Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 23:10

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb afgelopen week een laptop van mij gebombardeerd tot download server met SabNZBd, waar ik voorheen voor 100% van mijn downloads Newsleecher gebruikte.

Ik wil dus vooral gebruikmaken van RSS feeds om wat dingen dagelijks te downloaden en ik had daarvoor de juiste "schedules" ingesteld.

Dat werkt opzich prima maar afgelopen nacht ging hij dus de RSS feeds checken en nieuwe meuk downloaden. Helaas bij een van de releases was deze nog aan het uploaden op het moment dat de RSS feed ververst werd, wat dus resulteerde in een incomplete-nzb en dus ook in een download die ik handmatig moest verbeteren. Dit is ook niet gefixed door een tweede RSS-check van een paar uur later.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

PS: Ik gebruik NZBIndex.nl voor de RSS feeds.

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 13-04-2012 19:45 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
webfreakz.nl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:44:
Show complete releases only bij advanced search?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wharfedale schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:59:
[...]

Show complete releases only bij advanced search?
Uiteraard is het weer te simpel 8)7

Ik zal het eens aankijken voor een paar dagen, mocht het niet werken dan weet ik je te vinden :+ :>

Edit:
Euhm ja dat is wel leuk, maar wat als er nou 1.. of 2... parts missen als de upload klaar is, dan slaat hij hem dus over? Kijk als er pas 500 van de 4400 parts geupload zijn dán moet die hem natuurlijk wel overslaan.

[ Voor 26% gewijzigd door webfreakz.nl op 13-04-2012 20:19 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Goed, wat ik in het laatste stuk van mijn vorige post beschreef is dus nu ook voorgekomen.. Het te downloaden bestaat uit ruim 4400 parts en daarvan is er 1 "missing" waardoor NZBIndex.nl hem niet doorgeeft met de RSS feeds als deze opgevraagd wordt met "&complete=1". Ik wil dat hij hem wél download, omdat er PAR2 bestanden bijzitten die deze enkele missende part kunnen repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09
Joarie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:00:
Cross-postje (omdat een tweaker in de Synology thread grumpy werd):

Ik had SABnzbd netjes lopen op mijn D211+ en stuurde die aan met SABmobile op mijn iPhone. Geen enkele problemen mee gehad en had het prima op orde. Maar vorige week besloot ik om het aantal te volgen RSS-feeds in SABmobile naar 7 ipv 3 op te hogen. Vanaf toen crashte de app elke keer bij opstarten. Opnieuw installeren van de app boodt geen soelaas, ook niet eens het terugzetten van een eerdere backup van de iPhone. U raadt het al, ik zoek een vervanger voor SABmobile. Heeft er iemand nog een andere app die goed combineert met SABnzbd?
Toch maar even dieper in het probleem gedoken omdat ik zag dat Qouch niet de functionaliteiten had die ik zo fijn vond in SABmobile.
Zoals ik al zei ging het fout toen ik het aantal te volgen RSS-feeds verhoogde naar zo'n 7 a 8 met een totaal van meer dan 1000 items. Dat deed de boel permanent crashen. Zelfs de iPhone opnieuw terugbrengen naar fabrieksinstellingen en alles vanaf de grond weer opbouwen hielp ook niet, totdat ik eens kritisch ging kijken naar de iCloud functie. Blijkbaar had ik die optie aangevinkt in Sabmobile waarbij hij de instellingen doorstuurde naar iCloud, dus ook degene die het programma zelf lieten crashen. Zonder die sync-functie werkt de app weer naar behoren.
Nu maar weer eens proberen om Sabnzbd weer draaiende te krijgen op mijn NAS, want ook dat is bij de laatste (handmatige) updatepoging helemaal mis gegaan.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
webfreakz.nl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:44:
Ik heb afgelopen week een laptop van mij gebombardeerd tot download server met SabNZBd, waar ik voorheen voor 100% van mijn downloads Newsleecher gebruikte.

Ik wil dus vooral gebruikmaken van RSS feeds om wat dingen dagelijks te downloaden en ik had daarvoor de juiste "schedules" ingesteld.

Dat werkt opzich prima maar afgelopen nacht ging hij dus de RSS feeds checken en nieuwe meuk downloaden. Helaas bij een van de releases was deze nog aan het uploaden op het moment dat de RSS feed ververst werd, wat dus resulteerde in een incomplete-nzb en dus ook in een download die ik handmatig moest verbeteren. Dit is ook niet gefixed door een tweede RSS-check van een paar uur later.

PS: Ik gebruik NZBIndex.nl voor de RSS feeds.
Is het voor series & films? Ik zou dan eens naar couchpotato & sickbeard kijken. Soort plugins voor sabnzbd.

Kan je die rss feeds vaarwel zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zijn geen plugins maar externe programma's die de API van Sabnzbd kunnen aanspreken, dat is wel een verschil.
Desalniettemin zijn ze wel aan te raden als je series of films wilt downloaden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Tsurany schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:40:
Het zijn geen plugins maar externe programma's die de API van Sabnzbd kunnen aanspreken, dat is wel een verschil.
Desalniettemin zijn ze wel aan te raden als je series of films wilt downloaden.
Ik wilde eigenlijk mijn setup zo simpel mogelijk houden.. Misschien toch maar eens naar die extensies kijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 29-06 10:43
Het is simpeler dan aldoor die rss feeds op orde houden. Ik dacht ooit hetzelfde als jij maar nu wil ik niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik heb nu SABnzbd op m'n laptop geïnstalleerd..
Vanaf mijn desktop kan ik SABnzbd volgen via het IPadres van mijn laptop, super ideaal.
Want dan hoef ik voortaan niet meer te downloaden via mn desktop waarop ik alles doe maar zet ik gewoon mn laptop aan.

Alleen hoe kan ik vanaf mijn desktop een nzb file door mijn laptop laten downloaden?
Want als ik nu een .nzb open gaat hij hem downloaden in de SABnzbd van mijn desktop en niet mn laptop.

Zelfde geld voor Sickbeard.
Ik wil het dus laten downloaden op mn laptop maar aansturen op mn desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:50
SemperFidelis schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:41:
Alleen hoe kan ik vanaf mijn desktop een nzb file door mijn laptop laten downloaden?
Want als ik nu een .nzb open gaat hij hem downloaden in de SABnzbd van mijn desktop en niet mn laptop.
Ik heb de een ITX (zuinig) pc'tje die dit doet, net als jouw laptop. Ik heb de drive (vd lITX) shared gemaakt. Save de NZB op de shared drive. Daar komt het resultaat ook te staan, en die kan ik eventueel weer over hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:50
Ik zou mn zoon graag wel MP3's willen laten binnenhalen, maar verder geen andere bestanden. Is daar een eenvoudige methode voor, of moet ik met batch bestanden "gaan rommelen"?
Ik gebruik overigens een zuinig-ITX machientje in mn netwerk om het binnen te slurpen. Versie is -volgens mij- 0.5.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt de SabNZBd watch-folder delen op het netwerk. Vervolgens sla je vanaf de PC de nzb's gewoon in die watch folder op en dan gaat je laptop aan de gang.

@ArnieNFW: Niet dubbelposten, hè! ;)

Volgens mij kun je geen file type filteren. Dus wat jij wilt, alleen MP3's downloaden, is volgens mij niet mogelijk.
Je kunt wel een hele lijst met extensies in de Clean Up-lijst zetten (zoals *.avi, *.exe, *.whatever), maar dat wordt moeilijk om volledig dicht te spijkeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ok thanks, probeer ik dat.

Ik zat al te kloten met IP's etc maar dit lijkt me inderdaad makkelijker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:37:
[...]

Je kunt de SabNZBd watch-folder delen op het netwerk. Vervolgens sla je vanaf de PC de nzb's gewoon in die watch folder op en dan gaat je laptop aan de gang.
Als je dat dan met een Dropbox folder doet kan het van overal ter wereld met een internetverbinding en eventueel ook via je smartphone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat is een manier. Je kunt het ook wereldwijd via je SabNZBd web interface doen, als je de (SSL-) poort naar buiten openzet. Dan kun je ook checken of ie al klaar is, etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Mwah niet zoveel behoefte om dingen naar buiten aan te zetten.

Nu is alles bereikbaar binnenshuis en dat is wel mooi zo.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

job

Oeps verkeerd topic.

[ Voor 91% gewijzigd door job op 19-04-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
SemperFidelis schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:41:
[...]

[...]
Je gaat op de sab-webinterface van je laptop.
Rechtsboven in beeld heb je 4 'knoppen'.
De eerste ervan is 'Add NZB'. :)

Gewoon nzb'tje afhalen op je desktop, en dan op je laptop gewoon die nzb toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Ik download series automatisch via Sickbeard met SAB. Voorheen werden de nieuwste afleveringen van de serries die ik volgde, automatisch gedownload en meteen in de map van die serie op mijn pc gezet. Na een verhuizing en opnieuw installeren van internet en de upgrade naar de nieuwste SAB, komen ze echter allemaal in de algemene Series map terecht.

Voor de duidelijkheid, ik werk met categories. NZB files van Sickbeard krijgen automatisch de category 'Series' die linkt naar de algemene Serie map. Dus in principe doet SAB het wel goed, maar hij heeft een tijdlang alle afleveringen automatisch doorgezet naar de specifieke map van een serie.

Kan dit niet meer, of mis ik iets ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12:49
Je bent bij je categorie 'Series' vergeten te verwijzen naar het SabtoSickbeard-script waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:00
Ik zou eigenlijk bij sabnzb graag willen instellen dat hij bijvoorbeeld van vier uur smiddags tot 11 savonds niet op velle snelheid download maar meer beperkt snelheid. Zodat gewoon internetten hier in huis dan wat gemakkelijker gaat. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 21:54
http://localhost:8080/#/config/scheduling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Ik heb nederlands en dan bedoel je waarschijnlijk taakplaner? Alleen kan ik daar instellen wanneer ik vol gas wil gaan maar dan alleen een startijd. Zou je iets meer uitleg willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Fire69 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:49:
Je bent bij je categorie 'Series' vergeten te verwijzen naar het SabtoSickbeard-script waarschijnlijk :)
Hoe doe ik dat? Ik kan bij categories nergens iets van scripts toevoegen/kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Morfang schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:09:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik kan bij categories nergens iets van scripts toevoegen/kiezen.
Die optie staat er alleen als je post processing script directory hebt ingevuld in de config van SabNZBd en er ook scripts in die directory staan.
joppe113 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:13:
Ik heb nederlands en dan bedoel je waarschijnlijk taakplaner? Alleen kan ik daar instellen wanneer ik vol gas wil gaan maar dan alleen een startijd. Zou je iets meer uitleg willen geven?
Starttijd is tevens eindtijd van het vorige tijdslot. Zo ingewikkeld is het niet. Vul het gewoon in en kijk wat er gebeurt.

[ Voor 38% gewijzigd door Mystic Spirit op 23-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 21:54
joppe113 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:13:
Ik heb geen idee hoe het werkt, maar je kan daar instellen dat op een bepaald tijdstip de internetsnelheid gelimiteerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416776

Ik gebruik SABnzbd op een readynas en heb een vreemd probleem. Deze staat geinstalleerd op de nas onder c .SABnzbd verborgen map. Als ik in die map kijk zie ik daar bij downloads de mappen complete en incomplete. Tot hier geen probleem. Maar in de map complete staan 3 submappen : music ; pictures en video. In de map music staat 1 mp3 cd. Terwijl ik nog niks gedownload heb. Het is dezelfde cd die ik ook terug vind op de nas onder c/media/music. Hoe is het mogelijk dat de map c/media gelijk is aan de SABnzbd/download map?

Dus alles wat ik in de map media zet komt ook in de SABnzbd downloads map.

Snap er niks van??

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:57
Iemand enig idee hoe die opschoonlijst werkt? Ik heb het met een spatie geprobeerd. En met ;

Maar ik krijg nog iedere keer de .nfo .srs .sfv enz bestanden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

.sfv, .srr, .nzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Ik krijg het niet voor elkaar om notificaties via e-mail te verzenden... Ik houd met alle accounts, local smtp, gmail etc de melding: "failed to connect"

Gegevens allemaal ok, Firewall en virusscan geen issues,

Iemand een tip. Ik doe het nu via twitter maar dat vind ik wat te public.

EDIT: heb nu Prowl getest en die werkt goed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 07-05-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:34
joppe113 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:27:
Ik zou eigenlijk bij sabnzb graag willen instellen dat hij bijvoorbeeld van vier uur smiddags tot 11 savonds niet op velle snelheid download maar meer beperkt snelheid. Zodat gewoon internetten hier in huis dan wat gemakkelijker gaat. Is dit mogelijk?
Naar schema/scheduling instelling in SABnzbd. Kies je begin en eindtijd en selecteer 'speedlimit'/'snelheidslimiet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 18:53
Mijn completed folder is een externe harde schijf verbonden via mijn router. Uitpakken (en moven) duurt echter erg lang.

Hoe zorg ik ervoor dat sabnzbd eerst uitpakt in de incomplete folder en vervolgens pas moved naar die externe harde schijf? Of zou dat geen snelheidswinst opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:25
pelt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:38:
Mijn completed folder is een externe harde schijf verbonden via mijn router. Uitpakken (en moven) duurt echter erg lang.

Hoe zorg ik ervoor dat sabnzbd eerst uitpakt in de incomplete folder en vervolgens pas moved naar die externe harde schijf? Of zou dat geen snelheidswinst opleveren?
Hallo,

Ik zou ook graag willen weten hoe ik dit moet doen. Ik download de bestanden op dit moment eerst op mijn interne harde schijf en zet ze handmatig over naar een WD My Book World Edition die via het netwerk verbonden is. Ik ga er vanuit dat ik met een script moet werken om ervoor te zorgen dat Sabnzbd de bestanden automatisch overzet nádat ze zijn gerepaired en uitgepakt? Ik heb echter geen idee hoe dit werkt dus als iemand zou kunnen helpen zou dat mooi zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zag zojuist dat de final van sabnzbd 0.7 uit is. Weet iemand wat de compatibility is van scripts als SickBeard en CouchPotato met deze versie? Kan ik gedachtenloos updaten of is het beter nog even te wachten? Sabnzbd/SB/CP draait op mijn iMac met OSX Lion (10.7.4). Iemand ervaringen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Alles lijkt nog prima te werken hier. Ik zit al een paar weken op de diverse 0.7 beta's/RC's, dus je kan zorgeloos updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
Aan de hand van een duidelijke tutorial e.e.a. kunnen installeren op mijn DS212+ en heb even lopen tobben om SABnzbd te kunnen openen (kreeg elke keer de melding dat ik localhost:8080 niet kon openen).

Nu zie ik vaak dat er wordt geadviseerd op de gebruiker sabnzbd aan te maken, en vraag me af of dit echt noodzakelijk is. Ik heb dit namelijk niet gedaan en alles werkt verder naar behoren voor zover ik na kan gaan.

Ik kan de gebruiker nu niet meer aanmaken, ik krijg dan de fout: De bewerking is mislukt. meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw. (246)

Is het absoluut noodzakelijk dat deze wordt aangemaakt? In DSM zie ik in de downloadfolder als eigenaar wel gewoon sabnzbd staan, en deze heb ik dus niet zelf gemaakt en kan ik geen rechten geven en/of ontnemen....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

job

Als je sabnzbd installeert via de spk van synocommunity (of superzebulon) hoef je geen gebruikers aan te maken.
Dus vertel ons eens welke tutorial je hebt gevolgd.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-06-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
A3-D schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:15:
Aan de hand van een duidelijke tutorial e.e.a. kunnen installeren op mijn DS212+ en heb even lopen tobben om SABnzbd te kunnen openen (kreeg elke keer de melding dat ik localhost:8080 niet kon openen).

Nu zie ik vaak dat er wordt geadviseerd op de gebruiker sabnzbd aan te maken, en vraag me af of dit echt noodzakelijk is. Ik heb dit namelijk niet gedaan en alles werkt verder naar behoren voor zover ik na kan gaan.

Ik kan de gebruiker nu niet meer aanmaken, ik krijg dan de fout: De bewerking is mislukt. meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw. (246)

Is het absoluut noodzakelijk dat deze wordt aangemaakt? In DSM zie ik in de downloadfolder als eigenaar wel gewoon sabnzbd staan, en deze heb ik dus niet zelf gemaakt en kan ik geen rechten geven en/of ontnemen....
Ik sta op het punt een 212+ (of een 112+, weet ik nog niet helemaal zeker) te halen. Kun je aangeven welke downloadsnelheden je met SSL haalt met sabnzbd? Ik twijfel namelijk nog of ik niet net zo goed de 212 of 112 zonder de + kan halen en ben naarstig op zoek naar wat voorbeelden uit de praktijk.

Zou je de link naar de tutorial met me willen delen, als je die echt handig vond? Altijd handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
job schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:02:
Als je sabnzbd installeert via de spk van synocommunity (of superzebulon) hoef je geen gebruikers aan te maken.
Dus vertel ons eens welke tutorial je hebt gevolgd.
Dat was deze tutorial en ik heb inderdaad via Synocommunity geïnstalleerd.
garp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:17:
[...]

Ik sta op het punt een 212+ (of een 112+, weet ik nog niet helemaal zeker) te halen. Kun je aangeven welke downloadsnelheden je met SSL haalt met sabnzbd? Ik twijfel namelijk nog of ik niet net zo goed de 212 of 112 zonder de + kan halen en ben naarstig op zoek naar wat voorbeelden uit de praktijk.

Zou je de link naar de tutorial met me willen delen, als je die echt handig vond? Altijd handig...
De link staat hierboven. Qua snelheid is het SABnzbd die de beperkende factor is, met SSL en een 60MBit UPC account kom ik gemiddeld op 2MB/s. Als ik via Newsleecher download (ook via SSL) dan zit ik op een strakke 6MB/s.

Op zich kan ik ermee leven omdat de PC niet aanstaat, en de NAS netjes zijn werk doet. Toch wel erg prettig dat als ik de mediaplayer aanzet, ik direct kan gaan kijken wat er eerder gedownload is.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Dank voor je update. Ik heb nu (nog steeds) een 107+ en volgens mij haalt die ook de 2MB wel. Tenminste, dat vertelt mijn geheugen me. Het is wel al lang geleden, dus ik denk dat ik sabnzbd maar weer eens op het apparaat installeer om het geheugen wat op te frissen :-)

Ik draai nu sabnzbd lokaal op mijn mac en laat die uitpakken naar een mappenstructuur op de nas. Dat begint me nu toch echt te traag te worden met die 107+ (6 tot 8 MB/s). Voor de file-copy snelheid naar het netwerk maakt de 112/112+ 212/212+ niet veel uit, dat doen ze volgens syno ongeveer even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
garp schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:55:
Dank voor je update. Ik heb nu (nog steeds) een 107+ en volgens mij haalt die ook de 2MB wel. Tenminste, dat vertelt mijn geheugen me. Het is wel al lang geleden, dus ik denk dat ik sabnzbd maar weer eens op het apparaat installeer om het geheugen wat op te frissen :-)

Ik draai nu sabnzbd lokaal op mijn mac en laat die uitpakken naar een mappenstructuur op de nas. Dat begint me nu toch echt te traag te worden met die 107+ (6 tot 8 MB/s). Voor de file-copy snelheid naar het netwerk maakt de 112/112+ 212/212+ niet veel uit, dat doen ze volgens syno ongeveer even snel.
Afgelopen nacht eens geprobeerd om SSL uit te zetten, en tot mijn verbazing zag ik vanmorgen dat hij gedownload had met gemiddeld 6,2MB/s

Ik ga nog maar even testen en proberen om te kijken of het zo stabiel blijft, maar het is in ieder geval een stuk beter dan de 2MB/s die ik voorheen had.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/8167/sabnzbd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ha, dat is al beter. En uitpakken van die file, kun je daar ook uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57

Magic666

No one's neighbour!

nieuw met Sabnzbd, ik kom van Newsleecher, en het werkt prettig.

Het enige wat ik niet kan vinden, als het er al in zit, is een melding krijgen als die klaar is met uitpakken van het gedownloade. Zie ik dat over het hoofd of zit het er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
Heeft sab nog immer geen optie om password protected rars te herkennen?

Dus ook passwordprotected rar's die in een niet-passwordprotected rar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:

Wat moet ie ermee doen dan?

Wat trouwens werkt, is "-Yenc-PP-A&A" als poster toe te voegen bij NZBindex.com. Dan filter je 99% van de sub-encrypted rars eruit.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 27-06-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
Room42 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Wat moet ie ermee doen dan?
gewoon stoppen, je hebt er toch niets aan.
Wat trouwens werkt, is "-Yenc-PP-A&A" als poster toe te voegen bij NZBindex.com. Dan filter je 99% van de sub-encrypted rars eruit.
Oke :)

Ik pak meestal de oudste upload, maar toch komt er nog wel eens rommel tussendoor

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 27-06-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

418O2 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:

Jawel:
Pause job when encrypted RAR is downloaded You'll need to set a password and resume the job.
Notifications kunnen via NotifyOSD en Growl, Email, RSS en volgens mij ook een Firefox plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik heb een probleem met sabnzbd in combinatie met Qouch en newzbin. Als laatste redmiddel hier mijn probleem, niemand schijnt dit verholpen te hebben of een idee te hebben hoe dit te verhelpen is. Het heeft wel degelijk met sabnzbd te maken maar misschien licht off-topic. Excuus daarvoor.

k heb sinds vandaag de Quoch Iphone app. Gekoppeld aan mijn newzbin.es account met username en wachtwoord en aan mijn sabnzbd die op mijn NAS draait. Nzbs via spotplanet adden via de api gaat prima, ook het handmatig adden van nzbs vanuit newzbin werkt goed. Echter wanneer ik via de Qouch Iphone app een NZB vanuit newzbin wil adden in de queue van sabnzbd blijft hij daar "hangen" met de melding "Probeer NZB op te halen van http://www.newzbin2.es/browse/post/6701805/nzb/";. Blijkbaar lukt dat niet, de vraag is nu, hoe verhelp ik dit?
Update: Wanneer ik via de newzbin site een NZB bookmark, vervolgens via de sabnzbd GUI de bookmarks ophaal, trekt hij de NZB binnen en begint de download. Probleem lijkt te zitten in de wijze waarop Qouch de NZB URLS toevoegt aan de queue van sabnzbd.
Een vriend van mij met dezelfde setup (Qouch iOs app, sabnzb op een NAS en newzbin account) heeft exact het zelfde probleem. Het lijkt op een bug in de app / newzbin koppeling. NZBs toevoegen vanuit Qouch met als site nzbindex lukt wel. Vanuit de iphone app mynzb en newzbin lukt het wel om de nzb op te halen in sabnzbd en vervolgens te downloaden.

Edit: log van sabnzbd laat het volgende zien: 012-07-01 10:49:58,130::INFO::[urlgrabber:221] Unknown filetype when fetching NZB, retry after 30s http://www.newzbin2.es/browse/post/6716753/nzb/

Edit2: Probleem lijkt gevonden en zal worden verholpen in een volgende release: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=13&t=11121

[ Voor 10% gewijzigd door Oppie op 01-07-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 28-06 09:19

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik gebruik momenteel sabnzbd op linux (xbmc live) en ik vraag me af of het mogelijk is om een system shutdown (of slaapstand) te voorkomen als sabnzbd nog bezig is. De system shutdown mag uitgevoerd worden als sabnzbd klaar is met zijn taken.

Dit zou handig zijn als ik schakel met de Harmony tussen de activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb volgend probleem, maar weet niet goed in welke topic zetten :

Ik heb iets gedownload (serie volledig seizoen) maar ik heb PAR2 files te kort.
Let op, ik heb er al een stop of 15 PAR2 files, maar ik heb nog 10 blocks te kort.

Maar ik heb al met 2 verschillende payserver geprobeerd, en het lukt me niet om nog 10 blocks binnen te halen :(
Nu vraag ik me af, of ik met de PAR2 files die ik heb, al een aantal RAR's te herstellen, zodat ik de meeste episodes toch nog uit de RAR kan hallen, nu is het probleem dat veel rar's met 1 block corrupt zijn, waardoor ik de epi niet kan uithalen?

met Quickpar lukt dit niet, iemand die mij kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:42

The_Worst

Unox

Nee, dit gaat helaas niet werken. Een par2-set wordt gemaakt over alle rar-bestanden dus individuele rar-bestanden repareren is niet mogelijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:47:
Nee, dit gaat helaas niet werken. Een par2-set wordt gemaakt over alle rar-bestanden dus individuele rar-bestanden repareren is niet mogelijk.
Dat ben ik niet met je eens. Het is wel degelijk mogelijk dat enkele afzonderlijke rars gerepareerd kunnen worden met de beschikbare hoeveelheid parity blocks. Het is niet zo dat de beschadiging zich over de rars verdeeld. Je kunt alleen niet gericht repareren. Je moet het wel doen met de blocks die je hebt.

En als je bij het uitpakken "Keep broken files" aanvinkt, kun je ook nog het grootste gedeelte van de video's uitpakken. Daarna kun je de defecte afleveringen los downloaden, indien beschikbaar.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are.
offtopic:
That's what I'm trying!

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 05-07-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:51:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Het is wel degelijk mogelijk dat enkele afzonderlijke rars gerepareerd kunnen worden met de beschikbare hoeveelheid parity blocks. Het is niet zo dat de beschadiging zich over de rars verdeeld. Je kunt alleen niet gericht repareren. Je moet het wel doen met de blocks die je hebt.

En als je bij het uitpakken "Keep broken files" aanvinkt, kun je ook nog het grootste gedeelte van de video's uitpakken. Daarna kun je de defecte afleveringen los downloaden, indien beschikbaar.

[...]
offtopic:
That's what I'm trying!
en hoe kan je dit rar's herstellen met de PAR files?
Want ik heb 96 blocks, en ik heb 15 rar's met 1 block te kort, dus als het kan zou ik deze al graag herstellen, ik zit ook nog met een RAR of 10 waar ik niets van heb, maar das het minste :)

Ik heb het zoals hierboven gedaan, en ik heb 3 van de 13 epi's te kort, maar ik zal deze wel afzonderlijk downloaden...
jammer van de extra download, maar geen zin om daar veel om te zoeken. (en via torrent of rapid, kan ik ze niet vinden :()

[ Voor 11% gewijzigd door Repi3 op 05-07-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Wat ik nog wel eens doe is het proberen of ik een beschadigd bestand via een andere manier binnen kan halen en zo alsnog de hele set kan repairen ;-) Vaak zijn scene releases nog te vinden via hetzij rapidshare of torrent. het is niet wat je wil qua makkelijkheid maar je hebt wel vaak een release gerepaired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Iemand enig idee hoe ik winrar kan updaten via OpenElec?

Heb in SABnzbd de melding:
Your UNRAR version is not recommended, get it from http://www.rarlab.com/rar_add.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 28-06 09:19

BeyondThunder

Lost Lightning

Magic666 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:19:
nieuw met Sabnzbd, ik kom van Newsleecher, en het werkt prettig.

Het enige wat ik niet kan vinden, als het er al in zit, is een melding krijgen als die klaar is met uitpakken van het gedownloade. Zie ik dat over het hoofd of zit het er niet in?
Ik gebruik op Chrome de sabnzbd plug-in / extension. Die werkt prima.
Deze plugin kan je meldingen geven als de download klaar is.

Ik draai sab overigens wel op OpenElec/XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 22:04
Ik draai sabnzbd op een ubuntu server (12.04). Ik merk dat er soms dat nzb's op 99,99 procent ineens niet meer verder gaan. Er is dan nog 1 of 2 mb over dat nog niet is gedownload.

Het gaat op geen mogelijkheid verder. Terwijl, hoe gek ook, ik diezelfde nzb-file op mijn laptop (mac) wel gewoon compleet binnen haal.

Wat kan hieraan ten grondslag liggen?

Ik heb geprobeerd:

- pauze download for post-prosessing (disabled)
- article cash limit uitgezet

Verder kan ik geen relevante redenen bedenken.

[ Voor 17% gewijzigd door Beninho op 07-07-2012 21:54 ]

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Beninho schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:49:
Ik draai sabnzbd op een ubuntu server (12.04). Ik merk dat er soms dat nzb's op 99,99 procent ineens niet meer verder gaan. Er is dan nog 1 of 2 mb over dat nog niet is gedownload.
Moet je in je config onder Special even controleren of req_completion_rate op 100.2 staat, waarschijnlijk is dit niet het geval en is dat je probleem.

Ja, 100.2 is de juiste setting, niet 100, niet 99.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Beninho schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:49:
Mijn hele snelle computer blijft nog wel eens hangen op dit punt. Na 30 seconden schiet hij dan alsnog door van de bovenste queue naar de onderste queue om vervolgens te repareren en/of uit te pakken.

Ik denk dan altijd dat hij aan het swappen is en/of het verplaatsen van de files, en dat ik te ongeduldig ben. Dat laatste is zeker waar.

Dus wat je ook zou kunnen proberen is wachten. :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 22:04
Sypher schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:20:
[...]
Moet je in je config onder Special even controleren of req_completion_rate op 100.2 staat, waarschijnlijk is dit niet het geval en is dat je probleem.
Heb het aangepast, blijft nog steeds hangen, @JMK, ik wacht al zeker 2 dagen op een resultaat nu :) Geduld is mij niet vreemd O-)

Ik ga morgen even nieuwe poging wagen door compleet opnieuw de download te starten.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57

Magic666

No one's neighbour!

BeyondThunder schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:42:
[...]

Ik gebruik op Chrome de sabnzbd plug-in / extension. Die werkt prima.
Deze plugin kan je meldingen geven als de download klaar is.

Ik draai sab overigens wel op OpenElec/XBMC.
Ik gebruik Fx en heb eerlijk gezegd nog niet bij de hun extensions gekeken :$

Ik ga eens verder speuren want SABnzbd bevalt prima, heb NL eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoe zou je best ervoor zorgen dat een .nzb bestand verwijderd wordt wanneer deze geïmporteerd is in sabnzbd (of wanneer de download klaar is)? (Mac OS X hier)

edit: Bij de cleanuplist ".nzb" zetten helpt niet. Waarschijnlijk omdat hij zoekt in de folder die net gedownload is, en de nzb staat in de parent folder daarvan :O

[ Voor 34% gewijzigd door JSS540 op 13-07-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JSS540 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:00:
Hoe zou je best ervoor zorgen dat een .nzb bestand verwijderd wordt wanneer deze geïmporteerd is in sabnzbd (of wanneer de download klaar is)? (Mac OS X hier)

edit: Bij de cleanuplist ".nzb" zetten helpt niet. Waarschijnlijk omdat hij zoekt in de folder die net gedownload is, en de nzb staat in de parent folder daarvan :O
In je watch folder wordt een .nzb-bestand automatisch gewist als deze verwerkt is. Als dat niet gebeurd zou je eens moeten kijken of het proces wel schrijfrechten heeft daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

JSS540 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:00:
Waarschijnlijk omdat hij zoekt in de folder die net gedownload is, en de nzb staat in de parent folder daarvan :O
"Waarschijnlijk" kun je wegnemen door even in de logfiles te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Room42 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:52:
In je watch folder wordt een .nzb-bestand automatisch gewist als deze verwerkt is. Als dat niet gebeurd zou je eens moeten kijken of het proces wel schrijfrechten heeft daar.
Ik werk niet met een watch folder. Gewoon een nzb file downloaden met chrome en ingesteld dat elke nzb file die ik download, automatisch geopend wordt met sabnzbd.

Heb een paar lijntjes shell script geschreven die de nzb file verwijdert :) Works like a charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik draai Sabnzbd+ op een Win7 machine. Ik heb een 80 mbit/s abbo bij Telenet en een unlimited abbo bij Sunny. Nu heb ik het volgende probleem. De download begint als een speer 8 MB/s maar zakt na 5 min naar 2 MB/s om vervolgens deze snelheid aan te houden. Ik heb gisteren nu even Grabit geïnstalleerd en deze haalt gemiddelde snelheden van 9 MB/s . Waaraan kan dit liggen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Hi guys, ik word een beetje gek hier: hoe kan ik van mijn android tablet (stock galaxy tab 10.1) nzb uploaden naar sabnzbd (op synology ds212)? Of moet ik toch een app hebben? Ik gebruik nzbindex.nl voor de nzb's, maar moet nog altijd newsleecher gebruiken.... :-(

Many thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Weet niet welke content je zoekt maar geloof me, voor series en films is het veel handiger dit te doen via couchpatato en sickbeard. Deze communiceren rechtstreeks met Sab en lezen vanuit een watchlist of je kan via de app qouch je selectie er in zetten in drie klikken.

Maar kort antwoord: met qouch kan je ook rechtstreeks een toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jpjedi op 31-07-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

lordloeder schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:43:
Hi guys, ik word een beetje gek hier: hoe kan ik van mijn android tablet (stock galaxy tab 10.1) nzb uploaden naar sabnzbd (op synology ds212)? Of moet ik toch een app hebben? Ik gebruik nzbindex.nl voor de nzb's, maar moet nog altijd newsleecher gebruiken.... :-(

Many thanks!
1. spotplanet app voor android is een goede app. Maakt gebruik van de SabNZB api. key invoeren in spotplanet en een account nemen op spotplanet.
2. je kan ook via bijvoorbeeld andSMB for android NZB's uploaden naar een watched folder die ook een windows share is. Dat is handig voor handmatig gedownloade NZB's die je gedownload hebt via bijvoorbeeld NZBindex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Thanks voor de hulp van jullie beide! Dit is inderdaad wat ik nodig had. Werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

HF met je tablet!
Nog 1 aanvulling:

Met SABcontrol for android kan je je SAB server monitoren. Werkt ook met de API key van sab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Wellicht iemand die mij kan helpen. Ik gebruik Sick Beard i.c.m. SABnzbd. Na het downloaden van een aflevering laat hij regelmatig naast het mkv bestand ook de volgende 4 bestanden staan: nfo-orig, nzb, sfv en srr. Iemand enig idee of het mogelijk is dat hij deze bestanden direct verwijderd of alleen de mkv op de juiste plek neerzet? :)

*nevermind*
Ik vermoed dat ik het heb gevonden. Zat teveel te kijken bij SABnzdb maar heb nu een optie gevonden in SickBeard. Vinkje verwijderen bij Move Associated Files (Move srr/srt/sfv/etc files with the episode when processed? NOTE: .nfo will be renamed to .nfo-orig when moved. )

[ Voor 30% gewijzigd door mickjuh op 02-08-2012 14:11 . Reden: Waarschijnlijk gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik ben bezig met het installeren van SABnzbd op een CENTOS 6.3 machine. Echter krijg ik het niet voor elkaar om via http://192.168.2.101:8080/sabnzbd op de website te komen. Hieronder mijn .ini files

//edit: Maar natuurlijk, het werkt ineens op miraculeuze wijze.. Toch bedankt allemaal :+

/etc/sysconfig/SABnzbd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# SABnzbd service configuration

#run SABnzbd as
sabuser=some_user

#modify if SABnzbd config file is somewhere else for some reason
config="/home/${sabuser}/.sabnzbd/sabnzbd.ini"

#API key (can be found in the above config file)
apikey=644bf00de8a042284e5937313ae3a2a1

#gui address, eg: ${protocol}://${host}:${port}/sabznbd/
protocol=http
host=0.0.0.0
port=8080

#leave blank if no username/password is required to access the gui
username=
password=

#use nice, ionice, taskset to start SABnzbd
nicecmd=
#  example: nicecmd="nice -n 19 ionice -c3"

/home/${sabuser}/.sabnzbd/sabnzbd.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
__version__ = 19
[misc]
win_menu = 1
queue_complete = ""
https_port = 9090
folder_rename = 1
allow_64bit_tools = 1
password_file = ""
movie_rename_limit = 100M
ionice = ""
https_key = server.key
cleanup_list = ,
cache_limit = ""
ignore_unrar_dates = 0
par_option = ""
web_color = ""
pre_check = 0
replace_spaces = 0
web_color2 = ""
dirscan_speed = 5
enable_filejoin = 1
create_group_folders = 0
api_key = 644bf00de8a042284e5937313ae3a2a1
never_repair = 0
no_penalties = 0
osx_speed = 1
bandwidth_limit = 0
dirscan_dir = ""
disable_api_key = 0
quota_period = m
email_to = ,
rss_filenames = 0
password = ""
permissions = ""
quota_day = ""
auto_disconnect = 1
use_pickle = 0
quota_size = ""
osx_menu = 1
enable_date_sorting = 0
replace_dots = 0
movie_sort_extra = -cd%1
rss_rate = 60
enable_unzip = 1
download_free = ""
port = 8080
email_dir = ""
wait_ext_drive = 5
pre_script = None
email_full = 0
log_dir = logs
admin_dir = admin
nzb_backup_dir = ""
tv_sort_countries = 1
date_categories = tv,
ssl_type = v23
sfv_check = 1
date_sort_string = ""
schedlines = ,
host = 0.0.0.0
ignore_samples = 0
req_completion_rate = 100.2
enable_tsjoin = 1
auto_browser = 0
fsys_type = 0
pause_on_post_processing = 0
allow_incomplete_nzb = 0
uniconfig = 1
enable_unrar = 1
randomize_server_ip = 0
email_rss = 0
email_account = ""
email_server = ""
allow_streaming = 0
config_lock = 0
quota_resume = 0
api_warnings = 1
tv_sort_string = ""
username = ""
unpack_check = 1
no_ipv6 = 0
download_dir = Downloads/incomplete
size_limit = 0
enable_par_cleanup = 1
safe_postproc = 1
cache_dir = cache
complete_dir = Downloads/complete
replace_illegal = 1
nomedia_marker = ""
max_art_opt = 0
par2_multicore = 1
warned_old_queue = 0
language = en
check_new_rel = 1
enable_https = 0
no_dupes = 0
top_only = 0
quick_check = 1
movie_sort_string = ""
email_from = ""
max_art_tries = 3
movie_extra_folder = 0
email_endjob = 0
tv_categories = ,
pause_on_pwrar = 1
login_realm = SABnzbd
send_group = 0
refresh_rate = 0
movie_categories = movies,
script_dir = ""
email_pwd = ""
ignore_wrong_unrar = 0
nice = ""
enable_movie_sorting = 0
https_cert = server.cert
web_dir2 = ""
fail_on_crc = 1
nzb_key = 15aaaf817ec96658bb31cc181585d363
auto_sort = 0
ampm = 0
start_paused = 0
web_dir = Plush
queue_complete_pers = 0
enable_tv_sorting = 0
folder_max_length = 256
[logging]
log_new = 0
max_log_size = 5242880
log_level = 1
log_backups = 5
enable_cherrypy_logging = 0
[growl]
ntfosd_enable = 1
growl_password = ""
growl_enable = 1
growl_server = ""
[nzbmatrix]
username = ""
apikey = ""
del_bookmark = 1
[newzbin]
username = ""
url = www.newzbin2.es
bookmark_rate = 60
bookmarks = 0
password = ""
unbookmark = 1
[nzbxxx]
username = ""
apikey = ""

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 24-06-2021 21:49 . Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd op verzoek ]

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb alles geïnstalleerd en ingesteld zoals voorgedaan op binaries4all. Ik heb de afgelopen dagen verschillende probleempjes met Sabnzbd ervaren.

Zo gaf het hij op het internet explorer tabblad aan dat hij "paused" is. Ook na herhaaldelijk klikken op de play/pauze symbooltjes. Nu lijkt het wel te werken. Geen idee waarom, wat er is in principe niets veranderd.

Opdrachten van SB komen wel binnen. Van CP heb ik nog niets binnen zien komen. Misschien omdat CP nog geen NZB's gevonden heeft? Ik kan NZB die ik zelf vind wel direct in de watchfolder plaatsen en die worden gewoon ingeladen. Via CP dus nog altijd niets.

Verder krijg ik bij alle drie de programma's steeds meldingen dat mijn intranetinstellingen standaard uitstaan. Moet ik dit aanzetten? Waarom? En wat zijn de voor-/nadelen daarvan?

Verder heb ik Sabnzbd op https ingesteld en gebruikt hij poort 9090 met https beveiliging. Dat leek me veiliger. Maakt dat voor de verdere werking icm met SB / CP nog iets uit? In elk voorbeeld wordt namelijk over poort 8080 gesporoken.

Internet Explorer geeft trouwens ook een melding wanneer ik Sabnzbd wil openen, en vraagt dan of ik wel verder wil naar deze pagina. Ga ik toch verder, dan staat er in de url balk een certificaatfout. Wat moet ik hiermee? Normaal gesproken zou ik inderdaad nooit verder zijn gegaan. Maar dit is een programma wat in principe betrouwbaar zou moeten zijn, toch? Bovendien draait het vanaf mijn eigen pc. Het blijft wel erg raar. Ideeën?

Al met al werd er tot aan vanochtend nog toe niets/zeer weinig gedownload. Er stonden al wel allerlei kleine bestanden in de mappen, maar de voortgangsbalken binnen Sabnzbd schieten nog geen millimeter op. Eindelijk had ik na 11 uur 1 aflevering binnen. Daarna maar een abonnement genomen op een Usenetprovider. Dat scheelde in de tijd. Wat wel stom is, is dat mijn snelheid echt varieert tussen 2kbps en 1,2 mbps. Soms tergend langzaam, soms wat sneller, maar zeker niet de snelheden die ik andere mensen zie halen. Mijn eigen internetabonnement heeft een 20 MBps verbinding. Wat de ideale verhouding is qua downloadsnelheid, threads, aantal downloads e.d., t.o.v. het bruikbaar blijven van de rest van mijn internet (NOS live stream van de Olympische Spelen en/of Skypen), ben ik ook nog niet uit. Is dat een kwestie van tientallen keren proberen? Of is hier een handigheidje/formule voor?

Sab moet toch de bestanden terugsturen naar CP of SB? Of ze in elk geval zelf op de juiste manier hernoemen en verplaatsen? Hier laat het nog wel wat te wensen over. Ik heb nog steeds veel rare toevoegingen in de titels en de ene keer komt het "in deze map" terecht, de andere keer "in een andere".

[ Voor 98% gewijzigd door Jorgen op 11-08-2012 23:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet dat bovenstaande een boel vragen zijn, maar is er iemand die hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Jorgen schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:34:
Ik heb alles geïnstalleerd en ingesteld zoals voorgedaan op binaries4all. Ik heb de afgelopen dagen verschillende probleempjes met Sabnzbd ervaren.

Zo gaf het hij op het internet explorer tabblad aan dat hij "paused" is. Ook na herhaaldelijk klikken op de play/pauze symbooltjes. Nu lijkt het wel te werken. Geen idee waarom, wat er is in principe niets veranderd.
Opgelost dus, ik zie ook geen vraag staan ;).
Opdrachten van SB komen wel binnen. Van CP heb ik nog niets binnen zien komen. Misschien omdat CP nog geen NZB's gevonden heeft? Ik kan NZB die ik zelf vind wel direct in de watchfolder plaatsen en die worden gewoon ingeladen. Via CP dus nog altijd niets.
Je kunt de werking zelf testen door een film te vinden die handmatig wel te vinden is op je nzb index sites. Zoek een film op die erop staat, check even de kwaliteit en voeg hem toe in CP. Overigens is er ook een CP topic op GoT: http://gathering.tweakers...list_messages/1482797/175
Verder krijg ik bij alle drie de programma's steeds meldingen dat mijn intranetinstellingen standaard uitstaan. Moet ik dit aanzetten? Waarom? En wat zijn de voor-/nadelen daarvan?
Geen idee welke melding je bedoelt, screenshot?
Verder heb ik Sabnzbd op https ingesteld en gebruikt hij poort 9090 met https beveiliging. Dat leek me veiliger. Maakt dat voor de verdere werking icm met SB / CP nog iets uit? In elk voorbeeld wordt namelijk over poort 8080 gesporoken.
Nee dit maakt niets uit. Misschien vergt https iets meer dan http maar dit lijkt me verwaarloosbaar.
Internet Explorer geeft trouwens ook een melding wanneer ik Sabnzbd wil openen, en vraagt dan of ik wel verder wil naar deze pagina. Ga ik toch verder, dan staat er in de url balk een certificaatfout. Wat moet ik hiermee? Normaal gesproken zou ik inderdaad nooit verder zijn gegaan. Maar dit is een programma wat in principe betrouwbaar zou moeten zijn, toch? Bovendien draait het vanaf mijn eigen pc. Het blijft wel erg raar. Ideeën?
Zou het negeren of misschien kan je een uitzondering toevoegen aan je certificaten zodat deze melding niet meer verschijnt.
Al met al werd er tot aan vanochtend nog toe niets/zeer weinig gedownload. Er stonden al wel allerlei kleine bestanden in de mappen, maar de voortgangsbalken binnen Sabnzbd schieten nog geen millimeter op. Eindelijk had ik na 11 uur 1 aflevering binnen. Daarna maar een abonnement genomen op een Usenetprovider. Dat scheelde in de tijd. Wat wel stom is, is dat mijn snelheid echt varieert tussen 2kbps en 1,2 mbps. Soms tergend langzaam, soms wat sneller, maar zeker niet de snelheden die ik andere mensen zie halen. Mijn eigen internetabonnement heeft een 20 MBps verbinding. Wat de ideale verhouding is qua downloadsnelheid, threads, aantal downloads e.d., t.o.v. het bruikbaar blijven van de rest van mijn internet (NOS live stream van de Olympische Spelen en/of Skypen), ben ik ook nog niet uit. Is dat een kwestie van tientallen keren proberen? Of is hier een handigheidje/formule voor?
Dit zul je inderdaad zelf moeten ervaren. Je zegt 20Mbs. Wanneer je ADSL hebt zal het _tot_ 20 Mbs zijn. Dit kun je aflezen van je modem/router pagina. Check hiervoor je ISP / FAQ over je modem. Je downloadsnelheid zou in de praktijk 1/10e van de intrainsnelheid van je modem moeten zijn.
Sab moet toch de bestanden terugsturen naar CP of SB? Of ze in elk geval zelf op de juiste manier hernoemen en verplaatsen? Hier laat het nog wel wat te wensen over. Ik heb nog steeds veel rare toevoegingen in de titels en de ene keer komt het "in deze map" terecht, de andere keer "in een andere".
Check de instellingen van Sabnzbd en dan de optie "Sorteren", daar kun je een template instellen voor de folderbenaming. Ook is er een opschoonlijst met bestandsextenties die je kunt laten verwijderen na een download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fijn, dankjewel!

Hier is het screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/jc4xtjg31/Intranetinstellingen.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 14-08-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Dat is een IE melding omdat je lokale websites benadert. Kan geen kwaad. Google maar eens op die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb wat over gelezen ja. Naar 't schijnt, zijn deze instellingen minder veilig. Toch krijg ik continu deze melding, die enerzijds suggereert dat ik deze instellingen moet gebruiken en anderzijds waarschuwt deze alleen te gebruiken "als ik het echt-echt-écht zeker weet". Niet zo handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weer zoiets fijns; hoe los ik dit op: Unpacking failed, unable to find (filename)
Het Sab-forum leverde me niet veel up. (Verschillende r.nummer files verwijderen, maar toen gebeurde er niets.) Momenteel heb ik de complete map verwijderd en via CP opnieuw toegevoegd.

• Jpjedi
Verrek, Sommige downloads kunnen niet worden weg geschreven omdat de foldernaam niet klopt. Dat komt waarschijnlijk door het deel '/.afpDeleted134089' in de volgende url.

Failed moving /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/SAB temp/Chuck.S03E01.1080p.BluRay.x264-HDMI/.afpDeleted134089 to /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/TV/_UNPACK_Chuck S03E01 1080p BluRay x264-HDMI/.afpDeleted134089

Echter waar komt dat deel vandaan in godsnaam? Ik kan er niets van vinden in mijn config.ini maar het blokkeert nu al ruim 12 downloads uit de 30... Ook geen idee waarom sommigen het wel hebben en andere downloads weer niet.

• jmk

jmk

Jpjedi schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:55:
Verrek, Sommige downloads kunnen niet worden weg geschreven omdat de foldernaam niet klopt. Dat komt waarschijnlijk door het deel '/.afpDeleted134089' in de volgende url.

Failed moving /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/SAB temp/Chuck.S03E01.1080p.BluRay.x264-HDMI/.afpDeleted134089 to /Volumes/Muldersbase/JP/Temp/TV/_UNPACK_Chuck S03E01 1080p BluRay x264-HDMI/.afpDeleted134089

Echter waar komt dat deel vandaan in godsnaam? Ik kan er niets van vinden in mijn config.ini maar het blokkeert nu al ruim 12 downloads uit de 30... Ook geen idee waarom sommigen het wel hebben en andere downloads weer niet.
Ik denk dat je pad te diep is(te lange locatie+bestandsnaam), voor de interne/externe filemanagers om je bestanden te bevatten. Winrar heeft hier ook soms moeite mee bij hele lange bestandsnamen, die dan uitgepakt worden in een dir met dezelfde naam.

Probeer /Volumes/Muldersbase eens in te korten, of te wijzen naar een lokaal pad.
Probeer ook eens het de SABtemp dir in te korten en zo dicht mogelijk bij de root van je fs te zetten.

edit: het schijnt ook een typisch Apple probleem te zijn als je googled op /.afpDeleted...

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 16-08-2012 16:58 ]

• Jpjedi
jmk schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:38:
[...]

Ik denk dat je pad te diep is(te lange locatie+bestandsnaam), voor de interne/externe filemanagers om je bestanden te bevatten. Winrar heeft hier ook soms moeite mee bij hele lange bestandsnamen, die dan uitgepakt worden in een dir met dezelfde naam.

Probeer /Volumes/Muldersbase eens in te korten, of te wijzen naar een lokaal pad.
Probeer ook eens het de SABtemp dir in te korten en zo dicht mogelijk bij de root van je fs te zetten.

edit: het schijnt ook een typisch Apple probleem te zijn als je googled op /.afpDeleted...
Inderdaad, blijkt een afp probleem te zijn. Ik schakel weer terug naar SMB en probleem is voorbij :)

Edit: Niet voorbij dus.. ik krijg gewoon weer /.smbdelete :')

Nu de temp directory op de lokale schijf gezet en kijken of dat werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 17-08-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat SABnzbd op mijn Windows Home server maximaal snelheden haalt van ongeveer 30 kb/s. Het is vrij plotseling begonnen. Heb in ieder geval geen instellingen veranderd, maar ik weet niet zeker of begonnen is met een update naar 0.7.3.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Uninstall en terug naar een versie van 0.6 die wel werkte. Uninstall was met verwijderen instellingen. Opnieuw alle regels in de Windows Firewall gemaakt, nadat ik eerst heb gekeken of de Firewall uit zetten enig effect had. Andere usenet provider. Via een forum had ik het advies gevonden om randomize server ip aan te zetten. Alles had geen resultaat.
Daarna heb ik SABnzbd op een andere pc in mijn netwerk geinstalleerd en meteen maximale snelheid. Nu weet ik dus niet meer wat te doen. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat zijn de resultaten met een ander download programma op je WHS machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Vreemd. Grabit doet precies hetzelfde. Blijft rond de max 30 kb/s hangen. Soms terug naar 0. Gekke is dat streamen vanaf de server naar een pc in het netwerk wel werkt. Misschien is er een probleem met de verbinding naar buiten.
Edit: het lijkt een probleem met de server. Ook de Windows Update download hij niet of heel traag. Ben in ieder geval weer een stapje verder.

Edit 2: Dankzij jullie tip ben ik eens wat meer naar mijn netwerk gaan kijken. Heb de instellingen van mijn modem gereset en heb daarna deze eens 30 seconden van de stroom gehaald (daarvoor alleen via de software gereset). Na opstarten werkt het allemaal weer. Bedankt.

[ Voor 49% gewijzigd door AgeOfPanic op 20-08-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
heb iets vreemds hier, dowloaden gaat perfect alleen als een serie of iets dergelijks is uitgepakt komt er niks in de geschiedenis te staan...komt iemand dat ook bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

joppe113 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:37:
heb iets vreemds hier, dowloaden gaat perfect alleen als een serie of iets dergelijks is uitgepakt komt er niks in de geschiedenis te staan...komt iemand dat ook bekend voor?
Is het reproduceerbaar én heb je de nieuwste versie, zoja: bug melden bij de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Ben al jaren een tevreden gebruiker van SABNZB op een Ubuntu 10-04 server. (LTS), Ik gebruikte de sabnzb uit de ubuntu repository, versie 5.15 meen ik, goede interface en onder in beeld een bandbreedtebalk. Vorige week heb ik de betreffende server geupgrade naar 12-04 LTS. Ik kreeg toen ongevraagd ook versie 6.15 van sabnzb. Wat een draak van een interface . de bandbreedte balk is verdwenen en de volgorde van de nzb's aanpassen ging ook niet meer. Ik heb de classic skin geactiveerd in de hoop de vertrouwde interface te krijgen, maar kreeg een nog grotere draak waarin met geen mogelijkheid deze skin is uit te schakelen. Daarom een HELP hier.

Het liefst heb ik 5.15 interface terug, als dat niet kan, hoe kan ik terug naar de default 6.15 interface? In hem de ./sabnzb/sabnzb.ini al bekeken, maar zou niet weten wat aangepast moet worden. Of de .bak hernoemen en sabnzb deamon herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
pandit schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:32:
Het liefst heb ik 5.15 interface terug, als dat niet kan, hoe kan ik terug naar de default 6.15 interface? In hem de ./sabnzb/sabnzb.ini al bekeken, maar zou niet weten wat aangepast moet worden. Of de .bak hernoemen en sabnzb deamon herstarten?
HOERA ;) zelf opgelost, ik moest de SMPL interface kiezen. wat een opluchting. verder had ik wat DNS problemen die problemen veroorzaakte op SABNZB die ik ook heb getakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zag dat er een nieuwe versie van Sabnzbd is en zou willen weten of ik veilig kan updaten, zonder al mijn instellingen te verliezen en zonder alle onvolledige nzb's te verliezen. Ik heb namelijk hier ergens op het forum gelezen dat er bij CP/SB/Sab weleens tijdens het updaten dit dus zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Je raakt geen instellingen kwijt, dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt. Ik raad wel eerst alles te downloaden wat in je wachtrij staat voor het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK... Dat zijn dan nog een wel een aantal dingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Updaten heeft dan ook geen haast. SAB doet het al jaren heel goed bij mij, zeer betrouwbaar.

Als je SAB zo hebt ingesteld dat hij een kopie moet maken van het .NZB bestand, dan kan je zo weer een nieuwe wachtrij creëren na de update, dan hoef je alleen de huidige taak te voltooien, en verwijder je de rest.

Of je neemt het risico dat je iets kwijt bent.

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 14-10-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
OSX 10.6.8 Macbook Pro

Sinds een tijdje heb ik problemen met downloads die niet eens heel oud zijn. Hier wat details:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14254278/probleem_usenet.png

Bestanden lijken dus gedownload te worden, lijken ook prima in orde te zijn maar ik kan er niks mee.

:(

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 15:10
Op je screen staat toch ook dat er geen PAR2 files zijn gevonden om de missing articles te kunnen repareren?

Lijkt erop dat je een incomplete NZB hebt gebruikt, of dat er toevallig echt geen PAR2-files aanwezig waren.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik zie alle bestanden staan in de download map. Alleen lijken ze corrupt, al hebben ze wel allemaal de juiste grote. Par2 bestanden zijn er niet. Maar het is onzin dat alle articles missing zijn.

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.