Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 436.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
mvz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:40:
[...]

beetje verweggiestan ;)

edit : zo, net weer ff 2 opgehaald in groningen voor 150,- / paar >:)
Waarvoor dienen die dingen als ik vragen mag. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:10

DjVe

Hatsaflats!

LuPo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:33:
[...]

Waarvoor dienen die dingen als ik vragen mag. :)
Het zijn mono eindversterkers. Dus hiermee kan je per blok één speaker aansturen. Je hebt wel iets van een voorversterker nodig om ermee te kunnen werken, aangezien je anders ook geen bronnen (cd/dvd/pc ect.) kan aansluiten en je geen volumeknop hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

EvolutionX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:50:
Ik had een tijdje geleden gepost dat ik een wandmeubel gekocht had welke je open kunt klappen om alle kabels achter te verstoppen

Inmiddels heb ik het meubel geplaatst en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, achter bij de kabels zitten ook nog het kabelmodem, router, IP telefoon basis station etc, je ziet er niets van! :)

[afbeelding]

Hier nog even een voorbeeld plaatje hoe het eruit ziet als het meubel opengeklapt is:
[afbeelding]
Dit ziet er goed uit. Goeie tip voor m'n nieuwe woning. Trouwens je vloertje mag er ook wezen ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jordy van e schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:04:
[...]

Het zijn mono eindversterkers. Dus hiermee kan je per blok één speaker aansturen. Je hebt wel iets van een voorversterker nodig om ermee te kunnen werken, aangezien je anders ook geen bronnen (cd/dvd/pc ect.) kan aansluiten en je geen volumeknop hebt :P
Oké ik snap het inderdaad. Wat zijn de voordelen boven een normale versterker dan? Geluidskwaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

LuPo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:34:
Oké ik snap het inderdaad. Wat zijn de voordelen boven een normale versterker dan? Geluidskwaliteit? :)
Elk kanaal z'n eigen voeding bevordert inderdaad de kwaliteit. Nog een stapje verder is dat je actief filtert en de woofer een aparte versterker geeft tov de tweeter (en middentoner).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had een tijdje geleden gepost dat ik een wandmeubel gekocht had welke je open kunt klappen om alle kabels achter te verstoppen

Inmiddels heb ik het meubel geplaatst en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, achter bij de kabels zitten ook nog het kabelmodem, router, IP telefoon basis station etc, je ziet er niets van! :)

[afbeelding]

Hier nog even een voorbeeld plaatje hoe het eruit ziet als het meubel opengeklapt is:
[afbeelding]
Bijna hetzelfde wat ik bedacht heb, ik wil een plaat MDF op een paar CLSen op de muur zetten. Ik heb her en der wat antraciet accenten in mijn schilderwerk, de rest wit. Wil die plaat ook antraciet schilderen. Durf het alleen niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Beekforel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:52:
[...]

Bijna hetzelfde wat ik bedacht heb, ik wil een plaat MDF op een paar CLSen op de muur zetten. Ik heb her en der wat antraciet accenten in mijn schilderwerk, de rest wit. Wil die plaat ook antraciet schilderen. Durf het alleen niet. :X
waarom niet? let er wel op dat je dat mdf even ontvet met van die speciale doekjes voor mdf, komt je verfresultaten zeer ten goede :)

ik heb zelf het probleem dat ik in m'n hoofd heb dat ik persé een meubel in notenhout (fineer) wil hebben... dat is niet makkelijk te regelen, was het maar zo makkelijk dat ik alleen een mdfplaatje hoefde te schilderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42
Pusherman_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:33:
[...]

waarom niet? let er wel op dat je dat mdf even ontvet met van die speciale doekjes voor mdf, komt je verfresultaten zeer ten goede :)

ik heb zelf het probleem dat ik in m'n hoofd heb dat ik persé een meubel in notenhout (fineer) wil hebben... dat is niet makkelijk te regelen, was het maar zo makkelijk dat ik alleen een mdfplaatje hoefde te schilderen :P
Volgens mij hebben ze die notenhouten dingen bij Goossens wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Zo nu zal ik dan eindelijk maar eens een reactie plaatsen.
Ik heb net mijn oude beamer de deur uit gedaan en een epson tw2900 voor terug gehaald.
Dit leek mij een mooi moment om meteen mijn kamer maar eens om te bouwen.
De koof moet nog geschilderd of gestuct worden. Ik weet nog niet hoe ik dat hebben wil.
Verder moet er nog een deurtje/klep voor de beamer komen.
De eerste foto is genomen toen de koof nog niet helemaal af was.

Afbeeldingslocatie: http://www.groovytunes.nl/joep/wp-content/uploads/2010/06/sSL373010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.groovytunes.nl/joep/wp-content/uploads/2010/06/sSL373324.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.groovytunes.nl/joep/wp-content/uploads/2010/06/sSL373007.jpg

Het leuke aan de nieuwe opzet vind ik dat ik met 1 druk op de knop kan wisselen tussen tv kijken en met de beamer kijken. Het beamer scherm, de beamer zelf, de tv, de stereo en de lichten worden allemaal via z-wave apparatuur automatisch geschakeld.
Linkje naar een filmpje zodat je het geheel in werking kunt zien.
http://www.youtube.com/watch?v=SKkaqavZrJM

Onderdelen:
Samsung LE32B651 tv
Epson tw2900 beamer
HK AVR255 receiver
Infinity surround speakers+subwoofer
Canton GLE407 front speakers
Zelfgebouwde MythTV frontend pc welke ook de lichten,beamerscherm,etc. aanstuurt.
De MythTV backend staat op zolder zodat ik daar lekker veel schijven etc. in kan hangen zonder last te hebben van de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Leuke setup, vind alleen die grote centerspeaker zo voor je TV niet zo mooi.

En kan je beamer (mooi weggewerkt overigens) z'n warmte zo wel goed kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:33
Erg mooi zeg, dat Z-wave. Had er nog nooit van gehoord.
Hele mooie huiskamer setup heb je zo :)

ps: Mooie pc kast, heb hem zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Center speaker zou idd mooier kunnen.
Maar voorlopig vind ik hem prima staan zo :)

De warmte voor de beamer is de reden waarom ik er een deurtje/klep voor wil.
Ik had eerst het idee om de koof daar helemaal dicht te maken op een klein gaatje na.
Dit leek me vanwege de warmte toch niet handig.
Nu ga ik het dus zo maken dat de koof normaal dicht is totdat ik beamer ga kijken.
Dan moet het middelste gedeelte van de koof automatisch open klappen of schuiven.
De beamer blaast zn warmte naar voren dus dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 22:13
Home Cinema in progress =)
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/597/dsc03108g.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Stelt nog niet gek veel voor maar het is een leuk begin voor films kijken.

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
ThinkPadd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:00:
Leuke setup, vind alleen die grote centerspeaker zo voor je TV niet zo mooi.

En kan je beamer (mooi weggewerkt overigens) z'n warmte zo wel goed kwijt?
Die grote centerspeaker?? Het is de kleinste die ik hier voorbij heb zien gaan anders! Vergeleken met die twee fronts? Maar het lijkt idd niet geweldig voor die tv, is het geen idee om die tv dan op te hangen en dan de speaker er gewoon onder te zetten? Dan lijkt het misschien wel gelijk een heel stuk mooier en hoeft de tv ook niet onder het doek uit te komen als je met de beamer kijkt ;)

Het lijkt trouwens net alsof het beeld ook voor een deel over dat zwarte stuk van je doek heen gaat, is die beamer nog niet goed in gesteld?

Verder wou ik even zeggen dat het er erg leuk uit ziet, zoals jij die beamer hebt weggewerkt, ziet er mooi uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Bierdopje120 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:43:
[...]

Dan lijkt het misschien wel gelijk een heel stuk mooier en hoeft de tv ook niet onder het doek uit te komen als je met de beamer kijkt ;)

Het lijkt trouwens net alsof het beeld ook voor een deel over dat zwarte stuk van je doek heen gaat, is die beamer nog niet goed in gesteld?
Tv ophangen is inderdaad nog wel een idee.
Op zich is het natuurlijk geen probleem dat ie er onder uit komt want hij gaat vanzelf uit als de beamer aan gaat.
Op de foto staat het beeld van de beamer inderdaad iets te laag.
In het filmpje heb ik hem iets hoger af gesteld zodat het er al iets beter uit ziet.
Het beamer doek moet eigenlijk iets meer naar beneden.
Dat gaat nu echter niet vanwege de front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

joepadmiraal schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:
De koof moet nog geschilderd of gestuct worden. Ik weet nog niet hoe ik dat hebben wil.
Dat wordt schilderen, hout kan/moet je namelijk niet stuccen, dan krijg je scheuren of het valt er zelfs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Anoniem: 159816 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:45:
Ikea meubeltjes
LG 50PK250
Marantz PM-16
PS Audio DL Three
Scan Speak Reference Monitors

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie set zeg.
Hoe bevallen die scan speaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
airliner schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:47:
[...]

Dat wordt schilderen, hout kan/moet je namelijk niet stuccen, dan krijg je scheuren of het valt er zelfs af.
Gipsplaatjes op schroeven zetten, hoeknaalden plaatsen en stuccen maar..

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Sponz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:47:
[...]

Mooie set zeg.
Hoe bevallen die scan speaks?
Zeker. Heb ze niet zelf gebouwd, maar geniet er wel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:26
Van het weekend even naar de Ikea op en neer gereden voor een nieuw meubel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q3yYs6iURChdDhqLhMM9jQOp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SBc3YV4IGjY2uv1bRVXUNrQa/thumb.jpg

TV: Samsung LE32S81B
Receiver: Yamaha RX-V361
Front Speakers: Eltax Concept 400
Rear Speakers: Eltax Concept Mini
Consoles: Xbox 360, Playstation 3, Playstation 2
Media: Popcornhour A-110

Stelt niet veel voor maar voor een 22-jarige mag ik niet klagen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43

St@m

@ Your Service

offtopic:
Waarom zetten sommige mensen hun leeftijd erbij :? Is het dan beter ofzo? Anders edit ik mijn post nog wel even met de tekst: Niet slecht voor een 26 jarige toch?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
offtopic:
@ St@m: Omdat mijn setup nogal lullig afsteekt tegenover de gemiddelde set die hier langskomt, dan weten de anderen waar het verschil vandaan komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
UTwizard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:32:
Van het weekend even naar de Ikea op en neer gereden voor een nieuw meubel:

Stelt niet veel voor maar voor een 22-jarige mag ik niet klagen denk ik.
Mooi meubel, hoe heet het?
En wat is de diepte van de vakken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:02

Vrijdag

De Zwarte

St@m schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:43:
offtopic:
Waarom zetten sommige mensen hun leeftijd erbij :? Is het dan beter ofzo? Anders edit ik mijn post nog wel even met de tekst: Niet slecht voor een 26 jarige toch?
offtopic:
hogere patsfactor :P /rent weg :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:43

St@m

@ Your Service

UTwizard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:53:
offtopic:
@ St@m: Omdat mijn setup nogal lullig afsteekt tegenover de gemiddelde set die hier langskomt, dan weten de anderen waar het verschil vandaan komt ;)
offtopic:
Ja snap ik wel, maar je hebt niet te klagen hoor met jou setup. Mijn setup is ook niet van wereldklasse en heb er ook niet de behoefte aan, desondanks heb je bijna meer spul staan dan ik

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 06:36
joepadmiraal schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:36:
[...]

Tv ophangen is inderdaad nog wel een idee.
Op zich is het natuurlijk geen probleem dat ie er onder uit komt want hij gaat vanzelf uit als de beamer aan gaat.
Op de foto staat het beeld van de beamer inderdaad iets te laag.
In het filmpje heb ik hem iets hoger af gesteld zodat het er al iets beter uit ziet.
Het beamer doek moet eigenlijk iets meer naar beneden.
Dat gaat nu echter niet vanwege de front speakers.
Is een leuke setup en werkt zo te zien ook erg mooi. Nog mooier zou het zijn (ken Z-Wave niet) als je ook de timing mooier kon doen voor een (nog) naadlozere overgang.
Zeg maar dat je het zo timed dat de tv pas uitschakeld als het doek "ervoor komt" en dat je de tv dus ook weer inschakeld zogauw het doek daarboven komt. Zo hoef je (bijna) niets te missen.

Natuurlijk een automatische pauze totdat de boel goed is opgesteld is nog beter...
Zit zomaar even wat te hersenspinselen hoor, ben behoorlijk jaloers op je opstelling.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Wooldoor schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:56:
[...]

Mooi meubel, hoe heet het?
En wat is de diepte van de vakken.
Het is de Linnarp van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80133548
Diepte van de vakken is effectief zo'n 40cm.

Er hoort eigenlijk ook nog een achterwand bij maar die heb ik weggelaten, leek me beter voor het ademen van de apparatuur. En omdat ik anders met geen mogelijkheid alle kabels weg had kunnen krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Mooi meubel maar word je PS3 niet onwijs warm? Mijn phat laat al van zich horen en die heeft 2x zoveel ruimte rondom.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
GG---77 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:09:
Mooi meubel maar word je PS3 niet onwijs warm? Mijn phat laat al van zich horen en die heeft 2x zoveel ruimte rondom.
Daar moet ik inderdaad nog even naar kijken. Ik heb tot nu toe alleen de Xbox360 en de Popcornhour gebruikt, die leken er geen van beide moeite mee te hebben. Het kan zijn dat ik de Popcornhour en PS3 moet omdraaien, dan zou de PS3 een stuk meer ruimte moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 21:35

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie meubel. Ben al een tijd opzoek naar iets dergelijks.

Trouiwens; ik zie dat ze jouw foto ook op de website hebben geplaats van muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mr.Nash schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Mooie meubel. Ben al een tijd opzoek naar iets dergelijks.

Trouiwens; ik zie dat ze jouw foto ook op de website hebben geplaats van muurbeugel.
Linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

DyStiC

'Atta way, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Updates:

- Chario's verkocht
- B&W DM604's back in business (niet echt een upgrade, maar ze werken wat beter in deze ruimte en ik ga zelf speakers bouwen)
- Belangrijkste: TV aan een donkere muur opgehangen. Idee volledig gejat van Silvano, maar dan van boven tot onder lopend, in contrastkleur (ik vind een complete donkere muur te donker, maar vond dit wel een gaaf idee) en een nog te kopen meubel ervoor. Wel met lichtjes erachter. Dat is s'avonds echt supergaaf!

Was me trouwens nog best een bevalling om te maken (dit is na schilderen, laminaat leggen en behangen mijn eerste echte klus-project met een heuse constructie en electra :)), maar het resultaat mag er wezen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/90tyT8sdl4tUADmTlKDcxZWq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZJmyWvNvIPprzKUDfpi6aSVp/full.jpg

Nog even een paar gaten in maken en een nieuw (smaller) meubeltje ervoor zetten en ik ben helemaal happy! De lichtjes zien er op de foto een beetje sneu uit. Het zijn 8watt lampjes (drie per kant) en dat geeft s'avonds een prima verlichting om een film bij te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 07-06-2010 17:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
JvS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:11:
Updates:

- Chario's verkocht...

...Nog even een paar gaten in maken en een nieuw (smaller) meubeltje ervoor zetten en ik ben helemaal happy! De lichtjes zien er op de foto een beetje sneu uit. Het zijn 8watt lampjes (drie per kant) en dat geeft s'avonds een prima verlichting om een film bij te kijken.
Ziet er echt netjes uit! Ook al is het gejat, is toch echt met je eigen draai en mooi is mooi toch?

Ook hierbij mijn Home Cinema in progress. Zit sinds mei op kamers (mag onderhand wel op m'n 20e pff :+ ) en moest een efficient iets verzinnen om toch leuke home cinema te krijgen. Hier in ieder geval een shot van mijn meubel (het is nog niet klaar dus!)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/3027wr8.jpg

Wat je ziet:

TV meubel van Ikea Jagra met één la eruit om ruimte te maken voor mijn AVR. Er zit een (lelijk) houten balkje onder, heb ik gedaan omdat een pootje afgebroken was. Gelijmd maar voelde niet lekker, daarom maar extra pootje. Kan ik rustig slapen.

Harman Kardon AVR 145 Receiver
Harman Kardon AVR 347 behuizing waar ik mee bezig ben om mijn HTPC in te bouwen.

DVD 27
DVD 27 behuizing waar de CD/DVD (later misschien blueray) speler inkomt van de HTPC

UPC Box van Pace, tot mijn grote vreugde met HDMI en digitale coax uit. Geweldig beeld.

Harman Kardon HKTS11 speakersetje

Panasonic 42U10E Full HD 400 Hz Plasma. Niet de goedkoopste die ik zocht maar was verkocht aan dit beeld en nog steeds geen spijt.

Mooi plantje die ik van mijn mama heb gehad _/-\o_ . Studentplant van het jaar? Of was dat de andere die ik heb gehad ;). Eén keer per twee weken half flesje bier >:). (Ja ben blij met m'n plantje).

En uiteraard: mijn pokerkoffertje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335724

Dag mannen,

ik ben hier nieuw,en las dat jullie graag willen weten wat iedereen thuis voor home cinema gebruikt?
Hier komt mijne :) ..ben pas 23;) ..dit is nog mijn slaapkamer :)

Ter info: Het is nu wat cleaner ,dus minder rommel,nintendo is ook opgeruimd;)

Receiver: Denon AVR-1708
Front: Jamo S606 Beuken
Center: JVC
Rear: JBL E-10
Sub: None
TV: LG-32PG6000
Blu-ray: Philips BDP-3000
Mediaplayer: Western Digital LIVE!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2co0vep.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4kfj9w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2z7lsud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335724

En in de ''hobby kamer'' heb ik het volgende in gebruik:

Marantz MR-230L ( ja ben een vintage liefhebber ;) !)
2x Philips 22RH423

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/20r8bqc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/123wgop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
Hierbij ook mijn eerste (echte) set. Ben begonnen met een standaard set van Sony. Nu de volgende apparaten in huis:

TV: Sony KDL-40D3500 met UPC HD-DVR en PS3 voor het kijkgedeelte
Receiver: Onkyo TX-SR308
Fronts: B&W 602 S2
Rears: B&W 601 S2
Center: B&W CC6 S2
Sub: Magnat Supreme 301-A

En om alles makkelijk aan te sturen de Logitech Harmony One, wat is dat ding een uitkomst _/-\o_ !!

Al met al een flinke verbetering ten opzichte van de Sonyset die er stond. Vooral in stereo klinkt het veel beter. En de sub is een goede aanvulling voor tijdens films.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd298/Rogar_01/Home%20Cinema/DSC01215.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd298/Rogar_01/Home%20Cinema/DSC01208.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd298/Rogar_01/Home%20Cinema/DSC01209.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd298/Rogar_01/Home%20Cinema/DSC01217.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten. Daar heb ik nu even geen zin in. Misschien dat ik dit nog ga doen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Laatst online: 03-06 08:40
ziet er mooi uit, maar heb je al is geprobeerd om tijdelijk je speakers even hoger te zetten want volgens mij klinkt dat echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten.
Hoevaak luister je muziek en hoevaak kijk je een film met je center erbij? :)

Ik zou ze voor muziek toch echt meer op oorhoogte zetten want je stereobeeld is helemaal niks zo. Maar die TV hoort natuurlijk sowieso aan de muur met je center eronder ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 01:36
[afbeelding]

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten. Daar heb ik nu even geen zin in. Misschien dat ik dit nog ga doen in de toekomst.
De rear speakers staan verkeerd, die moeten eigenlijk naast je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

K0L3N schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:08:
[...]

De rear speakers staan verkeerd, die moeten eigenlijk naast je staan.
Naast je geeft inderdaad een veel beter surround effect, maar is niet altijd praktisch. Achter werkt ook prima :). Ik zou liever idd die frontspeakers 40cm omhoog brengen. Niet alleen is dan je tweeter op oorhoogte, maar ook die lelijke piek in het midlaag verdwijnt dan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
En het oogt een stuk mooier ;) Ook al staat je center nog lager, het zal ongetwijfeld beter gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
jbdeiman schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:09:
[...]
Nog mooier zou het zijn (ken Z-Wave niet) als je ook de timing mooier kon doen voor een (nog) naadlozere overgang.
Das inderdaad een goed punt.
Omdat ik alle z-wave apparaten via de computer aanstuur is dat redelijk simpel te realiseren.
Zal als de klep voor de beamer af is wel een nieuw filmpje plaatsen met verbeterde timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hierbij ook mijn eerste (echte) set. Ben begonnen met een standaard set van Sony. Nu de volgende apparaten in huis:

[...]
Wauw, gaaf hoor! Kan die Onkyo het 'geweld' van die B&W speakers wel aan? Ik heb zelf namelijk de voorganger van de SR308 en was benieuwd hoe dat klinkt.

En is deze set van B&W nog een beetje te betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Bedankt allemaal!

De tv gaat ook over de speakers, dus meerendeel worden ze daarvoor gebruikt. Ik zal toch maar eens stands gaan halen... Hebben jullie nog website's winkels waar je mooie kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
LuPo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:00:
[...]

Wauw, gaaf hoor! Kan die Onkyo het 'geweld' van die B&W speakers wel aan? Ik heb zelf namelijk de voorganger van de SR308 en was benieuwd hoe dat klinkt.

En is deze set van B&W nog een beetje te betalen? :)
Volgens mij wel hoor. Hoe klinkt het als ze het niet aan kunnen? Je mag best een keer komen luisteren hoor als je wilt. Maar eerst de stands! Dat is m'n nieuwe projectje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Kleine update van mijn kant,

Afgelopen zaterdag even voor nieuwe speakers wezen kijken.
Heb nu mijn oude magnat frontspeakers vervangen door Monitor Audio Silver RX8 Speakers :*)

Foto's volgen later.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En om alles makkelijk aan te sturen de Logitech Harmony One, wat is dat ding een uitkomst _/-\o_ !!

Al met al een flinke verbetering ten opzichte van de Sonyset die er stond. Vooral in stereo klinkt het veel beter. En de sub is een goede aanvulling voor tijdens films.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo zeg, dat ziet er goed uit. Kleuren combineren ook prachtig!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:53:
En het oogt een stuk mooier ;) Ook al staat je center nog lager, het zal ongetwijfeld beter gaan klinken.
Ik zei trouwens wel alleen wat over de hoogte van de speakers, maar nog niks over de setup zelf :>

Zoals net hierboven al werd gezegd is het een hele mooie combinatie, mooie kleuren, mooie inrichting, past allemaal erg goed bij elkaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn nieuwste aanwinst:

Een TAG McLaren AV30R.

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-direkt.de/Webshop/shop/images/Hifi%20Visions%201118.JPG

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Barry|IA schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:28:
Mijn nieuwste aanwinst:

Een TAG McLaren AV30R.

[afbeelding]
Leuk, een TAG McLaren! Ik heb zelf de AV32R, en m'n pa de AV192R. Geweldige machines! Daar ga je nog een hoop plezier van beleven. Met wat voor eindversterker ga je 'm combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
dtjv schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:53:
[...]

Leuk, een TAG McLaren! Ik heb zelf de AV32R, en m'n pa de AV192R. Geweldige machines! Daar ga je nog een hoop plezier van beleven. Met wat voor eindversterker ga je 'm combineren?
Thanks :) Ik ben er zelf ook zeer blij mee, hoewel ik wel even moet wennen aan het feit dat DD en DTS niet in beeld komt als het signaal aanwezig is.

De TAG stuurt een zelfgebouwde UcD400 dual-mono eindversterker aan. Nog gewoon stereo dus. Eigenlijk heb ik 'm gekocht om niet in te leveren op stereo kwaliteiten en tóch surround te hebben. Aan surround stel ik minder eisen, dus daarvoor hoeft geen identieke UcD eindversterker te komen. Misschien een 2e hands Rotel, Arcam, of Parasound.. maar dat heeft de tijd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 335724 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:57:
En in de ''hobby kamer'' heb ik het volgende in gebruik:

Marantz MR-230L ( ja ben een vintage liefhebber ;) !)
2x Philips 22RH423

[afbeelding]

[afbeelding]
Die Marantz heeft zeker wel verlichting? Ik heb hier ook een Marantz staan maar dan zonder verlichting :'( Ook heeft die eindtrap zichzelf losgesoldeert... Heb nu maar een Pioneer SA-503. Maar die haalt het niet bij de warmheid van een Marantz :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 00:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Speakers op stands en je receiver en center van plek omwisselen, dan hoeft je tv niet persé opgehangen te worden, is dat geen optie?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Meelobee schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:07:
[...]

Speakers op stands en je receiver en center van plek omwisselen, dan hoeft je tv niet persé opgehangen te worden, is dat geen optie?
Niet echt. De receiver komt dan klem te staan. Nu zit er achter dat grijze schotje boven de receiver nog ruimte. Het lijkt alsof ie nu ook klem staat, maar hij heeft nog een centimeter of 5 ruimte daar. Anders ben ik bang dat ie te warm gaat worden.

Stands komen er sowieso en dan ga ik gelijk die tv ook maar ophangen. Ben nu toch bezig, dan kan ik het maar gelijk goed dan, dan half... Kheb mooie stands gezien, de Aacama Nexus 5i. Die deze week bestellen in Engeland en dan maar eens een ophangsysteem aanschaffen en volgend weekend alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Rogar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:39:
[...]

Niet echt. De receiver komt dan klem te staan. Nu zit er achter dat grijze schotje boven de receiver nog ruimte. Het lijkt alsof ie nu ook klem staat, maar hij heeft nog een centimeter of 5 ruimte daar. Anders ben ik bang dat ie te warm gaat worden.

Stands komen er sowieso en dan ga ik gelijk die tv ook maar ophangen. Ben nu toch bezig, dan kan ik het maar gelijk goed dan, dan half... Kheb mooie stands gezien, de Aacama Nexus 5i. Die deze week bestellen in Engeland en dan maar eens een ophangsysteem aanschaffen en volgend weekend alles installeren.
Ah ja niet aan de ademruimte voor de receiver gedacht... Dan is ophangen van je tv idd een betere optie. Voor de stands is dit een goeie winkel in Engeland. (Ik heb daar zelf ook een zwarte set besteld.)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Meelobee schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:50:
[...]

Ah ja niet aan de ademruimte voor de receiver gedacht... Dan is ophangen van je tv idd een betere optie. Voor de stands is dit een goeie winkel in Engeland. (Ik heb daar zelf ook een zwarte set besteld.)
Is dat € 80 voor een paar?? Of moet je er 2 bestellen? Dus € 160 in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85499

Rogar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:17:
[...]

Is dat € 80 voor een paar?? Of moet je er 2 bestellen? Dus € 160 in totaal?
Nope.. die is voor 1 paar. :)

Ik zelf heb de stands van Spectral;
http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/bs-series/

Deze zijn wel stukje duurder, maar wilde zelf zo'n glaslook hebben. Die van Atacama zijn dan ineens duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Anoniem: 85499 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:24:
[...]

Nope.. die is voor 1 paar. :)

Ik zelf heb de stands van Spectral;
http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/bs-series/

Deze zijn wel stukje duurder, maar wilde zelf zo'n glaslook hebben. Die van Atacama zijn dan ineens duurder.
Heb ze gelijk besteld, komt op € 100 incl. verzenden. Moet ik ze nog opvullen met zand? Welk kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het beste kun je zilverzand gebruiken om de stands te vullen, gewoon bij de bouwmarkt om de hoek te krijgen voor tussen de €2,- en €3,- voor een zak van 25 kg.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Barry|IA schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:00:
[...]

Thanks :) Ik ben er zelf ook zeer blij mee, hoewel ik wel even moet wennen aan het feit dat DD en DTS niet in beeld komt als het signaal aanwezig is.
Niet? Bij mij verschijn er wel keurig een DTS-logootje in beeld indien van toepassing.
De TAG stuurt een zelfgebouwde UcD400 dual-mono eindversterker aan. Nog gewoon stereo dus. Eigenlijk heb ik 'm gekocht om niet in te leveren op stereo kwaliteiten en tóch surround te hebben. Aan surround stel ik minder eisen, dus daarvoor hoeft geen identieke UcD eindversterker te komen. Misschien een 2e hands Rotel, Arcam, of Parasound.. maar dat heeft de tijd.
Of natuurlijk een tweedehands TAG, :). De 700:7R was de "bijpassende" eindversterker voor de AV30R. Als je die nog op ebay ofzo kunt vinden... (Op dit moment staat er een 4-kanaals versie van de 100x5R op ebay, maar de prijs is bijna 1000 euro, da's vrij fors.)

Mag ik trouwens vragen wat je ervoor betaald hebt? Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze tegenwoordig kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Foto's maken is een beetje lastig, heb m'n gear namelijk helemaal verspreidt door de ruimte staan. Maar dit zijn in ieder geval de specs:

Films/spelletjes
ReceiverSony STR-DA54000ES
Blu-RaySony BDP-S5000ES
BeamerSony VPL-HW10
ScreenHomeScreen 256x155cm. 16:9
DecoderSamsung DCB-H360 (Ziggo HD)
Console 1xBox 360 Elite
Console 2Playstation 3
Console 3Nintende Wii Black
PCCore i7 860 / Ati 5870
RaceSimGearLogitech G27 on Playseat
Front Speakers2x B&W 683
Side/rear speakers4x B&W 685
Center speaker1x B&W HTM-61
Subwoorfers4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE)

Achtergrondmuziek
VersterkerDenon PMA-710AE
PCSilverstone LC18S / Core i7 860 / Asus Xonar
Speakers2x B&W 685

En ja, ik krijg wel eens het verwijt dat ik te veel tijd in deze ruimte doorbreng :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:20
alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:41:
Maar dit zijn in ieder geval de specs:
Toevallig nog plekken vrij bij het bedrijf waar u werkt? 8)
En ja, ik krijg wel eens het verwijt dat ik te veel tijd in deze ruimte doorbreng :) .
You don't say!! Viér subwoofers ook gewoon hè! OMG dat is wel heel erg vet! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Maak is heel snel foto's alsjeblieft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Al staat het door de hele ruimte, dan maak je maar meerdere foto's ;) Die 4 subs ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

Ik stel voor dat je een fototoestel koopt dat van die mooie panorama foto's maakt, dat je middenin je ruimte gaat staan en hop, rondje draaien. Zoals op de reclame. :)

Want vier Quakes wil ik wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 185891 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:45:
Ik stel voor dat je een fototoestel koopt dat van die mooie panorama foto's maakt, dat je middenin je ruimte gaat staan en hop, rondje draaien. Zoals op de reclame. :)

Want vier Quakes wil ik wel eens zien.
Horen is beter :) . Dat van die panoramafoto is wel een goed idee. Zal ik eens doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
Foto's maken is een beetje lastig, heb m'n gear namelijk helemaal verspreidt door de ruimte staan. Maar dit zijn in ieder geval de specs:

Films/spelletjes
ReceiverSony STR-DA54000ES
Blu-RaySony BDP-S5000ES
BeamerSony VPL-HW10
ScreenHomeScreen 256x155cm. 16:9
DecoderSamsung DCB-H360 (Ziggo HD)
Console 1xBox 360 Elite
Console 2Playstation 3
Console 3Nintende Wii Black
PCCore i7 860 / Ati 5870
RaceSimGearLogitech G27 on Playseat
Front Speakers2x B&W 683
Side/rear speakers4x B&W 685
Center speaker1x B&W HTM-61
Subwoorfers4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE)

Achtergrondmuziek
VersterkerDenon PMA-710AE
PCSilverstone LC18S / Core i7 860 / Asus Xonar
Speakers2x B&W 685

Now I'm a believer, Heaven really exists!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:32:
[...]

Horen is beter :) . Dat van die panoramafoto is wel een goed idee. Zal ik eens doen.
Graag vandaag nog. Wil wel een foto zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Brad Pitt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:53:
[...]

Toevallig nog plekken vrij bij het bedrijf waar u werkt? 8)

[...]

You don't say!! Viér subwoofers ook gewoon hè! OMG dat is wel heel erg vet! ;)
Liefst geen, speakers moeten al voldoende kunnen leveren zodat je die lelijke blokken niet nodig heb !

Maar zoals gezegt leuke spec's shots please ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ken jij betaalbare speakers die tot de 20 hz gaan dan? ;)

Sowieso vind ik over het algemeen dat een sub er ook wel mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martijn1990 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:34:
Ken jij betaalbare speakers die tot de 20 hz gaan dan? ;)

Sowieso vind ik over het algemeen dat een sub er ook wel mooi uitziet.
Wie zegt ze betaalbaar moeten zijn dan ? :).
En ik geef me mening ik zelf vindt het er niet uitzien en ook niet klinken. verder doet iedereen ze ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Het klinkt een beetje aanvallend, nu ik het terug lees, zo was het niet bedoeld. Vroeg mij alleen af of er wel (betaalbare) speakers bestaan die tot de 20 hz doorlopen, wat ik bij films toch wel lekker vind.

En inderdaad, iedereen zijn mening, ben ik het helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martijn1990 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:20:
Het klinkt een beetje aanvallend, nu ik het terug lees, zo was het niet bedoeld. Vroeg mij alleen af of er wel (betaalbare) speakers bestaan die tot de 20 hz doorlopen, wat ik bij films toch wel lekker vind.

En inderdaad, iedereen zijn mening, ben ik het helemaal mee eens.
Haha dat geeft niet hoor, misschien zei ik het ook een beetje te bot :P
Ik zelf gebruik al jaren stereo, ik heb nog geen set gehoord 5.1 waarvan ik dacht daar durf ik geld aan uit te geven.

Ben zelf niet echt een audio freak, maar mijn broer zit er dus wel in en die bouwd buizenversterkers etc ( wil niet gelijk zeggen dat die pro is ;) ).
Maar eigenlijk via hem altijd wel aan leuke stereo setjes gekomen, of via hem gekocht.

Zit zelf met een stell B&W speakers op een leuke rotel versteker voor op me "computer kamer" en op me slaapkamer een leuke set Hepta's Spring II geloof ik even uit me hoofd op een mooie klasse denon versterker.

Zit namelijk te wachten tot het huis uitga en dan een mooie set buizenversterker laten maken, met een nieuwe mooie set speakers erbij en ook daarbij denk ik niet ik voor 5.1 ga.
Maar wie weet spreek ik mezelf dan tegen maar tot nu toe heb ik het nooit fijn gevonden.

Al sta ik er wel voor open als ik die sets zo voorbij zie komen hier denk ik wel van aangezien er meer mensen zijn ;), waarom willen ze dat dan.
Wie zien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ah, helemaal duidelijk :)

Om toch een beetje ontopic te blijven: Sinds gister nieuwe speaker kabels (kom maar op elfjes >:) ): de W&M LS-03 voor de fronts + center die nu bi-amp/wire aangesloten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/addyf9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/vsgqdw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/102s4dx.jpg

PS: die gekke boog in de rechter speaker kabel is er inmiddels uit, viel mij op de foto's pas echt op ineens ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 09-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:00
Ziet er echt relaxed uit Martijn, fijne kleuren ook. Heb je ook rears? Wat heb je verder staan?

Oh wacht, ik heb het al gevonden... :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verdicampo op 09-06-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Off-topic: is er iemand die mij kan bevestigen dat het geluid via een USB-aansluiting voor Ipod, iPhone e.d. MERKELIJK beter is dan "gewoon" via de analoge input? Of zijn dat overbodige kosten die ik beter in speakers steek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:12

HenkS

Da_king alias HenkS

waar heb je die leuke screensaver vandaan :)

[ Voor 31% gewijzigd door HenkS op 09-06-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

inztigator schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:57:
Off-topic: is er iemand die mij kan bevestigen dat het geluid via een USB-aansluiting voor Ipod, iPhone e.d. MERKELIJK beter is dan "gewoon" via de analoge input? Of zijn dat overbodige kosten die ik beter in speakers steek?
Volgens mij komt het geluid enkel via de Aux en niet via de USB.
Ik dacht dat de USB enkel maar voor het lezen en schrijven van data dient :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 17:25
inztigator schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:57:
Via een Dock bijvoorbeeld heb je een line-out. NIet echt 'beter' te noemen, maar wel veel harder (volume via line out is niet regelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
Yvad schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:17:
[...]

Via een Dock bijvoorbeeld heb je een line-out. NIet echt 'beter' te noemen, maar wel veel harder (volume via line out is niet regelbaar)
Als ik op de Pioneer website lees, lijkt het mij dat via de USB ingang de kwaliteit van de muziek verbeterd wordt :/ Ken er echt niet veel van, wil gewoon zeker zijn voor ik een aankoop doe waar ik achteraf spijt van krijg...

Certified for Use with the iPhone

The VSX-819H-K is a member of the first family of A/V receivers to be "Works with iPhone" certified. It gives you the option to enjoy everything your iPhone offers, including music, movies, photos and calling features. The receiver's front USB input and included cable make connecting your iPhone easy. When connected, the receiver charges your iPhone automatically.

While you're enjoying your music, your TV will display iTunes® artist, track and time info. Your music and movies will also automatically mute when you receive an incoming phone call, so there's no need to switch your iPhone to airplane mode. And in addition to controlling the music and movies directly from your iPhone, the VSX-819H-K also lets you control your iPhone with the remote and an intuitive on-screen menu.

The receiver features Pioneer's exclusive Advanced Sound Retriever technology, which fills in lost data in compressed music files. What this means is that when you're playing music from your iPhone, iPod or other MP3 player, you'll have music that sounds more like the artist originally intended. And with Auto Level Control, the VSX-819H-K makes sure the volume stays where you want it from song to song.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Inderdaad, dat is hem.

@ geluid via USB, ik heb zelf een pioneer receiver en daar kan ik een mp3 speler (ipod of iets anders) op aansluiten met alleen een usb kabel en dat werkt prima. Of dat beter en slechter geluid geeft zou ik niet weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 09-06-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 09-06 12:49

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:42
@USB verhaal:
Ervaring heb ik hier niet mee, logisch nadenken kan ik echter wel ;)
Of het aansluiten via USB beter geluid geeft als analoog ligt helemaal aan de DAC. Is de DAC van de iPod beter als die van de receiver waar hij op aangesloten is, dan zal analoog waarschijnlijk beter klinken aangezien dan de iPod DAC gebruikt wordt. Is de DAC van de receiver beter, dan zal via USB ws beter klinken, aangezien de receiver dan al het werk doet.

Nou zou je nog kunnen argumenteren dat een analoge kabel minder gevoelig is voor storingen van buitenaf...maar die discussie word elders gevoerd. Bovendien, op een dergelijk kort stukkie kabel denk ik niet dat je bij gelijkblijvende storingsfactoren een erg groot verschil zult gaan merken tussen een analoge en een digitale kabel :)

Last but not least: in een iPod is simpelweg minder fysieke ruimte voor een goede DAC dan in een receiver. Dat zegt niks over kwaliteit, maar wel over het feit dat de kans dat in een receiver een betere DAC kan kan / zal zitten als in een iPod.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
Bedankt voor de reacties. Conclusie is echter dat ik het gewoon zal gaan moeten uittesten, zag er eentje staan bij Media Markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 01-04 11:24
joepadmiraal schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:23:
[...]

Das inderdaad een goed punt.
Omdat ik alle z-wave apparaten via de computer aanstuur is dat redelijk simpel te realiseren.
Zal als de klep voor de beamer af is wel een nieuw filmpje plaatsen met verbeterde timing.
Misschien wil Joep ook een how-to maken ? Ik ben ook wel geintresseerd in z-wave namelijk, en dan vooral i.c.m Windows Mediacenter of stand alone met een Logitech Harmony(525 op dit moment) 8)

Want als ik ga zoeken dan vind ik alleen maar X10 en volgens mij is Z-Wave juist een betere opvolger,

ik wil klein beginnen met een:

- pc module (usb interface)
- insteekschakelaar voor schemerlamp
- Dubbele inbouwschakelaar voor normale verlichting
- Deurcontact voor op de voordeur :*)

Vandaag heb ik toevallig een boekje gevonden van HomeEasy bij de bouwmarkt maar dat is volgens mij niet Z-Wave compatible ? (www.homeeasy.eu)

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 12-06-2010 23:07 . Reden: Meer information ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE)[/td]
Waarom 4 "instappers" en niet 2 T1's of een B1? Ik kan me voorstellen dat het scheiden van link/rechts sub beter is voor het stereobeeld, maar dat brengt moeilijkheden met de plaatsing van de sub voor de center en de LFE, lijkt me.
Was 2 T1's, voor links rechts of 1 B1 voor de LFE niet beter geweest?
Dit is geen kritiek overigens, gewoon nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:12

HenkS

Da_king alias HenkS

Anoniem: 185410 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:26:
[...]

Waarom 4 "instappers" en niet 2 T1's of een B1? Ik kan me voorstellen dat het scheiden van link/rechts sub beter is voor het stereobeeld, maar dat brengt moeilijkheden met de plaatsing van de sub voor de center en de LFE, lijkt me.
Was 2 T1's, voor links rechts of 1 B1 voor de LFE niet beter geweest?
Dit is geen kritiek overigens, gewoon nieuwsgierigheid.
ik moet t eerst maar s zien op fotos allemaal hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:41
Over een jaartje is m'n appartement klaar! :P Midden in het centrum van Den Haag op de 14e verdieping.
De binnenmuren ontbreken nog.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/TAvkvfJup3I/AAAAAAAABJE/05BM6U1bUOw/s640/DSC_6210.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/TAvkjmdyBkI/AAAAAAAABI8/xYeBM2JggyA/s640/DSC_6207.JPG

en de set die erin komt:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SpQTSnLi7jI/AAAAAAAAAc0/IyIQUulGmNs/s640/DSC_4784.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laat die binnenmuren zitten, heb je een bowling baan :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 01:36
Inderdaad, doe lekker een klein kamertje voor slaapkamer, dan heb je een hele gave woonkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo te zien worden de muurtjes van YTong blokken? Ik zou liever metselwerk met bakstenen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:41
Exirion schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]

Zo te zien worden de muurtjes van YTong blokken? Ik zou liever metselwerk met bakstenen hebben :)
Dit is de 11e etage welke ik tijdens de dag van de bouw bezocht. We mochten niet naar de 14e. Bij mij komen er Faaywanden in: http://www.faay.nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 21:08
A. Qonsaides schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:17:
[...]

Dit is de 11e etage welke ik tijdens de dag van de bouw bezocht. We mochten niet naar de 14e. Bij mij komen er Faaywanden in: http://www.faay.nl/nl/
Faay is ook goed spul hoor _/-\o_
Ziet er mooi uit daar, heb je zeker een schitterend uitzicht? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

DyStiC

'Atta way, baby!

Exirion schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]

Nou dat lijkt me voor een binnenwand niet echt praktisch. Doe dan maar gewoon van kalkzandsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

het blijft wel een gruwelijke center speaker (als in 'positief' :))

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2010 00:18 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

A. Qonsaides schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:17:
Mooie moderne oplossing, en gegarandeerd vlak natuurlijk :)
DyStiC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:00:
Nou dat lijkt me voor een binnenwand niet echt praktisch. Doe dan maar gewoon van kalkzandsteen.
Ehh... heb je enig idee hoeveel woningen er zijn met bakstenen binnenmuren? Zeer gebruikelijk en erg solide. Wel meer werk voor de bouwer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 22:41
Exirion schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:30:
[...]
Mooie moderne oplossing, en gegarandeerd vlak natuurlijk :)
[...]
Ehh... heb je enig idee hoeveel woningen er zijn met bakstenen binnenmuren? Zeer gebruikelijk en erg solide. Wel meer werk voor de bouwer natuurlijk.
Nou, als bouwkundige; Nee. Tegenwoordig worden de binnenwanden (dus niet de dragende, woningscheidende en binnenblad van de spouwmuur) opgetrokken van gipsblokken. Anders kalkzandsteen. Bakstenen vind je tegenwoordig alleen maar buiten.

Mooie set trouwens.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Een maand verder en lekker aan het genieten van de nieuwe classé setup. Als het goed is komt er volgende week ook een CD speler variant aan..

Repost van de foto's..

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0103.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0114.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0115.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/hifi/new/hifi0116.jpg

Nieuw huis gekocht, dus binnenkort te bewonderen in nieuw huis inclusief het mooi ophangen van de tv etc.

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.