Ik heb inderdaad nog een Hetnet abo. Dan heb ik het gedeelte dat de verhoging hier niet voor geldt blijkbaar gemist, terwijl ik toch iets van een nieuwsbrief heb gehad (dacht ik tenminste).Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:39:
[...]
Basis Surfen bestaat niet (let op de hoofdletter) het is "KPN Internet Basis" of "Hetnet Snel Surfen" (en Bellen in dit geval), Herrick heeft blijkbaar nog een Hetnet abo en daar gelden de snelheidsverhogingen niet voor.
Laatste update van mijn probleem met niet behalen beloofde snelheid.
Morgen tussen 4 en 6 komt er een monteur om de lijn door te meten vanaf mijn kant, zit dus waarschijnlijk wel een fout op de lijn.
Ook al een monteur van serviceteam gehad, alles was goed aangesloten, draadje van Isra tot modem was wel aan de lange kant maar dat kan niet het probleem zijn van de snelheid problemen.
Kwam met 16mbt abbo maar tot hooguit 7.3 mbit, met kort draadje kwamen we op 7.6 mbit uit.
Gast die ik net sprak aan de telefoon had het wel over ruis op de lijn met een meting, eigenlijk vergeten te vragen wat dat betekend...iemand?
Morgenmiddag zal ik de bevindingen posten van de monteur en of ik de beloofde snelheden ga halen.....ooit
Morgen tussen 4 en 6 komt er een monteur om de lijn door te meten vanaf mijn kant, zit dus waarschijnlijk wel een fout op de lijn.
Ook al een monteur van serviceteam gehad, alles was goed aangesloten, draadje van Isra tot modem was wel aan de lange kant maar dat kan niet het probleem zijn van de snelheid problemen.
Kwam met 16mbt abbo maar tot hooguit 7.3 mbit, met kort draadje kwamen we op 7.6 mbit uit.
Gast die ik net sprak aan de telefoon had het wel over ruis op de lijn met een meting, eigenlijk vergeten te vragen wat dat betekend...iemand?
Morgenmiddag zal ik de bevindingen posten van de monteur en of ik de beloofde snelheden ga halen.....ooit
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Verwijderd
Mijn reactie op jou eerste post zal inderdaad niet veel bijdragen. Nofi, maar dat doet jou post evenmin. (IceM).
Zonder jouw reactie was er geen reactie van mij. Zo simpel is het.
Waar het om gaat is dat ik vaststelde dat KPN ook expliciet de uploadwaarden geeft, en dat ik vermoed dat voor Extra de uploadsnelheid 'tot 2Mbit' is verdubbeld. Ga daar morgen achteraan bij KPN. Als mijn uploadsnelheid van 1 naar 2 Mbit zou verdubbelen, zou dit een verdubbeling van de snelheid waarmee mails met daarin digitale foto's worden verstuurd betekenen. Dit is in ieder geval voor mij relevanter dan een dubbele downloadsnelheid. Immers, in 9 van de 10 gevallen haal ik internetpagina's binnen (ik ben benieuwd of men in een blinde proef het verschil zou merken) en software-updates van soms > 100 MB vinden minder vaak plaats of vormen een goede reden voor een koffiepauze. Kortom: voor mij wellicht een reden om van KPN Basis op Extra over te stappen.
Verder heb in het oorspronkelijke bericht gerefereerd aan hogere uploadsnelheden versus de uploadparameters van het modem.
Waar het om gaat is dat ik vaststelde dat KPN ook expliciet de uploadwaarden geeft, en dat ik vermoed dat voor Extra de uploadsnelheid 'tot 2Mbit' is verdubbeld. Ga daar morgen achteraan bij KPN. Als mijn uploadsnelheid van 1 naar 2 Mbit zou verdubbelen, zou dit een verdubbeling van de snelheid waarmee mails met daarin digitale foto's worden verstuurd betekenen. Dit is in ieder geval voor mij relevanter dan een dubbele downloadsnelheid. Immers, in 9 van de 10 gevallen haal ik internetpagina's binnen (ik ben benieuwd of men in een blinde proef het verschil zou merken) en software-updates van soms > 100 MB vinden minder vaak plaats of vormen een goede reden voor een koffiepauze. Kortom: voor mij wellicht een reden om van KPN Basis op Extra over te stappen.
Verder heb in het oorspronkelijke bericht gerefereerd aan hogere uploadsnelheden versus de uploadparameters van het modem.
Als je nog op een adsl(2+) dslam zit ga je nooit harder als 1mbit halen. De hogere upload snelheden zullen alleen op het VDSL netwerk gehaald worden. Overstappen heeft dus enkel zin als VDSL beschikbaar is, dit kunnen ze wel voor je nakijken.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:50:
Mijn reactie op jou eerste post zal inderdaad niet veel bijdragen. Nofi, maar dat doet jou post evenmin. (IceM).
En wederom lees je mijn post verkeerd. Ik doelde op je eerste post
...
Verwijderd
Vervolg op mijn bijdrage van 1 augustus 2010 12:41
Het actuele overzicht van internetabo's van KPN was nieuw voor mij. Vandaar die bijdrage. Ik heb het over www.kpn.com/prive/internet/abonnementen.html. Voor de zekerheid is een screendump gemaakt, want dingen wijzigen nog wel eens... IceM vond deze bijdrage maar niks. Daar zal ik de rest van mijn leven mee moeten leven...
Het is mij bekend dat ADSL2+ tot maximaal 1 Mbit upload gaat. Zoals gezegd: ik ga dit morgen bij de KPN uitzoeken. Maar ik denk dat er in het geval Extra afhankelijk van je centrale misschien een keuze is tussen ADSL2+ en VDSL2+. Recent is mijn 'profiel' vastgesteld: 20.296 down, 1398 up, aldus de technische helpdesk. Die 1398 is meer dan de 1024 van ADSL2+. Het voordeel van VDSL2+ over ADSL2+ ligt dus niet altijd in de hogere downloadsnelheid maar in de hogere maximale uploadsnelheid, hetgeen zoals gezegd voor mij veel relevanter is. Mijn centrale hier in Vinex aan Zee bedient ook de nodige kantoren, dus ik denk dat VDSL2+ zeer waarschijnlijk is. Afstand tot de centrale volgens het vervangend RC-netwerk van de telecomboys: ca. 1500 meter. Afstand volgens Google Earth: ca 750 meter, dus met KPN-kabels die bijvoorbeeld onder tennisvelden en tussen rijen heipalen van woningen lopen....
Natuurlijk is dit allemaal een achterhoedegevecht want glasvezel is veel minder asymmetrisch dan XDSL.
Het actuele overzicht van internetabo's van KPN was nieuw voor mij. Vandaar die bijdrage. Ik heb het over www.kpn.com/prive/internet/abonnementen.html. Voor de zekerheid is een screendump gemaakt, want dingen wijzigen nog wel eens... IceM vond deze bijdrage maar niks. Daar zal ik de rest van mijn leven mee moeten leven...
Het is mij bekend dat ADSL2+ tot maximaal 1 Mbit upload gaat. Zoals gezegd: ik ga dit morgen bij de KPN uitzoeken. Maar ik denk dat er in het geval Extra afhankelijk van je centrale misschien een keuze is tussen ADSL2+ en VDSL2+. Recent is mijn 'profiel' vastgesteld: 20.296 down, 1398 up, aldus de technische helpdesk. Die 1398 is meer dan de 1024 van ADSL2+. Het voordeel van VDSL2+ over ADSL2+ ligt dus niet altijd in de hogere downloadsnelheid maar in de hogere maximale uploadsnelheid, hetgeen zoals gezegd voor mij veel relevanter is. Mijn centrale hier in Vinex aan Zee bedient ook de nodige kantoren, dus ik denk dat VDSL2+ zeer waarschijnlijk is. Afstand tot de centrale volgens het vervangend RC-netwerk van de telecomboys: ca. 1500 meter. Afstand volgens Google Earth: ca 750 meter, dus met KPN-kabels die bijvoorbeeld onder tennisvelden en tussen rijen heipalen van woningen lopen....
Natuurlijk is dit allemaal een achterhoedegevecht want glasvezel is veel minder asymmetrisch dan XDSL.
Sorry, maar hij vond je bijdrage terecht niksVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:53:
Vervolg op mijn bijdrage van 1 augustus 2010 12:41

Overigens is het gewoon VDSL2, dat plusje (+) hoort er niet achter.
Nee hoor. VDSL2 wordt zakelijk nog helemaal niet aangeboden. In ieder geval niet door KPN.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:53:
Mijn centrale hier in Vinex aan Zee bedient ook de nodige kantoren, dus ik denk dat VDSL2+ zeer waarschijnlijk is.
Dat is niet inherent aan de techniek. SDSL is symmetrisch en KPN Glasvezel (voor thuis) niet.Natuurlijk is dit allemaal een achterhoedegevecht want glasvezel is veel minder asymmetrisch dan XDSL.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Voor mij was het in ieder geval nieuw dat het Extra-abo van KPN kennelijk naast een ADSL2+-mogelijkheid ook een soort VDSL Light kent. Uiteraard wist ik dat het Premium-abo van KPN op VDSL berust. Het zal voor mijn criticasters een kleine moeite moeten zijn om bijdragen over de nieuwe mogelijkheden van het Extra-abo in dit topic aan te wijzen.
Met het achterhoedegevecht van ADSL bedoel ik vooral dat in ADSL de verhouding down : up veel hoger is dan die bij glasvezel (dus een hogere asymmetrie), en dat zelfs in het goedkoopste glasvezelabo de uploadsnelheid veel hoger is dan 1 Mb.
Met het achterhoedegevecht van ADSL bedoel ik vooral dat in ADSL de verhouding down : up veel hoger is dan die bij glasvezel (dus een hogere asymmetrie), en dat zelfs in het goedkoopste glasvezelabo de uploadsnelheid veel hoger is dan 1 Mb.
Net gebeld aangezien ik wéér problemen had met mijn router. En het signaal komt niet goed over, nu heb ik weer 8mbit ipv 16. Over 2 weken gaan ze mij overzetten op VDSL, dus daar ben ik dan weer blij mee. Al had ik de brief over de verhoging in maart al binnen. En het zou begin april overgezet worden.
[ Voor 19% gewijzigd door tiswat op 02-08-2010 14:33 ]
Zo monteur geweest en heeft op mijn kabels in huis en op mijn ISRA punt gemeten, te lange kabel en plat was niet het probleem want op de platte kabel die in de Experia box zit werd 10mbit gemeten net zoals dat was op het ISRA punt.
Ook buiten in de verdeelkast was er maar 10mbit gemeten volgens de man.
Centrale staat ergens in centrum van het dorp hier dus die bijna 3 km afstand zou goed kunnen.
Goed, de man zou ook daar even heen gaan omdat verder alles in huis en in de straat oke was.
Half uurtje later werd ik gebeld door de monteur, was in de centrale geweest en kon mij vertellen dat een oud kabeltje voor bijna 99% de boosdoener was.
Ik vroeg aan hem: Was het soms een platte kabel?
Monteur: Ja zoiets
...zit er als sinds je IPB hebt...
Maar goed, nu gaan ze 3 dagen/nachten testen wat er mogelijk is, maar volgens de monteur moet 12-15 mbit mogelijk zijn.
Wat het uiteindelijk wordt zal ik komende dagen hier posten, je ziet dat de aanhouder dus wint en KPN best wel is te overtuigen van het probleem aan hun kant.
Net even speedtest gedaan met TV aan en ik kom nu al dik verder dan voor vervangen kabeltje in centrale.
Ook buiten in de verdeelkast was er maar 10mbit gemeten volgens de man.
Centrale staat ergens in centrum van het dorp hier dus die bijna 3 km afstand zou goed kunnen.
Goed, de man zou ook daar even heen gaan omdat verder alles in huis en in de straat oke was.
Half uurtje later werd ik gebeld door de monteur, was in de centrale geweest en kon mij vertellen dat een oud kabeltje voor bijna 99% de boosdoener was.
Monteur: Ja zoiets
Maar goed, nu gaan ze 3 dagen/nachten testen wat er mogelijk is, maar volgens de monteur moet 12-15 mbit mogelijk zijn.
Wat het uiteindelijk wordt zal ik komende dagen hier posten, je ziet dat de aanhouder dus wint en KPN best wel is te overtuigen van het probleem aan hun kant.
Net even speedtest gedaan met TV aan en ik kom nu al dik verder dan voor vervangen kabeltje in centrale.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Hah, nee. Dat is dit spul:Flame17 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:47:
Monteur: Ja zoiets...zit er als sinds je IPB hebt...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Die draden zijn op zeker te lang
Hier gaat de verhoging ook nog niet soepel, tijdje geleden bij mijnKPN maar het contract ff verlengd om zeker te zijn van de 16Mbit ipv de 10 die ik daarvoor altijd heb gehad. na ene paar dagen ging de snelheid zoals verwacht ophoog maar een oud probleem begon de kop weer op te steken. Volgens het modem viel de DSL verbinding steeds weg, iedere 5min lag het Internet er wel ff uit. Ik heb dus KPN gebeld, de man aan de telefoon zag ook dat ik wel heel erg vaak wegviel. De volgende dag de monteur er op af, die heeft uiteindelijk een programmeerfout in de wijkkast gevonden en opgelost.
Maar toen begon het 2de probleem, grote bandbreedte wisselingen van 17Mbit naar 9 en terug om de paar uur. Het meisje aan te telefoon zei dat het een brak splitteritje bij het ISRApunt zou kunnen zijn. Deze is nu dus onderweg en hopen dat het dan allemaal is opgelost.
Update:
Nieuwe splitter aangekomen, geen verschil. Weer gebeld, blijkt dat ik tot 8Mbit ben geknepen omdat de lijn onstabiel was, ze heeft dit weer ge-reset en dus vanacht word er weer gekeken bij welke snelheid mijn lijn stabiel is. Ik hoop wel dat ik in de buurt van de 16 kan komen, want als het maar 8Mbit blijft dan ga ik lekker over op basis.
Maar toen begon het 2de probleem, grote bandbreedte wisselingen van 17Mbit naar 9 en terug om de paar uur. Het meisje aan te telefoon zei dat het een brak splitteritje bij het ISRApunt zou kunnen zijn. Deze is nu dus onderweg en hopen dat het dan allemaal is opgelost.
Update:
Nieuwe splitter aangekomen, geen verschil. Weer gebeld, blijkt dat ik tot 8Mbit ben geknepen omdat de lijn onstabiel was, ze heeft dit weer ge-reset en dus vanacht word er weer gekeken bij welke snelheid mijn lijn stabiel is. Ik hoop wel dat ik in de buurt van de 16 kan komen, want als het maar 8Mbit blijft dan ga ik lekker over op basis.
[ Voor 17% gewijzigd door menzo op 03-08-2010 14:50 . Reden: update ]
Verwijderd
Nou, hier zou ik ook 16 mbit moeten vangen. Alleen speedtest geeft 5.5 aan. Ik heb er een oude splitter tussen hangen. (van echt 9 jaar geleden) Zou dat een reden kunnen zijn?
EDIT: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 864 / 6 496
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 01:06 ]
Trek eerst die er maar eens tussen uit............Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:37:
Nou, hier zou ik ook 16 mbit moeten vangen. Alleen speedtest geeft 5.5 aan. Ik heb er een oude splitter tussen hangen. (van echt 9 jaar geleden) Zou dat een reden kunnen zijn?
Gelukkig, al mijn snelheidsproblemen zijn opgelost, KPN heeft me zelfs netjes overgezet op VDSL om mijn snelheid te halen (16 Mbit abo, met download snelheid van 14.1 gehaald) das best aardig.
Verwijderd
Ik heb dit geprobeert vandaag. Hierdoor had ik helemaal geen internet meer... (het groene lampje op de experia box brandde wel eventjes, maar viel daarna weg)Flame17 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:25:
[...]
Trek eerst die er maar eens tussen uit............
Volgens mij zijn ze op zondag al begonnen bij mij.
Morgen zouden ze gaan beginnen aan VDSL. Geluk heb je hier een pipo in de buurt die zijn router niet heeft beveiligd.Geen toegang tot Internet
U bent terechtgekomen op een ADSL Vangpagina van KPN. Uw ADSL verbinding van KPN en uw ADSL modem werken technisch correct.
Op dit moment kunt u helaas geen gebruik maken van uw internet van KPN verbinding, omdat uw lijngegevens (nog) niet bij KPN in de systemen bekend zijn. Een oorzaak kan zijn dat uw aanvraag nog in het aanleg proces zit, en nog niet volledig opgeleverd is. KPN verzoekt u om over 4 uur opnieuw te proberen in te loggen. Als dit niet werkt, kunt u contact opnemen met onze helpdesk.
Foutcode: 2000
Foutmelding: Uw ADSL lijngegevens zijn onbekend
Ik ben thuis met de bedrading bezig geweest. Nu is het modem van 4 500 naar 6 700 gegaan. Maar nu is het probleem als ik iets download via usenet oid dan is de download snelheid rond de 650 / 700 kbps. Maar na ongeveer 10 min denk ik valt deze terug tot rond de 100 kbps. Dit blijft zo tot het modem gereset word.
Mijn vraag nu of ik de kabels goed heb zitten:
Ons isra punt is de derde op de volgende foto. Alleen zit bij ons het onderste stuk los daar komt de kabel uit die naar het volgende kastje gaat met 2 telefoon stekkers (als je die zo noemt). Dit is wel een platte kabel.

De oude situatie was dat er 1 telefoon stekker inzat en deze in de huiskamer uit kwam en daar via een andere kabel weer naar het modem.
De situatie nu heb ik de stekker eerst vanuit het isra direct in het modem gestopt zonder via de telefoon stekker te gaan, was het zelfde probleem als hierboven beschreven dat de snelheid terug valt. Toen heb ik uit de KPN doos een nieuwe telefoon stekker en bruine kabel gepakt en hem zo doorverbonden op het modem. Maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Mijn vraag doe ik iets fout of word het kpn bellen?
Mijn vraag nu of ik de kabels goed heb zitten:
Ons isra punt is de derde op de volgende foto. Alleen zit bij ons het onderste stuk los daar komt de kabel uit die naar het volgende kastje gaat met 2 telefoon stekkers (als je die zo noemt). Dit is wel een platte kabel.

De oude situatie was dat er 1 telefoon stekker inzat en deze in de huiskamer uit kwam en daar via een andere kabel weer naar het modem.
De situatie nu heb ik de stekker eerst vanuit het isra direct in het modem gestopt zonder via de telefoon stekker te gaan, was het zelfde probleem als hierboven beschreven dat de snelheid terug valt. Toen heb ik uit de KPN doos een nieuwe telefoon stekker en bruine kabel gepakt en hem zo doorverbonden op het modem. Maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Mijn vraag doe ik iets fout of word het kpn bellen?
Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe je het nu exact hebt aangesloten. Heb je nog gewoon vaste telefonie of niet? Als je gewone vaste telefonie hebt zul je vanaf je ISRA punt een kabel naar je splitter moeten doen en vanaf de splitter een kabel naar je modem en een kabel naar je vaste telefoon.
...
Kpn internet plus bellen maar die zitten nu niet aangesloten. zit dus geen splitter tussen
Dat is kruisdraad.
En als je het volgende plaatje ziet snap je dat deze best wel eens kapot getrokken kan zijn door nieuwere kruisdraden:
Ik had laatst gelezen in deze topic over een systeem wat automatisch je snelheid terug zet als je internet niet stabiel is.
Het zit zo, Normaal download ik met 400 kb/s en dat zou nou bijna 1mb.s moeten zijn, maar dat is nog niet zo.
Het rare is wel dat het een tijdje 600 kb/s is geweest maar toen weer terug gegaan naar 400 en dat kwam waarschijnlijk omdat ik mijn modem weer herstart of reset en dat komt dan door dat systeem wat denk dat het internet onstabiel is.
Zit dat systeem in mijn experiabox of bij kpn zelf? Want ik heb nou al een maand een nieuwe experiabox en ik zit nog steeds op de oude snelheid.
Het zit zo, Normaal download ik met 400 kb/s en dat zou nou bijna 1mb.s moeten zijn, maar dat is nog niet zo.
Het rare is wel dat het een tijdje 600 kb/s is geweest maar toen weer terug gegaan naar 400 en dat kwam waarschijnlijk omdat ik mijn modem weer herstart of reset en dat komt dan door dat systeem wat denk dat het internet onstabiel is.
Zit dat systeem in mijn experiabox of bij kpn zelf? Want ik heb nou al een maand een nieuwe experiabox en ik zit nog steeds op de oude snelheid.
Het heet DLM en het zit bij KPN zelf..lemco schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:43:
Ik had laatst gelezen in deze topic over een systeem wat automatisch je snelheid terug zet als je internet niet stabiel is.
Zit dat systeem in mijn experiabox of bij kpn zelf?
[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 16-08-2010 16:11 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Vandaag weer een monteur thuis gehad. Ik ben maar geknepen naar 12mbit omdat ik blijkbaar 3KM van de centrale zit
Maar toen hij het modem opnieuw aansloot lag het internet er meteen uit. Ze gaan nu de lijn 12uur controleren. Na nog geen uur zit ik al op:
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 105 / 199.005
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 53
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 35
Dus er is nog wel wat mis.
Die kpn medewerker aan de telefoon zij dat het in de experiabox zit en het dus met een nieuwe weer sneller zou moeten gaan.... kut kpn..
Wat is er mis met je lijn dan?menzo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:25:
Vandaag weer een monteur thuis gehad. Ik ben maar geknepen naar 12mbit omdat ik blijkbaar 3KM van de centrale zitMaar toen hij het modem opnieuw aansloot lag het internet er meteen uit. Ze gaan nu de lijn 12uur controleren. Na nog geen uur zit ik al op:
Die FEC-fouten ?
FEC staat voor Forward Error Correction, ook wel dat zijn fouten op de lijn welke door een algoritme hersteld zijn. CRC en HEC fouten wil je beperken, maar volgens mij vallen die nog wel mee.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik weet dat FEC hersteld worden. Maar de monteur vond dat er verder onderzoek vereist is. Daar ga ik maar in mee. ik hoop morgen te horen of ze de zelfde problemen hebben gevonden.
Na minder dan 3 uur verbinding zitten we al op
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 483 / 718.549
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 107
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 73
Na minder dan 3 uur verbinding zitten we al op
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 483 / 718.549
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 107
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 73
Even een update na 20 juli:
Heb vandaag mn modem in de meterkast gezet, en via een KPN-kabeltje aangesloten op de splitter. Kabeltje is ongeveer 1 meter.
Modem gereset, bleef op 4Mbit staan. Modem nog een keer gereset, nog steeds 4Mbit.
Toen de KPN maar eens gebeld.
De DLM is dus vastgezet op 4Mbit. Hij heeft gekeken of hij van afstand de DLM kon resetten, maar dit zou niet veel uitmaken omdat de DLM zichzelf na een poosje toch weer vastzet op 4Mbit, omdat de verbinding te onstabiel/teveel weerstand heeft..
Ik heb gevraagd of VDSL een oplossing is, maar dat is niet mogelijk op mijn locatie
Op het laatst heb ik ook nog gevraagd wat de afstand naar de centrale is. Deze is 2.7km, geen idee hoe die kabel gelegd is, omdat ik boven vanuit ons huis de centrale kan zien staan, hemelsbreed is dat ongeveer 800meter..
Heb vandaag mn modem in de meterkast gezet, en via een KPN-kabeltje aangesloten op de splitter. Kabeltje is ongeveer 1 meter.
Modem gereset, bleef op 4Mbit staan. Modem nog een keer gereset, nog steeds 4Mbit.
De DLM is dus vastgezet op 4Mbit. Hij heeft gekeken of hij van afstand de DLM kon resetten, maar dit zou niet veel uitmaken omdat de DLM zichzelf na een poosje toch weer vastzet op 4Mbit, omdat de verbinding te onstabiel/teveel weerstand heeft..
Ik heb gevraagd of VDSL een oplossing is, maar dat is niet mogelijk op mijn locatie
Op het laatst heb ik ook nog gevraagd wat de afstand naar de centrale is. Deze is 2.7km, geen idee hoe die kabel gelegd is, omdat ik boven vanuit ons huis de centrale kan zien staan, hemelsbreed is dat ongeveer 800meter..
en om die reden ben ik dus overgestapt na kabel internet, zelf zat ik op +/- 4KM afstand en had een max van 6mbit wat nog redelijk is voor die afstandPino112 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:23:
En moet zeggen dat Ziggo mij toe nu toe goed bevalt weinig uitval en een stabiele snelle lijn.
Dat is dus een probleem voor mij, omdat er geen kabel ligt.LightStar schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:30:
[...]
en om die reden ben ik dus overgestapt na kabel internet, zelf zat ik op +/- 4KM afstand en had een max van 6mbit wat nog redelijk is voor die afstandenkel betaal ik nu minder in de maand dan toen (ziggo alles in 1 extra) had toen alles los
En moet zeggen dat Ziggo mij toe nu toe goed bevalt weinig uitval en een stabiele snelle lijn.
Je zou eens op google maps kunnen kijken naar hoe de kabel misschien loopt.Pino112 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:23:
Als er een rivier, kanaal of snelweg tussen zit zou het zomaar kunnen dat de kabels via een brug 500 meter verder op lopen.
Als je echt rond de 1 KM af zit, dan zou je lijn makkelijk beter dan 4 Mbit moeten kunnen.
Nu je modem in de meterkast staat heb je wel kans dat DLM minder dramatisch gaat ingrijpen (als het al gebeurt) want daarmee heb je een hele zooi storing kunnen voorkomen.
Tussen ons huis en de centrale liggen alleen maar weilanden en slootjes.Robinski schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:28:
[...]
Je zou eens op google maps kunnen kijken naar hoe de kabel misschien loopt.
Als er een rivier, kanaal of snelweg tussen zit zou het zomaar kunnen dat de kabels via een brug 500 meter verder op lopen.
Als je echt rond de 1 KM af zit, dan zou je lijn makkelijk beter dan 4 Mbit moeten kunnen.
Nu je modem in de meterkast staat heb je wel kans dat DLM minder dramatisch gaat ingrijpen (als het al gebeurt) want daarmee heb je een hele zooi storing kunnen voorkomen.
Daarom zal ie dus ook wel via de weg gaan, maar dan kom ik maar op 1.5km..
Zal dus wel weer een hele omweg maken

DLM heeft ie niet gereset, dus blijft op 4MBit.
Daarom heb ik de modem weer op de oude plaats gezet, omdat ik geen zin heb om eerst nog weer een kabel te gaan trekken terwijl de snelheid toch niet omhoog gaat.
DLM werkt overigens anders!Pino112 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:48:
[...]
Tussen ons huis en de centrale liggen alleen maar weilanden en slootjes.
Daarom zal ie dus ook wel via de weg gaan, maar dan kom ik maar op 1.5km..
Zal dus wel weer een hele omweg maken![]()
DLM heeft ie niet gereset, dus blijft op 4MBit.
Daarom heb ik de modem weer op de oude plaats gezet, omdat ik geen zin heb om eerst nog weer een kabel te gaan trekken terwijl de snelheid toch niet omhoog gaat.
DLM test namelijk in het begin elke dag je lijn, is deze 'slecht' dan wordt je naar beneden gezet met snelheid, is deze 'goed' dan wordt je weer omhoog gezet.
Op een gegeven moment, na een paar dagen stabiel dacht ik, zal DLM maar eens per maand testen.
Je modem dichterbij aansluiten heeft wel degelijk zin dus.
Overigens zou je op basis van de 4 Mbit, zelfs bijna 4 km van de centrale zitten, wat ook aangeeft dat je lijn/aansluiting niet helemaal optimaal was.
Pff, heb hier nu VDSL. Maar er veranderd niks, nu is ie weer terug gezet naar 8mbit en vanmiddag zat ik weer op 14/15. Ik word een beetje gek van KPN om eerlijk te zijn,
Door mijn recente verlaging van de snelheid (oud Hetnet abo) ben ik toch maar overgestapt op Ziggo. Toch wel een verademing qua snelheid. Ik zit nu op 22 Mb/s down en 3.75 Mb/s up.Herrick schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:29:
WTF. Zit ik net voor de gein eens te kijken of er inmiddels een snelheidsverhoging is doorgevoerd zie ik dat de snelheid alleen maar minder is geworden. Voorheen had ik waarden van ongeveer 6.90 Mb/s down en 0.82 Mb/s up. Nu is dat opeens 4.57 Mb/s down en 0.65 Mb/s up. En het modem staat opeens ook op 5308 kbps (downstream) / 773 kbps (upstream). Terwijl dit voorheen ook anders was.
Verwijderd
Heb mezelf maar eens geregistreerd omdat ik toch wat vragen heb waar ik niet uit kom, ondanks alle info hier.
Hebben een Premium abbo (foutje van moeders 2 jaar geleden... maar heb er laptop aan overgehouden) maar als ik kijk naar het gemiddelde resultaat op speedtest.net, dan zitten we gemiddeld op 13.2 mb/s dl en 0.8 mb/s ul. Lijkt mij niet zoals het hoort met een premium abbo van 20mb en wat nu tot 40 mb zou moeten zijn. Weet niet hoever ik van een/de centrale hier zit.
Hier de uitslag van de laatste test:

En hieronder de info uit de Siemens SX551:
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 15340 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 25 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Wat feiten:
Groet Hans
Hebben een Premium abbo (foutje van moeders 2 jaar geleden... maar heb er laptop aan overgehouden) maar als ik kijk naar het gemiddelde resultaat op speedtest.net, dan zitten we gemiddeld op 13.2 mb/s dl en 0.8 mb/s ul. Lijkt mij niet zoals het hoort met een premium abbo van 20mb en wat nu tot 40 mb zou moeten zijn. Weet niet hoever ik van een/de centrale hier zit.

ADSL Line
Wat feiten:
- Sx551 staat in de meterkast, ca. 50 cm van het ISRA aansluiting.
- Kabel gaat vanuit de isra naar kastje met daarop een telefoon en ADSL. Vanuit de aansluiting ADSL gaat een cat5 kabel naar de SX551.
- Is deze aansluiting nu wel of niet goed?
- Cat5 kabel vervangen door cat5E kabel en wat voor lengte aanhouden.
- Nuttig om KPN te bellen met de vraag waarom ik zo'n "trage" verbinding en om deze om te zetten naar VDSL?
Groet Hans
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 13:14 ]
De aansluiting is waarschijnlijk wel goed, je hebt momenteel een 15 Mbit/s ADSL2+ verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:
Vragen,
- Nuttig om KPN te bellen met de vraag waarom ik zo'n "trage" verbinding en om deze om te zetten naar VDSL?
Deze kun je waarschijnlijk niet veel sneller krijgen omdat je op het randje van de noise margin zit.
Aangezien je zelf aangeeft dat het modem met +/- 50 cm kabel is aangesloten zul je hier geen winst meer in krijgen.
Ook een upgrade naar VDSL gaat je waarschijnlijk niet helpen, omdat je lijn nu al redelijk op zijn max zit.
Dit heeft voornamelijk door de afstand met de centrale te maken, maar die kun je beter voorspellen door de postcode van je centrale op te zoeken, en met google maps een logische route (via straten, bruggen enz) te zoeken en de afstand te schatten.
Misschien is het voor jullie veel rendabeler om bij KPN (of elders) een 16 Mbit/s af te sluiten.
Verwijderd
Thanks voor de info. Hoe kom ik er achter waar die centrale staat? En als ik een lager abbo neem (16 mb), blijf ik dan de zelfde snelheid houden die ik nu heb? Klinkt een beetje raar deze vraag omdat ik nu een abbo van 40mb heb met in de praktijk 16 mb.Robinski schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Dit heeft voornamelijk door de afstand met de centrale te maken, maar die kun je beter voorspellen door de postcode van je centrale op te zoeken, en met google maps een logische route (via straten, bruggen enz) te zoeken en de afstand te schatten.
Misschien is het voor jullie veel rendabeler om bij KPN (of elders) een 16 Mbit/s af te sluiten.
Groet Hans
Je kan gewoon niet meer halen dan 16mbit, dus je kan je abbo gewoon lager laten zetten. Je kunt overigens ook gewoon bellen naar KPN om te vragen hoever je van de centrale af zit. Ik zit dan weer 1.4 km en dan weer 2.2kmVerwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:08:
[...]
Thanks voor de info. Hoe kom ik er achter waar die centrale staat? En als ik een lager abbo neem (16 mb), blijf ik dan de zelfde snelheid houden die ik nu heb? Klinkt een beetje raar deze vraag omdat ik nu een abbo van 40mb heb met in de praktijk 16 mb.
Groet Hans

Via http://adsl.hunen.net/index.php?id=3 kun je de plaats van je centrale proberen op te zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:08:
[...]
Thanks voor de info. Hoe kom ik er achter waar die centrale staat? En als ik een lager abbo neem (16 mb), blijf ik dan de zelfde snelheid houden die ik nu heb? Klinkt een beetje raar deze vraag omdat ik nu een abbo van 40mb heb met in de praktijk 16 mb.
Groet Hans
Daar staan ook coordinaten bij, en links naar google maps.
Zo is dit mijn telefoon centrale (groene pijl): http://maps.google.com/ma...+4.9973983&t=h&z=18&hl=nl
Wat betreft je snelheid, vermoed ik dat je met aardig veel zekerheid kunt stellen dat je er niet op achteruit gaat. Je lijn kan met de ADSL2+ techniek gewoon niet meer dan 15 Mbit/s aan. Het is daarom zonde om te betalen voor een veel hogere snelheid. Ik zou daarom ook de eerste de beste snelheid nemen die daar boven zit. In jou geval is dat 16 Mbit/s. Eventueel kun je natuurlijk ook nog bij andere providers gaan rondshoppen, die bieden vaak tot 20 Mbit/s.
Meer mensen last van een instabiele verbinding? Als ik Speedtest een aantal keer achter elkaar doe dan zit hij gemiddeld 1 van de 3 keer op ~150kb en de andere 2 keer op een normale ~800. Heb al een paar keer het modem uit en aan gedaan, maar het gaat niet weg.
ja ik!Sander H schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:51:
Meer mensen last van een instabiele verbinding? Als ik Speedtest een aantal keer achter elkaar doe dan zit hij gemiddeld 1 van de 3 keer op ~150kb en de andere 2 keer op een normale ~800. Heb al een paar keer het modem uit en aan gedaan, maar het gaat niet weg.
Zie:

Met de pijltjes wil ik aangeven dat de screenshot enkele seconde na elkaar gemaakt zijn.
Zwaar irritant iig!
Die speedtest is niet betrouwbaar.
Ergens een 100mb.bin vandaan halen of speedtest.net is accurater.
Ergens een 100mb.bin vandaan halen of speedtest.net is accurater.
Inderdaad zijn speedtest sites over het algemeen niet heel betrouwbaar.
Het is beter zoals Jarpse aangeeft een groot bestand (100mb) te downloaden van een goed snelle server, en daarbij zelfs het liefst binnen het netwerk van je provider.
Het is beter zoals Jarpse aangeeft een groot bestand (100mb) te downloaden van een goed snelle server, en daarbij zelfs het liefst binnen het netwerk van je provider.
Hm, regio Zuid-Holland QuiCk01?
Speedtests zijn niet de beste methodes misschien, maar toont wel aan dat er iets niet goed zit. Ook tijdens internetten merk ik dat een pagina soms normaal geladen is, en soms duurt het 5 a 10 seconden. Dit is nu al de derde dag dat ik dit heb. Er zijn geen rare meldingen in de log van het modem te vinden, en hij is ook al een keer of 5 gereset. Denk dat het aan KPN zelf ligt..
Speedtests zijn niet de beste methodes misschien, maar toont wel aan dat er iets niet goed zit. Ook tijdens internetten merk ik dat een pagina soms normaal geladen is, en soms duurt het 5 a 10 seconden. Dit is nu al de derde dag dat ik dit heb. Er zijn geen rare meldingen in de log van het modem te vinden, en hij is ook al een keer of 5 gereset. Denk dat het aan KPN zelf ligt..
Het wordt alleen maar erger, de verbinding valt nu zeer regelmatig weg, en komt dat vanzelf weer terug. Soms binnen een halve minuut, soms na 2 minuten:

@Sander H
Klopt, ik woon in Zuid-holland! Tot nu toe is het internet nog niet weggevallen maar blijft nog traag afentoe (voorbeeld van die pagina komt mij helaas zeer bekend voor
).
Ik ga zo even bellen naar kpn denk ik gewoon om te vragen wat er aan de hand is.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Klopt, ik woon in Zuid-holland! Tot nu toe is het internet nog niet weggevallen maar blijft nog traag afentoe (voorbeeld van die pagina komt mij helaas zeer bekend voor
Ik ga zo even bellen naar kpn denk ik gewoon om te vragen wat er aan de hand is.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Even iemand van de kpn aan de lijn gehad en zei dat er geen storing was.
Hij kon ook meten van zijn punt tot mijn modem vertelde hij en hij haalde gewoon de 16.
Erg raar, maar ik ben over een uurtje ofzo nog een keer.
Iedereen die last heeft wel even een melding maken aub! Ik was de 1e en heb zo'n gevoel dat ze daar niets aan gaan doen.
Hij kon ook meten van zijn punt tot mijn modem vertelde hij en hij haalde gewoon de 16.
Erg raar, maar ik ben over een uurtje ofzo nog een keer.
Iedereen die last heeft wel even een melding maken aub! Ik was de 1e en heb zo'n gevoel dat ze daar niets aan gaan doen.
Bedankt voor de info, ga ik ook maar eens bellen 
Edit: dit staat er in de log als het internet er weer eens uit klapt:
Edit: dit staat er in de log als het internet er weer eens uit klapt:

[ Voor 166% gewijzigd door Sander H op 23-08-2010 15:03 ]
Dat is aardig klote! Internet valt uit om 14±13 en 14±46? Dat is lekker dan! elk half uur gelul.
Hier blijft het ook hetzelfde. Downloaden, surfen, alles gaaat traag!
PS: Op de site en op twitter zegt kpn niets over een storing.
Hier blijft het ook hetzelfde. Downloaden, surfen, alles gaaat traag!
PS: Op de site en op twitter zegt kpn niets over een storing.
[ Voor 16% gewijzigd door QuiCk01 op 23-08-2010 16:17 ]
Weet iemand een snelle server waar ik een grote file vandaan kan downloaden zodat ik het nog ff daarmee kan testen i.p.v. speedtest.nl e.d.
Gevonden.
Op twitter staan ook berichten erover.
Gevonden.
Op twitter staan ook berichten erover.
[ Voor 17% gewijzigd door QuiCk01 op 23-08-2010 19:29 ]
Gewoon hier doen:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Nvm, servers lijken verouderd te zijn. Ik haal maar half mn download snelheid.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Nvm, servers lijken verouderd te zijn. Ik haal maar half mn download snelheid.
[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2010 21:41 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dit is de storingstwitter van kpn: http://twitter.com/KPN_Storing
En voor andere berichten moetje ff zoeken op dingen als #kpn #storingkpn enz enz.
En voor andere berichten moetje ff zoeken op dingen als #kpn #storingkpn enz enz.
Thanks. Vandaag is het wel heel erg hoor, zonder te overdrijven heb ik wel een stuk of 40-50 keer naar het Thomson schermpje moeten kijken.. kan gewoon niks doen
'Gelukkig' gaat hij vanzelf weer aan en met een beetje geluk houdt hij het 10 minuten vol.. maar ook dan met bijna alleen maar dips in de snelheid.
'Gelukkig' gaat hij vanzelf weer aan en met een beetje geluk houdt hij het 10 minuten vol.. maar ook dan met bijna alleen maar dips in de snelheid.
ze hebben mij nu op een nieuwe telefoon lijn naar de centrale gezet en mijn problemen zijn al veel minder
Heb het ook gehad maar ben iig blij dat ik een nieuw modem krijg.ik denk dat ze met de software hebben zitten kloten en sinds dien de problemen begonnen zijn.Sander H schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:02:
Thanks. Vandaag is het wel heel erg hoor, zonder te overdrijven heb ik wel een stuk of 40-50 keer naar het Thomson schermpje moeten kijken.. kan gewoon niks doen![]()
Ik haal overigens geen hoge snelheden meer. Met 1 mbit mag ik in m'n handen knijpen
Net maar eens met KPN gebeld. De medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen..
Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem
Samen met de snelheid die heel erg varieert en nog wat andere vragen kwam hij tot de conclusie dat het modem waarschijnlijk aan het eind van z'n latijn is. Donderdag komt er een monteur langs met een nieuwe versie modem
weet iemand of ik nog een snellere adsl verbinding aankan
wat de waardes aangeven over de lijn bedoel ik
ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 8000 kbps 960 kbps
Line Attenuation 23.3 db 12.0 db
Noise Margin 7.9 db 6.0 db
was het niet zoiets dat als de Noise Margin onder de 6 db komt de verbinding word teruggezet ivm stabiliteit?
in dat geval kan de upload niet hoger dan 960 zijn denk ik.
wat de waardes aangeven over de lijn bedoel ik
ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 8000 kbps 960 kbps
Line Attenuation 23.3 db 12.0 db
Noise Margin 7.9 db 6.0 db
was het niet zoiets dat als de Noise Margin onder de 6 db komt de verbinding word teruggezet ivm stabiliteit?
in dat geval kan de upload niet hoger dan 960 zijn denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Goofy1978 op 24-08-2010 19:18 ]
Heb vandaag de modem definitief in de meterkast gezet en een kabel getrokken naar de router.Pino112 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:23:
Tóch maar weer naar de KPN gebeld, en meteen gevraagd of ze een DLM-reset wilden doen.
Volgens deze meneer was dat geen probleem, ik ben benieuwd of de snelheid weer naar 8Mbit gaat.
Sommige medewerkers verdienen echt een pluim
Verwijderd
Heb maar eens contact gezocht met de KPN en wat blijkt, zit op 2,5 km van de centrale en kan dus een hogere snelheid wel vergeten. Glas zit er voorlopig nog niet in volgens de beste man, die overigens meer deed dan ik vroeg. Kreeg ook het advies een brief/mail te sturen ivm een duur abbo en niet te halen snelheiden en dat men ons een te duur abbo heeft verkocht wat men nooit kon waarmaken terwijl men wist waar wij wonen en waar de centrale staat.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:
Heb mezelf maar eens geregistreerd omdat ik toch wat vragen heb waar ik niet uit kom, ondanks alle info hier.
[afbeelding]
ADSL Line
Wat feiten:Vragen,
- Sx551 staat in de meterkast, ca. 50 cm van het ISRA aansluiting.
- Kabel gaat vanuit de isra naar kastje met daarop een telefoon en ADSL. Vanuit de aansluiting ADSL gaat een cat5 kabel naar de SX551.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Voel me nu eigenlijk nogal genaait door de KPN met me dure abbo welke binnenkort afloopt en dus kan overstappen ook al wil ik dat eigenlijk niet ivm ik altijd een goede berbinding hebben en nooit storing met de telefoon.
Groet Hans
Ga dus terug naar een abbo Extra van 16 iets. Hebben niet naar een ander provider gekeken omdat wij eigenlijk nooit problemen hebben met bellen en internetten via KPN en geen nieuwe emailadressen willen hebben.
Allen bedankt voor de info en hulp
Volg het topic al een tijdje en zo'n 3 weken geleden heb ik ook maar eens contact opgenomen met KPN aangezien ik tot max. 16Mbit zou moeten hebben echter blijft het steken op 8Mbit.
Volgens de helpdesk zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om 16Mbit op mijn adres te krijgen (centrale zit op amper 300 meter
) En de medewerker zou iets aanpassen om te kijken of het mogelijk was om die 16 Mbit te krijgen. Waarschijnlijk een aanpassing in de centrale want een paar dagen later is mijn modem (Speedtouch 780) automatisch gereset. Echter heeft dit niets opgeleverd. In mijn modem zie ik de onderstaande gegevens staan:
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.996
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 10,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 6,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 23,5
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 20 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 36.023 / 186.961
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 7 / 7
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 14 / 5
Kan iemand op basis van de bovenstaande gegevens zeggen of er nog mogelijkheden zijn of waar er mogelijke knelpunten zijn in deze configuratie? Ik lees van alles over de SN-marge maar mij is niet duidelijk of die bij mij nu wel of niet goed is.
Volgens de helpdesk zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om 16Mbit op mijn adres te krijgen (centrale zit op amper 300 meter
Kan iemand op basis van de bovenstaande gegevens zeggen of er nog mogelijkheden zijn of waar er mogelijke knelpunten zijn in deze configuratie? Ik lees van alles over de SN-marge maar mij is niet duidelijk of die bij mij nu wel of niet goed is.
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Nou met de nadruk op sommige dan inderdaad.Pino112 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
.
Sommige medewerkers verdienen echt een pluim
Ben benieuwd wat bij jou de oplossing is/was want hier heb ik nogsteeds dezelfde problemen helaas.Sander H schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:34:
Net maar eens met KPN gebeld. De medewerker die ik aan de lijn had kon zien dat er met de lijn niks mis was, maar dat het modem gister alleen al 26 keer was uitgevallen..
Heb er toevallig net een ander topic over gemaakt, bij mij was het modem inderdaad kapot en nu vervangen door een nieuwe. Geen uitvallers meer gehad sinds vanochtend 10u. Maar nog wel snelheidsproblemen, zie KPN - Lage internetsnelheid, hoge downloadsnelheid..
Wij hadden precies hetzelfde probleem.Stimpy001 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:26:
Volg het topic al een tijdje en zo'n 3 weken geleden heb ik ook maar eens contact opgenomen met KPN aangezien ik tot max. 16Mbit zou moeten hebben echter blijft het steken op 8Mbit.
(Hier voor hadden we het probleem dat het modem maar tot 4Mb kon intrainen, maar sinds we van ADSL1 naar ADSL 2 zijn omgezet, enkele weken terug, zitten we strak op 8Mb)
De afstand tot onze centrale is ca. 700 meter, dus in theorie is die 16Mb makkelijk mogelijk.Volgens de helpdesk zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om 16Mbit op mijn adres te krijgen (centrale zit op amper 300 meter) En de medewerker zou iets aanpassen om te kijken of het mogelijk was om die 16 Mbit te krijgen. Waarschijnlijk een aanpassing in de centrale want een paar dagen later is mijn modem (Speedtouch 780) automatisch gereset. Echter heeft dit niets opgeleverd.
Dit werd mij door de 1e-lijn ook steeds bevestigd.
Modem is tijdens het overzetten van ADSL1 naar ADSL2 even offline geweest, maar trainde hierna strak in op waardes van 8Mb. (terwijl we dus betalen voor het 16Mb abbo)
Hier dan die van mij, ter vergelijkingIn mijn modem zie ik de onderstaande gegevens staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Actief: 8 dagen, 14:26:51 DSL-type: ITU-T G.992.5 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 7 994 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 679 / 3 843 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 9,9 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,7 / 10,5 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,4 / 17,1 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 18 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 20 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 887 / 13 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 9 / 9 |
De 2e-lijn meld mij na enkele keren bellen (hier gaat weken tijd overheen btw): Het ligt aan de KPN centrale.
Omdat KPN blijkbaar het geld niet over heeft om deze up te graden (kortom: nieuwere kaarten erin zodat de 16Mb gehaald kan worden) zitten wij met de oude kaarten, die tot maximaal 8Mb kunnen.
Nou weet ik niet hoe groot jullie centrale is, maar de kleinere centrales zijn dus in dit geval de pineut..
Ik vind het overigens een dikke naaiactie van KPN hoe ze momenteel met hun klanten omgaan..
Ze bieden 3 abonnementen aan: Basis, Extra & Premium.
ALLE mensen op deze centrale kunnen maximaal de snelheid van Basis halen. (8Mb dus)
KPN WEET van elke klant met het Extra abbo (of zelfs premium) dat deze de beloofde snelheid niet kunnen halen, maar ondertussen sturen ze wel mooi elke maand een rekening voor dit extra dure abbo.
(€120 per jaar voor.... niets

Het is dat ik er flink achteraan gebeld heb om er achter te komen hoe het allemaal zit.
Ik ga dus (nu het eindelijk fatsoenlijk draait, na 1 jaar ofzo) nog zeker even KPN duidelijk maken dat ik dit dikke smeer streken vind, en dat ik dus voor niets enkele maanden lang 10 euro te veel betaald heb, ik er 6 keer achteraan heb moeten bellen, ik 2 keer een middag thuis moest blijven omdat ze een monteur langs wilden sturen, en ik dus ook tig keer dat modem van hun heb gereset omdat de boel weer niet werkte en thuis de kabels vervangen omdat ik er maar van uit moest gaan dat het probleem bij ons thuis lag..
Uiteindelijk bleek het dus toch aan hun kant te liggen (oude kaarten in centrale / slechte kabels aan hun kant)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Na alle laatste berichten gelezen te hebben heb ik een mooie nieuwe aanvulling.
De afgelopen paar dagen is het met mijn Siemens Experiabox SX551 een groot feest! Hij disconnect elke dag een aantal keer zijn verbinding. Softreset werkt. Hij blijft het, met veel geluk, weer een half uur doen. Met pech: 5minuten.
Vorige week was alles nog "normaal" wel viel af en toe wifi uit.
Wie kent dit probleem?
Morgen zal ik KPN eens even bellen. Ik heb het vermoeden dat de experiabox aan het overlijden is. Hij komt uit 2006, ik weet niet of het normaal is dat hij na 5 jaar mankementen gaat vertonen?
De afgelopen paar dagen is het met mijn Siemens Experiabox SX551 een groot feest! Hij disconnect elke dag een aantal keer zijn verbinding. Softreset werkt. Hij blijft het, met veel geluk, weer een half uur doen. Met pech: 5minuten.
Vorige week was alles nog "normaal" wel viel af en toe wifi uit.
Wie kent dit probleem?
Morgen zal ik KPN eens even bellen. Ik heb het vermoeden dat de experiabox aan het overlijden is. Hij komt uit 2006, ik weet niet of het normaal is dat hij na 5 jaar mankementen gaat vertonen?
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Vandaag viel het modem weer direct uit. Ik heb hem toen direct weer gereset en daarna gelijk KPN gebeld.
Ik had verwacht weer uren aan de telefoon te moeten hangen, maar boven alle verwachtingen had ik de beste man binnen 2 min aan de lijn!
Op het moment dat hij mijn lijn ging checken viel WEER mijn verbinding weg! Dus direct ook het telefoon gesprek...
Nogmaals KPN gebeld maar dan met een mobiele telefoon. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe medewerker aan de telefoon.
Na een controle bleek idd mijn experiabox niet meer goed te functioneren. Er wordt een nieuwe toegestuurd, binnen 2 dagen moet hij in huis zijn. Hopelijk staakt de pakket post niet (A)
Ik moet zeggen, geweldige service! Snel aan de lijn, vriendelijk en niet van het kastje naar de muur gestuurd.
Mag ook wel eens gezegd worden voor KPN. Dikke pluim!
Nu hopen dat het nieuwe modem wel goed functioneert...
Owja.. ik had een Siemens SX551. Deze wordt vervangen voor een nieuwer model, ik ben benieuwd!
Ik had verwacht weer uren aan de telefoon te moeten hangen, maar boven alle verwachtingen had ik de beste man binnen 2 min aan de lijn!
Op het moment dat hij mijn lijn ging checken viel WEER mijn verbinding weg! Dus direct ook het telefoon gesprek...
Nogmaals KPN gebeld maar dan met een mobiele telefoon. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe medewerker aan de telefoon.
Na een controle bleek idd mijn experiabox niet meer goed te functioneren. Er wordt een nieuwe toegestuurd, binnen 2 dagen moet hij in huis zijn. Hopelijk staakt de pakket post niet (A)
Ik moet zeggen, geweldige service! Snel aan de lijn, vriendelijk en niet van het kastje naar de muur gestuurd.
Mag ook wel eens gezegd worden voor KPN. Dikke pluim!
Nu hopen dat het nieuwe modem wel goed functioneert...
Owja.. ik had een Siemens SX551. Deze wordt vervangen voor een nieuwer model, ik ben benieuwd!
[ Voor 5% gewijzigd door SimD op 25-11-2010 13:39 . Reden: Type vermelding vergeten ]
@ Hierboven, heb jij geluk... Ik word altijd doorgestuurd met iemand van de "technische dienst".
Yeah right.
Yeah right.
Gewoon meteen zeggen wat je wilt, of wat er is.D4NG3R schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:05:
@ Hierboven, heb jij geluk... Ik word altijd doorgestuurd met iemand van de "technische dienst".
Yeah right.
Heb ik ook gedaan, meteen gezegd dat ik een DLM Reset wilde, werd meteen gedaan
Vanmorgen besloten om KPN op te zeggen. Kan bij een kabelprovider meer voor net iets minder krijgen. Daar komt dan vervolgens bij dat de opstelling in mijn huis ook veel gunstiger en handiger wordt.
Afijn, 1 ding kan ik niet goed terugvinden. Als ik mijn KPN internet abonnement opzeg, sluiten ze dan meteen de telefoonlijn ook af? Daar wil ik namelijk ook vanaf. Die lijn ligt er alleen voor ADSL, niet om te telefoneren alhoewel er wel een nummer aan gekoppeld is.
Verder staat op de website van KPN dat je moet bellen om op te zeggen. Is dat tegenwoordig goed te doen of nog steeds heel knullig geregeld? Een collega van me had er vorig jaar heel veel nasleep problemen mee.
Afijn, 1 ding kan ik niet goed terugvinden. Als ik mijn KPN internet abonnement opzeg, sluiten ze dan meteen de telefoonlijn ook af? Daar wil ik namelijk ook vanaf. Die lijn ligt er alleen voor ADSL, niet om te telefoneren alhoewel er wel een nummer aan gekoppeld is.
Verder staat op de website van KPN dat je moet bellen om op te zeggen. Is dat tegenwoordig goed te doen of nog steeds heel knullig geregeld? Een collega van me had er vorig jaar heel veel nasleep problemen mee.
Verwijderd
KPN: Extra vs Basis abo
Gisteren een brief met 'aanbieding' van KPN gekregen zodat ik 10 euro minder per maand ga betalen. Wat is het geval; ze stellen dat op mijn adres geen 16mb mogelijk is maar max 8mb terwijl ik al lang een extra abo heb. Ze doen het nu voorkomen dat ze heel attent zijn maar natuurlijk hebben ze me in de periode hiervoor gewoon genaaid voor een tientje extra per maand... Na wat kastje-muur telefoontjes (in de brief staat nadrukkelijk GEEN telefoonnummer maar dat je eea via internet MOET regelen met een 'speciale code' waarmee alleen ik recht heb op 10 euro minder kosten, staaltje typische kpn marketing) eindelijk klantenservice die mij groot gelijk gaf en direct een klacht heeft opgenomen/ingediend. Binnen 10 dagen hoor ik hoe ze mij gaan compenseren. Hou jullie op de hoogte.
Gisteren een brief met 'aanbieding' van KPN gekregen zodat ik 10 euro minder per maand ga betalen. Wat is het geval; ze stellen dat op mijn adres geen 16mb mogelijk is maar max 8mb terwijl ik al lang een extra abo heb. Ze doen het nu voorkomen dat ze heel attent zijn maar natuurlijk hebben ze me in de periode hiervoor gewoon genaaid voor een tientje extra per maand... Na wat kastje-muur telefoontjes (in de brief staat nadrukkelijk GEEN telefoonnummer maar dat je eea via internet MOET regelen met een 'speciale code' waarmee alleen ik recht heb op 10 euro minder kosten, staaltje typische kpn marketing) eindelijk klantenservice die mij groot gelijk gaf en direct een klacht heeft opgenomen/ingediend. Binnen 10 dagen hoor ik hoe ze mij gaan compenseren. Hou jullie op de hoogte.
Dat is idd schandalig! Dit wisten ze allang! Maja... wat de gebruiker niet weet hé.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:49:
KPN: Extra vs Basis abo
Ik heb intussen mijn nieuwe modem. De Arcadyan dacht ik. De modem had ik al de volgende dag in huis kunnen hebben, maar aangezien er niemand thuis was had ik hem de vorige dag gelukkig.
Binnen 2 dagen had ik dus een nieuw modem en het probleem is opgelost!
Als KPN nou zo vriendelijk is voor elke klant, zou het enorm veel schelen.
Ik denk wel dat je goed en met verstand van zaken de klantenservice moet bellen zoals hierboven werd vermeld.
Verwijderd
Vandaag werd ik gebeld door de heer Ten Voorde van KPN. Hij wilde uitleggen hoe of wat. Op mijn vraag of hij dan ook met een voorstel kwam antwoorde hij nee, hij wilde even uitleggen hoe of wat. Na veel om de hete brij heendraaien wilde hij, nou vooruit het mag eigenlijk niet en we hoeven het zeker niet, 3 maanden het verschil compenseren. NA protest (het gaat om 6 maanden) werden dat er vier. Ik vroeg of hij dat schriftelijk kon bevestigen maar dat deed KPN nooit en ook nu niet. Dus of ik nu akkoord ging. Ik zei nee, pas als ik schriftelijk een voorstel van jullie heb kan ik wel of niet ja daarop zeggen. "Dan zet ik neer dat u niet akkoord gaat", aldus Ter Voorde. Ik stelde nogmaals dat ik pas weet of ik akkoord ga als ik schriftelijk hun voorstel heb hoe zij de 6 maanden denken te compenseren. Uiteindelijk heb ik meerdere keren gesteld: KPN stuurt facturen voor diensten die ze niet leveren. Vindt u dat correct? Ik vind dat niet kunnen. "meneer, u doet vijandig en wij komen er niet uit. Gaat u nu akkoord of niet?"... et cetera. Uiteindelijk gesprek beeindigd zonder oplossing. Iemand Tips voor voortgang?
Blijven bellen, en je probleem blijven vertellen. Tot zo vaak dat hun systeem overspoeld word met problemen van jouw. Zodra je 'n herkende beller word, word je al stukken serieuzer genomen. Dat was bij mij althans het geval.
Een telefonisch medewerker van KPN wist me zelfs te vertellen dat het mogelijk is om nu al een Arcadyan router te krijgen. Toen ik vroeg hoe, was hij snel klaar met de tip: "Blijven bellen, en blijven klagen. Zo stuurt KPN vanzelf een nieuwe router naar je toe, en uit gebruikers ervaringen is deze stukken beter!"
Ik heb nog geen Arcadyan, maar mijn problemen zijn allemaal opgelost. En mijn internet is zelfs (volgens de router) bijna 10% in snelheid naar boven gegaan.. vreemd allemaal maar ik vind het top!
Een telefonisch medewerker van KPN wist me zelfs te vertellen dat het mogelijk is om nu al een Arcadyan router te krijgen. Toen ik vroeg hoe, was hij snel klaar met de tip: "Blijven bellen, en blijven klagen. Zo stuurt KPN vanzelf een nieuwe router naar je toe, en uit gebruikers ervaringen is deze stukken beter!"
Ik heb nog geen Arcadyan, maar mijn problemen zijn allemaal opgelost. En mijn internet is zelfs (volgens de router) bijna 10% in snelheid naar boven gegaan.. vreemd allemaal maar ik vind het top!
Ik wil eerst even zeggen dat ik er niet denderend veel verstand van heb
Maar ik heb een probleem, net zoals meer mensen in dit topic al gemeld hebben, dat we niet de beloofde snelheid halen. Momenteel hebben we thuis InternetPlusBellen Extra 16 - 2 Mb/s. Maar als ik speedtest doe dan haal ik gemiddeld maar 11/0.8, met de speedtest van BBned haal ik gemiddeld ook 11Mbps ...
Nu heb ik dat voorgelegd in de winkel, maar hun schuiven het meteen af op het feit dat het maximale snelheden zijn, en dus niet de daadwerkelijk behaalde snelheid en verder doen ze niks
. Nu weet ik wel dat de beloofde snelheden ook niet altijd de behaalde snelheden zijn. Maar ik vind het nogal veel verlies. De afstand tot de wijk centrale is ongeveer 1,4 kilometer (Is dat een te grote afstand ?). We hebben overigens de Siemens Gigaset SX55x Experiabox.
En misschien dat iemand mij feedback kan geven op deze gegevens:
ADSL Line
Maximum line rate: 13386 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Misschien dat jullie wat opheldering hebben, over wat er wel en niet mogelijk is wat betreft beloofde snelheid en het binnenhalen van snelheden ?
Maar ik heb een probleem, net zoals meer mensen in dit topic al gemeld hebben, dat we niet de beloofde snelheid halen. Momenteel hebben we thuis InternetPlusBellen Extra 16 - 2 Mb/s. Maar als ik speedtest doe dan haal ik gemiddeld maar 11/0.8, met de speedtest van BBned haal ik gemiddeld ook 11Mbps ...
Nu heb ik dat voorgelegd in de winkel, maar hun schuiven het meteen af op het feit dat het maximale snelheden zijn, en dus niet de daadwerkelijk behaalde snelheid en verder doen ze niks
ADSL Line
Misschien dat jullie wat opheldering hebben, over wat er wel en niet mogelijk is wat betreft beloofde snelheid en het binnenhalen van snelheden ?
1.4KM is ver ja, er kan ~700m worden afgelegt zonder snelheidsverlies. Daarna gaat het hard..Thieudebeu schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:35:
Ik wil eerst even zeggen dat ik er niet denderend veel verstand van heb![]()
Nu heb ik dat voorgelegd in de winkel, maar hun schuiven het meteen af op het feit dat het maximale snelheden zijn, en dus niet de daadwerkelijk behaalde snelheid en verder doen ze niks. Nu weet ik wel dat de beloofde snelheden ook niet altijd de behaalde snelheden zijn. Maar ik vind het nogal veel verlies. De afstand tot de wijk centrale is ongeveer 1,4 kilometer (Is dat een te grote afstand ?). We hebben overigens de Siemens Gigaset SX55x Experiabox.
ADSL Line
Met een 16Mb/s verbinding haal je op 1.4KM ongeveer.. 13Mb/s. Kijkend naar jouw stats klopt dat zo ongeveer.
Dus, dan is daar verder helemaal niks aan te doen .... ?
Bedankt voor je info in ieder geval.
Edit; Eigenlijk wel stom dat de afstand dan zo groot is.. Het is niet zo dat ik in een dorp woon. (Den Bosch)
Bedankt voor je info in ieder geval.
Edit; Eigenlijk wel stom dat de afstand dan zo groot is.. Het is niet zo dat ik in een dorp woon. (Den Bosch)
[ Voor 36% gewijzigd door Thieudebeu op 06-12-2010 15:33 ]
Nou ja, je noise margins hangen op 6dB, dus dat is zelfs al op de potentiële rand van instabiel raken. Misschien dat een ander modem een hogere snelheid synct, maar ik denk het niet.
Hoe kan ik mijn noise margins checken? Misschien ook wel eens leuk om dat uit te zoeken, verklaard waarschijnlijk al een hoop bij mij.
Even je ip adres achterhalen. Invoeren bij je browser. Dan kun je in je modem komen. En zodoende kun je allerlei gegevens achterhalen.
Ik moet volgens de kpn winkel even bellen voor de nieuwe Experia modem, het bereik op zolder is momenteel sowieso slecht. hopelijk synct ie ook hogere snelheden. Ik laat het nog wel weten.
Edit: na 3 keer iemand anders aan de lijn gehad te hebben, komen ze tot de conclusie dat er niks mis is met de oude router zodoende krijgen we geen nieuwe router. Terwijl ze in de winkel heel iets anders zeiden... Beetje ironisch dat ze reclame maken met deze zin; Betrouwbaar en stabiel netwerk van KPN
Ik moet volgens de kpn winkel even bellen voor de nieuwe Experia modem, het bereik op zolder is momenteel sowieso slecht. hopelijk synct ie ook hogere snelheden. Ik laat het nog wel weten.
Edit: na 3 keer iemand anders aan de lijn gehad te hebben, komen ze tot de conclusie dat er niks mis is met de oude router zodoende krijgen we geen nieuwe router. Terwijl ze in de winkel heel iets anders zeiden... Beetje ironisch dat ze reclame maken met deze zin; Betrouwbaar en stabiel netwerk van KPN

[ Voor 32% gewijzigd door Thieudebeu op 06-12-2010 22:50 ]
Ik weet hoe ik in de router kom, dat is verder geen probleem. Maar waar kan ik de noise margin vinden? Ik heb een Thomson TG789vn.
Ik heb het gevonden, wie kan me vertellen wat er precies gaande is bij mijn lijn? Ik weet niet waar ik op moet letten..
Actief: 12 dagen, 13:01:49
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.366 / 13.430
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,7 / 14,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,3 / 34,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 4,0
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 1.087 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.021.316 / 1.499
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.474 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 12.754 / 0
Welk bereik op zolder is slecht? Als je het hier over wifi hebt, dan is dat niet zo raar. Wifi kun je niet van verwachten dat het 2 verdiepingen penetreert en je nog een mooie verbinding kunt opstellen. Heb je packetloss op een bekabelde verbinding, dan is er wrs of iets mis met je kabels, of je router.Thieudebeu schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:41:
Even je ip adres achterhalen. Invoeren bij je browser. Dan kun je in je modem komen. En zodoende kun je allerlei gegevens achterhalen.
11Mb van de 16Mb op 1.4KM is volgens mij best nog wel netjes. Ik heb helaas slechter ervaren, en dit is dan ook de reden dat ik aan de kabel zit
Iemand die me met bovenstaande kan helpen?Tendency schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:20:
Ik heb het gevonden, wie kan me vertellen wat er precies gaande is bij mijn lijn? Ik weet niet waar ik op moet letten..

Ik heb het hoogste IPB abbo, maar haal in de praktijk de maximum snelheid natuurlijk niet (zit 1931 meter van de centrale af). De ST780 zegt:
Actief: 9 dagen, 19:28:42
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.025 / 14.263
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 16,32 / 67,80
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 28,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 7,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 11 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 6.447.353
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 781
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 6.152 / 687
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat de FEC-fouten herstelbare fouten waren, maar er zijn toch nog 6.5milj. fouten! Zou dit latency problemen teweeg kunnen brengen? Want downloaden gaat vrij hard, terwijl een ping naar nu.nl al snel op 20+ ms zit en xs4all.nl ook snel 21ms+ pingt. Google's DNS op 8.8.8.8 zit ook op 23 ms en OpenDNS hangt rond de 19ms. Weet niet of dat snel is of niet, maar met een simpel spelletje zijn er al meteen latency problemen (bijv. de SNT servers van diverse games).
Actief: 9 dagen, 19:28:42
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.025 / 14.263
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 16,32 / 67,80
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 28,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 7,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 11 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 6.447.353
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 264 / 781
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 6.152 / 687
Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat de FEC-fouten herstelbare fouten waren, maar er zijn toch nog 6.5milj. fouten! Zou dit latency problemen teweeg kunnen brengen? Want downloaden gaat vrij hard, terwijl een ping naar nu.nl al snel op 20+ ms zit en xs4all.nl ook snel 21ms+ pingt. Google's DNS op 8.8.8.8 zit ook op 23 ms en OpenDNS hangt rond de 19ms. Weet niet of dat snel is of niet, maar met een simpel spelletje zijn er al meteen latency problemen (bijv. de SNT servers van diverse games).
Dat is simpelweg beroerd te noemen. Hoeft maar iets van een noise spike te zijn en je lijn zal aan de resync zitten met 4dB marge op je downstream..Tendency schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:20:
Dat is meer dan prima. Wat zit iedereen op latencies die laag zouden moeten zijn? Met zware interleaving om de lijn stabiel te houden zit je potentieel al meer op 30ms voor de 1e hop. Merk je dat in games? Nee. De oorzaak zou ik niet in deze roundtrip times zoeken.johnkeates schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:27:
terwijl een ping naar nu.nl al snel op 20+ ms zit en xs4all.nl ook snel 21ms+ pingt. Google's DNS op 8.8.8.8 zit ook op 23 ms en OpenDNS hangt rond de 19ms.
[ Voor 46% gewijzigd door BHQ op 07-12-2010 20:54 ]
@Delcasa88: Je hebt zelf nooit gekeken naar je snelheid.. nu wordt je er op geattendeerd dat het goedkoper kan en dan verwacht je van je ISP dat ze 6 maanden geleden je contract eenzijdig aan hadden moeten passen zodat jij goedkoper uit was geweest??? Je leeft een beetje in de omgekeerde wereld. Misschien had je zelf een keer contact op moeten nemen oid...
En wat kan ik als beste doen met een SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 4,0?
KPN bellen en vragen of hier iets aan te doen is? Een medewerker van KPN heeft me ooit verteld dat we zwak signaal hadden en dat het opgelost zou moeten zijn met de splitter ertussen uit. Deze is er al lang tussenuit, maar volgens mij is het nog steeds net zo slecht.
Iemand tips?
KPN bellen en vragen of hier iets aan te doen is? Een medewerker van KPN heeft me ooit verteld dat we zwak signaal hadden en dat het opgelost zou moeten zijn met de splitter ertussen uit. Deze is er al lang tussenuit, maar volgens mij is het nog steeds net zo slecht.
Iemand tips?
Een SNR van 4dB hoeft helemaal geen probleem te zijn. Kan bij problemen hooguit een indicatie zijn. Bij 3dB is het data signaal nog 2x harder dan de achtergrond 'ruis' op een draad.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Je werkt bij een ISP waarschijnlijk? Ik blijf er bij dat je als bedrijf NOOIT een factuur zou mogen sturen voor diensten die je niet levert/niet kan leveren.Johny_B schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:19:
@Delcasa88: Je hebt zelf nooit gekeken naar je snelheid.. nu wordt je er op geattendeerd dat het goedkoper kan en dan verwacht je van je ISP dat ze 6 maanden geleden je contract eenzijdig aan hadden moeten passen zodat jij goedkoper uit was geweest??? Je leeft een beetje in de omgekeerde wereld. Misschien had je zelf een keer contact op moeten nemen oid...
Even een kleine update, wat betreft mijn verhaaltje een paar posten terug.
We hebben uiteindelijk toch een nieuw modem (de arcadyan) kunnen krijgen. (Na wat bellen en een officiële klacht, toch jammer dat t zo moet
)
Nu staan er deze gegevens in de modem.
Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1029 (Kbps.) 15061 (Kbps.)
Attainable Rate 1131 (Kbps.) 16120 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.8 dB 6.0 dB
Attenuation 12.6 dB 26.3 dB
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 15754 25
CRC Error 1647 1
HEC Error 32037 0
Volgens mij wel een kleine vooruitgang.
We hebben uiteindelijk toch een nieuw modem (de arcadyan) kunnen krijgen. (Na wat bellen en een officiële klacht, toch jammer dat t zo moet
Nu staan er deze gegevens in de modem.
Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1029 (Kbps.) 15061 (Kbps.)
Attainable Rate 1131 (Kbps.) 16120 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 8.8 dB 6.0 dB
Attenuation 12.6 dB 26.3 dB
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 15754 25
CRC Error 1647 1
HEC Error 32037 0
Volgens mij wel een kleine vooruitgang.
ik heb KPN Basis (8Mb/s - 1Mb/s) €25p/mnd
ik zie nu dat m'n modem dit weergeeft: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.219 / 10.014
dat komt dus neer op 10Mb/s - 1,2Mb/s)
ik zie nu dat m'n modem dit weergeeft: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.219 / 10.014
dat komt dus neer op 10Mb/s - 1,2Mb/s)
9,7Mb/s & 1.19Mb/s is dat respectievelijk. Das zeer netjes ja, wat ik hier haal (200M van de wijkcentrale af)
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 8.000
Gemiddelde down snelheid: ~863KB/s. wat omgerekend zo'n 7Mb/s is. Vrij netjes voor een 8Mb/s lijn (Bij ADSL valt er altijd 10 tot 20% van de snelheid af)
Valt me nu pas op hoeveel ik gebruik aan bandbreedte:
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,91 / 80,43
In 2 dagen en 4 uren
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 8.000
Gemiddelde down snelheid: ~863KB/s. wat omgerekend zo'n 7Mb/s is. Vrij netjes voor een 8Mb/s lijn (Bij ADSL valt er altijd 10 tot 20% van de snelheid af)
Valt me nu pas op hoeveel ik gebruik aan bandbreedte:
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,91 / 80,43
In 2 dagen en 4 uren
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2011 23:57 ]
nu staat: er Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.223 / 11.997
ik download met 1Mb/s
tewijl ik KPN Basis heb, de site staat: 8 - 1 Mb/s
ik download met 1Mb/s
klopt toch? Je modem is ingesteld op 1.223Kb/s up en 11.997 Kb/s down. Met een 8/1 abo kan dat gewoon.Caesu schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:47:
nu staat: er Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.223 / 11.997
ik download met 1Mb/s
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Verwijderd
Mijn snelheid is gemiddeld ca. 2,5Mb.
Met onderstaande router en gegevens.
Weet iemand wat te doen?
Vlgs KPN te ver van centrale af.....
SpeedTouch
Informatie
Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0730JT3UC
Softwareversie: 6.1.7.2
DSL-verbinding
Koppelingsinformatie