Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretender 0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 19:30
Ook besteld bij 12game en direct m'n key ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:25:
ik deed nog even een potje tegen starcrack AI, en ik maakte een dark templar

tjeezus wat zijn die sterk, killen een probe in 1 klap 8)7
misschien een idee om er een paar van die te maken en richting minerals van de vijand te sturen ;)
Probleem is dat Dark Templars redelijk behoorlijk late-tech zijn. Protoss heeft sowieso meteen Oberservers, Terran doet een paar scans en Overlords kunnen denk ik (geen idee, niet eerder zerg geweest in SC2) ook snel genoeg detecteren. Neemt niet weg dat je behoorlijk wat schade kan doen aan een speler die het niet verwacht (alhoewel je met een beetje scouten er snel genoeg achter bent of iemand voor dark templars gaat), maar ik vraag me af of het opweegt tegen de productiekosten. Dark templars zijn sterk, maar ze zijn ook zo dood.

offtopic:
2 weken om een key te mailen -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Morphix op 28-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
DT drops sneaky in je basis is funest. Beetje goede Protos speler zou moeten wachten tot er een mule (voor Terran) neergaat en dan dumpen. Vaak is er dan 0 energie. Flink doorhalen in de miniral line.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 13:42
DT's zijn ook niet om frontaal aan te vallen maar ideaal om ongeschonden een expansie aan te vallen. Zeker tegen Zerg en Protoss die eerst hun unit moeten invliegen kan dit heel handig. Ook zijn ze ideaal om achter iemand zijn basis te droppen en in de mineralline te lopen wanneer je aan het aanvallen bent. Vaak zijn ze zo druk met de aanval dat ze de DT's niet opmerken. Wanneer eenmaal de rust is teruggekeerd is de hele economie weg.

Late game kun je er ook hele fijne hit en run attacks mee doen, zeker in grote getale rapen ze alle gebouwen en units in seconden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn games zijn over het algemeen vrij kort dus DT's not gonna happen. Tenzij je zwaar ondergelopen wil worden door een leger tig keer zo groot aangezien dt's gas vreten als ontbijt lunch en avondmaal.
De enige keren dat ik ze gebruik is wanneer iemand zo gek is om voor een carrier rush te gaan. Dan hebben ze robotech en kunnen dus geen observer chronoboosten. Schakel de forge uit en alle detection die protos dan heeft is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
pretender 0 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:18:
Ook besteld bij 12game en direct m'n key ontvangen!
je moet zeker gelijk betalen of niet?

edit:
CE gepreordered :P key gelijk binnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verderf op 28-04-2010 16:05 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 10:51
Brutal1ty schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:08:
Dit is de eerste RTS sinds Warcraft III waar ik naar uitkijk... Jammer dat ik m'n pc'tje pas net heb, te laat om nog te op-in'en voor de beta I guess...

Dat word heel geduldig afwachten! Eerste RTS in jaren die ik ga aanschaffen, direct :)

EDIT: sterker nog, starcraft 1 heb ik nooit bewust meegemaakt, speelde toen geen RTS'en o.i.d. maar heb wel stiekem op m'n werk laatst het hele starcraft verhaal even goed bestudeerd. Nam aardig wat tijd in beslag :D
het is nooit te laat, probeer gewoon. Met een beetje geluk krijg je morgen een mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

DT rush kan goed werken, maar alleen wanneer de tegenstander het echt niet verwacht. Omdat het redelijk late-tech is, heeft elk ras tegen die tijd ook genoeg mogelijkheden het tegen te gaan.

Zelf bouw ik in zo'n geval vaak een Spore Crawler bij de mineral line met een paar units. Heb je anti-air en anti-stealth in één keer.

Een dubbele attack; normaal leger bij de "voordeur" en een paar DT's in de mineral line droppen, heeft denk ik nog de meeste kans. Maar vergt ook weer wat meer APM. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 23:53
euhh; http://forums.battle.net/...6994972&sid=3000&pageNo=2

scroll naar beneden;
"Hello.
Both CVG and 'very famous Italian website' are not a part of this Fansite promotion and unfortunetely there is nothing we can do for you, as we don't collaborate with sites, when it comes to these kinds of contests. You have to go to the contest organizators in this case. Sorry :( "
klinkt verdraaid veel als wat er hier bij tweakers aan de hand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTs kan echt nog wel. Alleen met de 1 base en rush georienteerde spel wat je nu hebt moet je natuurlijk niet dood gaan voordat je DTs klaar zijn. En zowiezo verliest het z'n kracht als je tegenstander weet wat je doet.

Probleem is wel een beetje dat T veel eerder scan heeft, alleen misschien geen energie. En dat protoss ook vaak snel een robo bay bouwt en je dan ook gelijk observers kunt maken.

Misschien is het nu wel het sterkst tegen Zerg.

Trouwens denk ik dat DTs en andere gecloakte eenheden slecht zijn voor het spel. Zo veel professionele SC BW potjes verpest zien worden door auto win dmv DTs. VInd het jammer dat ze er niet uit gehaald zijn. Zonder cloak zijn ze te zwak en met cloak is het puur BO wins dmv geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wie is er in voor wat noob potjes vnaaf O+ 8)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, je moet betalen. Ook na de bestelling onmiddelijk een key gekregen. Het kriebelt wat teveel :)

gg gl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 22:39
twakker schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:05:

Ik snap je punt niet zo. Er zijn vast meer techsites die Starcraft invites weg hebben gegeven. En ja, die moeten kennelijk ook even wachten.

Waarom zou die kerel uit dat topic dan moeten weten hoe het zit? Hij heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, dus geen collaboration.

Misschien kan JJJur even kort reageren op de situatie/navraag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
MrVegeta schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:49:
DT drops sneaky in je basis is funest. Beetje goede Protos speler zou moeten wachten tot er een mule (voor Terran) neergaat en dan dumpen. Vaak is er dan 0 energie. Flink doorhalen in de miniral line.
Inmiddels heb ik niets meer toe te voegen over DTs, maar ik ben het met je eens dat het in bepaalde gevallen toch wel een effectieve strategie kan zijn :)
twakker schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:05:
euhh; http://forums.battle.net/...6994972&sid=3000&pageNo=2

scroll naar beneden;

[...]

Ze zeggen alleen dat zij verder niks met die wedstrijd te maken hebben (wat waar is) en dat ze er niks aan kunnen doen dat die key's er nog niet zijn (wat niet waar is). Ze schuiven hiermee de verantwoordelijkheid van zich af. Handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
Vanx schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:24:
[...]

Ik snap je punt niet zo. Er zijn vast meer techsites die Starcraft invites weg hebben gegeven. En ja, die moeten kennelijk ook even wachten.

Waarom zou die kerel uit dat topic dan moeten weten hoe het zit? Hij heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, dus geen collaboration.

Misschien kan JJJur even kort reageren op de situatie/navraag doen?
dat was een 'blue post' dat wilt zeggen een blizzard employee, dus kan er redelijk vanuit gaan dat ze het wel weten. Als die dan vervolgens zeggen dat "we don't collaborate with sites" dan begint het bij mij wel te jeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 12:43

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verderf schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:08:
wie is er in voor wat noob potjes vnaaf O+ 8)
Ik hoor, heb zojuist mijn key gekregen, dmv de 12game pre-order actie.
Zal me dan alleen wel door de placement moeten spelen denk ik?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:06
HTeK schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:44:
[...]

Nou ik heb 5 minuten geleden de collector's edition gepreordered maar nog steeds geen key :'(
Meh, nadat ik dit had gelezen snel snel naar 12Game om te pre-orderen. Betaald, wel bevestiging maar geen key (10 min. geleden inmiddels). Ook niet in m'n spambox. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:07
Ultraman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:42:
[...]

Ik hoor, heb zojuist mijn key gekregen, dmv de 12game pre-order actie.
Zal me dan alleen wel door de placement moeten spelen denk ik?
yep, duurt een uurtje ofzo dus valt best mee (5 games)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dus vanaf vandaag SC2 spelen, heb vier potjes gedaan en ben vier keer ingemaakt :P Is er geen mogelijkheid dat je kan oefenen tegen de AI, want die heb ik nog niet gevonden... Ik speel als Terran en in het begin gaat best aardig, totdat ik erachter kom dat mijn basis kapotgaat :P Wat voor adviezen kunnen jullie geven aan een beginnende speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:54:
Ik kan dus vanaf vandaag SC2 spelen, heb vier potjes gedaan en ben vier keer ingemaakt :P Is er geen mogelijkheid dat je kan oefenen tegen de AI, want die heb ik nog niet gevonden... Ik speel als Terran en in het begin gaat best aardig, totdat ik erachter kom dat mijn basis kapotgaat :P Wat voor adviezen kunnen jullie geven aan een beginnende speler?
Totalbiscuit. Youtube. Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Je kunt via de Multiplayer optie ook zelf een game starten en daar A.I. (computer spelers) aan toevoegen. Zo kun je iets rustiger het bouwen van een basis leren.

Maar wanneer je de 5 practice matches hebt gedaan kom je in de ladder die het meest bij je past, waarschijnlijk in jou geval Copper. Die eerste 5 matches wordt je vaak tegen iets sterkere spelers gematched, om te zien hoe goed je bent. Dus nog even een laatste potje en je komt daarna waarschijnlijk vaker tegen spelers van gelijk niveau.

Of je kunt anders ook tegen een van de andere Tweakers spelen natuurlijk, die nu net een key hebben. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet stoppen met scv's bouwen totdat je er 16+6+x hebt (minerals,gas,extra on minerals small effect). Je ramp dichtbouwen met een rax en supply depot. En vlug wat marines bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rprp schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:45:
[...]

Meh, nadat ik dit had gelezen snel snel naar 12Game om te pre-orderen. Betaald, wel bevestiging maar geen key (10 min. geleden inmiddels). Ook niet in m'n spambox. :'(
Hier had ik hem binnen een paar minuten.
Ik zou zeggen, heb nog wat geduld. Als hij er morgen niet is, gewoon contact opnemen met de shop, misschien kunnen ze je een nieuwe opsturen of de oude hersturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
kevz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:47:
[...]

yep, duurt een uurtje ofzo dus valt best mee (5 games)
je kan zonder die matches toch wel tegen vrienden spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 21:31
Verderf schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:02:
[...]

je kan zonder die matches toch wel tegen vrienden spelen?
Ja, je maakt een custom game aan en invite je friends. Of gewoon allemaal in een party toevoegen en gamepie maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Rprp schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:45:
[...]
Ik heb hem inmiddels, duurde bij mij ook gewoon een tijdje, uiteindelijk 40 mins ofzo, heb wel gelijk de klantenservice gemaild misschien dat dat ook geholpen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
hebben jullie allemaal met creditcard betaald daar? al lang niks met mijn card gedaan en nu blijkt dat je sinds kort een code nodig hebt.. doh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
twakker schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:27:
hebben jullie allemaal met creditcard betaald daar? al lang niks met mijn card gedaan en nu blijkt dat je sinds kort een code nodig hebt.. doh
Gewoon met IDeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piderman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 15:13
Ik vind het toch wel jammer hoor dat we nu allemaal onze keys bij 12game moeten halen terwijl we nu al bijna twee weken op onze tweakers-keys wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Replays bekijken van je vorig match of replays bekijken van een platinum speler. Ik leer uit replays heel veel.
En tijdens een math vaak je tegenstander observeren. Plus leer de sneltoetsen uit je hoofd scheelt je veel tijd en geklik. Als je de sneltoetsen aan het leren bent kan je gelijk hotkeys oefenen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Er zijn onderhand al een hoop GoT wedstrijden opgenomen en gecast :D misschien kan je daar wat dingen van leren ;).

http://www.youtube.com/LordTKP
http://www.youtube.com/BlizzBoys

Verder idd replays kijken en build orders proberen :). Ik ben de laatste tijd enorm aan het knoeien in SC. Maar ben dan ook niet zo fit... straks weekje vakantie en dan weer lekker gamen :D.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 28-04-2010 17:56 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
Ook ik kon niet langer wachten en heb de game gepreorderd bij 12game, heb direct de key in mn inbox gekregen en ben m nu aan het instaleren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik ga hetzelfde doen.

2 weken wachten op een key is meer dan genoeg.

mocht ik die key alsnog krijgen dan kan ik in ieder geval me broertje erg blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk die Soap die Blizzard versus KeSPA heet. Snap niet dat die Koreanen denken dat ze iets van rechten hebben over een product van iemand anders (blizzard) omdat ze daarmee een progame scene hebben opgericht. Leuk dat ze er de afgelopen jaren geld mee verdiend hebben, maar het zou een beetje raar zijn als iemand anders gaat bepalen wat je met je product doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

piderman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:52:
Ik vind het toch wel jammer hoor dat we nu allemaal onze keys bij 12game moeten halen terwijl we nu al bijna twee weken op onze tweakers-keys wachten.
"moeten"? Niemand verplicht je toch? Je kan toch evengoed wachten op je key en alsnog preorderen als blijkt dat er wat met de wedstrijd scheelt?

Ik zou het hilarisch vinden als de keys vanavond binnen komen stromen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Zamalan op 28-04-2010 18:05 ]

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
hoppa.. gelijk de key in me inbox.. super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet waarom blizzard niet gewoon een lijstje met keys aan Tweakers geeft. Doen ze op andere sites ook, gaat wat sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 14:32
Over SC2 keys gesproken, we hebben ze nog niet gezien.... we gaan morgen Blizzard stalken!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Ik heb de game ook maar gepre-ordered en direct een beta-key gekregen.
Nu de client aan het installeren, dus als er iemand straks nog een ultra-noob potje wil spelen... ;)

Voor eenieder die mij wil toevoegen: Donder.donder

[ Voor 13% gewijzigd door Edd op 28-04-2010 20:16 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:47
Ik ben vanavond wat potjes aan het doen Xalomon.xalomon , speel in bronze maar ben nog veel aan het experimenteren. Geef maar een msg als je zin in een potje hebt.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Vraagje; Bij de pre-order dien je direct de volle mik te betalen? Mijn ervaring is dat je pas hoeft te betalen bij verzending maar dit lijkt mij hier niet het geval (aangezien je de code krijgt).

The dude abides @ MartinDude#2420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mocht iemand nog een key of een invite-a-friend key over hebben binnenkort... plz DM mij (actie op tweakers.net net op een haar na gemist :'( )...

Inmiddels een werkende key gekregen... ghillian enorm bedankt dude _/-\o_ :D

[ Voor 24% gewijzigd door mindcrash op 28-04-2010 23:11 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
MartinDude schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:40:
Vraagje; Bij de pre-order dien je direct de volle mik te betalen? Mijn ervaring is dat je pas hoeft te betalen bij verzending maar dit lijkt mij hier niet het geval (aangezien je de code krijgt).
Je koopt hem inderdaad gelijk en legt het volledige bedrag neer. Heb hem ook maar gelijk besteld bij 12game.com en inderdaad binnen een paar seconden een e-mail met key. Kijk zo kan het dus ook ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Lukin op 28-04-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Modbreak:Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:04:
Heerlijk die Soap die Blizzard versus KeSPA heet. Snap niet dat die Koreanen denken dat ze iets van rechten hebben over een product van iemand anders (blizzard) omdat ze daarmee een progame scene hebben opgericht. Leuk dat ze er de afgelopen jaren geld mee verdiend hebben, maar het zou een beetje raar zijn als iemand anders gaat bepalen wat je met je product doet.
Link?

Heel die pro-scene in korea is echt ernstig fucked up en vertoont stalinistsche trekjes, wordt meer geld over de rug van de spelers verdient.

Beetje situatie die we hier hadden met voetballers voor het Bosman arrest erkwam.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunpire
  • Laatst online: 20-07 09:04
deze Drama onder andere.
Zowel Blizzard als de Koreaanse organisatie willen zo veel mogelijk geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb net een friend invite gekregen, de eerste die me DM's heeft em :p
En liefst niet iemand die em dan doorverkoopt of aan iemand anders geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theunpire schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:27:
[...]

deze Drama onder andere.
Zowel Blizzard als de Koreaanse organisatie willen zo veel mogelijk geld verdienen.
jep die ja :)

Tis gewoon, die gasten in korea zeggen: wij hebben het opgezet etc. En blizzard zegt: maar tis onze game, dus wij bepalen. Maargoed, zodra die ene weg is, dan komt er wel iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij, of zijn interceptorscarriers (protoss) gewoon belachelijk slecht?
ze bewegen traag als de tering, en ze zijn niet in staat 10 zerglings sneller uit te roeien dan banishees dat kunne, en die zijn een pak goedkoper..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met mijn build in de platinum league op nr 1 gekomen *O* .
Nu maar hopen dat ik wat interesante tegenstanders krijg die een mooie bo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
heb de beta gepreorder. ben nu de laatste patch aan het installeren. LETS GET READY TO RUMBLEEE

zo ik kan dus echt niet wachten he.... kijken hoeveel ik er van bak, na jaren afwezigheid!
_/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
zo, geplaatst in gold. muta.shivers is mijn nick.

1 redelijk pittige match gehad van de 5, maar wel gewonnen
3 easy wins
en 1 lose vs mothership rush... tja balen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Om ook een ietwat betrouwbaardere bron dan FoK! (mijn opinie...) te linken met hetzelfde nieuws:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3179004

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Oh, btw: als je liever geen beta key wil, en de 'normale' editie van Starcraft 2 niet genoeg voor je is:

Bij Gamemania is het nog steeds mogelijk om de speciale editie c.q. Collectors Edition van Starcraft 2 - Wings of Liberty te bestellen; en wie o.a. weleens de Collectors Editions van Warcraft 3 c.q. World of Warcraft en de expansion packs heeft gezien weet wel zo'n beetje wat je kan verwachten... must have dus voor de echte Blizzard fan ;)

Hij is hier nog te reserveren...

Oh, en volgens mij is de CE redelijk exclusief voor Gamemania op dit moment; ik heb hem in ieder geval (nog) niet bij andere grote Nederlandse gameshops gezien...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:33
Hij staat ook gewoon bij Bol.com en de eerder genoemde 12game online?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

mindcrash schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:17:
Bij Gamemania is het nog steeds mogelijk om de speciale editie c.q. Collectors Edition van Starcraft 2 - Wings of Liberty te bestellen
...
Oh, en volgens mij is de CE redelijk exclusief voor Gamemania op dit moment; ik heb hem in ieder geval (nog) niet bij andere grote Nederlandse gameshops gezien...
Hmm, staat Gamemania buitenlandse bestellingen toe? Want ik keek bij Bol.com, maar daar doen ze geen games versturen naar het buitenland (zal wel een reden hebben, neem ik aan).

Maargoed, de CE is dus ook te koop bij Bol.com ;). Oh, en als iemand nog een UK-shop die CE verkoopt, dan hou ik me aanbevolen, want ik heb er tot nog geen gevonden.

@hierboven: 12Game levert geen CE meer, of ten minste neemt geen nieuwe bestelling meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkKnight op 28-04-2010 23:39 . Reden: Nope, ook Gamemania staat geen buitenlandse bestellingen toe. Zucht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghillian
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08-2022
Yep is ook bij 12game had em al een poos geleden gepreordered bij 12game toen de prijs nog gewoon €70,- was, ik kreeg er vandaag zelfs 2 Beta-keys voor (inmiddels al uitgedeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:13
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:53:
ligt het aan mij, of zijn interceptorscarriers (protoss) gewoon belachelijk slecht?
ze bewegen traag als de tering, en ze zijn niet in staat 10 zerglings sneller uit te roeien dan banishees dat kunne, en die zijn een pak goedkoper..
Yup die kunnen wel een buff gebruiken. Volgens mij zijn Void Rays tegen alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carriers als je daar een bepaald aantal van weet te bouwen dan zijn ze niet meer te stoppen. Nou ja dat was iig in starcraft 1. Volgens mij is dat nu ook wel. 1 carrier is niet zo heel bijzonder sterk en zo neer. 6 carriers met interceptors is een groote aanvals blob die je moeilijk tegen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
bij Carriers is het vooral het chaos effect van de hoeveelheid units wat ze zo sterk maat.
+ dat upgrades 8x zo veel effect hebben als bij een singel air unit.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard wil intellectueel eigendom van de games gespeeld door de Koreaanse progamers. Deze games worden gecreeerd puur door het intellect van de spelers. Blizzard heeft hier geen rol in. Ze gebruiken in maas in de wet in de VS, waar je overal onzinnige IPs kunt claimen zoals op genen en dieren etc, om esports in Korea te stoppen, want daar komt het op neer.

De Koreanen hebben zich georganizeerd in Kespa. Dit is alleen maar een soort sportbond waar allen die een rol spelen in esports, zoals mensen uit de teams van de sponsors, de tv kanalen, etc in vertegenwoordigd zijn. Ze bepalen de spelregels en de scheidsrechters enzo. De Koreaanse overheid steunt deze organizatie.

Nu heeft Blizzard LAN mode uit SC2 gehaald zodat de wet van de VS toepasbaar is op alle potjes SC2 die gespeeld worden zodat ze deze maas in de wet kunnen misbruiken.

Blizzard speelt dit keihard. Ze willen alles boven alles hun copyright-rechten. Ookal kost dat ze op korte termijn veel geld en is dat de dood van professionale esports. Ze willen de rechten, de macht en geld. En dit terwijl er helemaal geen geld verdiend wordt in esports in Korea. Het kost heel veel geld om een team te runnen en het kostte in SC BW jaren om een topspeler te trainen. Waarom zouden ze dit nog doen als Blizzard overal controle over heeft?

Plus, het geld voor iedereen. Blizzard is zelfs eigenaar van de dialoog van de chat die je tijdens je potjes SC2 hebt.

En het trieste is dat er heel veel mensen zijn die erin trappen en Blizzard steunen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Glaucus, het spijt me zeer. Maar dat is al de derde keer dat je datzelfde vage verhaal ophangt en het blijft vaag.
Zover ik het verhaal heb begrepen wilde Blizzard een deel van de eSport tv en sponsor opbrengsten, wat Kespa niet wilde. Hierna heeft Blizzard zelf een eigen competitie/tv uitzending opgezet, waarna een of meerdere topspelers werd teruggetrokken uit de competitie door Kespa.

Dus, ja, een vuil spelletje, maar aan beide zijden. En logisch want het gaat hier om miljoenen, wat natuurlijk geen kattepis is.

Trouwens, de publisher/developer houdt altijd volledige eigendom van het spel en alles daaromheen. En daar stem je ook mee met garantievoorwaarden, ToS, EULA etc. En zo vreemd is dat ook weer niet, want daar is merkenrecht voor bedoeld.

Oh, en: "En dit terwijl er helemaal geen geld verdiend wordt in esports in Korea"
Laat me niet lachen. Als er 24 tv coverage is, topspelers tonnen verdienen, ze als celebrities worden behandeld, kan je mij echt niet wijsmaken dat er geen geld in de esport omgaat.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkKnight op 29-04-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Gelukkig, ik dacht dat het er aan lag dat het te laat voor me was om dat verhaal nog een beetje leuk te kunnen snappen, maar het slaat dus echt als een tang op een varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn maar een handvol spelers die een salaris krijgen dat in verhouding staat met hun werk. Er is wel een omzet. Maar het kost meer geld dan het oplevert. Rede dat men het doet is voor marketing. En het belangrijkste product dat gemarket wordt is Starcraft zelf natuurlijk.

En nee, het gaat niet zo zeer om geld. Het is een strijd op IPs. Blizzard wil gewoon zo veel mogelijk IP rechten over alles wat met hun spellen te maken heeft, inclus esports. Blizzard gaat zonder SC2 esports in Korea en ook vooral China veel minder keer SC2 verkopen. Maar dat hebben ze er voor over.

En het GOM toernooi was er al een hele tijdje. Blizzard is het pas later gaan 'sponsoren'. En dat was vlak voor of vlak na Kespa het erkende. Dat sponseren was dus ook gelijk de doodsteek. Je snapt dat men in geen enkele sport tig bonden wil hebben zoals bijv in boksen. Dan speel je elke keer op andere regels en heeft iedereen een paar wereldtitels.

Trouwens ben ik er niet over begonnen. Dat doet elke keer iemand anders. Ik probeer het uit te leggen omdat het zonder uitleg inderdaad vaag is. Als je niet weet wat kespa of gom is ja dan volg je het niet. Kan ik ook niet helpen. Maar een beetje respect is wel op z'n plaats of niet? Ik wil nu niet gelijk een mod op iemand af sturen om een bedankje af te dwingen, maar toch...

Ik zie trouwens dat niemand interesse heeft in mijn beta key. Dus ik geef hem wel op een andere manier weg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe het op mij overkomt is dat blizzard niet tevreden is met enkel het verkopen van het spel. Ze willen ook zeggenschap hebben over toernooien en dergelijke. Dit forceren ze zowiezo door de lan functie eruit te slopen.
Zoiets als het HDHinvitational en andere leuke initiatieven kunnen ze dus blokeren.
Ik snap ook wel dat het een bedrijf is dat zoveel mogelijk geld wilt verdienen. Maar het beste voor sc2 zelf is dat iedereen gewoon zijn eigen ding ermee doet zonder al te veel bemoeienis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 14:39
Ik gok dat ik te laat ben Glaucus, maar ik ben zeker wel geïnteresseerd :p

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:48:
Blizzard wil intellectueel eigendom van de games gespeeld door de Koreaanse progamers. Deze games worden gecreeerd puur door het intellect van de spelers. Blizzard heeft hier geen rol in. Ze gebruiken in maas in de wet in de VS, waar je overal onzinnige IPs kunt claimen zoals op genen en dieren etc, om esports in Korea te stoppen, want daar komt het op neer.
huh, deja vu :?
En nee, het gaat niet zo zeer om geld. Het is een strijd op IPs. Blizzard wil gewoon zo veel mogelijk IP rechten over alles wat met hun spellen te maken
Nou ik zou ook wel zuur kijken als iemand anders geld gaat verdienen met mijn creaties :?

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 29-04-2010 00:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ben ik net de placement matches door, kan ik ze nu nog een keer doen.
Zag in de headlines iets van een database reset.
Nouja, geeft niks, kan de extra oefening wel gebruiken. Zo net nog een verschrikkelijk close match gehad met een Terran en ik Protoss. Banshee rush. Gelukkig kunnen counteren met Stalkers en een Observer die net op tijd uit de Robotics kwam want hij had ze inmiddels weten te voorzien van cloak.
Van te voren had ik al redelijk vroeg druk gezet door zijn wall aan te vallen nog voordat hij een marine had, hij heeft me uiteindelijk wel weten te verjagen, maar volgens mij was het psychisch voldoende. Hij heeft zich namelijk aan een expansion gewaagd, niet eens de natural voor zijn deur.
Hij heeft een lading marines marauders en tanks in mijn main weten te droppen met medivacs. Basis voor 30% weg weten te vagen voordat ik hem er eindelijk uit gebeukt had. Ondertussen was ik doorgelopen naar de gold en daar weten te expanden. Ik had dus income en de zijne was aan het doodgaan. Kwam hij weer met Banshees naar mijn basis, gesloopt met de Stalkers en toen maar gegaan want anders zou hij tijd hebben om wat op te gaan bouwen, mijn halve main lag toch in een deuk.
Stuk of 10 Stalkers, 4 Zealots en een tweetal Collosai weten te maken en naar zijn main gestuurd, Probe mee. Die ging lekker een Pylon bouwen uit zich van zijn defence en toen heb ik gretig gebruik gemaakt van mijn zes Warp Gates (heilig die dingen) en daarmee snel reinforces kunnen sturen waarmee het de gg werd.
Pittige eerste placement match na de reset (en ik had nog wel voor Novice gekozen omdat ik vreesde dat mijn APM een max van 10 zou hebben!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:36:
[...]

huh, deja vu :?

[...]

Nou ik zou ook wel zuur kijken als iemand anders geld gaat verdienen met mijn creaties :?
Ik stap nu in the realm of kromme vergelijkingen maar. De uitvinder van golf of voetbal zien ook niks terug van worldcups e.d. (behalve dan dat het patentrecht allang verlopen zou zijn)

Stel je verzint een spelletje. Een rubiks kubus oid. Ding verkoopt als een tierelier. Toernooitjes worden georganiseerd en het blijkt een succes. Mag je dan geld vragen aan de mensen die toernooitjes organiseren?
Ik bedoel iedereen heeft zijn rubiks kubus gekocht. Dan mogen ze er toch mee doen wat ze willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

@Sommige mensen hierboven: Is überhaupt bekend wat IP inhoudt? SC is door Blizzard gemaakt en dat is dus hun IP, dat staat buiten kijf. Een product/IP maak je zodat je er zelf als commercieel bedrijf beter van wordt, en het geeft je dus ook het recht (letterlijk, merkenrecht etc.) om als bedrijf de vruchten daarvan te plukken. Verder is IP gewoon een kut-term maar dat terzijde.

Als er ook maar enig geld wordt verdiend in het uitzenden van competitive SC eSports, is het logisch dat Blizzard hier een graantje van meepikt, tenslotte die zenders etc. zouden er zelf geen geld aan kunnen verdienen zonder dat SC bestond/van SC gebruik te maken.

Je gaat me niet wijsmaken dat het uitzenden van SC eSports in Korea meer geld kost dan dat het oplevert (zo wel, betrouwbare bron graag). Ze gaan daar echt geen gratis reclame zitten maken voor Blizzard. Salaris van de spelers heeft hier verder niets mee te maken dat is een zaak van hun team/sponsor.

Zeggenschap willen hebben over toernooien (welke doorgang vinden en welke niet, wie er mee doen etc.) lijkt me een onbegonnen zaak en ik krijg ook niet de indruk dat dit de bedoeling is, Blizzard is zich er ook wel van bewust dat dat onmogelijk is. Maar wederom, als het wel zo is, bron graag.

Verder denk ik niet dat de uitvinder van golf of voetbal het toen ooit gepatenteerd heeft, laat staan dat merkenrecht bestond, anders had hij/zij vrijwel zeker wat van de uitzendrechten mee kunnen pikken. Dat is ook meteen waarom je rubiks kubus vergelijking niet op gaat, de toernooien die daar voor georganiseerd worden zijn niet in dergelijke mate commercieel dat de organisatoren er geld aan verdienen.

[ Voor 0% gewijzigd door Greebs op 29-04-2010 00:50 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:23:
Er zijn maar een handvol spelers die een salaris krijgen dat in verhouding staat met hun werk. Er is wel een omzet. Maar het kost meer geld dan het oplevert. Rede dat men het doet is voor marketing. En het belangrijkste product dat gemarket wordt is Starcraft zelf natuurlijk.

En nee, het gaat niet zo zeer om geld. Het is een strijd op IPs. Blizzard wil gewoon zo veel mogelijk IP rechten over alles wat met hun spellen te maken heeft, inclus esports. Blizzard gaat zonder SC2 esports in Korea en ook vooral China veel minder keer SC2 verkopen. Maar dat hebben ze er voor over.

En het GOM toernooi was er al een hele tijdje. Blizzard is het pas later gaan 'sponsoren'. En dat was vlak voor of vlak na Kespa het erkende. Dat sponseren was dus ook gelijk de doodsteek. Je snapt dat men in geen enkele sport tig bonden wil hebben zoals bijv in boksen. Dan speel je elke keer op andere regels en heeft iedereen een paar wereldtitels.

Trouwens ben ik er niet over begonnen. Dat doet elke keer iemand anders. Ik probeer het uit te leggen omdat het zonder uitleg inderdaad vaag is. Als je niet weet wat kespa of gom is ja dan volg je het niet. Kan ik ook niet helpen. Maar een beetje respect is wel op z'n plaats of niet? Ik wil nu niet gelijk een mod op iemand af sturen om een bedankje af te dwingen, maar toch...

Ik zie trouwens dat niemand interesse heeft in mijn beta key. Dus ik geef hem wel op een andere manier weg.
Fanboy alert, heb je wel is gekeken wat de Kespa voor organisatie is? Is verder ook niet echt vrij. Je bent verde rwel erg drammerig in je stijl maar je brengt maar weinig echte punten naar voren. Die 2 hele verhalen kan je samenvatten in: Blizzard zuigt. Toelichting is ook handig, en zeg er ook bij dat het jou mening is graag en presenteer het niet als feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modbreak heb ik niet voor niets geplaatst, ook bedelen om een key is ongewenst.

[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 02-05-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is dat het product over wiens IPs we het hebben een product is dat puur door de spelers gemaakt wordt. Het product is niet SC2 of SC BW maar de partijen tussen bepaalde spelers. Het is niet eens zo dat het half om half is. Zonder het intellect van goede spelers is er helemaal geen esports product.

Waar Postius het over heeft snap ik niet. Heb ook niets over Blizzard gezegd. Enkel over IPs. Toelichting? Wat is er mis met Kespa? Ja, in Z Korea doen ze het op een manier die we in het westen zouden afkeuren. Maar dat is de cultuur daar. En om esports daar te verbieden omdat ze daar een minderwaardige cultuur hebben is ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:02:
Punt is dat het product over wiens IPs we het hebben een product is dat puur door de spelers gemaakt wordt. Het product is niet SC2 of SC BW maar de partijen tussen bepaalde spelers. Het is niet eens zo dat het half om half is. Zonder het intellect van goede spelers is er helemaal geen esports product.

Waar Postius het over heeft snap ik niet. Heb ook niets over Blizzard gezegd. Enkel over IPs. Toelichting? Wat is er mis met Kespa? Ja, in Z Korea doen ze het op een manier die we in het westen zouden afkeuren. Maar dat is de cultuur daar. En om esports daar te verbieden omdat ze daar een minderwaardige cultuur hebben is ook onzin.
Stel het was een schaakwedstrijd. Zonder spelers geen titanen gevechten. Maar zonder schaakbord en stukken kom je ook niet ver.
Het is misschien niet half om half, maar blizzard zou toch wel ergens recht op hebben. En door de lan functie uit te schakelen hebben ze ook meteen een erg goede hamer om dat zo te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:02:

Jij begrijpt ECHT NIET wat IP inhoudt. Blizzard heeft de IP 'Starcraft' gecreëerd en wil dat zo houden, anders zouden ze geen starcraft 2 kunnen maken.
Hoe kom je er steeds bij dat de spelers 'een product' hebben gemaakt? Want dat hebben ze dus niet. Ze maken gebruik van het product Starcraft, wat dus gewoon gemaakt is door Blizzard.
En het intellect van spelers heeft ook totaal niets te maken met esports. eSports van Starcraft zou niet bestaan als Starcraft niet zou bestaan (ja, he, zo kan ik er dus ook verzinnen).

Het verbieden van eSport doet Blizzard of wie dan ook, niet. Nee, ze vinden alleen de manier waarop het nu gaat niet goed en willen het veranderen, wat gewoon hun goed recht is.

Trouwens, als ik zo reacties op andere websites las, is het ook nog eens zo dat veel professionele gamers/competities met volledig illegale games worden gespeeld. Lijkt me dan niet zo vreemd dat Blizzard dat anders wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het een niet zou bestaan zonder het andere doet er niet toe. Ze gebruiken het product SC om een heel ander nieuw product te maken. En daar is de vraag na. Niet naar dat wat Blizzard gemaakt heeft. Anders kun je net zo goed 2 AIs tegen elkaar laten spelen en dat uitzenden. Ja, dan heeft Blizzard recht (totdat AIs ook rechten krijgen). Blizzard claimt geen recht over Starcraft. Ze claimen recht over de esports wedstrijden gemaakt door de speler. Spelers hebben net zo veel recht op IP bescherming als Blizzard. Blizzard probeert dit recht te ontnemen. En dat lukt ze waarschijnlijk via LAN mode en VS recht. Anders proberen ze het niet zo. Ze zullen echt wel met een team advocaten goed nagedacht hebben over wat er mogelijk is.

Zonder schaakbord enzo niet nee. Maar hoezo kun je als je een schaakbord gemaakt hebt ook IP claimen op de zetten die de schakers bedacht hebben?

Dat er met illegale kopieeen gespeeld zou worden is heel wat anders. Daar gaat het dus totaal niet over. Trouwens is dat onmogelijk te bewijzen tenzij de organizatoren dat toevegen ofzo. En lijkt het me ook onwaarschijnlijk aangezien meer dan de helft van alle kopieen van SC BW in ZKorea verkocht zijn. Zo veel mensen hebben ze daar niet. Het is echt bijna 1 op de 10.

Trouwens outcast within, als je zelf geen toestemming aan Blizzard gevraagd hebt voor je toernooitje ben je een hypocriet als je het met Blizzard eens bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:17:
Dat het een niet zou bestaan zonder het andere doet er niet toe. Ze gebruiken het product SC om een heel ander nieuw product te maken. En daar is de vraag na. Niet naar dat wat Blizzard gemaakt heeft. Anders kun je net zo goed 2 AIs tegen elkaar laten spelen en dat uitzenden. Ja, dan heeft Blizzard recht (totdat AIs ook rechten krijgen). Blizzard claimt geen recht over Starcraft. Ze claimen recht over de esports wedstrijden gemaakt door de speler. Spelers hebben net zo veel recht op IP bescherming als Blizzard. Blizzard probeert dit recht te ontnemen. En dat lukt ze waarschijnlijk via LAN mode en VS recht. Anders proberen ze het niet zo. Ze zullen echt wel met een team advocaten goed nagedacht hebben over wat er mogelijk is.

Zonder schaakbord enzo niet nee. Maar hoezo kun je als je een schaakbord gemaakt hebt ook IP claimen op de zetten die de schakers bedacht hebben?

Trouwens outcast within, als je zelf geen toestemming aan Blizzard gevraagd hebt voor je toernooitje ben je een hypocriet als je het met Blizzard eens bent.
Met hypocriet zijn heb ik totaal geen problemen mee. Zeker niet in zaken zoals deze. Maar goed ik zit gewoon hardop een beetje mee te denken, en op het moment vind ik het niet zo vreemd dat blizzard een % opeist voor het bedenken van het schaakbord/stukken.
Dat ze dit dan afdwingen op zo'n brute manier en meteen het grootste gedeelte van de taart willen dat is idd wat minder. Maar goed je bent ook niet voor niks een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik snap dat de Esport scene groot is daar. En die SCENE zal best gecreëerd zijn door de Koreanen, prima, maar de game Starcraft blijft IP van blizzard. Hoe je het ook draait, het IP 'starcraft' blijft property van blizzard. En hoe Blizzard daarmee hun zaakjes wil regelen, tja dat is hun zaak, hoe sneu het ook is voor die Progamers. En ja de 'LAN" functie wordt masaal misbruikt voor pirating en 'online spelen via LAN' aka Himachi. En dat willen ze dus natuurlijk niet. Mja om eerlijk te zijn is het jammer, maar er komt vast wel een nieuwe Esport vereniging, dus heel erg vind ik het niet.
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:32:
[...]

Maar goed ik zit gewoon hardop een beetje mee te denken, en op het moment vind ik het niet zo vreemd dat blizzard een % opeist voor het bedenken van het schaakbord/stukken.
Snap ook niet dat mensen dit raar lijken te vinden. Ik bedoel, als je de bedenker bent, kan je toch de eisen stellen, ben je het er niet mee eens, ga je iets anders doen ofzo. Staan vast andere in de rij.

Ik snap niet wat je bedoeld met "nieuw product maken". Als je een game speelt, speel je iets volgens de regels, met dingen gecreëerd door iemand anders (hun IP). Snap niet wat daar een totaal nieuw product aan is.

@glaucus, ik snap wat je bedoeld met het 'bedenken' en grootbrengen van de scene daar. Maargoed, dat is natuurlijk imho zwaar onderschikt aan eigendomsrecht. Jammer dat het niet gaat lukken, maar ik denk dat er wel iets anders ontstaat in Korea om het gat te vullen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als een spel regels heeft dan heeft Blizzard alle zetten die je kunt maken al bedacht? En spelers spelen dus enkel met ideeen die dan al eigendom zijn van Blizzard?

Zal in de rechtbank geen stand houden omdat Blizzard deze uitleg zelf al tegenspreekt.

Trouwens ben ik zowiezo al tegen IP. Maar dit is zelfs met IP wetgeving niet te verdedigen. Vandaar ook dat Blizzard het niet aan wil laten komen op een rechtzaak buiten de VS want die zouden ze waraschijnlijk verliezen. Als je voor IP rechten bent dan ben je voor IP rechten voor iedereen. Voor grote multinationals maar ook normale mensen.

Iets anders onstaat in Korea? Wat bedoel je daar mee? Puur op amateurbasis?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:49:
Dus als een spel regels heeft dan heeft Blizzard alle zetten die je kunt maken al bedacht? En spelers spelen dus enkel met ideeen die dan al eigendom zijn van Blizzard?

Zal in de rechtbank geen stand houden omdat Blizzard deze uitleg zelf al tegenspreekt.
Nee ze spelen met een 'Game'/IP die eigendom is van iemand, en die wilt geld zien/controle hebben over dat product.

Trouwens ben ik zowiezo al tegen IP. Maar dit is zelfs met IP wetgeving niet te verdedigen. Vandaar ook dat Blizzard het niet aan wil laten komen op een rechtzaak buiten de VS want die zouden ze waraschijnlijk verliezen. Als je voor IP rechten bent dan ben je voor IP rechten voor iedereen. Voor grote multinationals maar ook normale mensen.

Nee, gewoon een nieuwe vereniging die Blizzard wel geeft wat ze willen.

edit: je bent tegen IP ? Ben erg blij met IP, zonder IP geen geneesmiddelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals. SC en BW hebben iets van 10 miljoen exemplaren verkocht. En iets van 4 tot 5 miljoen in Korea. De SC licentie-dichtheid moet daar misschien wel 100,000 keer hoger zijn dan in bijv Nederland.

Het gaat niet om een licentie om een product Starcraft te gebruiken. Die is er wel. Het gaat om eigendom over de wedstrijden. Blizzard claimt eigendom omdat het hun spel is. Maar ze hebben het zelf niet gemaakt. Tenzij je een nieuw argument kan bedenken. Enige argument tot nu toe is diegene die ik bedacht heb. En die is ook weer weerlegt..

Een nieuwe organisatie heeft toch precies hetzelfde probleem? En uit wie moet die organisatie dan bestaan? Veel grote bedrijven in Z Korea zijn al onderdeel van Kespa. Waarom zou een bedrijf dat tot nu toe geen heil zag in esports in Z Korea er onder veel slechtere omstandigheden wel geld in steken? Waarom zou voor hun wel acceptabel zijn dat voor Kespa&Samsung etc niet acceptabel is?

Zonder IP geen geneesmiddel is puur een baude uitspraak. Plus met IP is er ook vaak geen geneesmiddel. Maar dit is allemaal offtopic. Geen idee waarom je offtopic wilt gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:54:
Nogmaals. SC en BW hebben iets van 10 miljoen exemplaren verkocht. En iets van 4 tot 5 miljoen in Korea. De SC licentie-dichtheid moet daar misschien wel 100,000 keer hoger zijn dan in bijv Nederland.

Het gaat niet om een licentie om een product Starcraft te gebruiken. Die is er wel. Het gaat om eigendom over de wedstrijden. Blizzard claimt eigendom omdat het hun spel is. Maar ze hebben het zelf niet gemaakt. Tenzij je een nieuw argument kan bedenken. Enige argument tot nu toe is diegene die ik bedacht heb. En die is ook weer weerlegt..
Ben het er wel gedeeltelijk met je eens. Probleem is zodra er geld verdient gaat worden wil de eigenaar een gedeelte hebben. En ze spelen het nu slim via battlenet, dus hebben ze al meer controle. Of het helemaal legaal gaat zijn, tja, het gaat over verschillende landen en verschillende wetten dus dat gaat lastig worden.
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:54:

Zonder IP geen geneesmiddel is puur een baude uitspraak. Plus met IP is er ook vaak geen geneesmiddel. Maar dit is allemaal offtopic. Geen idee waarom je offtopic wilt gaan.
Omdat jij vertelde dat je sowieso tegen IP bent, ik reageer daarop. Maargoed, mag dan baude zijn, tis daardoor niet minder waar, ondanks dat het inderdaad totaal iest anders is

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat Blizzard geld vraagt voor het uitzenden van computerspellen zoals voor het uitzenden van muziek geld nodig is is nog 1 ding wat nog te begrijpen is. Maar Blizzard claimed gewoon IP eigendom over alles waar je IP eigendom over zou kunnen claimen met betrekking tot hun spellen. En dat is voor Korea dus onacceptabel. Volgens mij is er in het verleden ook wel een bepaald bedrag betaald door OGN en MBC. Maar dat kan ook een gerucht zijn. Als dit de discussie was dan zouden ze er nog wel uitgekomen zijn want zo een bedrag zal niet erg groot zijn. Is het in ieder geval niet voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:04:
Kijk, dat Blizzard geld vraagt voor het uitzenden van computerspellen zoals voor het uitzenden van muziek geld nodig is is nog 1 ding wat nog te begrijpen is. Maar Blizzard claimed gewoon IP over alles waar je IP over zou kunnen claimen met betrekking tot hun spellen. En dat is voor Korea dus onacceptabel. Volgens mij is er in het verleden ook wel een bepaald bedrag betaald door OGN en MBC. Maar dat kan ook een gerucht zijn. Als dit de discussie was dan zouden ze er nog wel uitgekomen zijn want zo een bedrag zal niet erg groot zijn. Is het in ieder geval niet voor muziek.
Ja dat vind ik ook, maar die grens is lastig gemaakt. En toernooien organiseren gaat nog steeds, ik bedoel, alleen dan via battle.net. Denk niet dat Blizzard daarvoor geld kan vragen. Maar het gedoe eromheen wel, uitzenden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor elk SC2 toernooi is van Blizzard toestemming nodig.
http://forums.battle.net/...icId=23307930966&sid=5010
Geen idee wanneer ze geld gaan vragen en hoeveel.

Het gaat dus ook niet om uitzenden. Het gaat om organiseren. Daarom is de onderhandeling met Kespa en niet met de TV kanalen die het uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

Het gaat blizzard niet om de zetten en dergelijke maar puur om het spel, hun verlenen een licentie eigenlijk aan Kespa. Zij willen anderen voorwaarden KespA zegt nee(gelukkig weten dat kespa net zulke erge controle freaks zijn als blizzard), nou dan geen licentie zegt blizzard. Het gaat niet om die zetten etc, dat is een voortvloeisel en zal blizzard wat roesten. Zij willen andere voorwaarden en kespa niet. Blizzard zegt: k, np geen licentie voor jullie we doen het zelf wel. Als je 3 jaar hebt onderhandelt heb je het echt wel geprobeerd dus iets minder negatief mag wel. Je kan het niet eens zijn met een beslissing maar je trekt het gelijk aan blizzard = evil en ik denk toch dat dat wel meevalt, en of de kespa zo gezond is voor de e-sports zijn atm is ook maar de vraag want sommige van die regels zijn ook discutabel.
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:12:

Het gaat dus ook niet om uitzenden. Het gaat om organiseren. Daarom is de onderhandeling met Kespa en niet met de TV kanalen die het uitzenden.
Maar dit is voor officiele toernooien waar geld in omgaat(commercieel) niet voor dingen zoals hier op GoT.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 29-04-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:12:

Hmn, kan ik er niet uit opmaken,dit gaat nog om BETA tournaments, geen idee of dat hetzelfde word bij retail. Zou ik wel raar vinden (bij non-commerciele tournaments that is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Dudes... E-sports topic aanmaken misschien? Dit gaat niet meer over SCII maar over E-sports en Starcraft als voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
gister mijn eerste matches eindelijk gespeeld!

de starcrack AI wist ik wel te counteren maar op internet ging ik toch finaal af :P

van de 2 1 vs 1 potjes verloren, en van de 3 2vs2 2 verloren en 1 gewonnen.

toch nog maar wat meer filmpjes kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens één definitieve nieuwssite over Starcraft II? (a la mmo-champion voor WoW)

Ik heb even gegoogled op SCII maar dan vind je tig sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desertxeagle
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 20:29
Hoelang duurt de beta nog? Is het nog de moeite voor te beginnen?
Indien ja, heeft er nog iemand een betakey over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:03:
Is er trouwens één definitieve nieuwssite over Starcraft II? (a la mmo-champion voor WoW)

Ik heb even gegoogled op SCII maar dan vind je tig sites.
www.teamliquid.net is naar mijn weten de beste.
desertxeagle schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:04:
Hoelang duurt de beta nog? Is het nog de moeite voor te beginnen?
Indien ja, heeft er nog iemand een betakey over?
Alleen Blizzard weet hoe lang deze nog gaat duren. Een beta key kan je krijgen door het spel te kopen via 12game.com (NL winkel). Dat is de makkelijkste weg en je hebt de key praktisch onmiddelijk na het afronden van de bestelling.

[ Voor 43% gewijzigd door Lukin op 29-04-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik zag dat de Mac client ook eindelijk uit is, helaas op dit moment alleen voor de US servers. Hier toevallig iemand met een Mac die op de US servers speelt? Ben erg benieuwd hoe het draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 11:57

Tweakjur

Redacteur
pdate Update Update Update Update Update Update Update Update Update Update

We hebben de Nederlandse afdeling van Blizzard gesproken, die momenteel dagelijks contact hebben met de US om en aan te sporen de keys te versturen. Enfin lang verhaal kort: wij en Blizzard NL hebben daar bar weinig invloed op verder.

We hebben het verzoek gehad de versturing van de keys voor ons rekening te nemen. Omdat het iig sneller gaat als wij de keys hebben, hebben we dat dan maar toegezegd. Hoe wrang: als ze deze aanpak nou gewoon meteen hadden gedaan, had iedereen op de dag zelf al direct zijn key gehad en had het ons bergen werk gescheeld.

For now kan ik jullie niet meer meegeven dan: we zijn er mee bezig en proberen het Blizzard zo makkelijk mogelijk te maken, om maar te zorgen dat we die dingen zo snel mogelijk hebben. Meer kunnen wij helaas ook niet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweakjur op 29-04-2010 10:06 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strukltidukn
  • Laatst online: 23-09 17:26
Helaas dat het zo moeizaam gaat, dan blijf ik maar geduldig wachten op een key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ook dat Blizzard wel gewoon dingen zegt als begin deze week. Dit gaat weer voor een hoop gefrustreerde posts zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Helaas maar goed werk JJJur en de rest! We wachten nog even.

The dude abides @ MartinDude#2420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de update, weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:11:
Mooi ook dat Blizzard wel gewoon dingen zegt als begin deze week. Dit gaat weer voor een hoop gefrustreerde posts zorgen.
En inderdaad vreemde uitspraak van blizzard dan..

Nu maar geduldig wachten op de keys :)
Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen de posts zoals 'Arghhh... weer geen key :(' en 'Yay, ik heb hem binnen hoor jongens!' achterwege gelaten worden. Daar heeft niemand wat aan en valt gewoon onder spam, houdt het dus ontopic.

Zie ik weer posts over keys dan gaat het topic voor onbepaalde tijd dicht!