Detaiiillls wil ik
Hebben ze nou jou signature eraf geknipt als ik naar het origineel kijk?RoyK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:30:
Eindelijk hangt hij! Bijna 5 meter breed en ruim 2,5 meter hoog in een vergaderruimte somewhere in Veenendaal. De klant heeft interesse in meer tekenwerk! Whoehoeee!!![]()
[afbeelding]
beetje jammer. voor zo'n werk zou jou naam er wel op mogen staan vind ik.
Nee, mijn signature staat verstopt in het gras. Er komt een metalen plaatje naast het artwork te hangen met daar op mijn naam en verhaal, 
LiToKi, ik zal zsm een detail posten.. de high ress versie staat thuis op de pc!
LiToKi, ik zal zsm een detail posten.. de high ress versie staat thuis op de pc!
ah oke, op de versie op je website zag ik deze rechtsboven in de lucht staan, op een stuk wat op de afdruk eraf gevallen is.RoyK schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:59:
Nee, mijn signature staat verstopt in het gras.
Ahh.. ik zie al wat je bedoel. Dat is de pixel versie die ik ooit op een zondag morgen heb getekend. Deze is totaal niet geschikt op afgedrukt te worden. Ik heb er een vector versie van gemaakt zodat we alle kanten op konden qua formaat. Mijn computer stond een uur en een beetje te pruttelen om er een tiff van te maken
Omdat ik nodig toe ben aan een portfolio website ben ik bezig met de opzet. Het wordt sowieso een single-page layout waar de content als ware lijkt te verschuiven.Het is de eerste opzet, dus er kan nog veel veranderen
Alle tips zijn welkom.

Edit: dit was overigens een eerder concept. Twijfel nog over de stijl die ik ga kiezen.

Edit: dit was overigens een eerder concept. Twijfel nog over de stijl die ik ga kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Dannydekr op 15-04-2011 16:04 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
de grijze achtergrond staat niet bij de rest van de plaat, en TING valt niet heel erg op, maar voor de rest is het wel een leuke plaat

Bezig met het maken van een illustratie voor op de muur van de kamer waar onze zoon heen verhuisd. Als hij klaar is laten we het op behang printen en dan de muur ermee behangen natuurlijk
Hij is nog niet helemaal klaar, ik ga nog wat beesten en planten er aan toevoegen. Maar op dit moment vreet het bestand al 2,25GB aan ram volgends photoshop en istie 1GB als het opgeslagen is
Omdat het op behang wat grover mag zijn en het anders toch te zwaar zou zijn werk ik nu op 150dpi, maar doe dat x415cmx245cm.... Dus mijn i5 tabletpc met 4GB doet nog wel eens stotteren.
www.heinyreimes.nl
@RoyK; Waar blijft ie nou? 
@AYCE; Vet! De onderwaterwereld lijkt alleen niet onderwater. Misschien subtiel wat blauwer maken? Of elementen naar mate ze verder op de achtergrond raken wat blauwer maken/minder saturation? Het lijkt sowiezo wat 'vlak' allemaal nu. Terwijl de wolken juist wel een coole highlight/schaduw hebben
.
@AYCE; Vet! De onderwaterwereld lijkt alleen niet onderwater. Misschien subtiel wat blauwer maken? Of elementen naar mate ze verder op de achtergrond raken wat blauwer maken/minder saturation? Het lijkt sowiezo wat 'vlak' allemaal nu. Terwijl de wolken juist wel een coole highlight/schaduw hebben
@RoyK: Erg vet! Blijft ook altijd een goed gevoel/voldoening geven hè als een dergelijk project uitgewerkt wordt 
@xquzive: Downtown logo vind ik er geslaagd, Fish logo ziet er ook goed uit, de schoolopdracht doet me minder, ik vind de schedel er nogal "buiten" vallen.
@Dannydekr: op zich een goed begin, ik zou het geheel wel leterlijk wat meer "verfijnen", met name het menu komt nogal lomp over nu en zou ik wat subtieler maken.
@Ting: de grijze achtergrond doet de illustratie inderdaad niet goed, ik zou deze een andere kleur geven of lichter maken.
@Ayce: Leuk! Maar LiToKi heeft wel gelijk, het onderwater gedeelte lijkt nu vóór het water te vallen.
Edit: misschien een idee om een object te maken in de voorgrond dat zowel onder- als boven water komt en dan bij de scheiding de golfjes er voor door te laten lopen net als bij het bootje?
Het is even geleden dat ik hier gepost heb, maar ben ook veel te druk met vanalles en nog wat.
Hier toch even een paar (al wat oudere) zaken:
Trouwkaart van ons zelf (juni vorig jaar), gedrukt in een rijke zwartbruine PMS en goud. Het goud, de foto's en de donkere "krullen" op de voorzijde zijn voorzien van glansvernis, de rest van matvernis.
De kaart vouwt in drieën (zigzag) waarna een klein deel van de binnenzijde naast de buitenzijde zichtbaar blijft.

Wedding invitation by Floris Bosman
Edit: Heb even een voorbeeld gemaakt hoe de kaart er dichtgevouwen uit ziet:

Wedding invitation Folded by Floris Bosman
Bijbehorende wikkel voor een blikje met gelukskoekjes dat we als bedankje weg gaven:

Fortune cookie wrap by Floris Bosman
Voor onze bruiloft had ik een "photobooth" gebouwd welke 3 foto's nam en deze verwerkte in een vooraf opgemaakte layout waar de gasten dan weer hun boodschap op konden schrijven:
De schermlayout:

Photobooth Ready screen by Floris Bosman
De printlayout (heb mezelf er maar ff ingepropt
):

Fotobooth prints by Floris Bosman
Edit: Dit was de booth die ik gebouwd had (bovenin: camera en studioflitser, midden: laptop, scherm en bedieningsknoppen, onderin: laserprinter)

En tot slot een recenter ontwerp voor een eigen visitekaartje (voor en achterzijde), just for fun:

Business Card by Floris Bosman
Heb in de tussentijd dat ik hier weinig gepost heb ook nog wel wat meer vrije ontwerpen gemaakt, maar daarvoor verwijs ik jullie graag naar mijn (inmiddels al niet meer zo) nieuwe website
@xquzive: Downtown logo vind ik er geslaagd, Fish logo ziet er ook goed uit, de schoolopdracht doet me minder, ik vind de schedel er nogal "buiten" vallen.
@Dannydekr: op zich een goed begin, ik zou het geheel wel leterlijk wat meer "verfijnen", met name het menu komt nogal lomp over nu en zou ik wat subtieler maken.
@Ting: de grijze achtergrond doet de illustratie inderdaad niet goed, ik zou deze een andere kleur geven of lichter maken.
@Ayce: Leuk! Maar LiToKi heeft wel gelijk, het onderwater gedeelte lijkt nu vóór het water te vallen.
Edit: misschien een idee om een object te maken in de voorgrond dat zowel onder- als boven water komt en dan bij de scheiding de golfjes er voor door te laten lopen net als bij het bootje?
Het is even geleden dat ik hier gepost heb, maar ben ook veel te druk met vanalles en nog wat.
Trouwkaart van ons zelf (juni vorig jaar), gedrukt in een rijke zwartbruine PMS en goud. Het goud, de foto's en de donkere "krullen" op de voorzijde zijn voorzien van glansvernis, de rest van matvernis.
De kaart vouwt in drieën (zigzag) waarna een klein deel van de binnenzijde naast de buitenzijde zichtbaar blijft.

Wedding invitation by Floris Bosman
Edit: Heb even een voorbeeld gemaakt hoe de kaart er dichtgevouwen uit ziet:

Wedding invitation Folded by Floris Bosman
Bijbehorende wikkel voor een blikje met gelukskoekjes dat we als bedankje weg gaven:

Fortune cookie wrap by Floris Bosman
Voor onze bruiloft had ik een "photobooth" gebouwd welke 3 foto's nam en deze verwerkte in een vooraf opgemaakte layout waar de gasten dan weer hun boodschap op konden schrijven:
De schermlayout:

Photobooth Ready screen by Floris Bosman
De printlayout (heb mezelf er maar ff ingepropt

Fotobooth prints by Floris Bosman
Edit: Dit was de booth die ik gebouwd had (bovenin: camera en studioflitser, midden: laptop, scherm en bedieningsknoppen, onderin: laserprinter)

En tot slot een recenter ontwerp voor een eigen visitekaartje (voor en achterzijde), just for fun:

Business Card by Floris Bosman
Heb in de tussentijd dat ik hier weinig gepost heb ook nog wel wat meer vrije ontwerpen gemaakt, maar daarvoor verwijs ik jullie graag naar mijn (inmiddels al niet meer zo) nieuwe website
[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 29-04-2011 17:01 ]
Een tip voor de webdesigners hier: Stop met het gebruiken van Lorum ipsum of iets dergelijks. Deed ik vroeger ook, maar je ontwerp gaat veel meer leven (en later hoef je geen dingen aan te passen omdat teksten te groot / te klein zijn) en wordt een stuk duidelijker wanneer je echte content gebruikt
.
Waarom stoppen met Lorum ipsum? Het is een prima alternatief voor wanneer je nog geen content hebt.TheJVH schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:22:
Een tip voor de webdesigners hier: Stop met het gebruiken van Lorum ipsum of iets dergelijks. Deed ik vroeger ook, maar je ontwerp gaat veel meer leven (en later hoef je geen dingen aan te passen omdat teksten te groot / te klein zijn) en wordt een stuk duidelijker wanneer je echte content gebruikt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Lorem Ipsum wordt toch gebruikt omdat echte content gaat afleiden van het ontwerp omdat je de tekst gaat lezen door het gebruik van Loren Ipsum let je veel meer op de vormgeving ervan.TheJVH schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:22:
Een tip voor de webdesigners hier: Stop met het gebruiken van Lorum ipsum of iets dergelijks. Deed ik vroeger ook, maar je ontwerp gaat veel meer leven (en later hoef je geen dingen aan te passen omdat teksten te groot / te klein zijn) en wordt een stuk duidelijker wanneer je echte content gebruikt.
Anways een ontwerp voor een voetbal vereniging:

p.s. waarom moet je op got nog steeds zelf je plaatjes thumbnailen echt omslachtig op andere fora gebeurt dat gewoon zelf.
Oh en tevens ergenis 2 dat een link in hetzelfde venster opent ik snap dat het volgens HTML Strict zo moet maar ik erger me er groen en geel aan. Soms denk ik het plaatje af te sluiten sluit ik heel de website af kan dit niet in de opties verwerkt worden ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door 2020Media op 30-04-2011 14:54 ]
May Lyssa aid you

Bij deze de laatste versie. Op zich snap ik het commentaar wel betreffende het onderwater minder onderwater aanvoelt ten opzichte van bovenwater en kan ik me er wel in vinden.
Enkel moet alles wel gewoon duidelijk en kleurrijk zijn voor mijn 3 jarige zoon die zich minder druk maakt om hoe goed dat het klopt, maar dat het er gewoon leuk uit ziet en veel aan te zien is
Wil niet zeggen dat ik alsnog niet wil experimenteren, met wat verschillende opties natuurlijk.
[ Voor 81% gewijzigd door AYCE op 01-05-2011 09:59 ]
www.heinyreimes.nl
Wat je kunt doen is verder gelegen stukken blauwer maken dan objecten die dichterbij zijn, zo behoudt je je vrolijke kleurtjes en zorg je ook voor wat meer diepte.

Misschien wel, maar op dit moment vind ik het zo wel iets te storend, maar het is wel iets waar ik iets mee kan. Maar probeer de karakters zoveel mogelijk te ontzien...DapperKonijntje schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:02:
Wat je kunt doen is verder gelegen stukken blauwer maken dan objecten die dichterbij zijn, zo behoudt je je vrolijke kleurtjes en zorg je ook voor wat meer diepte.
[afbeelding]
Hierbij een andere optie waar ik mee speelde door een lichte zweem voor en achter de karakters voorbij te laten komen in een soort golf beweging.

www.heinyreimes.nl
ziet er leuk uit.Storm90 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:32:
Bezig met een nieuwe layout voor mijn weblog. Ik ben van plan mijn website volledig te richten op het bloggen. Mijn portfolio zal binnenkort op een andere website te zien zijn.
[afbeelding]
Hij is nog niet helemaal af, maar als jullie al tips hebben waar ik aan kan werken, graag!
Zelf geschreven thema? of gebaseerd op een bestaand?
Supermooi. Het is echt iets unieks, wel jammer dat het echte unieke aspect, jij en je vrouw, mistfloriske.nl schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:39:
..
...
[ Voor 0% gewijzigd door Aloys op 02-05-2011 22:32 . Reden: Ik moet natuurlijk wel correct Nederlands typen. ]
Ja dat is zelf gephotoshopt. En dat zal gebouwd worden in HTML5 icm CSS3 in Wordpress.M a r c o schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:25:
[...]
ziet er leuk uit.
Zelf geschreven thema? of gebaseerd op een bestaand?
De reden waarom Lorum Ipsum waardeloos is, is omdat de content juist deel uit moet maken van de site. Het probleem is dat jullie je veels te veel focussen op het ontwerp, terwijl het ontwerp de content moet ondersteunen. Dat kan je alleen bereiken door te werken met bestaande content. Ga je plaatjes in je posts zetten? Zo'n strakke zwarte layout kan leuk zijn, maar wanneer je een dik felgekleurd plaatje in je posts zet, haalt het heel je ontwerp onderuit.
Denk je dat de website van de New York Times z'n design had kunnen maken met Lorum Ipsum? (http://www.nytimes.com/)
Smashing Magazine ontworpen met Lorum Ipsum? Denk het niet
. (http://www.smashingmagazine.com/)
Het is heel makkelijk om Lorum ipsum te gebruiken. Je hoeft geen moeite te doen om tekst neer te zetten, en je hebt snel wat opvulling. Het is ook geen probleem om Lorum Ipsum te gebruiken in het beginstadium (na schetsen) van ontwerp.
Wanneer je net iets verder gaat en eigenlijk in het eindstadium komt van je ontwerp, moet je je eigen content erin zetten. Waarom komt iemand op jouw site? Volgens mij omdat hij jouw content wil bekijken. Hoe weet jij of jouw design de content goed laat zien? Juist, door je eigen content te gebruiken in je ontwerp.
Om op het ontwerp van Erik0 te reageren (die ook dummy tekst gebruikt): Waarom gebruik je niet de content van je huidige blog? Je maakt je ontwerp realistischer en weet gelijk hoe jouw content in het design past.
Een simpel voorbeeld wat een studiegenoot mee had gemaakt op stage:
Hij moest een concept verzinnen / ontwerpen om documenten te visualiseren. Hij had een tijdlijn verzonnen met daarop de documenten op de datum waarop ze gemaakt werden (1960, 1983, 2001, etc). Heel leuk idee, ontwerpen zagen er prachtig uit, mooi overzichtelijk, etc.
Helaas bleek dat bijna alle documenten uit 2010 kwamen en één document uit 1960. Bijna alles zat dus flink op elkaar geprakt, en allemaal door fake content...
Denk je dat de website van de New York Times z'n design had kunnen maken met Lorum Ipsum? (http://www.nytimes.com/)
Smashing Magazine ontworpen met Lorum Ipsum? Denk het niet
Het is heel makkelijk om Lorum ipsum te gebruiken. Je hoeft geen moeite te doen om tekst neer te zetten, en je hebt snel wat opvulling. Het is ook geen probleem om Lorum Ipsum te gebruiken in het beginstadium (na schetsen) van ontwerp.
Wanneer je net iets verder gaat en eigenlijk in het eindstadium komt van je ontwerp, moet je je eigen content erin zetten. Waarom komt iemand op jouw site? Volgens mij omdat hij jouw content wil bekijken. Hoe weet jij of jouw design de content goed laat zien? Juist, door je eigen content te gebruiken in je ontwerp.
Om op het ontwerp van Erik0 te reageren (die ook dummy tekst gebruikt): Waarom gebruik je niet de content van je huidige blog? Je maakt je ontwerp realistischer en weet gelijk hoe jouw content in het design past.
Hij moest een concept verzinnen / ontwerpen om documenten te visualiseren. Hij had een tijdlijn verzonnen met daarop de documenten op de datum waarop ze gemaakt werden (1960, 1983, 2001, etc). Heel leuk idee, ontwerpen zagen er prachtig uit, mooi overzichtelijk, etc.
Helaas bleek dat bijna alle documenten uit 2010 kwamen en één document uit 1960. Bijna alles zat dus flink op elkaar geprakt, en allemaal door fake content...
Bedankt voor de tipTheJVH schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:47:
De reden waarom Lorum Ipsum waardeloos is, is omdat de content juist deel uit moet maken van de site. Het probleem is dat jullie je veels te veel focussen op het ontwerp, terwijl het ontwerp de content moet ondersteunen. Dat kan je alleen bereiken door te werken met bestaande content. Ga je plaatjes in je posts zetten? Zo'n strakke zwarte layout kan leuk zijn, maar wanneer je een dik felgekleurd plaatje in je posts zet, haalt het heel je ontwerp onderuit.
Smashing Magazine ontworpen met Lorum Ipsum? Denk het niet. (http://www.smashingmagazine.com/)
Maar ik heb hier al rekening mee gehouden in dit ontwerp
Thx! ..... mijn vrouw en ik zijn beide niet zo camerageil vandaar dat we er zelf niet op staanAloys schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:30:
[...]
Supermooi. Het is echt iets unieks, wel jammer dat het echte unieke aspect, jij en je vrouw, mist. Super!
Edit: de ringen daarentegen zijn wel onze eigen verlovingsringen, de auto is daadwerkelijk de auto waar we in gereden hebben die dag, de kapel en het raadhuis zijn de 2 trouwlocaties, dus al met al is de kaart ondanks dat we er zelf niet op staan toch gepersonaliseerd.
@mods: is het overigens geen idee om net als bij F&V/FVM een topic"waarschuwing" toe te voegen waarin mensen er op gewezen worden dat het wel zo fair is om ook op het werk dat anderen posten te reageren ipv alleen eigen werk te posten?
Anderen vinden het net zo fijn om comments te krijgen als jij zelf namelijk
In F&V heb ik, samen met vele anderen, ook al voorgenomen niet te reageren op mensen die zelf ook niet op anderen reageren en dat werkt best goed!
[ Voor 24% gewijzigd door floriske.nl op 03-05-2011 08:52 ]
Over jou afbeelding:ZypherNL schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 14:22:
[...]
Lorem Ipsum wordt toch gebruikt omdat echte content gaat afleiden van het ontwerp omdat je de tekst gaat lezen door het gebruik van Loren Ipsum let je veel meer op de vormgeving ervan.
Qua afleiding heb je gelijk, en hoef je niet de echte content te gebruiken. Wat ik wel aanraad is om steeds andere alinea's lorum ipsum te gebruiken, zodat de tekst niet op elke alinea precies hetzelfde uitkomt. Dat is in gewone tekst ook niet zo, op die manier krijg je een beter beeld en kan je beter een keuze maken voor lettertype/ stijl en grootte.
Probleem is dat als je voor klanten werkt je content vaak pas erg laat aankomt.TheJVH schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:47:
De reden waarom Lorum Ipsum waardeloos is, is omdat de content juist deel uit moet maken van de site. Het probleem is dat jullie je veels te veel focussen op het ontwerp, terwijl het ontwerp de content moet ondersteunen.
Tuurlijk wil je idealiter je site ontwerpen rond bestaande content, maar als die niet mogelijk is kun je wel de suggestie wekken van een realistisch vormgegeven site met lorem ipsum.
Daarnaast wil je je frontend ook kunnen testen met extreme invoer (bij een CMS weet je immers nooit wat er in komt) en is het fijn wat realistische tekst te kunnen genereren.
Wel een interessant artikel overigens in dit opzicht van een vakgenoot: http://www.jeroenhulscher.nl/2010/het-lijstenmakersgilde/
Dat merkte ik inderdaad ook nog op, daarom zal het ook niet zo'n probleem zijn. Ik vroeg mij bijvoorbeeld af of je bij elk item wel genoeg tekst zou hebben, maar dat is dus wel zo. Ook heb je overal een plaatje bij, dus dat is ook geen probleemStorm90 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:37:
[...]
Bedankt voor de tipEn wat je zegt klopt wel grotendeels, ik heb het zelf al eens meegemaakt. Een eerder ontwerp zag er leuk uit maar de uiteindelijke content was veel kleiner, hierdoor zag de gehele pagina er anders (minder mooi) uit.
Maar ik heb hier al rekening mee gehouden in dit ontwerpHet ontwerp is een re-design, ik ken mijn content al omdat het al bestaat en online staat. Het wordt nu alleen in een ander jasje gestopt. Als je goed kijkt, zie je ook dat ik puur en alleen lorem ipsum tekst heb gebruikt voor de intro tekst. No problemo dus
Zelf ook een nieuwe portfolio website ontworpen:

Hij is in dezelfde stijl als m'n CV en het wordt dan ook m'n eigen huisstijl. Visitekaartje ed worden ook allemaal in deze stijl gemaakt
Lekker strak, hoewel ik nog niet zeker weet of hij niet te saai is, maar dat zien we wel als hij in Wordpress is gebouwd als thema
Persoonlijk vind ik 'm een beetje te saai, maar dat is mijn mening. Maar dat komt hoofdzakelijk door het kleurgebruik denk ik, ik vind het wat oubollig. Maar je kan er vast wat leuks van maken. Ik zou het persoonlijk dan helemaal een wat "ouderwets/versleten" tint geven, door er bijvoorbeeld een bepaalde textuur in te verwerken (een versleten muur ofzo).Zelf ook een nieuwe portfolio website ontworpen:
http://tweakers.net/ext/f/2fX9dj5T1MiG3EE8OVHYKuD0/thumb.jpg
Hij is in dezelfde stijl als m'n CV en het wordt dan ook m'n eigen huisstijl. Visitekaartje ed worden ook allemaal in deze stijl gemaakt.
Lekker strak, hoewel ik nog niet zeker weet of hij niet te saai is, maar dat zien we wel als hij in Wordpress is gebouwd als thema. Het is in ieder geval een goede vervanger van m'n huidige (oude) showcase die zonder CMS of PHP is gebouwd...
Ben het met Erik0 eens. Nu is het te saai...er mist wat. Zoek eens op textures ja of leuke brushes. En anders ff inspiratie ergens opdoen.
Zou toch wel eerst je ontwerp in orde maken alvorens om te zetten naar WP theme. Scheelt je werk...
En zie Engels en Nederlands door elkaar...maar het is nog ontwerp he
.
Zou toch wel eerst je ontwerp in orde maken alvorens om te zetten naar WP theme. Scheelt je werk...
En zie Engels en Nederlands door elkaar...maar het is nog ontwerp he
[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 03-05-2011 22:23 ]
Engels en Nederlands klopt, zit nog te twijfelen in welke taal ik het wil doen. Later wil ik misschien stage lopen in het buitenland en dan is het wellicht handig om m'n site in het engels te hebben. Artikelen maken doe ik dan wel weer liever in het Nederlands...
maak je toch een en/nl knop en die je 2 verschillende talen.
De 45 graden hoeken doen het ook nogal jaren 90 lijken. Daarnaast het kleurgebruik (grijs/geel doet denken aan een bouwbedrijf), maar ook de dikte van alles. Veel grote letters, dikke lijnen en brede marges doen het wat amateuristisch overkomen.Storm90 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:10:
[...]
Persoonlijk vind ik 'm een beetje te saai, maar dat is mijn mening. Maar dat komt hoofdzakelijk door het kleurgebruik denk ik, ik vind het wat oubollig. Maar je kan er vast wat leuks van maken. Ik zou het persoonlijk dan helemaal een wat "ouderwets/versleten" tint geven, door er bijvoorbeeld een bepaalde textuur in te verwerken (een versleten muur ofzo).
Wat ik vooral mis is finesse en detail.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 14:26 ]
Klopt, en hoe langer ik er zelf naar kijk, hoe lelijker ik het vind worden...
De stijl is ontworpen voor m'n CV, en op papier werkt het heel goed, maar op het scherm lijkt het inderdaad nergens op...
Lets start all over again
.
De stijl is ontworpen voor m'n CV, en op papier werkt het heel goed, maar op het scherm lijkt het inderdaad nergens op...
Lets start all over again
Voor mijn nieuwe macbookpro wil ik een skin hebben. Nu kan ik maar niet kiezen, omdat er natuurlijk zoveel mogelijkheden zijn. Toen kwam ik met dit idee:

Bulletholes!! De achtergrond kleur komt overeen met die van de macbook, om zo een realistisch effect te geven. Het werkt meteen als bescherming, en tegelijkertijd geeft het iets aparts mee. Go or een No Go?
Edit: Of een van deze 3 ? Welke geeft het coolste effect:

Bulletholes!! De achtergrond kleur komt overeen met die van de macbook, om zo een realistisch effect te geven. Het werkt meteen als bescherming, en tegelijkertijd geeft het iets aparts mee. Go or een No Go?
Edit: Of een van deze 3 ? Welke geeft het coolste effect:

[ Voor 57% gewijzigd door Pablo11392 op 05-05-2011 15:16 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Als jij t leuk vind is het zeker een Go. Vind t wel grappig ook eigenlijk.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ja het ging er meer om dat het er wel een beetje uitziet. Dat het dus wel kogelgaten lijken weet je. Maar aan je reactie te horen is dit dus geen probleemRZor schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:02:
Als jij t leuk vind is het zeker een Go. Vind t wel grappig ook eigenlijk.
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White
Vind ze er erg realistisch uitzien!
De eerste meer dan de tweede overigens. De schaduw maakt het juist een beetje fake.
De eerste meer dan de tweede overigens. De schaduw maakt het juist een beetje fake.
[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 14:57 ]
Naar mijn idee juist wat echter, want het metaal is natuurlijk een beetje omgekruld dus moet er wel schaduw aanwezig zijn. Maar heb inmiddels wat andere versies toegevoegdBosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:56:
Vind ze er erg realistisch uitzien!
Als een skin een sticker is, moet je er rekening mee houden dat je verwacht dat highlights zou verplaatsen/draaien bij het bewegen van je macbook.
Als het dus een optie is, zou ik een transparante achtergrond pakken.
Het is een sticker. Ja volgens de site : "GelaSkins are thin, laminated vinyl decals designed as scratch protection from everyday wear and tear. The 3M adhesive is repositionable, and won't leave any residue when you choose to remove it. GelaSkins are not cases, they are skins. "D-rez schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:46:
Als een skin een sticker is, moet je er rekening mee houden dat je verwacht dat highlights zou verplaatsen/draaien bij het bewegen van je macbook.
Helaas is het niet mogelijk om een transparante achtergrond te nemen. Dit kan wel via een andere site, maar dan kan je zelf niets ontwerpen. Maar wat bedoel je precies met highlights dan?
Houd maar eens verschillende verwerpen vast en beweegt deze. Let dan hoe het licht reflecteerd. Een volledig vlak object, reageert heel anders dan een oppervlakte met reliëf. Zeker een gebouchoneerde staalplaat zal in jou geval erg nep overkomen.
Ja, maar dan zou je bij elke skin/afbeelding rekening moeten houden met de highlights... Dan heb je er ook geen lol meer aan. Als je bijvoorbeeld een huis met een raam erop zou zetten, en je kantelt je macbook dan reflectereert het raam ook niet mee toch? Maar je wilt toch wel het huis laten zien. Of snap ik het ff niet hoe jij het bedoeld... Hoe zou ik het er dan wel realistisch uit kunnen laten zien?D-rez schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:08:
Houd maar eens verschillende verwerpen vast en beweegt deze. Let dan hoe het licht reflecteerd. Een volledig vlak object, reageert heel anders dan een oppervlakte met reliëf. Zeker een gebouchoneerde staalplaat zal in jou geval erg nep overkomen.
Volgens mij bedoelt hij precies wat jij zegt pablo ...
Met een transparante achtergrond heb je echte schaduw want je nu niet hebt. Maar zoals je zelf aangeeft met je huis voorbeeld vind ik het een beetje overdreven om zover door te denken.
Op het eerste gezicht zijn de kogel gaten erg goed gedaan. Alleen de "vegen" lijkt het alsof de ene naar links beweegt en de andere naar onder, etc. Ik zou gewoon voor vaste schadow gaan want het is toch echt nep.
Of je pakt een gun en gaat voor echte kogel gaten.
Met een transparante achtergrond heb je echte schaduw want je nu niet hebt. Maar zoals je zelf aangeeft met je huis voorbeeld vind ik het een beetje overdreven om zover door te denken.
Op het eerste gezicht zijn de kogel gaten erg goed gedaan. Alleen de "vegen" lijkt het alsof de ene naar links beweegt en de andere naar onder, etc. Ik zou gewoon voor vaste schadow gaan want het is toch echt nep.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Ik zou de maat van de kogels zo nemen dat ze een realistische grootte hebben op je Macbook. Het is wel mooi om er zoveel op te plakken, maar dan worden het een soort speelgoedkogels of een soort hagel en dat lijkt me niet de bedoeling.
Deze maat vind ik persoonlijk net groot genoeg. Ik kan ze helaas niet groter maken omdat dit afbeeldingen zijn van 250x 250 ofzo. Als ik ze groter maak zijn ze niet meer scherp... Dit is ook de enigste bullet brush set die ik kon vinden op google. Maarja ik ga het zo laten als dat het is, want anders komt er nooit een einde aan..Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:11:
Ik zou de maat van de kogels zo nemen dat ze een realistische grootte hebben op je Macbook. Het is wel mooi om er zoveel op te plakken, maar dan worden het een soort speelgoedkogels of een soort hagel en dat lijkt me niet de bedoeling.
En wat als je nog geen echte content hebt aangeleverd gekregen van de klant? Als ik een website maak voor een poelier, dan ga ik er geen tekst in zetten van een supermarkt, dat werkt niet. Het moet aansluiten op de website, dus dan maar een neutrale tekst, zoals Lorem ipsum.TheJVH schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:47:
Smashing Magazine ontworpen met Lorum Ipsum? Denk het niet. (http://www.smashingmagazine.com/)
De daadwerkelijke content is volgens mij ook niet essentieel, maar je moet weten wat voor content je wilt gaan gebruiken om je verhaal te vertellen. Inderdaad, wil je afbeeldingen gebruiken? Wil je ergens een lijst met nuttige links? Waar komt een tekstblok en waar komen catch phrases of slogans?
Maar nog steeds, als ik een tekstblok definieer in een design vul ik die 9 van de 10 keer niet met echte content, maar met lorem ipsum, omdat het sneller en eenvoudiger is, en zoals eerder gemeld, ik de content vaak nog niet exact heb.
Bovendien weet ik wat voor content er in dat vlak komt. Als ik ergens een blog post definieer maakt het niet uit wat de content daarvan is, alleen hoe veel content, hoe die opgemaakt is en hoe die zich verhoudt tot de andere content en de layout.
Maar nog steeds, als ik een tekstblok definieer in een design vul ik die 9 van de 10 keer niet met echte content, maar met lorem ipsum, omdat het sneller en eenvoudiger is, en zoals eerder gemeld, ik de content vaak nog niet exact heb.
Bovendien weet ik wat voor content er in dat vlak komt. Als ik ergens een blog post definieer maakt het niet uit wat de content daarvan is, alleen hoe veel content, hoe die opgemaakt is en hoe die zich verhoudt tot de andere content en de layout.
Voor een nieuw websiteconcept hebben we de naam TR33 geregistreerd. Ben vandaag wezen knutselen en kwam met het volgende ontwerp:

Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie?
Ik denk het voor je logo mooier is (strakker) als je de schaduw weglaat. Misschien het 3d effect ook wel.
Edit: dit hangt natuurlijk ook af van het design van je webpagina
.
Edit: dit hangt natuurlijk ook af van het design van je webpagina
[ Voor 26% gewijzigd door Aloys op 09-05-2011 20:46 ]
Ik zou je een paar dingen aanraden:
- 3D-vormen kunnen, maar probeer dan vector-3D. Zie bijvoorbeeld dit.
- Die bevel op je boom vind ik persoonlijk erg vies en niets toevoegend.
- Gebruik het woord TR33 maar één keer. Of in de boom, of ernaast.
- Beperk het aantal kleuren.
- Gebruik bij voorkeur geen dropshadows. Zodra je je logo ergens gaat toepassen komen er vanzelf wel effecten overheen; denk aan borduren, printen op glanzend materiaal, op een website plaatsen. Ontwerp nu eerst alleen de basis, zonder effecten.
- Beperk het aantal lettertypen. Ik zie er nu zo al 4, volgens mij.
- Heeft je TR33 wat met appelbomen (niet ver van de stam, appeltje voor de dorst, simpele verkoop) of met bomen (groen, eco, milieuvriendelijk, duurzaam, groei)?
- Maak van je logo geen knellend puzzelstuk. Less is more. Liever door weglaten vormen creeëren, dan ze zo geforceerd tot 'n boompje in elkaar drukken.
Ik vind je appeltje leuk, mits het bij je doel past. Anders zou ik zeggen: er zijn al honderden bedrijven met 'n appeltje en een boompje en 'n veel beter idee erachter, so leave it.
- 3D-vormen kunnen, maar probeer dan vector-3D. Zie bijvoorbeeld dit.
- Die bevel op je boom vind ik persoonlijk erg vies en niets toevoegend.
- Gebruik het woord TR33 maar één keer. Of in de boom, of ernaast.
- Beperk het aantal kleuren.
- Gebruik bij voorkeur geen dropshadows. Zodra je je logo ergens gaat toepassen komen er vanzelf wel effecten overheen; denk aan borduren, printen op glanzend materiaal, op een website plaatsen. Ontwerp nu eerst alleen de basis, zonder effecten.
- Beperk het aantal lettertypen. Ik zie er nu zo al 4, volgens mij.
- Heeft je TR33 wat met appelbomen (niet ver van de stam, appeltje voor de dorst, simpele verkoop) of met bomen (groen, eco, milieuvriendelijk, duurzaam, groei)?
- Maak van je logo geen knellend puzzelstuk. Less is more. Liever door weglaten vormen creeëren, dan ze zo geforceerd tot 'n boompje in elkaar drukken.
Ik vind je appeltje leuk, mits het bij je doel past. Anders zou ik zeggen: er zijn al honderden bedrijven met 'n appeltje en een boompje en 'n veel beter idee erachter, so leave it.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verklein 'm eens en kijk dan of 'ie nog steeds goed werkt. Want ik denk van niet
Hij's nu te complex voor een logo, als je het mij vraagt. Maak de T gewoon 2D/plat en doe wat minder met schaduwen.
The devil is in the details.
Goede punten. Ik zal er mee aan de slag gaan.
Het leek mij overigens niet heel duidelijk dat de letters van TR33 ook in het boompje zitten, maar ik zal gewoon eens twee voorbeelden maken om te kijken wat het beste oogt.
Overigens ben ik het eens over de overbodige appel, die zal ik plukken
Ik zal een nieuwe versie binnenkort posten!
Het leek mij overigens niet heel duidelijk dat de letters van TR33 ook in het boompje zitten, maar ik zal gewoon eens twee voorbeelden maken om te kijken wat het beste oogt.
Overigens ben ik het eens over de overbodige appel, die zal ik plukken
Ik zal een nieuwe versie binnenkort posten!
Verwijderd
Ben bezig met een covertje voor de nog te verschijnen film TF3.
Bovenaan de achterzijde moet nog een quote of tagline komen.
Heb voor de front de volgende 3 posters gecombineerd:

En hier het voorlopige resultaat:
Bovenaan de achterzijde moet nog een quote of tagline komen.
Heb voor de front de volgende 3 posters gecombineerd:

En hier het voorlopige resultaat:

Ik heb even een vraag ter nieuwsgierigheid over Photoshop.
Kan ik guidelines per layer instellen?
Kan ik guidelines per layer instellen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ziet er goed uit mr.plaspop. Alleen het logo zou is minder imho. Ik zou het originele logo behouden.
Ik mis ook die lekkere chick op de voorkant
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Die lekkere chick komt er inderdaad misschien nog wel opLoev schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:
Ziet er goed uit mr.plaspop. Alleen het logo zou is minder imho. Ik zou het originele logo behouden.
En wat bedoel je precies met het logo? Bedoel je dat hij op 2 regels staat ipv op 1 regel?
Dat heb ik expres zo gedaan zoals de originele TF

Edit (14 mei 2011) Hier nog even een update:

en even een close up:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 17:28 . Reden: toevoeging van update ]
Ik ben bezig geweest met het TR33 logo, en ik ben toch een andere kant opgegaan met het ontwerp. Ik vind toch nog steeds dat het gebruik van de letters/cijfers om een boom te vormen goed staat, maar heb het concept nu anders uitgevoerd:

Graag wederom jullie mening

Graag wederom jullie mening
Verwijderd
Ik denk dat het oorspronkelijke commentaar over herkenbaarheid op afstand blijft staan. Deze versie ziet er vanuit mijn ooghoeken een beetje saai en algemeen uit en mensen kijken nou eenmaal het grootste deel van de tijd niet direct naar iets dergelijks. Het is vooral een herkenningspunt.
Je vorige versie vond ik ook aanzienlijk frisser en spannender. Doordat de letters zo ver uit elkaar staan ziet het er nog heel erg uit als een opmaak en niet als een coherent geheel.
Ik vond je vorige versie fijner
Je vorige versie vond ik ook aanzienlijk frisser en spannender. Doordat de letters zo ver uit elkaar staan ziet het er nog heel erg uit als een opmaak en niet als een coherent geheel.
Ik vond je vorige versie fijner

Ik vind deze versies al een stuk braver en serieuzer.
Volgens mij heb je al een best mooi geheel als je alleen dat gestileerde boompje, zwart op wit, laat staan.
Dan zou je nog eens wat kunnen gaan finetunen aan de hoekjes waar die 3's de R raken. Ook zou je kunnen kijken of je onderaan de 3's nog een haakje van de T kan laten uitsteken, dan kan de stok van de T korter. Dan wordt het al een compacter logo.
Volgens mij heb je al een best mooi geheel als je alleen dat gestileerde boompje, zwart op wit, laat staan.
Dan zou je nog eens wat kunnen gaan finetunen aan de hoekjes waar die 3's de R raken. Ook zou je kunnen kijken of je onderaan de 3's nog een haakje van de T kan laten uitsteken, dan kan de stok van de T korter. Dan wordt het al een compacter logo.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
heeft iemand tips (suggesties voor filter etc.) hoe je het beste seamless textures kunt maken?
Ik zoek een soort plugin/filter die mijn actieve scherm dupliceert, zodat een afbeelding direct gekopieerd wordt aan de zijkanten/bovenkant (en dus kunt zien of iets seamless aansluit)
Eigenlijk een toepassing als deze; http://www.mediachance.com/pseam/ maar dan geïntegreerd in photoshop.
ben bezig met maken van textures voor daken;
Ik zoek een soort plugin/filter die mijn actieve scherm dupliceert, zodat een afbeelding direct gekopieerd wordt aan de zijkanten/bovenkant (en dus kunt zien of iets seamless aansluit)
code:
1
2
3
| Kopie - kopie - kopie kopie - orgineel - kopie kopie - kopie - kopie |
Eigenlijk een toepassing als deze; http://www.mediachance.com/pseam/ maar dan geïntegreerd in photoshop.
GCT-Game Textures Roof | ||
![]() | ![]() |
@Dark Blue en @Camacha:
Jullie meningen verschillen wel een beetje
thanks voor de feedback, ik ga iig nog even aan de lijnen van dat boompje werken zoald DB voorstelde en maak misschien wat verschillende ontwerpen. Ben zelf toch ook nog niet geheel tevreden. Vond in ieder geval het vorige ontwerp te speels, richting kinderachtig.
Jullie meningen verschillen wel een beetje
Ik ken een degelijke plugin voor photoshop niet, maar kan je er niet gewoon een pattern van maken en deze in een canvas van precies X keer groter met je bucket vullen? Dan krijg je hetzelfde effect volgens mij..himlims_ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:04:
heeft iemand tips (suggesties voor filter etc.) hoe je het beste seamless textures kunt maken?
code:
1 2 3 Kopie - kopie - kopie kopie - orgineel - kopie kopie - kopie - kopie
GCT-Game Textures Roof [afbeelding] [afbeelding]
dat kan, dat geeft 't zelfde effect maar;
nadeel is dat je steeds opnieuw een pattern moet maken, fillen en kijken of deze aansluit.
terug naar je document, aanpassingen maken. opnieuw pattern defigneren, fillen en kijken of de aanpassingen voldoende zijn. terug naar je document ....
al met al niet handig in 't gebruik, ik wil direct zien of een document seamless aansluit. Kan me niet voorstellen dat er niet zo'n functie is (of plugin). Die toepassing photoseam doet perfect wat ik wil - alleen ontbreken daar de nodige tools en workflow om daarmee te creeeren wat ik wil.
nadeel is dat je steeds opnieuw een pattern moet maken, fillen en kijken of deze aansluit.
terug naar je document, aanpassingen maken. opnieuw pattern defigneren, fillen en kijken of de aanpassingen voldoende zijn. terug naar je document ....
al met al niet handig in 't gebruik, ik wil direct zien of een document seamless aansluit. Kan me niet voorstellen dat er niet zo'n functie is (of plugin). Die toepassing photoseam doet perfect wat ik wil - alleen ontbreken daar de nodige tools en workflow om daarmee te creeeren wat ik wil.
@macus,
waarom maak je ze zo complex? Een logo moet uit blinken in eenvoud.

door al die krullen binnen de boom, lijkt het bij jou imho meer op een sleutel dan een boom.

door al die krullen binnen de boom, lijkt het bij jou imho meer op een sleutel dan een boom.
[ Voor 22% gewijzigd door D-rez op 16-05-2011 12:19 ]
omdat in die boom de R en 33 staat.D-rez schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:16:
@macus,
[afbeelding]
Dat weet ik. Maar op het eerste zicht lijkt het gewoon op een sleutel.
Al vind ik de boom wel genoeg op een boom lijken (D-rez schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:16:
@macus,
[afbeelding]
En toch zou ik even testen met een solid fill op je hele boom, want die dunne lijntjes vallen volledig om. En dan van je tr33 word een optioneel element maken. Een goed beeldmerk heeft geen letters nodig om herkenbaar te zijn.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Misschien heb ik wel de oplossing voor jemacuz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:00:
@Dark Blue en @Camacha:
Jullie meningen verschillen wel een beetjethanks voor de feedback, ik ga iig nog even aan de lijnen van dat boompje werken zoald DB voorstelde en maak misschien wat verschillende ontwerpen. Ben zelf toch ook nog niet geheel tevreden. Vond in ieder geval het vorige ontwerp te speels, richting kinderachtig.
[...]
Ik ken een degelijke plugin voor photoshop niet, maar kan je er niet gewoon een pattern van maken en deze in een canvas van precies X keer groter met je bucket vullen? Dan krijg je hetzelfde effect volgens mij..
Filter -> Other -> Offset (vul hier de 256 in als je texture 512 is... 50% ..)
dit zowel voor de x als de y as natuurlijk
Verder zorgen dat "wrap around" is aangevinkt, nu heb je een kruis in het midden, maar de randen kloppen. Kruis in het midden wegwerken en je hebt een texture die tiled till infinity
Geniet ervan
Jep, die manier gebruik ik ook altijd!Nico schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:34:
[...]
Misschien heb ik wel de oplossing voor je
Filter -> Other -> Offset (vul hier de 256 in als je texture 512 is... 50% ..)
dit zowel voor de x als de y as natuurlijk![]()
Verder zorgen dat "wrap around" is aangevinkt, nu heb je een kruis in het midden, maar de randen kloppen. Kruis in het midden wegwerken en je hebt een texture die tiled till infinity
Geniet ervan
Als je het helemaal lomp wil doen, maak je dus altijd textures van 256x256 pixels, en maak je een masker aan dat een soort van vierpuntige gefeatherde ster op het midden zet. Dat masker zet je erbovenop, en je kunt naar hartelust met de clone brush de niet-tilende randen aan elkaar poetsen.
De reden dat die ster puntig moet zijn is dat je niet aan de randen van je ge'offsette plaatje wil komen, want dan verander je pixels die na het terugschuiven weer op elkaar aan moeten sluiten.
Als iemand de site 'Textures' van P.Bourke kent (daar staan er best wat, vroeger mijn favoriete source) en waarom mijn naam op die site genoemd staat... komt omdat ik wat textures voor hem op die manier getiled heb
Maak het bladerdek drie aan elkaar gekoppelde cijfers 3. Hoe je de R dan nog gaat gebruiken moet je even kijken, maar dan ben je al een stap verder.
My middle finger salutes you.
Ik kom er echt niet uit met die stomme boom
Kwam een aardig font tegen, waar ik een nieuw ontwerp op gebasseerd heb:

Ik vind deze wel aardig omdat de twee 3'en nu eigenlijk overkomen als gewoon letters, het idee van het woord natuurlijk.
Veel cleaner kan niet volgens mij?
Kwam een aardig font tegen, waar ik een nieuw ontwerp op gebasseerd heb:

Ik vind deze wel aardig omdat de twee 3'en nu eigenlijk overkomen als gewoon letters, het idee van het woord natuurlijk.
Veel cleaner kan niet volgens mij?
Ik vind het veel te rond en te breed. Overigens probeer ipv de omgekeerde e's gewoon de 33 en dan spiegelen met photoshop, die worden direct wat smaller vermoed ik.
Dat lijkt me sterk, zo te zien is dit font opgebouwd uit cirkels, dus alle letters zijn even breedAloys schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:33:
Overigens probeer ipv de omgekeerde e's gewoon de 33 en dan spiegelen met photoshop, die worden direct wat smaller vermoed ik.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dat klopt, overigens is het zelf ontworpen, gebasseerd op een font. In dit font zaten geen 3'en en waren e's niet passend als gespiegelde 3'en: http://www.dafont.com/alexey.font
Ik ben weer bezig geweest in photoshop en kwam met het volgende op de proppen. Ik wilde altijd al een "floating island" maken. Nu was ik eindelijk zo ver gevorderd in photoshop, dat dit mij ook echt lukte. Ben er dus wel een beetje trots op
(De wolken foto's zijn overigens zelf gefotografeerd))

Tips zijn uiteraard welkom
Hier trouwens de versie zonder belichtings- en kleur effecten.

Tips zijn uiteraard welkom
Hier trouwens de versie zonder belichtings- en kleur effecten.

[ Voor 15% gewijzigd door Pablo11392 op 21-05-2011 11:15 ]
Leuk gedaan, ik heb zelf de guides e.d. ook gezien van dit soort kunstwerkjes alleen nog nooit aan toe gekomen.
Alleen vind ik het "knipwerk" ietsje hard. De randen zijn voor mijn gevoel iets te scherp waardoor het eiland en de onderdelen los van elkaar lijken te staan. Dat is trouwens heel duidelijk bij je onbelichte versie zeg maar, je nabewerkte is het minder.
Alleen vind ik het "knipwerk" ietsje hard. De randen zijn voor mijn gevoel iets te scherp waardoor het eiland en de onderdelen los van elkaar lijken te staan. Dat is trouwens heel duidelijk bij je onbelichte versie zeg maar, je nabewerkte is het minder.
@ Pablo, ik vind het er cool uit zien! Als ik jou was zou ik echter wat meer dynamic range erin brengen: misschien moeten de wolken wat (over)belicht worden oid? Het lijkt wat te perfect denk ik. En misschien de zwart waardes wat neer beneden brengen? Crush the blacks noemde ze dat in een filmpje ooit, heeft niets met racisme te maken werd er aan toegevoegd
Mixed Reality dev
Bedankt! @ Menesis: dus je bedoelt dat ik het zwart van alle schaduwen e.d. iets witter/lichter moet maken en de wolken feller?
Ik zou de achtergrond minder chaotisch doen en meer "diepte" toevoegen.
Sowieso minder wolken op de achtergrond, of wellicht andere soort wolken. Want deze zien er naar mijn mening totaal niet uit, haalt heel plaatje een beetje "off".
Rustigere achtergrond, en dan wat wolken zelf plaatsen, paar op de achtergrond en paar die bijv. voor of erover heen 'floaten'.
Allicht wat aan de kleuren doen nog. Klein beetje monotone-ish eroverheen (Greyscale maskje ofzo, en dan opacity op laag).
Kleine beetjes detail in er in verwerken op de voor en achtergrond van het isle zodat je wat minder een "platte" gevoel krijg.
Probeer ook wat meer met die stronken te doen! Maak ze wat groter en realistischer.
@Menesis EpicMealTime & Freddie Wong?
That ain't racist! It's a color correction term!
Sowieso minder wolken op de achtergrond, of wellicht andere soort wolken. Want deze zien er naar mijn mening totaal niet uit, haalt heel plaatje een beetje "off".
Rustigere achtergrond, en dan wat wolken zelf plaatsen, paar op de achtergrond en paar die bijv. voor of erover heen 'floaten'.
Allicht wat aan de kleuren doen nog. Klein beetje monotone-ish eroverheen (Greyscale maskje ofzo, en dan opacity op laag).
Kleine beetjes detail in er in verwerken op de voor en achtergrond van het isle zodat je wat minder een "platte" gevoel krijg.
Probeer ook wat meer met die stronken te doen! Maak ze wat groter en realistischer.
@Menesis EpicMealTime & Freddie Wong?
Lesbian makeout scene in the sky!sysmatic schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:54:
@Menesis EpicMealTime & Freddie Wong?That ain't racist! It's a color correction term!
...
...
MOAR GUNS! ^^
Leuk gemaakt pablo, alleen mag hij wat mij betreft wel dromeriger. Probeer er een voorgrond en achtergrond in te verwerken. Misschien iets als in Avatar met de zwevende rotsen eromheen oid. Hij oogt wat kaal.
Ik ben bezig met een wedstrijd van MIUI (een Android interface) het moet over een paar dagen ingeleverd worden maar ik wilde jullie nog even vragen voor wat laatste kritiek.
Alles wat je ziet (afgezien van de layout) is gemaakt door mijzelf. Graag zou ik wat constructieve kritiek willen hebben om de puntjes op de i te zetten. (:
Ik ben bezig met een wedstrijd van MIUI (een Android interface) het moet over een paar dagen ingeleverd worden maar ik wilde jullie nog even vragen voor wat laatste kritiek.
Alles wat je ziet (afgezien van de layout) is gemaakt door mijzelf. Graag zou ik wat constructieve kritiek willen hebben om de puntjes op de i te zetten. (:
Ziet er goed, iconen zijn duidelijk, alleen herken ik 2 iconen voor de calculator. Klopt dit? Het sms icon zou ik iets wijzigen, nu staat er 1 ballon ik zou er 2 van maken. heen en terug zeg maar.
Datum toevoegen aan het eerste scherm? (onder de tijd)
Verder toevoegen op welk scherm je bent? Kleine cijfers onderin, de schuifbalk is niet heel duidelijk. De iPhone doet dit goed.
Datum toevoegen aan het eerste scherm? (onder de tijd)
Verder toevoegen op welk scherm je bent? Kleine cijfers onderin, de schuifbalk is niet heel duidelijk. De iPhone doet dit goed.
Ik denk dat je linksboven en onder bedoelt? Linksboven is voor agenda, ik zal even kijken naar het sms icoontje maar ik vraag me af of dat gaat werken; iig bedankt voor die tip. De cijfertjes kan ik zelf niet toevoegen aangezien MIUI dat op dit moment nog niet ondersteunt geloof ik, ik ben het wel met je eens!
@pauldegroot: weer eens wat anders dan al die super clean iphone theme's waar eigenlijk alleen nog een gradient te zien is. Mij spreekt dit wel aan.
Ik ben weer eens verder gegaan met een oude template gezien ik mijn huiswerk maar eens in moet leveren...
Ik ben weer eens verder gegaan met een oude template gezien ik mijn huiswerk maar eens in moet leveren...

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Denk dat er iets teveel whitespace zit bovenin, zeker op kleine schermen word dat lastig.gybrus schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:37:
@pauldegroot: weer eens wat anders dan al die super clean iphone theme's waar eigenlijk alleen nog een gradient te zien is. Mij spreekt dit wel aan.
[afbeelding]
Verder ziet het er wel goed uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Wolfos op 27-05-2011 18:10 ]
Beetje bezig geweest voor een nieuw project (bepaalde dingen zijn geblurred omdat het nog een beetje geheim is
)
Beetje het less is more principe maar wel modern, overigens ben ik geen ster in illustrator en duurt het dan ook ontiegelijk lang dingen die ik in photoshop in 2 seconden doe, duren in Illustrator 10 minuten
.

Beetje het less is more principe maar wel modern, overigens ben ik geen ster in illustrator en duurt het dan ook ontiegelijk lang dingen die ik in photoshop in 2 seconden doe, duren in Illustrator 10 minuten

edit:
mm, ja ik zie nu dat het met het geblurde en omdat het nog niet af is er eigenlijk best stom uitziet, geeft totaal geen beeld van hoe ik het in m'n hoofd heb
.
mm, ja ik zie nu dat het met het geblurde en omdat het nog niet af is er eigenlijk best stom uitziet, geeft totaal geen beeld van hoe ik het in m'n hoofd heb
[ Voor 18% gewijzigd door 2020Media op 28-05-2011 06:50 ]
May Lyssa aid you
Als dat geblurde deel inderdaad nog geheim is, zou ik het iets anders blurren.
Ik kan het namelijk nog gewoon lezen.
Ik kan het namelijk nog gewoon lezen.
Misschien die laptop alignen met de textbalken onderin? Verder ziet het er wel mooi en simpel uit.
Ik was wat aan het brainstormen naar een naam voor mijn nieuwe bedrijfje. Hier ben ik al een hele tijd mee bezig en heb al a4'tjes vol geklad met diensten die ik wil gaan aanbieden en kernwoorden waar het bedrijf voor zal staan. Vandaag is het gelukt om er een naam in te vinden, althans ik ben erg blij met het resultaat. De naam is Sipron geworden. Sipron bestaat deels uit de kernwoorden waar mijn bedrijf voor zal staan, namelijk simpel en professioneel. Ook heb ik het woordje 'online' eraan toegevoegd, omdat ik enkel en alleen online diensten zal aanbieden. Dus Sipron: Simple Professional Online.
Ik heb meteen een logo gemaakt. Zie hieronder:

Ben benieuwd naar jullie mening
EDIT: Ik krijg reacties dat het geen geschikte naam is. Mensen weten niet direct hoe ze het moeten spellen, zodra ze de naam horen. En het wordt door een aantal mensen geassocieerd met p*rno. Ik ga dus maar weer met pen en papier aan mijn bureau verder brainstormen...zucht...

EDIT: Ik krijg reacties dat het geen geschikte naam is. Mensen weten niet direct hoe ze het moeten spellen, zodra ze de naam horen. En het wordt door een aantal mensen geassocieerd met p*rno. Ik ga dus maar weer met pen en papier aan mijn bureau verder brainstormen...zucht...
[ Voor 19% gewijzigd door Storm90 op 30-05-2011 23:14 ]
Verwijderd
Dat vind ik ook, maar dat is absoluut geen compliment in mijn ogen. Het trekt daardoor naar de grijze middenmoot toe en dat is nu juist wat je wilt zien te voorkomen in een logo.Dark Blue schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:07:
Ik vind deze versies al een stuk braver en serieuzer.
Een logo is eigenlijk niets waard als mensen het niet onderscheiden van de rest.
Leuke tutorial hier:
http://wegraphics.net/blo...tutorial-using-photoshop/
Ik heb er een beetje m'n eigen draai aan gegeven, hier het resultaat:
http://wegraphics.net/blo...tutorial-using-photoshop/
Ik heb er een beetje m'n eigen draai aan gegeven, hier het resultaat:

Ik vind de S wel heel erg lijken op die van Smashing MagazineStorm90 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:36:
Ik was wat aan het brainstormen naar een naam voor mijn nieuwe bedrijfje. Hier ben ik al een hele tijd mee bezig en heb al a4'tjes vol geklad met diensten die ik wil gaan aanbieden en kernwoorden waar het bedrijf voor zal staan. Vandaag is het gelukt om er een naam in te vinden, althans ik ben erg blij met het resultaat. De naam is Sipron geworden. Sipron bestaat deels uit de kernwoorden waar mijn bedrijf voor zal staan, namelijk simpel en professioneel. Ook heb ik het woordje 'online' eraan toegevoegd, omdat ik enkel en alleen online diensten zal aanbieden. Dus Sipron: Simple Professional Online.
[afbeelding]
Haha ja, nu je het zegtTheJVH schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:32:
[...]
Ik vind de S wel heel erg lijken op die van Smashing Magazine.
Mwah, vind ik behoorlijk meevallen. Het blokje by smashing magazine staat scheef en bij sipron niet, ook raakt de S op een geheel andere punt als de ander. Verder is de kleur ook nog anders, en gebruikt Sipron de letter meteen in het logo ipv los ervan.
Vraagje: wat zien jullie in onderstaand logo?

May Lyssa aid you
Ditte:ZypherNL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:50:
Vraagje: wat zien jullie in onderstaand logo?
[afbeelding]

Cool dat was ook de bedoeling ik heb er lang naar gestaard en zag er op een gegeven moment zelfs een fabriek in
maar ik ben het wel verder gaan ontwikkelen:

[ Voor 8% gewijzigd door 2020Media op 02-06-2011 18:14 ]
May Lyssa aid you
Ziet er mooi uit, maar ik zal wel de lijn door 'dead' iets zwaarder maken.ZypherNL schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:13:
Cool dat was ook de bedoeling ik heb er lang naar gestaard en zag er op een gegeven moment zelfs een fabriek inmaar ik ben het wel verder gaan ontwikkelen:
[afbeelding]
[afbeelding]