Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
En gebruik je dan ook sabToSickBeard.py voor het autoprocessen? (welke overigens weer autoProcessTV.py inschakelt waar bovenstaande code instaat)

Helaas ben ik niet zo thuis in Python, anders zou ik het wel aandurven om in dat script te gaan zitten roeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja die gebruik ik ook, anders werkt het niet hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
OvdStelt schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:37:
Ik kan het ook nergens terugvinden, ik vermoed daarom dat het te maken heeft met Sickbeard. In het autoproces script dat de gedownloadde episode renamed etc. staan regels met code die de browser opent:
code:
1
2
3
4
5
6
url = "http://" + host + ":" + port + web_root + "/home/postprocess/processEpisode?" + urllib.urlencode(params)

print "Opening URL:", url

try:
        urlObj = myOpener.openit(url)

Maar de geopende vensters hebben de url 'http://localhost:8080/".
Aangezien anderen dit probleem niet hebben zal ik het toch in dat Sickbeard script moeten zoeken denk ik
En 8080 is de poort die ook door Sickbeard gebruikt wordt en ingesteld in autoProcessTV.cfg? Standaard is dit namelijk 8081. De opening URL uit het script is volgens mij gewoon voor terugkoppeling van info naar Sickbeard. Anders had je ook een stuk moeten zien van het home/postprocess/processEpisode pad.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik ga eens proberen te achterhalen waar het zit door die print regel aan te passen.

Iets anders wat niet lekker loopt is het feit dat Sickbeard dingen doorstuurt die ruim 500 dagen oud zijn, en de limiet daar op 400 dagen staat. Nu heeft SABnzbd er items in staan van 572 dagen oud waarvan het downloaden niet zo wil lukken. (misschien meer iets van Sickbeard natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb een vreemde error: "File join of Expected size did not equal actual size failed" in Sabnzbd. Als ik manual iets wil fixen en un-rarren.. hoe kan ik dan het best te werk gaan? Heb net Quickpar gedownload.

Kan ik nu nog iets doen met Sabnzbd? of moet ik een normale client gebruiken hiervoor. (m'n download is overigens uiteindelijk wel uitgepakt, maar met die rare error: [File join of Expected size did not equal actual size failed].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Zo heb ik vanavond ook een vreemde fout. Sabnzbd geeft aan dat uitpakken mislukt is omdat een rar file niet gevonden kon worden. Er is wel een reparatie uitgevoerd op de download, volgens mij succesvol. Alles is daarna toch uitgepakt, zonder een FAILED in de mapnaam. Blijkbaar is alles toch goedgegaan met uitpakken. Er was wel een sfv bestand, maar die is aangemaakt op de rar-files, niet op de afzonderlijke bestanden.

Iemand een idee hoe ik nu toch alles kan checken?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb een postprocessingscript geschreven dat muziekfiles van replaygain voorziet en daarna renamed op basis van aanwezige tags naar een vooraf opgegeven locatie (je muziekbibliotheek ofzo). 't Is in bash dus alleen voor linux (zie dependency's in de comments). ik heb alleen mp3 files getest, maar 't zou ook voor flac en ogg moeten werken.

hier de code, ff plakken en executable maken en dan aan je muziekcategory hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
#!/usr/bin/env bash

# Author:  Mar2zz
# blogs: mar2zz.tweakblogs.net
# License: GPL v3
#
# Add replaygain to your files, then rename and move them inside your musiclibrary. 
#
# Depends on arename, mp3gain, vorbisgain and flac (sudo apt-get install arename mp3gain vorbisgain flac)
#
# Create a configfile for arename to set your default musicdirectory (~/.arenamerc)
# http://ft.bewatermyfriend.org/comp/arename/arename.html
#
#
##################### MINIMAL .ARENAMERC : ##########################################
#------------------------------------------------------------------------------------
#  # switch on verbosity
#  #verbose

#  # canonicalize file names before working with them
#  canonicalize

#  # template will be used when albumartist is the same as all trackartists
#  # comp_template will be used when albumartist is not the same as trackartists
#  template        &artist/(&year) &album/&tracknumber. &artist - &tracktitle
#  comp_template   Various Artists/&album (&year)/&tracknumber. &artist - &tracktitle
#  
#  #set default values for tags if empty (uncomment if needed)
#  #default_artist no_artist
#  #default_album no_album
#  #default_compilation Various Artists
#  #default_genre
#  #default_tracknumber 00
#  #default_tracktitle no_title
#  default_year 0000
#  
#  # activate the 'music' profile below /mnt/audio/music/.
#  #profile music /mnt/audio/music/

#  # force files from /foo/bar/ to stay below that directory
#  prefix /home/user/Music
# ---------------------------------------------------------------------------------------------
#
#
#
# -----------------------------------------
# Works only for mp3, ogg and flacfiles
# -----------------------------------------

DIR=$1;
JOBNAME=$3;
FAILDIR=$HOME/Untagged
GARBAGE=".nfo .srr .sfv .nzb .m3u .exe"          #### Add or remove extensions here, files with extensions listed will be deleted

Cleanup () { #### Remove unwanted files
for junk in $GARBAGE
do
find "$DIR" -name *$junk -type f -exec rm -f {} \;
done
}

apply_RG () {
if find "$DIR" -name "*.mp3" -type f 
    then 
    RG="mp3gain -T -a -r -c -w"
    find "$DIR" -name "*.mp3" -type f -exec $RG {} \;
elif find "$DIR" -name "*.ogg" -type f
    then
    RG="vorbisgain -f -n -r -s"
    find "$DIR" -name "*.ogg" -type f -exec $RG {} \;
elif find "$DIR" -name "*.flac" -type f
    then 
    RG="metaflac --add-replay-gain"
    find "$DIR" -name "*.flac" -type f -exec $RG {} \;
else
    echo "No valid files found"
    exit
fi
}

do_Renaming () {
echo
echo "--------------------------"
echo $(date)
echo "Start renaming $JOBNAME"
echo
ARENAME="arename -c --rc /home/marsjaco/.arenamerc" #### remove -c if you want to delete sourcefiles

find "$DIR" \( -name "*.mp3" -o -name "*.ogg" -o -name "*.flac" \) -type f -exec $ARENAME {} '+' | grep -Ev "\-\!\-" > /tmp/arename.log

if find "$DIR" \( -name "*.mp3" -o -name "*.ogg" -o -name "*.flac" \) -type f | grep -i 'mp3\|ogg\|flac'    
    then
    echo "Not all files renamed, moving;"
    echo '-------------------------------------------------'
    ls -R "$DIR"
    echo "to $FAILDIR/$JOBNAME"
    mkdir $FAILDIR ||
    mv "$DIR" $FAILDIR/$JOBNAME
else
    echo "Renaming succes, results:"
    grep 'mp3\|ogg\|flac' /tmp/arename.log
    rm -f /tmp/arename.log
    #rm -Rf "$DIR"    #uncomment if you want to delete the sourcefolder after succesfull processing.
fi
}

#### CALL FUNCTIONS ####
Cleanup            # comment if you do not want to cleanup
apply_RG        # comment line if you do not want to Replaygain your files
do_Renaming      # comment if you do not want to rename your files
}

[ Voor 64% gewijzigd door Mar2zz op 06-02-2011 08:48 . Reden: Altijd variablen quoten als het om paden gaat... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik krijg nu bij al mijn downloads de volgende melding:
Uitpakken mislukt, er zijn te weinig bestanden uitgepakt

heeft iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

chimera2 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:27:
Uitpakken mislukt, er zijn te weinig bestanden uitgepakt
Komop... effe googlen levert meer op dan hier te vragen,,
[google=Uitpakken mislukt, er zijn te weinig bestanden uitgepakt]
Dit wordt veroorzaakt door problemen in speciale karakters in de bestandsnamen.
SABnzbd kas niet altijd voorspellen wat unrar er van maakt.

Als het vaak voorkomt, kun je de de check uitschakelen.
Zie hier http://wiki.sabnzbd.org/configure-special optie unpack_check
Verder heel goed naar je log kijken wat er nou fout gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 07-02-2011 10:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort het probleem dat mapnamen erg vreemd zijn. Eerder werd gewoon de bestandsnaam van de NZB gepakt bijvoorbeeld via binsearch.info zou het worden:
"ubuntu-10.10-server-amd64.nzb"

maar sinds ik geupdate heb wordt de mapnaam:
"(ubuntu-10.10-server-amd64) 144KByte [00/16] - "ubuntu-10.10-server-amd64.nzb" yEnc (1/1)
collection size: 767.16 MB, parts available: 1232 / 1232
- 9 par2 files
- 7 rar files
- 1 nzb file"

Door deze lange bestandsnaam gaat verder alles mis, het enige dat ik dan nog kan doen is hem handmatig via ssh verwijderen. Iemand enig idee waar dat door komt heb ik iets fout, of komt het door binsearch?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Is het normaal dat bij automatisch extracten je computer behoorlijk traag reageert? Als ik vanuit winrar extract heb ik hier veel minder last van.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ben nu ook SABnzbd+, SickBeard en CouchPotato aan het gebruiken op mijn Synology 210j. Jammer dat het beestje iets aan performance mist, om het allemaal soepel te laten verlopen. Nu is dat niet echt een ramp. Als het eenmaal is ingesteld en bijgewerkt qua achterstand, zal er meer cpu en ram vrij zijn op het ding om een beetje vlot te reageren :)

Moet zeggen dat ik al heel lang behoefte had aan een dergelijke oplossing, alleen nooit gedacht dat die binnen handbereik lag. Moest alleen even de Linux command shell wereld induiken. Thanks voor de tips/tricks/how-to's in deze thread(s)!

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivebunny schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:48:
Ben nu ook SABnzbd+, SickBeard en CouchPotato aan het gebruiken op mijn Synology 210j. Jammer dat het beestje iets aan performance mist, om het allemaal soepel te laten verlopen. Nu is dat niet echt een ramp. Als het eenmaal is ingesteld en bijgewerkt qua achterstand, zal er meer cpu en ram vrij zijn op het ding om een beetje vlot te reageren :)

Moet zeggen dat ik al heel lang behoefte had aan een dergelijke oplossing, alleen nooit gedacht dat die binnen handbereik lag. Moest alleen even de Linux command shell wereld induiken. Thanks voor de tips/tricks/how-to's in deze thread(s)!
Ik hoop serieus dat SickBeard/CouchPotato ooit als plugin of addon aan sab zelf kunnen worden toegevoegd. Kan volgens mij een hele berg resources schelen en komt de integratie van de pakketten ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken heb ik een Synology 1511+ diskstation gekocht. Hiervoor had ik een 710+ en daar werkte sabnzbd perfect op.

Nu ik de nieuwe nas heb krijg ik steeds dezelfde foutmeldingen:

Reparatie mislukt, te weinig herstelblokken (1800 te weinig)

Dit krijg ik bij alle downloads en bij diverse nieuwsservers. De rechten op de mappen staan juist. Ik merk ook dat voordat de download helemaal binnen is sabnzbd al begint met uitpakken.

Weet iemand waar het hier fout gaat? Heb al overal gezocht maar vind geen oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb SABnzb en tevens account bij NZBmatrix. SABnzb (draait op mijn download pc) kan ik via het lokale netwerk benaderen vanaf mijn Imac. Hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik bij NZBmatrix op de Imac een nzb download, dat ie dan door SABnzb op de download computer gezien wordt en daar dan de download plaats vind?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mapjes syncen. mapje mounten. kopieerdingetje aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
dat klinkt als een goed idee. Alleen dan komt alles wat ik download steeds in die sync map terwijl ik alleen de nzb's er in wil hebben.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Nee nee, je moet de nzb downloaden met je eigen PC en vervolgens deze in de "nzbwatch" directory zetten van je download PC. Deze word door sabnzb op je download PC automatisch om de zoveel seconden gescanned en voila, hij gaat downloaden.

Maar, nog veel handiger.... Ik gebruik firefox en heb hiervoor nzbStatus als plugin. Dit zorgt ervoor dat elke gedownloade NZB file automatisch naar je sabnzb word gestuurd. Zelfs over internet of whatever. Dus zelfs op mijn werk kan ik enkele downloads aanklikken (in nzbmatrix.com veranderd het linkje inplaats van zip naar "tosabnzbd") en vervolgens word het thuis automagisch gedownload.

Ideaal!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

wat Quindor zegt werkt natuurlijk prima, maar ik gebruik hiervoor dropbox.
ik kan op m'n imac thuis nzb's in de watched folder van SABnzbd zetten en de downloadmachine pikt deze automatisch op.
de watched folder is uiteraard een map in de dropbox directory, dus ik kan in principe vanaf overal nzb's in de queue zetten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
[b][message=35547981,noline]
Maar, nog veel handiger.... Ik gebruik firefox en heb hiervoor nzbStatus als plugin. Dit zorgt ervoor dat elke gedownloade NZB file automatisch naar je sabnzb word gestuurd. Zelfs over internet of whatever. Dus zelfs op mijn werk kan ik enkele downloads aanklikken (in nzbmatrix.com veranderd het linkje inplaats van zip naar "tosabnzbd") en vervolgens word het thuis automagisch gedownload.

Ideaal!
Heb dat geinstalleerd op de Mac en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Quindor schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:33:
Nee nee, je moet de nzb downloaden met je eigen PC en vervolgens deze in de "nzbwatch" directory zetten van je download PC. Deze word door sabnzb op je download PC automatisch om de zoveel seconden gescanned en voila, hij gaat downloaden.

Ideaal!
Ik gebruik dit ook al heel lang en werkt inderdaad erg fijn, alleen jammer dat je handmatig altijd zelf nog de categorie vervolgens moet instellen.

De nieuwe Concept UI is ook mooi om te zien en vele malen overzichtelijker dan Plush, die ga ik ook is even proberen! Jammer dat er niet meer aan gesleuteld word... Bovendien werkt hij ook niet meer met SABnzbd! :(

Ik ben nu trouwens bezig met de 0.6.0 beta 2, ik wil graag de service functionaliteit eens testen. Probleem is echter, in de handleiding op de wiki van SABnzbd staat dit: SABnzbd-service.exe -f <path> install.
Nu vraag ik mij af, wát er in dat pad moet staan, iemand een idee? Diezelfde handleiding geeft het namelijk niet aan, dus ik heb nu maar het pad naar SABnzbd gedaan, maar het lijkt erop, alsof de service dan niet starten wil. Ik zal dus moeten verwijzen naar een executable, maar welke? Of vult de installer dit zelf aan?

Je hoeft alleen het pad naar de map te geven waar SABnzbd geïnstalleerd is, de service installer completeerd de rest.

Installeren van de service is niet moeilijk, je moet (via CMD) éérst de helper installeren, daarna de echte service pas!

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:19
Ik heb ook de dit meesterlijk programma geïnstalleerd, maar dan wel de 0.6 beta 2
Mij is alleen nog niet helemaal duidelijk dat dit pakket automatisch repareert, uitpakt en opruimt. (dat deed de vorige versie wel) Enig idee waar ik dat moet aangeven?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:00:
Ik heb ook de dit meesterlijk programma geïnstalleerd, maar dan wel de 0.6 beta 2
Mij is alleen nog niet helemaal duidelijk dat dit pakket automatisch repareert, uitpakt en opruimt. (dat deed de vorige versie wel) Enig idee waar ik dat moet aangeven?
ik heb ook iets soortgelijks. volgens mij heeft het iets te maken met de default categorie die je vanaf deze versie kunt aanmaken.
als je de defaultcategorie (dus alle downloads vallen onder deze categorie tenzij anders aangegeven) de processing niet aanpast, dan krijgen bestaande categorieën dezelfde processing als de defaultcategorie.
i.i.g. dat is waar het op lijkt volgens mij ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben een "hoofdcomputer" in huis met 4 gebruikersaccounts onder Windowss 7 Home Premium 64-bit. Ik maak gebruik van SABnzbd+, CouchPotato en SickBeard. Deze heb ik in de volgende map geplaatst:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik heb dat gedaan zodat deze programma's automatisch meestarten met het systeem. De programma's gaan echter vreemd doen als ik meer dan 2 accounts tegelijk aanmeld. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

EDIT: Ik heb CouchPotato en SABnzbd nu werkend d.m.v. een opstartservice, echter SickBeard wil niet meewerken. Ik heb hiervoor op dezelfde manier een service aangemaakt al bij CP en SAB maar er gebeurt het volgende: er wordt een bestand gemaakt dat SickBeard.exe heet en waarin het volgende staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "SickBeard.py", line 241, in <module>
  File "SickBeard.py", line 165, in main
  File "sickbeard\__init__.pyo", line 552, in initialize
  File "sickbeard\logger.pyo", line 55, in initLogging
  File "logging\handlers.pyo", line 107, in __init__
  File "logging\handlers.pyo", line 59, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 819, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 838, in _open
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Windows\\system32\\Logs\\sickbeard.log'

EDIT: SABnzbd en CP werken af en toe ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat ik samen met het SAB team ga werken aan een complete overhaul van de interface van SABnzbd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Niet om vervelend te doen hoor, maar wat is er mis met de interface nu? :P
Ik vind Plush een hele leuke functionele interface :)

[edit]
Verder toppie hoor! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:22:

[edit]
Ongeveer alles :D

niet qua functies maar qua design en UX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat is UX? Het hoeft allemaal niet te glimmen maar vooral lightweight blijven. Ga je aan de main skin werken of maak je een optionele erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
ux - user experience.

ik ga aan een nieuwe skin werken en die skin wordt de main in 0.7. Hoogstwaarschijnlijk verdwijnen alle andere skins dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de laatste SABnzbd geïnstalleerd als een service op Win7. Nu kan ik deze alleen nog maar bereiken via localhost en niet meer via ipnummer (192.x), dus niet extern te bereiken. Iemand enig idee hoe dit komt?
Heb de setting host al leeg gelatet en op 0.0.0.0 ingevoerd, maar het helpt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
poort niet vergeten? dus 192.168.1.10:8080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Fire69 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:22:

[edit]
Plush ziet er wel mooi uit, maar wat ik irritant vind is dat als je het verversingstempo op 2 seconden o.i.d. zet en als je dan een download in een andere map (categorie) wilt hebben, dat je dat lijstje dan ook maar 2 seconden ziet, waardoor het soms moeilijk wordt om een categorie aan te kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Twylight schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:04:
poort niet vergeten? dus 192.168.1.10:8080?
Nee, gaat standaard over https over poort 9090.
Op dezelfde machine werkt het ook niet met ipadres, ook geen 127.0.0.1, maar wel als ik de hostname gebruik.

/edit
Zelfde geldt voor poort 8080 (http)

[ Voor 6% gewijzigd door Eriksk op 01-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Strak! *alpha/betatester meldt*

Hoop dat het meekleurt met os, vies blauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
R15 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Plush ziet er wel mooi uit, maar wat ik irritant vind is dat als je het verversingstempo op 2 seconden o.i.d. zet en als je dan een download in een andere map (categorie) wilt hebben, dat je dat lijstje dan ook maar 2 seconden ziet, waardoor het soms moeilijk wordt om een categorie aan te kunnen klikken.
Dat vond ik vroeger ook GIGANTISCH vervelend, maar het viel me deze week toevallig op dat dat nu niet meer gebeurd? :?
Vroeger refreshte de ganse pagina, maar nu verspringt het refresh-balkje gewoon.
Net getest, en alle drop-down menus blijven gewoon open staan als de refresh gebeurt...
Mar2zz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:55:
[...]

Strak! *alpha/betatester meldt*

Hoop dat het meekleurt met os, vies blauw :p
Met ^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hij stopt gewoon met refreshen als je met je muis over een queue item hovert hoor. Al sinds 0.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

3e beta tester :P

[ Voor 51% gewijzigd door wontcachme op 02-03-2011 21:27 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Dat ziet er wel errrugg nice uit! Hoop dat het echt tot stand komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Dat ziet er alvast super uit! Ik hoop nu al dat hij bij de volgende versie standaard wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

Twylight schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:26:
Hij stopt gewoon met refreshen als je met je muis over een queue item hovert hoor. Al sinds 0.5...
Dat klopt, maar als je met de muisaanwijzer naar beneden gaat in je categorie-lijstje, dan springt dat lijstje wel weg na bijv. 2 seconden, wat irritant is (compatibiliteitsmodus werkt ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
R15 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:14:
[...]

Dat klopt, maar als je met de muisaanwijzer naar beneden gaat in je categorie-lijstje, dan springt dat lijstje wel weg na bijv. 2 seconden, wat irritant is (compatibiliteitsmodus werkt ook niet).
Hmm ok.. hier doet die dat niet, IE zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

@Twylight

Ik gebruik Internet Explorer 9. In Google Chrome heb ik er geen last van, dat werkt beter. Maar het zou mooi zijn als het in Internet Explorer ook werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Uiteraard. Maar Internet Explorer 9 is nog in bèta, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

De layout van SAB werkt niet helemaal lekker. Het is in Chrome onmogelijk om de snelheid aan te passen want het menu verdwijnt zodra je met je muis over het invoerveld zweeft. In Firefox werkt het moeilijk maar daar is het wel te behapstukken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
The_Worst schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:07:
De layout van SAB werkt niet helemaal lekker. Het is in Chrome onmogelijk om de snelheid aan te passen want het menu verdwijnt zodra je met je muis over het invoerveld zweeft. In Firefox werkt het moeilijk maar daar is het wel te behapstukken.
Je moet met je muis gewoon op het pijltje blijven staan en dan beginnen met typen. Hij is al gefocust op de textbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

Twylight schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:35:
Uiteraard. Maar Internet Explorer 9 is nog in bèta, niet?
Inderdaad, maar ik had dit probleem ook al in Internet Explorer 8.
Ook nog een nadeeltje van Plush: je kunt volgensmij taken niet apart pauzeren (wel bij smpl). Ik zie alleen maar 1 pauze-knop, die gelijk alle taken pauzeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Toffe teaser. Ik heb altijd aan smpl vastgehouden, het nieuws dat Plush de hoofdskin wordt in 0.6 vond ik dan ook minder. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
R15 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:31:
[...]

Ook nog een nadeeltje van Plush: je kunt volgensmij taken niet apart pauzeren (wel bij smpl). Ik zie alleen maar 1 pauze-knop, die gelijk alle taken pauzeert.
Klik op het icoon links naast het queue item. Ziet er zo uit: | >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Hoe moet ik de mappen op Mac OS X instellen. Als ik voor TV bv dit doe:
/Gebruikers/username/Films/series/%sn/Season %s/%sn - S%0sE%0e - %en.%ext

dan maakt hij die mappen structuur nieuw aan ipv dat hij het in de bestaande map zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Waarom gebruik je geen http://sickbeard.com/? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
R15 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:31:
[...]

[...]
Vreemd, hier in IE8 (Vista) doet hij het wel goed. Hoewel dit dus vroeger niet zo was.
Geen idee wat er ondertussen veranderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Het is sowieso veranderd in 0.6. Het snelheidslimiet menu zit nu naast snelheidindicator en er zit ook een delay in. Als je er op klikt in plaatst van hovert blijft deze staan tot je hem weer weg klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
Twylight schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:27:
ux - user experience.

ik ga aan een nieuwe skin werken en die skin wordt de main in 0.7. Hoogstwaarschijnlijk verdwijnen alle andere skins dan ook.
Nee toch, vindt de classic skin juist zo makkelijk werken in vergelijking met de andere.
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben een "hoofdcomputer" in huis met 4 gebruikersaccounts onder Windowss 7 Home Premium 64-bit. Ik maak gebruik van SABnzbd+, CouchPotato en SickBeard. Deze heb ik in de volgende map geplaatst:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik heb dat gedaan zodat deze programma's automatisch meestarten met het systeem. De programma's gaan echter vreemd doen als ik meer dan 2 accounts tegelijk aanmeld. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

EDIT: Ik heb CouchPotato en SABnzbd nu werkend d.m.v. een opstartservice, echter SickBeard wil niet meewerken. Ik heb hiervoor op dezelfde manier een service aangemaakt al bij CP en SAB maar er gebeurt het volgende: er wordt een bestand gemaakt dat SickBeard.exe heet en waarin het volgende staat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Traceback (most recent call last):
  File "SickBeard.py", line 241, in <module>
  File "SickBeard.py", line 165, in main
  File "sickbeard\__init__.pyo", line 552, in initialize
  File "sickbeard\logger.pyo", line 55, in initLogging
  File "logging\handlers.pyo", line 107, in __init__
  File "logging\handlers.pyo", line 59, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 819, in __init__
  File "logging\__init__.pyo", line 838, in _open
IOError: [Errno 2] No such file or directory: 'C:\\Windows\\system32\\Logs\\sickbeard.log'

EDIT: SABnzbd en CP werken af en toe ook niet.
Niemand?

[ Voor 67% gewijzigd door ikke26 op 06-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15

R15

Fire69 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:53:
[...]

Vreemd, hier in IE8 (Vista) doet hij het wel goed. Hoewel dit dus vroeger niet zo was.
Geen idee wat er ondertussen veranderd is :)
Ik heb nu SABnzbd 0.6.0, beta 3. Hiermee is mijn probleem opgelost. Ook zitten er een aantal nieuwe, handige dingetjes in. Zo kun je nu ook gelijk met de geschiedenislijst de bestanden die op je schijf staan verwijderen (niet alleen het "regeltje" in SABnzbd, maar ook gelijk de bestanden op je schijf dus). Dit wou ik een tijd geleden ook al graag, dat is nu dus ook toegevoegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje gek van sabnzbd:

Ik gebruik nu Sick Beard i.s.m. sabnzbd. Sickbears stuurt de NZB's naar sabnzbd, maar sabnzbd geeft de volgende error:

"» URL Fetching failed; (Problem accessing nzbmatrix server (error:invalid_login))"
en bij config:
"Error getting url https://api.nzbmatrix.com...=832089&username=&apikey= (cause= "Problem accessing nzbmatrix server (error:invalid_login)")"

Moet ik nzbmatrix gebruiken? Want ik heb geen zin om daar voor te betalen. Overigens download sabnzbd wel gewone nzb files van me hdd. Maar dus niet die gestuurd worden via sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:46:

Ik gebruik nu Sick Beard i.s.m. sabnzbd. Sickbears stuurt de NZB's naar sabnzbd, maar sabnzbd geeft de volgende error:

"» URL Fetching failed; (Problem accessing nzbmatrix server (error:invalid_login))"
en bij config:
"Error getting url https://api.nzbmatrix.com...=832089&username=&apikey= (cause= "Problem accessing nzbmatrix server (error:invalid_login)")"

Moet ik nzbmatrix gebruiken? Want ik heb geen zin om daar voor te betalen. Overigens download sabnzbd wel gewone nzb files van me hdd. Maar dus niet die gestuurd worden via sickbeard.
Dan zul je in SickBeard in moeten stellen dat hij niet nzbmatrix gebruikt om naar nzb's te zoeken. Dit ligt dus niet aan sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:46:

en bij config:
"Error getting url https://api.nzbmatrix.com...d.php?id=832089&username=*****&apikey=**** (cause= "Problem accessing nzbmatrix server (error:invalid_login)")"

Ik hoop dat je bij de rode tekst wel je inlogcode en apikey hebt ingevuld, en deze hebt weggehaald om het hier te posten? Anders is het wel erg faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb een vraagje over post processing scripts.

Ik ben heel slecht in programmeer talen etc, maar ik wil een script maken dat tv afleveringen in de juiste mappen zet, is het mogelijk om een script te maken dat deze mapstructuur snapt?

TVseries/TV serie naam/S01/serienaam S01E01.avi

Ik kom wel scripts tegen die alles gewoon in een map kunnen knikkeren, maar dat wil ik nou juist weer niet.

Zoiets als dit doet deels wat ik wil geloof ik:
http://pastebin.com/mW1T7a5g

(deze is dan voor linux, ik draai windows)

Zelf de boel verplaatsen is ook geen ramp, maar XBMC krijgt een seintje als SABNZB klaar is, en die kan niets vinden als het nog niet in de juiste map staat.
Ik hoop dat hier iemand kan helpen, ik kom er namelijk niet uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
HKS-Skyline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:59:
Ik heb een vraagje over post processing scripts.

Ik ben heel slecht in programmeer talen etc, maar ik wil een script maken dat tv afleveringen in de juiste mappen zet, is het mogelijk om een script te maken dat deze mapstructuur snapt?

TVseries/TV serie naam/S01/serienaam S01E01.avi

Ik kom wel scripts tegen die alles gewoon in een map kunnen knikkeren, maar dat wil ik nou juist weer niet.

Zoiets als dit doet deels wat ik wil geloof ik:
http://pastebin.com/mW1T7a5g

(deze is dan voor linux, ik draai windows)

Zelf de boel verplaatsen is ook geen ramp, maar XBMC krijgt een seintje als SABNZB klaar is, en die kan niets vinden als het nog niet in de juiste map staat.
Ik hoop dat hier iemand kan helpen, ik kom er namelijk niet uit :F
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn Synology DS210j SABnzbd bijgewerkt van 0.5.4 naar 0.5.6. Na een restart van de NAS heb ik een probleem met het unrarren. Bovenin beeld verschijnt een melding 'Your UNRAR version is not recommended, get it from http://www.rarlab.com/rar_add.htm'. Alle downloads lopen nu vast met een melding 'Unpacking failed, 'module' object has no attribute 'Popen''.

Op de link van die site zie ik allemaal unrar-versies die ik zou kunnen downloaden, maar welke moet ik hebben, en hoe installeer ik deze?

Ik heb 'ipkg install unrar' al geprobeerd, maar dat heeft geen effect op de foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

dat is een mooie suggestie :p en ik gebruik ook sickbeard, maar daar kan je kiezen tussen post processing scripts van sickbeard of sabnzbd+, en zover ik kan zien is sabnzbd+ uitgebreider qua post processing scripts dann sickbeard, ik kan mij vergissen, maar er zijn meer sabnzb+ gebruikers dan sickbeard gebruikers, en dus waarschijnlijk meer scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:06:
[...]

dat is een mooie suggestie :p en ik gebruik ook sickbeard, maar daar kan je kiezen tussen post processing scripts van sickbeard of sabnzbd+, en zover ik kan zien is sabnzbd+ uitgebreider qua post processing scripts dann sickbeard, ik kan mij vergissen, maar er zijn meer sabnzb+ gebruikers dan sickbeard gebruikers, en dus waarschijnlijk meer scripts.
:D :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

HKS-Skyline schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:06:
[...]

Je kunt toch standaard in sabnzb de boel in de juiste mappen laten zetten, zonder script dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wat Jammer is aan SABnzbd is dat hij geen episode names kan opzoeken, als je dus een release hebt als:

"Show.Name.S01E01.720p.x264.WEB-DL.5.1-SCENE" dan kan hij die niet hernoemen naar "S01E01 - Aflevering naam"

Sickbeard kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, sab is ook gewoon een usnet-client, die is helemaal niet gemaakt om dingen te gaan opzoeken en renamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Inderdaad, daar moet je hem dan ook niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 17:09
Ik heb net versie 6 bèta 3 even geïnstalleerd, maar ik vind de instelling rond het downloaden van sample-files niet meer terug.
Verder werkt het ideaal samen met Sickbeard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Bluefall schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:15:
Ik heb net versie 6 bèta 3 even geïnstalleerd, maar ik vind de instelling rond het downloaden van sample-files niet meer terug.
Verder werkt het ideaal samen met Sickbeard _/-\o_
Dat doet het al sinds sickbeard 0.0.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ongetwijfeld!
Maar ik ben nu pas SB (en Sab) beginnen gebruiken, vandaar even mijn lofuitdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Nicap schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:45:
[...]

Je kunt toch standaard in sabnzb de boel in de juiste mappen laten zetten, zonder script dus.
idd daar ben ik nu achter, ik zit nu alleen nog met het euvel dat sickbeard niet automatisch de postprocessing doet met het sabtosickbeard script.

Ik kan wel de map scannen en zo laten postprocessen, ook best, maar zijn er voordelen aan het sabtosickbeard script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Je moet ook het cfg filetje van SB editten?

Veel vragen hierover iemand die zich geroepen voelt voor een SB/CP/Sab guide voor dummies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Hiermee moet het toch goed te doen zijn:
(staat trouwens ook in het SB&CP-topic)
http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe harde schijf waar ik wil dat de downloads automatisch op komen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de downloads op mijn externe harde schijf te krijgen. Het heeft wel gewerkt, maar vermoedelijk vul ik het pad niet goed in onder de instellingen.

Iemand suggesties hoe dit wel moet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het pad juist invullen? :P

Welke omgeving? Wat is het pad naar je HD? etc. etc.
Beetje meer info dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:07:
Ik heb een externe harde schijf waar ik wil dat de downloads automatisch op komen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de downloads op mijn externe harde schijf te krijgen. Het heeft wel gewerkt, maar vermoedelijk vul ik het pad niet goed in onder de instellingen.

Je moet het absolute pad invullen. in Windows dus [b]H:\Downloads[/b] ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:07:

Welk OS? Onder Linux moet je namelijk automatisch laten mounten na het booten, anders "ziet" je OS ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:14:
[...]

Welk OS? Onder Linux moet je namelijk automatisch laten mounten na het booten, anders "ziet" je OS ze niet.
Automatisch is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik ben ook hard aan het spelen met spotweb en sabnzbd(versie 0.6.0Beta3)
als ik een nsb toevoeg via spotweb puch) of nzbsearcher enz dan voeg hij hem dubbel toe!
hij begint te downloaden en als hij klaar lijkt te zijn is hij failed.

in mijn logs vind ik vele malen de volgende regel:
2011-03-16 20:44:50,464::ERROR::[nzbstuff:985] Fout bij importeren van <NzbFile: filename=None, type=None>

dacht eerst dat het aan de methode lag. maar hoe ik een nzb ook toevoeg en welke nzb dit ook is ik blijf dezelfde resultaten krijgen. Iemand een idee??

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

remcoXP schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:01:
als ik een nsb toevoeg via spotweb puch) of nzbsearcher enz dan voeg hij hem dubbel toe!
Altijd vervelend die NSBers :+

Heb je meest recente versie van spotweb? Meen dat er iets over nzb bestanden vandaag in een commit stond

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18
ik heb de nzb watchmap uitgezet dus dubbele downloads heb ik niet meer. het andee probleem blijft. tenzij ik kleinere downloads doe als: mp3 albums bijvoorbeeld

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:31:
[...]

Automatisch is niet verplicht.
Klopt inderdaad. Wat ik bedoelde is dat ze wel gemount moeten zijn voor Sabnzbd er bestanden op kan zetten. Het automatisch doen is hiervoor de makkelijkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik krijg die service maar niet geinstalleerd. Ik volg deze guide.
De helper service installeerde prima, maar wanneer ik hetzelfde bij de service zelf probeer:
C:\Users\Administrator>cd C:\Program Files (x86)\SABnzbd
C:\Program Files (x86)\SABnzbd>sabnzbd-service.exe -f C:\Program Files (x86)\SAB
nzbd install
C:\Program Files (x86)\SABnzbd>

Hierna staat er geen service bij in mijn Services schermpie. Ook zonder die extra path (dus gewoon sabnzbd-service.exe -f install) werkt hij niet.....

EDIT: Opgelost, het blijkt dus dat <path> moet verwijzen naar de locatie van je sabnzbd.ini. Lekker duidelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Zinu op 19-03-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zinu schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:03:
Ik krijg die service maar niet geinstalleerd. Ik volg deze guide.
De helper service installeerde prima, maar wanneer ik hetzelfde bij de service zelf probeer:
C:\Users\Administrator>cd C:\Program Files (x86)\SABnzbd
C:\Program Files (x86)\SABnzbd>sabnzbd-service.exe -f C:\Program Files (x86)\SAB
nzbd install
C:\Program Files (x86)\SABnzbd>

Hierna staat er geen service bij in mijn Services schermpie. Ook zonder die extra path (dus gewoon sabnzbd-service.exe -f install) werkt hij niet.....

EDIT: Opgelost, het blijkt dus dat <path> moet verwijzen naar de locatie van je sabnzbd.ini. Lekker duidelijk...
Ik heb ook regelmatig het probleem dat ik bij uitleg over sabnzbd de belangrijke details mis.
Ik wil hem graag op WHS 2011 RC als service installeren, maar nergens staat wat je als <path> in moet vullen. Dat is nogal kritieke info die er niet bij vermeld wordt.
Ook het stukje over de helper service snap ik niet helemaal. Het staat als laatste genoemd in de wiki, maar moet ik dit dan wel als eerste instellen omdat het nodig is voor de sabnzbd-service?

Is hier een scriptje of installatie programma'tje met GUI voor oid? Dat zou het wel veel makkelijker maken.

Ook zoiets bij de instellingen, pagina "Algemeen" - kopje "Afstelling" - "Artikel Buffer Beperking". Je moet daar een waarde invullen, ik wil graag 1GB geheugen reserveren. Er staat echter niet welke eenheid aangehouden wordt en of je zelf iets toe moet voegen. Moet ik dan 1024, 1024MB, 1048576 (kilobytes) of 1073741824 (bytes) invullen?

PS, waar staat de sabnzbd.ini? Ik zie hem niet in de map C:\Program Files (x86)\SABnzbd ?

[ Voor 2% gewijzigd door BounceMeister op 23-03-2011 12:25 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:20:
[...]
Ook zoiets bij de instellingen, pagina "Algemeen" - kopje "Afstelling" - "Artikel Buffer Beperking". Je moet daar een waarde invullen, ik wil graag 1GB geheugen reserveren. Er staat echter niet welke eenheid aangehouden wordt en of je zelf iets toe moet voegen. Moet ik dan 1024, 1024MB, 1048576 (kilobytes) of 1073741824 (bytes) invullen?

PS, waar staat de sabnzbd.ini? Ik zie hem niet in de map C:\Program Files (x86)\SABnzbd ?
Quote vanaf mijn sab installatie
Article Cache Limit - Cache articles in memory to reduce disk access. In bytes, optionally follow with K,M,G. For example: "64M" or "128M"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:20:
[...]
Als ik het me goed herinner in C:\Users\Administrator\AppData, anders moet je even kijken bij C:\ProgramData. Een van die twee in ieder geval.

Kwestie van eerst de helper service installeren (dat is volgens mij een kwestie van aanklikken), daarna de SABnzbd service nav de instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:27:
[...]

Quote vanaf mijn sab installatie

[...]
Bedankt, bij mij staat er alleen "Bewaar de artikelen in het werkgeheugen (verminderd schijf gebruik). .". Ik heb 0.6.0 Beta 3 erop staan nu. Ik had 1024MB ingevuld, daar maak ik even 1024M van.
Zinu schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:47:
[...]

Als ik het me goed herinner in C:\Users\Administrator\AppData, anders moet je even kijken bij C:\ProgramData. Een van die twee in ieder geval.

Kwestie van eerst de helper service installeren (dat is volgens mij een kwestie van aanklikken), daarna de SABnzbd service nav de instructies.
Volgens mij heb ik hem gevonden in "C:\Users\Administrator\AppData\Local\sabnzbd>"
Ik ga eens een poging wagen.

Edit:
Hij heeft de commands geaccepteerd.
Heb nu net services.msc geopend. Daar staan ze allebei in. Moeten ze allebei op "Automatic (Delayed)" staan?

Edit2:
Helaas, hij start nog niet automatisch mee op. Iemand nog tips?
Edit3:
de service was weer op manual terecht gekomen. Hem ze nu allebei op automatic staan (niet delayed dus), en nu kan ik sabnzbd benaderen.

[ Voor 50% gewijzigd door BounceMeister op 23-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik ben als noob toch maar eens met sabnzbdplus op mn debian bak begonnen. Ik krijg sabnzbd wel werkend, maar tijdens de setup verlies ik verbinding..

Ik kan de debianbak wel pingen, maar dus niet de webinterface in.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan zijn dat je als je saved dat ie de config opnieuw gaat laden, en dat daarin het ip nog niet is opgeslagen.

Heb je de config in /etc/default/sabnzbdplus al aangepast? (daar kun je user en ip/poort zetten). Wel eerst sab even stoppen voor je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Mar2zz schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:58:
Kan zijn dat je als je saved dat ie de config opnieuw gaat laden, en dat daarin het ip nog niet is opgeslagen.

Heb je de config in /etc/default/sabnzbdplus al aangepast? (daar kun je user en ip/poort zetten). Wel eerst sab even stoppen voor je dat doet.
Het werkt! Dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Helaas, weer een nieuw probleem met versie 0.6.0 beta3.

Ik krijg nu de melding: "The path '/sabnzbd/apikey=<knip lang getal>' was not found."

Ik kan van buitenaf sabnzbd ook niet meer benaderen.

Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd, met opnieuw de sabnzbd-service en -helper, maar dat helpt niet.
De firewall setting van WHS 2011 RC klopt ook gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zou in ieder geval even van beta 3 naar beta 5 gaan. Bovendien is het handiger als je bug reports op het sabnzbd beta forum post in plaats van hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

f.h

Hoe zit het nu precies met versie 0.6.0 en de werking/ondersteuning van sabnzbdX?

Ik heb SABnzbd op mijn Mac Mini draaien en beheer dat nu vanaf mijn MacBook Pro met sabnzbdX? Blijft dat nog steeds werken? Heeft iemand dat misschien al hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:49:
Bedankt, bij mij staat er alleen "Bewaar de artikelen in het werkgeheugen (verminderd schijf gebruik). .". Ik heb 0.6.0 Beta 3 erop staan nu. Ik had 1024MB ingevuld, daar maak ik even 1024M van.
Als je dat op -1 zet zal hij de artikelen in het geheugen laden, ongeacht de grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
f.h schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:18:
Hoe zit het nu precies met versie 0.6.0 en de werking/ondersteuning van sabnzbdX?

Ik heb SABnzbd op mijn Mac Mini draaien en beheer dat nu vanaf mijn MacBook Pro met sabnzbdX? Blijft dat nog steeds werken? Heeft iemand dat misschien al hier?
Er wordt een API gebruikt neem ik aan in sabnzbdX? Dan werkt alles nog, de api's zijn het zelfde gebleven, alleen zijn er wat dingen toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

f.h

Xaero schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:22:
[...]

Er wordt een API gebruikt neem ik aan in sabnzbdX? Dan werkt alles nog, de api's zijn het zelfde gebleven, alleen zijn er wat dingen toegevoegd.
Ik moet inderdaad die API key toevoegen aan sabnzbdX. Dan gaan we dat maar eens testen vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik zou ook graag gebruik beginnen maken van SABnzbd, en dan usenet in het algemeen. Weet er soms iemand (een landgenoot in dit geval) of het überhaupt wel mogelijk is om van usenet gebruik te maken als mijn ISP Belgacom is?

Enkele jaren geleden sprak het mij al aan maar toen waren de binaries blijkbaar geblokkeerd ofzo. Ik vraag me af wat de stand van zaken nu is.

[ Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 04-04-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
je bent niet verplicht om de usenetservice van je provider te gebruiken. Ik zou in belgie alleen wel opletten op je datalimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Datalimiet bedraagt hier momenteel 100 GB. Daar heb ik momenteel geen problemen mee.

Deze externe usenet services zullen waarschijnlijk wel met een prijskaartje komen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Als je gebruik wil gaan maken van de nieuwsgroepen zal je toch eens moeten kijken naar een usenetprovider.
Eweka is een interessante (laat toe dat je een account shared met meerdere mensen)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.