4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het zijn mono eindversterkers. Dus hiermee kan je per blok één speaker aansturen. Je hebt wel iets van een voorversterker nodig om ermee te kunnen werken, aangezien je anders ook geen bronnen (cd/dvd/pc ect.) kan aansluiten en je geen volumeknop hebt
Dit ziet er goed uit. Goeie tip voor m'n nieuwe woning. Trouwens je vloertje mag er ook wezenEvolutionX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:50:
Ik had een tijdje geleden gepost dat ik een wandmeubel gekocht had welke je open kunt klappen om alle kabels achter te verstoppen
Inmiddels heb ik het meubel geplaatst en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, achter bij de kabels zitten ook nog het kabelmodem, router, IP telefoon basis station etc, je ziet er niets van!
[afbeelding]
Hier nog even een voorbeeld plaatje hoe het eruit ziet als het meubel opengeklapt is:
[afbeelding]
Tubes....It's what make music music!
Oké ik snap het inderdaad. Wat zijn de voordelen boven een normale versterker dan? Geluidskwaliteit?Jordy van e schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:04:
[...]
Het zijn mono eindversterkers. Dus hiermee kan je per blok één speaker aansturen. Je hebt wel iets van een voorversterker nodig om ermee te kunnen werken, aangezien je anders ook geen bronnen (cd/dvd/pc ect.) kan aansluiten en je geen volumeknop hebt
Elk kanaal z'n eigen voeding bevordert inderdaad de kwaliteit. Nog een stapje verder is dat je actief filtert en de woofer een aparte versterker geeft tov de tweeter (en middentoner).LuPo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:34:
Oké ik snap het inderdaad. Wat zijn de voordelen boven een normale versterker dan? Geluidskwaliteit?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bijna hetzelfde wat ik bedacht heb, ik wil een plaat MDF op een paar CLSen op de muur zetten. Ik heb her en der wat antraciet accenten in mijn schilderwerk, de rest wit. Wil die plaat ook antraciet schilderen. Durf het alleen niet.EvolutionX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:50:
Ik had een tijdje geleden gepost dat ik een wandmeubel gekocht had welke je open kunt klappen om alle kabels achter te verstoppen
Inmiddels heb ik het meubel geplaatst en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, achter bij de kabels zitten ook nog het kabelmodem, router, IP telefoon basis station etc, je ziet er niets van!
[afbeelding]
Hier nog even een voorbeeld plaatje hoe het eruit ziet als het meubel opengeklapt is:
[afbeelding]

waarom niet? let er wel op dat je dat mdf even ontvet met van die speciale doekjes voor mdf, komt je verfresultaten zeer ten goedeBeekforel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:52:
[...]
Bijna hetzelfde wat ik bedacht heb, ik wil een plaat MDF op een paar CLSen op de muur zetten. Ik heb her en der wat antraciet accenten in mijn schilderwerk, de rest wit. Wil die plaat ook antraciet schilderen. Durf het alleen niet.
ik heb zelf het probleem dat ik in m'n hoofd heb dat ik persé een meubel in notenhout (fineer) wil hebben... dat is niet makkelijk te regelen, was het maar zo makkelijk dat ik alleen een mdfplaatje hoefde te schilderen
Volgens mij hebben ze die notenhouten dingen bij Goossens welPusherman_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:33:
[...]
waarom niet? let er wel op dat je dat mdf even ontvet met van die speciale doekjes voor mdf, komt je verfresultaten zeer ten goede
ik heb zelf het probleem dat ik in m'n hoofd heb dat ik persé een meubel in notenhout (fineer) wil hebben... dat is niet makkelijk te regelen, was het maar zo makkelijk dat ik alleen een mdfplaatje hoefde te schilderen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb net mijn oude beamer de deur uit gedaan en een epson tw2900 voor terug gehaald.
Dit leek mij een mooi moment om meteen mijn kamer maar eens om te bouwen.
De koof moet nog geschilderd of gestuct worden. Ik weet nog niet hoe ik dat hebben wil.
Verder moet er nog een deurtje/klep voor de beamer komen.
De eerste foto is genomen toen de koof nog niet helemaal af was.

Het leuke aan de nieuwe opzet vind ik dat ik met 1 druk op de knop kan wisselen tussen tv kijken en met de beamer kijken. Het beamer scherm, de beamer zelf, de tv, de stereo en de lichten worden allemaal via z-wave apparatuur automatisch geschakeld.
Linkje naar een filmpje zodat je het geheel in werking kunt zien.
http://www.youtube.com/watch?v=SKkaqavZrJM
Onderdelen:
Samsung LE32B651 tv
Epson tw2900 beamer
HK AVR255 receiver
Infinity surround speakers+subwoofer
Canton GLE407 front speakers
Zelfgebouwde MythTV frontend pc welke ook de lichten,beamerscherm,etc. aanstuurt.
De MythTV backend staat op zolder zodat ik daar lekker veel schijven etc. in kan hangen zonder last te hebben van de herrie.
En kan je beamer (mooi weggewerkt overigens) z'n warmte zo wel goed kwijt?
Hele mooie huiskamer setup heb je zo
ps: Mooie pc kast, heb hem zelf ook
Maar voorlopig vind ik hem prima staan zo
De warmte voor de beamer is de reden waarom ik er een deurtje/klep voor wil.
Ik had eerst het idee om de koof daar helemaal dicht te maken op een klein gaatje na.
Dit leek me vanwege de warmte toch niet handig.
Nu ga ik het dus zo maken dat de koof normaal dicht is totdat ik beamer ga kijken.
Dan moet het middelste gedeelte van de koof automatisch open klappen of schuiven.
De beamer blaast zn warmte naar voren dus dat gaat prima.

Uploaded with ImageShack.us
Stelt nog niet gek veel voor maar het is een leuk begin voor films kijken.
Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L
Die grote centerspeaker?? Het is de kleinste die ik hier voorbij heb zien gaan anders! Vergeleken met die twee fronts? Maar het lijkt idd niet geweldig voor die tv, is het geen idee om die tv dan op te hangen en dan de speaker er gewoon onder te zetten? Dan lijkt het misschien wel gelijk een heel stuk mooier en hoeft de tv ook niet onder het doek uit te komen als je met de beamer kijktThinkPadd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:00:
Leuke setup, vind alleen die grote centerspeaker zo voor je TV niet zo mooi.
En kan je beamer (mooi weggewerkt overigens) z'n warmte zo wel goed kwijt?
Het lijkt trouwens net alsof het beeld ook voor een deel over dat zwarte stuk van je doek heen gaat, is die beamer nog niet goed in gesteld?
Verder wou ik even zeggen dat het er erg leuk uit ziet, zoals jij die beamer hebt weggewerkt, ziet er mooi uit!
Tv ophangen is inderdaad nog wel een idee.Bierdopje120 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:43:
[...]
Dan lijkt het misschien wel gelijk een heel stuk mooier en hoeft de tv ook niet onder het doek uit te komen als je met de beamer kijkt![]()
Het lijkt trouwens net alsof het beeld ook voor een deel over dat zwarte stuk van je doek heen gaat, is die beamer nog niet goed in gesteld?
Op zich is het natuurlijk geen probleem dat ie er onder uit komt want hij gaat vanzelf uit als de beamer aan gaat.
Op de foto staat het beeld van de beamer inderdaad iets te laag.
In het filmpje heb ik hem iets hoger af gesteld zodat het er al iets beter uit ziet.
Het beamer doek moet eigenlijk iets meer naar beneden.
Dat gaat nu echter niet vanwege de front speakers.
Dat wordt schilderen, hout kan/moet je namelijk niet stuccen, dan krijg je scheuren of het valt er zelfs af.joepadmiraal schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:
De koof moet nog geschilderd of gestuct worden. Ik weet nog niet hoe ik dat hebben wil.
Mooie set zeg.Anoniem: 159816 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:45:
Ikea meubeltjes
LG 50PK250
Marantz PM-16
PS Audio DL Three
Scan Speak Reference Monitors
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe bevallen die scan speaks?
Gipsplaatjes op schroeven zetten, hoeknaalden plaatsen en stuccen maar..airliner schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:47:
[...]
Dat wordt schilderen, hout kan/moet je namelijk niet stuccen, dan krijg je scheuren of het valt er zelfs af.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

TV: Samsung LE32S81B
Receiver: Yamaha RX-V361
Front Speakers: Eltax Concept 400
Rear Speakers: Eltax Concept Mini
Consoles: Xbox 360, Playstation 3, Playstation 2
Media: Popcornhour A-110
Stelt niet veel voor maar voor een 22-jarige mag ik niet klagen denk ik.
Waarom zetten sommige mensen hun leeftijd erbij
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
@ St@m: Omdat mijn setup nogal lullig afsteekt tegenover de gemiddelde set die hier langskomt, dan weten de anderen waar het verschil vandaan komt
Mooi meubel, hoe heet het?UTwizard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:32:
Van het weekend even naar de Ikea op en neer gereden voor een nieuw meubel:
Stelt niet veel voor maar voor een 22-jarige mag ik niet klagen denk ik.
En wat is de diepte van de vakken.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
St@m schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:43:
offtopic:
Waarom zetten sommige mensen hun leeftijd erbijIs het dan beter ofzo? Anders edit ik mijn post nog wel even met de tekst: Niet slecht voor een 26 jarige toch?
hogere patsfactor
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
UTwizard schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:53:
offtopic:
@ St@m: Omdat mijn setup nogal lullig afsteekt tegenover de gemiddelde set die hier langskomt, dan weten de anderen waar het verschil vandaan komt
Ja snap ik wel, maar je hebt niet te klagen hoor met jou setup. Mijn setup is ook niet van wereldklasse en heb er ook niet de behoefte aan, desondanks heb je bijna meer spul staan dan ik
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Is een leuke setup en werkt zo te zien ook erg mooi. Nog mooier zou het zijn (ken Z-Wave niet) als je ook de timing mooier kon doen voor een (nog) naadlozere overgang.joepadmiraal schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:36:
[...]
Tv ophangen is inderdaad nog wel een idee.
Op zich is het natuurlijk geen probleem dat ie er onder uit komt want hij gaat vanzelf uit als de beamer aan gaat.
Op de foto staat het beeld van de beamer inderdaad iets te laag.
In het filmpje heb ik hem iets hoger af gesteld zodat het er al iets beter uit ziet.
Het beamer doek moet eigenlijk iets meer naar beneden.
Dat gaat nu echter niet vanwege de front speakers.
Zeg maar dat je het zo timed dat de tv pas uitschakeld als het doek "ervoor komt" en dat je de tv dus ook weer inschakeld zogauw het doek daarboven komt. Zo hoef je (bijna) niets te missen.
Natuurlijk een automatische pauze totdat de boel goed is opgesteld is nog beter...
Zit zomaar even wat te hersenspinselen hoor, ben behoorlijk jaloers op je opstelling..
Het is de Linnarp van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80133548Wooldoor schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:56:
[...]
Mooi meubel, hoe heet het?
En wat is de diepte van de vakken.
Diepte van de vakken is effectief zo'n 40cm.
Er hoort eigenlijk ook nog een achterwand bij maar die heb ik weggelaten, leek me beter voor het ademen van de apparatuur. En omdat ik anders met geen mogelijkheid alle kabels weg had kunnen krijgen.
PSN id: GG--77
Daar moet ik inderdaad nog even naar kijken. Ik heb tot nu toe alleen de Xbox360 en de Popcornhour gebruikt, die leken er geen van beide moeite mee te hebben. Het kan zijn dat ik de Popcornhour en PS3 moet omdraaien, dan zou de PS3 een stuk meer ruimte moeten hebben.GG---77 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:09:
Mooi meubel maar word je PS3 niet onwijs warm? Mijn phat laat al van zich horen en die heeft 2x zoveel ruimte rondom.
Mooie meubel. Ben al een tijd opzoek naar iets dergelijks.EvolutionX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Trouiwens; ik zie dat ze jouw foto ook op de website hebben geplaats van muurbeugel.
Linkje?Mr.Nash schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:45:
[...]
Mooie meubel. Ben al een tijd opzoek naar iets dergelijks.
Trouiwens; ik zie dat ze jouw foto ook op de website hebben geplaats van muurbeugel.
- Chario's verkocht
- B&W DM604's back in business (niet echt een upgrade, maar ze werken wat beter in deze ruimte en ik ga zelf speakers bouwen)
- Belangrijkste: TV aan een donkere muur opgehangen. Idee volledig gejat van Silvano, maar dan van boven tot onder lopend, in contrastkleur (ik vind een complete donkere muur te donker, maar vond dit wel een gaaf idee) en een nog te kopen meubel ervoor. Wel met lichtjes erachter. Dat is s'avonds echt supergaaf!
Was me trouwens nog best een bevalling om te maken (dit is na schilderen, laminaat leggen en behangen mijn eerste echte klus-project met een heuse constructie en electra

Nog even een paar gaten in maken en een nieuw (smaller) meubeltje ervoor zetten en ik ben helemaal happy! De lichtjes zien er op de foto een beetje sneu uit. Het zijn 8watt lampjes (drie per kant) en dat geeft s'avonds een prima verlichting om een film bij te kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 07-06-2010 17:13 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ziet er echt netjes uit! Ook al is het gejat, is toch echt met je eigen draai en mooi is mooi toch?JvS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:11:
Updates:
- Chario's verkocht...
...Nog even een paar gaten in maken en een nieuw (smaller) meubeltje ervoor zetten en ik ben helemaal happy! De lichtjes zien er op de foto een beetje sneu uit. Het zijn 8watt lampjes (drie per kant) en dat geeft s'avonds een prima verlichting om een film bij te kijken.
Ook hierbij mijn Home Cinema in progress. Zit sinds mei op kamers (mag onderhand wel op m'n 20e pff

Wat je ziet:
TV meubel van Ikea Jagra met één la eruit om ruimte te maken voor mijn AVR. Er zit een (lelijk) houten balkje onder, heb ik gedaan omdat een pootje afgebroken was. Gelijmd maar voelde niet lekker, daarom maar extra pootje. Kan ik rustig slapen.
Harman Kardon AVR 145 Receiver
Harman Kardon AVR 347 behuizing waar ik mee bezig ben om mijn HTPC in te bouwen.
DVD 27
DVD 27 behuizing waar de CD/DVD (later misschien blueray) speler inkomt van de HTPC
UPC Box van Pace, tot mijn grote vreugde met HDMI en digitale coax uit. Geweldig beeld.
Harman Kardon HKTS11 speakersetje
Panasonic 42U10E Full HD 400 Hz Plasma. Niet de goedkoopste die ik zocht maar was verkocht aan dit beeld en nog steeds geen spijt.
Mooi plantje die ik van mijn mama heb gehad
En uiteraard: mijn pokerkoffertje
Anoniem: 335724
ik ben hier nieuw,en las dat jullie graag willen weten wat iedereen thuis voor home cinema gebruikt?
Hier komt mijne
Ter info: Het is nu wat cleaner ,dus minder rommel,nintendo is ook opgeruimd;)
Receiver: Denon AVR-1708
Front: Jamo S606 Beuken
Center: JVC
Rear: JBL E-10
Sub: None
TV: LG-32PG6000
Blu-ray: Philips BDP-3000
Mediaplayer: Western Digital LIVE!

TV: Sony KDL-40D3500 met UPC HD-DVR en PS3 voor het kijkgedeelte
Receiver: Onkyo TX-SR308
Fronts: B&W 602 S2
Rears: B&W 601 S2
Center: B&W CC6 S2
Sub: Magnat Supreme 301-A
En om alles makkelijk aan te sturen de Logitech Harmony One, wat is dat ding een uitkomst
Al met al een flinke verbetering ten opzichte van de Sonyset die er stond. Vooral in stereo klinkt het veel beter. En de sub is een goede aanvulling voor tijdens films.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten. Daar heb ik nu even geen zin in. Misschien dat ik dit nog ga doen in de toekomst.
Hoevaak luister je muziek en hoevaak kijk je een film met je center erbij?Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten.
Ik zou ze voor muziek toch echt meer op oorhoogte zetten want je stereobeeld is helemaal niks zo. Maar die TV hoort natuurlijk sowieso aan de muur met je center eronder
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De rear speakers staan verkeerd, die moeten eigenlijk naast je staan.Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
[afbeelding]
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De opstelling zal niet optimaal zijn, maar als ik stands koop om de fronts op te zetten, moet ik ook de tv op gaan hangen om de center op het kastje te zetten. Daar heb ik nu even geen zin in. Misschien dat ik dit nog ga doen in de toekomst.
Naast je geeft inderdaad een veel beter surround effect, maar is niet altijd praktisch. Achter werkt ook primaK0L3N schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:08:
[...]
De rear speakers staan verkeerd, die moeten eigenlijk naast je staan.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Das inderdaad een goed punt.jbdeiman schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:09:
[...]
Nog mooier zou het zijn (ken Z-Wave niet) als je ook de timing mooier kon doen voor een (nog) naadlozere overgang.
Omdat ik alle z-wave apparaten via de computer aanstuur is dat redelijk simpel te realiseren.
Zal als de klep voor de beamer af is wel een nieuw filmpje plaatsen met verbeterde timing.
Wauw, gaaf hoor! Kan die Onkyo het 'geweld' van die B&W speakers wel aan? Ik heb zelf namelijk de voorganger van de SR308 en was benieuwd hoe dat klinkt.Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
Hierbij ook mijn eerste (echte) set. Ben begonnen met een standaard set van Sony. Nu de volgende apparaten in huis:
[...]
En is deze set van B&W nog een beetje te betalen?
De tv gaat ook over de speakers, dus meerendeel worden ze daarvoor gebruikt. Ik zal toch maar eens stands gaan halen... Hebben jullie nog website's winkels waar je mooie kan halen?
Volgens mij wel hoor. Hoe klinkt het als ze het niet aan kunnen? Je mag best een keer komen luisteren hoor als je wilt. Maar eerst de stands! Dat is m'n nieuwe projectjeLuPo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:00:
[...]
Wauw, gaaf hoor! Kan die Onkyo het 'geweld' van die B&W speakers wel aan? Ik heb zelf namelijk de voorganger van de SR308 en was benieuwd hoe dat klinkt.
En is deze set van B&W nog een beetje te betalen?
Afgelopen zaterdag even voor nieuwe speakers wezen kijken.
Heb nu mijn oude magnat frontspeakers vervangen door Monitor Audio Silver RX8 Speakers
Foto's volgen later.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Zo zeg, dat ziet er goed uit. Kleuren combineren ook prachtig!Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
Hierbij ook mijn eerste (echte) set. Ben begonnen met een standaard set van Sony. Nu de volgende apparaten in huis:
En om alles makkelijk aan te sturen de Logitech Harmony One, wat is dat ding een uitkomst!!
Al met al een flinke verbetering ten opzichte van de Sonyset die er stond. Vooral in stereo klinkt het veel beter. En de sub is een goede aanvulling voor tijdens films.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zei trouwens wel alleen wat over de hoogte van de speakers, maar nog niks over de setup zelfMartijn1990 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:53:
En het oogt een stuk mooierOok al staat je center nog lager, het zal ongetwijfeld beter gaan klinken.
Zoals net hierboven al werd gezegd is het een hele mooie combinatie, mooie kleuren, mooie inrichting, past allemaal erg goed bij elkaar
Een TAG McLaren AV30R.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Leuk, een TAG McLaren! Ik heb zelf de AV32R, en m'n pa de AV192R. Geweldige machines! Daar ga je nog een hoop plezier van beleven. Met wat voor eindversterker ga je 'm combineren?Barry|IA schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:28:
Mijn nieuwste aanwinst:
Een TAG McLaren AV30R.
[afbeelding]
Thanksdtjv schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:53:
[...]
Leuk, een TAG McLaren! Ik heb zelf de AV32R, en m'n pa de AV192R. Geweldige machines! Daar ga je nog een hoop plezier van beleven. Met wat voor eindversterker ga je 'm combineren?
De TAG stuurt een zelfgebouwde UcD400 dual-mono eindversterker aan. Nog gewoon stereo dus. Eigenlijk heb ik 'm gekocht om niet in te leveren op stereo kwaliteiten en tóch surround te hebben. Aan surround stel ik minder eisen, dus daarvoor hoeft geen identieke UcD eindversterker te komen. Misschien een 2e hands Rotel, Arcam, of Parasound.. maar dat heeft de tijd.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Die Marantz heeft zeker wel verlichting? Ik heb hier ook een Marantz staan maar dan zonder verlichtingAnoniem: 335724 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:57:
En in de ''hobby kamer'' heb ik het volgende in gebruik:
Marantz MR-230L ( ja ben een vintage liefhebber!)
2x Philips 22RH423
[afbeelding]
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Speakers op stands en je receiver en center van plek omwisselen, dan hoeft je tv niet persé opgehangen te worden, is dat geen optie?Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:04:
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Niet echt. De receiver komt dan klem te staan. Nu zit er achter dat grijze schotje boven de receiver nog ruimte. Het lijkt alsof ie nu ook klem staat, maar hij heeft nog een centimeter of 5 ruimte daar. Anders ben ik bang dat ie te warm gaat worden.Meelobee schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:07:
[...]
Speakers op stands en je receiver en center van plek omwisselen, dan hoeft je tv niet persé opgehangen te worden, is dat geen optie?
Stands komen er sowieso en dan ga ik gelijk die tv ook maar ophangen. Ben nu toch bezig, dan kan ik het maar gelijk goed dan, dan half... Kheb mooie stands gezien, de Aacama Nexus 5i. Die deze week bestellen in Engeland en dan maar eens een ophangsysteem aanschaffen en volgend weekend alles installeren.
Ah ja niet aan de ademruimte voor de receiver gedacht... Dan is ophangen van je tv idd een betere optie. Voor de stands is dit een goeie winkel in Engeland. (Ik heb daar zelf ook een zwarte set besteld.)Rogar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:39:
[...]
Niet echt. De receiver komt dan klem te staan. Nu zit er achter dat grijze schotje boven de receiver nog ruimte. Het lijkt alsof ie nu ook klem staat, maar hij heeft nog een centimeter of 5 ruimte daar. Anders ben ik bang dat ie te warm gaat worden.
Stands komen er sowieso en dan ga ik gelijk die tv ook maar ophangen. Ben nu toch bezig, dan kan ik het maar gelijk goed dan, dan half... Kheb mooie stands gezien, de Aacama Nexus 5i. Die deze week bestellen in Engeland en dan maar eens een ophangsysteem aanschaffen en volgend weekend alles installeren.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Is dat € 80 voor een paar?? Of moet je er 2 bestellen? Dus € 160 in totaal?Meelobee schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:50:
[...]
Ah ja niet aan de ademruimte voor de receiver gedacht... Dan is ophangen van je tv idd een betere optie. Voor de stands is dit een goeie winkel in Engeland. (Ik heb daar zelf ook een zwarte set besteld.)
Anoniem: 85499
Nope.. die is voor 1 paar.Rogar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:17:
[...]
Is dat € 80 voor een paar?? Of moet je er 2 bestellen? Dus € 160 in totaal?
Ik zelf heb de stands van Spectral;
http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/bs-series/
Deze zijn wel stukje duurder, maar wilde zelf zo'n glaslook hebben. Die van Atacama zijn dan ineens duurder.
Heb ze gelijk besteld, komt op € 100 incl. verzenden. Moet ik ze nog opvullen met zand? Welk kan ik het beste gebruiken?Anoniem: 85499 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:24:
[...]
Nope.. die is voor 1 paar.
Ik zelf heb de stands van Spectral;
http://www.spectral.nl/stands/speaker-stands/bs-series/
Deze zijn wel stukje duurder, maar wilde zelf zo'n glaslook hebben. Die van Atacama zijn dan ineens duurder.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Niet? Bij mij verschijn er wel keurig een DTS-logootje in beeld indien van toepassing.Barry|IA schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:00:
[...]
ThanksIk ben er zelf ook zeer blij mee, hoewel ik wel even moet wennen aan het feit dat DD en DTS niet in beeld komt als het signaal aanwezig is.
Of natuurlijk een tweedehands TAG,De TAG stuurt een zelfgebouwde UcD400 dual-mono eindversterker aan. Nog gewoon stereo dus. Eigenlijk heb ik 'm gekocht om niet in te leveren op stereo kwaliteiten en tóch surround te hebben. Aan surround stel ik minder eisen, dus daarvoor hoeft geen identieke UcD eindversterker te komen. Misschien een 2e hands Rotel, Arcam, of Parasound.. maar dat heeft de tijd.
Mag ik trouwens vragen wat je ervoor betaald hebt? Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze tegenwoordig kosten.
Films/spelletjes | |
Receiver | Sony STR-DA54000ES |
Blu-Ray | Sony BDP-S5000ES |
Beamer | Sony VPL-HW10 |
Screen | HomeScreen 256x155cm. 16:9 |
Decoder | Samsung DCB-H360 (Ziggo HD) |
Console 1 | xBox 360 Elite |
Console 2 | Playstation 3 |
Console 3 | Nintende Wii Black |
PC | Core i7 860 / Ati 5870 |
RaceSimGear | Logitech G27 on Playseat |
Front Speakers | 2x B&W 683 |
Side/rear speakers | 4x B&W 685 |
Center speaker | 1x B&W HTM-61 |
Subwoorfers | 4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE) |
Achtergrondmuziek | |
Versterker | Denon PMA-710AE |
PC | Silverstone LC18S / Core i7 860 / Asus Xonar |
Speakers | 2x B&W 685 |
En ja, ik krijg wel eens het verwijt dat ik te veel tijd in deze ruimte doorbreng
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Toevallig nog plekken vrij bij het bedrijf waar u werkt?alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:41:
Maar dit zijn in ieder geval de specs:
You don't say!! Viér subwoofers ook gewoon hè! OMG dat is wel heel erg vet!En ja, ik krijg wel eens het verwijt dat ik te veel tijd in deze ruimte doorbreng.
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 185891
Want vier Quakes wil ik wel eens zien.
Horen is beterAnoniem: 185891 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:45:
Ik stel voor dat je een fototoestel koopt dat van die mooie panorama foto's maakt, dat je middenin je ruimte gaat staan en hop, rondje draaien. Zoals op de reclame.
Want vier Quakes wil ik wel eens zien.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Now I'm a believer, Heaven really exists!alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:41:
Foto's maken is een beetje lastig, heb m'n gear namelijk helemaal verspreidt door de ruimte staan. Maar dit zijn in ieder geval de specs:
Films/spelletjes Receiver Sony STR-DA54000ES Blu-Ray Sony BDP-S5000ES Beamer Sony VPL-HW10 Screen HomeScreen 256x155cm. 16:9 Decoder Samsung DCB-H360 (Ziggo HD) Console 1 xBox 360 Elite Console 2 Playstation 3 Console 3 Nintende Wii Black PC Core i7 860 / Ati 5870 RaceSimGear Logitech G27 on Playseat Front Speakers 2x B&W 683 Side/rear speakers 4x B&W 685 Center speaker 1x B&W HTM-61 Subwoorfers 4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE)
Achtergrondmuziek Versterker Denon PMA-710AE PC Silverstone LC18S / Core i7 860 / Asus Xonar Speakers 2x B&W 685
En ja, ik krijg wel eens het verwijt dat ik te veel tijd in deze ruimte doorbreng.
Graag vandaag nog. Wil wel een foto zien.alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:32:
[...]
Horen is beter. Dat van die panoramafoto is wel een goed idee. Zal ik eens doen.
Liefst geen, speakers moeten al voldoende kunnen leveren zodat je die lelijke blokken niet nodig heb !Brad Pitt schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:53:
[...]
Toevallig nog plekken vrij bij het bedrijf waar u werkt?
[...]
You don't say!! Viér subwoofers ook gewoon hè! OMG dat is wel heel erg vet!
Maar zoals gezegt leuke spec's shots please !
Sowieso vind ik over het algemeen dat een sub er ook wel mooi uitziet.
Wie zegt ze betaalbaar moeten zijn dan ?Martijn1990 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:34:
Ken jij betaalbare speakers die tot de 20 hz gaan dan?
Sowieso vind ik over het algemeen dat een sub er ook wel mooi uitziet.
En ik geef me mening ik zelf vindt het er niet uitzien en ook niet klinken. verder doet iedereen ze ding
En inderdaad, iedereen zijn mening, ben ik het helemaal mee eens.
Haha dat geeft niet hoor, misschien zei ik het ook een beetje te botMartijn1990 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:20:
Het klinkt een beetje aanvallend, nu ik het terug lees, zo was het niet bedoeld. Vroeg mij alleen af of er wel (betaalbare) speakers bestaan die tot de 20 hz doorlopen, wat ik bij films toch wel lekker vind.
En inderdaad, iedereen zijn mening, ben ik het helemaal mee eens.
Ik zelf gebruik al jaren stereo, ik heb nog geen set gehoord 5.1 waarvan ik dacht daar durf ik geld aan uit te geven.
Ben zelf niet echt een audio freak, maar mijn broer zit er dus wel in en die bouwd buizenversterkers etc ( wil niet gelijk zeggen dat die pro is
Maar eigenlijk via hem altijd wel aan leuke stereo setjes gekomen, of via hem gekocht.
Zit zelf met een stell B&W speakers op een leuke rotel versteker voor op me "computer kamer" en op me slaapkamer een leuke set Hepta's Spring II geloof ik even uit me hoofd op een mooie klasse denon versterker.
Zit namelijk te wachten tot het huis uitga en dan een mooie set buizenversterker laten maken, met een nieuwe mooie set speakers erbij en ook daarbij denk ik niet ik voor 5.1 ga.
Maar wie weet spreek ik mezelf dan tegen maar tot nu toe heb ik het nooit fijn gevonden.
Al sta ik er wel voor open als ik die sets zo voorbij zie komen hier denk ik wel van aangezien er meer mensen zijn
Wie zien wel
Om toch een beetje ontopic te blijven: Sinds gister nieuwe speaker kabels (kom maar op elfjes

PS: die gekke boog in de rechter speaker kabel is er inmiddels uit, viel mij op de foto's pas echt op ineens
[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 09-06-2010 17:33 ]
Oh wacht, ik heb het al gevonden...
[ Voor 38% gewijzigd door Verdicampo op 09-06-2010 17:50 ]
Anoniem: 358597
Volgens mij komt het geluid enkel via de Aux en niet via de USB.inztigator schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:57:
Off-topic: is er iemand die mij kan bevestigen dat het geluid via een USB-aansluiting voor Ipod, iPhone e.d. MERKELIJK beter is dan "gewoon" via de analoge input? Of zijn dat overbodige kosten die ik beter in speakers steek?
Ik dacht dat de USB enkel maar voor het lezen en schrijven van data dient
Via een Dock bijvoorbeeld heb je een line-out. NIet echt 'beter' te noemen, maar wel veel harder (volume via line out is niet regelbaar)inztigator schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:57:
Off-topic: is er iemand die mij kan bevestigen dat het geluid via een USB-aansluiting voor Ipod, iPhone e.d. MERKELIJK beter is dan "gewoon" via de analoge input? Of zijn dat overbodige kosten die ik beter in speakers steek?
Als ik op de Pioneer website lees, lijkt het mij dat via de USB ingang de kwaliteit van de muziek verbeterd wordtYvad schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:17:
[...]
Via een Dock bijvoorbeeld heb je een line-out. NIet echt 'beter' te noemen, maar wel veel harder (volume via line out is niet regelbaar)

Certified for Use with the iPhone
The VSX-819H-K is a member of the first family of A/V receivers to be "Works with iPhone" certified. It gives you the option to enjoy everything your iPhone offers, including music, movies, photos and calling features. The receiver's front USB input and included cable make connecting your iPhone easy. When connected, the receiver charges your iPhone automatically.
While you're enjoying your music, your TV will display iTunes® artist, track and time info. Your music and movies will also automatically mute when you receive an incoming phone call, so there's no need to switch your iPhone to airplane mode. And in addition to controlling the music and movies directly from your iPhone, the VSX-819H-K also lets you control your iPhone with the remote and an intuitive on-screen menu.
The receiver features Pioneer's exclusive Advanced Sound Retriever technology, which fills in lost data in compressed music files. What this means is that when you're playing music from your iPhone, iPod or other MP3 player, you'll have music that sounds more like the artist originally intended. And with Auto Level Control, the VSX-819H-K makes sure the volume stays where you want it from song to song.
@ geluid via USB, ik heb zelf een pioneer receiver en daar kan ik een mp3 speler (ipod of iets anders) op aansluiten met alleen een usb kabel en dat werkt prima. Of dat beter en slechter geluid geeft zou ik niet weten.
[ Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 09-06-2010 20:50 ]
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ervaring heb ik hier niet mee, logisch nadenken kan ik echter wel
Of het aansluiten via USB beter geluid geeft als analoog ligt helemaal aan de DAC. Is de DAC van de iPod beter als die van de receiver waar hij op aangesloten is, dan zal analoog waarschijnlijk beter klinken aangezien dan de iPod DAC gebruikt wordt. Is de DAC van de receiver beter, dan zal via USB ws beter klinken, aangezien de receiver dan al het werk doet.
Nou zou je nog kunnen argumenteren dat een analoge kabel minder gevoelig is voor storingen van buitenaf...maar die discussie word elders gevoerd. Bovendien, op een dergelijk kort stukkie kabel denk ik niet dat je bij gelijkblijvende storingsfactoren een erg groot verschil zult gaan merken tussen een analoge en een digitale kabel
Last but not least: in een iPod is simpelweg minder fysieke ruimte voor een goede DAC dan in een receiver. Dat zegt niks over kwaliteit, maar wel over het feit dat de kans dat in een receiver een betere DAC kan kan / zal zitten als in een iPod.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Misschien wil Joep ook een how-to maken ? Ik ben ook wel geintresseerd in z-wave namelijk, en dan vooral i.c.m Windows Mediacenter of stand alone met een Logitech Harmony(525 op dit moment)joepadmiraal schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:23:
[...]
Das inderdaad een goed punt.
Omdat ik alle z-wave apparaten via de computer aanstuur is dat redelijk simpel te realiseren.
Zal als de klep voor de beamer af is wel een nieuw filmpje plaatsen met verbeterde timing.
Want als ik ga zoeken dan vind ik alleen maar X10 en volgens mij is Z-Wave juist een betere opvolger,
ik wil klein beginnen met een:
- pc module (usb interface)
- insteekschakelaar voor schemerlamp
- Dubbele inbouwschakelaar voor normale verlichting
- Deurcontact voor op de voordeur
Vandaag heb ik toevallig een boekje gevonden van HomeEasy bij de bouwmarkt maar dat is volgens mij niet Z-Wave compatible ? (www.homeeasy.eu)
[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 12-06-2010 23:07 . Reden: Meer information ]
Anoniem: 185410
Waarom 4 "instappers" en niet 2 T1's of een B1? Ik kan me voorstellen dat het scheiden van link/rechts sub beter is voor het stereobeeld, maar dat brengt moeilijkheden met de plaatsing van de sub voor de center en de LFE, lijkt me.alexbl69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:41:
4x REL Quake Mk2 (2xfront/center/LFE)[/td]
Was 2 T1's, voor links rechts of 1 B1 voor de LFE niet beter geweest?
Dit is geen kritiek overigens, gewoon nieuwsgierigheid.
ik moet t eerst maar s zien op fotos allemaal hoorAnoniem: 185410 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:26:
[...]
Waarom 4 "instappers" en niet 2 T1's of een B1? Ik kan me voorstellen dat het scheiden van link/rechts sub beter is voor het stereobeeld, maar dat brengt moeilijkheden met de plaatsing van de sub voor de center en de LFE, lijkt me.
Was 2 T1's, voor links rechts of 1 B1 voor de LFE niet beter geweest?
Dit is geen kritiek overigens, gewoon nieuwsgierigheid.
De binnenmuren ontbreken nog.
en de set die erin komt:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zo te zien worden de muurtjes van YTong blokken? Ik zou liever metselwerk met bakstenen hebben
Dit is de 11e etage welke ik tijdens de dag van de bouw bezocht. We mochten niet naar de 14e. Bij mij komen er Faaywanden in: http://www.faay.nl/nl/Exirion schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]
Zo te zien worden de muurtjes van YTong blokken? Ik zou liever metselwerk met bakstenen hebben
Faay is ook goed spul hoorA. Qonsaides schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:17:
[...]
Dit is de 11e etage welke ik tijdens de dag van de bouw bezocht. We mochten niet naar de 14e. Bij mij komen er Faaywanden in: http://www.faay.nl/nl/
Ziet er mooi uit daar, heb je zeker een schitterend uitzicht?
Nou dat lijkt me voor een binnenwand niet echt praktisch. Doe dan maar gewoon van kalkzandsteen.Exirion schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2010 00:18 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Mooie moderne oplossing, en gegarandeerd vlak natuurlijkA. Qonsaides schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:17:
Dit is de 11e etage welke ik tijdens de dag van de bouw bezocht. We mochten niet naar de 14e. Bij mij komen er Faaywanden in: http://www.faay.nl/nl/
Ehh... heb je enig idee hoeveel woningen er zijn met bakstenen binnenmuren? Zeer gebruikelijk en erg solide. Wel meer werk voor de bouwer natuurlijk.DyStiC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:00:
Nou dat lijkt me voor een binnenwand niet echt praktisch. Doe dan maar gewoon van kalkzandsteen.
Nou, als bouwkundige; Nee. Tegenwoordig worden de binnenwanden (dus niet de dragende, woningscheidende en binnenblad van de spouwmuur) opgetrokken van gipsblokken. Anders kalkzandsteen. Bakstenen vind je tegenwoordig alleen maar buiten.Exirion schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:30:
[...]
Mooie moderne oplossing, en gegarandeerd vlak natuurlijk
[...]
Ehh... heb je enig idee hoeveel woningen er zijn met bakstenen binnenmuren? Zeer gebruikelijk en erg solide. Wel meer werk voor de bouwer natuurlijk.
Mooie set trouwens.
Leeg
Repost van de foto's..

Nieuw huis gekocht, dus binnenkort te bewonderen in nieuw huis inclusief het mooi ophangen van de tv etc.
Dit topic is gesloten.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.