Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

De default folder is waarschijnlijk /complete
Maar waar die folder staat is afhankelijk van de wijze van installatie, ik gok dat /complete in de map van sab staat.

Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon in de config.ini kijken welke paden daar staan.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 17-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Oke heel vreemd, maar ze zijn inmiddels boven water en stonden in /complete. Echt geen idee wat daar gebeurd is. Job, bedankt voor de heads-up. Normaal hoef ik zelf niets te verplaatsen omdat CouchPotato dat regelt. De fout is in ieder geval gecorrigeerd. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:15
En hij heeft het hier weer :(

Sab crasht (of draait niet meer) en als ik nu probeer te surfen krijg ik van FF:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het 
    over enkele ogenblikken opnieuw.
  Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
  Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw 
    computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
En nu downloadde ik al niet meer via SSL...

Waar en hoe kan ik nu logs retrieven van waarom Sab gestopt is?

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 19-06-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Ik heb een draadloos netwerk thuis, en heb sinds een aantal dagen last van extreem lage downloadsnelheden. Waar het eerst standaard met 1.4/1.9 mb/sec downloadde, daar haalt ie nu nog maar maximaal 150 kb/sec. Nadat ik mijn laptop via een lan-kabel verbond met de router was het even beter (haalde ie weer 1.4) maar nu is het weer huilen met de pet op.

Heb al van alles al geprobeerd, maar ik zou niet weten waar het probleem zit. Heb een paidserver (Supernews), snelle laptop, etc....

Ik heb mijn probleem ook op de SABnzbd forums gepost (zie http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=7581.0) maar ook daar kwam niks uit. Heb Supernews ook al gemaild of er bij hun problemen zijn, maar dat is niet zo.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom unrarren downloads in/na SabZNBd maar op 1 core? Ik heb de laatste WinRAR, multi-threading staat aan, maar unrarren gebeurt zo te zien maar op 1 core (AMD Phenom II x4 2,5 GHz) op Server 2008R2 x64 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Sabnzbd gebruikt geen Winrar, die gebruikt een ingebouwde (7zip volgens mij)... check de settings. Daar kun je ook multithreading aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
C:\Program Files\SABnzbd\win\unrar\UnRAR.exe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Oké, Sabnzbd gebruikt de Winrar library. Maar het is niet zo dat wanneer je Winrar installeert en multithreading aanzet, dit ook bij Sabnzbd gebeurt.

Multithreading moet je aanzetten in Sabnzbd, niet in Winrar. Die staan los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb deze opties aanstaan, ik zie niets over rarren (alleen parren) :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Snelle controle toestaan:
    Geen uitgebreide PAR2 controle als files 100% in orde zijn.
Unrar toestaan:
    Uitpakken van RAR archieven toestaan.
Unzip toestaan:
    Uitpakken van ZIP archieven toestaan.
Samenvoegen van bestanden toestaan:
    Voeg bestanden eindigend met .001, .002 enz. samen tot één file.
Samenvoegen van TS bestanden toestaan:
    Voeg bestanden eindigend met .001.ts, .002.ts enz. samen tot één file.
PAR bestanden opruimen:
    Ruim PAR bestanden op (na succesvolle verificatie/reparatie).
Verwijder artikelen met yEnc crc fouten:
    Probeer deze artikelen opnieuw te downloaden van een reserve server.
Verwerk alleen correct geverifieerde downloads:
    Voer de nabewerking alleen uit op downloads die alle PAR2 controles hebben doorlopen.
Download geen dubbele opdrachten.:
    Sla een opdracht over wanneer de NZB al als reserve bestand is opgeslagen.
Download alleen artikelen van het begin van de wachtrij:
    Aanzetten zal leiden tot minder geheugen gebruik.
Uitzetten om te voorkomen dat langzame opdrachten de wachtrij blokkeren.
MultiCore Par2 toestaan:
    Lees hier voor de Wiki pagina!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:46:
Ik heb deze opties aanstaan, ik zie niets over rarren (alleen parren) :

code:
1
[...]
Voor wat ik kan vinden, is inderdaad alleen de gebruikte PAR2 multi-threaded. Dus al het andere draait maar op één processor. Zelf vind ik dat geen probleem omdat m'n NAS dan tenminste responsive blijft doordat de andere core vrij is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Morfang schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:39:
Ik heb een draadloos netwerk thuis, en heb sinds een aantal dagen last van extreem lage downloadsnelheden. Waar het eerst standaard met 1.4/1.9 mb/sec downloadde, daar haalt ie nu nog maar maximaal 150 kb/sec. Nadat ik mijn laptop via een lan-kabel verbond met de router was het even beter (haalde ie weer 1.4) maar nu is het weer huilen met de pet op.

Heb al van alles al geprobeerd, maar ik zou niet weten waar het probleem zit. Heb een paidserver (Supernews), snelle laptop, etc....

Ik heb mijn probleem ook op de SABnzbd forums gepost (zie http://forums.sabnzbd.org/index.php?topic=7581.0) maar ook daar kwam niks uit. Heb Supernews ook al gemaild of er bij hun problemen zijn, maar dat is niet zo.

Iemand?
SABnzbd op een PC ? Of NAS? Of andere server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Pino_666 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:49:
[...]

SABnzbd op een PC ? Of NAS? Of andere server?
Op een laptop gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Room42 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 07:43:
[...]

Voor wat ik kan vinden, is inderdaad alleen de gebruikte PAR2 multi-threaded. Dus al het andere draait maar op één processor. Zelf vind ik dat geen probleem omdat m'n NAS dan tenminste responsive blijft doordat de andere core vrij is.
Kan ik me voorstellen, maar in mijn geval zou het flink schelen bij het uitpakken. M'n HDD's staan uit hun neus te vreten (25 MB/sec uitpakken), en ik heb nog genoeg CPU power + RAM om van alles en nog wat te doen. Wel vreemd dat unrarren nog steeds single threaded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vind het behoorlijk irritant dat als ik de refresh rate wijzig in bijvoorbeeld 2 seconden, de instelling terug op 30 seconden staat bij de volgende keer opstarten. Ik weet niet of het te maken heeft met de upgrade naar 0.6.5 of dat 0.6.4 gewoon zo veel heb laten aan staan dat ik het niet gemerkt heb, maar iemand een idee of het ergens kan worden aangepast?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan iemand uitleggen hoe ik de rss filters moet instellen zodat ik alle posts in a.b.hdtv met de naam
1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE

moet uitfilteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

HyperTrophy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:54:
Kan iemand uitleggen hoe ik de rss filters moet instellen zodat ik alle posts in a.b.hdtv met de naam
1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE

moet uitfilteren?
als je op nzbindex een search doet staat vlak boven de resultaten gewoon een RSS linkej van je zoekactie, in dit geval; 1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Royz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:13:
[...]
als je op nzbindex een search doet staat vlak boven de resultaten gewoon een RSS linkej van je zoekactie, in dit geval; 1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE
Ok ongeveer gelukt.

nu loop ik tegen het probleem aan dat sab alles netjes download en in map zet, maar niet uitgepakt. hoe stel ik dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Of moet je alles apart een taak geven?

repair

en daarna

uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik stel voor eerst zelf eens te proberen. Gewoon hier je vraag neerplempen stellen ze hier niet zo op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik stel de vraag juist omdat het nergens te vinden is, sommigen zeggen dat het automatisch gaat.. maar niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperTrophy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:04:
ik stel de vraag juist omdat het nergens te vinden is, sommigen zeggen dat het automatisch gaat.. maar niet bij mij...
Probeer het dan nog gewoon even? Je hebt drie lettertjes/postprocessing opties:

D/U/R

Delete, Unpack, Repair

Kies je voor Unpack, dan doet ie zowieso een repair, want die is nodig om een Unpack te doen... Doe je een delete, dan... Vul zelf maar in ;) het principe is duidelijk, zoniet, probeer het eens en dan wil ik je wel verder helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
volgens mij bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/1258/sabnzb.png

goed. het werkt dus zo.

maar nu heb ik al reeds een handje vol films gedownload, maar deze zijn nog niet ingepakt.

is het mogelijk dat ik hiervoor apart een taak kan aanmaken? of dat sab mijn geschiedenis nakijkt op openstaande niet uitgepakte mappen?

[ Voor 58% gewijzigd door HyperTrophy op 25-06-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperTrophy schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:58:
volgens mij bedoel je dit?

[afbeelding]

goed. het werkt dus zo.

maar nu heb ik al reeds een handje vol films gedownload, maar deze zijn nog niet ingepakt.

is het mogelijk dat ik hiervoor apart een taak kan aanmaken? of dat sab mijn geschiedenis nakijkt op openstaande niet uitgepakte mappen?
Top :) , blij te horen...

Die nog niet uitgepakte films zal je even handmatig door de zwengel moeten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
HyperBart schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:57:
[...]

Top :) , blij te horen...

Die nog niet uitgepakte films zal je even handmatig door de zwengel moeten halen...
jammer maar helaas, dat je die niet achteraf via sab toch kunt laten uitpakken.

ander vraagje wat opkomt na gebruik: is het mogelijk dat sabnzbd of dergelijke de film info erbij download? bv coverart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
couchpatato doet dat.... google ze :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of een van de vele movie manage programma's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:58:
Of een van de vele movie manage programma's.
Juist, maar dan ga je er van uit dat ikvdat vanaf de pc initieer.
terwijl ik iets zoekt dat bv dagelijk mijn mediafolder scant en info ophaalt daar waar nodig.

ik zal CP eens uitzoeken/proberen.

Btw sabnzb is echt tegek. Al 600GB deze week, en 1,4TB maand... mijn nas is te klein.
en ik heb te weinig vrije tijd om mn films te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
HyperTrophy schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:08:
[...]

jammer maar helaas, dat je die niet achteraf via sab toch kunt laten uitpakken.

ander vraagje wat opkomt na gebruik: is het mogelijk dat sabnzbd of dergelijke de film info erbij download? bv coverart?
Ik gebruik daarvoor my movies. Ideaal. Vooral als je de amerikaanse covers gebruikt heb je (bijna 99%) altijd wel alle info. Dit in combinatie met een NMJ welke hij kan updaten voor je zodat altijd alle covers mooi op je tv showen :) (edit: je kan mappen scannen, je hoeft niet alles handmatig toe te voegen O-) )

[ Voor 5% gewijzigd door DocM3 op 05-07-2011 00:56 ]

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mappen scannen om bestanden te laten uitpakken? waar en hoe stel je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
Dit is gewoon een optie in My Movies. Lees anders even de How-To op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Volgens mij gaat dit niet op een Nas draaien, en dus geen oploßing voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

YAMJ zou meoten lukken op een nas... weet alleen niet hoe :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik download via een rss van nzbindex ook Nederlandse tv shows, deze worden alleen echter vaak gedownload als afkortingen (The Pain Game = tpg). Nu worden deze afkortingen echter niet herkend door XBMC en plaats ik ze nu dus nog handmatig in de map met de hele titel.
Is het dus mogelijk om in Sabnzbd, aan de filters van RSS ook een bepaalde naam oid toe te wijzen zodat ze worden opgeslagen als The Pain Game, ipv tpg?
Ik bedoel dus niet de categoriën optie, want dat zou betekenen dat ik voor elke aparte tv show ook een aparte categorie moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 09:30
ik gebruik ook sab voor het downloaden van bestanden van nieuwsgroepen. bij sommige reparatie, als de reparatie niet lukt, blijft een mapje achter in mijn temp mapje. kan ik deze veilig verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Op dit moment is Sab gecrashed... Hij heeft tijden goed gewerkt, maar hij heeft nu een NZB gevoederd gekregen van Rio van NZbmatrix en hij is weer gecrashed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
is die laatste nzb de oorzaak? maakt het uit wat voor nzb je inlaad?

of handmatig nzb invoeren, gaat dat wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb net die laatste NZB nog eens gepompt naar mijn Sab, ik ga die een GB laten downloaden (datalimiet) en kijken of ie crasht... Het gekke is: die NZB stond er nog in toen ik Sab na de crash herstartte, en vanaf dat moment downloadde hij zonder problemen... Dus:

Sab krijgt NZB op een bepaalde tijd (onbekend), dit kan dus ook verderop zijn...
Sab resumed algemeen de lijst van downloads om 0:30 (om zeker te zijn dat ik minder last heb van de datalimiet aangezien verbruik 's nachts voor helft telt)
Sab begint dus te downloaden van de NZB (het kan ook zijn dat hij hier pas de NZB heeft toegevoegd en dus begint met downloaden)
Sab crasht

Ik herstart Sab (per toeval na 0:30), ik resume Sab en hij begint te downloaden. 's Morgens kijk ik op mijn smartphone, heb ik een mailtje ontvangen dat de NZB succesvol is gedownload...

Edit: volle bak aan het downloaden hier, maar denk je dat ie crasht? Neuh hoor... Stonden 3 dingen in de queue: 2 films van CP en een serie van SB...

Edit 2: En nu is hij net weer gecrashed... Rio en Ironclad stonden er in tesamen met Top Gear... Op het moment van crashen denk ik dat hij net begonnen was met unparren of iets te checken van Top Gear, want toen ik 'm restartte had hij onmiddellijk iets van Top Gear toegevoegd (ik veronderstel par's omdat hij misschien niet kon uitpakken

[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 10-07-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mijn sab crasht niet bij fouten bij uitpacken of repair.
hij geeft keurig een melding, en verzoekt tot nieuwe poging.

ik draai op een Nas (netgear ultra 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik ben er ook absoluut niet zeker van of dat de cause is...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 11-07-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 09:30
ik heb hierboven een vraag gesteld. ik zal deze nogmaals stellen.
ik ben een nieuwe gebruiker van sabbzbd.
zo nu en dan krijg ik dit bericht: uitpakken mislukt, kon een bepaalde rar bestand niet vinden.
Vraag is: als ik tig keer heb geprobeerd om het bestand te downloaden en het lukt niet, kan ik de rest van de rar bestanden verwijderen?

graag hoor ik van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
westlym schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:29:
ik heb hierboven een vraag gesteld. ik zal deze nogmaals stellen.
ik ben een nieuwe gebruiker van sabbzbd.
zo nu en dan krijg ik dit bericht: uitpakken mislukt, kon een bepaalde rar bestand niet vinden.
Vraag is: als ik tig keer heb geprobeerd om het bestand te downloaden en het lukt niet, kan ik de rest van de rar bestanden verwijderen?
[...]
Dus, je hebt een incomplete download en het lukt niet de missende RAR's en/of (voldoende) aanvullende PAR2's te downloaden? Dan kun je de rest inderdaad wel weggooien als je er niets mee kunt.
graag hoor ik van jullie.
Ik mats je. Deze was nog gratis, volgende keer eerst de contributie overmaken ;)

edit:
Je vraag hierboven is trouwens wel fundamenteel anders dan westlym in "Het grote SABnzbd topic deel 1". Failed jobs eindigen namelijk in een _FAILED -map. Jij hebt het daar over de temp-map (incomplete). Maar als je queue leeg is, kun je die volgens mij ook wel veilig verwijderen. Gooi voor de zekerheid je history ook even leeg voordat je de incomplete wist. En stop de deamon.

@vvv: Thanks! :P

[ Voor 92% gewijzigd door Room42 op 12-07-2011 01:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:46:
[...]Ik mats je. Deze was nog gratis, volgende keer eerst de contributie overmaken ;)
+2 interwebs voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verkeerde topic...

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 21:58
Ik draai sinds kort Ubuntu dus heb sickbeard opnieuw moeten installeren.
Hij lijkt echter niet helemaal goed te werken.

als ik een aflevering op wanted zet ging hj vroeger direct zoeken en stond sabnzbd binnen 1 seconden te downloaden. Nu in Ubuntu doet hij helemaal niets met de episodes die ik op wanted zet. Ik moet handmatig op dat search-icoontje klikken.

Gaat er nu bij mij iets fout of is dit programmed-behavior? Ik heb sickbeard nooit geupdate op mijn oude installatie namelijk. :P En toen kon ik gewoon alle episodes die ik wilde hebben op wanted zetten en sabnzbd ging meteen downloaden. Dat doet hij nu dus niet meer.

//edit
Sh*t, verkeerde topic. Ik kwam hier tijdens het googlen en was in de veronderstelling dat topic ook over sickbeard ging. Zie ik dat dit alleen sabnzbd is... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door WernerL op 14-07-2011 18:37 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik zie dat drie dagen geleden 0.6.6 is uitgekomen, maar ik kan nergens vinden wat er is veranderd. Volgens mij draai ik nog 0.6.4; dus wellicht is een update interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
CarpeVentum schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:02:
Ik zie dat drie dagen geleden 0.6.6 is uitgekomen, maar ik kan nergens vinden wat er is veranderd. Volgens mij draai ik nog 0.6.4; dus wellicht is een update interessant...
Zie changelog hier : http://dfn.dl.sourceforge...bnzbd-0.6.6/CHANGELOG.txt
Niet zoveel spannends, wat minor bugfixes, voor mij persoonlijk geen reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

Ik wil mijn TV shows in een aparte map per show laten belanden. Natuurlijk kan dit met sorting door de %sn of %s.n tag te gebruiken, maar dat geldt alleen voor de complete map van sabnzbd zelf.

Al mijn tv shows hebben namelijk een categorie tv-x264 welke naar een andere map worden weggeschreven dan de complete map. Hoe kan ik nu toch de show name toegevoegd krijgen in deze tv-x264 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Bij tv sorteren zet je %sn/%sn %sx%0e - %en.%ext. (je kunt slashes gebruiken om mappen te laten maken)
Bij categorie van je tvshows verwijs je naar je tv-x264 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mar2zz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:43:
Bij tv sorteren zet je %sn/%sn %sx%0e - %en.%ext. (je kunt slashes gebruiken om mappen te laten maken)
Bij categorie van je tvshows verwijs je naar je tv-x264 map.
Ik snap even niet wat het verschil is met mijn keuze voor alleen %sn bij tv-sorting. Wanneer ik dat gebruik zou er toch ook gewoon een Showname map aangemaakt moeten worden in /data/tv-x264 en dat daar de gedownloade directory in terecht komt?
Verder wil ik de originele scene name behouden voor de directory om bepaalde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
TV-sorting behoud geen complete directories. Dus als je alleen %sn gebruikt worden alle afleveringen in /data/tv/x264/Show gedumpt (ik snap niet helemaal of dit is wat je wil).
Wat ik gebruik (en wat de filename niet verandert): %sn/Season %s. Iedere show in een aparte folder met daaronder een aparte directory voor ieder season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

tweak_dude schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:37:
TV-sorting behoud geen complete directories. Dus als je alleen %sn gebruikt worden alle afleveringen in /data/tv/x264/Show gedumpt (ik snap niet helemaal of dit is wat je wil).
In principe wel. Wat ik wil is bijvoorbeeld dit :

/data/tv-x264/Conan/Conan.2011.06.28.Elijah.Wood.720p.HDTV.x264-MOMENTUM/[files]

Op dit moment wordt het door de categorie setting in

/data/tv-x264/Conan.2011.06.28.Elijah.Wood.720p.HDTV.x264-MOMENTUM geplaatst.
Zelfs als ik nu %s.n/ in sorting heb gezet.

Wanneer dit niet mogelijk is houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
%dn geeft de oorspronkelijke foldername:
%sn/%dn
Maar ik vraag me af of dit bij series zonder season & episode notatie wel goed gaat. Ik vrees dat de reguliere expressie niet matched. En dan doet SABnzbd gewoon geen sorting.

Edit: met deze naam zal het inderdaad niet opgepikt worden. Zie deze wiki pagina.

[ Voor 23% gewijzigd door tweak_dude op 04-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

tweak_dude schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:57:
%dn geeft de oorspronkelijke foldername:
%sn/%dn
Maar ik vraag me af of dit bij series zonder season & episode notatie wel goed gaat. Ik vrees dat de reguliere expressie niet matched. En dan doet SABnzbd gewoon geen sorting.

Edit: met deze naam zal het inderdaad niet opgepikt worden. Zie deze wiki pagina.
Inderdaad, het werkt ook niet ;) Nou ja dan maar aparte categorieen aanmaken voor elke tv-show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wil je niet gewoon scenenames aanhouden voor de originele filenaam ipv foldernaam? Anders kun je gewoon 1 categorie maken en de download zonder sorting in de map /data/tv-x264/ laten extracten en dan ben je ook klaar. Dan heb je dus geen sorting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mar2zz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:53:
Wil je niet gewoon scenenames aanhouden voor de originele filenaam ipv foldernaam? Anders kun je gewoon 1 categorie maken en de download zonder sorting in de map /data/tv-x264/ laten extracten en dan ben je ook klaar. Dan heb je dus geen sorting nodig.
Nope :) Het liefst allebei, maar de directory naam is nog wel het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan moet je dat sorting helemaal niet instellen. Het enige wat je dan doet is aan een categorie hangen die eindigt in /data/tv-x264 en laat sab lekker zijn gang gaan met daarheen extracten. Dan krijg je ze binnen zoals ze op usenet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mar2zz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:04:
Dan moet je dat sorting helemaal niet instellen. Het enige wat je dan doet is aan een categorie hangen die eindigt in /data/tv-x264 en laat sab lekker zijn gang gaan met daarheen extracten. Dan krijg je ze binnen zoals ze op usenet staan.
Alleen dus nog aparte categorieen aanmaken voor elke show als ik elke episode (met zijn eigen release naam als directory) in een shownaam directory wil onder /data/tv-x264.
We zijn eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
%sn/%dn/%fn dan ben je er met 1 categorie vanaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 04-08-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Mar2zz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:07:
%sn/%dn/%fn dan ben je er met 1 categorie vanaf.
Dat heb ik dus al geprobeerd, de Example geeft dan ook aan dat het voor de complete map van sabnzbd geldt, en niet voor /data/x264.
Met bovenstaande regel in sorting gaat het gewoon naar /data/x264/nzbnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Vaag, dat is niet logisch...

Ik ga binnenkort ff een mediacenter voor iemand opzetten, dus heb nog maar weer eens een script geschreven. Ditmaal voor sabnzbdplus, de jcfp versie ipv de standaard versie in apt die vaak een paar versies achter loopt.

Importeren sabnzbd.ini en/of aanpassen default port waar het op draait is rekening meegehouden. Ook is er de mogelijkheid om sab compleet te verwijderen, inclusief configuratie en alles, voor als het in de soep is gedraaid...

Nog niet getest overigens, maar het begin is er, en hopelijk in 1x goed...
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi/sabnzbdplusinstall.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Films die ik direct uit Spotnet of Spotweb naar SAB stuur krijgen netjes het label "movies" mee. Deze categorie wordt ook netjes in de doelmap geplaatst. Wat ik echter ook nog doe met deze categorie is renamen zodat e.e.a. er op de NAS netjes uit blijft zien. Dit renamen gaat in de meeste gevallen goed (ik vind het vooral belangrijk dat de map waarin de film staat de juiste, clean naam heeft). De moviemeter scraper die ik gebruik met mijn XBMC kijkt naar de map naam en neemt ook alles netjes over eigenlijk. Toch kom ik het nog wel eens tegen dat een bepaalde map anders blijft heten. Zo wordt er af en toe geen jaartal toegevoegd (kan ik me voorstellen als deze niet bekend is in de spot), maar wat ik erger vind is dat de titel van de map soms uitgebreid wordt met teksten als "DVD - Dolby 5_1 - NLsubs". Komt dat dan omdat de spot / nzb deze tekst als filmnaam ingeklopt heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja, dat kan je oplossen met een prequeue filter script, dan worden de filmnamen opgeschoont voordat ze in de queue belanden. Die heb ik wel voor je als je op linux zit, staat volgens mij ook ergens in dit topic. Moet je wel sab 6+ gebruiken, in 5 zit die optie nog niet (jij zit op syno, dus dan werkt het wel)

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 09-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik heb laatst 3 films gedownload via SAB op mn Nas, maar ik heb vergeten aan te vinken dat hij ze controleerd en daarna uitpakt, en par en zip bestanden te verwijderen.

ik heb dus een download map met daarin de drie filmmappen met nog de zipfiles en par files.

kan ik SAB achteraf deze map laten verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nee, gewoon zelf doen.
Zo moeilijk is dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
;w goodbye automatisering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoezo, normaal hoef je helemaal niets aan te vinken voor het controleren en uitpakken, dat is namelijk de default instelling van sabnzbd. blijkbaar heb je dan iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:02:
Ja, dat kan je oplossen met een prequeue filter script, dan worden de filmnamen opgeschoont voordat ze in de queue belanden. Die heb ik wel voor je als je op linux zit, staat volgens mij ook ergens in dit topic. Moet je wel sab 6+ gebruiken, in 5 zit die optie nog niet (jij zit op syno, dus dan werkt het wel)
Zoiets heb ik wel bij het gebruik van Spotnet inderdaad, handle nzb heet dat geloof ik. Maar werkt dat ook bij Spotweb ja?

Handle nzb is overigens handmatig, wanneer zo'n script bestaat om dat automatisch te doen (en dan syncen met moviemeter :p ) onafhankelijk van gebruik van Spotnet of Spotweb, is dat natuurlijk helemaal ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je gebruikt toch een synology? (linux is automation ;) )
Maak een scriptje en zet dit erin, chmod +x en toevoegen als prequeuescript in sabnzbd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/sh

### if movie is set as category clean up everything that's written behind the (year)
case $3 in
    movies)
        nzb=$(echo $1 | sed -e 's/).*/)/' )
        ;;
    *)
        nzb=$1
        ;;
esac

### return things to sab (changed or unchanged)
echo 1          # 0=Refuse, 1=Accept
echo $nzb       # Name of the NZB (no path, no ".nzb")
# echo $2           # PP (0, 1, 2 or 3)
# echo $3           # Category
# echo $4           # Script (basename)
# echo $5           # Priority (-100 -2, -1, 0 or 1, meaning Default, Paused, Low, Normal, High )
# echo $6           # Group to be used (in case your provider doesn't carry all groups and there are multiple groups in the NZB)

Dit werkt overigens voor alles wat in sabnzbd terecht komt met de categorie movies. als je een andere categorie gebruikt voor films dan moet je movies ff aanpassen daarin.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 10-08-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mar2zz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:32:
Hoezo, normaal hoef je helemaal niets aan te vinken voor het controleren en uitpakken, dat is namelijk de default instelling van sabnzbd. blijkbaar heb je dan iets veranderd.
zal het eens nakijken, wellicht staat dit verkeerd ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:25:
Je gebruikt toch een synology? (linux is automation ;) )
Maak een scriptje en zet dit erin, chmod +x en toevoegen als prequeuescript in sabnzbd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/sh

### if movie is set as category clean up everything that's written behind the (year)
case $3 in
    movies)
        nzb=$(echo $1 | sed -e 's/).*/)/' )
        ;;
    *)
        nzb=$1
        ;;
esac

### return things to sab (changed or unchanged)
echo 1          # 0=Refuse, 1=Accept
echo $nzb       # Name of the NZB (no path, no ".nzb")
# echo $2           # PP (0, 1, 2 or 3)
# echo $3           # Category
# echo $4           # Script (basename)
# echo $5           # Priority (-100 -2, -1, 0 or 1, meaning Default, Paused, Low, Normal, High )
# echo $6           # Group to be used (in case your provider doesn't carry all groups and there are multiple groups in the NZB)

Dit werkt overigens voor alles wat in sabnzbd terecht komt met de categorie movies. als je een andere categorie gebruikt voor films dan moet je movies ff aanpassen daarin.
Huh, toen ik hem gisterenavond bekeek zag hij er heel anders uit :D

Ik snap niet eens wat er precies gebeurd (wat nou als er bijvoorbeeld geen "jaar" in de nzb staat?). Maar je hebt het over "echo $1", die staat alleen daar onder nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik heb wat aangepast danwel gefixed, dan zijn die echo's duidelijker, alleen ze hoeven in dit script niet elke echo overnieuw te doen, daarom heb ik ze uitgecomment. Als er geen jaar staat doet ie niets, tenminste, hij zoekt naar (). Hij vervangt alles achter het eerste sluitende haakje wat ie vind, als die er niet is dan verandert ie niets.

Het is een nogal simpel script hoor, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:54:
Ja ik heb wat aangepast danwel gefixed, dan zijn die echo's duidelijker, alleen ze hoeven in dit script niet elke echo overnieuw te doen, daarom heb ik ze uitgecomment. Als er geen jaar staat doet ie niets, tenminste, hij zoekt naar (). Hij vervangt alles achter het eerste sluitende haakje wat ie vind, als die er niet is dan verandert ie niets.

Het is een nogal simpel script hoor, maar het werkt wel.
Oké geen jaar is geen hernoeming dus heb je nog altijd hetzelfde probleem, maar dan is er ook weinig aan te doen meer denk ik. Echt syncen met de naam van Moviemeter is wat overkill waarschijnlijk.

Extensie moet .sh zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan alle ongewenste woorden in de titel vervangen met sed 's/ongewenstwoord/vervangendwoordofleeg/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:07:
Je kan alle ongewenste woorden in de titel vervangen met sed 's/ongewenstwoord/vervangendwoordofleeg/'
Hehe ja dan ben je wel even bezig toch. Alle voorkomende ongewenste woorden van nzb's verzamelen lijkt me een behoorlijke klus.

Als ik toch handmatig vanuit Spotweb bezig ben zou ik handle nzb ook niet verkeerd vinden maar afijn, dan moet ik dat script voor Spotnet om gaan bouwen voor Spotweb en dat is way out of my league (zoals je al kunt merken aan het gegeven dat ik niet eens zeker weet welke extensie dit scriptje zou moeten hebben ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
gewoon als filter.sh bijvoorbeeld. ik zal dat spotnet nzbhandle even doornemen en kijken of ik iets kan verzinnen voor linux.

Die prequeue heeft heel veel mogelijkheden. ik ga daar even lekker voor zitten en kijken wat er allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een cross-post vanuit het Synology topic:

Ik heb sinds gisteren een DS211+ en ben nu sabnzbd, sickbeard en couchpotato aan het instellen. Ik heb ze geinstalleerd via de packages van Synoblog en ik loop nu tegen 1 probleem aan.

Als Sickbeard een nieuwe aflevering heeft gevonden stuurt hij deze naar sabnzbd, deze begint met downloaden en vervolgens mij de nabewerking. Ik zie dat hij hem wel checked (par), maar zodra het bestand uitgepakt en overgezet moet worden naar de complete/tv map krijg ik de volgende melding:
» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /volume1/downloads/complete/tv/Breaking Bad S04E04 720p WEB DL DD5 1 H 264 TrollololBlue niet maken)
In de map "complete" bestaat de map tv al, en ik zie dat sabnzbd 777 heeft als access naar de downloadmappen. Tevens heb ik alle users binnen DSM (dus ook de automatisch aangemaakt van sabnzbd) read/write access gegeven naar de download map waarin zich alle mappen bevinden.

Iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Oplossing:
Blijkbaar had de map "tv" binnen de map downloads/complete alleen lees en schrijfrechten voor de owner, wat sickbeard was. Hierdoor had sabnzbd geen rechten. "Others" ook rechten gegeven, en werkte direct.

[ Voor 8% gewijzigd door Jornn op 10-08-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb hetzelfde ineens; » PostProcessing was aborted (Cannot create final folder /volume1/Music/2011/Dance Top 40/122. Benny Benassi Feat. Gary Go - Cinema.mp3) .

Vreemd, moet even kijken hoe dat komt

Ah, had een map met een hoofdletter geschreven :). /volume1/music/ moest het zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Royz op 10-08-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
All, ik heb op aanraden van FireDrunk mijn Sabnzbd eens gestart als volgt:

[cmd]
/usr/bin/sabnzbdplus
[cmd]

Zodat ik zie gebeuren wat er aan de hand is en zodat Sab netjes de output van zichzelf weergeeft en dit is uiteindelijk wat hij geeft bij de crash:

2011-08-30 20:08:46,778::INFO::[downloader:229] Post-processing finished, resuming download
2011-08-30 20:09:07,574::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part044.rar yenc
2011-08-30 20:10:19,209::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:10:19,210::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part045.rar yenc
2011-08-30 20:11:26,266::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part046.rar yenc
2011-08-30 20:12:33,031::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:12:33,032::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part047.rar yenc
2011-08-30 20:13:40,815::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part048.rar yenc
2011-08-30 20:14:46,625::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:14:46,626::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part049.rar yenc
2011-08-30 20:15:53,805::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part050.rar yenc
2011-08-30 20:17:08,444::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:17:08,445::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part051.rar yenc
2011-08-30 20:18:08,084::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part052.rar yenc
2011-08-30 20:19:15,908::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:19:15,909::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part053.rar yenc
2011-08-30 20:20:22,722::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part054.rar yenc
2011-08-30 20:21:30,026::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:21:30,027::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part055.rar yenc
2011-08-30 20:22:36,997::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part056.rar yenc
2011-08-30 20:23:44,560::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:23:44,560::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part057.rar yenc
2011-08-30 20:24:51,267::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part058.rar yenc
2011-08-30 20:25:58,153::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:25:58,153::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part059.rar yenc
2011-08-30 20:27:05,008::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part060.rar yenc
2011-08-30 20:28:12,261::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:28:12,262::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part061.rar yenc
2011-08-30 20:29:19,674::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part062.rar yenc
2011-08-30 20:30:28,326::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:30:28,327::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part063.rar yenc
2011-08-30 20:31:35,107::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part064.rar yenc
2011-08-30 20:32:48,455::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:32:48,457::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part065.rar yenc
2011-08-30 20:33:54,366::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part066.rar yenc
2011-08-30 20:35:01,982::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:35:01,983::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part067.rar yenc
2011-08-30 20:36:09,444::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part068.rar yenc
2011-08-30 20:37:17,978::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:37:17,980::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part069.rar yenc
2011-08-30 20:38:25,785::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part070.rar yenc
2011-08-30 20:39:35,236::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:39:35,237::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part071.rar yenc
2011-08-30 20:40:42,295::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part072.rar yenc
2011-08-30 20:41:51,281::INFO::[__init__:833] Saving data for totals9.sab in /home/bart/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2011-08-30 20:41:51,282::INFO::[assembler:85] Decoding /home/bart/downloads/incomplete/DENAAMVANMIJNDOWNLOAD.part073.rar yenc
Segmentation fault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een nzb wilt importeren in sabnzbd (heb dit geinstalleerd op een synology nas), krijg ik de melding :
Aanmaken /volume1/downloads/incomplete/**** mislukt

Ik heb de user sybnzbd admin rechten gegeven en volledige write/read toegang op de downloads map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Wie kan mij helpen met het volgende:

Sinds een paar dagen krijg ik in SabNZB de melding "Authenticatie ontbreekt: Vul gebruikersnaam en wachtwoord van "Algememe instellingen" in bij je hulp programma: ".

Ik heb werkelijk geen idee waardoor dit probleem ontstaat. Ik draai SabNZB al enkele maanden op mijn Synology nas, te samen met Sickbeard en Couchpotato. Heb dit probleem nooit eerder gehad en plots duikt het op.

In SabNZB heb ik netjes een naam en wachtwoord opgegeven. Dit is mee genomen in Sickbeard en Couchpotato. Ook zijn de api sleutels ingevoerd, in zoverre het nodig is.

Heb SabNZB al geprobeerd opnieuw op te starten, maar niets helpt. Vreemde is ook dat de meldingen ook in de logs verschijnen als ik SabNZB helemaal niet in de browser op en heb staan.

Heeft iemand enig idee waardoor ik deze melding krijg en hoe ik van deze melding af kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Geen andere (browser) plug-ins die verbinding willen maken met je sabnzbd? Want je krijgt die foutmelding alleen als een programma zonder toegang verbinding wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Eddos schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:13:
Geen andere (browser) plug-ins die verbinding willen maken met je sabnzbd? Want je krijgt die foutmelding alleen als een programma zonder toegang verbinding wil maken.
Nee, dat is het vreemde juist. Heb verder helemaal geen programma's draaien die toegang willen. Heb alles alleen op de NAS staan en benader alles via de webinterface.

Las overigens wel dat je de melding ook zou kunnen krijgen als je problemen hebt met je news server?

[ Voor 10% gewijzigd door Lifelogger op 05-09-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Het probleem lijkt inmiddels gevonden. Waarschijnlijk was het Sickbeard die zorgde voor de foutmelding. Heb de gebruikersnaam van SabNZB aangepast en nadat ik dit doorgevoerd had in Sickbeard, was het probleem weg. Blijkbaar had Sickbeard zijn config niet helemaal goed bijgewerkt de laatste keer of zat er toch iets niet goed. De naam stond er wel goed in, maar pakte het dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Zojuist overgestapt van een Popcorn Hour C200 naar een htpc waar ik SABnzbd op heb geïnstalleerd.

Als ik mijn popcorn uit zette dan ging hij blijkbaar in een soort stand-by modus. Ik kon dan via http://ip.van.popcorn.hour:8066 het programma NZBget opstarten. De popcorn kwam dan netjes uit standby (duurde wel een 10 sec.) en NZBget werd gestart.

Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om op dezelfde manier met SABnzbd mijn htpc uit stand-by te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 18:28
Hmm, wel eens gehoord van WOL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heeft er iemand al een goed werkende sabnzbd -> notifo script? elk script dat ik probeer kan niet worden uitgevoerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ja maar ik dacht dat je aan de remote site altijd een tool nodig had voor WOL, blijkbaar kan dit nu ook vanaf het web met bijv. Wakeonlanme, binnenkort even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Royz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:32:
Heeft er iemand al een goed werkende sabnzbd -> notifo script? elk script dat ik probeer kan niet worden uitgevoerd :(
CP & SB doen allebei notifo. Of bedoel je voor alle items in de queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

lowfi schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:10:
[...]

CP & SB doen allebei notifo. Of bedoel je voor alle items in de queue?
ik bedoel voor een complete download in sabnzbd :). jammer dat zij het niet implementeren

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Royz schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:21:
[...]

ik bedoel voor een complete download in sabnzbd :). jammer dat zij het niet implementeren
Je kan toch e-mail notificatie aanzetten onder Email > Email Options > Email Notification On Job Completion > Die optie op Always?

Moet je wel even de rest qua mailinstellingen ook in stellen uiteraard.

grahamofthewheels.com

• lowfi
Is het mogelijk om history the purgen maar de stats te behouden?

0.6.8 linux

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 08-09-2011 14:48 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Graham schreef op donderdag 08 september 2011 @ 02:14:
[...]

Je kan toch e-mail notificatie aanzetten onder Email > Email Options > Email Notification On Job Completion > Die optie op Always?

Moet je wel even de rest qua mailinstellingen ook in stellen uiteraard.
ja maar mail vind ik een beetje ouderwets :P. een notificatie via Prowl, Notifo ofzo is veel makkelijker en minder zwaar :)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Royz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:49:
[...]

ja maar mail vind ik een beetje ouderwets :P. een notificatie via Prowl, Notifo ofzo is veel makkelijker en minder zwaar :)
Ze mogen inderdaad we eens de sickbeard notificatie opties overnemen.

grahamofthewheels.com

• tweak_dude
lowfi schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:45:
Is het mogelijk om history the purgen maar de stats te behouden?

0.6.8 linux
Dat kan sinds 0.6.0. Ik doe het vaker omdat het geheugengebruik toeneemt naarmate er meer in de history staat.

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:49:
[...]

Dan doe je toch push email. Opgelost :p

• lowfi
tweak_dude schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:06:
[...]

Dat kan sinds 0.6.0. Ik doe het vaker omdat het geheugengebruik toeneemt naarmate er meer in de history staat.
Zo dus?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28951/sab.png

Voorheen was je dan ook stats kwijt afaik....

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:38
lowfi schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:08:
[...]

In plus met dit?

[afbeelding]

Voorheen was je dan ook stats kwijt afaik....
Net even gedaan, en idd al je stats blijven bewaard terwijl je history wel gepurged wordt.

• lowfi
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hebben jullie hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/dd-wrt.JPG

Tijdens het downloaden in Sabnzbd heb ik van die spikes. Dan wordt de 120 Mbps gehaald, valt terug, en komt binnen een seconden of 2 weer aan max speed. Enz. enz.

Ik heb hier meer last van naarmate ik de connecties hoger zet (nu 25), maar bij lagere connecties haal ik de 120 Mbps niet (Supernews). Mijn systeem/server kan het makkelijk aan, het is een AMD Phenom II quad-core met 8 GB RAM op Server 2008 R2 x64. Ik download op 1 Samsung F3 Spinpoint en pak het naar een andere spinpoint uit. Systeemschijf is een Corsair SSD. Systeembelasting is nihil, ook de ques van de schijven zijn prima.

Kortom, systeem zelf is uitgesloten. Verder is alles Gigabit bekabeld, en onderling haal ik ook makkelijk 90 MB/sec via het LAN. Router is een Netgear WNDR3700 met DD-WRT.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.