Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Net m'n eerste 2 vs 2 potje gewonnen.....heb constant van die ally's die alleen mnaar aan zichzelf denken :S

[ Voor 62% gewijzigd door Pedr0 op 09-05-2010 10:01 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Poeh, weer gewonnen :+
Is mijn tweede potje, nog steeds Novice class, maarja, als je tegenstander net 5 zealots heeft en 1 zo'n... groot schip en amper base defenses, en ik aankom met 4 van die grote schepen (sorry, hahah) en een stapel zealots en een templar, en nog eens van de andere kant datzelfde doe heeft het geen nut meer voor die persoon.

Wel jammer dat ze dan gewoon het spel verlaten. Is er nog iets anders als je gewoon het spel wint? Of krijg je dan dezelfde informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Pedr0 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:16:
Net m'n eerste 2 vs 2 potje gewonnen.....heb constant van die ally's die alleen mnaar aan zichzelf denken :S
Van tevoren iets afspreken is het beste. Weet je ook gelijk wat voor ally je hebt.

Wordt alleen lastig als de ander zegt: 'no english'. Zijn erg veel russen in de 2vs2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wat potjes spelen? 1vs1 / 2vs2?
Stuur me een berichtje. Vorenii.Adun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Net een mooie pot gespeeld in de bronze league. Ik speelde Zerg, hij Terran. Hij turtlede enorm. In het begin kreeg ik een tweetal roaches door zijn gate en hiermee heb ik een kleine dip in zijn economie gemaakt. Maargoed, de voordeur zat dicht, dus tijd voor air. Een bult muta's gespawned en hup. achterdeur, hij had helaas redelijk wat anti air dus de schade bleef bij hem beperkt.

Toen moest ik denken aan een aantal posts terug en heb ik zo snel mogelijk Corruptors gemaakt en een 5tal hiervan naar broodlords laten evolven. Op dat moment viel hij mij aan met veel marines en een aantal battelcruisers. Gelukkig kon ik dit afslaan in mijn expension base, helaas wel 1 broodlord en wat corrupters dood, maar met de remainders naar zijn basis gevlogen en de broodlords hun werk laten doen. De weinige air units die nog over waren in zijn basis waren weinig werk voor de 5 curruptors die ik nog had :D

Victory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gold league gehaald in 2vs2! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff... aan de ene kant vind ik het wel leuk dat ze geforceerd hebben om Zerg meer te laten microen, aan de andere kant moet zerg allemaal rare toeren uithalen om van een gemiddeld Protoss army (stalkers/collosi) te winnen.. corrupters die die 20% meer damage spell moeten casten op de collosi, infestors met neural parasite/fungal growth.. En als je 1 misclick doet, gaan 20 hydras in 1 keer dood door die collosi :'( :'( alsof je papier in een papier versnipperaar doet ..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:31:
Pff... aan de ene kant vind ik het wel leuk dat ze geforceerd hebben om Zerg meer te laten microen, aan de andere kant moet zerg allemaal rare toeren uithalen om van een gemiddeld Protoss army (stalkers/collosi) te winnen.. corrupters die die 20% meer damage spell moeten casten op de collosi, infestors met neural parasite/fungal growth.. En als je 1 misclick doet, gaan 20 hydras in 1 keer dood door die collosi :'( :'( alsof je papier in een papier versnipperaar doet ..
pffff. Je kan nog altijd protoss gaan spelen als je zerg zo zwak vindt.

Ook een potje die je verliest kan zeer vermakelijk zijn. Althans ik heb er geen enkel probleem mee om in de pan gehakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er natuurlijk aan hoe je wordt afgemaakt.
Ik denk dat hoe goed een ras is, ook zeer sterk afhangt van het niveau dat je speelt.
Als je op hoog niveau speelt (zoals de toernooien op youtube), dan is het spelen met de protoss/terran lastiger dan de zerg denk ik. Dan kan 1 verkeerd geplaatst forcefield het einde betekenen. Ik denk ook mede daarom dat Zerg populair is in Korea; die kunnen zo goed microen dat gecombineerd met de makkelijkere macro van Zerg, het een heel stuk lastiger is om met Terran of Protoss te winnen.

Daarentegen op lager niveau is Zerg denk ik lastiger, omdat je dan eigenlijk altijd voor macro gaat en je micro minder zal zijn omdat je het gewoon niet kan bijhouden (dat zie ik bij mezelf en bij anderen ook).

Neemt niet weg dat het wel imo het leukste ras is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
kdijkstra schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:36:
[...]

pffff. Je kan nog altijd protoss gaan spelen als je zerg zo zwak vindt.

Ook een potje die je verliest kan zeer vermakelijk zijn. Althans ik heb er geen enkel probleem mee om in de pan gehakt te worden.
Inderdaad, zolang dat er geen supercheese ofzo gebruikt wordt zal ik altijd GG zeggen. Je leert een stuk meer uit een loss dan uit een win. Het is vooral belangrijk dat je je rage onder controle houdt. Denk "Waaw, dat is slim gespeeld, hoe kan ik dat de volgende keer tegen houden" ipv "GVD VIEZE *vul maar in*". Het spel wordt vanzelf tien keer leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff...

kom ik eindelijk eens een zeg tegen die niet gekild word door de eerste 3 zealots (klote overlords :P ), word hij gedroppet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Niosus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:27:
Inderdaad, zolang dat er geen supercheese ofzo gebruikt wordt zal ik altijd GG zeggen. Je leert een stuk meer uit een loss dan uit een win. Het is vooral belangrijk dat je je rage onder controle houdt. Denk "Waaw, dat is slim gespeeld, hoe kan ik dat de volgende keer tegen houden" ipv "GVD VIEZE *vul maar in*". Het spel wordt vanzelf tien keer leuker :)
Ik vind dat je eigenlijk altijd gg moet zeggen wanneer je verloren hebt. Of je nu door een supercheese het potje hebt verloren of niet. Cheesen hoort nu eenmaal bij het spel al kan het wel frustrerend zijn.

Ik heb in het verre verleden (voor WOW tijd en ook een ander spel) op pro niveau gespeeld. Ook redelijk succesvol geweest in internationale toernooien maar geen haar op mijn hoofd die overweegt om terug te gaan naar die tijd. Het spelen van een spel was voor mij in die tijd een obsessie. Uiteindelijk gaat alles eraan lijden. Ik speel sc2 vooral als ontspanning. Die ik overigens goed kan gebruiken. Ik maak nu werkweken van 50-80 uur en dan is een potje sc2 vooral een onstress moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
zijn er al mensen die UMS maps hebben geprobeerd? zie net op het kanaal van husky dat er wat maps getest zijn, moet zeggen ziet er erg grappig uit :D

http://www.youtube.com/watch?v=aB12Gy9zuFs

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:07:
zijn er al mensen die UMS maps hebben geprobeerd? zie net op het kanaal van husky dat er wat maps getest zijn, moet zeggen ziet er erg grappig uit :D

http://www.youtube.com/watch?v=aB12Gy9zuFs
Zijn er tweakers die met die map editor bezig zijn en wat leuks hebben gemaakt?

Ik weet niet eens hoe ik een standaard map als metalopolis vind/erin load.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Nog steeds, wat houden al die aparte termen in?
Supercheesen? Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet grappig. En LMGTFY linkjes mogen sowieso wel achterwege blijven.

[ Voor 172% gewijzigd door PromoX op 09-05-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Zijn er mensen met een 13" MBP (2,53ghz - 9400M - 4GB ram)...? Welke instellingen gebruiken jullie? 1280x800 medium lijkt voorals nog te gaan in (kleine potjes)... benieuwd naar wat jullie gebruiken.

Verder is me account PatJuh

Speel momenteel niet super ivm drukte maar het is een @#$)* gelikt spel :D! deze komt bij release zeker in huis! netjes naast deel 1 & exp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Pat-Juh schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:57:
Zijn er mensen met een 13" MBP (2,53ghz - 9400M - 4GB ram)...? Welke instellingen gebruiken jullie? 1280x800 medium lijkt voorals nog te gaan in (kleine potjes)... benieuwd naar wat jullie gebruiken.

Verder is me account PatJuh

Speel momenteel niet super ivm drukte maar het is een @#$)* gelikt spel :D! deze komt bij release zeker in huis! netjes naast deel 1 & exp :D
Ik heb alles op 1280x800 low staan op mijn late 2008 macbook (2,4ghz, 4GB, 9400) en het is zeer goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ik had texture details op medium gezet en het speelde nog vloeiend... Had zelf alleen geen zin om 20* te testen en opnieuw op te starten xD.

Ik speel btw via OSX en niet via bootcamp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Laatst online: 05-02 23:53
ben erachter gekomen wat de beste counter tegen mass battle cruiser is als terran: mass ravens met hunter seeker missile, 15 cruisers dood binnen 5 seconden, wat een hilarische match was dat XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carriers zijn echt zo hilarisch in FFA

met carriers kilde ik achtereenvolgens:
een zerg met alleen maar hydralisks...
een protoss met meer void rays als ik carriers had, plus ~20 photn cannons gepowerd door 2 pylons..
nog een protoss met alleen maar void rays :?

ze zijn behoorlijk late-game en kosten balachelijk veel, maar een fleet van die dingen :') stop je echt niet

en nu weer terug naar 1v1 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 00:05
Ik zei het je toch darkstone >:) .
5-6 carriers ownen, ik upload zometeen iets serieus naar joetoeb.
weet iemand een handig gratis programma om bestanden aan elkaar te plakken.
Oja en wat gebruiken jullie voor codec, ik prober nu DivX maar lees ook veel mpeg4(mp4) allen die shit resoluties ik wel het gewoon 1440x900 houden alles wordt zo raar, of 1440x1080 :?
Ik laat alleen de start aine, daarna laggt het als de pest..

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je economy gaat er anders ook aardig aan als je mass carriers gaat...

dingen kosten 700 (450+250 gas) per stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

zonet 2 protoss vs Zerg/Terran combi. Warpgates + paar keer harras zealots, snel DTs en dan over op Colossus ik.

Hij Stalkers met later Carriers. Echt kicked ass :)

Die marauders + Hydras en broodlords van andere waren niets tegen colossus en die carriers :)... marauders en hydras waren toast voordat ze dicht bij genoeg waren voor attack :).

lvl 2 ground armor/weapons en plasma shields is bijna niet te killen..

[ Voor 43% gewijzigd door Pat-Juh op 09-05-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Als ik carriers kan scouten ga ik mass stalkers en blink. Gewoon onder de carriers blinken en dan ze snipen. Ze vallen als vliegen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Paterpor schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:17:
Als ik carriers kan scouten ga ik mass stalkers en blink. Gewoon onder de carriers blinken en dan ze snipen. Ze vallen als vliegen dan :)
Ik verstop ze altijd(serieus) en laat alleen mijn void rays zien, dan kom ik ineens plots met 6 van die dingen aankakken O-) . met 1+2 void's ik laat nooits mijn hele army zien, dan kan hij goed inschatten als jij steeds alels laat showen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Nou...die MMM build is echt een cookiecutter! Toch mooi om zo'n zwik Thors als beschuitjes uit elkaar te zien kruimelen door geupgrade Marines met Stimpack :)

Nu eindelijk klaar met de practice league...nu gaat het echte (2v2) werk beginnen!

Zoek nog 2v2 maatjes (Arie.Arie)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Op een of andere manier kan ik echt niks winnen. Letterlijk. Heb op verschillende manieren tactics proberen te gebruiken die ik van de ander afkeek maar mij lukt het niet om zo snel te bouwen.

Iemand tips of een makkelijke guide om snel te kunnen spelen?

Zit nu ergens in de 90 op bronze, dus erg goed gaat 't niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
@ hierboven.Ga eens op youtube kijken voor guids van race naar keuze.Er staan er wel honderden op.

Ik win ook nog niet veel ( 13 gespeelde games.)
Maar merk wel dat ik het de tegenstander steeds moeilijker maak.K heb zelf niet echt veel multiplayer gespeeld met SC1 maar begin het nu wel een beetje te snappen.Speel gewoon lekker random en ben alle shortcuts aan het onthouden.
Ik denk dat ik met nu en de volgende 10 matches er wel een ga winnen.Althans dat hoop ik.
K ben wel helemaal verkocht aan het spel en ga hem zeker kopen.Aangezien ik de singleplayer ook graag wil spelen ( Sc1 wel de singleplayer helemaal gespeeld.)

[ Voor 8% gewijzigd door tooter op 09-05-2010 18:17 . Reden: typo`s ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een prachtige zerg mirror, de game ging alle kanten op van muta harass naar mass hydra naar baneling en uiteindelijk ook nog infestors. Uiteindelijk toch gewonnen omdat ik meer map control had (vraag me niet hoe, hij had toch echt de muta's).

Toen ging ik kijken in zijn profiel en tot mijn grote schrik was het een platinum speler, #1. Oo

Edit: haha toch niet, hij was 2v2 platinum, en in 1v1 staat ie rank 1 silver. Toen ik in zn profiel keek zag ik platinum, keek in de ladder en daar zag ik #1. Die icoonetjes lijken ook zoveel op elkaar :p

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Iemand die op redelijk hoog (top10 gold) niveau ZvZ wilt oefenen? gaat me vooral nog om timing.

Want ik own redelijk hard ZvZ maar ik kan er nog wel meer uit halen denk ik

add me maar muta.shivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
I think you need some muta's to back up those muta's!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Pat-Juh schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:11:
ik had texture details op medium gezet en het speelde nog vloeiend... Had zelf alleen geen zin om 20* te testen en opnieuw op te starten xD.

Ik speel btw via OSX en niet via bootcamp :P
ehh....

Ik draai met me ONBOARD GF6150! Echt serieus alles laag.. alleen het plaatsen van een pylon heeft ie serieus moeite. en volgens mij had OSX minder memory overhead dan Windhoos. Dus....

Groot verschil tussen 6150 en een 9400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

zonglew00 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:38:
[...]

ehh....

Ik draai met me ONBOARD GF6150! Echt serieus alles laag.. alleen het plaatsen van een pylon heeft ie serieus moeite. en volgens mij had OSX minder memory overhead dan Windhoos. Dus....

Groot verschil tussen 6150 en een 9400
Ja ok, maar ik ben geen PC/MAC gamer op Diablo 2 en SC1 zo nu en dan, ok plants vs zombies ook soms maar goed haha...

momenteel:
1280x800
Texture Quality: Medium

Graphics Quality: Medium
Post Processing: Medium
Reflections: On
Effects: Medium
Shaders: Medium
Lighting: Low
Shadows: Medium

Terrain: Medium
Physics: Low
Models: High
Portraits: 2D
Movies: High

ziet er netjes uit :) en speelt lekker zelfs met grote battles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hoe kan dit nou:
Ik rank maar niet hoger terwijl mijn bonus points op 0 staat :p .
En kijk die gast daar boven 1/3 en hij staat met 1000 punten daar o.0 of is 1000 een gemmideld?
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/168vmeq.jpg
Hoe kun je click-able photo maken?
Beetje raar, ik heb 3 matches eigenlijk gewonnen alleen mijn comptuer viel toen telkens uit :( :( .
Maargoed, we komen erwel :) ik ben steeds ent iets beter.
Ik dacht net.. had 3 mines waarvan 2 gold.. dus i had iets van 4000 minerals.. allemaal pilars maken en toen towers eromheen, iets van 40-50 de vijand kwam haha die dacht zeker watt :| .
Hij had 2 bases en ik 5 xD
Ik had 4 air ports dus in één keer kwamen daar lekker 8 carriers uit xD. Haha en toch was het nog moeielijk tegen hem... heb nu een streak van 5 :) . I like this game, gaat volgens mij mijn hele school verpesten.
Ohnee hij komt in zomer vakantie uit :D !!!
De beta eindigt trouwens 17 mei, want dan komt er een beta van Red Death Redemption ofzo las ik ergens, staat op 't forum.. En het is zo, was bevestigd door mederwerkers. I will zoek it voor you.

p.s. der zit hier weinig zuurstof in deze kamer.. Ben straks terug, volgens mij gebruik ik mijn hersens zwaar onder dit spel :D ! harder dan in school, zeker weten.

[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 09-05-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
alaintje schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:53:
p.s. der zit hier weinig zuurstof in deze kamer.. Ben straks terug, volgens mij gebruik ik mijn hersens zwaar onder dit spel :D ! harder dan in school, zeker weten.
Geloof mij, je zou juist op school wat meer zuurstof en je hersens moeten gebruiken. Neem het aan als advies, je kan het goed gebruiken.

En verder als je computer uitvalt dan verlies je je match (in ieder geval als je in game zit). Verder kan je je match history zien en daarin zie je precies hoeveel punten je erbij krijgt en eraf zijn gegaan. Dus dan kan je bepalen of het klopt of niet.

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@alaintje, mijn advies koop het spel niet... Ik ben vroegah door sc bijna 3x gezakt voor me examens (mavo, havo en HBO-P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff wat kan Starcraft 2 toch een moeilijk spel zijn. Meestal ben ik van de macro builds. Eco-build, scouten, counter spammen, Attack move.

Nu ben ik een beetje met terran bezig en ik denk ik doe een early pressure build en die rustig laten ontwikkellen naar netwat.
Dus ik doe
8 rax (techlab), ref
10 supply depot
10 reaper *3
Tijdens de harras druk ik op 5(command centre) om scv's te blijven bouwen. En rond de 100 Gas bouw ik een factory.
En rond die koers gaat het fout. Minerals beginnen te floaten, scv's worden niet meer gebouwd, zit met te weinig rax te kijken, etc. etc.
Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik het bij de macro builds hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 13:58

Kwastie

Awesomeness

Zojuist een aantal 2vs2 matches gedaan, en opeens deed mijn toetsenbord het in-game niet meer. Toetsenbord zelf doet het prima, maar in die game deed hij het gewoon NIET. Maar alt-tab e.d deed het wel prima. Na het einde van de match (score-screen) deed mijn toetsenbord het wél weer :S. Erg vervelend, want zonder toetsenbord begin ik in Starcraft helemaal niets. |:(

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Liasis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:12:
Geloof mij, je zou juist op school wat meer zuurstof en je hersens moeten gebruiken. Neem het aan als advies, je kan het goed gebruiken.
Wel een beetje aardig blijven sneek. Als blizzboys commentator heb je ook een voorbeeld functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Dat je zoveel reapers bouwt. Aan de ene kant wel nodig om een impact te maken. Aan de andere kant ben je wel erg committed door de hoeveelheid resources die je aan het begin erin stopt. Economy wise loop je wel achter door de reapers en moet je dan wel goed maken. Doe je het niet (tegen zerg bijvoorbeeld wat lastiger) dan wordt het daarna een uphill gevecht. Maar goed met goed micro kun je het wel goed maken. Ik weet dat 3 reapers met goede micro echt vernietigend kan zijn.

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan (3x reapers) maar uiteindelijk gekozen voor een snelle siegetank. De techlab alvast bouwen met een techlab. Door gebruik te maken van een paar siegetanks dan de natural pakken. Het is veel minder harass maar garandeerd wel dat je economy wise niet achter loopt. Daarbij is het erg grappig om tanks op wat leuke plekken te droppen (medivacs) en te harassen. Zo vroeg in het spel wordt dat vaak niet verwacht.

[ Voor 26% gewijzigd door kdijkstra op 09-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:31:
Je zit in copper of iets? Lees anders de letterlijk 10tallen post op Team Liquid(van nu af TL) die erover gaan dat zerg alleen macro ras is. Als je veel zerg speelt merk je het ook. Zerg kan alleen macro'en. En tegen een Tos ground army is het extreem moeilijk voor een zerg, sterker nog ik durf te beweren als je 2 mensen van equal skill met gelijk waardige legers het zou laten uitknokken als zerg tegen protos, zerg de meerderheid zal verliezen.
En die Koreanen die veel winnen met zerg is ook een verhaal apart. Ik stel ook niet dat zerg als PARTIJ zwakker is dan protos(voordat we daar verwarring over krijgen). Maar die extreem hoge win percentage van de zerg in korea wordt veroorzaakt door een minderheid van de spelers. Zerg is in Korea met enorme afstand het minst populaire ras. Maar de weinige mensen die het dus spelen zijn gewoon dik Pr0.

En ja kiten met hydra's is wel micro maar dat heeft ieder ras. Afijn als je het wilt weten moet je naar de team liquid pagina en naar het forum en kan je het fijne ervan lezen. Maar imo is zerg juist vanwege lack of micro atm verreweg het saaiste ras in SC2, beetje jammer want ze hebben imo(maar dit is persoonlijk) verreweg de vetste uitstraling(alles wat me doet denken aan starship troopers is instawin).
Muta schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:47:
Iemand die op redelijk hoog (top10 gold) niveau ZvZ wilt oefenen? gaat me vooral nog om timing.

Want ik own redelijk hard ZvZ maar ik kan er nog wel meer uit halen denk ik

add me maar muta.shivers
CHECK!

ik heb laatst wat geoefend met Jjerome/Disco, maar ik denk dat dat voor hem niet leuk was. Terwijl ik tegen hem speelde had ik ergens halverwege de realisering dat hij net zo speelt als op de filmpjes van HD en husky van mensen die ik daar kijk. Aan de andere kant ik heb de replays terug gekeken en je leert nergens zoveel als dat ene potje(of 4 achter elkaar) waar je compleet weggespeeld wordt in je favoriete matchups _/-\o_ .

Maar ik zal je adden: Postius.Terran
Liasis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:19:
[...]

Juist in het kader als voorbeeldfunctie vind ik dat bepaalde mensen hun schol moeten afmaken. Dat is beter voor de maatschappij. Ze kunnen dan wellicht toch nog iets nuttigs bijdragen. Misschien he!

Anyway, ik word gek van zerg. Ik kan er maar niet goed consequent mee winnen. Tegen bepaalde terran en protoss nubs verlies ik gewoon. Aan de andere kant, dat is ook de charme van het spel he, totaal verschillende rassen.
Best tip die ik kan geven: Let op je queens, ik heb verder geen game of iets van je gezien. Maar dit vergat ik in het begin zelf verreweg het meest(en soms nog). Ik heb mezelf er echt een beetje op getraind om iedere keer als larve spawn af te lopen meteen een nieuwe te doen.

We kunnen een keer wat oefen potjes spelen, wie weet kan ik iets zien aangezien ik toch tot nu toe 80% van games zerg heb gespeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 09-05-2010 22:24 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
kdijkstra schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:48:
[...]
Wel een beetje aardig blijven sneek. Als blizzboys commentator heb je ook een voorbeeld functie.
Juist in het kader als voorbeeldfunctie vind ik dat bepaalde mensen hun schol moeten afmaken. Dat is beter voor de maatschappij. Ze kunnen dan wellicht toch nog iets nuttigs bijdragen. Misschien he!

Anyway, ik word gek van zerg. Ik kan er maar niet goed consequent mee winnen. Tegen bepaalde terran en protoss nubs verlies ik gewoon. Aan de andere kant, dat is ook de charme van het spel he, totaal verschillende rassen.

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Liasis schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:19:

Een zerg expert wil ik me niet noemen maar heb wel op afstand de meeste potjes gewonnen met zerg. Ik wil wel eens een aantal keren tegen je spelen al is het maar om mijn 1vs1 skills wat te testen. Ik ben nog erg onzeker over de build die ik moet gebruiken. In 2vs2 gebruik ik altijd 14 pool maar 1vs1 is dat wat te laat. Ik zit een beetje te dubben over de build die ik wel zou moeten gebruiken.

De twijfel komt vooral doordat ik de pro zerg spelers (onlangs nog the little one in HDH invitational) ook de vertrouwde 14 pool gebruikt. Enige verschil is dat de tegenstander in de eerste push de spine crawlers aanvalt (die nog in de bouw zijn) en ik nu al 2x een protoss tegen me heb gehad die de spine crawlers gewoon negeert en de hive aanvalt. Protoss sloopt de hive en rent dan weg wanneer de spine crawlers af zijn. Economy wise loop je dan achter als zerg. Opsommend: de tegenstander van the little one heeft een domme fout gemaakt en had direct de hive moeten slopen.

Nadeel. Ik ben niet zo gek veel online maar mocht ik online zijn laat het me weten. Ik denk voor beiden leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
kdijkstra schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:27:
[...]

Een zerg expert wil ik me niet noemen maar heb wel op afstand de meeste potjes gewonnen met zerg. Ik wil wel eens een aantal keren tegen je spelen al is het maar om mijn 1vs1 skills wat te testen. Ik ben nog erg onzeker over de build die ik moet gebruiken. In 2vs2 gebruik ik altijd 14 pool maar 1vs1 is dat wat te laat. Ik zit een beetje te dubben over de build die ik wel zou moeten gebruiken.

De twijfel komt vooral doordat ik de pro zerg spelers (onlangs nog the little one in HDH invitational) ook de vertrouwde 14 pool gebruikt. Enige verschil is dat de tegenstander in de eerste push de spine crawlers aanvalt (die nog in de bouw zijn) en ik nu al 2x een protoss tegen me heb gehad die de spine crawlers gewoon negeert en de hive aanvalt. Protoss sloopt de hive en rent dan weg wanneer de spine crawlers af zijn. Economy wise loop je dan achter als zerg. Opsommend: de tegenstander van the little one heeft een domme fout gemaakt en had direct de hive moeten slopen.

Nadeel. Ik ben niet zo gek veel online maar mocht ik online zijn laat het me weten. Ik denk voor beiden leerzaam.
Als je 14 pool te laat vindt kan je 10 pool gaan en vervolgens 3 zerglings(harass) of 3 drones en dan kan je alle kanten op. 14->hatch kan ook. Want als je de 11/10 drone trick gebruikt kan je na je eerste 3 drones sparen voor een hatchery(je zit dan op 14) of een queen gaan en dan later hatch. Als je zerglings gaat(met 10 pool dus en dan 3 zzerglings en geen drones) is je eco wel wat slechter maar niet on overkomelijk. Plus als je je queen gebruikt en meer zerglings(je kan ook 3 drones queen spawn en dan in 1x 6-8 zerglings) maakt kan je vaak in het begin winnen met de zerglings(je zal verbaasd zijn hoeveel je er nog uit kan pompen), en je spaart je gas voor de traditionele Speedling->mutas. Overigens als je zerglings gaat(wat goed werkt tegen andere zerg overigens, is de speed upgrade een must have.

Het is wat lastig uit te leggen in typ vorm omdat je met zerg in het begin nog wel wat variatie hebt wat een vrij grote impact kan hebben op je mid game. Maar ik hoop dat je er een beetje uitkomt.

Overigens kan 12/13 pool ook maar ik vindt persoonlijk dat dat wat minder synergie heeft en ga dan liever voor 14 pool op grotere maps(2v2).

Overigens zijn dit geen harde feiten of iets maar mijn ervaring tot nu toe als zerg(wat ik als verreweg mijn beste race beschouw atm).

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 09-05-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Postius schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:32:
Als je 14 pool te laat vindt kan je 10 pool gaan en vervolgens 3 zerglings(harass) of 3 drones en dan kan je alle kanten op. 14->hatch kan ook. Want als je de 11/10 drone trick gebruikt kan je na je eerste 3 drones sparen voor een hatchery(je zit dan op 14) of een queen gaan en dan later hatch. Als je zerglings gaat(met 10 pool dus en dan 3 zzerglings en geen drones) is je eco wel wat slechter maar niet on overkomelijk. Plus als je je queen gebruikt en meer zerglings(je kan ook 3 drones queen spawn en dan in 1x 6-8 zerglings) maakt kan je vaak in het begin winnen met de zerglings(je zal verbaasd zijn hoeveel je er nog uit kan pompen), en je spaart je gas voor de traditionele Speedling->mutas. Overigens als je zerglings gaat(wat goed werkt tegen andere zerg overigens, is de speed upgrade een must have.
Ik snap precies wat je bedoelt en daar zit ik ook over te dubben. Het zal in mijn ogen ook een 14 of een 10 pool moeten zijn. 12 pool zie ik de voordelen niet zo heel van in. De 11/10 truuk ken ik en gebruik ik met enig regelmaat. Overigens loop je met een 10 pool altijd economy wise achter. Dit gecontroleerd bij zowel een terran als protoss builds. Vooral protoss die drones gaat chronoboosten is dan moeilijk bij te houden. Je hebt dan wel 6 zerglings maar die doen niet zo gek heel veel bij een beetje mico-ende protoss.

En ja, speedlings zijn must haves. Altijd vroeg bij mij en wanneer ik veel marines/zealots zie banelings ook.

[ Voor 3% gewijzigd door kdijkstra op 09-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
net 6 2v2 matches gespeeld met iemand die ik ontmoet heb via 1v1 ladder.

alle 6 gewonnen. was wel grappig, de meeste waren noobs en konden ze makkelijk ownen met betere eco. dus mass units pompen.

mass hyrda met stalker/sentry is echt een goede combo.

2 matches waren close, ik werd void ray gerusht, had nog geen den, dus ik was dood geweest, als mijn partner me ass niet savde met stalkers. later die game ownde we ze alsnog met de bovengenoemde combo.

en de 1e match in platinum was wel lastig, maar toch gewonnen dankzij fast muta van mezelf. hun dikke marauder/roach rush was ineens waardeloos. Ik ruste door met mutas naar zerg. waar ik zijn spore en queen molde, en bijna al zijn drones. ondertussen naar hydras en het was weer GG.

Heerlijk die 2v2's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
alaintje schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:53:
Hoe kan dit nou:
Ik rank maar niet hoger terwijl mijn bonus points op 0 staat :p .
En kijk die gast daar boven 1/3 en hij staat met 1000 punten daar o.0 of is 1000 een gemmideld?
[afbeelding]
Hoe kun je click-able photo maken?
Beetje raar, ik heb 3 matches eigenlijk gewonnen alleen mijn comptuer viel toen telkens uit :( :( .
Maargoed, we komen erwel :) ik ben steeds ent iets beter.
Ik dacht net.. had 3 mines waarvan 2 gold.. dus i had iets van 4000 minerals.. allemaal pilars maken en toen towers eromheen, iets van 40-50 de vijand kwam haha die dacht zeker watt :| .
Hij had 2 bases en ik 5 xD
Ik had 4 air ports dus in één keer kwamen daar lekker 8 carriers uit xD. Haha en toch was het nog moeielijk tegen hem... heb nu een streak van 5 :) . I like this game, gaat volgens mij mijn hele school verpesten.
Ohnee hij komt in zomer vakantie uit :D !!!
De beta eindigt trouwens 17 mei, want dan komt er een beta van Red Death Redemption ofzo las ik ergens, staat op 't forum.. En het is zo, was bevestigd door mederwerkers. I will zoek it voor you.

Waar komt toch al die onzin vandaan? Wat heeft Red Dead Redemption met SC2 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JJerome schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Waar komt toch al die onzin vandaan? Wat heeft Red Dead Redemption met SC2 te maken?
Mijn brein kreeg bijna kortsluiting van dat bericht dus ik heb het voor de zekerheid gewoon overgeslagen.

En alaintje ik denk dat je wat moet snijden in je dagelijkse suiker intake.

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 10-05-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Wat bedoel je postius sorry..

En jaa ik las het op het forum sorry... Ik hoop ook dat het niet zo is :) . En tuurlijk probeer ik mijn school af te maken.

Knip hier..

Maargoed dat terzijds(ik post way te offtopic, maar wat valt er nou over een beta te vertellen :9 ?)
Nu post ik niet meer offtopic!

Ik erger me best aan die zeg spelers als terran.heb ik net wat economie koemn die roaches of die kleine beestjes binnen. Weet ik ze tegen te houden met 3-5 (vechters,alweer naam vergeten :? ) dab zijn ze de klos, want dan komen 1 of 2 minuutjes later mijn void rays encarriers je afmaken.

Ben je trouwens zo snel in die platinum league terecht gekomen :D ik zal morgen alles checke misschien ligt het aan de beta dat hij crasht ;) .

Sorry voor he offtopic gedoe.

[ Voor 117% gewijzigd door alaintje op 10-05-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ik heb even proberen te googlen naar hoe de divisions precies werken. Ik las dat het niet mogelijk is om van division te verschuiven(in dezelfde league dus). Maar speel ik als bronze speler puur alleen tegen mensen in mijn division(20 ofzo), of speel ik ook tegen bijv. bronze division 33?
In een division zitten maar iets van 100 spelers dacht ik dus het moet haast wel aangezien hij zo snel games vind, wat bij mij de vraag naar boven brengt: waarom zijn er uberhaupt divisions?

@alaintje, lees alsjeblieft voordat je op die postknop drukt de boel nog even goed door. Het is totaal niet samenhangend. Zal vast met je leeftijd/hormonen te maken hebben maar je komt niet echt snugger/fijn over.

[ Voor 19% gewijzigd door Alexji op 10-05-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Laatst online: 02-09 13:35
Hoi Allemaal,

Ik ben echt een newbie op gebied van starcraft en dat was ook te merken in men potjes.
Ik heb enkel nog maar 1v1 gespeeld omdat ik niemand wil benadelen in 2v2.
Na elke ras eventjes een testje gegeven te hebben ben ik dan vandaag toch maar voor protos gegaan, vind het wel lekker zo sneaky een pilon in zijn grondgebied neer te planten als hij niet op let (hij = de tegenstander).
Ik zit in de copper league en daar voel ik me wel thuis als newbie. Keybinding heb ik nog niet door dus click ik maar.
Als iemand zin heeft in een potje zerotalent.mac is men id. Wel liefst iemand die niet te goed is zodat ik niet na twee minuten gg moet typen ;) of je moet kaas meebrengen dan haal ik wel een sneetje brood boven :P
Nog een klein vraagje zijn newbies welkom op het tweaker ternooi?

groetjes,

Van een domme belg (mijzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ik heb meelij met de mensen die zichzelf zo de grond inpraten omdat ze weten van het hoge niveau van andere spelers.

maak je niet zo druk, en geniet van het spel! 3v3 is straks super leuk voor jullie. want 1v1 serieus spelen gaan jullie toch niet trekken.

behalve als blizzard NIET faalt in het maken van een goede ladder, waar je dus ook echt bij spelers komt die ongeveer van jou niveau zijn. en zo dus af en toe nog eens wat wint.

Wil je echt snel leren, veel vods kijken, teamliquid,net bezoeken, niks posten, maar gewoon LEZEN LEZEN LEZEN. en daarnaast gewoon 1 race kiezen, bij elke match-up (dus als je Z kiest heb je ZvsZ, ZvsT en ZvsP)
een vaste strategie kiezen, die elke game toepassen en je gaat vanzelf winnen. gewoon goed blijven kijken naar de goede uitvoering van de strat, en leer van je fouten. Dus na elke game even nadenken waarom, weet je niet waarom, kijk de replay. etc... komt goed, het heeft tijd nodig. Zo moeilijk is Starcraft niet.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Muta schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:50:
ik heb meelij met de mensen die zichzelf zo de grond inpraten omdat ze weten van het hoge niveau van andere spelers.

maak je niet zo druk, en geniet van het spel! 3v3 is straks super leuk voor jullie. want 1v1 serieus spelen gaan jullie toch niet trekken.

behalve als blizzard NIET faalt in het maken van een goede ladder, waar je dus ook echt bij spelers komt die ongeveer van jou niveau zijn. en zo dus af en toe nog eens wat wint.

Wil je echt snel leren, veel vods kijken, teamliquid,net bezoeken, niks posten, maar gewoon LEZEN LEZEN LEZEN. en daarnaast gewoon 1 race kiezen, bij elke match-up (dus als je Z kiest heb je ZvsZ, ZvsT en ZvsP)
een vaste strategie kiezen, die elke game toepassen en je gaat vanzelf winnen. gewoon goed blijven kijken naar de goede uitvoering van de strat, en leer van je fouten. Dus na elke game even nadenken waarom, weet je niet waarom, kijk de replay. etc... komt goed, het heeft tijd nodig. Zo moeilijk is Starcraft niet.

succes!
Spelen werkt beter dan heel veel lezen, beetje lezen en replays kijken van zichzelf zal voor veel mensen genoeg zijn, niet iedereen wilt in plat sommige mensen willen gewoon relaxt potjes spelen en de ladder helpt daar prima bij, placement matches zijn wat scheef maar binnen 15-20 potjes zit je wss wel waar je wezen moet of er dicht tegenaan. Je hebt ook zat mensen die het wel voor de competitie spelen maar niet extreem hardcore zijn. De ladder werkt prima, ik heb spannende potjes zat op de 1v1, alleen 2v2 random is slecht vaak maar dat is ook 2v2 en ik heb de indruk dat vooral veel mensen die geen 1v1 durven te spelen dat doen.
Leer welke units tegen wat werken en probeer van alle rassen kennis op te doen dit helpt je allround extreem veel.

Jouw verhaal is een beetje KoreaBootCamp ;) Het werkt zeker wel denk ik. Maar beter staat niet altijd gelijk aan plezier de manier waarop telt ook voor veel.
Hoi Allemaal,

Ik ben echt een newbie op gebied van starcraft en dat was ook te merken in men potjes.
Ik heb enkel nog maar 1v1 gespeeld omdat ik niemand wil benadelen in 2v2.
Na elke ras eventjes een testje gegeven te hebben ben ik dan vandaag toch maar voor protos gegaan, vind het wel lekker zo sneaky een pilon in zijn grondgebied neer te planten als hij niet op let (hij = de tegenstander).
Ik zit in de copper league en daar voel ik me wel thuis als newbie. Keybinding heb ik nog niet door dus click ik maar.
Als iemand zin heeft in een potje zerotalent.mac is men id. Wel liefst iemand die niet te goed is zodat ik niet na twee minuten gg moet typen ;) of je moet kaas meebrengen dan haal ik wel een sneetje brood boven :P

groetjes,

Als er meer mensen zoals al jou zijn dan wordt die 2v2 ladder misschien ooit nog is wat ;)

1tip: Dwing jezelf om met shortcuts gebouwen te maken. Doe dit 5-6 potjes en je weet ze bijna allemaal. Je moet alleen echt even tegen jezelf zeggen: Ok dit potje en de komende 3 alleen bouwen met shortcuts en dan uitbreiden en je weet ze snel zat uit je hoofd.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 10-05-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik heb net geleerd wat beta is...

Speel ik net 2v1,5 (ander was al morsdood) ben ik bezig met ran 2 toss keihard te ownen...
loopt het spel vast... Dan maar een crash report sturen......

zucht.....

gewoon spelen, spelen en spelen. Je wordt vanzelf langzaam beter totdat je het spel zat bent dat je niet meer kan winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:22
zijn de replays van blizzboys ook gewoon e downloaden en direct in/via sc2 zelf te bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
fuqua schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:18:
zijn de replays van blizzboys ook gewoon e downloaden en direct in/via sc2 zelf te bekijken ?
Op dit moment niet, maar dat kan wel geregeld worden denk ik. Op dit moment geen plannen voor, en waarom zou je het ook in game willen kijken als je ook kan kijken met ons zoetgetinte stemgeluid?
belgian1 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:25:

groetjes,

Iedereen is welkom op Blizzboys Super Duper Tournament twoetouwsent en tien! Maar gisteren was de uiterste datum om in te schrijven. Inschrijven mag nog wel, maar de vraag is of je nog geplaatst wordt.

Er is trouwens een apart topic voor de toernooitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Apart.

Ik heb 5 "practice" matches gespeeld ( 4 gewonnen 1 verloren ). Log ik de dag daarna weer in, moet ik er weer 5 doen?! toen maar eentje gedaan en toen stond hij weer op 4. Daarna heb ik nog niet gekeken.

Maar waarom reset hij zich?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Ik heb me eerst 5 oefenrondjes, 1v1, best goed gespeeld, nu zit ik in de gold league, maar dat is echt nog veel te hoog niveau voor mij nu wordt ik iedere keer keihard afgemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
kaluro2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:36:
Apart.

Ik heb 5 "practice" matches gespeeld ( 4 gewonnen 1 verloren ). Log ik de dag daarna weer in, moet ik er weer 5 doen?! toen maar eentje gedaan en toen stond hij weer op 4. Daarna heb ik nog niet gekeken.

Maar waarom reset hij zich?
Er zijn 2 dingen, 5 practice matches en daarna 5 placement matches wellicht dat je die door elkaar haalt?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

M1lamb3r schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:43:
[...]

Er zijn 2 dingen, 5 practice matches en daarna 5 placement matches wellicht dat je die door elkaar haalt?
Oh, dus eerst krijg ik 5 "oefen" matches om vervolgens pas de 5 placement matches te doen? Dan heb ik niks gezegd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
kaluro2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:12:
[...]

Oh, dus eerst krijg ik 5 "oefen" matches om vervolgens pas de 5 placement matches te doen? Dan heb ik niks gezegd! :+
Ben maar blij, anders zat je nu in de gold division :P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:22
Liasis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:46:
[...]

Op dit moment niet, maar dat kan wel geregeld worden denk ik. Op dit moment geen plannen voor, en waarom zou je het ook in game willen kijken als je ook kan kijken met ons zoetgetinte stemgeluid?
het lijkt mij dat ik jullie tactics dan beter kan volgen door zelf te kunnen rond kijken op de maps. nu is het vooral (voor een noob dan) om jullie commetaar zo goed mogelijk te volgen en te begrijpen en dat valt niet altijd mee. het mooiste zou zijn om jullie commentaar ook in de replay zou zitten, maar volgens mij is die mogelijkheid er niet. dan zou je echt zelf kunnen rondkijken op de map en jullie commentaar volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Laatst online: 05-02 23:53
iemand Ret vs Idra gezien in HDH contest?
spoiler: title
arme Ret, had gehoopt dat onze dutchboy wat meer weerstand zou bieden. Dadelijk nazgul kijken,hopelijk vaart het hem beter

[ Voor 34% gewijzigd door twakker op 10-05-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net een aardige gast tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/5851/screenshotyy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/4269/screenshot000zv.jpg
Ik dacht hmm, deze gast ga ik afmaken!!@!!

Kort erna:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/747/screenshot001st.jpg
Voor de geïnteresseerde hier kun je de replay vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
lol..

zo had ik gister iemand die nadat ik met 4 reapers zijn drones + zijn gateways wist te mollen begon te mekker dat hij mensen die rushte in sc2 zo haatte...

Op mijn antwoord "you are in the wrong game then" kreeg ik de reactie "maybe you are"
Goed gast, blijf jij maar dromen :P

Overigens was hij druk bezig voids te pompen in 4 stargates zonder ook maar 1 unit en 4 photon cannons.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00

m0nk

16-09-2003 15.15

Van de week ook een leuke turtle game TvT. Ik won uiteindelijk met 1 marine.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Laatst online: 02-09 13:35
Liasis schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:46:

[...]

Iedereen is welkom op Blizzboys Super Duper Tournament twoetouwsent en tien! Maar gisteren was de uiterste datum om in te schrijven. Inschrijven mag nog wel, maar de vraag is of je nog geplaatst wordt.

Er is trouwens een apart topic voor de toernooitjes.
Tja ben een beetje laat toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 17-09 08:39
Dit weekend nog een leuk potje ZZvsTZ gewonnen. Ik ben voor speedlings gegaan, 12 pool en snel meta boost. Teammate ging voor roaches met burrow. Control allebij aan elkaar gegeven en om beurten een aanval met de roach/speedling combo gedaan. Aan het einde voegde mn teammate een paar hydra's toe maar dat maakte weinig meer uit, hadden toch al min of meer gewonnen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:19
Beste mensen,

Ik heb eindelijk een key weten te bemachtigen, voor de geintreseerden:
Kheb deze bij een pre-order bij de E-plaza kunnen krijgen. Is een speciale aanbieding.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:04:
[...]

Je zit in copper of iets? Lees anders de letterlijk 10tallen post op Team Liquid(van nu af TL) die erover gaan dat zerg alleen macro ras is. Als je veel zerg speelt merk je het ook. Zerg kan alleen macro'en. En tegen een Tos ground army is het extreem moeilijk voor een zerg, sterker nog ik durf te beweren als je 2 mensen van equal skill met gelijk waardige legers het zou laten uitknokken als zerg tegen protos, zerg de meerderheid zal verliezen.
En die Koreanen die veel winnen met zerg is ook een verhaal apart. Ik stel ook niet dat zerg als PARTIJ zwakker is dan protos(voordat we daar verwarring over krijgen). Maar die extreem hoge win percentage van de zerg in korea wordt veroorzaakt door een minderheid van de spelers. Zerg is in Korea met enorme afstand het minst populaire ras. Maar de weinige mensen die het dus spelen zijn gewoon dik Pr0.

En ja kiten met hydra's is wel micro maar dat heeft ieder ras. Afijn als je het wilt weten moet je naar de team liquid pagina en naar het forum en kan je het fijne ervan lezen. Maar imo is zerg juist vanwege lack of micro atm verreweg het saaiste ras in SC2, beetje jammer want ze hebben imo(maar dit is persoonlijk) verreweg de vetste uitstraling(alles wat me doet denken aan starship troopers is instawin).
Ik zit in silver.. Ik weet dat zerg een macro ras is, ik zeg ook niet dat dat niet zo is, maar zelfs als ik een betere economie heb, en meer grondtroepen dan de protos, dan nog heeft de P een grotere kans om te winnen.. En kiten met hydras is er niet echt bij omdat die colossi zo een grote range hebben dat kiten je alleen maar hydras deaths gaat kosten.. iig, ik doe nu een 2 hatch baneling rush.. dat werkt en ik sta nu 1e in mijn division :P (ookal zegt dat heel weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

MrFl0ppY schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:21:
[...]

Ben maar blij, anders zat je nu in de gold division :P
Ik had in het begin gekozen dat ik een "novice" ben vanwege de weinige starcraft ervaring ( en geen sc2 ervaring ). Dus ik weet vrij weinig van build orders en units en counters etc af.

Ik heb wel jarenlang warcraft III gespeeld, en het micro/macro systeem lijkt toch wel zeer veel op elkaar.
Maar ik moet zeggen, al mijn tegenstanders waren nogal.. slecht? misschien dat ik de lat iets hoger had moeten leggen. Ik bedoel ik had GEEN ervaring met het hele sc universum en toch heb ik 4/5 matches ruim gewonnen.

Die 5e had lange SC ervaring blijkbaar en wist me dan ook te verslaan met superieure strategie(countering i guess), omdat ik met wat zerglings/roaches zat te kloten en het eea aan het 'ontdekken' was.

Wat ik wel apart vind is dat op de helft van de maps, een groot rotsblok de uitgang/ingang blokkeert, wat scouten onmogelijk maakt. Wat is dat nou weer voor opzet? Niet kunnen scouten? Dat behoort toch tot de primaire acties van strategiespellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Tassadar32 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:15:
Dit weekend nog een leuk potje ZZvsTZ gewonnen. Ik ben voor speedlings gegaan, 12 pool en snel meta boost. Teammate ging voor roaches met burrow. Control allebij aan elkaar gegeven en om beurten een aanval met de roach/speedling combo gedaan. Aan het einde voegde mn teammate een paar hydra's toe maar dat maakte weinig meer uit, hadden toch al min of meer gewonnen.
Hmm, wist niet dat die functie bestond. Maar das wel een hele handige om eens te gaan gebruiken! Is daar een hotkey voor?
Verder voor de beginners (waaronder ik mezelf ook schaar...tis te lang geleden sinds SC1): de F12 knop is echt een uitkomst. Helaas heb je niet altijd even tijd om ernaar te kijken, maar op sommige momenten helpt het voor het leermoment om te zien welke units je juist níet moet inzetten :P

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
kaluro2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:24:
[...]

Ik had in het begin gekozen dat ik een "novice" ben vanwege de weinige starcraft ervaring ( en geen sc2 ervaring ). Dus ik weet vrij weinig van build orders en units en counters etc af.

Ik heb wel jarenlang warcraft III gespeeld, en het micro/macro systeem lijkt toch wel zeer veel op elkaar.
Maar ik moet zeggen, al mijn tegenstanders waren nogal.. slecht? misschien dat ik de lat iets hoger had moeten leggen. Ik bedoel ik had GEEN ervaring met het hele sc universum en toch heb ik 4/5 matches ruim gewonnen.

Die 5e had lange SC ervaring blijkbaar en wist me dan ook te verslaan met superieure strategie(countering i guess), omdat ik met wat zerglings/roaches zat te kloten en het eea aan het 'ontdekken' was.

Wat ik wel apart vind is dat op de helft van de maps, een groot rotsblok de uitgang/ingang blokkeert, wat scouten onmogelijk maakt. Wat is dat nou weer voor opzet? Niet kunnen scouten? Dat behoort toch tot de primaire acties van strategiespellen?
Dat is alleen tijdens de eerste oefen matches, bij de placements zijn deze rotsblokken al verwijderd. Waarschijnlijk is het tegen het rushen gedaan. Nu kunnen beginners eerst een beetje bouwen zonder dat ze binnen 1 min al weer "gg" kunnen typen. Daar leren ze natuurlijk ook weinig van.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
twakker schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:33:
iemand Ret vs Idra gezien in HDH contest?
spoiler: title
arme Ret, had gehoopt dat onze dutchboy wat meer weerstand zou bieden. Dadelijk nazgul kijken,hopelijk vaart het hem beter
spoiler:
Yup, heb ze live gevolgd. Het eerste potje was echt een wtf moment met die zergling cheese. Bij de tweede won Idra fair and square.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:32:
[...]

spoiler:
Yup, heb ze live gevolgd. Het eerste potje was echt een wtf moment met die zergling cheese. Bij de tweede won Idra fair and square.
Je kunt het moeilijk een cheese noemen als de ander geen units bouwt... Zerg draait juist om de balans tussen units delayen/drones bouwen. Als je die niet kunt vinden of gewoon vergeet en zes minuten enkel drones bouwt dan moet je niet verbaasd staan te kijken wanneer je verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een SC2 dictionary?... als er iemand praat over een "zergling cheese" dan weet ik niet waar het overgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:40:
Is er ergens een SC2 dictionary?... als er iemand praat over een "zergling cheese" dan weet ik niet waar het overgaat :P
lastig he google..? http://strategywiki.org/wiki/StarCraft/Terminology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:39:
[...]
Fixed!
spoiler:
Je kunt het moeilijk een cheese noemen als de ander geen units bouwt... Zerg draait juist om de balans tussen units delayen/drones bouwen. Als je die niet kunt vinden of gewoon vergeet en zes minuten enkel drones bouwt dan moet je niet verbaasd staan te kijken wanneer je verliest.
spoiler:
Ik noem het een cheese op basis van zijn gedrag maar misschien is cheesy een betere term. Idra doet dit namelijk nooit, hell zijn commentaar op het einde "No wonder everyone does this...." spreekt boek delen. Maar inderdaad 6 minuten enkel drones bouwen is nooit een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig he, een handje helpen...
Maar bedankt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:48:
[...]

Lastig he, een handje helpen...
Maar bedankt hoor
offtopic:
Ach met 1500 posts had ik wel verwacht dat je dit zelf wel kon verzinnen. Maar goed, graag gedaan he!

Wtf was die ret aan het doen die eerste game.. echt een domme loss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:52:
[...]
Wtf was die ret aan het doen die eerste game.. echt een domme loss..
kan ik die replay ergens terugzien? heb hem nog niet gevonden @ youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:57:
[...]

kan ik die replay ergens terugzien? heb hem nog niet gevonden @ youtube.
http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft

laatste 3 uploads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te doen als Protoss tegen een Terran met mass Vikings?

Hij vliegt gewoon van je ene expansion naar de andere om alles te killen.

Mass Phoenix heeft geen zin want als je aan komt vliegen dan landen de Vikings snel.
Void ray heeft geen zin want die zijn te zwak en duur tegen tegen Vikings, worden snel afgeknald.
Grondunits hebben geen zin want die lopen te traag en als je aankomt dan stijgen de Vikings weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er wat mensen die nu/zo/vanmiddag wat potjes 1vs1 / 2vs2 willen doen? :)

Btw mensen kom eens langs @ #sc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:07:

Mass Phoenix heeft geen zin want als je aan komt vliegen dan landen de Vikings snel.
Void ray heeft geen zin want die zijn te zwak en duur tegen tegen Vikings, worden snel afgeknald.
Grondunits hebben geen zin want die lopen te traag en als je aankomt dan stijgen de Vikings weer op.
Stalkers + Blink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photo canons neerzetten bij je mineral lines en zet een of twee immortals(hang af hoeveel vikings hij heeft) dan zie hem niet meer snel komen anders is hij dom bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Kan je ze dan niet optillen met die Gravity Beam van de Phoenix en slopen?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Zo , ik heb van het weekend is wat tijd erin gestoken. In totaal wel 10 potjes gespeeld (waarvan 8 verloren :P ).

Ik speel dan terran, maar de potjes die ik speel zijn meestal binnen 10 min al afgelopen. Je raad dan al wie er verliest :P. Op een of andere manier wil ik in het begin teveel recourses pakken ofso geen idee , maar de tegenstander staat binnen een aantal minuten voor de deur met wat geschut en dan heb ik nog uuhm niks :P.
Of een paar mariniers die ze ook niet tegenhouden.

Is er ergens een filmpje te vinden in welke volgorde je het productiefst en snelst een standaard basis kan opbouwen?
Hoe ik het nu doe is zo: 11 workers (max in het begin trainen) , 2 refinaries , barracks(met dubbel training ding), depot, basis uitbreiden naar dat radar gebouwtje. Dan heb ik een paar mariniers om vervolgens afgeslacht te worden >.<. Iemand een tip om het begin beter aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diversity schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:12:
Zo , ik heb van het weekend is wat tijd erin gestoken. In totaal wel 10 potjes gespeeld (waarvan 8 verloren :P ).

Ik speel dan terran, maar de potjes die ik speel zijn meestal binnen 10 min al afgelopen. Je raad dan al wie er verliest :P. Op een of andere manier wil ik in het begin teveel recourses pakken ofso geen idee , maar de tegenstander staat binnen een aantal minuten voor de deur met wat geschut en dan heb ik nog uuhm niks :P.
Of een paar mariniers die ze ook niet tegenhouden.

Is er ergens een filmpje te vinden in welke volgorde je het productiefst en snelst een standaard basis kan opbouwen?
Hoe ik het nu doe is zo: 11 workers (max in het begin trainen) , 2 refinaries , barracks(met dubbel training ding), depot, basis uitbreiden naar dat radar gebouwtje. Dan heb ik een paar mariniers om vervolgens afgeslacht te worden >.<. Iemand een tip om het begin beter aan te pakken?
http://www.youtube.com/watch?v=WQe6UqvCOT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar zijn base rennen met je melee units en zijn ass whoopen? :P

stalkers willen ook nog wel eens helpen.
ahaa, dankje.

tsja, als ze beiden pas @ 5 min units maken, dat vind ik het niet echt cheese.. een minuut eerder heb ik al 7 zealots bij je voordeur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Iemand zin om vanmiddag 2vs2 te spelen? TheAngel misschien :p ?
Ik zit wel nog unranked in 2vs2 maar dat komt omdat die teammates nooits samen spelen :( .

Hij laadt die video's van HuskyStarcraft helemaal niet.
Weet iemand nog een goed convert profiel, niks werkt fatosendelijk voor youtube.
Heb best wat games opgenomen :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:21:
Iemand zin om vanmiddag 2vs2 te spelen? TheAngel misschien :p ?
Ik zit wel nog unranked in 2vs2 maar dat komt omdat die teammates nooits samen spelen :( .

Hij laadt die video's van HuskyStarcraft helemaal niet.
Weet iemand nog een goed convert profiel, niks werkt fatosendelijk voor youtube.
Heb best wat games opgenomen :D !
Ja hoor, voeg me toe: Vorenii.Adun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Zijn er ook mensen die mij het spelletje willen leren ? ^^
add me ? :D Ehmbian.lock

Edit: typo

[ Voor 8% gewijzigd door ragged op 10-05-2010 11:28 ]

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:23:
[...]

Ja hoor, voeg me toe: Vorenii.Adun
Had ik al dacht ik, CrazyDutchy ...
@hieronder voeg mij toe CrazyDutchy.crazydutchy .
Al moet ik zeggen dat ik wel wat gevorderd ben, maar ik wil je wel helpen hoor :p .
Kunnen gewoon een 2vs2 tegen de AI doen, om je het spel te leren, de AI stelt niks voor, ik kan alleen makelijk 4 AI 's uitschakelen(ze staan toch op very easy :+ )
Eerst maar eens de dag beginnen :p .

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 10-05-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine vraag,

Hoe is het mogelijk om te zien waar je genuked gaat worden? In sc1 was dit een klein rood knipperend stipje, ik heb dit nog niet gemerkt in sc2. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:48:
Een kleine vraag,

Hoe is het mogelijk om te zien waar je genuked gaat worden? In sc1 was dit een klein rood knipperend stipje, ik heb dit nog niet gemerkt in sc2. Thnx!
Kijk maar uit, vragen stellen wordt hier niet echt gewaardeerd.

Volgens mij zie je wel een stipje.. althans dat zag ik toen er een ghost op mij een nuke vuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:48:
Een kleine vraag,

hetzelfde (met een rode cirkel die steeds kleiner wordt, alleen weet ik niet of de tegenstander dat ook ziet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ik hem zelf afvuur is het duidelijk genoeg, die cirkel is niet te missen.. ik werd onlangs in een game genuked en ik kon niet vinden waar die nou ging komen.. totdat me marines dood waren ;)
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!