I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Hij had iets van 10-20 bassisen en liet mij maar wat aanklooien dus ik 40 phoenixes gemaakt hij had alleen maar mutalisk's (als dat diegene zijn die zwak tegen phoenixes zijn)en ik had ook nog een mothership wat carriers en void rays.
Komt hij aanvallen, hij zei van te voren here I come.
Want was echt voor de lol gewoon, ik was al dood. hij had 200 van die dingen zijn hele pop cap...
Maargoed wil ik dus een 'zwart gat' maken(naam vergeten) doet dat ding het niet door de lagg. anders waren zijn troepen opgezogen
Ach je moet toch wat hè.
Ik verlies elk potje vandaag.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
Hydra zijn ook light.Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:57:
[...]
mauraders zijn wel degelijk armored, in feite is bijna alles armored behalve:
zerlings, banelings, sentries, zealots, marines, en nog wat van terran (reapers?) plus wat air.
en natuurlijk de archlon is geen van beide is.
Collosi lollerskaten zwaar hard over Hydra's heen.
Verwijderd
Blocken jullie je ramp als jullie tegen Terran spelen? In PvP en PvZ zie ik er het nut wel van in omdat je dan Zealots/Zerglings 1vs1 aan kunt pakken, maar tegen Marines werkt een geblokte ramp met Zealot(s) ertussen op Hold natuurlijk niet, omdat ze ranged zijn...
Verwijderd
Ik zou het niet doen, als je je gebouwen dichtbij je nexus zet heb je twee voordelen:Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:38:
Vraagje aan (mede-)Protoss spelers:
Blocken jullie je ramp als jullie tegen Terran spelen? In PvP en PvZ zie ik er het nut wel van in omdat je dan Zealots/Zerglings 1vs1 aan kunt pakken, maar tegen Marines werkt een geblokte ramp met Zealot(s) ertussen op Hold natuurlijk niet, omdat ze ranged zijn...
1. dichterbij je minerals, probes hoeven minder ver te lopen om iets te bouwen, een klein voordeel, maar toch merkbaar.
2. de terran zal blij zijn als je je ramp dichtbouwt, de terran zal heerlijk een voor een je zealots neerknallen
niet doen dus
Ik wil de hele tijd zerg uitproberen in 2vs2 alleen die andere waarmee ik speel zijn ZO slecht, hij zet nog niet eens al zijn probes aan het werk..
En dan heb ik zijn base 3 x gered met wat zerglings.. Komt de vijand al aan met void rays (mijn strategie..)
In de tussentijd had ik nooits kunnen pushen anders was mijn vriend dood, die mocht dood want hij kon niks maarja.
Volgende potje doe ik fijn weer protoss my way. Gewoon voidrays ongeacht wat hij heeft.
Werkte tot nu toe altijd, ik had gewoon niks anders moeten proberen
Iemand zin in 2vs2? Ik zit in copper dus tjaa... Ik wil zerg gewoon uitproberen dus heb een gevorderde speler nodig eigenlijk..
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Voeg me maar toe Bibje.Bibje ben Silver/Gold Protoss speler en ben het gewoon om met Real Life vrienden in copper 2vs2 te zittenalaintje schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:21:
Wat ben ik in een keer slecht o.0 .
Ik wil de hele tijd zerg uitproberen in 2vs2 alleen die andere waarmee ik speel zijn ZO slecht, hij zet nog niet eens al zijn probes aan het werk..
En dan heb ik zijn base 3 x gered met wat zerglings.. Komt de vijand al aan met void rays (mijn strategie..)
In de tussentijd had ik nooits kunnen pushen anders was mijn vriend dood, die mocht dood want hij kon niks maarja.
Volgende potje doe ik fijn weer protoss my way. Gewoon voidrays ongeacht wat hij heeft.
Werkte tot nu toe altijd, ik had gewoon niks anders moeten proberendie ground units vind ik maar niks..
Iemand zin in 2vs2? Ik zit in copper dus tjaa... Ik wil zerg gewoon uitproberen dus heb een gevorderde speler nodig eigenlijk..
Verwijderd
Het heeft zoals je zelf ook wel kan bedenken een aantal voordelen en nadelen, en mijn inziens is het meer iets van een persoonlijke voorkeur in combinatie met het formaat van de map.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:38:
Vraagje aan (mede-)Protoss spelers:
Een reden om wel te blocken kan zijn om (vroege) scouting tegen te gaan. In dit geval zal T of langer in het donker blijven over wat je aan het doen bent of zal energy moeten gebruiken in een vroeger stadium om te scannen (ipv een mule oproepen). Op een map als Kulas Ravine zal dit natuurlijk beter werken dan op Stepes of War.
Een andere reden kan zijn om een vast expo te pakken, toegegeven dan hebben we het niet meer over je ramp, maar op maps als Lost Temple en Blistering Sands is het een mogelijkheid die je kunt overwegen.
Dit heeft natuurlijk als grootste nadeel dat je gebouwen een stuk naar voren staan en dus kwetsbaarder zijn. (In een ramp situatie kun je dit natuurlijk dan ook weer uitbuiten door het goed plaatsen van bijboorbeeld je stalkers).
Je andere optie is, zoals loloftherings ook al aangaf, het plaatsen van je buildings dichter rond je main. Dit heeft de voordelen die eerder genoemd zijn en geeft ook de mogelijkheid om meer te spelen met forcefields rond je ramp.
Ik ben dus van mening dat de placement af dient te hangen van de map en je gewenste speelstijl.
een zerg met rampblock is burrows cracklings
en toss? waarom alle gebouwen vooraan? pointless... zeker als je al warpgates hebt,
wel een pylon met een canon erbij
een terran met rampblock defence is irritant, want je weet niet wat hij gaat dan. Het enige manier is aan de deur kloppen of een scan
Verwijderd
vs zerg is er 80% kans dat ie voor banshees gaat (of thorships als de map kulas ravine is)..zonglew00 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:14:
een terran met rampblock defence is irritant, want je weet niet wat hij gaat dan. Het enige manier is aan de deur kloppen of een scan
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
heel handig tegen <voer hier t1 melee rush in>
tegen terran is het idd onzin, alles van terran is ranged.
of kunnen thors er niet doorheen? (pre-update)
je kan ook je ramp blocken met 2? probes/drones/scv's, maar daar heb je ook niet zoveel aan..
Void Rays ownen btw nog steeds. Behalve tegen battle cruisers of tegen mass hydra oid.
Ik speel eigenlijk altijd twee tegen twee, heb nu een maat die ook altijd toss is en dan voor ground units gaat (voornamelijk stalkers). Ik laat hem aanvallen recht in front van de base van tegenstander. Als de tegenstander dan zijn units daarheen stuurt ga ik sneaky met al mijn void naar de zijkant van zijn kamp om snel al zijn probes en command center te slopen om zijn resources stil te leggen. Ondertussen blijf ik voids pompen en maak ik het in tweede instantie af. Ook al echt een paar potjes gehad waar het een race tegen de klok was wie het eerste de base van elkaar kon slopen. De tegenstander zat dus met een groot leger in mijn kamp alles te slopen en ik zijn kamp
[ Voor 51% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-05-2010 17:08 ]
Ps4/switch gamer
Verwijderd
als je thors hebt mol je die gebouwen gewoon ineensVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:37:
als toss zet ik altijd wat gebouwen vooraan, da kan je met een zealot je ramp blocken.
heel handig tegen <voer hier t1 melee rush in>
tegen terran is het idd onzin, alles van terran is ranged.
of kunnen thors er niet doorheen? (pre-update)
je kan ook je ramp blocken met 2? probes/drones/scv's, maar daar heb je ook niet zoveel aan..
Het begrip "gebouw" is inderdaad relatief met de prepatch Thor. Ongelooflijk gewoon hoe snel zelfs een hive kapot gaat als je 3-4 Thors ff hun rugkanonnen laat gebruikenVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:13:
[...]
als je thors hebt mol je die gebouwen gewoon ineens
"The greatest harm can result from the best intentions"
Na 10 potjes gespeeld te hebben uiteindelijk in de bronze league terecht gekomen (3 gewonnen 2 verloren van de laatste 5) en vind het spel tot nu toe fantastisch spelen
De 3 races zijn goed gebalanceerd en de gameplay is erg gleuk. Het hele plaatje voelt goed aan ook buiten de potjes om.
Ik heb eigenlijk totaal niet het gevoel dat dit een Beta is en menig gereleased spel zou blij zijn met zulke kwaliteit.
Kan niet anders dan dat Starcraft 2 een megahit gaat worden en in zijn eerste jaar meer dan 10 miljoen exemplaren over de toonbank laat gaan.
Ik ga nog eens een spelletje starten
Verwijderd
op enter drukken en dan tabben to je all zietHotFix schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:35:
Een korte vraag, hoe zorg ik ervoor in een 2v2 game dat ik kan praten tegen iedereen? Vroeg het de vorige keer ook al, maar dat was zeker ondergesneeuwd..
is het enigzins te vergelijken met command and conquer, of trek ik nu een hele kromme vergelijking ?
[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 16-05-2010 21:43 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Shift+Enter en dan praat je meteen tegen AllVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:38:
[...]
op enter drukken en dan tabben to je all ziet
Die kende ik nog niet. Gebruik zelf altijd shift-enter (= to All).Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:38:
[...]
op enter drukken en dan tabben to je all ziet
Verwijderd
ik loop met mijn troepen naar plek A, vervolgens wil ik de attack hotkey gebruiken om plek B aan te vallen, dus ik druk op a.
precies op dat moment komen er aan paar vijanden aan (say, banelings

Verwijderd
Als ik met terran speel is het meestal ook een kwestie van 1 tank, 1 of 2 ghost, 1 medivac en de rest marines en een paar mauraders. Ik win hier vaak makkelijk mee. Zie ik het mis of kosten de high templar een beetje veel tijd en gas?
Hmm, heb je een replay voor me tegen protoss?? Heb als terran de grootste moeite met protoss, vandaag 5x tegengekomen, 4x verloren <_<. De enige keer dat ik won was toen mijn tegenstander niet met zijn ground leger pushte, waardoor ik alle tijd had om vol banshee te gaan, ondersteund door vikings.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:14:
Wat oh wat kan je als protoss speler doen tegen een push van 2 ghosts en een bal van MM? High templar lijken mij de counter, maar die heb je veel later dan ghosts door de grote hoeveelheid gas die je ervoor moet neertellen! Robo bay heb je ook nodig, met de observer scout je namelijk dat ie daadwerkelijk voor 1/2 ghosts gaat. Je hebt daarna ook nog een twilight council en een templar archives nodig. Voor het mooie werk moet je storm natuurlijk ook researchen. En daar komt ook nog de onvoorstelbare hoeveelheid gas per high templar bij kijken.
Als ik met terran speel is het meestal ook een kwestie van 1 tank, 1 of 2 ghost, 1 medivac en de rest marines en een paar mauraders. Ik win hier vaak makkelijk mee. Zie ik het mis of kosten de high templar een beetje veel tijd en gas?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 22:52 ]
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:47:
spoiler:mijn god wat is die idra goed, die hydra drop laatste game was echt briljant!
Super om zo te zien tbh
edit: spoiler toegevoegd
[ Voor 6% gewijzigd door JustAnotherDev op 16-05-2010 22:52 ]
Net toen mijn eerste VR halverwege de map was en m'n ground army jammer genoeg out of position (net onderweg naar hem) komt hij met 20-30 lings m'n basis in (had wel een zealot op hold position staan, maar een klein beetje wallfail van mijn kant). Nou ja, ground army daarmee laten afrekenen, wel wat probes verloren maar ach. Ondertussen kon mijn VR met zijn hele basis afrekenen omdat hij verder niks had behalve lings+queen en een enkele roach.
Maar ja hij had nooit gescout, ik had zijn aanval afgeslagen en counter-attack gedaan succesvol. Toch was volgens hem zerg broken en de game zelf was cheesetastic, hoewel hij juist degene was die een beetje voor een all-in ling play leek te gaan.. Weet dan niet wat ik tegen dat soort mensen moet zeggen wanneer ze zeggen dat hun race broken is.
Verwijderd
Wat ik wel vaag vond
Edit; heb het hier over game 1
Erg vermakelijke matches.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 23:04 ]
Verwijderd
Ik wel. Mijn 2 eerste games gewonnen. Too easy eigenlijk. Ben wat SC2 betreft wel noob. Moet de units en counters en strategies + maps nog goed leren kennen, maar wat RTS betreft ben ik zeker geen noob. Speel(de) veel WC3Angeloonie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:10:
Is er misschien nog een noob die met mij 2v2 wil spelen? Mijn handler is Angeloonie.scii
Mijn naam is JoeZuCK.inf
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 03:44 ]
Hotkey voor keyboard layout changing even weggooien, kijken of het dan nog steeds voorkomt.NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:04:
Ik weet niet hoe het komt, maar elke keer als ik starcraft speel verandert de taal van mijn toetstenbord (ik denk van VS naar NL en niet altijd meteen, misschien ben ik het zelf wel die het per ongeluk veranderd). Als ik even snel minimaliseer staat het in windows wel goed (op VS internationaal). En in starcraft doe ik dan control+shift en dan is het ook weer goed. Maar het blijft irritant.
Void Rays ownen btw nog steeds. Behalve tegen battle cruisers of tegen mass hydra oid.
Ik speel eigenlijk altijd twee tegen twee, heb nu een maat die ook altijd toss is en dan voor ground units gaat (voornamelijk stalkers). Ik laat hem aanvallen recht in front van de base van tegenstander. Als de tegenstander dan zijn units daarheen stuurt ga ik sneaky met al mijn void naar de zijkant van zijn kamp om snel al zijn probes en command center te slopen om zijn resources stil te leggen. Ondertussen blijf ik voids pompen en maak ik het in tweede instantie af. Ook al echt een paar potjes gehad waar het een race tegen de klok was wie het eerste de base van elkaar kon slopen. De tegenstander zat dus met een groot leger in mijn kamp alles te slopen en ik zijn kamp(gelukkig gaat met voids wel snel en win ik dan wel meestal).
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
void rays zijn vliegende pakjes boter, tegen een klein legertje marines met shield upgrade schiet je ze zo uit ge lucht.NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:04:
Ik speel eigenlijk altijd twee tegen twee, heb nu een maat die ook altijd toss is en dan voor ground units gaat (voornamelijk stalkers). Ik laat hem aanvallen recht in front van de base van tegenstander. Als de tegenstander dan zijn units daarheen stuurt ga ik sneaky met al mijn void naar de zijkant van zijn kamp om snel al zijn probes en command center te slopen om zijn resources stil te leggen. Ondertussen blijf ik voids pompen en maak ik het in tweede instantie af. Ook al echt een paar potjes gehad waar het een race tegen de klok was wie het eerste de base van elkaar kon slopen. De tegenstander zat dus met een groot leger in mijn kamp alles te slopen en ik zijn kamp(gelukkig gaat met voids wel snel en win ik dan wel meestal).
zie ook vooral nieuwe spelers zich ingraven en void rays spammen.
[ Voor 66% gewijzigd door Verderf op 17-05-2010 09:35 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
't verkeerde geciteerd?Verderf schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:59:
[...]
void rays zijn vliegende pakjes boter, tegen een klein legertje marines met shield upgrade schiet je ze zo uit ge lucht.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
het is nog vroeg

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
goede vraag, normaal staan de video's op youtube bij hdstarcraft of huskystarcraft, maar nog steeds niks online...Trolando schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:34:
Waar kun je die idra ook weer zien spelen?
In de comments in zijn youtube kanaal heeft HD gepost dat deze vandaag (US tijd) online zullen verschijnen.twakker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:21:
[...]
goede vraag, normaal staan de video's op youtube bij hdstarcraft of huskystarcraft, maar nog steeds niks online...
Verwijderd
M a r c o schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:08:
[...]
heb nu ep 21 ook gezien. Maar naast wat jij zegt, als ik me niet vergis bekende Darken Rahl in ep 20 altijd al een Baneling geweest te zijn.
Verkeerde thread??
Offtopic: Je kan trouwens beter de boeken lezen dan die serie kijken
@hieronder: Sword of Truth, een boekenserie van Terry Goodkind, begint met Wizards First Rule. er is inmiddels ook een TV-serie van gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door Shadrin op 17-05-2010 11:41 ]
"The greatest harm can result from the best intentions"
Zomg spoilers!1!
Uuh, waar hebben we het over?
ja daar heb ik ook altijd problemen mee, emp en ghosts kun je als terran nu veel vroeger krijgen dan in sc1 terwijl psi storm vergelijkbaar veel tijd kost. opzich is colossi goeie oplossing is omdat je dan nog gebruik kan maken van higher ground totdat je lance upgrade klaar is.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:14:
Wat oh wat kan je als protoss speler doen tegen een push van 2 ghosts en een bal van MM? High templar lijken mij de counter, maar die heb je veel later dan ghosts door de grote hoeveelheid gas die je ervoor moet neertellen! Robo bay heb je ook nodig, met de observer scout je namelijk dat ie daadwerkelijk voor 1/2 ghosts gaat. Je hebt daarna ook nog een twilight council en een templar archives nodig. Voor het mooie werk moet je storm natuurlijk ook researchen. En daar komt ook nog de onvoorstelbare hoeveelheid gas per high templar bij kijken.
maar goed als je leger een emp op dr dak krijgt kun je beter terugtrekken, helemaal als je een stuk of wat immortals hebt. misschien kun je met wat forcefields je ramp afblokken (als je sentries niet geemped zijn
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
*spoiler alert* Hehehe Lol gisteren ook ep 21 gekeken en idd hij bekend dat hij een baneling is geweest
Pfff sommige mensen kunnen echt niks anders dan rushen. Gisteren een potje gehad waar ik zijn proxy gateway spot en vervolgens killed. Vervolgens maakt hij nog een proxy halverwege de map. Ik denk dan echt van waarom val je niet terug naar je basis en accept je loss. Dan heb je nog een kans. vanwege de proxy pressure was ik veel te druk bezig met zealots bouwen en vergat mijn probe count. Dus kwa economy lag hij zelfs voor. echt sommige mensen....
proxy negeren en gewoon rechtstreeks voor zn economy gaanVerwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:56:
Ze praten over de serie: "Legend of the seeker"
*spoiler alert* Hehehe Lol gisteren ook ep 21 gekeken en idd hij bekend dat hij een baneling is geweest![]()
Pfff sommige mensen kunnen echt niks anders dan rushen. Gisteren een potje gehad waar ik zijn proxy gateway spot en vervolgens killed. Vervolgens maakt hij nog een proxy halverwege de map. Ik denk dan echt van waarom val je niet terug naar je basis en accept je loss. Dan heb je nog een kans. vanwege de proxy pressure was ik veel te druk bezig met zealots bouwen en vergat mijn probe count. Dus kwa economy lag hij zelfs voor. echt sommige mensen....
Dus mot er nog twee voordat ik weet waar we een beetje staan.
Denk dat we wel goed uitkomen, hebben tot nog toe alles gewonnen.
De tactics die we gebruiken.
Ik terran, hij protos.
Ik rush met marines, daarna siege tanks erbij.
Hij rush zealot's, daarna doorteche naar carriers/stalkers optioneel dark templars erbij.
Gaat echt heerlijk, marines zijn lkkr snel te maken.
Ik las het ook ja
Verwijderd

allebei 5 zealots (dan zit je @ 3:30) en dan aanvallen
Eerste 3 die mij in game toevoegen/whisperen
goof.goof.
En kan die void ray generfed worden. Iedere protoss speler speelt ermee die ik tegenkom.
Word langzamerhand een beetje saai om hetzelfde steeds te counteren.
Spelerlijst SC2 Beta
Aanvullen waar nodig en miss toevoegen in de TS?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Verwijderd
void rays zijn troep, letterlijk elke unit die air kan aanvallen is meer cost-effective dan de void ray.mjgoof schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:35:
3 beta keys.
goof.goof.
En kan die void ray generfed worden. Iedere protoss speler speelt ermee die ik tegenkom.
in 2v2 ging de oppositie een keer mass void rays, ik kwam aan met eenzelfde aantal stalkers (zo'n 15)
30 seconden laten waren al mijn stalkers dood, en had hij nog 3 void rays over.
3x raden wie er het meeste minrals + gas heeft verloren.
Ik denk dat ik na dit toernooi maar met Protoss ga spelen want die zijn awesome gaaf. Dark Templars, High Templars, Immortals, Void Rays, Phoenix, man.
ik heb je in-game toegevoegd (tbv een vriend van me) maar je bent offmjgoof schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:35:
3 beta keys.
goof.goof.
Verwijderd
DT late gameMrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:44:
Void Rays troep? Orly? 5 VR's vs een paar Battlecruisers dan winnen de Void Rays want die zijn OP maar nog niet zo erg als Broodlords.
Ik denk dat ik na dit toernooi maar met Protoss ga spelen want die zijn awesome gaaf. Dark Templars, High Templars, Immortals, Void Rays, Phoenix, man.
HT late game
VR lame game
Immortals net zo spannend als een marauder
Phoenixis zijn awesome though.
Terrans zijn de shit. Zoveel diversiteit en tech switches mogelijk. (met de nadruk op mogelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 12:55 ]
Verwijderd
behalve battlecruisers dan...MrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:44:
Void Rays troep? Orly? 5 VR's vs een paar Battlecruisers dan winnen de Void Rays want die zijn OP maar nog niet zo erg als Broodlords.
en phoenixes vind ik wel de slechtste van de 3 air-to-air units, hoezo awasome? ik heb ze nog niet nuttig kunnen gebruiken.
Verwijderd
Protoss speelt iig wel leuker als zerg.MrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:03:
Ja maar tegen protoss moet je toch beginnen met marines omdat je tegen voidrays aanloopt. Daarna kan je wel techen naar Ghosts (mocht je dat willen). Terrans zijn "de shit" maar ja, misschien wat diversiteit is ook wel leuk.
Mijn ZvP is dramatisch slecht. Misschien dat ik muta ling probeer. Als ik met de lings en muta's de stalkers weet te snipen. Dan kan ik de zealots en immortals pakken met men muta's.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 13:15 ]
PC gamer
lekkere actie voor mensen zonder keymjgoof schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:35:
3 beta keys.
goof.goof.
ze schieten terwijl ze bewegen! als je er een stuk of 2-3 tegen zerg kan maken voordat hij hydra's heeft zijn ze pas echt handig voor harrass, tegen terran zijn ze minder nuttig. medievacs slopen en tanks liften kan handig zijn maar daar zijn betere oplossingen voor. als je banshees tegen je hebt kan het ook handig zijn maar voidrays zijn denk ik beter op zo'n moment.Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:07:
[...]
behalve battlecruisers dan...
en phoenixes vind ik wel de slechtste van de 3 air-to-air units, hoezo awasome? ik heb ze nog niet nuttig kunnen gebruiken.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ik ga zeker meer drops doen in de nabije toekomst.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
sterker nog, een hardere counter tegen siege tanks kan ik me niet bedenkendaanteb schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:15:
[...]
ze schieten terwijl ze bewegen! als je er een stuk of 2-3 tegen zerg kan maken voordat hij hydra's heeft zijn ze pas echt handig voor harrass, tegen terran zijn ze minder nuttig. medievacs slopen en tanks liften kan handig zijn maar daar zijn betere oplossingen voor. als je banshees tegen je hebt kan het ook handig zijn maar voidrays zijn denk ik beter op zo'n moment.
nou ja, burrow move roaches weten er ook wel raad mee
edit: zie NonY replays, die gebruikt ze nogal vaak vergeleken met alle andere protoss spelers.
[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 17-05-2010 13:54 ]
Gisteren wist ik ook niet wat het was, dus bij deze:
Bouw drones tot 10/10
Wacht tot je 75M hebt
Start een extractor (sta je weer op 9/10)
Bouw je 11e drone
Cancel de extractor (en zet de drone weer aan het werk.....)
Wacht tot je 125M hebt
Start de bouw van 2 extractors
Bouw een 12e drone
Cancel beide extractors
Je hebt op dit moment 12/10 drones en zo'n 280 minerals, die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld een spawn pool te maken + de nodige overlord. (of een early expansion naar je natural)
Broodlords zijn ook retarted tegen Siege Tanks + Marines.kevz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:52:
[...]
sterker nog, een hardere counter tegen siege tanks kan ik me niet bedenken
nou ja, burrow move roaches weten er ook wel raad mee
Ik heb toch het idee dat je wat minerals kwijt raakt. Het verbaast me dat nadat je de truuk hebt uitgevoerd je een raar getal aan minerals hebt. Voor de rest erg handig voor diverse builds.CruzLee schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:53:
Wat denkt men hier over de (zerg) extractor trick?
Verwijderd
en als je nu wacht totdat je 2 larve hebt voordat je extractors gaat maken scheelt dat je weer ~20 minerals
Ik doe dit standaard bijna altijd als zerg, maar dan maar tot 11(dus 1x, heb het gevoel dat dat effectiever is dan 2x, en ik heb dit niet berekend of iets dit is puur mijn gevoel). En dan 3 drones -> spawning pool tot 16 drones gaan en dan expansion.CruzLee schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:53:
Wat denkt men hier over de (zerg) extractor trick?
Gisteren wist ik ook niet wat het was, dus bij deze:
Bouw drones tot 10/10
Wacht tot je 75M hebt
Start een extractor (sta je weer op 9/10)
Bouw je 11e drone
Cancel de extractor (en zet de drone weer aan het werk.....)
Wacht tot je 125M hebt
Start de bouw van 2 extractors
Bouw een 12e drone
Cancel beide extractors
Je hebt op dit moment 12/10 drones en zo'n 280 minerals, die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld een spawn pool te maken + de nodige overlord. (of een early expansion naar je natural)
Dit is een vrij goeie 14 pool opening imo wel spine crawlers bij je expansie maken of al eerder neerzetten. En zodra je pool klaar is een queen maken offc.
MrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:54:
[...]
Broodlords zijn ook retarted tegen Siege Tanks + Marines.
Ik heb niet zo vaak gelachen in starcraft, behalve de eerste keer dat mijn broodlord army op lost temple alleen marines tegen kwamen....MrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:54:
[...]
.
.
.
.
MELT FACE!
Ik heb nog wel ergens een aardige replay van 2v2(op lost temple uiteraard das de enige 2v2 map die ik krijg), over hoe je broodlords kan counteren. Hij had er 15 of iets. Hydra's zijn beterkevz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:01:
[...]
broodlords counteren alles wat op de grond loopt, erger me echt giga aan die dingen, als een zerg 5+ broodlords heeft is het gewoon afgelopen, GG
[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 17-05-2010 14:02 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
broodlords counteren alles wat op de grond loopt, erger me echt giga aan die dingen, als een zerg 5+ broodlords heeft is het gewoon afgelopen, GGMrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:54:
[...]
Whehe dat is inderdaad een leuke combo mits je de Zerg player bentMrVegeta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:54:
[...]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Hehe, ik heb er een ontvangen, en die werkt niet. Joy!Verderf schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:05:
volgens mij heeft bol.com zijn administratie niet op orde.. zojuist weer een beta key mogen ontvangen
Ontopic, echt leuk spel, maar vrij pittig om te spelen.. Laatst 2vs2 gedaan met een collega, maar we waren vrij snel klaar, en dan niet in ons voordeel
een overlord op 9, is zo goed als hetzelfde als een overlord op 10 met gas trick.
voor meer info, zie dit topic @ TL
Verwijderd
Mhh nice one thanks. Ik had altijd het idee dat 10 extractor trick +ovie beter was dan 9 of 10 ovie, maar het schijnt helemaal niets uit te maken.Muta schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
over de gas trick enzo
een overlord op 9, is zo goed als hetzelfde als een overlord op 10 met gas trick.
voor meer info, zie dit topic @ TL
en @ CruzLee ik denk dat de effectiviteit van de extractor trick zich het beste leent voor 1x (dus 11 food). In het begin zat ik ook te testen met 2x extractor trick maar dan heb je minimaal 150 mins nodig terwijl je dan al veel eerder een drone met extractor trick had kunnen maken of een ovie. Dus verliest het z'n effectiviteit.
Wat ik wel vaak nog doe is als zerg weer eens leuk komt rushen is vol maxen tot 18 en dan 2x extractor trick doen om zerglings te maken (wel altijd opletten dat je larva's hebt).
Ik heb mezelf toegevoegd. Ik hoop dat hij zo behouden blijft en er niemand mee gaat kloten.Tassadar32 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:38:
Kom steeds weer mensen tegen die hun gametag kenbaar willen maken, er was een tijdje terug ook een tabel. Misschien een ideetje om dat even in een google doc bij te houden?
Spelerlijst SC2 Beta
Aanvullen waar nodig en miss toevoegen in de TS?
Het is alleen voor GoT'ers toch?
@het Excel sheet mijzelf zojuist ook toegevoegd wat enorm gaaf trouwens dat sheet, zag gewoon iemand anders realtime het bestand ook editten!
Ik kan me niet voorstellen dat hij vandaag stopt, want er zit net weer een wipe aan te komen. (leagues, names, friends, achievements, alles)Gohan-san schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:59:
Ik las trouwens ergens dat de beta vandaag zou stoppen maar dit is dus een fabeltje?
@het Excel sheet mijzelf zojuist ook toegevoegd wat enorm gaaf trouwens dat sheet, zag gewoon iemand anders realtime het bestand ook editten!
Zo'n wipe doen ze om het begin van het echte go-live moment na te bootsen. Als ze de beta stopen, valt er niks na te bootsen.
Als je na de wipe een andere naam hebt, pas je dat ff aan offcourse.
Als je wil kan je zelfs met de huidige gebruikers chatten, klik maar op de ingelogde gebruikers
[ Voor 55% gewijzigd door Tassadar32 op 17-05-2010 15:32 ]
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Maare meer info over de data wipe? T'is me denk ontgaan, maar zonde dan om nou pas progress te boeken als het nu overnieuw gaan.
[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 17-05-2010 20:49 ]
Vanmorgen heeft u een Betacode voor uw bestelling van de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty’, dan wel voor de game ’StarCraft 2: Wings Of Liberty - Collector's Edition’ ontvangen.
Dit bericht is echter niet juist. Reeds eerder heeft u een e-mail van ons ontvangen met uw unieke Betacode. Vriendelijk verzoeken wij u de e-mail als niet geschreven te beschouwen en de ontvangen code niet te gebruiken.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice

Maare on-topic, kneem aan dat rushe op de betere league's nie zo heel bijzonder goed is?
Verwijderd
Ik was uit de platinum geflikkert toen ik in een rush bui was.Thasquealer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:04:
offtopic: Mooie smiley is er gemaakt
Maare on-topic, kneem aan dat rushe op de betere league's nie zo heel bijzonder goed is?
Maar ik ben dan niet echt zo bekend met rushes.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 16:09 ]
Naast de minimap zit een knopje om kleuren te veranderen.Tappone schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:27:
beetje vreemde vraag, maar weten jullie of blizzard een colorblind mode erin gaat zetten(zoals bijv bij wow), of ons sommige kleuren laat aanpassen? met name de placement kleuren zijn voor mij slecht te onderscheiden, en af en toe klik ik 4-5 keer fout voordat ik eindelijk een gebouw kan plaatsen..
Oh wacht je hebt het over gebouwen?...Huh?..... hoe kan je 4 tot 5 keer fout klikken bij een gebouw?
Anders je building grid aanzetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 17-05-2010 17:29 ]
Heheh, dat had ik dus ook.CyCloneNL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:04:
Ik heb SC2 gepreordered bij Bol.com, waar je dus een betakey van zou krijgen, en heb deze ook netjes gehad. Vannochtend kreeg ik echter een mail met nog een key, en net nog een mailtje van de klantenservice:
[...]

[ Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 17-05-2010 22:01 ]
[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 17-05-2010 21:50 ]
[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 17-05-2010 21:52 ]
Taru tossing moet een olympische sport worden
[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 17-05-2010 22:00 ]
Dit topic is gesloten.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!