Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
ik kwam ik bedacht me dit ook, aangezien dit ook voor veel website's geld.
logisch denkwerk was me even ontschoten.
bedankt
Ik heb 0.0.0.0 als listen adress ingesteld, maar als ik ubuntu:8080 invul, dan werkt het toch niet. 192.186.1.107:8080 werkt daarentegen wel. Met transmission is het precies hetzelfde, 0.0.0.0 als listen ingesteld, maar toch werkt het niet.
Ik gebruik Chrome op OSX en probeer Sabnzbd op mijn ubuntu servertje te bereiken. Zie ik iets stoms over het hoofd?
[ Voor 24% gewijzigd door Vanx op 02-01-2011 13:56 ]
Adressen zoals 0.0.0.0 of localhost:8080 werken volgensmij alleen maar op je eigen computer.
Wil je Sabnzbd vanaf een ander apparaat bereiken (lokaal), moet je een adres instellen als 192.168.1.107:8080. Laat Sabnzbd dus gewoon op dat adres draaien. Dan kun je op ieder apparaat in je lokale netwerk Sabnzbd bereiken.
Wil je van buitenaf erbij, moet je 192.168.1.107:8080 gaan forwarden in je router. Als je niet weet hoe je dat moet doen, kijk dan even in de handleiding van je router.
[ Voor 20% gewijzigd door R15 op 02-01-2011 15:39 ]
[ Voor 58% gewijzigd door FireDrunk op 02-01-2011 15:39 ]
Even niets...
Eerste waar ik aan denk is dns. Kun je "Ubuntu" wel resolven naar 192.168.1.107?Vanx schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:37:
Hmm, ik kom er even niet uit.
Ik heb 0.0.0.0 als listen adress ingesteld, maar als ik ubuntu:8080 invul, dan werkt het toch niet. 192.186.1.107:8080 werkt daarentegen wel. Met transmission is het precies hetzelfde, 0.0.0.0 als listen ingesteld, maar toch werkt het niet.
Ik gebruik Chrome op OSX en probeer Sabnzbd op mijn ubuntu servertje te bereiken. Zie ik iets stoms over het hoofd?
Want 0.0.0.0 is ok, SAB reageert dan op iedere nic in het systeem.
Oh, misschien een open deur, maar doe je http://ubuntu:8080? Veel browsers willen het protocol er voor hebben als je ports gebruikt.
edit: betreft trouwens sabnzbd+, ken de verschillen nog niet.
.nzb komt binnenwandelen, maar snelheid blijft 0. Kijk ik dus bij tabblad "connections" zie ik 2 servers staan. 1 Wenselijke die niks loopt te doen, maar daarboven staat:
1
| news.[censored]:119: Failed to connect: (110, '[Errno 110] Connection timed out') 10@news.[censored]:119 |
En díe loopt van alles te doen. Maar in het tabblad servers staat alleen de gewenste server, en niet die ik hierboven net noem
1: Is die "connection timed out" server verantwoordelijk voor m'n niet kunnen downloaden?
2: indien zo, hoe / kan ik hem ergens deleten?
EDIT2:
Nog leuker, zie nu bij de threads die worden gestart dat de server in de thread genoemd anders is dan z'n "parent" als het ware.
1
| Thread #3 -> 1291343492.11542.1@[andere-"vreemde"-server] -> None -> [filename] |
[ Voor 16% gewijzigd door afraca op 02-01-2011 17:53 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
@afraca:
staan deze (de gewenste en ongewenste) newsservers ook in je sabnzbd.ini? Een spelfout in het adres veroorzaakt timeouts. of als je ssl aanvinkt en je connect naar de default server op poort 119...
1
| cat .sabnzbd/sabnzbd.ini |
gedaan, maar daar staat alleen de gewenste bij.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Wel Couchpotato in 1x werkend gekregen, I am ready to roll
Op mijn iPhone werkt sabnzbd.local prima, op die van mijn huisgenoot kan de hostname niet resolved worden. Zelfde dnsserver, zelfde router.
Ideas?
Echter sinds kort zie ik de stick nog wel maar het mapje nzb niet meer. Als ik op de stick het mapje opnieuw wil plaatsen geeft hij de melding dat het een alleen lezen map is. Echter downloade sabnzb op verzoek van sickbeard nog wel automatisch series. Vreemd want de nzb map is toch weg....Intussen kan ik sab ook niet meer bereiken. Soms vraagt hij nog wel om het wachtwoord maar verder kom ik niet....
in sickbeard krijg ik de foutmelding van een time out omdat hij sab niet meer kan bereiken....
Iemand een idee waar het nu misgaat?
edit:
ik heb het menu van sab zonnet er even voor gehad, maar nu deze foutmelding:
Unrecoverable error in the server.
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sab2/SABnzbd-0.5.0RC3/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp
s, h, b = self.get_response()
File "/volume1/@appstore/sab2/SABnzbd-0.5.0RC3/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response
response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile)
File "/volume1/@appstore/sab2/SABnzbd-0.5.0RC3/cherrypy/_cprequest.py", line 579, in run
raise cherrypy.TimeoutError()
TimeoutError
[ Voor 28% gewijzigd door joppe113 op 07-01-2011 19:10 ]
Waarom zoekt sab altijd extra pars via astraweb? Of bekijk ik het verkeerd?
Gisteren probeerde ik wat episodes te downen en kreeg ik eerst de melding dat de reparatie mislukt was (11 blokken te kort). Dus keek ik even naar de logs en zag dat hij naar extra pars zocht maar via astraweb. Waarom via astraweb?
Heb al wat zoekwerk verricht en vindt hier dus niks over. Ook is er in de .ini van sabnzbd niks te vinden hierover.
(beetje stom dat ik de logs verwijderd heb) Maar dus: Kan ik dit veranderen? Bijvoorbeeld naar Xsnews , waar ik klant ben? (lijkt mij immers logischer).
setup:
NZB.su
Sickbeard
Sabnzbd+ 0.5.6
Xsnews pro (proef)
Ben VIP member bij NZBMatrix. Heb een RSS-feed gemaakt met daarin m'n API ingevuld, deze RSS link in sabnzbd ingevuld, evenals m'n username en API bij de index-sites.
Nu zou ik verwachten dat als ik bij nzbmatrix op "add to queue" druk bij een bepaalde post, dat ie dan automagisch gedownload gaat worden, maar dat lijkt niet zo te zijn. Wat doe ik fout?
edit: hij gaat nu opeens vanalles automagisch downloaden waar ik niet om heb gevraagd... het werkt dus wel enigzins, maar ik zou graag alleen willen downloaden wat ik in m'n nzb queue heb staan.
[ Voor 17% gewijzigd door catchingfire op 08-01-2011 12:20 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Klopt ja, net nog even nagekeken, maar idd, de que is om in een keer alles te pakken ( zipfile )Royz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:22:
Als je add to queue drukt gaat hij toch alles zelf queuen zodat je het later in 1x in 1 nzb kan stoppen? Volgens mij klopt jouw verwachting niet, maar als iemand anders het beter weet hoor ik het ook graag
Als je de bookmarkRSS in sabnzbd zet, kan je tijdens het bekijken op add to bookmarks drukken, en dan pikt sabnzb ze wel vanzelf op
( ook kan je zelf rssfeeds aanmaken, op basis van zoekinstellingen )
"HIER "
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Hmm, de question is er nog steeds, dus nogmaals een poging doen/uitdaging voor u tweakers. Anders even een thread openen @ sabnzbd+ forum.afraca schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:08:
Altijd zo beschamend, als je in iets nieuws duikt, dat je ondanks kennis op andere gebieden, je afhankelijk bent van anderen![]()
edit: betreft trouwens sabnzbd+, ken de verschillen nog niet.
.nzb komt binnenwandelen, maar snelheid blijft 0. Kijk ik dus bij tabblad "connections" zie ik 2 servers staan. 1 Wenselijke die niks loopt te doen, maar daarboven staat:
code:
1 news.[censored]:119: Failed to connect: (110, '[Errno 110] Connection timed out') 10@news.[censored]:119
En díe loopt van alles te doen. Maar in het tabblad servers staat alleen de gewenste server, en niet die ik hierboven net noem![]()
1: Is die "connection timed out" server verantwoordelijk voor m'n niet kunnen downloaden?
2: indien zo, hoe / kan ik hem ergens deleten?
EDIT2:
Nog leuker, zie nu bij de threads die worden gestart dat de server in de thread genoemd anders is dan z'n "parent" als het ware.
code:
1 Thread #3 -> 1291343492.11542.1@[andere-"vreemde"-server] -> None -> [filename]
Nee hoor, via Yahoo pipes check ik alle series, ik heb daar een aantal opgegeven waaraan mijn search moet voldoen. Voldoet hij checkt hij of ik hem niet al heb en zo niet download hij hem...lowfi schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:30:
Ik heb nu 36 series op mijn servertje staan. Om voor elke serie een rss feed te fine tunen noem ik pas moeite....
Slechts 1 RSS check ik alle series dus (ook nog alleen in HD, omdat ik dat wil)
Ik heb zelfs block woorden erin zitten als disc en bluray, zodat hij niet hele seizoenen gaat downloaden
[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 08-01-2011 17:55 ]

Dus met de naam van de aflevering. Ook wil ik dat hij eerst de 720p HDTV versie download, en deze vervolgens vervangt door WEB-DL en daarna door Blu-ray wanneer beschikbaar.
Zo ziet pipes eruit, ter illustratie.

In dit geval leidde dat vanmorgen dus tot de output van Medium - 07x11.
Hier kan ik ook gewoon aangeven hoe de renaming moet gaan;

Als we dan toch bezig zijn, de rede waarom ik geen episode namen hoef:

//edit:
deze optie heb ik overigens niet; Ook wil ik dat hij eerst de 720p HDTV versie download, en deze vervolgens vervangt door WEB-DL en daarna door Blu-ray wanneer beschikbaar.
Maar goed dat is voor zover ook het enige geloof ik...
[ Voor 17% gewijzigd door Royz op 08-01-2011 18:43 ]
Fuck man, als ik dat voor elke serie zou moeten doen, had ik mijn pc al lang buitengekeild!!Royz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:40:
[...]
In dit geval leidde dat vanmorgen dus tot de output van Medium - 07x11.
Hier kan ik ook gewoon aangeven hoe de renaming moet gaan;
[afbeelding]
[...]
Overigens als je gaat kijken op pipes zie je kan en klare templates staan speciaal voor SABnzbd... gewoon invullen en klaar dus
[ Voor 54% gewijzigd door Royz op 08-01-2011 20:09 ]
Wat zit er boven die unique? De RSS url? Ik gebruik nu een site hiervoor, maar heb nogal te maken met veel false positive's. Om een of andere reden heb ik afgelopen nacht een Pokemon collectie binnen gehaaldRoyz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:40:
Niet minder uitgebreid, dat kan ik ook, maar ik heb daar niet voor gekozen (omdat ik op mijn popcorn toch season nrs zie met covers en plotinformatie per aflevering). Overigens kan SABnzbd zelf die mapjes fixen wbt seizoenen.
Zo ziet pipes eruit, ter illustratie.
[afbeelding]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit is de full pipe... net als bij Sickbeard kan je een serie toevoegen, alleen log je dan hier op in en breidt je filter "series" uitwontcachme schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:56:
[...]
Wat zit er boven die unique? De RSS url? Ik gebruik nu een site hiervoor, maar heb nogal te maken met veel false positive's. Om een of andere reden heb ik afgelopen nacht een Pokemon collectie binnen gehaald

Maar omdat DSM3 er nu op staat moest ook SABnzb geupdate worden(dat wist ik overigens). Het updaten was verder geen probleem en SAB. Enkel het opnieuw instellen is een ramp. Ik was er al bang voor dat zoiets zou gaan gebeuren. Daarom heb ik het zo lang mogelijk uitgesteld. Ik had het net zo mooi voor elkaar met automatisch series downloaden.
Het probleem:
Alles is verder goed ingesteld(naar mijn weten) en hij download ook alle nzb's en haalt de rss feeds binnen van nzbMatrix. Maar als hij klaar is met downloaden staan de files niet op de juiste plek.
Ik heb bij mappen ingesteld:
Tijdelijke downloadmap: /volume1/downloads
Map voor verwerkte downloads: /volume1/klaar
Toegangsrechten voor verwerkte downloads: 777
Verder had ik sorteren aan, maar had ik bij de sorteerformule de map /volume1/video/series voorgezet.
Dit was dus niet de bedoeling achteraf, want ik kon de series nergens weervinden die ik als test had gedownload. Ik weet nu dat ik bij de categorieën het pad neer moet zetten. Nu werkt alles weer zoals het hoort gelukkig.
Met het typen van dit probleem kwam ik er dus achter wat er fout was gegaan. Blijft er nog wel het probleem over waar de bestanden zijn gebleven die niet in de verwachtte map stonden.
Hieronder een stukje log. Iemand een idee waar ik die bestanden terug kan vinden?
/volume1/downloads/Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV/baking.made.easy.s01e01.ws.pdtv.xvid-c4tv.vol00+01.par2
2011-01-10 23:48:38,758::INFO::[postproc:271] Par2 check finished on Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV
2011-01-10 23:48:40,138::INFO::[misc:822] Creating directories: /Volume1/video/Series/Baking Made Easy/Season 1/Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV
2011-01-10 23:48:40,163::INFO::[postproc:315] Running unpack_magic on Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV
2011-01-10 23:48:40,332::INFO::[newsunpack:185] Unrar starting on /volume1/downloads/Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV
2011-01-10 23:48:40,341::INFO::[newsunpack:384] Extracting rarfile /volume1/downloads/Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV/baking.made.easy.s01e01.ws.pdtv.xvid-c4tv.rar (belonging to baking.made.easy.s01e01.ws.pdtv.xvid-c4tv) to /Volume1/video/Series/Baking Made Easy/Season 1/_UNPACK_Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV
2011-01-10 23:48:56,221::INFO::[newsunpack:563] Skipping unrar file check due to unreliable file names or old unrar
2011-01-10 23:48:56,225::INFO::[newsunpack:567] 1 bestanden/mappen uitgepakt in 15 seconden
Verwijderd
Ik ben vrij nieuw in het hele sabnzbd gedoe en ik heb een paar vraagjes en hoop dat jullie me daar bij kunnen helpen.
Zojuist SabNZBd geinstalleerd op mijn server en hij draait. Vervolgens een port forward gedaan zodat ik hem extern kan benaderen. Dit werkte ook allemaal. Toen heb ik een download aangezet en dat werkte nog beter:)
So far ging alles top. Alleen nu kan ik ineens SabNZBd niet meer benaderen. Hij geeft een time out nadat ik verbinding probeer te maken via Firefox.
Kan dit komen omdat die aan het downloaden is of gaat er iets anders mis?
Daarnaast zie ik een grote discussie over RSS feeds of Sickbeard.
Toch de onvermijdelijke vraag: welke van de twee is gemakkelijker in gebruik. En met gemakkelijk bedoel ik echt gemakkelijk.. twee vingers in je neus en gaan makkelijk.
Alvast bedankt voor jullie hulp + moeite.
Sickbeard heeft misschien een steile leercurve maar daarna heb je er geen omkijken meer naar. RSS is wellicht simpeler te configureren maar vergt weer meer onderhoud.
Ja, ik denk ook dat dat het probleem is. Jammer genoeg zit dit (nog) niet ingebouwd in Sab. Via google heb ik wel deze oplossing gevonden: Mounting Fstab. Echter als ik dit doe, dan krijg ik een foutmelding bij het opstarten en dan moet ik ervoor kiezen om zonder externe harde schijf op te starten. Mijn externe schijf is echter gewoon beschikbaar in xbmc, dus ik neem aan dat hij dan gemount is?Mar2zz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 06:51:
je externe disk wordt waarschijlijk te laat gemount waardoor sab eerder klaar is met starten en dan krijg je dit. een oplossing weet ik niet direct maar delay start ofzo in google? hoe heb je de schijf gemount?
Ik gebruik trouwens geen OSX, maar een xbmcfreak live versie.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het is inmiddels gelukt. Ik had bij de categorieen nog niet bij groep tv neergezet. Nu gaat alles weer als vanouds, gelukkig. Alle favo series weer automatisch op de juiste plek.Mar2zz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 06:17:
Klik op het plusje bij de file onder Geschiedenis. daar staat de uiteindelijke locatie ook. maar het lijkt erop dat ie niet gemoved is na het unpacken? hij staat hier /Volume1/video/Series/Baking Made Easy/Season 1/_UNPACK_Baking Made Easy S01E01 WS PDTV XviD C4TV en als het unpacken gelukt is dan staat er geen unpack voor. Je hebt tvsorting aan staan.
Is dat XBMC? Zo ja, welke skin?Royz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:40:
Als we dan toch bezig zijn, de rede waarom ik geen episode namen hoef:
Wellicht kan je xbmc sabnzbd laten starten, is wel een experimentele gedachte, dit doen scripts namelijk die automatisch moeten meestarten met xbmc, dan moet je voor de test even het initscript weghalen uit /etc/init.d).Twylight schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:18:
Ik heb niet veel verstand van xbmcfreak? maar in OS X heeft Sab eenzelfde probleem. Het is voor applicatie's onmogelijk om te checken of een externe schijf wel of niet aangesloten is, want schijven zijn eigenlijk gewoon snelkoppelingen in de map /Volumes/. Als sab opstart en de schijf is nog niet gemount maakt hij een map aan met de zelfde naam als de schijf, waar die vervolgens niet naar kan schrijven, en dan reset hij de download locatie. Om dit weer goed te krijgen moet eerst Sab uitgezet worden, dan de map verwijderd worden en dan de externe schijf gemount worden. Helaas is hier geen oplossing voor vanuit sabnzbd maar heb het al wel een keer aangekaart op het officiele forum en ze zouden er eens naar kijken naar wat hier aan gedaan kan worden.
In de map userdata een bestandje maken, autoexec.py met het volgende erin:
1
| import time;time.sleep(5);xbmc.executebuiltin("XBMC.RunScript(/pad/naar/sabnzbd.py,-startup)") |
Ik ben benieuwd naar je xbmclog file als je dit probeert.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd of sab na het mounten wordt gestart als je via crontab sabnzbd start @startup.
#crontab starten crontab -e #sab toevoegen @startup /usr/bin/sabnzbdplus
Misschien is dat pas na het mounten, maar dat is een trial and error iets.
[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 13-01-2011 21:00 ]
SB een steile leercurve?Frank-NL schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:50:
Als je er geen moeite voor wilt doen kan je beter allebei niet proberen.
Sickbeard heeft misschien een steile leercurve maar daarna heb je er geen omkijken meer naar. RSS is wellicht simpeler te configureren maar vergt weer meer onderhoud.
Het enige waar je moet op letten is dat je settings in Sabnzb goedstaan.
Daarna is het toch gewoon series toevoegen en je bent vertrokken?
Een voorbeeld is dat als je HD gebruikt voor series hij standaard geen 1080p binnenhaalt maar max 720p. Als je een custom quality instelt met 1080p erbij haal je opeens Planet Earth binnen die daarvoor niet te vinden was (niet in 720p gepost blijkbaar).
1
2
3
4
5
6
7
| #!/usr/bin/python import urllib urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close() import urllib urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD, Download Completed))").close() |
Dit script werkt de library van XBMC bij, en er komt een schermpje in beeld die aangeeft dat de download klaar is. Nog mooier zou het zijn als ie in dit schermpje aangeeft wat er zojuist gedownload is..
Weet iemand wellicht hoe ik de bestandsnaam vanuit sabnzbd kan toevoegen aan dit script ?
Zodat je direct in xbmc ziet wat er nieuw binnen is...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/usr/bin/python import urllib urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close() import urllib import sys urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD, sys.argv[3], Download Completed))").close() |
3, geeft cleane naam (na postprocessing), 2 geeft je nzbnaam, 1 geeft volledige pad naar nieuwe bestand.
[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 14-01-2011 15:26 ]
Maar het gaat nog niet helemaal goed, ik krijg nu
sys.argv[3] Download Completed te zien i.p.v. de cleane naam.... (nadat ik de tweede comma had verwijderd)
1
2
3
4
5
| ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD, sys.argv[3] Download Completed))").close() i.p.v. ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD, sys.argv[3], Download Completed))").close() |
Moeten er nog iets tussen haakjes tussen gezet worden ofzo ? De optie die jij gaf liet Download Completed helemaal niet zijn, daarom heb ik die comma ertussenuit gehaald..
[ Voor 19% gewijzigd door tjeerdoo op 14-01-2011 16:25 ]
als python argument 3 krijgt dan is sys.argv[3] de filename.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/usr/bin/python import urllib import sys urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close() filename = sys.argv[3] urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD, filename, Download Completed))").close() |
Het wordt wederom als 'plain text' weergegeven. Ben zelf ook niet zo'n script expert helaas...
Ik weet dat het op één of andere manier moet werken, aangezien het vanuit sickbeard wel goed gaat.
Ben eruit, de variabele moet tussen quotes en plus tekens staan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/usr/bin/python import urllib import sys urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close() filename = sys.argv[3] urllib.urlopen("http://192.168.1.116:8082/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(Notification(SabNZBD," + filename + " Download Completed))").close() |
nogmaals bedankt voor je hulp i.i.g.
[ Voor 52% gewijzigd door tjeerdoo op 14-01-2011 17:25 ]
Ik denk dat dat ook wel moet werken, maar het gaat goed nu dus ik ben tevredenMar2zz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:30:
ah + jes, ik heb 'm. kan je dan niet gewoon sys.argv\[3] daar neerzetten?
Verwijderd
Ik draai sab 0.5.2 onder Arch Linux.
Edit: wat een crap, blijkbaar "by design". Dat wordt dus 100 GB opnieuw downloaden en de mediacenter aan laten staan
http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc12
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 21:42 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
in de link waar je naar verwijst staat toch duidelik dat je niet alles opnieuw moet downloaden?Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:27:
[...]
Edit: wat een crap, blijkbaar "by design". Dat wordt dus 100 GB opnieuw downloaden en de mediacenter aan laten staan
http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc12
Ok, handigis het niet, maar je nzb opnieuw in de queue zetten en enkel die files laten downloaden die je nog nodig had, is toch beter dan 100gig opnieuw downloaden?
[edit]
volgende keer je queue eerst pauseren voordat je reboot, dan heb je dat probleem normaalgezien zien, althans dat doe ik toch vaak
[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 15-01-2011 23:49 ]
Verwijderd
Als ik bij Usenet Retention het max. aantal dagen invul dan pakt hij dit niet op.
Mijn usenet provider (libranews) zit op dit moment rond de 400 dagen retentie, en dit heb ik dus ook ingevuld in sickbeard, echter krijg ik regelmatig nzb's in sabnzbd die veel ouder zijn....
Op één of andere manier negeert ie dus het aantal dagen die ik opgeef...heeft iemand hier ervaringen/oplossingen mee/voor ?
Het zou mooier zijn om het aantal dagen in sabnzbd op te geven, ik lees net dat dat in versie 0.6 komt te zitten (http://wiki.sabnzbd.org/introducing-0-6-0) maar die versie is nog niet af volgens mij..
Zal hier morgen eens naar kijken, op het Sabnzb forum is al aangegeven dat dit gefixed zal worden in de volgende functie. Echter is het zo ver weet ik niet bekend wanneer die versie komt.Mar2zz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:06:
[...]
Wellicht kan je xbmc sabnzbd laten starten, is wel een experimentele gedachte, dit doen scripts namelijk die automatisch moeten meestarten met xbmc, dan moet je voor de test even het initscript weghalen uit /etc/init.d).
In de map userdata een bestandje maken, autoexec.py met het volgende erin:
code:
1 import time;time.sleep(5);xbmc.executebuiltin("XBMC.RunScript(/pad/naar/sabnzbd.py,-startup)")
Ik ben benieuwd naar je xbmclog file als je dit probeert.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd of sab na het mounten wordt gestart als je via crontab sabnzbd start @startup.
#crontab starten crontab -e #sab toevoegen @startup /usr/bin/sabnzbdplus
Misschien is dat pas na het mounten, maar dat is een trial and error iets.
weet niet of ik hier uitkom met mijn beperkte programmeer kennis maar wel leuk om uit te proberen..

Sinds build 472 (draai nu 473) mag ik iets dat niet draait pauzeren, heel handig

Iemand een idee hoe je dat fixt?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De backlog search kan nu alleen nog maar per show geforceerd worden, dus naar een show gaan en bovenin die balk kijkenGizz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:29:
Probleempje met Sickbeard:
[afbeelding]
Sinds build 472 (draai nu 473) mag ik iets dat niet draait pauzeren, heel handig. Maar de backlogsearch forceren kan niet meer.
Iemand een idee hoe je dat fixt?
edit ^^ te laat
Zou je hem misschien voor me aan kunnen wijzen?sverzijl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:32:
Backlog force zit nu onder Manage -> Backlog Overview. Naast iedere serie staat een (force) Backlog knop

Vind het overigens ook irritant dat elke aflevering waarmee je één dag te laat bent meteen in de backlog gooit sinds versie 473 (of 472)? Waarom gaat ie dan niet gewoon de eerst volgende keer dat ik sickbeard start naar die eps zoeken met de daily search..
edit: oh damn, zie hem al. Alles met felle kleuren en dan de 'force knop' plain text... Het gemak gaat wel achteruit met elke nieuwe versie. Maar de oude versies hadden ook meer bugs, dus die wil ik ook niet blijven gebruiken. *zucht*
[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 19-01-2011 09:43 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Het is gewoon nog in ontwikkeling, dus dan kan je dat verwachten
* Voorheen ging SB, als ik 3 dagen niet echter mijn pc gezeten had, automatisch de eps van de vorige 3 dagen downloaden. Nu kijkt hij alleen naar de eps van de dag zelf, en mag ik extra gaan klikken voor de eps van gisteren, eergisteren etc.
* Als ik eps heb gemist (wat nu veel eerder gebeurd dan voorheen, zie bovenstaande punt), mag ik bij 8 series ook 8x gaan klikken, in plaats van één algemene 'force backlog' knop.
Ik mag toch aannemen dat de gemiddelde gebruiker (waartoe ikzelf ook behoor) bij het starten van SB gewoon zo snel mogelijk de eps van de laatste dagen binnen wil halen. Het hele idee van SB was volgens mij dat 99% automatisch gaat, zonder gebruikersinput. Dat is redelijk om zeep geholpen bij de laatste versies als je niet elke dag SB open hebt staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 19-01-2011 10:10 ]
Gizz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:41:
[...]
Zou je hem misschien voor me aan kunnen wijzen?
edit: oh damn, zie hem al. Alles met felle kleuren en dan de 'force knop' plain text... Het gemak gaat wel achteruit met elke nieuwe versie. Maar de oude versies hadden ook meer bugs, dus die wil ik ook niet blijven gebruiken. *zucht*
Je hebt zo te zien nog de oude versie van de 'knop'. Of doe eens een ctrl-F5 om de zaak goed te refreshen. Deze 'lelijke' link werd vorige week nog gebruikt, maar sinds een paar dagen heeft ie er een mooiere Force backlog knop voor gemaakt.
Als je serie niet meer in (een van de) RSS feeds staat dan kan je ze idd alleen via backlog nog op laten pakken. de RSS feed van bijv nzbs.org gaat maar 1 dag terug (vandaag+gisteren.. of liever gezegd er zit een max aan de resultset, wat in praktijk meestal inhoudt max 1 dag terug), dus dan mis je idd wat als je meer dan 2 dagen je PC uit hebt staan.Gizz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:00:
Och, paar dingen die volgens mij voor de gemiddelde gebruiker niet echt handig zijn:
* Voorheen ging SB, als ik 3 dagen niet echter mijn pc gezeten had, automatisch de eps van de vorige 3 dagen downloaden. Nu kijkt hij alleen naar de eps van de dag zelf, en mag ik extra gaan klikken voor de eps van gisteren, eergisteren etc.
[ Voor 37% gewijzigd door sverzijl op 19-01-2011 10:22 ]
Draai het vanaf een 'dedicated' server ; dan heb je daar geen last meer vanGizz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:00:
Och, paar dingen die volgens mij voor de gemiddelde gebruiker niet echt handig zijn:
de download komt vervolgens in een folder _FAILED te staan, het gebeurd echter regelmatig dat in deze folder wel alle rar bestanden staan .r00 .r01 etc... en een .rar bestandje.
Als ik deze handmatig uitpak met 7zip dan pakt ie netjes het AVI bestand uit die het vorvolgens ook gewoon doet ???
Doe ik iets verkeerd, of is 7zip net iets beter dan de unrar functie van sabnzbd ?
[ Voor 0% gewijzigd door tjeerdoo op 19-01-2011 17:09 . Reden: typo ]
Heb ik net even geprobeerd...alles was okee ?fsfikke schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:05:
Je kan beter even met Quickpar checken of alle bestanden wel goed zijn ipv hem gewoon uit te pakken.
Daarbij dacht ik dat sabnzbd dit automatisch al deed...
Ik krijg het volgende te zien ;
Reparatie:
[californication.s01e11.internal.dvdrip.xvid-nodlabs] Verificatie in 10 seconden, alle bestanden zijn goed
[californication.s01e11.internal.dvdrip-OTHER] Reparatie mislukt, te weinig herstelblokken (18 te weinig)
Uitpakken:
Geen nabewerking vanwege mislukte verificatie
In eerste instantie geeft ie dus aan dat de verificatie goed is, en vervolgens is ie mislukt ??
En bij handmatige uitpak actie werkt de file gewoon...beetje vreemd i.m.h.o.
In de log file kan ik ook geen vreemde zaken terugvinden
[ Voor 46% gewijzigd door tjeerdoo op 19-01-2011 17:44 . Reden: meer info toegevoegd ]
Dan is SabNZBd dus niet gefailed omdat de bestanden niet kloppen. Wat bij mij wel eens gebeurd is dat ie het niet kan unzippen omdat de foldernaam te lang wordt voor de command line unrar.tjeerdoo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:24:
[...]
Heb ik net even geprobeerd...alles was okee ?
Daarbij dacht ik dat sabnzbd dit automatisch al deed...
Dit heb ik een tijdje terug ook regelmatig gehad. En in de _FAILED folder was het gewoon uit te pakken met winrar. Nu echter al lang niet meer gezien/gehad.tjeerdoo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:03:
Zo af en toe krijg ik een melding dat een download niet goed is gegaan ( te weinig reparatie blokken )
de download komt vervolgens in een folder _FAILED te staan, het gebeurd echter regelmatig dat in deze folder wel alle rar bestanden staan .r00 .r01 etc... en een .rar bestandje.
Als ik deze handmatig uitpak met 7zip dan pakt ie netjes het AVI bestand uit die het vorvolgens ook gewoon doet ???
Doe ik iets verkeerd, of is 7zip net iets beter dan de unrar functie van sabnzbd ?
Geen idee wat het probleem nu precies was.
Het meest logische lijkt me om dan eens in de log te kijken wat er aan de hand was.tjeerdoo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:03:
Zo af en toe krijg ik een melding dat een download niet goed is gegaan ( te weinig reparatie blokken )
de download komt vervolgens in een folder _FAILED te staan,
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
720p nlsub (grootte tussen 1000 en 2500 mbyte en afgelopen 30 dagen kijken)
Vervolgens heb ik in de filters de serienamen & seizoen gezet: zo ziet het eruit:
Als ik dan op voorbeeld klik krijg ik voor mij de goede resultaten (afgelopen 30 dagen enkel 2 afleveringen van nikita verschenen van deze series):
Ze worden alleen niet binnengehaald
Ik heb in de instellingen ingesteld: "Download geen dubbele opdrachten.:" Heb ik ergens gelezen dat dat moest bij nzbindex.nl
Op het tweede plaatje staat ook: Items met een ster '*' worden niet automatisch gedownload. Waarom komt die * voor de 2 items?
Ik wil voorlopig geen sickbeard, via deze rss functie zou het ook moeten lukken, maar waarom gebeurt er niets?
[ Voor 13% gewijzigd door vandermark op 27-06-2012 19:38 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
First batch
Note: to prevent the download of a (potentially) large backlog, the first batch of NZBs will not be downloaded automatically. These lines are marked with an asterisk '*'. Only new jobs in subsequent read-outs will be downloaded.
If you still want the matches in the first batch to be downloaded, click on the "Force Download" button.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Blijft eeuwig in de queue staan, op 0 left, met super trage download
Geen antwoord op je probleem, maar welke skin is dit?Twylight schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:00:
Nou, ik heb ook aan die actie van supernews meegedaan voor 6,99. Nu heb ik zo ongeveer bij elke download dit:
[afbeelding]
Blijft eeuwig in de queue staan, op 0 left, met super trage download
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik gok op deze. Alleen moet ik zeggen: deze ziet er ook wel uber uitwontcachme schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:01:
[...]
Geen antwoord op je probleem, maar welke skin is dit?
[ Voor 18% gewijzigd door Xaero op 22-01-2011 12:48 ]
Oh, untitledwontcachme schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:01:
[...]
Geen antwoord op je probleem, maar welke skin is dit?
Die ja
[ Voor 29% gewijzigd door jmxd op 22-01-2011 12:45 ]
Hmmm, smpl vind ik nog steeds wel de meest gebruiksvriendelijke skin, mag dan 'fugly' zijn maar in mijn ogen is ie nog steeds de beste...Twylight schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:45:
[...]
Oh, untitledeen tijd gelezen zelf gemaakt, de standaard skin is fugly
Zijn er geen 'mods' die smpl er niet iets gelikter uit laten zien ?
Dus toch maar aan Plush gaan wennen.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
krijg nu:
http://www.bierdopje.com/...H264-RUSH.srt/userkey/XXX - URL Fetching failed; Unusable NZB file
Als ik het gewoon als URL intyp download hij wel direct de SRT. Iemand tips of kan het gewoon niet?
http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=5206.0 hier te zien gok ik erop dat het pas in 0.6 kan?
[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 25-01-2011 22:33 ]
Zou je de update ook online willen zetten?Twylight schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:45:
[...]
Oh, untitledeen tijd gelezen zelf gemaakt, de standaard skin is fugly
[...]
Die ja
Daarom draai ik nu SABNZBD op mijn Mac. Deze staat bedraad aangesloten via een modem/router van Online naar de Eminent 7080. Nu wil ik de incomplete en complete download map van Sab op mijn Eminent hebben. Dus ik heb de Eminent gemount op Mac. Geeft netjes op het bureaublad aan dat hij gemount is. Onder de naam 'HDD'. Echter in Finder zie ik onder shared 'em7080' staan.
Toen gaan proberen de directories bij Sab goed te zetten. Tempory Download Folder: /Volumes/HDD/Download/incomplete
Completed Download Folder: /Volumes/HDD/movie
Volgens verschillende bronnen op internet zou dit goed moeten zijn. Echter als ik op 'Save Changes' klik, krijg ik een mooi wit scherm te zien.
Ook al geprobeerd om Download folders op: /Volumes/em7080/HDD/... te zetten.
Wie o Wie kan mij hier verder helpen?
En is het ook mogelijk om als dit straks werkt, op een snelle manier te wisselen tussen download map? Aangezien ik ook weleens wat download via Sab wat op mijn computer blijft?
Edit: Het werkt eindelijk! Het lag aan de nieuwe versie van SABNZBD 0.5.6. Nu terug gegaan naar 0.5.4.
Toch ben ik nog benieuwd of het mogelijk is om sneller te schakelen tussen je download map? Ik wil namelijk films en dingen rechtstreeks naar mijn Eminent downloaden, maar software of muziek moet gewoon op mijn Mac blijven.
[ Voor 12% gewijzigd door Ratjetoe92 op 29-01-2011 13:32 ]
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
bovenstaande is gelukt. Heb nu alleen nog last van dubbele items. Is er een mogelijkheid om die weg te halen?
[ Voor 14% gewijzigd door tomk94 op 29-01-2011 12:03 ]
(misschien al gepost, maar ik heb gezocht in dit topic, en niet kunnen vinden)
Dit is nogal vaag?OvdStelt schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:19:
Is er een optie om het automatisch openen van SAB in m`n browser bij het voltooien van een download uit te zetten? Er staan nu steeds meerdere tabs in mn browser open als ik een tijdje van mn pc ben geweest.
(misschien al gepost, maar ik heb gezocht in dit topic, en niet kunnen vinden)
Je kan in de instellingen uit zetten dat hij de browser opent wanneer hij opstart, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat hij zichzelf laat zien bij het voltooien van een download?
1
2
3
4
5
6
| url = "http://" + host + ":" + port + web_root + "/home/postprocess/processEpisode?" + urllib.urlencode(params) print "Opening URL:", url try: urlObj = myOpener.openit(url) |
Maar de geopende vensters hebben de url 'http://localhost:8080/".
Aangezien anderen dit probleem niet hebben zal ik het toch in dat Sickbeard script moeten zoeken denk ik
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.