Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
gybrus schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:22:
Al bijna weer een jaar voorbij...
Dus een nieuwe extreme party!
Wat wil je met het middelste (lege)vlak vertellen? is beetje leeg.
Zou ik gebruiken om vol te zetten met een line-up oid? het verteld nu verder niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes posten: ja!
website linken: nee!

:)

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:27:
Hallo tweakers,

graag laat ik jullie mijn 2d stuff zien op mijn website :
Volgens mij is dat niet de bedoeling hoor, het gaat om de pics die je hier post.

@gybrus
Als ik die poster zie denk ik een beetje aan 7, ga ik lezen dan zie ik 5 juni, ik vind de poster ook wat leeg overkomen

[ Voor 66% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

@bartsled en @Savantas: Thanks voor de feedback. Sommige dingen die jullie benoemen had ik juist express zo gedaan (met name dat het mannetje er zo uitsteekt), andere dingen waren mij niet zo opgevallen.
Ik kan er wel wat mee!
De kaart heb ik al gegeven dus voor deze zal ik geen aanpassingen meer doen, maar ik neem het mee voor de volgende! Thanks!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13
Hallo tweakers,

Erg mooie artwork die je daar hebt. Zeker inspirerend voor menig kunstenaar hier.

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2010 11:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb trouwens de website die ik hier een tijdje geleden gepost heb, online gezet. Dit is het uiteindelijk design geworden:

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/3b97ff/usubjectsthumb.jpg

Enige nadeel is dat de contentslider een transparency probleem heeft in het 'geweldige' IE6, maarja, denk dat het tijd wordt om die browser helemaal links te laten liggen. Zie trouwens nu ook dat de frontpage niet helemaal 'jofel' is in IE6. Zal er nog wel even een boodschap voor alle IE6ers inbouwen :)

Voor de layout van subpagina's kan je kijken op http://www.u-subjects.nl

Ik zal de komende dagen sowieso nog het e.e.a. aanpassen als ik een bug tegenkom, of wanneer iemand een goede tip heeft die te realiseren is zonder al te veel aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dannydekr op 29-04-2010 00:10 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Mijn laatste werk :P Een portfolio layout :)

Afbeeldingslocatie: http://erikvandeven.com/projecten/portfolio_layout_klein.png

[ Voor 6% gewijzigd door Storm90 op 01-05-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Leuk, maar je hebt wel een foutje. MY portfolio en OUR services? Zou je dat niet ff gelijk maken naar allebei My of allebei Our? Mocht het anders zijn moet je dit uiteraard wel ff toelichten op je site.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Bedankt voor de tip, is aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hallo tweakers,

Die begin pagina moet je echt veranderen of weg doen. Als ik op een site kom, wil ik niet gaan "zoeken" naar knoppen in een tekening. Als je dan niet binnen paar seconden kan zien, wat je wilt zien, verlies je mensen.

Op de andere pagina's heb je wel gewoon dingen staan als: home/news/bio etc. Waarom dat verstoppen op je begin pagina? Niet doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2010 11:31 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/about.png

Afbeeldingslocatie: http://files.jamiemarciano.me/whiterabbit.png

_O_

Content-aware scaling _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Storm90 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:07:
Bedankt voor de tip, is aangepast :P
Ook heb je een 'Welcome on this website' staan. Nou ben ik geen native speaker, maar volgens mij is 'welcome to this website' correct en 'you are on this website' - maar niet de combinatie die jij maakt. :)
Leuk plaatje, maar wat is je doel hier nou mee? :)
Ik kan zo wel gokken dat dit niet jouw werk is :D ...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dark Blue schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:14:
[...]

Ook heb je een 'Welcome on this website' staan. Nou ben ik geen native speaker, maar volgens mij is 'welcome to this website' correct en 'you are on this website' - maar niet de combinatie die jij maakt. :)

[...]

Leuk plaatje, maar wat is je doel hier nou mee? :)
Ik kan zo wel gokken dat dit niet jouw werk is :D ...
Oh, dat is gewoon het easter-egg about schermpje van Photoshop CS5 :P in elke Photoshop zit een andere.

Maar hoe kan jij zo wel gokken dat dit niet mijn werk is :+? Heb je ooit iets van mij gezien?
Zo speciaal is het nou ook weer niet (Oké de schilderijtjes zijn dan weer wel boven mijn petje :+)

[ Voor 4% gewijzigd door jmxd op 01-05-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dit zat al in Cs4 ;)

Content Aware Filling is DE CS5 feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:31:
[...]

Dit zat al in Cs4 ;)

Content Aware Filling is DE CS5 feature :)
Je hebt gelijk :P die bedoelde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Werk aan een nieuwe portfolio website.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5162ie.jpg

en nog iets wat ik eerder heb gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.net/fs71/300W/f/2010/123/f/1/The_struggle_by_lzfy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
mavi schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:41:
en nog iets wat ik eerder heb gemaakt.
[afbeelding]
Die is VET!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

Vanwege de examens die eind deze maand beginnen, heb ik maar een wallpaper gemaakt om me de data te helpen herinneren.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/9154/examenwallpaper.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Michelli op 04-05-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 12-09 15:26
Tnx : ) Hier een iPad en iPhone versie mocht er interesse zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Voor mijn eigen bedrijf een logo gemaakt. Ben er best te vrede mee alleen totaal nog niet met het lettertype. Ideeën? Logo moet nog iets netter worden opgemaakt. Er zitten was witte randjes tussen die weg moeten.

Loev logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Je hebt in het logo heel veel (alleen maar eigenlijk :P ) rechte lijnen gebruikt, misschien een idee om dit in het lettertype ook te doen?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik vind de kubus er een beetje raar uitzien. en dat heeft te maken met het feit dat je op de voor/zij-zijde hele vierkantjes gebruikt en op de bovenzijde ga je deze afsnijden. Beetje vreemd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind je logo erg veel kleuren hebben. Dat is niet erg, maar wil je je logo laten drukken, denk er dan wel aan dat je voor zwart geen drol betaalt en dat je voor die 20 kleuren in je logo (20x20mm logo in een briefhoofd of op een hoekje van je promotiemateriaal) je per kleur goed betaalt! Is dat het wel waard?

Als het je niks lijkt, zou je kunnen proberen om enkele basiskleuren over elkaar heen te drukken en daar dan je tussentinten uit te vormen. Maar dat moet je mij niet vragen, maar de ontwerpers hier die regelmatig bij drukkers over de vloer komen.

Verder betreffende je naam: ik vind de naam Loev zo apart klinken. Is het je achternaam, of een nickname? Als het een nickname is zou ik hem niet gebruiken, maar inruilen voor je achternaam. Als dit je achternaam is, zou ik je initialen ervoor zetten. Dat staat gelijk serieuzer. En waarom schrijf je advies niet met een hoofdletter? Het is toch de naam van je bedrijf, geen zin uit een krant? :)

Heb je ook al met het idee gespeeld om je logo kleiner te maken en de naam er rechts of links naast te zetten? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Tegenwoordig kun je in veel gevallen hoogwaardig fullcolour drukwerk krijgen voor een redelijke prijs. Je ziet ook steeds meer bedrijven die de logo's een beetje gaan op pimpen en met meer kleuren gaan werken, gewoon omdat het kan. :P

Ik vind de kleuren op zich nog wel cool, maar vind de L (zoals hier boven al gezegd is) niet zo netjes uitkomen en de manier hoe de naam er bij staat maak het geen geheel.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Rakkerzero schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:28:
Ik vind de kubus er een beetje raar uitzien. en dat heeft te maken met het feit dat je op de voor/zij-zijde hele vierkantjes gebruikt en op de bovenzijde ga je de afsnijden. Beetje vreemd als je het mij vraagt.
Ik moest dit even 3x lezen maar ik begrijp nu wat je bedoeld. Helemaal gelijk, ga thuis kijken hoe dit uitpakt.
//edit Thuis! :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fa3jdEEobW5Kfm683CV5AbNQ/full.png
Ben er nou niet echt kapot van. Later uitproberen hoe ik dit moet oplossen.
Dark Blue schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:34:
Ik vind je logo erg veel kleuren hebben. Dat is niet erg, maar wil je je logo laten drukken, denk er dan wel aan dat je voor zwart geen drol betaalt en dat je voor die 20 kleuren in je logo (20x20mm logo in een briefhoofd of op een hoekje van je promotiemateriaal) je per kleur goed betaalt! Is dat het wel waard?

Als het je niks lijkt, zou je kunnen proberen om enkele basiskleuren over elkaar heen te drukken en daar dan je tussentinten uit te vormen. Maar dat moet je mij niet vragen, maar de ontwerpers hier die regelmatig bij drukkers over de vloer komen.
Volgens mij maakt het niet meer uit hoeveel kleuren je gebruikt. Full Color kost hetzelfde als 3 kleuren, de meeste drukkers werken alleen nog maar met zwart-wit of full color. Het logo verkleinen naar 20 mm is wel een goed idee. Kijken of het dan nog "leesbaar" is.
Verder betreffende je naam: ik vind de naam Loev zo apart klinken. Is het je achternaam, of een nickname? Als het een nickname is zou ik hem niet gebruiken, maar inruilen voor je achternaam. Als dit je achternaam is, zou ik je initialen ervoor zetten. Dat staat gelijk serieuzer. En waarom schrijf je advies niet met een hoofdletter? Het is toch de naam van je bedrijf, geen zin uit een krant? :)
Loev is een verbastering van mij achternaam. Met de naam moet ik nog spelen. Positie, font, grote etc...
Heb je ook al met het idee gespeeld om je logo kleiner te maken en de naam er rechts of links naast te zetten? :)
Ja zeker :) Ik ga dit verder uitwerken. Bedankt voor alle input.

[ Voor 73% gewijzigd door Loev op 11-05-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Loev, het idee is leuk, maar heb de indruk dat die kubus een beetje raar gevormd is. Misschien helpt dit:

Afbeeldingslocatie: http://fc00.deviantart.net/fs6/i/2005/093/1/8/2_point_perspective_is_fun_by_equanimity505.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs8/i/2005/317/3/c/Boxes_in_One_Point_Perspective_by_BrigetteMora.jpg

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
CdD schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:20:
Loev, het idee is leuk, maar heb de indruk dat die kubus een beetje raar gevormd is. Misschien helpt dit:
Weleens van isometrie gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Rakkerzero schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:28:
[...]

Weleens van isometrie gehoord?
Ja natuurlijk Sjaak, maar je bent toch met me eens dat het er in perspectief leuker uitziet? Het is maar een tip?

Laat ik het zo zeggen: isometrische tekeningen zien er in mijn ogen wat minder professioneel uit; een kind zou een kubus ook zo tekenen. Maar dat is mijn mening ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CdD op 12-05-2010 22:38 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Ik vind van niet. Perspectief in deze tekening voegt niets toe en daarnaast kan je dit eigenlijk in alle gevallen gebruiken :) . Ik denk persoonlijk dat perspectief in dit geval er niet uit ziet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Over het algemeen oogt perspectief wat dynamischer dan isometrie. Lijkt me in principe puur een kwestie van het doel en smaak in dit geval. Dat isometrische objecten er minder professioneel uit zouden zien is absoluut niet waar. Er zijn hele kunststromingen gebaseerd op isometrie.
Loev schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:03:
[...]

[afbeelding]

[...]
Lijkt nu meer op een C. Wat gebeurt er als je de witte stukjes op de bovenkant van de kubus gewoon weg haalt? Je zou natuurlijk ook de L van allemaal kleine gekleurde kubusjes kunnen maken zoals nu de hele kubus is en dan de grote kubus zelf gewoon dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar:

Ik heb voor een klant de opdracht gekregen een ontwerp te maken voor zijn website die dient ter verstrekking van informatie over hun ontwikkelingen betreffende mobile applicaties.

Ik heb tot dusver het volgende ontwerp gemaakt:

http://i40.tinypic.com/2hqylvn.jpg

Graag zou ik van jullie horen wat jullie ervan vinden, en vooral wat er beter kan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
huub8 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:16:
http://i40.tinypic.com/2hqylvn.jpg
Graag zou ik van jullie horen wat jullie ervan vinden, en vooral wat er beter kan.
Plaats je creatie eens op http://www.fivesecondtest.com/ voor eerlijke input van eerste indrukken.
Als je het mij vraagt: sorry maar weinig spannend. Er zijn maar een paar elementen aanwezig en erg spannend zijn die nou ook weer niet. Standaard spiegeleffectje (imho erg "kijk mij eens hip zijn" / "web2.0") dat weinig toevoegt en een weinig spannend menu. Het groen/bruin is wel een aardige combinatie maar die heb ik al eerder gezien. De ronde hoeken bovenaan hebben, imho, een te grote radius en zijn iets te onscherp (teveel anti-aliasing). De rode lijn in het menu zorgt voor een storend beeld om naar te kijken en vanwege het ontbreken van de schaduw/spiegeling op het groene deel van het menu ontstaat er een raar effect dat een 2d naar 3d overgang lijkt te gaan. De verdeling van de witruimte is ook vreemd; die is links niet gelijk aan de ruimte rechts. Al met al: wat stock-plaatjes en een ontwerpklusje waar nou niet echt het bloed, zweet en tranen vanaf druipt. En ik vind het design nou niet meteen de opdracht uitstralen; het is dat je die er bij zet anders had ik het niet geraden.

Maar dat is mijn (eerlijke) 2 cent.

offtopic:
Oh; en over i18n: English | Deutsch | Nederlands en niet Engels | Duits | Nederlands.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 13-05-2010 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
ik heb (naar aanleiding van jouwe commentaar) wat dingen veranderd. Maar kom er nog niet echt uit hoe ik nog kan zorgen dat hij meer bij de opdracht aansluit.

http://i40.tinypic.com/egaltx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat mij altijd heel erg goed helpt bij het ontwerpen van websites is kijken op de Hypertemplates.com. Daar staan professioneel ontworpen websitetemplates, maar kan je natuurlijk ook gebruiken ter inspiratie. Werkt voor mij erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Schaamteloos link plaatsen: http://www.everdune.com/en

Website die ik zelf heb ontworpen voor een bedrijf dat ook in de mobile apps zit en dergelijke. Misschien kun je er wat inspiratie uit halen. Punt is dat corporate websites over het algemeen simpelweg niet maar één tekstblok (kunnen) hebben. Probeer er structuur en hiërarchie in te brengen en zorg dat je de gebruik stuurt door de website.

Ik denk dat ik bij bovenstaand project wel kan zeggen dat de helft van het werk, misschien wel meer, het bepalen van structuur en focus was samen met de opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Met jullie hulp heb ik nu het volgende ontwerp, kan zelf eigenlijk niets meer bedenken. Wat kan ik nu nog verbeteren?

http://i44.tinypic.com/1549d06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die uitge-fade iconen zijn echt ... :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
nu ik er opnieuw naar kijk ben ik het eigenlijk wel met je eens, het probleem is alleen dat ik het weer te kaal vind als ik daar helemaal niet plaats...

Wat vinden jullie verder van het kleurenschema?

[ Voor 14% gewijzigd door huub8 op 13-05-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

Het eerst wat mij opvalt is...veeeel tekst. Dat lezen mensen echt niet. De menubalk heeft werk nodig, vind ik niet mooi ogen. De kleurencombinatie vind ik wel fijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Nog (hopelijk één) keer dan, nog weer wat verbeterd:

http://i40.tinypic.com/2mcgj12.jpg

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:54
Wat mij vooral opvalt is dat het geheel erg generiek is en totaal niet onderscheidend. Je hebt geen logo maar een stukje tekst met een drop-shadow. Kijk eens of je daar een leuk logo voor kunt maken? Met tweemaal een Q in een naam kun je leuke dingen doen.
De uitlijning van het geheel kan ook een stuk beter naar mijn mening. 'QookQook.nl', 'mobile applications' en 'Home' staan wat verdwaald los in de header. Als je het logo nu eens links plaatst en daar in het klein de payoff (mobile applications) onder neer zet? Tevens is er geen eenheid in de afstand tussen de content vakken en het hoofd vlak achter dit alles. De twee grijze vakken bovenin de header sluiten ook niet netjes aan bij het geheel. Iets wat ik eerder als vervelend ervaar dan als een leuke creatieve twist.
De typografie in het 'Laatste Ontwikkelingen' vak loopt ook niet volledig vloeiend. Zoals het er nu naar uit ziet heb je een tekstvak gemaakt met tekst daarin, en daarna met de transformatie tool het geheel groter gemaakt. Kijk maar eens naar de regels, de tekst verspringt soms een pixel. Dat kun je oplossen door de tekst te selecteren en een tekstgroote van volledige pixels in te vullen. 12px bijvoorbeeld in plaats van 14,87.

Home, wat een onderdeel is van het kruimelpad, hoort niet in de header. Ik zou dan ook een los kruimelpad maken onder het menu indien je veel subpaginas hebt. Is dat niet het geval dan kun je Home achterwege laten en gewoon in de menu balk aangeven welke pagina actief is op dat moment. Bijvoorbeeld door dat menu item een bold voorkomen te geven, over een streepje er onder etc.
Gezien het feit het een .NL domein is neem ik aan dat je hoofdpubliek de Nederlandse taal voert, lijkt mij dan ook logisch dat Nederlands vooraan komt te staan in het keuze menu van taal.

Mijn laatste tip is dat je een goeie blik moet werpen op de link die Tjeemp heeft gepost. Dat is een website waar diverse elementen zorgen voor een strak en fris geheel. Klik daar eens wat rond, dan zie je ook wat leuke dingen die wellicht inspirerend kunnen zijn :)

Zo dat was mijn euro, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Wat me opvalt is dat je blijft vasthouden aan dezelfde basis. Het is juist de basis waar hoogstwaarschijnlijk het probleem zit. Probeer eens met vlakverdelingen te experimenteren, een ander soort menu, het achtergrondvlak, etc... Je moet niet details gaan veranderen voordat het globale plaatje sterk in elkaar zit (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
Het eerste wat mij opvalt is dat die telefoon zweeft en dat ziet er raar uit.. Als hij ergens op staat dan zou de reflectie beginnne op het punt waar hij het object raakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Tjeemp, CMD Breda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Voor een website van mij ben ik bezig met een nieuw ontwerp.
Ik heb vandaag de eerste mockup afgerond. Ik zie graag commentaar tegemoet. ;)
Dingen die beter kunnen?

http://media.monkeyminds.nl/bfscreen.jpg

//edit
Heb de website even wat breder gemaakt en de content minder saai. :P

[ Voor 16% gewijzigd door WernerL op 16-05-2010 18:24 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
huub8 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:56:
Nog (hopelijk één) keer dan, nog weer wat verbeterd:

http://i40.tinypic.com/2mcgj12.jpg

Nog tips?
10 dingen die ik zo uit mijn mouw schudt. Houd er rekening mee dat ik geen pro designer ben :P
  1. Gebruik Justify/uitvullen voor tekst en kleinere letters.
  2. Kaders, die zijn veelal te dik, probeer kaders van 1 pixel
  3. De drop shadow onder de menubalk moet lichter òf donkerder voor meer contrast
  4. De menubalk heeft storende kleuren aan de boven en onderkant, die afwijken qua 'hue', haal deze weg
  5. Letters van privacy statement & copyright zijn veel te groot, probeer dit in een dunnere groene balk met een drop shadow te plaatsen zoals je bovenaan de pagina hebt in je background.
  6. Het engels/duits/NL balkje, heeft dat een functie? zoja, besteed er meer aandacht aan (vlaggetjes, beter geintegreerd in de header)
  7. Laat in de menubalk zien welk item geselecteerd is/op welke pagina je zit.
  8. Maak sowieso de hele bovenbalk minder hoog, ik denk dat er 30% af kan.
  9. Gebruik een soortgelijke gradient als je op je knoppenbalk gebruikt ook in je groene balken
  10. Maak geen 'design element' in de header van de pagina waar je nu op zit (dat donkergrijze 'Home' rechtsboven)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Storm90 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:55:
Mijn laatste werk :P Een portfolio layout :)

[afbeelding]
Welcome TO this website, in plaats van ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:03:
[...]

Ik moest dit even 3x lezen maar ik begrijp nu wat je bedoeld. Helemaal gelijk, ga thuis kijken hoe dit uitpakt.
[afbeelding]
Ik moest hier meteen aan denken.
Afbeeldingslocatie: http://www.miniland.nl/games/logo%20consoles/gamecube_logo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ja, helaas nog steeds... Moet echt eens gaan afstuderen, maar hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Tjeemp schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:07:
[...]

Ja, helaas nog steeds... Moet echt eens gaan afstuderen, maar hoezo?
Ik zit er ook, jaar 3 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben bezig met een schoolproject waarbij we een website moeten maken voor een applicatie. Deze applicatie is een agenda online die we koppelen aan (moderne) telefoons. Ik heb voor mijzelf al een stijl bedacht, klassiek maar straks, beetje het idee van een oude agenda maar dan wel modern. Retro is misschien het goede woord.

Maar nu ben ik bezig om de voorpagina op te vullen voor nieuwe gebruikers, (bezoekers die zich nog niet hebben geregistreerd). Nu zoek ik dus een leuke manier om mensen te interesseren om zich te registreren.

Ik heb vrij groot "Registreer een nieuw account" staan (zonder hoofdletter, staat wat corny imo). Maar het oogt allemaal leeg, ik ben dus opzoek naar een visueel effect of plaatje waardoor ik de aandacht naar die link kan halen. Iets wat ik goed met een 3e kleur zou kunnen doen, ik heb nu vooral donker en lichtgrijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.no-illusions.nl/wannac.me/layout_v1.jpg
Ander commentaar is ook welkom.

Dit wordt niet een standaard website maar draait vooral om de applicatie dus ik probeer een ietswat andere stijl aan te houden dan normaal...

Tevens ben ik bezig met een nieuwe portfoliosite (ligt nu wat stil)
http://www.no-illusions.nl/v2 als iemand daar nog wat op aan te merken heeft hoor ik dat ook graag.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 18-05-2010 15:52 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
MrVegeta schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:46:
Ik ben bezig met een schoolproject waarbij we een website moeten maken voor een applicatie. Deze applicatie is een agenda online die we koppelen aan (moderne) telefoons. Ik heb voor mijzelf al een stijl bedacht, klassiek maar straks, beetje het idee van een oude agenda maar dan wel modern. Retro is misschien het goede woord.

Maar nu ben ik bezig om de voorpagina op te vullen voor nieuwe gebruikers, (bezoekers die zich nog niet hebben geregistreerd). Nu zoek ik dus een leuke manier om mensen te interesseren om zich te registreren.

Ik heb vrij groot "Registreer een nieuw account" staan (zonder hoofdletter, staat wat corny imo). Maar het oogt allemaal leeg, ik ben dus opzoek naar een visueel effect of plaatje waardoor ik de aandacht naar die link kan halen. Iets wat ik goed met een 3e kleur zou kunnen doen, ik heb nu vooral donker en lichtgrijs.
Ik mis een header eigenlijk, ik kan niet in één oogopslag zien dat het om een online agenda gaat. Retro is in mijn gedachte niet grijs maar meer bruin/groen (jaren 70) of fele kleurtjes (jaren 80(toch?)) Agenda's zijn vaak al van die saaie dingen ik zou voor iets leuks en vrolijks gaan.

Nu heb je het nieuws/updates naast elkaar staan. Normaal staat dit altijd onder elkaar en vaak links. Dan heb je rechts de ruimte voor aandachtsblokken registreer blok, inleidende tekst blok en een demo blok bijvoorbeeld.

Verder vind ik zoek op een vreemde plek staan, normaal verwacht ik daar een header.
[mierenneuk mode]Bij inloggen kan nog wachtwoord vergeten en onthoud mij.
Suc6!

[ Voor 6% gewijzigd door Loev op 18-05-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah de klant wil opzich graag iets zakelijks hebben... dan is fel kleurgebruik al snel overkill, ik ben nog even bezig geweest en heb je advies ten harte genomen :).

Afbeeldingslocatie: http://www.no-illusions.nl/wannac.me/layout_v5.jpg

Moet het onderste vak nog invullen, denk dat ik daar kleine afbeeldingen zet van bijvoorbeeld, de profiel pagina, of de kalender zelf maar daar moet ik nog mee bezig :).

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 18-05-2010 19:12 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fel kleurgebruik kan net zo goed zakelijk zijn. Zakelijk betekend niet dat je alles in grijstinten moet gaan maken.

Korte beoordeling:
- Voeg kleur toe
- Typografie ff anders
- Een menu ?

Daarnaast zou ik ook even kijken naar wat andere mensen maken. Zoek naar een vergelijkbare website.

@Rakkerzero, mooi voorbeeldje :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens de post boven me. Daarbij is grijs al heel snel een saaie kleur.
Kijk tevens je uitlijning en witruimtes na want die kloppen voor geen meter.
Google -> webdesign+whitespaces . Bij de eerste hit zie je al meteen de pakkende zin: White space is sadly one of the most underrated elements of a strong web design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Kijk eens hoe mooi zakelijk dat dit is! En heeft ook nog veel kleur. Zakelijk hoeft dus niet saai te zien. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hypertemplates.com/screenshots/28800/28832-joom-b.jpg
klikbaar

Note: is geen site van mij. Ik heb hem van Hypertemplates geplukt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 18-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je in godsnaam van meerdere woorden (niet als één unit) een clipping mask maken in Illustrator CS4? Als het probeer wordt maar één van de onderdelen gebruikt als clipping path.

Moet ik dan voor ieder los onderdeel een losse achtergrond maken er het omzetten? Dat moet vast veel makkelijker kunnen, maar ik kan het met de beste wil van de wereld niet vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:53:
Hoe kan je in godsnaam van meerdere woorden (niet als één unit) een clipping mask maken in Illustrator CS4? Als het probeer wordt maar één van de onderdelen gebruikt als clipping path.

Moet ik dan voor ieder los onderdeel een losse achtergrond maken er het omzetten? Dat moet vast veel makkelijker kunnen, maar ik kan het met de beste wil van de wereld niet vinden op Google.
Text omzetten naar contouren (outlines) geheel degroeperen (text omzetten resulteert in een groep ipv 1 object) en met de pathfinder het geheel "toevoegen" (add) tot 1 vorm. Daarna deze vorm als knipmasker gebruiken et voilla.

Losse objecten als 1 knipmasker gebruiken gaat helaas niet, zelfs niet als ze gegroepeerd zijn, het moet echt 1 samengesteld object zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 25-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het is weer even geleden, maar er schoot me iets te binnen toen ik de gebruikte foto van de lamp zag:

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/7007/littlelampth.jpg

klik voor de volledige versie op deviantart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
lol :+

Zelf effe aan het fotosoepen geweest voor een wedstrijdje op autoweek.nl
origineel
Soep:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Mulsannew786.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
wel grappig alleen het valt meteen op omdat de vluchtpunten van beide foto's duidelijk anders liggen, dus je zou de voorkant iets meer moeten warpen dat het lijkt alsof ze gelijk vallen want de overgang is wel netjes opzich.. dan ziet hij er een stuk beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
warpen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Hallo allemaal,

De klant is akkoord gegaan met de onderstaande layout. We zijn alleen nog op zoek naar een goede opvulling voor naast de slideshow, zijn er enige ideeën? Als iemand misschien nog andere tips heeft, zijn ook deze van harte welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.erikvandeven.com/projecten/hans_jacobs/de_concierge/layout_voorbeeld_6_klein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Vandaag voor school een poster in illustrator gemaakt.
Mijn eindresultaat so far:
Klik voor grote versie.
Afbeeldingslocatie: http://media.monkeyminds.nl/vector/gitaarposter_thumb.jpg

@hierboven: Ziet er goed uit.

[ Voor 6% gewijzigd door WernerL op 06-06-2010 17:51 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom InDesign mijn dingen naar CMYK blijft switchen? Ik wil een PDF voor het web maken en heb alle bronbestanden in Illustrator als RBG gemaak, maar als ik dan bijvoorbeeld een drop shadow op de achtergrond los laat maakt hij de dingen op de voorgrond opeens CMYK in plaats van RBG.

Ik word hier helemaal gek van. Een alternatief is alles in Illustrator maken en dan op het laatst de pagina's in InDesign bij elkaar gooien, maar dat is wel veel extra werk :/

Zelfs als ik mijn layers lock verandert de kleur nog, dus het is echt iets van InDesign. Ik heb ik de Color Settings al alle management opties uitgezet en zoveel mogelijk op web gezet, maar het blijft maar gebeuren.

Edit: het is gelukt, na héél lang klooien. Het bleek uiteindelijk in Edit > Transparency Blend Space > Document RBG/Document CMYK te liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:42:
Text omzetten naar contouren (outlines) geheel degroeperen (text omzetten resulteert in een groep ipv 1 object) en met de pathfinder het geheel "toevoegen" (add) tot 1 vorm. Daarna deze vorm als knipmasker gebruiken et voilla.

Losse objecten als 1 knipmasker gebruiken gaat helaas niet, zelfs niet als ze gegroepeerd zijn, het moet echt 1 samengesteld object zijn.
Dit is gelukt :) Jammer dat de lijndikte van letter niet meegenomen wordt, dat zou eigenlijk wel moeten. Nu heb ik er daardoor alsnog niets aan :/

Edit: doppelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:17:
[...]

Dit is gelukt :) Jammer dat de lijndikte van letter niet meegenomen wordt, dat zou eigenlijk wel moeten. Nu heb ik er daardoor alsnog niets aan :/

Edit: doppelpost
Dan moet je het iets anders doen:
• eerst je tekst omzetten naar contouren
• daarna je lijn toepassen
• bewerken -> vorm uitbreiden (of pad-> omtrekstreek, maar dat werkt niet goed als je lijn naar buiten of binnen uitgelijnd is)
• degroeperen
• samenvoegen tot 1 vorm met de pathfinder
• et voilla

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 07-06-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

heb mn digitale potlood ook maar weer eens opgepakt, heb besloten dat ik ook een grafische website/showcase wil naast mn technische portfolio. Als thema heb ik de luchtvaart genomen (wilde vroeger altijd straaljagerpiloot worden, nog steeds spijt van dat ik het nooit geprobeerd heb :( :p), dit is de basis:

Afbeeldingslocatie: http://www.geniux.nl/pics/wip_flywithme.jpg

ben nog niet helemaal zeker of ik ook een airport enzo ga maken of alleen verschillende fantasy varianten op mn favo planes.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Geen idee of het hier echt thuis hoort, maar ik had niet zo'n productieve dag, dus ik ging mijn (toch al niet echt pro) photoshop skills maar weer eens ophalen:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/joker-wilders-thumb.jpg?t=1276213557

Misschien dat ik em nog wel iets netter maak morgen, het is nog een te duidelijke soep, beetje realistischer maken misschien. Gezicht lijkt ook nog niet echt gesminked maargoed.

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 11-06-2010 01:49 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
School opdracht, webdesign voor een fictioneel bedrijf.

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2010/165/7/d/Egypt_Tours_Website_by_gybrus.png

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zijn er nog mensen die hun portfolio willen laten opnemen in de startpost? Zo ja, DM mij ff.

En mochten mensen nog dingen hebben voor in de FAQ dan hoor ik dat ook graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Maar even een klein dingetje laten zien waar ik vandaag mee bezig ben geweest :) ,

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3456/hrfdcopy.png

De cop car van de nieuwe Hot Pursuit zoals mensen misschien al gezien hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Cheinich, maar de auto ziet er erg strip/plastic-achtig uit, en volgens mij is de weg schuiner dan de auto. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Ghost Dog schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:50:
Cheinich, maar de auto ziet er erg strip/plastic-achtig uit, en volgens mij is de weg schuiner dan de auto. ;)
Dat zal dan wel aan het orgineel liggen want ik heb niks aan de vorm/positie gedaan :)

Orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
Ik probeer voor een poster een glazen/ijs 'standbeeld' afbeelding maken van een gans, in Photoshop. Het idee is om dit standbeeld in het water te plaatsen en dan reflectie daarvan te maken (maar dat is voor latere zorg / heb ik al een eind onder de knie).

Helaas wil het glas/ijs maken niet erg lukken.

Mijn resultaat tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/th_gans1.jpg
Klikbaar voor grotere afbeelding

Mijn voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/th_ijsklein.jpg
Klikbaar voor grotere afbeelding

Kan iemand mij helpen? Misschien met een tutorial (ik heb gezocht, maar niets kunnen vinden).

Ondertussen een andere tutorial gevonden (via via). Dit lijkt er al iets meer op:

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/th_gans2.jpg
Klikbaar voor een grotere afbeelding

PS: Als dit meer iets is voor "3D: Post hier je stuff" laat het maar weten. Ik heb zelf totaal geen ervaring met 3D.

[ Voor 13% gewijzigd door Wild_Snake op 19-06-2010 17:12 . Reden: Nieuwe poging toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ja als je kan zou ik die eend in 3D maken, dan heb je meteen mooie en correcte reflecties/refraction/schaduw/..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Een object omtoveren naar een ijs/glas sculptuur is erg lastig in Photoshop.

- Het begint iig met alle details die je normaal gesproken ziet in de vlakke oppervlaktes te weg te halen. Alleen de ruimtelijke details overlaten, maar de texturen dus weghalen.
- Daarna zet je alles om in een greyscale foto.
- Daarna ga er voor zorgen dat je contrast zodanig verhoogd dat de ruimtelijke detail vloeiend zichtbaar blijven, en de vlakke stukken donkerder worden.
- Dan maak je een selectie met de vorm van je object en kopieer de achtergrond in die vorm in een nieuwe laag. Deze geef je een redelijke blur en water ripple mee.
- Dan is het nog een kwestie van spelen met inner glow, ijs texturen etc...
- Als laatste zul je nog wat schaduwen bij moeten werken. bijv. een pootje van een gans die onder zijn lichaam zit zal ietsjes donkerder zijn dan zijn bovenlichaam.

Ik denk dat je dan een heel eind bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Gisteren, sinds veel te lang, weer eens wat met photoshop gedaan. Photoshop is een hobby van mij waar ik de laatste jaren veel te weinig tijd in steek. Maargoed, dit is wat ik voorlopig gedaan heb (6 á 7 uur werk).

Dit is tevens mijn eerste grote werk waar ik met <Masks> gewerkt heb op de layers. Voorheen altijd alles handmatig uitgeknipt en ben erachter gekomen dat masks toch veel beter/,makkelijker zijn. ;)

Zondevloed
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.17/999700001-999750000/999720401-999720500/999720422_5_zKAX.jpeg
klikbaar

Orgineel
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.134/999350001-999400000/999356001-999356100/999356090_5_NRRs.jpeg
klikbaar

De inspiratie kwam hier vandaan: http://psd.tutsplus.com/t...ed-city-scene-screencast/. Al heb ik de tutorial nauwelijks gevolgd en ben ik gewoon lekker gaan klooien (alleen het gedeelte van de regen heb ik gevolgd).

Ben er nog lang niet klaar mee en ik denk dat ik er nog wel 7 uur in steek. Wat ik nog wil doen:
- ongewenste schaduw en zonneschijn weghalen (zie daken en rechter gebouwen)
- water/vloed volledig opnieuw doen zodat er 1 lijn in zit (als ik daar zin aan heb :P)
- experimenteren met Field of Depth effect
- auto's door de golven laten meedrijven/verplaatsen (ze lijken immuun voor de vloed)
- kleine details afwerken of eraan toevoegen
- Uiteindelijk nog een color balance overheen gooien zodat het nog meer 1 geheel wordt.

Commentaar altijd welkom, kan ik alleen maar van leren. d:)b

ps. Hopelijk doen de foto's het gezien ze op mijn hyves staan omdat mijn webspace op dit moment down is. :'(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het best fraai geworden, alleen de regen overtuigt me niet echt. Het voelt als een soort langwerpig ruisfilter in plaats van echt als regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:24:
Ik vind het best fraai geworden, alleen de regen overtuigt me niet echt. Het voelt als een soort langwerpig ruisfilter in plaats van echt als regen.
Haha, dat is het ook precies, een langwerpige ruisfilter. :P Add Noise, filter>Motion Blur en klaar!

Maar je hebt gelijk, nu ik er nog eens critisch naar kijk dan zit de regen er een beetje vreemd uit. Vooral op de voorgrond (rechts), als achtergrond regen ziet het er wel goed uit (als ik naar de lucht kijk/voor de kerk langs). Dus daar moeten we nog even wat aan gaan doen.

Hopelijk kan ik de volgende keer groter uploaden want de orginele plaat is 2816x2112 ipv 700×525.

Bedankt voor opmerking.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Hard aan het SOGen hier, tijd om te spelen met photoshop dus. :)
Begonnen met foto's, en dan maar kleurtjes samplen en brushen tot m'n arm eraf valt.

Afbeeldingslocatie: http://wacco.mveas.com/other/marco_t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wacco.mveas.com/other/dieuwke_t.jpg

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Volgens mij kun je in die tijd dat je dat gedaan hebt net zo goed een filter programmeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Das lang niet zo effectief natuurlijk als je huiswerk probeert te ontwijken, maar het zou waarschijnlijk wel kunnen. :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
10 jaar terug ooit eens tekenles gehad in havo 1 & 2, maar verder nooit wat getekend of geschilderd. Ik heb eens een boek opgepakt, gelezen over schaduwen, kleuren, etc. En toch maar eens begonnen met het verkennen van corel painter. Na aanschaf van een tablet v/d week eindlijk eens 3 uur opzij gezet om concreet wat op canvas te zetten. Ziehier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/11a8kux.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Zijn er nog mensen die wat foto's opgeknapt willen hebben? Ben me aan het verdiepen in photoshop en kan wel wat oefening gebruiken;) !

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

afgeleverd aan de klant: Een met de hand getekende website! :). Was erg leuk om te doen. De tekening zelf is getekend op 200dpi CMYK. De klant gaat dit naast de website ook gebruiken op beurzen, waar hij hem op 200cm laat afdrukken.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/szy6ht.jpg

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:23:
afgeleverd aan de klant: Een met de hand getekende website! :). Was erg leuk om te doen. De tekening zelf is getekend op 200dpi CMYK. De klant gaat dit naast de website ook gebruiken op beurzen, waar hij hem op 200cm laat afdrukken.
Niet om lullig te doen, maar zoals jij het omschrijft is het toch altijd met de hand getekend? Of bedoel je versus een 3D-render ofzo?

Ziet er trouwens wel goed uit. Lekker fris, doet me aan bepaalde vrolijke spelletjes danwel concept art denken. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de tekst er een beetje ingesmeten lijkt. De donkere onderkant is misschien wat breed/hoog, waardoor het geheel wat donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ik vind het een leuk ding gewoorden, ik hoop alleen van ganze harte voor het webburo dat het moet gaan maken, dat jij ook een 72DPI RGB versie hebt aageleveerd die qua pixel resolutie ergens rond de 1000 breed is.

Ik heb nog steeds nachtmeries van ontwerpers die websites aanleveren in inches. Serieus waar, gebeurt nog steeds regelmatig.. Ja maar ik heb een 27" iMac en het moest beeld vullend zijn, dus heb ik het ontwerp maar op 27" gemaakt en dan uiteraard ook in 200 of 300 DPI. Gevolg, een ontwerp voor site van 6000pixels breeds ofzo :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:39:
[...]

Niet om lullig te doen, maar zoals jij het omschrijft is het toch altijd met de hand getekend? Of bedoel je versus een 3D-render ofzo?

Ziet er trouwens wel goed uit. Lekker fris, doet me aan bepaalde vrolijke spelletjes danwel concept art denken. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de tekst er een beetje ingesmeten lijkt. De donkere onderkant is misschien wat breed/hoog, waardoor het geheel wat donker wordt.
Het is gewoon met de hand heb getekend. Dus met een tablet. Van onder tot boven. Normaal gesproken ontwerp je een website met de muis en maak je gebruik van de tools die je tot je beschikking hebt. Dit keer heb ik lekker mogen tekenen.

De tekst is puur voor de opvulling. Mijn taak was het tekenen van de website, niet het bedenken van de structuur.

Ook de donkere onderkant is er niet zomaar. Net onder het eerste stuk tekst is er een neutraal stuk artwork. Dus zwart links en rechts, en een recht stuk perkament in het midden. Een pix of 10 hoog. Hierdoor kan de webouwer het perkament oneindig lang maken, als het content hierom vraagt. De focus ligt op de bovenkant, immers is dat wat je het eerst ziet als je een website bezoekt. Technisch bestaat deze website dus uit 3 delen. Een header, een klein midden stukje en een footer. Zo getekend dat de website oneindig naar links en rechts kan strekken.

Je doelt denk ik op Monkey Island :) Daar heb ik inderdaad inspiratie uit gehaald. Al is de tekenstijl vooral eigen. Dank voor je commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:50:
Ik vind het een leuk ding gewoorden, ik hoop alleen van ganze harte voor het webburo dat het moet gaan maken, dat jij ook een 72DPI RGB versie hebt aageleveerd die qua pixel resolutie ergens rond de 1000 breed is.

Ik heb nog steeds nachtmeries van ontwerpers die websites aanleveren in inches. Serieus waar, gebeurt nog steeds regelmatig.. Ja maar ik heb een 27" iMac en het moest beeld vullend zijn, dus heb ik het ontwerp maar op 27" gemaakt en dan uiteraard ook in 200 of 300 DPI. Gevolg, een ontwerp voor site van 6000pixels breeds ofzo :)
Haha uiteraard. Ik teken op 980px breed, en uiteraard op 72dpi. Mijn webbouwers krijgen altijd netjes een psd file met opgeruimde layers. In dit geval dus de achtergrond verdeeld in 3 stukken. Een laag met voorbeeld tekst en een laag met mijn opmerkingen om de bouwer te helpen. Dus welke kleur ik gebruikt heb, font type en hoe groot.. etc.

De full 200 dpi versie is trouwens 900 mb geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kwaakvaak, "resize image" does the trick ;-)

@ RoyK, Zoals gewoonlijk weer erg tof! tekst doet inderdaad wat afbreuk maar goed, dat is dan maar aan de vormgevers.

Ik schok me laatst ook een ongeluk, moest een 60x50cm 300dpi bestand fixen.. De computer heeft heel hard lopen blazen hier.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien doe ik verstandig aan om de tekst te verwijderen (in mijn portfolio zie je ook de tekst) Ik vind het zelf niet zo storend, maar als meerdere mensen dit wel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:04:
Misschien doe ik verstandig aan om de tekst te verwijderen (in mijn portfolio zie je ook de tekst) Ik vind het zelf niet zo storend, maar als meerdere mensen dit wel vinden...
Gewoon er in laten! Het geeft zowiezo het sitegevoel weer en zo slecht is het niet.

"Probleem" is dat je het ontwerp tot in de puntjes hebt uitgewerkt en de tekst nog wat werk zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@dreanor: ik krijg een 404 error!

@RoyK: Heel mooi RoyK! Ziet er echt gaaf uit, orgineel!

Ik ben sinds een paar weekjes ook een beetje aan het experimenteren met digitaal schilderen met MyPaint en GIMP.
Ik probeer een beetje Bob Ross landschapjes te maken aan de hand van zijn filmpjes op Youtube.
Ik begin het een beetje door te krijgen maar ben nog niet helemaal tevreden. (ik heb helemaal niet veel ervaring met tekenen, ook niet op papier...)

Deze fotomanipulaties heb ik gemaakt voor wedstrijdjes (voor beginners) op worth1000.com

Met deze zilver gewonnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c3c3af3adfa0/4c3c3af39d9e4-test2.jpg

gebruikte afbeeldingen: http://morguefile.com/archive/display/190964 , http://morguefile.com/archive/display/196659 , http://morguefile.com/archive/display/204662 , http://morguefile.com/archive/display/25985 , http://morguefile.com/archive/display/35712 , http://morguefile.com/archive/display/128917

Met deze goud:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c3c3b1b322f8/4c3c3b1b2250c-koevogel.jpg

gebruikte afbeeldingen: http://morguefile.com/archive/display/528400 , http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=594460

[ Voor 25% gewijzigd door leendertv op 13-07-2010 13:23 . Reden: gebruikte afbeeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

de vliegende koe is leuk gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
@ RoyK, gelukkig :D

@jupjup, niet helemaal.. Vaak komt het uit illustrator, en dan heb ik liever een nieuwe export op de goede maat, dan dat ik van 6000 pixels terug naar 1000 ga met alle alliasing etc erbij ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:58:
Ook de donkere onderkant is er niet zomaar. Net onder het eerste stuk tekst is er een neutraal stuk artwork. Dus zwart links en rechts, en een recht stuk perkament in het midden. Een pix of 10 hoog. Hierdoor kan de webouwer het perkament oneindig lang maken, als het content hierom vraagt. De focus ligt op de bovenkant, immers is dat wat je het eerst ziet als je een website bezoekt. Technisch bestaat deze website dus uit 3 delen. Een header, een klein midden stukje en een footer. Zo getekend dat de website oneindig naar links en rechts kan strekken.
Volgens mij zie ik bij die 10 pix ertussenin een niet netjes doorlopende zijkant.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:58:
Het is gewoon met de hand heb getekend. Dus met een tablet. Van onder tot boven. Normaal gesproken ontwerp je een website met de muis en maak je gebruik van de tools die je tot je beschikking hebt. Dit keer heb ik lekker mogen tekenen.
Het is meer een semantische kwestie hoor, maar met de hand zie ik toch meer als niet-digitaal. Dat je het dan later digitaal maakt doet daar dan niets aan af. In mijn ogen is een tablet gewoon een alternatieve muis.

Ik vroeg het omdat ik toevallig zelf bezig ben met een nieuwe portfolio, waarbij het plan is een groot deel analoog/non-digitaal uit te werken en dan digitaal samen te voegen :) Letterlijk knip- en plakwerk dus. Maargoed, zoals ik al zei, semantische kwesie.
Ik had al zo'n idee dat het inderdaad bedoeld was om de website uit te kunnen strekken, maar ik ging er ook van uit dat jouw voorbeeld zo'n beetje de standaardlengte moest worden (meestal is er wel een soort standaardpagina). Dan is het geheel wat donker, terwijl het verder juist zo lekker fris is. Misschien was een andere kleur of tint dan zwart nog een idee geweest.
Je doelt denk ik op Monkey Island :) Daar heb ik inderdaad inspiratie uit gehaald. Al is de tekenstijl vooral eigen.
Ik heb Monkey Island nooit gespeeld, dus ik weet niet of het me daar aan deed denken, al zou het kunnen :) Als je het me zo zou vragen zou ik sommige Zelda's of de nieuwe Settlers noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
RoyK schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:22:
de vliegende koe is leuk gedaan :D
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:34:
[...]

Het is meer een semantische kwestie hoor, maar met de hand zie ik toch meer als niet-digitaal. Dat je het dan later digitaal maakt doet daar dan niets aan af. In mijn ogen is een tablet gewoon een alternatieve muis.
Een potlood of inktpen in mijn handen, of een tekenpen op een tablet. Hetzelfde stokje alleen komt er niets uit. Ik maak dezelfde bewegingen alleen zijn de gereedschappen een beetje anders. Tekenen is tekenen, op papier, op steen met krijt, met houtskool, met een ganzenveer of digitaal. Sterker nog, ik scan vlugge schetsen op papier (wat ik tegenwoordig ook bijna allemaal digitaal doe) in, en werk daar digitaal op verder.

ps, Tekenen met een muis is een no-go.
Ik vroeg het omdat ik toevallig zelf bezig ben met een nieuwe portfolio, waarbij het plan is een groot deel analoog/non-digitaal uit te werken en dan digitaal samen te voegen :) Letterlijk knip- en plakwerk dus. Maargoed, zoals ik al zei, semantische kwesie.

Ik had al zo'n idee dat het inderdaad bedoeld was om de website uit te kunnen strekken, maar ik ging er ook van uit dat jouw voorbeeld zo'n beetje de standaardlengte moest worden (meestal is er wel een soort standaardpagina). Dan is het geheel wat donker, terwijl het verder juist zo lekker fris is. Misschien was een andere kleur of tint dan zwart nog een idee geweest.
Ik heb de donkere tint gebruikt om de nacht aan te duiden. De ene kant van de aardbol in het daglicht, de andere kant in de nacht. Natuurlijk had ik een andere tint kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik de keuze voor zwart prima. Kleur gebruik blijft een persoonlijk iets uiteraard. Altijd lastig.
Ik heb Monkey Island nooit gespeeld, dus ik weet niet of het me daar aan deed denken, al zou het kunnen :) Als je het me zo zou vragen zou ik sommige Zelda's of de nieuwe Settlers noemen.
Oldtimer.. maar een aanrader! :) http://www.google.nl/imag...NoKSOLiBne8O&ved=0CAgQpwU

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste