Hier bij mij in t dorp Haulerwijk ( fryslan ) met 3000 + inwoners is t rare dat kpn wel de snelheid verhoogd maar dat dit niet voor iedereen van toepassing schijnt te zijn.
Mijn moeder die straat verder op woont en ipb basis heeft loopt nu op 8 mb en die is dus verhoogd van 4 mb in t weekend van 10 april toevallig was me broertje jarig en ik was benieuwd en toen ik in gelogd was op de experia box zag ik dat er andere waarden in stonden en na enkele refreshes stond ie uit eindelijk op 8000 / 1024.
Dus ik helemaal enthousiast dat snelheid in dorp omhoog zou zijn gegaan dus ik toen ik eindelijk thuis was ... voor mij niet dus. Dus ik dacht mss dat ik maar even wachten moest wat ik gedaan heb en ik uiteindelijk vorige week maar eens gebeld heb met kpn hoe dat zat. werdt me gezegd dat ik snelheid had die ik zou moeten hebben en ik dus gezegd dat als de snelheid werdt verdubbeld ik 16 mb moest hebben op mijn extra abbo, wat bevestigd werd.. naar het schijnt is 8mb de hoogste snelheid haalbaar hier.
Nu deed ik gisteren een postcode check op mijn postcode op de kpn pagina door op bestellen te drukken bij ipb en dan een abbo te kiezen.
wat schetst mijn verbazing...
Premium .. op uw adres niet beschikbaar als alternatief bieden we u ipb basis aan ( 8mb )
ik dacht raar ik heb extra waarom wordt dat niet als alternatief aangedragen dus op nieuw bestellen gedrukt maar dan bij ipb extra.
Extra .. op uw adres niet beschikbaar als alternatief bieden we u ipb basis aan
dus ik denk nu echt zo van hallo waar gaat t over wel aanbieden via mijn kpn in loggen en dan abbo wijzigen en ik heb zelfs extra maar extra is niet eens beschikbaar en technisch mogelijk via de postcode check rara hoe kan dat
dus zal maar eens weer gaan bellen van de week hoe dat nou weer precies zit want ik vind t wel erg raar dat dit zo is en voor mensen die er niet op letten maar de snelheid van het Basis abbo krijgen en betalen voor t Extra abbo ..
lekker is dat wel zeggen er komt een snelheidsverhoging is ruim op internet te lezen geweest ( heb geen brief gehad ) maar alleen voor veel mensen niet van toepassing.