KPN snelheidsverhoging?

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
xmatzx schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:51:
Mijn verhaaltje over de snelheidsverhoging.
Good for you :)

Hier nogsteeds geen zak veranderd en het modem begint de laatste tijd ook trekjes te krijgen, wifi is ook af en toe instabiel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RonaldMade schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 02:10:
Weet wel dat DLM elke maand controleert of het niet nog een stapje hoger kan, maar ik ben er weer twee omlaag gegaan lijkt het wel... Wellicht morgen maar weer eens bellen vanwaar DLM nu weer gek loopt te doen, en anders mogelijk maar switchen naar Ziggo.
dat weet je zeker dat er elke maand wordt gecontroleerd of het niet een stapje hoger kan?

ik zit namelijk ook een profiel te laag. 516 / 4.095 terwijl het eigenlijk 8 Mb/s zou moeten zijn.
het is wel zo snel geweest maar m'n modem is een beetje gaat, want als het warm is klapt hij er uit.
dit is zo vaak gebeurd achterelkaar dat ik nu in een lager profiel terecht ben gekomen.
nu ligt m'n modem op een wat koelere plek en hij klapt er niet meer uit.
zit alleen nog in een te laag profiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Met nog een paar dagen te gaan nog steeds geen verhoging naar de beloofde 16Mb nog niet gezien.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 11699 kbps
Upstream Rate: 1024 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 35 db
Upstream Line Attenuation: 8.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 22 db

Wel leuk als Planet klant van het eerste uur zo als laatste gedaan te worden. ;(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh. Ik ben vandaag (of gisteren) van 1Mb up, 16.ietsMb down naar 774 / 7.996 gegaan. Dat lijkt me niet de bedoeling..

Even gebeld en KPN bood aan me op VDSL te zetten, dus dat maar laten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2010 22:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Van de week ook maar eens bellen dan :( Als de zoveelste keer, vanwege het internet...

Zijn er trouwens mensen die wél een verhoging hebben en houden met de Thomson TG789vn?

[ Voor 34% gewijzigd door peakaboo op 28-06-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft nog een ST780WL dus een TG789vn komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02
CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:
Euh. Ik ben vandaag (of gisteren) van 1Mb up, 16.ietsMb down naar 774 / 7.996 gegaan. Dat lijkt me niet de bedoeling..

Tja, dat zijn de waardes van een lager DLM profiel, en dat betekent dat de lijn met de hogere waardes niet stabiel genoeg was. Verbreking gehad, of andere kwaliteitsnormen niet gehaald, en dan regelt de DLM in op een lager profiel. Omzetten naar VDSL2 gaat dan ook geen ene moer uithalen omdat die dezelfde profielen gaat gebruiken. (Tenzij de lijnkaart zelf echt brak was, dan kan het wel helpen).

Een regel die je kunt aanhouden: als je (haalbare = attainable) bitrate voor de upload lager is dan 1 mbps, dan is er *gegarandeerd* een bekabelings probleem, en in 95% van alle gevallen ligt dat aan de bekabeling binnenshuis. Check die dus, en dan bedoel ik niet alleen even kijken hoe lang de kabel is. Controleer waar je IS/RA punt zit, welk type dat is maakt ook nog uit, en verbind een andere (!) Cat5 ronde aansluitkabel van max. 1 meter zonder splitter tussen dat IS/RA en de DSL van de modem. (Bij VDSL2 overigens wordt WEL geadviseerd de zwarte VDSL splitter ertussen te zetten, ook als je geen shared line hebt, er zitten wat ontstoringsfilters in).

Als de DLM naar beneden geschakeld is duurt het even voordat ie weer omhoog schakelt met een stabiele lijn.

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:44:
[...]

Tja, dat zijn de waardes van een lager DLM profiel, en dat betekent dat de lijn met de hogere waardes niet stabiel genoeg was. Verbreking gehad, of andere kwaliteitsnormen niet gehaald, en dan regelt de DLM in op een lager profiel. Omzetten naar VDSL2 gaat dan ook geen ene moer uithalen omdat die dezelfde profielen gaat gebruiken. (Tenzij de lijnkaart zelf echt brak was, dan kan het wel helpen).

Een regel die je kunt aanhouden: als je (haalbare = attainable) bitrate voor de upload lager is dan 1 mbps, dan is er *gegarandeerd* een bekabelings probleem, en in 95% van alle gevallen ligt dat aan de bekabeling binnenshuis. Check die dus, en dan bedoel ik niet alleen even kijken hoe lang de kabel is. Controleer waar je IS/RA punt zit, welk type dat is maakt ook nog uit, en verbind een andere (!) Cat5 ronde aansluitkabel van max. 1 meter zonder splitter tussen dat IS/RA en de DSL van de modem. (Bij VDSL2 overigens wordt WEL geadviseerd de zwarte VDSL splitter ertussen te zetten, ook als je geen shared line hebt, er zitten wat ontstoringsfilters in).

Als de DLM naar beneden geschakeld is duurt het even voordat ie weer omhoog schakelt met een stabiele lijn.
Mja, ik weet 't niet precies (mijn werkgebied is Ethernet) maar mijn lijn sprong van moment X op moment X+ 10 seconden van 16mbps down/1 up naar de huidige waarden. Ik weet niet wat de onderbreking was, maar daarvoor ging die 16mbps altijd prima. Volgens de KPNner die ik aan de lijn had is de kabellengte naar de centrale 1.2km, dus dat moet ook wel redelijk te doen zijn lijkt me.

Ik ga iig vannacht even de reset uitvoeren zoals door de kpnner aanbevolen. Ander kabeltje kan ook nog wel geprobeerd worden. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:55:
[...]

Mja, ik weet 't niet precies (mijn werkgebied is Ethernet) maar mijn lijn sprong van moment X op moment X+ 10 seconden van 16mbps down/1 up naar de huidige waarden. Ik weet niet wat de onderbreking was, maar daarvoor ging die 16mbps altijd prima. Volgens de KPNner die ik aan de lijn had is de kabellengte naar de centrale 1.2km, dus dat moet ook wel redelijk te doen zijn lijkt me.

Ik ga iig vannacht even de reset uitvoeren zoals door de kpnner aanbevolen. Ander kabeltje kan ook nog wel geprobeerd worden. We zullen zien.
Zoals gezegd, en ook al eerder aangehaald in dit topic: de DLM software kijkt niet uitsluitend naar verbrekingen, maar ook naar andere kwaliteitskenmerken, zoals CRC-/FEC- en andere fouten bij de transmissie.
Een verbinding hoeft dus niet echt te verbreken voordat de DLM ingrijpt en het profiel lager zet.

In tegenstelling tot eerder is langsgekomen, telt IEDERE verbreking, ongeacht de oorzaak, mee voor de DLM status. Als je dus zelf iedere dag je modem reboot/reset omdat je denkt dat je meer snelheid moet kunnen halen, wordt de boel dus juist lager ingetraind tot je in het laagst beschikbare profiel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:23:
[...]

Zoals gezegd, en ook al eerder aangehaald in dit topic: de DLM software kijkt niet uitsluitend naar verbrekingen, maar ook naar andere kwaliteitskenmerken, zoals CRC-/FEC- en andere fouten bij de transmissie.
Een verbinding hoeft dus niet echt te verbreken voordat de DLM ingrijpt en het profiel lager zet.

In tegenstelling tot eerder is langsgekomen, telt IEDERE verbreking, ongeacht de oorzaak, mee voor de DLM status. Als je dus zelf iedere dag je modem reboot/reset omdat je denkt dat je meer snelheid moet kunnen halen, wordt de boel dus juist lager ingetraind tot je in het laagst beschikbare profiel zit...
Hmm. Grappig. Is dat te resetten? Overigens reset ik nooit mijn modem. Met die 16mbps was ik prima tevreden :P

(Trouwens, leuk voor mensen die 's nachts de stroom eraf gooien.)

In ieder geval heb ik net de platte telefoonkabels die niet daadwerkelijk naar een telefoon gingen vervangen door zo kort mogelijke cat.5e.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar!! net een testje gedana op speedtest en mijn lijn is geupgrade...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:26:
[...]

Hmm. Grappig. Is dat te resetten? Overigens reset ik nooit mijn modem. Met die 16mbps was ik prima tevreden :P

(Trouwens, leuk voor mensen die 's nachts de stroom eraf gooien.)

In ieder geval heb ik net de platte telefoonkabels die niet daadwerkelijk naar een telefoon gingen vervangen door zo kort mogelijke cat.5e.
Voor zover ik weet heeft de klantenservice van KPN wel de mogelijkheid om het monitoring-window van de DLM software te resetten, zelf kun je dat niet. Wat dan wel vaak gevraagd of vereist wordt is dat er ook echt een goede reden moet zijn waarom de DLM gereset moet worden, zoals aantoonbaar gewijzigde bekabeling omdat je anders net zo hard weer op hetzelfde profiel, of zelfs lager uitkomt. Eerder werd al gemeld dat in een stabiele situatie er om de 30 dagen gekeken wordt, en met het resetten begint de monitoring cycle van voren af aan met een "schone lei", met als startpunt het laatst gebruikte profiel. Als de werkelijke situatie met de bekabeling dan niet verbeterd is, kan het zelfs zo zijn dat ie meteen naar beneden schakelt vanuit het laatst gebruikte profiel, dus dan schiet je er niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bak_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 13:04
CyBeR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.

Ik kreeg op een bepaald moment last van een internet verbinding die constant weg viel. Ik had 5 minuten internet, dan weer 2-3 niet, dan weer wel, etc.

Na wat gereset en gebeld te hebben met de KPN klantenservice kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Wanneer ik dit modem aansloot verbond deze ook met 7996 terwijl ik voorheen rond de 13/14 mbit haalde.

Bellen met de klanten service natuurlijk, moest weer gaan resetten, kabels vervangen, etc. Na een uur ofzo kreeg ik te horen dat de lijn gewoon te slecht was om hoger dan 8 mbit te halen. Onzin natuurlijk want ik had al een jaar een hogere snelheid, wanneer ik het oude modem inplugte deed hij het ook gewoon op de 'normale' snelheid, alleen klapte het modem er elke keer uit.

Toen werd ook aangeboden om over te gaan op VDSL2, hiervoor werd mij weer een nieuw modem toegestuurd (4e in 2 jaar overigens, maar dat is een ander verhaal). Twee weken na ontvangst zag ik mijn snelheid om de dag langzaam omhoog gaan. Zit nu rond de 15mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

_Bak_ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:32:
[...]

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt.

Ik kreeg op een bepaald moment last van een internet verbinding die constant weg viel. Ik had 5 minuten internet, dan weer 2-3 niet, dan weer wel, etc.

Na wat gereset en gebeld te hebben met de KPN klantenservice kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Wanneer ik dit modem aansloot verbond deze ook met 7996 terwijl ik voorheen rond de 13/14 mbit haalde.

Bellen met de klanten service natuurlijk, moest weer gaan resetten, kabels vervangen, etc. Na een uur ofzo kreeg ik te horen dat de lijn gewoon te slecht was om hoger dan 8 mbit te halen. Onzin natuurlijk want ik had al een jaar een hogere snelheid, wanneer ik het oude modem inplugte deed hij het ook gewoon op de 'normale' snelheid, alleen klapte het modem er elke keer uit.

Toen werd ook aangeboden om over te gaan op VDSL2, hiervoor werd mij weer een nieuw modem toegestuurd (4e in 2 jaar overigens, maar dat is een ander verhaal). Twee weken na ontvangst zag ik mijn snelheid om de dag langzaam omhoog gaan. Zit nu rond de 15mbit.
DLM lijkt dus voor jou positief te werken!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:44:
[...]

Een regel die je kunt aanhouden: als je (haalbare = attainable) bitrate voor de upload lager is dan 1 mbps, dan is er *gegarandeerd* een bekabelingsprobleem, en in 95% van alle gevallen ligt dat aan de bekabeling binnenshuis.n.
Dat is een interessante constatering, Gameboy! Ik neem aan dat jij over inside info beschikt. Upload houdt nou juist de laagste frequenties van het spectrum in. Dus vooral rotte contacten?
Bij bedrading denk ik dan vooral aan allerlei overgangen, zoals RJ11-overgangen. Beperk die zo veel mogelijk! Ik bezit het eerste officiële KPN Telecom-israpunt met vijf schroefaansluitingen, later aangevuld met een RJ11-opzetstukje. Dat laatste gebruik ik voor de aansluiting van de splitter, in combinatie met een kort snoertje van KPN met naar ik aanneem goed geknepen RJ11's. Modem is direct op isra aangesloten, waarbij gebruik is gemaakt van Norm88-kabel 2x2 + 1. Ik ben van mening dat dit qua twists per meter beter is dan Cat5, gelet op de continuïteit van de totale verbinding met de centrale. Woon je in de buurt van een vinex-nieuwbouwwijk, dan kun je restjes van deze (tegenwoordig blauwe) kabel snel in een container vinden.

Verder heb ik onlangs mijn isra een paar cm omlaag verplaatst en verse aansluitingen gemaakt. >:)
In een van je posts in deze draad geef je ook aan dat de zwarte splitter bij VDSL2+ een functie blijft behouden bij IPB, als telefonie via ADSL verloopt. Is hierover meer technische info beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zojuist dus maar eens met KPN gebeld of de snelheid hier nog naar 16Mbit zou gaan aangezien ik gisteren bij een paar mensen was die het goedkoopste abonnement hadden en 8Mbit hadden.
Medewerker ging even een lijnmeting doen en daaruit bleek dat ik dus max. 8Mbit zou halen hier op 1,9km van de centrale. Gevraagd of het aan de bekabeling in huis lag of aan wat anders, lag het dus aan KPN. :/ Daarna keek ie wie er hier op straat nog een Internet-Extra abonnement had, en die haalde zelfs maar 7,2Mb en zat op 1,4km van de centrale.

Hij gaf me wel netjes de mogelijkheid om te downgraden, maar ik wil gewoon een hogere snelheid. :/

[edit]
Nu net bedenk ik me dat ik een hele tijd geleden al bij iemand was met zo'n alles in 1 pakket van KPN (dus ook interactieve TV) en die had dus 100% zeker een hogere snelheid dan 8Mbit. Dadelijk/straks nog maar eens gaan bellen hoe dat dan kan.

[edit2]
Mijn geheugen liet me eens niet in de steek. :P Weer gebeld en gevraagd waarom die persoon wel een hogere snelheid had dan 8Mbit. Blijkbaar zijn er dus een aantal centrales waar een gedeelte van de aansluitingen al geupgrade zijn naar adsl2+ en een aantal niet. Die persoon met de interactieve tv zit dus op zo'n aansluiting en ik nog op een niet-geupgrade.
De medewerker die ik vanmorgen aan de telefoon had zei dat ik gewoon op een adsl2+-aansluiting zat en vdsl niet beschikbaar was. De medewerker die ik nu net aan de telefoon had zei dat ik nog op een adsl-aansluting zat (wat dus ook de 8Mbit verklaard) en vdsl wel beschikbaar was. Het loopt dus weer lekker langs elkaar bij KPN. :F

[ Voor 44% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-06-2010 13:53 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Hier (z-o Friesland) ook nog steeds geen snelheidsverhoging. Geloof dat ik deze week maar even een belletje waag aan KPN.
Zijn er bepaalde dingen die ik kan vragen/voorstellen etc aan de service desk van KPN?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:39:
Hier (z-o Friesland) ook nog steeds geen snelheidsverhoging. Geloof dat ik deze week maar even een belletje waag aan KPN.
Zijn er bepaalde dingen die ik kan vragen/voorstellen etc aan de service desk van KPN?
Je kan beginnen door de de splitter ertussen uithalen (en sowieso na oversteken van de kabel stroom van het apparaat halen), de kabel zo kort mogelijk houden, kijk even in de EB welke snelheid je haalt.
Dan kan je iig navraag doen op wat voor kaarttype je zit en wat de haalbare bitrate is.

Als de snelheidsverhoging is doorgevoerd, maar je EB heeft nog geen reset gehad, kan het zijn dat hij nog ingetrained is op de oude snelheid, door de reboot uit te voren trigger je DLM, maar dat is boven al uitgelegd.

@flip, door te upgraden naar iTV kan je op VDSL gezet worden waar wat leukere snelheden mee gehaald kunnen worden

[ Voor 7% gewijzigd door kKaltUu op 29-06-2010 14:53 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:39:
Welk abonnement heb je? Als je het basis-abo hebt, dan zou het zeker geupgrade moeten kunnen zijn maar als je dus het extra of premium hebt, heb je kans dat de centrale niet (compleet) geschikt is voor adsl2+ (wat nodig is voor extra) of vdsl (wat nodig is voor premium).
kKaltUu schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:48:
[...]
@flip, door te upgraden naar iTV kan je op VDSL gezet worden waar wat leukere snelheden mee gehaald kunnen worden
Ik kon wel upgraden naar vdsl (het premium-abo), maar dat zou dan gepaard gaan met een tijd geen internetverbinding en daar heb ik (nog) geen zin in. :P

[ Voor 24% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-06-2010 15:05 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

ADSL Economy (Planet) ik zal wel eens even bellen deze week en horen wat ze te zeggen hebben. En ander stappen we over naar kpn basis!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FlipFluitketel schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:04:

Ik kon wel upgraden naar vdsl (het premium-abo), maar dat zou dan gepaard gaan met een tijd geen internetverbinding en daar heb ik (nog) geen zin in. :P
Da's dan trouwens ook weer een punt. Ik snap niet dat die omzetting een dag duurt :P

--

Ik weet niet of het komt doordat ik gebeld heb met de vraag de DLM te resetten (verbinding werd tijdens een zin verbroken, dus ik weet niet of 't daadwerkelijk gedaan is) maar we zijn weer op weg omhoog. Modem is nu zonder dat ik 'm uitgezet heb ingetrained op 900kbit/10mbit.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 30-06-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Laatst online: 08-09 13:43
en ook wij hebben nog steeds geen snelheidsverhoging, en ook geen 'beloofde' compensatie vanwege het ongevraagd veranderen van ons abonnement.
dus doei kpn :w

en hallo ziggo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Brad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:18:
en ook wij hebben nog steeds geen snelheidsverhoging, en ook geen 'beloofde' compensatie vanwege het ongevraagd veranderen van ons abonnement.

en hallo ziggo *O*
Dat ben ik op dit moment ook zwaar aan het overwegen. KPN moet toch iets aan hun verwachtingen management doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Brad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:18:

en hallo ziggo *O*
Hoe ben je er dan achter gekomen dat je nog op een adsl centrale ipv een adsl(2+) zit?
CyBeR schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:01:
[...]

Da's dan trouwens ook weer een punt. Ik snap niet dat die omzetting een dag duurt :P
Volgens mij komt dat omdat je op een nieuwe kaart wordt gezet en je EB je nieuwe profiel moet ophalen.

[ Voor 29% gewijzigd door kKaltUu op 01-07-2010 00:46 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kKaltUu schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:34:
[...]

Volgens mij komt dat omdat je op een nieuwe kaart wordt gezet en je EB je nieuwe profiel moet ophalen.
Mja, dat is mijn punt. Dat duurt geen dag. Een EB is daar een half uur of wat mee bezig en iets tussen lijnkaarten switchen kan ik binnen een paar seconden. Of een aantal minuten als er serieuze wiring geintjes of configuratie aan te pas komen (ik ken de layout van mijn centrale niet.)

Verder heb ik m'n nieuwe modem binnen, en al besloten dat dat niet gaat gebeuren. Dus ik heb ook al een normale TG789vn besteld zodat ik niet met die Experia prut hoef te kloten. M'n ST780WL kon ik nog in half-bridge mode (sip spoof) zetten maar met deze lijkt dat ook niet meer te kunenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
CyBeR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:13:
[...]
Verder heb ik m'n nieuwe modem binnen, en al besloten dat dat niet gaat gebeuren. Dus ik heb ook al een normale TG789vn besteld zodat ik niet met die Experia prut hoef te kloten. M'n ST780WL kon ik nog in half-bridge mode (sip spoof) zetten maar met deze lijkt dat ook niet meer te kunenn.
Heb je het over de Gigaset van KPN? Als je IPB hebt moet je die wel gebruiken, tenzij de telefoon je niet boeit. Wel ga ik binnenkort eens kijken of het helpt als ik in mijn Gigaset de NAT afzet, en er gewoon 1 router/switch (SpeedTouch 580 van vorige abo om mee te testen) aan hang die dingen als NAT wel gewoon fatsoenlijk kan afhandelen. T enige nadeel van de 580 is dat-ie hier af en toe vastloopt, maar is op alle andere fronten stukken beter dan de Gigaset, en om te testen of mijn opstelling inderdaad werkt is het een prima ding lijkt me.

Verder: het is vandaag 1 juli, en aangezien mijn internet momenteel wel steeds sneller, maar ook steeds instabieler aan het worden is, gaat er maar eens een belletje/mailtje naar KPN uit. Ik wil mijn 16 Mbit, want die kan ik gewoon stabiel halen hier. Of nog beter wat download inruilen voor meer upload, ook eens informeren of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
kKaltUu schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:34:
[...]

Hoe ben je er dan achter gekomen dat je nog op een adsl centrale ipv een adsl(2+) zit?
Ik zit -volgens me modem- op een VDSL-centrale, aangezien hij 'Internet_Over_VDSL' aangeeft op 192.168.2.254
En bij 'DSL'-verbinding staat zelfs:

DSL-type: ITU-T G.993.2

Wat dus staat voor VDSL2??!!

Maarja, binnenkort toch van dat gezeik af :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lolcode schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:22:
[...]

Heb je het over de Gigaset van KPN? Als je IPB hebt moet je die wel gebruiken, tenzij de telefoon je niet boeit.
De telefoon boeit me wel maar ik heb niet voor jan lul een POTS lijn laten we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Brad schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:45:
[...]

Ik zit -volgens me modem- op een VDSL-centrale, aangezien hij 'Internet_Over_VDSL' aangeeft op 192.168.2.254
En bij 'DSL'-verbinding staat zelfs:

Wat dus staat voor VDSL2??!!

Maarja, binnenkort toch van dat gezeik af :w
Als je op VDSL zit zou je toch al leuke snelheden moeten halen -O-
Wat zijn de waarden in je experiabox, zou echt wat meer moeten zijn dan 4Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
ik zei volgens mij niks over 4 mbit, ik heb namelijk 9 mbit, wat ik alsnog te weinig vind, al zeker voor VDSL!

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 2:11:07
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 118 / 8 998
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 3 001 / 342
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,2 / 13,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 4,2
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,9 / 1,6
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 119 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 11.894.596 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 173 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
dit is mijn snelheid van kpn ben er wel tevreden mee had eerst 4000kbps en 500kbps
maar die 928kbps hoort eingenlijk 1000kbps te zijn.
of zit ik aan de max up voor mn adsl lijn zodat de upload een beetje verlaagd word voor stabieliteit?
heeft dacht ik iets met de noise margin te maken maar heb er niet zoveel verstand van verder.

ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 8000 kbps 928 kbps
Line Attenuation 23.3 db 12.0 db
Noise Margin 7.1 db 7.0 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
ik bedenk me net opeens, kan het niet zijn dat mijn telefoonkabel/lijn of hoe je het noemen wilt gewoon van zéér slechte kwaliteit is? ondanks het bouwjaar 1999..
mijn isra punt ziet er trouwens zo uit:
*link*
en het 20cm lange kabeltje die rechtstreeks naar het modem gaat zit in aansluiting/lijn 1 (precies als op die foto).

[ Voor 7% gewijzigd door Brad op 02-07-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Gewoon laks, want ze kunnen het gewoon niet verwerken.''Net gebelt en nu kan het in een keer wel''.
Want nu pas ging een meedewerker onze lijn testen . En zei ''dat we makkelijk de maximale 21 moesten kunnen halen'', omdat wij hier 500meter van de kast zitten. Want we zitten nu op 7mb en nu na mijn belletje worden we overgeplaats naar een andere centrale. Dit zou maximaal 5 dagen duren, want dit gaat via een afgeschermt team (van kpn) die dit doet. ''Met'' dat dus een dag, wanneer dit gebeurt de internet verbinding weg is. Want onze lijn schijnde op de een of andere manier geknepen te worden. Het lag dus niet aan onze modem of iets anders wat bij ons niet goed was ''volgens de medewerker''

Ah fijn! ,als ze er nu maar werk van maken .anders doe ik dat :w bay bay

[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 03-07-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:52:
Ik kreeg een brief van XS4all (geen only dus KPN en xs4all) en ik krijg een verdubbeling van 6Mb naar 12Mb.
Volgens mij is het toch echt een 8Mb lijntje!!!
Meer mensen met zullke grappen ?
Ik zit op Xs4all-only en ben nu gedowngrade omdat een verhoging niet mogelijk is (8mbit is de max bij xs4all). Grappig genoeg weet een kpn service medewerker mij te vertellen dat zei wel 16 en zelf het 40mbit abbo kunnen leveren. Vorige snelheids verhoging bleef ik ook al op 8 hangen. Lijkt er op dat xs4all niet aan vernieuwingen doen. Tenminste niet in de kleinere plaatsen. Tijd om op te stappen >:)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:13:
[...]

Echte TG789vn binnen, even met 't de config wizard ingesteld op ADSL met spoofing, werkt prima. Geen gezeur meer :)

Ondertussen zit ik ook weer op 15mbit gesynct dus eens kijken of dat nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

GerritGekke schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:13:
[...]

ADSL Economy (Planet) ik zal wel eens even bellen deze week en horen wat ze te zeggen hebben. En ander stappen we over naar kpn basis!
Hadden wij ook (1.5Mb down, 256Kb up) hebben hierover gebelt, deze kreeg geen verhoging nee. En voor hetzelfde geld P/M (25 euro) hadden we een 8Mb / 512Kb lijn (KPN Basis).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

D4NG3R NL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:16:
[...]

Hadden wij ook (1.5Mb down, 256Kb up) hebben hierover gebelt, deze kreeg geen verhoging nee. En voor hetzelfde geld P/M (25 euro) hadden we een 8Mb / 512Kb lijn (KPN Basis).
Ok tanx voor de reply, dan maar even overstappen..

Haat het om aan het lijntje te worden gehouden bij die 0900 lijn! Bandieten!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GerritGekke schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:25:
[...]

Ok tanx voor de reply, dan maar even overstappen..

Haat het om aan het lijntje te worden gehouden bij die 0900 lijn! Bandieten!
Als 't goed is heb je ooit een brief gehad met een overstapaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

CyBeR schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:27:
[...]

Als 't goed is heb je ooit een brief gehad met een overstapaanbod.
Dat zou kunnen, die brief heb ik niet in handen gehad. Maar zal dan denk ik maar even overstappen naar de basis pack!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GerritGekke schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:22:
[...]

Dat zou kunnen, die brief heb ik niet in handen gehad. Maar zal dan denk ik maar even overstappen naar de basis pack!
Zou'k wel doen ja. Meer snelheid voor minder geld. Hier had ik Planet het-hoogste (ik weet niet meer hoe ze 't noemden) en konden we voor €5 minder in de maand ipv 6mbit, 20mbit krijgen (of dus inmiddels 40). Dus dat meteen maar gedaan. Wel even de Speedtouch Home die ik nog had moeten vervangen toen :+

Anyway. Ik zit sinds 5 minuutjes op 17mbit dus dat gaat de goede richting uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ben er dus achter gekomen dat KPN nog steeds 100/10 Routers gebruikt bij hun non-glasvezel verbindingen..

* :( Alle nieuwgetrokken kabels (6 stuks) CAT6 voor nada eigenlijk..*

Vind dit toch wat minder..

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:55:
Ben er dus achter gekomen dat KPN nog steeds 100/10 Routers gebruikt bij hun non-glasvezel verbindingen..

Want je was van plan een gigabit over je dsl te trekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIETJUNK
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03-2019
Hey,ik zie bij mensen met vdsl2 toch de snelheid wat tegenvalt en vooral met ingeschakelde DLM is het niet best.
Wat me opvalt is dat er veel fec errors zijn bij de upload ik heb er ook wat last van,bij mij staat de DLM gelukkig uit.(hiervoor adsl2+ en de DLM was een drama).
Hier me stats

Actief: 2 dagen, 11:55:25
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 408 / 20 256
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 579 / 3 107
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,8 / 13,7
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,2 / 2,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,3 / 6,1
Foutseconden (lokaal/extern): 69 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 841.341 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 816 / -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIETJUNK
Me ping is bij vdsl2 omhoog gegaan van 20 naar 35,hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
CyBeR schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 02:38:
[...]

Want je was van plan een gigabit over je dsl te trekken :?
Waarschijnlijk doelt hij op de snelheid die INTERN kan worden gehaald. En dan is Gigabit ineens heel leuk.
Trouwens, ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar met mijn zilveren Experiabox (Gigaset) haal ik intern over de wireless een snelheid van wel 2,1 MB/s. Waarom haalt mijn veel oudere Speedtouch 580, met exact dezelfde plaatsing van de PC's, daar dan 5-6 MB/s op... Ook is de webinterface van de Speedtouch stukken beter (meer instellingen), sneller (Gigaset is onbereikbaar na 10-20 pagina's), etc
* lolcode is niet zo'n fan van de Gigaset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lolcode schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:44:
[...]

Waarschijnlijk doelt hij op de snelheid die INTERN kan worden gehaald. En dan is Gigabit ineens heel leuk.
Oh. Maar daar heb je switches voor.
Trouwens, ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar met mijn zilveren Experiabox (Gigaset) haal ik intern over de wireless een snelheid van wel 2,1 MB/s. Waarom haalt mijn veel oudere Speedtouch 580, met exact dezelfde plaatsing van de PC's, daar dan 5-6 MB/s op... Ook is de webinterface van de Speedtouch stukken beter (meer instellingen), sneller (Gigaset is onbereikbaar na 10-20 pagina's), etc
Euh, dat kan niet. De 789vn is zover mij bekend de eerste experiabox die KPN aanbiedt met 802.11n wireless, en 802.11g gaat niet verder dan ruwweg 2.2MB/sec. Mischien 3 als je naast 't modem zit.

[ Voor 70% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hi,

Ik heb in maart glasvezel genomen. Volgens de verkoopster zou in april de snelheid synchroom worden. Echter is mijn upload nog steeds gecapped op 3MBit (En Down op 30Mbit). Dit zou 30/30 moeten wezen/zijn.

Meer glasvezelgasten hier last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolcode schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:44:
[...]

Het is in ieder geval geen TG789, maar als je die toch liever wil voor de wireless N verbinding. kun je altijd je modem uitzetten en dan zeggen dat er helemaal geen lampjes branden. Krijg je zo een nieuwe TG789 (die natuurlijk z'n eigen problemen heeft zie bijv KPN experiabox TG789VN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Aha geweldig..

Ik woon nogal afgelegen maximaal haalbare snelheid is rond de 4 mbit. De laatste tijd zag ik wel in de router/modem dat de snelheid werd opgevoerd (ook al bleef mijn verbinding gecapped op de oude 1,5mbit aka oertijd). Dus ik heb even een mailtje gestuurd naar kpn met melding over die cap, zegt een medewerker doodleuk:
"Gefeliciteerd, volgens een meting heeft u al sneller internet:

Upstream (Contract Bitrate): 256 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 1536 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 294.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 4101.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1014.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 4068.0 kb/s"

Toch merk ik echt geen verschil. De laatste dagen ziet het er alleen maar slechter uit. Paar dagen geleden had ik een verbinding van down/up 512/64 kbit... Dit was verholpen na een modem reset, toch bleef de cap op 1,5 mbit hangen. Nu is de verbinding weer naar beneden geschroefd aka 1028/133 kbit :-( . Zelfs modem resetten helpt niet meer.

Dit abonnement had mijn pa rond 2007/2008 afgesloten, maar aangezien hij niet voor die 8mbit wil gaan betalen (25 euro in plaats van 22,50 euro), zal ik nog wel een tijdje vastzitten aan dit gekloot :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Het is in ieder geval geen TG789, maar als je die toch liever wil voor de wireless N verbinding. kun je altijd je modem uitzetten en dan zeggen dat er helemaal geen lampjes branden. Krijg je zo een nieuwe TG789 (die natuurlijk z'n eigen problemen heeft zie bijv KPN experiabox TG789VN).
Zowel de Gigaset als de Speedtouch zijn beide wireless B/G, geen N. Punt is dus meer dat de Speedtouch over wireless G gewoon 5-6 MB/s deed, waar de Gigaset slechts 2 MB/s haalt. Wired (net geprobeerd) haalt wel >8 MB/s, en dat was op een netbook die minder dan 8 MB/s naar z'n SSD kan schrijven, dus wired is wel goed. *Ergens* in de Gigaset is er met de wireless gewoon iets gigantisch brak ofzo...

Maar we dwalen een beetje offtopic. Ik haal nog steeds maar rond de 1650 kBps down (~1,6MB/s), en als ik begin met downloaden is de snelheid eerst 1,6 MB/s, zakt na een paar seconden terug tot 0,5 MB/s en gaat dan weer langzaam opvoeren tot 1,6 MB/s. Weird, want 'die ene week' haalde ik wel 2 MB/s en dan zonder dat dipje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lolcode schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:01:
[...]

Punt is dus meer dat de Speedtouch over wireless G gewoon 5-6 MB/s deed
Wat dus fysiek niet kan. Je hebt iets fout gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info, de experiabox TG787 haalt net 1MB/s over wireless, bedraad haalt hij wel de 7 a 8 MB/s

ik haal overigens nog steeds 6.8/0.88, ik er hier iemand die wel daadwerkelijk de 8mbit haalt met een TG787?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle modems nieuwer dan de Speedtouch Home (kennen we die nog?) kunnen hoger dan 8mbps. Je lijn is gewoon kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

Ma®tin

Hallo

Hier ook sinds 2,5 week over op kpn premium.
Maar ben eigenlijk nog niet zo te spreken over de behaalde snelheid...

Link Information

Uptime: 14 days, 5:14:59
DSL Type: ITU-T G.993.2
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1 118 / 17 281
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 398 / 380
Output Power (Up/Down) [dBm]: 429496728,4 / 13,2
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 1,5 / 3,4
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,9 / 1,4
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / 2D2D2D2D
Loss of Framing (Local/Remote): 5 / -
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / -
Loss of Power (Local/Remote): 0 / -
Loss of Link (Remote): -
Error Seconds (Local/Remote): 4.009 / -
FEC Errors (Up/Down): 185.571.847 / 1
CRC Errors (Up/Down): 7.121 / -
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Een download van 20,46GB zei sabnzbd+ het volgende over;
Downloaded in 4 hours 12 minutes 32 seconds at an average of 1.38 MB/s

Dan nog een speedtestje;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873310842.png

Dit lijken mij toch meer adsl2 snelheden, alleen betaal je er wel wat meer voor (€ 50,- /mnd)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIETJUNK
Er zal voor jou niet meer inzitten dan 17281/1118 aangezien je op 2500 meter zit denk ik zo maar,je Line Attenuation is 3.4 down en als je dat maal 700 doet kom je op die afstand in meters,
hier mijn stats op ik zit op 1600 meter.

Actief: 0 dagen, 20:25:36
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 408 / 20 256
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 534 / 2 144
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,5 / 13,8
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,2 / 2,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,2 / 5,6
Foutseconden (lokaal/extern): 24 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 273.004 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 42 / -
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/873466168.png

[ Voor 5% gewijzigd door WIETJUNK op 08-07-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
D4NG3R NL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:55:

Zoals anderen al aangaven voor Gb netwerk kun je gewoon een switchje gebruiken. Er zijn maar weinig modem/routers die Gb netwerk doen (is wel erg in opkomst, zeker de modellen van het afgelopen half jaar, maar bij ISPs gaat dat allemaal wat langzamer).

Overigens als je Cat 6 hebt gebruikt, hoop ik dat je maximaal 35 meter kabellengte hebt, anders had je beter Cat 6a (voor 10Gb) of een goede Cat. 5e (voor 1 Gb) kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hmm, mijn verbinding traint in met waardes van 20 Mbit en 1 Mb up, ik heb een 16 MB abo..

maar haal in de speedtest maar 6.72mb (eigenlijk de oude waarden van mijn abo).

Kpn gebeld, geeft aan dat ik wel 16 Mbit heb..en die snelheid ook zou moeten halen.

Dan moest ik de router maar ff resetten, volgens mij zit er gewoon nog een CAP op mijn verbinding.
Modem 30 Seconden uitgehad (door DLM gaat ie nu in snelheid omlaag...maar mijn effectieve snelheid gaat niet omhoog)
Vraag is alleen hoe krijg je die er nu af....geen zin in 0900 drama

[ Voor 12% gewijzigd door itxs op 09-07-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:34
itxs schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:01:
Hmm, mijn verbinding traint in met waardes van 20 Mbit en 1 Mb up, ik heb een 16 MB abo..

maar haal in de speedtest maar 6.72mb (eigenlijk de oude waarden van mijn abo).

Kpn gebeld, geeft aan dat ik wel 16 Mbit heb..en die snelheid ook zou moeten halen.

Dan moest ik de router maar ff resetten, volgens mij zit er gewoon nog een CAP op mijn verbinding.
Modem 30 Seconden uitgehad (door DLM gaat ie nu in snelheid omlaag...maar mijn effectieve snelheid gaat niet omhoog)
Vraag is alleen hoe krijg je die er nu af....geen zin in 0900 drama
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik dacht dat die van mij op 22 Mbit ingetraint was. Ik heb ook nog kpn-iptv trouwens. Snelheden die ik haal zijn ook 6.7mb met een inmiddels 16mb lijn. Had ik destijds dus net zo goed kunnen downgraden...

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Bij KPN via via een storing laten opnemen over het snelheid verschil...

Ik vermoed dat DLM de boosdoener is, aangezien de 6.72 de "Stabiele" snelheid was voor de snelheids verhoging en de 20 MB minimaal 30 dagen gehaald moet worden voor deze wordt vrij gegeven.

Dit lukt bijna nooit, want elke reset van je modem wordt als een signal loss gezien en begint het DLM feest opnieuw...

Na dit betoog had KPN ook wel door dat ze verder moesten kijken, en wordt netjes terug gebeld door KPN.
Ik wacht nog even af, en vanavond maar weer even testen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
Aan alle mensen die in hun modem zien dat de snelheid waarmee ingetraind wordt hoger is dan hun contractsnelheid:

Je daadwerkelijke netto-snelheid wordt nog steeds gelimiteerd door de max. van je abonnement. Als je dus bv. een "Extra" pakket met snelheid "tot 16 Mbps" hebt, zul je nooit sneller dan die 16 Mbps halen, ook niet als je modem op een hoger profiel intraind.

Het zgn. FIA-profiel van je abo bepaalt nog steeds hoe hard je maximaal mag, en dat ligt contractueel vast.

Het kan best interessant zijn om te weten waar je verbinding uiteindelijk op intraind nadat de DLM stabiel is, maar dan alleen om te bepalen wat het hoogst haalbare is onder de huidige omstandigheden, en eventueel je abonnement daarop te aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Eehh...
Van:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/825626867.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/802523210.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/716729198.png
Naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/874600667.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/874599824.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/874598128.png

Zit nu op "54%" van het overstappen van ADSL Economy (planet) 1.5MB naar 8MB KPN basis... hebben ze ons alvast de helft gegeven ofzo? Heb ook al een .bin download gedaan, hier krijg ik gewoon 400 - 500KB/s.. dus ik download ook echt sneller. (We zouden 22 juli overgestapt moeten zijn.. vandaag of morgen zou ook de xperia box binnen moeten komen *Waarom hebben ze *U&(*#&$*(@* nogsteeds 10/100 routers/switches?*

Iemand anders bekend hiermee?

Edit: Het is echt ~50% van de toekomstige verbinding.. ~4Mb/s download met ~0.25Mb/s upload, moet uiteindelijk 8 Down/0.5 Up zijn

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 10-07-2010 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ik snap dat je intrain waarde hoger kan zijn dan je ABO snelheid, daar heb ik ook geen problemen meen.

Ik heb een 16 MB abo, mijn intrain waarde is ruim 19.

Maar ik haal een download snelheid van 6.72 Mb op een 16 MB verbinding.

De 6.72 mb (833. kb) komt exact overeen met mijn snelheid "Voor" de snelheids verhoging.
KPN zegt dat de snelheid op 16 staat en ik deze zou moeten halen (Woon 500 meter van centrale).

Er gaat dus duidelijk iets mis, kpn geeft aan dat het aan mijn bekabeling ligt in huis...

Dacht het niet Cat 5e bekabeling high grade, netjes overal 100 mbits, 1 switch of draadloos.
Haal op geen van mijn pc's hoger van 6.72mbit dan ligt het niet aan mijn bekabeling..

Door DLM staat er gewoon nog een cap op mijn oude snelheid dan kan gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
[quote]D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:15:
*Waarom hebben ze *U&(*#&$*(@* nogsteeds 10/100 routers/switches?*

Dat een thomson router nog 100 mbit switches heeft maakt nog niet zo gek veel uit. HD content stream je ook over 100 Mbit in je thuis netwerk, Gigbit in huis is leuk maar geen noodzaak, kijk maar eens naar je netwerk verkeer....een belasting van 0,1% of max 5%...als je veel er over heen gooit.

een gigbit switch in een router met een internet verbinding van max 20 Mbit...dan heb je nog altijd 80 Mbit die nooit gebruikt gaat worden (ok overhead) maar je haalt nooit de grenzen van je switch..

Als je over glasvezel praat zou ik wel altijd gigbit willen zien in een router...maar glas bij ons in iedergeval is nog niet aan de orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
itxs schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:46:
Ik snap dat je intrain waarde hoger kan zijn dan je ABO snelheid, daar heb ik ook geen problemen meen.

Ik heb een 16 MB abo, mijn intrain waarde is ruim 19.

Maar ik haal een download snelheid van 6.72 Mb op een 16 MB verbinding.

De 6.72 mb (833. kb) komt exact overeen met mijn snelheid "Voor" de snelheids verhoging.
KPN zegt dat de snelheid op 16 staat en ik deze zou moeten halen (Woon 500 meter van centrale).

Er gaat dus duidelijk iets mis, kpn geeft aan dat het aan mijn bekabeling ligt in huis...

Dacht het niet Cat 5e bekabeling high grade, netjes overal 100 mbits, 1 switch of draadloos.
Haal op geen van mijn pc's hoger van 6.72mbit dan ligt het niet aan mijn bekabeling..

Door DLM staat er gewoon nog een cap op mijn oude snelheid dan kan gewoon niet anders.
Het gaat ook niet om de UTP bekabeling natuurlijk! Het gaat om de bekabeling vanaf het ISRA punt naar je modem toe, de telefoonkabels dus.

Ook daar moet altijd goed naar gekeken worden, zo kort mogelijk, zonder splitter (als je geen shared line hebt tenminste) goede kwaliteit Cat5 telefoonkabel. Zoals ook in het installatiepakket zit.

Mocht je dat niet hebben kun je gratis een installatiepakketje kabels toe laten zenden via de klantenservice.

Kijk toch maar eerst de bekabeling na, want daar zit toch bijna altijd het probleem als de snelheid niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

itxs schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:01:
[quote]D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:15:
*Waarom hebben ze *U&(*#&$*(@* nogsteeds 10/100 routers/switches?*

Dat een thomson router nog 100 mbit switches heeft maakt nog niet zo gek veel uit. HD content stream je ook over 100 Mbit in je thuis netwerk, Gigbit in huis is leuk maar geen noodzaak, kijk maar eens naar je netwerk verkeer....een belasting van 0,1% of max 5%...als je veel er over heen gooit.

een gigbit switch in een router met een internet verbinding van max 20 Mbit...dan heb je nog altijd 80 Mbit die nooit gebruikt gaat worden (ok overhead) maar je haalt nooit de grenzen van je switch..

Als je over glasvezel praat zou ik wel altijd gigbit willen zien in een router...maar glas bij ons in iedergeval is nog niet aan de orde
Ik heb een HTPC met een 1Gb/s kaartje welke word gebruikt als media centre en als externe opslag.. ik kan op dit moment met slechts 12.5/13MB/s readen/writen erop.. vanwege de 10/100 router nu. Ik had dus gehoopt dat KPN tegen deze tijd al 10/100/1000 routers gebruikten. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
@gameboy

Mijn ADSL Router zit op 30 cm van isra, bekabeling is gloed nieuw, zeer kort cat5 telefoon kabeltje.
De bekabeling is onmogelijk het probleem, is precies zoals KPN het graag ziet.
Geen splitter, geen doorlus mogelijkheden. Telefonie is apart afgemonteerd op mijn patch panel, ethernet netwerk / internet zit ook apart, computer rechtstreeks op router aangesloten (Dus eigenlijk in mijn meter kast gezeten met een 30cm patchkabel op de router en nog haal ik de snelheid niet.

Het probleem zit echt bij kpn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Ik heb een HTPC met een 1Gb/s kaartje welke word gebruikt als media centre en als externe opslag.. ik kan op dit moment met slechts 12.5/13MB/s readen/writen erop.. vanwege de 10/100 router nu. Ik had dus gehoopt dat KPN tegen deze tijd al 10/100/1000 routers gebruikten. Niet dus...
absoluut waar, hogere snelheid is natuurlijk beter ook qua switching, maar vanuit een product oogpunt (al kost een gigabit switch je ook de kop niet meer) kan ik me voorstellen dat men de 100 mbit er nog wel ff inhoud.. maar deel wel je frustratie.

Enige mogelijkheid is aparte gigbit switcht pakken en een aparte uplink van 100 mbit naar je router(Switch) port opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
itxs schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:19:
@gameboy

Mijn ADSL Router zit op 30 cm van isra, bekabeling is gloed nieuw, zeer kort cat5 telefoon kabeltje.
De bekabeling is onmogelijk het probleem, is precies zoals KPN het graag ziet.
Geen splitter, geen doorlus mogelijkheden. Telefonie is apart afgemonteerd op mijn patch panel, ethernet netwerk / internet zit ook apart, computer rechtstreeks op router aangesloten (Dus eigenlijk in mijn meter kast gezeten met een 30cm patchkabel op de router en nog haal ik de snelheid niet.

Het probleem zit echt bij kpn..
Hoe bedoel je dat precies? Heb je wel vaste telefonie op je lijn zitten? Of is dat een ander aderpaar wellicht?

En wat voor ISRA heb je? Op het onderstaande plaatje zijn het van links naar rechts: ISRA1, ISRA2, wandcontactdoos (2 varianten) en de lasdop...
http://www.kpnadsl.com/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

En hoe zit dat korte kabeltje van 30 cm aan het ISRA verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Ik heb isra nr2, komt alleen DSL uit die naar the Thomson 789VN gaat, met een KPN Cat5 grade kabel in mijn DSL aansluiting van de moden, daarna is de telefonie van the modem midels een cat5/rj11 kabel op een apart patch paneel afgemonteerd zodat ik 6x telefoon kan door patchen in mijn huis. en 18x een panel met Ethernet mogelijkheden.

Dus aansluiting bij mij, is ISRA dus op het plaatje de 2e, met een kabeltje van 30 CM naar de router.
Dus zodra het mijn thomson uit gaat (Switchport), kan ik patchen op mijn panel. of als wat ik getest heb
een laptop met een patch kabel rechtstreeks op de switch van the Thomson gezet.
Verder woon ik in een nieuwbouw huis van 4 jaar oud, en de centrale staat letterlijk schuin tegen over mijn huis. Dus wat betreft afstand of brakke kabelsin de grond kan geen spraken zijn.

Snelheid 6.72 Mbit (+/- 1 mb voor voip) geeft 7,72mb dus nagenoeg 8 mbit, de snelheid van mijn oude abonnement.

Er zit dus nog ergens een snelheid cap, en ik vermoed dat of het modem de nieuwe snelheid niet accepteerd of nog limit. (er zit nl erg gare firmware in the TG789VN).

Dus ik weet 100% ZEKER dat het al fout gaat of voor de router of in de router.
Ben van mening dat het een KPN feestje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen last van resettende Experia Boxen? Ik heb de Siemens versie, maar deze reset zichzelf de laatste 2 maanden zeer geregeld. Het vreemde is dat hij vrij vaak naar de fabrieksinstellingen gaat... Fijn als je een heel aantal portmappings hebt.

Het fijne is dat het modem op steeds lagere snelheden traint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIETJUNK
Dat kan duiden op een instabiele lijn,de DLM zal dan je modem herstarten en lager intrainen,dat gaat door totdat je lijn stabiel is.
Het is bekend dat de DLM functie wat snel een lijn instabiel ziet en daardoor verlaagd,kpn heeft dat 3 maanden geleden geactiveerd.
Bij mij was het ook een drama met adsl2+ ging van 19mb naar 8mb maar had daarvoor nooit problemen,zit nu op vdsl2 en de DLM staat bij mij uit en heb nu 20/1.4 zit alleen met die gare experiabox 789 in me mik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Is er bij iemand (heel) toevallig bekend of KPN plannen heeft voor de snelheidsverhoging van de zakelijke ADSL abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
@itxs

Heb je dat kabeltje van 30cm tussen ISRA en modem zelf gemaakt of is dat af-fabriek met die lengte gefabriceerd?

Probeer anders voor de zekerheid het officiele aansluitkabeltje met de oranje aansluit-stekkers zoals in het installatiepakket thuishoort. (Zoals eerder vermeld kun je een gratis pakketje aansluitmaterialen laten toezenden, waar o.a. dat kabeltje in zit)

Mocht je nog steeds problemen met de snelheid houden dan kan je een service-monteur laten komen, want dan zit het probleem buiten het zgn. klantdomein (dat betekent alles tot en met het ISRA punt). In het geval het probleem buiten klantdomein ligt, is de service monteur gratis.

Snelheidsproblemen liggen in ergens tussen de 90% en 95% aan de bekabeling (waarvan dan nog eens 75% binnenshuis). Een heel klein gedeelte ligt aan de apparatuur (lijnkaart) in de centrale, en een nog kleiner gedeelte aan de routers.

Dan bedoel ik overigens met die snelheidsproblemen dat er een snelheid wordt behaald die echt duidelijk onder het realistische maximum van die lijn ligt, en die wordt bijna uitsluitend bepaald door de totale lengte van de bekabeling tot aan het modem.

Vandaar dat ook echt altijd zal worden begonnen met bekabelingscontrole, ook als je een monteur wilt laten komen. En de monteur gaat vervolgens ook als eerste weer met de bekabeling aan het meten.

En dan nog iets anders: het hoeft niet per definitie zo te zijn dat jij ook echt aangesloten bent op de centrale die fysiek het dichtst bij jou huis staat. Het komt sporadisch voor dat een aansluiting in de dichtstbijzijnde centrale niet meer kan ivm onvoldoende ADSL apparatuur aldaar, en dan komt je op een andere centrale uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

WIETJUNK schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:22:
Dat kan duiden op een instabiele lijn,de DLM zal dan je modem herstarten en lager intrainen,dat gaat door totdat je lijn stabiel is.
Het is bekend dat de DLM functie wat snel een lijn instabiel ziet en daardoor verlaagd,kpn heeft dat 3 maanden geleden geactiveerd.
Bij mij was het ook een drama met adsl2+ ging van 19mb naar 8mb maar had daarvoor nooit problemen,zit nu op vdsl2 en de DLM staat bij mij uit en heb nu 20/1.4 zit alleen met die gare experiabox 789 in me mik.
Ok, thanks. Ik -over niet al te lange tijd- toch verhuizen, dus misschien moet ik het even afwachten.

Vanmorgen mijn vraag via de mail gestuurd, krijg ik terug dat ze hem wel kunnen beantwoorden, maar dat het makkelijker is via het 0900-nummer :X Wat een rukbedrijf zeg. Ik heb nog trauma's van die helpdesk uit de begintijd.

Weet iemand waar je snel kan zien tot wanneer je abonnement loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIETJUNK
Abo langer dan een jaar kan je direct opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:48
@itxs Als jou modem een intrain snelheid heeft van 19 mbit dan ligt jou probleem never nooit niet aan de bekabeling van het modem naar het isra punt, als het daaraan had gelegen dan was de intrain snelheid lager. Jou FIA profiel is niet aangepast denk ik, je zit daar nog met de cap van 8mbit. Servicedesk opbellen, aangeven dat het modem op een juiste snelheid intrained maar dat je nog steeds de oude snelheid haalt en vragen of ze daar een ticket voor aan willen maken. Ik zou mobiel bellen en niet met je IPB lijn omdat ze zeer waarschijnlijk het modem moeten resetten en wat tests uit moeten voeren voordat ze een ticket aan willen maken. En ja, mobiel bellen is duurder, gewoon even vragen voor een credit van je belkosten aan het eind van het gesprek.

Nogmaals: als jij een intrain snelheid van 19mbit hebt zit je gewoon op een adsl2+ kaart en ligt het niet aan je binnenbekabeling of aan de DLM. Als het daar wel aan ligt dan is je intrainsnelheid namelijk ook zo laag.. Mocht het niet aan je FIA profiel liggen dan is het modem naar zijn grootje maar ik ga er vanuit dat je profiel niet goed staat.

[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 12-07-2010 18:32 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Laatst online: 10:19
Geweldig.. ik zit nu al een paar dagen vast op 1 mbit downstream met drops naar 512, 256 en zelfs 120 kbit. :S Eerst die helpdesk gebeld, blijven ze doorvragen over mijn experiabox. Terwijl ik al 10 keer gezegd had dat ik een Thomson Speedtouch 546 modem heb. Op het laatst zegt hij dat ik maar het service-monteur nummer moet bellen...

Vrijdag dat nummer maar is gedraaid, want onze bekabeling is ook een zooitje. Gelijk een afspraak voor maandag (vandaag) 3 uur gemaakt. Om 3 uur geen monteur te bekennen, 4 uur nog steeds geen monteur gezien. Dan maar nog is dat servicenummer bellen, zeggen ze daar dat ze niets afweten van een afspraak...
Nu staat er een afspraak voor aankomende vrijdag. :(

Lang leve KPN, vooral als je afgelegen woont op de veluwe (ongeveer 4 km van de centrale) ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
@Gameboy, alle bekabeling van mijn isra naar mijn router is van KPN, zijn de bijgeleverde kabels die bij KPN in de doos zitten. ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn kabels ligt, zal als extratje het DSL kabeltje van ISRA naar Router vervangen (Die is 5 jaar oud ;-) ) en kan ik als enige rijmen met FEC errors op de Upload. maar zelfs die zijn zo laag dat mijn snelheid daar geen hinder van kan/mag ondervinden.

@Icem, Ik ben net zoals jij overtuigd dat het in mijn FIA profiel zit, ik zit op 950 meter van de centrale, heeft kpn gisteren nogmaals bevestigd, (en dis is ook de enige centrale bij ons in het dorp)
Zal ze het FIA profiel nog even aan het verstand brengen.

Dit zijn de waarde die KPN meet:

Afstand van de lijn: 0.95 km

Upstream (Contract Bitrate): 1024 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 16384 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 1028.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 20050.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1290.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 23496.0 kb/s

Gemeten snelheden bij speedtest 6.72 MB Down en 0.82 Up. (mijn oude abo van 8 mbit is dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hoi! Ook een vraagje over de snelheid. Bij mij is de verbinding ook nog niet sneller geworden. Ik zit schijnbaar ver van de centrale en ik krijg nog steeds maar 10mbit down en 1mbit up. Dit heeft een KPN monteur toen der tijd ook al bij mijn binnenkomende punt gemeten toen het 20mbit moest zijn.

De vraag is dan ook: Heb ik voor die nieuwe modulatie om 40mbit te krijgen niet een andere modem nodig?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
@itxs:

Die meetwaardes van KPN zien er helemaal prima uit, vooral de haalbare upload van 1290 kb/s geeft inderdaad aan dat er geen probleem met de bekabeling is. Download is ook prima.

Tja, dan toch maar via KPN uit laten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
KappeNou schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:56:
Hoi! Ook een vraagje over de snelheid. Bij mij is de verbinding ook nog niet sneller geworden. Ik zit schijnbaar ver van de centrale en ik krijg nog steeds maar 10mbit down en 1mbit up. Dit heeft een KPN monteur toen der tijd ook al bij mijn binnenkomende punt gemeten toen het 20mbit moest zijn.

De vraag is dan ook: Heb ik voor die nieuwe modulatie om 40mbit te krijgen niet een andere modem nodig?
Als je zodanig ver van de centrale woont dat je maximaal haalbare snelheid 10 mbps downstream is, gaat er helemaal niets gedaan kunnen worden om daar meer uit te persen. Ook met VDSL2 gaat er geen bitje extra door de lijn. Sterker nog, als je afstand tot de centrale meer is dan ca. 2,5 kilometer, gaat VDSL2 zelfs langzamer dan ADSL2+ , alhoewel er nog wel wat getweaked wordt aan de apparatuur om op langere afstanden wat meer te kunnen realiseren.

VDSL2 is geen wondermiddel, het is alleen op korte afstanden mogelijk om sneller te kunnen dan ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat is een dus een beetje jammer. Met ADSL naar ADSL2+ ging ik van 8mbit naar 10mbit :X Dan gaat het denk ik toch overstappen worden naar een andere provider, want dit gaat nergens meer over.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
KappeNou schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:14:
Dat is een dus een beetje jammer. Met ADSL naar ADSL2+ ging ik van 8mbit naar 10mbit :X Dan gaat het denk ik toch overstappen worden naar een andere provider, want dit gaat nergens meer over.
Tja, dan heb je alleen de keuze uit een kabelaar (als je geen glasvezel kunt krijgen). Geen enkele xDSL-provider zal sneller kunnen dan diezelfde 10 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
kan iemand mij misschien helpen? Want ik zit met een probleempje wat iets met internet heeft te maaken.
Waardoor mijn snelheid gehalveerd is, niet constant is en om de haverklap heb ik een helfuur helemaal geen verbinding. nadit alles constateerde ik dat er een paar uitroeptekens in mijn apparaatbeheer stonden onder netwerkadapters. bij elke gaaf hij onder eigenschap aan ,apparaat start niet.
http://img121.imageshack.us/img121/8690/cukljgckv.png

Als iemaand mij snel kan helpen, zodat ik mn computer niet opnieuw hoef te installeren.
Want dit is knap vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
Ik zie dat je alleen maar een WLAN adapter hebt staan onder netwerkadapters. Daarom ga ik er vanuit dat je ook via WLAN verbindt naar je modem toe?

In dat geval is er een ander apparaat in de omgeving die stoort op het WLAN signaal van je eigen modem/router...

Kijk of je je eigen modem/router op een ander kanaalnummer kunt zetten, en pak daarbij geen voorkeurskanaal zoals 1, 6 of 11. De kans is groot dat die juist door andere accesspoints ook gebruikt worden, en dan schiet je er weinig mee op...

Ook mobiele zendapparatuur, DECT telefoons, magnetrons, babyfoons, en zo nog duizend-en-een andere draadloze apparaten gebruiken allemaal dezelfde frequenties als WLAN, dus kunnen allemaal storing opleveren.

Als het probleem blijft, kun je met software als NetStumbler of inSSIDer op zoek gaan naar mogelijke storingsbronnen.

Helaas is de werking van WLAN nooit te garanderen, dus als het uiteindelijk echt niet beter gaat zul je op UTP bekabeling moeten overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
he bedankt !! ,ik ben dr al achter ik had de modem eerst in het frontpannel zitten .
En nu achterin het moederbordt, ''wat dus het probleem is''. weer voorin gestoken en viola 1700+ kb/s
Dat het nog zoveel kan scheelen die 40cm .

maar die uitroep tekens weet ik nog steeds niet. maar de internet speed is weer goed en dat is voor nu het belangrijkste. :)

[ Voor 21% gewijzigd door jbkappirossi op 14-07-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is alleen wel ontzettend off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Waarom is er geen Algemeen KPN topic dan? (teminste, deze kan ik niet vinden)

Lijkt mij 10x zo makkelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gezien dat jbkappirossi ook geen KPN-gerelateerd probleem had, lijkt me dat ook niet nuttig in deze.

Dit topic gaat over snelheidsverhogingen van KPN. Laten we daar mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Snelheidsverhoging ben ik altijd voorstander van. Helaas zit heb ik 8 mbit en adsl2 is hier nog niet. Ik woon 600 meter van de centrale. Toch jammer dat KPN niet alle centrales ombouwd naar ADSL2, meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat ze dat gingen doen. We lopen 2 generaties achter zo'n beetje. Kabel hebben we niet (satelliet) daar behaal je momenteel erg leuke snelheden mee.

Iemand enig idee hoe het zit met de centrales geschikt maken voor adsl2? Want de verhogingen zie je regelmatig langskomen alleen hebben sommige mensen er niks aan. Dan heb je liever een flinke prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
CyBeR schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:54:
Gezien dat jbkappirossi ook geen KPN-gerelateerd probleem had, lijkt me dat ook niet nuttig in deze.

Dit topic gaat over snelheidsverhogingen van KPN. Laten we daar mee verder gaan.
Modbreak:Beste jbkappirossi, zoals je kan lezen in de Het algemeen beleid is trollen of onzin replies maken niet de bedoeling. CyBeR heeft volledig gelijk, dit topic gaat over de snelheidsverhogingen van KPN. Heb jij een Internet/Netwerk probleem, dan is Netwerken een betere plaats voor je.

Gelieve dergelijke onzin uitingen voor je te houden..

[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 15-07-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Binnetie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:53:
Snelheidsverhoging ben ik altijd voorstander van. Helaas zit heb ik 8 mbit en adsl2 is hier nog niet. Ik woon 600 meter van de centrale. Toch jammer dat KPN niet alle centrales ombouwd naar ADSL2, meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat ze dat gingen doen. We lopen 2 generaties achter zo'n beetje. Kabel hebben we niet (satelliet) daar behaal je momenteel erg leuke snelheden mee.

Iemand enig idee hoe het zit met de centrales geschikt maken voor adsl2? Want de verhogingen zie je regelmatig langskomen alleen hebben sommige mensen er niks aan. Dan heb je liever een flinke prijsverlaging.
Het gaat om snelheidsverhogingen, of het adsl, 2, 2+ of vdsl is maakt niet uit, de minimale snelheid die d'r doorheen gejast wordt wilt KPN op 8Mbit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Binnetie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:53:

Volgens mij zijn zo'n beetje alle centrales waar dat nuttig is nu wel ADSL2-geschikt? Als jij nog op 'origineel' ADSL zit, bel eens met KPN. Zou me niets verbazen als dat eenzelfde concept is als de Premium-abo's en VDSL2.. Pas omzetten als ze er om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Laatst online: 11:30
Wij hebben ook Kpn iptv + internet en bellen extra, maar we hebben nog niks gemerkt van een snelheids verhoging en de ping is momenteel ook een ramp

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/882529700.png

Ik had kpn gebeld, die zeiden dat we nu op 11mbit zitten omdat er anders instabiliteit zou optreden, maar ik heb deze snelheid maar 2x gehaald en dat was midden in de nacht.

Verder word ik helemaal gek van deze ping, want echt alles duurt lang =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:17
@yniezink, je ping is zo hoog dat het waarschijnelijk is dat bv torents of news jouw verbinding dicht trekken.

Probeer eens te pingen naar je gateway als de ping tijden naar het internet hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
canonball schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:04:
@yniezink, je ping is zo hoog dat het waarschijnelijk is dat bv torents of news jouw verbinding dicht trekken.

Probeer eens te pingen naar je gateway als de ping tijden naar het internet hoog zijn.
Ik had deze snelheids/ping test net gedaan, waarbij ik alle computers had uitgeschakeld en zelfs de ontvanger bij de tv van het stroom had gezet. Verder was ik niet aan het downloaden, of had ik 1 van deze programma's ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c41805c8466b/4c41805c53533-ping_naar_gateway.thumb.jpg

Sorry voor de dubbel post, ik had de edit knop niet gevonden omdat ik niet was ingelogd.

[ Voor 18% gewijzigd door yniezink op 17-07-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Ik zit hier nog steeds op de helft van wat ik eerst had.. en als ik KPN bel zeggen ze doodleuk dat 4Mb het hoogste is wat ik kan halen met dit abo en geloven ze niet dat we daarvoor 8Mb hadden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Onze lijn kan 20mbit aan volgens kpn, en we zouden 16 krijgen, maar vanwege instabiliteit krijgen we maar 11, maar zelfs deze 11 krijgen halen we niet.

Nog maar niet te spreken over wanneer de settupbox word aangezet, dan trekt die ook nog is een gedeelte van het internet weg en houd ik nog maar een download over van zo'n 700kb/s met newsleecher..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:48
yniezink schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:05:
Onze lijn kan 20mbit aan volgens kpn, en we zouden 16 krijgen, maar vanwege instabiliteit krijgen we maar 11, maar zelfs deze 11 krijgen halen we niet.

Nog maar niet te spreken over wanneer de settupbox word aangezet, dan trekt die ook nog is een gedeelte van het internet weg en houd ik nog maar een download over van zo'n 700kb/s met newsleecher..
Als jij een haalbare snelheid van 20mbit hebt en een intrainsnelheid van 11 dan is er iets mis met je bekabeling in huis. Kijk dat allemaal na, sluit het modem (het liefst direct zonder splitter, wordt alleen lastig als je pstn telefonie hebt) met een nieuwe tel kabel (van +- 50cm) aan op het isra punt. Geef je modem een factory reset en bel daarna op voor een DLM reset. Wacht 10 dagen af (en ga in die 10 dagen ook niet met je modem prutsen, laat hem gewoon aanstaan) en kijk dan wat je intrain snelheid is.

Als jij met nieuwe bekabeling, zonder splitter na een factory reset en een DLM reset nog steeds maar 11 mbit krijgt dan zou ik opnieuw opbellen en vragen of ze een ticket aan willen maken.

...

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste