Ze hebben gewoon een hidden rank. Zal wel een geavenceerd soort Elo zijn. Net zoiets als Glicko of trueskill of Whole-History Rating. Ze hadden een PhD gast ingehuurd om een rating systeem te bedenken.
Niemand weet wat hun rating is en hoe het werkt want Blizzard houd dit zeer geheim. Een goed systeem werkt beter als niemand weet hoe het werkt, vinden ze.
Enige wat je van je rating weet is precies wanneer je in een (nieuwe) league geplaatst wordt. Dan valt je rating dus in 1 van de 5 categorieen. Daarna speel je en veranderd je rating maar je hebt geen idee hoe precies. Als je in silver zit en je speelt 3 keer tegen gold dan kan het zijn dat je hidden rating vergelijkbaar is met het gemiddelde in gold. Maar het kan ook zijn dat je gewoon gemiddeld silver bent en je tegenstanders toevallig gold leaguers zijn met een hidden rating zoals een silver speler.
Divisions en je rank daarin zijn betekenisloos. Ze hebben gewoon een systeem bedacht waar je jezelf omhoog kunt spelen zonder dat dat de AMM slechter maakt. Ik denk wel dat je ratings binnen divisions met elkaar kunt vergelijken als beide spelers 0 bonus points meer hebben.
Wat Blizzard er over zegt is niets of open deuren. Bijvoorbeeld die uitleg van die bonus pool. Wat is hun idee er achter? Ze zeggen alleen maar dat er een bonus pool is en als je wint dat je daar bonus punten uit krijgt. Joh!
Lijkt bedoelt te zijn om de divisions zo te maken zodat je met een paar potjes per week hoog gerankt wordt. Als je heel weinig speelt kom je lager te staan dan je zou moeten en als je echt mass gamed heb je geen extra voordeel. Maar ja, divisions zijn al enkel voor show dus wat maakt het uit? Dus ja, de inactiven komen zo onder aan in de division. Maar waar komen die punten vandaan? Elke division heeft een andere hoeveelheid bonus points. Is het aantal punten in elke division altijd 1000 * het aantal spelers? En als er verloren wordt krijgt de winnaar dan minder extra punten dan de verliezer verliest? En dat verschil komt dan in de bonus pool die over alle spelers verdeeld wordt?
Als ik verlies gaan er bij mij altijd maar 4 of 6 punten af. En als ik win krijg ik er soms wel 36 punten erbij.
Trouwens, andere mensen met een 4:3 monitor. Ik speel nu 1680*1050. Dat lijkt veel beter dan 1600*1200. In replays kan ik de supply maximum niet lezen. Maar in game wel. De zijkanten van de interface hoef ik niet te zien. Ik mis aan de zijkanten 40 pixels want mijn monitor kan dacht ik niet meer dan 1600*1200. Maar dan zie je nog steeds een stuk meer dan met 1600*1200.
Geen idee waarom je geen 1600x900 kunt kiezen. En 1680*1050 lijkt me beter dan 1440*900.
[
Voor 39% gewijzigd door
Verwijderd op 11-05-2010 07:06
]