langzamer).D4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:55:
Ben er dus achter gekomen dat KPN nog steeds 100/10 Routers gebruikt bij hun non-glasvezel verbindingen..
*Alle nieuwgetrokken kabels (6 stuks) CAT6 voor nada eigenlijk..*
Vind dit toch wat minder..
[ Voor 12% gewijzigd door itxs op 09-07-2010 10:01 ]
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik dacht dat die van mij op 22 Mbit ingetraint was. Ik heb ook nog kpn-iptv trouwens. Snelheden die ik haal zijn ook 6.7mb met een inmiddels 16mb lijn. Had ik destijds dus net zo goed kunnen downgraden...itxs schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:01:
Hmm, mijn verbinding traint in met waardes van 20 Mbit en 1 Mb up, ik heb een 16 MB abo..
maar haal in de speedtest maar 6.72mb (eigenlijk de oude waarden van mijn abo).
Kpn gebeld, geeft aan dat ik wel 16 Mbit heb..en die snelheid ook zou moeten halen.
Dan moest ik de router maar ff resetten, volgens mij zit er gewoon nog een CAP op mijn verbinding.
Modem 30 Seconden uitgehad (door DLM gaat ie nu in snelheid omlaag...maar mijn effectieve snelheid gaat niet omhoog)
Vraag is alleen hoe krijg je die er nu af....geen zin in 0900 drama
-=-
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 10-07-2010 04:44 ]
Het gaat ook niet om de UTP bekabeling natuurlijk! Het gaat om de bekabeling vanaf het ISRA punt naar je modem toe, de telefoonkabels dus.itxs schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:46:
Ik snap dat je intrain waarde hoger kan zijn dan je ABO snelheid, daar heb ik ook geen problemen meen.
Ik heb een 16 MB abo, mijn intrain waarde is ruim 19.
Maar ik haal een download snelheid van 6.72 Mb op een 16 MB verbinding.
De 6.72 mb (833. kb) komt exact overeen met mijn snelheid "Voor" de snelheids verhoging.
KPN zegt dat de snelheid op 16 staat en ik deze zou moeten halen (Woon 500 meter van centrale).
Er gaat dus duidelijk iets mis, kpn geeft aan dat het aan mijn bekabeling ligt in huis...
Dacht het niet Cat 5e bekabeling high grade, netjes overal 100 mbits, 1 switch of draadloos.
Haal op geen van mijn pc's hoger van 6.72mbit dan ligt het niet aan mijn bekabeling..
Door DLM staat er gewoon nog een cap op mijn oude snelheid dan kan gewoon niet anders.
Ik heb een HTPC met een 1Gb/s kaartje welke word gebruikt als media centre en als externe opslag.. ik kan op dit moment met slechts 12.5/13MB/s readen/writen erop.. vanwege de 10/100 router nu. Ik had dus gehoopt dat KPN tegen deze tijd al 10/100/1000 routers gebruikten. Niet dus...itxs schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:01:
[quote]D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:15:
*Waarom hebben ze *U&(*#&$*(@* nogsteeds 10/100 routers/switches?*
Iemand anders bekend hiermee?
Dat een thomson router nog 100 mbit switches heeft maakt nog niet zo gek veel uit. HD content stream je ook over 100 Mbit in je thuis netwerk, Gigbit in huis is leuk maar geen noodzaak, kijk maar eens naar je netwerk verkeer....een belasting van 0,1% of max 5%...als je veel er over heen gooit.
een gigbit switch in een router met een internet verbinding van max 20 Mbit...dan heb je nog altijd 80 Mbit die nooit gebruikt gaat worden (ok overhead) maar je haalt nooit de grenzen van je switch..
Als je over glasvezel praat zou ik wel altijd gigbit willen zien in een router...maar glas bij ons in iedergeval is nog niet aan de orde
absoluut waar, hogere snelheid is natuurlijk beter ook qua switching, maar vanuit een product oogpunt (al kost een gigabit switch je ook de kop niet meer) kan ik me voorstellen dat men de 100 mbit er nog wel ff inhoud.. maar deel wel je frustratie.D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb een HTPC met een 1Gb/s kaartje welke word gebruikt als media centre en als externe opslag.. ik kan op dit moment met slechts 12.5/13MB/s readen/writen erop.. vanwege de 10/100 router nu. Ik had dus gehoopt dat KPN tegen deze tijd al 10/100/1000 routers gebruikten. Niet dus...
Hoe bedoel je dat precies? Heb je wel vaste telefonie op je lijn zitten? Of is dat een ander aderpaar wellicht?itxs schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:19:
@gameboy
Mijn ADSL Router zit op 30 cm van isra, bekabeling is gloed nieuw, zeer kort cat5 telefoon kabeltje.
De bekabeling is onmogelijk het probleem, is precies zoals KPN het graag ziet.
Geen splitter, geen doorlus mogelijkheden. Telefonie is apart afgemonteerd op mijn patch panel, ethernet netwerk / internet zit ook apart, computer rechtstreeks op router aangesloten (Dus eigenlijk in mijn meter kast gezeten met een 30cm patchkabel op de router en nog haal ik de snelheid niet.
Het probleem zit echt bij kpn..
Ok, thanks. Ik -over niet al te lange tijd- toch verhuizen, dus misschien moet ik het even afwachten.WIETJUNK schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:22:
Dat kan duiden op een instabiele lijn,de DLM zal dan je modem herstarten en lager intrainen,dat gaat door totdat je lijn stabiel is.
Het is bekend dat de DLM functie wat snel een lijn instabiel ziet en daardoor verlaagd,kpn heeft dat 3 maanden geleden geactiveerd.
Bij mij was het ook een drama met adsl2+ ging van 19mb naar 8mb maar had daarvoor nooit problemen,zit nu op vdsl2 en de DLM staat bij mij uit en heb nu 20/1.4 zit alleen met die gare experiabox 789 in me mik.
[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 12-07-2010 18:32 ]
...
Als je zodanig ver van de centrale woont dat je maximaal haalbare snelheid 10 mbps downstream is, gaat er helemaal niets gedaan kunnen worden om daar meer uit te persen. Ook met VDSL2 gaat er geen bitje extra door de lijn. Sterker nog, als je afstand tot de centrale meer is dan ca. 2,5 kilometer, gaat VDSL2 zelfs langzamer dan ADSL2+ , alhoewel er nog wel wat getweaked wordt aan de apparatuur om op langere afstanden wat meer te kunnen realiseren.KappeNou schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:56:
Hoi! Ook een vraagje over de snelheid. Bij mij is de verbinding ook nog niet sneller geworden. Ik zit schijnbaar ver van de centrale en ik krijg nog steeds maar 10mbit down en 1mbit up. Dit heeft een KPN monteur toen der tijd ook al bij mijn binnenkomende punt gemeten toen het 20mbit moest zijn.
De vraag is dan ook: Heb ik voor die nieuwe modulatie om 40mbit te krijgen niet een andere modem nodig?
Tja, dan heb je alleen de keuze uit een kabelaar (als je geen glasvezel kunt krijgen). Geen enkele xDSL-provider zal sneller kunnen dan diezelfde 10 mbit...KappeNou schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:14:
Dat is een dus een beetje jammer. Met ADSL naar ADSL2+ ging ik van 8mbit naar 10mbitDan gaat het denk ik toch overstappen worden naar een andere provider, want dit gaat nergens meer over.
[ Voor 21% gewijzigd door jbkappirossi op 14-07-2010 23:41 ]
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:54:
Gezien dat jbkappirossi ook geen KPN-gerelateerd probleem had, lijkt me dat ook niet nuttig in deze.
Dit topic gaat over snelheidsverhogingen van KPN. Laten we daar mee verder gaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 15-07-2010 21:32 ]
Het gaat om snelheidsverhogingen, of het adsl, 2, 2+ of vdsl is maakt niet uit, de minimale snelheid die d'r doorheen gejast wordt wilt KPN op 8Mbit gooien.Binnetie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:53:
Snelheidsverhoging ben ik altijd voorstander van. Helaas zit heb ik 8 mbit en adsl2 is hier nog niet. Ik woon 600 meter van de centrale. Toch jammer dat KPN niet alle centrales ombouwd naar ADSL2, meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat ze dat gingen doen. We lopen 2 generaties achter zo'n beetje. Kabel hebben we niet (satelliet) daar behaal je momenteel erg leuke snelheden mee.
Iemand enig idee hoe het zit met de centrales geschikt maken voor adsl2? Want de verhogingen zie je regelmatig langskomen alleen hebben sommige mensen er niks aan. Dan heb je liever een flinke prijsverlaging.
Volgens mij zijn zo'n beetje alle centrales waar dat nuttig is nu wel ADSL2-geschikt? Als jij nog op 'origineel' ADSL zit, bel eens met KPN. Zou me niets verbazen als dat eenzelfde concept is als de Premium-abo's en VDSL2.. Pas omzetten als ze er om vragen.Binnetie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:53:
Snelheidsverhoging ben ik altijd voorstander van. Helaas zit heb ik 8 mbit en adsl2 is hier nog niet. Ik woon 600 meter van de centrale. Toch jammer dat KPN niet alle centrales ombouwd naar ADSL2, meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat ze dat gingen doen. We lopen 2 generaties achter zo'n beetje. Kabel hebben we niet (satelliet) daar behaal je momenteel erg leuke snelheden mee.
Iemand enig idee hoe het zit met de centrales geschikt maken voor adsl2? Want de verhogingen zie je regelmatig langskomen alleen hebben sommige mensen er niks aan. Dan heb je liever een flinke prijsverlaging.
Ik had deze snelheids/ping test net gedaan, waarbij ik alle computers had uitgeschakeld en zelfs de ontvanger bij de tv van het stroom had gezet. Verder was ik niet aan het downloaden, of had ik 1 van deze programma's ingeschakeldcanonball schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:04:
@yniezink, je ping is zo hoog dat het waarschijnelijk is dat bv torents of news jouw verbinding dicht trekken.
Probeer eens te pingen naar je gateway als de ping tijden naar het internet hoog zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door yniezink op 17-07-2010 12:07 ]
Als jij een haalbare snelheid van 20mbit hebt en een intrainsnelheid van 11 dan is er iets mis met je bekabeling in huis. Kijk dat allemaal na, sluit het modem (het liefst direct zonder splitter, wordt alleen lastig als je pstn telefonie hebt) met een nieuwe tel kabel (van +- 50cm) aan op het isra punt. Geef je modem een factory reset en bel daarna op voor een DLM reset. Wacht 10 dagen af (en ga in die 10 dagen ook niet met je modem prutsen, laat hem gewoon aanstaan) en kijk dan wat je intrain snelheid is.yniezink schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:05:
Onze lijn kan 20mbit aan volgens kpn, en we zouden 16 krijgen, maar vanwege instabiliteit krijgen we maar 11, maar zelfs deze 11 krijgen halen we niet.
Nog maar niet te spreken over wanneer de settupbox word aangezet, dan trekt die ook nog is een gedeelte van het internet weg en houd ik nog maar een download over van zo'n 700kb/s met newsleecher..
...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq