KPN - Lage internetsnelheid, hoge downloadsnelheid..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:09
Eerst even het complete verhaal.

Wij hebben een KPN internet & bellen abonnement, 8Mb/1Mb. Afgelopen zaterdag merkte ik dat het surfen op internet een stuk trager ging dan normaal, maar niet constant. De ene keer zat ik meteen op een website, en een paar klikken verder duurde het ineens 5 tot soms wel 20 sec. voordat de pagina zichtbaar werd. In eerste instantie dacht ik dat er wel wat onderhoud zou zijn ergens, maar toen het modem vanaf zondag zelfs ging uitvallen leek er meer aan de hand.

Het hoogtepunt kwam maandag, toen hij achter elkaar bleef uitvallen, en steeds ongeveer een halve minuut later weer vanzelf aan ging. Dinsdagochtend meteen KPN gebeld, en na een goed gesprek was de medewerker er bijna zeker van dat het modem aan het eind van z'n latijn was. Bij het uitmeten van de lijn kwamen geen problemen naar voren, soms haalde ik zelfs een hogere snelheid dan de 8Mb, dus dat zat wel goed.
Meteen een afspraak gemaakt, en vanochtend kwam de monteur stipt op tijd met een nieuw modem (Thomson 789vn), de oude was een Thomson 787. Hij heeft ook nog even de kabels getest en die waren nog prima in orde.

Nadat het modem geplaatst was leek alles in eerste instantie prima te werken, tot op moment van typen geen uitvallers meer gehad, dus dat is goed. Echter zit ik nog steeds met regelmatige trage internet snelheid, van simpele fora tot nieuwssites en youtube filmpjes.. het duurt het af en toe hartstikke lang voordat het geladen is.

Maar nu komt het vreemde. Ik startte Steam op en begon met het downloaden van een game (Dirt 2).. prachtige snelheden! Ik heb nu 5GB gedownload met een constante snelheid van 795-815 kb/s, super dus, maar dit zorgde wel voor nog meer verwarring.. hoe kan dit?

PS; Firefox, Internet explorer, het maakt niks uit. Ook gebeurt dit op alle pc's die aangesloten zijn op het netwerk.

Heb het nieuwe modem nog 1 keer gereset voor de zekerheid maar dat heeft uiteraard niks geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander H op 26-08-2010 14:27 ]

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Waar je op moet letten ook is je ping waarde. Open eens een dos scherm en tik daarin.

ping -t www.google.nl. De waardes zou ongeveer op +/- tussen de 5 en 10ms moeten zitten. Hoe hoger de ping des te langer de response tijd.

Edit: Je ken ook een DNS dump doen van je modem. Zo staat de buffer weer leeg. Misschien dat de modem zich in de buffer te snel laat vol lopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Physics op 26-08-2010 14:32 ]

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
DNS probleempje? Het "laden" van een website begint met het resolven van een dns naam, als dat al mis gaat (DNS server onbereikbaar, slecht bereikbaar) duurt het natuurlijk lang voordat de daadwerkelijke website begint met ophalen van content.

Test eens met nslookup hoelang het duurt voordat je een reactie krijgt voor domeinen die niet in je cache staan, en kijk eens welke dns server hij gebruikt, gebruik om te testen even een andere (ns1.tiscali.nl?)

Ik test de downloadsnelheid altijd met http://www2.versatel.nl/100mb.bin die tot 100mbit geen caps heeft ingesteld (Hogere snelheid heb ik nooit kunnen testen).

Succes!

• Sander H
Physics schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:27:
Waar je op moet letten ook is je ping waarde. Open eens een dos scherm en tik daarin.

ping -t www.google.nl. De waardes zou ongeveer op +/- tussen de 5 en 10ms moeten zitten. Hoe hoger de ping des te langer de response tijd.

Edit: Je ken ook een DNS dump doen van je modem. Zo staat de buffer weer leeg. Misschien dat de modem zich in de buffer te snel laat vol lopen?
Eerste tests geven gemiddeld 24ms aan.. dat is aan de hoge kant dus.
st0rmnl schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:29:
DNS probleempje? Het "laden" van een website begint met het resolven van een dns naam, als dat al mis gaat (DNS server onbereikbaar, slecht bereikbaar) duurt het natuurlijk lang voordat de daadwerkelijke website begint met ophalen van content.

Test eens met nslookup hoelang het duurt voordat je een reactie krijgt voor domeinen die niet in je cache staan, en kijk eens welke dns server hij gebruikt, gebruik om te testen even een andere (ns1.tiscali.nl?)

Ik test de downloadsnelheid altijd met http://www2.versatel.nl/100mb.bin die tot 100mbit geen caps heeft ingesteld (Hogere snelheid heb ik nooit kunnen testen).

Succes!
Hmm, moet ik even kijken hoe dat precies werkt. Ik heb de 100mb download aan staan, die gaat met gemiddeld 80 kb/s.. schommelt tussen de 60 en 100 ongeveer.. is niet best.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Sander H schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:43:
[...]

Eerste tests geven gemiddeld 24ms aan.. dat is aan de hoge kant dus.
Ohh 24ms alleen naar google al is behoorlijk hoog. Ik vraag me af op wat voor DSLAM kaart je aangesloten zit. Ik denk dat je op een overvolle DSLAM aansluiting zit op de wijkcentrale.

• Sander H
Kan dat zomaar ineens veranderen van de ene op de andere dag? Voor zover ik weet is er geen storing geweest van vrijdagavond op zaterdagochtend..

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 17:24
Physics schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Ohh 24ms alleen naar google al is behoorlijk hoog. Ik vraag me af op wat voor DSLAM kaart je aangesloten zit. Ik denk dat je op een overvolle DSLAM aansluiting zit op de wijkcentrale.
Ehmmm?!?! Ping van 24 ms over adsl is redelijk normaal hoor...

Steam is niet 100% betrouwbaar als downloadsnelheidsindicatie, misschien moet je even kijken naar wat er op je pc allemaal gebruik maakt van het internet. Misschien nog meer mensen in je interne netwerk die aan het downloaden/uploaden zijn?

• Sander H
Dit is op het moment de enige pc die aanstaat, en is verder niks aan het doen met internet. Netwerk is dus zo vrij als het maar kan :)

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 16:56
Mja, voor de compleetheid van het verhaal misschien ook wel interessant, draadloos of bekabeld?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• Sander H
Ohja, nog niet eens vermeld.. maar het is bekabeld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 26-08-2010 15:29 ]

Anoniem: 346650

Probeer eens een plot te maken (over een langere tijd, zeer korte interval) naar google.com via Ping Plotter http://www.pingplotter.com/

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:13
Ik begin toch lichtelijk vermoedens te krijgen dat het aan KPN ligt eerlijk gezegd. Ik heb hier zelf ook last van. Downloaden met usenet gaat zo 1.1MB/s maar YouTube streams (of andere willekeurige streams) zijn heel traag en sommige websites doen er erg lang over om te reageren. Zo ver ik weet is er intern met mijn netwerk niks mis.
Daarbij heeft iemand anders die ik ken dezelfde problemen, ook bij KPN. En op meerdere plaatsen ook al opmerkingen gelezen op fora.

[ Voor 6% gewijzigd door .lunatic op 26-08-2010 16:28 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

lier

MikroTik nerd

Stel eens de DNS servers van OpenDNS in en kijk of je nog steeds dezelfde problemen hebt.
offtopic:
Ben niet zo heel erg onder de indruk van de DNS service in modems

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zou het kunnen zijn dat jullie op het VDSL netwerk zitten?
Door impulse noise protection is er op VDSL lijnen een hogere latency dan op ADSL lijnen.

Dit zou de oorzaak kunnen zijn van slechte response terwijl snelheid wel goed is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Sander H
.lunatic schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:28:
Ik begin toch lichtelijk vermoedens te krijgen dat het aan KPN ligt eerlijk gezegd. Ik heb hier zelf ook last van. Downloaden met usenet gaat zo 1.1MB/s maar YouTube streams (of andere willekeurige streams) zijn heel traag en sommige websites doen er erg lang over om te reageren. Zo ver ik weet is er intern met mijn netwerk niks mis.
Daarbij heeft iemand anders die ik ken dezelfde problemen, ook bij KPN. En op meerdere plaatsen ook al opmerkingen gelezen op fora.
Wel heel toevallig allemaal inderdaad, ik heb precies dezelfde problemen. Ook regio Zuid-Holland?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee op wat voor netwerk ik zit.. feit is alleen dat ik dit pas sinds afgelopen weekend heb, is het ook mogelijk dat er ergens in de buurt wat veranderd is aan de lijnen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Robinski schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:37:
Zou het kunnen zijn dat jullie op het VDSL netwerk zitten?
Door impulse noise protection is er op VDSL lijnen een hogere latency dan op ADSL lijnen.

Dit zou de oorzaak kunnen zijn van slechte response terwijl snelheid wel goed is.
dan moeten ze toch een VDSL modem hebben toch?

• .lunatic
Sander H schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

Wel heel toevallig allemaal inderdaad, ik heb precies dezelfde problemen. Ook regio Zuid-Holland?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee op wat voor netwerk ik zit.. feit is alleen dat ik dit pas sinds afgelopen weekend heb, is het ook mogelijk dat er ergens in de buurt wat veranderd is aan de lijnen?
Jup allebei de gevallen Zuid-Holland.

@lier DNS server maakt niks uit, ik had standaard altijd al OpenDNS en modem tegelijk (als fallback) en met enkel OpenDNS gebeurt het nog steeds.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 13:20
Cave_Boy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

dan moeten ze toch een VDSL modem hebben toch?
Daarom heeft de monteur waarschijnlijk de TG789 aangesloten :P

Anoniem: 251048

Willen alle mensen die er geen verstand van hebben niet reageren :)

20~25 MS is een prima latency voor xDSL, Zelfs Voice verkeer werkt nog prima met 100 ms.
Als het downloaden prima gaat, dan kunnen we ervan uit gaan dat de kabels en poorten van de router goed zijn. Daar treden geen errors op, mocht dit wel het geval zijn, dan zou je downloadsnelheid een stuk lager zijn. Je kan zelfs stellen dat als het downloaden ook goed gaat (800 kb/s). Je tot aan de EDGE router * van KPN geen problemen hebt. Hieronder staat een kleine omschrijving zoals het netwerk van KPN mbt xDSL eruit ziet.

Klantmodem -- Kabelverdeler - DSLAM (Wijkcentrale) - ATM Wolk (hier komen alle klanten samen) -- EDGE Router (Dit is de eerste router die je toegang verleent tot het Backbone netwerk van KPN)

- Gaat het bij alle sites traag of bij een beperkt aantal?
- Ping is de goede sites en ping een aantal slechte sites
- Heb je die op alle tijdstippen van de dag of enkele?
- Veel browsers hebben tegenwoordig DNS prefatching aan staan, zodat ze geen contact meer hoeven te - zoeken met de DNS server, dus dat het hier aan ligt is klein. Anders zouden er ook meer klanten last van hebben.(Vaak hebben providers '1' grote DNS server staan die alle omzetting naar ip doet voor je.

Mocht het niet alle sites liggen dan kan je eventueel troubleshooten met een traceroute en een pathping.

Open een DOS scherm en doe

- traceroute (naam van slechte site)
- traceroute (naam van een goede site)
- pathping (naam van een slecht site)
- pathping (naam van een goede site)

Bovenstaande is om te bepalen of er ergens dieper in het netwerk wellicht een brakke kabel is / hoge latency is ivm ondercapaciteit in het Backbone netwerk.

Ik hoor het wel,

* EDGE Router: Eerst router van KPN waarmee jouw router verbinding maakt als die een website wil bezoeken.

• .lunatic
@.4ce

http://pastebin.com/FKR3tjsA
Commands uitgevoerd op tweakers.net (geen problemen), youtube.com (streaming werkt niet) en endgadget.com (die op het eerste gezicht normaal werkt in de browser, maar de resultaten zijn niet zo positief).

Zo ver ik kan zien is er bij youtube een grote packetloss (weet niet wat normaal is?) en hoge latency.
Engadget heeft zelfs een nog grotere packetloss.

Anoniem: 372687

Heb er zelf ook last van. Ik trek torrents binnen met +/- 950kBps, Steam gaat ook lekker met 850+ echter is een videotje streamen er niet bij, downloaden van web sites gaat met geluk 60-70kBps.

http://speedtest.kpn.net geeft snelheden tussen de 0.25Mbit en de volle 8Mbit. Ook http://speedtest.net geeft wisselende resultaten. Het wisselt van moment tot moment, niet per see per site. De upload is gewoon wel wat hij moet zijn. DLM geeft aan dat 'ie stabiel is en zoals verwacht trained het modem ook keurig in.

Wat ik ook vreemd vind is dat maar een klein gedeelte van de gebruikers hier last van heeft, en ik heb in ieder geval nog geen patroon kunnen ontdekken in bv postcode gebieden.

Overigens is het niet traceroute intypen, maar tracert.

Edit
www.kpnvandaag.nl (goed)
http://pastebin.com/QTwEtFAY

tweakers.net (goed)
http://pastebin.com/Fppu5LgX

www.ted.com (slecht)
http://pastebin.com/QRKbRWAw

www.licd.com (matig)
http://pastebin.com/RkXTSSCm

www.alcatel.com (slecht)
http://pastebin.com/TBHwCXJS

www.cnet.com (matig)
http://pastebin.com/Jcem9JBK

www.imdb.com (slecht)
http://pastebin.com/ynaanL9Z

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 372687 op 26-08-2010 20:14 ]

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik heb hier ook last van, ook zuid holland.
Down en up haal ik de maximale snelheid van vdsl , aangezien ik 200 meter van de centrale zit.
Alleen streamen gaat de laatste week tot anderhalve week gewoon niet.
Filmpjes laden amper , of stoppen gewoon met bufferen.
Modem is een 789 van kpn.
Harde reboot Haalt niks uit.
Gek genoeg heeft het wel prima gewerkt.

• Sander H
Veel mensen hier dus met dezelfde problemen.. ik ga morgen nog eens bellen naar KPN, begint er steeds meer op te lijken dat ze toch ergens wat fout hebben gedaan in de afgelopen week.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 26-08-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwacht niet te veel van de helpdesk. Het is niet dat ze je niet willen helpen, het is meer dat ze het niet kunnen. Er wordt gekeken naar de snelheid waarop het modem intrained. Gezien de snelheid waar je mee kúnt downloaden is daar niets mis mee. DLM zal ook stabiel zijn. Ik vermoed ook weinig verbrekingen. Maw, vanaf de eerste lijn ziet alles er goed uit en zal de medewerker het gaan zoeken in het klantdomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 14:43
@Vossie_NL

Als ik de resultaten van de pingtests bekijk, zit het probleem zeer zeker NIET op het KPN netwerk. De ping-tijden blijven rond de 20-30 ms binnen KPN, en zodra je buiten het KPN netwerk komt, lopen de tijden voor de slecht bereikbare sites erg snel op naar relatief hoge waardes, terwijl de goed bereikbare sites lage waardes houden...

Hoe kun je dan uberhaupt nog denken dat het aan KPN ligt?

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Powerplay enabled | 1x Sessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik heb zelf erg veel problemen sinds een week of 2, zo nu en dan valt het internet even weg maar het modem blijft wel verbonden.
Ben altijd verbonden met een Ventrilo server in Rotterdam en een gameserver in Frankfurt en naar beide servers heb ik vaak erg hoge latency soms wel 11000ms.
Dit duurt soms enkele seconden en soms wel een paar minuten.

Ik connect naar IP dus de DNS zou hier buiten moeten staan, heb ook al aan gedacht om contact op te nemen met KPN maar hoe ga ik zo'n callcenter figuur uitleggen dat me verbinding niet goed is ik heb het idee dat ik niet echt veel kan verwachten.

Ben op dit moment op mijn werk, als ik thuis ben zal ik eens een paar ping plots maken en posten.

Modem: Draytek 2920
DNS: Google
Lok: Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door OCTiMod op 27-08-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gameboy
Ik weet dat het niet in het KPN netwerk ligt, dat heb ik ook nergens gezegd. De helpdesk heeft echter enkel de mogelijkheid om te kijken of het modem goed inlogd, of het modem goed intrained en of de DLM stabiel is. Vanaf de eerste lijn is domweg niets anders te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik heb zelf ook last van dit probleem. Maar dan sterk afwisselend, dus niet per site aan te wijzen. De ene keer heb ik gewoon de snelheid die ik van kpn verwacht en de andere keer maar 60 KB/s. Ik woon overigens in Breda.

Wat het voor vorig weekend was kon ik helaas niet zeggen, want toen was ik nog op vakantie, maar ik heb er dus sowieso al sinds zaterdag last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Zoals verwacht heeft mijn belletje niks opgeleverd.. misschien als meer mensen eens contact opnemen met KPN? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
Zoals al eerder vermeld, kijk nu eens naar de resultaten die gepost zijn!!! Daaruit blijkt dat er geen enkel probleem is zolang de verbinding binnen KPN blijft, pas nadat de pakketjes van buiten moeten komen, soms zelfs van heel ver daarbuiten, ontstaat er vertraging, met hoge pingtijden en packetloss...

Het KAN dus niet aan KPN liggen, dus bellen heeft ook geen enkele zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Gameboy schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:15:
Zoals al eerder vermeld, kijk nu eens naar de resultaten die gepost zijn!!! Daaruit blijkt dat er geen enkel probleem is zolang de verbinding binnen KPN blijft, pas nadat de pakketjes van buiten moeten komen, soms zelfs van heel ver daarbuiten, ontstaat er vertraging, met hoge pingtijden en packetloss...

Zijn de snelheden naar sites buiten die van het netwerk van KPN dan op eens niet meer de verantwoordelijkheid van KPN (vanuit een KPN abonnee gezien) ?

Als het hier om iets structureels gaat zou je juist contact op moeten nemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Dan kan het probleem nog steeds bij KPN liggen.

Als KPN een probleem men een router heeft naar buiten zijn eigen netwerk, dan kan je dus dit soort problemen krijgen.

Misschien heeft die router niet (meer) genoeg capaciteit, en gaat het soms nog wel goed en soms is de capaciteit onvoldoende.

Als de router voor een download een port reserveert, dan heb je dus snelle downloads, maar als je gaat surfen (elke afbeelding een nieuwe connectie) dan kan het zijn dat je soms wel door de router heen komt, en soms niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H

Hoe verklaar je dan dat er ineens zoveel mensen zijn die last hebben van langzaam internet? In eerste instantie geloofde ik best dat er wat mis was aan mijn kant, maar nu met een nieuw modem en veel andere mensen die klachten hebben geloof ik daar niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb hier ook last van sinds een 2 weken (regio Rotterdam). Usenet gaat gewoon snel, maar YouTube streamen gaat echt super traag net als sommige websites. Dit ligt naar mijn idee ook wel degelijk aan KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372907

Zelfde probleem hier in Nijmegen. Download snelheid was altijd goed 12-13Mb is nu nog maar 4 Mb en soms zelfs niet meer dan 1Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Anoniem: 372907 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:12:
Zelfde probleem hier in Nijmegen. Download snelheid was altijd goed 12-13Mb is nu nog maar 4 Mb en soms zelfs niet meer dan 1Mb.
Als je de volledige topic leest, dan zie je dat jij toch een ander probleem hebt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Laatst online: 03-05 23:33
Zoals je weet heb ik hier ook last van, ook Zuid-Holland/
@Sander H

kan je me anders even je woonplaats sturen per pm,dm o.i.d.?

Edit;
Kpn bellen heeft echt geen zin, die blijven maar vertellen dat het aan mij ligt.
Ach je kan het ze nieteens kwalijk nemen want het zijn maar studenten maar de KPN is zwaar aan het falen ;w
Edit2:

Kpn verteld mij:

- Bedrading binnen stuk --> Is pas een half jaar oud, laptop met wifi heeft zelfde problemen
- Computer heeft update gehad ---> Lijkt me raar op 4 verschillende pc's met verschillende besturingssystemen
- Modem reset --> Al 20x gedaan maar werkt niet
- Nieuw modem --> Maakte ook niets uit

En ga zo maar door...

[ Voor 82% gewijzigd door QuiCk01 op 28-08-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameboy
lier schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:22:
[...]

Zijn de snelheden naar sites buiten die van het netwerk van KPN dan op eens niet meer de verantwoordelijkheid van KPN (vanuit een KPN abonnee gezien) ?
Inderdaad, dat klopt. Je bent afhankelijk van de provider van die bewuste sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Gameboy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:54:
[...]

Inderdaad, dat klopt. Je bent afhankelijk van de provider van die bewuste sites...
Hier ga je weer de fout in.

Het kan nog steeds aan KPN liggen. Als KPN een probleem heeft met een router die van binnen zijn netwerk naar buiten gaat dan heb je binnen het KPN netwerk geen problemen, maar naar buiten toe wel, en dan ligt het toch aan KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Swerfer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Hier ga je weer de fout in.

Het kan nog steeds aan KPN liggen. Als KPN een probleem heeft met een router die van binnen zijn netwerk naar buiten gaat dan heb je binnen het KPN netwerk geen problemen, maar naar buiten toe wel, en dan ligt het toch aan KPN...
Dat is met adsl vrij onwaarschijnlijk omdat alle klanten meteen via een router van KPN het internet op gaan. Als er een probleem is met die router dan heb je ook problemen binnen het netwerk van KPN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Gameboy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:54:
Dus als ik mijn content van YouTube niet vloeiend kan binnen trekken omdat mijn provider problemen heeft met de routering (oid), dan moet ik bij YouTube aankloppen ???

8)7
Marzman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:35:
Dat is met adsl vrij onwaarschijnlijk omdat alle klanten meteen via een router van KPN het internet op gaan. Als er een probleem is met die router dan heb je ook problemen binnen het netwerk van KPN.
Ooit wel eens afgevraagd hoe het internet aan elkaar geknoopt zit ?

[ Voor 33% gewijzigd door lier op 29-08-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

Physics schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Waar baseer je op dat een goeie ping tussen de 5 en 10 ms zit. Dat is egt onzin 24ms is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Feit blijft dat er meerdere mensen de zelfde problemen hebben en een oplossing willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Heeft iemand een emailadres van een te benaderen afdeling van kpn?
Telefonisch willen ze dat niet geven omdat zij mij ook kunnen helpen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Nope..

Ik word er echt ziek van, kan niet eens een stream of filmpjes normaal bekijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sander H schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:05:
Nope..

Ik word er echt ziek van, kan niet eens een stream of filmpjes normaal bekijken :(
Ik zou zeggen met z'n allen bellen, zodat ze bij KPN vanzelf verder gaan zoeken omdat er plotseling veel mensen met hetzelfde probleem komen...

(Moet je natuurlijk wel het probleem hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ja dat zei ik een aantal posts terug ook al, ben alleen bang dat het niet gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Mijn aantal telefoontjes staat al op 9 dus aan mij zal het niet liggen. Ik denk alleen dat bellen naar de helpdesk niet gaat helpen. Niet omdat ze niet willen maar omdat ze gewoon blind een logboek volgen.

Morgen maar weer even bellen en vragen naar bedrijfsleider o.i.d.

Uitzendinggemist e.d. werkt ook voor geen ene meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

QuiCk01 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:50:
Mijn aantal telefoontjes staat al op 9 dus aan mij zal het niet liggen. Ik denk alleen dat bellen naar de helpdesk niet gaat helpen. Niet omdat ze niet willen maar omdat ze gewoon blind een logboek volgen.

Morgen maar weer even bellen en vragen naar bedrijfsleider o.i.d.

Uitzendinggemist e.d. werkt ook voor geen ene meter.
Ik neem aan dat KPN een klachtenafdeling heeft !?

Ja dus:
code:
1
Je kunt vragen of klachten over storing telefonisch doorgeven via 0900 - 0244 (€ 0,10 p/min, 8.00 - 22.00 uur - dagelijks).

Is dat het nummer waarnaar je gebeld hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373132

tommy6 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:42:
Heb hier ook last van sinds een 2 weken (regio Rotterdam). Usenet gaat gewoon snel, maar YouTube streamen gaat echt super traag net als sommige websites. Dit ligt naar mijn idee ook wel degelijk aan KPN
Zelfde probleem hier in Alkmaar. Download snelheid lag altijd rond de 10 a 12 mb. Nu is de downloadsnelheid nog maar 3 en soms zelfs 1mb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313265

Hier in het groene hart (zuid-holland) precies hetzelfde verhaal.
Sinds vorige week hikt het internet ontzettend.
Mijn modem snelheid :
DownStream Connection Speed 7498 kbps
UpStream Connection Speed 989 kbps

Video stream moeten hier tot 10x toe ververst worden wil de ADSL verbinding eindelijk volop gaan streamen.
Anders stopt de stream telkens met afspelen en hikt de snelheid tussen de 30kb/s en 60kb/s.
Gewoon surfen hikt ook, maar is nog wel te doen. Speedtesten zijn variabel en geven een resultaat
tussen de 0.5Mbit en 6Mbit.. Upload lijkt wel constant..

KPN gebeld, 'gokte' dat het modem niet in de metenkast hing, dat zou het oplossen..
Zoals ik verwachtte, niet dus.

In de metenkast, met verschillende telefoon draden getest, zelfde probleem.
Bekabeld en wifi geven hetzelfde probleem.
Windows en linux OS geven hetzelfde probleem. (op 3 computers)
ADSL modem van KPN (thomson) geeft hetzelfde probleem.
ADSL modem die ik altijd gebruik van sitecom geeft ook hetzelfde probleem.

KPN wil niet kosteloos een monteur sturen, aangezien er niets aan de hand is volgens de meting.
Wel schrijft de monteur een nul factuur uit mocht deze het probleem constateren, maar ik durf
op het moment geen risico te nemen.

-adv-

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 313265 op 30-08-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
@-adv-

Ik heb precies hetzelfde net te horen gehad!

Problemen nogmaals verteld en blijkt dus dat KPN geen emailadressen geeft voor dit soort gevallen.
Ook is het zo dat ik doordat de lijn van kpn naar mijn modem 16 mbit geeft ze mij niet door kunnnen sturen naar de 2elijns problemen.

Hoe kom ik bij die "2e lijns" ?
- Monteur langs laten komen á 15 euro per kwartier

Ik heb eerder zo'n mannetje gehad maar die deed er 2 uur over dus ik twijfel nog even over hoe nu verder.

Mochten mensen wel afspraak willen maken, ik kreeg dit nummer: 0800-0471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Die monteur kost 15euro per 15min als het probleem bij jezelf ligt.
Heb een paar keer een monteur op bezoek gehad van KPN en er zijn nog nooit kosten in rekening gebracht, zorg er gewoon voor dat je zeker weet dat jou netwerk en pc's in orde zijn dan kost de monteur niets.

edit:
Zelf heb ik ook problemen, zaterdag contact gehad met KPN en meteen iemand aan de lijn die verstand van zaken had en niet meteen begon met een lullige Q&A voor te lezen.
Mijn internet was 16mbit maar aangezien de lijn dit nooit behaalde hebben ze dit naar beneden (8mbit) bijgesteld en zo ook mijn maandbedrag natuurlijk :) volgens de medewerker zou de lijn rustiger moeten worden als het modem niet probeert met de uiterst maximale snelheid te verbinden.
Mijn hoge latency problemen leken wel minder maar up/download is nog steeds heel laag, ook youtube streams kijken is haast niet te doen en dan heb ik het niet eens over 720HD filmpjes.
Vanavond dus maar weer met KPN gaan bellen :'(
QuiCk01 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:30:
@-adv-

Ik heb precies hetzelfde net te horen gehad!

Problemen nogmaals verteld en blijkt dus dat KPN geen emailadressen geeft voor dit soort gevallen.
Ook is het zo dat ik doordat de lijn van kpn naar mijn modem 16 mbit geeft ze mij niet door kunnnen sturen naar de 2elijns problemen.

Hoe kom ik bij die "2e lijns" ?
- Monteur langs laten komen á 15 euro per kwartier

Ik heb eerder zo'n mannetje gehad maar die deed er 2 uur over dus ik twijfel nog even over hoe nu verder.

Mochten mensen wel afspraak willen maken, ik kreeg dit nummer: 0800-0471

[ Voor 26% gewijzigd door OCTiMod op 30-08-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Hier lijkt alles weer goed te werken , net een uur streaming video kunnen kijken zonder hapering of stoot.
Rtl gemist was ook een drama , ook dat werkt weer prima.

Even afkloppen , maar ik hoop dat het gefixed is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hier ook!

Rond kwart over 5 viel internet even uit, maar het lijkt er op dat de lijn van buitenaf gereset is. Sindsdien lijkt het weer goed te gaan :)

*klopt ook even af.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 30-08-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook doet alles het weer zoals het altijd was.
Toch wel benieuw wat het nu was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:41
Ik heb het niet zo erg als sommigen hier zeggen, maar ook ik merk dat er inderdaad iets niet helemaal goed zit af en toe. Youtube heeft soms al moeite met 480p, laat staan 720p en 1080p terwijl dat voorheen altijd goed werkte. Websites blijven soms ook lang 'haken' op een witte pagina, voordat ineens alles tevoorschijn schiet. 8/1 KPN, Krimpen aan den IJssel.

Downloadsnelheid zo rond de 600 - 650kb/s.

Edit: Ik had nog sinds gisteren niets gekeken op het internet, nu maar even kijken of het opgelost is zoals sommigen nu zeggen hierboven ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Denizz op 30-08-2010 19:18 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Mijn problemen zijn op dit moment ook opgelost.
Hopen dat de storing ook daadwerkelijk over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
HÉÉÉ WAT RAAR

-Bekabeling is weer goed
- Updates zijn wonderbaarlijk weer veranderd.
- Modem werkt is ook weer genezen.

Zie je wel dat het aan ons lag.... NOT ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
En hier werkt het ook weer.

Mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373260

Ik heb hier ook (nog steeds) last van. Zit ook in Zuid Holland.
Provider is Xs4all (maar ja dus KPN....).
Wat was nu precies de oplossing eigenlijk of kan ik er nog wat aan doen zodat het bij mij ook opgelost gaat worden?

Xs4all zegt ligt aan de afstand (al 5 jaar hetzelfde!), of aan de router of bekabeling. Wordt er beetje dol van, want ik heb niks aangepast en sinds een tijdje klapt het er gewoon soms uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je exact dezelfde problemen als wij hadden?

Hier was het gister rond 1700 ineens opgelost.. Heb er zelf niets aangedaan.
Hier hangt het modem/router gewoon in de huiskamer zo'n 8 meter van de metenkast.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 313265 op 31-08-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
en nu heb ik een haperende verbinding.
soms zie ik in firefox 5seconde of langer/korter staan 'Server http://websitenaam.nl opzoeken'
en af en toe zag ik dat msn afgemeld was met vervolgens de melding dat ie probeert in te loggen..
edit: en ik heb een hogere ping (37/18 ipv 28), en wanneer ik de speedtest op speedtest.net uitvoer zie ik dat ie eerst naar de 5.8mbps gaat (de snelheid hier..), en daarna soms terugzakt tot 1mbps, en dan geleidelijk weer omhoog gaat

[ Voor 33% gewijzigd door Brad op 31-08-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/23179296.png

en ik heb packetloss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:37

Robtimus

me Robtimus no like you

offtopic:
Psssst... het is meterkast. Omdat de energie- en gasmeter er hangen enzo ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meterkast!! Excuus.

Jammer dat nu andere mensen hier last van krijgen..
Ik blijf nu echt een goede verbinding houden.. Helemaal geen slechte verbinding meer gehad sinds gisteren.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 313265 op 31-08-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Laatst online: 13-09-2021
Hier is het probleem ook weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373260

Vanmiddag het probleem ook niet meer gehad, maar even afwachten nog .......
Pagina: 1