KPN snelheidsverhoging?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

lolcode schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:41:
[...]

Er staat wel iets van upload aan, dit trekt echter niet de hele upload dicht.
Pas als ik iets ga uploaden naar bijv. zippyshare (dus de hele upload wordt dichtgetrokken), wordt het aanroepen van pagina's traag. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het probleem niet aan mijn kant, maar aan die van KPN ligt.
Zou het een keertje uittesten als ik jou was, en vervolgens KPN bellen om een storing te melden.
Ze moeten wel leveren wat ze beloven toch?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:59
Voor wat het waard is: Ik heb vandaag KPN gebeld met de vraag over die snelheidsverhoging. De medewerker reageerde met het feit dat er uitgerekend vandaag veel over werd gebeld. Dat zal vast met deze pagina te maken hebben :P

In ieder geval geldde de verhoging niet voor mij omdat ik van HetNet afkom, wat een apart contract is. Verder wist hij ook te melden dat ik 4 km van de centrale zat en dat 8Mbit het hoogst haalbare is. Dat is ook logisch want de andere centrale die hier 500m verderop staat is pas gebouwd nadat dit huis uit de grond was gestampt. Hij zei dat KPN er wel wat aan kon doen door een klacht in te dienen, en dat ik dan overgezet kon worden naar de andere centrale. Echter toen ik de klachtenservice aan de lijn had zeiden ze dat ik moest wachten tot een wijkkast werd opgewaardeerd tot een wijkcentrale. Niet dat ik kon worden overgeplaatst naar de andere centrale. Maargoed dat maakt toch niet uit aangezien dit abonnement niet wordt opgewaardeerd.

Hopelijk schept deze post wat helderheid voor mensen die bij HetNet zaten toen het werd overgenomen. De snelheidsverhoging geldt dus helaas niet voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aangezien er dus mensen zijn die de upgrade nog niet hebben gehad (hier ook nog niet trouwens):
_Mystikal_ schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:29:
[...]
Dit hele proces wordt voor de bestaande klanten afgerond voor eind juni. Hiervoor hoef je zelf niets te doen, het gaat allemaal automatisch.
MaZeLe schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:30:
Gisteren met een medewerker van KPN gesproken over de telefoon.

-Uiterste verhoging van internetsnelheden zou uiterlijk eind JUNI plaats moeten vinden (was eind april)
Het kan dus nog een maandje langer duren dan ze eerst hadden aangegeven.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 13:50

GerritGekke

Gamechanger

Weten mensen ook of de oude planet (go- basis volgens mij) ook overgezet wordt? Dit is de verbinding met 1,5Mbit down en 0,5Mbit up. Als ik het zo las in het nieuws dacht ik dat die overgezet zou worden, zijn er mensen in Friesland die al een snelheidsverhoging hebben? (pstc. 8407)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

GerritGekke schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:49:
Weten mensen ook of de oude planet (go- basis volgens mij) ook overgezet wordt? Dit is de verbinding met 1,5Mbit down en 0,5Mbit up. Als ik het zo las in het nieuws dacht ik dat die overgezet zou worden, zijn er mensen in Friesland die al een snelheidsverhoging hebben? (pstc. 8407)
Als ik het goed heb, kregen deze mensen de optie om naar ipb over te stappen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb net even op KPN ingelogd en zie dat we "ADSL Economy" abo hebben. Deze is al van KPN toch? of is dit nog een oude abo. van planet?
Als het nog een oude abo. is van planet, is het dan met een telefoontje mogelijk om deze over te zetten naar de Basis abo. van KPN?
Want ze zijn even duur, alleen is de snelheid hoger. Of geldt dit niet voor bestaande klanten? (sneller dan 8Mbit haal ik helaas niet hier met ADSL)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Ik heb zelf ook Planet, maar krijg je dan wel snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

GerritGekke schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:08:
Ik heb net even op KPN ingelogd en zie dat we "ADSL Economy" abo hebben. Deze is al van KPN toch? of is dit nog een oude abo. van planet?
Als het nog een oude abo. is van planet, is het dan met een telefoontje mogelijk om deze over te zetten naar de Basis abo. van KPN?
Want ze zijn even duur, alleen is de snelheid hoger. Of geldt dit niet voor bestaande klanten? (sneller dan 8Mbit haal ik helaas niet hier met ADSL)
Bel ze gewoon eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

iDaniel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:32:
Ik heb zelf ook Planet, maar krijg je dan wel snelheidsverhoging?
Yes, wij zijn van 4 naar 8 mb gegaan, hebben / hadden ook planet (voor zover dat niet is overgegaan in KPN)

Hier zit ie dus al op 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ja dat was ik ook van plan. Helaas vragen de dieven er ook nog 10 cent p.m. voor.
nWn Music schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:18:
[...]
Yes, wij zijn van 4 naar 8 mb gegaan, hebben / hadden ook planet (voor zover dat niet is overgegaan in KPN)

Hier zit ie dus al op 8
En wat voor regio (postcode) zit je? Is misschien wel interessant voor de mede tweakers. (like me)

[ Voor 24% gewijzigd door GerritGekke op 31-05-2010 17:34 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGekke schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:32:
[...]

Ja dat was ik ook van plan. Helaas vragen de dieven er ook nog 10 cent p.m. voor.
Als je die tien cent per minuut echt teveel vindt kun het waarschijnlijk ook via kpn.com regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Laatst online: 08-09 13:43
GerritGekke schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:32:

Je hebt altijd nog 0900 alternatief (:
Komt goed van pas als je nog veel belminuten over hebt! =D

Maargoed, ik haal dus ook nog niet de goede snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/831952388.png

Wel is mijn ping-snelheid iets verbetert!
Want deze hing eerst altijd rond de 40.
Maar het gaat hem even om de snelheid.
En ik haal de halve uploadsnelheid, en iets meer dan de helft van 16mb, die ik ten slotte gewoon hoor te halen, lijkt me.

Maar morgen kunnen ze weer een telefoontje verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad op 31-05-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

En wat voor regio (postcode) zit je? Is misschien wel interessant voor de mede tweakers. (like me)
Woon in Wageningen, postcode is 6708, heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:51:
[...]

Klopt, de waarde van 6 dB verklaard wel waarom je modem niet hoger dan 17 mbps intraint, want hoger bij hoger intrainen zal het dan lager worden dan 6 dB.
De SN-marge heeft in dit verband alleen betrekking op de intrain-snelheden, niet op de daadwerkelijke downloadsnelheid.
Das dan vreemd want mijn modem trained in op 15.308 (doet-ie al weken) en heeft (ook al weken) SN marges van 6,5-7,5:

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.308

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:48:
[...]

Das dan vreemd want mijn modem trained in op 15.308 (doet-ie al weken) en heeft (ook al weken) SN marges van 6,5-7,5:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.308

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5
Dat betekend dus dat de maximaal haalbare stabiele snelheid voor jou lijn 15 mbit is.
De lijn van lolcode heeft een maximale snelheid van 17 mbit met een SN hoger dan 6.

Als modem hoger zou intrainen, zou je SN-marge onder de 6 komen en wordt de lijn instabiel.
Het DLM systeem van KPN zorgt ervoor dat de snelheid van de lijn zodanig beperkt wordt dat de SN-marge boven de 6 blijft.

Maw: hogere snelheid betekent lagere SN-waarde en te lage SN-waarde betekent instabiele lijn. De snelheid wordt geknepen om de lijn stabiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Dat betekend dus dat de maximaal haalbare stabiele snelheid voor jou lijn 15 mbit is.
De lijn van lolcode heeft een maximale snelheid van 17 mbit met een SN hoger dan 6.

Als modem hoger zou intrainen, zou je SN-marge onder de 6 komen en wordt de lijn instabiel.
Het DLM systeem van KPN zorgt ervoor dat de snelheid van de lijn zodanig beperkt wordt dat de SN-marge boven de 6 blijft.

Maw: hogere snelheid betekent lagere SN-waarde en te lage SN-waarde betekent instabiele lijn. De snelheid wordt geknepen om de lijn stabiel te houden.
Oke, mijn lijn kan dus max. 16-17 Mb/s aan met toch nog een SN-marge van 6 of hoger. Is er, buiten knijpen om, dan nog een andere mogelijkheid waarom ik niet die 16 Mb/s ook daadwerkelijk haal...

En ook erg fijn dat het nu ineens tot eind juni (eerst eind mei) kan duren, een betere-kwaliteit WK-stream zit er dan dus ook niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

lolcode schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Oke, mijn lijn kan dus max. 16-17 Mb/s aan met toch nog een SN-marge van 6 of hoger. Is er, buiten knijpen om, dan nog een andere mogelijkheid waarom ik niet die 16 Mb/s ook daadwerkelijk haal...

En ook erg fijn dat het nu ineens tot eind juni (eerst eind mei) kan duren, een betere-kwaliteit WK-stream zit er dan dus ook niet in :(
Je lijn zat toch wel op 17 Mbit... dus die haal je ook.
Je moet er alleen sterk rekening mee houden dat ADSL lijnen ATM overhead hebben waardoor je niet door 8 maar door 10 moet delen voor je max haalbare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Dus als ik het goed begrijp word die snelheidsverhoging zwaar door je neus gebeurd als je van Hetnet komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Je lijn zat toch wel op 17 Mbit... dus die haal je ook.
Je moet er alleen sterk rekening mee houden dat ADSL lijnen ATM overhead hebben waardoor je niet door 8 maar door 10 moet delen voor je max haalbare snelheid.
Wat ik van de oude posts van lolcode begrijp traint z'n modem in op 16-17 mbit maar haalt ie geen 1.6 MBps download maar maar iets van 1.1.
Ik zou zo niet weten waarom je die 1.6 MBps niet haalt.
Je zei eerder al dat er niet echt programma's draaien die bandbreedte gebruiken, misschien een tooltje proberen dat je netwerkverkeer in de gaten houdt voor het geval dat er op de achtergrond iets gebeurd.

Problemen met snelheid bij een modem dat correct intraint, ligt meestal aan draadloos, maar als het bekabeld aangesloten is zal een helpdesk het doorgaans aan de computer wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
En het is 1 juni!
En ik heb niet de beloofde snelheid.
Actief: 1 dag, 4:46:28
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 097 / 9 176
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1 153 / 2 533
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496728,3 / 13,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 4,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,3 / 1,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 1.613 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 153.041.670 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.458 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Dus die gaan een telefoontje krijgen :D
Via een 0900 alternatief offcourz.

[ Voor 52% gewijzigd door Brad op 01-06-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:11

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Ik heb onze experiabox net ff een reset gegeven maar hoger als dit doet hij toch echt niet.
De SN van ontvangen is inderdaad net 6.5 dus lager zal hij niet gaan om sneller internet te geven.

Moet ik alvast (boos) gaan bellen? om mijn contract te verlagen terug naar 8 mbit?
Ik ben vast niet de enige ga ik vanuit... Misschien toch over naar Ziggo?

Hier de info uit onze THOMSON SpeedTouch 780

Actief: 0 dagen, 0:05:17
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 900 / 10.008
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 72,00 / 141,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 18,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 383
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15 / 0

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/833060034.png

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:30
Mr.Viper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:07:
Ik heb onze experiabox net ff een reset gegeven maar hoger als dit doet hij toch echt niet.
De SN van ontvangen is inderdaad net 6.5 dus lager zal hij niet gaan om sneller internet te geven.

Moet ik alvast (boos) gaan bellen? om mijn contract te verlagen terug naar 8 mbit?
Ik ben vast niet de enige ga ik vanuit... Misschien toch over naar Ziggo?

KNIP
Nee. Helaas zit ik ook nog op de oude snelheid (= in Roden (vlakbij Groningen))

[ Voor 42% gewijzigd door wisselwerking op 01-06-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Brad schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:48:
En het is 1 juni!
En ik heb niet de beloofde snelheid.

[...]

Dus die gaan een telefoontje krijgen :D
Via een 0900 alternatief offcourz.
Nogmaals:
_Mystikal_ schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:29:
[...]
Dit hele proces wordt voor de bestaande klanten afgerond voor eind juni. Hiervoor hoef je zelf niets te doen, het gaat allemaal automatisch.
MaZeLe schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:30:
Gisteren met een medewerker van KPN gesproken over de telefoon.

-Uiterste verhoging van internetsnelheden zou uiterlijk eind JUNI plaats moeten vinden (was eind april)
Aan de reacties van _Mystikal_ te zien werkt hij bij KPN of weet er in ieder geval meer van dan de gemiddelde gebruiker hier, dus ik geloof wel dat KPN er een maand langer over kan/gaat doen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Denk toch overheen gelezen, maargoed.
Hopelijk lukt het ze déze maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Brad schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:24:
Denk toch overheen gelezen, maargoed.
Hopelijk lukt het ze déze maand...
Dat hoop ik ook ja :P. Hier is de snelheidsverhoging er ook nog steeds niet door. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmatzx
  • Laatst online: 24-04 12:45
Zondag (30mei) had ik me internet snelheid nog niet die ze me beloofd hadden (tot 40mb)
dus even de telefoon gepakt en gebeld.

De eind conclusie van het gesprek was dat:
Mijn wijkcentrale het niet aan kan en binnen 2 weken een upgrade krijgt (ligt 1 dag het internet plat)
En dat ik een nieuwe modem zou krijgen i.p.v de speedtouch 780 die ik had.

Vandaag 1juni lag er een mooie nieuwe modem op de mat! :D
Nu nog wachten op de snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dus iedereen heeft een brief gehad over de snelheidsverhoging? Ik heb nog niets gezien tot nu toe, lees het hier nu pas...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/833167600.png

En ja, ik heb gelezen dat het tot uiterlijk eind juni doorgevoerd wordt.. :)

EDIT: die Speedtest is dus een lamme site, ik haal gewoon 800+ dus laat maar... :+

[ Voor 49% gewijzigd door Sp33dFr34k op 01-06-2010 22:04 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Wel jammer dat ze eerst zeiden eind mei moet alles klaar zijn, en dat het nu juni wordt. Straks wordt juni juli en voor je het weet krijg je het met kerst of sinterklaas pas. Als ik lees hoeveel mensen nog geen upgrade hebben die nog wel moeten (neem aan dat we toevallig niet allemaal buren zijn) dan ben ik bang dat het nu allemaal niet in eens in een maand gaat lukken.

KPN forum over de snelheidsverhoging:
http://kpn.gebruikers.eu/...hread_id=769&rowstart=400

daar lees ik het volgende:
heb 2de pinksterdag maandag 24 meei de order helpdeck gebeld met de mededeling dat ik graag een vdsl line wilde weet je het zeker vroeg de kpn medewerker tot 3 maal toe ja ik wil graag de volle snelheid hebben voor 65 euro pmaand ik vraag grijg je dit niet automatische nee je moet er om vragen........ik vroeg erom en vandaag 7 dagen later is mn line omgezet naar vdsl ik zit 1100 meter van de centrale en mn snelheid is
Maakt dat vdsl een verschil?

[ Voor 45% gewijzigd door GerritGekke op 01-06-2010 22:30 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:39:
Dus iedereen heeft een brief gehad over de snelheidsverhoging? Ik heb nog niets gezien tot nu toe, lees het hier nu pas...

[afbeelding]

EDIT: die Speedtest is dus een lamme site, ik haal gewoon 800+ dus laat maar... :+
Hier alleen reclame brieven met KPN glasvezel informatie volgens mij.
We zitten zo`n 2km van de centrale, dat dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
kw4h schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:26:
Voor wat het waard is: Ik heb vandaag KPN gebeld met de vraag over die snelheidsverhoging. De medewerker reageerde met het feit dat er uitgerekend vandaag veel over werd gebeld. Dat zal vast met deze pagina te maken hebben :P

In ieder geval gold de verhoging niet voor mij omdat ik van HetNet afkom, wat een apart contract is. Verder wist hij ook te melden dat ik 4 km van de centrale zat en dat 8Mbit het hoogst haalbare is. Dat is ook logisch want de andere centrale die hier 500m verderop staat is pas gebouwd nadat dit huis uit de grond was gestampt. Hij zei dat KPN er wel wat aan kon doen door een klacht in te dienen, en dat ik dan overgezet kon worden naar de andere centrale. Echter toen ik de klachtenservice aan de lijn had zeiden ze dat ik moest wachten tot een wijkkast werd opgewaardeerd tot een wijkcentrale. Niet dat ik kon worden overgeplaatst naar de andere centrale. Maargoed dat maakt toch niet uit aangezien dit abonnement niet wordt opgewaardeerd.

Hopelijk schept deze post wat helderheid voor mensen die bij HetNet zaten toen het werd overgenomen. De snelheidsverhoging geldt dus helaas niet voor ons :)
Volgens mij heb ik(ook hetnet-user) wel een brief gekregen(kan de brief niet meer vinden, maar meende toch echt dat....) met de mededeling dat de snelheidsverhoging er zou komen.
Denk overigens dat het er niet van gaat komen. Ze zullen alle oude HetNet gebruikers wel over willen laten stappen naar de iets duurdere KPN abonnementen en zo langzaam de HetNet producten laten uitfaseren. Nu maar hopen dat ik, als ik dan toch moet overstappen, niet naar de concurrent ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij KPN Glasvezel. Ik had van KPN (samen met veel andere, denk alle bestaande klanten) een brief gekregen waarin toch echt duidelijk in stond dat de glasvezel lijntjes synchroon (dur 20/20, 50/50 en 100/100) zouden worden en dat je automatische geupgrade zou worden.

Ik kan mij die brief nog heelerg goed herinneren want ik had glasvezel aangevraagd maar ze konden het niet opleveren dus ik moest 3 maanden wachten. In de tussen tijd, terwijl ik nog niet aangesloten was, kreeg ikd ie brief dus ik dacht bij mijzelf: "Als je me nou eerst eens aansluiten praten we later over een verhoging" en gooide hem weg.

Nou niks van gemerkt terwijl KPN nieuwe klanten wel synchroon aansluit en de pakket nu ook als sychroon verkoopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:21:
[...]

Aha, dan had ik het precies verkeerd om begrepen. Dank.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 17:58
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:39:

[afbeelding]

Je haalt 800+ kilobyte per seconde, en dat wat speedtest.net aangeeft zijn megaBit per seconde,
8 megabit = 1024 kilobytes = 1 Megabyte

dus, 6,85 megabit komt neer op 876,8 kilobytes en op 0,85625 megabytes

[ Voor 5% gewijzigd door iklucas op 03-06-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

iklucas schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:02:
[...]

Je haalt 800+ kilobyte per seconde, en dat wat speedtest.net aangeeft zijn megaBit per seconde,
8 megabit = 1024 kilobytes = 1 Megabyte

dus, 6,85 megabit komt neer op 876,8 kilobytes en op 0,85625 megabytes
Ja, je hebt helemaal gelijk, dom van me (ben geen expert in al die termen, zo blijkt wel..).

@de andere Planet-gebruikers: Hebben jullie een 10Mbit abbo oid?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Sp33dFr34k schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:24:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk, dom van me (ben geen expert in al die termen, zo blijkt wel..).

@de andere Planet-gebruikers: Hebben jullie een 10Mbit abbo oid?
XS4all levert tegenwoordig ook (stiekem) 10Mbit sync aan 8Mbit abbo's (mits haalbaar)
Wellicht dat KPN dit ook doet tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hier KPN Glasvezel in Nijkerk en ook nog steeds niet synchroom :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu eindelijk volgens modem
Downstream rate: 15005 kbps
Upstream rate: 1030 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 15005 kbps (downstream) / 1030 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 7 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Output power: 14 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

echter ik haal niet meer dan 835kb/s zucht volgens kpn lag dat aan hun modem em krijg ik een nieuwe modem zucht klopt dit verhaal???kabels zijn nog geen twee weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens een foto (foto's) van de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Als zijn modem 15005 kbps aangeeft, dan kan het niet aan de bekabeling liggen lijkt mij..?
Anders had zijn modem lager aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:53:
Post eens een foto (foto's) van de bekabeling.
een stekker van de pc die naar de muur loopt lijkt me niet spectaculair.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
En aangezien het nieuwe bekabeling is zal er waarschijnlijk niks mis mee zijn. :{D

edit: voor iedereen die een speedtouch TG789vn heeft, ik zie op de Technicolor site dat de firmware erop staat: http://www.speedtouch.nl/software.html

[ Voor 51% gewijzigd door Brad op 03-06-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:07:
[...]

een stekker van de pc die naar de muur loopt lijkt me niet spectaculair.:)
Nee, dat klopt inderdaad. Het is interessanter hoe het zit bij de isra, hoewel het misschien nog wel een leuk gegeven kan zijn wat voor type en hoe lang die netwerkkabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:10:
En aangezien het nieuwe bekabeling is zal er waarschijnlijk niks mis mee zijn. :{D

edit: voor iedereen die een speedtouch TG789vn heeft, ik zie op de Technicolor site dat de firmware erop staat: http://www.speedtouch.nl/software.html
Sorry maar ik zie geen firmware. Kan je misschien een direct link plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoone netwerk kabels en erg netjes en goed gemonteerd.
http://www.speedtest.net/result/835587214.png
direct op modem.Merk kabel maakt niks uit dacht ik maar tis een cat5 kabel en max lengte is 2 a 3 meter van modem naar pc
afstand isa punt naar modem is 3 cm
pic's posten is ff beetje moeilijk dit ivm waar de hell ik die moet posten maar neem aan tis goed gebeurd.
Kan ik de snelheid testen tussen pc en modem?
helpdesk vond de waarden zeer netje's _/-\o_ :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Je ziet toch dat rijtje.

Kies uw product:
Huidige modellen (nu leverbaar):
Thomson TG121n
Thomson TG123g
SpeedTouch 516/546 en 516i/546i
Thomson TG585 en TG585i (wit-grijze uitvoering)
Thomson TG605s
SpeedTouch 608, 608i, 608 WL en 608i WL (R5)
Thomson TG608 en TG608i
SpeedTouch 620 en 620i
SpeedTouch 706, 706i, 706 WL en 706i WL
SpeedTouch 780, 780i, 780 WL en 780i WL
Thomson TG782 en TG782i
Thomson TG784 en TG784i
Thomson TG787 en TG787i
Thomson TG789vn en TG789ivn

Klik daar eens op. Volgens mij moet dit de firmware zijn (correct me if i'm wrong). Alleen ga ik nu niks uitproberen want ik heb op dit moment (dan behalve de te lage snelheid) geen problemen met mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware gaat toch automatisch via kpn ????

gewoone netwerk kabels en erg netjes en goed gemonteerd.
http://www.speedtest.net/result/835587214.png
direct op modem.Merk kabel maakt niks uit dacht ik maar tis een cat5 kabel en max lengte is 2 a 3 meter van modem naar pc
afstand isa punt naar modem is 3 cm
pic's posten is ff beetje moeilijk dit ivm waar de hell ik die moet posten maar neem aan tis goed gebeurd.
Kan ik de snelheid testen tussen pc en modem?
helpdesk vond de waarden zeer netje's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:21:
Je ziet toch dat rijtje.

Kies uw product:
Huidige modellen (nu leverbaar):
Thomson TG121n
Thomson TG123g
SpeedTouch 516/546 en 516i/546i
Thomson TG585 en TG585i (wit-grijze uitvoering)
Thomson TG605s
SpeedTouch 608, 608i, 608 WL en 608i WL (R5)
Thomson TG608 en TG608i
SpeedTouch 620 en 620i
SpeedTouch 706, 706i, 706 WL en 706i WL
SpeedTouch 780, 780i, 780 WL en 780i WL
Thomson TG782 en TG782i
Thomson TG784 en TG784i
Thomson TG787 en TG787i
Thomson TG789vn en TG789ivn

Klik daar eens op. Volgens mij moet dit de firmware zijn (correct me if i'm wrong). Alleen ga ik nu niks uitproberen want ik heb op dit moment (dan behalve de te lage snelheid) geen problemen met mijne.
Doe eens even niet zo arrogant jij en click zelf eens op je eigen links. Zie je dat je alleen de configuratie wizard kan downloaden, daar zit geen firmware bij. Als ik om een direct link vraag dan vraag ik om een direct link en niet om een lap tekst, ipv die tekst te kopiëren had je net zo goed die link kunnen kopiëren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 12:22
GerritGekke schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:22:
...

Maakt dat vdsl een verschil?
bij mij wel, met adsl2+ haalde ik mn snelheid niet (heb ook itv, had 17mbit moeten hebben, modem trainde in op 9), ben gemigreerd naar vdsl en sindsdien traint mn modem in op rond de 30/3. Dik in orde in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
kan iemand mij misschien vertellen waarom ik nog geen verhoging heb gehad, ik zit nu op 840 kb/s.
wij hebben een thomson TG787v modem. en zitten 500meter van de aansluitkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
jbkappirossi schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:03:
kan iemand mij misschien vertellen waarom ik nog geen verhoging heb gehad, ik zit nu op 840 kb/s.
wij hebben een thomson TG787v modem. en zitten 500meter van de aansluitkast.
Waarschijnlijk om dezelfde reden als een hele hoop andere mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week dit mailtje van Kpn ontvangen in mijn inbox.
Onlangs zijn de snelheden van uw internetabonnement automatisch verhoogd van 8 Mb/s naar maximaal 16 Mb/s. Zonder extra kosten kunt u genieten van alles wat sneller
internet te bieden heeft. Wat dat voor u inhoudt? Bekijk het zelf, klik op de button hieronder en ontdek de mogelijkheden van sneller internet.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 9.018
Dit is wat mijn router nu aangeeft.

Geen 16mb/s download en al helemaal geen 2mb/s upload.
Op de site van Kpn wordt aangegeven dat bij een Extra abonnement een upload van 2mb/s hoort en al helemaal geen 773.

Vandaag komt er een monteur langs, de 3e van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
Iemand enig idee, wanneer mensen met KPN Premium (In de oude situatie, dus 20mbit) een brief kunnen verwachten? Ik heb tot op heden nog niets vernomen van deze actie.

Ben toch wel benieuwd naar VDSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:12:
Afgelopen week dit mailtje van Kpn ontvangen in mijn inbox.

[...]

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 9.018
Dit is wat mijn router nu aangeeft.

Geen 16mb/s download en al helemaal geen 2mb/s upload.
Op de site van Kpn wordt aangegeven dat bij een Extra abonnement een upload van 2mb/s hoort en al helemaal geen 773.

Vandaag komt er een monteur langs, de 3e van het jaar.
Had jij eerst een 8/1 abo? Ik had hier de IPB 8/1 die dus naar 16/? zou moeten gaan. 2 Mb upload zou ik bijzonder waarderen (al ga ik die op ADSL2+ niet halen omdat ik nu met 1 Mb al 6 dB noise margin heb).
Wel hoor ik dat sommige mensen op VDSL zijn overgezet en het dan wel halen; is dit voor mij ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Met ADSL2+ is het technisch mogelijk iets van 2 Mbit upload te krijgen.
Echter wordt die standaard door KPN niet ondersteund.

Grote kans dat je voor 2 Mbit upload minimaal naar VDSL moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Robinski schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:57:
Met ADSL2+ is het technisch mogelijk iets van 2 Mbit upload te krijgen.
Echter wordt die standaard door KPN niet ondersteund.

Grote kans dat je voor 2 Mbit upload minimaal naar VDSL moet!
Ja, in het begin was dit een beetje onduidelijk hoe ze dit gingen realiseren. Maar in de WBA documentatie die sinds April beschikbaar is staat dat de ADSL2+ profielen echt maar tot 1024 Kbit upload gaan. Dus die 2 mbit upload is alleen haalbaar op een VDSL2 profiel. Best wel een beetje oplichting, om dat dan toch zo op de website te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
en met mijn VDSL heb ik alsnog maar 1mb :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Dus als ik het goed begrijp word die snelheidsverhoging zwaar door je neus gebeurd als je van Hetnet komt?
Iemand? o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Ik snap het ook niet meer, ik heb nog steeds maar 5Mb snelheid, waar ik 8Mb hoor te hebben (dus na snelheidsverhoging 16Mb) en het sinds een maand ofzo zelfs 4Mb was. Dacht dat ze eind mei klaar zouden zijn..

Ook Hetnet hier btw.

[ Voor 14% gewijzigd door Sander H op 04-06-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 17:58
ikzelf had oorspronkelijk planet, maar zou nu 8mb/s moeten hebben. Ik haal echter niet eens de 6 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:26:
Ik snap het ook niet meer, ik heb nog steeds maar 5Mb snelheid, waar ik 8Mb hoor te hebben (dus na snelheidsverhoging 16Mb) en het sinds een maand ofzo zelfs 4Mb was. Dacht dat ze eind mei klaar zouden zijn..

Ook Hetnet hier btw.
Als je die 8 mbit al niet kon halen zal je ook nooit de 16 mbit halen. Er wordt nl niks aan de koperkabel aangepast, het enige dat verandert is dat eerst je lijn gecapped was op 8 mbit, nu op 16, maar als het koper max 5 aankan zal er niks veranderen.

Aangezien je nieuwe abbo 8-16 mbit is kun je de helpdesk inschakelen met de melding dat je de minimale snelheid niet haalt. Natuurlijk wel even testen met je modem direct op het ISRA met een korte kabel (want dat zullen ze zoiezo vragen). Misschien dit je nog op een adsl-kaart ipv adsl2+ of anders kunnen ze misschien overzetten naar VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:32:
[...]

Als je die 8 mbit al niet kon halen zal je ook nooit de 16 mbit halen. Er wordt nl niks aan de koperkabel aangepast, het enige dat verandert is dat eerst je lijn gecapped was op 8 mbit, nu op 16, maar als het koper max 5 aankan zal er niks veranderen.
Hm, ik heb hiervoor ruim een jaar 8Mb gehad, dus de lijn kan het aan. Ruim een maand geleden werd het ineens 4 Mb, met in het achterhoofd dus dat ze tot eind mei 'bezig' zouden zijn. Nu is het ongeveer een week geleden omhoog gegaan naar 5Mb, en dat is het nu nog steeds.

Komende week maar weer bellen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een alternatief nummer ipv dat dure 0900 nummer.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:01:
Zijn er mensen die een alternatief nummer ipv dat dure 0900 nummer.. ?
10 ct. per minuut? Duur? :?
Je kan proberen om 070-3434343 te bellen, maar de vraag ik of ze je zomaar door kunnen verbinden naar de juiste afdeling. Ik geloof dat je bij een receptie uitkomt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolcode schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:39:
[...]

Had jij eerst een 8/1 abo? Ik had hier de IPB 8/1 die dus naar 16/? zou moeten gaan. 2 Mb upload zou ik bijzonder waarderen (al ga ik die op ADSL2+ niet halen omdat ik nu met 1 Mb al 6 dB noise margin heb).
Wel hoor ik dat sommige mensen op VDSL zijn overgezet en het dan wel halen; is dit voor mij ook een optie?
Ik had inderdaad een 8/1 abo, en ik zal ook zeker een 2mb upload waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik zit hier ook nog steeds op 840 kb/s wij hebben gewoon rechtstreeks een abbo van kpn. en zitten 500 meter van de kast . ik had gister en eergister wel last dat de nieuwsgroepen server het niet deed.
ik zit ook te wachten en te wachten op die 16 mb wat we volgens een medewerker die ik gesproken had
al de eerste week van mei moesten hebben . maar ik gaa ook niet bellen want ze verbinden je gelijk door en dan helpen die 0900 vraag alex .nl nummers niks meer . want ze zijn wel slim denkende laten we de email service maar buiten gebruik stellen .zodat al die ongeduldige klanten niet beginnen te zeuren. van waar blijf mijn internet verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Het is een grote puinhoop met VDSL, ben begin mei over gezet, na dat ik naar Extra(16mbit) ging, had er niet om gevraagd, 9 dagen zonder internet+telefoon.
Nu een maand later werkt het nog niet, ik kan niet meer onbeperkt downloaden, als ik 6 bestanden te gelijk wil downloaden gaat de modem de verbinding verbreken( kan nu nog maar max. 1 bestand downloaden), als ik de downloads annuleert kan ik verbinding weer herstellen.

Als ik Free Download Manager gebruikt om te downloaden, kan ik het niet meer op onbeperkt instellen, dan wordt gelijk de verbinding verbroken. De max. instelling wat ik kan gebruiken is max. 10 verbindingen, max. 3 per server en max. 1 active verbinding.

Deze melding krijg ik in het logboek als de verbinding verbroken wordt: Jun 10 18:46:35 PPP link down (Internet_over_VDSL) [XX.XX.XX.XX] Jun 10 19:31:52 PPP link down (Internet_over_VDSL) [XX.XX.XX.XX]

Modem 789, de snelheid 821 / 9 275. met draad.

Afgelopen zaterdag begaf de modem(787) na de zoveelste resset, zat weer 5 dagen zonder internet+ telefoon.

Ga gelukkig op 21 juni naar Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb hier nu wel een verhoging gekregen.

Eerst:
4000/512 up

Nu:
5312/768

Maar het werd toch verdubbeld? Dan zou het 8mbit/1mbit moeten worden... Maarja, tis tenminste iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:01:
Ik heb hier nu wel een verhoging gekregen.

Eerst:
4000/512 up

Nu:
5312/768

Maar het werd toch verdubbeld? Dan zou het 8mbit/1mbit moeten worden... Maarja, tis tenminste iets..
De maximale snelheid wordt 8/1, maar je haalt dat alleen als je lijn + bekabeling binnenshuis die snelheid aankan. Je weet wel: het beruchte internetprovider trucje met TOT 8 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:00:
[...]

De maximale snelheid wordt 8/1, maar je haalt dat alleen als je lijn + bekabeling binnenshuis die snelheid aankan. Je weet wel: het beruchte internetprovider trucje met TOT 8 mbit.
Klopt maar een monteur heeft destijds gezegd dat bij ons 8mbit maximaal mogelijk was. Hoe kan er nu achterkomen of die kabels goed genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guere schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:23:
[...]
Ja, in het begin was dit een beetje onduidelijk hoe ze dit gingen realiseren. Maar in de WBA documentatie die sinds April beschikbaar is staat dat de ADSL2+ profielen echt maar tot 1024 Kbit upload gaan. Dus die 2 mbit upload is alleen haalbaar op een VDSL2 profiel. Best wel een beetje oplichting, om dat dan toch zo op de website te zetten...
Is dat ergens online na te lezen? Volgens de helpdesk ondersteunt zowel de SpeedTouch TG789vn als hun ADSL2+-netwerk de 2 Mbps; als ik die niet haal zou dat dus aan mij of aan de afstand tot de centrale liggen.
Ik ben echt zeer goed te spreken over mijn Internet Extra-abonnement, maar ik heb het gevoel dat er qua upload "meer in zit". Eén van de redenen om niet van provider te switchen was deze hogere uploadsnelheid. Ik zou het jammer vinden om die niet te halen terwijl het eigenlijk wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:22:
[...]

Klopt maar een monteur heeft destijds gezegd dat bij ons 8mbit maximaal mogelijk was. Hoe kan er nu achterkomen of die kabels goed genoeg zijn?
Als het modem niet met een korte kabel op het hoofdaansluitpunt zit, dan met een (ronde) korte kabel aansluiten en kijken of er een hogere snelheid mogelijk is. Als het niet sneller wordt zal de kabel van je huis naar de centrale de beperking zijn en dan is er helaas weinig weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Als het modem niet met een korte kabel op het hoofdaansluitpunt zit, dan met een (ronde) korte kabel aansluiten en kijken of er een hogere snelheid mogelijk is. Als het niet sneller wordt zal de kabel van je huis naar de centrale de beperking zijn en dan is er helaas weinig weinig te doen.
De kabels komen op mijn kamer uit de muur en daar zit ook meteen het modem op aangesloten, de kabel uit de muur naar het modem is denk ik net 10-15cm lang en de kabel vanaf het modem naar mijn pc is hooguit 1 meter... denk dat het aan de kabel die in de grond ligt licht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 15-09 19:46
Hier voor had ik nog een Siemens sx551 toen is de modem helaas overleden. Ik had een redelijke snelheid zo 6.8 MB toch best wel oke als je 8 mb krijg.
Sinds de nieuwe modem de Thomson TG789vn haal ik een snelheid van 5,20 soms wel eens lager dan 4 MB.
Ik vraag me af komt het door de modem of heeft kpn weer wat gedaan waardoor je geen 8MB krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:22
Ik kreeg een brief van XS4all (geen only dus KPN en xs4all) en ik krijg een verdubbeling van 6Mb naar 12Mb.
Volgens mij is het toch echt een 8Mb lijntje!!!
Meer mensen met zullke grappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ow, nu zijn m'n snelheden weer terug gezet naar 4mbit/512 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
afgelopen vrijdag mijn nieuwe snelheden gekregen.
zit nu op 3.***/32.*** , niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 05:48:
Ow, nu zijn m'n snelheden weer terug gezet naar 4mbit/512 :?
Ik heb exact deze ervaring,heb intussen 3x gebeld wat resulteerde in :
1e belletje, een nieuw modem opgestuurd gekregen,wat niet het gewenste resultaat gaf.(eerder 3 andere modems geprobeerd)
2e belletje, ja meneer lijkt wel of u geknepen wordt! ticket aan gemaakt die vervolgens opgeheven schijnt te zijn.
3e belletje u heeft een "van/tot" contract,dus 4Mbit tot 8Mbit...(krijg dus het minimale wat ze verplicht zijn)

Hij kon het contract veranderen naar extra maar ja de boeven, wedden dat je dan die 16Mbit niet krijgt maar 8Mbit(wordt min of meer gedwongen om duurder abo te nemen om je snelheid terug te krijgen).

Bij Het Net heb ik altijd tegen die 8Mbit aangezeten,geen probleem, ik heb het gevoel dat ik belazerd wordt.
Bekabeling thuis is echt in orde,en gecheckt.(Hij bevestigde trouwens dat er maar 4Mbit binnen komt).

zit nu ook op 4000/512 en heb ook rond de 5312/768 gehad .
Je praat tegen een partij met 1000 klanten erbij tegen 200 klachten ,waarvan er een paar naar bv Ziggo gaan ofzo, is nog steeds vette winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hier nog steeds hetzelfde, benieuwd of er nog iets gaat veranderen deze maand:

Status:Cable connected
Line mode:G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate:8000 kbps (downstream) / 960 kbps (upstream)
Noise margin:8 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation:18 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power:5 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 01:17
hoop het voor je maar je zit zo te zien op een ADSL1 kaart aangesloten (dus max 8Mbit), dus als dat niet verander kun je die snelheidsverhoging vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Weet iemand ook of deze snelheid upgrade geld voor mensen die bijvoorbeeld een telfort 20 mbit abo hebben, wat echter gewoon een 8 mbit kpn adsl lijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Axelfoley007 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:24:
hoop het voor je maar je zit zo te zien op een ADSL1 kaart aangesloten (dus max 8Mbit), dus als dat niet verander kun je die snelheidsverhoging vergeten.
Ik had dat G.992.1 al eens gegoogled inderdaad, en dat is idd max 8Mbit. Maar waar ligt dit aan, aan de router of gaat het verder dan dat? Dan weet ik of ik nog moet hopen op die verhoging...

[ Voor 41% gewijzigd door Sp33dFr34k op 18-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 17:33:
[...]

Ik had dat G.992.1 al eens gegoogled inderdaad, en dat is idd max 8Mbit. Maar waar ligt dit aan, aan de router of gaat het verder dan dat? Dan weet ik of ik nog moet hopen op die verhoging...
Beide, kan zijn dat je router alleen geschikt is voor ADSL. Maar eigenlijk slaat het op de kaart in de centrale waar je op aangesloten bent, dit is een ADSL, ADSL2 of ADSL2+ kaart, met maximale snelheden van 8, 12 en 20 mbit (zo uit m'n hoofd kan er wat naast zitten).
Zowel je router, als de kaart in de centrale moeten ADSL2+ aankunnen voor de hogere snelheden.
Dus tenzij de kaart in de centrale vervangen wordt zal je niet meer dan 8 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:26:
[...]

Beide, kan zijn dat je router alleen geschikt is voor ADSL. Maar eigenlijk slaat het op de kaart in de centrale waar je op aangesloten bent, dit is een ADSL, ADSL2 of ADSL2+ kaart, met maximale snelheden van 8, 12 en 20 mbit (zo uit m'n hoofd kan er wat naast zitten).
Zowel je router, als de kaart in de centrale moeten ADSL2+ aankunnen voor de hogere snelheden.
Dus tenzij de kaart in de centrale vervangen wordt zal je niet meer dan 8 halen.
Dankje voor je antwoord, nu snap ik er ook weer wat meer van. Ik heb een Siemens Gigaset SX551 (Experiabox), deze zou ADSL2+ moeten zijn, dus ik zit waarschijnlijk op een crappy centrale aangesloten, zucht... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 18:47:
[...]

Dankje voor je antwoord, nu snap ik er ook weer wat meer van. Ik heb een Siemens Gigaset SX551 (Experiabox), deze zou ADSL2+ moeten zijn, dus ik zit waarschijnlijk op een crappy centrale aangesloten, zucht... ;(
Hier ook de SX551, KPN heeft nog 2 weken de tijd om mij 16 Mbit/s te geven en anders ga ik ze maar eens bellen mailen. Ik heb wel ADSL2+ en 16 Mbit, maar haal maar 8... Vond de oude Speedtouch 580 trouwens een beter router (oke hij reboote soms random, maar op alle andere fronten was die beter dan de SX551)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Kan iemand vertellen als dit slecht is? Of het/hoe te verbeteren is.
Kan ik van 4Mb/s naar 8Mb/s ?
info:

KPN Experia Box, ST780

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 52,06 / 1,38

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 17,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,0 / 50,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 13,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 75

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Gaat wel lekker bij kpn zeg. Eerst zeggen ze april-mei, het is nu half juni en nog niets. Volgens adslcentrale zijn slechts 288 v/d 1353 centrales upgegrade. Na al die maanden zitten ze net op 21%. Kost het zoveel tijd en moeite dit of willen ze het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 16:41:
[...]

Ik heb exact deze ervaring,heb intussen 3x gebeld wat resulteerde in :
1e belletje, een nieuw modem opgestuurd gekregen,wat niet het gewenste resultaat gaf.(eerder 3 andere modems geprobeerd)
2e belletje, ja meneer lijkt wel of u geknepen wordt! ticket aan gemaakt die vervolgens opgeheven schijnt te zijn.
3e belletje u heeft een "van/tot" contract,dus 4Mbit tot 8Mbit...(krijg dus het minimale wat ze verplicht zijn)

Hij kon het contract veranderen naar extra maar ja de boeven, wedden dat je dan die 16Mbit niet krijgt maar 8Mbit(wordt min of meer gedwongen om duurder abo te nemen om je snelheid terug te krijgen).

Bij Het Net heb ik altijd tegen die 8Mbit aangezeten,geen probleem, ik heb het gevoel dat ik belazerd wordt.
Bekabeling thuis is echt in orde,en gecheckt.(Hij bevestigde trouwens dat er maar 4Mbit binnen komt).

zit nu ook op 4000/512 en heb ook rond de 5312/768 gehad .
Je praat tegen een partij met 1000 klanten erbij tegen 200 klachten ,waarvan er een paar naar bv Ziggo gaan ofzo, is nog steeds vette winst.
Zit verder niks anders op dan afwachten :( Tis dat er hier niks anders dan ADSL te kiezen is dus heb geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hier is er ook nog niets gebeurd, maar wellicht ligt dat aan de EB die ik hier heb? Het is een SX552.

ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 7995 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 13 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 22 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Het valt me op dat de 'Maximum line rate' nu op 7995 kbps staat, dat was altijd 8000.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Hier ook nog steeds maar de halve snelheid (4Mb waar ik 2 jaar lang 8 Mb heb gehad).. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
Sander H schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:47:
Hier ook nog steeds maar de halve snelheid (4Mb waar ik 2 jaar lang 8 Mb heb gehad).. zucht.
Hier ook nog steeds in de regio Utrecht 4Mb down (was eerst jaren 8mbit) gister was het toevallig even weer terug zei mn pa maar die pret duurde ook maar een aantal uren... Snap niet dat ze dit zomaar kunnen maken, want het is nu echt al dik 1,5 maand al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
In de nacht van maandag op dinsdag is er blijkbaar een firmware update / opnieuw intrainen o.i.d. geweest, want dinsdagochtend waren al mijn portforwards ineens weg, alsook vaste-ip-voor-bepaalde-MAC-adressen etc.
Na het hoognodige weer goed te hebben gezet, net even een bbned speedtest gedaan en hierbij haalde ik bij de 100MB file snelheden van zo 1,5-1,6 MB/s. Wel een raar begin: eerst 1,6 MB/s, toen terugzakken naar 0,5MB/s en van daaruit opbouwen tot ik weer op 1,6MB/s zat.

Het begin is er dus: 1,6 MB/s van mijn maximale 2MB/s. Zal later eens de 1000MB file proberen, en ook of ik weer een fatsoenlijke zippyshare-snelheid haal.

[ Voor 3% gewijzigd door lolcode op 23-06-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hier in de regio Zwolle .Is het ook nog kutt met een rietje.
zit nog steeds op 840kb/s .dat stelletje ongeinteresseerd idioten.
ik had destijds een medewerker begin April aan de lijn .
''zegende Meneer uw snelheids verhoging vind de eerste week van mei plaats'' Yeah!! right.
Daarom hebben ze de email service ook uitgeschakeld .want anders worden ze gebombardeert door ,
Emails van boze klanten .Ze moeten met gemak een beetje opschieten.
Anders pleur ik die modem op straat samen met 3 digitenne kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
hier is ook geen moer veranderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben opeens van 1.2 MB/s naar 850KB/s, ik begin het nu een beetje zat te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
hier werkt het al een paar maanden perfect, zit wel vlak bij de centrale 1 km ervandaan ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Goofy1978 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:24:
hier werkt het al een paar maanden perfect, zit wel vlak bij de centrale 1 km ervandaan ongeveer.
ja dat zegt bij ons ook niks, ik zit op 502 meter van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
dan is het helemaal vreemd idd. :/

[ Voor 58% gewijzigd door Goofy1978 op 24-06-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
moet ik met mijn 1573 meter dan blij zijn met dit? :/

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 118 / 9 027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Nou hier ging het een tijdje goed. Nadat de monteur was geweest en mijn waardes voor DLM had gereset ging ik in een dag of 10 van 7mbit naar 12mbit (stabiel, 15mbit onstabiel, dus 1 profiel lager). Dit heeft een ongeveer maand prima gedraaid, stabiel en snel. Gisteren ineens verbinding verloren, modem traint netjes opnieuw in op 10mbit, vannacht hetzelfde en nu weer op 7mbit.

Weet wel dat DLM elke maand controleert of het niet nog een stapje hoger kan, maar ik ben er weer twee omlaag gegaan lijkt het wel... Wellicht morgen maar weer eens bellen vanwaar DLM nu weer gek loopt te doen, en anders mogelijk maar switchen naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmatzx
  • Laatst online: 24-04 12:45
Mijn verhaaltje over de snelheidsverhoging.

Wij hier thuis zijn al jaren lang klant van planet (KPN) en hebben het premium pakket van 20mb.
Ergens in maart hadden we een mailtje gekregen dat de snelheid verdubbelt zou worden.
Nou mooi nieuws!

Maar wij hadden nog het voormalige modem van KPN de speedtouch 780.
Deze kan maar tot 24mb aan.
Dus even gebeld en wel kregen een nieuwe opgestuurd, een paar dagen later had ik dat modem ook echt op de deurmat liggen!

Toen even alles afgewacht want het kon tot eind mei duuren voordat ons internet verdubbelt werd.
Maar helaas 1juni was er nog niks veranderd, dus maar weer even de telefoon gepakt.
Het bleek dat ik op een andere lijn gezet moest worden ofzo, ik kreeg een raar verhaaltje te horen. maar okee is goed regel het maar zij ik.
De vriendelijke medewerker van KPN zij dat het binnen 2 weken gefixt zou zijn.
Na 2 weken was er WEER niks veranderd.. dus maar weer bellen..
Toen kreeg ik duidelijk een dag te horen, "Nou meneer ik zie hier in het systeem staan dat het op de 19de geplant staat." mooi! ik wacht wel even af dan.
En ja hoor de 19de BOEM heel de dag internet weg.
vanaf 8 uur sochtends en om 9 uur savonds had ik nog geen internet.
dus alweer bellen..
Dit keer kreeg ik een jonge gozer aan de lijn die ondertussen alles even zou na checken, dit kosten redelijk wat tijd.. dus we hebben ondertussen een beetje over de iPhone 4 gelult.
nou hij alles goed gezet voor me enzo en hij vroeg of ik de modem nog eens een hardreset wou geven.
Okee is goed, ik dat gedaan. en TADA interwebzzz.

in het begin was het niet wat ik er van verwacht had, er kwam over de lijn maar 27mb binnen.
Voorheen was dit 17mb.
maar nu vandaag de 26ste, ik heb kapot snel internet!
ik doe er even een screenshotje bij.
alles is over wired connection gemeten!

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/1030/tumbnailz.jpg
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste