Dat kan SickBeard zelf ookhyptonize schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:19:
[...]
Is het dan niet mogelijk om je collectie aan te passen aan de manier waarop SickBeard het doet? Dit kan heel makkelijk met FileBot.
Ook je backlog, ja?
painkill schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:43:
Voor de mensen die zeker willen zijn van een snelle download:
http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading
En het werkt ook nog eens
Vooral die RAM werkt bij mij erg goed. Wat stabielere snelheden.
Iemand die punt 2 op een eTrayz of Synology aan het werk heeft gekregen ( als het al niet werkt .... )2.Make sure python-yenc is installed (yenc-0.3.tar.gz or higher). If you are on windows it will already be present. This will speed up decoding as it will use C code instead of python code. The logging will say at startup whether this module has been installed. If you have installed using a repository/pre-built package you will likely already have it.
SAB op windows werkt gewoon goed, op de NAS'sen kom ik niet hoger dan 2MB/s
( akkoord - de processor / ram is niet optimaal op die dingen, maar een "beetje" meer mag wel
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 11-11-2010 09:10 ]
Verwijderd
In het geval van Synology kun je dat beter aan de maker van de SPK vragen op het forum, zodat iedereen er iets aan heeft. Anders Het grote Synology topic deel 2 natuurlijkFreshMaker schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:08:
[...]
Iemand die punt 2 op een eTrayz of Synology aan het werk heeft gekregen ( als het al niet werkt .... )
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 09:35 ]
Daar ben ik het niet met je eens, dit heeft betrekking op SABnzb, en zijdelings met de betreffende apparatuurVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:28:
[...]
In het geval van Synology kun je dat beter aan de maker van de SPK vragen op het forum, zodat iedereen er iets aan heeft. Anders Het grote Synology topic deel 2 natuurlijk
Zou ik het in het jouw aangegeven topic plaatsen, komt er een opmerking dat het hier heen zou moeten
De gebruikers met een Synology icm SAB. komen ook hier in het topic, en kunnen de hand reiken
Hetzelfde als de (spaarzame) eTrayz gebruikers, maar het geheel zou van toepassing zijn op alle NAS-systemen, die op een linuxvorm werken
( en zou ik dus OOK in de linuxcommunity moeten gaan zoeken )
Dus vandaar mijn keuze voor dit topic, waar het ook uit ontstaan is, de vraag
maargoed, ik had al wat gevonden :
http://lg.threnor.de/mantisbt/view.php?id=6&nbn=5
'halverwege' het script .... ( uit de LG-Nas fora )
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 11-11-2010 11:56 . Reden: add-on url ]
Verwijderd
Kun je het er niet mee eens zijn, maar als die SPK bakker het in zijn pakket opneemt ben je klaar. Tevens gaat je vraag niet over SABnzbd zelf maar over een python library op een bepaalde hardware/software combo waar een apart topic voor is.FreshMaker schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:51:
[...]
Daar ben ik het niet met je eens, dit heeft betrekking op SABnzb, en zijdelings met de betreffende apparatuur
Zou ik het in het jouw aangegeven topic plaatsen, komt er een opmerking dat het hier heen zou moeten
De gebruikers met een Synology icm SAB. komen ook hier in het topic, en kunnen de hand reiken
Hetzelfde als de (spaarzame) eTrayz gebruikers, maar het geheel zou van toepassing zijn op alle NAS-systemen, die op een linuxvorm werken
( en zou ik dus OOK in de linuxcommunity moeten gaan zoeken )
Dus vandaar mijn keuze voor dit topic, waar het ook uit ontstaan is, de vraag
maargoed, ik had al wat gevonden :
http://lg.threnor.de/mantisbt/view.php?id=6&nbn=5
'halverwege' het script .... ( uit de LG-Nas fora )
Ik heb Periscope eindelijk lekker draaien! 
Ik heb een eTrayz, maar de versie die de AppInstaller levert is net iets te oud. De meest recente versie ondersteunt bierdopje en deze gaat geen subs downloaden als er al iets op het systeem aanwezig is (deze moet je dus handmatig op je eTrayz installeren). Daarnaast heb ik het aantal te doorzoeken sites naar drie terug gebracht, waarmee de zoeksnelheid heel erg wordt verhoogd. Nu nog iets zien te vinden dat ik standaard na iedere SABnzbd-download Periscope op kan starten (als downloads via Sick Beard binnen komen dan kan ik geen tweede zoekscript starten).
Maar goed: ik heb weer een nieuwe uitdaging.
Een dingetje wat ik niet kan vinden: is het bij periscope mogelijk om default alleen naar Nederlands en Engels te zoeken (dus zonder dat ik parameters op moet geven)? Als ik nu geen parameters opgeef dan wordt er wel gezocht, maar ik heb geen idee naar welke talen er wordt gezocht.
Ik heb een eTrayz, maar de versie die de AppInstaller levert is net iets te oud. De meest recente versie ondersteunt bierdopje en deze gaat geen subs downloaden als er al iets op het systeem aanwezig is (deze moet je dus handmatig op je eTrayz installeren). Daarnaast heb ik het aantal te doorzoeken sites naar drie terug gebracht, waarmee de zoeksnelheid heel erg wordt verhoogd. Nu nog iets zien te vinden dat ik standaard na iedere SABnzbd-download Periscope op kan starten (als downloads via Sick Beard binnen komen dan kan ik geen tweede zoekscript starten).
Maar goed: ik heb weer een nieuwe uitdaging.
Een dingetje wat ik niet kan vinden: is het bij periscope mogelijk om default alleen naar Nederlands en Engels te zoeken (dus zonder dat ik parameters op moet geven)? Als ik nu geen parameters opgeef dan wordt er wel gezocht, maar ik heb geen idee naar welke talen er wordt gezocht.
[ Voor 16% gewijzigd door pven op 14-11-2010 15:54 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Je installeert de addon nzbstatus en dan kun je op een nzbsite alles aanvinken wat je wilt hebben en dan kies je stuur geselecteerden naar server. sab doet ze dan 1 voor 1. (of je maakt er een rss feed van, dat werkt ook).Dennis Lammers schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:03:
Dus simpel:
Ik maak een nzb bestand aan op een site met verschillende afleveringen van een serie.
en wil dat SABnzbd de aflevering uitpakt wanneer ie klaar is met downloaden en dus NIET eerst de hele nzb file afwacht...
Bij Newsleecher deed ie dat automatisch (maar ja, daar betaal je voor)
Heb vanmiddag couchpotato ook maar eens geinstalled. Man, wat een goeie aanvulling op sickbeard, ftd en andere community's. Samen met een greasemonkeyscript voor firefox wordt het wel helemaal wife-proof.
Als ik nu op imdb kom bij een film dan krijg ik een popupje in de statusbalk met "Add to Couchpotato" en als ik dan daarop klik kan ik de kwaliteit instellen (dvdrip, r5, blueray etc) en dan gaat ie automatisch als Wanted in couchpotato staan en die zoekt dan weer op de ingestelde nzbsites of de film al in die kwaliteit aanwezig is. Zo ja, dan gaat sabnzb aan de slag en als de boel klaar is krijgt xbmc een notificatie en update de library...
amazing automation...
Ik gebruik al enige tijd SABnzbd+ (Versie: 0.5.6) onder OSX 10.6.5. En heb regelmatig problemen met mijn internet verbinding. Als SABnzbd aan staat gebeurt het iedere 5 minuten dat mijn internet verbinding stil valt. Het downloaden stopt en in m'n browser komt een melding van de router tevoorschijn (Thompson experia dinges van KPN) dat de pagina niet geopend kan worden en at ik het nog een keer moet proberen. De verbinding blijft zo'n 10-15 seconden weg en komt dan weer terug. Om vervolgens na een paar minuten weer enkele seconden weg te vallen.
De verbinding is niet alleen op deze iMac weg maar op alle apparaten in het huis.
Enig idee waardoor dit veroorzaakt word en hoe ik het oplos?
De verbinding is niet alleen op deze iMac weg maar op alle apparaten in het huis.
Enig idee waardoor dit veroorzaakt word en hoe ik het oplos?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Waarschijnlijk loopt je router "vol" en moet hij zichzelf resetten om weer door te kunnen.
Je zou kunnen proberen om wat minder verbindingen te gebruiken.
Das bij torrents die 100'en verbindingen kunnen opengooien. Maar usenet zijn er meestal maar een max stuk of 10, dus dat mag het probleem niet zijn. Maar je zou idd eens kunnen proberen de max-download snelheid wat omlaag te zetten.MrAcid schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:20:
Waarschijnlijk loopt je router "vol" en moet hij zichzelf resetten om weer door te kunnen.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De snelheid was altijd al beperkt, dus dat leek het probleem niet. Ik heb net het aantal verbindingen wel wat terug gehaald stond (standaard?) op 10, nu op 7 Nu lijkt hij het beter te doen
De snelheid lijkt wel gehalveerd

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik gebruik SabNZBd, SickBeard en CouchPotato in combinatie met nzbs.org. Dankzij nzbs.org heb ik helemaal geen FTD meer nodig, alleen voor Nederlandse films/muziek/games ofzo.Mar2zz schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:13:
[...]
Je installeert de addon nzbstatus en dan kun je op een nzbsite alles aanvinken wat je wilt hebben en dan kies je stuur geselecteerden naar server. sab doet ze dan 1 voor 1. (of je maakt er een rss feed van, dat werkt ook).
Heb vanmiddag couchpotato ook maar eens geinstalled. Man, wat een goeie aanvulling op sickbeard, ftd en andere community's. Samen met een greasemonkeyscript voor firefox wordt het wel helemaal wife-proof.
Als ik nu op imdb kom bij een film dan krijg ik een popupje in de statusbalk met "Add to Couchpotato" en als ik dan daarop klik kan ik de kwaliteit instellen (dvdrip, r5, blueray etc) en dan gaat ie automatisch als Wanted in couchpotato staan en die zoekt dan weer op de ingestelde nzbsites of de film al in die kwaliteit aanwezig is. Zo ja, dan gaat sabnzb aan de slag en als de boel klaar is krijgt xbmc een notificatie en update de library...
amazing automation...
Ik heb sinds kort dus ook de combu SabNZBd/SickBeard draaien en mis eigenlijk maar een ding: nederlandse series. Is het mogelijk om ook NL-series te volgen ?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
De nieuwe versie kan volgens mij nu doen wat jij wilt.snep schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:19:
Is het mogelijk om Sick Beard de gedownloade bestanden alleen te laten verplaatsen? Ik heb voor wat betreft het renamen van mijn tv shows dat aan sabnzbd overgelaten (i.e. Name.S0xE0x.ext) daar de dichtstbijzijnde mogelijkheid in Sick Beard "Name - S0xE0x.ext" is. Gezien de uniformiteit van mijn huidige verzameling tv shows houd ik het graag op die manier en wil derhalve alleen van de 'move to'-functie gebruik maken.
• Allow Show.Name.E01 naming
Dat kan je toch ook gewoon aan Sab overlaten die is ontzettend flexibel ermee en je kan daar toch gewoon een namingscheme van sab voor gebruiken voor jouw needs...hyptonize schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:11:
[...]
De nieuwe versie kan volgens mij nu doen wat jij wilt.
• Allow Show.Name.E01 naming
Ik heb couchpotato geinstalleerd, ging prima, nu is sickbeard aan de beurt... maar ik loop vast op een foutmelding. Met google zie ik dat anderen dit ook wel eens hebben, maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden. Misschien weet hier iemand iets?
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py", line 36, in <module>
import sickbeard
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/__init__.py", line 35, in <module>
from sickbeard import helpers, db, exceptions, queue, scheduler
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/queue.py", line 15, in <module>
from sickbeard import webserve
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 30, in <module>
from Cheetah.Template import Template
ImportError: No module named Cheetah.Template
Ik laat het maar even staan, probleem is opgelost... cheetah was niet geinstalleerd (duh)...
verholpen met "ipkg install py26-cheetah"
Edit2: helaas gaat het toch niet helemaal naar wens...
Sickbeard crashed zo nu en dan, ik heb geen idee waar dat aan ligt. Kan ik dat ergens opzoeken? De sickbeard.log geeft mij geen aanknoping..
Het lukt me ook niet om sickbeard op te starten samen met SABnzbd en couch potato via sabstart.sh... Voeg ik daar sickbeard aan toe, dan wordt er helemaal niets meer opgestart... ook niet duidelijk waarom.
Edit3: het script-probleem zit hem in een foute editor... DOS regelovergang vs unix regel overgang.
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py", line 36, in <module>
import sickbeard
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/__init__.py", line 35, in <module>
from sickbeard import helpers, db, exceptions, queue, scheduler
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/queue.py", line 15, in <module>
from sickbeard import webserve
File "/volume1/@appstore/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 30, in <module>
from Cheetah.Template import Template
ImportError: No module named Cheetah.Template
Ik laat het maar even staan, probleem is opgelost... cheetah was niet geinstalleerd (duh)...
verholpen met "ipkg install py26-cheetah"
Edit2: helaas gaat het toch niet helemaal naar wens...
Sickbeard crashed zo nu en dan, ik heb geen idee waar dat aan ligt. Kan ik dat ergens opzoeken? De sickbeard.log geeft mij geen aanknoping..
Het lukt me ook niet om sickbeard op te starten samen met SABnzbd en couch potato via sabstart.sh... Voeg ik daar sickbeard aan toe, dan wordt er helemaal niets meer opgestart... ook niet duidelijk waarom.
Edit3: het script-probleem zit hem in een foute editor... DOS regelovergang vs unix regel overgang.
[ Voor 28% gewijzigd door witteveder op 25-11-2010 07:33 ]
Ik start sickbeard via putty, dat gaat prima uiteraard, maar zodra ik putty sluit dan is sickbeard ook weer verdwenen.
Ik gebruik:
python2.5 /volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py --quiet &
(dus met &)
Heeft iemand een idee? Beetje frustrerend.
Ik gebruik:
(dus met &)
nohup python2.5 /volume1/@appstore/sickbeard/SickBeard.py --quiet &
(zorgt ervoor dat proces blijft draaien ook nadat je aflogt)
of bijv in je /etc/rc.local zetten, hoef je het niet meer handmatig te doen na iedere restart.
(zorgt ervoor dat proces blijft draaien ook nadat je aflogt)
of bijv in je /etc/rc.local zetten, hoef je het niet meer handmatig te doen na iedere restart.
[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 25-11-2010 08:03 ]
Ik begrijp hieruit dat je sickbeard op een linux bak hebt staan?! Als dat zo is zou je een startup script in /etc/init.d/ kunnen zetten.witteveder schreef op donderdag 25 november 2010 @ 07:35:
Ik start sickbeard via putty, dat gaat prima uiteraard, maar zodra ik putty sluit dan is sickbeard ook weer verdwenen.
Ik gebruik:
(dus met &)
Luctor et Emergo || specs
Dat lijkt te werken, bedankt sverzijl en DutchNutcase.
Als ik op mijn MacBook Pro SABnzbd opstart, krijg ik de melding: poort 8080 is in gebruik.
Ik kan dan op een link klikken, waarna SABnzbd zich zo aan zou moeten passen dat hij op poort 8081 gaat luisteren.
Als ik daar echter op klik, gaat SABnzbd hangen en kan ik hem alleen via de taakbeheerder afsluiten.
MBP opnieuw opgestart, SABnzbd opgestart:
Melding: Poort 8081 is al in gebruik. Weer een link om op te klikken, waarna SABnzbd op 8082 zou gaan moeten luisteren. Zelfde resultaat.
Heb al geprobeerd SABnzbd opnieuw te installeren, maar het opnieuw plaatsen van de .app in de Application map helpt niet. En de file (.ini e.d.) die ik wil verwijderen, lijken helemaal niet te bestaan.
Of te wel, ik kan SABnzbd ook niet resetten naar factory defaults en daarna opnieuw instellen.
Iemand bruikbare tips?
Ik kan dan op een link klikken, waarna SABnzbd zich zo aan zou moeten passen dat hij op poort 8081 gaat luisteren.
Als ik daar echter op klik, gaat SABnzbd hangen en kan ik hem alleen via de taakbeheerder afsluiten.
MBP opnieuw opgestart, SABnzbd opgestart:
Melding: Poort 8081 is al in gebruik. Weer een link om op te klikken, waarna SABnzbd op 8082 zou gaan moeten luisteren. Zelfde resultaat.
Heb al geprobeerd SABnzbd opnieuw te installeren, maar het opnieuw plaatsen van de .app in de Application map helpt niet. En de file (.ini e.d.) die ik wil verwijderen, lijken helemaal niet te bestaan.
Of te wel, ik kan SABnzbd ook niet resetten naar factory defaults en daarna opnieuw instellen.
Iemand bruikbare tips?
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Misschien een handige tip voor iedereen die FreeNas gebruikt en SABnzbd/SickBeard willen installeren: Fantechtic beschrijft heel duidelijk hoe je e.e.a. moet aanpakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Rincewind op 25-11-2010 11:34 ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
@john-lienden
Probeer eens om de poort op 80 of iets in die buurt (bijv. 81/82) in te stellen. Dus met 2 cijfers.
Probeer eens om de poort op 80 of iets in die buurt (bijv. 81/82) in te stellen. Dus met 2 cijfers.
En waarom dan wel niet ?
Is net zo 'open' als port 8080 / 8081
En zolang de router niets doorgeeft naar binnen op die port, is het gewoon "veilig"
Uhm... Port 80 wordt toch gebruikt door het HTTP-protocol?FreshMaker schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:47:
[...]
En waarom dan wel niet ?
Is net zo 'open' als port 8080 / 8081
En zolang de router niets doorgeeft naar binnen op die port, is het gewoon "veilig"
Verwijderd
En dat is dus precies hoe sab je de webpagina laat zienhyptonize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:06:
[...]
Uhm... Port 80 wordt toch gebruikt door het HTTP-protocol?
Als je op dezelfde machine geen apache oid op port 80 hebt draaien is het geen enkel probleem.
En wat als je dat wel doet, of je wilt SabNZBd extern benaderen? Dan werkt het niet, toch?Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:19:
[...]
En dat is dus precies hoe sab je de webpagina laat zien
Als je op dezelfde machine geen apache oid op port 80 hebt draaien is het geen enkel probleem.
Ik heb SabNZBd gewoon op poort 81 draaien, het is dan in het lokale netwerk te benaderen, maar ik heb het ook nog eens beveiligd met een wachtwoord. Dus alleen degenen die het wachtwoord weten, kunnen SabNZBd lokaal benaderen.
ff helpdesk-modus (always blame the user)JohnVanZetten schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:56:
Iemand bruikbare tips?
Waarschijnlijk start je sab @ startup van je MBP en probeer je daarna nogmaals sab handmatig te starten en dan krijg je inderdaad sab in gebruik en start ie niet, en loop je dan het proces te killen dat gewoon op je opgegeven port draait (dus 8080 in eerste instantie) en mee is gestart met je mac. vervolgens benader je het door naar localhost:8080 te gaan met je webbrowser.
Heb het inmiddels gevonden.
MAMP start gelijk met mn mbp op, en die stond op de verkeerde poorten uit te sturen.
Inmiddels gefixed
MAMP start gelijk met mn mbp op, en die stond op de verkeerde poorten uit te sturen.
Inmiddels gefixed
[X] Geschift | [_] Ongeschift
Daar komt je router om de hoek kijkenhyptonize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:20:
[...]
En wat als je dat wel doet, of je wilt SabNZBd extern benaderen? Dan werkt het niet, toch?
dmv portforwarding kan je dan de betreffende poort 80/81/whatever als server via de buitenkant benaderen
Hier staan verschillende serverpoorten, in de 80XX range, waar sommige zelfs op dezelfde machine draaien, maar verschillende taken hebben
Net ook even gekeken, ik heb precies dezelfde errors in mijn log staan... vaag..snep schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:11:
Meer mensen die sinds de laatste updates van CouchPotato deze error hebben?
[afbeelding]
Verwijderd
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat Sick Beard, seizoen DVD's niet download?
Heb liever de losse afleveringen per seizoen (ivm XBMC).
Download formaat wijzigen?Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:46:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat Sick Beard, seizoen DVD's niet download?
Ik ben sinds kort ook erg tevreden met de combinatie sabnzbd, sickbeard en couchpotato.
Wat ik nog wel mis is een vergelijkbare oplossing voor muziek, hoe doen jullie dat?
Wat ik nog wel mis is een vergelijkbare oplossing voor muziek, hoe doen jullie dat?
Sabnzb werkt supper alleen ik heb allemaal categorieën en rss aangemaakt maar hij plaatst ze niet automatisch in de goede map. Hebben hier meer mensen last van?
Verwijderd
Heb je in de categorieen een absoluut pad aangeduid zoals:chimera2 schreef op maandag 29 november 2010 @ 07:59:
Sabnzb werkt supper alleen ik heb allemaal categorieën en rss aangemaakt maar hij plaatst ze niet automatisch in de goede map. Hebben hier meer mensen last van?
- C:\My downloads\Films
- \\ipadress\My downloads\Films
Sabnzbd werkt met relatieve paden, dat wil zeggen dat hij alles in de eigen folder zal steken.
Ja dat heb ik zo staan. en bij de nabewerking bij rss staat het ook gewoon goed maar hij zet het nog steeds in de standaard mapVerwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:15:
[...]
Heb je in de categorieen een absoluut pad aangeduid zoals:
- C:\My downloads\Films
- \\ipadress\My downloads\Films
Sabnzbd werkt met relatieve paden, dat wil zeggen dat hij alles in de eigen folder zal steken.
Wat bedoel je precies? Voor muziek kan ik me voorstellen dat je handmatig selecteert wat je wilt downloaden, automatisch 'alles' downloaden kan erg veel worden.technofreak1 schreef op maandag 29 november 2010 @ 04:24:
Ik ben sinds kort ook erg tevreden met de combinatie sabnzbd, sickbeard en couchpotato.
Ik veronderstel dat hij complete albums wilt hebben. Lijkt me soms ook wel handig, gewoon artist ingeven en alle albums worden automatisch gezocht
Sja type bandnaam in in een niet nader te vermelden index-site, zit minum groote op bv 100MB en je zit al een eind die kant in, nog niet echt ideaal.
Maar dit geautomatiseerd maken lijkt me heel veel ingewikkeld werk, voor heel weinig verbetering
Maar dit geautomatiseerd maken lijkt me heel veel ingewikkeld werk, voor heel weinig verbetering
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik gebruik al een geruime tijd SABnzbd+ en op een gegeven moment hebben ze vier priority settings per download ingevoerd: "low, normal, high en force". Als ik een download toevoeg komt alles mooi op normal, echter wanneer de bovenste in de queue klaar is verspringt de rest regelmatig naar "force". Iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik het uitzet? Ik kan er geen instelling van vinden in de config.
Ik heb nu net sabnzbd helemaal opnieuw geïnstalleerd Maar hij zet nog niet al mijn serie's automatisch in de goeie map. Wie kan mij hier mee helpen?
Sorting opties al bekeken en ingeschakeld?
[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 29-11-2010 11:56 ]
Ik heb allemaal categorieën aangemaakt en bij de rss aangegeven naar welke map ze moeten
Bij sorteren staat inderdaad niks aangevinkt. Moet het daar dan ook nog aangevinkt worden?
Als ik kijk bij de opties staat er bij standaard nabewerken +Opschonen
Couchpotato download ook niet "alles" maar alleen de films die je daar zelf aan toevoegt, waarbij je aangeeft welke kwaliteit je wil hebben en zodra deze dan beschikbaar komt wordt de film gedownload. Iets vergelijkbaars lijkt me ook wel handig voor muziek.pven schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:25:
[...]
Wat bedoel je precies? Voor muziek kan ik me voorstellen dat je handmatig selecteert wat je wilt downloaden, automatisch 'alles' downloaden kan erg veel worden.
Verwijderd
idd, maar dan vind ie niks
ander probleem, heb de retention in SickBeard op 250 gezet, echter schijnt ie er niks van aan te trekken?
De bestanden die dan in SabNzbd komen, zijn 600-800 dagen oud ?
iemand die weet hoe dat te voorkomen?
Waar komen de nzb's vandaan? Ik weet dat je met nzbmatrix je zoekresultaten kan weergeven met een maximale retentietijd.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:54:
[...]
idd, maar dan vind ie niks![]()
ander probleem, heb de retention in SickBeard op 250 gezet, echter schijnt ie er niks van aan te trekken?
De bestanden die dan in SabNzbd komen, zijn 600-800 dagen oud ?
iemand die weet hoe dat te voorkomen?
Dus bij mij blijft de categorie op geen staanchimera2 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:14:
[...]
Ik heb allemaal categorieën aangemaakt en bij de rss aangegeven naar welke map ze moeten
Bij sorteren staat inderdaad niks aangevinkt. Moet het daar dan ook nog aangevinkt worden?
Verwijderd
Heb nu een VIP account bij nzbmatrix en gebruik:Mavvie schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:39:
[...]
Waar komen de nzb's vandaan? Ik weet dat je met nzbmatrix je zoekresultaten kan weergeven met een maximale retentietijd.
NZBMatrix
Womble's Index
NZB.su
als search providers in sickbeard. Sickbeard regelt de NZB's neem ik aan?. Of werkt het zo als ik het instel dat via de API die max. retentietijd bij nzbmatrix ook telt ? (ik probeer het gelijk ff uit).
helpt niet, nzb's van 600-800 dagen oud blijven terugkomen
[edit]
Gevonden, schijnt een tekortkoming in de rss feed van nzbmatrix te zijn, die sickbeard gebruikt.
Wordt aan gewerkt wat ik las.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 23:43 ]
Iemand met het zelfde probleem?
Dus bij mij blijft de categorie op geen staan
Dus bij mij blijft de categorie op geen staan
Van de laatste 8 posts zijn er 4 van jou met dezelfde vraag. Als iemand hetzelfde heeft zullen ze het wel laten weten denk ik,
Misschien kan ik je ook wel helpen maar ik snap niet helemaal wat je zegt.
wat bedoel je met: "bij de rss aangegeven naar welke map ze moeten"
Je kan in sabnzb categorieen aanmaken. als je een rss feed aanmaakt kan je die categorie daaraan koppelen. Dus als hij klaar is met downloaden en repareren en uipakken. Dan zou hij automatisch naar de categorie moeten gaan die ik heb aangemaakt. Nu gaat hij naar de stadaart maptechnofreak1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:41:
Van de laatste 8 posts zijn er 4 van jou met dezelfde vraag. Als iemand hetzelfde heeft zullen ze het wel laten weten denk ik,
Dit is de categorie:
[[dark blue]]
priority = -100
pp = ""
name = dark blue
script = Default
newzbin = Dark blue
En dit is de Rss feed:
[[Dark blue]]
pp = ""
enable = 1
name = Dark blue
script = ""
Die halen we er maar uit.
cat = dark blue
priority = -100
filter0 = "", "", "", A, *
dir = E:\serie\Dark Blue
ik vind het gewoon vreemd dat als ik een rss feed download dat er GEEN bij de categorie blijft staan ipv de categorie ik heb aangemaakt en heb aangegeven bij de rss feed. Het gaat wel goed als ik handmatig de categorie goed zet in het download scherm
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I got it ik had bij alle 2 de regels de serie moeten invullen
[ Voor 21% gewijzigd door pasta op 09-12-2010 14:00 ]
Vanwege een vastgelopen harde schijf moest ik oa sabnzbd+ opnieuw installeren, nu wil het geval dat de gedownloadde bestanden die ik via sabnzbd+ heb gedownload nergens zijn te vinden.
De sabnznd zit nu in de 'public' map, in die sabnzbd map zit netjes de map 'downloads', die weer de mappen 'compleet' en 'incompleet' bevatten, maar bestanden die ik heb gedownload zijn niet in de map 'compleet' terug te vinden.
In de mappen instellingen van sabnzbd+ zie ik bij 'Map voor verwerkte downloads' netjes 'downloads/complete' staan, maar geen bestanden daar.
Doe ik iets fout, of moet ik iets anders instellen?
De sabnznd zit nu in de 'public' map, in die sabnzbd map zit netjes de map 'downloads', die weer de mappen 'compleet' en 'incompleet' bevatten, maar bestanden die ik heb gedownload zijn niet in de map 'compleet' terug te vinden.
In de mappen instellingen van sabnzbd+ zie ik bij 'Map voor verwerkte downloads' netjes 'downloads/complete' staan, maar geen bestanden daar.
Je hebt het pad relatief gemaakt aan de SABNZB directory, als je iets doet als /volume1/downloads/complete dan zul je ze wel terug vinden.deBennie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:46:
Vanwege een vastgelopen harde schijf moest ik oa sabnzbd+ opnieuw installeren, nu wil het geval dat de gedownloadde bestanden die ik via sabnzbd+ heb gedownload nergens zijn te vinden.
Wou dit ook proberen, na jaren van newsleecher gebruik ben ik er vanochtend van afgestapt. Geheel door eigen schuld heb ik het programma niet gekocht, crackje gedownload en nu ben ik een complete reinstall verderhyptonize schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:45:
[...]
Ik gebruik SabNZBd, SickBeard en CouchPotato in combinatie met nzbs.org. Dankzij nzbs.org heb ik helemaal geen FTD meer nodig, alleen voor Nederlandse films/muziek/games ofzo.
(sinds wanneer zijn er zoveel corrupte cracks op usenet, en sinds wanneer zijn die dingen direct zo agressief dat herstellen praktisch niet meer werkt en virusscanners er niets mee kunnen).
Helaas kan ik me bij nzbs.org niet meer aanmelden.
Probeer eens nzb.su, dat werkt bij mij ook goed met Sickbeard en Couchpotato.DarkShadow schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:00:
[...]
Wou dit ook proberen, na jaren van newsleecher gebruik ben ik er vanochtend van afgestapt. Geheel door eigen schuld heb ik het programma niet gekocht, crackje gedownload en nu ben ik een complete reinstall verder![]()
(sinds wanneer zijn er zoveel corrupte cracks op usenet, en sinds wanneer zijn die dingen direct zo agressief dat herstellen praktisch niet meer werkt en virusscanners er niets mee kunnen).
Thx, in mijn geval is de locatie voor bv de downloads die klaar zijn: /volume1/public/SABnzbd/download/complete/witteveder schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:47:
[...]
Je hebt het pad relatief gemaakt aan de SABNZB directory, als je iets doet als /volume1/downloads/complete dan zul je ze wel terug vinden.
Welkom in usenet 2.0DarkShadow schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:00:
[...]
* heuveltje die gek word van alle posts met paswoord.

Ik heb serieus nooit bestanden met cracks en/of passwords, jullie halen je zooi gewoon van de verkeerde plek.
En gebruik bij zulk soort bestanden(cracks en zo) dan ook altijd sandboxie o.i.d.
Met je op Newzbin maar eens gaan kijken naar reports van software waar een keygen bijzit.Twylight schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
[afbeelding]
Ik heb serieus nooit bestanden met cracks en/of passwords, jullie halen je zooi gewoon van de verkeerde plek.
90% heeft meerdere comments erbij staan met waarschuwingen of trojans en dergelijke.
Ja, zou me niet verbazen als devs of distributeurs het zelf verspreiden, ik kan me geen betere manier bedenken om van illegale software af te geraken. Het is dat het ineens een dure aanschaf is, maar ik merk bij mezelf en bij het ouder worden dat ik steeds meer legaal begin aan te schaffen. Logisch natuurlijk, devs verdienen dat gewoon. Maar als jong ventje denk je daar niet bij na, nu wat meerFire69 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
[...]
Met je op Newzbin maar eens gaan kijken naar reports van software waar een keygen bijzit.
90% heeft meerdere comments erbij staan met waarschuwingen of trojans en dergelijke.
Even terug naar couchpotato en sickbeard, mooie programma's, maar wel een gedoe om te configureren. Moet je zelf de executables toevoegen bij automatisch opstarten?
Verder merk ik dat mn hdd nogal aan het swappen is de hele tijd door. Ook als er niets wordt gedownload, kan het door deze programma's komen of is mn virusscanner realtime mn hdd snelheid aan het omlaag brengen. Bij het streamen naar mn popcornhour beginnen nu 720p films ineens te stotteren. Had ik vroeger nooit, tenzij ik aan het uitpakken of downloaden was.
Bij mij werkt het dus niet helemaal, als ik vanuit sickbeard iets download dan stopt sabnzbd het in de standaard download folder en niet in de tv folder. Het blijft er vervolgens ook staan.Sleepie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:34:
[...]
Ik had intussen wat zitten testen, en het klopt maar het hoeft niet op de manier zoals ik het daarnet bedoelde :-)
In principe mag SABnzbd de downloads 'anywhere' wegzetten, zolang Sick Beard er maar bij kan en de folder waar SAB de downloads wegzet in de Sick Beard config bij "TV Download Dir" is opgegeven. Sick Beard zal de downloads daar dan oppakken en vervolgens verplaatsen naar de folder die je voor je serie hebt opgegeven.
Ik was eerst in de veronderstelling dat de download folder per se de "rootfolder" van al je series zou moeten zijn.
Het gekke is dat het bij de eerste download wel goed werkte. Kan nu niet vinden waar het fout gaat. Heb in sabnzbd het mappen sorteren maar uitgezet, dacht dat het anders dubbel gaat.
Dit werkt dus nu wel, maar het probleem is uiteindelijk wel gekker:
Als ik onder windows kijk zie ik dat de bestanden netjes in de juiste mappen worden gestopt. Maar kijk ik via mijn popcornhour naar mn shares dan staan de bestanden daar niet. Kopieer ik ze vervolgens naar een andere gedeelde map (bv een serie naar e:\films\) dan staat hij er ineens wel en wordt hij wel gezien. Het ligt dus niet aan het bestand. Het lijkt net alsof de popcornhour de gedownloade bestanden niet ziet.
edit2: het lijkt me toch een samba probleempje, als ik onder de macbook browse naar mn eigen pc ziet hij nieuw toegevoegde mkv bestanden ook niet, wel de nfo's etc die er nieuw zijn neergezet. Heeft dat met de leesrechten oid te maken? En belangrijker, hoe kan ik het fixen. Volgens mij schrijft sickbeard uiteindelijk de bestanden weg...
[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 10-12-2010 00:05 ]
Ik gebruik ook al een tijdje de combinatie Sab + CouchPotato. Nu kan het aan mij liggen, maar CP heeft nog nooit een nzb aan Sab doorgegeven. Nu blijkt dat CP iets als: <host:ip>/sabnzbd/putNzb aanroept. Voor zover ik weet is de /sabnzbd al tijden overbodig of wellicht zelfs verwijdert uit Sabnzbd. Als ik handmatig de "/sabnzbd" uit de url knip, dan lijkt CP prima te werken.
Heeft wel even geduurt voordat ik er achter was en heb het gemeld aan Ruud.
Mijn vraag: hoe kan het dat het bij jullie wel werkt? De code van CP zoals ie nu is, is "fout" to put it bluntly...
Mijn vraag: hoe kan het dat het bij jullie wel werkt? De code van CP zoals ie nu is, is "fout" to put it bluntly...
Bij mij staat er in de settings gewoon 'localhost:8080'.Mon schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:19:
Ik gebruik ook al een tijdje de combinatie Sab + CouchPotato. Nu kan het aan mij liggen, maar CP heeft nog nooit een nzb aan Sab doorgegeven. Nu blijkt dat CP iets als: <host:ip>/sabnzbd/putNzb aanroept. Voor zover ik weet is de /sabnzbd al tijden overbodig of wellicht zelfs verwijdert uit Sabnzbd. Als ik handmatig de "/sabnzbd" uit de url knip, dan lijkt CP prima te werken.
Nu weet ik niet meer of ik dat nu zelf heb ingevuld, maar onder het invulveld staat gewoon
Ik zie dus niet van waar jij die /sabnzbd haalt.Where does SABnzbd run? Usually localhost:8080
Je draait toch een recente versie?
Verwijderd
Gister toevallig begonnen met CP en werkte gelijk icm SabNZBD.Mon schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:19:
Ik maak in SabNZBD wel gebruik van username+password misschien dat dat het is?
(ik neem aan dat je in CP wel je apikey heb ingevuld?)
Ik doe het zonder username en wachtwoord. Wel api key natuurlijk, heb het adres zelf veranderd in 192.168.1.100 in CP en in sabnzbd.
Overigens heb ik het zelfde probleem dat ik hierboven beschreven heb ook in CouchPotato. Dwz, bestanden worden netjes verplaatst, maar in samba zijn ze niet te zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
volgens mij heb ik het al gevonden:
http://wiki.sabnzbd.org/unix-permissions
moet ik op 777 zetten. Maar ik kan niet vinden waar ik deze instelling kan doen. Er wordt gezegd dat je het moet instellen bij mappen, maar daar kan ik enkel wat folder locaties invullen, en nergens de rechten.
edit:
Ok, ik heb gevonden waar ik de instelling kan veranderen (in de ini, in de webinterface ontbreekt het bij mij).
C:\Users\mijnnaam\AppData\Local\sabnzbd\sabnzbd.ini
Daar heb ik achter permissions de waarde 777 gezet. Nu heb ik net een aflevering gedownload, maar ik kan het helaas nog steeds niet zien vanaf mn popcornhour. Probleem is dus gebleven. Nu doet sickbeard het renamen en wegzetten. Moet ik daar ook ergens de file permissions goed instellen. Ik kan niet geloven dat niemand dit probleem heeft. Kan er maar weinig over vinden.
edit2: aangepast naar 'permissions = 0777' heeft het verholpen
Overigens heb ik het zelfde probleem dat ik hierboven beschreven heb ook in CouchPotato. Dwz, bestanden worden netjes verplaatst, maar in samba zijn ze niet te zien. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
volgens mij heb ik het al gevonden:
http://wiki.sabnzbd.org/unix-permissions
moet ik op 777 zetten. Maar ik kan niet vinden waar ik deze instelling kan doen. Er wordt gezegd dat je het moet instellen bij mappen, maar daar kan ik enkel wat folder locaties invullen, en nergens de rechten.
edit:
Ok, ik heb gevonden waar ik de instelling kan veranderen (in de ini, in de webinterface ontbreekt het bij mij).
C:\Users\mijnnaam\AppData\Local\sabnzbd\sabnzbd.ini
Daar heb ik achter permissions de waarde 777 gezet. Nu heb ik net een aflevering gedownload, maar ik kan het helaas nog steeds niet zien vanaf mn popcornhour. Probleem is dus gebleven. Nu doet sickbeard het renamen en wegzetten. Moet ik daar ook ergens de file permissions goed instellen. Ik kan niet geloven dat niemand dit probleem heeft. Kan er maar weinig over vinden.
edit2: aangepast naar 'permissions = 0777' heeft het verholpen
[ Voor 62% gewijzigd door DarkShadow op 10-12-2010 15:12 ]
Je kan sab ook draaien als de user van de synology dan heb je dat probleem niet. chmod a+w is hetzelfde, is makkelijker te onthouden. all+write is dat.
Zie nu dat ik het probleem met couchpotato nog steeds heb. Terwijl de ini wel goed is ingesteld. Hoe kan ik sab draaien als user van de synology? (wat is dat)Mar2zz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:03:
Je kan sab ook draaien als de user van de synology dan heb je dat probleem niet. chmod a+w is hetzelfde, is makkelijker te onthouden. all+write is dat.
Ik meende dat je een synology had (een nas ofzo) verkeerd onthouden... srry.. Wat voor probleem heb je dan? dat couchpotato downloads voor je verwerkt en je ze niet ziet met een andere pc ofzo?
Inderdaad. Was met sickbeard ook zo. Dat lag dus aan de schrijfrechten, sabnzbd was niet ingesteld op 777 (kon ook niet in de normale UI). Nu werkt het weer prima in sickbeard, maar met couchpotato heb ik nog last van hetzelfde probleem. Erg vreemd, aangezien je zou verwachten dat CP de lees en schrijfrechten van het bestand gewoon overneemt en niet opnieuw gaat aanpassen. In CP kan ik verder niets instellen, weet ook niet of er nog ergens een ini file is voor CP. Viel me trouwens ook op dat CP de instellingen al een keer gereset had, ik heb de exe gewoon in dezelfde map als sabnzbd geplaatst en laat hem automatisch opstarten.
in het sickbeard topic gedouwt
[ Voor 86% gewijzigd door DJ-Visto op 13-12-2010 22:33 ]
Voor diegenen die niet kunnen wachten tot versie 0.6.0 uitkomt, ik heb op mijn blog uitleg gegeven hoe je sabnzbd kan installeren als een service onder Windows 2008 (ook Windows 7).
http://blog.thumnet.com/install-sabnzbd-as-a-service-windows-2008/209/
http://blog.thumnet.com/install-sabnzbd-as-a-service-windows-2008/209/
Ik gebruik sinds kort SABNZB met RSS, maar heb een vervelend probleem,
Ik gebruik deze feed
http://nzbindex.nl/rss/?q...insize=1000&max=25&more=1
de interval staat op 1 uur, zodra er dus wat nieuws is begint hij te downloaden, maar meestal wordt de film op dat moment ook geupload, dus staat de film er nog niet compleet op. Dus krijg ik een foutmelding en wordt de film niet meer opnieuw gedownload.
Wat ik nu wil is dat hij de film pas gaat downloaden zodra hij er helemaal op staat, heeft er hier iemand een oplossing voor
Ik gebruik deze feed
de interval staat op 1 uur, zodra er dus wat nieuws is begint hij te downloaden, maar meestal wordt de film op dat moment ook geupload, dus staat de film er nog niet compleet op. Dus krijg ik een foutmelding en wordt de film niet meer opnieuw gedownload.
Wat ik nu wil is dat hij de film pas gaat downloaden zodra hij er helemaal op staat, heeft er hier iemand een oplossing voor
"Show complete releases only" (&complete=1) gebruiken of een minimum grootte? Dat laatste gebruik je al zag ikMcGreenNL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:08:
Ik gebruik sinds kort SABNZB met RSS, maar heb een vervelend probleem,
Ik gebruik deze feed
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
ohhhh lekker scheel gekeken, dank je wwel, maar mocht er nu een bestand beschadigd zijn, download hij hem dan helemaal niet?DeOS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:26:
[...]
"Show complete releases only" (&complete=1) gebruiken of een minimum grootte? Dat laatste gebruik je al zag ik.
Uit de help van nzbindex.nl:McGreenNL schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:51:
[...]
ohhhh lekker scheel gekeken, dank je wwel, maar mocht er nu een bestand beschadigd zijn, download hij hem dan helemaal niet?
Some collections are incomplete either because some of our news provider sources did not have parts of the post, because the poster did not upload all parts correctly, or simply because the collection is not finished yet. To leave this incomplete collections out of the results you can check the 'Show complete releases only' option.
Misschien dat er nog iets van een marge in zit, kwestie van uitproberen denk ik. Zou me kunnen voorstellen dat een post die 2 blocks mist nog wel in de resultaten voorkomt bijvoorbeeld.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Bij mij staat er: sabnzbd.local:8080. De /sabnzbd voeg ik dus niet toe, dat doet CP.Fire69 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:27:
[...]
Bij mij staat er in de settings gewoon 'localhost:8080'.
[...]
Ik zie dus niet van waar jij die /sabnzbd haalt.
Je draait toch een recente versie?
API key & login gegevens kloppen; zoals ik eerder aangaf werkt de link die CP genereert prima wanneer ik de /sabznbd aan het begin eruit knip.
Nu heb ik wat gegoogled en ik heb geen idee hoe ik erbij kom dat de /sabnzbd prefix deprecated was. Dus misschien zit ik ook wel op een verkeerd spoor.
Volgens mij moet je als je webinterfaces ook vanaf andere pc's wilt aanroepen (dus ook als je CP op de ene en sabnzbd op de andere pc hebt) nooit localhost opgeven als luisteradres. Daar kan alleen de lokale pc bij, dus de pc waar sabnzbd is geinstalleerd.
Je geeft dan of het interne ipadres van die pc daar op dus bv 192.168.1.65:8080 of 0.0.0.0:8080. Dan luistert die webinterface (of API) ook naar andere pc's. En dan kun je vanaf die andere pc connecten door naar computernaam:8080 te surfen.
Je geeft dan of het interne ipadres van die pc daar op dus bv 192.168.1.65:8080 of 0.0.0.0:8080. Dan luistert die webinterface (of API) ook naar andere pc's. En dan kun je vanaf die andere pc connecten door naar computernaam:8080 te surfen.
Nee dat maakt niet uit. Heb op m'n Synology SABnzbd laten luisteren op 127.0.0.1:9200 en je komt er dan nog gewoon op vanaf iedere willekeurige PC in mijn netwerk.Mar2zz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:28:
Volgens mij moet je als je webinterfaces ook vanaf andere pc's wilt aanroepen (dus ook als je CP op de ene en sabnzbd op de andere pc hebt) nooit localhost opgeven als luisteradres. Daar kan alleen de lokale pc bij, dus de pc waar sabnzbd is geinstalleerd.
NASSIE2> netstat -an|grep LISTEN|grep 9200
tcp 0 0 127.0.0.1:9200 0.0.0.0:* LISTEN
Net over gestapt van NZB-TV naar SickBeard. Mooi programma, maar ik heb een heel irritant probleempje. Naja, irritant is zwak uitgedrukt, maak het redelijk onbruikbaar tov NZB-TV. 
Host is een Debian machine. Daar draait dus ook SABnzbd op. Die schrijft zijn data weg in een nfs mount.
Met NZB-TV gaf ik gewoon het newzbin id aan SAB, en die deed vervolgens categorizing en sorting. Nu heb ik sorting dus uitgezet in SAB omdat SB dat doet met het sabtosickbeard script. Allemaal nog geen probleem. Ietwat andere sortering en wat meer beperkingen dan SAB sorting, maar kan ik allemaal mee leven. Nu de onhebbelijkheid... In SAB had ik in de config geregeld dat bestanden met 0777 aangemaakt werden. Nu zet SAB die rechten er nog steeds wel op, maar dan komt het SB script, en die maakt er mooi andere rechten van. Geen mogelijkheid om in SB op te geven welke rechten er gezet moeten worden.
Iemand die dit probleemje ook heeft, en/of opgelost heeft?
Host is een Debian machine. Daar draait dus ook SABnzbd op. Die schrijft zijn data weg in een nfs mount.
Met NZB-TV gaf ik gewoon het newzbin id aan SAB, en die deed vervolgens categorizing en sorting. Nu heb ik sorting dus uitgezet in SAB omdat SB dat doet met het sabtosickbeard script. Allemaal nog geen probleem. Ietwat andere sortering en wat meer beperkingen dan SAB sorting, maar kan ik allemaal mee leven. Nu de onhebbelijkheid... In SAB had ik in de config geregeld dat bestanden met 0777 aangemaakt werden. Nu zet SAB die rechten er nog steeds wel op, maar dan komt het SB script, en die maakt er mooi andere rechten van. Geen mogelijkheid om in SB op te geven welke rechten er gezet moeten worden.
Iemand die dit probleemje ook heeft, en/of opgelost heeft?
In het init.d script van sickbeard, of in ieder geval de alternatieve versie, kun je de user opgeven waarmee Sickbeard wordt gestart. Als dat gewoon de user is van wie de mappen zijn waar de series heengaan dan zou het geen problemen op moeten leveren m.i.
http://ainer.org/scripts/sickbeard.txt
Maar sickbeard hoeft toch niet perse te sorteren, dat kan je ook door sab laten doen, wat is het verschil (op afleveringnaam na?)
Maar sickbeard hoeft toch niet perse te sorteren, dat kan je ook door sab laten doen, wat is het verschil (op afleveringnaam na?)
Ik werd helemaal gek van dat rechten gedoe. Ik draai nu dagelijks een chmod -R 777 /mnt/Media/* cronjob
Dat is toch niet elegant. Volgens mij kan je in het sabnzbd init.d-script ook gewoon de user opgeven die sab gebruikt en als je dat zo regelt dat sab alles afhandelt in een map die toegewezen is aan die user dan zijn die cronjobs en chmods en 0777 in sab niet nodig.
De startupinstellingen van het sabscript worden afgehandeld via /etc/default/sabnzbdplus
Dus sudo nano /etc/default/sabnzbdplus
De startupinstellingen van het sabscript worden afgehandeld via /etc/default/sabnzbdplus
code:
1
2
| # [required] user or uid of account to run the program as: USER=doehierdienaamwaaronderjeserverisgeinstalleerdandersstaaterrootofzo |
Dat dacht ik dus ook ja.. Maar goed, blijkbaar ligt het toch iets anders in mijn setupMar2zz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:31:
In het init.d script van sickbeard, of in ieder geval de alternatieve versie, kun je de user opgeven waarmee Sickbeard wordt gestart. Als dat gewoon de user is van wie de mappen zijn waar de series heengaan dan zou het geen problemen op moeten leveren m.i.
Debian met SAB > NFS > Qnap > CIFS > W7|PopcornHour
De afleveringnaamMaar sickbeard hoeft toch niet perse te sorteren, dat kan je ook door sab laten doen, wat is het verschil (op afleveringnaam na?)
Die zou ik dan iedere 5 minuten in cron moeten zetten, want als ik iets irritant vind is het als ik er niet meteen bij kan als er iets binnen komt.lowfi schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:36:
Ik werd helemaal gek van dat rechten gedoe. Ik draai nu dagelijks een chmod -R 777 /mnt/Media/* cronjob
Het slaat gewoon nergens op. Ze weten dat dat een probleem is, het zit niet voor niets ook in SAB ingebakken. Wat zeggen ze op de forums? Ja, weten we. Staat al tijden een feature request voor uit. Maar als het zo'n probleem is, dan start je toch met een ander umask? Ja dag, ik ga nog wat extra users opvoeren voor iets wat je meer als een bug zou moeten classificeren
Eensch..Mar2zz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:45:
Dat is toch niet elegant. Volgens mij kan je in het sabnzbd init.d-script ook gewoon de user opgeven die sab gebruikt en als je dat zo regelt dat sab alles afhandelt in een map die toegewezen is aan die user dan zijn die cronjobs en chmods en 0777 in sab niet nodig.
code:
1 2 # [required] user or uid of account to run the program as: USER=doehierdienaamwaaronderjeserverisgeinstalleerdandersstaaterrootofzo
SAB doet het ook goed hoor. SickBeard heeft een probleem..
[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 16-12-2010 20:53 ]
Dat doe ik ook, maar dan op mijn eTrayz.lowfi schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:36:
Dus als ik het goed begrijp dan gooit sickbeard ze met andere rechten op de qnap? Dus eigenlijk behoren ze aan een specifieke user toe ofzo?
Zou je eens iets willen bekijken? Wat zijn de userid's op files als je met sabnzbd een file hebt gedownload en deze naar de qnap stuurt? en ook als ie met sickbeard naar de qnap is gestuurd?
Wat zijn de verschillen?
Zou je eens iets willen bekijken? Wat zijn de userid's op files als je met sabnzbd een file hebt gedownload en deze naar de qnap stuurt?
ls -l filenaam.ext
Wat zijn de verschillen?
Heb je dat script voor imdb zelf gescreven of ergens weg geplukt? Ik kom er namelijk niet uit...
Mar2zz schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:13:
[...]
Je installeert de addon nzbstatus en dan kun je op een nzbsite alles aanvinken wat je wilt hebben en dan kies je stuur geselecteerden naar server. sab doet ze dan 1 voor 1. (of je maakt er een rss feed van, dat werkt ook).
amazing automation...
Er zit nogal wat gelaagdheid in. Heb het nu ff snel opgelost door op de NAS een chown -R user.group en een chmod -R 777 van mijn series dir te draaien iedere 5 minutenMar2zz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:33:
Dus als ik het goed begrijp dan gooit sickbeard ze met andere rechten op de qnap? Dus eigenlijk behoren ze aan een specifieke user toe ofzo?
Zou je eens iets willen bekijken? Wat zijn de userid's op files als je met sabnzbd een file hebt gedownload en deze naar de qnap stuurt?en ook als ie met sickbeard naar de qnap is gestuurd?ls -l filenaam.ext
Wat zijn de verschillen?
Ik kijk het later nog eens na, want vind dat wel een erg quick-n-dirty oplossing.
Wat anders wat ik erg raar vind, en niet kan begrijpen.
Ik add een nieuwe show in SB, staat alles op skipped. Ok, snap ik. Zet ik bijvoorbeeld S01 op wanted, en forceer een backlog search (nzbmatrix). Kijk ik in de log, zie ik de meest wazige titels (hele andere series) langslopen, waarna SB die skipped omdat ze niet matchen (terecht dus). Lees: backlog search vind niets wat ik nodig heb. Klik ik dan gewoon op search van een wanted ep, presto. Werkt altijd, en meteen. Erg raar.
Dat userscript installeer je onder Config > Userscriptjoppe113 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:32:
Heb je dat script voor imdb zelf gescreven of ergens weg geplukt? Ik kom er namelijk niet uit...
[...]
Werkt in Chrome en Firefox.
In Firefox heb je wel Greasemonkey - https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/748/ - voor nodig.
Dat ligt dan idd aan SickBeard,UltraSub schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:52:
[...]
Eensch..
SAB doet het ook goed hoor. SickBeard heeft een probleem..
Ik laat de sorting en renaming over aan SABnzbd, en heb geen problemen met rechten of geen toegang.
Beide draaien op mijn eTrayz, en zonder probleem
Wat ik wel een paar keer tegenkwam, is dat de opgehaalde aflevering de linuxstyle van hoofdletters en kleine letters als verschillend intepreteerd, en ik dus in windows 2 folders heb op de NAS, dezelfde naam, alleen de ene met een iets afwijkende caps.
maar beiden komen in één map uit, en vaak niet de juiste
( met winscp hernoem / herplaats ik ze dan 'even' )
ik ben al een tijdje met sabnzbd aan het goochelen, en dan gaat het vooral om de mobile skin,
ik kan sabnzbd via mijn htc desire bereiken via het local ip, echter krijg ik het niet voor elkaar om de mobile skin weer te geven op mijn telefoon.
dit is het adres wat ik ingeef in de browser van mijn htc desire:
192.168.1.109:8080/sabnzbd
moet ik hier nog iets aan toevoegen voor de mobile skin weer te geven?
ik kan sabnzbd via mijn htc desire bereiken via het local ip, echter krijg ik het niet voor elkaar om de mobile skin weer te geven op mijn telefoon.
dit is het adres wat ik ingeef in de browser van mijn htc desire:
192.168.1.109:8080/sabnzbd
moet ik hier nog iets aan toevoegen voor de mobile skin weer te geven?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.