KPN snelheidsverhoging?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:47
Dit is de storingstwitter van kpn: http://twitter.com/KPN_Storing

En voor andere berichten moetje ff zoeken op dingen als #kpn #storingkpn enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Thanks. Vandaag is het wel heel erg hoor, zonder te overdrijven heb ik wel een stuk of 40-50 keer naar het Thomson schermpje moeten kijken.. kan gewoon niks doen :(

'Gelukkig' gaat hij vanzelf weer aan en met een beetje geluk houdt hij het 10 minuten vol.. maar ook dan met bijna alleen maar dips in de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
ze hebben mij nu op een nieuwe telefoon lijn naar de centrale gezet en mijn problemen zijn al veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Sander H schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:02:
Thanks. Vandaag is het wel heel erg hoor, zonder te overdrijven heb ik wel een stuk of 40-50 keer naar het Thomson schermpje moeten kijken.. kan gewoon niks doen :(

'Gelukkig' gaat hij vanzelf weer aan en met een beetje geluk houdt hij het 10 minuten vol.. maar ook dan met bijna alleen maar dips in de snelheid.
Heb het ook gehad maar ben iig blij dat ik een nieuw modem krijg.ik denk dat ze met de software hebben zitten kloten en sinds dien de problemen begonnen zijn.
Ik haal overigens geen hoge snelheden meer. Met 1 mbit mag ik in m'n handen knijpen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Net maar eens met KPN gebeld. De medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen..

Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
weet iemand of ik nog een snellere adsl verbinding aankan
wat de waardes aangeven over de lijn bedoel ik

ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 8000 kbps 960 kbps
Line Attenuation 23.3 db 12.0 db
Noise Margin 7.9 db 6.0 db

was het niet zoiets dat als de Noise Margin onder de 6 db komt de verbinding word teruggezet ivm stabiliteit?
in dat geval kan de upload niet hoger dan 960 zijn denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Goofy1978 op 24-08-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
Pino112 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:23:
Toen de KPN maar eens gebeld.
De DLM is dus vastgezet op 4Mbit. Hij heeft gekeken of hij van afstand de DLM kon resetten, maar dit zou niet veel uitmaken omdat de DLM zichzelf na een poosje toch weer vastzet op 4Mbit, omdat de verbinding te onstabiel/teveel weerstand heeft.. :?
Heb vandaag de modem definitief in de meterkast gezet en een kabel getrokken naar de router.
Tóch maar weer naar de KPN gebeld, en meteen gevraagd of ze een DLM-reset wilden doen.
Volgens deze meneer was dat geen probleem, ik ben benieuwd of de snelheid weer naar 8Mbit gaat.

Sommige medewerkers verdienen echt een pluim d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:
Heb mezelf maar eens geregistreerd omdat ik toch wat vragen heb waar ik niet uit kom, ondanks alle info hier.

Hebben een Premium abbo (foutje van moeders 2 jaar geleden... maar heb er laptop aan overgehouden) maar als ik kijk naar het gemiddelde resultaat op speedtest.net, dan zitten we gemiddeld op 13.2 mb/s dl en 0.8 mb/s ul. Lijkt mij niet zoals het hoort met een premium abbo van 20mb en wat nu tot 40 mb zou moeten zijn. Weet niet hoever ik van een/de centrale hier zit.

Hier de uitslag van de laatste test:
[afbeelding]

En hieronder de info uit de Siemens SX551:
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 15340 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 25 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Wat feiten:
  • Sx551 staat in de meterkast, ca. 50 cm van het ISRA aansluiting.
  • Kabel gaat vanuit de isra naar kastje met daarop een telefoon en ADSL. Vanuit de aansluiting ADSL gaat een cat5 kabel naar de SX551.
Vragen,
  • Is deze aansluiting nu wel of niet goed?
  • Cat5 kabel vervangen door cat5E kabel en wat voor lengte aanhouden.
  • Nuttig om KPN te bellen met de vraag waarom ik zo'n "trage" verbinding en om deze om te zetten naar VDSL?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Voel me nu eigenlijk nogal genaait door de KPN met me dure abbo welke binnenkort afloopt en dus kan overstappen ook al wil ik dat eigenlijk niet ivm ik altijd een goede berbinding hebben en nooit storing met de telefoon.

Groet Hans
Heb maar eens contact gezocht met de KPN en wat blijkt, zit op 2,5 km van de centrale en kan dus een hogere snelheid wel vergeten. Glas zit er voorlopig nog niet in volgens de beste man, die overigens meer deed dan ik vroeg. Kreeg ook het advies een brief/mail te sturen ivm een duur abbo en niet te halen snelheiden en dat men ons een te duur abbo heeft verkocht wat men nooit kon waarmaken terwijl men wist waar wij wonen en waar de centrale staat.
Ga dus terug naar een abbo Extra van 16 iets. Hebben niet naar een ander provider gekeken omdat wij eigenlijk nooit problemen hebben met bellen en internetten via KPN en geen nieuwe emailadressen willen hebben.

Allen bedankt voor de info en hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Volg het topic al een tijdje en zo'n 3 weken geleden heb ik ook maar eens contact opgenomen met KPN aangezien ik tot max. 16Mbit zou moeten hebben echter blijft het steken op 8Mbit.

Volgens de helpdesk zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om 16Mbit op mijn adres te krijgen (centrale zit op amper 300 meter :)) En de medewerker zou iets aanpassen om te kijken of het mogelijk was om die 16 Mbit te krijgen. Waarschijnlijk een aanpassing in de centrale want een paar dagen later is mijn modem (Speedtouch 780) automatisch gereset. Echter heeft dit niets opgeleverd. In mijn modem zie ik de onderstaande gegevens staan:

Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.996

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 10,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 6,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 23,5

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 20 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 36.023 / 186.961
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 7
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 14 / 5

Kan iemand op basis van de bovenstaande gegevens zeggen of er nog mogelijkheden zijn of waar er mogelijke knelpunten zijn in deze configuratie? Ik lees van alles over de SN-marge maar mij is niet duidelijk of die bij mij nu wel of niet goed is.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Pino112 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
.

Sommige medewerkers verdienen echt een pluim d:)b
Nou met de nadruk op sommige dan inderdaad.

• QuiCk01
Sander H schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:34:
Net maar eens met KPN gebeld. De medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen..

Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem :)
Ben benieuwd wat bij jou de oplossing is/was want hier heb ik nogsteeds dezelfde problemen helaas.

• Sander H
Heb er toevallig net een ander topic over gemaakt, bij mij was het modem inderdaad kapot en nu vervangen door een nieuwe. Geen uitvallers meer gehad sinds vanochtend 10u. Maar nog wel snelheidsproblemen, zie KPN - Lage internetsnelheid, hoge downloadsnelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 21:40
Stimpy001 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:26:
Volg het topic al een tijdje en zo'n 3 weken geleden heb ik ook maar eens contact opgenomen met KPN aangezien ik tot max. 16Mbit zou moeten hebben echter blijft het steken op 8Mbit.
Wij hadden precies hetzelfde probleem.
(Hier voor hadden we het probleem dat het modem maar tot 4Mb kon intrainen, maar sinds we van ADSL1 naar ADSL 2 zijn omgezet, enkele weken terug, zitten we strak op 8Mb)
Volgens de helpdesk zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om 16Mbit op mijn adres te krijgen (centrale zit op amper 300 meter :)) En de medewerker zou iets aanpassen om te kijken of het mogelijk was om die 16 Mbit te krijgen. Waarschijnlijk een aanpassing in de centrale want een paar dagen later is mijn modem (Speedtouch 780) automatisch gereset. Echter heeft dit niets opgeleverd.
De afstand tot onze centrale is ca. 700 meter, dus in theorie is die 16Mb makkelijk mogelijk.
Dit werd mij door de 1e-lijn ook steeds bevestigd.
Modem is tijdens het overzetten van ADSL1 naar ADSL2 even offline geweest, maar trainde hierna strak in op waardes van 8Mb. (terwijl we dus betalen voor het 16Mb abbo)
In mijn modem zie ik de onderstaande gegevens staan:

Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.996

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 10,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 6,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 23,5

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 20 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 36.023 / 186.961
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 7
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 14 / 5

Kan iemand op basis van de bovenstaande gegevens zeggen of er nog mogelijkheden zijn of waar er mogelijke knelpunten zijn in deze configuratie? Ik lees van alles over de SN-marge maar mij is niet duidelijk of die bij mij nu wel of niet goed is.
Hier dan die van mij, ter vergelijking :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Actief: 8 dagen, 14:26:51
DSL-type:   ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  1 028 / 7 994

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]:   2 679 / 3 843

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,4 / 9,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,7 / 10,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    7,4 / 17,1

Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern):   18 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / -
Verbindingsverlies (extern):    -

Foutseconden (lokaal/extern):   20 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   887 / 13
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   9 / 9

De 2e-lijn meld mij na enkele keren bellen (hier gaat weken tijd overheen btw): Het ligt aan de KPN centrale.
Omdat KPN blijkbaar het geld niet over heeft om deze up te graden (kortom: nieuwere kaarten erin zodat de 16Mb gehaald kan worden) zitten wij met de oude kaarten, die tot maximaal 8Mb kunnen.
Nou weet ik niet hoe groot jullie centrale is, maar de kleinere centrales zijn dus in dit geval de pineut..

Ik vind het overigens een dikke naaiactie van KPN hoe ze momenteel met hun klanten omgaan..
Ze bieden 3 abonnementen aan: Basis, Extra & Premium.
ALLE mensen op deze centrale kunnen maximaal de snelheid van Basis halen. (8Mb dus)
KPN WEET van elke klant met het Extra abbo (of zelfs premium) dat deze de beloofde snelheid niet kunnen halen, maar ondertussen sturen ze wel mooi elke maand een rekening voor dit extra dure abbo.
(€120 per jaar voor.... niets |:()
Het is dat ik er flink achteraan gebeld heb om er achter te komen hoe het allemaal zit.
Ik ga dus (nu het eindelijk fatsoenlijk draait, na 1 jaar ofzo) nog zeker even KPN duidelijk maken dat ik dit dikke smeer streken vind, en dat ik dus voor niets enkele maanden lang 10 euro te veel betaald heb, ik er 6 keer achteraan heb moeten bellen, ik 2 keer een middag thuis moest blijven omdat ze een monteur langs wilden sturen, en ik dus ook tig keer dat modem van hun heb gereset omdat de boel weer niet werkte en thuis de kabels vervangen omdat ik er maar van uit moest gaan dat het probleem bij ons thuis lag..
Uiteindelijk bleek het dus toch aan hun kant te liggen (oude kaarten in centrale / slechte kabels aan hun kant)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 15:36
Na alle laatste berichten gelezen te hebben heb ik een mooie nieuwe aanvulling.

De afgelopen paar dagen is het met mijn Siemens Experiabox SX551 een groot feest! Hij disconnect elke dag een aantal keer zijn verbinding. Softreset werkt. Hij blijft het, met veel geluk, weer een half uur doen. Met pech: 5minuten.

Vorige week was alles nog "normaal" wel viel af en toe wifi uit.

Wie kent dit probleem?

Morgen zal ik KPN eens even bellen. Ik heb het vermoeden dat de experiabox aan het overlijden is. Hij komt uit 2006, ik weet niet of het normaal is dat hij na 5 jaar mankementen gaat vertonen? :?

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

• SimD
Vandaag viel het modem weer direct uit. Ik heb hem toen direct weer gereset en daarna gelijk KPN gebeld.

Ik had verwacht weer uren aan de telefoon te moeten hangen, maar boven alle verwachtingen had ik de beste man binnen 2 min aan de lijn!

Op het moment dat hij mijn lijn ging checken viel WEER mijn verbinding weg! Dus direct ook het telefoon gesprek...

Nogmaals KPN gebeld maar dan met een mobiele telefoon. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe medewerker aan de telefoon.

Na een controle bleek idd mijn experiabox niet meer goed te functioneren. Er wordt een nieuwe toegestuurd, binnen 2 dagen moet hij in huis zijn. Hopelijk staakt de pakket post niet (A)

Ik moet zeggen, geweldige service! Snel aan de lijn, vriendelijk en niet van het kastje naar de muur gestuurd.

Mag ook wel eens gezegd worden voor KPN. Dikke pluim!

Nu hopen dat het nieuwe modem wel goed functioneert...

Owja.. ik had een Siemens SX551. Deze wordt vervangen voor een nieuwer model, ik ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door SimD op 25-11-2010 13:39 . Reden: Type vermelding vergeten ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@ Hierboven, heb jij geluk... Ik word altijd doorgestuurd met iemand van de "technische dienst".

Yeah right.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
D4NG3R schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:05:
@ Hierboven, heb jij geluk... Ik word altijd doorgestuurd met iemand van de "technische dienst".

Yeah right.
Gewoon meteen zeggen wat je wilt, of wat er is.
Heb ik ook gedaan, meteen gezegd dat ik een DLM Reset wilde, werd meteen gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Vanmorgen besloten om KPN op te zeggen. Kan bij een kabelprovider meer voor net iets minder krijgen. Daar komt dan vervolgens bij dat de opstelling in mijn huis ook veel gunstiger en handiger wordt.

Afijn, 1 ding kan ik niet goed terugvinden. Als ik mijn KPN internet abonnement opzeg, sluiten ze dan meteen de telefoonlijn ook af? Daar wil ik namelijk ook vanaf. Die lijn ligt er alleen voor ADSL, niet om te telefoneren alhoewel er wel een nummer aan gekoppeld is.

Verder staat op de website van KPN dat je moet bellen om op te zeggen. Is dat tegenwoordig goed te doen of nog steeds heel knullig geregeld? Een collega van me had er vorig jaar heel veel nasleep problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN: Extra vs Basis abo
Gisteren een brief met 'aanbieding' van KPN gekregen zodat ik 10 euro minder per maand ga betalen. Wat is het geval; ze stellen dat op mijn adres geen 16mb mogelijk is maar max 8mb terwijl ik al lang een extra abo heb. Ze doen het nu voorkomen dat ze heel attent zijn maar natuurlijk hebben ze me in de periode hiervoor gewoon genaaid voor een tientje extra per maand... Na wat kastje-muur telefoontjes (in de brief staat nadrukkelijk GEEN telefoonnummer maar dat je eea via internet MOET regelen met een 'speciale code' waarmee alleen ik recht heb op 10 euro minder kosten, staaltje typische kpn marketing) eindelijk klantenservice die mij groot gelijk gaf en direct een klacht heeft opgenomen/ingediend. Binnen 10 dagen hoor ik hoe ze mij gaan compenseren. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:49:
KPN: Extra vs Basis abo
Gisteren een brief met 'aanbieding' van KPN gekregen zodat ik 10 euro minder per maand ga betalen. Wat is het geval; ze stellen dat op mijn adres geen 16mb mogelijk is maar max 8mb terwijl ik al lang een extra abo heb. Ze doen het nu voorkomen dat ze heel attent zijn maar natuurlijk hebben ze me in de periode hiervoor gewoon genaaid voor een tientje extra per maand... Na wat kastje-muur telefoontjes (in de brief staat nadrukkelijk GEEN telefoonnummer maar dat je eea via internet MOET regelen met een 'speciale code' waarmee alleen ik recht heb op 10 euro minder kosten, staaltje typische kpn marketing) eindelijk klantenservice die mij groot gelijk gaf en direct een klacht heeft opgenomen/ingediend. Binnen 10 dagen hoor ik hoe ze mij gaan compenseren. Hou jullie op de hoogte.
Dat is idd schandalig! Dit wisten ze allang! Maja... wat de gebruiker niet weet hé.

Ik heb intussen mijn nieuwe modem. De Arcadyan dacht ik. De modem had ik al de volgende dag in huis kunnen hebben, maar aangezien er niemand thuis was had ik hem de vorige dag gelukkig.

Binnen 2 dagen had ik dus een nieuw modem en het probleem is opgelost!

Als KPN nou zo vriendelijk is voor elke klant, zou het enorm veel schelen.

Ik denk wel dat je goed en met verstand van zaken de klantenservice moet bellen zoals hierboven werd vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag werd ik gebeld door de heer Ten Voorde van KPN. Hij wilde uitleggen hoe of wat. Op mijn vraag of hij dan ook met een voorstel kwam antwoorde hij nee, hij wilde even uitleggen hoe of wat. Na veel om de hete brij heendraaien wilde hij, nou vooruit het mag eigenlijk niet en we hoeven het zeker niet, 3 maanden het verschil compenseren. NA protest (het gaat om 6 maanden) werden dat er vier. Ik vroeg of hij dat schriftelijk kon bevestigen maar dat deed KPN nooit en ook nu niet. Dus of ik nu akkoord ging. Ik zei nee, pas als ik schriftelijk een voorstel van jullie heb kan ik wel of niet ja daarop zeggen. "Dan zet ik neer dat u niet akkoord gaat", aldus Ter Voorde. Ik stelde nogmaals dat ik pas weet of ik akkoord ga als ik schriftelijk hun voorstel heb hoe zij de 6 maanden denken te compenseren. Uiteindelijk heb ik meerdere keren gesteld: KPN stuurt facturen voor diensten die ze niet leveren. Vindt u dat correct? Ik vind dat niet kunnen. "meneer, u doet vijandig en wij komen er niet uit. Gaat u nu akkoord of niet?"... et cetera. Uiteindelijk gesprek beeindigd zonder oplossing. Iemand Tips voor voortgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
  • Laatst online: 24-08 09:14
Blijven bellen, en je probleem blijven vertellen. Tot zo vaak dat hun systeem overspoeld word met problemen van jouw. Zodra je 'n herkende beller word, word je al stukken serieuzer genomen. Dat was bij mij althans het geval.

Een telefonisch medewerker van KPN wist me zelfs te vertellen dat het mogelijk is om nu al een Arcadyan router te krijgen. Toen ik vroeg hoe, was hij snel klaar met de tip: "Blijven bellen, en blijven klagen. Zo stuurt KPN vanzelf een nieuwe router naar je toe, en uit gebruikers ervaringen is deze stukken beter!"

Ik heb nog geen Arcadyan, maar mijn problemen zijn allemaal opgelost. En mijn internet is zelfs (volgens de router) bijna 10% in snelheid naar boven gegaan.. vreemd allemaal maar ik vind het top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56
Ik wil eerst even zeggen dat ik er niet denderend veel verstand van heb :(

Maar ik heb een probleem, net zoals meer mensen in dit topic al gemeld hebben, dat we niet de beloofde snelheid halen. Momenteel hebben we thuis InternetPlusBellen Extra 16 - 2 Mb/s. Maar als ik speedtest doe dan haal ik gemiddeld maar 11/0.8, met de speedtest van BBned haal ik gemiddeld ook 11Mbps ...

Nu heb ik dat voorgelegd in de winkel, maar hun schuiven het meteen af op het feit dat het maximale snelheden zijn, en dus niet de daadwerkelijk behaalde snelheid en verder doen ze niks :? . Nu weet ik wel dat de beloofde snelheden ook niet altijd de behaalde snelheden zijn. Maar ik vind het nogal veel verlies. De afstand tot de wijk centrale is ongeveer 1,4 kilometer (Is dat een te grote afstand ?). We hebben overigens de Siemens Gigaset SX55x Experiabox.

En misschien dat iemand mij feedback kan geven op deze gegevens:

ADSL Line

Maximum line rate: 13386 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Misschien dat jullie wat opheldering hebben, over wat er wel en niet mogelijk is wat betreft beloofde snelheid en het binnenhalen van snelheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Thieudebeu schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:35:
Ik wil eerst even zeggen dat ik er niet denderend veel verstand van heb :(

Maar ik heb een probleem, net zoals meer mensen in dit topic al gemeld hebben, dat we niet de beloofde snelheid halen. Momenteel hebben we thuis InternetPlusBellen Extra 16 - 2 Mb/s. Maar als ik speedtest doe dan haal ik gemiddeld maar 11/0.8, met de speedtest van BBned haal ik gemiddeld ook 11Mbps ...

Nu heb ik dat voorgelegd in de winkel, maar hun schuiven het meteen af op het feit dat het maximale snelheden zijn, en dus niet de daadwerkelijk behaalde snelheid en verder doen ze niks :? . Nu weet ik wel dat de beloofde snelheden ook niet altijd de behaalde snelheden zijn. Maar ik vind het nogal veel verlies. De afstand tot de wijk centrale is ongeveer 1,4 kilometer (Is dat een te grote afstand ?). We hebben overigens de Siemens Gigaset SX55x Experiabox.

En misschien dat iemand mij feedback kan geven op deze gegevens:

ADSL Line

Maximum line rate: 13386 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Misschien dat jullie wat opheldering hebben, over wat er wel en niet mogelijk is wat betreft beloofde snelheid en het binnenhalen van snelheden ?
1.4KM is ver ja, er kan ~700m worden afgelegt zonder snelheidsverlies. Daarna gaat het hard..

Met een 16Mb/s verbinding haal je op 1.4KM ongeveer.. 13Mb/s. Kijkend naar jouw stats klopt dat zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Dus, dan is daar verder helemaal niks aan te doen .... ?

Bedankt voor je info in ieder geval.

Edit; Eigenlijk wel stom dat de afstand dan zo groot is.. Het is niet zo dat ik in een dorp woon. (Den Bosch)

[ Voor 36% gewijzigd door Thieudebeu op 06-12-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Nou ja, je noise margins hangen op 6dB, dus dat is zelfs al op de potentiële rand van instabiel raken. Misschien dat een ander modem een hogere snelheid synct, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Hoe kan ik mijn noise margins checken? Misschien ook wel eens leuk om dat uit te zoeken, verklaard waarschijnlijk al een hoop bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Even je ip adres achterhalen. Invoeren bij je browser. Dan kun je in je modem komen. En zodoende kun je allerlei gegevens achterhalen.

Ik moet volgens de kpn winkel even bellen voor de nieuwe Experia modem, het bereik op zolder is momenteel sowieso slecht. hopelijk synct ie ook hogere snelheden. Ik laat het nog wel weten.

Edit: na 3 keer iemand anders aan de lijn gehad te hebben, komen ze tot de conclusie dat er niks mis is met de oude router zodoende krijgen we geen nieuwe router. Terwijl ze in de winkel heel iets anders zeiden... Beetje ironisch dat ze reclame maken met deze zin; Betrouwbaar en stabiel netwerk van KPN 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Thieudebeu op 06-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Ik weet hoe ik in de router kom, dat is verder geen probleem. Maar waar kan ik de noise margin vinden? Ik heb een Thomson TG789vn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Ik heb het gevonden, wie kan me vertellen wat er precies gaande is bij mijn lijn? Ik weet niet waar ik op moet letten..

Actief: 12 dagen, 13:01:49
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.366 / 13.430
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,7 / 14,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,3 / 34,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 4,0
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 1.087 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.021.316 / 1.499
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.474 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 12.754 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:20
Thieudebeu schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:41:
Even je ip adres achterhalen. Invoeren bij je browser. Dan kun je in je modem komen. En zodoende kun je allerlei gegevens achterhalen.

Ik moet volgens de kpn winkel even bellen voor de nieuwe Experia modem, het bereik op zolder is momenteel sowieso slecht. hopelijk synct ie ook hogere snelheden. Ik laat het nog wel weten.

Edit: na 3 keer iemand anders aan de lijn gehad te hebben, komen ze tot de conclusie dat er niks mis is met de oude router zodoende krijgen we geen nieuwe router. Terwijl ze in de winkel heel iets anders zeiden... Beetje ironisch dat ze reclame maken met deze zin; Betrouwbaar en stabiel netwerk van KPN 8)7
Welk bereik op zolder is slecht? Als je het hier over wifi hebt, dan is dat niet zo raar. Wifi kun je niet van verwachten dat het 2 verdiepingen penetreert en je nog een mooie verbinding kunt opstellen. Heb je packetloss op een bekabelde verbinding, dan is er wrs of iets mis met je kabels, of je router.

11Mb van de 16Mb op 1.4KM is volgens mij best nog wel netjes. Ik heb helaas slechter ervaren, en dit is dan ook de reden dat ik aan de kabel zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Tendency schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:20:
Ik heb het gevonden, wie kan me vertellen wat er precies gaande is bij mijn lijn? Ik weet niet waar ik op moet letten..

Actief: 12 dagen, 13:01:49
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.366 / 13.430
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,7 / 14,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,3 / 34,0
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1.087 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.021.316 / 1.499
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.474 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 12.754 / 0
Iemand die me met bovenstaande kan helpen? :X ikke niette snappe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb het hoogste IPB abbo, maar haal in de praktijk de maximum snelheid natuurlijk niet (zit 1931 meter van de centrale af). De ST780 zegt:

Actief: 9 dagen, 19:28:42

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.025 / 14.263

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 16,32 / 67,80

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 28,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 7,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 11 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 6.447.353

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 781

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 6.152 / 687

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat de FEC-fouten herstelbare fouten waren, maar er zijn toch nog 6.5milj. fouten! Zou dit latency problemen teweeg kunnen brengen? Want downloaden gaat vrij hard, terwijl een ping naar nu.nl al snel op 20+ ms zit en xs4all.nl ook snel 21ms+ pingt. Google's DNS op 8.8.8.8 zit ook op 23 ms en OpenDNS hangt rond de 19ms. Weet niet of dat snel is of niet, maar met een simpel spelletje zijn er al meteen latency problemen (bijv. de SNT servers van diverse games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Tendency schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:20:
Dat is simpelweg beroerd te noemen. Hoeft maar iets van een noise spike te zijn en je lijn zal aan de resync zitten met 4dB marge op je downstream..
johnkeates schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:27:

terwijl een ping naar nu.nl al snel op 20+ ms zit en xs4all.nl ook snel 21ms+ pingt. Google's DNS op 8.8.8.8 zit ook op 23 ms en OpenDNS hangt rond de 19ms.
Dat is meer dan prima. Wat zit iedereen op latencies die laag zouden moeten zijn? Met zware interleaving om de lijn stabiel te houden zit je potentieel al meer op 30ms voor de 1e hop. Merk je dat in games? Nee. De oorzaak zou ik niet in deze roundtrip times zoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door BHQ op 07-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
@Delcasa88: Je hebt zelf nooit gekeken naar je snelheid.. nu wordt je er op geattendeerd dat het goedkoper kan en dan verwacht je van je ISP dat ze 6 maanden geleden je contract eenzijdig aan hadden moeten passen zodat jij goedkoper uit was geweest??? Je leeft een beetje in de omgekeerde wereld. Misschien had je zelf een keer contact op moeten nemen oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
En wat kan ik als beste doen met een SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 4,0?

KPN bellen en vragen of hier iets aan te doen is? Een medewerker van KPN heeft me ooit verteld dat we zwak signaal hadden en dat het opgelost zou moeten zijn met de splitter ertussen uit. Deze is er al lang tussenuit, maar volgens mij is het nog steeds net zo slecht.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Een SNR van 4dB hoeft helemaal geen probleem te zijn. Kan bij problemen hooguit een indicatie zijn. Bij 3dB is het data signaal nog 2x harder dan de achtergrond 'ruis' op een draad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:19:
@Delcasa88: Je hebt zelf nooit gekeken naar je snelheid.. nu wordt je er op geattendeerd dat het goedkoper kan en dan verwacht je van je ISP dat ze 6 maanden geleden je contract eenzijdig aan hadden moeten passen zodat jij goedkoper uit was geweest??? Je leeft een beetje in de omgekeerde wereld. Misschien had je zelf een keer contact op moeten nemen oid...
Je werkt bij een ISP waarschijnlijk? Ik blijf er bij dat je als bedrijf NOOIT een factuur zou mogen sturen voor diensten die je niet levert/niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Even een kleine update, wat betreft mijn verhaaltje een paar posten terug.

We hebben uiteindelijk toch een nieuw modem (de arcadyan) kunnen krijgen. (Na wat bellen en een officiële klacht, toch jammer dat t zo moet :?)

Nu staan er deze gegevens in de modem.

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1029 (Kbps.) 15061 (Kbps.)
Attainable Rate 1131 (Kbps.) 16120 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.8 dB 6.0 dB
Attenuation 12.6 dB 26.3 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 15754 25
CRC Error 1647 1
HEC Error 32037 0

Volgens mij wel een kleine vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik heb KPN Basis (8Mb/s - 1Mb/s) €25p/mnd

ik zie nu dat m'n modem dit weergeeft: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.219 / 10.014
dat komt dus neer op 10Mb/s - 1,2Mb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

9,7Mb/s & 1.19Mb/s is dat respectievelijk. Das zeer netjes ja, wat ik hier haal (200M van de wijkcentrale af)

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 8.000

Gemiddelde down snelheid: ~863KB/s. wat omgerekend zo'n 7Mb/s is. Vrij netjes voor een 8Mb/s lijn (Bij ADSL valt er altijd 10 tot 20% van de snelheid af)

Valt me nu pas op hoeveel ik gebruik aan bandbreedte:
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,91 / 80,43

In 2 dagen en 4 uren :+

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nu staat: er Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.223 / 11.997

ik download met 1Mb/s :)

tewijl ik KPN Basis heb, de site staat: 8 - 1 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Caesu schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:47:
nu staat: er Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.223 / 11.997

ik download met 1Mb/s :)

tewijl ik KPN Basis heb, de site staat: 8 - 1 Mb/s
klopt toch? Je modem is ingesteld op 1.223Kb/s up en 11.997 Kb/s down. Met een 8/1 abo kan dat gewoon.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
nou, ik klaag niet hoor :)

maar ik zou 8Mbps moeten hebben maar ik heb dus 10Mbps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn snelheid is gemiddeld ca. 2,5Mb.
Met onderstaande router en gegevens.
Weet iemand wat te doen?
Vlgs KPN te ver van centrale af.....

SpeedTouch

Informatie

Productnaam: SpeedTouch 780

Serienummer: CP0730JT3UC

Softwareversie: 6.1.7.2

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 13:23:21

Modulatie: G.992.3 Annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 3.113

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 450,82 / 3,80

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 35,5 / 56,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 7,0

Foutseconden (lokaal/extern): 19.890 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.815 / 2.363.958

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / 5.915

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 275 / 2.693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:48:
Vlgs KPN te ver van centrale af.....Weet iemand wat te doen?
Verhuizen :)

Er is geen kabel beschikbaar? Dan kun je verder alleen hopen dat KPN ooit wijkkasten plaatst waardoor de afstand minder wordt.

/edit: Gebruik je nog actief ISDN? Anders zou je misschien de boel kunnen laten omzetten naar analoog, scheelt soms nog iets in snelheid, echter vooral in upload dacht ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Nielson op 23-08-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Even een schopje aangezien KPN de snelheden van de extra/premium abonnementen verhoogd heeft (of nog gaat verhogen). Extra is nu 30Mbit/3Mbit en Premium 50Mbit/5Mbit, Basis is hetzelfde gebleven.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er een premium abonnement heeft en die snelheid nu ook daadwerkelijk haalt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Heb er iig in het Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 al een aantal langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:50
FlipFluitketel schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:14:
Even een schopje aangezien KPN de snelheden van de extra/premium abonnementen verhoogd heeft (of nog gaat verhogen). Extra is nu 30Mbit/3Mbit en Premium 50Mbit/5Mbit, Basis is hetzelfde gebleven.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er een premium abonnement heeft en die snelheid nu ook daadwerkelijk haalt.
Wij zitten hier met een extra pakket igg nog gewoon op 16 Mbps, ik neem aan dat deze snelheden alleen voor nieuwe klanten hoger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
iklucas schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:24:
[...]

Wij zitten hier met een extra pakket igg nog gewoon op 16 Mbps, ik neem aan dat deze snelheden alleen voor nieuwe klanten hoger zijn?
Volgens een medewerker die ik vorige week (voor een storinkje) aan de telefoon had zou de snelheidsverhoging voor iedereen zijn (mits het haalbaar is uiteraard). Het extra-abonnement zit ook al enige tijd op 20Mbit. Je zou natuurlijk eens met KPN kunnen bellen (en dan maar hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die er ook iets van weet/snapt :P).

Ik had het premium-abo maar daar haalde ik nog net geen 30Mbit bij, dat heb ik nu dus omgezet naar het extra-abo aangezien ik er toch niet op achteruit ga qua snelheid (wel €10,-/maand minder betalen :+). Oorzaak dat ik die 40Mbit niet haalde zit waarschijnlijk in de aansluiting hier in huis maar om dat in orde te krijgen moest ik een hoop kabels gaan vervangen en daar had ik geen zin in.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een premium abonnement en ik haal nu 5 mb down ipv. de 4.2 die ik voorheen haalde m'n snelheid up is ook wel wat verbeterd, van 300ish naar 450 :)

Is dus wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik haal nog steeds maar 10mbps down. Daar zit je dan midden in de randstad :')

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:48:
Mijn snelheid is gemiddeld ca. 2,5Mb.
Met onderstaande router en gegevens.
Weet iemand wat te doen?
Vlgs KPN te ver van centrale af.....

SpeedTouch

Informatie

Productnaam: SpeedTouch 780

Serienummer: CP0730JT3UC

Softwareversie: 6.1.7.2

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 13:23:21

Modulatie: G.992.3 Annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 3.113

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 450,82 / 3,80

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 35,5 / 56,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 7,0

Foutseconden (lokaal/extern): 19.890 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.815 / 2.363.958

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2 / 5.915

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 275 / 2.693
Ik denk dat de afstand tot de centrale idd de boosdoerer is. Ik zit ook in de randstad maar de centrale is op een meter of 800 hier vandaan schat ik.Ik heb de volgende info in de router en ben effectief van 14 naar 24 Mbit gegaan wat volgends mij overeenkomt met een verhoging van snelheid van 20 naar 30mbit zonder verlies. 3mbit gaat naar de tv en de rest is overhead ofsow denk ik.

Up haal ik nu volgens mij rond de 3,5 mbit...over de 400kbs geeft speedtest.nl aan.

DSL-verbinding Thomson TG789vn

Koppelingsinformatie

Actief: 2 dagen, 7:27:13

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 5.214 / 51.999

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 1,2 / 14,1

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,3 / 13,1

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,6 / 11,1

Frameverlies (lokaal/extern): 65 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 65 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 546 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 142.648 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 359 / 1

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.578 / 0

maja wat moet ik met bandbreedte als dhr Teefjes agressief begint te doen over een filmpje en het luisteren van muziek ;) DIe is veel gepest vroeger niet normaal..

edit: De speedtest op de site van upc geeft 30.09mbit down en 2.99mbit up aan.

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:01

Silence

Godlike

Ik hang nu al bijna 2 weken met kpn aan de telefoon.

Ik wou sneller internet hebben dus ik had gebeld om te vragen welk pakket wij hebben.
Hier werd vertelt dat ik een pakket van 30mbs heb maar dat ik nog op een oud pakket zat en nog niet overgezet was.

Ik download nu met max. 1.3 mb/s wat uitkomt op een pakket van 11mbs.

Nu krijg ik een nieuw modem en word ik naar een vdsl centrale gezet (zit nu 2km van centrale vandaan dus hoop dat het beter word).

Nu 10 werkdagen wachten maar kan ook langer duren, hoop gewoon dat het allemaal sneller word want voor 11mbs betalen als je voor 30mbs betaald vind ik wel beetje overdreven slecht.

Inventaris - Steam

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:33:
[...]

edit: De speedtest op de site van upc geeft 30.09mbit down en 2.99mbit up aan.
Spannend. Je modem geeft namelijk 51mbps aan. Doen ze de shaping ergens anders tegenwoordig?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Nou waarschijnlijk zit het er bij mij niet in, houd gewoon 20 mbs.

Actief: 4 dagen, 11:55:45
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.601 / 21.882
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,7 / 16,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,6 / 27,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,8 / 6,1
Foutseconden (lokaal/extern): 179 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 130.543 / 42.113
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 352 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.309 / 0

Heb router al aantal keer gerestart. waarschijnlijk zal de centrale nog niet geupdate zijn? Ik train niet hoger in als voor de snelheidsverhoging.. Heb het extra pakket, dus 30mbits.

Overigens is het niet erg slim van kpn, aangezien CAIway hier bezig is met het aanleggen van glasvezel. Willen ze nog een beetje concurrentie bieden, zouden ze wel moeten upgraden. Anders stappen mensen over naar glasvezel. De planning verloopt goed en ik verwacht binnen enkele maanden zelf ook glasvezel te ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door ralph0603 op 24-12-2011 11:38 ]

• Goofy1978
hoi ik heb kpn basic en wil mischien overstappen naar extra, zou ik er dan snelheid bijkrijgen als je de gegevens van mn moden leest?
de upload zal wel niet want die word nu al een beetje afgekapt.
zit 1900meter van centrale af hemelsbreed 1000meter maar dat zegt niks natuurlijk.

ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 8000 kbps 960 kbps
Line Attenuation 22.6 db 11.0 db
Noise Margin 8.4 db 6.0 db

heb al een grafiek gezien op internent als je 1900meter van centrale afzit kan je max 16000kbps halen.
maar betwijfel of ik dat wel zou halen als ik de gegevens van het modem zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Silencex schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:29:
Ik hang nu al bijna 2 weken met kpn aan de telefoon.

Ik wou sneller internet hebben dus ik had gebeld om te vragen welk pakket wij hebben.
Hier werd vertelt dat ik een pakket van 30mbs heb maar dat ik nog op een oud pakket zat en nog niet overgezet was.

Ik download nu met max. 1.3 mb/s wat uitkomt op een pakket van 11mbs.

Nu krijg ik een nieuw modem en word ik naar een vdsl centrale gezet (zit nu 2km van centrale vandaan dus hoop dat het beter word).

Nu 10 werkdagen wachten maar kan ook langer duren, hoop gewoon dat het allemaal sneller word want voor 11mbs betalen als je voor 30mbs betaald vind ik wel beetje overdreven slecht.
Dat heb ik al jaren. Ik haal nu nog steeds maar 1.2mb/s 8)7
Zit je dan midden in de randstad in een "nieuwbouw stad" met bijna 130.000 inwoners :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:39
oeps mocht niet

[ Voor 90% gewijzigd door Kalkran op 08-01-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Kalkran schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:57:
Mijn collega stuurde mij vanmiddag deze speedtest na het aansluiten ;)
Upload meten via speedtest.net blijft een probleem...

[afbeelding]
Wow what the hell, een download van 500mbit? Zijn dat die proef lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Glasvezel. ;) Daarnaast is naar mijn weten Speedtest.net ook niet echt helemaal accuraat meer, wat de upload snelheden wel laten zien.

[ Voor 82% gewijzigd door CH4OS op 07-01-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:43

Ma®tin

Hallo

[afbeelding]
:9~ _/-\o_ :D
FlipFluitketel schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:14:
Ik had het premium-abo maar daar haalde ik nog net geen 30Mbit bij, dat heb ik nu dus omgezet naar het extra-abo aangezien ik er toch niet op achteruit ga qua snelheid (wel €10,-/maand minder betalen :+). Oorzaak dat ik die 40Mbit niet haalde zit waarschijnlijk in de aansluiting hier in huis maar om dat in orde te krijgen moest ik een hoop kabels gaan vervangen en daar had ik geen zin in.
Ik zat met precies hetzelfde, kon ook de snelheid bij lange na niet halen en heb deze toen terug laten zetten naar het 'extra' abonnement.
Ben dan ook benieuwd of ik hier die nieuwe snelheid ga krijgen. (en kan halen)
Dit is wat ik op het moment heb;
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/07-01-2011.speedtest.png

En dit is wat mijn modem er van zegt;
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/Screen%20Shot%202012-01-07%20at%201.08.58%20AM.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18244675/Tweakers/Screen%20Shot%202012-01-07%20at%201.11.28%20AM.png

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb dus ook exact dezelfde snelheid als jou.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1691967161.png
Ik heb een paar maanden geleden toen je nog 40 mbit kon halen overgestapt op die premium. Helaas bleek die snelheid toen niet leverbaar te zijn op mijn adres. Ben toen weer gedowngrade naar extra pakket. Dus ik gok dat 30 mb ook al teveel van het goede is, de centrale zal wel niet geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inochiyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:16
Thieudebeu schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:51:
Even een kleine update, wat betreft mijn verhaaltje een paar posten terug.

We hebben uiteindelijk toch een nieuw modem (de arcadyan) kunnen krijgen. (Na wat bellen en een officiële klacht, toch jammer dat t zo moet :?)

Nu staan er deze gegevens in de modem.

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1029 (Kbps.) 15061 (Kbps.)
Attainable Rate 1131 (Kbps.) 16120 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.8 dB 6.0 dB
Attenuation 12.6 dB 26.3 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 15754 25
CRC Error 1647 1
HEC Error 32037 0

Volgens mij wel een kleine vooruitgang.
ik zou je toch ff willen melden dat de noise margin redelijk aan de lage kant zijn, ook het verschil in je Actual en attainable rate is zeer klein, en dit is niet positief.
Het kan zijn dat alles perfect werkt maar van zodra er invloeden zijn op de kabel die in de straat ligt is de kans dat jij sychro verliest zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

[afbeelding]
http://speedtest.ziggo.nl/ werkt wel aardig

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
iemand een idee over de vraag die ik paar posts terug geplaatst heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Goofy1978 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:47:
iemand een idee over de vraag die ik paar posts terug geplaatst heb?
Doe eens een postcode check, deze geeft een vrij precieze schatting van de te behalen snelheid op je adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
die test geeft ongeveer 13mbit als haalbaar, wat wel ongeveer klopt met de tabel waar ik 16mbit zou halen op 1900meter.
20 of 30 mbit zal ik dus nooit halen met adsl, had wel andere postcode checks gedaan maar die gaven alleen aan wat er geleverd werd niet wat je zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:43

Ma®tin

Hallo

30mbits haal je sowieso niet met adsl. ;)
Bij mij geeft bovenstaande postcode check 16Mb/s weer, terwijl ik nu 22Mb/s haal, helemaal accuraat lijkt deze dus niet te zijn.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IImmortal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-07 11:36
Hi all,

Mijn ouders wonen nogal afgelegen en hebben al een tijdje ADSL. De snelheid komt nooit boven de 170KB/s. nou vroeg ik me af of dit redelijk normaal is, of is er wellicht iets mis met de verbinding.
Volgens googlemaps wonen ze tussen de 4 a 5 km van de centrale (als ik de wegen volg).
De informatie die de experiabox Siemens SX552 weergeeft:

Downstream rate: 4099 kbps
Upstream rate: 293 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line

Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 4099 kbps (downstream) / 293 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Line attenuation: 49 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

De verbinding haalt nevernooit de downstream rate.

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Dat is nog een oud abonnement, die had ik tot vorig jaar ook nog thuis Planet Basis ofzo. Als je nu naar kpn belt kunnen ze je het nieuwe basis abonnement voor minder geld aanbieden waarschijnlijk. Waarschijnlijk krijg je dan ook de nieuwere router erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IImmortal
Heb het eens nagekeken en het is nog een IPB GO of iets dergelijks abonnement. En daar hoort 1.5 Mbit bij. De snelheid die ik nu dus heb klopt wel. Als ik via "mijn kpn" wil upgraden dan kan ik nog eens activatie en verzend kosten betalen ook.. morgen maar eens ff bellen.

In iedergeval bedankt Spekkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:19
Geen enkel probleem, het is gewoon schandalig hoe KPN trouwe klanten behandeld, geen eens laten weten dat er een beter abonnement beschikbaar is en je gewoon het oude bedrag laten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
je modem traint wel in op 4Mbit niet op 1.5Mbit maar dat zullen ze wel gedaan hebben om te zorgen dat je de beloofde snelheid haalt.
sneller dan 4 Mbit zal ie niet gaan ook de downstream is al 6 db lager kan niet zonder fouten
is het draadloos netwerk waar de pc op aangesloten is? mischien is dat ook een boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IImmortal
Zit rechtstreeks met utp op de experia. Die 1.5 zal KPN wel afdwingen. Los van waar de modem op traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het moet niet gekker worden!

Na jaren heb ik eindelijk een hogere snelheid dan 10mbit/1mbit

Het verhaal:

Na weer is zeuren bij de helpdesk hebben ze me van een centrale ongeveer 3400meter ver weg, naar een kast 2200 meter van me huis verplaatst.
Hierna werd mijn snelheid 11mbit down.. :/
Na weer het 1 en ander regelen met een nieuwe xperia box etc nog steeds 11mbit.
Uiteindelijk krijg ik een ander persoon aan de telefoon die er achter komt dat ik geen internet + bellen heb, waardoor ik nog steeds op ADSL2 in trainde, waardoor ik niet een hogere snelheid kon halen.

De oplossing uiteindelijk, over gezet naar internet + bellen en daarna ben ik op het VDSL net gezet. Nu haal ik 30mbit down en 3 mbit up *O*
Dat zijn tenminste acceptabele snelheden als je een 40mbit lijn hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 04-05-2012 09:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat er medio September een snelheidsverhoging van 40Mbit naar 80Mbit aan zat te komen? :)

Ik heb nu 50MBit glasvezel waarvan 10Mbit gereserveerd is voor TV & Bellen. Met downloaden zit ik effectief op 40Mbit. Heb usenet inmiddels al om weten te zetten naar unlimited, kan niet wachten tot de 80mbit erdoorheen gejaagd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:03:
Ik las dat er medio September een snelheidsverhoging van 40Mbit naar 80Mbit aan zat te komen? :)

Ik heb nu 50MBit glasvezel waarvan 10Mbit gereserveerd is voor TV & Bellen. Met downloaden zit ik effectief op 40Mbit. Heb usenet inmiddels al om weten te zetten naar unlimited, kan niet wachten tot de 80mbit erdoorheen gejaagd is :P
lezen geld niet voor glasvezel abbo.
maar voor de dsl abbo,en dan gericht op die over zijn op vdsl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.kpn.com/t5/N...n-50-Mb-s-naar/ba-p/38145

Geldt ook voor alles in 1 pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik geef maar even een kickje omdat het bij mij weer actueel is.
Wij hadden sinds de snelheidsverhoging nooit een snelheidsverhoging gezien.
Onze downloadsnelheid was altijd rond de 300kbps.
Echter sinds de kpn mij aanraadde om de splitter te verwijderen, alleen deze heeft er bij ons nooit tussen gezeten, dus ging ik maar rommelen aan de isra. Na een modem reset zag ik opeens een snelheid van 450kbps.

Nou ben ik een beetje huiverig om verder te gaan prutsen aan die dradenboel. Immers de kpn monteur heeft het hele systeem zelf gemonteerd, dus je verwacht dat het goed zit zo.
Bovendien zijn het van die losse draadjes die de isra inlopen vanuit verschillende kabels en vanuit daaruit weer vervolgens een tweede isra inlopen. hier hangt ook een losse draad in die nergens naartoe leidt. Vanuit daaruit gaat het modem.

Denken jullie dat nog meer prutsen iets gaat helpen om de snelheid te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Wat voor snelheid geeft de postcodecheck op dds.nl/telfort.nl op jouw adres én bij je buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-07-2023
Bij ons 50Mbit/s en bij de buren aan de ene kant 42Mbit/s en aan de andere kant ook 50Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
Ik heb onlangs gezien dat ik op mijn adres ook een snellere verbinding kan aanvragen (en dus ook bijv. ITV).

Maar aangezien ik twijfel aan een snelheid waarvoor ik dan betaal maar niet krijg vroeg ik me af of er ergens een site is waarmee je kunt zien hoever ja van een centrale afzit en wat een theoretisch haalbare snelheid zou zijn.

Weet iemand zo'n site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuur je postcode + huisnuumer in een DM, dan zoek ik deze voor je op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:19:
stuur je postcode + huisnuumer in een DM, dan zoek ik deze voor je op
Lukt niet want jij hebt de DM functie niet ingeschakeld ;)

Zelf wel een site gevonden: bbned.nl en dit zeggen zij:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb
SDSL KPN ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb

Afstand tot centrale 1251 meter

Dit is heel anders als wat ik vind op de kpn site... (ik heb nu die 8Mb download).

[ Voor 36% gewijzigd door Ferret op 30-05-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Snelheidscontrole bij DDS en Telfort zijn betrouwbaar tot 50Mbps
Snelheidscontrole bij Solcon is betrouwbaar tot 40Mbps

Solcon levert maar abbo's tot 40Mbps. Solcon en Telfort zitten aan de veilige kant voor wat betreft de haalbare snelheid (Mbit of 3 er onder), DDS zit er meestal exact op. Bij een verwachting van 49Mbps bij Telfort en 50 bij DDS is er technisch meer mogelijk, alleen wordt het dan niet geleverd :) En da's best jammer, want ik kan bijvoorbeeld 110Mbps halen, alleen levert KPN dit (begrijpelijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret wat is je postcode + huisnr. gooi ik het even in de kpn tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
1026CR/1007

Solcon en DDS geven aan : tot max 20Mb

[ Voor 65% gewijzigd door Ferret op 30-05-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstand wijkcentrale : 1251 m
VDSL
Basic, comfort, Excellent
TV 2x HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Thanks! Maar jouw 'kpn-tool' wijkt af van wat ik op kpn.com zie want daar kan ik tot Standaard gaan (40Mb). Met andere woorden, erg tegenstrijdig allemaal.... Weet nou nog niks :+ Ik ga maar eens bellen met de kpn!

[ Voor 38% gewijzigd door Ferret op 31-05-2013 06:07 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, en hoop dat ik in de juiste topic zit hiervoor.

Ik ben van plan om een alles in 1 standaard pakket te nemen bij KPN, bij de internet snelheid geeft de KPN site aan "Op jouw adres is 80 Mb/s beschikbaar. Je kunt deze upgrade toevoegen aan je pakket tijdens je bestelling" dit wil ik dan ook doen. Maar nu was ik wat vergelijking site's aan het bekijken en kwam op http://www.providercheck.nl/ en als ik daar mijn adres gegevens in vul en kijk bij KPN dan geven ze daar op: Afstand 2071 meter, Daadwerkelijke download 16mb, Daadwerkelijke upload 1mbit. Nu is mijn vraag hoe betrouwbaar zijn deze gegevens, en wat kan ik straks echt verwachten van mijn snelheid bij KPN ??

Dit past natuurlijk beter in het KPN ervaringen topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 21-08-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ga niet gelijk bestellen na wat ik nu zeg, maar:

Ik heb gehoord dat straatkasten (nog) niet altijd mee worden genomen in dit soort providerchecks. Beter bel je KPN even. Probeer ook even deze check uit: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:37
Volgens die site zit ik op ruim 3000meter, ik haal zonder problemen 95% van mijn 30Mb lijn. Upload zou ik je niet durven zeggen, daar ik daar nauwelijks van gebruik maak. Volgens speedtest.ziggo.nl red ik iig 2,5Mb van mijn 3Mb en dat over wifi en een 5tal actieve chrome vensters op de achtergrond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Laatst online: 12-09 09:45
Razkin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 01:56:
Volgens die site zit ik op ruim 3000meter, ik haal zonder problemen 95% van mijn 30Mb lijn. Upload zou ik je niet durven zeggen, daar ik daar nauwelijks van gebruik maak. Volgens speedtest.ziggo.nl red ik iig 2,5Mb van mijn 3Mb en dat over wifi en een 5tal actieve chrome vensters op de achtergrond.
Ik zit op 1400m en haal net aan 15 mbit/s. Erg frustrerend, zeker omdat ik midden in Rotterdam woon en wel iets meer verwacht (kabel is niet mogelijk in mijn huis). 8)7

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Denizz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 01:44:
Ga niet gelijk bestellen na wat ik nu zeg, maar:

Ik heb gehoord dat straatkasten (nog) niet altijd mee worden genomen in dit soort providerchecks. Beter bel je KPN even. Probeer ook even deze check uit: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/
Klopt inderdaad, ik heb vandaag contact gehad met KPN en die gaven ook aan dat via de providercheck site alleen hun ADSL lijn zichtbaar is in mijn geval, en dat ik straks een VDSL2 lijn krijg. En aangezien de wijkkast nog geen 20 meter van mijn huis blijkt te staat hoef ik mij volgens KPN geen zorgen te maken over de snelheid, dus daar vertrouw ik dan maar op...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 20-08-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Ik zit op 1000m van de wijkkast en (volgens KPN) 3500m van de nummercentrale.
Huidige intrainsnelheid is 11Mbit, de max volgens KPN maar 7.

Nu zijn de mogelijkheden voor een verhoging momenteel beperkt, want de wijkkast is nog een ouderwetse waaierkast. Ik zag wel dat ik 4 aderparen in het ISRA heb, alleen ziet KPN maar 1 aderpaar in hun systeem.
Kan ik alsnog meerdere van die aderparen laten aansluiten om meer snelheid te creeren? Ik moet daarvoor wel een omzetting naar VDSL2 vanuit de nummercentrale laten doen. Helaas is VDSL2 op deze (totale) afstand gelijk aan ADSL2+-performance, maar met bonding kan ik misschien toch 20Mbit down en 1.5Mbit up zien te halen...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
KPN ziet maar 1 paar in hun systeem staan omdat er maar eentje van de kabels onder de straat is ingelast op je isra. Wil je meerdere lijnen, dan zal de stoep open moeten om voor jou een kabeltje vast te lassen op de kabel in de straat. Uiteraard krijg jij hiervan de rekening, aangezien jij meerdere lijnen wil hebben.

VDSL2 is op 3500 meter niet werkbaar, mogelijk komt er dan niet eens een verbinding tot stand. KPN gaat niet voor niets maar tot max. 1.5km. Daarnaast gaat die waaierkast nog meer ruis (:P) in het eten gooien vanwege de enorme overspraak (ruis dus) die dat ding genereert.

Bron: KPN monteur die hier onlangs is geweest en me alles haarfijn heeft uitgelegd :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
VDSL 1.8km - VDSL vectoring 1.4km

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
HvanderT heeft helemaal gelijk, VDSL gaat nooit werken op die afstand. Is in een andere topic ook al besproken.

Dat de upgrade niet kan worden uitgevoerd omdat er een waaierkast tussen staat. Is gewoon onzin. Die kasten worden gewoon omgebouwd. Kom ze dagelijks tegen. Denk eerder dat er geen glasvezel mogelijkheid in de buurt ligt om die kast om te bouwen.

Als je maar 20 meter van KVD afwoont, en dit is een buitenring. Dan haal je makkelijk de 80 mb. Mits je binnen huis bekabeling goed is. En of modem bij ISRA.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste