Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

job

Royz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:49:
[...]

ja maar mail vind ik een beetje ouderwets :P. een notificatie via Prowl, Notifo ofzo is veel makkelijker en minder zwaar :)
Je kan mailen naar notifo welke vervolgens een notify verstuurt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-09-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36
Royz schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:49:
[...]

ja maar mail vind ik een beetje ouderwets :P.
:+
een notificatie via Prowl, Notifo ofzo is veel makkelijker en minder zwaar :)
8)7
Minder zwaar? In bits en bytes? Hij stuurt de mail niet als tekst omgezet naar een BMP-file hoor :+ .

Vind het geweldig dat die bak bij mijn thuis bij iedere scheet die (mis)lukt mij een mailtje stuurt...

@hierboven: niks te maken met jumboframes ofzo? Ik schiet maar even in het wilde weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HyperBart schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:47:
[...]

[...]

8)7
Minder zwaar? In bits en bytes? Hij stuurt de mail niet als tekst omgezet naar een BMP-file hoor :+ .

Vind het geweldig dat die bak bij mijn thuis bij iedere scheet die (mis)lukt mij een mailtje stuurt...

@hierboven: niks te maken met jumboframes ofzo? Ik schiet maar even in het wilde weg....
Ben ik @hierboven? Mijn paginainstelling staat op 25 en ben dus de onderste van de vorige pagina ;)

Maarrem, Jumbo frames staan overal op 9K (max. van m'n 3COM Gbit switch(es) ), en zoals gezegd haal ik met gemak Gbit snelheden binnen mijn netwerk. 120 Mbps is dus een eitje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Idem, staat hier op 25... Ja, dat was jij... Ok, dan weet ik het niet onmiddellijk... Andere nieuwsprovider al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HyperBart schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:27:
Idem, staat hier op 25... Ja, dat was jij... Ok, dan weet ik het niet onmiddellijk... Andere nieuwsprovider al eens geprobeerd?
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Supernews het probleem is (gebruik de EU server, SSL of geen SSL geen verschil). De 120 Mbit word gehaald, maar zakt in en komt gelijk weer terug. Met Newsleecher had ik het probleem niet, maar dat programma werkte totaal niet naar mijn wensen.

Artikel cache staat op 130M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Royz

Kleurenblind!!

HyperBart schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:47:
[...]

[...]

8)7

Na ja zwaar... een email wordt opgeslagen, van mij is fire and forget genoeg. Als ik al die scheten in notificaties krijg en ik druk ze weg was dat het, maar ik weet het wel :). een email is overbodig voor mij

@job: super tip!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je tweede link heb ik gezien en al doorlopen, dat maakt geen verschil. Zal vanavond met --clean 's proberen of dat uitmaakt. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
OK, Notifo is geweldig!

Nu had ik wel nog graag icoontjes voor SB en CP en Sabnzbd in mijn lijstje gehad ipv het standaard icoontje, hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Royz schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:22:
[...]

Na ja zwaar... een email wordt opgeslagen, van mij is fire and forget genoeg. Als ik al die scheten in notificaties krijg en ik druk ze weg was dat het, maar ik weet het wel :). een email is overbodig voor mij

@job: super tip!
:o Job wel bedanken en mij niet? Ik was zelfs eerder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
edit: verkeerd topic. Excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Possible op 12-09-2011 22:17 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49

OMX2000

By any means necessary...

Mar2zz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:09:
[...]

Als het al in de ppa zit wel. Die van jcfp is vrij snel bijgewerkt. Moet je die ppa repo wel ff toevoegen.
Ik heb deze instructies gevolgd: http://wiki.sabnzbd.org/install-ubuntu-repo Maar ik krijg alleen 0.5.6. Kan het zijn dat er wat is blijven hangen? En weet je toevallig hoe ik dat check?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 32925 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:33:
[...]

:o Job wel bedanken en mij niet? Ik was zelfs eerder :(

Hey NS, bedankt he! ;) maar toch vind ik jouw oplossing in SW beter hahaha :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

OMX2000 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:00:
Ik heb deze instructies gevolgd: http://wiki.sabnzbd.org/install-ubuntu-repo Maar ik krijg alleen 0.5.6. Kan het zijn dat er wat is blijven hangen?
Ik denk dat je de repository dan niet helemaal juist heb toegevoegd..
Je kan de dep natuurlijk ook gewoon zelf binnen halen en installeren: http://ppa.launchpad.net/.../pool/main/s/sabnzbdplus/

[ Voor 39% gewijzigd door job op 16-09-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb mijn prequeue script voor sabnzbd wat uitgebreid doordat iemand een vraag stelde erover op het sabnzbd.org forum. Dus nu een versie 0.2, wat meer mogelijkheden in gebouwd, en wat leesbaarder gemaakt zodat het makkelijker aan te passen is. Linux only (wellicht Mac).

features:
Deze doet bijvoorbeeld sickbeard en couchpotato downloads boven aan de queue zetten, behalve als de filesize groter is dan 9GB (aanpasbaar), dan wordt ie lage prio.

Hij maakt bestandsnamen schoon (geen par2 of 001 meer erin. voor de spotweb users wordt alles achter het jaar (2011) weggehaald (dus Externe subs by SRT DD5.1 HQ etc)

Als de categorie leeg is dan probeert ie aan de hand van steekwoorden op de nieuwsgroepnamen toch een categorie te zetten. Zodat alles uit alt.binaries.teevee direct naar Sickbeard wordt doorgezet bijvoorbeeld.

edit:
Heb ook ff zitten prutsen met notifiers (zoals xbmc notify, prowl, xbmc-library update etc).

In het prequeue script in dropbox zitten nu prowl en xbmc notifiers die een 'nzb snatched' melding geven, en ik heb daarnaast een los script, waar alle notify- en xbmcupdate-functies wel los instaan, die zowel bij het preprocessen als bij het postprocessen kunnen worden gebruikt. Sickbeard en couchpotato beschikken zelf over deze functies, maar deze scripts kunnen het overnemen, en gelden daarmee ook voor downloads buiten die downloadapps om.

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 24-09-2011 20:08 . Reden: notifiersscript toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:14:

Hij maakt bestandsnamen schoon (geen par2 of 001 meer erin. voor de spotweb users wordt alles achter het jaar (2011) weggehaald (dus Externe subs by SRT DD5.1 HQ etc)
Ik importeer vanuit spotplanet naar sabnzb, maar op de een of andere manier maakt hij de namen niet schoon
Moet ik op zoek naar een bepaalde benaming ?

Ik heb deze getest

Transformers Dark of the Moon (2011) HQ AC3 DD5.1 (Ingebakken Subs), maar helaas, hij wordt netjes overgenomen zoals in de posttitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
gebeurt alleen als de categorie movies is. Categorie komt ws niet mee uit spotplanet? Is makkelijk aan te passen, bij namehandling de dingen die bij movie staan ook bij * zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35844

Ik gebruik Sickbeard voor series. Mijn Sickbeard pakket en SANBZBd pakket draaien beide op een NAS.
Sickbeard geeft dus een gevonden aflevering door aan mijn SABNZB .
SABNZB download dit en zet het in de map categorie TV en dat is dus mijn folder voor series.
Maar ik heb mijn series verdeeld over 3 verschillende NASSEN (hmm) maar ik kan dus maar 1 folder instellen.

Is er een manier om de download neer te zetten waar sickbeard ook show dir heeft staan ?

aha , je moet kiezen wie post-processing doet ... SABNZB of SickBeard ... sickbeard dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35844 op 26-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mar2zz schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:42:
gebeurt alleen als de categorie movies is. Categorie komt ws niet mee uit spotplanet? Is makkelijk aan te passen, bij namehandling de dingen die bij movie staan ook bij * zetten.
Nee, die stuurt geen cat. mee
Vanavond eens nalopen, en aanpassen ... Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 11:54

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er een variable is voor de 'Job name'?
Ik probeer een taak, met de naam "The.Big.Bang.Theory.S05E04.720p.HDTV.x264-ORENJI" te plaatsen als:
Series/Show Name/Season 1/The.Big.Bang.Theory.S05E04.720p.HDTV.x264-ORENJI.mkv

De gehele naam van de job moet dus gebruikt worden. Als ik %fn (filename) gebruik, is het dus nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Gewoon niets doen met de filename: %sn/Season %s (en dan de TV category naar je series directory verwijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

tweak_dude schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:59:
Gewoon niets doen met de filename: %sn/Season %s (en dan de TV category naar je series directory verwijzen).
Dat is dus het probleem; sommige downloads hebben een hele rare filenaam. Aangezien ik Sab zelf de NZB laat downloaden, werkt ook de NZB filenaam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58
Of ik snap je vraag niet helemaal maar de parameter voor de "job name" is toch %3 voor Windows danwel $3 voor Linux/Unix?
http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zijn vraag is anders. Hij wil dat de naam van de nzb wordt gebruikt voor het hernoemen van het bestand. Soms is de jobnaam The.Big.Bang.Theory.S05E04.720p.HDTV.x264-ORENJI maar heet het bestand tbb.5x04.orenji.mkv (of zoiets). Dus de jobnaam moet dan bestandsnaam worden. En dat kan niet met sab's internal sorting en sickbeard doet dat ook niet. Dus moet er een custom postprocess script aan te pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Met Sab zelf kan het inderdaad niet die kan alleen mapnamen aanpassen, maar Ik snap niet hoe je erbij komt dat Sickbeard dit niet doet. Bij mij past Sickbeard prima de namen van alle bestanden aan die hij in de queue heeft gezet. Je moet gewoon de rename opties aanzetten en instellen wat je wil. Hij neemt natuurlijk niet de jobnaam over, maar past de heleboel netjes aan aan de naamconventies zoals ze van tvdb komen.

Goed Lezen is ook een vak... |:( Als zAo echt de job name als file name wil dan kom je er niet met Sickbeard. Dan moet je echt zelf een scriptje maken. Maar is het echt belangrijk om de release group in de naam te hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-10-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je leest het niet goed. Sickbeard kan wel renamen, maar niet naar jobname, maar gebruikt eigen settings daarvoor. Releasegroup zit daar sowieso al niet bij dus Orenji zou al wegvallen in bovenstaand voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Het gaat inderdaad om de releasegroup naam en de andere metadata. Die informatie is nodig om via Bierdopje automatisch subtitles te kunnen downloaden In Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 08:44
Mar2zz schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:14:
Ik heb mijn prequeue script voor sabnzbd wat uitgebreid doordat iemand een vraag stelde erover op het sabnzbd.org forum. Dus nu een versie 0.2, wat meer mogelijkheden in gebouwd, en wat leesbaarder gemaakt zodat het makkelijker aan te passen is. Linux only (wellicht Mac).

features:
Deze doet bijvoorbeeld sickbeard en couchpotato downloads boven aan de queue zetten, behalve als de filesize groter is dan 9GB (aanpasbaar), dan wordt ie lage prio.

Als de categorie leeg is dan probeert ie aan de hand van steekwoorden op de nieuwsgroepnamen toch een categorie te zetten. Zodat alles uit alt.binaries.teevee direct naar Sickbeard wordt doorgezet bijvoorbeeld.

edit:
Heb ook ff zitten prutsen met notifiers (zoals xbmc notify, prowl, xbmc-library update etc).

In het prequeue script in dropbox zitten nu prowl en xbmc notifiers die een 'nzb snatched' melding geven, en ik heb daarnaast een los script, waar alle notify- en xbmcupdate-functies wel los instaan, die zowel bij het preprocessen als bij het postprocessen kunnen worden gebruikt. Sickbeard en couchpotato beschikken zelf over deze functies, maar deze scripts kunnen het overnemen, en gelden daarmee ook voor downloads buiten die downloadapps om.
Hoe knal ik die er in? Overigens, wanneer een ondertitel er niet bij zit (wat met name bij TV series nog al eens voor komt) krijgt je nu wel het probleem dat zAo aan kaart. Vandaar dat ik nu zowel SAB als SickBeard mijn afleveringen niet laat renamen. Dan ben je er nog niet volledig maar wel voor een groot deel gelukkig..

Wat ik vooral wil (en dat is ook waarom ik onderstaande neer kwakte) is het krijgen van een notificatie vanuit SB en CP wanneer een download klaar is, maar ook wil ik er een ontvangen van SAB aangezien ik nog al eens los vanuit Spotweb download (ik kom maar niet uit een juist CP configuratie voor de juiste manier van zoeken). Los uit Spotweb doet verder alles prima maar dat maakt dus geen gebruik van CP of iets dergelijks. Dus naast notificaties vanuit SB en CP wil ik ook graag SAB hebben.

Nu blijkt Notifo zo ongeveer dood maar ik heb het idee dat Prowl speciaal voor Apple is en dat Growl op een desktop moet blijven draaien?
job schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:54:
[...]

Je kan mailen naar notifo welke vervolgens een notify verstuurt.
Het adres van push e-mail in Notifo heb ik gevonden, maar wat is de smtp server die ik moet invoeren bij SAB? Of moet ik eerst naar Gmail mailen en die laten doorsturen naar Notifo? Daar heb ik geen zin in, ik wil dat SAB rechtstreeks naar Notifo gaat :)

Edit: Ok, Notifo is dood, misschien eens Growl of Prowl proberen..

[ Voor 78% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:44:
Edit: Ok, Notifo is dood, misschien eens Growl of Prowl proberen..
Maar Notifo werkt wel nog steeds en doet voor wat betreft Sickbeard en CouchPotato wat het moet doen. Nu zou ik vanuit SAB een mail kunnen sturen naar mijn Gmail (welke altijd bepaalde zelfde eigenschappen heeft). Zodoende kan ik die mail doorsturen naar Notifo en tegelijk uit mijn Gmail verwijderen, echter lijkt dat niet helemaal mogelijk. Ondanks dat ik de volgende instellingen heb gebruikt weigert SAB een mail te versturen:

http://wiki.sabnzbd.org/configure-email

Nu is het met dit script ook mogelijk:

https://github.com/Cev/sabnzbd-notifo

Alleen ik kan nergens vinden waar ik mijn default script moet aanpassen, of het default script moet vervangen voor dit script. En dan nog krijg ik waarschijnlijk dit script niet doorgevoerd wanneer ik een ander script wil gebruiken bij post processing (bijvoorbeeld sabtosickbeard). Dat is echter ook niet zo'n ramp want sickbeard doet het goed wat betreft meldingen. Dat zou betekenen dat ik het sabnzbd-notifo script alleen zou moeten gebruiken bij "losse" downloads (vanuit spotweb / spotnet) waar het voor mij ook vooral voor bedoelt is. Dan is het toch een kwestie van dit script in mijn scipt folder zetten en default vervangen voor sabnzbd-notifo? Probleem is dan alleen nog dat ik de inhoud van het default script moet kopiëren naar het sabnzbd-notifo script lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:07
Ik heb Sabnzbd op mijn Synology staan.
Hierin heb ik aangegeven dat hij alle bestanden na het uitpakken moet verwijderen.
Toch blijven er restjes achter. Ik wil dat hij ook de nfo, sfv en srr bestanden verwijdert.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Config > General > Tuning > Cleanup List.

Daar aangeven welke extensies verwijderd moeten worden. Bij mij is dat zoiets: .nfo, .sfv, .jpeg, .jpg, .srr, .nzb, .net, .txt, .url.

Mijn vraag wat betreft Notifo is niet meer relevant, heb het al gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb SABnzb continu draaien op mijn NAS, maar nu merk ik dat hij langzaam aan steeds meer geheugen verbruikt naarmate de dagen vorderen. Als ik hem af sluit en opnieuw opstart is het weer okee.

Het is uiteraard geen enkel probleem om hem elke twee weken even opnieuw op te starten, maar zijn er nog andere oplossingen.

Het is overigen versie 0.6.9. Er is wel een nieuwere versie, maar in de changelog wordt niet gesproken over geheugenoptimalisaties, dus updaten hiervoor heeft geen zin denk ik

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moby schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:42:
Ik heb SABnzb continu draaien op mijn NAS, maar nu merk ik dat hij langzaam aan steeds meer geheugen verbruikt naarmate de dagen vorderen. Als ik hem af sluit en opnieuw opstart is het weer okee.

Het is uiteraard geen enkel probleem om hem elke twee weken even opnieuw op te starten, maar zijn er nog andere oplossingen.

Het is overigen versie 0.6.9. Er is wel een nieuwere versie, maar in de changelog wordt niet gesproken over geheugenoptimalisaties, dus updaten hiervoor heeft geen zin denk ik
Config - Scheduling - Job aanmaken voor een restart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm, dat lijkt me een goede oplossing inderdaad. Eventueel lopende dingen worden netjes gepauzeerd en weer opgestart neem ik aan?

De maximale interval is een week zie ik. 1x in de twee weken had ook goed geweest maar dit voldoet zeker wel. Dank je

[ Voor 31% gewijzigd door Moby op 26-10-2011 14:50 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moby schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:48:
Hmm, dat lijkt me een goede oplossing inderdaad. Eventueel lopende dingen worden netjes gepauzeerd en weer opgestart neem ik aan?
Neem aan van wel, als ik handmatig een restart uitvoer werkt dat ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Staat ook bij de herstartoptie onder status:
Deze knop zal SABnzbd herstarten.
Dit kan nuttig zijn wanneer je vermoedt dat het programma niet stabiel is.
Het downloaden zal vóór de herstart gestopt worden en daarna weer doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

ik heb op mijn Synology 212+ sabnzbd geinstalleerd, dit werkt perfect met het uitlezen van RSS en automatisch downloaden. Ik wil echter een script installeren zodat hij automatisch subtitles download, ik zie een bierdopje script en Subliminal? Wat is makkelijk met installeren en werkt goed? Ik kom er niet goed uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04

B2

wa' seggie?

Ik maak gebruik van een rss feed van nzbindex.nl om nl tv series te downloaden. De naam van de post is dan bijvoorbeeld
code:
1
[:blaat:][TV]-[:Dum.Di.Dum.S19E02.DUTCH.WS.PDTV.XViD-RELEASEGROEP:]-[01/39]-"dumdidum.1902-diff.nfo" yEnc

Sabnzbd pakt automatisch van deze postnaam de filenaam (dus dumdidum.902-diff.nfo) als jobnaam, en gebruik dit ook uiteindelijk voor de directory naam waar de download in komt.
Vroeger gebruikte ik nzbs.org en deze gaf netjes alleen de releasenaam als jobnaam. Helaas is nzbs.org gestopt met foreign-tv. Nu wil ik dat eigenlijk ook met nzbindex.nl (of een andere indexer die alle NL TV posts goed heeft). Hoe krijg ik voor elkaar dat de jobnaam de releasenaam wordt? Of in ieder geval de directory waar het ingezet wordt?

Ik heb gekeken naar sorting, maar deze heeft een goede jobnaam nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06 11:01
Is het mogelijk om via een cronjob te kijken of er bestanden in de lijst van SABnzbd staan en zoja een commando uit te voeren?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
Sinds een aantal dagen wil Sabnzbd niet meer automatisch downloaden via de nzb's die worden door gestuurd vanaf Sickbeard - Nzbrus -> sabnznbd. Melding: fout in URL ophalen, onbruikbaar nzb bestand.

Vervolgens als ik nog eens in sickbeard op het zoekertje klik voor een nieuwe search doet hij het wel. Iemand anders hier last van gehad? Ik gebruik nog een ouder sabnzbd pakket van Merty aangezien ik de pakketten van sibulon (?) niet werkend krijg met schrijfrechten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien Sabnzbd, ( en wellicht SB ook ) even restarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
stefve1 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:42:
Is het mogelijk om via een cronjob te kijken of er bestanden in de lijst van SABnzbd staan en zoja een commando uit te voeren?

Bedankt.
Ja. http://wiki.sabnzbd.org/api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
HyperTrophy schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:59:
Misschien Sabnzbd, ( en wellicht SB ook ) even restarten?
Seems to work 8)7

In ieder geval voor 1 avond. Soms vergeet je dat het ook nog simpel op te lossen is.. Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54

emzed

*

Ik probeer SABnzbd als service te installeren op mijn server (WHS 2011). Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd, lijkt simpel, echter krijg ik vanuit shell steeds deze foutmelding:

the term sabnzbd-service.exe is not recognized as the name of a cmdlet function script file or operable program

Kan iemand wat licht schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

emzed schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:37:
Ik probeer SABnzbd als service te installeren op mijn server (WHS 2011). Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd, lijkt simpel, echter krijg ik vanuit shell steeds deze foutmelding:

the term sabnzbd-service.exe is not recognized as the name of a cmdlet function script file or operable program

Kan iemand wat licht schijnen?
Daar heb ik destijds ook problemen mee gehad: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35711342

Oplossing staat er ook bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Bedank voor de link! Maar ik kan op een of andere manier die executable niet aftrappen. Hij bestaat wel, want als ik dir intyp, staat hij er wel bij. Ik krijg nog steeds:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb SabNZB op m'n openelec (xbmc) systeem geinstalleerd, echter kan ik de webinterface niet benaderen vanaf een andere computer. Alle instellingen lijken goed, ik kan de xbmc webinterface wel gewoon benaderen via een browser op een andere computer.
Ik heb al geprobeerd om het poortnummer te wijzigen maar zonder effect.
Iemand hier suggesties?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
emzed schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:16:
Bedank voor de link! Maar ik kan op een of andere manier die executable niet aftrappen. Hij bestaat wel, want als ik dir intyp, staat hij er wel bij. Ik krijg nog steeds:

Waarom Powershell? Probeer eens gewoon Start > All Programs > Accessoires > Command Prompt en daarop rechtermuisknop doen Run as Administrator. Vervolgens wat Zinu zegt:
cd "C:\Program Files (x86)\SABnzbd"
sabnzbd-service.exe -f "C:\Lokatie\Naar\Sabnzbd.ini\" install
sabnzbd-helper.exe install

Let vooral even op de quote'jes vanwege spaties in de mapnaam! Uiteraard zelf even de volledige locatie van je Sabnzbd.ini invullen. Alleen de mapnaam, de bestandsnaam hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15
Kan iemand mij uit leggen wat het verschil is tussen deze 2 programma's SABnzbd en SABnzbd+ ?
Want ik kan het zo gouw niet vinden....
Mij dank is groot voor iemand die mij dit kan uitleggen.
Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Geen verschil.
Sabnzbd was de oorspronkelijke naam. Omdat de schrijver/bedenker daarvan op een gegeven moment gestopt is met ontwikkelen en niets van zich liet horen gingen anderen sabnzbd uitbreiden, vandaar de + erachter. Nu is die plus niet echt relevant meer, omdat sabnzbd (the original) dus niet meer bestaat officieel, en sabnzbdplus dus gewoon sabnzbd kan heten.

Ik was vanaf het begin bezig met de originele sabnzbd en dat was toen al zo een mooi programma. Maar op een gegeven moment lag de ontwikkeling helemaal stil en moest ik wel overstappen op grabit en altbinz later, maar wat was ik blij toen ik zag dat sabnzbd weer opgepakt was, geinstalleerd en never looked back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Bedankt voor heldere uitleg!!!
Nu ik met tevredenheid de mac versie gebruik heb ik nog een vraag....
Is het nog een meer waarde om sabnzbdx dan er bij te gebruiken ?

[ Voor 51% gewijzigd door Havelock op 21-11-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Maranello schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:37:
[...]

Waarom Powershell? Probeer eens gewoon Start > All Programs > Accessoires > Command Prompt en daarop rechtermuisknop doen Run as Administrator. Vervolgens wat Zinu zegt:
OK, dit werkt, thanks!!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Een vraag,

ik heb SABnzbd 0.6.10 geinstalleerd alles werkt perfect ook de webinterface binnen mijn lokaal netwerk. Maar als ik nu op mijn telefoon of vanuit mijn werk de website open, dan laad hij de webpagine maar niet de downloads en ook niet de instellingknoppen. Enige wat ik zie is de logo's en twee gele bewegende balkjes.
Sickbeard werkt wel gewoon.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Joster
Bij mij doet hij dit wel gewoon. Toch gebruik ik liever mediadog. Een applicatie waarmee je zowel Sickbeard, Couchpotato als SAB kan beheren :)

• Cyrus The Virus
Ik heb geen android dus kan alleen de browser gebruiken. Maar snap niet waarom hij niet laad.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Joster
Dat is wel erg vreemd inderdaad. Ik heb daar nooit problemen mee gehad en heb dan ook geen idee waaraan het kan liggen.

• Cyrus The Virus
Heb trouwens wel als ik naar bij voorbeeld de log file ga van sickbeard, moet ik wel F5 drukken anders pakt hij de oude pagina. Hij doet geen refresh.

EDIT:

Nu is hij niks aan het downloaden en werkt het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-11-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Wie kan mij uitleggen hoe ik sabmobile app op de iphone in kan stellen zo dat ik via me mac al me downloads in de gaten kan houden.

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:03

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik denk dat Google je een heel eind op weg kan helpen.
Dit is geen helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
laat maar, ik heb het al voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik kan de laatste dagen met SAB niets meer downloaden. Wanneer een proces bijna klaar is stopt hij met downloaden als er nog ongeveer 1 mb over is. Daarna gebeurd er niks meer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik gebruik lightningusenet en heb de klantenservice al gemaild maar krijg hier geen reactie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 20:51

iMars

Full time prutser

Ruudvanelk schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:25:
Ik kan de laatste dagen met SAB niets meer downloaden. Wanneer een proces bijna klaar is stopt hij met downloaden als er nog ongeveer 1 mb over is. Daarna gebeurd er niks meer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik gebruik lightningusenet en heb de klantenservice al gemaild maar krijg hier geen reactie van.
Ik heb hier exact hetzelfde aan de hand. Ik maak gebruik van news.usenetserver.com. Uit eindelijk lukt het wel om de download helemaal binnen te halen, maar soms duurt het een kwartier om de laatste 1MB naar binnen te halen.

Wat ik de laatste tijd ook merk, is dat soms de snelheid drastisch omlaag gaat (van 5+ MB/s naar <1 MB/s). Soms zelfs een tijdje op 0 kb/s... als ik dan de service restart (sudo /etc/init.d/sabnzbdplus restart) dan download ie weer verder met 5+ MB/s. Het ligt niet aan mijn internet verbinding (UPC) omdat de download gelijk weer verder gaat als ik de service opnieuw start... Iemand ideeën?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een van de afgelopen updates haalt SABnzbd bij mij geen bookmarks meer op vanaf NZBmatrix, vanaf Newzbin werkt het nog wel als vanouds. API-key enzo heb ik al gecontroleerd, als ik de bookmarks-feed van NZBmatrix gebruik dan zie ik wel mijn bookmarks staan. In SABnzbd zie ik er niets over terug, ook geen warnings of foutmeldingen.

Iemand een idee of er op dat gebied iets is gewijzigd?

Update 1: net nu ik dit heb getikt valt me op dat in de bookmarks-feed-URL mijn username vervangen is door een nummertje, ik heb dat nummertje in SABnzbd ook maar ingevoerd. Nu even afwachten.

Update 2: helaas, het heeft niets geholpen. :/

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 25-12-2011 20:28 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 20:51

iMars

Full time prutser

pven schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:44:
Sinds een van de afgelopen updates haalt SABnzbd bij mij geen bookmarks meer op vanaf NZBmatrix, vanaf Newzbin werkt het nog wel als vanouds. API-key enzo heb ik al gecontroleerd, als ik de bookmarks-feed van NZBmatrix gebruik dan zie ik wel mijn bookmarks staan. In SABnzbd zie ik er niets over terug, ook geen warnings of foutmeldingen.

Iemand een idee of er op dat gebied iets is gewijzigd?

Update 1: net nu ik dit heb getikt valt me op dat in de bookmarks-feed-URL mijn username vervangen is door een nummertje, ik heb dat nummertje in SABnzbd ook maar ingevoerd. Nu even afwachten.

Update 2: helaas, het heeft niets geholpen. :/
Ik ben zojuist van Ubuntu 11.04 naar 11.10 geupgrade en mijn probleem is nu verholpen (heb ook een nieuwere versie van SABnzbd erbij gekregen. Ik heb de bookmarks van NZBmatrix nog niet geprobeerd, zal ik zo even testen.

Edit1: mijn bookmarks worden ook niet meer binnen gehaald....

Edit2: ik zie al wat er verkeerd gaat.... ik had mijn oude bookmarks verwijderd op NZBmatrix en er een nieuwe neergezet. Zodra ik naar de RSS stream kijk (http://nzbmatrix.com/rss-bookmarks.php?userid=<<mijn nummer>>&apikey=<<mijn api key>>) zie ik daar de oude, al gedownloade bookmarks staan... dus de RSS is niet gelijk aan wat er daadwerkelijk staat...

Edit3: terwijl ik mijn edit2 aan het tikken was, is de rss kennelijk geupdate en heeft mijn sabnzbd het nu wel gedownload... Er zit denk een vertraging in...

[ Voor 22% gewijzigd door iMars op 27-12-2011 14:29 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb al op Tweakers en Google gezocht en kan het antwoord nergens vinden.

Sinds ik een nieuwe mediaspeler heb, geeft Sab bij post-processing de error: could not create final folder. Ik denk dat dit te maken heeft met read/write rechten. Bij Configure->Categories staan de paths voor de verschillende categorien wel juist vermeld (gekopieerd uit Verkenner). Nu is de vraag echter, hoe zorg ik ervoor dat SAB voor die netwerkmap (een externe HDD met USB aan mn mediaspeler gekoppeld, gewoon zichtbaar in Verkenner) read/write rechten krijgt? Ik zit op Windows 7 Premium.

Als ik via Windows zoek, krijg ik alleen maar howto's voor shared folders etc.
Ik heb al geprobeerd om de folder met rechtermuisknop ->eigenschappen -> beveiliging voor alle gebruikers volledig te laten beheren, maar dit werkt ook niet. Misschien dat Sab een anonymous user is, en dat ik die handmatig write/read access moet geven, ik weet het niet.

Kortom:

ik gebruik Sab om na het downloaden mijn bestanden (via categories) te verplaatsen naar de externe HDD die gekoppeld is aan mijn mediaspeler, en als zodanig ook op te roepen is in Verkenner. Hij heeft de error: could not create final folder. Hoe los ik dit op?

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-03 23:49
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met Sabnzbd. Het gaat namelijk om de api key.
Ik moet sinds dat ik de update heb gedaan van sab, elke keer als ik Sabnzbd opstart moet ik opnieuw de api key in een venster in teken. Dit moet helemaal correct gebeuren anders ziet die niet als api key. Bij de volgende keer dat ik opnieuw opstart moet ik weer een andere api key invullen in Sabnzbd. Dit betekent ook telkens dat ik het moet veranderen in andere programma's waaronder Sickbeard. Moet ook telkens mijn gegevens van Eweka invullen. Zelfs 2 x achter elkaar

Kan iemand mij hiermee helpen? zou het fijn vinden.

Met vriendelijke groeten,

FerdinandeZ

[ Voor 5% gewijzigd door FerdinandeZ op 16-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-03 23:49
Schijnbaar zat er een addon van firefox samen met sabznbd te kloten. Bij deze addon moet je ook een api key invullen. Hopend hiermee genoeg geïnformeerd te hebben voor andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
SABnzbd pakt bij mij alles uit in Uitpakfolder\NZB-naam\, maar ik wil dat hij gewoon uitpakt in \Uitpakfolder\. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
Als je SABnzbd 0.60 of later draait kun je bij de algemene categorie * als pad opgeven. Dit voorkomt het aanmaken van job folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
tweak_dude schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:39:
Als je SABnzbd 0.60 of later draait kun je bij de algemene categorie * als pad opgeven. Dit voorkomt het aanmaken van job folders.
Kan je iets specifieker zijn :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

config > categories
En daar bij default * invullen

Althans dat is wat ik eruit haal. Je kan het altijd even uitproberen toch.. stuk gaat het er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:12:
config > categories
En daar bij default * invullen

Althans dat is wat ik eruit haal. Je kan het altijd even uitproberen toch.. stuk gaat het er niet van.
Ah, daar idd. Er staat ook "Ending the path with an asterisk * will prevent creation of job folders.". Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:47
Weet iemand hoe ik SABnzbd de geïmporteerde NZB kan laten verwijderen?

Ik open mijn NZB, SABnzbd meldt dat hij geïmporteerd is en begint te downloaden. Ik word echter een beetje moedeloos van elke keer de NZB nog handmatig naar de bin slepen. Iemand hier een setting voor gevonden? Een beetje rondkijken in de settings en op google kwam ik er niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:16
Ik heb een probleem met SANnzbd.
Ik heb SABnzbd geïnstalleerd op mijn synology nas
Ik werk met categorieën dus heb in mijn downloadmap een nieuwe map gemaakt /movies/ (omdat sabnzbd deze niet gecreëerd heeft).

Nabewerking van xxx mislukt (Kan bestemmingsmap /Movies/xxx niet maken)
Nu kijk ik en heeft user sabznbd eigenaars rechten op complete/ dus de map net voor /Movies/.
/Movies/ heeft als eigenaar admin. Ik heb nu even iedereen rechten gegeven op map movies maar dit werkt nog niet.
Ik kan op /Movies/ ook de user 'sabznbd' geen rechten geven omdat deze niet bestaat bij mijn 'users'.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
linux mappenstructuur is hoofdlettergevoelig. Heb je alles precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Mar2zz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:40:
linux mappenstructuur is hoofdlettergevoelig. Heb je alles precies hetzelfde?
Heb Movies naar movies veranderd maar nog steeds de fout:
2012-02-09 10:38:35,230 FOUT: Nabewerking van xxx mislukt (Kan bestemmingsmap /movies/xxx niet maken)

Komt dit misschien omdat /movies/ al bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nee dan is het rechtenprobleem, maar die zou je met zebu'ons package niet moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Mar2zz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:53:
nee dan is het rechtenprobleem, maar die zou je met zebu'ons package niet moeten hebben.
Deze heb ik aangemaakt via het zebu'ons package.
Vindt het zeer vreemd. Misschien nog eens herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 08:23
thaan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:52:

Ik open mijn NZB, SABnzbd meldt dat hij geïmporteerd is en begint te downloaden. Ik word echter een beetje moedeloos van elke keer de NZB nog handmatig naar de bin slepen. Iemand hier een setting voor gevonden? Een beetje rondkijken in de settings en op google kwam ik er niet verder mee.
hmm, zou ik niet weten of dat kan. bij mij gaan alle gedownloade nzbs in een map, en verdwijnt dus uit de watch folder. daarnaast worden ze ook nog eens gezipt.
misschien anders de files naar zo een map laten verplaatsen met een script deze map laten legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
frye schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:45:
[...]

Heb Movies naar movies veranderd maar nog steeds de fout:
2012-02-09 10:38:35,230 FOUT: Nabewerking van xxx mislukt (Kan bestemmingsmap /movies/xxx niet maken)

Komt dit misschien omdat /movies/ al bestaat?
Op syno is het /volume1/ om mee te beginnen. Je kunt niet de sharenaam daar invullen zoals jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
robobeat schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:35:
[...]

hmm, zou ik niet weten of dat kan. bij mij gaan alle gedownloade nzbs in een map, en verdwijnt dus uit de watch folder. daarnaast worden ze ook nog eens gezipt.
misschien anders de files naar zo een map laten verplaatsen met een script deze map laten legen?
Punt is dus dat ik geen watch folder gebruik. Zal anders vanavond eens kijken of een watch folder gebruiken en vervolgens de NZB's verplaatsen (hopelijk naar de bin) een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 08:23
volgens mij haalt hij dan de nzb file weg en als de complete folder niet is gedefineerd, zou de nzb nergens meer terug te vinden moeten zijn. als hij terug komt in de post zelf, kan je dit door een file filter eruit kunnen halen, deze staat onder settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Ik heb een vraag hoe ik de performance van mijn systeem kan optimaliseren.

Ik heb een Phenom II x955, 4GB RAM, HD 5770, en ik gebruik mijn PC als downloadbak en HTPC. Dat gaat over het algemeen prima.

Behalve als een download misvormd binnen is gekomen met SAB, en verificatie en reparatie nodig is. Dan kan ik geen HD video meer vloeiend afspelen. Ik heb process explorer op de achtergrond draaien, en zie dat mijn CPU niet boven de 40% uitkomt. Ook staat de prioriteit van PAR2 op idle. Zelfs als ik zelf ga spelen door bijvoorbeeld mijn mediaplayer op hoger dan normaal te zetten, en SAB lager dan normaal, krijg ik de video toch niet vloeiend.

Wellicht heeft dit te maken met I/O usage, ik weet niet hoe je hier invloed op kan uitoefenen.

Ik vind het prima als het repareren 3x zolang duurt, als ik mijn video maar kan blijven kijken. Mijn systeem is als HTPC zwaar overkill omdat het ook een budget gamebak is, maar vind het toch vreemd dat SAB het systeem zo op zn knieën krijgt.

Iemand suggesties?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Ik heb een vraag hoe ik de performance van mijn systeem kan optimaliseren.
Downloaden, repareren, etc. uitvoeren op een andere schijf.
Gebruik de .Watch folder.

Uit je verhaal begrijp ik niet of je Windows of een ander OS gebruikt maar voor Windows kan je ook deze tutorial gebruiken: http://wiki.sabnzbd.org/howto-associate

[ Voor 126% gewijzigd door et36s op 14-03-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
nm, opgelost.

[ Voor 100% gewijzigd door et36s op 17-03-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 16:53
Pfff... ik krijg de laatste tijd standaard een BSOD voorgeschoteld als SABnzb een tijdje draait. ALle BSODs zijn gerelateerd aan Memory (allocatie, etc) en SABnzb is altijd bezig met verifieren, uitpakken of PARren van files.

Ik ga eens een herinstallatie proberen, maar mocht iemand een gouden tip hebben, kom maar op!
(memtest? heb verder geen enkel probleem met het memory, ook niet tijdens intensieve processen als games)

omstandigheden: Vista Ultimate SP2, Firefox 11.0 @ Core2Duo T5450, 2Gb RAM.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:50

rally

Deyterra Consultancy

En welke versie van SABNZBD gebruik je?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

et36s schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:15:
[...]

Downloaden, repareren, etc. uitvoeren op een andere schijf.

[...]
Sorry voor het late reageren, ik dacht dat ik geabonneerd was op dit topic. Ik heb de videofiles inderdaad op dezelfde schijf staan als mijn SAB, vandaar dat de video vast loopt tijdens het repareren.

Ik zal eens testen hoe dat is als ik de video op een andere schijf heb staan. Gelukkig heb ik bijna nooit een reparatie nodig, maar kan het daardoor ook lang duren voordat ik dit uit kan testen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 13:27
Vage dingen, gebruik al geruime tijd sabnzbd i.c.m. eweka en krijg nu ineens "Download mislukt - Buiten de server bewaartijd" melding bij downloads. Nzb komt van nzbmatrix. Dacht dat het wellicht aan de grootte lag, maar het is ook bij kleine downloads. Maar weer niet bij alle downloads va nzbmatrix.

Een tweede vreemd verschijnsel is dat de KB/s teller nu ineens altijd op 0 blijft (en dus miljoenen seconden resterend voor download), maar dit terwijl er wel voortgang is in het aantal mb's van de download zelf!

help appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06 11:05

Nitai

Live the life you love.

Nzbmatrix is een nzb dienst, als het daar staat aangemeld betekent het niet automatisch dat de nzb ook van vandaag is. Je zou moeten kijken of de nzb niet buiten je server retentie valt, of dat de nieuwsgroep gewoonweg niet/slecht te benaderen is door je usenetprovider.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Gisteren is de 0.7.0Beta 2 van SABnzbd uitgekomen.
Hier staan alle veranderingen, maar even een kort overzicht (dus niet alles):
Highlights:
- Download quota management
- Windows: simple system tray menu
- Multi-platform Growl support
- NotifyOSD support for Linux distros that have it
- Option to set maximum number of retries for servers (prevents deadlock)
- Pre-download check to estimate completeness (reliability is limited)
- Prevent partial downloading of par2 files that are not needed yet
- Config->Special for settings previously only available in the sabnzbd.ini file
- For Usenet servers with multiple IP addresses, pick a random one per connection
- Add pseudo-priority "Stop" that will send the job immediately to the post-processing queue
- Allow jobs still waiting for post-processing to be deleted too
Onder andere unrar is geüpdatet naar 4.11 vind ik interessant, mag toch hopen dat dat tot snelheidsverhogingen leidt.

Zelf gebruik ik SABnzbd onder Mac OS X. Weet iemand of het mogelijk is om de unrar binary in de map Contents/Resources/osx/unrar gewoon zelf te vervangen? Op deze manier kun je dan zelf gewoon de nieuwste unrar bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal moet dat werken. Het is namelijk gewoon via command line dat de executable wordt aangeroepen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Gisteren ook direkt de update erop gezet, alleen al voor:
- Windows: simple system tray menu
Ik had SabNzb Monitor geinstalleerd staan, maar heel vaak zag die niet de correcte status.
Hopelijk is dat nu met een native oplossing niet meer het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
jmk schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:04:
[...]

Sorry voor het late reageren, ik dacht dat ik geabonneerd was op dit topic. Ik heb de videofiles inderdaad op dezelfde schijf staan als mijn SAB, vandaar dat de video vast loopt tijdens het repareren.

Ik zal eens testen hoe dat is als ik de video op een andere schijf heb staan. Gelukkig heb ik bijna nooit een reparatie nodig, maar kan het daardoor ook lang duren voordat ik dit uit kan testen.
Andere harde schijf doet wonderen. De belasting op mijn laptop is vele malen lager nu ik op een andere harde schijf downloadt, het enige waardoor ik het merk is dat mijn internet wat langzamer is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06 11:01
Hallo

Is het mogelijk om sabnzbd een script te laten uitvoeren zodat subliminal ondertitels gaat zoeken, en daarna doorstuurt naar sickbeard? Ik weet alleen niet of ik hiervoor dat sabToSickbeard.py bestand moet aanpassen, of ergens anders een nieuw script moet aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Heb de nieuwste versie net geinstalleerd, ziet er smooth uit. Krijg nu alleen de volgende error na downloaden:

Error 'NoneType' object has no attribute 'remove' while running par2_repair on set

En bij de history staat dan:

Repairing failed, 'NoneType' object has no attribute 'remove'

Weet iemand wat dit is, waardoor het komt, en hoe ik het op kan lossen? Googlen levert niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:12
Cross-postje (omdat een tweaker in de Synology thread grumpy werd):

Ik had SABnzbd netjes lopen op mijn D211+ en stuurde die aan met SABmobile op mijn iPhone. Geen enkele problemen mee gehad en had het prima op orde. Maar vorige week besloot ik om het aantal te volgen RSS-feeds in SABmobile naar 7 ipv 3 op te hogen. Vanaf toen crashte de app elke keer bij opstarten. Opnieuw installeren van de app boodt geen soelaas, ook niet eens het terugzetten van een eerdere backup van de iPhone. U raadt het al, ik zoek een vervanger voor SABmobile. Heeft er iemand nog een andere app die goed combineert met SABnzbd?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet om grumpy te doen, maar: Dat lijkt me toch redelijk te Googlen :+

(C.q. Wat heb je zelf al gevonden...?)

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 10-04-2012 12:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melden dat een post in het verkeerde topic staat s grumpy?
Je hebt een probleem met een app van derden die samen zou moeten werken met SABnzbd op een iPhone en dat post je in een Synology forum. Wat vreemd dat daar iets van wordt gezegd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Joarie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:00:
Cross-postje (omdat een tweaker in de Synology thread grumpy werd):

Ik had SABnzbd netjes lopen op mijn D211+ en stuurde die aan met SABmobile op mijn iPhone. Geen enkele problemen mee gehad en had het prima op orde. Maar vorige week besloot ik om het aantal te volgen RSS-feeds in SABmobile naar 7 ipv 3 op te hogen. Vanaf toen crashte de app elke keer bij opstarten. Opnieuw installeren van de app boodt geen soelaas, ook niet eens het terugzetten van een eerdere backup van de iPhone. U raadt het al, ik zoek een vervanger voor SABmobile. Heeft er iemand nog een andere app die goed combineert met SABnzbd?
Qouch? Of kan die niet wat jij wil?

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.