Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Ik heb al maanden een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Sinds een reguliere update van Sabnzbd is het uitpakken retetraag. Netwerksnelheid van het wegschrijven naar de NAS (NFS) is het probleem niet en cpu load is 100% echter over een HD film van 10gb doet hij wel 5-6 uur.

Bijkomend probleem dat mijn tijdelijke lokale schijf volloopt als ik een seizoen binnen trek en het uitpakken totaal niet vlot. Ik heb nu 120mbit maar daar heb ik geen reet aan dus. :')

Geen idee waar ik moet zoeken. Ik kan ook geen locatie vinden van de RAR of PAR bestanden in mijn application support folders (OSX 10.8.2) waar ik bijvoorbeeld de versie kan updaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jpjedi op 15-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:03
Het zal hier vast ergens staan ga ik vanuit, maar de zoekfunctie is helaas dood: dus bij deze:

Heb sinds kort een NAS met daarop SABnzbd.
Instellingen perfect uitzoeken ben ik nog mee bezig, maar zit met het volgende.

De film wordt perfect naar mijn folder verplaatst met daar de map bv "Spiderman", maar die is leeg.
Erboven staat dan "_UNPACK_Spiderman".
En daar zit de film dus wel in. Klaar.
Hij maakt dus wel die extra folder, maar zet daar geen film in.

Hoe/waar ligt dit aan?

Volgens hier http://wiki.sabnzbd.org/configure-special zou ik folder_rename moeten aanpassen?
Alleen weet ik niet waar de .ini staat.
Op de NAS zie ik alleen de dl-folders, en op me pc kan ik die sabnzbd.ini ook nergens vinden.

Klopt het dat het aan die optie ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 14:13
De laatste tijd heb ik ( 0.7.4 windows bin ) dat de download snelheid na enige tijd inzakt.
Tevens gaat de hele internetverbinding niet super meer! Na een rest van of de modem of de router, begint hij weer op volle toeren! Voor ffkes dan. Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481174

Ik heb SABnzbd met behulp van dit forum aardig aan de praat gekregen op mijn WD Live Book. Het programma start netjes op ip-adres:8080/sabnzbd. Helaas mislukt het uitpakken van gedownloade bestanden. Het resultaat in de output map is een mapje _FAILED_etcetera met daarin de rar en par2 bestanden.

Heb inmiddels al van alles geprobeerd; naast een installatie via optware ook een handmatige via de handleiding elders op dit forum. Resultaat blijft hetzelfde. Ik zag ergens de suggestie dat dit met rechten te maken zou kunnen hebben. Ik heb SABnzbd als root geinstalleerd. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of een suggestie in welke richting ik het zou moeten zoeken?

Overigens: ben volledige Linux nitwit, maar dat zal uit het verhaaltje hierboven al wel duidelijk zijn. Als er meer info nodig is hoor ik dat graag, en alle hulp wordt erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Fijn, sinds die nieuwe update van gisteren, crasht mijn Sabnzbd na verloop van tijd :(

Voor de rest wel goede bigfixes incl fix voor speciale karakters!

Features
Update nzbmatrix category table (check your categories!)
Add special options 'empty_postproc' and 'prio_sort_list' (See Wiki)
OSX: Retina compatible menu-bar icons
Bug fixes
Prevent stuck jobs at end of pre-check
Fix issues with accented and special characters in names of downloaded files
Fix problem with "Read" button when RSS feed name contains "&"
Prevent unusual SFV files from crashing post-processing

[ Voor 74% gewijzigd door Jpjedi op 04-11-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een hp n40l met openmediavault als os. Sabnzbd 5.4 geloof ik is geinstalleerd. Ik haal hele schommelede snleheden ermee. Van 8-13MB/s icm i-telligent unlimited en upc120. Ik heb een ext4 hitachi 7k3000 ingebruik. Wat ik ook instel qua connecties of cache, ik haal maar geen stabiele snlheden ermee. Terwijl op mijn pc, de sabnzbd 5.7 wel constant 12-13,5MB haal. Iemand nog ips hoe en wat en waar ik kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 11:01
Ik heb een vraagje ivm sabnzbd op windows 7. Ik heb een map met allemaal movies en een map met allemaal series.Alls wordt gedownload naar de map movies, daarna verplaats ik de series in de series map.Graag zou ik willen dat indien ik een serie download, dat sabnzbd die in de juiste map zet.Ik weet dat je bij instellingen/categorien een pad kunt opgeven, maar bij groepen/indexen markeringen kan je iets opgeven zodat sabnzbd weet dat dit naar een ander pad moet gedownload worden.Echter weet ik niet goed wat ik daar moet zetten.Ik heb de naam van de serie al eens geprobeert, maar werkte niet.Groepen kan ik ook niet invullen omdat de groep van een bepaalde serie meestal dezelfde groep is van de movies.Kan iemand mij een suggestie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Je kan je series downloaden met sickbeard. Sickbeard geeft SAB dan de opdracht alle series in de goede submappen te zetten, per seizoen bijvoorbeeld. Sickbeard werkt met betaalde en gratis searchproviders voor de NZB's. Die gratis dingen zijn goed genoeg voor nieuwe releases, Voor oude releases vindt ik spotnet weer heel handig.

Als je series handmatig download buiten sickbeard om, dan werkt dat script van sickbeard toch nog dat alles naar de goede submap gaat.

Voor films kan je couchpotato gebruiken, maar alles wat geen series is doe ik handmatig. Voor die 3 films in de maand die de moeite waard zijn.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Ik was al bewust van het bestaan van sickbeard/couchpotato/headphones.ik zal me er in verdiepen, alleen kijk ik elke dag zoizo op spotlite, dus zag geen toegevoegde waarde. Maar ik ga het proberen,thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:08
Ik heb nu al ruim een week een film in sabnzbd staan die aan het repairen is. Opnieuw opstarten. De bestanden verwijderen, andere versie downloaden, het helpt allemaal niet. Het is opzich niet erg storend want het neemt geen resources in, maar ik wel dat ie een keer verdwijnt uit mijn lijst :-)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
In taakbeheer sab stoppen, terug opstarten en bestand verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 21:32
Ik heb al een tijdje een irritant probleem. Ik heb sabnzbd op mijn NAS (Synology) staan, werkt op zich prima. Ik heb vervolgens couchpotato en sickbeard gekoppeld om te downloaden. Nu gaat dat goed voor de eerste file die wordt aangeboden, maar downloads daarna lijken in het niets te verdwijnen. Totdat de queue van sab weer leeg is, dan kan ik weer wel nieuwe files toevoegen.

Dus zolang alles 1-voor-1 gaat is er niks aan de hand, wanneer er meerdere tegelijkertijd worden aangeboden gaat het mis. Ik heb van alle apps de laatste versies. Iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
iCe01 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:13:
Ik heb al een tijdje een irritant probleem. Ik heb sabnzbd op mijn NAS (Synology) staan, werkt op zich prima. Ik heb vervolgens couchpotato en sickbeard gekoppeld om te downloaden. Nu gaat dat goed voor de eerste file die wordt aangeboden, maar downloads daarna lijken in het niets te verdwijnen. Totdat de queue van sab weer leeg is, dan kan ik weer wel nieuwe files toevoegen.

Dus zolang alles 1-voor-1 gaat is er niks aan de hand, wanneer er meerdere tegelijkertijd worden aangeboden gaat het mis. Ik heb van alle apps de laatste versies. Iemand een idee wat er mis gaat?
maps voor temp, complete en final goed gescheiden gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 21:32
Jpjedi schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:40:
[...]
maps voor temp, complete en final goed gescheiden gehouden?
Ja. Ik zag in de warnings dat sab problemen had met het instellen van de rechten op de incomplete folder. Daar heb ik dus nog even een aanpassing gemaakt, waarschuwing lijkt nu verholpen maar werken doet het niet.

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb momenteel met 0.7.5 het probleem dat elke NZB file die ik aan de queue toevoeg, ongeacht van de website waar deze wordt gedownload en ongeacht hoe ik hem toevoeg (als URL, via file-upload, via dropbox of via API), hij altijd met de error "Empty NZB file" aan komt en de NZB niet toevoegt.

Erg lastig, aangezien dit SABnzbd redelijk nutteloos maakt. Iemand allicht bekend met een quick-fix?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

Nitai

Live the life you love.

Momenteel draai ik SABnzbd+ 0.6.15 op een Ubuntu 9.10 machine. Helaas heb ik op de machine geen support meer en krijg ik geen updates meer binnen (foutmeldingen dat de repository niet meer beschikbaar is).

Ik vroeg me af of het mogelijk is om SABnzbd+ handmatig te installeren zonder gebruik te maken van een repo. Ik heb wel gegoogled maar ik word elke keer verwezen naar ppa.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Nitai schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:16:
Momenteel draai ik SABnzbd+ 0.6.15 op een Ubuntu 9.10 machine. Helaas heb ik op de machine geen support meer en krijg ik geen updates meer binnen (foutmeldingen dat de repository niet meer beschikbaar is).

Ik vroeg me af of het mogelijk is om SABnzbd+ handmatig te installeren zonder gebruik te maken van een repo. Ik heb wel gegoogled maar ik word elke keer verwezen naar ppa.
volgens mij kun je het beste je probleem met de repository's oplossen door te verwijzen naar de archive repos: http://www.warpconduit.ne...-for-old-ubuntu-releases/

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is er ook een vinkje/instelling/optie om SABnzb sowieso de PAR bestanden binnen te laten halen?

Ik heb een NAS en voor mijn gevoel is het sneller om nog een paar seconden extra te downloaden in plaats van er achter komen dat er PAR bestanden nodig zijn en ze achteraf binnen te halen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Moby schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:58:
Is er ook een vinkje/instelling/optie om SABnzb sowieso de PAR bestanden binnen te laten halen?

Ik heb een NAS en voor mijn gevoel is het sneller om nog een paar seconden extra te downloaden in plaats van er achter komen dat er PAR bestanden nodig zijn en ze achteraf binnen te halen.
Ja, die optie is er. Bij de switches, geloof ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

Nitai

Live the life you love.

LinuZZ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:13:
[...]

volgens mij kun je het beste je probleem met de repository's oplossen door te verwijzen naar de archive repos: http://www.warpconduit.ne...-for-old-ubuntu-releases/
Geweldig! Dank je wel LinuZZ!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33

Puck

W32.Deadcode.A

Weet iemand of het mogelijk is om mijn Mac Mini te ontwaken als ik Sabnzbd 0.7.6 extern benader via de webinterface, of als Couch Potato / Sick Beard (op een andere computer) er een NZB naartoe stuurt? Dit gebeurd momenteel namelijk niet. Ik heb "Wake for network access" al aangevinkt. As ik bijvoorbeeld de Plex Media Server webinterface extern benader komt de Mac Mini wel uit slaapstand.

Ik zou ook graag de Mac in slaapstand willen brengen zodra SabNZBd klaar is (en niks anders aan het doen is).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 09:33

WoBBeL

*zwaai*

Sinds kort heb ik Ubuntu 12.10 op een server draaien en dat gaat echt super, alleen het uitpakken gaat zeeeeeeer regelmatig mis en ik kan er geen touw aan knopen?!

» PostProcessing was aborted (Cannot create final folder /bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 13:16

Nicap

Tsssk....

Ik heb Sab ook op Ubuntu 12.10 server draaien, maar alles loopt probleemloos. Heb je wel de juiste rechten aan de mappen gegeven?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zit al een tijdje te prutsen, maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb Sabnzbd draaien in een jail op Freenas 8.2
Ik heb een Scripts directory gemaakt en deze aangewezen als scripts folder. Blijkbaar ziet hij in de categories alleen scripts als ik er .py bestanden in zet.
Wat ik nu wil is heel simpel: alle bestanden die ik na downloaden/uitpakken heb wil ik renamen naar dezelfde naam met een prefix:
rename *.* prefix_*.*

Hoe regel ik zoiets in sabnzdb met post-processing?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Nicap schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:07:
Ik heb Sab ook op Ubuntu 12.10 server draaien, maar alles loopt probleemloos. Heb je wel de juiste rechten aan de mappen gegeven?
De map /bestanden heeft 777 dus dat zit wel snor. Sabnzbd zelf draait als root. Wat ik niet snap is dat de helft goed gaat, en de andere helft niet :?

Ik zal wel steke blind zijn, maar kan ik dit ergens in de log terugvinden?

[edit]

Ah, dus onder status ;) in het status venster staat dit:
2012-12-02 10:04:21,975 ERROR: Post Processing Failed for Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889) (Cannot create final folder /bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889))
2012-12-02 10:04:21,975 ERROR: Failed making (/bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889))
In het logbestand zelf staat het volgende
2012-12-02 10:04:21,948::INFO::[postproc:582] Par2 check finished on Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889)
2012-12-02 10:04:21,974::INFO::[misc:784] Creating directories: /bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889)
2012-12-02 10:04:21,975::ERROR::[misc:786] Failed making (/bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889))
2012-12-02 10:04:21,975::ERROR::[postproc:476] Post Processing Failed for Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889) (Cannot create final folder /bestanden/filmspp/Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889))
2012-12-02 10:04:22,222::INFO::[postproc:511] Cleaning up Ice Age Continental Drift 2012 1080p BluRay DTS x264 CtrlHD.cp(tt1667889) (keep_basic=True)
Dit verklaart dus dat hij als 'roy' draait en niet als root 8)7 verder op in de logs zie ik hem alles in /home/roy kwakken :z

[edit2]
Hij draait nu als root, eens kijken of dat verschil maakt, je weet maar nooit :P

[edit3]
Als root werkt alles :9 gebakje draait toch lokaal, dus niet erg toch :+

[ Voor 66% gewijzigd door WoBBeL op 02-12-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Wil net Sabnzbd downloaden, maar de site werkt niet (krijg gewoon een leeg wit scherm). Ligt dat aan mij of is er een probleem met de site? De wiki kan ik wel gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xost schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:46:
[...]

De map /bestanden heeft 777 [...] Sabnzbd zelf draait als root.
:/

:X

Als Rob Geus een linux expert was zou jij geen sticker krijgen...

Serieus, dit zijn niet echt hele doordachte stappen, ik zou toch eens kijken of je het niet op een andere manier kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Frank-NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:23:
[...]

:/

:X

Als Rob Geus een linux expert was zou jij geen sticker krijgen...

Serieus, dit zijn niet echt hele doordachte stappen, ik zou toch eens kijken of je het niet op een andere manier kan configureren.
Met mijn beperkte linux kennis werkte dit wel hoor. Hij draait nu als root en de map heeft weer 644 (uit mijn hoofd). Hij wil onder een normale user niet draaien, en die user is lid van de groep root :+

Ach, ik hoef geen sticker op m'n server ;) ik kan d'r alleen met een VPN bij dus zit wel snor toch

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 12-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

xost schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:38:
[...]
Ach, ik hoef geen sticker op m'n server ;) ik kan d'r alleen met een VPN bij dus zit wel snor toch
Hij download toch? Dus is hij vatbaar voor invloeden van buiten af. Kan me zo wel een situatie bedenken paardoor je postprocessing script die als root draaid ge-escaped kan worden en hij plots ineens iets uitvoerd wat jij niet wil.

Kan jij er dan wel alleen bij komen via VPN, dan betekend het niet meer dat andere niet eventueel wel andere openingen hebben, die jij niet eens hebt _/-\o_

Software draaien als root == no go!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Maar ik kan er maar niet achterkomen waarom hij als user 'roy' die ik tijdens de installatie van ubuntu 12.10 heb aangemaakt niet goed wil uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Kan je de output van ls -l (kleine L) geven op de folder waar je dat probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ah, alle mappen zijn van groep en gebruiker root :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Met chown -R user:groep map kan je dit corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Frank-NL schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:14:
Met chown -R user:groep map kan je dit corrigeren.
Dat lukte mij nog wel :+ vanavond even testen ;) momenteel weinig tijd, druk met verhuizen/verbouwen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik krijg onderstaande melding. Alles lijkt goed te zijn want film of serie is gewoon gedownload en in de juiste map geplaatst (volgens mij)

Processing failed for /var/media/data/TV shows/Najib Amhali - Alles Komt Goed

Nu doet hij dit voor vrijwel alles, behalve via sickbeard die lijken goed te gaan, tenminste die geeft succeed aan

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Pinin schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:39:
Ik krijg onderstaande melding. Alles lijkt goed te zijn want film of serie is gewoon gedownload en in de juiste map geplaatst (volgens mij)

Processing failed for /var/media/data/TV shows/Najib Amhali - Alles Komt Goed

Nu doet hij dit voor vrijwel alles, behalve via sickbeard die lijken goed te gaan, tenminste die geeft succeed aan
Dit heb ik ook. Helemaal niet erg ofzo. Waarschijnlijk voert jouw SAB altijd het sickbeard script uit, ook als een download helemaal niet overeenkomt met de series die jij hebt ingevoerd onder sickbeard, Dan krijg je die error.

Dit kan je volgens mij oplossen door sickbeard snatches onder de catagorie TV te laten downloaden en in SAB in te stellen dat de TV catagorie het sickbeardscript gebruikt en je default catagorie geen script.

Ik heb daar geen zin in, omdat het alleen een groene tekst is in je log, heeft totaal geen invloed op de gedownloade bestanden of waar ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ja idd, verder geen problemen, maar ik was vooral benieuwd.

* volgens mij laat ik (bijv.) de tv cat. het sickbeardscript bgebruiken.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb sinds jaar en dag sabnzbd draaien op een gevirtualiseerde machine. Echter krijg ik sinds een week bij al mijn meldingen de foutmelding: "Reparatie mislukt, te weinig herstelblokken (2391 te weinig)".

Ik draai zelf Ubuntu 12.04 Headless x64. Ik heb sabnzbdplus destijds geïnstalleerd via:
sudo apt-get install sabnzbdplus

Mijn huidige versie is SABnzbd Versie0.6.15

Ik wil graag upgraden naar de laatste versie. 0.7.x
Het uitvoeren van sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade geeft hierbij geen soelaas.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij op weg kan helpen met het upgraden van sabnzbdplus.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Vuurvoske schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:29:
Ik heb sinds jaar en dag sabnzbd draaien op een gevirtualiseerde machine. Echter krijg ik sinds een week bij al mijn meldingen de foutmelding: "Reparatie mislukt, te weinig herstelblokken (2391 te weinig)".
Weet je zeker dat je provider de bestanden compleet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

MikeWazowski schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:06:
[...]

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik zit bij XS4ALL en werk daar ook al behoorlijk lang mee (2 jaar+). De files die ik download zijn binnen de retentie van 18 dagen. Het is echt pas sinds deze week. Daarvoor ging alles goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Vuurvoske schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:29:

Ik draai zelf Ubuntu 12.04 Headless x64. Ik heb sabnzbdplus destijds geïnstalleerd via:

Mijn huidige versie is SABnzbd Versie0.6.15

Ik wil graag upgraden naar de laatste versie. 0.7.x
Het uitvoeren van sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade geeft hierbij geen soelaas.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij op weg kan helpen met het upgraden van sabnzbdplus.
Heb je Sab initieel middels:

code:
1

geinstalleerd?

Zo niet dan kun je ook niet via deze route upgraden.
Als je dat wel zou willen, dan moet je even een backup maken van je sabnzbd.ini (configuratie file). De service even stoppen en dan sabnzbd installen via de voorheen genoemde methode.
Daarna wordt sabnzbd wel geupgrade met jouw voorgestelde command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

Blijkbaar heb ik een NZB geprobeerd met non-western characters, maar ik krijg de melding maar niet weg. Sterker nog, elke nzb die ik nu importeer geeft hij aan als leeg. De melding is:

2012-12-19 10:02:27,415::INFO::[database:113] Traceback:
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/sabnzbd/database.py", line 104, in execute
self.c.execute(command, args)
OperationalError: Could not decode to UTF-8 column 'stage_log' with text 'û°„û ·û°¬ù€¡þ €ºñ€€ºý°¯û€®ø¯ù¤ø€¤û ©ü€ ø€€°ú­ý®ù´ø€³ý°€±ü°€ ø°¥û ¯ü°¤ø€ ø€´û ¡ø€ ù¶ø²ù§û°€ ø€¦û €³ø€€µð ü°

Zijn er meer opties dan sabnzbd verwijderen en opnieuw installeren?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Het is opgelost

sudo apt-get install python-software-properties zodat ik add-apt-repository kon gebruiken.
Daarna sudo add-apt-repository ppa:jcfp/ppa uitgevoerd

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

resulteert in:

Versie: 0.7.7
Aktief: 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 14:21
ik had dezelfde foutmeldingen over postprocessing op Windows installatie... ik heb 0.7.6. weer erover heen gezet en was het weer goed... scripts proberen te veranderen enzo hielp allemaal niet... oudere versie erover heen zetten dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 20:12

sus

is druk :+

Kleine vraag over sabnzbd.

Ik draai hier, op dezelfde server, sabnzbd en spotweb. Die laatste staat nu als mijn newznab-provider ingesteld in sickbeard, om toch mijn series weer binnen te kunnen hengelen, nadat nzbmatrix er mee gestopt is. Alles werkt naar behoren.

Alleen... Als ik nu een nieuwe serie toevoeg, en hij dus meerdere nzb's gaat ophalen uit mijn spotweb installatie, dan komt er overal te staan "WACHT xx sec / Probeer NZB op te halen van <serveradres spotweb> Hier lijkt hij op te blijven hangen.

Als ik de NZB's los download en in mijn nzb-map gooi, dan werkt het direct. Zet ik sab op PAUZE, dan trekt hij ze ook in een keer binnen. De downloadsnelheid verlagen heeft weinig invloed hierin.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb sab-versie 0.7.6-Beta1 draaien, komt automatisch via de apt-repo binnen op mijn server.

[edit]
Al opgelost, ik vergeet dat voor het ophalen spotweb natuurlijk ook een verbinding met de nieuwsserver moet hebben. Van de week zitten spelen met sab, omdat hij de snelheid niet haalde, en daar staan mijn verbindingen op maximaal. Even wat lager gezet, dan kan spotweb er ook weer bij :)

[ Voor 31% gewijzigd door sus op 26-12-2012 10:49 ]

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Moby schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:58:

Room42 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:39:
[...]

Ja, die optie is er. Bij de switches, geloof ik.
Ik kan hem toch niet vinden denk ik. Waarschijnlijk interpreteer ik een optie verkeerd. Kan iemand nog een hint geven?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm... Ik kan hem nu zelf ook niet vinden. Zie alleen dit: http://wiki.sabnzbd.org/faq#toc24

Lijkt er dus op dat ze die intelligentie hebben ingebakken, niet optioneel.

Ik had deze in mijn hoofd, denk ik:
Enable Quick Check: Skip par2 checking when files are 100% valid.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 28-12-2012 19:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

CyBeRSPiN

sinds 2001

452752 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 03:06:
Ik heb momenteel met 0.7.5 het probleem dat elke NZB file die ik aan de queue toevoeg, ongeacht van de website waar deze wordt gedownload en ongeacht hoe ik hem toevoeg (als URL, via file-upload, via dropbox of via API), hij altijd met de error "Empty NZB file" aan komt en de NZB niet toevoegt.

Erg lastig, aangezien dit SABnzbd redelijk nutteloos maakt. Iemand allicht bekend met een quick-fix?
Heb dit nu ook, versie 0.7.6 op Synology, enig idee wat er dan aan de hand is? In log file staat alleen dat NZB empty is, terwijl dat niet het geval is (met Grabit komt ie moeiteloos binnen)

edit: opnieuw geinstalleerd, is opgelost nu, helaas niet kunnen achterhalen wat de oorzaak was.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-12-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
Sinds vandaag merk ik dat bv qoq release team de nzb spot ingepakt.slim idee tegen dmca, maar als je bv sabmobile gebruikt kan je de download niet starten met deze remote app.iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiinX
  • Laatst online: 03-05-2022
Sick Beard en SABNZBD = een topcombinatie! Enige uitdaging die ik nu nog hebben is hem echt volledig te automatisering. De nzb file wordt gedownload, maar download hem naar een ingestelde directory (/volume1/Downloads/nzbque). Daarna moet ik die specifiek download van een aflevering naar de map verplaatsen van die serie (bijvoorbeeld: /volume1/Video/Serie/Dexter)

Synology NAS, Sickbeard installed, SABNZBD installed. Alles werkt als een zonnetje. Hoe het nu werkt:
- Sickbeard zoekt een serie op
- pusht de nzb naar een directory (1 directory voor alle nzb's, kan niet anders in sickbeard)
- SABnzbd pakt de NZB op
- SABnzbd download de file.

Wat ik idealiter zou willen bereiken, dat is sickbeard checkt welke serie/aflevering ik moet hebben.
SickBeard hem pusht naar sabnzb met een serievariabele meegegeven. Dat sabnzb hem download, en dan ook direct verplaatst naar de juiste seriemap.

Oplossingen waaraan ik heb zitten denken zijn de volgende. Maar volgens mij kan dit helemaal niet. HELP!!
- Dat bijvoorbeeld sick beard de mogelijkheid heeft om serie x naar een vooraf ingestelde subdirectory te pushen. Dan kan ik volgens mij sabnzb zo instellen dat hij hem moet categoriseren per serie (en dus verplaatsen naar die seriedirectory).
- Of dat sick beard hem direct pusht naar sabnzbd met daarbij een categorie meegegeven. (maar dit moet dan serieafhankelijk zijn).

Iemand die begrijpt wat ik bedoel en die een suggestie heeft?

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiinX
MikeWazowski schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:06:
[...]

Mij viel hetzelfde op, ik ben van usenet provider gewisseld. Ik merkte duidelijk dat mijn "oude" provider steeds vaker dit soort meldingen begon te geven. Laatste 2 weken echt dramatisch. Nu zit ik op een andere (dus nieuwe) en ik krijg ze weer vaker compleet binnen. Het lijkt alsof ze flink achter die usenetproviders aan het jagen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiinX
iCe01 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:13:

Heb je al eens ingelogd op je NAS (ssh) en gekeken of ze werkelijk verdwenen zijn? Niet 100% te vergelijken, maar ik had dat mijn download wel binnenkwam, maar daarna niet te vinden was. Bij mij stond een verwijzing nog naar een directory waar ik geen rechten op had. In SABNZB wilde ik toen die directory veranderen naar iets waar ik (sabnzb ook) wel rechten op had, maar dat kon toen niet. Dit omdat er downloads aan de gang waren. Je kan deze folder pas aanpassen nadat de cache leeg is. Na aanpassen ff restarten en hopsakee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368656

Na uren gezocht te hebben op internet/synology/SABnzbd zelf, hoop ik dat iemand hier op het forum mij kan helpen.

Ik gebruik SABnzbd voorlopig alleen voor muziek, als ik bijvoorbeeld Bløf wil downloaden, dan wordt het uitgepakt naar Bl_f. Emeli Sandé wordt uitgepakt naar Emeli Sand_.
Ik kom steeds vaker bestandsnamen tegen die rare/speciale tekens bevatten, waaronder underscores. Deze bestandsnamen kan ik dan niet meer wijzigen en/of verwijderen.

Bestaat er een optie om te voorkomen dat SABnzbd uitpakt naar bestandsnamen met underscores?
Moet ik een ander programmaatje installeren hiervoor?
Of bestaat er een (simpele) manier om die bestanden toch te wijzigen, zodat de bestanden weer bruikbaar worden.
Alle instelling staan nu op standaard. "Vervang verboden tekens in map namen" staat al aangevinkt, het gaat mij om de bestandsnamen.

- SABnzbd op synology DS211j
- Windows Vista
- Ik gebruik spotnet om spots te zoeken

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd wat mijn probleem is, ik ben (nog) een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Hey jongens ik zit met het volgende.

Sabnzb download wel gewoon als ik op wifi zit maar zodra ik van wifi af ga en sluit mijn macbook aan op utp download ie niks en blijft de snelheid op 0 staan terwijl ik wel gewoon internet heb ? enig idee wat het zou kunnen zijn of in welke hoek ik het moet zoeken ?

Alvast bedankt,

Edit: Werkt nu ineens wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door ralphie85 op 08-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 08:23
JiinX schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:38:
Sick Beard en SABNZBD = een topcombinatie! Enige uitdaging die ik nu nog hebben is hem echt volledig te automatisering. De nzb file wordt gedownload, maar download hem naar een ingestelde directory (/volume1/Downloads/nzbque). Daarna moet ik die specifiek download van een aflevering naar de map verplaatsen van die serie (bijvoorbeeld: /volume1/Video/Serie/Dexter)

Synology NAS, Sickbeard installed, SABNZBD installed. Alles werkt als een zonnetje. Hoe het nu werkt:
- pusht de nzb naar een directory (1 directory voor alle nzb's, kan niet anders in sickbeard)
- SABnzbd pakt de NZB op

Wat ik idealiter zou willen bereiken, dat is sickbeard checkt welke serie/aflevering ik moet hebben.
SickBeard hem pusht naar sabnzb met een serievariabele meegegeven. Dat sabnzb hem download, en dan ook direct verplaatst naar de juiste seriemap.

Oplossingen waaraan ik heb zitten denken zijn de volgende. Maar volgens mij kan dit helemaal niet. HELP!!
- Dat bijvoorbeeld sick beard de mogelijkheid heeft om serie x naar een vooraf ingestelde subdirectory te pushen. Dan kan ik volgens mij sabnzb zo instellen dat hij hem moet categoriseren per serie (en dus verplaatsen naar die seriedirectory).
- Of dat sick beard hem direct pusht naar sabnzbd met daarbij een categorie meegegeven. (maar dit moet dan serieafhankelijk zijn).

Hey JiinX,

ja, dat gaat wel degelijk, zo heb ik het draaien momenteel en werkt perfect. Dit moet je doen door middel van het sickbeard script. Deze moet geladen worden nadat SabNZBD klaar is met de DL zodat hij hem kan hernoemen en verplaatsen naar de map van de betreffende serie.

Je moet sickbeard sowieso instellen om gebruik te maken van de API van sabnzbd. Zo kan sickbeard beter zijn gegevens doorsturen naar sabnzbd. dus ook geen gebruik maken van een aparte map, dat regelt hij met sabnzbd dan. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://imgboot.com/thumbs-large/Robobeat/sabsettings.jpg

deze settings vind je onder Config > Search Settings

Daarnaast kan je in SabNZBD het sript instellen onder de categorie sectie. Het script moet je in een map splaatsen welke je moet instellen in SabNZBD onder mappen. In de install map van Sickbeard vind je een mapje autoProcessTV terug, waar het script in staat. Op de wiki van Sickeard vind je meer info terug hoe je dit script kan instellen.

Hopelijk maakt dit een hoop meer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
Ik heb mijn probleem ook al bij de mac neergezet, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb een retina 13" gekocht. Het is mijn eerste mac dus ben nog van alles aan het uitzoeken. Ook sabnzbd is nieuw voor mij.

Nu heb ik alleen 1 ding, mijn externe hdd springt er soms spontaan uit. Ik krijg de melding dat de hdd verkeerde wijze is verwijdert. Heb de hdd geformatteerd met de mac naar FAT, zodat hij ook te gebruiken is voor mijn ps3. Heb dit ook met een andere externe hdd. Nu gebruik ik deze schijf dus voor sabnzb. Is dat laatste het die het probleem veroorzaakt? Ik heb ook een schijfcontrole gedaan, maar die gaf geen foutmelding aan.

ik heb ook beide poorten geprobeerd en beide krijgen dezelfde melding. Nu net bij het binnenhalen van 13gb kon hij niet meer alles uitpakken en wordt de schijf eruit gegooid.

-Kan ik wat aanpassen in sabnzbd om dit te voorkomen?
-of is het beter eerst op de hdd te laten en dan pas overzetten op de externe hdd?
-of kan ik beter het uitpakken, later door een andere progje te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wie kan me vertellen wat voor nut de 'secundaire interface' heeft? Wanneer wordt deze geactiveerd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202013-01-11%20at%208.14.22%20PM.png

[EDIT]
Never mind, deze skin wordt geactiveerd als je de volgende url aanroept:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202013-01-11%20at%208.17.26%20PM.png

[ Voor 31% gewijzigd door smeerbartje op 11-01-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Weet iemand hoe het precies zit met nzbs.org ?
Ik zie nog steeds alleen een leeg scherm. Is die down ?

[ Voor 72% gewijzigd door CremersDH op 13-01-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
sus schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:38:
Kleine vraag over sabnzbd.

Ik draai hier, op dezelfde server, sabnzbd en spotweb. Die laatste staat nu als mijn newznab-provider ingesteld in sickbeard, om toch mijn series weer binnen te kunnen hengelen, nadat nzbmatrix er mee gestopt is. Alles werkt naar behoren.

Alleen... Als ik nu een nieuwe serie toevoeg, en hij dus meerdere nzb's gaat ophalen uit mijn spotweb installatie, dan komt er overal te staan "WACHT xx sec / Probeer NZB op te halen van <serveradres spotweb> Hier lijkt hij op te blijven hangen.

Als ik de NZB's los download en in mijn nzb-map gooi, dan werkt het direct. Zet ik sab op PAUZE, dan trekt hij ze ook in een keer binnen. De downloadsnelheid verlagen heeft weinig invloed hierin.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb sab-versie 0.7.6-Beta1 draaien, komt automatisch via de apt-repo binnen op mijn server.

[edit]
Al opgelost, ik vergeet dat voor het ophalen spotweb natuurlijk ook een verbinding met de nieuwsserver moet hebben. Van de week zitten spelen met sab, omdat hij de snelheid niet haalde, en daar staan mijn verbindingen op maximaal. Even wat lager gezet, dan kan spotweb er ook weer bij :)
Ik vraag me af hoeveel connecties spotweb nodig heeft. Ik heb 2 connecties verminderd bij sabnzbd.maar misschien heeft spotweb er meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:30

painkill

Pain(k)(ill)

De keren dat sabnzb en spotweb beide downloaden zijn bij mij in ieder geval zeldzaam.
En spotweb update automatisch elk uur, dus hij zal dat hoogstens 1 keer dan niet doen..

Het enige wat nog niet lekker werkt is als je handmatig downloads toe gaat voegen, en je daarna weer andere downloads in spotweb op wil halen. Maar dan zet ik de downloads even op pauze. Het is het mij niet waard om downloadsnelheid in te leveren.

En het kan best eens zijn dat programma's als Sick Beard niet meer kunnen verbinden met spotweb, maar ik heb dan nog een stuk of 5 andere newznab providers van internet er in staan. En mocht het dan nog niet lukken dan probeerd Sick Beard het een tijdje later gewoon nog een keer..

Ik heb denk ik spotweb meer draai zodat ik zelf dingen kan downloaden, Sick Beard haalt bijna alles van http://lolo.sickbeard.com bijvoorbeeld..

[ Voor 33% gewijzigd door painkill op 17-01-2013 02:09 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:43

zeroday

There is no alternative!

JiinX schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:38:
Dat hoef je niet zelf te doen, dat kan automatisch
- SABnzbd pakt de NZB op
Mooi, zo hoort het ook te gaan.
Er zijn verschillende manieren waarop dit gedaan kan worden. ik heb het op 2 manieren ingericht (ik ga van config 1 naar config 2 .. )

Je kan 2 dingen doen:

1. Je stelt Sickbeard zo in dat hij zijn eigen folder gebruikt en dus niet in de gedownloade TV series folder kan kijken. Je gebruikt sickbeard dan alleen als de nzb pusher.
Sabnzbd de zet alle in je \usenet\tv\serienaam\seizoen\aflevering
en je bent klaar. Dit heb ik vroeger zo ingesteld omdat ikde nfo's en de jpegs niet in de series folder wilde hebben. Nu 2 jaar later en wat mediaspelers verder wel.

Dit is eigenlijk niet wat je wil, want zo gaan er wat dingen mis. A er wordt niet goed bijgehouden wat er echt gedownload is en je kan iets niet vervangen.

Omdat ik meer dan 140 series heb kost het veel tijd om alles te wijzigen, daarom opnieuw begonnen met een andere configuratie

Nu gaat het zo, Zoals het min of meer moet:

1. Je stop je serie in Sickbeard
2. Je pushed de NZB naar SAB
3. Sab Download het in de juiste categorie en zet de download ergens neer
4. Je laat Sab de serie hernoemen (doe ik omdat ik vind dat sab dit mooier doet als SB
5. de serie wordt gevonden door sickbearden verplaatst naar de juiste map en in de database van sickbeard staat ie nu ook met de filenam. Als ik dan een 720p wil laten vervangen door een WEB-TV dan kan dat en werkt dat ook zo.

Mijn advies: 1 kleine aflevering pakken en teste

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik haal mijn nzb binnen vanaf FTD world, maar ik mis heel veel bestanden en krijg dus incompletes.
Maak ik zelf de nzb met bijv. binsearch dan krijg ik wel alles compleet en binnen.

Mijn vraag:
1. hoe kan dit?
2. hoe kan ik toch een site als FTDworld gebruiken om mijn nzb te zoeken.

of is FTDworld gewoon een brakke butsite?

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 30-01-2013 20:15 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48
Autosub heeft wat problemen met het wegschrijven van subs in de map met de naam van de serie, dus nu wil ik dat Sabnzbd het gedownloade bestand in de root zet en geen aparte folders aanmaakt voor iedere download. Hoe doe ik dat?

Wat hij nu doet is de mkv plaatsen in de map /volume1/downloads/complete/ serienaam. Hij moet de .mkv dus gewoon in de map complete zetten en geen nieuwe map aanmaken voor de serie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
sinds een tijdje het volgende probleem, wellicht een handigheidje over het hoofd gezien.

sony laptop met sabnzb standaard installatie, valt spontaan uit tijdens het downloaden
zodra ik hier spotnet op zet, geen enkele keer meer gebeurd, en dat werkt ook met sabnzb.

overgestapt naar de medion laptop (had ik ook nog staan), werkte perfect, en sinds kort ook dat hij
spontaan uitvalt tijdens het downloaden.

Het is ook niet altijd op of na een bepaalde tijd, log files al bekeken
er staat geen andere software op dan windows8 en office.
sabnzb is laatste nieuwe versie, en draaide prima onder windows8
geen antivirus erop
genoeg schijfruimte
laptop staat op stroom, met originele voeding. de sony config toen die tijd ook

Waar kan dit aan liggen? slecht geheugen opeens? (maar waarom sony geen last nu??)
instelling anders zetten dan standaard?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Omdat Sabnzbd in de soep draaide omdat ik een hele oude versie had. Deze versie (0.6.8) gedeinstalleerd, python geupdate, en de nieuwste versie hiervan 0.7.11 erop gezet.
Dezelfde mappen weer aangewezen, voor incomplete downloads en 777 rechten gegeven.
Echter als ik nu nzb bestanden wil downloaden krijg ik deze foutmelding:

013-02-14 23:57:19,501 FOUT: Aanmaken /volume1/downloads/incomplete/bestand mislukt.

Rechten gegeven, laten rebooten, het mocht niet baten. Syn forum bekeken, sabnzbd forum bekeken, ik krijg niet een hapklaar antwoord.

Na een nieuwe reboot krijg ik dit:
2013-02-15 00:14:05,344 FOUT: Cannot change permissions of /volume1/downloads/incomplete
2013-02-15 00:14:05,340 FOUT: download_dir directory: /volume1/downloads/incomplete error accessing

Dmv dit uit te voeren via putty: chown sabnzbd:users /volume1/downloads/incomplete

Krijg ik de melding dat deze operation not permitted is

[ Voor 25% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 15-02-2013 00:00 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je zit op een mac? Heeft de user waar de sab deamon onder draait wel rechten in die /volume1/downloads directory? Je geeft aan 777 gekozen te hebben, toch :) Heeft de user ook leesrechten op /volume1?
En bestaat die dir /volume1/downloads überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ja de dir bestaat, deze bestonden ook al op de oude versie van Sabnzbd.
Voor de zekerheid nogmaals sab naar de mappen verwezen echter vertikt hij het.
Ook de rechten gezet naar 0777, omdat dit versie 0.7.xxx zou zijn

Krijg nu zelfs de melding dat de map niet zou bestaan, terwijl ie toch echt voor me neus staat

Via winscp kon ik zien dat alle rechten waren verdwenen.
Map weg gegooid en opnieuw aangemaakt met alle rechten (777) helaas mocht dat niet uitmaken.

Vergeet die map maar! ik zet wel alle bestanden in de hoofd tijdelijke map, en nu gaat ie als een malle!

[ Voor 47% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 15-02-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Anyway Ik ben overgestapt van Telfort naar Ziggo, en nu kan hij newsreader.eweka.nl niet vinden.
Kan de server niet vinden, of ongeldige servernaam

tot de conclusie gekomen dat met een vast ip adres de nas geen verbinding maakt met het internet.
Als ie een ip adres krijgt van het modem, dan doet hij het wel.
Gateway al aangepast, maar ik krijg het niet aan de praat.

[ Voor 43% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 25-02-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-06 17:04
Is het mogelijk om een .nzb bestand ergens te plaatsen zodat SABnzbd automatisch het bestand oppakt en download?

Ik gebruik een Synology DS213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 28-06 09:10

rally

Deyterra Consultancy

Yup... dat heet het "NZB Blackhole". In de settings van SAB kun je zien naar welk pad deze verwijst.

Kan je helaas niet aan een screenshot helpen want ik draai hem onder Windows en daar is het pad anders.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Pinkman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:59:
Is het mogelijk om een .nzb bestand ergens te plaatsen zodat SABnzbd automatisch het bestand oppakt en download?

Ik gebruik een Synology DS213
Settings-Folders-Watched Folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Mijn Sabnzbd blijft de laatste tijd erg vaak hangen met nog enkele megabytes te gaan, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:11:
Anyway Ik ben overgestapt van Telfort naar Ziggo, en nu kan hij newsreader.eweka.nl niet vinden.
Kan de server niet vinden, of ongeldige servernaam

tot de conclusie gekomen dat met een vast ip adres de nas geen verbinding maakt met het internet.
Als ie een ip adres krijgt van het modem, dan doet hij het wel.
Gateway al aangepast, maar ik krijg het niet aan de praat.
Zit de LAN kant van het Ziggo modem niet toevallig in een ander subnet als je oude modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-06 17:04
Anoniem: 262853 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Settings-Folders-Watched Folder
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58
Weet iemand hoe je SABnzbd op bepaalde tijden kan starten/stoppen met behulp van de in DSM 4.2 ingebouwde taakplanner? Ik kom er maar niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 28-06 09:10

rally

Deyterra Consultancy

SABnzbd kun je beter starten/stoppen met de taakplanner van SABNZBD.
Moet de gehele service stoppen of alleen het downloaden/uitpakken/checken?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Waarom gebruik je de ingebouwde taakplanner van SAB niet? Het proces SAB blijft dan wel lopen op de achtergrond, maar kost nauwelijks resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
rally schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:00:
SABnzbd kun je beter starten/stoppen met de taakplanner van SABNZBD.
Moet de gehele service stoppen of alleen het downloaden/uitpakken/checken?
Dat klopt; de hele service moet stoppen en starten. Ik doe dat normaal via het package center in DSM, maar met de komst van DSM 4.2 had ik gehoopt hier een eenvoudig scriptje voor te kunnen schrijven (bv. start iedere dag om 16:00 uur, stop om 20:00 uur).
jmk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:20:
Waarom gebruik je de ingebouwde taakplanner van SAB niet? Het proces SAB blijft dan wel lopen op de achtergrond, maar kost nauwelijks resources.
Ik zal eens naar de taakplanner van SAB kijken. De reden voor het stoppen van SAB is dat de schijven in de synology geregeld worden aangesproken door SAB en de NAS daardoor niet in de slaapstand gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Dat is een bekend "probleem" (officieel is het geen probleem, het is gewoon bekende functionaliteit van dat soort programma's), en kan worden opgelost door het scannen van SAB/CP/SB uit te zetten en gebruik te maken van sabtosickbeard/sabtocouchpotato scripts. Als je een watch folder ingesteld hebt staan in sab moet je die ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Of je hangt een USB-stick in je NAS die je laat scannen, dan hoeven de schijven niet steeds aan.
Overigens heb ik het ingericht zoals jij zegt (geen watched folders, maar gewoon push functionaliteit vanuit SB), dat werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
Ok, dank voor jullie feedback, ik ga er vanavond mee aan de slag

Edit 19-3:

Taakplanner van SAB werkt, maar daarmee kan alleen een stop commando worden gegeven. Het uitzetten van watchfolders heeft geen effect.

Inmiddels is het toch gelukt via de task scheduler in DSM 4.2 een planning te maken door /var/packages/sabnzbd/scripts/start-stop-status stop (of start natuurlijk)
op te geven :)

[ Voor 72% gewijzigd door paulr84 op 19-03-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Hallo,

Het valt mij op als ik een serie download via sickbeard - sabnzb dat er geen par bestanden worden gedownload. Ze staan wel in de wachtrij maar vervolgens worden ze geskipped, vervolgens is de download niet compleet en kan er geen reparatie worden uitgevoerd. Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Misschien beoordeeld SAB de NZB-download als kansloos, omdat er gewoon een te laag percentage goed kan worden binnen gehaald. Reparatie proberen is dan ook niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

exi22 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:51:
Hallo,

Het valt mij op als ik een serie download via sickbeard - sabnzb dat er geen par bestanden worden gedownload. Ze staan wel in de wachtrij maar vervolgens worden ze geskipped, vervolgens is de download niet compleet en kan er geen reparatie worden uitgevoerd. Iemand enig idee wat te doen?
Ik denk niet dat mijn probleem gelijk is, maar bij mij stopt het proces ook zomaar ergens.

Bij mij lukt namelijk het complete proces wel als ik een serie download, maar bij de meeste films gebeurt er na "0:00:00 left" helemaal niets meer. Beiden (series + films) worden momenteel door CP en SB niet meteen herkent. Pas na een manuele scan wordt er iets verwerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2013 16:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Sinds ik op Windows 8 zit, krijg ik de melding: Post processing failed, cannot create final folder..

De download folder staat gewoon op een externe HDD.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik dacht uit de changelogs begrepen te hebben dat SABnzbd 0.7.10/11 de 'obfuscated' filenames die steeds meer gepost worden op usenet (ter voorkoming van DCMA's) zou ondersteunen. Maar ik heb er net een paar geprobeerd en die bleven helaas voorzien van de oude/obfuscated filename (bijv Mb2d2d-81c4dc860-9a4e91e22.mkv).

Pas nadat ik zelf handmatig de PAR2 uitvoerde met QuickPar werd de file gerenamed naar wat het zou moeten zijn.

Doe ik iets fout, of heb ik de changelog verkeerd begrepen ?

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 18-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik denk dat het posten van 'encrypted posts' best lastig is en dat de poster een foutje heeft gemaakt.

Ik heb wat jij hebt nog nooit gehad. Je hoeft normaal geen speciale handelingen te verrichten als je de goede NZB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik heb er een paar geprobeerd, maar geen van allen werken ze (zowel op sabnzbd 0.7.11 op Synology als op Windows).
De nzb's lijken me in orde, want als ik hem laat repairen met quickpar dan wordt wel de juiste filename uit de .par2 gehaald.
Ik doe blijkbaar toch iets fout als het bij anderen wel werkt, maar wat?

[edit] inmiddels extra par2 repair tbv obfuscated file rename toch maar zelf toegevoegd aan postprocessing van NZBget wat ik tot nu toe gebruikte. Dacht snel klaar te zijn door terug over te stappen naar SAB., maar dat viel dus tegen.

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 19-05-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Als ik via Chrome naar SabNZB ga blijft Chrome vragen om de inloggegevens van mn SabNZB, constant krijg ik de melding ''verficatie vereist'' , weet iemand een mogelijkheid om dit te omzeilen.. of althans om dit op te lossen.. :?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Je kan de vereiste een wachtwoord in te vullen op nee zetten in de settings van SAB. Niet zo'n mooie oplossing.

Verder weet ik t ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand een idee hoe je in Sab het probleem met "obfuscated" filenames kan oplossen? Laatste tijd erg veel gefaalde downloads die ik naderhand wel handmatig kan fiksen.

Volgens de patchnotes zou dit in .11 al zijn geimplementeerd, maar ik krijg het maar niet goed werkend.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb toevallig de Windows 8.1 preview versie geinstalleerd en sinds dien is SabNZBd stuk. Meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb nog geen tijd gehad om er verder in te kijken en misschien dat een reinstall alles wel weer oplost, maar het lijkt er op dat de service niet meer werkt en ik die weer opnieuw moet installeren, plus alle data is kwijt van eerder gedownload materiaal. (Dat is geen probleem, maar ineens zie ik de resultaten van een paar maanden geleden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-06 23:48
ik ben net begonnen met download via sabnzbd. ik wil wat films dan wel programma's binnen halen.

Hoe kan sab de mapnamen en bestand namen naar een normale naam veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 22-06 23:10

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik gok dat wij je instellingen zouden aanraden die je bij Settings vindt.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:26

Satom

Verzamel ervaringen

Schizo007nl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:11:
Als ik via Chrome naar SabNZB ga blijft Chrome vragen om de inloggegevens van mn SabNZB, constant krijg ik de melding ''verficatie vereist'' , weet iemand een mogelijkheid om dit te omzeilen.. of althans om dit op te lossen.. :?
Ik weet dat dit een erg late reactie is, maar ik heb hetzelfde probleem en volgens mij licht dit niet zozeer aan Sab, maar meer aan Chrome (of misschien wel lag). Ik had dit probleem namelijk ook als ik inlogde bij mijn servers phpMyAdmin.

Door browser af te sluiten en pagina met een CTRL+F5 te verversen was ik dan weer (tijdelijk) van het probleem verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 19:59
Misschien niet in het juiste topic, maar ik heb SABhelper op mijn ipad geinstalleerd. Alleen ik kan nergens mijn API key vinden. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ragrootenboer schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:37:
Misschien niet in het juiste topic, maar ik heb SABhelper op mijn ipad geinstalleerd. Alleen ik kan nergens mijn API key vinden. Wie kan me helpen?
Nouja, niet per sé het verkeerde topic, maar wel iets wat (uiteraard) gewoon in de handleiding staat en dus makkelijk te googlen is:
[google=sabnzbd api key nederlands] --> binaries4all.nl - SABnzbd - Configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 21:53
Hulp gevraagd: Ik kan niet bij mijn completed downloads map via het netwerk op W7 pc, vanuit W8 pc

Wat ik gebruik:
SABnzbd (v 7.16) staat op mijn W7 pc, die ik benader vanaf een W8 laptop (asus zenbook)

Wat heb ik geprobeerd:
Na wat zoekwerk gevonden dat ik de 'Toegangsrechten voor verwerkte downloads' op '0777' moest zetten. Dit is grayed-out in het programma zelf, maar via de .ini file heb ik dit aangepast naar: 'permissions = 0777'

Resultaat:
Helaas nog geen access. Ik krijg verschillende foutmeldingen vanuit mijn W8 laptop wanneer ik de map benader: 'geen toegang to <map>' // <map> is niet toegankelijk, parameter onjuist' // <map> is niet toegankelijk, er is een onverwachte netwerkfout opgetreden'

Wat nu?:
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of een oplossing? Meer zoekwerk heeft mij nog niets opgeleverd. Alvast bedankt!

--opgelost door opnieuw share in windows in te stellen--

[ Voor 80% gewijzigd door Mijulio op 31-12-2013 15:01 . Reden: opgelost / ini verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 28-06 13:16

Nicap

Tsssk....

Je moet je Api key er even uit halen, en je nzb key

[ Voor 18% gewijzigd door Nicap op 30-12-2013 14:34 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Mijulio schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:12:
Hulp gevraagd: Ik kan niet bij mijn completed downloads map via het netwerk op W7 pc, vanuit W8 pc

Wat ik gebruik:
SABnzbd (v 7.16) staat op mijn W7 pc, die ik benader vanaf een W8 laptop (asus zenbook)
Lijkt me eerder een rechten probleem op je Windows machine(s) en geen probleem binnen Sab.

Is de download map geshared (met "everyone" eventueel) en staat "delen met wachtwoord" uit? (om maar wat te noemen)
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.