Ik hoop dat je wel een soldeerbout erin hebt gezet...
Een keer wat anders dan een casemod
Nu kan die tenminste thuis 24/7 aan blijven
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
wel een kolomboor, maar geen decoupeerzaag/dremel?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
En die cover met je hand vasthouden... slaat de gatenzaag vast, kost het je vingers?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Mijn decoupeerzaag ligt 200km verderop 
De boven plaat zat met 2 schroeven vast aan een blok hout in een klem van 6 kilo
Dat is meer dan genoeg massa
De boven plaat zat met 2 schroeven vast aan een blok hout in een klem van 6 kilo
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Wel erg clean voor hand metaalwerk, bij mij zou het al verbogen en vol met krassen zijnvictorb schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:59:
Mijn decoupeerzaag ligt 200km verderop
De boven plaat zat met 2 schroeven vast aan een blok hout in een klem van 6 kiloDat is meer dan genoeg massa
Ghetto mod!
M'n laptop ging zich misdragen met deze hitte. Gewoon op tafel viel die uit, want dan werd de GTX485 meer dan 100 graden en viel die uit.
Moest er al wat onder leggen, zodat die wat lucht kan aanzuigen, dan ging het net goed haha. Daarom een oplossing! Had nog 2 Scythe S-Flex 1900rpm fans over en een Scythe Kaze Server, uit m'n desktop. Gewoon een oude map uitelkaar getrokken en ik kan weer gamen. 

Voeding is door middel van een oude externe IDE hdd behuizing. Stekker eraf geknipt en molex aangezet, werkt perfect!
M'n laptop ging zich misdragen met deze hitte. Gewoon op tafel viel die uit, want dan werd de GTX485 meer dan 100 graden en viel die uit.

Voeding is door middel van een oude externe IDE hdd behuizing. Stekker eraf geknipt en molex aangezet, werkt perfect!
Netjes!vdkleijn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:41:
[..]
Wat ik wel graag werkend had gekregen was de optische uitgang, heeft iemand dat ooit werkend gekregen?![]()
[..]
Optische output moet ook wel werkend te krijgen zijn, mits je moederbord over een optische uitgang (dan zou je iets met een optische kabel kunnen proberen), of een S/PDIF uitgang beschikt. Zo'n optische transmitter heeft maar 3 pinnetjes, en kun je vaak zo aansluiten op je moederbord, als die tenminste een header daarvoor heeft
Iemand die weet hoe het veertje zat in deze bezel? Die van mij is er uitgesprongen tijdens onderhoud. 

Verwijderd
Hierbij wilde ik even laten weten dat deze build klaar is.
Ik wilde een build posten op het forum maar ik heb lang niet genoeg foto's gemaakt. Dus plaats ik hier het eindresultaat.
Specs:
MSI B75MA-P45
i5 2320 (2dehands) met Thermaltake SlimX3
Kingston HyperX 2x2 gb ddr3 1600, zit te wachten op nog eenzelfde set
MSI N440GT een HD6870 krijg ik er gewoon niet in gepropt en deze had ik nog liggen.
dvd-rom brander
2.5inch WD Scorpio Black WD2500BEKT
18.5 inch scherm
Allu koffer: 44x31x15cm
verder past alles in de koffer, voedingskabels, toetsenbord en muis.
SC2 speelt hij op ultra en BF3 op medium/high

Meer pics:
[img=http://img37.imageshack.us/img37/1580/20120820115919.th.jpg]
Ik wilde een build posten op het forum maar ik heb lang niet genoeg foto's gemaakt. Dus plaats ik hier het eindresultaat.
Specs:
MSI B75MA-P45
i5 2320 (2dehands) met Thermaltake SlimX3
Kingston HyperX 2x2 gb ddr3 1600, zit te wachten op nog eenzelfde set
MSI N440GT een HD6870 krijg ik er gewoon niet in gepropt en deze had ik nog liggen.
dvd-rom brander
2.5inch WD Scorpio Black WD2500BEKT
18.5 inch scherm

Meer pics:
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 13:31 ]
Verwijderd
Ik snap het nut niet van de fans?Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:04:
Hierbij wilde ik even laten weten dat deze build klaar is.
Pics:
Verwijderd
omdat alles zo strak op elkaar zit word het nogal warm, zonder de fans boven op waren de tempraturen
veel hoger. Er komen nog andere in van 11mm hoog zodat ze straks wegvallen in de deksel.
Tempraturen
CPU 65/70 en GPU 70/80
nu loopt het onder het gamen gemiddel CPU 40/50 en GPU 55/65.
Verwijderd
Hier nog een kort filmpje van de pc koffer in werking
YouTube: Pc suitcase mod. Poor man laptop
En ja hij valt idd per ongeluk dicht, gelukkig geen schade
Geinige mod
waarom mogen hem niet liken op youtube?
Verwijderd
Oke nou meten is weten heVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:18:
[...]
omdat alles zo strak op elkaar zit word het nogal warm, zonder de fans boven op waren de tempraturen
veel hoger. Er komen nog andere in van 11mm hoog zodat ze straks wegvallen in de deksel.
Tempraturen
CPU 65/70 en GPU 70/80
nu loopt het onder het gamen gemiddel CPU 40/50 en GPU 55/65.
Verder gaaf hoor, handig voor op LAN parties!
Verwijderd
Ik wilde deze build posten op het forum maar ik heb lang niet genoeg foto's gemaakt. Dus plaats ik hier nu eerst het eindresultaat van mijn prototype.
Specs:
MSI B75MA-P45
i5 2320 met Thermaltake SlimX3
Kingston HyperX 2x2 gb ddr3 1600
dvd-rom brander
2.5inch WD HDD
18.5 inch scherm
Meer pics:

Nu heb ik al een nieuwe (zelfde formaat) koffer gehaalt, dit om alles eens goed en super netjes uit te werken.
desktop DVD-rom vervangen voor eentje van laptop formaat.
HDD vervangen door een ssd (vertex 4 120gb) (indien mogelijk beide houden voor opslag)
Voeding wat netter bewerken. En een poging doen om de kabels in te korten of vervangen door blauwe kabels (tips iemand?)
Met de extra verkregen ruimte door gebruik van de kleinere DVD-rom de videokaart vervangen voor een HD 7770/6850
extra 2x2 gb geheugen kingston
Mischien het beeldscherm in de klep verwerken, zodat ik de binnenkant netjes kan afwerken met een plexiglas plaat.
Ook alles laten lopen op 1 voedingskabel, nu ben ik er 2 nodig voor scherm en pc, kijken of ik de voeding van het scherm op de pc voeding kan solderen.
Iemand die weet waar ik mischien vga kabels op maat kan bestellen? ik zoek iets van 15/20cm, nu ligt er 1meter kabel in. Heb een poging gedaan eentje zelf in te korten maar zo goed is mijn soldeerwerk niet...
Ook zoek ik kortere sata kabels in het blauw, deze zijn ook niet door mij zelf te solderen.
Is er mischien een mogelijkheid je kabels te verven of te spuiten?
Specs:
MSI B75MA-P45
i5 2320 met Thermaltake SlimX3
Kingston HyperX 2x2 gb ddr3 1600
dvd-rom brander
2.5inch WD HDD
18.5 inch scherm
Meer pics:

Nu heb ik al een nieuwe (zelfde formaat) koffer gehaalt, dit om alles eens goed en super netjes uit te werken.
desktop DVD-rom vervangen voor eentje van laptop formaat.
HDD vervangen door een ssd (vertex 4 120gb) (indien mogelijk beide houden voor opslag)
Voeding wat netter bewerken. En een poging doen om de kabels in te korten of vervangen door blauwe kabels (tips iemand?)
Met de extra verkregen ruimte door gebruik van de kleinere DVD-rom de videokaart vervangen voor een HD 7770/6850
extra 2x2 gb geheugen kingston
Mischien het beeldscherm in de klep verwerken, zodat ik de binnenkant netjes kan afwerken met een plexiglas plaat.
Ook alles laten lopen op 1 voedingskabel, nu ben ik er 2 nodig voor scherm en pc, kijken of ik de voeding van het scherm op de pc voeding kan solderen.
Iemand die weet waar ik mischien vga kabels op maat kan bestellen? ik zoek iets van 15/20cm, nu ligt er 1meter kabel in. Heb een poging gedaan eentje zelf in te korten maar zo goed is mijn soldeerwerk niet...
Ook zoek ik kortere sata kabels in het blauw, deze zijn ook niet door mij zelf te solderen.
Is er mischien een mogelijkheid je kabels te verven of te spuiten?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 10:32 ]
75% kans dat ik er nog 1 heb liggen van die lengte. Ik laat het wel even wetenVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:
Bestaan gewoon kant en klaar kabels voor.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:
http://www.allekabels.nl/...---Dubbele-C13---C14.html
Als je aan je 2e versie begint, probeer een build log te maken/krijgen.
Vind dit een geweldig idee. Heb nog een paar pc's over voor dit idee.
- edit op kabel link -
[ Voor 18% gewijzigd door Diovarus op 22-08-2012 14:46 ]
Verwijderd
Als dat zo is dan hoor ik het graag!R0y. schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:14:
[...]
75% kans dat ik er nog 1 heb liggen van die lengte. Ik laat het wel even weten
Verwijderd
Ik zal het proberen.... Dit was meer een poging of het me zal lukken en ook daadwerkelijk werken. Aangezien ik nog nooit eerder had gesoldeerd, en ik dit jaar voor het eerst zelf een pc had gebouwd.Diovarus schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Bestaan gewoon kant en klaar kabels voor.
http://www.allekabels.nl/...---Dubbele-C13---C14.html
Als je aan je 2e versie begint, probeer een build log te maken/krijgen.
Vind dit een geweldig idee. Heb nog een paar pc's over voor dit idee.
- edit op kabel link -
En die kabel heb ik idd al gezien, maar ik wil voor het uiterlijk toch proberen om maar 1 ingang te maken voor voeding.
voodoo 2 vga kabelVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:25:
Iemand die weet waar ik mischien vga kabels op maat kan bestellen? ik zoek iets van 15/20cm,

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 22-08-2012 22:21 ]
Verwijderd
Ik heb een 15cm vga maar die is male to female maar dat heb ik nu opgelost met een male to male gender chance adapter, dus die kabel heb ikDECOY88 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:20:
[...]
voodoo 2 vga kabelis 10-15 cm om van je normale videokaart naar de 3d kaart te sturen
waren nog eens tijden
[afbeelding]
Ook ga ik vanavond even een set bestellen van: http://www.highflow.nl/mo...-flexsleeve-kit-blue.html
En ik ga dan ook maar is investeren in wat gereedschap voor het modden: http://www.highflow.nl/mo...ron-modding-tool-kit.html
En vanavond maar is een dremel halen, want de gereedschapkist wat ik heb is lang niet toereikend
Heidevolk muziek maakt het gelijk geweldig. Wel een cool ding, misschien maar een keer proberen om na te doen (als eerste casemod)Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:55:
Hier nog een kort filmpje van de pc koffer in werking
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Heb sinds gisteren mijn nieuwe build klaar met de Corsair Vengeance C70 behuizing.
Deze behuizing heb ik ik overgenomen van alfajurrien, die de case heeft voorzien van een nieuwe window ipv van het origineel.
Het geheel is nu veel mooier en strakker dan met de originele window.
Dit met een Asus Sabertooth X79, Intel i7-3930K ( thanks to alfajurrien ) en 16gb aan G.Skill 2133Mhz memory.

Deze behuizing heb ik ik overgenomen van alfajurrien, die de case heeft voorzien van een nieuwe window ipv van het origineel.
Het geheel is nu veel mooier en strakker dan met de originele window.
Dit met een Asus Sabertooth X79, Intel i7-3930K ( thanks to alfajurrien ) en 16gb aan G.Skill 2133Mhz memory.

Verwijderd
Ziet er goed uit man
veel plezier er mee
veel plezier er mee
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 12:14 ]
je hoeft niet te groeten op het forum. de groet is blijvend (of hoe de moderatoren het ook beschrijven), en dus nergens voor nodig.
en het leest irritant
en het leest irritant
Niet echt een mod maar de muisvoetjes van m'n Lachesis waren nodig aan vervanging toe.
Aangezien dit al gauw € 20 moest gaan kosten (pricewatch unsorted: Razer PC Razer Lachesis. Gaming Grade Ultraslick Mouse Feet) dacht ik hier eerst zelf wat voor te gaan knutselen.
Het slachtoffer:

De voetjes zijn dus tot op het plastic van de muis versleten, dat glijdt niet meer lekker
Dus men neme het volgende:

Een stuk teflon (PTFE) staf
En zaagt daar netjes een plakje van ~1 mm af:

Vervolgens leg je de oude voetjes op het plakje teflen en snijdt je deze met een scherp mes uit:

En tadaa: een setje extra-thick glide-feet!

Een drupje lijm:

Voetjes er opgeplakt:

En het resultaat, de muis staat weer hoog op z'n pootjes:

De muis loopt nu weer soepel, vanwege de zaagsnedes alleen nog niet helemaal zo soepel als het hoort, ik hoop dat dit na een paar weekjes muizen wel glad is geworden.
De voetjes zijn ook een stuk dikker dan de originele, hopelijk gaan ze dus ook een stuk langer mee
Ik zal later nog wel eens een update geven over het inslijten en slijtage in het algemeen. Nu kan ik in ieder geval weer lekker fraggen
Aangezien dit al gauw € 20 moest gaan kosten (pricewatch unsorted: Razer PC Razer Lachesis. Gaming Grade Ultraslick Mouse Feet) dacht ik hier eerst zelf wat voor te gaan knutselen.
Het slachtoffer:

De voetjes zijn dus tot op het plastic van de muis versleten, dat glijdt niet meer lekker

Dus men neme het volgende:

Een stuk teflon (PTFE) staf
En zaagt daar netjes een plakje van ~1 mm af:

Vervolgens leg je de oude voetjes op het plakje teflen en snijdt je deze met een scherp mes uit:

En tadaa: een setje extra-thick glide-feet!

Een drupje lijm:

Voetjes er opgeplakt:

En het resultaat, de muis staat weer hoog op z'n pootjes:

De muis loopt nu weer soepel, vanwege de zaagsnedes alleen nog niet helemaal zo soepel als het hoort, ik hoop dat dit na een paar weekjes muizen wel glad is geworden.
De voetjes zijn ook een stuk dikker dan de originele, hopelijk gaan ze dus ook een stuk langer mee
Ik zal later nog wel eens een update geven over het inslijten en slijtage in het algemeen. Nu kan ik in ieder geval weer lekker fraggen
Ja, dat heb ik ook geprobeerd maar dat rubber coating is een hell om schoon te maken... iemand tips?
Je coating lijkt eerder versleten te zijn, ik gebruikte zelf gewoon altijd alcohol ervoor.Cheezus schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:24:
Ja, dat heb ik ook geprobeerd maar dat rubber coating is een hell om schoon te maken... iemand tips?
Ik heb ondertussen heel mijn coating kunnen afschrapen. Tgohja, een goede muis, ik hoef voorlopig geen vervanging!
Bij mij gaat er ook regelmatig bier overheen, maar dat helpt niet? 
De coating is bij m'n duim wel versleten, maar de rest is gewoon ranzig, ik zal het in ieder geval eens proberen met alcohol, thanks
De coating is bij m'n duim wel versleten, maar de rest is gewoon ranzig, ik zal het in ieder geval eens proberen met alcohol, thanks
Ik ben bezig met een CIP Deze ga ik aanbieden zodra ik op de helft ben omdat ik nog niet zeker ben over bepaalde zaken, ik ben opzoek naar 2 dingen, iemand die een custom water reservoir kan maken en iemand die goed is met custom elektronica om bepaalde delen aan te sturen op warmte.
@G4u,
Misschien even je eigen topic aanmaken? Noem je hem help wanted, dan zijn er genoeg tweakers die t lezen.. op deze manier alleen de lezers van deze vette build...
@ Cheezus,
KUTGW!!!
Misschien even je eigen topic aanmaken? Noem je hem help wanted, dan zijn er genoeg tweakers die t lezen.. op deze manier alleen de lezers van deze vette build...
@ Cheezus,
KUTGW!!!
Bevestiging van de H100 is er niet echt voor gemaakt om veel cpu's te wisselen 
Daarom maar een eigen onderplaat gemaakt met 4x M4 draadeinden.

Gaten/ogen van de H100 cpu blok wat groter gemaakt (zodat deze over de M4 draaieinden kan) en deze wordt nu door veren goed op de cpu gedrukt.
Daarom maar een eigen onderplaat gemaakt met 4x M4 draadeinden.

Gaten/ogen van de H100 cpu blok wat groter gemaakt (zodat deze over de M4 draaieinden kan) en deze wordt nu door veren goed op de cpu gedrukt.
[ Voor 5% gewijzigd door Reveltoorn op 31-08-2012 12:09 ]
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
en dat schuurt niet met het moederbord?
Schuurt ? Of was het tegen iemand anders..
ja omdat je de gaten van de h100 moest uitboren om passend te maken voor de bouten. heb je dan niet hetzelfde probleem met het moederbord?
Nee, de gaten van het board zijn precies groot genoeg voor M4.
Gaaf mijn switch mod heeft Hackaday gehaald 
http://hackaday.com/2012/08/31/hackaday-links-august-31-2012 Ik dacht huh opeens 2x zoveel views op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=gyuybwSaXjQ
Dit filmpje
Leuk dat die Hackaday waardig is
Geeft me goede boost om nog meer outofthebox dingen te verzinnen
http://hackaday.com/2012/08/31/hackaday-links-august-31-2012 Ik dacht huh opeens 2x zoveel views op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=gyuybwSaXjQ
Dit filmpje
Leuk dat die Hackaday waardig is
Het is geen mod van mijzelf, maar tweaker _Ferry_ heeft het voor mij gedaan. Maar vind het toch waard om te posten!
Mijn coolermaster scout had nog een standaard window, die vond ik toch zo lelijk dat ik via V&A (ik heb twee linkerhanden en geen gereedschap) een oproep had geplaatst. Zodoende, sidepanel opgestuurd maar de kast moest toch dicht...

PIZZA!
Resultaat:

Volgende week komt er een H80 en ga ik ook is aan cable management beginnen... ookal vind ik dat rot werk met deze kast
Mijn coolermaster scout had nog een standaard window, die vond ik toch zo lelijk dat ik via V&A (ik heb twee linkerhanden en geen gereedschap) een oproep had geplaatst. Zodoende, sidepanel opgestuurd maar de kast moest toch dicht...

PIZZA!
Resultaat:

Volgende week komt er een H80 en ga ik ook is aan cable management beginnen... ookal vind ik dat rot werk met deze kast

Heb zelf een kleine mod gemaakt met mijn Corsair H50.

Hier een betere view

Plaatje van het reservoir.

Onderdelen:
Corsair H50 pomp
Alphacool NexXxos ST30 240MM rad
Swiftech Micro-res rev2
Masterkleer 8MM ID/10MM OD
EK-EKoolant UV Blue
Kwa temperatuur scheelt het ongeveer +- 10°C met de originele H50 op push-pull.

Hier een betere view

Onderdelen:
Corsair H50 pomp
Swiftech Micro-res rev2
EK-EKoolant UV Blue
[ Voor 7% gewijzigd door tomdabom op 09-09-2012 14:35 ]
Vandaag een kleine mod gedaan op een MSI 6850 die ik in m'n 2e systeem had zitten.

Die koeler is niet al te best als het aankomt op geluid. Hij houdt het ding koel zat, maar maakt herrie.
Nu had ik nog een Twin Frozr II liggen.
En voilia, het resultaat

Heb niet echt naar de temps gekeken, maar het ding is gelukkig wel wat siller geworden
Het past op zich niet helemaal, omdat de koeler veel te lang is, dus hij steekt een eindje uit achter de PCB, maar de PCIe stekker past precies, dus wat dat betreft is het een prima upgrade.

Die koeler is niet al te best als het aankomt op geluid. Hij houdt het ding koel zat, maar maakt herrie.
Nu had ik nog een Twin Frozr II liggen.
En voilia, het resultaat

Heb niet echt naar de temps gekeken, maar het ding is gelukkig wel wat siller geworden
heb je wat meer pics? en de temps ben ik toch ook benieuwd naar 
wel jammer dat het "maar" een twin frozr 2 is en niet een 4. maargoed, als je dat had, had je ook een veel leukere kaart.
wel jammer dat het "maar" een twin frozr 2 is en niet een 4. maargoed, als je dat had, had je ook een veel leukere kaart.
@Tomdabom, verder geen problemen met de pomp, en welke rad heb je gebruikt?
Wil zelf zoiets gaan doen met mijn Antec H2O, maar zit nog te zoeken welke slangen en rad ik kan gebruiken.
Wil zelf zoiets gaan doen met mijn Antec H2O, maar zit nog te zoeken welke slangen en rad ik kan gebruiken.
---RAWE CEEK!!!---
Ik heb deze rad gebruikt: Alphacool NexXxos ST30 240MM omdat er weinig ruimte is in een CM690. Je moet eigenlijk 6MM ID/8MM OD gebruiken anders sluiten de fittingen op de pomp heel slecht aan. En heb eigenlijk geen problemen gehad behalve dat het lastig was alle lucht er uit te krijgen. loop loopt zo: Rad > Pomp > Res > Rad.NoFearCreations schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:53:
@Tomdabom, verder geen problemen met de pomp, en welke rad heb je gebruikt?
Als je hulp nodig hebt, stuur maar een DM ofso...
[ Voor 3% gewijzigd door tomdabom op 09-09-2012 18:02 ]
Als het niet teveel moeite is, wil je dan opnoemen welke fittingen je hebt gebruikt?
---RAWE CEEK!!!---
Dankje, ga ik maar is rondkijken of ik een goedkoop 240mm rad, en een leuk reservoir kan vinden.
---RAWE CEEK!!!---
Rad is 35 euro, bijna de goedkoopste die ik kon vinden. En reservoir is het makkelijkste om een swiftech micro-res te kopen.
Ik zal eens kijken of ik 't kan testen, ben nu eerst even Vista op mijn A6 aan het installeren met die videokaart erin.Fordox schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:46:
heb je wat meer pics? en de temps ben ik toch ook benieuwd naar
Een Twin Frozr IV is ook leuk ja, maar die heb ik helaas van de week terug moeten geven (zat een GTX670 onder, en ja, dat is wel een leuker kaartje ten opzichte van de 6850)
Gebruik je gedestilleerd water? Zoja gebruik je een dye en welke?tomdabom schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:16:
Rad is 35 euro, bijna de goedkoopste die ik kon vinden. En reservoir is het makkelijkste om een swiftech micro-res te kopen.
Nee, gebruik pre-mixed. EK-EKoolant UV-Bluehardware.tom schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:59:
[...]
Gebruik je gedestilleerd water? Zoja gebruik je een dye en welke?
Verwijderd
Denk dat ik mijn vraag wel in dit topic kwijt kan:
Ik heb 2 langharige katten die nogal wat van de vacht loslaten. Ook heb ik een PC met in totaal 6 120mm fans, 3 daarvan zijn intake fans, één ervan zit aan de voorkant en wordt aldaar ook gefilterd, maar ik heb er ook 2 in de deur van mijn kast die niet gefilterd worden behalve door het geperforeerde rooster waar ze achter hangen.
Ik heb het vermoeden dat dat op den duur nogal wat haar in gaat kruipen. Hoe kan ik deze 2 deur-fans het beste filteren?
Zat zelf te denken aan panty, zie ook hier en daar wel oplossingen die je gewoon kan kopen maar dat vind ik een beetje het toegeven van een nederlaag.
Hoe wordt dat onder de modders doorgaans opgelost?
Edit:
Ik heb ze overigens gerewired naar 7v omdat ik ze op 12 volt te veel kabaal vond maken. Dus er moet niet te veel weerstand gegeven worden op de airflow, deze heb ik namelijk al een beetje om zeep geholpen door ze minder eten te geven.
Ik heb 2 langharige katten die nogal wat van de vacht loslaten. Ook heb ik een PC met in totaal 6 120mm fans, 3 daarvan zijn intake fans, één ervan zit aan de voorkant en wordt aldaar ook gefilterd, maar ik heb er ook 2 in de deur van mijn kast die niet gefilterd worden behalve door het geperforeerde rooster waar ze achter hangen.
Ik heb het vermoeden dat dat op den duur nogal wat haar in gaat kruipen. Hoe kan ik deze 2 deur-fans het beste filteren?
Zat zelf te denken aan panty, zie ook hier en daar wel oplossingen die je gewoon kan kopen maar dat vind ik een beetje het toegeven van een nederlaag.
Edit:
Ik heb ze overigens gerewired naar 7v omdat ik ze op 12 volt te veel kabaal vond maken. Dus er moet niet te veel weerstand gegeven worden op de airflow, deze heb ik namelijk al een beetje om zeep geholpen door ze minder eten te geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 01:02 ]
Special edition CM 690 II advancedtomdabom schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:33:
Heb zelf een kleine mod gemaakt met mijn Corsair H50.
[afbeelding]
Hier een betere view
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderdelen:
Corsair H50 pomp
Swiftech Micro-res rev2
EK-EKoolant UV Blue
een panty gaat goed werken. waar ik zelf een fan van ben met DIY stoffilters, is het stof dat je ook voor boxen hebt.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 00:58:
Denk dat ik mijn vraag wel in dit topic kwijt kan:
Edit:
je hoeft er alleen maar gaatjes in te maken op de plek waar je je fan ophangt, als je dit netjes maakt kun je ze sandwitchen tussen het paneel en je fans zonder dat ze in je fan komen (zet ze dus maar goed strak).
ik heb het zelf ook gedaan, en het werkt perfect
Goedenavond,
Ik ben redelijk nieuw met case-modden. Recent heb ik echter een leuk idee bedacht. Echter omdat ik het nu druk heb met mijn werk laat de uitvoering nog even op zich wachten. Ik post echter alvast een bericht omdat ik graag meningen / ideeën wil hebben.
Wat ik graag zou willen weten is of het project wat ik in gedachten heb haalbaar is, met name op het gebied van airflow en temperatuurcontrole. Ik werk namelijk zelf bij een rederij, daarnaast ben ik liefhebber van schaalmodellen en vrachtwagens. Ik dacht waarom deze interesses niet met elkaar combineren en een computer inbouwen in een schaalmodel. Daartoe heb ik het onderstaande idee bedacht;

Dit is een Tamiya Scania 1/14 schaalmodel met een 1/14 trailer met bijbehorende container. Nu zou ik graag de computer in de container inbouwen. Zoals je ook kunt zien op de 3D afbeelding (excuses voor de ietwat karige uitwerking) heb ik al een grove indeling gemaakt van de computeronderdelen.
Wat ik mij echter met name afvroeg is of het verstandig is om de voeding aan het ene uiteinde te plaatsen en het moederbord aan het andere uiteinde. De lucht stroomt dan als het ware tegen elkaar in. Het probleem is dat de container vrij smal is maar wel betrekkelijk lang waardoor de lucht er lang over doet om de 'kast' te verlaten. Het liefst wil ik echter de zijkant en bovenkant intact houden. Door namelijk alleen fan's aan de voorzijde te plaatsen lijkt het net een reefer container. - Wat nuttig is om te weten is dat ik geen snelheidsmonster wil bouwen maar hij moet wel wat snelheid hebben. Hierbij dacht ik in de richting van een mini-ITX AM3 bordje met x4(x6?) processor in combinatie met een fatsoenlijke videokaart als basis.
Graag hoor ik of jullie verbeteringen of ideeën hebben zodat ik deze kan meenemen bij de uitwerking van het project.
Groeten,
Silvos
Ik ben redelijk nieuw met case-modden. Recent heb ik echter een leuk idee bedacht. Echter omdat ik het nu druk heb met mijn werk laat de uitvoering nog even op zich wachten. Ik post echter alvast een bericht omdat ik graag meningen / ideeën wil hebben.
Wat ik graag zou willen weten is of het project wat ik in gedachten heb haalbaar is, met name op het gebied van airflow en temperatuurcontrole. Ik werk namelijk zelf bij een rederij, daarnaast ben ik liefhebber van schaalmodellen en vrachtwagens. Ik dacht waarom deze interesses niet met elkaar combineren en een computer inbouwen in een schaalmodel. Daartoe heb ik het onderstaande idee bedacht;

Dit is een Tamiya Scania 1/14 schaalmodel met een 1/14 trailer met bijbehorende container. Nu zou ik graag de computer in de container inbouwen. Zoals je ook kunt zien op de 3D afbeelding (excuses voor de ietwat karige uitwerking) heb ik al een grove indeling gemaakt van de computeronderdelen.
Wat ik mij echter met name afvroeg is of het verstandig is om de voeding aan het ene uiteinde te plaatsen en het moederbord aan het andere uiteinde. De lucht stroomt dan als het ware tegen elkaar in. Het probleem is dat de container vrij smal is maar wel betrekkelijk lang waardoor de lucht er lang over doet om de 'kast' te verlaten. Het liefst wil ik echter de zijkant en bovenkant intact houden. Door namelijk alleen fan's aan de voorzijde te plaatsen lijkt het net een reefer container. - Wat nuttig is om te weten is dat ik geen snelheidsmonster wil bouwen maar hij moet wel wat snelheid hebben. Hierbij dacht ik in de richting van een mini-ITX AM3 bordje met x4(x6?) processor in combinatie met een fatsoenlijke videokaart als basis.
Graag hoor ik of jullie verbeteringen of ideeën hebben zodat ik deze kan meenemen bij de uitwerking van het project.
Groeten,
Silvos
[ Voor 4% gewijzigd door Silvos op 13-09-2012 21:47 ]
Wat heb je precies gemod aan je nieuwe build?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
en hoveel is het prestatie verschill tussen de i7 2600k en de i7 3820
heb zelf ook de 3820 maar ben wel benieuwt naar het verschil
heb zelf ook de 3820 maar ben wel benieuwt naar het verschil
Ik ben ook niet zo bedreven in het casemodden, maar een eerste gedachte is: hoe wil je de voeding gaan koelen? Zo te zien heb je geen ventilatieopening voor de voeding bedacht...Silvos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:15:
Goedenavond,
[afbeelding]
Groeten,
Silvos
Had hier een mooie 2U case liggen voor m'n server PC hier thuis. Maar geen rails erbij, en ladekast rails werd ook niet echt wat. Daarom met hoekijzers de kast onder m'n bureau opgehangen. Werkt prima
En als ik hem wel open moet hebben is het krukje eronder, 4 schroefjes los en ik kan erbij 

Klik voor groter

Klik voor groter
Beste Tiempjuuh,tiempjuuh schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:44:
[...]
Ik ben ook niet zo bedreven in het casemodden, maar een eerste gedachte is: hoe wil je de voeding gaan koelen? Zo te zien heb je geen ventilatieopening voor de voeding bedacht...
Ik wil de voeding koelen middels een raster achter de voeding vergelijkbaar met een normale kast. (ik heb dit inderdaad niet aangegeven op de 3d-schets). Mijn voornaamste zorg is eigenlijk of ik de lucht van beide kanten tegen elkaar in moet laten stromen of dat ik dit kan laten doorstromen.
Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je een windtunnel effect krijgt, dus:Silvos schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:18:
[...]
Beste Tiempjuuh,
Ik wil de voeding koelen middels een raster achter de voeding vergelijkbaar met een normale kast. (ik heb dit inderdaad niet aangegeven op de 3d-schets). Mijn voornaamste zorg is eigenlijk of ik de lucht van beide kanten tegen elkaar in moet laten stromen of dat ik dit kan laten doorstromen.
Lucht voor erin, lucht achter eruit.
Zo is de airflow bij zowat elke PC
[ Voor 7% gewijzigd door Axon op 16-09-2012 17:24 ]
Tetten.
Best Rick,Rick van Gerwen schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:23:
[...]
Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je een windtunnel effect krijgt, dus:
Lucht voor erin, lucht achter eruit.
Zo is de airflow bij zowat elke PC
Bedankt voor de tip!. Denk je dat het uitmaakt voor de airflow dat de kast slechts 15x 15 cm is maar wel 90 cm lang? Ik zit met beperkte ruimte aan de voor en achterkant dus het maximaal haalbare is 2x 80 mm voor en 2x 80 mm achter, zou dit voldoende airflow genereren?
Ik heb zelf ongeveer dezelfde configuratie maar dan met een Asus Sabertooth X79 waarbij mij iets opvalt met betrekking tot de Noctua NH-D14. Bij jou zie ik dat die onderkant van de koeler heel kort op de 1ste videokaart zit terwijl bij mij daar toch nog wel 1 cm speling tussen zit. Het kan natuurlijk zijn dat de foto ietwat vertekend maar anders zou je zeggen dat het cpu-socket op de Sabertooth blijkbaar iets hoger zit.Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:47:
Heb mijn systeem vandaag geupgrade.
Mijn i7-2600K vervangen door een s2011, i7-3820.
Moederbordjes ook vervangen, Asus P8Z68-V/GEN3 is vervangen door een Asus Rampage IV Extreme s2011.
Vandaag ff nieuwe OS erop en dan eens esten wat ie doet met de 2 x 7970ers.
Zoals Rick al schreef moet je er altijd voor zorgen dat lucht door kan stromen zodat warme luchtdeeltjes getransporteerd worden. Zou je het tegen mekaar laten inwerken dan is er geen transport en krijg je een opeen hoping van warme lucht.Silvos schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:26:
Best Rick,
Bedankt voor de tip!. Denk je dat het uitmaakt voor de airflow dat de kast slechts 15x 15 cm is maar wel 90 cm lang? Ik zit met beperkte ruimte aan de voor en achterkant dus het maximaal haalbare is 2x 80 mm voor en 2x 80 mm achter, zou dit voldoende airflow genereren?
Die 2 x 8 cm fans kan je ongeveer met 1 x 12 cm fan vergelijken maar in hoeverre dat voldoende is zou je moeten uitproberen. Vooral door te gaan spelen met het aantal rpm van de fan kan je je airflow beinvloeden dus ik zou dan geen fans met een te laag rpm nemen.
[ Voor 35% gewijzigd door Roel1966 op 16-09-2012 17:58 ]
Verwijderd
Ziet er netjes uitThinkPadd schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:07:
Had hier een mooie 2U case liggen voor m'n server PC hier thuis. Maar geen rails erbij, en ladekast rails werd ook niet echt wat. Daarom met hoekijzers de kast onder m'n bureau opgehangen. Werkt primaEn als ik hem wel open moet hebben is het krukje eronder, 4 schroefjes los en ik kan erbij
[afbeelding]
Klik voor groter
Past gewoon een mATX bord in, normale PSU, 3.5" schijf e.d.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:48:
[...]
Ziet er netjes uit. Zoiets lijkt me ook wel wat voor m'n normale pc.
Alleen videokaart wordt wat lastig (moet al met een riser), en CPU koeler mag ook niet al te hoog zijn.
Kabels ga ik nog wel wegwerken hoor, hangt een kabelgoot, maar heb nog geen tijd gehad om de kabels netjes weg te werken
Eergisteren de sleeving afgerond voor een bekende. MDPC black en B-magic. Shrinkless. De foto's zijn niet echt scherp. Ik ben een prutsfotograaf. Maar het was wel goed gelukt dacht ik zo.
http://sphotos-b.ak.fbcdn...04162149_1275285668_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn...364162143_592373443_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn...384162141_351183321_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn...420828804_891240005_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn...04162149_1275285668_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn...364162143_592373443_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn...384162141_351183321_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn...420828804_891240005_n.jpg
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Ik ben aan het denken om als eerste stap richting casemodding te gaan, om een Cooler Master 430 behuizing te gaan halen. 
Ook zal ik overwegen om het plexiglas te vervangen i.v.m. het fan raster wat er standaard in zit die ik toch niet ga gebruiken. Kan ik deze losklikken door de popnagels in te drukken en het nieuwe plexiglas d.m.v. sterke lijm vast te plakken?
Ook ben ik van plan om deze zowel van binnen als buiten geheel wit te spuiten met een spuitbus verf van de action.
Kost maar 2 euro per spuitbus, en schijnt vrij goede kwaliteit te zijn (mensen spuiten er hun scooter mee en zijn er tevreden over)
Nou zijn mijn vragen als volgt:
Is het nodig om de behuizing op te schuren voordat ik de verf aanbreng, of kan dit direct opgespoten worden? Blijft dit ook goed zitten op de plastic voorkant van de case?
En is er soort van lak om de verf te beschermen en het geheel wat glimmender over te laten komen?
Alvast bedankt!
Ook zal ik overwegen om het plexiglas te vervangen i.v.m. het fan raster wat er standaard in zit die ik toch niet ga gebruiken. Kan ik deze losklikken door de popnagels in te drukken en het nieuwe plexiglas d.m.v. sterke lijm vast te plakken?
Ook ben ik van plan om deze zowel van binnen als buiten geheel wit te spuiten met een spuitbus verf van de action.
Kost maar 2 euro per spuitbus, en schijnt vrij goede kwaliteit te zijn (mensen spuiten er hun scooter mee en zijn er tevreden over)
Is het nodig om de behuizing op te schuren voordat ik de verf aanbreng, of kan dit direct opgespoten worden? Blijft dit ook goed zitten op de plastic voorkant van de case?
En is er soort van lak om de verf te beschermen en het geheel wat glimmender over te laten komen?
Alvast bedankt!
[ Voor 25% gewijzigd door Axon op 19-09-2012 00:08 ]
Tetten.
Verwijderd
hey rickRick van Gerwen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:01:
Ik ben aan het denken om als eerste stap richting casemodding te gaan, om een Cooler Master 430 behuizing te gaan halen.
Alvast bedankt!
gewoon goed ontvetten
en inderdaad is goede verf bij de action!
ik heb zelf een radiator uit mijn pc er mee wit gespoten !
erg mooi en kost geen drol hahah
succes met je build!!
Ik zou altijd wel eerst schuren. Hele fijne korrel. Daarna goed ontvetten na schoonmaken. Als de kast nu zwart is dan is een laag primer aan te bevelen. Daarna wederom licht schuren en ontvetten. Voorwerk bepaalt 50% van het eindresultaat.
De popnagels kun je voorzichtig uitboren. Je kunt het nieuwe venster erin zetten opnieuw met popnagels (kunststof bijvoorbeeld, is iets veiliger dan metalen) of dubbelzijdig tape (als het aan de binnenkant is). Dat werkt super. Ik zou zelf nooit lijm doen, want als je iets moet veranderen moet je grote maatregelen gaan nemen. Wordt je niet blij van.
De popnagels kun je voorzichtig uitboren. Je kunt het nieuwe venster erin zetten opnieuw met popnagels (kunststof bijvoorbeeld, is iets veiliger dan metalen) of dubbelzijdig tape (als het aan de binnenkant is). Dat werkt super. Ik zou zelf nooit lijm doen, want als je iets moet veranderen moet je grote maatregelen gaan nemen. Wordt je niet blij van.
Let op met spetteren van die spuitbussen, daar staan de bussen van Action nl om bekend. Voorwerk is het belangrijkste, als je een mooi resultaat wilt dan gaat 90% van de tijd die je aan het spuiten van je kast besteed naar het voorwerk. Stappenplan:
- Goed schuren: Korrel 600, dan 800 en dan 1000
- Ontvetten
- Primer aanbrengen (dunne lagen!! dekt op een donkere ondergrond niet in 1x!)
- Primer laten drogen
- Licht opschuren met korrel 1000.
- Ontvetten
- Wit spuiten (Wederom dunne lagen, 3 dunne lagen geven een mooier resultaat als 1 dikke.)
- Drogen
- Waxen
Ik zou op wit geen blanke lak gebruiken, aangezien dit vaak een gelige waas heeft. (heb ik op mijn mod (zie sig) ook niet gedaan)
Succes!
- Goed schuren: Korrel 600, dan 800 en dan 1000
- Ontvetten
- Primer aanbrengen (dunne lagen!! dekt op een donkere ondergrond niet in 1x!)
- Primer laten drogen
- Licht opschuren met korrel 1000.
- Ontvetten
- Wit spuiten (Wederom dunne lagen, 3 dunne lagen geven een mooier resultaat als 1 dikke.)
- Drogen
- Waxen
Ik zou op wit geen blanke lak gebruiken, aangezien dit vaak een gelige waas heeft. (heb ik op mijn mod (zie sig) ook niet gedaan)
Succes!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Bedankt voor de tips allemaal!
Het was om eerlijk te zijn alleen nog maar het idee
Ik plaatste het bericht omdat ik niet goed wist wat er allemaal aan vooraf zou gaan voordat ik eraan zou beginnen
Op het moment ben ik nog tevreden met mijn huidige PC.
Mocht ik hem ooit verkopen, houd ik dit idee wel achter de hand
Het was om eerlijk te zijn alleen nog maar het idee
Ik plaatste het bericht omdat ik niet goed wist wat er allemaal aan vooraf zou gaan voordat ik eraan zou beginnen
Op het moment ben ik nog tevreden met mijn huidige PC.
Mocht ik hem ooit verkopen, houd ik dit idee wel achter de hand
Tetten.
Het spetteren van de action spuitbussen, kan je tegen gaan, door ze eerst te verwarmen. Op de verwarming, een bak heet water, of zoals ik het doe met een verf brander. Door de warmte wordt de druk hoger in de bus, en zal hij veel mooier, en gelijkmatiger spuiten.
---RAWE CEEK!!!---
Vandaag had ik toevallig nog zo'n Action spuitbus gekocht om mijn DVD brander wit te spuiten.
Was eerst helemaal mislukt gezien ik te ongeduldig steeds nieuwe lagen erop bleef spuiten en ik het overtollige verf eraf probeerde te halen wat resulteerde in lelijke vegen (dom ik weet het. Is ook mijn eerste keer

Heb nadat alles gedroogd is flink geschuurd zodat hij lekker glad is en heb op dit moment de 2e laag erover gedaan. Ik laat dit lekker drogen in de schuur
Ben benieuwd naar het resultaat morgen
Was eerst helemaal mislukt gezien ik te ongeduldig steeds nieuwe lagen erop bleef spuiten en ik het overtollige verf eraf probeerde te halen wat resulteerde in lelijke vegen (dom ik weet het. Is ook mijn eerste keer
Heb nadat alles gedroogd is flink geschuurd zodat hij lekker glad is en heb op dit moment de 2e laag erover gedaan. Ik laat dit lekker drogen in de schuur
Tetten.
Lichte lagen, en op kamer temperatuur, 10-15 minuten tussen de lagen.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Een lichte nevel die uit zichzelf neervalt is inderdaad beter dan een straal die je er echt opspuit.ThinkPadd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:17:
En niet te dichtbij spuiten, centimer of 15 is prima.
De enige plek waar je dikker kan spuiten is als je een groot vlak horizontaal oppervlak hebt. Dan trekt het zichtzelf strak. Maar op alles wat minder dan waterpas is gaat het druppelen, druipers, ellende etc.
Bedankt voor de tips!
Het resultaat ziet er al wat beter uit dan hiervoor
Het resultaat ziet er al wat beter uit dan hiervoor
Tetten.
Goedeavond,
Ik ben nu bezig met het uitwerken van plannen voor mijn eerste casemod, dit wordt een computer ingebouwd in een schaalmodel container omdat ik zowel een truck als computerliefhebber ben en voor een rederij werk. alvorens ik de eerste onderdelen ga bestellen vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor het uiteindelijke resultaat. (met name op het gebied van airflow en hardware keuze)
het voorbeeld;

een simpele sketch-up schets van de uitwerking;

En een lijstje van de hardware;
Bij de hardware heb ik globaal gelet op de prijs omdat ik een snel systeem wil bouwen maar het hoeft ook niet state-of-the-art te zijn. Daarnaast zijn het moederbord en de grafische kaart specifiek gekozen vanwege hun afmetingen (met betrekking tot de beperkte afmetingen van de case) als iemand een kleiner maar gelijkwaardig moederbord kan vinden (met AM3+ socket) houdt ik me aanbevolen
Alle tips of commentaar zijn welkom
Ik ben nu bezig met het uitwerken van plannen voor mijn eerste casemod, dit wordt een computer ingebouwd in een schaalmodel container omdat ik zowel een truck als computerliefhebber ben en voor een rederij werk. alvorens ik de eerste onderdelen ga bestellen vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor het uiteindelijke resultaat. (met name op het gebied van airflow en hardware keuze)
het voorbeeld;

een simpele sketch-up schets van de uitwerking;

En een lijstje van de hardware;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI 880GMA-E35 (FX) | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Belkin Mobile 7-poorts USB 2.0-Hub | € 11,50 | € 11,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 87,20 | € 87,20 |
2 | Samsung Syncmaster S22B350H Zwart | € 125,85 | € 251,70 |
1 | SuperMicro CSE-RR1U-EL PCI-e Riser Card 1U | € 13,17 | € 13,17 |
1 | NZXT CB-LED20-OR 24x Orange LED Sleeve | € 16,50 | € 16,50 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,73 | € 32,73 |
1 | Scythe Kaze Station Silver | € 10,05 | € 10,05 |
1 | Enermax T.B.Apollish UCTA12N-BL, 120mm | € 8,99 | € 8,99 |
1 | Noiseblocker XM2, 40mm | € 5,- | € 5,- |
2 | Zalman ZM-F1GL, 80mm | € 6,49 | € 12,98 |
1 | Logitech K750 Wireless Solar Keyboard | € 54,50 | € 54,50 |
1 | Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz | € 31,45 | € 31,45 |
1 | AMD FX-6100 Boxed | € 100,50 | € 100,50 |
1 | Magnat Interior IW 810 2.0 (Wit) | € 74,- | € 74,- |
1 | Corsair Builder CX600 V2 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 120GB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Asus EAH6670/DIS/1GD5 | € 71,89 | € 71,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 961,46 |
Bij de hardware heb ik globaal gelet op de prijs omdat ik een snel systeem wil bouwen maar het hoeft ook niet state-of-the-art te zijn. Daarnaast zijn het moederbord en de grafische kaart specifiek gekozen vanwege hun afmetingen (met betrekking tot de beperkte afmetingen van de case) als iemand een kleiner maar gelijkwaardig moederbord kan vinden (met AM3+ socket) houdt ik me aanbevolen
Alle tips of commentaar zijn welkom
Lijkt mij erg dik worden, ben net als jouw ook truck en computer liefhebber (ben ook chauffeur).
Zet je er wel een Scania voor? Of wat helemaal dik zou zijn, model van de nieuwe Actros, maar weet niet of die er al zijn.
Zet je er wel een Scania voor? Of wat helemaal dik zou zijn, model van de nieuwe Actros, maar weet niet of die er al zijn.
---RAWE CEEK!!!---
Een PSU kan behoorlijk wat warmte genereren. Je moet echt de achterkant van de PSU (waar het gaas zit) aan een opening plaatsen. Nu loopt de airflow helemaal verkeerd voor je PSU. Omdat je in en uit op dezelfde plek zit voor de airflow.
Als je er ruimte voor hebt zou ik een dubbele bodem erin maken om alle kabels door te laten lopen. Maar dat is mijn zienswijze.
En past op deze manier de cpu koeler wel? Gaat hij niet klemmen met het dak?
Als je er ruimte voor hebt zou ik een dubbele bodem erin maken om alle kabels door te laten lopen. Maar dat is mijn zienswijze.
En past op deze manier de cpu koeler wel? Gaat hij niet klemmen met het dak?
Is een ITXbord niet makkelijker te plaatsen? Die zijn 170x170mm ipv 244x244mm wat µATXjes zijn.
wat TW zegt, gewoon een kleiner bordje nemen..dan kan je wellicht het bord ook plat of verticaal leggen waardoor de aansluitingen ook makkelijker worden voor jou.TERW_DAN schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:29:
Is een ITXbord niet makkelijker te plaatsen? Die zijn 170x170mm ipv 244x244mm wat µATXjes zijn.
kleine tip meet die container is op en maak van papier/ karton alle onderdelen die erin moeten. Je krijgt dan meer overzicht en idee of het allemaal gaat passen. Vaak genoeg meegemaakt dat het behoorlijk proppen is..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Moederbord maakt gebruik van normale dimm´s. Dus SODIMM is niet de goeie
Is het niet een idee om je openingen aan de onderkant van de container te maken (als ie op een trailer komt te staan)? Dan blijft je container-uiterlijk wat strakker, de deuren zijn eigenlijk de enige 'details', deze weglaten lijkt me zonde.
Ik heb een vraagje, het betreft mijn eerste (technische jongen hiero) case mod wat ik wil gaan doen.
Hieronder heb ik een ontwerp gemaakt met SketchUp, ik ben er zeer enthousiast erover dat ik dit wil gaan doen.
Alleen weet ik niet of het haalbaar is, ik weet dat er bepaalde onderdelen er nog niet in zitten. Alleen daar vind ik wel een plekje voor.
Punten waar ik niet uit kom;
Is het haalbaar?
Van welk materiaal is het handig om de case te doen, ivm voeding/aarding, of regelt de voeding dit?
____
Design
http://i47.tinypic.com/2l88aj8.jpg
http://i47.tinypic.com/akhiiv.jpg
http://i45.tinypic.com/2vmg3dv.jpg
http://i47.tinypic.com/a24s9c.jpg
Het idee:
Zoals je in de plaatjes ziet heeft het een Batman onderwerp. Het idee is dat de standaard de voeding herbergt, aan de achterkant komt de aansluiting voor de voeding. Via de binnenkant lopen de kabels naar het moederbord toe.
De moederbord is zo gepositioneerd dat de videokaart aan de opening zit aan de achterkant.
Airflow gaat via de zijkant (komt het binnen) van de standaard naar de bovenkant naar de vleugels.
En natuurlijk een blauwe led verlichting wat via de achterkant te voor schijn komt (soort van ambilight effect)
Harde schijf en optische drives moet ik nog een plekje vinden.
Hopelijk is het een beetje duidelijk, en kan iemand mij hiermee helpen hoe ik moet beginnen qua materiaal.
Gr, Elcappucino
Hieronder heb ik een ontwerp gemaakt met SketchUp, ik ben er zeer enthousiast erover dat ik dit wil gaan doen.
Alleen weet ik niet of het haalbaar is, ik weet dat er bepaalde onderdelen er nog niet in zitten. Alleen daar vind ik wel een plekje voor.
Punten waar ik niet uit kom;
Is het haalbaar?
Van welk materiaal is het handig om de case te doen, ivm voeding/aarding, of regelt de voeding dit?
____
Design
http://i47.tinypic.com/2l88aj8.jpg
http://i47.tinypic.com/akhiiv.jpg
http://i45.tinypic.com/2vmg3dv.jpg
http://i47.tinypic.com/a24s9c.jpg
Het idee:
Zoals je in de plaatjes ziet heeft het een Batman onderwerp. Het idee is dat de standaard de voeding herbergt, aan de achterkant komt de aansluiting voor de voeding. Via de binnenkant lopen de kabels naar het moederbord toe.
De moederbord is zo gepositioneerd dat de videokaart aan de opening zit aan de achterkant.
Airflow gaat via de zijkant (komt het binnen) van de standaard naar de bovenkant naar de vleugels.
En natuurlijk een blauwe led verlichting wat via de achterkant te voor schijn komt (soort van ambilight effect)
Harde schijf en optische drives moet ik nog een plekje vinden.
Hopelijk is het een beetje duidelijk, en kan iemand mij hiermee helpen hoe ik moet beginnen qua materiaal.
Gr, Elcappucino
[ Voor 3% gewijzigd door Elcappucino op 21-09-2012 16:50 ]
Zolang je het moederbord met die spacers (die koperen/messing busjes waar je je moederbord op vastschroeft) gebruikt en zorgt dat er genoeg airflow in je "Batman" is voor koeling
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
volgens mij laat hij hem hangen aan de achterkant, dus open kast.thehawk007 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:20:
Zolang je het moederbord met die spacers (die koperen/messing busjes waar je je moederbord op vastschroeft) gebruikt en zorgt dat er genoeg airflow in je "Batman" is voor koeling
krijg je wel veel stof van denk ik, maar de build is mogelijk. ik denk wel dat je moet werken met staal of goed stevig hout. alles maken uit 1 plaatje aluminium, is een beetje zwakjes en gaat krom trekken. tenzij je dikkere alu gebruikt.
De case word geheel gesloten. Alleen wist niet in SketchUp hoe je `wanden` moest vullen. Maar in principe komt er alleen aan de bovenkant van de vleugen 2 fans(uitgaand), en in de poot boven de voeding 2 fans(inkomend).
En de moederbord komt idd op spacers, zo creer ik een inflow aan de onderkant, en de uitflow aan de bovenkant. Ik ben niet bezig met overclocken, en gebruik maar een kleine cpu cooler, alleen het materiaal kwam ik niet uit.
Maar dan ga ik voor wat dikker aluminium. Ga ik even wat verder werken in SketchUp, en dan hoop ik binnenkort een CIP te posten
Tips zijn altijd welkom!
En de moederbord komt idd op spacers, zo creer ik een inflow aan de onderkant, en de uitflow aan de bovenkant. Ik ben niet bezig met overclocken, en gebruik maar een kleine cpu cooler, alleen het materiaal kwam ik niet uit.
Maar dan ga ik voor wat dikker aluminium. Ga ik even wat verder werken in SketchUp, en dan hoop ik binnenkort een CIP te posten
Aluminium is nog redelijk duur als je voor wat dikker spul gaat. Ik zou persoonlijk dan naar plaatstaal gaan kijken, steviger en goedkoper dan aluminium, dus kun je weer een dunner plaatje nemen. Staal is ook makkelijk te lassen wanneer dat nodig blijkt te zijn. Zolang je het goed in de verf zet hoef je ook niet na te gaan denken over roest.Elcappucino schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:17:
Maar dan ga ik voor wat dikker aluminium.