“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
CyCloneNL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:45:
De meest vette narrator, ever!
http://www.youtube.com/watch?v=8Y45ngZmoDg

Geef mij maar de BlizzBoys

Volgens mij hebben wij die game al wel gedaan maar moet die nog worden ge-upload.DarkKnight schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:59:
@BlizzBoys: Is er een ETA voor de 3e game tussen Donar en Jokulhaups? Want de eerste twee waren erg leuk om te zien (ok, de 2e minder dan de eerste, maar een cheese vs cheese is ook wel grappig).
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ook ik word gek van het F5-en.Devilly schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:14:
Voor het geval dat iemand toevalligerwijs nog een key over heeft, wil ik graag even kwijt dat ik het helemaal niet erg zou vinden als diegene hem naar mij zou DM'en.
Dit topic is zwaar voor de servers.
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Verwijderd
Haha dat zeker! Ik loop die keys ook steeds misJayden schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:18:
[...]
Ook ik word gek van het F5-en.
Dit topic is zwaar voor de servers.
Ik vind het erg knap wat je er allemaal zelf bij verzint, maar andere mensen woorden in de mond leggen en ze daar dan op aanvallen is natuurlijk redelijk nutteloos. Ik heb niks gezegd over simpel maken oid, en het artikel ook niet (in die context). Er staat simpelweg dat de wow audience een 'major target' is voor starcraft 2. (ik laat het maar even bij het engels zodat we ook niet moeilijk hoeven te gaan doen over vertalingen). Wat ik interessant vind omdat ik ten eerste een beetje hoopte dat Blizzard WoW van hun andere spellen gescheiden hield omdat ik persoonlijk WoW het enige niet-leuke Blizzard spel vind. En daarnaast ik ook hun belangen niet helemaal snap hierbij, natuurlijk heb je het over 11 miljoen mensen die je relatief gemakkelijk je nieuwe spel kunt aansmeren, maar tegelijkertijd wil je ook weer niet dat je eigen producten met elkaar gaan concurreren.MrVegeta schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:50:
[...]
Nee, Memory probeert het te laten klinken alsof StarCraft enorm simpel wordt gemaakt ivm StarCraft 1 zodat al die WoW spelers (laten we eerlijk zijn, daar zitten een hoop simpele mensen tussen) de game ook "goed" kunnen spelen, maar dit is gewoon niet zo.
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom er onder Starcraft 2 spelers zo denigrerend wordt gedaan over WoW spelers. Ok, ik vind het ook een doodsaai spel, maar om nou mensen op basis van welk spel ze graag spelen op hun intelligentie te gaan beoordelen...
Dat wordt niet alleen in SC2 gedaan, dat is zo'n beetje de standaard attitude richting WoW spelers.memoryandfate schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:22:
[...]
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom er onder Starcraft 2 spelers zo denigrerend wordt gedaan over WoW spelers. Ok, ik vind het ook een doodsaai spel, maar om nou mensen op basis van welk spel ze graag spelen op hun intelligentie te gaan beoordelen...
"waar tussen neus en lippen door nog even verteld wordt dat Blizzard met SC2 erg richt op de huidige WoW spelers. Goh."
Vooral die laatste "Goh" geeft mij erg de indruk dat juist jij op WoW spelers neerkijkt, of op de manier hoe Blizzard afgelopen tijd (sinds Activision) omgaat met zijn games. Hoe ik zie is, WoW vanilla was nog vrij moeilijk, raiden met 40 mensen, attunen voor instances, world bosses etc, maar tegenwoordig is WoW zo makkelijk geworden dat het geen uitdaging is maar een game voor de massa. Dus dat is gewoon gameplay wise, dat heeft dan weer niets met Starcraft 2 te maken, sure er zijn wat tweaks gedaan om het iets makkelijker te maken voor de mindere goden maar de game is gewoon de nieuwe pilaar voor E-sport en dat zegt wel wat.
Mijn punt is dat het artikel beetje onzinnig is door te zeggen dat het WoW target aangezien WoW'ers slechte pc's hebben terwijl de meeste (alle?) Blizzard games zich op erg lage min specs richt
Excuses trouwens als je je aangevallen voelt, dat is niet de bedoeling.
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 01-05-2010 13:30 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ah, ok. Heb geen ervaring met U-buis uploadsnelheden enzo, maar dat duurt dus nog wel een uurtje of wat?MrVegeta schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:08:
[...]
Volgens mij hebben wij die game al wel gedaan maar moet die nog worden ge-upload.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Thanks.
Ik heb hem nog niet geupload, maar ga dat nu doen. Binnen het uur staat hij er dan op. Ik wou wat potjes spelen en dan moet ik niet mijn upload dichtgetrokken hebben want dan werkt dat niet.DarkKnight schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:31:
[...]
Ah, ok. Heb geen ervaring met U-buis uploadsnelheden enzo, maar dat duurt dus nog wel een uurtje of wat?
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
iemand intresse voeg me dan even toe. Flghter.Flghter waar de i een L is
voor 1 on 1 ben ik ook in
[ Voor 7% gewijzigd door Flghter1982 op 01-05-2010 13:59 ]
O noh, o noh, o noh, o noohhh, they are to manyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyCyCloneNL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:45:
De meest vette narrator, ever!
http://www.youtube.com/watch?v=8Y45ngZmoDg
Hopelijk krijgen we maandag die keys van de tweakers actie binnen. Dan hebben we dat hele gezeur niet meer over keys en kunnen wij eindelijk gaan spelen.
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Verwijderd
Welke league zit je, want ik ben een beginnende speler en houdt ook meer van het 2v2 gebeuren nu, dan van het 1v1 gebeuren... Ben ook een terran btw, een lerende Terran... Voeg me anders maar gewoon toe: Okanogan.okanoganFlghter1982 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:59:
ik zoek een goede 2v2 partner. heb er zelf nu zo'n 55 games op zitten als terran en ken inmiddels aardig me weg.
iemand intresse voeg me dan even toe. Flghter.Flghter waar de i een L is
voor 1 on 1 ben ik ook in
bronze league maar ik zit nu op rang 20 en dus weer bijna in silver leagueVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:15:
[...]
Welke league zit je, want ik ben een beginnende speler en houdt ook meer van het 2v2 gebeuren nu, dan van het 1v1 gebeuren... Ben ook een terran btw, een lerende Terran... Voeg me anders maar gewoon toe: Okanogan.okanogan
Games staan nu online, nog niet hoge resolutie though. Have fun.DarkKnight schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:59:
@BlizzBoys: Nice casting. Kijk weer al uit naar de volgende casts, hopelijk komen die snel
spoiler:Is er een ETA voor de 3e game tussen Donar en Jokulhaups? Want de eerste twee waren erg leuk om te zien (ok, de 2e minder dan de eerste, maar een cheese vs cheese is ook wel grappig).
Yey! Danke schon.Liasis schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:40:
[...]
Games staan nu online, nog niet hoge resolutie though. Have fun.
"Gemist, gemist. We hadden het nog niet gezegd."
[ Voor 14% gewijzigd door DarkKnight op 01-05-2010 14:56 ]
been vaak online en altijd wel in voor 2v2 of 1 on 1
"The authentication key you entered has already been claimed."Morphs schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:55:
Ik had vanochtend om 9:21 een key gepost in dit topic. Volgens mij heeft iedereen die over het hoofd gezien omdat ze over WoW begonnen te slowchatten... dus check het uit en laat ff weten of hij werkt.
erutangiS
Ik zag hem om 9:28, maar hij was al geclaimedMorphs schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:55:
Ik had vanochtend om 9:21 een key gepost in dit topic. Volgens mij heeft iedereen die over het hoofd gezien omdat ze over WoW begonnen te slowchatten... dus check het uit en laat ff weten of hij werkt.

Het kan ook zo zijn dat niet leden (random peoples) op het forum komen en toevallig de key kunnen gappen. Das altijd een gevaar.Baardmeester schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:07:
[...]
Ik zag hem om 9:28, maar hij was al geclaimed. Wel een beetje jammer dat degene niet even een bedankje post.
Dank je dank je! Vergeet niet de filmpjes te waarderen als leuk! En als je over 2 uur weer gaat kijken dan is hij er ook in hogere resolutie, nog scherper, nog vetter, nog beter! Typisch waar de BB's voor staan.DarkKnight schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:09:
@BlizzBoys, weer een leuke cast. En ook een erg interessante game, met enkele verrassende twists.
Over die key, waar we het niet over mogen hebben, ik had vanochtend hem ook geprobeerd maar toen was hij al weg. Heb een aantal vrienden die ook graag willen spelen, maar goed ik wacht nog wel even af.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
later probeerde ik het nog een keer met 123 marines (ja, echt), en toen overrompelde ik de vijand wel, die hive was in 1 klap dood
Verwijderd
Bol.com heeft nu een vergelijkbare actie, zij versturen de keys echter 1x per week (op vrijdag).m0nk schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:19:
12game geeft overigens nog steeds beta keys weg bij de preorder. Net gedaan nl. Mijn broertje ook weer blij..
Zit zelf nog te twijfelen of de CE het extra geld waard is.
*FRS.nl overigens ook!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 15:41 ]
Verwijderd
Ik twijfel ook.. Ik denk haast wel dat je het verschil kunt terug verdienen, op zijn minst, met die WoW pet.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:36:
[...]
Bol.com heeft nu een vergelijkbare actie, zij versturen de keys echter 1x per week (op vrijdag).
Zit zelf nog te twijfelen of de CE het extra geld waard is.
Of dat ie gekoppeld is aan je battlenet account. (is daar al iets over bekend?)
WoW pet ?Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:42:
[...]
Ik twijfel ook.. Ik denk haast wel dat je het verschil kunt terug verdienen, op zijn minst, met die WoW pet.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 15:52 ]
info is hier te vinden: http://us.starcraft2.com/features/collector/
Ik denk alleen niet dat je m kan verkopen. aangezien zowel wow als de SC2 CE aan hetzelfde battle.net account gekoppeld zijn. Het meest logische zou dan ook zijn dat de koppeling automatisch plaats vindt.EXCLUSIVE IN-GAME WORLD OF WARCRAFT PET
Hammer of the Gods! Summon a Baby Thor to accompany you on your journeys throughout World of Warcraft.
Verwijderd
Maar toch leuk en misschien krijg je die bij andere delen, thanks voor de info
Verwijderd
Verwijderd
Wat zijn je specs als ik vragen mag?Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:37:
GVD weken gezocht voor beta key en eindelijk heb ik een key weten te bemachtigen kan ik het spel niet fatsoenlijk spelen. Pfffffffffff ik dacht dat starcraft 2 op (5 jaar) oude computers gedraaid kan worden, niet dus....Alles op low detail en wat uit kan is uit en nog heb ik geen speelbare fps....
starcraft 2 draait nog op 5 jaar oude computers als die computers toen als redelijk sterk werden bezien. Als die PC 5 jaar geleden ook al budget was dan is het normaal dat het niet erg goed draait?Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:37:
GVD weken gezocht voor beta key en eindelijk heb ik een key weten te bemachtigen kan ik het spel niet fatsoenlijk spelen. Pfffffffffff ik dacht dat starcraft 2 op (5 jaar) oude computers gedraaid kan worden, niet dus....Alles op low detail en wat uit kan is uit en nog heb ik geen speelbare fps....
Zit er een aparte grafische kaart in? anders kan je wel voor een spotprijs ergens een tweedehands AGP kaartje vinden
Ontopic: daarnet een 2v2 gespeeld. Ik had geluk dat ik met mijn scouting SCV juist langs een xel'naga watchtower ging. Ik zag dat de tegenstanders bijna al hun probes/drones naar mij aan het sturen waren
Verwijderd
Gameplay, graphics, makkelijk voor beginners, maar toch moeilijk om goed in te worden. Top!
Voor €350/€400 heb je een PC (zelfbouw), waar Starcraft prima speelbaar op is. Basissyteem van de BBG op de FP, voldoet.Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:37:
Pfffffffffff ik dacht dat starcraft 2 op (5 jaar) oude computers gedraaid kan worden, niet dus....Alles op low detail en wat uit kan is uit en nog heb ik geen speelbare fps....
Ik baal wel van de vertraging van de tweakersactie (2 weken en 3 dagen inmiddels

Hoe hebben jullie trouwens je ras uitgezocht? Gewoon alles proberen en kijken wat het makkelijkst gaat? Ik ben niet zo'n rusher, dus liever geen zerg. In AoE3 had ik nog wel eens de nare eigenschap dure units totaal te verkloten, dus ook geen protoss. Ik wou eigenlijk voor Terran gaan. Maar nu denk ik waarschijnlijk veel te simpel
meestal is het of zerg voor de rush of terran voor de makkelijke maar effectieve gameplay, tenminste zo zie ik hetVanx schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:57:
[...]
Voor €350/€400 heb je een PC (zelfbouw), waar Starcraft prima speelbaar op is. Basissyteem van de BBG op de FP, voldoet.
Ik baal wel van de vertraging van de tweakersactie (2 weken en 3 dagen inmiddels). Ik hoopte nog even te kunnen starcraften vorige week, tussen de examentrainingen. Dinsdag naar NYC en daarna tot 1 juni bezig met examens
![]()
Hoe hebben jullie trouwens je ras uitgezocht? Gewoon alles proberen en kijken wat het makkelijkst gaat? Ik ben niet zo'n rusher, dus liever geen zerg. In AoE3 had ik nog wel eens de nare eigenschap dure units totaal te verkloten, dus ook geen protoss. Ik wou eigenlijk voor Terran gaan. Maar nu denk ik waarschijnlijk veel te simpel
Ik weet nog niet welk ras ik ga spelen als het spel uitkomt, maar denk nu aan Terran. Lekker mech en ghosts. Supergrappig. Nukes rule!
Maar zerg is ook wel aardig, echt heel anders als andere rassen in eender welke RTS.
Je kunt het beste het ras kiezen die je het leukste vind. Bijvoorbeeld Terran als je erg van Mechs enzo houdt. Daarna zou ik pas naar speelstijl kijken. Want als je bijvoorbeeld nu veel van turtlen houdt en je speelt 500 potjes met zerg. Dan ga je het automatisch fijner vinden om agressief te spelen, omdat je hier dan meer ervaring mee hebt opgedaan.
Verwijderd
# Operating system:Windows 2.5.1.2600 (SP 2)
# CPU type:AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500
# CPU Speed (GHz):2.208
# System memory (GB):0.999
# Graphics card model:RADEON X300 Series
# Graphics card driver:ati2dvag.dll
# Desktop resolution:1280x1024
# Hard disk size (GB):225.904
# Hard disk free space (GB):88.672
Het draait nu wel 'ok' maar wel ten koste van m'm resolutie. Wel jammer is dat het voor mij dit spel lelijker is dan warcraft 3
Enkele pluspunten van dit spel vind ik toch dat het vertrouwd aanvoelt ook al heb ik nog nooit starcraft 1 of 2 gespeeld.
Basic is zeer vergelijkbaar met warcraft 3 qua hotkeys en buildorder en de achtergrondmuziek vind ik wel tof
Even een aantal standaardvragen hoeveel pcv's moet je in je goudmijnen plaatsen en hoeveel pcv's moet je ga laten halen. Hoe bouw je ghost acedemy? Ik heb alles gebouwd maar nog steeds heb ik dat gebouw
niet...
Tenslotte zijn er maar 4 type units van je barrack? Want ik nergens meer units bouwen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 17:36 ]
Naast het 'bouw' knopje zit nog een knopje voor 'advanced buildings'Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:35:
[...]
Hoe bouw je ghost acedemy? Ik heb alles gebouwd maar nog steeds heb ik dat gebouw
niet...
Tenslotte zijn er maar 4 type units van je barrack? Want ik nergens meer units bouwen
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Ik heb eerst met de starcrack AI redelijk wat zitten experimenteren en terran sprak me wel het meeste aan. Maar voor rush zeg je dat zerg het beste is? Ik heb nu een build waarmee ik na 7:30-8:00 minuten 2 medivacs vol met marines en marauders onderweg naar je basis heb. Dan dump ik die in je mineral line en vaak is het dan dus GG. Het is geen supervroege rush, maar vaak omdat ze denken dat je gaat turtlen gaan ze zelf ook turtlen en kan je ze dus volledig verassen voor dat ze iets van units hebben. Werkt heel goed in 1v1. In 2v2 is het iets moeilijker omdat ze dan vaak je troepen kunnen neerhalen voordat je al te veel schade doet, maar het helpt wel nog steeds.YouR schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:03:
[...]
meestal is het of zerg voor de rush of terran voor de makkelijke maar effectieve gameplay, tenminste zo zie ik het
Dit vind ik persoonlijk veel effectiever dan reaper harass. Die reapers zijn echt meteen dood en kosten veel geld. Als je dan 2 minuten langer kan wachten heb je plots een heel leger ipv 3-4 units.
Build: 9 depot, meteen erna met dezelfde SCV barracks. Tijdens het maken van de barracks begin je aan de refinery. Na de barracks maak je nog een depot en begin je marines te maken + upgrade orbital command. De muur zou nu moeten klaar zijn. Na de depot maak je nog een barracks (terwijl er 3 SCVs op gas zitten). Vanaf dat je kan maak je een reactor op de 2de barracks en een techlab op de eerste. Begin nonstop marines en marauders te maken (vergeet geen depots bij te bouwen! supplyblock kan deze tactiek echt verkloten) Als je 100 gas heb maak je een factory waarmee je voor de rest niets doet, en dan ga je direct door naar starport. Als de starport klaar is vlieg je hem over naar de reactor en begin je met 2 medivacs te maken. Tegen dat die klaar zijn heb je normaalgezien genoeg marines en marauders en vlieg je naar de achterkant van zijn mineral line zonder dat hij je ziet.
Vergeet geen nieuwe units bij te maken in ja base, vaak kan je nog 2 volle medivacs sturen voor dat je legertje dood is. Als het eerste leger al geen GG geeft dan zal het tweede wel de doorslag geven.
Het handige van deze build is dat ik een wall heb met een redelijk leger er achter, de kans is klein dat je door een vroege rush al dood bent. Ook moest je aanvallen terwijl de tegenstander ook onderweg is kan je je leger in je medivacs steken en meteen terugvliegen voor de schade te groot is. En na dat je zijn aanval hebt afgeslagen sta je weer meteen in zijn basis alsof er niets gebeurd is.
Dit werkt natuurlijk niet altijd, maar als ik het sneller onder de knie had tijdens mijn placements zou ik nu niet in bronze zitten maar in silver of gold
Ik zou het namelijk wel leuk vinden om zowel tegen mensen van mijn niveau (beginner) te spelen als tegen mensen die wat beter zijn zodat ik wat van ze kan leren (als ze dit zelf willen natuurlijk).
Om te beginnen username: Retonator.fortytwo
Verwijderd
je kan tegen mij spelen ik heb op dit moment beginners niveau. Mijn ign: tafelkleedRetonator schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:45:
IS het een idee om de mensen die mee doen aan de beta op te nemen in de OP (username) inclusief niveau.
Ik zou het namelijk wel leuk vinden om zowel tegen mensen van mijn niveau (beginner) te spelen als tegen mensen die wat beter zijn zodat ik wat van ze kan leren (als ze dit zelf willen natuurlijk).
Om te beginnen username: Retonator.fortytwo
Een betere videokaart kan je voor een appel en een ei krijgen denk ik. Misschien gewoon een vraag advertentie in v&a zetten?Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:35:
[...]
# Operating system:Windows 2.5.1.2600 (SP 2)
# CPU type:AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500
# CPU Speed (GHz):2.208
# System memory (GB):0.999
# Graphics card model:RADEON X300 Series
# Graphics card driver:ati2dvag.dll
# Desktop resolution:1280x1024
# Hard disk size (GB):225.904
# Hard disk free space (GB):88.672
Het draait nu wel 'ok' maar wel ten koste van m'm resolutie. Wel jammer is dat het voor mij dit spel lelijker is dan warcraft 3
Enkele pluspunten van dit spel vind ik toch dat het vertrouwd aanvoelt ook al heb ik nog nooit starcraft 1 of 2 gespeeld.
Basic is zeer vergelijkbaar met warcraft 3 qua hotkeys en buildorder en de achtergrondmuziek vind ik wel tof.
Even een aantal standaardvragen hoeveel pcv's moet je in je goudmijnen plaatsen en hoeveel pcv's moet je ga laten halen. Hoe bouw je ghost acedemy? Ik heb alles gebouwd maar nog steeds heb ik dat gebouw
niet...
edit: mss een handige link
[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 01-05-2010 17:59 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
voor units en gebouwen moet je ff in de techtree kijken bij help(f12). kun je makkelijk wegwijs wordenVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:35:
Basic is zeer vergelijkbaar met warcraft 3 qua hotkeys en buildorder en de achtergrondmuziek vind ik wel tof.
niet...
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Zijn stem is wel koning, misschien binnenkort ook maar eens een accent er doorheen gooien.M1lamb3r schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:08:
Ik moet toch zeggen dat ik TotalBiscuit ook leuk commentaar geven ^^ voor de geintereseerde, nu live aan het casten op http://www.tinyurl.com/shoutcraft
Wat wel belangrijk is dat je zeker weet wat voor een videokaart aansluiting, agp of pci-e, er op je moederbord zit. Check het bijvoorbeeld met CPU-Z of zoiets als Everest.haarbal schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:57:
[...]
Een betere videokaart kan je voor een appel en een ei krijgen denk ik. Misschien gewoon een vraag advertentie in v&a zetten?
edit: mss een handige link
Ik ben een rusher, alleen ik kan die zergs er nooit uit rushen. Welke units doen het goed tegen zerg late game?
M'n Marauders worden meestal overwhelmed door Roaches, en m'n Vikings overdonderd door Mutalisk
Early game hebben m'n Reapers veel problemen met hun Queen, waardoor ik niet veel kan uithalen.
Mass marines? Dat vind ik altijd een mooie strat voor zerg. Aanvallen zodra je shields en weapons+1 klaar is... Dan zijn ze best sterk. Eventueel wachten op stimpacks.CyCloneNL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:55:
Heeft er iemand nog tips voor TvsZ?
Ik ben een rusher, alleen ik kan die zergs er nooit uit rushen. Welke units doen het goed tegen zerg late game?
M'n Marauders worden meestal overwhelmed door Roaches, en m'n Vikings overdonderd door Mutalisk
Early game hebben m'n Reapers veel problemen met hun Queen, waardoor ik niet veel kan uithalen.
Was ik maar rijk en niet zo knap...
Eventueel later wat Medivacs er boven.
Ik heb het idee dat Marauders bijster weinig tegen zerglings doen, de help zegt dat Hellions goed tegen Zerglings zijn, al worden ze bij mij als zoete koek opgegeten
Bedankt voor de tips
[ Voor 15% gewijzigd door TJHeuvel op 01-05-2010 21:28 ]
Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com
Is gebruik maken van het 'attack-move' command dan niet gewoon handiger? Zerglings lijken me inderdaad niet makkelijk om aan te klikken. Aangezien je toch wilt zorgen dat ze je Hellions niet bereiken is het prima als je hellions d.m.v. attack-move gewoon de voorste zerglings aanvallen toch (en dan wegrijden -> weer attack-move -> wegrijden, etc)? Tenzij je tegenstander heel goed is in micro misschien.CyCloneNL schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:27:
Dat ga ik dan zeker oefenen, die zerglings zijn zo moeilijk om aan te klikken
Bedankt voor de tips
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd overigens(heb de beta "pas" sinds gisteravond), het is puur een idee.
Edit: of wordt er dan te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om meerdere zerglings op rij te raken met die steekvlam?
[ Voor 7% gewijzigd door ChillinR op 01-05-2010 22:30 ]
Verwijderd
SChillinR schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:28:
[...]
Is gebruik maken van het 'attack-move' command dan niet gewoon handiger? Zerglings lijken me inderdaad niet makkelijk om aan te klikken. Aangezien je toch wilt zorgen dat ze je Hellions niet bereiken is het prima als je hellions d.m.v. attack-move gewoon de voorste zerglings aanvallen toch (en dan wegrijden -> weer attack-move -> wegrijden, etc)? Tenzij je tegenstander heel goed is in micro misschien.

Attack move bij het wegrijden werkt niet, omdat ze dan gelijk weer stoppen om aan te vallenChillinR schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:28:
[...]
Is gebruik maken van het 'attack-move' command dan niet gewoon handiger? Zerglings lijken me inderdaad niet makkelijk om aan te klikken. Aangezien je toch wilt zorgen dat ze je Hellions niet bereiken is het prima als je hellions d.m.v. attack-move gewoon de voorste zerglings aanvallen toch (en dan wegrijden -> weer attack-move -> wegrijden, etc)? Tenzij je tegenstander heel goed is in micro misschien.
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd overigens(heb de beta "pas" sinds gisteravond), het is puur een idee.
Edit: of wordt er dan te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om meerdere zerglings op rij te raken met die steekvlam?
Maar ik bedoelde ook afwisselend move (als 'run' van hit and run) en attack-move (als 'hit', zodat je niet specifiek een zergling hoeft aan te klikken). Dat gezegd hebbende, stop is veel handiger inderdaad. Scheelt je weer een muisbeweging en een klik.Wmm schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:15:
[...]
Attack move bij het wegrijden werkt niet, omdat ze dan gelijk weer stoppen om aan te vallen. Wat ik doe is gewoon move, stop (S dus), move, stop etc. Je moet dan even de timing oefenen van wanneer je weer moet stoppen, Hellions hebben best een lange cooldown.
[ Voor 6% gewijzigd door ChillinR op 02-05-2010 00:06 ]
Da's zeker een slimme manier!Wmm schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:15:
[...]
Attack move bij het wegrijden werkt niet, omdat ze dan gelijk weer stoppen om aan te vallen. Wat ik doe is gewoon move, stop (S dus), move, stop etc. Je moet dan even de timing oefenen van wanneer je weer moet stoppen, Hellions hebben best een lange cooldown.
An sich vind ik kiten erg cool, vooral Reapers vs Zealots. Ook met Marauders en hun slow kan je erg goed kiten.
Ik vind dat Starcraft 2 vooral daar op vooruit is gegaan, meer utility en meer kans voor micro.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Er is juist veel minder micro. Kiten is geen fatsoenlijke micro.CyCloneNL schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:15:
[...]
Da's zeker een slimme manier!
An sich vind ik kiten erg cool, vooral Reapers vs Zealots. Ook met Marauders en hun slow kan je erg goed kiten.
Ik vind dat Starcraft 2 vooral daar op vooruit is gegaan, meer utility en meer kans voor micro.
?????Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:30:
[...]
Er is juist veel minder micro. Kiten is geen fatsoenlijke micro.
Ik ben een paar keer flink afgemaakt door bronze spelers (6-pool zergling rush ftw!!), maar ik heb ook al een gold speler verslagen die echt totaal niets voorstelde.
Zal wel zijn omdat er net een reset geweest is en nog niet iedereen in de league zit waar hij/zij thuishoort.
Mocht iemand willen oefenen tegen een niet zo heel sterke terran speler, voeg me dan maar toe aan je friendslist.
Ben zo weer online, ik neem nu ff pauze en volg onderstaande stream
http://www.livestream.com/huskystarcraft
"The greatest harm can result from the best intentions"
Want als het laatste het geval is en je hebt een beetje geluk is de kans natuurlijk groter dat je in een hogere league komt dan je misschien in zou horen te zitten.
Niet dat dit iets voor mij uitmaakt, want ik kom toch in Copper
Moet nog 2 placement matches spelen en heb de eerste 3 al verloren.
Vergeet gewoon om meerdere barracks te maken en mijn army goed op te bouwen.
-
je speelt volgens mij tegen een zo groot mogelijk aantal verschillende spelers. nu zijn het dus maar 5 matches, maar je zal moeten spelen tegen platinum als mede copper
en over de ranks die niet altijd kloppen, sommige figuren cheesen alleen maar met 6pool rushes en komen zo in gold/plat terwijl ze gewoon niks voorstellen. snap het punt ook niet helemaal om in plat te zitten terwijl je vorige week ben begonnen met sc2

Net weer een leuke pot gehad vs Protoss die heerlijk op mij ragequite. Wat is dat toch met Protoss als ze gepakt worden door ghosts?
*giegel*. Met één nuke. Ik had 2 ghosts (nou ja had er meer) 2 voor nukes iig, ik was half wat zijn expansion aan het klooien, en plaatste daar een nuke. Vingervlug mijn gecloaked ghost in zijn main ook een nuke op zijn main laten gooien
Hrurhurhrur.
/ragequit.
Daarnet een bronze (division 46) 2v2 gespeeld, ik was qua resources weer eens niet zo goed bezig. Na een paar aanvallen te hebben afgeslagen werd ik overrompeld, gelukkig kon ik nog ontsnappen met een stuk of 12 vikings en m'n command center. Geland in de blauwe mineral line en alle scv's en command center afgemaakt. Rood schoot hem te hulp met sieges dus vloog ik maar weer weg met de 4 vikings die nog over waren. Mijn ally maakte blauw een paar minuten later af. Daarna hebben we nog 20 minuten allemaal stug dezelfde tactics aangehouden, Rood siegetanks met wat marines, Paars (ally) basic infantry (hij had niet eens de gateways uitgeklapt zag ik in de replay). Uiteindelijk met een grote groep marauders ondersteund door 4 voidrays zijn basis uit kunnen schakelen. Behoorlijk knullig allemaal, maar wel vet. Wat een fantastisch spel.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Verwijderd
Haha, vette tactiek.MrVegeta schreef op zondag 02 mei 2010 @ 02:06:
*giegel*. Met één nuke. Ik had 2 ghosts (nou ja had er meer) 2 voor nukes iig, ik was half wat zijn expansion aan het klooien, en plaatste daar een nuke. Vingervlug mijn gecloaked ghost in zijn main ook een nuke op zijn main laten gooien. Hij moved zijn probes van zijn natural en denkt veilig te zijn.
Hrurhurhrur.
/ragequit.
Verwijderd
stop van me om niet me vorige post van paar uur eerder aan te passen

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 10:04 ]
Dus snel kijken hoe de game ging gisteravond. En vergeet niet jezelf te abonneren, reacties te plaatsen en natuurlijk onze filmpjes als leuk te beoordelen!
www.youtube.com/blizzboys ftw!
Verwijderd
12game.com geeft geen keys meer weg blijkbaar
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 12:19 ]
Ik vind dat de blitzzboys het uitstekend doen. De wat koele en nuchtere sneek aangevuld met de wat speelse alucardu. Echt een mooie mix.
Verwijderd
Je kan custom games maken en dan spectators uitnodigen etc.Morphs schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:21:
Hoe zit dat met toernooien, heeft SC2 iets van ingebouwde toernooi functionaliteit? Hoe ging het GoT toernooi in z'n werk?
Verwijderd
Morphs schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:21:
Hoe zit dat met toernooien, heeft SC2 iets van ingebouwde toernooi functionaliteit? Hoe ging het GoT toernooi in z'n werk?

Care to explain waarom kiten geen fatsoenlijke micro is?Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:30:
[...]
Er is juist veel minder micro. Kiten is geen fatsoenlijke micro.
Het is ook vrij zinloos om op dit moment te zeggen dat er minder micro is in SC2. De game is amper bezig en er kunnen (en zullen) nog genoeg microintensieve dingen uitgevonden worden. SC1 was in z'n eerste jaren ook maar een schim van hoe het nu is.
Het was op Scrap Station, hij had een groot leger van Zerglings/Banelings en Roaches. Gelukkig kwam ik door Sweep daar snel achter, en had ik een aantal extra bunkers+tanks gemaakt, om zo snel naar air te techen en met Banshees ze allemaal af te maken.
Hun eerste push kwam hard aan, die banelings maken gehakt van je bunkers als ze in de buurt komen. Gelukkig nog wel net alles kunnen verdedigen, om vervolgens direct ze terug te pakken. Anti-air hadden ze niet aan zien komen, waardoor het een eitje was
Starcraft 2 is vet!
Meteen downloaden die hap en gepwned worden
Ik heb er nu een dus ze geven ze nog wel weg.Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:39:
Leuk commentaar Blizzboys! Bij de eerste paar keer dacht ik toch iets van "..." maar nu kan ik het wel waarderen!
12game.com geeft geen keys meer weg blijkbaarAls iemand er nog een over heeft, graag..
En je kunt toch "testen" door te preorderen en te kijken of je 'm ontvangt en als je er geen krijgt, mag je geloof ik annuleren?
Verwijderd
Verwijderd
id is tafelkleed.tafelkleed
Wil graag weten of deze er nog aankomt anders preorder ik de game, heb ik gelijk een key.
Verwijderd
Bulls eye, you've got it ;-)
Voor de anderen het kan zijn dat ik nog een paar friends-key over heb van bekenden van mij. Die post ik dan ook wel hier
@hieronder
My excuse, de rest DM ik wel!!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 17:14 ]
JJJur is erachteraan gegaan. Helaas kon hij geen datum noemen. Dus vooralsnog is het "elk moment" (tijdens kantoorurenbones schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:16:
Al iets meer bekend over de tweaker beta keys ? zou er een gewonnen hebben maar dat is al weken geleden. Nog steeds niks ?
Wil graag weten of deze er nog aankomt anders preorder ik de game, heb ik gelijk een key.
Jongens hierboven, let nou even op de Modbreak, het zou zonde zijn als dit geweldige topic gesloten zou worden door stomme invite posts.
[ Voor 13% gewijzigd door Vanx op 02-05-2010 17:11 ]
Verwijderd
Ik noem weglopen, even schieten, weer lopen etc geen micro. Als het nou een gliding shot was zoals van een vulture in sc....Wmm schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:42:
[...]
Care to explain waarom kiten geen fatsoenlijke micro is?
Dit topic is gesloten.
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.
Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!