KPN snelheidsverhoging?

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op 7 april kreeg ik een brief dat mijn snelheid op 28 april van 8 Mb naar 16 Mb wordt verhoogd, 28 april nog steeds de oude snelheid, gebeld word 3 mei, op 3 mei om 12u werd de verbinding verbroken, hoi dacht ik, mijn snelheid gaat omhoog, na 1 uur nog geen verbinding, gebeld, antwoord: omdat de snelheid wordt verhoogd, kan de centrale niet aan, U wordt over geplaats naar een nieuwe centrale voor VDSL2, maar die moet eerst worden aangepast aan VDSL2, volgens de laatste gegevens moet het op 7 mei weer werken, maar dat is nog niet zeker, nu zit ik al vanaf 3 mei zonder telefoon en internet.

Zonder iets te zeggen doen ze het, als ik niet gebeld had had ik het nooit geweten.
Wat een puinhoop, het lijken wel amateurs die bezig, ze sluiten je af en zeggen verder niets en doen of het de normaalste zaak is, ik denk er over na Tele2 te gaan, ze hebben een mooie aanbieding.

Vandaag 7 mei weer bebeld om 12.45 omdat ik nog steeds geen internet heb, ze zeggen je moet maar geduld hebben, als het vandaag niet lukt pech gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door brommer1 op 07-05-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Ik heb nog steeds maar de halve snelheid van wat ik hoor te hebben. En het is niet dat het vaak schommelt, maar het is al bijna 2 weken steady 4Mb. Snap er niks van. Eerst wordt je blijgemaakt met het bericht dat je van 8 naar 16 gaat, vervolgens zit je al een tijdje op 4 |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Sander H op 07-05-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sander H schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:39:
Ik heb nog steeds maar de halve snelheid van wat ik hoor te hebben. En het is niet dat het vaak schommelt, maar het is al bijna 2 weken steady 4Mb. Snap er niks van. Eerst wordt je blijgemaakt met het bericht dat je van 8 naar 16 gaat, vervolgens zit je al een tijdje op 4 |:(
Heb 2 jaar lang keurig een stabiele 8mbit verbinding gehad bij Telfort en vervolgens Hetnet. Sinds de afgelopen dagen is mijn verbinding ineens aan het afkalven. Was het eerst 8, vervolgens 7, 6 en nu 4,5 Mb per sec. Dat ik geen verhoging zou krijgen was al bekend maar verlaging vind ik wel erg ver gaan -O- Als dit maandag nog zo is maar eens vragen bij KPN wat hier in vredesnaam het idee achter is.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Chocovla schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Heb 2 jaar lang keurig een stabiele 8mbit verbinding gehad bij Telfort en vervolgens Hetnet. Sinds de afgelopen dagen is mijn verbinding ineens aan het afkalven. Was het eerst 8, vervolgens 7, 6 en nu 4,5 Mb per sec. Dat ik geen verhoging zou krijgen was al bekend maar verlaging vind ik wel erg ver gaan -O- Als dit maandag nog zo is maar eens vragen bij KPN wat hier in vredesnaam het idee achter is.
Het is vaker te lezen dat dit voorkomt. Ik vermoed dat dit juist komt door de verhogingen.
Doordat er meer verkeer door de bundels kan, zal dit ook meer overspraak veroorzaken.
Het zou dus zo kunnen dat doordat je buurt meer snelheid heeft, jij dus minder hebt. (ook nieuwe DSL aansluitingen op de bundel kunnen dit effect geven). Het is dus meer een herverdeling van bandbreedte dan echte verhoging zo lijkt het.

Denk dat KPN hier niet echt veel meer mee kan omdat de DSL techniek gewoon aan het eind van zijn capaciteit zit. Ook COAX is maar een tijdelijke oplossing, aangezien Ziggo al heeft toegegeven niet meer dan voor een nieuwe HD zender bandbreedte te hebben op de huidige kabel.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Hier was het de afgelopen tijd ook interessant om het hele gebeuren aan te zien. Modem draaide 1,5 jaar prima op 8/1 mbit, paar weken terug zag ik ineens dat ik 10/1 mbit kreeg en tot 1,5-2 weken terug heeft dat ook prima gedraaid. Nu alweer een poosje op zo'n 7 mbit, en gisteren wat storingen waardoor het nog minder was.

Paar keer gebeld met KPN, modem zo dicht mogelijk bij isra aangesloten, waardes bleven hetzelfde, KPN niet blij dat ik een draytek gebruik ipv de bijgeleverde Thomson. Uiteindelijk zou de technische dienst een monteur sturen om het na te meten, zou 80 euro kosten in het geval dat het probleem bij mij lag. Monteur is inmiddels langs geweest en nagemeten en hij zei dat het aan de DLM lag, die is er ivm de snelheidsverhoging geplaatst om te testen welke snelheid je maximaal binnen kan krijgen zonder dat de lijn instabiel werd.

Monteur gaat nu mijn gegevens in de DLM aanpassen en zou ik gedurende 10-14 dagen weer langzaam meer snelheid moeten krijgen. Heb er inderdaad ook wel over gelezen in dit topic, maar de helpdesk vond het schijnbaar niet nodig om het te vermelden en een monteur te sturen :P

Nog even een stukje over de DLM
Dynamic Line Management (DLM) is a process which continously monitors your line to ensure that a stable connection is being maintained.

This works by data being sent to the DSLAM every time you connect to the Internet, including line data and any errors on the phone line.

The information is collated by the Data Collector which in turn sends it to the Dynamic Line Management system.

Should the DLM detect an issue on the line it will adjust SNR and Interleaving settings or decrease your connection (sychronisation) speed to a level which will provide you with a stable connection.

If on the contrary your connection proves stable at a higher sychronisation speed, DLM will increase your profile to operate at this level.

It's important to note that your connection must remained sychronised at the higher rate for 3 days before DLM will update your BRAS profile.

If any changes are made, DLM sends the information via the flow stream to NCAS. NCAS then reports to the DSLAM which then makes the relevant changes to the individual users line card
En nu maar rustig 10-14 dagen afwachten, hopelijk kom ik op de 12 mbit die ik schijnbaar contractueel moet krijgen volgens de helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
Sander H schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:39:
Chocovla schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Toch maar eens gebeld en de lijn zou binnen 5 dagen doorgemeten worden. Nu zegt de KPN medewerker dat onze lijn maar max 4Mb kan hebben.. toen zei ik dat de lijn een jaar lang 8Mb geweest is, waarop hij weer zei dat dat niet kon.. 8)7

Vervolgens probeerde hij een duurder pakket aan te smeren waardoor we dan wel de 8Mb snelheid weer zouden krijgen, maar dat dus lekker niet gedaan.

Maar eens wat rondkijken bij andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben over gezet naar een VDSL centrale, omdat ik van basic naar extra ging, 1 dag 16 Mb, vandaag hebben ze de snelheid weer terug gezet naar 12 Mb.
Gebeld vonden ze stabieler, had helemaal geen problemen.
Met basic haalden ik 11 Mb.

Voor ik mijn snelheid verhoging liet verhogen, had ik gevraagd of ik 16 Mb haalde, was geen probleem zeiden ze, dat zie ik, ga weer terug naar 8 Mb.

Modem 787.

Wat vinden jullie van Tele2? ze hebben een aanbieding, 1e halfjaar voor 14,95 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Nootdorp is de snelheidsverhoging ook stapsgewijs doorgevoerd sinds 3 weken, yay!

Van ruim 2 jaar 8mbit naar 6, naar 5, naar 4 en nu heden op 3,5 mbit ingetraint. Ander modem gaf geen ander resultaat en met elke getest modem (natuurlijk ook met het originele door kpn geleverde modem) klappert de lijn verschrikkelijk.

KPN is wel duur vergeleken bij andere providers maar dat is niet erg, je betaalt nu eenmaal meer voor kwaliteit!

of wacht ff, dat was in het verleden zo, blijkbaar is kwaliteit niet meer zo belangrijk bij kpn. Tijd voor een goedkoper alternatief, slechter kan een andere provider het in ieder geval niet doen, goedkoper wel!

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ben hier sinds zondag op maandagnacht weer juist terug op 8 Mbit (na een tijdje van 7 Mbit), upload nog niet, maar ik blijf het even aankijken. Maar het lijkt dus dat de DLM een aardig probleem vormt voor veel mensen.

Als het goed is zou bij mij woensdag op donderdagnacht de volgende verhoging weer moeten plaatsvinden door de DLM, dus wacht in spanning af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
RonaldMade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:13:
Ben hier sinds zondag op maandagnacht weer juist terug op 8 Mbit (na een tijdje van 7 Mbit), upload nog niet, maar ik blijf het even aankijken. Maar het lijkt dus dat de DLM een aardig probleem vormt voor veel mensen.

Als het goed is zou bij mij woensdag op donderdagnacht de volgende verhoging weer moeten plaatsvinden door de DLM, dus wacht in spanning af :P
Afgelopen weekend was het dieptepunt met 4,5Mb bereikt. Vanacht is de boel weer eens herstart en zijn we weer op weg naar boven. Het staat nu eerst weer op 6,8Mb. Heb geen idee wat ze aan het uitspoken zijn maar als dit hun methode is om klanten over te laten stappen vind ik het verre van netjes. Onze verbinding is ook omgezet van een ADSL2+ naar een ADSL verbinding dus waarschijnlijk is het herallocatie van de aansluitingen in de centrale waarbij mensen met een "duur" KPN abo voorrang krijgen op de krenten van Hetnet en men daar eerst de verbindingen moet testen op stabiliteit.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Past die DLM om de twee dagen de snelheden aan (indien mogelijk)?

Het is namelijk wel erg interessant om te weten hoe die DLM werkt, zeker voor de iets brakker lijnen. En zo kun je ook rekening houden als je thuis bezig gaat om kabels in te korten dat het even duurt voor snelheden verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Robinski schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:54:
Past die DLM om de twee dagen de snelheden aan (indien mogelijk)?

Het is namelijk wel erg interessant om te weten hoe die DLM werkt, zeker voor de iets brakker lijnen. En zo kun je ook rekening houden als je thuis bezig gaat om kabels in te korten dat het even duurt voor snelheden verbeteren.
Hoofdstuk 3.6 in WBA Annex 2:

http://www.kpn-wholesale....spatcher.asp?page_id=1936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook aardig wat problemen. We hadden eerst stabiele 5mbit verbinding (we hadden een 8mbit abbonnement) nu zaten we ineens op 3mbit verbinding (god knows why). Ik zou nu 16mbit moeten hebben.. Nou hebben wij nog een router van ADSL en geen ADSL 2+ dus dat maakt wel uit, maar dan nog is 3mbit wel het toppunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:11:
Bij mij ook aardig wat problemen. We hadden eerst stabiele 5mbit verbinding (we hadden een 8mbit abbonnement) nu zaten we ineens op 3mbit verbinding (god knows why). Ik zou nu 16mbit moeten hebben.. Nou hebben wij nog een router van ADSL en geen ADSL 2+ dus dat maakt wel uit, maar dan nog is 3mbit wel het toppunt
Hetzelfde hier..eerst hadden we een 20mb abbo dit bleek onze lijn niet te trekken (we haalden 12mb soms 13) dus werden we gezet op 8mb.dit zou met de snelheidsverhoging 16mb worden en nu zitten we ineens op 3mb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje trouwens. Zou het kunnen dat ik een 8mbit abbo had en een ADSL (niet 2 of 2+) modem had en dat hierdoor mijn snelheid 5mbit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als ik dit zo lees mag ik niet klagen :P

We hadden hier een 3Mbit abbo (intrain 4096), dat liep vorige maand op naar 5 en zelfs 6,5Mbit, maar ik zit nu weer op de oude 4096...
Ik heb dus nog geluk dat ik niet op 1500 ben gezet :+

Ik vind het wel vreemd dat zoveel mensen die rare snelheids-stappen ervaren. Het komt op mij over dat de marketing-afdeling dingen erdoor heeft gedrukt (we verdubbelen overal de snelheid) terwijl dat technisch nog niet waar te maken is.

Edit, @ hierboven
Ik heb nog een oude Speedtouch 510, die trainde stabiel in op de waarden hierboven. Geen idee wat de limiet is van die oude modems

[ Voor 14% gewijzigd door APClll op 11-05-2010 15:31 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Hier wordt iedereen gek van ze traag internet, ik wordt gek van de melding van traag internet. ;)
ik geef het toe het gaat niet allemaal even lekker, maar DLM is wel echt de oplossing voor een heleboel mensen.
Wel vind ik het raar dat sommige mensen nog niet de snelheidsverhoging hebben gehad, want dat is bij alle verbindingen die ik dagelijks zie. (das aardig wat.)
en tuurlijk zijn er gewoon mensen die te ver van de centrale wonen en dat het niet hoger wordt.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
CorVus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:32:
Hier wordt iedereen gek van ze traag internet, ik wordt gek van de melding van traag internet. ;)
ik geef het toe het gaat niet allemaal even lekker, maar DLM is wel echt de oplossing voor een heleboel mensen.
Wel vind ik het raar dat sommige mensen nog niet de snelheidsverhoging hebben gehad, want dat is bij alle verbindingen die ik dagelijks zie. (das aardig wat.)
en tuurlijk zijn er gewoon mensen die te ver van de centrale wonen en dat het niet hoger wordt.
DLM is inderdaad wel een interessante techniek om het maximale uit de verbinding te halen zonder instabiel te worden, alleen lijkt het nog wat last van kinderziektes te hebben? Maar wat nu als je zelf de modem een aantal keren van de lijn afhaalt ivm verbouwing ed, gooit de DLM je dan ook weer terug of kijkt ie naar een langere periode dan een paar dagen?

Ik las wel in de PDF waar GraveR naar linkt dat hij na de optimalisatie eens per maand controleert of de waardes nog goed zijn. Dus als je toevallig die dag je modem loskoppelt schakelt de DLM je direct terug naar het 1e profiel?

Edit: nu, woensdag alweer terug op 10 Mbit down en 900Kbit up. Gaat weer de goede kant op, SNR Margin is 15 momenteel, dus misschien dat 12 Mbit stabiel nog te halen is. Weer even afwachten, ben in ieder geval weer wat meer tevreden :)

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldMade op 12-05-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een oude Speedtouch 510, die trainde stabiel in op de waarden hierboven. Geen idee wat de limiet is van die oude modems
Als ik het met goed herinner haalt de 510 max 8 mbit.

Ik zou je zoiezo aanraden even de helpdesk te bellen en te vragen om een leenmodem (als het niet erg vindt dat je de dichtgetimmerde KPN-firmware krijgt). Je kunt die oude 510 gewoon erbij houden (reserve).

Dat zal de helpdesk nl toch wel doen als je eventueel belt dat je een snelheidsprobleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus

CorVus

Aka Thumbass

RonaldMade schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:18:
[...]

DLM is inderdaad wel een interessante techniek om het maximale uit de verbinding te halen zonder instabiel te worden, alleen lijkt het nog wat last van kinderziektes te hebben? Maar wat nu als je zelf de modem een aantal keren van de lijn afhaalt ivm verbouwing ed, gooit de DLM je dan ook weer terug of kijkt ie naar een langere periode dan een paar dagen?

Ik las wel in de PDF waar GraveR naar linkt dat hij na de optimalisatie eens per maand controleert of de waardes nog goed zijn. Dus als je toevallig die dag je modem loskoppelt schakelt de DLM je direct terug naar het 1e profiel?

Edit: nu, woensdag alweer terug op 10 Mbit down en 900Kbit up. Gaat weer de goede kant op, SNR Margin is 15 momenteel, dus misschien dat 12 Mbit stabiel nog te halen is. Weer even afwachten, ben in ieder geval weer wat meer tevreden :)
DLM kijkt iedere dag/nacht hoe de lijn er uit ziet.
DLM kijkt ook niet naar de verbrekingen maar naar de reden van de verbrekingen, dus als jij je modem loskoppeld 20x per dag. boeie DLM zal er niet echt iets aan gaan doen behalve als je modem daardoor in eens gaar gaat intrainen.
als een profiel niet stabiel wordt gehaald, wordt dit profiel gelockt voor 30 dagen.
na deze 30 dagen gaat DLM kijken of dat profiel als nog haalbaar is. (dooraanpassingen, minder druk op de lijn.)
Mocht je de snelheid heel laag vinden en aanpassingen hebben gedaan kan KPN DLM een reset geven om die 'locks' er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

CorVus schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:28:
[...]

DLM kijkt iedere dag/nacht hoe de lijn er uit ziet.
DLM kijkt ook niet naar de verbrekingen maar naar de reden van de verbrekingen, dus als jij je modem loskoppeld 20x per dag. boeie DLM zal er niet echt iets aan gaan doen behalve als je modem daardoor in eens gaar gaat intrainen.
als een profiel niet stabiel wordt gehaald, wordt dit profiel gelockt voor 30 dagen.
na deze 30 dagen gaat DLM kijken of dat profiel als nog haalbaar is. (dooraanpassingen, minder druk op de lijn.)
Mocht je de snelheid heel laag vinden en aanpassingen hebben gedaan kan KPN DLM een reset geven om die 'locks' er af te halen.
Op het moment dat DLM wordt ingeschakeld zet DLM de lijn op een profiel, laten we dat X noemen.
De lijkn wordt de hele dag gemonitord, en 's nachts wordt bekeken of het profiel stable of unstable is. Dit gebeurt aan de hand van een aantal items, waaronder fouten op de lijn (CRC errors). Als een profiel stable wordt verklaard ga je 's nachts naar profiel X+1, bij unstable naar X-1. Dat net zolang tot DLM het hoogst haalbare stable profiel gevonden heeft. Een DLM intrainperiode kan er dus zo uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Dag 1: profiel X = stable
Dag 2: profiel X+1 = stable
Dag 3: profiel X+2 = stable
Dag 4: profiel X+3 = unstable
Dag 5: profiel X+2 = stable
Dag 6: profiel X+3 = unstable
Dag 7: profiel X+2 = stable en definitief profiel

Nadat je op het definitieve stable profiel (laten we dat Y noemen) bent gezet, gaat DLM 30 dagen na de eerste DLM dag kijken of je niet alsnog naar profiel Y+1 kunt. Dit gebeurt daarna iedere 30 dagen.

DLM zorgt dus gewoon voor de hoogst haalbare snelheid met de hoogste kwaliteit, afhankelijk van welke eisen de serviceprovider aan de kwaliteit van de lijn stelt. BIj IPTV klanten zal het aantal toelaatbare fouten veel lager zijn dan bij enkel een internetverbinding, omdat je CRC fouten rechtstreeks in je beeldkwaliteit merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

_Mystikal_ schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:19:
[...]

Op het moment dat DLM wordt ingeschakeld zet DLM de lijn op een profiel, laten we dat X noemen.
De lijkn wordt de hele dag gemonitord, en 's nachts wordt bekeken of het profiel stable of unstable is. Dit gebeurt aan de hand van een aantal items, waaronder fouten op de lijn (CRC errors). Als een profiel stable wordt verklaard ga je 's nachts naar profiel X+1, bij unstable naar X-1. Dat net zolang tot DLM het hoogst haalbare stable profiel gevonden heeft. Een DLM intrainperiode kan er dus zo uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Dag 1: profiel X = stable
Dag 2: profiel X+1 = stable
Dag 3: profiel X+2 = stable
Dag 4: profiel X+3 = unstable
Dag 5: profiel X+2 = stable
Dag 6: profiel X+3 = unstable
Dag 7: profiel X+2 = stable en definitief profiel

Nadat je op het definitieve stable profiel (laten we dat Y noemen) bent gezet, gaat DLM 30 dagen na de eerste DLM dag kijken of je niet alsnog naar profiel Y+1 kunt.

DLM zorgt dus gewoon voor de hoogst haalbare snelheid met de hoogste kwaliteit, afhankelijk van welke eisen de serviceprovider aan de kwaliteit van de lijn stelt. BIj IPTV klanten zal het aantal toelaatbare fouten veel lager zijn dan bij enkel een internetverbinding, omdat je CRC fouten rechtstreeks in je beeldkwaliteit merkt.
Is het zo dat na die eerste 30 Dagen, elke 30 dagen een herhaling wordt gedaan?
Kan me namelijk voorstellen dat door het bijkomen en vertrekken van "buren" op xDSL lijnen een profiel alsnog iets slechter of beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nooit een brief gehad las het hier dat snelheid verhoogd werdt maar zit nogsteeds op 8mb :(
en als ik het goed heb is dat de max die ik kan halen als ik alles goed begrijp.Kijkt u ff mee of dat klopt?

Downstream rate: 8000 kbps
Upstream rate: 1024 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Enabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT) <----- is toch max snelheid 8mb of 12 adsl 1 centrale?
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Noise margin: 16 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 7 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Output power: 9 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 00:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Robinski schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Is het zo dat na die eerste 30 Dagen, elke 30 dagen een herhaling wordt gedaan?
Kan me namelijk voorstellen dat door het bijkomen en vertrekken van "buren" op xDSL lijnen een profiel alsnog iets slechter of beter kan worden.
Idd, dat gebeurt iedere 30 dagen :) heb mn originele bericht ook even aangepast om dat duidelijk te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:03:
ik heb nooit een brief gehad las het hier dat snelheid verhoogd werdt maar zit nogsteeds op 8mb :(
en als ik het goed heb is dat de max die ik kan halen als ik alles goed begrijp.Kijkt u ff mee of dat klopt?

Downstream rate: 8000 kbps
Upstream rate: 1024 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Enabled
ADSL Line
Line mode: G.992.1 (G.DMT) <----- is toch max snelheid 8mb of 12 adsl 1 centrale?
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Noise margin: 16 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 7 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Output power: 9 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream
Kan je hem ook op: ADSL2+(G.992.5) zetten?

Waar kan je opmaken of je centrale van het type: 'cgb3' is of iets anders?

[ Voor 84% gewijzigd door AW_Bos op 16-05-2010 00:20 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 19:46
Ik blijf nog steeds op 6.8MB steken. Maar 8MB is nooit echt haalbaar.
Ik zit op 2 km afstand van de centrale af. Op http://www.adslcentrale.nl/ staat dat de centrale nog niet is geüpgraded naar ADSL2+ wel een beetje vreemd de modem geeft wel aan dat er ADSL2+ verbinding is.

Ik maak gebruik van de Internet plus bellen modem Gigaset SX551 van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Die database is volgens mij niet echt meer up to date.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:39:
Ik blijf nog steeds op 6.8MB steken. Maar 8MB is nooit echt haalbaar.
dat hoor ik van iedereen eigenlijk, wellicht is de 787TG WAN -> LAN snelheid niet hoog genoeg?
draadloos haalt hij tenslotte maar 1MB/s, volgens windows, maar na een tijd zakt dat meestal in richting de 500kB/s, byte.

als ik het goed begrijp kunnen we vanaf de zomer een nieuw moden krijgen? ik ben dit ding igg zat, crashte dit weekend al 4 keer |:(
en mn torrents gaan max. 100 verbindingen aan ipv de standaard ingestelde 500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Sinds een aantal weken zegt onze ExperiaBox dat we 16 Mb/s down hebben. Heb deze snelheid wel 1-2 weken gehaald*, en al staat-ie sindsdien nog steeds op 16 Mbit, ik haal de laatste 2-3 weken weer de 8 Mbit die ik al had...

* = Firefox en dan iets downloaden was soms 2,1 MB/s, meestal 1,7MB/s maar das beter dan 1 MB/s lijkt me?

Ik snap m niet ? Of heeft KPN gewoon niet voldoende bandbreedte en lopen ze te knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen nacht is mijn modem (TG789vn) vanuit de centrale, dus door KPN opnieuw ingesteld. Ik heb KPN Internet Basis, dat uiteindelijk op 8 Mbps zou moeten uitkomen. Mijn modem traint nu in op 7994 down/1029 up, met als gevolg een daadwerkelijke (speedtest.net; speedtest bbnet) snelheidsverhoging van ca 1 Mbps. Oude intrainwaarden waren 6811 down/1029 up.

Het is me al eerder opgevallen dat in alle situaties waarbij de verbinding 'aan de overkant' opnieuw wordt ingesteld, er sprake is van fouten (voor verzenden) in de categorieën Frameverlies, Signaalverlies en Foutseconden. Tijdens gewoon gebruik nemen de aantallen niet verder toe. Dat geldt wel voor FEC-fouten (bij verzenden).

Ik weet dat, als ik de verbinding opnieuw ga maken, dat die eenmalige fouten van zo-even 0 blijven. Alleen de FEC-fouten (voor verzenden) nemen weer toe.

De vraag is of ik dat moet doen, of dat de overkant (DLM) dan denkt dat er echt iets aan de hand is en dus op lagere waarden gaat intrainen. De DLM'ologen onder ons hebben hierop vast wel een passend antwoord.

Verder: als ik snelheidstests uitvoer (Speedtest.net) en de snelheden in kbps omzet, kom ik een paar honderd kbps tekort op basis van de intrainwaarde 7994 [kbps]. Is dat de een of andere overhead of is dat een verhogingsmarge zonder hogere intrainwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:19:
[...]

Kan je hem ook op: ADSL2+(G.992.5) zetten?

Waar kan je opmaken of je centrale van het type: 'cgb3' is of iets anders?
Opbouw lijnwaardes
door wopper » ma 11 dec 2006 20:54

Voorbeeld:
ADSL Line
Line Mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 513 kbps (upstream)
Noise margin: 31 dB (downstream) / 32 dB (upstream)
Line attenuation: 11 dB (downstream) / 11 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Line mode is het verbindingstype, het soort ADSL-connectie waar je op zit. ADSL(1) is voor snelheden van 8-8 Mbit/s, ADSL2 is voor snelheden van 8-12 Mbit/s, ADSL2+ is voor 12-~20 Mbit/s.

Maximum line rate is de snelheid waarmee je modem intraint op het DSLAM-modem (wijkcentrale). Het is de afgeknepen snelheid over de koperkabel tussen DSLAM en IS/RA, natuurlijk wel beperkt door het abonnementstype wat je hebt.

Noise margins zijn de signaal-ruisverhoudingen over de lijn. Ze moeten onder de 50 dB liggen, en de waarden moeten dicht bij elkaar liggen (up- en downstream). hoe verder van elkaar, hoe slechter de (binnen-)bekabeling

Line attenuation is de vermindering van amplitude en intensiteit van het door het DSLAM-modem afgegeven signaal over de lijn. hoe hoger de attenuation, hoe zwakker het signaal dus. Voor PSTN-lijnen kan je de attenuation delen door 10 en voor ISDN kan je het delen door 11. De waarde die je dan krijgt is de lengte van de koperkabel tussen DSLAM-modem en IS/RA punt.

bron http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=13&t=1400
en nee ik kan in dat menu niks veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan t dat door capaciteit problemen zo zijn dat de dslam van een centrale de gewenste snelheden niet kan leveren ?
Bv omdat iedereen nu omhoog wordt verdubbeld en daardoor er problemen ontstaan voor de snelste abbo's omdat er nu meer 8 mb snelheid wordt gevraag de dslam dit niet kan voldoen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

Ik lees dat hier mensen een brief ontvangen wanneer hun centrale wordt ge-updated, deze heb ik nooit gehad? Op de ADSLcentrale.nl site zou onze centrale (Sevenum) al ge-updated zijn maar ik merk nog niks.

ADSL Line

Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 864 kbps (upstream)
Noise margin: 4 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 33 dB (downstream) / 38 dB (upstream)
Output power: 5 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Geprobeerd de Line mode aan te passen maar dan krijg ik alleen maar Cable unplugged :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50

nWn

In Geocentric Orbit

Sinds vandaag ben ik van 6900 (was eerst 4000) naar 7997 gegaan, en alles werkt prima!

Heb er verder geen meldingen van gehad, misschien dat dat later nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit inmiddels al weer een paar weken op een G.992.3 (ADSL2) centrale.

Mijn modem is getraind op de maximaal haalbare snelheid 2423kBit/s maar gecapped op
256/1500. Ik heb nu ADSL 256/1500 Economy van Planet 26,95p/m
Ik kan als enigste in de straat geen Basis abonnement aanvragen terwijl ik omdat ik mijn bekabeling heb geoptimaliseerd nog de beste en stabielste verbinding heb op 5.8km.

Winst voor mij 900kBit/s sneller, upload naar max 800kBit/s, €1,95 goedkoper abonnement.
Met name de upload is voor mij de winstpakker i.v.m. voip en webcamera's.

Na lang bellen met KPN vorige week groen licht van de technische dienst en de verkoop afdeling daarna.
Echter deze laatste afdeling kon de aanpassing niet maken in het systeem zodat ik het kan omzetten dus
moest dit doorzetten naar een andere afdeling.

Vandaag gebeld en ja hoor ik ben weer terug bij af omdat deze medewerker alleen maar afgaat op het systeem en niet verder wil kijken dus weer de mededeling dat het niet kan.

Wat moet je nu nog :| ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wij zijn onlangs in een nieuwbouwwijk komen wonen, waar nog geen internetaansluiting was.
Inmiddels is dit geregeld en aangelegd. Echter haal ik maar een snelheid van 15-16Mbps in plaats van 20Mbps (Premium, internet only).
De KPN monteur die het heeft doorgemeten destijds zei dat hij een waarde had gemeten in de wijkkast van 20Mbps. Hij zei dat dit een hele mooie waarde is. Maargoed ik haal die thuis dus niet. Mijn dilemma is of ik dit ga melden bij KPN of niet. (we hebben totaal 3 maanden met een KPN USB dongle moeten overbruggen, 2x vorstverlet zodat ze niet konden graven in de straat).
edit: KPN dekt zich wel in, de tekst luidt "van - tot". Ruim begrip :/

quote :
Goed nieuws; vanaf april heeft KPN haar internetsnelheden verhoogd;

Nieuwe snelheid
Basis tot 8 Mb/s
Extra van 8 tot 16 Mb/s
Premium van 16 tot 40 Mb/s

[ Voor 18% gewijzigd door BonBon op 17-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus

CorVus

Aka Thumbass

Ligt er aan wat je afstand naar de centrale is, en wat voor pakket je hebt.
Als je bijvoorbeeld ITV er bij hebt ga je inderdaad de volle 20mbit niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

BonBon schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:02:
Wij zijn onlangs in een nieuwbouwwijk komen wonen, waar nog geen internetaansluiting was.
Inmiddels is dit geregeld en aangelegd. Echter haal ik maar een snelheid van 15-16Mbps in plaats van 20Mbps (Premium, internet only).
De KPN monteur die het heeft doorgemeten destijds zei dat hij een waarde had gemeten in de wijkkast van 20Mbps. Hij zei dat dit een hele mooie waarde is. Maargoed ik haal die thuis dus niet. Mijn dilemma is of ik dit ga melden bij KPN of niet. (we hebben totaal 3 maanden met een KPN USB dongle moeten overbruggen, 2x vorstverlet zodat ze niet konden graven in de straat).
edit: KPN dekt zich wel in, de tekst luidt "van - tot". Ruim begrip :/

quote :
Goed nieuws; vanaf april heeft KPN haar internetsnelheden verhoogd;

Nieuwe snelheid
Basis tot 8 Mb/s
Extra van 8 tot 16 Mb/s
Premium van 16 tot 40 Mb/s
Hoe kijk je naar de snelheden die je haalt?
Kijk je naar de DSL intrain snelheid, kijk je wat je haalt als je download of kijk je naar een speedtest?

Je zou namelijk eerst naar je intrain snelheid moeten kijken omdat je weinig kan klagen als die gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Pff zonet met KPN gebeld

We hebben nu een 16 mbit abbo na de sneldheidsverhogingen... is hier maar maximaal 8 mbit haalbaar... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
ik kijk rechtstreeks in het modem (Speedtouch), de waardes die daarin staan zijn uit m'n hoofd 16.xxx down en 1024 up.
Klagen doe ik niet, ben al blij dat we weer een vaste internetaansluiting hebben na 3 maanden.
Robinski schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:50:
[...]

Hoe kijk je naar de snelheden die je haalt?
Kijk je naar de DSL intrain snelheid, kijk je wat je haalt als je download of kijk je naar een speedtest?

Je zou namelijk eerst naar je intrain snelheid moeten kijken omdat je weinig kan klagen als die gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik zie dit topic net toevallig voorbij komen, maar ik heb geen bericht gehad van KPN. Ik maak gebruik van wat toen DirectADSL heette, geldt het daar niet voor?

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Voor de mensen die www.adslcentrale.nl zien als uitgangs punt voor "Hogere snelheid moet beschikbaar zijn"

Die database is vrij simpel, als ik 1 maal aangeef "Zutphen nieuwe snelheid"
Dan staat direct bij hun "Zupthen is geupdate"
(zo kan je dus ook weer zeggen "Zutphen oude snelheid")

Niet echt betrouwbaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:53
Na een stapsgewijze verhoging naar 7xxx kbit begin april, ben ik weer terug naar 4096kbit en zit nu op 5312 kbit. Ik hoop dat dit nog verder richting 8000kbit gaat.
Nu las ik hier dat DLM de snelheid bepaald/insteld en heb eens gekeken naar een aantal waardes in mijn modem:

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 5312
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 29
Noise Margin (dB) up/down = 13 / 11

Nu weet ik helaas niet wat die waardes inhouden/wat goed is. Ik heb een vrij lange telefoonkabel van splitter naar het modem (ca. 10meter). Is het misschien verstandig dit te verkorten voor eventueel betere waardes en dan snellere intrainwaardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DarkSEDA schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:40:
Na een stapsgewijze verhoging naar 7xxx kbit begin april, ben ik weer terug naar 4096kbit en zit nu op 5312 kbit. Ik hoop dat dit nog verder richting 8000kbit gaat.
Nu las ik hier dat DLM de snelheid bepaald/insteld en heb eens gekeken naar een aantal waardes in mijn modem:

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 5312
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 29
Noise Margin (dB) up/down = 13 / 11

Nu weet ik helaas niet wat die waardes inhouden/wat goed is. Ik heb een vrij lange telefoonkabel van splitter naar het modem (ca. 10meter). Is het misschien verstandig dit te verkorten voor eventueel betere waardes en dan snellere intrainwaardes?
Je kan natuurlijk altijd eens kijken of je Attenuation lager wordt en je snelheid hoger als je de kabel inkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
ik hang net op met de klantenservice van KPN, en ze kunnen tegenwoordig de upgrade 'pushen'.
ik heb nog een speedtouch 780 met 20mbit premium, hij vertelde me dat ik moest afwachten.

toen schoot hem wat te binnen dat ze ook kunnen 'pushen', dat houd dus in dat ze de order erdoor duwen.
mijne was gelijk ge-aproved en ik krijg een nieuw modem 789 + splitter (voor vdsl) en 40mbit. :)

even afwachten wat de levertijd is, maar het zou verstuurd worden.

misschien handig voor meer mensen?

[ Voor 7% gewijzigd door Vendrom op 20-05-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Vendrom schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:45:
ik hang net op met de klantenservice van KPN, en ze kunnen tegenwoordig de upgrade 'pushen'.
ik heb nog een speedtouch 780 met 20mbit premium, hij vertelde me dat ik moest afwachten.

toen schoot hem wat te binnen dat ze ook kunnen 'pushen', dat houd dus in dat ze de order erdoor duwen.
mijne was gelijk ge-aproved en ik krijg een nieuw modem 789 + splitter (voor vdsl) en 40mbit. :)

Ik heb hier een bijna identieke situatie, SpeedTouch 716 (i.p.v. 780), 20mbit Premium.
Het 789 modem(pakket) heb ik al 3 maanden geleden per post ontvangen en ligt klaar wanneer we overgaan op 40mbit.
Ik denk dat ik ook maar eens ga bellen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Zou vet zijn als je kan vertellen met welke afdeling je belde en wat ze er nu precies doorheen pushen.
Levertijd zou als het goed is maximaal 3 werkdagen zijn.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
kKaltUu schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Zou vet zijn als je kan vertellen met welke afdeling je belde en wat ze er nu precies doorheen pushen.
Levertijd zou als het goed is maximaal 3 werkdagen zijn.
ik belde met de 0900-0244 - 5 en dan weer 5 ... toen kreeg ik de 'receptie' .. die verbond me door met de "technische helpdesk" nadat ik had gezegd over mn upgrade die ik nog niet had gekregen.

ik heb geen echte naam van de afdeling, de persoon hete erik.... nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als VDSL op centrale waar je zit beschikbaar is, kunnen ze bij de technische helpdesk (en waarschijnlijk ook bij verkoop) "gewoon" VDSL aanvragen.
Het is zoiezo niet zo dat je automatisch geupgrade wordt naar 40 mbit. Mensen met premium krijgen een aanbod om over te stappen naar VDSL / 40 mbit, ik geloof ergens deze zomer.

Reden is dat er misschien een andere modem nodig is, er een VDSL-splitter aangesloten moet worden, en dat er een dienstonderbreking is, dus wat lastig om dit automatisch te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023

Jazeker , en dankje!

Ben net klaar met bellen , en mijn 780 wordt vervangen voor een 789.
Wijkcentrale is klaar voor vdsl.
Moet wel nog even afwachten , maar de aanvraag is geplaatst.

Nu maar hopen dat alles goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:10:
Mensen met premium krijgen een aanbod om over te stappen naar VDSL / 40 mbit, ik geloof ergens deze zomer.
En het extra pakket? Wordt dit nou ook vdsl, of blijft het gewoon adsl2+? Is met niet helemaal duidelijk. Gezien de 2 mb/s upload lijkt me dat het ook vdsl gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het extra pakket? Wordt dit nou ook vdsl, of blijft het gewoon adsl2+? Is met niet helemaal duidelijk. Gezien de 2 mb/s upload lijkt me dat het ook vdsl gaat worden.
Bestaande extra pakketten zullen niet standaard naar VDSL omgezet worden, want de omzetting van 8mbit naar 8-16 mbit gebeurd automatisch zonder onderbreking en zonder nieuw modem.

Ben er niet zeker van, maar ik denk dat nieuwe Extra pakketten ook niet standaard VDSL (tenzijn natuurlijk in combinatie met ITV is) worden. Het blijft een upload TOT 2 mbit en als mensen 1 mbit (of 1.3 volgens wikipedia Wikipedia: ADSL2 ) genoeg vinden denk ik niet dat ze overgezet zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 20:31
Even een vraag
Waarom kan ik wel via een POTS aansluiting Internet Premium (40 MB) krijgen en ISDN niet?
allebij zitten de aansluitingen op het zelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jessez schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:40:
Even een vraag
Waarom kan ik wel via een POTS aansluiting Internet Premium (40 MB) krijgen en ISDN niet?
allebij zitten de aansluitingen op het zelfde adres.
Omdat KPN alleen VDSL over POTS gaat ondersteunen en niet over ISDN.
Zal wel goedkoper zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Robinski schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:03:
[...]

Omdat KPN alleen VDSL over POTS gaat ondersteunen en niet over ISDN.
Zal wel goedkoper zijn oid.
Geen idee of er fabrikanten zijn die VDSl apparatuur voor ISDN maken, het zullen er niet veel zijn. O.a. Cisco heeft het zelfs niet.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

Ma®tin

Hallo

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:31:
[...]

Ben er niet zeker van, maar ik denk dat nieuwe Extra pakketten ook niet standaard VDSL (tenzijn natuurlijk in combinatie met ITV is) worden. Het blijft een upload TOT 2 mbit en als mensen 1 mbit (of 1.3 volgens wikipedia Wikipedia: ADSL2 ) genoeg vinden denk ik niet dat ze overgezet zullen worden.
Volgens de kpn medewerker die ik afgelopen vrijdag sprak, (ik heb internet premium besteld) zijn internet basis en extra adsl, en is premium vdsl.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Raar, Premium is enkel VDSL als het mogelijk is. KPN hanteert ondergrenzen (dus een minimale snelheid die je bij een abo moet halen), maar Premium is gewoon ADSL2+ als VDSL niet mogelijk is en dan kom je idd. niet hoger dan 20Mbit. Is VDSL leverbaar dan ga je wel lekker op 40Mbit. Overigens is ook Extra op VDSL te gooien, maar dat doet de helpdesk enkel bij snelheidsproblemen en ook daar geldt dat VDSL leverbaar moet zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door PhatFish op 24-05-2010 18:31 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als VDSL niet mogelijk is, kun je dus max 20 mbit halen, lijkt het me logischer om Extra te nemen,
immers als je Premium (zonder VDSL) mogelijk is zal je ook de maximale 16 mbit van extra kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Waar kan je zien hoe ver ze zijn met de upgrade? Ik heb namelijk het Extra pakket maar mijn snelheid is nog altijd 8mb. Ik word nu een klein beetje ongeduldig. ò.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
RavonsDaro schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:28:
Waar kan je zien hoe ver ze zijn met de upgrade? Ik heb namelijk het Extra pakket maar mijn snelheid is nog altijd 8mb. Ik word nu een klein beetje ongeduldig. ò.o
Internet+Bellen Extra hier, nog steeds 8Mbit. Wat was ook alweer de uiterste datum dat het moest zijn ingevoerd? Want ik begin ook wel ongeduldig te worden, zeker gezien onze zilveren Experiabox al een maand zegt dat-ie op 16xxx Kpbs zit, en ik die snelheid een tijdje terug wel heb kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Laatst online: 08-09 13:43
Hmm, maar is er niet ergens een kleine kans dat dat in je bekabeling zit of dergelijke?
Ik heb trouwens ook Internet+Bellen Extra, en mijn modem geeft aan dat ik een VDSL verbinding heb? :S
Het staat er als volgt in de interface:

Internet_over_VDSL: Verbonden

Alleen ik haal nog altijd niet de volle snelheid, ik krijg slechts 9236kbps..
edit: ik heb dus de Thompson TG789vn.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 25-05-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Brad schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:59:
Hmm, maar is er niet ergens een kleine kans dat dat in je bekabeling zit of dergelijke?
Ik denk niet dat het aan de bekabeling ligt als ik op een gegeven moment een week lang 1,7 MB/s heb gehaald, met hier en daar 2 MB/s. Dat was toen in de EB net de downstream rate naar 16xxx was gegaan, na die ongeveer week is de snelheid weer naar 1 MB/s gegaan maar t ding zegt nog steeds 16xxx.

:? ik kijk net even en wat staar er: Downstream rate: 17109 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Ik zou toch proberen sowieso een laptop of dergelijke rechtstreeks met een cat5 kabel aan te sluiten op de Experiabox, probeer eventueel 2 verschillende. Dan weet je in ieder geval zeker dat dit niet het probleem is.
En anders weet ik het ook niet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
ik zit op cat5e... Maar nu je t zegt... misschien haal ik op de wireless een hogere snelheid dan bedraad (slechte kabels??) ik zal eens kijken

Edit:
Nee het ligt niet aan de cat5e kabel: net even geprobeerd een ~160 MB testfile via Firefox vanaf de server naar mn netbookje te downloaden: snelheid zo'n 2,1 MB/s
Dit is volgens mij ook de max. snelheid die ons wireless gaat halen, de goeie ouwe Speedtouch deed tenminste 5-6 MB/s... Maargoed, t ligt dus niet aan mn PC, t is echt KPN die dit doet

[ Voor 59% gewijzigd door lolcode op 25-05-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Ik heb 24 mbit/sec bij ict concept via bbnet via een kpn verbinding, ik haal hier 22589 kbps downstream en 1256 kbps upstream

Dik 22,5 mbit/sec downstream en 1,2 mbit/sec, 750 meter van de centrale

Allemaal cat6 met 1 gbps en wireless n 300 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
lolcode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:13:
Edit:
Nee het ligt niet aan de cat5e kabel: net even geprobeerd een ~160 MB testfile via Firefox vanaf de server naar mn netbookje te downloaden: snelheid zo'n 2,1 MB/s
Dit is volgens mij ook de max. snelheid die ons wireless gaat halen,
lolcode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:09:
[...]
:? ik kijk net even en wat staar er: Downstream rate: 17109 kbps
dat jij 2,1 MB/s haald is je max waar je modem mee ingetraint is
Downstream rate: 17109 kbps

17109 : 1024 = 16,708 Mbit
16,708 : 8 = 2,0885 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
lolcode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:13:
ik zit op cat5e... Maar nu je t zegt... misschien haal ik op de wireless een hogere snelheid dan bedraad (slechte kabels??) ik zal eens kijken

Edit:
Dit is volgens mij ook de max. snelheid die ons wireless gaat halen, de goeie ouwe Speedtouch deed tenminste 5-6 MB/s... Maargoed, t ligt dus niet aan mn PC, t is echt KPN die dit doet
Als er tijdens het downloaden van een bestand 2.1mb/s staat, dan klopt dat wel hoor.
Dat is gewoon de juiste snelheid lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Het stond er niet heel erg slim. Mijn PC is met cat5e verbonden met de ExperiaBox. Mijn PC dient ook als server, al waarvandaan ik die ~160MB test file vandaan downloadde naar mn netbookje (intern dus, heeft verder niets met internetsnelheid te maken). Vandaar dat ik de indruk heb dat de ExperiaBox over de wireless maar maximaal 2,1 MB/s kan versturen.

De router traint in op 17xxx kbps (~16 Mbps) echter, ik haal hooguit 8 Mbps (wireless of via cat5e), terwijl ik wel een tijdje 16 Mbps heb gehaald (dat weet ik zeker). DAT is dus het hele punt:
Hij traint in op 16 Mbps, ik heb die ook een weekje gehaald, maar sindsdien dus maar 8.

[ Voor 7% gewijzigd door lolcode op 25-05-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Test je snelheid is met nuria programma of met http://www.speedtest.net/ dan weet je gelijk waar je aan toe bent

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 25-05-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
HcBlids schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:24:
Test je snelheid is met nuria programma of met http://www.speedtest.net/ dan weet je gelijk waar je aan toe bent
Daar komt ook 8 Mbit uit. Volgens mij hebben ze officieel tot eind mei om de snelheidsverhoging door te voeren, is-ie er dan niet, dan ga ik maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-08 09:44
lolcode schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:19:
[...]

Daar komt ook 8 Mbit uit. Volgens mij hebben ze officieel tot eind mei om de snelheidsverhoging door te voeren, is-ie er dan niet, dan ga ik maar eens bellen.
Ik heb vorige week gebeld, je moet de snelheid gewoon meteen krijgen zodra je modem op de nieuwe snelheid intrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij traint hij trouwens op 7997kb/s in...

de upload is wel netjes 1024kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Of er is een glitch, Of KPN doet dit zelf, Of ze doen dit omdat ik zit te zoeken naar een andere provider (/failjoke)

Ik zit hier thuis dus nog met oud Planet Internet 1.5Mb/s (binnekort "Online" 20Mb/s) wat normaal ~160KB/s berijkt.. nu ineens tegen de 200KB/s (Er is NIKS aan de lijnen gedaan de afgelopen tijd)

Niet alsof dit veel sneller is.. maar het viel me op :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
ik heb gister het nieuwe modem ontvangen de thomson 789vn.
er staat alleen nog "Internet_over_adsl: Verbonden"

dit moet dus nog worden omgezet naar VDSL, vd week maar is bellen want ze zeiden dat dit automagisch moest gebeuren zodra ik het modem aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vendrom schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:03:
ik heb gister het nieuwe modem ontvangen de thomson 789vn.
er staat alleen nog "Internet_over_adsl: Verbonden"

dit moet dus nog worden omgezet naar VDSL, vd week maar is bellen want ze zeiden dat dit automagisch moest gebeuren zodra ik het modem aansloot.
Ze bedoelde waarschijnlijk dat het automatisch gebeurd en dat dan de modem aangesloten moet zijn. Als je het modem NIET aansluit wordt het ook omgezet en als je oude modem er nog opstaat werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Het modem moet met zo'n paperclip aan de zijkant gereset worden (30 seconde erin houden totdat het powerlampje rood is, en dan volgens mij iets van zo'n 5minuten wachten). Bij mij ging het ook zo (en ik was hier nooit op gekomen als de kpn helpdesk me niet van tevoren had gebeld dat dit moest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Brad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:47:
Het modem moet met zo'n paperclip aan de zijkant gereset worden (30 seconde erin houden totdat het powerlampje rood is, en dan volgens mij iets van zo'n 5minuten wachten). Bij mij ging het ook zo (en ik was hier nooit op gekomen als de kpn helpdesk me niet van tevoren had gebeld dat dit moest).
ok top, ga ik dit vanavond even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Bij mij inmiddels wel verhoogd. Van 8mb/s naar 16mb/s.
In interface van Thomson 780 zie ik Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 kbps / 22.013 kbps

Bij Speedtest.net -> dl 14.10 en ul 0.84
Speedtest.bbned.nl -> dl 16.9

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Brad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:47:
dit heeft bij mij niet geholpen, ging terug naar verbonden met adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond met de KPN gebeld over mijn snelheidsverhoging. Deze was al doorgevoerd maar was op mijn adres niet te leveren. De snelheid haalt niet eens 8000kb/sec en dat zou tot 160000 kb/sec kunnen zijn maar dat is niet leverbaar op mijn adres. Maar ze laten je wel voor het pakket tot 16.000 kb/sec betalen als je niet oplet. Wees dus gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Is er al wat meer bekend? of een officieel bericht van kpn zelf?
Het is nou eind mei, dus zou ik nou sneller internet moeten hebben...
Normaal download ik met 400 kb/s en dat zou nou bijna 1mb.s moeten zijn, maar dat is nog niet zo.
Het rare is wel dat het een tijdje 600 kb/s is geweest maar toen weer terug gegaan naar 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
lemco schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:54:
Is er al wat meer bekend? of een officieel bericht van kpn zelf?
Het is nou eind mei, dus zou ik nou sneller internet moeten hebben...
Normaal download ik met 400 kb/s en dat zou nou bijna 1mb.s moeten zijn, maar dat is nog niet zo.
Het rare is wel dat het een tijdje 600 kb/s is geweest maar toen weer terug gegaan naar 400.
Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft... zegt jouw router ook dat-ie intraint op 600 of 1 MB /s ?
Zo ja, dan begin ik de indruk te krijgen dat KPN ergens aan het knijpen is...
Maargoed, ik geef ze tot eind mei de tijd, als ik op 1 juni niet mijn beloofde (en in het verleden al gehaalde) 16 Mb/s heb gaat er een belletje naar ze toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Je krijgt schriftelijk bericht van KPN m.b.t. de snelheidsverhoging. Wanneer je belt met de Helpdesk kunnen ze je abonnement telefonisch al eerder "aanpassen". Let wel, je wijkcentrale kan nog in een upgrade fase zitten, dan is het de komende weken even afwachten.
In mijn geval stond ons abonnement nog op 20Mbit Premium, na het telefoontje zijn we overgezet op 16-40Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Hier is nog geen bal veranderd.. en we kregen een brief dat het begin april zou zijn. Overigens zit ik al een tijd te twijfelen over overstappen naar Ziggo. Heb al een hoop gezeik gehad met KPN.

[ Voor 39% gewijzigd door tiswat op 27-05-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
En zelf heb ik ook nog steeds geen goede snelheid.
Sinds de snelheid is 'omgezet' ben ik er maar een slordige ~1000kbps op vooruit gegaan in plaats van ~8000kbps
Ik geef ze de tijd tot dinsdag en dan bel ik ze maar weer denk ik, via een 0900 alternatief!
Hier nog even wat gegevens van mijn modem:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 23:08:45
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 118 / 9 176
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 572 / 227
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 13,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 4,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,7 / 1,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 1.627 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 168.909.223 / 0 (aan de hoge kant..?)
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.584 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Het is de Thompson TG789vn

edit;
Bouwjaar van huis is 1999, dus vrij nieuw.
Modem is direct aangesloten op het ISRA punt, dus die hangt ook in de meterkast.
Al verschillende kabels geprobeerd, maar dit gaf geen verschil.
Modem al aantal keer teruggezet naar fabrieksinstellingen (paperclip aan zijkant), dat hielp ook niks.
Of ik die zwarte bijgeleverde VDSL-splitter gebruik maakt ook niks uit, zowel met en zonder is het verschil nihil.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad op 27-05-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 19:46
Ik kom nu niet boven de 5MB uit voor heen was het nog 6.5 MB.
Hier moet 8MB uit komen maar nooit echt gehaald. Het gaat om de Siemens Gigaset SX551.

Waarom spreken ze nooit over een minimale snelheid altijd over een maximale snelheid het is altijd verwarrend.

[ Voor 16% gewijzigd door Evertt op 28-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat men nooit kan garanderen dat je het werkelijk haalt das de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een maand gedoe met de klantenservice en help desk heb ik besloten nadat men zonder mijn toestemming t nodig te vinden om voor een storing mij een nieuw abbo toe te sturen na 12 jaar maar eens poging te wagen op de kabel , heb diverse mensen gesproken in de buurt en mensen in de familie die eigenlijks weinig problemen ervaren.
heb al router aangeschaft netgear 3700 en me bevestiging via mail en al brief met modem code beiden al binnen nu wachten tot 16e juni dat de monteur komt om t aan te sluiten gelukkig maar dat er actie was met gratis monteur want ik betaal daar liever niet voor omdat met een ww is t al krap genoeg. , zou men zeggen doe t zelf maar ik kom niet aan de coax en als men t aansluit heb ik geen problemen dat men zegt ik t verkeerd gedaan heb.

maar goed mijn vraag is ik heb 2 week geleden ander modem gekregen van kpn ipb omdat men dacht mijn storing en t niet halen van hogere snelheden dan 8mbps verbinding op te lossen was door mijn siemens te vervangen voor de thomson 789 ...
deze moet ik zeker terug sturen of krijg ik daar vanzelf bericht van als de overzetten voltooid is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
niks terug sturen zonder schriftelijke bevestiging.

Oh die thomson 789 wordt je ook niet al te vrolijk van denk.

Ik zou eigenlijk 17 Mbit/sec moeten halen, haal er steeds maar 8 Mbit/sec. (al zeker een maand bezig met resetten en intrainen maar iedere keer springt die centrale terug naar de 7994 kbit/sec binnen een dag.

Krijg hier echt koppijn van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:02:
En zelf heb ik ook nog steeds geen goede snelheid.
Sinds de snelheid is 'omgezet' ben ik er maar een slordige ~1000kbps op vooruit gegaan in plaats van ~8000kbps
Ik geef ze de tijd tot dinsdag en dan bel ik ze maar weer denk ik, via een 0900 alternatief!
Hier nog even wat gegevens van mijn modem:

Koppelingsinformatie

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,7 / 1,8
Probleem lijkt duidelijk, SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,7 / 1,8.

SN-marge is goed als > 6 (zie Wikipedia: Noise margin), het DLM-systeem van KPN past de snelheid van de lijn aan tot de hoogst mogelijke snelheid met goede (stabiele) lijnwaarden.
Blijkbaar is op jouw koper geen hogere snelheid mogelijk zonder dat de lijn instabiel wordt (SM-marge kleiner dan 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:09:
[...]

Probleem lijkt duidelijk, SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,7 / 1,8.

SN-marge is goed als > 6 (zie Wikipedia: Noise margin), het DLM-systeem van KPN past de snelheid van de lijn aan tot de hoogst mogelijke snelheid met goede (stabiele) lijnwaarden.
Blijkbaar is op jouw koper geen hogere snelheid mogelijk zonder dat de lijn instabiel wordt (SM-marge kleiner dan 6).
Hier:
ADSL Line

Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 17109 kbps (downstream) / 1030 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 18 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Bij mij traint-ie toch echt in op 16 Mb/s (=2 MB/s), oke de Noise Margins zijn wel 6 dB, maar t verklaart niet waarom ik in het verleden al 2,1 MB/s en 1,7 MB/s heb gehaald, en nu maar 1,1 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Hoe kan je je modem laten intrainen op de nieuwe snelheid? Want dat is het enige wat ik niet bepaald snap. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij traint-ie toch echt in op 16 Mb/s (=2 MB/s), oke de Noise Margins zijn wel 6 dB, maar t verklaart niet waarom ik in het verleden al 2,1 MB/s en 1,7 MB/s heb gehaald, en nu maar 1,1 MB/s.
Klopt, de waarde van 6 dB verklaard wel waarom je modem niet hoger dan 17 mbps intraint, want hoger bij hoger intrainen zal het dan lager worden dan 6 dB.
De SN-marge heeft in dit verband alleen betrekking op de intrain-snelheden, niet op de daadwerkelijke downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:51:
[...]

Klopt, de waarde van 6 dB verklaard wel waarom je modem niet hoger dan 17 mbps intraint, want hoger bij hoger intrainen zal het dan lager worden dan 6 dB.
De SN-marge heeft in dit verband alleen betrekking op de intrain-snelheden, niet op de daadwerkelijke downloadsnelheid.
In de router staat anders ook het volgende:
Upstream rate: 1030 kbps

Dus ik heb wel 16 Mb/s, maar ik haal m nooit :? (knijpen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

RavonsDaro schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:44:
Hoe kan je je modem laten intrainen op de nieuwe snelheid? Want dat is het enige wat ik niet bepaald snap. :S
Dat zou volledig automatisch moeten gaan.
Misschien modem keer uitzetten.

Verder wordt het door KPN gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Robinski op 28-05-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

lolcode schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:53:
[...]

In de router staat anders ook het volgende:
Upstream rate: 1030 kbps

Dus ik heb wel 16 Mb/s, maar ik haal m nooit :? (knijpen?)
Wat is je meet methode? Zit nogal wat variatie in de verschillende methoden.
Dingen als SpeedTest.net zijn over het algemeen zeer onbetrouwbaar.

Mijn eigen ervaring met iPingTest, mits je de client installeert en een tijdje laat meten, zijn erg goed.
Zie mooi voorbeeld hier: http://www.ipingtest.com/.../view/3472234368779419649
Daar stond eerst nog een oud ADSL1 modem, na vervangen door een ADSL2+ modem gaat de snelheid netjes omhoog naar wat mogelijk zou moeten zijn.

Het meest betrouwbaar is het downloaden van een groot bestand via HTTP of FTP vanaf een gegarandeerd snelle server.

PS.
ik heb ook een voorbeeld van een wat minder goede test bij iPingTest.
http://www.ipingtest.com/.../view/4713885491085180929
Na verhuizing is het draadloos geworden in tegenstelling tot bedraad, verschil is zeer duidelijk te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Robinski op 28-05-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 22:07
Ik belde begin Mei naar KPN of ze een indicatie hadden wanneer ik (in Den Haag) overging naar VDSL2. Maar ze wisten me dus niets te vertellen behalve het feit dat ik qua snelheid weinig zou merken (Lijkt me sterk, maar goed). Ik zit dus nog op de 20/1 verbinding waarbij ik zo'n 7.5/8 haal. Dus neem aan dat ik straks wel 2x zo snel zit mag ik hopen anders is KPN een trouwe klant kwijt (Inmiddels 10 jaar). Ik zit ongeveer 1500 meter van een centrale af. Ik gebruik een ADSL2+ Modem van NetGear, dus geen Experia Box.

Iemand uit Den Haag die al ervaring/kennis heeft over de upgrades? Want tis nu bijna eind mei en ik wil mn snellere verbinding :>

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/827921438.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Robinski schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:14:
[...]
Het meest betrouwbaar is het downloaden van een groot bestand via HTTP of FTP vanaf een gegarandeerd snelle server.
Ik meet t altijd door gewoon grote bestanden binnen te slurpen via HTTP, bijv. bbned of zippyshare (laatste is niet t meest betrouwbare, maar ook daar heb ik 2 MB/s gehaald).
Oke, er staat wel constant een "programma" aan op de achtergrond wat nog geen 100 kB/s down trekt, en terwijl dat aanstond haalde ik ook makkelijk 1,7 MB/s down via HTTP. Dus daar ligt t niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

lolcode schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:36:
[...]

Ik meet t altijd door gewoon grote bestanden binnen te slurpen via HTTP, bijv. bbned of zippyshare (laatste is niet t meest betrouwbare, maar ook daar heb ik 2 MB/s gehaald).
Oke, er staat wel constant een "programma" aan op de achtergrond wat nog geen 100 kB/s down trekt, en terwijl dat aanstond haalde ik ook makkelijk 1,7 MB/s down via HTTP. Dus daar ligt t niet aan.
Met 16Mbit/s zou je theoretisch 2MByte/s kunnen halen (delen door 8).
Door overhead is het in de praktijk vaak lager +/- 1.6 MByte/s (delen door 10).

Maar zelfs met 100 kByte/s zou je makkelijk meer dan 1.1 MByte/s moeten kunnen halen.
Staat er niet perongeluk/stiekem een programma flink te uploaden op de achtergrond, dat wil bij mij nog wel eens uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Robinski schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:54:
[...]

Met 16Mbit/s zou je theoretisch 2MByte/s kunnen halen (delen door 8).
Door overhead is het in de praktijk vaak lager +/- 1.6 MByte/s (delen door 10).

Maar zelfs met 100 kByte/s zou je makkelijk meer dan 1.1 MByte/s moeten kunnen halen.
Staat er niet perongeluk/stiekem een programma flink te uploaden op de achtergrond, dat wil bij mij nog wel eens uitmaken.
Er staat wel iets van upload aan, dit trekt echter niet de hele upload dicht.
Pas als ik iets ga uploaden naar bijv. zippyshare (dus de hele upload wordt dichtgetrokken), wordt het aanroepen van pagina's traag. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het probleem niet aan mijn kant, maar aan die van KPN ligt.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste