ik ben altijd bereikbaar als je een potje tegen me wil (fuqua.fuqua)d0cter schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:29:
heeft er iemand zin om wat oefen / noob potjes te spelen ?
[ Voor 17% gewijzigd door fuqua op 06-05-2010 20:03 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
ik ben altijd bereikbaar als je een potje tegen me wil (fuqua.fuqua)d0cter schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:29:
heeft er iemand zin om wat oefen / noob potjes te spelen ?
[ Voor 17% gewijzigd door fuqua op 06-05-2010 20:03 ]
[ Voor 12% gewijzigd door alaintje op 06-05-2010 20:29 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
protoss zijn air legt het echt af tegen die van zerg en terran, phoenixen zijn exclusief voor overlord hunten, en void rays zijn goed om te rushen (als ze het niet verwachten GG tegen zowel protoss en zerg)alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:20:
Alleen void ray, die probeer ik meestal te maken dan één of twee phoenix's erbij en die voyager of hoe heet dat laatste? en daar die kleine schepen bij maken, en dan recht streek naar de vijand.
Bam! Daar heb ik al 3 van de totaal 10 potjes mee gewonnen. 6 verloren
.
Lees maar nog een keer door, heb alle GOEDE namen erin gezet. Sorry.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:27:
[...]
protoss zijn air legt het echt af tegen die van zerg en terran, phoenixen zijn exclusief voor overlord hunten, en void rays zijn goed om te rushen (als ze het niet verwachten GG tegen zowel protoss en zerg)
mothership en dat andere ship is crap x 10 tegen iemand die weet wat ie doet.
[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 06-05-2010 20:36 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 20:47 ]
Verwijderd
Probeer in het begin een probe/scv naar een xel naga toren of jouw tegenstander basis te sturen. Zo kom je in ieder geval vroeg te weten wanneer hij met units komt.alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:54:
Als je preordert krijg je een key ja, lees dit topic door en je leest dat ze op(?) zijn ...
Ja ik zie dat steeds, ze rammen steeds die pilars neer waar mijn cybernatic core en [barracks] staan, die andere laten ze vaker staan, dan killen ze mijn probes en dan mijn Nexus idd, grappig dan heb ik ergens 1 probe verstopt in de uiterhoek van de game en die naar snel neer geplant, daarom houd ik van grotere maps, ook geen rush mogelijk, minder dan.
Ik haat die rushes! en steeds één mannetje net iets eerder dan mijn mannetje gedoe -.- .
Verwijderd
en zoiets soortgelijks x10FIREWALL replay check (1 of 2): Protocol: ICMP Src ip: 195.12.229.134 Dst ip: 81.204.50.39 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable
helaas kan ik de firewall van dit prutding niet uitschakelen...inetnum: 195.12.229.128 - 195.12.229.255
netname: FR-BLIZZARD
descr: Blizzard Entertainment
org: ORG-BE1-RIPE
country: FR
Verwijderd
reapers? die zijn echt slecht in grote aantallenalaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:30:
Ondertussen was hij met 30-40 van die vliegende poppetjes in mijn kamp en(die met die jetpacks) naja 2/3 van mijn kamp weg.
nog een potje... be right back..
[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 06-05-2010 22:17 ]
Enne hier klopt iets niet? improved van 2.2 naar 1,65? Cooldown ofzo(wat die niet heeft)Raven
Seeker Missile range has been decreased from 9 to 6.
Seeker Missile splash radius has been decreased from 2.4 to 2.
Seeker Missile upgrade no longer requires Fusion Core.
Voor prottos is het dus alleen maar minder gewordenColossus
The damage has been decreased from 20 to 15.
The rate of fire has been improved from 2.2 to 1.65
[ Voor 71% gewijzigd door alaintje op 06-05-2010 22:27 ]
Verwijderd
Ik speel hier op een i5 + gts250 1gb + 4GB ram nog steeds op low graphics, Alleen textures staat op ultra. Hier heb ik 2 redenen voor:alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:10:
Ik was toch ook dood, maar het vervelende was dat die juist 'die' heuvel opkonden en zo van achter mijn probes konen aanvallen.
Hij had geen probes hè dat zijn werkers hij had: 30-40 reapers met een granaten upgrade ofzo.
Zijn echt hard ik had maar 5-6 zealot's dus thjaa...
Maar yes mijn tactiek werkte weer, 3-4 carriers vol met die kleine vervelende dingen(zijn super goede afleiding tegen AA) en 5-6(continu in de maak dus ik bleef er ongeveer 5 overhouden, steeds) warp ray's.
Hij had nogal wat AA maar goed ik had de aller laatste upgrade schild, en gelukkig want die had ik hard nodig.
Schild+attack+energy schild allemaal in het hoogste levels en alle andere upgrades.
Toen voor de lol wou ik colussus gaan maken had ik alle foute gebouwen gemaakt(het staat eronder maarja ... zo heb ik dus 500-600 gass verspilt xd) en toen had ik er 2, kwam hij met mauradore's en marines mijn kamp in, ik dacht achja boeie, bleef hij bij mijn derde basis hangen, dacht zeker dat dat alles was.
Ik ondertusesn zijn hele kamp afgeslacht.
Nouja je kan nogal zien dat dit echt weer een onzin match was haha, ik had net zo goed 10 carriers kunenn hebben en 10 warp ray's. ach je weet ongeveer midden in de game wel of je gewonnen hebt, in de bronze league.
Kga maar geen match doen want moet morgen om half 9 werken haha. vandaag 12 uur mijn bed uit.
Ps met starcraft kan ik wel nieuwe geheugen kopen.
Iedereen moet op zijn minst 1GB Vram hebben. (voor de beste grapichs, duh)
En ik gebruik hier nu bijna 2 GB werkgeheugen onder het gamen. En ik heb der maar 3... 1 voor vista 1,8 voor SC2, 0,2 voor meuk? fail.
Minder dan een minuut voor mij....... Ik zou zeggen fix je netwerk eens of je connectie is al niet zo snel van origine kan ook natuurlijk.alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:23:
Kan je hem deze keer wel direct downloaden? die client zuigt, naja mijn firewall/router duurt één uur voor patch 10 gvd...
[ Voor 9% gewijzigd door Lukin op 06-05-2010 22:28 ]
Er wordt gewoon een torrent in de map geplaatst. Als je die met je bittorrent client download gaat het veel sneller (tenminste bij mij wel...)alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:23:
Kan je hem deze keer wel direct downloaden? die client zuigt, naja mijn firewall/router duurt één uur voor patch 10 gvd...
- Ruud
KPN + port forwarden =Lukin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:26:
[...]
Minder dan een minuut voor mij....... Ik zou zeggen fix je netwerk eens
Dat zijn je replays toch? die kun je wegdoen, als jij het wiltZaagmans schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:28:
[...]
Er wordt gewoon een torrent in de map geplaatst. Als je die met je bittorrent client download gaat het veel sneller (tenminste bij mij wel...)
Ander vraagje trouwens: Wat moet je met al die "BaseXXXXX" mappen in je Versions map? Kan je die gewoon weggooien of zitten daar bestanden in die je nodig hebt? Neemt erg veel ruimte in namelijk en zou jammer zijn als het alleen maar backups zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door alaintje op 06-05-2010 22:37 ]
Colossi schieten nu dus vaker, maar voor iets minder damage. Als je het narekent komt het neer op precies dezelfde dps. Ik vind de Phoenix change interessanter, vooral omdat ze al heel snel zijn van nature. Archon changes tsja, ik gebruik ze echt nooit, dus zou het niet weten.alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:23:
Ik dacht bij de eerste 2 yeey, alleen bij de 3de niet meer.
[...]
Enne hier klopt iets niet? improved van 2.2 naar 1,65? Cooldown ofzo(wat die niet heeft)
[...]
Voor prottos is het dus alleen maar minder geworden.
Start hem lekker morgen pas opin plaats van nu ...
Verwijderd
damn terran air vebetered, na patching veel battlecruishers:PMuta schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:22:
huge changes in patch 11
http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm
verbeterd zeg je? je hoeft niks meer te doen en de phoenix gaan vanzelf aan de gangVerwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:34:
[...]
damn terran air vebetered, na patching veel battlecruishers:P
voor protos vind ik wel jammer dat sentries een nerf hebben gekregen. En voor colossus vind ik wel jammer als protoss speler maar wel terecht dmg decrease.
Ik ben blij dat ze een de phoenixs hebben verbeterd, we zullen ze meer zien hopelijk..
Ik weet niet precies hoe het zit, maar dit is dus een voordeel?Bomin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:31:
[...]
Colossi schieten nu dus vaker, maar voor iets minder damage. Als je het narekent komt het neer op precies dezelfde dps. Ik vind de Phoenix change interessanter, vooral omdat ze al heel snel zijn van nature. Archon changes tsja, ik gebruik ze echt nooit, dus zou het niet weten.
Het is wel een voordeel ja denk ik, ook wanneer z'n main target doodgaat komt er weer net iets eerder damage op de nieuwe kill target. Weet er verder ook niet alles van dus misschien denkt iemand anders er anders over.alaintje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:36:
[...]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar dit is dus een voordeel?
Beter 100 x 1 dan 1 x 100 als de vijand maar 70 hp heeft. dan scheel je namelijk 30 kun je weer voor een andere gebruiken.
Als der nu kleine warriors aankomen ofzo zijn die evensnel per stuk kapot, maar een grotere groep sneller.
Weet iemand het exacte aantal hp dan kunen we het narekenen...
[ Voor 24% gewijzigd door Greebs op 06-05-2010 22:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 06-05-2010 22:59 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
De AI stelt niet zo veel voor in de beta, daar ben je snel op uitgekeken.....Angeloonie schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:59:
Heb eindelijk een bèta key, ook al ga ik waarschijnlijk niet eens online spelenIk vind SC echt geweldig maar dat online gebeuren heeft me nooit zo getrokken
Zal eerst wel wat tegen de AI gaan oefenen denk ik, en daarna misschien toch maar eens proberen
Ben nu alleen al ruim een uur bezig met alle updates binnen halen
Verwijderd
lol lijkt wel hax:P, volgens mij mogen de phoenixes niet 180graden draaien terwijl ze naar voren vliegen en naar achter schietenBomin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:39:
[...]
De nieuwe Phoenixes: http://www.youtube.com/watch?v=31kSA0Guqpo
Denk niet dat dat zo blijft, maar voor nu heel leuk
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 23:20 ]
Verwijderd
Als je hiermee bedoelt right click op een target. En timen wanneer je in range bent schiet en weer terug trekt. Daar hoopte ik ook op.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:18:
Hmm.. toen ik dat voor het eerst hoorde over die Phoenixen dacht ik: Yes eindelijk micro intensieve gliding shot ala Starcraft 1.. maar um dit is wel heer raar.. je hoeft alleen maar een beetje rond te vliegen, en ze vallen alles aan in hun bereik.. Zo veel micro intensief is dit niet eens.
[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 06-05-2010 23:35 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
On May 07 2010 06:08 bountyface wrote:
they basically trolled all of you moving shot kids. i think its hilarious.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 15% gewijzigd door Tjmen op 07-05-2010 00:46 ]
Verwijderd
Ze zijn nog bezig met patchen, wat verwacht je?RJBanthum schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:59:
Zo te zien is de patch alles behalve hulpvol: S2MASTER_SERVER_ERROR_INVALID_DATA...
Ik vind het aardig optimistisch om een release date te stellen terwijl stabiliteit nog niet overal even vanzelfsprekend is.
Verwijderd
Dat is de client patch. Battle.net zelf krijgt ook een update, nog even wachtenRJBanthum schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 01:02:
Meen je dat? Ik heb de patcher al doorlopen "Patch successful"... Zou kunnen dat ik toch te vroeg ben
Balance Changes
* TERRAN
o Battlecruiser
+ The build time has been decreased from 110 to 90.
o Fusion Core
+ The build time has been decreased from 80 to 65.
o Hellion
+ The range has been increased from 5 to 6.
o Planetary Fortress
+ The splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
o Raven
+ Seeker Missile range has been decreased from 9 to 6.
+ Seeker Missile splash radius has been decreased from 2.4 to 2.
+ Seeker Missile upgrade no longer requires Fusion Core.
o Siege Tank
+ Life increased from 150 to 160.
+ Siege Mode splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
o Thor
+ Ground damage decreased from 45 to 30.
+ Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.
+ Air damage changed from 8 (+4 Light) to 6 (+6 Light).
+ 250mm Strike Cannons are now an upgrade at the Factory Tech Lab.
+ 250mm Strike Cannons research now costs 150/150 and 110 seconds.
+ 250mm Strike Cannons energy cost increased from 100 to 150.
+ Anti-Air splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
* PROTOSS
o Archon
+ The splash radius has been increased from 0.8 to 1.
+ Splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.
o Colossus
+ The damage has been decreased from 20 to 15.
+ The rate of fire has been improved from 2.2 to 1.65.
o Phoenix
+ Can now attack while moving.
o Sentry
+ The damage has been decreased from 8 to 6.
* ZERG
o Brood Lord
+ Life has been decreased from 275 to 225.
+ Armor has been decreased from 2 to 1.
o Corruptor
+ Corruptor damage changed from 12 (+10 Massive) to 14 (+6 Massive).
+ Corruptor speed increased from 2.75 to 2.9531
+ Corruption ability redesigned:
# Single target.
# Increases damage taken by 20%.
# Lasts 30 seconds.
# Costs 100 energy.
# Range 6.
# Cannot target structures.
o Infestor
+ Neural Parasite is now an upgrade at the Infestation Pit.
+ Neural Parasite research costs 150/150 and 110 seconds.
+ Neural Parasite can now target Air units.
+ Neural Parasite energy cost increased from 50 to 100.
o Spine Crawler
+ The root time has been increased from 6 to 12.
o Spore Crawler
+ The root time has been increased from 6 to 12.
o Ultralisk
+ Damage has been increased from 18 to 25.
Terran definitely got buffed in general with this patch with the Thor being an outlier, and this is especially encouraging for those who are looking for viable Mech builds for Terran. The Seige Tank HP increase, along with the Hellion range buff will certainly help Mech become a lot more cost effective and deadly. It seems as Patch 11 is egging Terran players onto more Tech oriented builds, as opposed to the overly standard MM army composition in all matchups.
Protoss had a few minor changes, with probably the most significant, being the Colossus change. As the damage decreases from 20 to 15 damage, making armor upgrades more effective, however it's rate of fire increased fairly significantly, as it now attacks 25% faster than before.
Zerg players are in for a batch of changes as well. Broodlords, took a slight hit in HP and defense, and Spine/Spore Crawlers lost a little in terms of mobility to unroot and reroot, while the Ultralisk got a pretty hefty +7 increase in its attack. The biggest change is the alteration of Zerg spellcasters. Infestors can no longer be popped out on demand simply to deal with threats from large units such as Thors as Colossus, as Neural Parasite now requires an additional upgrade. However it has gained the ability to "mind control" air units, which could make for some extremely interesting play. (Mind controlled Motherships anyone?). The Corruption ability also took a hit, as it can no longer be used on structures, instead it focuses more on making single units more vulnerable.
Hopefully this batch of changes will make for some innovative and dynamic gameplay, as Zerg definitely got hit hardest, with Protoss having not too significant changes, and Terran tier 2 and 3 units getting a general buff.
Verwijderd
Op de Mac het het zelfde probleem soms, je kan dit voorkomen door met "Command + Q" af te sluiten.KompjoeFriek schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 02:57:
Deze laatste patch introduceert een vervelende nieuwe bug:
Wanneer je het spel afsluit via het menu hangt SC2.exe en vraag 100% cpu, alleen te killen via de taskmanager. Afsluiten met ALT+F4 werkt gelukkig wel.
linkje naar bugmelding
Ja preciesFezzFest schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:35:
o Sentry
+ The damage has been decreased from 8 to 6.
Dat snap ik dus niet, één van de weinig anti-air units voor de Toss wordt wederom generfed.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Niet als P wat phoenixes bouwt. Met een beetje degelijke micro kun je nu muta's afknallen terwijl je zelf nagenoeg niet geraakt wordt.MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Ja precies, nou kan de P het helemaal shaken tegenover muta's.
"The greatest harm can result from the best intentions"
Of Archons. Die vergeten mensen snel, maar ze doen dus splash damage. En ik weet niet wat die verandering gaat doen voor splash damage, maar Archons + high templars zijn wel eng voor een kluwe muta's.MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
kijk de HDH invitationals, ik dacht dat het de eerste match van Nony was waarin hij goed gebruik maakte van phoenixes tegen muta'sMrFl0ppY schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:51:
[...]
Inderdaad Nony maakte super gebruik van phoenixes niet alleen tegen muta's maar ook als harass middel. Vanavond en morgenavond worden als het goed is weer "livestreams" op Ustream gehouden voor het HDH invitationals door HD en Husky voor ro8.Qarion schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:17:
[...]
kijk de HDH invitationals, ik dacht dat het de eerste match van Nony was waarin hij goed gebruik maakte van phoenixes tegen muta's
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik begin me ernstig zorgen te maken, niet over de zerg.. maar meer over jouw speelwijze.kdijkstra schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:01:
Ik wil mensen er op attent maken dat zerg toch wel een flinke nerf hebben gekregen. 3 Battlecruisers vs 14 corrupters is een easy win voor de battlecruisers. Voor de nerf waren de corrupters heer en meester over de vliegende capital ships. Ik denk dat carriers van toss nu ook een hogere overleveningskans hebben.
Focusfire heet zoiets3xNix schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:22:
[...]
Ik begin me ernstig zorgen te maken, niet over de zerg.. maar meer over jouw speelwijze.
Echt nooit dat 3 BC's het winnen van 14 corrupters, of welk ander air unit dan ook.
Simpel gezegt, 14x unit is bijna of al 1shot 1x BC... dus of je micro is niet goed... of je vliegt rondjes erom heen zonder te schieten.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
AI is inderdaad niet geïmplementeerd, al is het nu wel handig om tegen hun te testen, ze doen vrij weinig namelijkViper® schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:25:
2v2 AI lijkt me ook wel leuk, zeker om wat zaken uit te proberen. Echter lijkt het alsof tegen de AI spelen nog niet kan.
[ Voor 49% gewijzigd door TJHeuvel op 07-05-2010 10:28 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
scouten...Verderf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:46:
werd eergister keihard gecheesed door iemand die een pylon + photon cannons in mn basis plante, wat kan je hier nou het beste tegen doen?
Verwijderd
idd, of met al je probes zijn pylon aanvallen, dan is ie ook snel neer.3xNix schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:49:
[...]
scouten...
probe in je base altijd in de gate houden, aanvallen met een scv ofzo tot je je eerste unit heb.
[ Voor 62% gewijzigd door Verderf op 07-05-2010 11:00 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Je kan met al je probes de pylon snel kapot makenVerderf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:05:
die gast die het bij mij deed plaatste zijn eerste pylon in mijn base, zo snel krijg ik geen gateway neer
Ik heb de collector's edition gepreordered, zodat ik in Dalaran met m'n Thor kan gaan staan patsen. Ook het boekje met artwork, en de comic zijn voor mij erg interessantapNia schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:16:
Gaan jullie voor de collectors edition van SC2 of voor de gewone. Ik zit een beetje in dubio
Creep werkt wel zo, maar pylons denk ik niet. In SC1 niet igg.Lukin schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:18:
Als beide partijen protoss spelen blokeert jouw pylon power ring dan de mogelijkheid van de tegenstander om in die cirkel te bouwen?
Bv. Ik drop een een pylon early game in zijn basis, is die radius, zolang de pylon actief is, dan geblokeerd voor hem of kan hij dan ook daar bouwen mits hij ook pylon power in dat gebied heeft?
[ Voor 40% gewijzigd door TJHeuvel op 07-05-2010 11:19 ]
[ Voor 98% gewijzigd door TJHeuvel op 07-05-2010 11:19 ]
De CE aangezien het prijsverschil te klein is om de gewone versie (55-60 euro) te rechtvaardigen. Die USB stick is ook erg cool en mn vriendin wil de pet voor WoW hebben. Win-Win dusapNia schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:16:
Gaan jullie voor de collectors edition van SC2 of voor de gewone. Ik zit een beetje in dubio
Een alternatief is het volgende:Verderf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:05:
die gast die het bij mij deed plaatste zijn eerste pylon in mijn base, zo snel krijg ik geen gateway neer
"The greatest harm can result from the best intentions"
daar had ik nog niet aan gedachtShadrin schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:24:
[...]
Een alternatief is het volgende:
Stuur zelf ook een probe weg en maak een proxy pylon + gateway bij zijn basis in de buurt en werk ondertussen gewoon door aan je economie. Je zou wel wat tijd moeten hebben voordat zijn photoncannons dicht genoeg bij je mineral line komen.
Omdat hij Forge First is gegaan voor de Photoncannons heeft hij waarschijnlijk geen units, anders dan probes, in zijn basis. Meestel vergeten ze ook cannons te plaatsen ter verdediging.
Met een zealot of 2 kun je meteen winnen of op z'n minst zijn economie dusdanig in de war schoppen dat je met een voordeel de rest van het spel in gaat.
Mijn CE's van wow bijv staan allemaal netjes op de plank bij mijn computers, dus daar kijk ik regelmatig naartwakker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:19:
collectors edition is leuk voor n uurtje of 2, daarna kijk je dr niet meer naar om
thats what I think anyways
[ Voor 17% gewijzigd door Verderf op 07-05-2010 11:29 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door playlogic op 07-05-2010 11:41 ]
nee denk het niet, zou volstrekt onlogisch zijn, als hij zijn eigen pylon naast de jouwe bouwt kan hij gewoon bouwen in de radius van zijn pylon.Lukin schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:18:
Random Thought:
Als beide partijen protoss spelen blokeert jouw pylon power ring dan de mogelijkheid van de tegenstander om in die cirkel te bouwen?
Bv. Ik drop een een pylon early game in zijn basis, is die radius, zolang de pylon actief is, dan geblokeerd voor hem of kan hij dan ook daar bouwen mits hij ook pylon power in dat gebied heeft?
Waarom vergeten zoveel mensen de Blizzboys! De beste Nederlandse casters die er zijn, go check them out op www.youtube.com/Blizzboys.playlogic schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:38:
ja ik heb starcraft 1 nooit aangeraakt en zit stabiel in gold league. wellicht niet creme de la creme maar ik win ongeveer net zoveel matches als dat ik verlies. dus kansloos ben je bij voorbaat niet.
en je kennis van spel is zo op te krikken als je tijd steekt in het checken van VOD's www.youtube.com/hdstarcraft. en: www.youtube.com/Huskystarcraft (en eventueel high level replays > www.teamliquid.net).
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
als protoss in je basis komt met een scout hou die dan altijd strak in de gaten, ik stuur zelf altijd een eigen drone erop af, zodat als hij een pylon maakt ik meteen mn drones erop af kan sturen om zijn drone af te maken zodat er verder niks anders door gebouw kan worden en ik meteen een verdediging kan opzetten op zijn pylon uit mijn basis te halen en mijn drones hun werk verder kunnen gaan doen.Verderf schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:46:
werd eergister keihard gecheesed door iemand die een pylon + photon cannons in mn basis plante, wat kan je hier nou het beste tegen doen?
wat hij zegt !3xNix schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:51:
Bij een proxy pilon in je base is het niet nuttig om de pilon aan te vallen met al je workers.
Hij kan gewoon een 2de neer zetten en de andere cancelen voordat hij neer gaat, en zo verder.
Het enige dat helpt is rustig blijven, proberen de probe dood te maken met 1 worker en zo snel mogelijk een zeal uit je gateway pompen met C-boost en daarmee de pilon, of worker aanvallen.
Of een marine, en die de probe laten aanvallen, en in geval van zerg.. gewoon met lings probe en pilon aanvallen.
Als terran heb je nog een optie, liftoff en migrate.. maar wel pas nadat hij z'n minerals heeft gebruikt op 3-4 cannons en pilons, als je het te vroeg doet heeft hij niet genoeg nadeel van mislukte proxy.
Als je de pilon aanvalt met al je workers lacht hij zich rot.... dat is dan heel veel tijd zonder dat jij inkomsten hebt.
Niet naar kijken hoor Supreme. misschien als mijn games van het aankomende toernooi wroden gecast dat het de moeite waard is. :P:PLiasis schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:48:
[...]
Waarom vergeten zoveel mensen de Blizzboys! De beste Nederlandse casters die er zijn, go check them out op www.youtube.com/Blizzboys.
Binnenkort met instructie filmpjes voor nieuwe spelers!
check je dmmarkoverklift schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:35:
Ze verkopen ook sc2 op bol.com, en geven dan elke vrijdag een key uit.
Ik krijg alleen niet uit ze of ik een key krijg, vandaag als ik de game vandaag bestel
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Ik heb zelf SC1 niet gespeeld, wel C&C, maar niet multiplayer, en ik moet zeggen dat SC2 prima te doen is. Het is aan te raden vooraf wat filmpjes kijken, vooral de eerste episodes van "I suck at StarCraft 2" op joetjoep helpt best wel. Verder gewoon flink spelen en ontdekken. Als je niet heel veel talent hebt (ikzelf ben echt enorm nub), moet je niet verwachten dan je meteen heel veel spannende potjes gaat winnen in multiplayer.Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:35:
Zijn hier nog mensen die de beta spelen, maar nooit SC1 hebben gespeeld?
Is het wel een beetje te doen met 0 kennis van starcraft?
Ik heb zelf nooit starcraft gespeeld.. wel Red alert 2 en 3 op redelijk niveau. Ben wel benieuwd hoe moeilijk dit spel is voor niet-kenners.
Paling Terran & Shaman
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
op mijn desktop thuis werkt ie in ieder geval wel onder win7 64bit met iets oudere catalyst drivers, gister in ieder geval, nog niet geprobeert met patch 11Gohan-san schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:33:
hey bah, heb ook een key ontvangen, maar na het updaten crasht SC2 bij mij, ik zie de loading bar met Wings of Liberty, dan zou hij naar het hoofdmenu moeten springen, maar crash hij terug naar de desktop
Windows7 64bit, catalyst 10.4 drivers.
Heb je niet heel toevallig Firefox aanstaan met eventueel Gmail open? Dat geeft bij mij vaak problemen (ook met spellen zoals COD:MW2)Gohan-san schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:33:
hey bah, heb ook een key ontvangen, maar na het updaten crasht SC2 bij mij, ik zie de loading bar met Wings of Liberty, dan zou hij naar het hoofdmenu moeten springen, maar crash hij terug naar de desktop
Windows7 64bit, catalyst 10.4 drivers.
[ Voor 37% gewijzigd door Joarie op 07-05-2010 13:45 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq