Deal extreme is vrij betrouwbaar, met een nette service!K0L3N schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:28:
vanavond lig ik er pas voor het eerst in, maar ik val sowieso niet zo snel in slaap bij films. Weet iemand btw of deal extreme te vertrouwen is met het rii keyboard? scheelt snel 30 euro met in NL bestellen.
Houd wel rekening met BTW-kosten, importheffing douane, etc.
Reken voor de douane 12 Euro inklaarkosten (std. bedrag dacht ik) + BTW over het totaal! (incl. verzendkosten+inklaringskosten)
Ligt er wel een beetje aan met welke transporteur verstuurd wordt, of hoeveel geluk je hebt
Geweldig ding die Zero. Welke opamps heb je erin zitten?K0L3N schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:44:
Ik had besloten om mijn kamer eens te posten als mijn nieuwe bed geariveerd was (m-line slow motion 3, heerlijk![]()
...
Je ziet mijn pc, een Zero DAC/Headamp, ...
Tot nu toe nooit iets van gemerkt, gewoon bestellen en gaan met die banaan hoor. Doe er ook nog een giftsticker op voor 0,01 dollar en je gaat helemaal voor safe.swordfish103 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 00:50:
[...]
Deal extreme is vrij betrouwbaar, met een nette service!
Houd wel rekening met BTW-kosten, importheffing douane, etc.
Reken voor de douane 12 Euro inklaarkosten (std. bedrag dacht ik) + BTW over het totaal! (incl. verzendkosten+inklaringskosten)
Ligt er wel een beetje aan met welke transporteur verstuurd wordt, of hoeveel geluk je hebt
welke ik in de headphone amp heb weet ik niet meer precies, degene die de verkopen aanraadde (lawrence big heette die kerel ofzo?).Gotez schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:52:
[...]
Geweldig ding die Zero. Welke opamps heb je erin zitten?
De DAC heeft een HDAM module, ook deze komt van dezelfde verkoper, en weet dus niet precies welke het is.
Ik heb zelf een beetje met de opamps gewisseld maar ben er nog niet over uit welke het mooiste klinkt. Moet eerlijk bekennen dat de verschillen, hoewel hoorbaar, miniem zijn. Ik had grotere verschillen verwacht, maar wellicht komt dat doordat de akoestiek van mijn huiskamer niet helemaal perfect is.K0L3N schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:09:
[...]
welke ik in de headphone amp heb weet ik niet meer precies, degene die de verkopen aanraadde (lawrence big heette die kerel ofzo?).
De DAC heeft een HDAM module, ook deze komt van dezelfde verkoper, en weet dus niet precies welke het is.
Set Monitor Audio Silver RX 8 Speakers.
De oude Magnat met de nieuwe MA RX8

Monitor Audio Silver RX8 (zonder cover)

Monitor Audio Silver RX8 (met cover)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een vraag. Mijn lcd tv staat in de hoek van de kamer. Kan ook nergens anders staan. Het meubel dat er nu onder staat is nog het diepe meubel van m'n oude tv. Nou wil ik er een nieuw dicht meubel onder zetten. Dicht ivm kabels, modem enz die ik er achter liggen/staan. Nou spreekt deze stijl me erg aan. De bovenkant is van glas. De romp is zijde of hoogglans wit OF een (andere) RAL-kleur. Glas is ook in RAL-kleur te kiezen. Hun kleinste kastje is echter 612mm breed, 455mm hoog en 500mm diep. Ik zoek iets kleiners. Vooral minder diep. Iemand een idee of dit bestaat en waar het te koop is? Coesel heeft het zelf niet minder diep.
Iets vinden dat minder diep is zal niet meevallen aangezien meestal rekening wordt gehouden met receivers en spelers van 45 cm diep die er in moeten kunnen.Ik zoek iets kleiners. Vooral minder diep. Iemand een idee of dit bestaat en waar het te koop is? Coesel heeft het zelf niet minder diep.
Mijn vermoeden is dat je beter kunt zoeken naar een smal dressoir.
In ieder geval iets dat niet oorspronkelijk bedoelt is als tv/video meubel.
True. Ik heb alleen nog geen fabrikant gevonden die net zo mooie kastjes maakt met een mooie glazen plaat er op. Binnenkort maar weer eens naar Alexandrium/Arena gaan.centr1no schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:29:
[...]
In ieder geval iets dat niet oorspronkelijk bedoelt is als tv/video meubel.
Probeer je met opzet zo veel mogelijk meubels van verschillende soorten hout bij elkaar te zetten?
Vindt je je t.v. niet te hoog hangen trouwens?
smaken verschillencentr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:36:
Bij voorbaat mijn excuses dat ik dit zeg, maar dit is voor mij persoonlijk een goed voorbeeld hoe ik het bij mij thuis niet wil.
Probeer je met opzet zo veel mogelijk meubels van verschillende soorten hout bij elkaar te zetten?

[ Voor 35% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-06-2010 12:59 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 20-06-2010 12:56 ]
zeker, ben nog aant rond kijk wat ik wil denk dat er gewoon een strakke goot kom, ben nu eerst bezig met de home gym, die heeft meer prioriteit ;pWorkaholic schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:55:
Een kabelgootje zou ook wel welkom zijn InfinityOf de boel in vrezen als je zin hebt in schilderen
Of een voorzetwandje van hetzelfde hout van je eetkamertafel.Workaholic schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:55:
Een kabelgootje zou ook wel welkom zijn InfinityOf de boel in vrezen als je zin hebt in schilderen
Tv meubel in de kleur van je lampen schilderen en op het wandje schroeven.
En dan om het wat warmer te maken een cremekleurig hoogpolig kleed onder je salontafelding.
Vind knap dat je dat kan onderscheiden in de 10pixelscentr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:36:
Bij voorbaat mijn excuses dat ik dit zeg, maar dit is voor mij persoonlijk een goed voorbeeld hoe ik het bij mij thuis niet wil.
Vindt je je t.v. niet te hoog hangen trouwens?
Anoniem: 154173
Zo'n plak-gootje van de gamma voor een paar euro!iNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:03:
[...]
zeker, ben nog aant rond kijk wat ik wil denk dat er gewoon een strakke goot kom, ben nu eerst bezig met de home gym, die heeft meer prioriteit ;p
Het gaat om dit meubel

Maak pica`s:

Meubel is super stevig, en middels de dubbele achterwand zijn alle kabels netjes weg
Via het "keuken" ophangsysteem zweven ze aan de muur
[ Voor 25% gewijzigd door Monkeyk2010 op 20-06-2010 17:32 ]
Waar heb je de stekkerdoos?
Zit die ook in de dubbele achterwand of ligt die verstopt achter het gordijn?
En de voorkant is afgewerkt met latjes?
ik wil mijn kastje *zie boven* ook laten ''zweven'' vind de tv te laag hangen maar dat is persoonlijk. leuke speakerscentr1no schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:14:
Bedankt voor de inspiratie.
Waar heb je de stekkerdoos?
Zit die ook in de dubbele achterwand of ligt die verstopt achter het gordijn?
En de voorkant is afgewerkt met latjes?
[ Voor 4% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-06-2010 18:45 ]
als je beter kijkt zie je aan de achterkant het schuine gedeelte van zijn "keuken" ophangsysteemAnoniem: 326972 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:04:
[...]
lmao volgens mij hangt jouw kastje ondersteboven... Gezien de tekst rechtsboven.
Anoniem: 326972
an sich maakte ik maar een grapje. Excuses.Lapeno schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:16:
[...]
als je beter kijkt zie je aan de achterkant het schuine gedeelte van zijn "keuken" ophangsysteem
Eventueel zou hij nog achter het wandje kunnen maar heb er geen last van zo
De voorkant en boven/onder/zijkant zijn afgewerkt met mfd en lak.
Het ophangsysteem is inderdaad een dikke balk schuin doorgezaagd deze schuiven over elkaar en vast
De tv hangt zittend op de bank precies op ooghoogte (iets boven het midden van de tv) in mijn ogen de beste positite aangezien je anders kleurverschillen krijgt (de kijkhoek is niet zo denderend van de lcd)
Achter de LCD hangt een draaibare (90graden) beigel die naar voren komt en helemaal van links naar rechts kan draaien.
We hebben een grote bank dus handig als je aan een uiterste eind zit (of afstand wil van je vriendin
[ Voor 36% gewijzigd door Monkeyk2010 op 20-06-2010 19:41 ]

wil hem een paar cm de lucht in hebben
[ Voor 31% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-06-2010 20:05 ]
met keilbouten de muur in ?iNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:02:
iemand enige tips om dit kastje te laten zweven? qua bevestiging oid..
[afbeelding]
Anoniem: 326972
* Anoniem: 326972 ziet hier een prachtige beamerwandiNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:02:
[afbeelding]
ik ben inderdaad ook een beetje aan het rondneuzen over het hoe en wat van beamers/projectie e.d en daarnaast moet de wederhelft ook nog een beetje blijdschap eraan overhouden.. maar je kan er toch ook prima disney films mee kijken samen met de kids?Anoniem: 326972 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:49:
[...]
* iNFiNiTY- ziet hier een prachtige beamerwand

Als jij dat voor elkaar krijgt dat jou wederhelft er mee instemt. Dan mag jij mij gaan uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregeniNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:34:
[...]
ik ben inderdaad ook een beetje aan het rondneuzen over het hoe en wat van beamers/projectie e.d en daarnaast moet de wederhelft ook nog een beetje blijdschap eraan overhouden.. maar je kan er toch ook prima disney films mee kijken samen met de kids?
Mij was het niet gelukt......
Deze is niet kapot te krijgen! Je hebt fors hout gebruikt.Monkeyk2010 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:28:
Zoals belooft een paar "maak" foto`s van het tv/audio meubel
.......
Meubel is super stevig, en middels de dubbele achterwand zijn alle kabels netjes weg![]()
Netjes gedaan!
Ik was eigenlijk meer benieuwd naar hoe je de lak zo mooi gedaan hebt.
Leeg
Lak is kwestie van gronden, en vijf keer in hoogglans aflakken met een vilt rolletje niet een lakroller.BlackiE1982 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:04:
[...]
Ik was eigenlijk meer benieuwd naar hoe je de lak zo mooi gedaan hebt.
De roller een nachtje laten liggen in het water en hierna GOED laten drogen dan pas gaan schilderen.
Je hebt dan geen last van het stof en rolt super strak!
Da's IKEA spul toch? Bij de Besta bank wordt standaard spul meegeleverd om zo'n ding op te hangen. Is dit geen IKEA, ga d'r dan even langs en vraag om wat van dat bevestigingsspul. Hang je hem zo mee opiNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:02:
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ziet er goed uit! Thanks voor de foto's. Nog een vraagje, hoe heb je de achterwanden gemonteerd waar de kabels achter zitten? Is dit een kliksysteem ofzo zodat je ze er ook weer makkelijk uit kan halen?Monkeyk2010 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:28:
Zoals belooft een paar "maak" foto`s van het tv/audio meubel
Het gaat om dit meubel
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak pica`s:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meubel is super stevig, en middels de dubbele achterwand zijn alle kabels netjes weg![]()
Laatst een flinke indeling verandering gehad op m'n kamer + een nieuw meubeltje voor de TV.
De foto's overdag:
En aan de achterkant van de TV staan ook nog 2 speakers plus een lampje;
's Avonds:
Alle verlichting is trouwens aan en uit te zetten via een afstandsbediening. Wel zo makkelijk
Anoniem: 335724
Nee de marantz verlichting werkt nog perfect! Het hele apparaat is over het algemeen in vrijwel nieuwstaatTouchdomex schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:06:
[...]
Die Marantz heeft zeker wel verlichting? Ik heb hier ook een Marantz staan maar dan zonder verlichtingOok heeft die eindtrap zichzelf losgesoldeert... Heb nu maar een Pioneer SA-503. Maar die haalt het niet bij de warmheid van een Marantz
De klank is inderdaad lekker warm,haalt niet zo maar ieder merk :)!
SerSam1 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 10:21:
Eindelijk is mijn set ook compleet een mooi pa setje + een logitech z-680![]()
Mijn set bestaat uit 2 dap mc-12 speakers![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
( ja dat is de logitech z-680 control pod die bovenop de speakers staan)
verder heb ik nog 2 kenwood hifi speakers er bij staan![]()
en 2 marquant discospeakers staan er ook nog bij![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
De kenwood speakers schuif ook altijd bij een film in de hoeken zodat ik een mooi surround geluid in mijn kamer krijg![]()
verder staat er nog op de grond een logitech z-680 voor de bass![]()
[afbeelding]
ik kan zelfs nog 5 speakers op de z-680 plaatsen zodat ik in totaal 11speakers heb + 1 sub alleen daar heb ik niet echt plek voor in mijn kamer![]()
behalve de z-680 worden de speakers aangedreven op een konig 2x 300watt versterker
en er hangt nog een mengpaneel tussen zodat ik de tonen nog kan regelen etc.
[afbeelding]
dus via het mengpaneel kan ik hem in de tv hangen zodat een filmpje kijken leuk word met goed geluid![]()
maar behalve een filmpje kijken kan je natuurlijk ook lekker een nummer draaien
stijnovinchi schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:03:
Ik kijk al een tijdje mee, maar sinds ik geen boxen/versterker meer had kon ik ook niks posten. Alvast een voorproefje, t is niks geweldigs en een tv heb ik niet. Maar 2 uur geleden naar de kringloop geweest, 4.50 p/s. Al jaren geen boxen meer, en nu stonden er 2 oude philipsen, qua uiterlijk perfect. helaas geen typenr erop, maar ze zijn beter als computerboxjes, ik ben er blij mee.
[afbeelding]
en dit icm een Sony STR-DE405 versterker, 5.1 maar alleen stereo in. dus wordt ook alleen stereo gebruikt. opstelling op de foto is niet de vaste, binnenkort een foto met een goede camera maken in volledige werking. niet de B&W's die ik hier zie, maar ik ben er blij mee.
iNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:02:
[afbeelding]
Daarnaast plaats je normaal gesproken jouw reactie onder de quote in plaats van erboven. Verder wens ik je een prettig verblijf op Tweakers.
Nofi (no flame intended) uiteraard.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heb een Sony Bravia KDL-40W4500
Met een PS3
En een Versterker van Sony STR-KS100
Met daarop boxen van Harman Kardon, reeks van TS11BQ
Ik ben best wel sony minded maar ik wou toch wel mooie/goede boxen hebben.
En ik vond deze toch vele malen netter klinken dan de orginelen (ik luister graag naar Jazz en daar hoorde je duidelijk verschil
Voorkant

baskistje

Ik kan hem helaas tijdens de film niet goed open zetten want dan begint de ramen van mijn haardje te trillen.
Hier moet ik nog iets voor verzinnen om dat te verhelpen.

Dan geeft hij de trillingen namelijk minder goed door de vloer omdat hij veel minder met de vloer verbonden is.
Het is ook maar een idee hoor! Ik wee tniet of het werkt, maar lijkt me het proberen waard want het zou erg zonde zijn als je je geluid nooit op een mooi volume kunt hebben
Anders misschien een tweede oplossing: Koop nog een subwoofer er bij en knal hem zo hard dat je het glas niet meer hoort trillen

[ Voor 9% gewijzigd door Bierdopje120 op 21-06-2010 23:30 ]
met touw aan pafond?iNFiNiTY- schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:02:
[afbeelding]
Het idee van de spikes is dat hij juist meer verbonden is met het oppervlak eronder, het idee van de natuursteen en spikes is dat je hem meer massa geeft, waardoor hij minder makkelijk zelf gaat trillen, en dus ook minder door kan geven aan de grond. Wil je het helemaal goed doen moet je je sub op spikes op een steen zetten, en de steen ontkoppelen dmv dempers of iets anders van rubber ofzo, waardoor de sub dus minder makkelijk gaat meetrillen (klinkt ook beter) maar ook zijn trillingen niet meer doorgeeft.Bierdopje120 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:27:
Mischien is het een idee om spikes onder je subwoofer te zetten? eventueel eerst je sub op natuursteen of een plank oid zetten en daar dan vervolgens spikes onder als het niet mogelijk is om de spikes aan de subwoofer te bevestigen![]()
Dan geeft hij de trillingen namelijk minder goed door de vloer omdat hij veel minder met de vloer verbonden is.
Het is ook maar een idee hoor! Ik wee tniet of het werkt, maar lijkt me het proberen waard want het zou erg zonde zijn als je je geluid nooit op een mooi volume kunt hebben![]()
Anders misschien een tweede oplossing: Koop nog een subwoofer er bij en knal hem zo hard dat je het glas niet meer hoort trillen
[ Voor 4% gewijzigd door K0L3N op 22-06-2010 00:46 ]
Dat is handig, hoe heb je dat gedaan? Zelf gebouwd of in de winkel gekocht?Dirkjo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:37:
Alle verlichting is trouwens aan en uit te zetten via een afstandsbediening. Wel zo makkelijk
Aangezien het kistje nagenoeg even hoog is als onze tv kast. Vond ze het niet zo erg. Dus iets eronder bevestigen schiet niet op. Dan is ie hoger. En als ik hem optil, trilt onze haard nog.
Dus denk zelf niet dat dat veel uitmaakt. Maar ik kan het mis hebben.
Ach ja, met muziek hoeft ie niet zo hard. Alleen bij een goede film zou het wel prettig zijn.
Toch bedankt voor het meedenken.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Maar ik ben nu ook blij met mijn setje
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 363848
Wat je ziet:
- Philips 37PFL7403 Full HD LCD tv
- Elac cinema xl met Elac sub 50
- Sony STR-DB780 5.1 receiver
- UPC HD tv
- HDX-1000
- Philips dvd speler
Wat je niet ziet:
- Netwerk hd 1TB van Lacie
Hier de foto's:

Nu nog een playstation 3 en een HDMI receiver, scheelt weer in kabels naar de tv
Ja het tv kastje is van de ikea, ik zal er binnekort es langsrijden.. thanks.The Eagle schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:41:
[...]
Da's IKEA spul toch? Bij de Besta bank wordt standaard spul meegeleverd om zo'n ding op te hangen. Is dit geen IKEA, ga d'r dan even langs en vraag om wat van dat bevestigingsspul. Hang je hem zo mee op
Mja, als het aan haar had gelegen hadden we gewoon een crt tv (80cm bakbeest sony, wel super dingen!) ze heeft er helemaal niks mee.. Maar het 100'' projectie schermpje komt er ook echt wel aan.Grrrrrene schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:35:
Grappig wat een enorm verschil er tussen vriendinnen is als het op techniek aankomtIk kan de mijne denk ik geen groter plezier doen dan een goede beamer + groot scherm kopen. Ze is nml filmliefhebber en hoewel de geplande upgrade van 32" CRT naar 50" plasma een flinke is, gaat er niks boven projectie op een 100" scherm bijvoorbeeld
Sorry voor de late reactie was een weekendje weg, de achterwand zit er gewoon in geschoven meten is weten dus zit er goed strak in geklemd!hhrulez23 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:36:
[...]
Ziet er goed uit! Thanks voor de foto's. Nog een vraagje, hoe heb je de achterwanden gemonteerd waar de kabels achter zitten? Is dit een kliksysteem ofzo zodat je ze er ook weer makkelijk uit kan halen?
Is dus makkelijk eruit te halen!
Anoniem: 116571
Mooi setje! Misschien de potkachel stiekem vervangen door een SVS sub? niemand die het merkt

Anoniem: 363848
Ik wel in de winter, zit er graag warmpjes bijAnoniem: 116571 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:08:
Zo, die 37PFL lijkt echt mini op zo'n wand![]()
Mooi setje! Misschien de potkachel stiekem vervangen door een SVS sub? niemand die het merkt![]()
[afbeelding]
Wat zie je (zie ook sig)
Panasonic TX-P42G20E
Logitech Z-5400 5.1
Xbox 360
UPC pvr ( $%#@! ding , altijd al geweest)
HDX-1000 networked media tank
mijn schamele verzameling games en dvds
mijn aardig grote verzameling afstandsbedieningen
Dit alles is in een Ikea kastje gestouwd, ikea4life
(net in beeld staat een oude poefzitdinggeval ... waar mijn voeten op gaan

Maakt niet uit. Klinkt goed! Welk materiaal heb je hier voor gebruikt? Dat is echt mijn laatste vraag en dan ga ik zelf maar eens aan de slagMonkeyk2010 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:02:
[...]
Sorry voor de late reactie was een weekendje weg, de achterwand zit er gewoon in geschoven meten is weten dus zit er goed strak in geklemd!
Is dus makkelijk eruit te halen!
Als het beeld onscherp lijkt ligt het aan de camera en mijn (niet) vaste hand

Close-up

En volledig verduisterd.

Tja, waarom zou je een opel kopen als je ook een bmw kunt rijden?Roderiktweaker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:29:
Ah... Panasonic erg goede TV's net zo al sharp. Snap niet wat mensen met merken zoals samsung hebben...
Omdat Samsung gewoon goed is in prijs/kwaliteit verhouding, en ook nog eens een goede service bieden.Roderiktweaker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:29:
Ah... Panasonic erg goede TV's net zo al sharp. Snap niet wat mensen met merken zoals samsung hebben...
Heb een set die bestaat uit;
Voor: B&W DM 4
Stands: Tannoy met vogelzand op spikes
Kabels: MIT T2 voor stereo luidsprekers en QED interlinks
Center: B&W CC6 s2
Achter: B&W DS1
Receiver: Marantz SR7300
DVD: Marantz DV6200
CD: Marantz CD6000
Geluidskaart: Creative X-fi
Verder heb ik er mijn computer aangesloten voor de flacjes e.d.
Foto's volgen dus nog.
Materiaal is van dat kartonbord (hoe noem je dathhrulez23 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57:
[...]
Maakt niet uit. Klinkt goed! Welk materiaal heb je hier voor gebruikt? Dat is echt mijn laatste vraag en dan ga ik zelf maar eens aan de slag![]()
Op maat zagen aan de onderkant gaten zodat de kabels erdoor kunnen erin schuiven en klaar
hardboard misschien?
[ Voor 11% gewijzigd door Joppel op 23-06-2010 11:54 ]
Eff nieuwsgierig naar een detailMartijn1990 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:20:
Heb ook weer een nieuw speeltje, Panasonic TX-P42S20.
Close-up
Draai je die film vanaf je HTPC? Zo ja, welke software gebruik je en welke skin?
Klopt, gaat via de HTPC. Gebruik XBMC met de skin: Back-Row.JC schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:21:
[...]
Eff nieuwsgierig naar een detail
Draai je die film vanaf je HTPC? Zo ja, welke software gebruik je en welke skin?
Waai bomen hout?Joppel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:53:
Materiaal is van dat kartonbord (hoe noem je dat )
hardboard misschien?
Mooi speeltje weer hoor martijn !Martijn1990 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:28:
[...]
Klopt, gaat via de HTPC. Gebruik XBMC met de skin: Back-Row.
Zit zelf ook rond te neuzen voor een pana rond de 50" zodra ik een huisje heb ben echt aant wachten meer op de tv dan me huisje haha
Ik vraag me af hoe hij dat wandje waar de tv aan hangt heeft gemaakt..
Dus Silvano, als je dit leest, of iemand anders weet het toevallig? Zou je dat eens kunnen vertellen?
Anoniem: 353468 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:21:
Bij deze mijn nieuwe home cinema:
..tekst..
[afbeelding]
De sub moest eigenlijk tussen het meubel en de muur passen,
maar ik was de radiator vergeten mee te rekenen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een salontafel in hetzelfde design:
[afbeelding]
Anoniem: 297772
[afbeelding]
Samsung LED series7 46" Samsung slim wallmount
Front: 2XKEF IQ50
Receiver: Harman Kardon 3490 met IPOD touch
PS3 is er nu ook bijgekomen voor dvds en games.
Super tevreden van deze stereo set!
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 297772 op 23-06-2010 21:04 ]
Mooie subtiele kast zo! Heb je je kabels weggefreesd?Anoniem: 297772 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:00:
Heb al een half jaar genieten van deze audio/video installatie:
[afbeelding]
Bedankt hoor,Beekforel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:10:
[...]
Mooie subtiele kast zo! Heb je je kabels weggefreesd?
weet niet wet je bedoeld met wegfrezen, maar het is nieuwbouw, dus heb op voorhand een geleidingsbuis geregeld zodat alle kabels netjes wegzitten in de muur achter het plakwerk
Waarom 2 x iQ50 en niet de 70 of 90 ?Anoniem: 297772 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:00:
[afbeelding]
Wel heb de keuze goed afgewogen. In eerste plaats de prijs. voor 550euro had ik 1paar zuilspeakers, zowel bij de 70 of 90 kwam daar een groot stuk bij.
De 70/90 is ook een stuk groter/lomper en dit hoefde niet echt, ik hou het graag sober.
Ook schijnt de IQ50 niet slechter te spelen dan de 70 enkel wat minder zwaar, maar wanneer zet je een audio installatie volledig open. Deze gaan echt ook al luid met deze 2x120watt stereo receiver, meer of genoeg
Gekozen voor KEF omdat ik verslaafd ben aan de weergave van de hogere tonen
Inderdaad dat was waar ik niet op kon komenJoppel schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:53:
Materiaal is van dat kartonbord (hoe noem je dat )
hardboard misschien?
Een kant is gewoon mdf kleur de andere wit zodat je het niet hoeft te schilderen.
Dan is het dus lakboardMonkeyk2010 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:45:
[...]Inderdaad dat was waar ik niet op kon komen
Een kant is gewoon mdf kleur de andere wit zodat je het niet hoeft te schilderen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat is wel grappig, want ik heb mijn H/K AVR4550 + Kef Q5 set juist weggedaan omdat ik de basdruk te groot vond (zelfs met een sok in de baspoort) en daar hele vermoeide oren van kreeg en hoog miste. Zo'n Uni-q on-axis driver is natuurlijk wel ideaal wat betreft fase.. Fijn iig dat je er plezier van hebt, en ook echt een vet nette opstelling!Anoniem: 297772 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:30:
[...]
Gekozen voor KEF omdat ik verslaafd ben aan de weergave van de hogere tonenik heb ook een krachtige stereo receiver aangeschaft en draai de bas daar ietsje meer open. Meer of voldoende naar mn mening.
Als er dan ook iets verandert is aan de iQ serie t.o.v. de Q-serie dan is het wel bassweergave. Die is namelijk veel minder dan hiervoor. Eerlijk gezegd geef ik de voorkeur aan de oudere Q-serie, dan de nieuwere modellen in deze prijsklasseAnoniem: 116571 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:29:
[...]
Dat is wel grappig, want ik heb mijn H/K AVR4550 + Kef Q5 set juist weggedaan omdat ik de basdruk te groot vond (zelfs met een sok in de baspoort) en daar hele vermoeide oren van kreeg en hoog miste. Zo'n Uni-q on-axis driver is natuurlijk wel ideaal wat betreft fase.. Fijn iig dat je er plezier van hebt, en ook echt een vet nette opstelling!

Ik zou op een iQ-serie juist een wat warmere stereo-versterker aansluiten, met voldoende vermogen.
Plaatsing van de speakers (m.n. met basspoort aan de achterzijde) is wel erg belangrijk...
Maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk
Ik zeg: tijd voor een Logitech Harmony?!6pack15 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:33:
Hierbij ook mijn setupje,
Wat zie je (zie ook sig)
mijn aardig grote verzameling afstandsbedieningen
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Al aan gedacht, er ligt beneden ook al eentjeAllSeeyinEye schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:05:
[...]
Ik zeg: tijd voor een Logitech Harmony?!
Ja dus.Anoniem: 297772 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:34:
[...]
Bedankt hoor,
weet niet wet je bedoeld met wegfrezen, maar het is nieuwbouw, dus heb op voorhand een geleidingsbuis geregeld zodat alle kabels netjes wegzitten in de muur achter het plakwerkben er zeer tevreden van
Had ik achteraf ook moeten doen, heb m'n woonkamer toch opnieuw laten stuken.

Ben nu opzoek naar een andere mooie oplossing.
Ik ga eerst mn wederhelft maar eens overtuigen van het nut
Dus dan kan je inderdaad beter de 50 nemen.
Ik zelf heb de iets oudere versie van Kef, namelijk de iQ5se, iQ6c en de iQ3.. Ik kan merken dat de iQ5 toch eigenlijk net wat power mist als ik het geluid hard aan zet in vergelijking met de 6c en de 3.
raymonvdm schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:35:
Hmmm misschien dan toch maar 2 x iQ50 kopen als aanvulling op de 4 x iQ10 en 1 x iQ60![]()
Ik ga eerst mn wederhelft maar eens overtuigen van het nut
Ik ben vooral benieuwd hoe ie z'n tv heeft opgehangen. Aan dat wandje zelf? Lijkt me toch een behoorlijke ruimte te zitten tussen dat wandje en de muur, dus lijkt me niet dat ie in de muur zit.. Of wel?joenevd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:45:
Wat 2 April door Silvano is geplaatst vind ik erg mooi!
Ik vraag me af hoe hij dat wandje waar de tv aan hangt heeft gemaakt..
Dus Silvano, als je dit leest, of iemand anders weet het toevallig? Zou je dat eens kunnen vertellen?
[...]
Waarom zou ie aan de muur moeten zitten? Zo'n plaat hout, eventueel met een frame van wat balkjes erachter, kan een enorm gewicht dragen als het moet. Niks bijzonders nodig om een TV op te hangen.endness schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:52:
Ik ben vooral benieuwd hoe ie z'n tv heeft opgehangen. Aan dat wandje zelf? Lijkt me toch een behoorlijke ruimte te zitten tussen dat wandje en de muur, dus lijkt me niet dat ie in de muur zit.. Of wel?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wordt je receiver zo niet (te) warm? H/K's zijn nogal heethoofden volgens mij..Anoniem: 297772 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:00:
[afbeelding]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Anoniem: 224001
ps: ik zal eerlijk zijn, die thumbnail lukt me niet
Wat je ziet:
Panasonic TX-P42G10
Onkyo TX-SR 578
Canton Movie 150 QX
Eminent EM7080 hdMedia (met 500 Gig HDD)
Telenet HD Digicorder
Panasonic TX-P42G10
Deze tv heb ik nu 1 jaar. Kben er zeer tevreden over. Ik wist al vooraf dat ik een plasma wilde kopen en toen ik de nieuwe reeks zag van Panasonic was ik direct verkocht. De HD digibox is erop aangesloten en voetbal kijken in HD is zo aangemaan.
Onkyo TX-SR 578
1 week in bezit & wat een versterker , ik moest niet twijfelen tussen pioneer, yamaha, sony, harman kardon,.... . Ik zal en moest een Onkyo hebben. De 578 kwam dan voor mij het beste uit. Deze heeft nl. achteraan draaiknoppen, handiger dan klepjes om je speakers erop aan te sluiten. Ik moet nog alles grondig uitpluizen qua opties maar 1 ding staat vast:
Canton Movie 150 QX
1 week in bezit. Ik was aan het twijfelen welke merk ik ging kopen. Normaal gezien ging ik eerst gaan voor de Harman Kardon HKTS 11 , maar volgens een verkoper in een gespecialiseerde audiozaak was HK (surroundset) niet zo goed. Hun versterkers waren dan beter. Dan heb ik eens gekeken voor Jamo maar ik zag al dat de speakers veel te groot zouden zijn voor men appartement. Toen kwam ik Canton tegen & voor mij viel de 150 QX het beste uit qua prijs/kwaliteit. De subwoofer gaat echt hard. Men geburen zullen & gaan afzien.
Eminent EM7080 hdMedia
Prachtig ding gewoon. Je kan er een HDD insteken tot 1,5 TB. Nu zit er maar 1tje in van 500 Gig maar ik kom zeker toe. Je kan er echt alles mee bekijken van foto's tot films, zelfs youtube filmpjes. Qua aansluitingen mag men ook niet klagen: http://www.eminent-online.com/eminen...onnections.jpg
De mediaspeler is via optisch aangesloten op de versterker. Bekijk je dan films met het formaat *.mkv dan wordt het signaal omgezet naar DTS. Bekijk je dan bv. een Divx of Xvid dan moet je natuurlijk kiezen tussen ProLogic IIx.0 Movie, DTS Neo:6,....... teveel om op te noemen eigenlijk.
Besluit
Voor mij persoonlijk vind ik deze setup goed qua geluid maar je kan natuurlijk nog verder gaan in prijs. Je moet ergens een grens trekken vind ik. De totale prijs voor de versterker, surroundset + 2 speakersteunen & de mediaspeler was iet van een 1050 €.
Nu nog grondig de handleiding eens doornemen van de versterker want welke instellingen er daar allemaal opzitten is immens gewoon.
Ik ben uitgepraat.
Grtz
[ Voor 158% gewijzigd door Anoniem: 224001 op 24-06-2010 19:17 ]
nope totaal niet, ook mede dankzij de achterkant van de opening dat ik uitgezaagd heb van het meubel, dus er is echt veel ventilatie. Ook aan de zijkanten is er wat plaats en bovenaan ook een 2cm.Meelobee schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:39:
[...]
Wordt je receiver zo niet (te) warm? H/K's zijn nogal heethoofden volgens mij..
Als je goed kijkt zie je dat ik vanvoor ook een stukje afgezaagd heb want de opening van het bovenste open stuk liep evenwijdig met de bovenkant van de bovenste lade. Heb er mij tijd voor genomen en je ziet niet dat er iets weg gezaagd is
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 297772 op 24-06-2010 19:50 ]
Zo raar, teveel laag uit kef q50? bass kan je toch ook wat terugdraaien? of mis je dan andere tonen?Anoniem: 116571 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:29:
[...]
Dat is wel grappig, want ik heb mijn H/K AVR4550 + Kef Q5 set juist weggedaan omdat ik de basdruk te groot vond (zelfs met een sok in de baspoort) en daar hele vermoeide oren van kreeg en hoog miste. Zo'n Uni-q on-axis driver is natuurlijk wel ideaal wat betreft fase.. Fijn iig dat je er plezier van hebt, en ook echt een vet nette opstelling!
Ik moet toegeven met een lichte receiver en deze boxen kunnen wel sommige mensen wat laag missen, maar als je een receiver aanschaft met genoeg power, bass klein beetje open zet mis ik niets.
Ook heb ik bedrading van QED anniversary aangeschaft omdat deze dynamisch schenen te zijn en ook nog extra standje bij hoog geven. trebel moet ik niet aankomen staat goed standaard.
Maarja geluid is subjectief hé
groeten!
Omdat je te snel went aan dingen, en ik hoor dingen liever zoals ze zijn, ipv zoals ik ze instel
Subjectief dus inderdaad.
Zo lastig is dat niet. Gewoon twee afbeeldingen op de webspace hebben staan (een kleine en een grote) en dan met de volgende code: [url=http://grootplaatje.gif][img]http://thumbnail.gif[/img][/url]Anoniem: 224001 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:51:
ps: ik zal eerlijk zijn, die thumbnail lukt me niet
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.