JiinX schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:38:
Sick Beard en SABNZBD = een topcombinatie! Enige uitdaging die ik nu nog hebben is hem echt volledig te automatisering. De nzb file wordt gedownload, maar download hem naar een ingestelde directory (/volume1/Downloads/nzbque). Daarna moet ik die specifiek download van een aflevering naar de map verplaatsen van die serie (bijvoorbeeld: /volume1/Video/Serie/Dexter)
Dat hoef je niet zelf te doen, dat kan automatisch
Synology NAS, Sickbeard installed, SABNZBD installed. Alles werkt als een zonnetje. Hoe het nu werkt:
- Sickbeard zoekt een serie op
- pusht de nzb naar een directory (1 directory voor alle nzb's, kan niet anders in sickbeard)
- SABnzbd pakt de NZB op
- SABnzbd download de file.
Mooi, zo hoort het ook te gaan.
Wat ik idealiter zou willen bereiken, dat is sickbeard checkt welke serie/aflevering ik moet hebben.
SickBeard hem pusht naar sabnzb met een serievariabele meegegeven. Dat sabnzb hem download, en dan ook direct verplaatst naar de juiste seriemap.
Er zijn verschillende manieren waarop dit gedaan kan worden. ik heb het op 2 manieren ingericht (ik ga van config 1 naar config 2 .. )
Oplossingen waaraan ik heb zitten denken zijn de volgende. Maar volgens mij kan dit helemaal niet. HELP!!
- Dat bijvoorbeeld sick beard de mogelijkheid heeft om serie x naar een vooraf ingestelde subdirectory te pushen. Dan kan ik volgens mij sabnzb zo instellen dat hij hem moet categoriseren per serie (en dus verplaatsen naar die seriedirectory).
- Of dat sick beard hem direct pusht naar sabnzbd met daarbij een categorie meegegeven. (maar dit moet dan serieafhankelijk zijn).
Iemand die begrijpt wat ik bedoel en die een suggestie heeft?
Je kan 2 dingen doen:
1. Je stelt Sickbeard zo in dat hij zijn eigen folder gebruikt en dus niet in de gedownloade TV series folder kan kijken. Je gebruikt sickbeard dan alleen als de nzb pusher.
Sabnzbd de zet alle in je \usenet\tv\serienaam\seizoen\aflevering
en je bent klaar. Dit heb ik vroeger zo ingesteld omdat ikde nfo's en de jpegs niet in de series folder wilde hebben. Nu 2 jaar later en wat mediaspelers verder wel.
Dit is eigenlijk niet wat je wil, want zo gaan er wat dingen mis. A er wordt niet goed bijgehouden wat er echt gedownload is en je kan iets niet vervangen.
Omdat ik meer dan 140 series heb kost het veel tijd om alles te wijzigen, daarom opnieuw begonnen met een andere configuratie
Nu gaat het zo, Zoals het min of meer moet:
1. Je stop je serie in Sickbeard
2. Je pushed de NZB naar SAB
3. Sab Download het in de juiste categorie en zet de download ergens neer
4. Je laat Sab de serie hernoemen (doe ik omdat ik vind dat sab dit mooier doet als SB
5. de serie wordt gevonden door sickbearden verplaatst naar de juiste map en in de database van sickbeard staat ie nu ook met de filenam. Als ik dan een 720p wil laten vervangen door een WEB-TV dan kan dat en werkt dat ook zo.
Mijn advies: 1 kleine aflevering pakken en teste