Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maldred schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:16:
Uhh, juist een TvP, ik was hem redelijk aan het afmaken. Ringt de deurbel, ik dus ff pauzeren. Wil ik weer verder gaan met het spel, duw ik per ongeluk op surrender... Dag game. Ze moeten die knoppen verder uit elkaar zetten :)
hahahahahahah FAAAAAAAALLLLLLL!

In ander nieuws wat is het meest kills dat jullie op een unit hebben gezien in 1v1? (2v2 intresseert me geen ruk want dat is een enorm noob fest atm). Mijn records is een Hydra met 22 kills _/-\o_ (het waren geen drones!), een reaper met 20 kills en een banshee met 21 kills!(deze laatste 2 waren in dezelfde game, recentelijk gespeeld voor het GoT-Toernooi).
Zeker weten dat deze mensen een helden begravenis hebben gehad(ze hebben het uiteraard niet overleeft). Meer mensen die weleens heroïsche acties hebben meegemaakt met 1 unit? De held van de game, the savior of your race?

Die reaper in ieder geval kreeg post mortem een reeks medialles, kon ie nog mooi zijn parkeer boetes betalen post mortem ;).

In 2v2 had mijn ally een keer een Collosi met meer dan 30 kills bij 42 stierf ie geloof ik, opzich wel strak maar tis 2v2 he :O

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 14-05-2010 14:26 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Is er hier een zerg speler die me kan vertellen of de larva die je spawned blijven leven?
Stel ik speel tegen iemand die erg defensief is. Ik scout en zie 20 battlecruisers onderweg. Ik heb op 50 drones na geen units maar wel de hele tijd larva gespawned op 2 bases. Kan ik dan ff vlug 50 corrupters tegelijkertijd bouwen op 2 hatcheries.
Niet een actual match maar gewoon voor het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 22:15
Postius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:24:
[...]

hahahahahahah FAAAAAAAALLLLLLL!

In ander nieuws wat is het meest kills dat jullie op een unit hebben gezien in 1v1? (2v2 intresseert me geen ruk want dat is een enorm noob fest atm). Mijn records is een Hydra met 22 kills _/-\o_ (het waren geen drones!), een reaper met 20 kills en een banshee met 21 kills!(deze laatste 2 waren in dezelfde game, recentelijk gespeeld voor het GoT-Toernooi).
Zeker weten dat deze mensen een helden begravenis hebben gehad(ze hebben het uiteraard niet overleeft). Meer mensen die weleens heroïsche acties hebben meegemaakt met 1 unit? De held van de game, the savior of your race?

Die reaper in ieder geval kreeg post mortem een reeks medialles, kon ie nog mooi zijn parkeer boetes betalen post mortem ;).

In 2v2 had mijn ally een keer een Collosi met meer dan 30 kills bij 42 stierf ie geloof ik, opzich wel strak maar tis 2v2 he :O
Ghost met 64. Waarvan niet eens alleen maar probes :).
Try again :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
ik kan donders goed begrijpen waarom blizz LAN eruit heeft geflikkerd. In me ouwe tijden heb ik echt ontiegelijk veel LAN gespeeld met een illegale versie (niet in eu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

332377

Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:27:
Is er hier een zerg speler die me kan vertellen of de larva die je spawned blijven leven?
Stel ik speel tegen iemand die erg defensief is. Ik scout en zie 20 battlecruisers onderweg. Ik heb op 50 drones niks geen units maar wel de hele tijd larva gespawned op 2 bases. Kan ik dan ff vlug 50 corrupters tegelijkertijd bouwen op 2 hatcheries.
Yep ze blijven inderdaad leven, ik weet niet of dat er een max qua larva zit op een hatch, zelf heb ik max tot 15 larvas gehad op 1 hatch geloof ik. Maar ik speel zelf ook zo, veel map control goed blijven scouten bij expo's en als de tegenstander met wat units mijn kant op dreigt te komen ff wat units spammen.

[ Voor 4% gewijzigd door 332377 op 14-05-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
kaluro2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Niet alles hoeft monkey proof te zijn. what's next, friendly fire uitzetten? Geen unit builds meer kunnen annuleren? 100 "are you sure" meldingen voordat iets wordt uitgevoerd?

nee danku.
Je neemt het iets te serieus op denk ik zo.
MrVegeta schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:28:
[...]

Best een mooi getal :). Van mij wrs iets rond de 10 :P . Let daar nooit echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:27:
Stel ik speel tegen iemand die erg defensief is. Ik scout en zie 20 battlecruisers onderweg. Ik heb op 50 drones na geen units maar wel de hele tijd larva gespawned op 2 bases. Kan ik dan ff vlug 50 corrupters tegelijkertijd bouwen op 2 hatcheries.
Je kan max 3 larva's hebben per base. Met een queen kun je er nog 4 bijkrijgen door spawn larva te gebruiken.

Er was bij de voorlaatste patch de mogelijkheid om units te maken van de larven en die op het laatste moment te cancellen. Wanneer je dat deed kreeg je wel elke zoveel seconde een larve erbij. Op die manier was het mogelijk om meer dan de 7 larven per base te hebben (wel bewerkelijk). Even afhankelijk of deze mogelijkheid erin zit is het in theorie mogelijk om ombeperkt aantal larven op een base te hebben maar dan hebben we het wel over theoretisch.

Edit:
Hatchery 3 larven - max 7 met queen
Lair 4 larven - max 8 met queen
Hive 5 larven - max 9 met queen.

[ Voor 4% gewijzigd door kdijkstra op 14-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MrVegeta schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:28:
[...]

whahahahah placement matches tegen een noob? :D Met een DT moet zoiets ook mogelijk zijn, als je lager zit dan. Misschien volgende keer expres mn placement matches verpesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Iig een poos geleden ja :). Maar ja, sloop 3 expansions (of steeds dezelfde) kom je daar wel op. Ghosts zijn vrij :3.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 13:19
kaluro2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Niet alles hoeft monkey proof te zijn. what's next, friendly fire uitzetten? Geen unit builds meer kunnen annuleren? 100 "are you sure" meldingen voordat iets wordt uitgevoerd?

nee danku.
elitism, gotta love it :P. Zeker als het toegepast wordt als hier nu :D. Vanuit UI design gesproken is het denk ik een goed idee om zulke knoppen wat verder uit elkaar te zetten. Zeker als er mensen zijn die per ongeluk de verkeerde knop indrukken. Heeft niet zozeer met monkey proof te maken, maar met verstandig ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188583

Wel mee eens. Bij wc3 moet je eerst op het submenu end game clicken, voordat dit mogelijk is. Dan is het dus F10 e q, wat in notime werkt, maar ook veilig is.

Dat mutalisk probleem is natuurlijk lastig, maar in principe is het hele spel een tendens en momentum van controle over de map. Wanneer jij een redelijke speler bent, moet je de ander altijd op de een of andere manier bezig houden of controleren, waardoor je meer tijd hebt voor het anticiperen op een mass unit aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
garagaholic schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:49:
[...]

elitism, gotta love it :P. Zeker als het toegepast wordt als hier nu :D. Vanuit UI design gesproken is het denk ik een goed idee om zulke knoppen wat verder uit elkaar te zetten. Zeker als er mensen zijn die per ongeluk de verkeerde knop indrukken. Heeft niet zozeer met monkey proof te maken, maar met verstandig ontwerp.
Nee sorry, heeft niks met verstandig ontwerp te maken als wel lezen. Gezien de hoeveelheid mensen die de TS niet kunnen lezen en dergelijke denk ik dat die groep enorm groot is. Voor dat soort mensen is het mischien handig ja de knoppen mijlen uit elkaar te zetten. Ik denk als je die 2 knoppen niet eens uit elkaar kunt houden je beter een ander spel kan gaan zoeken.

maar over verstanding ontwerp gaan praten over zoiets: |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 14-05-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Postius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Nee sorry, heeft niks met verstandig ontwerp te maken als wel lezen. Gezien de hoeveelheid mensen die de TS niet kunnen lezen en dergelijke denk ik dat die groep enorm groot is. Voor dat soort mensen is het mischien handig ja de knoppen mijlen uit elkaar te zetten. Ik denk als je die 2 knoppen niet eens uit elkaar kunt houden je beter een ander spel kan gaan zoeken.

Onzin, lees elk boek over GUI design en je zult vinden dat opties die "een grote impact" hebben altijd ofwel duidelijk apart dienen te staan ofwel een melding moeten krijgen. Soms klik je in alle haast gewoon net een paar pixels ernaast en zit je met de gebakken peren. De fout is gewoon te snel gemaakt, zeker in een snel spel zoals Starcraft. Waarom zouden er anders uberhaupt zoveel "weet u het zeker" meldingen komen. En ja ook mensen met een sub-zero-niveau moeten de game kunnen spelen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

MrFl0ppY schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:07:
[...]

Onzin, lees elk boek over GUI design en je zult vinden dat opties die "een grote impact" hebben altijd ofwel duidelijk apart dienen te staan ofwel een melding moeten krijgen. Soms klik je in alle haast gewoon net een paar pixels ernaast en zit je met de gebakken peren. De fout is gewoon te snel gemaakt, zeker in een snel spel zoals Starcraft. Waarom zouden er anders uberhaupt zoveel "weet u het zeker" meldingen komen. En ja ook mensen met een sub-zero-niveau moeten de game kunnen spelen.
Mensen met een sub-zero-niveau spelen casual en in een rustig tempo.
Die klikken niet overhaast, dus die klikken er ook niet in alle haast na.
Als je al in het menu moet zijn dan ben je ook niet in alle haast bezig.
Alle haast doet zich voor tijdens het spelen ;)! in-game, niet in-menu.

Nee monkey proof GUI designs zijn vaak een hinder.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:24:
[...]

Volgensmij over de 90 met collossus. Was ontzettend spannende game, waarvan ik nog de replay heb. Ik had na 30 minuten nog maar 1 building. Game gewonnen na 1,5 uur. Ik heb de replay. Kan geen attachment toevoegen hier of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 10:43
Een linkje naar een filedump kan ook :)

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://encodable.com/cgi-...&file=Decena_38.SC2Replay

This should work.

Als iemand m kijkt (ik kan niet kijken vanaf hier), kan die vertellen welke unit de meeste kills had? :p

Best vermakelijke replay denkik

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 188583 op 14-05-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

kdijkstra schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:37:
[...]

Je kan max 3 larva's hebben per base. Met een queen kun je er nog 4 bijkrijgen door spawn larva te gebruiken.

Er was bij de voorlaatste patch de mogelijkheid om units te maken van de larven en die op het laatste moment te cancellen. Wanneer je dat deed kreeg je wel elke zoveel seconde een larve erbij. Op die manier was het mogelijk om meer dan de 7 larven per base te hebben (wel bewerkelijk). Even afhankelijk of deze mogelijkheid erin zit is het in theorie mogelijk om ombeperkt aantal larven op een base te hebben maar dan hebben we het wel over theoretisch.

Edit:
Hatchery 3 larven - max 7 met queen
Lair 4 larven - max 8 met queen
Hive 5 larven - max 9 met queen.
Dat van die laatste patch was een glitch.
Heb geregeld 16+ larva's gehad als "back up".

Mocht er iets aankomen wat ik niet zag/verwacht.
Kan ik die 16+ ineens omtoveren in een mooi legertje :)
Met je queen gewoon larva's blijven injecten. Heb geen idee wat de max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Gebruikt hier iemand eigenlijk de spatiebalk?

Standaard gaat hij geloof ik naar de laatste gebeurtenis (gebouw klaar, unit under attack, etc), maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. Opzich zie ik de handigheid er wel van in, 1 druk op de spatiebalk en je ziet waar je worker aan dood ging, of 1 druk op de knop en je kunt beginnen met units queuen als je gateway/rax/spawning pool net klaar is.

Dat doet me eraan denken, gebruikt iemand sowieso macro`s? Of bepaalde toetsencombinaties naast de normale hotkey`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spooof schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:37:
Gebruikt hier iemand eigenlijk de spatiebalk?

Standaard gaat hij geloof ik naar de laatste gebeurtenis (gebouw klaar, unit under attack, etc), maar ik gebruik hem eigenlijk nooit. Opzich zie ik de handigheid er wel van in, 1 druk op de spatiebalk en je ziet waar je worker aan dood ging, of 1 druk op de knop en je kunt beginnen met units queuen als je gateway/rax/spawning pool net klaar is.

Dat doet me eraan denken, gebruikt iemand sowieso macro`s? Of bepaalde toetsencombinaties naast de normale hotkey`s?
Niet echt. Hetwerkte ook niet lekker in wc3 als je het mij vraagt. Ik group main centers op 0, gates op 9 air buildings op 8 en dergelijke. Verder gebruik ik sctools 0.99 om alle hotkeys naar qwer te zetten. De warpin W heb ik aangepast en ik moet nog idle builder omzetten naar ` ipv f1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:14
Maldred schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:16:
Uhh, juist een TvP, ik was hem redelijk aan het afmaken. Ringt de deurbel, ik dus ff pauzeren. Wil ik weer verder gaan met het spel, duw ik per ongeluk op surrender... Dag game. Ze moeten die knoppen verder uit elkaar zetten :)
Lol waar zit die knop überhaupt? Kun je multiplayer al op pauze zetten, volgens mij doen sommige vijanden dat wel eens :p .

OT: ik heb eens als zerg gespeeld eerste keer verpest, maar 2de keer ging reuze goed.
Z is best een makelijk ras vind ik, op het begin is het zo makelijk om te spammen, misschien dadelijk nog een potje :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Anoniem: 188583 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:24:
http://encodable.com/cgi-...&file=Decena_38.SC2Replay

This should work.

Als iemand m kijkt (ik kan niet kijken vanaf hier), kan die vertellen welke unit de meeste kills had? :p

Best vermakelijke replay denkik
haha meesterlijke game :D en slecht afgemaakt van je tegenstander zeg :o hoogste kills was 107, van een collossus (alleen het einde gechecked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tappone schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:50:
[...]

haha meesterlijke game :D en slecht afgemaakt van je tegenstander zeg :o hoogste kills was 107, van een collossus (alleen het einde gechecked)
Haha nice, leuk om te horen! Als je wilt, kunnen we wel een teamgamepje spelen vroeg in de avond :p

Blurryworld.iam is de naam. Ik ben van plan tussen 19u en 21u ongeveer wel te spelen :P Voeg me toe als je ook tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Anoniem: 188583 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:55:
[...]

Haha nice, leuk om te horen! Als je wilt, kunnen we wel een teamgamepje spelen vroeg in de avond :p

Blurryworld.iam is de naam. Ik ben van plan tussen 19u en 21u ongeveer wel te spelen :P Voeg me toe als je ook tijd hebt.
Ik ben er helaas pas laat in de avond weer, maar ik zal je wel adden voor een toekomstig potje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:37
Hela! Ik heb een starcraft 2 key inmiddels (gekregen bij pre-order).

Maar ik faal totaal in RTS. Echt een game waar ik slecht in ben (kan niet micro'en, kan niet goed multi managen). Enige tips om een beetje overeind te blijven? Zijn er ergens goeie terran build plans te vinden oid?

Is het voor jullie gewoon natuurlijk dat je goed in RTS bent btw? Of komt het puur doordat je het veel gedaan hebt.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 14-05 09:08
@Batsiaan

Ik kan je vertellen dat, hoewel er vast mensen zijn die van nature goed zijn in RTS's, het meeste gewoon komt door oefening. Probeer veel replays te kijken, niet alleen waar het goed ging, maar vooral van waar het fout ging. Ook helpt het door te kijken naar hoe de echte pro's het doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Batsiaan schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:43:

Maar ik faal totaal in RTS. Echt een game waar ik slecht in ben (kan niet micro'en, kan niet goed multi managen). Enige tips om een beetje overeind te blijven? Zijn er ergens goeie terran build plans te vinden oid?

Is het voor jullie gewoon natuurlijk dat je goed in RTS bent btw? Of komt het puur doordat je het veel gedaan hebt.

cheers!
Nou toen ik SC2 opstarte voelde ik al de goddelijkheid door me vingers gaan.
Meteen wist ik hoe ik het zou aanpakken en dat de tegenstander totaal geen kans maakten.

Ok en nu even realistisch; Blijf oefenen ;)
Denk wel dat enige RTS ervaring natuurlijk helpt, maar nogmaals je word beter door het vaker te spelen.
Begin krijg je(Ik iig.) vaak zat een pak slaag en leer je elke keer een beetje wat je fout deed.
Ik bekijk altijd de replay als ik verlies om iig "na te gaan" waar het fout ging.
Ook helpt naast het vele "oefenen" ook om bv mee te doen met het GoT tournooitje ;), wat videos (guides/tutorials/helpntricks) te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je bij de professionals kijkt zijn er twee categorien: De beste micro-spelers zijn wc3 spelers en de andere topspelers zijn sc1 spelers. Andere strategiespellen worden niet echt op hoog niveau gespeeld. Het komt dus niet helemaal natuurlijk. Veel replays kijken en bijvoorbeeld de Zotac cup kijken op zondag via live stream (glhf.tv) met commentaar is een goede manier om de strategieen en builds snel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Batsiaan schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:43:

cheers!
Ik heb wel vrij veel RTS geschiedenis maar SC II was toch wel wat anders :). Wat helpt is goed naar youtube filmpjes kijken en dan natuurlijk http://www.youtube.com/blizzboys , de enige echte Nederlandse Starcraft II casters ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Oke bedankt voor alle tips gasten! Als er iemand nog gratis wins wil hoor ik het wel. Ik ga aannemen dat ik tenminste de eerste 50 games ga verliezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:(

Net verloren omdat ik uiteindelijk 1vs2 speelde, verloor mijn teamgenoot na een minuut of 6. We hadden 100% zeker kunnen winnen. Hij zag er redelijk skilled uit en was onderweg met een hele grote groep zerglings. In mijn eentje kon ik gewoon niet beide basissen managen, en uiteindelijk toch maar aangevallen en ingemaakt.
Replay: http://www.vidifocus.net/Twilight Fortress.SC2Replay (doel opslaan als..)
Had ik dit kunnen winnen door slimmer/anders te spelen?

Vreemde is vooral dat je de resources niet goed kan monitoren, wat er weergegeven wordt in het scherm klopt totaal niet met wat je eigenlijk hebt... :?

Is er misschien nog een noob die met mij 2v2 wil spelen? Mijn handler is Angeloonie.scii

[ Voor 29% gewijzigd door Angeloonie op 14-05-2010 19:13 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Ow is singleplayer met de beta onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Batsiaan schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:22:
Ow is singleplayer met de beta onmogelijk?
Ja en Nee volgens mij. Als je bij custom game voor create game kiest en dan rechter muisknop op de lege spot klikt dan kan je kiezen voor "fill with ai" ofzo. Dat is volgens mij de enige optie om het tegen de computer op te nemen.

Alleen is de AI super makkelijk in de beta :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 14-05-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Lukin schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:26:
[...]

Ja en Nee volgens mij. Als je bij custom game voor create game kiest en dan rechter muisknop op de lege spot klikt dan kan je kiezen voor "fill with ai" ofzo. Dat is volgens mij de enige optie om het tegen de computer op te nemen.

Alleen is de AI super makkelijk in de beta :)
dat is mp tegen ai, niet sp ;)

en angelooni, komt dat van die resources niet doordat het opgeteld wordt (omdat je beide bestuurd)?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 291359 op 14-05-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 291359 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:28:
[...]

dat is mp tegen ai, niet sp ;)

en angelooni, komt dat van die resources niet doordat het opgeteld wordt (omdat je beide bestuurd)?
Vandaar Ja en Nee ;) sinds het één speler is maar in de mp sectie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lukin op 14-05-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 291359 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:28:
[...]
Nope, want hij toonde te weinig. Kon gewoon Battlecruisers bouwen terwijl ik maar 50/50 resources zag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Angeloonie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:40:
[...]

Nope, want hij toonde te weinig. Kon gewoon Battlecruisers bouwen terwijl ik maar 50/50 resources zag :?
*hacker reported*

geen flauw idee hoe dat zou kunnen :p, zal wel een bug zijn dan (goh, zou het :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wanneer een speler leaved kun je wel resources opvragen, dat doe je middels een icoon in de rechterbovenhoek. Je krijg dan de resources mits hij die heeft. Het lastige is wel dat het per 100 gaat, dus je kunt ineens alles opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FUCK YEAH! :D :D :D

2x op rij gewonnen! :D 1e keer met M&M, redelijk easy. Zij vielen aan > wij wonnen > ik viel hun direct aan met wat hulp van teamgenoot, en bleef constant units sturen.

2e game was echt een fantastische game :D Ik heb hem met Medivacs & M&M's enorm lastig gevallen, en hij kon niets doen, toen gingen ze allebei voor MASSSSS Vikings, en wij waren echt nét op tijd omgeschakeld. Was een spannende pot, maar ik had zo veel resources dat ik met gemak veel Vikings & Battlecruisers kon stampen :D

Speel nu met een vaste teamgenoot, gisteren online ontmoet in een practice game, en we worden allebei steeds beter :D Die Medivac tactiek ga ik vaker proberen :D

Kan iemand de replay bekijken en aangeven wat beter had gemoeten? Ik mis nog het aanvallen + basis bouwen, had op een gegeven moment 25 idle SCV's...

http://www.vidifocus.net/Coalition (2).SC2Replay

[ Voor 27% gewijzigd door Angeloonie op 14-05-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Nou ik doe oa UI's voor m'n werk (wat niet wilt zeggen dat ik het beter weet, maar wel wat van weet) en ik ben toch echt van mening dat het duidelijker kan. 't Is niet stom gedaan van Blizzard, maar je moet in feite voor zulke verschillende functies er onderscheid in kunnen maken zonder het te lezen in een goeie UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109531

vanwege de roach nerf ben ik overgeschakeld naar protoss. net mijn eerste 2 potjes gedaan; mijn hemel... wat eenvoudig! :| ik wist vrijwel niet wat ik deed, bouwde wat units, attack en gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik vind het niet eens een nerf, meer iets van "was dat nog niet zo dan?"

stel dat zealots opeens 1 supply worden, dan gaat iedereen ook whinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Heb jij dan tegen een noob gespeeld ofwat?? Want protoss is best een late-tech ras. Ik maar altijd void rays.
Volgende week weer school :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

2x ge-ownd door outcast ;( Maar twas wel leuk en leerzaam. :9

Stomme muta's :X

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik had net toch een raar potje ZvT (ik Z).

Die gast komt redelijk snel met een legertje van die vlammenwerper autootjes (sorry naam vergeten) tot ver in mijn basis, weet hem maar net op tijd te stoppen doordat er wat muta's hatchte. Dus hij vlucht naar zijn basis. Ondertussen vlieg ik achter om zijn basis en sloop zijn economie (ondertussen had hij mij kunnen aanvallen en kunnen winnen want mijn base was zo goed als defenceless. Maar in plaats daarvan stuurt hij zijn vlammenwerpers terug om zijn base te verdedigen, tegen mijn muta's :P

Bij een tweede aanval maakt hij het weer niet af en ik tech helemaal door tot broodlords waarmee ik zijn aanval weer afschrik en weet het potje dus nog te winnen ook... :')

Broodlords O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heel vaak als ik een game terugkijk zie ik van die domme dingen: WTF ben je aan het doen? je had kunnen winnen.

zo ook vandaag in mijn potje, hij stond voor mijn deur, met meer dan ik had, toch viel hij niet aan, hij "vermoedde" dat ik meer units had, waarom zou ik dan niet aanvallen?

trouwens, gisten schoot mij iets te binnen, ik speelde PvP, met alleen een ground force.
ik stelde mijzelf de vraag: stalkers, waar zijn die units goed tegen? zealots? imortals? sentries? 3x nee
daaruit volgde de volgende vraag: imortals counten stalkers, wat als je opnement met 3 imortals komt en jij hebt alleen zealots? idd, jij wint.

ik had een unit mix om mijn strat niet meteen weg te geven: 10 zealots, 3 stalkers, en een imortal, versus 3 imortals, 2 zealots, 8 stalkers en 2 sentrys (nummers ter indicatie, zal nog wel kijken) zijn force was duuder, toch won ik met nog 3 zealots over.(mijn zooi was trouwens 1/1 ge-upgrade)
hiervoor had ik 500 minerals "units lost" achterstand, het tij was echter gekeerd en ik stond 1k in de plus (waarvan er aan zijn kant ruim 3x zoveel gas was gesneuveld :P )

er kwamen nog 2 imortals aan, ik viel aan met mijn 4 (niet vol shield) zealots op 2 verse imortals, en overwon. net.

daarna ging ik overigens redelijk de mist in, ik had 2 extra gateways gebouwd waar ik 3 DT's uitrolde, maar ik was het waypoint vergeten goed te zetten dus die stonden gewoon in mijn base te sukkelen :z .

zealots ftw, gewoon hopen dat een bepaalde user ( :P ) niet met mass marines komt aanzetten. wat kan je daar eigeenijk tegen doen als toss?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-05-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 11:31
Net een van mijn beste potjes. Het was qua uitvoering misschien niet super maar was blij dat ik een succesvolle counter had bedacht en uitgevoerd, dus volledig juist geanticipeerd had op wat de tegenstander deed.

Laatste 2 van 3 Protoss matches verloren i.v.m. een Zealot rush vanaf 2 Gateways die dicht bij mijn basis geplaatst wordt. Ik werd er gek van dat ondanks ik een snelle build volgde die het steeds niet kon counteren.
Het stomme was dat ik het ook steeds zag aankomen omdat ik met mn 8e probe > scouten naar de vijand zijn basis. Dan zag ik steeds dat zijn basis verdacht leeg was maar eer dat ik erop kon reageren was ik te laat en was het steeds Zealot vs n + 1 Zealont, wat ik uiteindelijk dus verloor.

Dus dit laatste potje zag ik het al aankomen. Wederom normale start, 8e Probe pylon > scouten naar enemy`s basis, en ja ik kom daar aan en verdacht weinig Probes + maar 1 pylon. Ik denk shit hier komt het, maar deze keer pak ik je ^^.
Dus ik snel een Forge > gateway bij mijn chokepoint > 2x Photon Cannon + 2 extra pylon. Daarna nog enkele Photon Cannons en natuurlijk Zealots. En tijdens dat ik dat aan het doen was zag ik onderaan de ramp, zijn 2 Gateways, Zealot gemaakt worden.
Dus hij voert zijn rush uit, en ziet dan dat er Photon Cannons op de ramp stonden ^^, dus bleef er weinig over van zn rush. Daarna was het vrij makkelijk uitspelen (niet dat ik het super aanpakte nadat ik zijn rush stopte maar ik denk dat hij een beetje van slag was), omdat hij constant Zealots bleef pompen uit zijn Gateways (ik denk dat hij geen andere optie zag) en kwam er een semi Photon Cannon rush naar zijn Gateways (ik had ze toch al bij mijn basis staan dus waarom niet).
En natuurlijk "player x left the game" zonder GG. Jammer dat ze dan niet tegen hun verlies kunnen als ze een lame rush proberen en daarin failen.

Misschien niet super spannend maar ik kon nergens een counter vinden op youtube of google, dus vond het cool ik iets vooraf het potje had bedacht en dat het meteen lukte toen ik zag wat de tegenstander ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chooman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:34:
Dus dit laatste potje zag ik het al aankomen. Wederom normale start, 8e Probe pylon > scouten naar enemy`s basis, en ja ik kom daar aan en verdacht weinig Probes + maar 1 pylon. Ik denk shit hier komt het, maar deze keer pak ik je ^^.
had gewoon void rays gemaakt man :*)

die rush doe ik ook vaak (veel effectiever dan je zou denken) en het is gewoon heel moeilijk om om te schakelen naar iets anders dan zealots, als je dat doet is je economie gewoon stuk (11 probes, al je gebouwen onbeschermd dicht bij de vijand)

nee, rond de 5 minuten heeft hij zeker geen stalker in zijn base, met een beetje geluk heeft hij dan nog niet eens zijn cybercore af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:44:
[...]

had gewoon void rays gemaakt man :*)

die rush doe ik ook vaak (veel effectiever dan je zou denken) en het is gewoon heel moeilijk om om te schakelen naar iets anders dan zealots, als je dat doet is je economie gewoon stuk (11 probes, al je gebouwen onbeschermd dicht bij de vijand)

nee, rond de 5 minuten heeft hij zeker geen stalker in zijn base, met een beetje geluk heeft hij dan nog niet eens zijn cybercore af
Yep het is echt een shit aanval, maar het is wel een alles of niets aanval. Het eindigde met 11 vs 20 probes en 1 Photon Cannon in zijn basis toen ik de replay net bekeek.

edit:

Replay van hoe ik normaal speel en een dergelijke rush succesvol tegen me krijg.
http://bit.ly/ct0hqS

En laatste potje toen ik het zag aankomen en op tijd reageerde.
http://bit.ly/aqZmX5

Zoals je kan zien ben ik normaal niet van de Forge > Proton Cannons al een van mn eerste gebouwen, en ga ik liever voor een 4 Gateway rush of een standaard 3 Gateway, Stalker Immortal Sentry etc build wanneer ik zie dat de tegenstander een normale zealot rush doet vanuit zijn eigen basis.
Dusja, het was een leuke afwisseling.

btw, wat is de snelste manier om een sc2 replay op te nemen en te uploaden naar youtube afgezien van sneller internet hebben :+

[ Voor 32% gewijzigd door JustAnotherDev op 15-05-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Chooman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:50:
[...]
btw, wat is de snelste manier om een sc2 replay op te nemen en te uploaden naar youtube afgezien van sneller internet hebben :+
Sja, snelste manier...die is er niet echt ben ik bang. Ik speel de replay af in SC2 capture dan het filmpje met FRAPS en tegelijkertijd zit ik dan in Skype om mee te kletsen. Dan heb je AVI's van Fraps die moet je converteren, want youtube wil geen filmpjes van 16 Gb. Dus dan encodeer ik ze met any video converter naar MP4. En dan moet je ze uploaden. Al met al doe ik daar gemiddeld een uur over om het filmpje op te nemen en in te spreken (ligt aan de lengte van de replay, basically duurt het net zo lang als de replay). Dan encoden dat duurt echt heel lang. Ik laat het 's nachts aan staan, maar voor een "vol" filmpje, iets minder dan 10 minuten kost dat meer dan een half uur op mijn pc (als ik dus niets anders doe). En daarna moet ik het nog uploaden, dat kost ook weer zo'n 20 minuten met mijn snelheid. Dan heeft youtube nog wat tijd nodig om het om te vormen zodat iedereen het in de hoge resolutie kan zien die ik upload. Zou ik het dus willen, dan kan ik binnen het uur een filmpje van 5 minuten uploaden. Maar aangezien het voordeliger is om in een keer een hele batch te maken (dan is mijn pc 's nachts continue bezig) doe ik dat zelden.

Wellicht dat het sneller kan, ik heb er verder niet mee geexperimenteerd. Maar dit werkt wel aardig ook omdat ik bij de meeste stappen zelf niet zoveel hoef te doen.

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist 2 placement matches 1v1 gedaan :P Allebei gewonnen *O* Heb nu 4 wins op rij, 2x 2v2 en 2x 1v1 :D

1e potje was TvT, ik ging direct voor marines + marauders hij ging marines + hellions. Ik viel redelijk snel aan omdat hij mij "aanviel" (8 marines van hem gekilled zonder dat ze ook maar 1 schot afvuurden) en ik counterde direct door zijn basis binnen te wandelen. Hij had z'n ramp niet geblocked :P Uiteindelijk al zijn troepen gesloopt met nog 1 Marauder over, en die heeft hem lang genoeg vertraagd tot mijn tweede groep van 7 marines + 3 marauders er was, en toen was het direct over. "xx has left the game", geen GG.

2e potje TvZ, hij ging direct voor een Spawning Pool (vanuit de Replay gezien écht direct, zonder Drones er tussen), en kwam redelijk snel bij mijn basis. Ik had toen 1 marine, hij 6 zerglings. Mijn ramp was geblocked, maar ik denk dat hij had kunnen winnen op dat moment :P
Iets daarna kwam hij met 6 banelings aan, die deden niet echt veel. Daarna heel lang rustig, ik rustig uitbreiden en expanden (Lost Temple, eerst direct buiten basis, daarna via Lift-Off naar de "onbereikbare" expansion plaats.
Intussen een aantal Vikings gemaakt, en na wat scannen van zijn basis maar voor Banshees gegaan. Hij had inmiddels een groot legertje Zerglings, Banelings, Roaches. Ik zag amper Hydra's, en hij had geen Overseers, dus snel Cloak geresearched en een lading Banshees uitgepoept. Hij viel mijn onbereikbare expansion aan met Muta's, dus ik er achter aan met Vikings, en toen meteen maar doorgestoomd naar zijn basis, Banshees gecloaked en hij kom niets meer. "xx has left the game", geen GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Liasis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:01:
Al met al doe ik daar gemiddeld een uur over om het filmpje op te nemen en in te spreken (ligt aan de lengte van de replay, basically duurt het net zo lang als de replay). Dan encoden dat duurt echt heel lang. Ik laat het 's nachts aan staan, maar voor een "vol" filmpje, iets minder dan 10 minuten kost dat meer dan een half uur op mijn pc (als ik dus niets anders doe).
Zo te zien heel bewerkelijk. Ik neem aan dat je dit op een dualcore doet? Ik had begrepen dat encoden goed gebruik kan maken van meerdere cores en dat de quadcores in staat zijn om realtime te encoden. Bevestigen kan ik dit niet aangezien ik afgezien van wat wow filmpjes tegenwoordig weinig meer frapse.

Kan nu heel goed begrijpen dat je vriendin wat tijd eist. Blizzboys gaat veel vrije tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
Liasis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:01:
[...]

Sja, snelste manier...die is er niet echt ben ik bang. Ik speel de replay af in SC2 capture dan het filmpje met FRAPS en tegelijkertijd zit ik dan in Skype om mee te kletsen. Dan heb je AVI's van Fraps die moet je converteren, want youtube wil geen filmpjes van 16 Gb. Dus dan encodeer ik ze met any video converter naar MP4. En dan moet je ze uploaden. Al met al doe ik daar gemiddeld een uur over om het filmpje op te nemen en in te spreken (ligt aan de lengte van de replay, basically duurt het net zo lang als de replay). Dan encoden dat duurt echt heel lang. Ik laat het 's nachts aan staan, maar voor een "vol" filmpje, iets minder dan 10 minuten kost dat meer dan een half uur op mijn pc (als ik dus niets anders doe). En daarna moet ik het nog uploaden, dat kost ook weer zo'n 20 minuten met mijn snelheid. Dan heeft youtube nog wat tijd nodig om het om te vormen zodat iedereen het in de hoge resolutie kan zien die ik upload. Zou ik het dus willen, dan kan ik binnen het uur een filmpje van 5 minuten uploaden. Maar aangezien het voordeliger is om in een keer een hele batch te maken (dan is mijn pc 's nachts continue bezig) doe ik dat zelden.

Wellicht dat het sneller kan, ik heb er verder niet mee geexperimenteerd. Maar dit werkt wel aardig ook omdat ik bij de meeste stappen zelf niet zoveel hoef te doen.
Wow, veel geduld heb je. Ik heb wel eerder filmpjes gemaakt met fraps alleen, nooit verder op youtube gezet, omdat ik geen zin had in het encoderen, maar ik zie dat er daar niet omheen kan. Ik heb Wegame ook nog geprobeerd maar, die encodeerd het ook volgens mij in een soort raw formaat.
Ik vind het raar dat er nog steeds geen alternatief is voor ingame recording zoals fraps, waarbij hij direct het encodeerd. Ik weet dat de maker van fraps altijd antwoorden op de vraag waarom zij dat niet toepaste, dat de computers niet snel genoeg waren om real time te encoden, maar tegenwoordig met quadcores en hoger lijkt me dit toch wel mogelijk.
Achja, dan maar aan de slag met fraps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb een quadcore. Maar ik vraag me af in hoeverre het encoding programmaatje hier goed gebruik van maakt. Mja, de tijd die ik moet wachten doe ik andere dingen, dus het is niet allemaal verloren tijd. Tis wel veel wachten, dat wel ;)

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Liasis schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:08:
Ik heb een quadcore. Maar ik vraag me af in hoeverre het encoding programmaatje hier goed gebruik van maakt. Mja, de tijd die ik moet wachten doe ik andere dingen, dus het is niet allemaal verloren tijd. Tis wel veel wachten, dat wel ;)
Probeer eens handbrake. Daar hoor ik wel goede dingen over. Die kan 100% gebruik maken van 8 threads (i7 processor). Die zal wel het maximale uit je quadcore halen.

http://handbrake.fr/index.php

Is freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Oef ik heb nog veel te leren.. mijn 160 supply army met alleen hydra's tegen een 160 supply army van protoss met 4 archons, 4 DT's, 2 Colossi, en sentries/zealots/stalkers. . Hij verloor 10 supply, en ik verloor alles.

DIe archons 2 shotten hydras.. en ze doen ook nog aoe damage .. waarom worden ze bijna nooit gebruikt door P?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 15-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 231122 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:53:
Oef ik heb nog veel te leren.. mijn 160 supply army met alleen hydra's tegen een 160 supply army van protoss met 4 archons, 4 DT's, 2 Colossi, en sentries/zealots/stalkers. . Hij verloor 10 supply, en ik verloor alles.

DIe archons 2 shotten hydras.. en ze doen ook nog aoe damage .. waarom worden ze bijna nooit gebruikt door P?
Twilight council > High templar council oid >upgrades voor storm en amulet (anders zijn je ht's ook vrij nutteloos) > 2*minerals en een hoop gas.
Voordat je zoiets kan bouwen zonder dat je grondleger erg verzwakt zit je alweer mid-game/end game en zo lang duren potjes meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Even iets totaal anders maar wat wel met Sc2 te maken heeft ;)

Hebben er meer mensen last van die Nvidia kaarten gebruiken dat je GPU echt 2x zoveel load heeft ingame ?.
Mijn GTX285 zitten enorm te blazen zodra ik Sc2 open, als ik dan ook maar ALT tab naar Windows is het over en worden ze weer rustig.
Heeft dit temaken met de manier waarop de engine geschreven is ? andere games heb ik er totaal geen lastvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Mektheb schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:59:
Even iets totaal anders maar wat wel met Sc2 te maken heeft ;)

Hebben er meer mensen last van die Nvidia kaarten gebruiken dat je GPU echt 2x zoveel load heeft ingame ?.
Mijn GTX285 zitten enorm te blazen zodra ik Sc2 open, als ik dan ook maar ALT tab naar Windows is het over en worden ze weer rustig.
Heeft dit temaken met de manier waarop de engine geschreven is ? andere games heb ik er totaal geen lastvan.
Yup engine is zo geschreven :).

Er staan vast wel topics op team liquid die het goed uitleggen anders is google je vriend.

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 15-05-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Bij mijn 8800gt gaat de fan altijd hard draaien zodra je een spel opent. Waarschijnlijk vanaf een bepaalde load icm DirectX/OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Postius schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Yup engine is zo geschreven :).

Er staan vast wel topics op team liquid die het goed uitleggen anders is google je vriend.
Okidokie ik ga wel even google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
pff net een TvT game gehad waar ik dus per ongeluk terran koos, en geen idee was wat ik moest doen..
Hij begon al gelijk met een nuke, die ik nét kon afslaan, waarna ik constant aan het harassen was met reapers terwijl ik expo's maakte aan de andere kant van de map, en zijn expo's eigenlijk geen kans gaf omdat ik z'n arme SCV's afknalde.. eigen basis ook nog kwijtgeraakt, maar uiteindelijk toch gewonnen :)

Edit: Blurryworld.iam ik heb je geadd, mijn username is tappie.tappie

Edit2: als je per ongeluk 'Add as Friend' aanklikt in je eigen profiel crasht ie blijkbaar -.-

[ Voor 17% gewijzigd door Tappone op 15-05-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355124

Als iemand nog zin heeft om wat tegen elkaar te spelen 1v1 , ik ben terran en speel aardig :)
add fuze.defuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
zit ik in de platinum league, moet ik tegen iemand uit silver... ZvZ ik outmacro hem hard, gewoon 1a naar zijn base, en kijk niet eens naar het gevecht, en pak langzaam heel de map...

dat systeem van ze is maar raar....

maja een zerg die snel techt naar ultras in ZvZ is sowieso niet waard om in silver te zitten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Muta op 15-05-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Zijn er nog noobs die tegen een mede noob willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 10:52
mass marine counter -> collosus. Die vreten gewoon door de marines. Vooral met range upgrade + chokepoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ben er toch achter gekomen dat met zowel 2v2 als 1v1 je met alleen voidrays een heel eind kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Batsiaan, je kan me adden als je wilt, ben er vnaavond weer. Tappie.tappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Net een ZvT gedaan. ging maar eens opzoek naar leuke strategien, en begon met een nydus netwerk opzetten. Kon heel veilig alle island en blocked expansions pakken. om zo goede eco te krijgen, tussendoor af en toe de terran pesten met nydus in zijn base, wat helaas faalde. maaaaaaaar volgende keer ook met banelings erbij en het komt goed.

Dus als je zin hebt in een leuke nydus game, dan moet je deze even kijken.
verder heb ik veel foutjes gemaakt, maar ik werd gek van alles over heel de map bijhouden.
oefening baart kunst ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-124817.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Tappone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:12:
Batsiaan, je kan me adden als je wilt, ben er vnaavond weer. Tappie.tappie
Will do. Ik ben er zelf morgen pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hoe heb je dat gedaan ? ;p .
Misschien ook wat mooie matches van mij online zetten ofzo :) .
Wel sh*t die patch 12, protoss wordt weer slechter haha.
Heb al 3 dagen niet gespeeld o.0 . Dat gaan we zometeen maar eens inhalen!!
Mij kun je ook adden: CrazyDutchy.crazydutchy

[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 15-05-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-05 12:57
Muta schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:39:
zit ik in de platinum league, moet ik tegen iemand uit silver... ZvZ ik outmacro hem hard, gewoon 1a naar zijn base, en kijk niet eens naar het gevecht, en pak langzaam heel de map...

dat systeem van ze is maar raar....

maja een zerg die snel techt naar ultras in ZvZ is sowieso niet waard om in silver te zitten :P
Ik stond vierde in Copper en het vinden van een tegenstander duurde nogal lang. Uiteindelijk vind ik iemand en we gaan "gl hf".. Hij wint overtuigend. Toch krijg ik opeens te zien "you have been promoted to the bronze league". Ik kijk even wie het was tegen wie ik speelde en inderdaad, Platinum league... Volgens mij heb ik het er nog aardig van af gebracht maar er was toch wel een serieus niveauverschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
HoD85 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Ik stond vierde in Copper en het vinden van een tegenstander duurde nogal lang. Uiteindelijk vind ik iemand en we gaan "gl hf".. Hij wint overtuigend. Toch krijg ik opeens te zien "you have been promoted to the bronze league". Ik kijk even wie het was tegen wie ik speelde en inderdaad, Platinum league... Volgens mij heb ik het er nog aardig van af gebracht maar er was toch wel een serieus niveauverschil!
ja het promotie systeem is nog erg vrreemd. en ik bedoelde trouwens platinum, en geen silver in jouw qoute van mij. Maar ondertussen is het denk ik ook wel goed. Want ik moest tegen iemand uit silver, omdat ik keihard matches verlies vs platinum spelers, dus systeem teste maybe of ik nog platinum geschikt ben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Hoe kun je makkelijk terug zien uit welk league iemand vandaan komt?

Net een 2vs2 gespeeld en gewonnen maar niet zozeer doordat we beter waren. Veel meer doordat 1 opponent echt crap was (vermoed copper). De ander was echt ontzettend goed. Mijn ally en ik hebben met heel veel moeite uiteindelijk gewonnen.

Ik wil even checken of mijn vermoedens juist zijn. Ik denk dat de opponent in kwestie in platinum zit. Ook een sick apm (gem. 150+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330509

Ik ben nu héél erg aan het focussen op het zo laag mogelijk houden van m'n resources, en ik begin verbetering te zien :D

Ook handig dat je na een match bij Economy Breakdown kunt zien wat de Average Unspent Resources waren. Als dat getal hoog is, weet je dat je wat fout hebt gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdijkstra schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:58:
Hoe kun je makkelijk terug zien uit welk league iemand vandaan komt?

Net een 2vs2 gespeeld en gewonnen maar niet zozeer doordat we beter waren. Veel meer doordat 1 opponent echt crap was (vermoed copper). De ander was echt ontzettend goed. Mijn ally en ik hebben met heel veel moeite uiteindelijk gewonnen.

Ik wil even checken of mijn vermoedens juist zijn. Ik denk dat de opponent in kwestie in platinum zit. Ook een sick apm (gem. 150+).
Op het einde van een match kan je de "score" zien ;rechter muisknop op opponent zijn naam , vieuw profile en je hebt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351307

Het AMM systeem zorgt er gewoon voor dat je win percentage ongeveer 50% is. Alleen mensen helemaal bovenin en onderin hebben iets wat niet 45% tot 55% is. En mensen waarvan het systeem de rank eerst fout ingeschat heeft. Of mensen die heel snel verbeteren. Of mensen die offracen.

Het systeem kiest nog steeds snelheid over accuraatheid. Het systeem werkt niet als het autowins balanced met autolosses. Maar dat is totaal niet mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
is er ook een andere manier? ik probeer net via een scorebord van een vorigere match de profile te vinden van m'n tegenstander, maar dan is die knop dus grijs.. en ben wel benieuwd waar die tegenstander nou precies zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

Tappone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:19:
is er ook een andere manier? ik probeer net via een scorebord van een vorigere match de profile te vinden van m'n tegenstander, maar dan is die knop dus grijs.. en ben wel benieuwd waar die tegenstander nou precies zit :D
Add als friend en dan zijn profiel bekijken? Heb het zelf niet geprobeerd, maar het zou best kunnen werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

add als friend en dan ladder bekijken, daar zit een "friends" knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
geprobeerd, maar 'add as friend' komt ie niet in m'n vriendelijst te staan...vage shitz! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Enkele vraagjes:

Kan het zijn dat een trage computer je enige voorsprong geeft? :P
Voordat het spel begint, en nog aan het laden is, zie je je tegenstanders. Daaronder staat een balk met, opponent favored (meestal bij mij) of iets dergelijks. Is dat gebaseerd op de (gemiddelde) rankings van de tegenstanders?
En als laatste, in een 2v2 game, hoe praat je tegen iedereen? Ik zie alleen de optie om tegen allies te praten namelijk.
(En komt er ook nog een in-game lobby? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Kunnen jullie misschien zeggen wat ik beter had moeten doen.
Tegen die Zerg players verlies ik steeds :( .
Ik dacht dat die immortals goed waren tegen hydralisks maar volgens mij waren dat ultralisks.
Naja bad enough, enjoy:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-124845.jpg
lol er staan 4 players bij een 1vs1 map, maargoed als alles klopt is dit de goede :) !
HotFix schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:25:
Enkele vraagjes:

Kan het zijn dat een trage computer je enige voorsprong geeft? :P
Voordat het spel begint, en nog aan het laden is, zie je je tegenstanders. Daaronder staat een balk met, opponent favored (meestal bij mij) of iets dergelijks. Is dat gebaseerd op de (gemiddelde) rankings van de tegenstanders?
En als laatste, in een 2v2 game, hoe praat je tegen iedereen? Ik zie alleen de optie om tegen allies te praten namelijk.
(En komt er ook nog een in-game lobby? :) )
Met alt+enter praat je tegen iedereen.
En dat (slightly) favored is of hij die map als favoriet heeft aagevinkt, jij krijgt dan 22 bonus punten als jij wint.
Omdat hij die als lievelings map heeft uitgekozen, en volgens mij als hij der 5 (maximale aantal) heeft gekozen dan wordt dat favored dus in 5 gedeeld en krijg je slightly.
Ze hadden er net zo goed 1/5 favored neer kunnen zetten ofzo. 7(8)7 7(8)7

[ Voor 49% gewijzigd door alaintje op 15-05-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

alaintje schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:26:
En dat (slightly) favored is of hij die map als favoriet heeft aagevinkt, jij krijgt dan 22 bonus punten als jij wint.
Omdat hij die als lievelings map heeft uitgekozen, en volgens mij als hij der 5 (maximale aantal) heeft gekozen dan wordt dat favored dus in 5 gedeeld en krijg je slightly.
Ze hadden er net zo goed 1/5 favored neer kunnen zetten ofzo. 7(8)7 7(8)7
Huh nee joh hoe kom je daar nou bij.. Favoured is als die in een hogere league zit en een veel hogere ranking heeft, slightly favoured als die een beetje hogere ranking heeft. (de ranking onder de motorkap die je nooit ziet trouwens dus niet je # in je division of punten oid).

Correct me if im wrong. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Anoniem: 231122 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:33:
[...]

Huh nee joh hoe kom je daar nou bij.. Favoured is als die in een hogere league zit en een veel hogere ranking heeft, slightly favoured als die een beetje hogere ranking heeft. (de ranking onder de motorkap die je nooit ziet trouwens dus niet je # in je division of punten oid).

Correct me if im wrong. .
Hmm volgens mij ligt het aan de map, maargoed we shall see haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Kunnen jullie misschien zeggen wat ik beter had moeten doen.
Tegen die Zerg players verlies ik steeds :( .
Ik dacht dat die immortals goed waren tegen hydralisks maar volgens mij waren dat ultralisks.
Naja bad enough, enjoy:
[afbeelding]
lol er staan 4 players bij een 1vs1 map, maargoed als alles klopt is dit de goede :) !
Heb je even? :+

- Gas te laat gebouwd
- Blijf probes bijbouwen, je stopt op een gegeven moment een hele tijd, dit is op het begin echt cruciaal
- Long distance gas minen terwijl je 800 min op de bank hebt staan... }:O
- Research en use warp gates
- Maak meer warp/gateways
- focus fire
- Eerder expanden
- Zealots tegen roaches zijn waardeloos mits ze geen speed upgrade hebben
- Gebruik sentries ondanks dat ze er waardeloos uitzien zijn ze toch erg sterk
- 2 pylons voor je eerste gateway?
- gebruik je resources meteen, heb hele tijden gezien dat je meer dan 500 min op de bank had, dat is in SC termen gigantisch
- druk zetten, harassen maar volgens mij ben je daar nog niet aan toe.

Oftewel: oefenen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imortals vegen de vloer aan met alles wat amored is, +30 bonus damage = win

maar pas wel op, 8 zerglings > 2 imortals

mijn laatste pot had ik ook gewonnen omdat mijn tegenstander had verwacht dat 2 imortals die 4 half-dode zealots "wel ff in zou maken" >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-05-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146163

Arg. Ik vind 't echt lastig om een fatsoenlijke strategie te ontplooien in een 1v1 game (2v2 ook overigens, maar da's een ander verhaal). Standaard opening lukt prima, goeie timing ook (als m'n pylon af is zit ik precies aan 10/10, dus kan ik weer verder). Dan even snel twee zeals chronoboosten zodat ik kan blocken.

Daarna is 't gewoon op de gok. Ik heb eigenlijk de vorige game alleen gewonnen omdat ik 't wel grappig vond om naar DTs te techen. En dat tegen Terran :S

Misschien is er wel een reden dat ik in copper ben ingedeeld he ;)

Toch maar eens gaan kijken naar goeie cookie cutter builds dan maar, die oefenen en dan op een gegeven moment kan ik daarop wel varieren...
Iemand nog tips? Voor Protoss?

[edit]
Hmm, ik zie net een heel uitgebreid verhaal op die geposte replay van een paar posts terug. Ik ga die replay kijken of ik iets herkenbaars zie :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 146163 op 15-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
MrFl0ppY schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:39:
[...]

Heb je even? :+

- Gas te laat gebouwd
- Blijf probes bijbouwen, je stopt op een gegeven moment een hele tijd, dit is op het begin echt cruciaal
- Long distance gas minen terwijl je 800 min op de bank hebt staan... }:O
- Research en use warp gates
- Maak meer warp/gateways
- focus fire
- Eerder expanden
- Zealots tegen roaches zijn waardeloos mits ze geen speed upgrade hebben
- Gebruik sentries ondanks dat ze er waardeloos uitzien zijn ze toch erg sterk
- 2 pylons voor je eerste gateway?
- gebruik je resources meteen, heb hele tijden gezien dat je meer dan 500 min op de bank had, dat is in SC termen gigantisch
- druk zetten, harassen maar volgens mij ben je daar nog niet aan toe.

Oftewel: oefenen! >:)
Bedankt MR. floppy.
Ik raakte een beetje gestresst van al die aanvallen(is zijn bedoeling ook neem ik aan).
Ik ging long distance gassen omdat, ik geen nexus wou bouwen omdat me dat toen veelresources kostte, die ik niet had.
En ik was er ook nog niet aan toe vond ik zelf :p .
Lol heb soms wel 1500 derop, weet echt neit wat ik der mee moet doen? 10 zealots bouwen ofzo, anders is mijn gass op.
Ik begin altijd met gass als mijn eerste gateway klaar is, hier blijkbaar te laat.. bij de 2de :( .

Die link is wel goed, alleen ik ben niet zo van die warpgates, kost teveel energie/micro(das toch units? of macro).
Ik was void rays gegaan, ik had gewoon beter moeten scouten. Maargoed dan weet ik nog niet goed wat hij gaat doen :p . Omdat je met Z zoveel kanten opkunt...

[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 15-05-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vergis je niet in zealots, met charge vegen die dingen de vloer aan met een groot deel van zerg en protoss'ground force. (alleen collosi, banelings en ultralisk zijn echt goed tegen zealots)

gisteren had ik dan ook een pot gewonnen bij het tournament door mas zealots te gaan ipv de stalkers en imortals van mijn tegenstander.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-05-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Fijn probeer ik wat jullie zeggen ga ik er hard aan, hij kwam met 10 mauradors, 2 medivacs, 2 mariniers aan verlies 6 stalkers en 4 zealots... was ik dan toch maar weer void rays gegaan ;\ Ach goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imortal > 3 mauraders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die had ik net af!
Maar toen waren ze er al en hebben zijn mijn pionen omgekegeld :\ ..grijns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
marauders zijn toch light? niet armored?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een goede zerg speler hier ? die vanavond wat tijd heeft en zin in wat 1on1s tegen een terran :Dliefst iemand uit bronze/silver league
Heeft vooral niets te maken dat myn volgende opponent zerg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Haha er wordt zelfs voorbereid voor het toernooi? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:28:
Haha er wordt zelfs voorbereid voor het toernooi? :D.
JA IK WIL DAT PRIJZEN GELD.. ohwait..
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Anoniem: 355124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:42:
[...]

JA IK WIL DAT PRIJZEN GELD.. ohwait..
:P
Eeuwige Roem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tappone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:24:
marauders zijn toch light? niet armored?
mauraders zijn wel degelijk armored, in feite is bijna alles armored behalve:

zerlings, banelings, sentries, zealots, marines, en nog wat van terran (reapers?) plus wat air.

en natuurlijk de archlon is geen van beide is.
Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!