Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:59

India Sierra

Learn by failure

wwwicked schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:58:
[...]

Anders 45 graden draaien? Enige waar je dan mee komt te zitten is de plaatsing van je voeding (hups, extern) en gpu (daar zijn risers voor) :P.

En anders een afdekking maken van aluminium (moet zelfs nog wel kunnen met 2 linkerhanden ;)).
Ben momenteel bezig op een 3d printer te maken/bouwen (zoiets lukt me wel, schroefjes en boutjes :) ), om precies te zijn de prusa mendel, doet er verder ook niet toe. Daarmee ben ik van plan om een kap te printen voor er overheen.

Edit: Typo

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ferry H. schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:19:
Zou die 2de kleinere rad veel temperatuur verschil maken?
Die zit er eigenlijk voor de gpu, er zat ooit een watergekoelde 6990 achter. Dus koel water kwam uit de rad naar de cpu, warmde op, en werd weer afgekoeld door de kleine rad voordat het bij de gpu kwam. De GTX680 krijgt ooit ook nog een koelblokje dus dan hoef ik aleen maar een paar slangetjes te vervangen :)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Zoals beloofd, hier een foto van mij custom sleeved netsnoer :)
Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/IMG_20130115_222459_zps26420680.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/IMG_20130115_222503_zpsa9be9f52.jpg

Beetje jammer, alles zat in den knoop...
Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/IMG_20130115_222515_zps9f6242eb.jpg

Zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/IMG_20130115_222509_zpsd880b221.jpg

Dit was het wel ongeveer.

Excuus voor de te grote afbeeldingen, ik heb ze snel geüpload. The fuck, ik heb foto 1 helemaal niet verplaatst...

[ Voor 3% gewijzigd door JustMitchie op 17-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
intuliegend schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:46:
[...]

Die zit er eigenlijk voor de gpu, er zat ooit een watergekoelde 6990 achter. Dus koel water kwam uit de rad naar de cpu, warmde op, en werd weer afgekoeld door de kleine rad voordat het bij de gpu kwam. De GTX680 krijgt ooit ook nog een koelblokje dus dan hoef ik aleen maar een paar slangetjes te vervangen :)
na een half uurtje is de temp van het water overal gelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 23:12
mischien een enorm domme vraag maar waar sluit men ccfl op aan? zit er een "speciaal" stekkertje dat in de voeding gaat of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
Een hoogspannings adaptor deze worden meestal geleverd bij je CCFL kit, deze kan je weer voeden met een molex.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

UnexpectedBE schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:11:
[...]

na een half uurtje is de temp van het water overal gelijk hoor :)
?.. Dus jij gaat me vertellen dat als ik water langs een hittebron pomp, en het vervolgens weer koel door een radiator met fan dat het dan even warm is als dat ik die radiator weg zou halen? De temp kan toch nooit overal gelijk zijn als er hittebronnen en koelelementen in een loop zitten?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
intuliegend schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:
[...]

?.. Dus jij gaat me vertellen dat als ik water langs een hittebron pomp, en het vervolgens weer koel door een radiator met fan dat het dan even warm is als dat ik die radiator weg zou halen? De temp kan toch nooit overal gelijk zijn als er hittebronnen en koelelementen in een loop zitten?
temp wordt effectief overal dezelfde temperatuur :)
http://forum.highflow.nl/...van-de-componenten-12008/
daar staat het mooi uitgelegd ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 02:57
Het ligt er maar net aan hoe snel het water door de loop gaat.

Ik heb hier de pomp (een D5) op zijn langzaamst draaien.
Als de GPU's volledig belast worden zitten ze rond de 60 a 65 graden.
Het water wordt dan tussen de 50 a 55 graden.
Het verschil tussen de in en out van de radiator is dan een paar graden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Weet iemand waar ik mooie, subtiele raamrubbers bestel voor een window mod? Ik zoek dunne zoals in deze mod:

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/6052/sidepanel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Singula1ty, deze kan je bestellen bij Highflow.. Bij dat exacte window zou het http://highflow.nl/moddin...-rubber-edge-trim-1m.html zijn. Helaas is het een stuk lastiger om echt rubber te krijgen. Deze is nogal stug....

[ Voor 21% gewijzigd door JustMitchie op 16-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Thanks, maar dat spul heeft maar aan 1 zijde een inkeping, wil eigenlijk het plexi suspenden met behulp van het rubber. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Ik zit met hetzelfde probleem, laat me weten als je iets hebt! (Uiteraard wel in het zwart, de strip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Wat je zoekt is een H-profiel rubber. Het zal alleen wat lastig zijn om dat per meter te krijgen. Probeer het anders eens bij een modelbouwwinkel.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Dankje UgotHeinzzd! Hier heb ik zooo lang naar gezocht :D
Weet jij toevallig ook wat een mooie dikte is voor een plexiglas window mod? 3 mm lijkt mij namelijk aan de dikke kant aangezien de standaard plaatstalen panelen maar 1 mm dik zijn...

Heb gister ook nog even een dingetje gemaakt, net ook gepost in de HK maar omdat ik het een hoog casemodding gehalte vind hebben, doe ik het hier nog een keer.

Ik heb laatst een sample pakketje aangevraagd van de techflex en daar zat ook een stukje gigantisch sleeve bij. Na wat proberen, kwam ik op het geniale idee om deze om mijn portable hdd te vouwen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/Tweakers/IMG_20130117_100543_zpsf1810c49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/Tweakers/IMG_20130117_100536_zps3cfc42e3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1336.photobucket.com/albums/o655/Just_Michelkok1/Tweakers/IMG_20130117_100531_zps4d592405.jpg

Als je sleeve maar groot genoeg is, kan je alles sleeven. :*)

Groetjes,

~Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
ben ik fout als ik zeg dat ik denk dat je iets met geel hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
UnexpectedBE schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:17:
ben ik fout als ik zeg dat ik denk dat je iets met geel hebt? :)
Ehh, nee. Ik zal het eerlijk bekennen, geel is mijn favoriete kleur. Fel geel wel te verstaan (eigenlijk meerdere geeltinten :9 ), het liefst in combinatie met zwart, donkergrijs of wit.

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik ben van plan binnekort een "computer bureau'' te maken, en ik dacht laat het hier eens posten
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8Z11S2qnFEM&feature=youtu.be].
Het is dus eigenlijk een gewoon bureau met een computertje er aan de onderkant aangeschroefd. De reden hiervoor is dat het er strak uit moet zien en ik geen computer op de grond wil of op het bureau. En aan de onderkant moet hij natuurlijk wel heel dun zijn.

Ik heb alleen nog 0 ervaring met het bouwen van een computer zonder kast, maar zo veel moeilijker kan het toch niet zijn?

Mijn vraag is of jullie aan de hand van deze sketchup animatie (op schaal) dit een haalbaar project is, of dat ik het beter op een andere manier kan doen. Het 80mm fannetje aan de zijkant moet trouwens een exhaust fan worden...

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Waarom pak je dan geen kleine kast, en schroef je die met beugels tegen de onderkant aan?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Waarom wel :) ? Mij lijkt het opzich ook wel een leuk project, ik ben ook van plan om een 2,5 inch frontpanel met usb en geluidspoorten door het bureau te steken (en een losse powerknop ofzo), zodat je die poorten bovenop heb. Dat kan niet met een losse behuizing.

En opzich, een kast als deze: pricewatch: Silverstone Milo ML03B zou ik er ook wel onder kunnen hangen. Nadelen zijn alleen dat hij dan zwart is, 70 euro kost, en misschien iets meer geluid maakt (en natuurlik dat usb poorten en de powerswitch door het bureau wel heel lastig word)?

[ Voor 16% gewijzigd door Appel105 op 19-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:59
Misschien kan je dan ook gelijk al nadenken over hoe je alle kabels gaat wegfrommelen die uit/naar je PC komen (kabelgoot?), voor de rest ziet het er al redelijik doordacht uit. Succes. :)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
PCBaas schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:23:
Misschien kan je dan ook gelijk al nadenken hoe je alle kabels gaat wegfrommelen die uit/naar je PC komen (kabelgoot?), voor de rest ziet het er al redelijik doordacht uit. Succes. :)
Bedankt! Ik was van plan om gewoon 1 'half' gat te boren aan de achterkant van het bureau (dus tegen de muur), naast het moederbord. Daar hoeven dan alleen een HDMI kabel en een powerkabel voor de monitor doorheen; het worden een draadloos toetsenbord en muis en ingebouwde speakertjes.

Dit denk ik trouwens dat de inhoud zelf gaat worden (exclusief frontpanel en powerbutten enz.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 117,30€ 117,30
1Gigabyte GA-H77N-WIFI€ 106,30€ 106,30
1Nexus Real Silent SP802512L-03€ 4,-€ 4,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,60€ 42,60
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:59
Over die frontpanel die door het bureau heen gaat, misschien kan je dan zoiets als dit nemen: pricewatch: Raidsonic IB-863-B. Hier zit namelijk ruimte vrij aan de rechterkant, waar je dan een power knop in zou kunnen modden; dan is gelijk alles weggewerkt. ;)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Dat is zeker een nette! Heb je misschien ook een idee waar ik een power knop kan vinden (liefst met powerled)?

En dan nog over het inbouwen zelf, hoe kan ik het makkelijkst het moederbord erinzetten. Ik neem aan dat ik speciale afstandbusjes moet kopen, maar hoe kan ik dan het makkelijkst de gaten op de goede plekken boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
Appel105 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:39:
Dat is zeker een nette! Heb je misschien ook een idee waar ik een power knop kan vinden (liefst met powerled)?
http://highflow.nl/modding/power-switches/ (2 seconden zoekwerk)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Die bulgin switches sluit je aan op een 12v lijn, dus dat betekent dan wel dat ze niet knipperen bij slaapstand. Wel duur trouwens, ruim 10 euro voor een knopje :) (al zijn het wel hele mooie knopjes die vandaal proof zijn :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
kan ik dan het beste zo'n: http://highflow.nl/toebeh...-schroeven-kit-black.html schroefjes kit erbij kopen?

Daar zitten ook afstandbusjes bij. Kan ik dan gewoon als ik het moederbord heb bijvoorbeeld met een stift door de schroefgaten heen stipjes zetten en die afstandbusjes daar dan in schroeven of is hier een andere handige manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
intuliegend schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:49:
En de game pc is een tijdje terug ook onder handen genomen. Nu betere gpu (van 2xati5870 vapor-x naar 1x hd6990 naar gtx680) en wat nieuwe wc onderdeeltjes. Huge reservoir, andere pomp etc. Ook wat minder rommelig, ik doe niet aan perfecte kabel management, verander regelmatig van hardware en dan is dat gewoon niet practisch. Kast is een oude Coolermaster Stacker, waarvan het een en ander zwart gespoten is.

Oud (2x5870's):
[afbeelding]

Iets minder oud (hd6990):
[afbeelding]

Huidig (GTX680), met een beetje stof :)
[afbeelding]
Waar heb je die res vandaan?

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Appel105 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:30:
Hallo,

Ik ben van plan binnekort een "computer bureau'' te maken, en ik dacht laat het hier eens posten
[video].
Het is dus eigenlijk een gewoon bureau met een computertje er aan de onderkant aangeschroefd. De reden hiervoor is dat het er strak uit moet zien en ik geen computer op de grond wil of op het bureau. En aan de onderkant moet hij natuurlijk wel heel dun zijn.

Ik heb alleen nog 0 ervaring met het bouwen van een computer zonder kast, maar zo veel moeilijker kan het toch niet zijn?

Mijn vraag is of jullie aan de hand van deze sketchup animatie (op schaal) dit een haalbaar project is, of dat ik het beter op een andere manier kan doen. Het 80mm fannetje aan de zijkant moet trouwens een exhaust fan worden...

bvd
Ik vraag me alleen af of dit wil genoeg koeling is. Ik wil niet dat hij in de zomer herrie gaat maken of dat het hele bureau affikt :P . Is 1 80mm outtake fannetje genoeg (en de cpu cooler werkt ook wel als een soort intake) of is het toch wel slim om wat meer ventilatoren erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
zorgen dat er een flow over de hardware is, bv dmv een fan links en recht, met de ene intake en de andere outtake :)
Als je stil wilt, Noiseblocker Silentpro zijn echt stil :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
UnexpectedBE schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 23:16:
zorgen dat er een flow over de hardware is, bv dmv een fan links en recht, met de ene intake en de andere outtake :)
Als je stil wilt, Noiseblocker Silentpro zijn echt stil :o
Oké dus toch nog ff kijken hoe ik dat kan aanpassen...

En dan toch nog een praktische vraag: hoe kan ik het moederbord het best aan de houten plaat vast maken? Normale afstand busjes gaan denk ik niet netjes en recht in het hout

Ik heb ook mensen gezien die gewoon blokjes hout maakten en daardoorheen dan de schroeven deden, dus eigenlijk zelfgemaakte houten raisers...

[ Voor 11% gewijzigd door Appel105 op 20-01-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Je zou op de juiste plekken blinde gaten kunnen boren en daar duvels in duwen/ lijmen.
Dan daar weer het mobo op vastmaken. Als je niet te smalle duvels neemt, maak je er een gat in met daarin afstandsbusjes waar je het mobo mee vastschroeft.
T'is maar een idee...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29
Of je besteld kunststof raisers die niet getapt zijn. Dan gewoon lange m3 boutjes erdoorheen en klaar. Geef net wat meer speelruimte is mijn ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Genos op 20-01-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
GeeBee schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:22:
Je zou op de juiste plekken blinde gaten kunnen boren en daar duvels in duwen/ lijmen.
Dan daar weer het mobo op vastmaken. Als je niet te smalle duvels neemt, maak je er een gat in met daarin afstandsbusjes waar je het mobo mee vastschroeft.
T'is maar een idee...
Die snap ik niet helemaal, waarom zou ik er duvels in stoppen?
Timmeh_PS3 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:51:
Of je besteld kunststof raisers die niet getapt zijn. Dan gewoon lange m3 boutjes erdoorheen en klaar. Geef net wat meer speelruimte is mijn ervaring.
Dat komt er dus gewoon op neer dat ik gewoon een schroefje door het moederbord doe, aan de andere kant zo'n raisers (gewoon een hol buisje) en dan schroef ik het schroefje gewoon door het hout, toch? Dan hoef je ook niets af te tekenen

edit: zouden dat dan bijv. deze busjes zijn samen met deze schroefjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.dickbest.nl/images/uploads/Afstandbussen_Polystyrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dickbest.nl/images/uploads/1167920140DSCF0061.jpg
edit2: deze schroefjes krijg je toch niet in het hout? Dit is toch veel te fijn schroefdraad... Ik kan geen moertje aan de andere kant van het hout doen...

[ Voor 21% gewijzigd door Appel105 op 20-01-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Nee, bouten kan je niet rechtstreeks in hout draaien... Je zou als het allemaal past en secuur meet, kunnen werken met slagmoeren... Maar waarom kan je geen moeren aan de achterkant doen?

Afbeeldingslocatie: http://nbg-web01.opitec.com/img/267/197/267197-03-x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Timmeh_PS3 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:28:
Nee, bouten kan je niet rechtstreeks in hout draaien... Je zou als het allemaal past en secuur meet, kunnen werken met slagmoeren... Maar waarom kan je geen moeren aan de achterkant doen?

[afbeelding]
omdat ik (ongeveer) dit wil gaan maken:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8Z11S2qnFEM&feature=youtu.be].

dan is het niet zo mooi als de moeren aan de bovenkant van het blad eruit komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Optie 1:
Plaat maken met slagmoeren erin, moederbord met spacers bevestigen en dan vastlijmen aan de topplate.

Optie 2:
Direct in het blad schroeven met goed afgemeten schroeven en de spacers, maar dan komt hij lastig los.

Wat ik zou doen is gewoon die complete kast die eronder hangt helemaal los maken en dan eronder lijmen/schroeven/met beugels bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Appel105 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:02:
[...]
Die snap ik niet helemaal, waarom zou ik er duvels in stoppen?
[...]
Dan gebruik je de duvels meteen als afstandshouders.
De metalen afstandsbusjes gebruik je dan als inserts om metalen schroefdraad te hebben.

Maar misschien is het inderdaad makkelijker om die metalen afstandsbusjes direct in de onderkant van je bureaublad te lijmen.
Of toch met inserts zoals ze hierin staan: http://www.groneman.nl/Si...toffe%20und%20Holz%20.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 20-01-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 02:57
Ik doe het op de manier zoals je het met een duvel ook doet.

Een gaatje boren, niet helemaal er door heen maar tot ongeveer de helft.
Daar houtlijm in doen (niet te veel maar ook niet te weinig) en dan de afstandsbusje er in.
De houtlijm zal ook binnen in de schroefdraad komen waardoor het een redelijke sterke verbinding wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Deze tweakers had ook een oplossing:
reb3lzrr in "[CIP] Billyboekenkastmod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
hebben mensen hier ervaring met het aanpassen van de led kleur in een casefan of weten waar ik casefans kan vinden die een oranje LED hebben?

want ik zoek oranje led casefans voor een nog te designen (plan zit in m'n hoofd) case mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snowD, hier hebben ze ze maar niet goedkoop,
http://azerty.nl/producte...Bchassis&utm_content=href

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
@Alienhunter1970 die zijn perfect maar idd die prijs is erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Van het weekeinde maar eens begonnen aan een eigen verrijdbare Lack-Rack:
http://photo.de-baay.nl/p...b5261636b2050726f6a656374

De bedoeling is om nog schappen aan te brengen waar de units op komen te liggen. In verband met het feit dat de Lack tafeltjes geen massieve poten meer hebben en je er dus niet echt een zware 19"unit aan op kan hangen, leek het mij handiger om schappen te maken. Bovenop komt ook nog een plankje om de boel dicht te maken dan kan ik daar de monitor op zetten. Het geheel kan ongeveer 6U aan aparatuur bevatten.

Door de foto's werd ik getriggerd om eens te kijken of ik ledjes achter de wieltjes kan maken. Verder moet er nog wat aan kabelmanagement en PDU gedaan worden.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
intuliegend schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:49:
En de game pc is een tijdje terug ook onder handen genomen. Nu betere gpu (van 2xati5870 vapor-x naar 1x hd6990 naar gtx680) en wat nieuwe wc onderdeeltjes. Huge reservoir, andere pomp etc. Ook wat minder rommelig, ik doe niet aan perfecte kabel management, verander regelmatig van hardware en dan is dat gewoon niet practisch. Kast is een oude Coolermaster Stacker, waarvan het een en ander zwart gespoten is.

Oud (2x5870's):
[afbeelding]

Iets minder oud (hd6990):
[afbeelding]

Huidig (GTX680), met een beetje stof :)
[afbeelding]
Waar heb je die res vandaan?

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Aangezien ik toch vaak met een kop koffie achter de PC zit... een kleine Sarista "mod"
Pads van een senseo zijn niet hervulbaar en kosten bijna 5,- per vulling.
Voor dat geld heb je ook een hele zak koffie bonen..

Dus dan maar even een Pad "modden".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OjlTFCg9BoBEOWKvF8I5SKXz/full.jpg?nohitcount=1
Bij de bouwmarkt ff PVC koppeling met dop halen, gaatje boren en vast lijmen.

:) klaar een afsluitbare en hervulbare sarista pad.
Soms zijn het de kleine dingen die het doen. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door mukkel op 26-01-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
mukkel schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:43:
Aangezien ik toch vaak met een kop koffie achter de PC zit... een kleine Sarista "mod"
Pads van een senseo zijn niet hervulbaar en kosten bijna 5,- per vulling.
Voor dat geld heb je ook een hele zak koffie bonen..

Dus dan maar even een Pad "modden".

[afbeelding]
Bij de bouwmarkt ff PVC koppeling met dop halen, gaatje boren en vast lijmen.

:) klaar een afsluitbare en hervulbare sarista pad.
Soms zijn het de kleine dingen die het doen. 8)
Ik heb gehoord dat 1 zo'n ding na 25x koffie zetten niet meer werkt. Klopt dat niet?

Dit stond kennelijk ergens bij de consumentenbond:

"Containers openmaken aan de bovenkant heeft niet zo heel veel zin. Het mechanisme is namelijk inwendig "beveiligd". Wat betekend dit dan: het laat ongeveer 30 keer malen toe en dan "doet hij het niet meer". Een volle container heeft voor ongeveer 20 kopjes bonen, daarna een gat maken en met je eigen bonen vullen werkt dan dus maar voor 10 kopjes waarna de container er mee ophoud en je een nieuwe moet gebruiken. Je kan de kosten dus wel iets omlaag brengen maar je zit dus toch vast aan die originele containers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Hier blijft hij het tot nu toe nog doen. Ik moet zeggen dat ik nog maar 2 bakjes uit de hervulde heb gehaald.
Omdat er tijdens het maken een nieuwe vulling is gebruikt.

Maar k zou niet weten hoe ze dat beveiligd hebben. dan zou het puur mechanisch zijn.
Enige wat zo'n ding doen is eropzetten en draaien, zodat er een opening komt waar de bonen doorheenvallen. Met in het midden een rotertje waarmee je de bonen "roert".
Mocht ik tegen dit probleem lopen laat ik het wel weten :)

Mechanische beveiligingen zijn in he algemeen makkelijk te verhelpen.
Denk aan de videobanden / casette bandjes / floppies / diskettes met een simpel plakbandje te omzeilen.

Imo kan het hooguit een palletje of iets dergelijks zijn die na +/- 30keer ergens invalt.

Edit:
Oww inderdaad mechanisch beveiligd dor een boutje ipv een palletje
Maar ook te omzeilen :) zal vanmiddag even kijken.

Dat loopwerk pas je aan door de deksel aan de onderkant te verwijderen zodat je het as-je kan verwijderen.
Aan dat asje zit een zwart boutje wat naar beneden is gedraaid. Deze moet je weer naar boven werken en vastlijmen.(Warme lijm werkt het snelst)
Onder aan de funnel, voordat je het asje weer bevestigd, zitten een aantal kleine lipjes rond het as-gat, deze moeten weggeknipt worden. Anders gaat het mis met je machine.
(Die lipjes zorgen ervoor dat het asje maar een kant op gedraait kan worden en zo dus het boutje langzaam naar onderen draait. en zo in de loze draaistand komt. waardoor er dus geen bonen meer in het maal mechanisme komen).
De boel weer in elkaar klikken en gaan met die banaan….

[ Voor 36% gewijzigd door mukkel op 27-01-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zo even open gehaald en inderdaad net zoals hierboven beschreven een erg eenvoudige beveiliging.

Het asje zelf bevat schroeftdraad. Hierop zit een moertje met inhammen dat de rotor laat draaien
Op de voet van de as zitten lipjes waardoor de rotor maar 1 kant op kan draaien.
Het asje kan wel de andere kant opdraaien, maar dat zorgt ervoor dat de moer naar beneden draait.
Als de moer onderaan de as komt valt hij van het schroefdraad waardoor de rotor niet meer draait.
En dus geen bonen naar binnen "roert". Dit zal dan ongeveer na een kop of 30 zijn dan.

De sarista heeft waarschijnlijk een programma die eerst de rotor 1 kant op draait om bonen te pakken en daarna een paar slagen terug om de moer te verschuiven. Met de aanpassing hierboven draait de rotor gewoon mee de anderekant op :)

Easy Fix. :P

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/c3cJL2gpiupOaN1PyRzmfbHz/full.jpg?nohitcount=1
Hier de beveiliging.

Edit:
Net terug in elkaar gezet en getest en yeah het werkt ;)
Hij draait inderdaad bij elk bakkie koffie na het pakken van de bonen de rotor een 1/2 / 3/4 slag terug.
Zo nu nog een paar lege Pads scoren, zodat ik wat verschillende smaken kan neerzetten :9~

[ Voor 21% gewijzigd door mukkel op 27-01-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Haha goed bedacht en uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 08:22

Fordox

00101010

nice :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 20:25
(even met me grote mond ertussen door)

@mukkel dit moet je eigenlijk nu in een case mod gaan inbouwen :)

(ik kan het al helemaal voor me zien, jammer dat ik niet zo handig ben)

[ Voor 3% gewijzigd door mr.wjca op 28-01-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
Ik heb een kleine mod vraag, ik wil de frontpanel een mesh overlay geven, maar hoe kom ik aan mesh? ik heb ongeveer 1 vierkante meter nodig. Nog een vraag: hoe vorm ik het materiaal? buigen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Weet iemand of er iets bestaat als een stukje printplaat waaraan je sata hdd's kan conecten? Dus met een stuk of 4 sata + power connectors waar je dan een voedingskabel op aan hoeft te sluiten? En ook centraal een aantal sata kabels.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

warhamstr schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:43:
Weet iemand of er iets bestaat als een stukje printplaat waaraan je sata hdd's kan conecten? Dus met een stuk of 4 sata + power connectors waar je dan een voedingskabel op aan hoeft te sluiten? En ook centraal een aantal sata kabels.
Zalman heeft deze, geschikt voor 3 schijven:

Afbeeldingslocatie: http://www.acousticpc.com/images/a_zalman_zm-hs100_hot_swap_pcb.jpg

ff Googlen op 'SATA Hot Swap pcb' :)

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 29-01-2013 10:50 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ohja! Zo jah dat had ik zelf wel kunnen vinden :$ alleen vind ik die wel weer heul groot, ff verder zoeken.

Dat valt nog tegen...

Is het het waard om zo'n pcb'tje te laten maken? Dus met 1 powerconector en ruimte voor 4 hdd's boven elkaar. En dan ook de sta kabels omleiden naar een punt, dat maakt cablemanagement een heel stuk makkelijker denk ik...

[ Voor 53% gewijzigd door warhamstr op 29-01-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dit moet ik hebben:

pricewatch unsorted: Corsair CC800D-SATA6KIT

Wel but dat daar de sata conctors nog allemaal uit elkaar zitten, :'( dicht bij elkaar zou veel praktischer zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door warhamstr op 29-01-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

HD's plat op elkaar is slecht voor je koeling lijkt me, dus enige ruimte is wel handig.
Anders even zoeken op sata backplane:

Afbeeldingslocatie: http://www.thomas-krenn.com/de/wikiDE/images/3/3d/Backplane-CSE-SAS-833TQ-frontal.jpg

of istie ook te groot :)

[ Voor 50% gewijzigd door GeeBee op 29-01-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ze hoeven van mij ook niet plat op elkaar, ik vind alleen al die kabels zo'n mess geven, als je die kunt vervangen voor een stukje PCB waar je op één punt je kabeltjes aansluit? Veel netter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_Michel schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:34:
Dankje UgotHeinzzd! Hier heb ik zooo lang naar gezocht :D
Weet jij toevallig ook wat een mooie dikte is voor een plexiglas window mod? 3 mm lijkt mij namelijk aan de dikke kant aangezien de standaard plaatstalen panelen maar 1 mm dik zijn...

Heb gister ook nog even een dingetje gemaakt, net ook gepost in de HK maar omdat ik het een hoog casemodding gehalte vind hebben, doe ik het hier nog een keer.

Ik heb laatst een sample pakketje aangevraagd van de techflex en daar zat ook een stukje gigantisch sleeve bij. Na wat proberen, kwam ik op het geniale idee om deze om mijn portable hdd te vouwen 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je sleeve maar groot genoeg is, kan je alles sleeven. :*)

Groetjes,

~Michel
Erg lelijk...
Wat ging er in je op toen je deze mod bedacht.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...

voor mijn build dien in de kabels van de voeding te verlengen.. alleen wil ik kabels bestellen.

Weet iemand toevallig wat de doorsneede van de V12/V5 kabels van de voeding zijn??
wil niet te klein bestellen hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:38:
Klein vraagje...

voor mijn build dien in de kabels van de voeding te verlengen.. alleen wil ik kabels bestellen.

Weet iemand toevallig wat de doorsneede van de V12/V5 kabels van de voeding zijn??
Per merk verschillend vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohaantje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:18:
Ik had nog een hele stapel oude insteek kaarten liggen in mijn boekenkast.
Elke keer als ik er tegen aan stoote vielen ze om. Was daar wel zat van.
Dus heb ik stuk SLS gepakt met de cirkelzaag sleuven in gezaagd.
En zie het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geniale oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:39:
[...]

Per merk verschillend vrees ik.
dat betwist ik... veel voedingen in mijn hand gehad..

gewoon de zwarte/rode/gele

0.20 MM?? 0.14MM 0.05MM... laatste lijkt mij wel heel erg klein.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

snowD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:20:
hebben mensen hier ervaring met het aanpassen van de led kleur in een casefan of weten waar ik casefans kan vinden die een oranje LED hebben?

want ik zoek oranje led casefans voor een nog te designen (plan zit in m'n hoofd) case mod.
Xigmatek fans. Bitfenix heeft ook oranje. En Cougar alleen zijn die niet LED verlicht.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:38:
Klein vraagje...

De meeste voedingen gebruiken 18 Gauge bekabeling.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

een tijdje terug heb ik een 10 watt RGB spotlight van ebay geplukt voor een soort van ambilight
geeft een erg leuk effect, dus een aantal oude ikea RGB ledstrips onder m'n bureau geplakt voor meer licht
foto zegt meer:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pXqQDuK.jpg

monitoren staan uit, anders zie je het licht totaal niet
irl heeft de hele kamer een mooie blauwe gloed in het donker, geeft m'n ogen een stuk meer rust dan alleen de monitoren (hoog contrast tussen monitoren en donkere achtergrond zonder)

maar goed, dat alleen is natuurlijk geen kleine mod :)
het probleem met de RGB ledstraler was dat hij met IR werkte als afstandsbediening
de IR ontvanger zat in de straler zelf en door de positie achter m'n monitoren kon de zwakke IR straal de ontvanger niet bereiken
dus ff kabeltje ertussen gesoldeert, waterdicht maken met hete lijm en met wat blutack de verlengde ontvanger onder m'n monitor geplakt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MrZh8KC.jpg

al met al een uurtje werk voor iets waar ik lang plezier van ga hebben *O*

spelling nazi hieronder :+
doe het dan gelijk goed trouwens: ik heb geen enkele interpunctie, hoofdletter gebruikt en wss veel meer grammaticale en spellingsvouten gemaakt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door godofal op 30-01-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
godofal schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:15:
irl heeft de hele kamer een mooie blouwe ( = blauwe ) gloed in het donker, geeft m'n ogen een stuk meer rust dan alleen de monitoren (hoog contrast tussen monitoren en donkere achtergrond zonder) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

doe het dan gelijk goed trouwens: ik heb geen enkele interpunctie, hoofdletter gebruikt en wss veel meer grammaticale en spellingsvauden gemaakt O-)
nu is het wel heel fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

oeh, die D had erin gemoeten _O-
pun intended O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

godofal schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:19:
oeh, die D had erin gemoeten _O-
pun intended O-)
[facepalm] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024

Ik heb LED fans van Phobya gewonnen bij TastyPC (youtube kanaal)
Erg toffe fans die helemaal niet zo duur zijn!

Der zaten gummie beren bij de prijs :D Dus heb ik die ook maar unboxed!

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Zojuist door het uitblijven van m'n waterkoeling en het uitkomen van een nieuwe 3Dmark maar het lumineuze idee gevat een oude Mugen 1 met tiewraps op m'n 3770K te binden. Heb geen foto gemaakt omdat het resultaat er niet zo spannend uitziet: enorme koeltoren met een paar plastic bindertjes eraan. De mount is best okay, maximumtemperaturen per core verschillen nauwelijks van elkaar. Resultaat is dat ik inmiddels op 4,6GHz kan benchmarken zonder dat ik ver boven de 70 graden uitschiet, dus ik denk dat er nog wel meer uit te halen valt. Ben best tevreden met dit beunwerk, scheelt me toch weer een mounting kit van een tientje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Een tijd terug is bij de Aldi USB powered boxjes meegenomen. Leek me wel handig, toen ik thuis kwam bleken die dingen bijna bekleed te zijn met blauwe leds dus toen maar gelijk in de kast gegooid.

Kwam ze toevallig vanavond tegen en heb ze eens open gemaakt, er zaten 4 leds in. Boven, midden, onder en in de voet van het boxje. Die in die voet kon ik niet goed bij, dus die heb ik laten zitten.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img824/5162/ledak.jpg

Vervolgens 1 box getest, en het ziet er veel beter uit imo!
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/3023/40081411.jpg
eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img547/9207/56833693.jpg

Toch maar is kijken of ik die ledjes in de voet er niet uit krijg gesloopt! :9

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 12-02-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Wie weet waar ik goedkoop pootjes kan bestellen voor mijn pc behuizing? Ik ben op zoek naar ongeveer het onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://highflow.nl/images/detailed/12/product_detailed_image_2067_6136.jpg

Ik heb ongeveer 4 of 5 setjes nodig, bij voorkeur aluminium kleur. Prijs van deze zet is 8.08 en aangezien ik er minimaal 4 van nodig heb wordt de prijs mij te hoog.

[ Voor 14% gewijzigd door SjaakDeBeer op 13-02-2013 10:42 ]

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
8 euro is niet duur als ik het zo zie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

kan je niet een staaf metaal kopen, die op maat zagen er een gaatje in boren?
kost geen drol en is niet heel veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Daar zat ik ook aan te denken. Heb echter niet het gereedschap in huis om deze netjes te zagen. Zal dan icm een bezoekje aan de familie moeten gebeuren...

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
SjaakDeBeer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:41:
Wie weet waar ik goedkoop pootjes kan bestellen voor mijn pc behuizing? Ik ben op zoek naar ongeveer het onderstaande:

[afbeelding]

Ik heb ongeveer 4 of 5 setjes nodig, bij voorkeur aluminium kleur. Prijs van deze zet is 8.08 en aangezien ik er minimaal 4 van nodig heb wordt de prijs mij te hoog.
Ik denk dat je deze zoekt? ;)
http://www.highflow.nl/be...r-pad-sd-02-a-silver.html

[ Voor 9% gewijzigd door yekurtal op 13-02-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dat dacht ik ook al, die watermark moest toch obvious zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hij wist de exacte prijs, hij wilde het alleen goedkoper.

(Wat volgens mij bijna onmogelijk is, maar goed)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Heb sinds kort een CNC, Ben wat fangrills gaan maken!
Moet dat ding toch ergens mee terug verdienen ...

Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2013/02/mdf-01.jpg?w=547&h=306

Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2013/02/mdf-02.jpg?w=547&h=306

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

• Fordox

Fordox

00101010

netjes, alleen fangrills van mdf? :9

• Burakius
  • Laatst online: 24-12-2024
Iemand nog tips voor een goede LCD schermpje die temperaturen van de CPU, GPU etc. toont (voor frontbay)??

• Burakius
  • Laatst online: 24-12-2024
Asphiax schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:16:
Heb sinds kort een CNC, Ben wat fangrills gaan maken!
Moet dat ding toch ergens mee terug verdienen ...

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ga sowieso wel iets laten maken aan jou hahaha :D. De mogelijkheden zijn veels te groot met dit XD, ik denk nu al aan een mooie nieuwe fangrill met rode leds erachter met mijn eigen design. Gaat te ziek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Aangezien ik een Aerocool V12XT gebruik als fan controller en deze niet meer zichtbaar was in mijn nieuwe Corsair 550D kast, heb ik voor het eerst een case mod gedaan. Hier een paar foto's van hoe het is geworden..

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/43/000ds.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/687/003ebqo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/543/004xst.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/687/001wxs.jpg

Ben er zeer tevreden over, is toch altijd spannend zo'n eerste knutsel projectje.
Maar het smaakt naar meer dus binnenkort ga ik ook nog wat met de luchtroosters doen, maar dat later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:50
Wow, dat is 1 van de weinige keren dat in een fan controller mooi vind, meestal ben ik geen fan van de behuizing van een fan controller maar dit maakt het veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i dig that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

djneo-nl schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:51:
Wow, dat is 1 van de weinige keren dat in een fan controller mooi vind, meestal ben ik geen fan van de behuizing van een fan controller maar dit maakt het veel mooier
Ben je geen fan? :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lol Mavamaarten :D

Dat is inderdaad wel erg strak gedaan, misschien nog ff de zaagrand zwart maken met een zwarte stift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 15-09 08:20
Meelobee schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:12:
lol Mavamaarten :D

Dat is inderdaad wel erg strak gedaan, misschien nog ff de zaagrand zwart maken met een zwarte stift?
Of wat schuin afvijlen zodat de zaagsnede er het zelfde uitziet als het het gat erboven wat standaard is? Misschien een idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Op de foto zie je inderdaad een zaagrand (dit komt waarschijnlijk door de flitser), maar als je het gewoon bekijkt zie je daar eigenlijk niks van. Het raampje zit namelijk gelijk met het aluminium (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/853/005er.jpg

En zonder flitser:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/836/007aya.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/690/006czw.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 15-02-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan en uitknop houder even mat zwart spuiten is dat ook weer subtiel :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Fordox schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:45:
netjes, alleen fangrills van mdf? :9
Hahaha, ik doe mijn protoypes in mdf, freest een stuk makkelijker en kost een stuk minder! Ben nu bezig met het plexi ontwerp met 5 mm zwart plexi voor de gril en UV reactief rood voor het ROG logo welke een paar mm uit de grill gaat steken. Freestijd per stuk: meer dan 7 uur , lol
Burakius schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:35:
[...]
Ik ga sowieso wel iets laten maken aan jou hahaha :D. De mogelijkheden zijn veels te groot met dit XD, ik denk nu al aan een mooie nieuwe fangrill met rode leds erachter met mijn eigen design. Gaat te ziek worden.
Het is echt verslavend ! Zoveel dingen die ik ermee kan en wil gaan maken ..
Klinkt goed, stuur maar een dm, praten we verder !

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ik kon maar geen oplossing vinden voor mijn probleem:
2 audio signalen (telefoon en PC) mixen zonder volume te veranderen en de optie hebben om beiden signalen ongemixed door te sturen
dus ff wat spul besteld, paar uurtjes klussen en dan heb je een klein kastje dat precies doet wat ik wil :)
veel meer tijd gekost dan ik dacht; alles in zo'n klein doosje proppen zonder precisie gereedschap (soldeerbout (€10) gebruikt om gaten te maken :X ) is een hoop werk

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/IMG_20130216_233858_zps88b48dfb.jpg

en een ingewanden foto (beetje wazig :P )

Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/index_zpsfdecde60.png

nu kan ik dus met 1 schakelaar switchen tussen koptelefoon en speakers, geen gedoe meer dat ik elke keer moet opstaan om m'n koptelefoon moet inpluggen/eruit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier even wat foto's waar ik op dit moment mee bezig ben.
Een houten pc voor in de woonkamer, omdat vrouw lief een standaard mini itx behuizing niet in de woonkamer wil hebben.
Ik ben ontzettend slecht in bouw verslagen vandaar dat ik het hier post. Zal het gaande weg wel eens aanvullen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img833/3884/57456139755590367361719.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img197/5708/57448039755596367361112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img145/7646/48530939755579700696113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img594/4158/37757839755606034026818.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img39/4012/22341839755600367360722.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img515/4027/65212397555833673624203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img254/9121/56327939816607027926724.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img526/5301/52494539816603361260416.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img19/336/18838539755575034029913.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img189/3958/13099398165960279278470.jpg

Hardware:
Mini itx, MSI FM2-A75IA-E53
Geheugen, Kingston HyperX Genesis 2x4GB
SSD, Samsung 840 128GB
Videokaart, HD 6870 1GB (moet ook af en toe op gegamed kunnen worden)
Voeding, Corsair Builder Series CX500

Processor ben ik nog niet over uit, heb dit moederbord gekozen vanwege de FM2 socket omdat een apu mij heel erg aanspreekt omdat hij voor 90% dient als htpc, maar omdat ik in deze build een losse videokaart gebruik is een apu niet nodig. Dus ik twijfel nog tussen een A10-5800K of een X4 750K.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:30
Als ik jou was zou ik voor de A10-5800K gaan, als er wat is heb je in ieder geval de igp bij de hand, zodat je wel beeld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Wel een erg tof project! Maar waarom is een standaard itx behuizing niet goed, maar een zelfbouw uit hout wel? Niet dat het erg is, maar uit nieuwschierigheid.

Wel echt tof gedaan! Neem aan dat de videokaart op de "achterkant" komt doormiddel van die pci extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevindelange schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:15:
Wel een erg tof project! Maar waarom is een standaard itx behuizing niet goed, maar een zelfbouw uit hout wel? Niet dat het erg is, maar uit nieuwschierigheid.

Wel echt tof gedaan! Neem aan dat de videokaart op de "achterkant" komt doormiddel van die pci extender?
Hij komt in het zicht te staan naast de tv, en daar wil mijn vrouw dus geen pc achtige iets hebben staat.
Zelf wilde ik een Cooler Master Elite 120 Advanced hebben. Vandaar dat ik hem zelf bouw, hij word van hout omdat het gewoon beter bij ons in het interieur past, hij word ook nog netjes afgewerkt met eikenfineer omdat alle meubels van eiken zijn.

En de GPU komt in een behuizing aan de rechterkant van de kast, waar ook nog een ssd en een hdd behuizing komt. Dus de zijde waar de kabels nu uitlopen word afgewerkt op een gelijksoortige manier als waar de voeding en moederbord zijn geplaatst.

8ste foto is dan ook de voorkant, 2de foto is de achterkant, Laatste foto is de linkerkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Aha, duidelijk. En ja het vrouwtje moet het er ook altijd mee eens zijn natuurlijk! Toch leuk deze oplossing, wel een pc in het zicht, en je mag de kast nog zelf maken ook! Succes met de build verder, en post hem even als hij af is!
Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste