Wat mij vooral opvalt is dat het geheel erg generiek is en totaal niet onderscheidend. Je hebt geen logo maar een stukje tekst met een drop-shadow. Kijk eens of je daar een leuk logo voor kunt maken? Met tweemaal een Q in een naam kun je leuke dingen doen.
De uitlijning van het geheel kan ook een stuk beter naar mijn mening. 'QookQook.nl', 'mobile applications' en 'Home' staan wat verdwaald los in de header. Als je het logo nu eens links plaatst en daar in het klein de payoff (mobile applications) onder neer zet? Tevens is er geen eenheid in de afstand tussen de content vakken en het hoofd vlak achter dit alles. De twee grijze vakken bovenin de header sluiten ook niet netjes aan bij het geheel. Iets wat ik eerder als vervelend ervaar dan als een leuke creatieve twist.
De typografie in het 'Laatste Ontwikkelingen' vak loopt ook niet volledig vloeiend. Zoals het er nu naar uit ziet heb je een tekstvak gemaakt met tekst daarin, en daarna met de transformatie tool het geheel groter gemaakt. Kijk maar eens naar de regels, de tekst verspringt soms een pixel. Dat kun je oplossen door de tekst te selecteren en een tekstgroote van volledige pixels in te vullen. 12px bijvoorbeeld in plaats van 14,87.
Home, wat een onderdeel is van het kruimelpad, hoort niet in de header. Ik zou dan ook een los kruimelpad maken onder het menu indien je veel subpaginas hebt. Is dat niet het geval dan kun je Home achterwege laten en gewoon in de menu balk aangeven welke pagina actief is op dat moment. Bijvoorbeeld door dat menu item een bold voorkomen te geven, over een streepje er onder etc.
Gezien het feit het een .NL domein is neem ik aan dat je hoofdpubliek de Nederlandse taal voert, lijkt mij dan ook logisch dat Nederlands vooraan komt te staan in het keuze menu van taal.
Mijn laatste tip is dat je een goeie blik moet werpen op de link die Tjeemp heeft gepost. Dat is een website waar diverse elementen zorgen voor een strak en fris geheel. Klik daar eens wat rond, dan zie je ook wat leuke dingen die wellicht inspirerend kunnen zijn
Zo dat was mijn euro, succes!