Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
Joarie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:26:
[...]

Hmm, wist niet dat die functie bestond. Maar das wel een hele handige om eens te gaan gebruiken! Is daar een hotkey voor?
Verder voor de beginners (waaronder ik mezelf ook schaar...tis te lang geleden sinds SC1): de F12 knop is echt een uitkomst. Helaas heb je niet altijd even tijd om ernaar te kijken, maar op sommige momenten helpt het voor het leermoment om te zien welke units je juist níet moet inzetten :P
Rechts bovenin (een van die twee kleine knopjes) kan je control geven aan andere spelers, is erg makkelijk in 2v2. Als mensen nog een potje willen spelen: Jay.Vee. Copper league (was aan het 'spelen' ipv serieus bezig), niet erg vaak online maar wel een SC vet ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:54:
Ja als ik hem zelf afvuur is het duidelijk genoeg, die cirkel is niet te missen.. ik werd onlangs in een game genuked en ik kon niet vinden waar die nou ging komen.. totdat me marines dood waren ;)
Het is ook niet de bedoeling dat je ze snel ziet. ;) Er is gewoon een klein rood stipje, die verrekte lastig te zien is behalve als je goed kunt inschatten waar hij komen zal. Hoor je 'Nuclear launch detected!', als de wiedeweer je (geclusterde) troepen verplaatsen en je workers naar een leeg veld sturen en duimen dat je er nog relatief goed vanaf komt.. Met een beetje ervaring leer je wel waar je de nuke kunt verwachten, of zelfs kunt uitlokken zodat hij 'm kwijt is.

[ Voor 37% gewijzigd door TerraGuy op 10-05-2010 12:10 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je nuclear launch detected hoort, ram je op spatie.
Dan zie je waar, nu nog een kwestie van optijd die ghost uitschakelen. (90% zijn ze gecloaked, dus scannen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Valt me echt op hoe inactief sommige zijn in 2vs2. K dat je niet meteen aanvalt, maar sommige doen dus echt niks. Goede partner moet je soms echt op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
alaintje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:29:
[...]

Had ik al dacht ik, CrazyDutchy ...
@hieronder voeg mij toe CrazyDutchy.crazydutchy .
Al moet ik zeggen dat ik wel wat gevorderd ben, maar ik wil je wel helpen hoor :p .
Kunnen gewoon een 2vs2 tegen de AI doen, om je het spel te leren, de AI stelt niks voor, ik kan alleen makelijk 4 AI 's uitschakelen(ze staan toch op very easy :+ )
Eerst maar eens de dag beginnen :p .
wij moeten ook nog steeds een paar potjes spelen maar ik zie je nooit online als ik speel :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 23:53
over de HDH invetational:

spoiler: title
arrrrgh alle dutchies uit t tournament! liquid ook eruit in 3 ontzettend korte matches, ligt t aan mij of is protos v protos echt de saaiste van alle matches? :/ altijd wel een rush/proxy en anders wel een een of andere lame sentry push met mass forcefield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
twakker schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:44:
over de HDH invetational:

spoiler: title
arrrrgh alle dutchies uit t tournament! liquid ook eruit in 3 ontzettend korte matches, ligt t aan mij of is protos v protos echt de saaiste van alle matches? :/ altijd wel een rush/proxy en anders wel een een of andere lame sentry push met mass forcefield
Terran vs Terran is vaak het leukste te zien op dat niveau. Protoss vs Protoss is redelijk cookie cutter op dat niveau. In de lagere leagues vindt je nog redelijk wat variatie zoals 4 gateway + warp rushes (mass zealot + charge i.p.v sentries). Wat ik wel vaker zie is 2 gate, robotics en dan een redelijk samenstelling van units, zealots, sentries, stalkers en een immortal (chrono boost) voor de eerste push.

Daarna wordt het echter al vaak mass stalkers of Void Rays om de één of andere reden. Soms maar dan ook heel af en toe wordt er gebruik gemaakt van een dark templar. Dingen zoals Psi Storm heb ik nog niet terug gezien in mijn EU matches.

Edit. Je moet natuurlijk ook rekening houden met het feit dat die matches voor de laatste patch waren gespeeld. Sentries hebben een redelijk nerf gehad in de laatste patch.

[ Voor 15% gewijzigd door Lukin op 10-05-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Tassadar32 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Rechts bovenin (een van die twee kleine knopjes) kan je control geven aan andere spelers, is erg makkelijk in 2v2. Als mensen nog een potje willen spelen: Jay.Vee. Copper league (was aan het 'spelen' ipv serieus bezig), niet erg vaak online maar wel een SC vet ;)
Ah thanks! Dus toch in die hoek waar je ook je minerals/gas kunt delen met je medespeler.
Voeg me maar toe: Arie.arie
Heb wel zin in een paar potjes leuk samenwerken (vind het maar niks als je medespeler een einzelganger is en alleen maar loopt te turtelen)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:25:
Wanneer je nuclear launch detected hoort, ram je op spatie.
Dan zie je waar, nu nog een kwestie van optijd die ghost uitschakelen. (90% zijn ze gecloaked, dus scannen.)
Dat is wel lame. Zo'n beetje als in tiberium wars volgens mij. Was je een beetje sneaky met stealth units aan de slag. Kom je heel even in de stealth detection zone. Krijgt de tegenstander een voicebericht stealthed unit detected. Daar gaat je sneak attack.
Lijkt mij beter om die spatie ram optie bij nuclear strikes eruit te halen. Nuke play moet aangemoedigd worden.

Die paar keer dat ik nuclear launch detected hoorde haalde ik als een malle alle probes van elke expansion af en beweeg ik mijn leger. Dat is vermakelijker dan scan, focus fire, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Maldred schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:36:
Valt me echt op hoe inactief sommige zijn in 2vs2. K dat je niet meteen aanvalt, maar sommige doen dus echt niks. Goede partner moet je soms echt op hopen.
Valt soms vies tegen ja. Had laatst een extreem geval, ging MIJN expansions aanvallen omdat hij ze wilde hebben. Echt gevalletje 12 jaar oud. Heb aan de andere kant ook enkele potjes geweldig teamwork meegemaakt wat zeer veel fun was. Naar mijn gevoel zo'n beetje half om half dus matchmaking schijnt te werken

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Valt soms vies tegen ja. Had laatst een extreem geval, ging MIJN expansions aanvallen omdat hij ze wilde hebben. Echt gevalletje 12 jaar oud. Heb aan de andere kant ook enkele potjes geweldig teamwork meegemaakt wat zeer veel fun was. Naar mijn gevoel zo'n beetje half om half dus matchmaking schijnt te werken
Nee dit meen je niet?
Hij force fire'de dus op jou units of wat?

Echt ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Nee dit meen je niet?
Hij force fire'de dus op jou units of wat?

Echt ongelooflijk.
Ja, op mn hatchery. Echt bot. Heb m'n tegenstanders de situatie uitgelegd en gefeliciteerd met een makkelijke overwinning. Waren wel sportief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Daarom speel ik altijd met een bekende, wat erg leuk is.

Gister een mooi potje, PT vs ZT. Die andere Zerg speler was erg goed, en was constant aan het haressen. Omdat we beide bezig waren met de zerg aanvallen af te slaan, kon die Terran gewoon techen.

Dus opeens, na 30 minuten zien we een heel leger van ong. 40 Siege Tanks aan komen rijden, zonder ook maar enige backup. Echt een WTF moment, paar banshee's op afgestuurd om ze allemaal met gemak neer te schieten.
In de replay blijkt dat 'ie naast 1 barracks en 4 Factories niets anders had gebouwd :F

Uiteraard kort daarna gewonnen, en een coole nieuwe portrait unlocked :)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

denet een speler die meteen een pylon + gateway in mijn basis bouwde, en de rest van de match NUL units had behalve photon cannons :/

edit: huh, nu moet ik opeens weer placements gaan spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Hebben ze weer een reset gedaan? kan niet wachten tot het komend weekend, lekker 2 daagjes extra sc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omfg..

ik doe weer eens een potje free for all, 2 spelers roll ik achter elkaar op(met 3 zealots, een paar stalkers, en 3 imortals), de 3e had, voor zover ik kon zien, enkel phton cannons :P

dan plots...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9vx74LooRpKZtayVTyWZ4QZ/full.jpg

zijn army bestaat uit niets meer dan stalkers zover het oog strekt :')

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Laatst online: 19-11-2024
ik heb een hekel aan mensen die niet leaven als ze al overduidelijk verloren hebben. gisteravond 5 minuten gezocht naar een ingezakte reactor. grafzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Tsja vervelend en je kan je er gigantisch over gaan opwinden, maar wat is 5 minuten nou?

Daarbij, werd het niet gerevealed toen je al z'n command centers down had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de replay bekeken, zijn eerste unit kwam om 14:30 uit zijn warp gates, namelijk: 14 stalkers tegelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
Bomin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:19:
Tsja vervelend en je kan je er gigantisch over gaan opwinden, maar wat is 5 minuten nou?

Daarbij, werd het niet gerevealed toen je al z'n command centers down had?
geen id :O ik kon geen puntjes vinden op de minimap anders had het ook geen 5 minuten geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*sniff* bouw ik netjes een muurtje vergeet ik supply depot terug omhoog te zetten (anders kon m'n worker niet terug om te minen) :(

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25gusyh.jpg

Trouwens meeste van mn 2v2 partners zijn Duitsers/Russen ofzo, spelen we op een EU server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ligt het nu aan mij of is die "cheese" term nu pas uitgevonden en nemen alle schapen het netjes over, aangezien ik er tot een paar weken geleden echt nog NOOIT van gehoord had?
Vroeger was het "no rush plz", nu lees ik "don't cheese me bro" 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:30:
LOL

denet een speler die meteen een pylon + gateway in mijn basis bouwde, en de rest van de match NUL units had behalve photon cannons :/

edit: huh, nu moet ik opeens weer placements gaan spelen?
heb dat ook al een keer gehad, blijf dat zo gigantisch laag vinden..

beste wat je dan kan doen is ingraven en als terran zijnde marines maken en marauders en midden in zn basis te droppen.

grote kans dat die gast toch bijna niks heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verderf op 10-05-2010 15:53 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:53:
[...]

heb dat ook al een keer gehad, blijf dat zo gigantisch laag vinden..

beste wat je dan kan doen is ingraven en als terran zijnde marines maken en marauders en midden in zn basis te droppen.

grote kans dat die gast toch bijna niks heeft.
ergste was nog wel dat al zijn photon cannons in zijn basis stonden :/

ik zei nog tegen hem: dit werkt alleen tegen echte noobs, maar luisteren? nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Boeboe schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:48:
Ligt het nu aan mij of is die "cheese" term nu pas uitgevonden en nemen alle schapen het netjes over, aangezien ik er tot een paar weken geleden echt nog NOOIT van gehoord had?
Vroeger was het "no rush plz", nu lees ik "don't cheese me bro" 8)7
Nee cheese bestond ook al in red alert 1. Sterker nog volgens mijn weten is het ouder dan video gaming. Eerste keer waar ik ervan horoden was bij Table Top Gaming(je weet wel nerds met plastic figuurtjes en 40 dobbelstenen). In warhammer en warhammer 40k(de table top versie dus) kan je ook cheesen door bepaalde unit combinatie en wapens, dat heette toen ook al cheese of cheesen. Mij lijkt het dat het gewoon is overgenomen door de digitale variant van strategie spelletjes.

Maar het was geen werkwoord, het was gewoon Cheese wat zoveel betekende als goedkoop willen winnen met een cheap tactic. Bij de meeste table top games zijn de imbalances vrij goed bekent, je speelt zo'n spel ook niet om te winnen maar om de epic battle, dan moet je cheese vermijden. Cheesers waren ook redelijk unpopulair zoals je je voor kan stellen.

Dus ik denk dat het wat meer aan jou ligt, in veel andere ook RTS games kom je het nooit tegen als je niet echt hard op de ladder/ranked speelt.

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de southpark betekenis van Cheesen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 10-05-2010 16:02 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
de eerste x schrok ik behoorlijk van zon actie, de 2x weet je gelukkig beter en kan je als hij al een cannon hebt beter ingraven ipv je troepen een snelle dood insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De term cheese wordt nu gewoon overdreven vaak gebruikt. Ik kende het eigenlijk ook niet voordat ik SC2 begonnen terwijl ik toch wel wat RTS ervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ik ben ook geen fan van de photon cannon rush en ik kan er met m'n hoofd niet bij dat sommige mensen het leuk vinden om het spel op die manier te spelen. Maar ik besef me ook wel dat mensen alles zullen doen om te winnen dus ja, ga me er verder niet over opwinden als ik hem een keer niet kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bomin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:11:
Ik ben ook geen fan van de photon cannon rush en ik kan er met m'n hoofd niet bij dat sommige mensen het leuk vinden om het spel op die manier te spelen. Maar ik besef me ook wel dat mensen alles zullen doen om te winnen dus ja, ga me er verder niet over opwinden als ik hem een keer niet kan stoppen.
Dus jij verklaart dat een lagere manier van spelen? Dat is net zo triest als wat hun doen ^^.

Tis nie lastig te stoppen je wordt er mischien 1 keer door overvallen en daarna is het gratis win dank u wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
photo canon rush lol...

als je gaat ermee pushen ok..
in de ouwe tijden deed ik weleens sunken colony push :P dat is echt retarded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Het is maar net wat je voorop stelt; winnen of fun. Voor mij is het eerst fun en daarna winnen, iemand die alleen maar photon cannon rushes doet gaat duidelijk voor het winnen en niet voor de fun. Dat is er namelijk na 3 keer wel af.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:58:
de eerste x schrok ik behoorlijk van zon actie, de 2x weet je gelukkig beter en kan je als hij al een cannon hebt beter ingraven ipv je troepen een snelle dood insturen.
wrong, het beste kan je met je probes de pylon van de tegenpartij aanvallen.

mocht het toch zover komen dat hij een cannon up krijgt, maak allemaal pylons, waar een pyloin staat kan de andere protoss niet bouwen (i heard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:36:
[...]

wrong, het beste kan je met je probes de pylon van de tegenpartij aanvallen.

mocht het toch zover komen dat hij een cannon up krijgt, maak allemaal pylons, waar een pyloin staat kan de andere protoss niet bouwen (i heard)
daarom zeg ik ook, als hij al een cannon heeft staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Postius schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:21:
[...]

Dus jij verklaart dat een lagere manier van spelen? Dat is net zo triest als wat hun doen ^^.

Tis nie lastig te stoppen je wordt er mischien 1 keer door overvallen en daarna is het gratis win dank u wel.
Nee, ik zeg alleen dat ik me niet kan indenken dat het een leuke manier van spelen is (zoals MrFl0ppY ook al een beetje zegt, ietwat pure all-in for the win), ik heb niets gezegd over "lager". Hoe iedereen speelt dat moet hij zelf weten, ik hecht er verder geen waardeoordeel aan, ik zeg alleen dat ik er niet gelukkig van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
[...]

Ik zie nergens waar hij dat verklaart. oordeel niet zo snel over elkaar bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
tsja, als je kan winnen met een cannon rush, ligt dat dan aan jou of aan de tegenstander? :P en stiekem is dat gewoon leuk om te doen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door daanteb op 10-05-2010 17:10 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pylons aanvallen werkt toch niet? Tegen de tijd dat je de pylon dood hebt zijn er 2 of meer photon cannons klaar en warpt er een tweede pylon in.

Geen idee hoe je het precies moet stoppen in SC2. Zag ooit een top foreigner gecannon rushed worden. Hij reageerde precies zoals je zou doen in SC BW maar dat was niet genoeg. Dat was ook net na die photon cannon buff patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je praat nu net als die gasten die exploiten recht lullen op Xbox Live. Het kan, dus waarom de kans laten liggen?

Ik speel voor plezier. Heb zo vaak kansen laten liggen voor een langere match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:24:
Pylons aanvallen werkt toch niet? Tegen de tijd dat je de pylon dood hebt zijn er 2 of meer photon cannons klaar en warpt er een tweede pylon in.
je valt aan voordat de pylon klaar is, dan heeft hij nog helemaal geen cannon ;)

kil zijn probe ook meteen, dan kan hij niets bijbouwen

en als je dat hebt gedaan kan je altijd nog je ramp blocken met 2 probes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een Protoss speler, ik had vandaag ook een vijand die een cannon rush deed.

Gelukkig had ik al vroeg in de game (ongemerkt) een pylon in zijn basis gezet. Ik transformeer m'n Gateway in een Warpgate en maak een paar Zealots: ik kon zo zijn basis inwandelen omdat hij nog geen units had. Probes slashen: WIN!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
apNia schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:31:
[...]

Je praat nu net als die gasten die exploiten recht lullen op Xbox Live. Het kan, dus waarom de kans laten liggen?

Ik speel voor plezier. Heb zo vaak kansen laten liggen voor een langere match.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een ffa gespeeld. Met alleen maar marines en een verdwaalde siege tank.
Gold expansions, stalkers voidrays en cannons, carriers, Broodlords. Alles was voer voor mijn marines. Lost units 380 (ik zou niet graag een soldaat zijn in een leger dat ik aanvoer)
http://www.mediafire.com/...those%20marines.SC2Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45
Net een fantastisch potje gedaan, ik probeerde ene zergling rush omdat de map en de tegenstander (ZP) me daarvoor uitnodigde, terwijl ik bezig ga stuur ik men overlords op posities in de map.
een van men overlords komt ineens een cannon tegen, recht in onze basis (die map waarbij je met zen 2-en op een gedeelte zit) dus ik d8 shit.
ik val aan met men zerglings omdat ik nog wel langs de cannons kon lopen, ik kom een paar zerglings tegen maar meer niet ik kill de mineral line van de toss player en maak meer zerglings.
uiteindelijk val ik aan het killde ik de zerglings van de zerg speler en zijn mineral line, tot gevolg dat hij leavde en zijn medespeler ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potje free for all, ik had 200/200 vol met:
70 probes
1 mothership
de rest carriers :P

de vijand had 200/200 met:
de helft corruptors, en de helft hydraliks

aan het einde was mn mothership nog niet eens dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:12:
potje free for all, ik had 200/200 vol met:
70 probes
1 mothership
de rest carriers :P

de vijand had 200/200 met:
de helft corruptors, en de helft hydraliks

aan het einde was mn mothership nog niet eens dood...
dat faalt van de tegenstander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je echt dat dit:

http://tweakers.net/ext/f/P6glv1WvyZguUvWU7LuNKAux/full.jpg

20 carriers (3/3/3 upgrades) plus een mothership kan verslaan?
nee, hij kilde slechts 1 verdwaalde carrier 8)

maargoed, genoeg geluld over de meeste expensive unit van protoss :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onder het motto: oh my overlordoverseer

132 overseers die allemeaal 4 changelings spawnen die allemaal in een zealot veranderen _/-\o_
check ook de vlekken op de map :P

http://tweakers.net/ext/f/9MWnjrjixk9o74BSLin6Npdk/full.jpg

ik alt-tabte en toen crashte het game :/ ondanks de redelijke FPS

[ Voor 46% gewijzigd door PromoX op 12-05-2010 00:09 . Reden: linkjes gemaakt van veel te grote afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Laatst online: 05-02 23:53
hahaha da's sick... ja stabiliteit is af en toe 'n probleem, crashte net ook uit n 2v2 net toen t lekker ging >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook inderdaad last van stabiliteits issues... volgens de dokter moet ik praten over m'n problemen.

Maar Starcraft 2 crasht trouwens ook wel eens. Gisteren hing ie ook steeds zo'n 10 secs, en dan liep ie voor 5 secs. Bloedje irritant. Herstarten en er was niks meer aan de hand. Hoop dat dat soort dingen als ie gold gaat toch wel opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekend dat icoontje bij je naam/ranking trouwens in de ladder (die uitroepteken en "--")?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 13:58

Kwastie

Awesomeness

Blijf Starcraft 2 echt een heerlijke game vinden :) Inmiddels zo'n 50 matches gespeeld. In het begin was ik nogal noobisch. (lees: heb lang geleden sc1 gespeeld en het duurde een tijdje voordat ik weer in de game kwam). Door die reden ben ik in de copper league uitgekomen.

Wat ik me nu afvraag is: Wanneer ga/kun je naar een hogere league? Van de laatste 10 matches heb ik er 8 gewonnen. (ratio is nu 22-20)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Kwastie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:44:
Blijf Starcraft 2 echt een heerlijke game vinden :) Inmiddels zo'n 50 matches gespeeld. In het begin was ik nogal noobisch. (lees: heb lang geleden sc1 gespeeld en het duurde een tijdje voordat ik weer in de game kwam). Door die reden ben ik in de copper league uitgekomen.

Wat ik me nu afvraag is: Wanneer ga/kun je naar een hogere league? Van de laatste 10 matches heb ik er 8 gewonnen. (ratio is nu 22-20)
als je van spelers uit een hoger league wint (tenminste dat hoorde ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Kwastie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:44:
Niemand weet dat precies en dat zullen we ook nooit te weten komen. Iemand op Teamliquid postte een tijdje terug wel een interessante theorie. Stel dat je in silver zit, dan moet je je matches tegen gold / platinum consistent blijven winnen met b.v. 50%. Je matches tegen andere silver spelers echter moet je consistent blijven winnen met b.v. 75%. Op die manier ziet het systeem dat je het goed zou doen in gold en wordt het tijd te promoveren.

Het is natuurlijk theorycrafting maar het is imo wel aanneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Wordt ik net uitgemaakt voor noob rusher :s.

P vs P; ik scout hem en zie dat hij geen zealots bouwt en gelijk robotics gaat. In reactie spam ik 2 gateways en ga ik zealots pompen en hem daar vervolgens mee pwnen. Krijg ik naar mn hoofd geslingerd dat ik een noob rusher ben...

Hij zet zelfs 2 assimilators op mn gas zodat ik moet volharden in mn zealots spammen... Wat sommige mensen denken zeg :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18
Pandemic schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:19:

P vs P; ik scout hem en zie dat hij geen zealots bouwt en gelijk robotics gaat. In reactie spam ik 2 gateways en ga ik zealots pompen en hem daar vervolgens mee pwnen. Krijg ik naar mn hoofd geslingerd dat ik een noob rusher ben...

Hij zet zelfs 2 assimilators op mn gas zodat ik moet volharden in mn zealots spammen... Wat sommige mensen denken zeg :P .
toch wel raar dat hij het vreemd vind dat jij met zealots aankomt. :F Of had hij liever een probe rush gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Pandemic schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:19:

Lijkt mijn eerste game wel, ging nagenoeg hetzelfde. Zag dat hij door ging techen naar Robotics en zijn ene Gateway niks aan het doen was. Nou dan kom ik toch gezellig langs?
Oh je begon ook maar een Zealot te bouwen zodra ik met vier stuks binnen kom lopen, tsja... Ik ga echt niet weer terug naar huis als ik inmiddels in jouw basis aan het spelen ben :w
En vervolgens werd ik ook voor "noob" uitgemaakt. :X

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor velen al duidelijk, maar voor mij nog niet (en vast voor anderen ook niet); SC2 Ladder Explained. Toch fijn om te weten hoe het nou precies werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben gewoon een hidden rank. Zal wel een geavenceerd soort Elo zijn. Net zoiets als Glicko of trueskill of Whole-History Rating. Ze hadden een PhD gast ingehuurd om een rating systeem te bedenken.

Niemand weet wat hun rating is en hoe het werkt want Blizzard houd dit zeer geheim. Een goed systeem werkt beter als niemand weet hoe het werkt, vinden ze.

Enige wat je van je rating weet is precies wanneer je in een (nieuwe) league geplaatst wordt. Dan valt je rating dus in 1 van de 5 categorieen. Daarna speel je en veranderd je rating maar je hebt geen idee hoe precies. Als je in silver zit en je speelt 3 keer tegen gold dan kan het zijn dat je hidden rating vergelijkbaar is met het gemiddelde in gold. Maar het kan ook zijn dat je gewoon gemiddeld silver bent en je tegenstanders toevallig gold leaguers zijn met een hidden rating zoals een silver speler.

Divisions en je rank daarin zijn betekenisloos. Ze hebben gewoon een systeem bedacht waar je jezelf omhoog kunt spelen zonder dat dat de AMM slechter maakt. Ik denk wel dat je ratings binnen divisions met elkaar kunt vergelijken als beide spelers 0 bonus points meer hebben.

Wat Blizzard er over zegt is niets of open deuren. Bijvoorbeeld die uitleg van die bonus pool. Wat is hun idee er achter? Ze zeggen alleen maar dat er een bonus pool is en als je wint dat je daar bonus punten uit krijgt. Joh!
Lijkt bedoelt te zijn om de divisions zo te maken zodat je met een paar potjes per week hoog gerankt wordt. Als je heel weinig speelt kom je lager te staan dan je zou moeten en als je echt mass gamed heb je geen extra voordeel. Maar ja, divisions zijn al enkel voor show dus wat maakt het uit? Dus ja, de inactiven komen zo onder aan in de division. Maar waar komen die punten vandaan? Elke division heeft een andere hoeveelheid bonus points. Is het aantal punten in elke division altijd 1000 * het aantal spelers? En als er verloren wordt krijgt de winnaar dan minder extra punten dan de verliezer verliest? En dat verschil komt dan in de bonus pool die over alle spelers verdeeld wordt?

Als ik verlies gaan er bij mij altijd maar 4 of 6 punten af. En als ik win krijg ik er soms wel 36 punten erbij.

Trouwens, andere mensen met een 4:3 monitor. Ik speel nu 1680*1050. Dat lijkt veel beter dan 1600*1200. In replays kan ik de supply maximum niet lezen. Maar in game wel. De zijkanten van de interface hoef ik niet te zien. Ik mis aan de zijkanten 40 pixels want mijn monitor kan dacht ik niet meer dan 1600*1200. Maar dan zie je nog steeds een stuk meer dan met 1600*1200.

Geen idee waarom je geen 1600x900 kunt kiezen. En 1680*1050 lijkt me beter dan 1440*900.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:36:
Wat betekend dat icoontje bij je naam/ranking trouwens in de ladder (die uitroepteken en "--")?
Effe je muis erop houden en je ziet t. Uitroepteken is nieuw in de league, -- is dezelfde plaats ten opzichte van vorige week, ^ is gestegen en ^ de andere kant op is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Awsome , na van het weekend dik ingemaakt te zijn geweest heb ik gisteravond ook weer 10 potjes gespeeld.
9 wins - 1 lose :D (zit nog wel in copper). op rank 17. Maar ik denk als ik eenmaal wat hoger kom dat het weer 9 lose wordt en 1 winst :P Ik heb het nu een beetje onder de knie gekregen hoe het best je basis te beginnen en toch al wat verdediging te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Laatst online: 16-05-2023
Diversity schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:49:
Awsome , na van het weekend dik ingemaakt te zijn geweest heb ik gisteravond ook weer 10 potjes gespeeld.
9 wins - 1 lose :D (zit nog wel in copper). op rank 17. Maar ik denk als ik eenmaal wat hoger kom dat het weer 9 lose wordt en 1 winst :P Ik heb het nu een beetje onder de knie gekregen hoe het best je basis te beginnen en toch al wat verdediging te hebben staan.
Je leert veel van verliezen. Vooral van de playback. Ik speel eigenlijk al mijn verliespotjes nog eens na om te kijken waar het fout is gegaan.

Tegenwoordig heb ik de zealot/voidray rush aardig onder controle met de zerg 1vs1 builds. Enige grote probleem zijn de terrans met een vroege marauder push. Daar heb ik nog geen echt antwoord op. Op het moment dat de terran met 8 marauders aan kan komen heb ik als zerg nog maar net een hive af. Dus ik kan het enkel met zerg/speedlings en roaches bestrijden. Geen van beide echt goed tegen marauders. Volgens blizzard zou speedlings moeten werken maar ik heb daar nog niet zo gek veel positieve ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig heb ik de zealot/voidray rush aardig onder controle met de zerg 1vs1 builds
Hoe constateer je dat het om een voidray rush gaat en wat is jouw reactie daarop dan? Een zealot rush kan ik ook wel aardig stoppen, dat zie je snel genoeg met scouten en hij chronoboost zn 2 a 3 gateways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:01:
[...]
Hoe constateer je dat het om een voidray rush gaat en wat is jouw reactie daarop dan? Een zealot rush kan ik ook wel aardig stoppen, dat zie je snel genoeg met scouten en hij chronoboost zn 2 a 3 gateways.
goed scouten :)

meestal merk je het ook wel aan het feit dat hij maar 1 of 2 zealots heeft staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verderf op 11-05-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitzelhof
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 09:52
Tweakers,

Sinds een week neem ik ook deel aan deze beta, dit is de eerste starcraft die ik speel.
Mede daardoor word ik ook veel matches in de pan gehakt :P
Nou zie ik wel altijd dat men scout, waar ik zeker het nut van in zie. Zelf doe ik dit echter vrij weinig, omdat ik wel kan kijken wat m'n tegenstander aan het doen is. Alleen heb ik dan nog geen flauw idee wat het resultaat zal zijn van mijn tegenstander zijn tech choices.

Heeft iemand hier toevallig een tabel/flowchart over de mogelijkheden mbt tech choices? Bijv: Race1>Gebouw 3>Gebouw 4 = grote kans op unit x ?

Of is de enige kans hierop trial & error?
Kan zelf zo niks vinden, zit ook op het werk met een blacklist >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Hier een Terran tech tree met units, op dezelfde site staan ook de andere trees. Even googlen had ook geholpen maar ben vandaag vriendelijk ;)
kdijkstra schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Volgens blizzard zou speedlings moeten werken maar ik heb daar nog niet zo gek veel positieve ervaringen mee.
Ja, maar dan heb je er ERG veel nodig en moet je hem proberen te flanken.

[ Voor 43% gewijzigd door Tassadar32 op 11-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Nou, ik ben nog een rasechte noob. Ik merk dat ik teveel balanceer, dus zowel techen als snel units bouwen, maar dan doe je geen van beide goed.
Zou een fatsoenlijke tactiek zijn om bijv. bij Protoss enkele Phase Cannons neer te zetten en dan vooral te focussen op tech? Bijvoorbeeld zo snel mogelijk Carriers maken?

Of zou ik beter echt gewoon focussen op het maken van units en dan later enige upgrades doorvoeren?
Dus 2 gateways om Zealots voor ground en Immortals voor air te maken, en daarna een cybernetics core voor upgrades?

*edit
en hoe zit het eigenlijk met de Terran attachments? Je hebt zo'n Tech center, en die Reactor waardoor je 2 units tegelijk produceert, maar moet je dan, als je er eentje gekozen hebt, een andere Barracks bijbouwen zodat je de andere attachment ook kan kiezen?

[ Voor 20% gewijzigd door HotFix op 11-05-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitzelhof
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 09:52
Tassadar32 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:59:
Hier een Terran tech tree met units, op dezelfde site staan ook de andere trees. Even googlen had ook geholpen maar ben vandaag vriendelijk ;)

[...]
Hehe, dankje.. Gaan we straks even bekijken, kan hier overigens niet googlen. Mijn werkgever vind dat niet genoeg gerelateerd aan de werkzaamheden binnen deze organisatie.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
HotFix schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:07:
Nou, ik ben nog een rasechte noob. Ik merk dat ik teveel balanceer, dus zowel techen als snel units bouwen, maar dan doe je geen van beide goed.
Zou een fatsoenlijke tactiek zijn om bijv. bij Protoss enkele Phase Cannons neer te zetten en dan vooral te focussen op tech? Bijvoorbeeld zo snel mogelijk Carriers maken?

Of zou ik beter echt gewoon focussen op het maken van units en dan later enige upgrades doorvoeren?
Dus 2 gateways om Zealots voor ground en Immortals voor air te maken, en daarna een cybernetics core voor upgrades?
Immortals kunnen alleen grond units aanvallen :P

maar je moet zorgen dat je goed scout, als je ziet dat je enemy aan het techen is moet het voor jou ook veilig zijn. je kan dan natuurlijk ook kiezen om snel een leger te maken omdat hij aan het techen is. en snel techen naar carriers is lastig omdat je zoveel gebouwen ervoor nodig hebt. dan heb je met wat mazzel misschien 1-2 carriers als hij aanvalt. daar krijg je een fatsoenlijk leger niet mee dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Schnitzelhof schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Hehe, dankje.. Gaan we straks even bekijken, kan hier overigens niet googlen. Mijn werkgever vind dat niet genoeg gerelateerd aan de werkzaamheden binnen deze organisatie.. :?
Ben ik benieuwd waar jij werkt. Gelukkig zit ik bij een ICT bedrijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Qua protoss vraag ik mij af hoeveel nut de phoenix heeft, je zou toch zeggen dat het een air suppiority fighter is, maar wanneer ik 5 phoenixes tegenover 5 voidrays zet, dan heb ik het idee dat de void rays altijd winnen. gebruik ze nu soms als cannon fodder voor turrents omdat ze relatief goedkoop zijn :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie

*edit
en hoe zit het eigenlijk met de Terran attachments? Je hebt zo'n Tech center, en die Reactor waardoor je 2 units tegelijk produceert, maar moet je dan, als je er eentje gekozen hebt, een andere Barracks bijbouwen zodat je de andere attachment ook kan kiezen?
Als je een Barrack bouwt met een reactor, dan kun je alleen maar Marines met dubbele snelheid pompen, dus 2 per keer ipv 1 (en geen andere...of ik heb iets over het hoofd gezien). Je moet een andere barrack bouwen met een tech center om ook de andere units te unlocken (marauder & reaper, ghost komt pas na Ghost Academy). Hetzelfde werkt ook voor de vliegtuigen en voertuigen.

edit:
Sorry Jay dat ik gisteren zo hard dropte, ik werd weggeroepen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joarie op 11-05-2010 10:42 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:01:
Goed scouten idd. Af en toe de ramp oprennen en kijken hoeveel units hij dar heeft staan. Verder kun je als zerg prima met je overlord boven zijn basis hangen totdat hij een stalker of sentry bouwt. Het is op zich niet zo erg om je overlord kwijt te raken mits je bruikbare scout informatie krijgt. Je zal als zerg sowieso af en toe een overlord moeten opofferen.

Je moet even een tijd overbruggen totdat je hydra's kan bouwen. Dan heb je een goede counter tegen voidrays.
Mocht de protoss sneller zijn met de voidrays dan jij met hydra's dan kun je altijd verdedigen met 2 queens tegen voidrays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Want als je tegenstander ziet dat je een forge hebt en cannons in je basis bouwt dan weet je tegenstander dat jij hem niet aan kunt vallen als hij expand. Dus hij expand terwijl jij teched. En dan terwel hij twee keer jouw economie heeft vraagt hij zich af wat jij aan het doen bent en scanned/overseered je basis en ziet carriers en bouwt dan 2x zoveel resources aan corrupters/vikings/warp rays en wint makkelijk.
Nee. Want als je tegenstander cannons maakt en zonder units te maken snel naar carrers teched wint hij makkelijk. (trouwens klopt je tech tree niet)

Enige manier om in TvP void rays te verdedigen is hem te doden voordat hij void rays heeft of vikings te maken. Hard counter is er niet omdat void rays zoveel sterker zijn dan andere protoss units en flexibel zijn.

Probleem is dat je niet blind vikings kunt maken. Je kunt vroeg aan proberen te vallen met een tank en marines. Als hij maar 1 gateway heeft moet je dat gelijk kunnen winnen. Als hij wel kan verdedigen weet je dat hij niet 1 gate warp ray doet.
Terran kan altijd scannen en heeft ook nog reapers.

Marines werken alleen offensief tegen void rays. Ze kunnen niet verdedigen vanwege het terrein.

Void ray builds zijn nu zo populair dat het altijd nut heeft om 1 viking te maken. Je kunt daarmee vaak z'n tech scouten want hij heft z'n stalkers niet midden in z'n basis. In de tussentijd heb je je reactor core klaar en kun je of nog meer vikings or medicavs maken. Met micro kun je 1 void ray aan met 1 viking. Alleen is het moeilijk te microen vanwege de latency en unit acceleration die SC2 heeft en omdat er maar 1 range verschil is.

Je kunt ook early pressure doen met marauders. Maar het voordeel van marines is dat als je na het verliezen van de tank toch de P dood aan het maken is en een void ray popt je hem met marines wel dood kunt maken. De void ray kan z'n attack niet chargen op jouw gebouwen en als het terreinvoordeel probeert te pakken dood je gewoon een ander deel van z'n basis. Probes of gateway of stargate pylon.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schnitzelhof schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:09:
[...]

What the...
kdijkstra schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:55:
[...]

Goed scouten idd. Af en toe de ramp oprennen en kijken hoeveel units hij dar heeft staan. Verder kun je als zerg prima met je overlord boven zijn basis hangen totdat hij een stalker of sentry bouwt. Het is op zich niet zo erg om je overlord kwijt te raken mits je bruikbare scout informatie krijgt. Je zal als zerg sowieso af en toe een overlord moeten opofferen.

Je moet even een tijd overbruggen totdat je hydra's kan bouwen. Dan heb je een goede counter tegen voidrays.
Mocht de protoss sneller zijn met de voidrays dan jij met hydra's dan kun je altijd verdedigen met 2 queens tegen voidrays.
Sommige zerg spelers (in de HDH invitational) zag ik tot wel 4 queens maken met 1 FE om zich tegen een void ray rush te beschermen.. 2 void rays winnen ook van 2 queens dacht ik.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Heheheh
@daanteb
Dat moet een Stalker zijn, maar nu ik erover nadenk zijn die niet ontzettend sterk :X

@Joarie
Dus inderdaad wat ik dacht.

@Glaucus
Met expanden neem ik aan dat je bedoeld dat hij dan ervoor zorgt dat zijn economie groeit?
Ja dan zal dat inderdaad wel gebeuren...

Wat is dan een andere tactiek? Ik ben zelf altijd fan geweest van Protoss, dus bijvoorbeeld bij hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
HotFix schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:03:
Wat is dan een andere tactiek? Ik ben zelf altijd fan geweest van Protoss, dus bijvoorbeeld bij hun?
wat ik meestal als protoss doe is

9pylon
13gate
13pylon
15gate

dan chronoboost 4 zealots maken en vanuit daar verder kijken :)
choke goed dichtbouwen werkt vaak ook erg goed, 1 vakje overhouden tussen gebouwen, een zealot op hold er tussen en geen zergling rush die er door komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 06:51:
Ze hebben gewoon een hidden rank. Zal wel een geavenceerd soort Elo zijn. Net zoiets als Glicko of trueskill of Whole-History Rating. Ze hadden een PhD gast ingehuurd om een rating systeem te bedenken.
--knip--
En jouw positie binnen je division, bepaalt die of je copper/bronze/silver/gold/platinum bent? Of is division 44 gold een hele andere division als division 44 platinum?
Gohan-san schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:32:
Qua protoss vraag ik mij af hoeveel nut de phoenix heeft, je zou toch zeggen dat het een air suppiority fighter is, maar wanneer ik 5 phoenixes tegenover 5 voidrays zet, dan heb ik het idee dat de void rays altijd winnen. gebruik ze nu soms als cannon fodder voor turrents omdat ze relatief goedkoop zijn :)
ze zijn goedkoper, dus je zet meer tegenover void rays.. bovendien kan je sinds de laatste patch met Phoenix vliegend schieten, dat geeft het ook een goeie edge op heel veel units. hij werd bijna nooit gebruikt, en dat heeft Blizzard wel doorgehad, en heeft ze zodoende wat interessanter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:07:
[...]

wat ik meestal als protoss doe is

9pylon
13gate
13pylon
15gate

dan chronoboost 4 zealots maken en vanuit daar verder kijken :)
choke goed dichtbouwen werkt vaak ook erg goed, 1 vakje overhouden tussen gebouwen, een zealot op hold er tussen en geen zergling rush die er door komt :P
13pylon kan later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met expanden bedoel ik dat hij een tweede nexus/hatchery/command center bouwt. Dat doe je dan bij je natural expansion die op bijna alle mappen net bij de uitgang van je basis is. En zerg kan dan ook nog eens puur drones maken, wat belangrijk is voor zerg. En ja dan mine je met 2x de werkers op 2x de mineral patches.

Punt is dat je van tevoren niet weet welke strategie je moet spelen. Je gaat of voor een cheese build die sterk is tegen de meeste dingen die je tegenstander kan doen. Void ray rush is vaak sterk onafhankelijk van wat je tegenstander doet. Vooral in de praktijk op lagere niveaus.

Je hebt in je hoofd alle mogelijke strategieen van je tegenstander. Je speelt tegen al deze strategieen totdat je ze weg kan strepen omdat je informatie hebt die deze uit sluit. Je kunt wel leuk een build spelen waarvan je weet dat deze verliest tegen een void ray rush. Maar als je niet weet dat je tegenstander dat niet doet verlies je in veel gevallen. En als je weet dat je tegenstander geen void rays bouwt heeft het ook geen nut meer dit te counteren.

Probleem is dat niemand nog precies weet hoe te spelen. Dus vaak blijf je bij flexibele builds. Vraag is vaak wie expand er eerst. En als er dan iemand expand is de vraag of het voor de andere speler nog mogelijk is om dat gelijk aan te vallen en te winnen. Als je denkt dat je kunt winnen en je wint, dan win je. Maar als je aan valt en je wint niet dan verlies je. Als je niet aanvalt moet je je achterstand erkennen en langzamer expanden en hope dat je later op een ander vlak deze voorsprong weer terug kunt pakken.

Verder zijn unit counters erg belangrijk. Je kunt wel puur zealots of zerglings gaan. Maar als je zerg teganstander dan banelings heeft dan heb je geen kans. Idem als je puur marines hebt en je tegenstander een hele zooi colossus heeft.

Het is een beetje vragen hoe je in poker op de river moet betten zonder te vertellen welke hand je zelf hebt en zonder te vertellen wat er eerder in de hand al gebet of gecalled is Of vragen wat de beste eerste 10 zetten in schaken zijn zonder te vertellen wat welke keer de zet van je tegenstander is. In schaken is in de ene opening op zet 8 de koningin naar een bepaald hokje spelen de beste zet. Maar in een andere opening verlies je met dezelfde zet je koningin voor helemaal niets.

Idem in RTS.

Beste voor P om blind te spelen is denk ik 1 of 2 gateway into robo bay. En dan 3 gateways en een robo bay. En dan of expanden of allin met 4 gateways en 1 robo. Als je expand denk ik een tweede robo bay toevoegen. Populair is om allin te spelen met 4 gate en 1 robo bay. Als je dan een offensive pylon gebruikt kun je je eenheden vlak bij de tegenstander in-warpen.
Misschien is immortals met high templar/psi storm op termijn beter dan colossi met psi storm. De laatste hebben natuurlijk minder synergie. Maar normaal ga je dus 1 gate core 2 gate robo. Maar er zijn allerlei builds die je tegenstander kan doen waar je heel specifiek op moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Haha net een 2v2 game gespeeld, Protoss + Zerg vs Terran + Protoss.
Helaas geven ze zo snel op, echt jammer. Met twee mensen spelen is eigenlijk best geinig :D
Simpelweg het echte tussenstuk (dus praktisch de enige ingang voor de twee bases) helemaal dichtgebouwd met Cannons, daar ook alle units centreren. Daarna was het zelfs nog mogelijk een expansion base te maken, dus ontzettend veel minerals en Vespene.

Needless to say, het was leuk tot een van de vijanden vertrok. Daarna dus ook de andere, terwijl die kerel bijna evenveel resources had als mijn teammate en mij gecombineerd, maar whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie trouwens niemand meer een Protoss Mothership bouwen in SC2, waarom is dat eigenlijk? Ik doe het zelf ook nooit, maar meer omdat ik er niet bekend mee ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:13:
En jouw positie binnen je division, bepaalt die of je copper/bronze/silver/gold/platinum bent? Of is division 44 gold een hele andere division als division 44 platinum?
Ja. In division 1 platinum zitten gewoon de eerste 100 lui die platinum haalde na een reset. Plus en min de degradanten natuurlijk.
apNia schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:33:
Ik zie trouwens niemand meer een Protoss Mothership bouwen in SC2, waarom is dat eigenlijk? Ik doe het zelf ook nooit, maar meer omdat ik er niet bekend mee ben...
Die is bewust onbruikbaar gemaakt omdat ze hem wel in multiplayer willen laten maar hem bruikbaar maken is zowel niet leuk als moeilijk te balancen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
klopt, maar die gebruik ik vaak in het begin om mn choke dicht te gooien ivm cheeses en zergling rushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 17:37
Ik gebruik hem echt nog wel, dan laat je bijvoorbeeld 3 void rays eruit komen denkt hij, aah kippetje, terwijl de andere 3 niet ziet en die 4 carriers, ondertussen val jij ook wat aan met zealots en dan gebruik je je moederschip om een [dingens, zwart gat] te maken en dan kun jij effe vrolijk doorlopen, mits je er zelf niet invalt en tegen de tijd dat jij al zijn pylons kapot hebt gemaakt, krijg hij geen nieuwe troepen meer binnen en is het dus een kwestie van eerst die units kapot maken dan de nexus/hoofdkwartier kapot te maken en meestal heeft die dan al opgegeven.. zoniet ga je gewoon lekker door.
Wel erg handig dat starcraft zelf aangeeft of hij nog een base heeft, dit zou op professioneel niveau er eigenlijk uit moeten, als hij niet weet dat ik nog 2 nexus heb dan had ik wellicht nog een keer kunnen winnen, maargoed het is nog een bêta...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

alaintje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:54:
Wel erg handig dat starcraft zelf aangeeft of hij nog een base heeft, dit zou op professioneel niveau er eigenlijk uit moeten, als hij niet weet dat ik nog 2 nexus heb dan had ik wellicht nog een keer kunnen winnen, maargoed het is nog een bêta...
Je hebt tegenwoordig 25 seconden de tijd om te herbouwen, daarna worden al je units en gebouwen pas zichtbaar. Om te voorkomen dat je lange tijd opzoek moet naar die ene verstopte unit ofzo.

In pro games maakt het niet uit, ik heb nog nooit een pro game gezien waarbij ze zo lang door gaan. Daar is het altijd al "gg" wanneer de ene zijn gehele leger kwijt is; en logisch ook, het is dan vrijwel onmogelijk nog te winnen op zo'n niveau.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verderf schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:52:
[...]

klopt, maar die gebruik ik vaak in het begin om mn choke dicht te gooien ivm cheeses en zergling rushes.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik met protoss speelde. Maar 2gateways en 1 zealot op hold houd de boel aardig dicht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:09:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met protoss speelde. Maar 2gateways en 1 zealot op hold houd de boel aardig dicht volgens mij.
true, maar als je voor een zealot rush wil gaan zal je die pylon vrij snel nodig hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met twee gateways houd je je basis nog redelijk dicht voor een baneling rush... Maar een pylon is zo kapot :P

Vooral tegen terran is het leuk om een baneling rush te doen >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Joarie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:40:
[...]

Als je een Barrack bouwt met een reactor, dan kun je alleen maar Marines met dubbele snelheid pompen, dus 2 per keer ipv 1 (en geen andere...of ik heb iets over het hoofd gezien). Je moet een andere barrack bouwen met een tech center om ook de andere units te unlocken (marauder & reaper, ghost komt pas na Ghost Academy). Hetzelfde werkt ook voor de vliegtuigen en voertuigen.

edit:
Sorry Jay dat ik gisteren zo hard dropte, ik werd weggeroepen :P
Het is dus of de basiseenheid snel bouwen, of de geavanceerde units op normaal tempo. Niet erg dat je gister wegviel, heb nog potje P gedaan.
Is leuk, maar naar mijn gevoel de kosten net niet waard. Cloack is leuk ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:24:
[blaat]
Probleem is dat niemand nog precies weet hoe te spelen.
Dus of een general build, of all-out een kant op gaan. Als je team speelt kan je elkaar ook aanvullen waardoor bijvoorbeeld een speedling rush mogelijk is terwijl je teammate gaat techen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Tassadar32 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Dus of een general build, of all-out een kant op gaan. Als je team speelt kan je elkaar ook aanvullen waardoor bijvoorbeeld een speedling rush mogelijk is terwijl je teammate gaat techen.
Of die tactiek faalt jammerlijk ;)
Vanavond maar eens onze co-op een beetje bijschaven? :)
Ditmaal idd eerst ook wat vikings paraat hebben tegen die voids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Is alleen leuk bij end-game en als je resources overhoudt. Maar om eerlijk te zijn heb ik maar 1 keer echt heel bruikbaar in kunnen zetten en dat was eerst vortex en toen die uitgewerkt was een x aantal psi storms over de units heen. Dat is echt heel sterk.

Verder is het soms wel fijn om Vortex te casten als een deel van zijn leger bijvoorbeeld nog moet aankomen, die kun je dan even "deactiveren" en eerst de ene helft afknallen en vervolgens de rest.

Maarja hoe vaak kom je nu endgame en heb je nog eens resources over...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
zijn hier nog protoss spelers die templars gebruiken? dark templars vind ik eigenlijk niet zo heel interessant omdat dat zo lang duurt, gebruik die maar heel af en toe. (alhoewel in die HDH match van liquidnazgul er wel erg mooi gebruik van gemaakt werd)

laatst wel een match gespeeld tegen zerg waar ik voor high templars ging, had vrij vroeg mn expansion up om voor genoeg gas te zorgen. hij ging voor zerglings + infestors dus high templars paste perfect. alleen durfde mn basis niet uit omdat ik bang was dat de zerglings langs mn leger zouden rennen. toen maar voor voidrays gegaan maar die werden hele tijd gemindcontrolled :D uiteindelijk wel gewonnen door nog meer voidrays.

feedback eigenlijk niet gebruikt, vond ik later wel jammer want das erg goed tegen die infestors. heb het nog niet tegen terran geprobeerd, hoopte dat dat zou werken tegen mmm+ghosts. maar lijkt me onmogelijke opgave om die ghosts uit een leger te pikken als het een beetje bij elkaar gepakt staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
daanteb schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:28:
zijn hier nog protoss spelers die templars gebruiken? dark templars vind ik eigenlijk niet zo heel interessant omdat dat zo lang duurt, gebruik die maar heel af en toe. (alhoewel in die HDH match van liquidnazgul er wel erg mooi gebruik van gemaakt werd)

laatst wel een match gespeeld tegen zerg waar ik voor high templars ging, had vrij vroeg mn expansion up om voor genoeg gas te zorgen. hij ging voor zerglings + infestors dus high templars paste perfect. alleen durfde mn basis niet uit omdat ik bang was dat de zerglings langs mn leger zouden rennen. toen maar voor voidrays gegaan maar die werden hele tijd gemindcontrolled :D uiteindelijk wel gewonnen door nog meer voidrays.

feedback eigenlijk niet gebruikt, vond ik later wel jammer want das erg goed tegen die infestors. heb het nog niet tegen terran geprobeerd, hoopte dat dat zou werken tegen mmm+ghosts. maar lijkt me onmogelijke opgave om die ghosts uit een leger te pikken als het een beetje bij elkaar gepakt staat :/
Als ik ze gebruik dan is het meestal een eenmalige investering van drie a 4 units om proberen de mineral lijn uit te . Tegen terran wordt het al moeilijker want die blokeren hun chockpoint praktisch altijd. Met zerg heeft het wat meer nut. Maar na ze eenmaal gebruikt te hebben kan je ze de rest van de match in de ijskast stoppen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

m0nk

16-09-2003 15.15

daanteb schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:28:

http://rapidshare.com/fil...avine_c90f59db_.SC2Replay

Check die replay eens voor de gein, best grappig die Dark Templars zo.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:33:
[...]

Als ik ze gebruik dan is het meestal een eenmalige investering van drie a 4 units om proberen de mineral lijn uit te . Tegen terran wordt het al moeilijker want die blokeren hun chockpoint praktisch altijd. Met zerg heeft het wat meer nut. Maar na ze eenmaal gebruikt te hebben kan je ze de rest van de match in de ijskast stoppen,
Tegen een MMM bal met units zijn HT storms behoorlijk goed en zeker het proberen waard. Feedback is bijna een onmogelijke opgave(voor mij in iedergeval) om daarmee ghost te pakken wanneer deze een beetje goed gepositioneerd staan.

DT zijn een uitdaging om ze goed in te zetten. Tegen terran is het belangrijk om ze te switchen. Bijv 2 droppen in main miniral line en 2 in natural exp. Vaak hebben ze maar genoeg voor 1 scan dan pak je meestal wel een bulk aan scv kills. Ook tegen een phoenix build en voidray rushes zijn DT ook te gebruiken, als je tenminste op tijd je DT eruit kan pompen en zij nog geen robotics hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Joarie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Of die tactiek faalt jammerlijk ;)
Vanavond maar eens onze co-op een beetje bijschaven? :)
Ditmaal idd eerst ook wat vikings paraat hebben tegen die voids
En iets meer queens schijnt ook te helpen :D. Vanavond bezoek dus zal wel later zijn, zo rond 2130, kunnen we er nog twee doen misschien.

Is het andere mensen ook opgevallen dat je als team ook eerst een paar matches moet spelen voor je een (team) ranking krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:09
Ja, is opgevallen ;) Ook als je al een aantal matches hebt gedaan moet je toch opnieuw 5 placement matches doen als je met iemand anders speelt.

Is er een bepaalde strat tegen zealot rush als T? Mijn buildorder is vrijwel altijd 10 supply 12 barracks en tegen de tijd dat er zealots zijn is m'n ramp wel dicht maar heb ik 1 a 2 marines die het lang niet redden tegen 4-6 zealots. M'n micro is eigenlijk te slecht om een aantal scv's de boel te laten repareren, maar dat is de enige optie die ik heb. Vind het lastig in te schatten hoeveel scv's ik nodig heb om m'n supply's niet dood te laten gaan. De zealots blijven helaas komen en vaak valt er toch een gat en is het voor mij gg (nouja, het gebeurd wel erg vaak en tja om dan gg te blijven roepen.. O-) )
Tot nu toe ging het altijd gepaard met proxy gateway, valt dat onder cheese? Annoying is het wel namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Morphix op 11-05-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:41:
2vs2 kun je het beste niet techen of expanden. Maar ik heb verder nooit SC2 2vs2 gespeeld dus geen echt idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door sbmuc op 11-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:12:
[...]

2vs2 kun je het beste niet techen of expanden. Maar ik heb verder nooit SC2 2vs2 gespeeld dus geen echt idee.
Voor 2v2 kunnen sowiezo alle tactieken de deur uit en er valt weinig echt zinnigs over te zeggen in tegenstelling tot 1v1. Maar 2v2 komt over het algemeen neer op een fast expand pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
:z

[ Voor 99% gewijzigd door Verderf op 11-05-2010 15:20 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!