Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:03
Nee, je krijg het dan in je scherm te zien, boven in zo'n geel randje zeg maar :p , Dan staan ze gewoon bij forum>direct message

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:14:
hèhè, heb het nu ook gevonden :) .
Nu nog wachten op die key. Je krijgt pas concurrentie als ik de game heb :G hèhè.
Moet denk ik wel nodig een systeem-upgrade doen, E4500+8600GT wel geoverklockt maarja.
We will see!!
gast, ik speel het op mijn laptop met p8600 (2.4 ghz) en een hd4570 (OC) en werkt prima, 45-48 fps met alles op med/high :)

komt nog niet eens in de buurt van de 100% cpu usage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampschoer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05-2023
alaintje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:16:
Nee, je krijg het dan in je scherm te zien, boven in zo'n geel randje zeg maar :p , Dan staan ze gewoon bij forum>direct message
Thx, weer wat geleerd vandaag over Tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:19:
[...]

gast, ik speel het op mijn laptop met p8600 (2.4 ghz) en een hd4570 (OC) en werkt prima, 45-48 fps met alles op med/high :)

komt nog niet eens in de buurt van de 100% cpu usage
à la 800x600 ? of welke resolutie.
Ik speel op 1440x990-19:10.
Dan zal ik eens kijken, op low draait alles wel :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:27:
[...]à la 800x600 ? of welke resolutie.
1080p 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:41

m0nk

16-09-2003 15.15

sjow na paar dagen Terran gespeeld te hebben maar eens Protoss geprobeerd. Gelijk voidray rush eruit gedaan. Ging best lekker, gelijk win! :D

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Dat is nog eens aardig om te zien :*) :*) .
Dan moet hij het bij mij wel op mid doen, misschien nog wat op high met schaduwen en mist uit...

Key,key,key :D :D !! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
ik heb nu 5 matches gespeeld als terran, waarvan 3 gewonnen. de twee verliespartijen waren beide tegen protoss, om de een of andere manier kan ik niet opboksen tegen mass stalkers... iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisheid schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:47:
ik heb nu 5 matches gespeeld als terran, waarvan 3 gewonnen. de twee verliespartijen waren beide tegen protoss, om de een of andere manier kan ik niet opboksen tegen mass stalkers... iemand ideen?
MMM slachten mass stalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn key gekregen bij een preorder. Samen met een vriend gaan spelen en na 3 wins 2 losses komen we in de silver league.. We worden dus telkens outmacro'ed enz. want we zijn beide nieuw!

Hoe lang duurt et voor je een league dropped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Dat is nog eens aardig om te zien :*) :*) .
Dan moet hij het bij mij wel op mid doen, misschien nog wat op high met schaduwen en mist uit...

Key,key,key :D :D !! xD
zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/smquiNx8z6d9upkVk8KUUuz6/thumb.jpg

de ter zake doende dingen (post processong, shaders, lighting, shadows) staan op low/med, voor de rest is alles cpu gerelateerd: dat staat zo hoog mogelijk

dit is met een overgeclockte hd4570, scoort 4114 3dmark06 puntjes

een flinke dosis RAM is trouwens wel aan te raden, SC2 gebruikt zo rond de 1GB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik heb 3 gb, op 407 mhz dus dat gaat nog wel, en mijn hd is vrij rap.
En ik heb altijd alles uit staan opde background(zo min mogelijk) en die settings zijn nog vrij hoog van jou :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, alleen de shaders, lighting, shadows, en post processing zijn gpu-gelimiteerd, aangezien in bakken met CPU power over heb gooi de de rest gewoon omhoog :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 09:53
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:06:
Eindelijk mijn key gekregen bij een preorder. Samen met een vriend gaan spelen en na 3 wins 2 losses komen we in de silver league.. We worden dus telkens outmacro'ed enz. want we zijn beide nieuw!

na 5-7 potjes denk ik, ligt er ook aan hoeveel je zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:25
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:06:

Ik kwam in 1vs1 ook in silver terecht. Na een potje of 10 - 15 waarvan meer dan de helft verloren werd ik teruggeplaatst naar bronze. Daar zou ik dus op rekenen.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Verderf schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:05:
Ik heb nog een key over, mensen die m willen mogen me dmen :)

zal vanavond als ik thuis ben na de verjaardag van mn schoonmoeder willekeurig iemand kiezen en de key terug dmen :)
Mijn key is inmiddels weg, Ik verwacht wel nog een key van tweakers die ik zal weggeven aan iemand die nu in mn dm staat :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ooit een battle report gezien waarin David Kim twee upgrades aan één barracks voegt, hij bouwt eerst een barracks, upgrade deze en lift hem op, verplaatst hem iets en doet dan de tweede upgrade. Weet iemand of dit nog mogelijk is in de beta? Bij de lazylaunch (AI, saaaai) versie krijg ik het niet voor elkaar...

Misschien lukt het hem alleen omdat hij een Koreaan is? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Je kunt inderaad je barracks, factory of starport liften, terwijl er een reactor core of tech lab aanhangt. De attachment blijft staan en je kunt je gebouw wegvliegen. Daarna kun je een ander gebouw eraan attachen. Wordt vaak met bijv Starports gedaan, dan kun je direct banshees bouwen en hoef je niet te wachten tot je fusion core klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Edd op 03-05-2010 23:24 . Reden: Tis een Tech Lab, geen Fusion Core... }:O ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:34:
sjow na paar dagen Terran gespeeld te hebben maar eens Protoss geprobeerd. Gelijk voidray rush eruit gedaan. Ging best lekker, gelijk win! :D
Void ray rush is meestal gelijk win als het een verrassing is..Maar als zerg zijnde voel ik redelijk snel aan wanneer een Protoss voor een void ray rush gaat.. Namelijk als ze niet voor een timing push gaan, weinig units hebben, of verdacht stil zijn :P

Maar toch blijft het moeilijk, want wanneer mijn overlords die speed upgrade hebben, komt de eerste void ray er net uit.. misschien moet ik ipv zergling speed meteen naar een lair gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 14:37
je attached geen fusion core, maar een tech lab :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een queen of 2 maakt toch gehakt van een void ray? of zie ik dat nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC2 gebruikt wel meer dan 1GB aan ram.. normaal zit mijn RAM niveau rond de 250MB, met SC2 aan in een 2v2 map had ik 1.7GB.

En dan heb ik alles op low staan! Ik heb t nog niet op Windows bekeken, misschien gebruikt ie daar wel minder.

Ik speel random, maar heb vooral problemen met zerg, vooral de macro. Ik kan niet echt goed een balans vinden tussen economy en agressiviteit. Nog effe wat vaker random spelen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:54:
Je kunt inderaad je barracks, factory of starport liften, terwijl er een reactor of fusion core aanhangt. De attachment blijft staan en je kunt je gebouw wegvliegen. Daarna kun je een ander gebouw eraan attachen. Wordt vaak met bijv Starports gedaan, dan kun je direct banshees bouwen en hoef je niet te wachten tot je fusion core klaar is.
Aangezien ik een bloedhekel heb aan terran (dat is al sinds sc1 zo), speel ik er niet zo heel erg veel games mee nu. Maar wat ik me afvroeg het is niet mogelijk om aan 1 barrack en een tech lab en een fusion core te add-en toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Laatst online: 22-09 14:25
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:09:
[...]

Aangezien ik een bloedhekel heb aan terran (dat is al sinds sc1 zo), speel ik er niet zo heel erg veel games mee nu. Maar wat ik me afvroeg het is niet mogelijk om aan 1 barrack en een tech lab en een fusion core te add-en toch?
Niet tegelijkertijd, maar je kunt wel degelijk een reactor maken om vervolgens je barracks te liften en op een andere locatie een techlab te bouwen. Ik gebruik dat regelmatig om bijvoorbeeld met m'n factory alvast een techlab of reactor te bouwen die ik dan vervolgens met m'n starport gebruik om zo snel een banshees of medivacs te produceren.

Edit: spelling...

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

spuit 11...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadrin schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:15:
[...]

Niet tegelijkertijd, maar je kunt wel degelijk een reactor maken om vervolgens je barracks te liften en op een andere locatie een techlab te bouwen. Ik gebruik dat regelmatig om bijvoorbeeld met m'n factory alvast een techlab of reactor te bouwen die ik dan vervolgens met m'n starport gebruik om zo snel een banshees of medivacs te produceren.

Edit: spelling...
Haha nooit aan gedacht, tja terran is nooit wat voor mij geweest. Al vind ik het wel erg leuk om me tegenstander te cliffen op LT met wat turrets, bunk en wat tanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarCraft II: Wings of Liberty will launch on July 27, 2010 in the United States, Canada, Europe, South Korea, Australia, New Zealand, Russia, Mexico, Singapore, Indonesia, Malaysia, Thailand, the Philippines, and the regions of Taiwan, Hong Kong, and Macau. The game will be available digitally through Blizzard on its website soon after that date.

Aldus op IGN! Zat er aan te komen! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:39:
StarCraft II: Wings of Liberty will launch on July 27, 2010 in the United States, Canada, Europe, South Korea, Australia, New Zealand, Russia, Mexico, Singapore, Indonesia, Malaysia, Thailand, the Philippines, and the regions of Taiwan, Hong Kong, and Macau. The game will be available digitally through Blizzard on its website soon after that date.

Aldus op IGN.com! Zat er aan te komen! :)
Leuk....hoe zit het nu eigenlijk met de gewonnen keys van de tweakers wedstrijd? Ondertussen is het blijkbaar volledig waarheid geworden dat iedereen behalve ik aan het spelen is :?. Ik weet dat ik geen gegeven paard in de bek moet schijten, maar ik heb een paar weken geleden een aanbod aan me voorbij laten gaan omdat ik wist dat ik hier een key gewonnen heb, en nu nog steeds niets, best wel zuur.

*edit* en tijdens die releasedatum ben ik op reis. Prachtig gewoon |:(

Postius, de modbreak heeft niets te maken met wat ik hier verkondig, en hoezo, overdreven? We zijn in de derde week nu.

[ Voor 51% gewijzigd door boe2 op 04-05-2010 09:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Boeboe schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:47:
[...]

Leuk....hoe zit het nu eigenlijk met de gewonnen keys van de tweakers wedstrijd? Ondertussen is het blijkbaar volledig waarheid geworden dat iedereen behalve ik aan het spelen is :?. Ik weet dat ik geen gegeven paard in de bek moet schijten, maar ik heb een paar weken geleden een aanbod aan me voorbij laten gaan omdat ik wist dat ik hier een key gewonnen heb, en nu nog steeds niets, best wel zuur.

*edit* en tijdens die releasedatum ben ik op reis. Prachtig gewoon |:(
ook wel weer een beetje overdreven. Maar het is idd vervelend. Maar lees voortaan de modbreak.

Daarnet een massive 2v2 gehad op lost temple(kutmap) mass hydra's+phoenixs tegen roaches+broodlords en BC's :D Epic strijd.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog niks gehad hoor boeboe heb ook paar weken geleden .net key egwonnen maar blizzard heeft ze kennelijk gewoon nog niet gestuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe jij had toch een account? Dat dacht ik althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Achterstand? Er zijn nu zo een 30.000 beta spelers? (ik doe een ruime gok) de verkoop loopt in de miljoenen. Als je SC BW ervaring hebt heb je al gauw een voorsprong op het grote grut lijkt me :) Verder is het natuurlijk wel erg balen voor je dat je een key laat lopen omdat je hier al één hebt gewonnen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ok..

Ik heb net een key van iemand gekregen nadat ik iedereen had vervloekt dat ze wel hadden gekregen.
Maar ik vrees het ergste dat me pc niet trekt....

X2 3800+, 1,87 gb, en jaaaaa heeel belangerijk een GF6150 onboard! Ik hoop dat SC2 niet zo verslavend is als SC, want ik ben echt bang dat ik geen sociaal leven meer aan overhou

Add

Jah jongens zelfs met mijn specs kan je "normaal" spelen, je hebt nog wel af en toe lag spikes.
en de klote hotkeys zijn niet meer als sc

[ Voor 18% gewijzigd door zonglew00 op 04-05-2010 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle gfx op z'n laagst. Dan trekt echt een 486 het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:39:

Aldus op IGN! Zat er aan te komen! :)
And it's official: http://twitter.com/StarCraft/statuses/13332227421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Eindelijk bevestiging van Blizzard. Nice dat is precies in m'n vakantie! :D

@Tweakers: Weten jullie al iets meer over de betakeys? Het begint nu wel een lachertje te worden, erg slecht van Blizzard!

[ Voor 45% gewijzigd door Pedr0 op 04-05-2010 08:23 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
27 juli dus, niet slecht, dan moet ik nog een maandje werken voordat ik op vakantie ga. Gelukkig is het dan lekker rustig op het werk en kan ik 's avonds lekker gamen. Nou zul je net zien dat het een super warme zomer wordt en je achter de pc zit weg te smelten...

Verder zit ik te denken om van ras te switchen, ben eigenlijk meer van de macro dan van de micro en ik denk daarom dat zerg meer bij mij past. Bovendien hou ik wel van mass-cheap-unit-rush :)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Laatst online: 05-10 10:57
Hoe counteren jullie mutalisks als terran eigenlijk? vind ik zeer lastig om te doen, heb marines geprobeerd alleen als ze eraan komen lopen vliegen ze meestal zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik geen vrienden heb :P

XF2292-CEYV-2K296T-TZFN-47CCRF

PEBBBN-NHPK-XNWYVH-WWVJ-7MXC4G

Mochten mensen zin hebben in een slachtpartij (uiteraard niet door mij) mijn naam is Claudius.senator

Op dit moment ranked 1st op copper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:25
Hoera! Lekker zwetend van de hitte achter je pc in hartje zomer 8)
Ach ja, tis beter dan nóg een half jaar te wachten ;)

@hierboven
Arghh...battle net geblokked op mijn werk....snif...dan maar vanavond F5'end achter de pc zitten

[ Voor 15% gewijzigd door Joarie op 04-05-2010 09:47 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook nog geen key ontvangen en wel gewonnen bij tweakers.net. Veel mensen hebben die key al wel gehad? Ik zat in de laatste groep die gegarandeerd een key krijgen bij de "hier klik". Misschien dat het daar in zit dat er een aantal nog niks hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:49:
Heb ook nog geen key ontvangen en wel gewonnen bij tweakers.net. Veel mensen hebben die key al wel gehad? Ik zat in de laatste groep die gegarandeerd een key krijgen bij de "hier klik". Misschien dat het daar in zit dat er een aantal nog niks hebben ontvangen?
Lees de modbreak, JJJur heeft in een update gezegd dat de vertraging bij Blizzard zit en dat ze niet weten wanneer ze worden rondgestuurd. Niemand heeft zijn key (via tweakers iig), welke dag van de prijsvraag maakt niets uit, de gehele lijst is in een keer doorgestuurd naar Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Had gisteren iets heerlijks ik en mijn ally(Your van tweakers) werden de hele tijd harrased door onze tegenstanders, zodat we gedwongen werden om ons te verschansen in onze basis.Onze tegenstanders hadden hun hele leger verzameld iets voor onze basis buiten schotafstand. Ik stuur mijn ghost erop af om ze te nuken bam! 77 kills in een leger valt aan en we winnen meest epic potje dat ik ooit gespeeld had.

Moraal van het verhaal: Wacht niet te lang met aanvallen :P want ze hadden ons allang geownt kunnen hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nice ik vraag me af is het heel duur om ghost nuke te reaseachen??

EDIT: GUNSHY!!!!!GUNSHY!!!!!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Laatst online: 16-05-2023
Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:35:
Hoe counteren jullie mutalisks als terran eigenlijk? vind ik zeer lastig om te doen, heb marines geprobeerd alleen als ze eraan komen lopen vliegen ze meestal zo weg.
Missile turrets bouwen bij de mineral line. Verder 10+ marines. Minder zou ik eerder weghalen dan tegen mutas inzetten. Verder zijn vikings erg effectief tegen die mutas.

Missile turrets bouwen bij de mineral line tegen zerg zou is sowieso doen. Zerg gaat altijd eens een keer met een paar mutas langs om wat drones te snipen. Hou het wel beperkt en ga niet je hele base volgooien met missileturrets. Zeg 3 of zo bij de minerals en dat is genoeg om zeg 4-5 mutas tegen te houden. Komt de zerg met 10+ mutas aanzetten dan zul je meer anti air nodig hebben maar dan heb jij ook (mag ik hopen) al meer units lopen.

Hou verder rekening mee dat wanneer de zerg veel mutas heeft vroeg in het spel dat hij voor de rest niet zo heel veel kan hebben. Zodra ik veel muta's zie ga ik gelijk pushen.

Edit: als terran kun je ook Thor's bouwen en die zijn imba tegen muta's. Zet er 2 in je base en de zerg krijgt spijt dat hij uberhaupt mutas gemaakt heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door kdijkstra op 04-05-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:09:
haha nice ik vraag me af is het heel duur om ghost nuke te reaseachen??

EDIT: GUNSHY!!!!!GUNSHY!!!!!
valt wel mee het maken van een nuke kost 100 minerals en 100 vespene gas maar dan moet je wel cloacking voor je ghost hebben anders is hij zo dood ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik heb even een vraagje, ik heb namelijk een vreemd probleem met het spelen van de beta.

Gisteren alles geinstalleerd en geupdate, en ik heb dan ook 2 potjes kunnen spelen. Na deze 2 potjes heb ik alt + tab gedaan om even iets op te zoeken op het internet, maar sinds dien heb ik last van mijn scherm dat gaat knipperen (het is alleen de starcraft window). Het scherm knippert een paar keer zwart, dan zie ik het starcraft menu, en vervolgens begint het weer zwart te knipperen. Dit blijft zo door gaan, zelfs als ik het spel opnieuw opstart of mijn pc opnieuw opstart.

Ik heb gisteren al een tijd op internet lopen zoeken en ik heb vervolgens ook mijn videokaart drivers opnieuw geinstalleerd maar ik krijg het spel niet meer draaiende :O.

Even voor de duidelijkheid, het probleem begon dus pas op te treden nadat ik 1x alt+tab had gedaan.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:08:
Moraal van het verhaal: Wacht niet te lang met aanvallen :P want ze hadden ons allang geownt kunnen hebben :P.
Hmm, das niet erg handig van die tegenstander van jullie. Je zou toch op zijn minst verwachten dat ze er een paar key gebouwen van je eruit willen tikken of je economie constant verstoren.
Heb je net zoals bij SC1 een visuele marker (laser dot) als tegenstander waardoor je kunt zien dat er een nuke inkomt?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Joarie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:14:
[...]

Heb je net zoals bij SC1 een visuele marker (laser dot) als tegenstander waardoor je kunt zien dat er een nuke inkomt?
Nee dat vond ik zelf ook wel heel vreemd heb het idee dat de nuke een klein beetje overpowered is vooral tegen protoss een nuke bij zijn productiefaciliteiten en al zijn pylons in de buurt daar zijn kapot ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:14:
[...]

valt wel mee het maken van een nuke kost 100 minerals en 100 vespene gas maar dan moet je wel cloacking voor je ghost hebben anders is hij zo dood ;).
Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-122628.jpg
Hier word goed met ghosts gespeeld, echt stond wel even te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:16:
[...]

Nee dat vond ik zelf ook wel heel vreemd heb het idee dat de nuke een klein beetje overpowered is vooral tegen protoss een nuke bij zijn productiefaciliteiten en al zijn pylons in de buurt daar zijn kapot ;).
Dacht het wel, je ziet op de grond een kleine rode dot wanneer de ghost een nuke start, ook als tegenstander.

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 04-05-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerk buildings hebben creep nodig... als het creep weg is gaan de buildings ook dood.... is dit ook het geval bij protoss als er geen plyons meer zijn of zijn je dan *ge-emp-ed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qarion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 12:00
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:17:
zerk buildings hebben creep nodig... als het creep weg is gaan de buildings ook dood.... is dit ook het geval bij protoss als er geen plyons meer zijn of zijn je dan *ge-emp-ed*
Bij de Protoss blijven de gebouwen wel staan als ze geen pylon power meer hebben, je hebt er alleen niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Qarion schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:55:
[...]

Bij de Protoss blijven de gebouwen wel staan als ze geen pylon power meer hebben, je hebt er alleen niks aan.
Inderdaad en als je dan een goede aanval op zijn legers uitvoert kan hij helemaal niks meer behalve toekijken hoe jij zijn basis vernietigd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Inderdaad en als je dan een goede aanval op zijn legers uitvoert kan hij helemaal niks meer behalve toekijken hoe jij zijn basis vernietigd >:)
Daarom is pylon placement ook redelijk belangrijk als Protoss speler. Ik probeer teminste altijd per gebouw (helemaal mijn productie en cannons) minimaal een 2 pylon dekking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging hier om een nuke op zijn base... dan zijn alle pylons destroyed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Voxyn schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:59:
[...]

aap :P beetje opscheppen met zen nuke, maar je ziet het wel degelijk als er een nuke op je afkomt er word dan gezegd nuclear launch detected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
YouR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:04:
aap :P beetje opscheppen met zen nuke, maar je ziet het wel degelijk als er een nuke op je afkomt er word dan gezegd nuclear launch detected
Eergisteren zijn nukes tegen me gebruikt zonder dat het bij mij zichtbaar was. Enkel nuclear launch detected en nergens een rode stip. Ook niet te zien in de replay. Heb hier melding gemaakt bij blizzard en de replay toegestuurd.

Indien die bug er niet is dan is de nuke niet overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Shadrin schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:34:
...
Ik kreeg vandaag toch een beta key van Bol.com terwijl ik afgelopen donderdag de bestelling geannuleerd heb om via 12game meteen een key te krijgen.
...
Ik zat zelf ook al te denken. Wat als je gewoon Starcraft 2 preorderd bij Bol.com en dan na vrijdag annuleerd? Je hebt je betakey en je hoeft niets te betalen. Ik weet het, het is wel flauw, maar het kwam zo ineens in me op... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Koenradus op 04-05-2010 11:33 ]

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
kdijkstra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:20:
[...]

Eergisteren zijn nukes tegen me gebruikt zonder dat het bij mij zichtbaar was. Enkel nuclear launch detected en nergens een rode stip. Ook niet te zien in de replay. Heb hier melding gemaakt bij blizzard en de replay toegestuurd.

Indien die bug er niet is dan is de nuke niet overpowered.
er komt volgens mij ook geen stip, alleen een melding en ja meestal ben je dan al te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

YouR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:32:
[...]

er komt volgens mij ook geen stip, alleen een melding en ja meestal ben je dan al te laat
Er komt wel een rode stip, maar wel heel klein en onopvallend. Ik weet niet of een terran die misschien ook heel stiekem kan verstoppen onder de HQ/Nexus enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Haha, mooie discussie getriggerd hier.

Maarre, kan niemand een screenshot tevoorschijn toveren om zijn of haar gelijk visueel kracht bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
aangezien ik ook geen idee heb aan wie ik het moet geven, 3 keys! wie het eerst komt, wie...
..knip..
ingame = niek.verw

/edit alles is gebruikt :)

[ Voor 34% gewijzigd door psychoclown op 04-05-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Dryopes schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:36:
Er komt wel een rode stip, maar wel heel klein en onopvallend. Ik weet niet of een terran die misschien ook heel stiekem kan verstoppen onder de HQ/Nexus enz?
Er is altijd een rode stip en ook niet te verstoppen. Zodra ik ' nuclear launch detected' hoor ga ik gelijk overal kijken.

In dit geval duidelijk een bug. Zelfs in de replay was het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:29
Ach, over een kleine 3 maanden kun je de volledige game spelen. Ook weer(iets) minder bugs en weer wat beter gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
sbmuc schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:55:
Ach, over een kleine 3 maanden kun je de volledige game spelen. Ook weer(iets) minder bugs en weer wat beter gebalanceerd.
juni is volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenmaier
  • Laatst online: 08-08-2021
YouR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:59:
[...]

juni is volgende maand?
Jah na mei komt juni,

maar de release staat voor 27 juLi ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
Rubenmaier schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:03:
[...]

Jah na mei komt juni,

|:( omg waarom valt mij dat nu pas op :( dacht kan ik 3 dagen na mijn verjaardag lekker Starcraft 2 spelen maar nee hoor :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Rubenmaier schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:03:
[...]

Jah na mei komt juni,

je hebt helemaal gelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Lukin schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Yup. Hoop één dags vliegen op dit moment :) Maar goed wie kan het ze kwalijk nemen. Je moet trouwens ook net mazzel hebben dat je bij b.net kan komen. Menig tweaker op zijn werk kan dit niet.
Iets zegt me dat mensen die de hele dag in dit topic op F5 zitten te spammen niet aan het werk zijn :P

12game lijkt trouwens geen betakeys meer te versturen bij preorders :( Afgelopen maandag besteld, maar nog steeds geen betakey gekregen. Was ook wel een beetje te verwachten aangezien het ook niet meer op hun site stond, maar ik heb het toch nog maar geprobeerd. (Dit ter informatie voor andere mensen die ook nog op zoek zijn naar een key.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Gisteren een heel vette 1vs1 gehad tegen een terran. Hij dacht 2 keer dat hij mijn main base kapot had maar ik had 2 keer een 2de base die eigenlijk groter was dan m`n main op dat moment :p

Uiteindelijk bestond mijn laatste base uit 10 warp gates en 2 star gates, en had ik al 4 carriers in de lucht hangen die zijn marines makkelijk aan konden, waarna zijn marauders kansloos waren. Hij probeerde nog met vikings de boel te redden maar mijn legertje stalkers was te groot voor 5 vikings.

Best epic gevecht, en ik had echt het gevoel alsof ik een keer alles onder controle had.

Kreeg vanochtend een smsje dat een maat van mij een friend key had gekregen, dus hoef ik hem ook niet meer lastig te vallen als we allebei willen spelen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Twist schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:20:
[...]

Iets zegt me dat mensen die de hele dag in dit topic op F5 zitten te spammen niet aan het werk zijn :P

12game lijkt trouwens geen betakeys meer te versturen bij preorders :( Afgelopen maandag besteld, maar nog steeds geen betakey gekregen. Was ook wel een beetje te verwachten aangezien het ook niet meer op hun site stond, maar ik heb het toch nog maar geprobeerd. (Dit ter informatie voor andere mensen die ook nog op zoek zijn naar een key.)
Jup ben de hele dag aan het zoeken, en steeds ben ik net te laat, effe die revies lezen kijk ik, is de key al weg :9 , achja er komt toch weer een nieuwe actie op T.net :> ? Of is dat niet waar :*) .

Als je hem pre-ordert en dan weer weg haalt heb je toch al de key O-) .
Oké dit is heel gemeen, en ga ik niet doen xd. ik wacht mijn beurt wel af, in de vakantie :) !

[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 04-05-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:44:
Alle 3 geclaimed, wtf :(

*edit* extra zuur is dat ze geclaimed zijn door mensen die anders NOOIT op dit forum komen
Waarom kun je ook alweer de game niet pre-orderen en op die manier een beta key krijgen?
(behalve dan dat je zit te wachten op een tweakers key die aangekondigd verlaat is.)
Het komt over dat je het wachten nu wel redelijk zat bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:54:
[...]

Waarom kun je ook alweer de game niet pre-orderen en op die manier een beta key krijgen?
(behalve dan dat je zit te wachten op een tweakers key die aangekondigd verlaat is.)
Het komt over dat je het wachten nu wel redelijk zat bent.
Geef me een Belgische (fysieke) winkel waar ik de CE kan preorderen in ruil voor een beta key dan. Voor jou is het gemakkelijk praten, jij zit in de beta.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Twist schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:20:
[...]

bah, net preorder gedaan bij 12game in de hoop een key te mogen ontvangen. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 14:13
Boeboe schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:05:
[...]

Geef me een Belgische (fysieke) winkel waar ik de CE kan preorderen in ruil voor een beta key dan. Voor jou is het gemakkelijk praten, jij zit in de beta.
Check je mail, ik heb je zojuist gevraagd of je nog een key nodig hebt (kan niet vinden hoe ik berichten via dit forum moet sturen :P ) Ik heb er namelijk nog een gekregen via bol.com

Edit: Weet er trouwens iemand waar je kunt vinden welke units nou sterk zijn tegen specifieke andere units?

[ Voor 15% gewijzigd door Rokusha op 04-05-2010 13:20 ]

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Rokusha schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:08:
[...]

Check je mail, ik heb je zojuist gevraagd of je nog een key nodig hebt (kan niet vinden hoe ik berichten via dit forum moet sturen :P ) Ik heb er namelijk nog een gekregen via bol.com

Edit: Weet er trouwens iemand waar je kunt vinden welke units nou sterk zijn tegen specifieke andere units?
bovenin bij help dacht ik F12 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 14:13
YouR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:23:
[...]

bovenin bij help dacht ik F12 ofzo
Help...daar kijk ik meestal niet in bij games :P Dank voor de tip!

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
i.v.m de vertraagde blizzard keys aktie wil ik ook via deze weg mededelen dat ik nog opzoek ben naar een key.

mocht ik die van mij krijgen van de tweakers aktie komt die hier op het forum als ik er inmiddels 1 weet te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Net antwoord gekregen van 12game. Ze zijn inderdaad op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer promoveer je na de volgende league? Ben nu #8 ofzo in mijn divisie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Het heeft niet superveel te maken met hoe hoog je staat afaik, als je hoog staat wordt je denk ik aan hoge tegenstanders gelinkt, misschien wel uit een hogere league. Weet je daarvan een paar potjes te winnen dan ga je omhoog :). Maar ik geloof dat het niet op een specifiek moment gebeurt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik jammer vind is dat er niet naar gekeken word welke games je al hebt van blizzard.. ik heb alle Diablo games en uitbreidingen.. alle Warcraft games en starcraft 1.. jammer dat echte blizzard fans niet voorrang krijgen op een key :(

Dan maar wachten op de release..en starcraft weer installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:32:
Wanneer promoveer je na de volgende league? Ben nu #8 ofzo in mijn divisie.
Ik ben nu al 3x gepromoveerd. Alle 3 de keren alleen op de #1 positie. Op een gegeven moment speel je tegen betere spelers (league hoger). Daar moet je een aantal van winnen en dan promoveer je. Althans dit is wat ik gemerkt heb. Dan krijg je weer 1000 punten in een nieuwe league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
en nog twee keys:

Ik hoop dat diegenen die ze claimen later hun key van de T.net-actie hier weer neerplempen, mochten ze daarvoor in aanmerking komen.

Edit: Beiden in no time alweer weg!

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf op 04-05-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenmaier
  • Laatst online: 08-08-2021
Olaf schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:40:
en nog twee keys:

DNFNVR-6VTV-868T9J-EVWF-VYBXEF
6XCETH-JPCB-96MVMV-CTCP-J6WHB6

Ik hoop dat diegenen die ze claimen later hun key van de T.net-actie hier weer neerplempen, mochten ze daarvoor in aanmerking komen.
Nr2 geclaimed!! _/-\o_ Thx !! als ik ooit de key van de tweakers actie nog ontvang gaat die gelijk op het forum !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Ik ben nu al 3x gepromoveerd. Alle 3 de keren alleen op de #1 positie. Op een gegeven moment speel je tegen betere spelers (league hoger). Daar moet je een aantal van winnen en dan promoveer je. Althans dit is wat ik gemerkt heb. Dan krijg je weer 1000 punten in een nieuwe league.
Ook als je niet #1 staat in je league speel je tegen mensen uit hogere leagues. Sta al tijdje top 5 en nu alweer een tijdje 1, al tig keer van bronze spelers gewonnen maar nog niet gepromoveerd. Opzich jammer dat niemand precies weet hoe het systeem in elkaar steekt, maar voorkomt ook weer abuse natuurlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Olaf schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:40:
en nog twee keys:

DNFNVR-6VTV-868T9J-EVWF-VYBXEF
6XCETH-JPCB-96MVMV-CTCP-J6WHB6

Hmm...nr 1 is al door een stil iemand geclaimed...helaasch is mijn iphone te traag aangezien er geen 3G netwerk te pakken is hier binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hmm, ja ik ben weer NET te laat, wie heeft nr.1 dan? als de xbox eens niet zo langzaam was zat ik 1 minuuut eerder achter de pc :D . jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Joarie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:49:
[...]

Hmm...nr 1 is al door een stil iemand geclaimed...helaasch is mijn iphone te traag aangezien er geen 3G netwerk te pakken is hier binnen.
ARGH!!! net op het moment dat een collega binnen loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
pluisman schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:57:
[...]

ARGH!!! net op het moment dat een collega binnen loopt!
Je mag hem ook wel aan mij doorgeven hoor, dit topic wordt door gespammed door mensen die graag een key willen :) . Haha.
Ik wil de game zo graag spelen, lijkt me echt geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
alaintje schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:00:
[...]

Je mag hem ook wel aan mij doorgeven hoor, dit topic wordt door gespammed door mensen die graag een key willen :) . Haha.
Ik wil de game zo graag spelen, lijkt me echt geweldig!!
zijn er dan geen beta keys te krijgen via bol of eplaze als jm preorderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
in ieder geval niet meer via 12game, bol weet ik niet, daar sta ik ook al gepreordered.

Als ik straks maar geen 3 spellen in de bus krijg, dan heb ik wat uit te leggen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ze zijn al op!! overal.. Ik zit bijna continu filmpjes te bekijken (6) haha.
Ik ben steeds net één minuut te laat. Echt jammer, ik weet niet of het werkt om te preorderen en dan terug te halen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Weer 2 pagina's over keys erbij :D

Ik heb nog 1 friend key over. DM me met een goeie reden waarom jij deze key moet hebben.

(ik ga hem hier niet neerplempen, aangezien er volgens mij ook een hoop mensen gewoon op zitten te wachten om een key mee te nemen en dan met de noorderzon vertrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Omdat ik dan mijn vrouw blij maakt door geen world of warcraft meer te spelen.

natuurlijk heeft ze dan nog niet door dat ik de ene verslaving vervang met een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Haha, heb echt zin om het spel te spelen :) !
Moet je het eerste downloaden? hoe groot is het bestand ongeveer? 3GB ofzo?
yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Postius schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:03:
Weer 2 pagina's over keys erbij :D

Ik heb nog 1 friend key over. DM me met een goeie reden waarom jij deze key moet hebben.

(ik ga hem hier niet neerplempen, aangezien er volgens mij ook een hoop mensen gewoon op zitten te wachten om een key mee te nemen en dan met de noorderzon vertrekken).
Whahahahahahahahaha, nu al 15 reacties binnen. LOL.

Edit:16

Edit:WEGWEGWEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
onbegonnen werk dus....
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!