Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Spike_wolf schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:38:
Teaser voor een feest dat al geweest is :? (2010)
:+
He verrek nu je het zegt.. :>

@Hieronder: Leuke van eigen host als je de afbeelding steeds daar vandaan pakt kun je zulke foutjes makkelijk oplossen zonder de "teaser" mail nogmaals te sturen.

[ Voor 29% gewijzigd door gybrus op 18-01-2011 06:17 ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2024
Ben ik nou scheel of zie ik nou toch echt 2011 staan?

Vriendin van alex3305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:52:
[mbr]Met zo weinig informatie neigt je bericht naar een sitecheck, die we hier niet toestaan.
PS, modjes, de flyer heeft al eerder hier gestaan ;)

Linken naar beleid over lelijke sites vind ik trouwens ook wel wat cru :>
EvilMe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:09:
Ben ik nou scheel of zie ik nou toch echt 2011 staan?
Je bent scheel :Y

Het is edited.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:34:
[...]

PS, modjes, de flyer heeft al eerder hier gestaan ;)

Linken naar beleid over lelijke sites vind ik trouwens ook wel wat cru :>
De flyer mag hier ook wel staan, maar het betrof een link naar de website. En dat is een sitecheck.
Het beleid op sitechecks spreekt inderdaad over lelijke sites, dat is hier niet het geval imho ;) maar het gaat om het geheel. Wellicht wel een goed puntje om even in het beleid duidelijker te formuleren. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
(jarig!)
Dark Blue schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:34:
[...]

De flyer mag hier ook wel staan, maar het betrof een link naar de website. En dat is een sitecheck.
Het beleid op sitechecks spreekt inderdaad over lelijke sites, dat is hier niet het geval imho ;) maar het gaat om het geheel. Wellicht wel een goed puntje om even in het beleid duidelijker te formuleren. :)
De reden dat ik een link poste was omdat er ook nogal wat javascript dingetjes in zitten waar ik trots op ben, en wat naar mijn mening zeker wat toevoegt aan het design.. En zet hier liever geen animated-gif neer.. :P

Ik begrijp dat jullie site-checks niet willen, maar dat was hierbij niet de intentie. Het gaat er mij alleen om dat ik kan laten zien wat ik maak en om daar feedback op te krijgen. Het gaat mij dan ook niet alleen om de layout, maar juist ook over de javascript-dingetjes die er in zitten..

Anyway, de teaser is voor 2011.. de beelden zijn echter van 2010 (doh).. begrijp niet helemaal wat jullie bedoelen dat de teaser voor 2010 zou zijn.. zie ik iets over het hoofd?
* De fotopagina waar je naar doorlinkt is afgrijselijk.
Helemaal mee eens.. echter beheer ik die niet en heb ik zelf geen zin om die gaver te maken ;)
* Je linkt door naar youtube. Die kun je toch ook in dat blok waar die teaser in draait embedden?
Het kan iig niet via Youtube, iig niet zonder dat het lelijk wordt naar mijn mening.. je hebt dan iig een youtube logo en je kan de aspect-ratio alleen maar op 16:9 of 4:3 zetten. Nou is dat filmpje wel 16:9, maar om hem mooi in de site te krijgen moet hij een andere aspect-radio hebben.. dat zou dus eigenlijk betekenen dat ik hem opnieuw moet gaan renderen, waar ik niet zoveel zin in had.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2024
Vandaar.. ;)

Vriendin van alex3305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
gybrus schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:07:
Wer ist doch der Lan und warum hat er so viele Partys?

Teaser voor een internet feest :o
[afbeelding]
Hmmmm ik weet niet, ik vind hem eerlijk gezegd wat simpel. Ik ga er vanuit dat de gehele achtergrond zelf gephotoshopt is? In dat geval erg knap! Doe het niet snel na :P Maar ik vind het er toch een beetje uitzien alsof je een foto hebt gebruikt voor de achtergrond, met wat tekst over een transparant vlak. Mij trekt het eerlijk gezegd niet zo.

Over eenvoudige projecten gesproken, ik heb zelf een eenvoudige nieuwe layout voor mijn weblog ontworpen. Het is een weblog met daaraan gekoppeld mijn portfolio pagina. Mijn andere layout vond ik toch wat te simpel en te somber (vanwege de erg donkere achtergrond), dus heb ik een nieuwe ontworpen in ongeveer dezelfde stijl. Let niet op de spelling en tekst, ik ben nog bezig met deze aan te passen. En ik wil graag een brede doelgroep bereiken dus vandaar dat mijn site in het Engels is (waarschijnlijk met veel grammatica fouten maar daar werk ik nog aan).

Afbeeldingslocatie: http://erikvandeven.com/projecten/nieuwe_layout/layout_klein.png

Graag jullie mening :) En als jullie nog tips hebben om die tekst in de header wat beter leesbaar en naar voren te laten komen, graag!! Ik vind hem nou niet zo leesbaar, maar ik wil de header ook niet lelijk(er) gaan maken door een zwart vlak erachter ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Storm90 op 20-01-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Voor de tekst in de header zou ik de verticale lijntjes weghalen. Dat zou al heel veel schelen. Met alleen de bokeh (het onscherpte-effecte) in die kleurtjes zou ik het sowieso een mooiere header vinden. Daarnaast zou ik een voller font gebruiken wat mooi werkt voor een header met de dropshadow die er nu al achter zit.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Tjeemp schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:40:
Voor de tekst in de header zou ik de verticale lijntjes weghalen. Dat zou al heel veel schelen. Met alleen de bokeh (het onscherpte-effecte) in die kleurtjes zou ik het sowieso een mooiere header vinden. Daarnaast zou ik een voller font gebruiken wat mooi werkt voor een header met de dropshadow die er nu al achter zit.
Mmmm... heb het geprobeerd maar vreemd genoeg wordt het dan nog onduidelijker. Het bokeh effect komt dan namelijk beter naar voren. En als ik het bokeh effect donkerder maak ziet het er weer niet uit. Ik zal nog wat verschillende lettertypes proberen.. Mischien dat, dat helpt ;) Maar nog bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ben bezig met een nieuw ontwerp voor een blog/info website. De website moet strak en niet te ingewikkeld ogen, en het is de bedoeling dat het een one-page jquery achtige website gaat worden. Met een parralex-background.

Dit is het eerste concept:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6703001/usubjectsv4wip2jpg.jpg

Iedere pagina krijgt zijn eigen headerplaatje, moet alleen even kijken hoe ik dat via dit design in vredesnaam voor elkaar ga krijgen middels het one-page principe :)

Alle tips/opmerkingen/aanmerkingen zijn welkom.

Edit:

Hier een live prototype, daar kan je het achtergrondeffect zien:

http://dl.dropbox.com/u/6703001/concept/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 23-01-2011 23:40 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
De headers per pagina veranderen zou geen probleem mogen zijn met JQuery, als je de header afbeelding in een css 'background-image' property steekt kan je gemakkelijk die CSS property van je header aanpassen met de .css( propertyName, value ) methode.

Over je ontwerp zelf:

De achtergrond zou ik of te wel iets meer contrast geven tov de achtergrondkleur (ik denk dat het nu op menig ondermatig scherm bijna niet zichtbaar zal zijn) of gewoon achterwege laten. Persoonlijk doen bewegende achtergronden mij denken aan sites zo rond de eeuwwisseling met sneeuwvlokken.

Momenteel wordt (imho) alle aandacht naar alles behalve de content getrokken. Door het kleine lettertype, vrij brede kolombreedte, te kleine lijnhoogte, ... Wordt de content niet interessant gepresenteerd. Daarbij komen dan een vrij drukke header en sidebar en een bewegende achtergrond. Dit wil je misschien pas aanpakken als je het ontwerp omzet naar html, maar het is zeker iets om over na te denken.

En om even te mierenneuken: het menu sluit qua hoogte niet exact aan met de header, de zwarte onderste border zorgt hiervoor. Een wat storend element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Je hebt inderdaad gelijk, vanavond werk ik een nieuw (beter) concept uit. Dit concept is erg beperkt, sowieso omdat je rekening moet houden met 1024x768, dus op hogere resoluties is de balk en de lege ruimte te overheersend. Voor de achtergrond wil ik een ander soort parralex-scrolling ding gebruiken zodat het effect alleen optreed als er gescrolled wordt op de pagina.

Een principe als dit lijkt me wel wat om te maken
http://www.thirdculturestudios.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 24-01-2011 10:31 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand het weet. In mijn Indesign CS4 kan om een bepaalde reden niet meer tekst in een object verticaal centreren. Ik snap niet waarom. Iemand die mij ff een duw in de goede richting gaan sturen?

Laat maar. Al gevonden. Ik was iets te enthousiast met mijn hoekoptie waardoor de ruimte te krap werd. Hierdoor disables ie de vertical alignment.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 25-01-2011 10:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Een geheel nieuw concept met wat kleine elementen uit de oude.

De content die je ziet incl. de achtergrond van de stad is dynamisch via een jquery scrolleffect. Hierdoor kan ik per menu-item een eigen achtergrondje kiezen die dan over de gehele pagina verwerkt is en het ziet er mooi uit als je van menu-item wisselt..

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6703001/concept3-5.jpg

Alle tips, op of aanmerkingen zijn weer welkom.

edit: bovenkant iets kleiner gemaakt, en een normale achtergrond. Zal er morgen een live-prototype bijvoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dannydekr op 26-01-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
@Erik0: Ik ga natuurlijk niet iemand anders zijn werk posten.
De hele afbeelding is zelf gemaakt.

Voor meer werkjes in dezelfde stijl kun je mijn deviantart profiel bekijken: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:23
I want to see more designs! *heeft aantal leuke ideeën nodig om verder te gaan met zijn site*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Misschien is dit hier niet de gepaste vraag, maar toch stel ik hem.....

Is er een speciaal programmatje gebruikt om dit te maken: Youtube Video

Of is iemand gewoon erg druk bezig geweest en helft van de lyrics fout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unhooked
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2023
Dat is heel veel werk in After Effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Was je echt in de veronderstelling dat het zo uit een programmaatje kwam rollen of had je zelf toch wel in de gaten dat iemand daar heel veel werk in heeft gestoken. Inderdaad After Effects(-achtige) dingen... Hier en daar eventueel een 3D applicatie ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

En hij had zoveel haast met zelf zoeken dat ie er per ongeluk een dikke vette crosspost van gemaakt heeft.
(helaas zijn moderators ook maar mensen en kunnen zij ook niet overal tegelijk zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door D-rez op 02-02-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik snap de laatste "en helft van de lyrics fout?" niet :? De lyrics lijken me niet fout, aangezien David Guetta het zelf op YouTube heeft gezet (laten zetten, whatever :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
(jarig!)
Beukgevaar schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:42:
Misschien is dit hier niet de gepaste vraag, maar toch stel ik hem.....

Is er een speciaal programmatje gebruikt om dit te maken: Youtube Video

Of is iemand gewoon erg druk bezig geweest en helft van de lyrics fout? :)
Dit, maar dan wat complexer.. http://ae.tutsplus.com/tu...ography-in-after-effects/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Wipje

Final
Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs71/150/f/2011/034/6/7/the_tree_by_lzfy-d38oy7q.png

[ Voor 62% gewijzigd door mavi op 04-02-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mijn verjaardag uitnodiging.
Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/037/c/7/b_day_by_terreurbv-d38ue0p.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 06-02-2011 18:12 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Achter die 12 en 19 moet nog 'th' komen te staan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

en : or uranium is fine <too>

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Idee is erg cool. Uitwerking wat minder. Achtergrond is bijvoorbeeld nog wat saai. En de letters Birthday Bash kan ook veel beter gedaan worden. Onderste helft is dan weer wel goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 13:57
& the cakE is a lie (niet the caks is a lie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 16-09 10:37
Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/tN2I4dA

Fake poster voor een actie film :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Design voor een schoolproject. Gemaakt volgens het 960 grid principe. Het is de bedoeling dat het een modern minimalistisch ogend design wordt. Dit is mijn eerste concept:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6703001/concept1tw.jpg

Logo's en of kleurencombi van het bedrijf zijn vooralsnog niet bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door Dannydekr op 21-02-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is werkelijk niet te geloven hoeveel mensen zich tegenwoordig "Webdesigner" noemen.

Je noemt jezelf toch ook niet advocaat als je het niet kan :?

Verder niet persoonlijk hoor :+ *ahum*erik0*ahum*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Op wie doel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Twylight schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:54:
Het is werkelijk niet te geloven hoeveel mensen zich tegenwoordig "Webdesigner" noemen.

Je noemt jezelf toch ook niet advocaat als je het niet kan :?

Verder niet persoonlijk hoor :+ *ahum*erik0*ahum*
En dan hebben we jou om te oordelen wie nou wel en wie niet?

Ik hoop voor je dat het allemaal sarcastisch bedoeld, anders ben je een hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydekr schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:44:
Design voor een schoolproject. Gemaakt volgens het 960 grid principe. Het is de bedoeling dat het een modern minimalistisch ogend design wordt. Dit is mijn eerste concept:
[afbeelding]
Logo's en of kleurencombi van het bedrijf zijn vooralsnog niet bekend.
Het straalt inderdaad een redelijk minimalistisch design uit.
Het ziet er mooi uit op het eerste gezicht.
De kleuren combi spreekt mij ook aan.

Wat vlugge opmerkingen mijnerzijds:
- Ik vind de 6 kopjes Lorem in de onderste helft niet bijdragen aan de minimalistische look. 3 Kopjes zouden volstaan voor de info die je kwijt wilt?
- De quote open symbool is ook meegekleurd. Dezelfde kleur als de quote sluit symbool zou meer eenheid tonen.
- De teksten login en wachtwoord zou je ook in de textboxes kunnen plaatsen, net zoals je met Zoeken... tegenwoordig veel ziet. Scheelt weer een regel.
- De paarse kader om de OK knop, maakt de knop erg aanwezig, terwijl je 'm maar één keer gebruikt, indien je al wilt inloggen.
- De tekst OK in de knop staat niet netjes uitgelijnd.
- De tekst in het je mainheader of het het ook heet, de tekst tussen quotjes, is wel 'klein' en daardoor 'veel' leeswerk. Een gebruiker zal het niet snel lezen. Of eigenlijk niet, tenzij er een lange laadtijd op de pagina is...

Kortom, goed bezig. Kleine dingetjes. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Veel van bovenstaande tips overgenomen :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6703001/concept1beta2fontsmooth.jpg

Heb sowieso wat font-smoothing gebruikt (crisp/sharp) hoewel het natuurlijk nooit zo is als in de gemiddelde browser komt het in ieder geval dichter in de buurt dan geheel zonder.

VInd het erg lastig om die lores-ipsum kaders te verdelen. Als er helemaal niets staat, is het erg leeg, maar qua uiteindelijke content vraag ik me af of meer dan 2 uberhaupt wel haalbaar is. Hier moet ik nog even naar kijken dus.

edit: hier een iets andere verdeling http://dl.dropbox.com/u/6703001/Concept%201%20NDD%20v1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Dannydekr op 22-02-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

André!

Voor een website van mezelf bezig om een soort van karakter te ontwerpen wat moet slaan op Android. De glow rond de letters blijft niet denk ik, twijfel daar teveel over.

Iemand comments? Mijn allereerste keer ooit dat ik zoiets dergelijks probeer te maken dus alles is welkom :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Zat af en toe al in het 3D topic, toevallig vandaag weer eens bezig geweest in 2d..

*clickable thumb*

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0L2F0d0Q3v2D2b3s2M1g/sketchone_thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door petrr op 23-02-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petrr schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:15:
Zat af en toe al in het 3D topic, toevallig vandaag weer eens bezig geweest in 2d..

*clickable thumb*
Netjes hoor, ik vond je 3D-renders ook al zo mooi. Wat gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Laatst online: 26-09-2024
Gewoon Photoshop en een Wacom, bedankt. Komt deze week waarschijnlijk nog wel meer bij dat ik kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:48:
Voor een website van mezelf bezig om een soort van karakter te ontwerpen wat moet slaan op Android. De glow rond de letters blijft niet denk ik, twijfel daar teveel over.

Iemand comments? Mijn allereerste keer ooit dat ik zoiets dergelijks probeer te maken dus alles is welkom :D
'k Vind 't wel een grappig poppetje. Just my thoughts:
- Een metallic/shiny effect is wat passender voor een robot dan een glow op de borst.
- Ik zou de schouders op gelijke hoogte als de body plaatsen om een meer robot look te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Thanks, daar ga ik mee aan de slag. Zo'n shiny iets lijkt me wel wat!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Storm90
Hallo allemaal,

Mijn vriendin moet voor school een fictief restaurant opzetten. De naam van dit restaurant is 'T Gouden Hart. Ze vroeg aan mij of ik tijd had om een leuk logo voor hun project te maken en hieronder is het resultaat. Het restaurant is gericht op gezonde voeding. Ze zagen de werelddelen graag terug in het logo, ten eerste omdat de wereld zelf er een stukje beter op wordt door hun gezonde voeding en ten tweede omdat het gewoon leuk oogt.

Afbeeldingslocatie: http://erikvandeven.com/projecten/project_nicole/logo_nicole_klein.png

Graag jullie mening en eventuele tips :)

[ Voor 16% gewijzigd door Storm90 op 24-02-2011 15:37 ]

• Thomas20
  • Laatst online: 15:37
't Ziet er erg leuk uit en het is mooi uitgewerkt tot in de puntjes alleen voor een logo heb ik geleerd:

- Laat het aan iemand zien, 5 seconden lang, en trek het weg. Weet diegene de naam nog?
- Als je het gaat verkleinen tot op dat het op een pen gedrukt kan worden, is het dan nog leesbaar?
- Duidelijkheid/herkenbaarheid? Onthoud iemand dit, blijft het hangen?

Maargoed, als het voor een fictief restaurant voor school is zou ik het niet zo heel krap steken met de mierenneuk regeltjes :-)

-edit: plus dat de T achter 'T Gouden Hart eigenlijk een lowercase moet zijn! (een kleine t)

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas20 op 24-02-2011 16:11 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja correct zou zijn: " 't Gouden Hart ", dus de eerste t geen hoofdletter.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Ziet er goed uit. Voor een logo is uitstraling heel belangrijk: wat brengt iets over zelfs vanuit je ooghoeken, dus zonder dat je naar de afzonderlijke elementen kijkt. Die vind ik warm en uitnodigend en dat lijkt me precies wat ik van een restaurant wil. Ook ziet het geheel er verzorgd uit.

Het logo doet echter ook een beetje web 2.0 aan door de glimmertjes. Dat is goed in het opzicht dat het hip en bij de tijd is, maar ik weet niet of het een gewenste associatie is bij een restaurant. Soms kunnen dat soort dingen wat verwarring opleveren bij degene die er naar kijkt. Ook weet ik niet of de werelddelen overkomen als je er naar kijkt zoals je meestal naar een logo kijkt: redelijk vluchtig.

Maargoed, die laatste twee punten zijn eigenlijk detailwerk, het ziet er gewoon netjes uit :Y

• dimako_
  • Laatst online: 15:45

dimako_

Vogel

Ik bekijk dit topic regelmatig en heb zelf nog nooit wat gepost hier.
Dus bij deze, een ontwerp voor een contest, wat vinden jullie ervan?
Graag tips/opbouwende kritiek.

• Storm90
Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal de T in "'T Gouden Hart" lowercase maken en de tips van Thomas20 meenemen in mijn volgende project :). Ik heb nog overwogen om het lint met de letters groter te maken, zodat de letters nog beter leesbaar worden. Maar dan wordt het geheel er niet beter op, helaas. Dus misschien moet ik het inderdaad zo maar laten aangezien het om een fictief bedrijf gaat. En mijn vriendin zelf is zeer tevreden :)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimako_ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:21:
Ik bekijk dit topic regelmatig en heb zelf nog nooit wat gepost hier.
Dus bij deze, een ontwerp voor een contest, wat vinden jullie ervan?
Graag tips/opbouwende kritiek.
eerste reactie: schitterend

goed, dan gaan we nu naar de oppep modus:
+ het laten terugkomen van de vorm van het logo als menu item bullet (echt heel leuk!)
+ het is niet mijn keuze font voor een webpage, maar ik moet zeggen: het oogt prima voor deze site!
+ lijnenspel
+ kleurenspel

vragen:
. is de header foto (plaatje onder het menu) iets wat wisselt (per page load/time)? Het hoeft niet namelijk, mag wel. Indien wel, en indien op basis van een timer, dan zou een 'wave' effect wel leuk/toepasselijk zijn, maakt de site ook dynamischer.
. er komen heel veel symbolen voor zoals blokjes, logo silhouet, loep, huisje. Prima, maar zou het logo van de mediaplayer niet weg kunnen? En dan tevens de titel in dat mediablokje gelijk laten zijn aan de titel die in het nieuwsblok daaronder staat.
. verschillende kleuren font: zwart, wit, oranje en blauw. Waarom sommige blauw zijn is me niet duidelijk. (Het legt de nadruk zo op 'disclaimer' bijvoorbeeld).
. in het nieuwsblok is de eerste titel geselecteerd (zo komt het over door de lichtgrijze balk), terwijl ik niets wat bij dit onderwerp hoort ergens anders terug ziet (behalve in de mediabox met een andere titel...)
. in de scrollable viewer is de header Appartementen geselecteerd, maar ik zie bootjes. Dat zal wel invulling zijn, maar komt wel raar over, want iedere titel (jachthaven, appartementen, motorjachten) heeft aan andere kleur font...
. in de scrollable viewer staan linksboven 4 blokjes, zijn die gerelateerd aan alles in de viewer (inclusief die header, zal wel niet hoor) of alleen aan de foto's. Misschien dat als de titel blauw/wit is, dat het blokje dan ook blauw gekleurd kan zijn? Nu is het allemaal wat willekeurig wat 'geselecteerd' is en wat niet.
.relatie tussen header van de footer (home, diensten, appartement huren) en de content (contactgegevens), is me niet duidelijk. Ik dacht eerst dat Diensten geselecteerd was, maar het is dus dat huisje. Terwijl het huisje meestal staat voor: ga naar homepage... is dat hier: toon contactgeggevens.
.De footer in de footer (home|disclaimer|sitemap) vind ik op een leuke plek gegeven. Als deze uitlijning lukt zonder een scrollbar erboven te krijgen, met de andere footer content, zou leuk zijn!
. Ook hier de kleuren van de footer titels... Hier is Appartement weer oranje. Ik dacht dat die kleuren de verschillende onderwerpen aanduiden (dus oranje voor alles met Motorjachten bijv.) Maar dat is dus niet zo. Nee, ik niet snap...
. Als ik op Contact klik in het hoofdmenu (rechtsboven page), scroll ik dan omlaag naar footer/huis situatie? en is dit soort van ajax: los van de content die in het midden van de page wordt getoond? Ik niet snap... MAAR... dit is dan een een screenshot, die laat niet de werking van de site zien. Al moet een screenshot wel een logische momentopname zijn, niet een bijeenraapsels van mogelijkheden, want dan krijg je juist deze verwarringen.
. Is het submenu (menu onder de header foto), gerelateerd aan wat je in het hoofdmenu kiest? Die relatie is nu ook niet zichtbaar.

fan van:
. text justification voor het leesdeel (center block)

Conclusie:
Hiermee lekker live gaan en verder tunen; zijn, denk ik, allemaal kleine dingetjes die ik zou wijzigen...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Laatst online: 15:45

dimako_

Vogel

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Nu zal ik per punt het eens uitleggen wat ik er mee bedoelde.
Je hebt gelijk dat het misschien wat vaag overkomt met die kleurtjes allemaal etc..
Maar dat komt in de uitleg.
. is de header foto (plaatje onder het menu) iets wat wisselt (per page load/time)? Het hoeft niet namelijk, mag wel. Indien wel, en indien op basis van een timer, dan zou een 'wave' effect wel leuk/toepasselijk zijn, maakt de site ook dynamischer.
Dit is inderdaad een goede toevoeging, dit komt er ook aan, en misschien wat de header wel veranderd naar meerdere informatieblokjes in 1. Maar bedankt voor de tip:)
. er komen heel veel symbolen voor zoals blokjes, logo silhouet, loep, huisje. Prima, maar zou het logo van de mediaplayer niet weg kunnen? En dan tevens de titel in dat mediablokje gelijk laten zijn aan de titel die in het nieuwsblok daaronder staat.
Het logo zou inderdaad weg kunnen, misschien wat te veel van het goede, maar dit duid wel aan dat het om een media/video blokje gaat. Maar dit icoontje kan altijd weg.
En de titel gelijk als eronder? Eronder is geen titel maar moeten 3 nieuwsitems voor stellen.
. verschillende kleuren font: zwart, wit, oranje en blauw. Waarom sommige blauw zijn is me niet duidelijk. (Het legt de nadruk zo op 'disclaimer' bijvoorbeeld).
Als de tekst blauw is gaat het om een hover/mouse-over. Dat oranje-achtige gaat dan om een heading-title.
en zwart is bedoeld voor het menu en de content tekst.
Want ik kan alles wel blauw/zwart maken, maar dat word niet mooi.
. in het nieuwsblok is de eerste titel geselecteerd (zo komt het over door de lichtgrijze balk), terwijl ik niets wat bij dit onderwerp hoort ergens anders terug ziet (behalve in de mediabox met een andere titel...)
Omdat dit een eerste opzet is zijn er de hovers/mouse-overs ook in verwerkt en daarom is het eerste nieuws item gehovered zodat er gezien kan worden hoe de hover er uit komt te zien.
. in de scrollable viewer is de header Appartementen geselecteerd, maar ik zie bootjes. Dat zal wel invulling zijn, maar komt wel raar over, want iedere titel (jachthaven, appartementen, motorjachten) heeft aan andere kleur font...
de tab motorjachten is geselecteerd, de tab van motorjachten is de zelfde kleur als de viewer zelf waar de fotos in zitten. De blauwe is dan de hover en zie je alleen als je met de muis er over heen gaat.
. in de scrollable viewer staan linksboven 4 blokjes, zijn die gerelateerd aan alles in de viewer (inclusief die header, zal wel niet hoor) of alleen aan de foto's. Misschien dat als de titel blauw/wit is, dat het blokje dan ook blauw gekleurd kan zijn? Nu is het allemaal wat willekeurig wat 'geselecteerd' is en wat niet.
Daar heb je wel een punt, dat blokje kan misschien beter blauw worden, die blokjes geven aan hoeveel 'paginas' er in de viewer zitten, nu is de tab motorjachten geselecteerd en daar zitten 4 'paginas' in. En aan de hand van die blokjes kan je zien op welke pagina je zit.
.relatie tussen header van de footer (home, diensten, appartement huren) en de content (contactgegevens), is me niet duidelijk. Ik dacht eerst dat Diensten geselecteerd was, maar het is dus dat huisje. Terwijl het huisje meestal staat voor: ga naar homepage... is dat hier: toon contactgeggevens.
De footer word altijd op deze manier getoond, dus de basis contact gegevens zijn altijd direct te bekijken voor de bezoeker, en zoals inderdaad bovenin het menu is het menu item 'diensten' geselecteerd. Maar in de header van de footer is er alleen als voorbeeld dit neergezet. Maar voor de duidelijkheid zal ik dit aanpassen.
.De footer in de footer (home|disclaimer|sitemap) vind ik op een leuke plek gegeven. Als deze uitlijning lukt zonder een scrollbar erboven te krijgen, met de andere footer content, zou leuk zijn!
Dit punt snap ik niet helemaal, wat bedoeld je met scrollbar erboven?
. Ook hier de kleuren van de footer titels... Hier is Appartement weer oranje. Ik dacht dat die kleuren de verschillende onderwerpen aanduiden (dus oranje voor alles met Motorjachten bijv.) Maar dat is dus niet zo. Nee, ik niet snap...
Dit is inderdaad ook wat onduidelijk, maar aan die oranje kan je zien op welke huidige pagina je zit. De oranje gesecteerde geeft aan dat je aan het eind van de breadcrumbs/kruimelpad zit en dus kan je zien welke huidige pagina je bent.
. Als ik op Contact klik in het hoofdmenu (rechtsboven page), scroll ik dan omlaag naar footer/huis situatie? en is dit soort van ajax: los van de content die in het midden van de page wordt getoond? Ik niet snap... MAAR... dit is dan een een screenshot, die laat niet de werking van de site zien. Al moet een screenshot wel een logische momentopname zijn, niet een bijeenraapsels van mogelijkheden, want dan krijg je juist deze verwarringen.
Nee, als je klikt bovenin op contact dan ga je naar een aparte contact pagina en scroll je dus neit naar onder. Onderin staan de basiscontactgegevens op elke pagina weer.
. Is het submenu (menu onder de header foto), gerelateerd aan wat je in het hoofdmenu kiest? Die relatie is nu ook niet zichtbaar.
Nee, het menu onder de header foto is een menu waar alle diensten in gestopt kunnen worden, zo kan men direct zien wat dit bedrijf aanbied. En is het niet alleen verstopt uit een uitklapbaar sub menu.

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide kritiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimako_ schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:48:
[...]

Dit punt snap ik niet helemaal, wat bedoeld je met scrollbar erboven?
Ik dacht eerst dat je footer context gevoelig was (dynamische content), maar dat is niet, dus er komt ook geen scrollbar in :)

Je bent lekker op dreef, mooi! We zijn benieuwd naar je eindresultaat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Laatst online: 29-08 12:47
Een affiche gemaakt.

Wat ik net al heb opgemerkt:
- solsleutel staat er precies wat belachelijk bij ... Enige ideeën om daar te zetten?
- Die bepaalde box is misschien wat overused
- Titel en subtitel neemt wat te veel plaats in?
- Onderste balk is te hoog
- - 12 jaar is niet mooi gecentreerd (verticaal)

Nuja, tips welkom!
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-12 jaar? Dus iedereen die de komende 12 jaar nog niet geboren is, mag er gratis in?

Ik zou er '<12' van maken ;)

Verder vind ik 'm er leuk uitzien :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 27-02-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Hahn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:22:
-12 jaar? Dus iedereen die de komende 12 jaar nog niet geboren is, mag er gratis in?

Ik zou er '<12' van maken ;)

Verder vind ik 'm er leuk uitzien :)
Ah, zo schrijven we dat hier in Vlaanderen toch hoor. :p Maar ja, misschien is wat jij zegt wel duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Ziet er goed uit ja, nog wat details bijwerken inderdaad die je zelf al noemt.

Wat mij wel opvalt zijn de muzieknoot en de microfoon, die staan nu elkaars verlengde. Misschien de muzieknoot wat naar links en eventueel iets kleiner?

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 27-02-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Ik weet niet of je hier mag verdergaan op je eigen werk? Maar ik heb m'n vorige dus ge-edit, rekening gehouden met wat meningen. Ben nog altijd niet 100% tevreden, maar vind niet echt iets beters.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Vooral erg kaal.
gooi een subtiele notenbalk over je achter grond en ik denk dat het er al iets meer gevuld uitziet.
sfeer zit wel in orde denk ik

[ Voor 80% gewijzigd door D-rez op 28-02-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
Een grotere web based versie(achtergrond website) van een al eerder geposte teaser,
De gehele afbeelding is groter gemaakt, enkele planeten zijn toegevoegd en de sterren achtergrond is aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2e4m9oy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door gybrus op 01-03-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
BramVroy schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:21:
Een affiche gemaakt.

Wat ik net al heb opgemerkt:
- solsleutel staat er precies wat belachelijk bij ... Enige ideeën om daar te zetten?
- Die bepaalde box is misschien wat overused
- Titel en subtitel neemt wat te veel plaats in?
- Onderste balk is te hoog
- - 12 jaar is niet mooi gecentreerd (verticaal)

Nuja, tips welkom!
Klik
Ik zou de header exclusief de hoeveelste editie tekst groter maken. Ik zou de voorwerpen met tekstbalonnen iets dichter naar elkaar in het midden zetten. Wellicht die voorwerpen nog iets groter. Dat <12 jaar boxje zou ik ook groter maken. Verder zou ik die g-sleutel weghalen inclusief de tekstballon en die informatie samen met die <12 jaar in 1 nieuwe box verwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 01-03-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Beste mede tweakers,

Ik loop al een tijd met het idee om iets te doen met casemodden. Nu wou ik mijn ideeën uitwerken in photoshop of eventueel in 3D (voor de sponsors), echter ben ik nou niet echt super met photoshop. Wat rond gekeken in het grafische deel van GOT en zag ook de nodige tut's op het internet. Al wat geprobeerd met photoshop en SketchUp (voor3D) maar niet bepaald en succes. Misschien dat iemand mij hier kan verder helpen en is/zijn er tweaker(s) die mogelijk een wat kunnen uitwerken? Het betreft hier dan de buitenkant van de Cooler Master Haf X die aangepast moet worden(of eventueel de Cooler Master 690 ii). Bij voorbaat bedankt!

Greatz Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@Pixxellbox; Uhm..weinig kans dat iemand zich hier gaat opgeven om voor jou dat uit te werken.. Misschien dat je het op de old-skool wijze met potlood en liniaal/geodriehoek kunt gaan uittekenen?

@rest:

wie o wie weet hoe die horizontale lijnen er ooit in kunnen komen bij illustrator??

save for web/devices -> png24 -> art optimized ....... en dan krijg ik een paar van die lijntjes...heeeeeel frustrerend... zeker omdat ik het al veel vaker ben tegen gekomen :S

Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2011/069/d/f/wtf_by_forgotten_sins-d3bcqhz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik heb sinds gisteren cs5 op mijn nieuwe mcbook pro geinstalleerd, nu zat ik net te photoshoppen, maar als ik mijn photoshop document wil verplaatsen met (spatie > verslepen met muis) dan lagged het super erg alsof mijn mac het niet fatsoenlijk kan renderen, Ik irriteer me er nogal aan. Is er mischien een manier om dit te verhelpen? Voor zover ik weet is cs5 standaard al gpu accelerated dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. Op mijn windows laptop had ik daar geen last van.

EDIT : http://cl.ly/0X2j3U3O0U0r2v1p310L Dit is het probleem, Sommige momenten in het filmpje loopt het wel soepel, maar dat is als ik de spatie loslaat, als ik de spatie ingedrukt houdt dan lagged het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

swoutr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:59:
Ik heb sinds gisteren cs5 op mijn nieuwe mcbook pro geinstalleerd, nu zat ik net te photoshoppen, maar als ik mijn photoshop document wil verplaatsen met (spatie > verslepen met muis) dan lagged het super erg alsof mijn mac het niet fatsoenlijk kan renderen, Ik irriteer me er nogal aan. Is er mischien een manier om dit te verhelpen? Voor zover ik weet is cs5 standaard al gpu accelerated dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. Op mijn windows laptop had ik daar geen last van.

EDIT : http://cl.ly/0X2j3U3O0U0r2v1p310L Dit is het probleem, Sommige momenten in het filmpje loopt het wel soepel, maar dat is als ik de spatie loslaat, als ik de spatie ingedrukt houdt dan lagged het dus.
Je bent niet de enige veel mensen hebben last van dat handtje ik sluiten dan alles van Adobe af incl reader/air/updater en dan is het weer weg, soms moet er een reboot aan te pas komen.

Ik draai nu win7 64bit CS5 en sinds update na Cs5 niet meer zo veel last van gehad, bij mij kwam het hoofdzakelijke voor in Photoshop Cs4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
lol, wat een klote bug is het dan, fijn is dat koop je een laptop van 1750 euro kun je niet eens normaal photoshoppe, wat belachelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

swoutr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:53:
lol, wat een klote bug is het dan, fijn is dat koop je een laptop van 1750 euro kun je niet eens normaal photoshoppe, wat belachelijk zeg.
Is gewoon een bug in Adobe heb je wel de laatste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Zie de relevantie met de prijs van de laptop ook niet helemaal haha. Heb het ook een tijdje gehad, nu niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Tjeemp schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:24:
Zie de relevantie met de prijs van de laptop ook niet helemaal haha. Heb het ook een tijdje gehad, nu niet meer gezien.
Nouja de relevantie is dat ik voor school een dure laptop koop, speciaal voor photoshop en dergelijke en dat er vervolgens van die flinke bugs in photoshop zitten dat het gewoon niet lekker werkt, terwijl het op mijn 500 euro laptopje wel goed werkte. Snapsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

swoutr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:37:
[...]

Nouja de relevantie is dat ik voor school een dure laptop koop, speciaal voor photoshop en dergelijke en dat er vervolgens van die flinke bugs in photoshop zitten dat het gewoon niet lekker werkt, terwijl het op mijn 500 euro laptopje wel goed werkte. Snapsie?
Nee snapsie nog niet, de bug komt op zowel 500,- laptops voor als op 1750,- euro laptops de device waar je op werkt is niet relevant met deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerreurBV schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:37:
Nee snapsie nog niet, de bug komt op zowel 500,- laptops voor als op 1750,- euro laptops de device waar je op werkt is niet relevant met deze bug.
Kom op zeg, je snapt iemands frustratie toch wel als hij speciaal ergens veel geld voor uitgeeft en het werkt nog slechter dan eerst? Los van of het te fixen is of aan een bepaalde bug ligt, zoiets is gewoon even bijzonder vervelend.

Nou weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Modbreak:Jongens, stop met muggenziften over de prijzen van laptops gerelateerd aan de bruikbaarheid van je Adobe suite... help elkaar liever aan een link naar een forum of een fix voor die bug. Van schelden wordt niemand beter. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Voor zij die misschien ooit nog mogen zoeken op tweakers naar een oplossing voor hetzelfde probleem als ik had met illustrator (CS5) het volgende;

De foute lijntjes / lijnen in illustrator zijn op te lossen met de de update 15.0.1 vanuit Adobe.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
(jarig!)
Flyer voor een feestje..

Afbeeldingslocatie: http://joost.wanted31.nl/clubberz/Flyerv2thumb.png
Klik voor iets grotere versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27
Ben de laatste dagen aan het brainstormen geweest om een flyer te maken voor onze website om in de regio een aantal bedrijven aan te schrijven en te informeren over onze website.

Afbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/11bnsrp.jpg
(Link naar groter)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2l43ea.jpg
(Link naar groter)

Ik ben zelf tevreden met de voorzijde, alleen van de achterzijde ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit genoeg uit het oog springt. C&C gevraagd.

[ Voor 6% gewijzigd door Joost.B op 21-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik vind 'm wel duidelijk, alleen de ronde hoekjes van de vakken lijken niet helemaal netjes rond.
Eventueel kun je www. droppen in de domeinnaam, maar da's persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik zou die wapeningsnetten ook iets zachter zetten in de tekstvlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27
Ik heb die ronde hoekjes gemaakt door een stevige border om een rechthoekig vlak te zetten. Deze rond hij inderdaad niet heel erg netjes af. Ik zal eens een andere manier zoeken.

Het viel mij ook al op dat de wapeningsnetten in de tekstvlakken sterker naar voren kwamen! Ik heb die laag heel licht transparant gemaakt en boven alle andere lagen gezet, m.u.v. de teksten. Ik neem het even mee als ik een nieuwe manier heb gevonden om die tekstvakken af te ronden.

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Vlakken met ronde hoekjes kun je beter maken met rounded rectangle tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Eswip schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:53:
Flyer voor een feestje..

[afbeelding]
Klik voor iets grotere versie..
ziet er sweet uit; netjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ik zal ook maar eens iets posten hier, Zit momenteel al 3 jaar op grafische opleiding, maar eigenlijk nog nooit iets gepost hier.
Ben nu bezig met een logo voor een schoolopdracht

We moesten van de letters LBI een nieuw fictief bedrijf maken, met een eigen naam,
Vind het leuk om interfaces in elkaar te zetten dus heb gekozen voor leisure business interface
Tot nu toe dit.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0z0X04233j020H2a281m/Schermafbeelding_2011-03-22_om_23.22.25.png

Niet veel speciaals maar dacht laat ik het eens delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:31

marapuru

db.

Leuk logo, na een aantal seconden kijken zie ik er twee dingen in.

Of het is een stropdas (most likely), of het is een kroontjespen die een stukje papier wat erboven ligt indeukt. Ik denk dat ik teveel fantasie heb ;)

Als je nog verbeteringen zoekt in het lettertype, dan zou ik gaan voor eenzelfde stijl als die je hebt gebruikt bij de stropdas/kroontjespen. Dus daarin ook de diepte en schaduwen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Waarom de stropdas dan niet gelijk als i gebruiken?
Ik vind verder dat de stropdas en het stukje overhemd wel een beetje duidelijker uitgewerkt mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ziet er leuk uit maar die stropdas is raar. Kijk maar naar foto's; een windsor knoop heeft niet zo'n punt naar boven maar is gewoon vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Waarom is de I los en de LB aan elkaar? Buiten dat zie je het nu ook snel aan voor UB.
Het contrast op de knoop van de stropdas is tof. Misschien kun je dat terug brengen in de typo? Op die manier onderscheid maken tussen de letters en alles tegen elkaar aan knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ben op dit moment met het ontwerp bezig voor de website van een autopoetsbedrijf. Het bedrijf krijgt voornamelijk BMW's onderhanden, bovendien zijn ze verbonden aan een BMW dealership.

Er zijn de volgende eisen aan het ontwerp gesteld:

- Het moet zakelijk, clean en vooral duidelijk zijn
- Er moet een verwijzing naar het merk BMW aanwezig zijn

Ik denk dat het ontwerp wel aan deze eisen voldoet, maar ik heb het gevoel dat er iets mist, of dat het iets spannender kan, terwijl er toch een zekere balans in het ontwerp zit voor m'n gevoel. :) Ik heb geen grafische achtergrond, dus jullie kunnen het veel beter beoordelen dan ik. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2exaj5w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ziet er netjes uit hoor :) Alleen snap ik niet helemaal waarom je die logo's onderin blijft herhalen. En de zwarte balk bovenin is vrij leeg aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Dat is nogal makkelijk natuurlijk... Menu naar de rechterkant. Vind ook dat die balans wat beter kan. Daarnaast staat "Oolbekkink Car Cosmetics" een beetje dicht tegen de onderkant van de zwarte balk. Zou sowieso beter in balans zijn als je dat links verticaal centreert en menu rechts.

Daarnaast vind ik vooral dat het buiten die zwarte balk contrast en persoonlijkheid mist. Het oogt een beetje als eeen gratis blog theme of zo. Daarnaast wil zakelijk en clean ook niet kleurloos en generiek zeggen denk ik. Het is qua indeling etc helemaal niet zo slecht. Zeker voor iemand zonder grafische achtergrond, maar het mist kleur, leven en persoonlijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Bezig geweest met een logo voor mezelf, ik heet wouter reijers.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0G0j0z1B0d2G2A1q0V15/wr-logo.png

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :) ook al een opzet voor een portfolio site, die post ik nog wel

[ Voor 4% gewijzigd door swoutr op 29-03-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
mrmali schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:06:
Leuk logo, na een aantal seconden kijken zie ik er twee dingen in.

Of het is een stropdas (most likely), of het is een kroontjespen die een stukje papier wat erboven ligt indeukt. Ik denk dat ik teveel fantasie heb ;)

Als je nog verbeteringen zoekt in het lettertype, dan zou ik gaan voor eenzelfde stijl als die je hebt gebruikt bij de stropdas/kroontjespen. Dus daarin ook de diepte en schaduwen toevoegen.
De stropdas als I gebruiken heb ik al geprobeerd, maar vind dat niks.
Ik wil nog wel wat meer met het logo doen, vind het ook nogal saai zo, er moet nog iets mee gebeuren.

Thnx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

mcdronkz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:33:
Ben op dit moment met het ontwerp bezig voor de website van een autopoetsbedrijf. Het bedrijf krijgt voornamelijk BMW's onderhanden, bovendien zijn ze verbonden aan een BMW dealership.
knip
Je kan vragen of je de BMW CI(Coorperate Identity, zolas fonts, vormgeving) mag volgen? Het oogt al behoorlijk BMW CI-achtig.
Wordt dit iets wat officieel door BMW ondersteund wordt, of zet Oolbekkink dit zelf op? In het eerste geval zal Rijswijk (Hoofdkantoor BMW NL) wel akkoord geven, en kan je waarschijnlijk ook het BMW en/of MINI logo gebruiken.
Grappig overigens dat er een hele rits logos onderin staat, behalve BMW/MINI logo's...
Menu naar rechts kan we schelen, maar wijkt dan behoorlijk af van de dealership BMW sites.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5025/5579475083_d2e1feb5d0_z.jpg
http://www.flickr.com/pho...3/sizes/l/in/photostream/
de poster voor het eindexamenfeest van onze school, met als thema Ancient Rome

[ Voor 42% gewijzigd door Amplified op 01-04-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Amplified schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:45:
[afbeelding]
er zitten wel leuke dingen in verwerkt, maar vind de typografie bar lelijk, eerlijk gezegd.
Kijk eens naar de poster van clubberz die iets hoger staat. Ziet er al een stuk chiquer uit. ;)

Je hebt nog een boel ruimte boven het colosseum voor de tekst. De tekst staat nu onder de poster gepropt + het staat er erg rommelig, Het ene is in kapitalen terwijl het andere weer gewoon normaal getypt is. Het komt nogal rommelig op me over.

EDIT: ik heb hier een voorbeeldje van mijn site die ik nog zou posten.
KLIK

[ Voor 29% gewijzigd door swoutr op 02-04-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
+1, zie het nu ook! nog even kijken of het nog aan te passen is voor hij naar de drukker moet
teksten wilden "ze" graag zo onderin hebben. Ik zit nog een beetje te kijken voor andere fonts, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Amplified schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:45:
[afbeelding]
Leuke poging! De achtergrond ziet er wel leuk uit. Er zijn wel wat punten waar je op moet letten. Zoals swoutr al zegt, de lettertype enzo kan je beter veranderen.

Ook zou ik de bovenste tekst wat aanpassen, nu is het amper leesbaar. Vooral als je het afdrukt.

Als laatst, de meid ziet erop geplakt uit. Je zou dit kunnen verbeteren door wat te spelen met beschaduwen van haar. Zorg dat er een soort van een weerkaatsing van de kleuren van de flyer op haar terecht komen. Ik bedoel niet "maak haar paars" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Eindelijk hangt hij! Bijna 5 meter breed en ruim 2,5 meter hoog in een vergaderruimte somewhere in Veenendaal. De klant heeft interesse in meer tekenwerk! Whoehoeee!! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/images/stories/Previews/een_roykorpel_aan_de_muur_600.jpg

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
RoyK schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:30:
Eindelijk hangt hij! Bijna 5 meter breed en ruim 2,5 meter hoog in een vergaderruimte somewhere in Veenendaal. De klant heeft interesse in meer tekenwerk! Whoehoeee!! ;)

[afbeelding]
Zo dat is wel heel mooi zeg, zwaar respect. Wat voor materiaal is het? gewoon een zeiltje of papier/folie?
Heel mooi gedaan, doe er bij mij maar 1 op de slaapkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

LeVortex schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:44:
[...]

Zo dat is wel heel mooi zeg, zwaar respect. Wat voor materiaal is het? gewoon een zeiltje of papier/folie?
Heel mooi gedaan, doe er bij mij maar 1 op de slaapkamer :+
De tekening is op doek gedrukt/geprint en ik denk ter plekke opgespannen. Ik hoop hem op kort termijn in het echt te mogen bewonderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zoals ik al zei, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank u D-Rez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Erg tof, schitterend ding, zou 'm zo thuis ergens kunnen hangen.
Mooie kleuren ook! Is het opzettelijk dat de zon in de poster links zit naast het raam van die vergaderkamer?

En de obligatory; waar issie digitaal te bewonderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste