Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@SanderH_: Voor informatie en vergelijkingen van de usenetproviders kan ik je dit topic aanraden: Newsservers met binaries [Deel 11] ;). Geld gaat het je sowieso kosten bij een andere usenetprovider dan je ISP zelf, maar veel is het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Zinu op 04-04-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01
Na de install van sabnzb rc krijg ik de volgende foutmelding als ik een nzb bestand importeer:

2011-04-04 16:35:34,618 FOUT: Fout bij importeren van <NzbFile: filename=None, type=None>

Herkenbaar? Oplossing?

Herinstall wil niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Bij 1 enkele nzb? Of bij verschillende? Waar komen je nzb's vandaan? Open eens een nzb in kladblok, staat er iets vaags tussen? Een PHP error ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01
Probleem opgelost.
Grondig wissen en opnieuw installeren/ configuren was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb al tijden het probleem met Plush dat de verversingstijd gereset wordt na een reboot. Hij staat standaard op 30 seconde, maar ik zet hem altijd op 1 seconde. Ik zie op het forum van sabnzbd+ nergens een bugreport hierover, en in RC1 is het probleem nog steeds aanwezig. Hebben meerdere mensen hier last van, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
never mind :+

[ Voor 84% gewijzigd door jmxd op 04-04-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Kan het kloppen dat onder Ubuntu 10.10 het automatisch uitschakelen van de PC nadat de laatste bestanden zijn gedownload en verwerkt, niet out-of-the-box werkt?

Ik draai de 0.6RC1 en kwam in het forum van sabnzbd een gebruiker tegen die er een post-processing script voor heeft geschreven, maar voordat ik dat doorvoer, vroeg ik mij af of dat idd niet out-of-the-box werkt.

Iemand daar een antwoord op?

Wat wel gebeurd is dat Sabnznd zelf ophoudt met werken na het kiezen van die optie, dus sabnzbd wordt wel gekilled, maar de pc zelf krijgt niet een shutdown -h now door.

[ Voor 17% gewijzigd door DeTjuk op 05-04-2011 20:03 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Is hier ook een pythontijger die toevallig conky gebruikt? ik wil graag de gegevens van sabnzbd weergeven via conky. Nu heb ik deze dingen gevonden, en sabconky in gebruik genomen, aangepast met mijn sabgegevens, maar ik krijg het niet aan het werk.

(in mijn conkyconfig heb ik het volgende gezet)
${GOTO 36}${font Ubuntu:bold:size=12}${color0}Sabnzbd${font}${color}
${GOTO 36}${execi 10000 ~/.ConkyWizardTheme/scripts/sabnzbd.py}

Het script geeft fouten als ik het handmatig run met python sabnzbd.py:
[cmd]
Traceback (most recent call last):
File "sabnzbd.py", line 175, in <module>
data = sabnzbd.get_data()
File "sabnzbd.py", line 142, in get_data
self.data = self.parse_elm(queue)
File "sabnzbd.py", line 131, in parse_elm
data['eta'] = self.get_eta(data['mbleft'])
KeyError: 'mbleft'
[/cmd]
Dat gaat dan over de regels uit dit pythonscript.

Laat maar, opgelost met bash en de api.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LHTeXCOQKqCjInG95EIo0PJq/thumb.png

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 08-04-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Sinds kort heb ik een probleem met Sabnzbd. Ik draai 0.5.6 op Windows 7.
Wanneer ik Sabnzbd opstart, of een wijziging doorvoer gaat hij kort normaal downloaden. Binnen tien seconden zakt de download snelheid echter tot 0kb/s.
Het ligt niet aan mijn usenet server, aangezien op mijn laptop alles nog goed werkt.

Zou het een firewall instelling kunnen zijn? Ik heb de Windows firewall al uitgezet, verder heb ik geen andere firewall. Ik heb even in mijn router gekeken (Davolink 2020 / Tele2), maar daar kom ik niet echt relevant opties tegen. *edit*. Poort 8080 staat open in mijn router.

Sabnzbd heb ik ook al opnieuw geinstalleerd

Opgelost met de installatie van 0.6 beta..

[ Voor 6% gewijzigd door Joostp1 op 10-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Laatst online: 10-09 15:13
Ik zit met een raadsel,

Ik heb recentelijk een Asrock ION 3D aangeschaft en hierop draait XBMC en sabnzbd

nu heb ik in sabnzbd een maximale snelheid van ongeveer 5 mb/s, dit terwijl mijn verbinding (en mijn andere pc dus) met gemak de 14 mb/s haalt.

ik gebruik de payserver astraweb
het processorverbruik van de asrock zit rond de 60%
RAM verbruik is zo'n 75%

ik heb al geprobeerd om artikelen te laten cachen in het geheugen = geen effect
ik heb geprobeerd met andere servers = geen effect
ik heb geprobeerd minder/meer connections aan te zetten = geen effect

heeft iemand misschien een suggestie hoe ik de snelheid toch omhoog kan krijgen op de asrock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Haal je met andere downloads op de asrock wél je gewenste snelheid? Dus speedtest, 100mb.bin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
Eddos schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:09:
Haal je met andere downloads op de asrock wél je gewenste snelheid? Dus speedtest, 100mb.bin etc.
in firefox haal ik gewoon snelheden van 13 a 14 mb/s met een 1000mb bin

[ Voor 3% gewijzigd door timminater op 28-04-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik weet even niet hoe ik het volgende probleem moet zoeken, dus post ik het maar.
Met Sickbeard zoek ik bepaalde series en laat die dan door SabNZBD binnen halen. Dit gaat over het algemeen wel goed,

Echter heb ik soms het volgende probleem. Omdat ik een probleem met een schijf heb gehad heb ik sommige series niet compleet (genoeg). Ik selecteer dan de afleveringen die ik nog nodig heb en zet ze weer op wanted. Sickbeard zoekt ze dan op en geeft ze door aan Sabnzbd. Je krijgt dan het standaard regeltje te zien dat de NZB info gedownload wordt, echter bij sommige series krijg ik het volgende te zien:
050032b64919996122277f04d57afbff.nzb&i=8061&r=437d1ad0416a22121ba9d4c23a8e237c
Het gedeelte voor de .nzb is elke keer anders, de rest is het zelfde. Echter gebeurd er dan niets, hij vindt geen size, maar andere (wel goede) nzb's begint hij dan ook niet aan.

Mijn 2 vragen:
- Wat gebeurt hier?
- Hoe valt dit op te lossen/ te voorkomen?

Ik draai het geheel op Windows 2008 R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
ge-flopt schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:27:
Ik weet even niet hoe ik het volgende probleem moet zoeken, dus post ik het maar.
Met Sickbeard zoek ik bepaalde series en laat die dan door SabNZBD binnen halen. Dit gaat over het algemeen wel goed,

Echter heb ik soms het volgende probleem. Omdat ik een probleem met een schijf heb gehad heb ik sommige series niet compleet (genoeg). Ik selecteer dan de afleveringen die ik nog nodig heb en zet ze weer op wanted. Sickbeard zoekt ze dan op en geeft ze door aan Sabnzbd. Je krijgt dan het standaard regeltje te zien dat de NZB info gedownload wordt, echter bij sommige series krijg ik het volgende te zien:

[...]

Het gedeelte voor de .nzb is elke keer anders, de rest is het zelfde. Echter gebeurd er dan niets, hij vindt geen size, maar andere (wel goede) nzb's begint hij dan ook niet aan.

Mijn 2 vragen:
- Wat gebeurt hier?
- Hoe valt dit op te lossen/ te voorkomen?

Ik draai het geheel op Windows 2008 R2.
Volgens mij gebeurt dit als er teveel nzb verzoeken gedaan worden. ik weet niet welke nzb indexer je gebruikt maar waarschijnlijk heeft deze een limiet van maxmaal x nzb's per uur. en bij veel afleveringen zal dat dus overschreden worden.

pin me er niet 100% op vast maar ik dacht dat dit het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:51
Zoals in de waarschuwing staat: Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.

[ Voor 74% gewijzigd door Rupie op 03-05-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:49
Vraagje omtrent Sabnzbd+ :

Ik woon in Belgie en ben klant bij Telenet, met dus bijhorende datalimieten...

Ik heb op dit moment Sab al zo geconfigged dat hij uitsluitend download tijdens happy hours (verbruik telt maar voor helft). Nu had ik graag dat op de laatste dag van de maand (en dus de laatste dag van de limiet voor die maand) alle downloads handmatig start of desnoods zelfs op forced zet...). Ik bouw namelijk een lijstje van films op in Sab die ik met mondjesmaat laat binnenkomen om zo geen problemen op het einde van de maand te krijgen... Maar van 22h00 tot 24h00 op de 14de is het surfverkeer toch heel beperkt en de impact van op smallband gezet te worden is dan ook heel klein...

Ik ben iets in de richting van een cronjob en de API-key aan het denken die dan een soort van HTTP request ofzo via een commando doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waar staan de dingen die je kan doen met de api-key? individuele dingen unpausen?. Als je het commando kent dan is een bashscript voor je cron zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
HyperBart schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:36:
Vraagje omtrent Sabnzbd+ :

Ik woon in Belgie en ben klant bij Telenet, met dus bijhorende datalimieten...

Ik heb op dit moment Sab al zo geconfigged dat hij uitsluitend download tijdens happy hours (verbruik telt maar voor helft). Nu had ik graag dat op de laatste dag van de maand (en dus de laatste dag van de limiet voor die maand) alle downloads handmatig start of desnoods zelfs op forced zet...). Ik bouw namelijk een lijstje van films op in Sab die ik met mondjesmaat laat binnenkomen om zo geen problemen op het einde van de maand te krijgen... Maar van 22h00 tot 24h00 op de 14de is het surfverkeer toch heel beperkt en de impact van op smallband gezet te worden is dan ook heel klein...

Ik ben iets in de richting van een cronjob en de API-key aan het denken die dan een soort van HTTP request ofzo via een commando doet?
Ik zou gewoon een lynx request doen naar je sabnzbd ofzo. En dan gebruikmakend van deze info moet je aardig ver komen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Heeeeeeeeeeuuuui, al gevonden:

code:
1
http://IPADRESVANSAB:8080/sabnzbd/api?mode=resume&apikey=JOUWAPIKEY

Heb ik daar nu echt iets Lynx achtig voor nodig? Want zover ik zie is dat een textbased browser... Ik wil natuurlijk dat het proces niet blijft draaien op mijn bakje...

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 03-05-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

HyperBart schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:14:
Heeeeeeeeeeuuuui, al gevonden:

code:
1
http://IPADRESVANSAB:8080/sabnzbd/api?mode=resume&apikey=JOUWAPIKEY

Heb ik daar nu echt iets Lynx achtig voor nodig? Want zover ik zie is dat een textbased browser... Ik wil natuurlijk dat het proces niet blijft draaien op mijn bakje...
misschien dat een simpele wget op die url werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zou eerder curl doen, wget download dan gelijk die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Met Curl dan maar, en het werkt:

code:
1
curl -d "mode=resume&apikey=12345678901234567890123456789012" "http://192.168.X.Y:8080/sabnzbd/api"

In een crontabje gegooid:

30 22 14 * * curl -d "mode=resume&apikey=12345678901234567890123456789012" "http://192.168.X.Y:8080/sabnzbd/api"

Mijn maand begint iedere 15de, dus ik resume mijn downloads vanaf 22h30 op de laatste dag van de maand, de 14de...

[ Voor 48% gewijzigd door HyperBart op 03-05-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wget -q --delete-after "http://IPADRESVANSAB:8080/sabnzbd/api?mode=resume&apikey=JOUWAPIKEY"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Mar2zz schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:55:
Zou eerder curl doen, wget download dan gelijk die link.
wget <blaat> -O /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
timminater schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:38:
[...]

Volgens mij gebeurt dit als er teveel nzb verzoeken gedaan worden. ik weet niet welke nzb indexer je gebruikt maar waarschijnlijk heeft deze een limiet van maxmaal x nzb's per uur. en bij veel afleveringen zal dat dus overschreden worden.

pin me er niet 100% op vast maar ik dacht dat dit het probleem was
Het lijkt er inderdaad op dat dit het probleem is. Geen probleem dan doen we vanavond weer een paar afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Hallo,

Een vraag m.b.t. de downloads die SABNZB verwerkt. Vaak komt het bij mij voor dat Sabnzb niet genoeg Par files heeft om een film te repareren. Dit resulteerd uiteraard dat er niks gebeurd. Als ik dezelfde bestanden naar mijn PC kopier en Quickpar erop los laat, gaat het wel allemaal prima?

Hoe kan dit?

is het ook mogelijk om extra PAR files toe te laten voegen zodat Sabnzb weer opnieuw gaat proberen te reparen zonder alles weer opnieuw te downloaden?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken of het met de 0.6 RC2 beter gaat. Die heeft in elk geval uitgebreidere mogelijkheden om een gefailde unpack opnieuw te proberen of er een extra NZB aan te hangen waar hij pars uit kan trekken.

Heb zelf eigenlijk nooit problemen met het unpacken dus je zou misschien beter naar de oorzaak kunnen zoeken? (Brakke newsprovider, oude versie van sabnzbd+, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm dan inderdaad maar eens de RC versie pakken.

Zelf heb ik XSNews wat imo de betere is. Ik denk ook niet dat het aan de provider ligt, anders had ik hem niet op mijn eigen pc kunnen repareren/uitpakken met de desbetreffende PAR files.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je daar dezelfde provider gebruikt kun je dat inderdaad uitsluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecniv010
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 14:02
Ik snap die services niet helemaal ik ik vul alles goed in in cmd maar krig als antwoord "toegang geweigerd"
ondanks dat ik cmd in admin modus start..

iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
timminater schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:53:
Ik zit met een raadsel,

Ik heb recentelijk een Asrock ION 3D aangeschaft en hierop draait XBMC en sabnzbd

nu heb ik in sabnzbd een maximale snelheid van ongeveer 5 mb/s, dit terwijl mijn verbinding (en mijn andere pc dus) met gemak de 14 mb/s haalt.

ik gebruik de payserver astraweb
het processorverbruik van de asrock zit rond de 60%
RAM verbruik is zo'n 75%

ik heb al geprobeerd om artikelen te laten cachen in het geheugen = geen effect
ik heb geprobeerd met andere servers = geen effect
ik heb geprobeerd minder/meer connections aan te zetten = geen effect

heeft iemand misschien een suggestie hoe ik de snelheid toch omhoog kan krijgen op de asrock ?
nog iemand een suggestie hoe ik iets aan mijn snelheid kan doen ?
Ben nog steeds aan het testen en doen, maar kan er geen wijs uit worden, en downloaden met 5 mb/s is een beetje jammer als je verbinding de 14 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe is de ION op je netwerk aangesloten? 100-mbit, gigabit, draadloos, wat zijn je duplexinstellingen (full/half)?

edit:
En hebben we het nu over megabits of megabytes?

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 05-05-2011 08:29 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik begrijp iets niet van de post processing tussen SB en SAB. Ik draai ze alletwee op een DS211j. Ik heb geinstalleerd met de pakketen van Superzebulon. Dat ding van Merty heb ik nooit aan de praat gekregen. Dat was veel te veel geknutsel met het installeren van hulp programma's en meerdere reboots enz. Ik heb op een gegeven moment zelfs mijn schijven maar opnieuw geformatteerd en alles naar de basis instelling terug gezet om weer een 'schoon' systeem te krijgen.

http://synoblog.superzebulon.org/category/sabnzbd/

Dat gaat moeiteloos, pakket downloaden, de bij DS behorende paket manager gebruiken om het aan te klikken en het werkt. SB kan keurig de nodige info doorgeven aan SAB en die gaat dan netjes downloaden

Op zich draaien ze prima, maar je verdwaalt al heel snel in de linux spaghetti als je de postprocessing op wil zetten. Na een paar uur zoeken met putty op de cli heb ik de cfg file gevonden en het Python script. Netjes aangepast en in een script directory gezet. Vervolgens in SAB op de folder pagina verwezen naar de script directory.

Maar nu komt het probleem, volgens alle manuals moet ik nu op de pagina met Categories instellen dat de TV categorie gebruik maakt van dat script. Er is zelfs een screenshot van in de wiki

http://wiki.sabnzbd.org/configure-categories

Daar zie je een colom met: script. Maar die kolom heb ik helemaal niet. Hoe kan je het dan instellen? Na enig speurwerk op internet heb ik gevonden dat er een groep mensen is die roept: Die kolom is er wel en je moet gewoon goed kijken en een andere, veel kleinere groep die zegt, ik zie niets, waar moet dat dan staan. Blijkbaar zijn er verschillende versies van SAB in omloop

Ik heb nog de gok genomen om aan te nemen dat het dan wel 'default' zou zijn. Maar geen enkel resultaat. Post processing werkt niet bij mij. Niet dat het heel erg is, echt nuttig is het niet. SAB zet de files daar neer waar ik ze wil hebben. De enige schoonheidsfout is dat SB afleveringen eindeloos op Snatched laat staan en ze nooit op Downloaded zet.

Maar ik vind dat wat slordig en zou het toch gaag een keer helemaal in orde willen hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
@Ortep: Misschien is de script kolom niet meegenomen in de skin die je nu gebruikt. Probeer eens een paar andere skins (onder Config->General). Gebruik zelf smpl - white (SABnzbd 0.5.4 op Synology) en daar zit ie in ieder geval in.
Kan me niet voorstellen dat er een SABnzbd in omloop is waarin deze config expliciet is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Als je in Config - Folders de 'Post-Processing Scripts Folder' niet (correct) hebt ingevuld, krijg je die kolom niet.
Zeker dat je die juist hebt staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Fire69 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:04:
Als je in Config - Folders de 'Post-Processing Scripts Folder' niet (correct) hebt ingevuld, krijg je die kolom niet.
Zeker dat je die juist hebt staan? :)
Dat was hem....Ik ga normaal eerst alles na wat ik doen moet voor ik dingen ga aanpassen. En dan kan het niet want het verschijnt pas later :)

Nu kijken of alles werkt

edit:

Nee, het gaat al beter, maar het werkt niet. Ik krijg de melding

Cannot run script /volume1/Synology/downloads/scripts/autoProcessTV.py

Dan kan je op 'more' klikken, maar dat levert geen extra info op. Ik heb het script op een plaatst staan die voor iedereen toegangkelijk is, het script is uitvoerbaar en SABNZB is de eigenaar van de hele zooi.

Wat kan er NU nog mis zijn...zucht wat is linux heerlijk om mee te werken...NOT

[ Voor 34% gewijzigd door Ortep op 05-05-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
Magic schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:25:
Hoe is de ION op je netwerk aangesloten? 100-mbit, gigabit, draadloos, wat zijn je duplexinstellingen (full/half)?

edit:
En hebben we het nu over megabits of megabytes?
Hij zit gigabit aangesloten, duplexinstellingen heb ik geen verstand van (waar kan ik dit vinden?)
aparte is namelijk dat hij in firefox wel gewoon de 14 mb/s haalt met downloads, dus het moet ergens in de usenet software zitten lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ortep schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:32:
[...]
edit:

Nee, het gaat al beter, maar het werkt niet. Ik krijg de melding

Cannot run script /volume1/Synology/downloads/scripts/autoProcessTV.py

Dan kan je op 'more' klikken, maar dat levert geen extra info op. Ik heb het script op een plaatst staan die voor iedereen toegangkelijk is, het script is uitvoerbaar en SABNZB is de eigenaar van de hele zooi.

Wat kan er NU nog mis zijn...
Begrijp ik nu dat je autoProcesTV.py als script hebt ingesteld voor de category die je in SB hebt ingesteld ? Dit moet in ieder geval sabToSickBeard.py zijn. Check daarnaast of de 1e regel van sabToSickBeard.py de juiste verwijzing heeft naar jouw python installatie (bijv #!/opt/bin/python2.6 als je python hebt geinstalleerd met ipkg).
En ik neem aan dat je ook de sabToSickBeard.cfg hebt aangemaakt/ingevuld.
zucht wat is linux heerlijk om mee te werken...NOT
't is in ieder geval wat uitdagender dan het geklik in windows ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 05-05-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sverzijl schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:50:
Begrijp ik nu dat je autoProcesTV.py als script hebt ingesteld voor de category die je in SB hebt ingesteld ? Dit moet in ieder geval sabToSickBeard.py zijn. Check daarnaast of de 1e regel van sabToSickBeard.py de juiste verwijzing heeft naar jouw python installatie (bijv #!/opt/bin/python2.6 als je python hebt geinstalleerd met ipkg).
En ik neem aan dat je ook de sabToSickBeard.cfg hebt aangemaakt/ingevuld.
Ja ik had het al gemerkt. Maar het werkt dus nu...ten minste 2 keer toen kreeg ik dit bij de volgende serie
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/Synology/downloads/scripts/sabToSickBeard.py", line 23, in <module>
import autoProcessTV
File "/volume1/Synology/downloads/scripts/autoProcessTV.py", line 1
SyntaxError: Non-ASCII character '\xd1' in file /volume1/Synology/downloads/scripts/autoProcessTV.py on line 1, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
Ik geef het op. Het is een echte puinhoop, soms werkt het en soms niet. Laat maar, het is niet de moeite waard. Postprocessing levert me alleen een vermelding van 'downloaded' op. Niets meer en niets minder. Ik schakel het wel weer uit. Veel te veel moeite voor veel te weinig nut.
't is in ieder geval wat uitdagender dan het geklik in windows ;)
Het is een werktuig en dat moet gewoon zo simple mogelijk werken. Als ik iets moeilijks wil ga ik wel een berg beklimmen. Ik verbouw ook mijn eigen graan niet en als ik een staafmixer wil dan koop ik er een dan ga ik hem ook niet zelf maken.

De bedoeling van het hele systeem is nu juist dat je bijna niets hoeft te doen. Het is zinloos 5 uur werk te besteden aan iets wat alleen maar cosmetisch is en wat je 3 seconden tjd bespaart

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 06-05-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Wat is de filename? Lijkt erop dat in de naam een teken zit die niet hoort bij ASCII (of waar je systeem niet mee overweg kan). Ik gebruik ook SB icm SAB en postprocessing en heb nooit problemen ermee (behalve wanneer ik Sab upgrade handmatig en de verwijzing niet meer klopt, maar dat is een ander verhaal).

[ Voor 41% gewijzigd door wontcachme op 06-05-2011 08:11 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ortep schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:01:
[...]
De bedoeling van het hele systeem is nu juist dat je bijna niets hoeft te doen. Het is zinloos 5 uur werk te besteden aan iets wat alleen maar cosmetisch is en wat je 3 seconden tjd bespaart
Jep, maar om zover te komen zul je soms toch enige inspanning moeten verrichten. Als je daar de uitdaging niet inziet als tweaker, dan kan je inderdaad beter gaan bergbeklimmen. Ook leuk, maar daar ga ik je niet bij helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sverzijl schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:41:
Jep, maar om zover te komen zul je soms toch enige inspanning moeten verrichten. Als je daar de uitdaging niet inziet als tweaker, dan kan je inderdaad beter gaan bergbeklimmen.
Ik zie de uitdaging wel, maar ik ben er al weken mee bezig, het blijft geknoei en elastiekjes, paperclips en touwtjes om het aan elkaar te breien en dan werkt het weer een week goed en dan gaat er weer wat mis. Het is me botweg de inspanning niet waard. Vooral niet omdat de combinatie SAM en SB gepresenteerd wordt als de alles in een oplossing
The ultimate PVR application that downloads and manages your TV shows
Automatically finds new and old episodes for you and it works with your current download client!
Maar blijkbaar gaat er met regelmaat iets mis in de communicatie tussen de twee. Het werkte dus wel een paar keer Maar plotseling niet meer...zucht.

Ik heb de filenaam gecontrolleerd, ik zal hem hier niet posten. Ik weet niet of het wel mag volgens de regels. Er staat helemaal niets bijzonders in, gewoon recht op en neer ASCII, geen dingen als : ; ' " @ # $ % e weet ik al wat

Ik zou het wel leuk vinden als het echt werkte, maar ik snap nog steeds het nut van de postprocessing niet, behalve dan dat de status veranderd van Snatched naar Downloaded in SB.

Renamen is niet handig op dat moment, want de ondertitel moet er nog bij en dan wil je weten welke versie het is. Vaak komt die pas een week later of zo. Die pik ik dan op met JBierSubDownloader.
De ondertitels worden dan samen gerenamed met 'The Renamer' http://www.therenamer.com/ die is daar fantastisch voor. Die kan ook verplaatsen en het 'eindproduct' wordt pas op de juiste plek gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Ortep schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Die pik ik dan op met JBierSubDownloader.
Hey, deze kon bij mij van de 1 op de andere dag geen enkele serie meer matchen. Was dat alleen bij mij zo? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Royz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Hey, deze kon bij mij van de 1 op de andere dag geen enkele serie meer matchen. Was dat alleen bij mij zo? :)
Dat was een probleem met de api key van het programma, Bierdopje weigerde hem het is opgelost en het werkt weer als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hoe kun je de taal instellen van te downloaden series. Ik heb een paar keer een serie aangezet en uiteindelijk kwam sickbeard met de duitse variant van de serie aanzetten. Of kan ik op een andere manier engels forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

ge-flopt schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:58:
Hoe kun je de taal instellen van te downloaden series. Ik heb een paar keer een serie aangezet en uiteindelijk kwam sickbeard met de duitse variant van de serie aanzetten. Of kan ik op een andere manier engels forceren?
SB kan in principe alleen engelse series downloaden. Staat er wel iets in de filename waaraan je kan zien dat het duits is?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ortep schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Dat was een probleem met de api key van het programma, Bierdopje weigerde hem het is opgelost en het werkt weer als een trein
Heb hem gevonden. Super! Thx! :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
wontcachme schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:03:
[...]

SB kan in principe alleen engelse series downloaden. Staat er wel iets in de filename waaraan je kan zien dat het duits is?
De omschrijving van de aflevering is in het duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
SABnzbd 6.0 final is uit

meuk: SABnzbd 0.6.0 final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is al bijna een week zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Weet ik ;-) Maar ik zag er nog geen melding van in dit topic staan. Dus, zo vriendelijk als ik ben, doe ik dat alsnog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Thanks voor die melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Ja, ik had het ook nog niet gezien, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hoe roep je eigenlijk de secondary web interface op? Vind Plush niet zo leuk, wil er wel aan wennen, maar voor het gemak nog snel naar mijn Classic interface kunnen gaan (draai nog niet de 0.6...)

http://sourceforge.net/pr...bd-0.4.12/README.txt/view
- Optional secondary web-interface on http://host:port/sabnzbd/m
:+

[ Voor 32% gewijzigd door HyperBart op 10-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik probeer Sab te upgraden op mijn Synology, maar het wil nog niet echt lukken. Ik wil naar 0.6.0 en draai nu 0.5.6, via een package van Merty.
Ik krijg Sab niet geüpdate via Mertys SabNZB helper in de diskmanager. Womtcatchme wees mij erop dat je via ssh handmatig kunt upgraden. Ik heb deze stappen gevolgd, maar krijg Sab nog niet draaiend.

Ik heb voor het upgraden de package uitgezet in de Packagemanager van Synology. Toen geupgrade, en als ik de package wil aanzetten kunnen er 2 dingen gebeuren:
- De interface geeft een foutmelding dat het pakket niet gestart kon worden, maar het pakket lijkt wel ingeschakeld daarna, maar op die poort gebeurt er nog niks.
- De interface doet er heel lang over om het in te schakelen en als ik (uit ongeduld) de pakketmanager opnieuw laadt, geeft deze aan dat de package is gestart, hoewel er nu ook niks gebeurt op die poort.

De stappen die ik heb gevolgd bij het upgraden zijn hier te vinden:
http://www.synology-forum...c6a5b4fb2652da23ac0a2ff68

Ik hoop dat jullie kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
ge-flopt schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:53:
[...]

De omschrijving van de aflevering is in het duits :P
Kijk: XXXXXXXXXXXXXXXXX.Stur.zwanghaft.und.unflexibel.720p.WEB-DL.AC3D.DL.H264-HDC
XXXXXX is de serie naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik merk nu dat mijn SAB regelmatig crashed... Hoe kan ik nakijken wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

SABnzbd maakt toch logfiles aan, daar zou ik sowieso eerst kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Vraag om support in het IRC-kanaal van Sabnzbd en laat ons weten wat de oorzaak bleek te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

CarpeVentum schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:55:
Ik probeer Sab te upgraden op mijn Synology, maar het wil nog niet echt lukken. Ik wil naar 0.6.0 en draai nu 0.5.6, via een package van Merty.
Ik krijg Sab niet geüpdate via Mertys SabNZB helper in de diskmanager. Womtcatchme wees mij erop dat je via ssh handmatig kunt upgraden. Ik heb deze stappen gevolgd, maar krijg Sab nog niet draaiend.

Ik heb voor het upgraden de package uitgezet in de Packagemanager van Synology. Toen geupgrade, en als ik de package wil aanzetten kunnen er 2 dingen gebeuren:
- De interface geeft een foutmelding dat het pakket niet gestart kon worden, maar het pakket lijkt wel ingeschakeld daarna, maar op die poort gebeurt er nog niks.
- De interface doet er heel lang over om het in te schakelen en als ik (uit ongeduld) de pakketmanager opnieuw laadt, geeft deze aan dat de package is gestart, hoewel er nu ook niks gebeurt op die poort.

0.6.1 is er nu als package: http://synoblog.superzebulon.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
CarpeVentum schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:55:

Zo gaat het wel lukken:

http://synoblog.superzebulon.org/

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Royz en Nick, bedankt. Echter, lijkt er wel op dat dit meer voor een verse installatie is dan voor upgraden. Ik heb namelijk Python zonder SPK geinstalleerd; iets wat volgens die site niet echt gaat werken; omdat je de daar gegeven Python SPK moet installeren.

Ik vraag me dan alleen af welke stappen ik moet ondernemen, omdat ik mijn huidige Sab en Python moet verwijderen... Dat kan ook effecten hebben op CouchPotato en Sickbeard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb het zo gedaan;

- nieuwe python package installeren
- CP naar 2.0
- SB naar 2.0
- 0.6.1 naast merty draaien.
- config van merty overzetten in 0.6.1
- CP en SB aangepast met 0.6.1 port en API
- delete package merty

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 16-05-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dit is wel iets wat ik vond (en ik gebruik ook SSL):

http://forums.sabnzbd.org...on=printpage;topic=1272.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb sinds een aantal weken hier thuis een Synology staan waar ik naar alle tevredenheid SABnzbd op draai.

Ik ben alleen nog op zoek naar een goede website waar ik op .nzb's kan zoeken.

Een groot voordeel aan Spotnet vind ik de filters die je op kan geven (zoalsbij films alleen blu-rays en ned. ondertiteling). Echter kan ik hier niet altijd de .nzb uithalen om die vervolgens in SABnzbd te zetten.

Weet er iemand een goede nzb searcher voor SABnzbd waar ik ook filters zoals in Spotnet in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kattapult schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:43:
[...]

[...]
Zie anders even de dondersgrote waarschuwing bij het reactie-veld 8)7
Maar er zijn er zat. De meest bekende is nzbindex.nl en anders via Google doorzoeken. En overigens kun je gewoon de NZB ook downloaden met spotnet of zelfs SABnzbd op de Synology aanspreken (via de API-key). Dat laatste doe ik zelf met m'n QNAP. Zie het spotnet-topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 16-05-2011 14:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
@Royz
Is dat ook voor een Linux noob te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Authenticatie ontbreekt: Vul gebruikersnaam en wachtwoord van "Algememe instellingen" in bij je hulp programma:

---------------------

Krijg deze melding non stop sinds de update van 5.6 na 6.1 ik snap er niks van, alle instellingen staan precies zoals ze waren. Wat moet ik dan veranderen of invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kattapult schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:43:
Ik heb sinds een aantal weken hier thuis een Synology staan waar ik naar alle tevredenheid SABnzbd op draai.

Een groot voordeel aan Spotnet vind ik de filters die je op kan geven (zoalsbij films alleen blu-rays en ned. ondertiteling). Echter kan ik hier niet altijd de .nzb uithalen om die vervolgens in SABnzbd te zetten.

Weet er iemand een goede nzb searcher voor SABnzbd waar ik ook filters zoals in Spotnet in kan stellen?
SpotWeb - Webbased Spotnet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

CarpeVentum schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:52:
@Royz
Is dat ook voor een Linux noob te doen?
ik ben een linux noob, maar alles valt toch te doen binnen de package manager van Synology? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Royz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:02:
[...]

ik ben een linux noob, maar alles valt toch te doen binnen de package manager van Synology? :p
Wellicht, geen idee... Maar omdat ik alles al heb draaien vraag ik me af of ik daarmee mijn huidige settings en alles niet op z'n kop zet...? En bijvoorbeeld m'n wantlist van CouchPotato, en m'n serie index in Sickbeard...

Edit: Krijg net een mail van merty dat het probleem met de Sabhelper is opgelost wanneer je de 'extjs' package installeert van zijn downloadpage...:
http://www.mertymade.com/syno/#extjs

Zo kun je Sab dus upgraden naar 0.6.1 door gewoon de nieuwe tar.gz te uploaden.

[ Voor 24% gewijzigd door CarpeVentum op 16-05-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik probeer al de gehele dag mijn probleem met Sabnzbd+ op te lossen, misschien kunnen jullie hulp bieden. Ik draai Sab op een Mac mini 2010, 2.4 GHz Core 2 Duo met 2GB werkgeheugen. De downloadmap is de interne HDD. Ook draait hier Plex Media Server, Couchpotato en Sick Beard op.
Als ik de queue relatief klein houdt, lees 3 of 4 NZB's, download ie prima op 7 MB/s snelheid. Staat er echter een flinke lijst in, het liefste wil ik er gewoon 50 in raggen, maar dan gaat de snelheid op en neer tussen 500 KB/s en 2 MB/s. Ook het unpacken duurt ontzettend lang.
Is de Mac er niet krachtig genoeg voor (kan ik me bijna niet voorstellen)? Of zie ik iets over het hoofd wat ik nog in zou kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Je kan de queue ff op pauze zetten zodra 1 nzb geunrarred/parred wordt. Dit is vrij cpu insentief waardoor dus misschien de download snelheid lager uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
lowfi schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:55:
Je kan de queue ff op pauze zetten zodra 1 nzb geunrarred/parred wordt. Dit is vrij cpu insentief waardoor dus misschien de download snelheid lager uitvalt.
Dat merk ik hier ook... Unparren is heel CPU intensief, dan begint mijn VM zwaar te pompen...

Downloaden is geen probleem voor de meeste hardware, zelfs het simpelste CPU'tje kan dat zonder problemen... Dat unparren, dat is hetgeen wat lang duurt...

Omtrent mijn probleem: heb mijn sabnzbd volledig verwijderd en geherinstalleerd:

sudo apt-get remove sabnzbdplus
sudo apt-get autoremove

Eens kijken of dat iets deed... Werkt dat niet, dan ga ik eens testen zonder SSL verbinding naar Astraweb...

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 17-05-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
Als je echt volledig wil verwijderen moet je niet "apt-get remove" doen maar "apt-get remove --purge"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Tot nu toe gaat het nog goed met een langere queue, ik ben eens benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Is het met het apt-get command ook mogelijk om SABnzb te update naar 0.6.1 ? kan dit nergens vinden. Of kan dit alleen als je de nieuwste package download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En weer knalt mijn Sab er uit :(
Hoe kan ik loggen? Want in die error kom ik niet veel tegen...

Bij mij trouwens ook met een grotere queu... (6 nzb's ofzo...)

[ Voor 54% gewijzigd door HyperBart op 18-05-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ben na een tijd gebruiken van SABnzbd, SickBeard en CouchPotato op mijn Synology 210j op basis van een manuele installatie, overgestapt naar synoblog.superzebulon.org SPK's. SAB heb ik zonder problemen draaiende. CouchPotato ook, SickBeard echter niet.

Ik hoop dat er hier misschien mensen zijn die nog wat suggesties hebben:

SickBeard draait, en ik wilde mijn exsiting shows toevoegen via de standaard feature. Als je Existing shows toevoegt, zal SickBeard de .nfo/xml files die de vorige versie heeft aangemaakt inlezen en ze toevoegen aan je lijst. Echter zo ver kom ik al niet. Hij gaat mijn /volume1/tv root-dir scannen voor series, maar vindt er geen. Heb het ding gisteren de hele dag laten draaien op dit stuk, maar geen effect. Heb al gezocht op de issues lijst van SickBeard op code.google.com, en vond een issue wat er op leek, maar opgelost zou moeten zijn. Ik gebruik de laatste versie van SickBeard, want updaten ging gewoon goed na de SPK installatie.

Ik weet even niet hoe ik dit op kan lossen, anders dan de existing shows op mijn synology te verhuizen, opnieuw aan te laten maken en dan te vullen met een backup die ik ervan heb gemaakt.

Of zijn er wellicht nog andere mogelijkheden? Thanks!

PS: Logfiles eventueel mogelijk (sickbeard.log en config.ini, geen cherrypy.log, optie staat nog niet aan in ieder geval).

edit:
Complete reïnstall van Synology uitgevoerd, en uiteindelijk alle vage problemen daarmee opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 23-05-2011 09:30 . Reden: Opgelost ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Possible schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:
Is het met het apt-get command ook mogelijk om SABnzb te update naar 0.6.1 ? kan dit nergens vinden. Of kan dit alleen als je de nieuwste package download?
Als het al in de ppa zit wel. Die van jcfp is vrij snel bijgewerkt. Moet je die ppa repo wel ff toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mijn Sab blijft nog steeds crashen. Ik heb een remove gedaan en daarna een autoremove...

Config file terug gezet in het juiste mapje, maar toch crasht ie regelmatig bij downloaden van een paar NZB's...

Via SSL downloaden van Astraweb that is... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarop crasht ie dan? Zie de logs.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mbt de scripts, in de schedule settings
Is het mogelijk om op regelmatge basis de "done" lijst te wissen ?
Ik gebruik die practisch niet, en is eigenlijk alleen handig bij de failed downloads.

Nu staat er na een tijd een hele waslijst aan rommel in, natuurlijk is het klaar, ze staan in de folders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
scripts in schedulesettings? Heb je daar een piccie van? Ik zie daar nergens waar je scripts kan toevoegen.

Je kan wel met een cronjob de history wissen, of een zelfgeschreven scriptje op ander OS,
http://wiki.sabnzbd.org/api#toc41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik had vroeger ook last van chrashes, ik heb nu een 42gb BR film gedownload. Mijn Synology is niet benaderbaar maar hij doet het wel nog gewoon (ik kan de share gewoon openen en gebruiken). Ben benieuwd waar dit toe leidt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
BounceMeister schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:20:
[...]

Ik heb ook regelmatig het probleem dat ik bij uitleg over sabnzbd de belangrijke details mis.
Ik wil hem graag op WHS 2011 RC als service installeren, maar nergens staat wat je als <path> in moet vullen. Dat is nogal kritieke info die er niet bij vermeld wordt.
Ook het stukje over de helper service snap ik niet helemaal. Het staat als laatste genoemd in de wiki, maar moet ik dit dan wel als eerste instellen omdat het nodig is voor de sabnzbd-service?

Is hier een scriptje of installatie programma'tje met GUI voor oid? Dat zou het wel veel makkelijker maken.

Ook zoiets bij de instellingen, pagina "Algemeen" - kopje "Afstelling" - "Artikel Buffer Beperking". Je moet daar een waarde invullen, ik wil graag 1GB geheugen reserveren. Er staat echter niet welke eenheid aangehouden wordt en of je zelf iets toe moet voegen. Moet ik dan 1024, 1024MB, 1048576 (kilobytes) of 1073741824 (bytes) invullen?

PS, waar staat de sabnzbd.ini? Ik zie hem niet in de map C:\Program Files (x86)\SABnzbd ?
Is het al gelukt met Sabnzbd op WHS 2011? IK probeer het ook te installeren, ik kan sabnzbd wel draaien op de server zelf, maar vanaf een andere LAN computer erop inloggen lukt niet.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mar2zz schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:47:
scripts in schedulesettings? Heb je daar een piccie van? Ik zie daar nergens waar je scripts kan toevoegen.

Je kan wel met een cronjob de history wissen, of een zelfgeschreven scriptje op ander OS,
http://wiki.sabnzbd.org/api#toc41
Of het makkelijk toevoegen is, weet ik niet, maar sinds een paar versies staan er opties om servers te schedulen, en of opnieuw te starten

Vandaar dat ik ervan uitging dat het losse scripting is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om bookmarks uit NZBmatrix automatisch door SABnzbd op te laten halen en te laten downloaden. Helaas doet dat helemaal niets. De API-key is goed ingevuld en het vinkje 'Un-Bookmark If Download Complete' is aangevinkt, maar ook na een paar uur wachten gebeurt er niets.

Iemand een idee of deze feature al af is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Ik heb een groot probleem sinds gisteren.

Ik had ongeveer 10 bestanden in de queue staan die ik wou downloaden, allemaal van ongeveer 25 gb per stuk. Het bestand dat ik aan het downloaden was moest nog 2 gb ongeveer.

De volgende morgen werd ik wakker en het viel me op dat alleen het bestand dat gisteravond bijna klaar was was gedownload. De rest niet, de downloadsnelheid was ook gedaald naar 350 kb/s. Heel raar, want dit is alleen het geval in Sabnzbd+. Ik heb 40 mbit download en ik haal ongeveer 4.8 mb/s. Als ik nu een bestand van internet download haal ik gewoon die 4.8 mb/s, maar in Sabnzbd+ haal ik op elke file exact 350 kb/s, retentie heeft er niks mee te maken want de snelheid is zelfs bij recente uploads 350 kb/s. Ik gebruik Newsdemon en heb daar het beste pakket, geen downloadlimiet, ongelimiteeerde snelheid en 50 verbindingen, de retentie is ook 1000 dagen.

Dus ik vraag me nu af, hoe kan dit? Heeft mijn isp de snelheid van mijn Usenet provider afgeknepen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

PS: Ik heb niet per ongeluk een snelheidslimiet aangezet, ik ging naar bed met 4,8 mb/s en werd wakker met 350 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ander usenet programma proberen dan SABnzbd?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Tsurany schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 01:07:
Ander usenet programma proberen dan SABnzbd?
Grabit gaf me 60 kb/s downloadsnelheden. Ik kan morgen nog wel een ander programma proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik had gisteren weer een hele trits downloads er in staan, een deel gepauzeerd, een deel die actief stonden, maar ik had algemeen sab gepauzeerd en in de schedule staat dan dat ie om 0u30 moet beginnen...

Kom ik vanmorgen aan, denk ik bij mezelf "hey, ik heb geen mailtjes gehad". Eerst dacht ik dat het aan een redirect van Telenet lag (=als je op 90 % van je dataverbruik zit wordt je geredirect naar een pagina van Telenet als je voor het eerst sindsdien surft). Dus zonet even nagekeken, en wat blijkt nu: Sab was niet meer aan het runnen.

Wat kan ik nu stapsgewijs doen om dit te troubleshooten? Wel heel irritant als je alles volautomatisch wilt hebben maar je kan nog niet eens op je downloadmotor rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
flopdoc schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:12:
[...]

Is het al gelukt met Sabnzbd op WHS 2011? IK probeer het ook te installeren, ik kan sabnzbd wel draaien op de server zelf, maar vanaf een andere LAN computer erop inloggen lukt niet.
Het werkt nu op zich goed. Ik heb hier niet de details bij de hand, maar na het invullen van de juiste gegevens draait hij goed. Ik kan hem wel vanaf een andere pc benaderen, maar niet vanaf de server zelf. Precies andersom dus, maar voor mij verder geen groot probleem.
Heb je de sabnzbd service al in de (windows?) firewall opgezocht en deze volledige toegang toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aaargh, poosje geleden was ik steeds weer mijn verbinding kwijt. SABnzb opnieuw geïnstalleerd en alles leek wel goed te zijn maar nu weer hetzelfde probleem :/ als ik de verbinding verbreek en opnieuw aanzet dan gaat die naar 1.1mb's maar daarna klapt de verbinding er gewoon uit :/

"Kan niet aanmelden bij server newsreader1.eweka.nl:119" iemand enig idee wat er mis is?

//edit. Op eweka nieuwe server aangevraagd en nu werkt het wel...

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 16-06-2011 18:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Omdat ik Sab opnieuw had geinstalleerd moest ik handmatig even de instellingen terugzetten. Ik was daarbij vergeten om achter /volume1/video/Downloads een slash (/) te zetten. De video's zijn wel gedownload en succesvol verplaatst naar deze map... Waar zijn ze nu gebleven? Ik kan ze niet in de buurt vinden... Zijn ze verwijderd? Heb inmiddels de slash weer neergezet...

Edit: Hmm, al zegt ie wel dat het pad van de video's gewoon dit is:
/volume1/video/Downloads/blablablavideovoorbeeld

(dus met slash)

Wat ook opvalt is dat ik, wanneer ik klik op de verwijder button in Plush ik niet kan kiezen voor 'verwijder nzb en bestanden'.

[ Voor 26% gewijzigd door CarpeVentum op 17-06-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijder nzb en bestanden kan alleen bij incompletes en failed downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Oke, dus dat zou betekenen dat de downloads niet gefaild zijn, maar waar zijn ze gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
CarpeVentum schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:04:
Oke, dus dat zou betekenen dat de downloads niet gefaild zijn, maar waar zijn ze gebleven?
Kijk eens in je de default folder (My documents), misschien snapte 'ie niks van het pad en heeft hij het daar neergezet?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
CarpeVentum schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:01:
Omdat ik Sab opnieuw had geinstalleerd moest ik handmatig even de instellingen terugzetten. Ik was daarbij vergeten om achter /volume1/video/Downloads een slash (/) te zetten. De video's zijn wel gedownload en succesvol verplaatst naar deze map... Waar zijn ze nu gebleven? Ik kan ze niet in de buurt vinden... Zijn ze verwijderd? Heb inmiddels de slash weer neergezet...

Edit: Hmm, al zegt ie wel dat het pad van de video's gewoon dit is:
/volume1/video/Downloads/blablablavideovoorbeeld

(dus met slash)

Wat ook opvalt is dat ik, wanneer ik klik op de verwijder button in Plush ik niet kan kiezen voor 'verwijder nzb en bestanden'.
Welk OS? OS X?

Heb dit ook wel eens gehad (OS X) en dan had hij gewoon een nieuwe map gemaakt op het "Volumes" niveau omdat hij niet weet wat 'ie ermee aan moet. In de Finder even op Command + ↑ totdat je op het hoogste niveau zit, grote kans dat het daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Weet je dan ook wat de default folder is op een server? (Linux dus...)
Ik ben met ssh er al een beetje doorheen gebladerd, maar heb niets kunnen vinden nog. Ik ga nog even verder kijken..!

Één en twee niveaus hoger staan in ieder geval geen nieuwe mappen. Ik ben nog even zoeken. Mocht iemand een tip hebben; graag!

(ik weet ook niet meer hoeveel GB ik vrij had voor de downloads compleet waren...; en dus of dat minder is dan nu..)

[ Voor 39% gewijzigd door CarpeVentum op 17-06-2011 11:20 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.