Vrijdag even bij L3p op bezoek geweest om vervolgens samen mijn case verder te modden en een extra 360 rad in te bouwen + mijn GTX690 te waterkoelen. Natuurlijk eerst even stil gestaan bij de legendarische en prachtige L3p D3sk waardoor mijn case mod voor de start al gedegradeerd werd tot lelijk eendje
Anyway, before (single 240 rad in de bovenkant):
L3p aan het werk;
Tussendoor meer gewerkt dan foto's gemaakt dus we gaan er hard doorheen :P;
Toen begonnen met een uur lektesten;
Dat ging super, geen één druppel buiten de loop gezien gelukkig, toen thuis even nergezet;
Om vervolgens de finishing touches te doen;
Uiteindelijk krijg je dan dit resultaat;
We hebben de Fractal Arc Midi aardig moeten verbouwen om plaats te maken voor de 240 in verticale stand. Achter het front zitten 2x 140mm Fractal fans welke lucht door de 240 blazen. HDD drive bay moeten verplaatsen en diverse bevestigingspunten voor gemaakt. Daarvoor dus het reservoir wat meer naar boven geplaatst.
De EK RAD360XT hangt mooi strak boven opgevuld met silent tape voor geen resonatie, zelfde geldt voor de XSPC 240 achter het front.
Kwa temperatuur voor de CPU toch zo'n 12 graden onder max. load gewonnen. De 3960X op 4800mhz wordt nu in Linx 72 graden.
De GTX690 heb ik niet boven de 44 graden gezien tijdens gamen/3dmark runs.
Zeer mooie temperaturen dus terwijl de fans allemaal op ~600rpm draaien en dus virtueel stil zijn.
Totale loop setup:
- Fractal Arc Midi case
- 1x EK RAD 360XT rad.
- 1x XSPC RS240 rad.
- XSPC Acrylic reservoir
- Swiftech MCP350 pomp en top
- EK Supreme HF acetal CPU blok
- EK GTX690 GPU waterblok en backplate, gepolijst zodat hij doorzichtig is
- EK PSC 10mm 1/2 3/8 fittingen + t-stuk
- Feser TFC oranje slang en anti knikveer
- KillCoil
- 3x 140mm Fractal 1200rpm fans @ ~600rpm
- 2x Gentle Typhoon 1850rpm fans @~600rpm
- 1x Scythe Slipstream 1800rpm fan @~600rpm
To do list: alle 120mm fans vervangen voor Xigmatek zwart/oranje fans. Zoals deze;
Ik ben kwa uiterlijk en resultaten zéér tevreden en wil L3p dan ook hartelijk bedanken voor de hulp!

Het was weer leuk knutselen