Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
playlogic schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:21:
[...]

jawel.. ze maken een 8 barracks.. en ik scout na het maken van een supply depot en dan scout ik zijn bases zie ik geen barracks dan weet ik dat het cheese is.. maar dan is mijn barracks net onderweg (ik bedoel ik zie een cheese komen dan maak ik een barracks.. ik gebruik gwn normale build order? en zijn barracks is al bijna klaar tegen die tijd. daarna moet ik ook tech lab maken want met marines gaat dat echt niet werken.
Mischien gewoon voor de zekerheid dan een vroegere scout?
Ook is het een teken als hij jouw niet scout, en volg altijd zijn scout even.

Op een 4player map zal het sowiezo minder erg zijn. Maar na je supply depot scouten is imo wat laat als terran(dit kan ook persoonlijke voorkeur zijn).

En 3 probes valt opzich wel mee. De meeste cheese is goed te beaten maar je moet het zelf een keer uitvogelen/gezien en gedaan hebben om het een beetje te snappen. Het is ook niet makkelijk zo 123 een perfecte counter uit te leggen want die zijn er niet.

Die paar keren dat ik gereaperd werd was het meestal vrij snel gg voor hun omdat ze verder geen kloot hebben. ik verloor wat probes ging door mijn opbouw en meestal kom je er vrij snel achter die die reaper rush spelers one trick ponies zijn.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

Ik heb 1 key om weg geven
Mail mij even in 2 zinnen hoe graag je een key wilt hebben en de origineelste ontvangt een key :)

Om 20:00 maak ik de winnaar bekend. Dus nog 0 min spanning en kans :P

[ Voor 25% gewijzigd door Rj- op 05-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu in de top10 van mijn copper en wordt nu gelinkt aan veel silver/gold speler, die verlies ik dan ook weer :/ kwam zonet voor het eerst een Protos tegen die psi-storm gebruikte...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
MrVegeta schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:03:
Ik zit nu in de top10 van mijn copper en wordt nu gelinkt aan veel silver/gold speler, die verlies ik dan ook weer :/ kwam zonet voor het eerst een Protos tegen die psi-storm gebruikte...
Je moet juist die potjes winnen om promotie te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, de meeste potjes worden rond de eerste imortal beslist, en tegen zerg is een collosus een net zo uitmuntend wapen.

besides, die dingen zijn expensive as hell, eer je een templar hebt met psi storm ben je 500 gas verder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://images.retecool.com/uploads/BasTaart-NoShitSherlock.jpg
@dijkstra :p

Ik ging voor de vroege reaper maar hij wist er op tijd een stalker uit te krijgen, daarna marauder gegaan en vanaf toen behoorlijk out-macrod. Ik had wel een paar Ghosts maar niet genoeg om goed te EMP-en, ging ook allemaal erg snel :p. Werd gewoon outclassed :p.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 05-05-2010 19:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb ik dus ook. ik hang al weken in de top 3 van copper, wil maar niet promoten.

er loopt op liquid een discussie over de nadelen van zerg. mn dat er geen keuze is tussen micro of macro en bij andere races wel. zerg moet gewoon macro'en. hoe staan jullie daar tegenover, ik vind het ook wel een flinke beperking van het ras, aangezien je bij de rest die keuze wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 19:50
Rj- schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:02:
Mail mij even in 2 zinnen hoe graag je een key wilt hebben en de origineelste ontvangt een key :)
Done :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:21:
[...]
dat probleem heb ik dus ook. ik hang al weken in de top 3 van copper, wil maar niet promoten.

er loopt op liquid een discussie over de nadelen van zerg. mn dat er geen keuze is tussen micro of macro en bij andere races wel. zerg moet gewoon macro'en. hoe staan jullie daar tegenover, ik vind het ook wel een flinke beperking van het ras, aangezien je bij de rest die keuze wel hebt.
Zerg expand snel is een nadeel??

Anyways zit wat met zerg te spelen, vooral de macro is erg leuk/lastig. Met protoss heb je veel sneller in de gaten wanneer een mining base vol zit. Zerg is zo hectisch plus je moet de hele tijd kiezen drones of units. Dat ik maar drones bouw wanneer het kan. Zonder dat ik precies weet hoeveel het er nou precies zijn en welke expansion meer drones nodig heeft.

Welke unit is goed tegen de marauder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:25:
[...]

Zerg expand snel is een nadeel??

Anyways zit wat met zerg te spelen, vooral de macro is erg leuk/lastig. Met protoss heb je veel sneller in de gaten wanneer een mining base vol zit. Zerg is zo hectisch plus je moet de hele tijd kiezen drones of units. Dat ik maar drones bouw wanneer het kan. Zonder dat ik precies weet hoeveel het er nou precies zijn en welke expansion meer drones nodig heeft.

Welke unit is goed tegen de marauder?
speedlings mits je een goeie surround voor mekaar kan krijgen, daarbovenop tanken je speedlings als je er genoeg hebt, combo dat met hydras ofzo en je hebt best een ok kans. ook mutas zijn goed (marauders zijn ground only :> )

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
MrVegeta schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:06:
[afbeelding]
Ik ging voor de vroege reaper maar hij wist er op tijd een stalker uit te krijgen, daarna marauder gegaan en vanaf toen behoorlijk out-macrod. Ik had wel een paar Ghosts maar niet genoeg om goed te EMP-en, ging ook allemaal erg snel :p. Werd gewoon outclassed :p.
Ik had vroegah ook last van die reaper attacks. In 2vs2 willen 2 terrans nog wel eens gezamenlijk komen met hun reapers. Dan heb je gelijk 2x de hoeveelheid.

Met terrans heb ik de reapers gecountered door marauders te bouwen en die strategisch rondom de mineral line geplaatst. Met zerg upgrade ik de zerglings (zijn ze sneller) + ik extend de creep. Van de reapers heb ik tegenwoordig weinig last. Wel van die crappy SCV/DRONE rushes.

Echt laatst ook weer. 2vs2 komen opeens 12 workers/drones je aanvallen (van beide opponenten). En dan? Als iemand hier een antwoord op heeft. Jij hebt net aan 8-9 drones en zij vallen je aan met 12 drones. Je kan enkel een drone bijbouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
[...]
Je hoeft als zerg helemaal niet snel te expanden als je het niet wilt. Ik bouw geregeld een 2e base net naast mijn 1e. Dit doe ik wanneer ik zie dat de tegenpartij veel groundforces heeft en ik dus onmogelijk de expansion kan verdedigen. Ik wil dan wel de larven hebben dus een 2e base ernaast die goed te verdedigen valt. Voordeel is dus ook dat je de queen kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Ik had vroegah ook last van die reaper attacks. In 2vs2 willen 2 terrans nog wel eens gezamenlijk komen met hun reapers. Dan heb je gelijk 2x de hoeveelheid.

Met terrans heb ik de reapers gecountered door marauders te bouwen en die strategisch rondom de mineral line geplaatst. Met zerg upgrade ik de zerglings (zijn ze sneller) + ik extend de creep. Van de reapers heb ik tegenwoordig weinig last. Wel van die crappy SCV/DRONE rushes.

Echt laatst ook weer. 2vs2 komen opeens 12 workers/drones je aanvallen (van beide opponenten). En dan? Als iemand hier een antwoord op heeft. Jij hebt net aan 8-9 drones en zij vallen je aan met 12 drones. Je kan enkel een drone bijbouwen.....
ik en mijn partner hebben elks 1-2 reapers in je basis op 3-4min max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
[...]

Eensch, in mijn ogen is zerg het slechtse rush ras(jaja die 6/10pool lings zijn echt niet de ergste rushes van het spel) en in mijnervaring komt het altijd op macro neer eigelijk. Er valt bij de zerg ook niet brilliant veel te micro'en in combat(niks wat je bij ee ander ras ook niet zou doen). Ik vind zelf zerg het leukste ras qua uitstraling maar het minst om mee te spelen al wist ik niet waarom. Maar nu ik dat topic heb doorgespit snap ik al wat beter waarom want dit(geen micro puur macro ras) is kort door de bocht maar wel waar.

Ook zelf vind de abilities van de meeste zerg units maar meh, maar das helemaal persoonlijk heb ik de indruk. Ik vind zelf op dit moment de protoss de meeste intresante unit abilities hebben(blink is redelijk geniaal te gebruiken en sentries zijn OP).
kdijkstra schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:36:
[...]

Je hoeft als zerg helemaal niet snel te expanden als je het niet wilt. Ik bouw geregeld een 2e base net naast mijn 1e. Dit doe ik wanneer ik zie dat de tegenpartij veel groundforces heeft en ik dus onmogelijk de expansion kan verdedigen. Ik wil dan wel de larven hebben dus een 2e base ernaast die goed te verdedigen valt. Voordeel is dus ook dat je de queen kan delen.
En sorry maar dat is echt een slechte tactiek, je bedoelt een extra hatchery maken naast je eerste? Das redelijk recept voor fail mischien in de wat lagere league's werkt het nog maar ik raad het je aan om het af te leren. Is er echt een goeie reden voor om niet een expansie te pakken? Mischien lost temple 2v2 maar dat is dan ook alles. Voor 1v1 lijkt het me echt not done, maar wie weet kan je er een goeie tactiek omheen bedenken ik zie het alleen zo niet.

Tenzij je alleen 2v2 speelt natuurlijk maar dan maakt het allemaal niet zoveel uit :+

[ Voor 28% gewijzigd door Postius op 05-05-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Postius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:38:
En sorry maar dat is echt een slechte tactiek, je bedoelt een extra hatchery maken naast je eerste? Das redelijk recept voor fail mischien in de wat lagere league's werkt het nog maar ik raad het je aan om het af te leren. Is er echt een goeie reden voor om niet een expansie te pakken? Mischien lost temple 2v2 maar dat is dan ook alles. Voor 1v1 lijkt het me echt not done, maar wie weet kan je er een goeie tactiek omheen bedenken ik zie het alleen zo niet.

Tenzij je alleen 2v2 speelt natuurlijk maar dan maakt het allemaal niet zoveel uit :+
Ik gok dat hij een uitbreiding vlak naast zijn kamp bedoelt in plaats van een extra hatchery in zijn kamp. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Postius schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:38:

Ben ik het totaal mee oneens. Na scouten (nadruk goed scouten) zie ik dat de tegenpartij een grote groundforce aan het opbouwen is. Dan kun je als zerg veel beter de hatchery naast de main zetten en verder leger opbouwen zodat je de eerste aanval kan afslaan. Economy wise loop je niet achter (eerder voor) immers de tegenpartij heeft de expansion niet gepakt. Alleen een leger opgebouwd. De extra larven heb je nodig om zelf een leger op te bouwen. 2 hatcheries + een queen zijn heel veel units die je snel eruit kan pompen. Je gaat toch geen drones bouwen wanneer de tegenpartij gereed maakt om een aanval in te zetten.

In 2vs2 is het niet abnormaal dat ik 5 hatcheries heb bij mijn begin basis + een hele rits aan expansions. Als zerg moet je wanneer het nodig is veel units eruit kunnen pompen. Het is niet ongebruikelijk dat ik bijvoorbeeld 20+ larve heb om in een keer units van te maken. 2vs2 is geen 1vs1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
kdijkstra schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:52:
[...]

Ben ik het totaal mee oneens. Na scouten (nadruk goed scouten) zie ik dat de tegenpartij een grote groundforce aan het opbouwen is. Dan kun je als zerg veel beter de hatchery naast de main zetten en verder leger opbouwen zodat je de eerste aanval kan afslaan. Economy wise loop je niet achter (eerder voor) immers de tegenpartij heeft de expansion niet gepakt. Alleen een leger opgebouwd. De extra larven heb je nodig om zelf een leger op te bouwen. 2 hatcheries + een queen zijn heel veel units die je snel eruit kan pompen. Je gaat toch geen drones bouwen wanneer de tegenpartij gereed maakt om een aanval in te zetten.

In 2vs2 is het niet abnormaal dat ik 5 hatcheries heb bij mijn begin basis + een hele rits aan expansions. Als zerg moet je wanneer het nodig is veel units eruit kunnen pompen. Het is niet ongebruikelijk dat ik bijvoorbeeld 20+ larve heb om in een keer units van te maken. 2vs2 is geen 1vs1.
Kan me niet anders herrineren dan dat dit heel normaal was in SC1.

Met mensen die zels 10+ barracks hadden en marrines pompte in snelle phases van de game, alleen moet ik zeggen sc2 wel totaal anders is als sc1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Net een leuk potje gehad (TvT). Heb een Thordrop gebruikt die eindelijk eens succesvol was. Snel 3 thorretjes gemaakt met bijhorende dropships. In zijn base gegooid en met 3 thors met ability op Orbital Command gericht. Dat is 3x500 damage, net genoeg om een OC neer te halen. GG was een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Mektheb schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:56:
Kan me niet anders herrineren dan dat dit heel normaal was in SC1.

Met mensen die zels 10+ barracks hadden en marrines pompte in snelle phases van de game, alleen moet ik zeggen sc2 wel totaal anders is als sc1
De 10+ barracks zie ik zo af en toe wel in 2vs2. Als zerg erg moeilijk om een ingegraven terran te verslaan. Belangrijk is dat je de verliezen zo snel mogelijk weer kan aanvullen. Daar heb je de vele hatcheries voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

Rj- schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:02:

Om 20:00 maak ik de winnaar bekend. Dus nog 0 min spanning en kans :P
Soulflame gaat er met zijn Haiku met een key van door Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer bedankt :).
Ik zal de haiku nog even laten zien voor de geïnteresseerden;

Die Starcraft 2 key,
Hoe verlang ik erg naar jou,
Eindelijk van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:59
Kun je SC2 op meerdere pc installeren? Hoef je alleen maar met je account in te loggen?
Want ik ben hem met de client nu aan het downloaden maar voordat ik hem installeer wil ik het eerst even zeker weten. dat ik dadelijk niet aan deze pc vast zit, want het is maar een laptop. Maarja
Dan zet ik hem er dadelijk boven op :p .

offtopic: Ik heb er echt ontzettend veel zin in, de laatste goede RTS was Command and Conquer: Generals.
Kapot gespeeld met vrienden :D !! En Company of Heroes is een goede en speel ik nog steeds !
Alleen mijn pc trekt het spel niet zo heel goed :p , dus alles op low om geen frame drops te krijgen xd.
w8ff wie kent army men: RTS nog :D !

[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 05-05-2010 20:26 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:11:
Zeer bedankt :).
Ik zal de haiku nog even laten zien voor de geïnteresseerden;

Die Starcraft 2 key,
Hoe verlang ik erg naar jou,
Eindelijk van mij?
Je had gediskwalificeerd moeten worden, dat is één zin in drie regels. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roaches :/

ze zijn even duur als zealots (oke, ze kosten gas, maar niet zoveel), maar ze hakken zealots en de duurdere stalkers in de pan.
de enige counter is imortals, als je die hebt kunnen zijn roaches wel meteen oprotten >:)
ik zit in silver, maar heb tot nu toe alles verloren behalve de placements...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat nog een zinnetje voor, maar dat maakte niet deel uit van de Haiku ;).

Anyway, hij heeft misschien nog een key, want hij stuurde er 2 door naar mij (dacht eerst 'jemig, dat is een lange key, zo groot zijn ze nooit bij Blizzard games...)
Ik heb er maar 1 gebruikt. Ik heb dat al aan hem gemaild, weet niet of hij dat al gezien heeft.
Dus misschien krijgt de runner-up ook nog een key.

Nu weer een ontopic; Ik heb de laatste weken veel naar shoutcasts van Husky en HD gekeken, zijn er nog meer goede shoutcasters die ook al SC2 replays doen? Want op Youtube vind ik bergen replays met slecht commentaar, maar tot nu toe dus alleen Husky en HD gevonden die ik echt heel goed en leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Nou ja enige counter, psi storms kunnen helpen maar dat is nog latere tech. Zealots zijn opzich goed tegen roaches maar ze moeten of charge hebben (again late tech) of numbers+positioning. Ook ik heb problemen met zerg als protoss hoor, krijg het heel weinig als tegenstanders dus ben ook niet bekend met alle counters, maar het is vind ik ook moeilijk om genoeg immortals te krijgen op tijd om mass roach te stoppen, dus ik ga in het vervolg voor void rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:32:
Nu weer een ontopic; Ik heb de laatste weken veel naar shoutcasts van Husky en HD gekeken, zijn er nog meer goede shoutcasters die ook al SC2 replays doen? Want op Youtube vind ik bergen replays met slecht commentaar, maar tot nu toe dus alleen Husky en HD gevonden die ik echt heel goed en leuk vond.
Failcake, here have some. (check mijn sig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 20:01
Aangaande de zerg = macro discussie,

Is het concept van de Zerg niet ongeveer: Een gigantische massa foot soldiers die de tegenstander compleet overwhelmed, bijna als een plaag? Zo heb ik het altijd begrepen in het sc-universe, dan is het macro >> micro toch gewoon een logische eigenschap van het ras?

Ik zie de rassen als:
Zerg = macro, massa's en massa's expendable units.
Protoss = micro, oud technologisch ras, elk verloren unit is een te veel.
Terran = mix, technologisch, maar de grunts (marines) zijn expendable.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
FezzFest schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:57:
Net een leuk potje gehad (TvT). Heb een Thordrop gebruikt die eindelijk eens succesvol was. Snel 3 thorretjes gemaakt met bijhorende dropships. In zijn base gegooid en met 3 thors met ability op Orbital Command gericht. Dat is 3x500 damage, net genoeg om een OC neer te halen. GG was een feit.
Die thor's zijn imba icm drop ships. Ik heb in een 2vs2 twee terrans tegen gehad die het een soort sport maakte om de queens te oneshotten. Echt heel irritant om als zerg overal op te reageren (ondoenlijk). Neemt niet weg dat het een uitstekend taktiek is van de terrans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Zerg hatcheries, dat is een oud sc:bw ding, daar deed je het omdat je anders gewoon larva te kort kwam, nu je de queen hebt en je kunt injecten is het eigenlijk overbodig om 2 hatches in je main te zetten. Ik neem echter zelf ook dat hij een expansion in zn natural bedoelde.

@soulflame; ik zou zeggen check "I Suck At StarCraft2" en "ShoutCraft" van TotalHalibut eens. of anders StarCraftLegacy die zijn allemaal wel behoorlijk en natuurlijk is er ook nog de verzameling livestreams op de team liquid website die je kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23
Super RJ! De download staat inmiddels te ratelen :)

Snif, na 11 jaar SC1 spelen nu eindelijk de opgepoetste versie :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het compleet eens met die Zerg discussie op TL. Als zerg speler is het spel redelijk eenzijdig. Het enige wat je kan doen is economy momentum opbouwen, en in de mid-late game je tegenstander outmacroen. En ondertussen moet je goed scouten om allerlei aanvallen van T/P af te weren zoals void ray rush, banshees, thorship, DT's, en allerlei timing pushes.

Wat je wel kan doen, is met een paar banelings de wallin van de T/P proberen te slopen en zo een aantal speedlings de basis binnen te smokkelen. Maar zo wordt ipv de eco van je tegenstander, ook je eigen eco vertraagd.. dus erg veel nut heeft het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Leuk is dit, krijg ik bij de patches, your computer appears to be behind a firewall ;( .
Ik heb al ongeveer 10 ports geforwarded alleen geen baat, weet iemand nog iets? firewall staat uit en etc.
Ik heb het handmatig op mijn modem gedaan, via firewall toegevoegd en voor de rest ben ik ten einde raad!
Jullie allemaal veel speel plezier! Wacht hij gaat vooruit! één blokje per half uur o.0 !

Ik kom dus straks ook online, in welke lijst moet ik mij toevoegen? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 05-05-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
alaintje schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:27:
Leuk is dit, krijg ik bij de patches, your computer appears to be behind a firewall ;( .
Ik heb al ongeveer 10 ports geforwarded alleen geen baat, weet iemand nog iets? firewall staat uit en etc.
Ik heb het handmatig op mijn modem gedaan, via firewall toegevoegd en voor de rest ben ik ten einde raad!
Jullie allemaal veel speel plezier! Wacht hij gaat vooruit! één blokje per half uur o.0 !

Ik kom dus straks ook online, in welke lijst moet ik mij toevoegen? :)
probeer de volgende eens toe te voegen:
3724
3724
6112
6881-6999

(alles TCP)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 11:00
1119-1120 werkte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Laatst online: 09-09 18:04
Totalbiscuit doet op dit moment een livestream http://www.livestream.com/emperorscourt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar of bij wie moet ik zijn als ik mijn key nog niet heb gehad. Alleen een lege mail verder niks? Inmiddels heeft iedereen een key (behalve ik) zo lijkt het?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Zonet een officiele blizzard mail gekregen op mijn tweakers adres (van de tweakers wedstrijd dus) met een key....een andere key dan degene die ik eerder gekregen heb 8)7

Dus, gisteren zat ik me nog op te winden over het feit dat ik nog steeds geen key had, en nu heb ik er in totaal 3 gekregen, sjeesh.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:12
Boeboe schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:36:
Zonet een officiele blizzard mail gekregen op mijn tweakers adres (van de tweakers wedstrijd dus) met een key....een andere key dan degene die ik eerder gekregen heb 8)7

Dus, gisteren zat ik me nog op te winden over het feit dat ik nog steeds geen key had, en nu heb ik er in totaal 3 gekregen, sjeesh.
same haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icalex
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 01:05
Boeboe schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:36:

Hier ook,.. Heb ook net een uitnodiging gehad van Blizzard zelf. Aangezien ik ook al een friends invite gehad heb voor ik mijn tweakers key kreeg, heb ik nu dus een totaal van 4 keys over,..

Voor de lief hebber, stuur me een PM, en je krijg een key.

ze zijn weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
heb ook een extra key gehad.
Iemand intresse?? (PM)

weggeven.
Had nog 5 reacties maar had helaas 1 key

[ Voor 40% gewijzigd door Erwinvz1 op 05-05-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Heeft het eigenlijk wel nut om als SC-noob de game te beta-testen? Kan me voorstellen dat er meer gehakt van je gemaakt word dan dat je zelf gehakt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ik krijg de indruk dat Blizzard zelf ook nog de lijst van winnaars van T.net gemaild heeft, zullen daaro wel een beetje langs elkaar heen gepraat hebben. Let wel op de modbreak jongens :+

Verder gaat het me nu vrij goed af, toch al meer gewonnen in Bronze dan verloren, eindelijk een initital zergling rush tegengehouden door m'n ramp goed te wallen+zealot, maar later toch verloren aan mass roach+hydra. Weet iemand een goede replay die dit countered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik zit zelf niet in deze Beta, maar ik denk dat je wel gelijk hebt. In andere beta's die ik heb gedaan (meest recente de Heroes of Newerth beta, feitelijk een DoTA clone) wordt je niet zachtjes aangepakt zeg maar :p

Is ook niet zo gek, ik denk dat Beta's voornamelijk worden bevolkt door mensen die zoooo uitkijken naar het spel, en uit zichzelf dus al fanatieker/actiever zijn met het spel dan de 'casual' beta tester.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Madness! Ik heb nu zelfs 2 key's over! Voor wie wil, de 2 leukste DM's krijgen er 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Overigens heb ik ook een extra key gekregen en niet mee gedaan bij tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. ik heb ook een key van Blizzard gekregen, naast die van Tweakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:02:
Haha.. ik heb ook een key van Blizzard gekregen, naast die van Tweakers..
Zou iemand van jullie er 1 aan mij willen schenken? O-)

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Wow.. Ik ben absoluut geen RTS held. Ik duid dus aan dat ik een beginner ben en word in de "practice league" gegooid. Eerste game, zwaar afgemaakt in 10 minuten. Tweede game win ik (tegenstander had op het einde nog steeds 9 workers :) ) en de derde game eveneens zwaar afgemaakt, elf minuten deze keer. Wat is het punt van de practice league als ervaren spelers (hun micro was zoooveel beter) erin meedoen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
HoD85 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:06:
Wow.. Ik ben absoluut geen RTS held. Ik duid dus aan dat ik een beginner ben en word in de "practice league" gegooid. Eerste game, zwaar afgemaakt in 10 minuten. Tweede game win ik (tegenstander had op het einde nog steeds 9 workers :) ) en de derde game eveneens zwaar afgemaakt, elf minuten deze keer. Wat is het punt van de practice league als ervaren spelers (hun micro was zoooveel beter) erin meedoen :(
Tja dat komt omdat die mensen nogal lame zijn en graag noobs bashen. En een groot gedeelte is daar ook bang voor dat dat hun gebeurd dus die denken: Laat ik voor de zekerheid maar de laagste doen.

Ach het zijn maar 5 matches daarna 5 placement, zo'n ramp is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Naast wat je aangaf in het begin als je skill level bepaalt de practice league volgens mij ook al een beetje je skill level, en met placement wordt het nog verder verfijnd. Verder weet ik niet of je kunt zeggen dat het ervaren tegenstanders waren na 2 down op 3 matches, maybe they got lucky, en sowieso win je natuurlijk nooit alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
Dankzij De Gesnaakte heb ik nu ook een beta key :) ben nu aan het downloaden, kan niet wachten!

Nogmaaals bedankt De Gesnaakte :D:D

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HoD85 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:06:
Omdat mensen buiten de "practice league" nog beter zijn met micro en macro :+ . Na een potje of 10-20 heb je het redelijk onder de knie denk ik. Het duurt gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Super bedankt voor de key M1lamb3r! Hij is aan het downloaden, dat wordt een latertje vannacht!

Eerst maar eens even wat filmpjes gaan kijken voor de basis tactieken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 21:23
Zo mijn allereerste potje SC2 na jaren van SC1.......epische faal :P
Mijn 2v2 partner had niet zo'n goede economie en we werden totaal overrompeld.

Een nieuwe lid voor de tweakers community: Arie.Arie

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik heb nu ook nog twee keys gehad van Blizzard naast de key van Tweakers.net contest. Dus, de eerste twee personen één persoon die mij een DM sturenstuurt, kunnenkan een key tegemoet zien :). Keys zijn weg. Veel plezier aan de gelukkigen.

Oh, trouwens nick/handle: DarkKnight.darkknight (wat een verrassing toch weer). Heb nog geen placement matches gespeeld, want ik voelde me noob, en ben nu bezig met de novice matches :) (al 3x gewonnen met T... ondanks mijn 'geweldige' macro/micro :+ )

[ Voor 52% gewijzigd door DarkKnight op 05-05-2010 23:35 ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
icalex schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:41:
[...]

Hier ook,.. Heb ook net een uitnodiging gehad van Blizzard zelf. Aangezien ik ook al een friends invite gehad heb voor ik mijn tweakers key kreeg, heb ik nu dus een totaal van 4 keys over,..

Voor de lief hebber, stuur me een PM, en je krijg een key.
Je hebt het pm systeem uitstaan. Maar ik heb wel interesse uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 09:13
Dank aan DarkKnight voor de key, nu kan ik eindelijk ook gaan spelen! _/-\o_

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat de mensen die een key hebben gewonnen en gekregen nog een nieuwe key krijgen.
moto-moi schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:35:
[...]

key van Tweakers.net is verstuurd vanaf mailbot@ , ik weet niet wat Blizzard nu precies heeft gedaan, blijkbaar hebben ze alsnog toch de lijst allemaal keys gestuurd ofzo, ik mag hopen dat ze niet dezelfde lijst met keys ervoor gebruikt hebben, want dan gaan we een probleem krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:43
toch ook te idioot voor woorden, eerst 2 maanden verkneukelen dat je niet mee kan doen krijg je vervolgens in 3 weken tijd 6 keys 8)7

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:40:
toch ook te idioot voor woorden, eerst 2 maanden verkneukelen dat je niet mee kan doen krijg je vervolgens in 3 weken tijd 6 keys 8)7
When it rains, it pours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icalex
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 01:05
Jimmie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:23:
[...]

Je hebt het pm systeem uitstaan. Maar ik heb wel interesse uiteraard ;)
Excusses,.. PM staat aan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ik mag hopen dat ze niet dezelfde lijst met keys ervoor gebruikt hebben, want dan gaan we een probleem krijgen
Dat was ook het eerste dat in me opkwam. Als er keys al in gebruik blijken te zijn, laat het hier meteen weten. Anders krijgen we miserie met winnaars die hun key niet kunnen claimen omdat ze dat gisteren/vandaag nog niet gedaan hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09

Tweakjur

Redacteur
De key van Blizzard is ook via ons gegaan.. dat is dus die key waar we met zn allen op zaten te wachten. Omdat het zo lang duurde heeft Blizzard ons een lijst met keys gegeven, en die hebben we dinsdag dus rondgestuurd. Blijkbaar is hun systeem het ook weer gaan doen nu, waardoor iedereen op ons lijstje nu zelfs 2 keys heeft gekregen.

Komisch :)

edit: ik heb er een paar van de NIEUWE mails cross checked met onze lijst van dinsdag en het zijn nieuwe keys. Iedereen heeft dus daadwerkelijk 2 keys gekregen, allemaal uniek.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweakjur op 05-05-2010 23:49 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Lukin schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:12:
[...]

Omdat mensen buiten de "practice league" nog beter zijn met micro en macro :+ . Na een potje of 10-20 heb je het redelijk onder de knie denk ik. Het duurt gewoon even.
Oh boy.. Ik haat verliezen, dat worden 20 lange matches! Ik weet gewoon nog niet van buiten welke unit nu wat juist counterd denk ik. Ook lijken de tegenstanders de map beter te gebruiken, dat is voor mij vrij nieuw. Ik heb naar "i suck at starcraft" gekeken maar dat is dus duidelijk niet genoeg. Op naar de strategy guides om ze van buiten te blokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

^ Van de replays met commentaar van Husky & HDStarcraft op YouTube heb ik heeeel veel geleerd qua wat een beetje gebruikelijk is qua play style, build orders, wall ins etc. Verder helpt het heel veel om de replays van je eigen games terug te kijken, zelfs als je gewonnen hebt. Dan kun je heel goed beoordelen wat beter had gemoeten/gekund, en als je verloren hebt, wat je tegenstander deed, en of je dat had kunnen voorkomen door bijv. beter te scouten etc. Ook kun je heel makkelijk wanneer je een replay van jezelf kijkt hem even op pauze zetten en in de help de tech trees of units eens goed bekijken, wellicht de unit die die match "gewonnen" had zeg maar, en wat de counter zou zijn.

Zelfs in een match kijk ik wel eens heel snel even in de help naar een unit als ik die nog nooit echt tegengekomen was, om snel te zien hoe het daar ook alweer mee zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Greebs op 05-05-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:04:
Over die Zerg hatcheries, dat is een oud sc:bw ding, daar deed je het omdat je anders gewoon larva te kort kwam, nu je de queen hebt en je kunt injecten is het eigenlijk overbodig om 2 hatches in je main te zetten. Ik neem echter zelf ook dat hij een expansion in zn natural bedoelde.
Ook met queen heb je onvoldoende larven. Al is het probleem kleiner dan in sc1. Wanneer 2 mineral fields volledig saturated zijn dan kunnen 2 hatcheries met queen onvoldoende larven produceren om alle mineral en gas op te maken. Hangt natuurlijk wel af welke units je maakt.

Daarnaast hangt het ook af van je speelstijl. In 2vs2 laat ik de units die ik maak afhangen van wat de tegenstander maakt. Je bent in die zin net een stapje later en dat compenseer je weer door in een keer heel veel units te maken. Een extra hatchery (300 minerals) zie ik vooral als een extra warpgate of een extra barracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Zo net twee spelletjes gespeeld. Ik heb gewoon op beginner geklikt, en de eerste match verloor ik omdat ik totaal niet wist wat ik deed. Had 2 basisen alleen er werkte op beide appart ongeveer 6 toen scoutte ik de vijand zag daar meer dan 30 man crystals hakken :D ik dacht shit! Alleen toen werd mijn spy neergehaald(beetje stom ik vertelde hem welke gebouwen ik had, hij zei mij wat ik moest bouwen(dus hij wist(bijna)alles) en wat ze preies deden, was mijn eerste keer wist ik veel wat wat inhield? Ik weet de rassen nog niet uit mijn hoofd. Maar ik vind die derde/laatste het fijnst waar de bouwers niet bij het gebouwen hoeven te zijn als ze iets bouwen.
Met die eerste units die grijpen zeg maar? Die je vaak in filmpjes ziet, ook die 'spin' met die 4 poten crawler toch??

In iedergeval top spel alleen heb ik het idee dat ik tegegn nogal goede mensen speel voor hun eerste of tweede match ?
Ik weet ook nog jiet echt wat ik moet doen, had net 1700 crystals maar te weinig gas voor tanks.

Ach morgen nieuwe dag, nieuwe rondes nieuwe kansen!
Der klopt wel wat niet met de onvoard grapichs want ik moet alles op low draaien!! Heb de functie van 2D wel effe in 3D gezet ik schat zo'n50-60 fps toen textures medium ongeveer 45-55 fps.
Morgen fraps effe draaien, ik kan niet slapen! Wil gamen :( !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Heeft iemand nog een extra key liggen? Ik zou hem graag in PM willen krijgen want ik wil de game zeker uittesten. Alvast bedankt mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Laatst online: 24-07 17:55
Ik denk dat één van de problemen is dat veel van de mensen in de beta sowieso al geinteresseerd zijn in het competitieve deel van het spel. De mensen die minder ervaren zijn met competitieve RTSen zijn dan flink in het nadeel omdat je vaak gepit wordt tegen veel betere spelers. Zodra er meer mensen zijn die het moeten leren zal de verdeling wel wat anders worden denk ik (niveaus per league gaan flink omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nieuw bent gewoon je placement matches verliezen en je komt in copper terrecht. Dan kun je je vanuit daar langzaam omhoog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fucking muta's rly, Zerg spelers. Get some skills! Damn it.

;).

Ik en Sneek zijn bezig geweest om een leuk encounter filmpje in elkaar te zetten, welke unit wat counterd etc :). Tot nu toe alleen Terran vs Protos gedaan maar waarschijnlijk komen de anderen ook wel binnenkort. Hou dus, http://www.youtube.com/blizzboys goed in de gaten, van Tweakers voor Tweakers! ;).

(filmpje staat er waarschijnlijk morgenavond op).
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:21:
Ik heb nog 2 SC2 beta keys over.
Enigste wat ik ervoor terug wil is dat je me refferal word op LockerZ :)

Ben je bereid om een formuliertje in tevullen, dan krijg je een key.
Heb er 2, eerste 2 die mij DM-en én lid zijn geworden krijgen de key.
Werving is niet toegestaan op GoT :')

try again :p.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 06-05-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Laatst online: 08-09 11:52
Als iemand nog een key over heeft ik zou er heeeeeel graag kunnen gebruiken. Hopelijk zie ik een PM , ik houd men vingers crossed :P

Oh en zeer leuk om de matches te zien op de youtube channel. Keep it going. :D

Woops , men DM staat nu aan. Blame the Baco ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Damtheman op 06-05-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Laatst online: 09-09 18:04
Damtheman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:27:
Als iemand nog een key over heeft ik zou er heeeeeel graag kunnen gebruiken. Hopelijk zie ik een PM , ik houd men vingers crossed :P

Oh en zeer leuk om de matches te zien op de youtube channel. Keep it going. :D
Dan moet je Dm wel aanzetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op hoop van goede zegen wil ik mijzelf ook nog nomineren voor een beta key. mijn dank zal groot zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:39
Die tweakers key heb ik nog steeds niet. Maar heb zojuist wel wederom een friends invite (key) gekregen van Blizzard. Dat zijn er dus 3 in een week! :D

Edit: Key is al weg....

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 06-05-2010 02:11 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in een SC2 key? heb er nog 1 liggen dankzij blizzard

key weg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 02:41 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Voor de liefhebber: NJ9KBN-N7E4-RZR2RR-EVM2-N9BFZK

Ik heb nu vier oefenwedstrijdjes gedaan en 3x ingemaakt en 1x de tegenstander verslagen, wel jammer dat mijn tegenstanders allemaal protos waren, er mag wel wat meer variatie inzitten van mij, dat gaat nog een probleem worden als ik straks voor het echie moet gaan spelen en ik ineens een terran of zerg tegenover me heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, ik geloof dat er nog een paar open spots waren voor het toernooi van de blizzboys, niet 100% zeker though,

[PC] SC2 beta Tournament Topic

Mocht er nog interesse zijn kan je daar het één en ander uit halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:18
@ _js_ key is in gebruik. Dankuwel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
hmmm

Iemand een goed idee om als zerg een ingebouwde protoss aan te vallen? Gisteravond weer voorgekomen. Protoss bouwt voornamelijk colossus, stalkers en high templars. Gaat dan op een 2vs2 map de choke verdedigen. Wij zijn 2 zergs en tegenpartij 2 protoss. We hebben volledig mapcontrol. Protoss zet geen stap naar buiten.

Afijn wat doe je dan? Niet doorheen te komen door de colossus en psi storms. Ik meen dat op HDstarcraft ook een match was met een soortgelijke situatie. Alles geprobeerd van drops, nydus worm, banelings, etc. Uiteindelijk (na meer dan een uur) wel gewonnen doordat protoss zelf de basis uitkwam maar had hij het niet gedaan dan zaten we nu waarschijnlijk nog. Een turtelende protoss is als zerg zijnde niet te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Iemand nog een key over?

Ik hoor van sommigen dat ie wel een stuk moeilijker is dan SC1..?

Bedankt.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT-naamName.Id.1v1 league2v2 league
PostiusPostiusTerran1v1 Gold2v2 Gold
ErwienOErwienoErwieno1v1 copper2v2 Copper
prayaprayanavitaprayanavita1v1 Placement2v2 Placement
SeiniytoSeiniytafosse1v1 copper 2v2 placement
raflerRaflerfranca1v1 placement 2v2 Copper
VP.lemiilemii1v1 Silver 2v2 Platinum
MrVegetaAlucarduhellsing1v1 copper2v2 -
TerraGuyTerraGuyterraguy1v1 copper 2v2 nog niet gespeeld
MrFl0ppYFlopsterflopster1v1 Placement 2v2 nog niet gespeeld
FezzFestadamaadama1vs1 Bronze 2v2 copper
NoTimeRemainsNormajHenshinHenshin1v1 Copper 2v2 Copper
MekthebMekthebMek1v1 copper 2v2 -
JJeromediscodisco1v1 Platinum2v2 - Platinum
MheydoMheydoscurvy1v1 Gold2v2 - Gold
PromWarMachinePromwarmpwm1v1 copper2v2 - Silver
De GesnaakteScorchorScorchor1v1 placement
sanderanderSanderatorsanderator1v1 copper2v2 placement
ShadrinShadrinnld1v1 Bronze2v2 nog niet gespeeld
TrolandoTrolandotrolando1v1 Bronze2v2 nog niet gespeeld
tdptdptdp1v1 Gold2v2 Gold
ByteMe72sylkenmaarten1v1 copper2v2 placement
m1lamb3rSikklebellstjreijn1v1 bronze2v2 nog niet gespeeld
EddDonderdonder1v1 copper2v2 nog niet gespeeld
UltramanOphionultraman1v1 copper2v2 Bronze
VerderfVerderfAixatael1v1 bronze2v2 Bronze
MutaMutaShivers1v1 gold2v2 -
LoloftheRingsTerminatorTerminator1v1 gold2v2 - Silver
SjeikSjeikTom1v1 gold?
KampschoerArthurarthur1v1 copper?
CyCloneNLSlaytilostslaytilost1v1 bronze2vs2 bronze
ChillinRChillinRChillinR1v1 copper2vs2 nog niet gespeeld
kevzkevzkevz1v1 gold2vs2 nog niet gespeeld
TheAngelVoreniiAdun1vs1 bronze2vs2 silver
YouRYouRwaslap1vs1 copper2vs2 bronze
samoht21samohtminiwout1vs1 silver2vs2 gold / silver
Weiaweiawaya1vs1 silver2vs2 silver
Rj-sjeejsjeej1vs1 bronze2vs2 #
FerahgoFerahgoblackblade1vs1 copper2vs2 nog niet gespeeld
BaardmeesterBaardmeesterbaardmeester1vs1 bronze2vs2 nog niet gespeeld
dev10Miraljonlefta1vs1 Placement2vs2 Nog niet gespeeld
KoekjesAbremsev1vs1 bronze2vs2 placement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
kdijkstra schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 06:43:
hmmm

Iemand een goed idee om als zerg een ingebouwde protoss aan te vallen? Gisteravond weer voorgekomen. Protoss bouwt voornamelijk colossus, stalkers en high templars. Gaat dan op een 2vs2 map de choke verdedigen. Wij zijn 2 zergs en tegenpartij 2 protoss. We hebben volledig mapcontrol. Protoss zet geen stap naar buiten.

Afijn wat doe je dan? Niet doorheen te komen door de colossus en psi storms. Ik meen dat op HDstarcraft ook een match was met een soortgelijke situatie. Alles geprobeerd van drops, nydus worm, banelings, etc. Uiteindelijk (na meer dan een uur) wel gewonnen doordat protoss zelf de basis uitkwam maar had hij het niet gedaan dan zaten we nu waarschijnlijk nog. Een turtelende protoss is als zerg zijnde niet te verslaan.
HD neemt 2v2 niet echt serieus, eigelijk niemand echt(ik raad je aan dit toch in je achterhoofd te houden). Broodlords kunnen een uitkomst bieden ivm met de range kan je proberen de templars te snipen plus die broodlings fucken enorm met AI van units(vooral marines is lol), daarnaast zijn broodlords ziekelijk sterk, eventueel wat corrupters erbij(kunnen ook op collosi schieten :D ). Maar het is als zerg vrij vervelend idd. Wat ik vaak doe in 2v2 en zeker tegen protos is voor map control gaan alle expansies als het kan en dan gewoon ze dood laten hongeren door te blijven aanvallen(wel verstandig niet zinloos units weggooien al is het niet erg als je meer verliest dan hem aangezien je meer inkomen gaat hebben). Uiteindelijk gaat je rescource voordeel het winnen want je kan sneller produceren dan hem. Maar het is een lang en langzaam process.....Of je maakt 15 broodlords en dan is het gg(mits je ze ondersteunt maar daar heb je je ally voor).

Tja verder kunnen banelings helpen maar niet echt tegen tos, een legertje mutas puur voor de snipe kan. Neural parasite met fungal growth(die immobiliseert en dan de templars snipen als dit lukt is het wel kassa maar je moet er goede micro voor hebben want infestors hebben echt weinig hp). Maar meestal komt het in 2v2 gewoon op Wear Em Down neer.

Verder tegen stalkers en collosi -> massive zerglings met upgrades(cracklings). Ik heb meestal tegen tos mineralen(ongeacht of ik air of roaches/hydras/willekeurigwatga over en dan ga ik gewoon zerglings pumpen om mijn leger aan te vullen. Zeker met 2-2 upgrades en speed en gland upgrade eten ze tos stalkers en met een beetje mazzel de templars of ze gebruiken storm op de zerglings wat ook gunstig is want dan doet ie hem niet op je dure units.

Maar toch ik zou voor broodlords gaan ergens op een vieze plek aanvallen en dan je zerglings door de voordeur.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 06-05-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik heb nu 5 games gespeeld, 4 gewonnen 1 verloren.. ik speel zerg momenteel, de eerste twee potjes was wel wat wennen.

2x gewonnen door middel van fast expansion -> hive queen -> zergling rush
1x gewonnen door middel van mass roaches :-)
En de 3e keer ging een terran mass air+turtling, dus toen ik ook maar.. potje duurde veels te lang.

[ Voor 22% gewijzigd door kaluro2 op 06-05-2010 08:24 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepica
  • Laatst online: 02-07 12:03
Gegroet tweakers!

Even terzijde: De key van de tweakers actie is bij mij (Gmail) niet binnen gekomen helaas, wel de lege mail! :-).

Daarnaast:

De game is echt super, het speelt heel anders dan SC1 en ik moet zeggen het is een stuk beter zelfs!
Veel meer complexiteit en weinig overeenkomsten met SC1 vind ik persoonlijk!

Echter zit er wel een minpunt in het kleuren schema van het spel en heb ik af en toe problemen om units uit elkaar te halen tijdens veel actie.

Kwestie van wennen misschien?

Vriendelijke groet,
Sepica

[ Voor 57% gewijzigd door Sepica op 06-05-2010 08:35 ]

<PMNX> Patho#21683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Laatst online: 16-09 11:45
Als iemand nog een extra key voor me heeft zou ik dat heel erg op prijs stellen want ik wil de game echt graag uittesten!

Alvast bedankt =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik ben nog bezig met de placement matches, maar gisteren speelden zowel ik als mijn tegenstander met Protoss. Zie ik hem opeens zijn Colossus clonen :S Iemand enig idee hoe hij dat deed? Hij ging van 1 naar 4 Colossussen. Zijn geclonede colosussen hadden ook een andere kleur (grijze gloed in plaats van gele gloed).
Ik heb de replay bestudeerd, maar kom er echt niet uit hoe hij dat gedaan heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

E-Vix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:37:
Ik ben nog bezig met de placement matches, maar gisteren speelden zowel ik als mijn tegenstander met Protoss. Zie ik hem opeens zijn Colossus clonen :S Iemand enig idee hoe hij dat deed? Hij ging van 1 naar 4 Colossussen. Zijn geclonede colosussen hadden ook een andere kleur (grijze gloed in plaats van gele gloed).
Ik heb de replay bestudeerd, maar kom er echt niet uit hoe hij dat gedaan heeft.
Ability van de sentry's als je hallucinate researched

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=116687

[ Voor 4% gewijzigd door m0nk op 06-05-2010 08:44 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Met een High Templar? Althans zo ging dat in deeltje 1.
Nvm

[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 06-05-2010 08:44 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Sentries kunnen een image op roepen, projection of iets. Doen geen damage maar tziet er indrukwekkend uit.

Daarnaast kan je ook een phoenix maken en over zijn basis heen vliegen gratis scout!(overigens moet je de ability wel eerst researchen).

Daarnet zat ik in een 2v2 ik als random, kreeg terran tegen 2 protos. 8 minuten later of iets had ik een banshee met 17 kills :+ >:) . Zal ze leren vieze zealot rushers :9

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 06-05-2010 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Laatst online: 06-09 13:18
E-Vix schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:37:
Klinkt als hallucination (sentry ability), wat, zoals de naam al zegt, gewoon een illusie maakt. Die "colossi" deden dus geen schade of wat dan ook maar. Waarschijnlijk heeft hij ze alleen gemaakt voor het schrik-effect en om te zorgen dat jij op ze ging schieten, zodat z'n echte colossus niet/minder geraakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Sepica schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:30:

Echter zit er wel een minpunt in het kleuren schema van het spel en heb ik af en toe problemen om units uit elkaar te halen tijdens veel actie.

Kwestie van wennen misschien?
Ik speel zelf met het aangepaste kleurenschema, niet omdat ik kleurenblind ben, maar omdat ik hetzelfde probleem had als jou. Naast de minimap zitten drie knoppen. De onderste is het aanzetten van specifieke kleuren voor jezelf en je tegenstander. Hierdoor wordt jezelf groen, allies geel en tegenstanders rood.

Hopelijk helpt dat.

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ok,heb het zowaar geinstalleerd gekregen (wel via remote desktop :P ) nu nog tijd zien te vinden om te spelen,heb voor het weekend iig afgesproken om met wat vrienden te gaan oefenen 2v2 :P zin in :)

btw, voor de lijst : Sarcastro.Sarcastro

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
mrsar schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:57:
ok,heb het zowaar geinstalleerd gekregen (wel via remote desktop :P ) nu nog tijd zien te vinden om te spelen,heb voor het weekend iig afgesproken om met wat vrienden te gaan oefenen 2v2 :P zin in :)

btw, voor de lijst : Sarcastro.Sarcastro
Als je wilt oefenen zou ik 1v1 doen tegen je vrienden, 2v2 wordt je niet echt beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ChillinR schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:51:
[...]

Klinkt als hallucination (sentry ability), wat, zoals de naam al zegt, gewoon een illusie maakt. Die "colossi" deden dus geen schade of wat dan ook maar. Waarschijnlijk heeft hij ze alleen gemaakt voor het schrik-effect en om te zorgen dat jij op ze ging schieten, zodat z'n echte colossus niet/minder geraakt werd.
Wat overigens goed werkt tegen static defenses, die targeten namelijk ook de hallucinatory (tm TotalBiscuit) units waardoor je er veel minder schade door oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goru
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb ik eindelijk de key van Tweakers, krijg ik opeens een key van blizzard zelf omdat ik al een tijd geleden me daar voor opgegeven had ...

* Edit

feli stimmits :)

[ Voor 22% gewijzigd door Goru op 06-05-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Laatst online: 16-09 11:45
Thanks Goru!!!! =] I'm in! Nu kan ik eindelijk samen met mijn collega's de game testen. Ik zat al 2 dagen lang te jagen op een key. Hoera voor de donderdagmorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Nu er toch actief met keys gestrooid wordt ben ik wel benieuwd of er nog meer mensen 1 over hebben. DM staat aan. ;)

Bedankt JJerome. :)

[ Voor 11% gewijzigd door MADG0BLIN op 06-05-2010 09:59 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!