Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik gebruik al een aantal jaren Sabnzbd met veel plezier en tevredenheid i.c.m. Eweka en een 60 mbit verbinding. Downloaden ging altijd met zo'n 5.5 - 6 mb/s.

Recentelijk m'n internet abo geupgrade naar 120mbit. Helaas haal ik volgens http://internetsnelheid-testen.nl/ nog maar 90mbit van de 120 dus daar moet ik sowieso nog ff over bellen. Maar in Sab is m'n download snelheid geen spat vooruit gegaan. Nog altijd rond de 6 mb/s, terwijl ik volgens mij wel hoger moet kunnen halen nu.

Heb al even gekeken of er toevallig een maximum snelheid ingesteld stond, dit is niet het geval. En daarnaast moet Eweka ook tot 100mbit kunnen ondersteunen.

Qua pc specs moet ik 't ook prima kunnen redden. Heb alleen Sab maar lopen op een pc met 8gig ram en quad core X4 760K processor @ 3.80GHz.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

Hoeveel threads heb je aanstaan? Misschien helpt het om dit op te hogen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nitai schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:04:
Hoeveel threads heb je aanstaan? Misschien helpt het om dit op te hogen.
Connections zijn dat right? 8.

Ik heb het geprobeerd met 20 maar dan kan die niet meer connecten.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

Volgens de website van Eweka mag je max 8 zie ik. Ik zie ook dat ze een 100mbit en 60mbit abo hebben. Heb je toevallig de 60mbit abo?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nitai schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:09:
Volgens de website van Eweka mag je max 8 zie ik. Ik zie ook dat ze een 100mbit en 60mbit abo hebben. Heb je toevallig de 60mbit abo?
:+

Ik schaam me. Stond nog op 50, nu op 100 en inderdaad gelijk 9mb/s.

Thanks voor je hulp.

* London in een hoekje kruipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 18:07
Anoniem: 262853 schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:13:
[...]

Lijkt me eerder een rechten probleem op je Windows machine(s) en geen probleem binnen Sab.

Is de download map geshared (met "everyone" eventueel) en staat "delen met wachtwoord" uit? (om maar wat te noemen)
Nog even gecheckt en idd - door nogmaals de share settings aan te zetten naar iedereen voor de map specifiek - werkt het! (had hiervoor de hele drive geshared, waarvan alle folders benaderbaar waren behalve mijn completed map)

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:25

Twazerty

AVCHDCoder developer

Eerste ervaringen met SABnzbd zijn niet goed. Het programma is vaker gecrasht als dat ik mijn pc het afgelopen jaar heb gereboot. Ik draai SABnzbd op een Windows Server 2003 32 bit omgeving (ivm windows only security camera software), Atom D525 met 4 GB ram. Zolang er downloads bezig zijn is de kans vrij groot dat opeens de software eruit knalt, te merken aangezien de webinterface niet meer te benaderen is. In het windows logboek kom ik de crashes ook tegen. SABnzbd crasht op _yenc.pyd. Nu kom ik op internet tegen dat ik de desbetreffende file kan verwijderen. Heeft dan nog gevolgen? Bv tijdens het upgraden van de software? Draai nu 0.7.16.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Echt je bent de eerste die ik negatief hoor praten over sabnzbd. Draait andere software wel stabiel op die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dat bakkie draait als een zonnetje. µTorrent heb ik er ook draaien met een web client. Zowel µTorrent als de camera software draait uiterst stabiel (inmiddels alweer ruim een maand). Een FTP server ga ik er nog aan toevoegen. Geheugengebruik van de algehele machine ligt rond de 1,5 GB. Genoeg vrij dus. Alleen SABnzbd moet ik soms meerdere keren op een dag weer opstarten omdat deze gecrasht is. Het crashen lijkt alleen te gebeuren als hij aan het downloaden is en/of repair etc. Ook crasht hij wel eens als ik een job weer aan de queue moet toevoegen omdat hij gecrasht is (vrijwel altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 01-05 08:14
Vreemd, probeer eens een oudere versie. Heb je het daar ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:31
Beste mede tweakers,

Is het mogelijk dat SabNZB een map in de gaten houdt waar ik .nzb bestanden neerzet en als die er staan deze gaat downloaden. Ben al flink aan het zoeken in SabNZB maar kan dat nergens vinden

Na nog beter zoeken blijkt dit dus heel makkelijk te kunnen . In SabNZB heet dit " Bewaakte map" alle .nzb bestanden die je daar plaatsen worden gedownload

[ Voor 27% gewijzigd door _Mitchie_ op 04-01-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:10
_Mitchie_ schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:37:
Beste mede tweakers,

Is het mogelijk dat SabNZB een map in de gaten houdt waar ik .nzb bestanden neerzet en als die er staan deze gaat downloaden. Ben al flink aan het zoeken in SabNZB maar kan dat nergens vinden
Ja (natuurlijk zou ik zeggen). Kijk bij "Instellen->Mappen->Bewaakte Map".

Gebruik het zelf om een dropbox-map te checken. Waar ik ook ben of vanaf welk apparaat: NZB in Dropbox-map en downloaden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat is zo ongeveer de meest basic functie van SABNZBD. Dat kan je vinden in config onder folders. Dan bij Watched folder het pad ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 14:31
Bedankt Afrit13 en ciris :-) , was er zelf nu net ook achter gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57
Net een NAS gekocht. Na eerst lokaal te werken met SABnzb nu dus op de NAS en het werkt.
Ik ben alleen gewend op een nzb op de laptop te openen, sabnzb (op de laptop) download die dan. Nu ik Sabnzb op de NAS heb, kan dat ook nog zo met een instelling of ben ik aangewezen op bijvoorbeeld de downloadmap zoals hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 07:19
jaspov schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:53:
Net een NAS gekocht. Na eerst lokaal te werken met SABnzb nu dus op de NAS en het werkt.
Ik ben alleen gewend op een nzb op de laptop te openen, sabnzb (op de laptop) download die dan. Nu ik Sabnzb op de NAS heb, kan dat ook nog zo met een instelling of ben ik aangewezen op bijvoorbeeld de downloadmap zoals hierboven staat.
Een watchfolder instellen, dit kan ook je bureaublad zijn op je laptop (al zou ik dat niet aanbevelen).
Wat ik gedaan heb, is de incomplete folder als watchfolder aangewezen, daar zet ik de nzb files in die automatisch worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
EnerQi schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:09:
[...]
Een watchfolder instellen, dit kan ook je bureaublad zijn op je laptop (al zou ik dat niet aanbevelen).
Wat ik gedaan heb, is de incomplete folder als watchfolder aangewezen, daar zet ik de nzb files in die automatisch worden opgepakt.
Dank, watchfolder werkt, net ingesteld. Openen voor een enkel nzbtje is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

smeerbartje schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:30:
Vreemd, probeer eens een oudere versie. Heb je het daar ook mee?
Ik draai nu zonder de module en kijk het even aan of dat voor verbetering zorgt. Mocht ik nog steeds problemen ervaren dan probeer ik een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

jaspov schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Dank, watchfolder werkt, net ingesteld. Openen voor een enkel nzbtje is geen optie?
Jawel, webinterface openen en dan rechts boven "Add NZB".

Als Sab op een server/nas draait kan je niet de .nzb op je lokale computer aan Sab koppelen. (wat je dus eerst had) Zodat je de nzb kan dubbel klikken/openen en dan door je download programma (Sab) wordt "geopend".

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 06-01-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Top, openen voor een enkel nzbtje (op laptop) kan ook zie ik net, check hier:
http://wiki.sabnzbd.org/howto-associate

NOg wel een andere vraag. Het draait dus sinds een dag op de NAS. Sommige downloads eindigen met een file met een random naam en een par2 file om die de juiste naam te geven. Hoe PAR ik die snel? Als ik dat via de verkenner doe dan trekt ie de hele file over het netwerk, dus zou mooi zijn als dat op de NAS zelf kan, is dat mogelijk?

[ Voor 58% gewijzigd door jaspov op 07-01-2014 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-05 20:42

Satom

Verzamel ervaringen

Er zit dus geen fout in de file? Alleen de naam klopt niet? Gok dat het repareren/fixen/veranderen wel via een SSH Client kan.. Hoe zou ik 1-2-3 niet weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Klopt, veel posts doen dat de laatste tijd om de echte bestandsnaam te hiden. Door op het laatst te parren krijg je dan als allerlaatste pas de goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Ik heb SAB geinstalleerd op een Zyxel nsa320 (nzbget vind ik niet erg prettig).
Ik werkte altijd met een oude 0.6.x versie. Nadat om een of andere duistere reden FFP niet meer werkte alles opnieuw erop gezet en gelijk 0.7.16 geinstalleerd. Zo ver zo goed, downloaden gaat goed maar dan...

Parren werkt niet. Hij haalt de bestanden niet binnen, en hij repareerd niets. De installatie heb ik inmiddels 3x over gedaan maar dit lost niets op ;( Nu las ik ergens iets over wildcards en dat dit niet werkt in bepaalde versies met de hedendaagse bestandsnamen. Alleen snap ik nog niet helemaal waar ze het nu over hebben :+

Nu vond ik via de synology community deze fix, schijnbaar ben ik niet de enige. Alleen hoe en of ik dit kan gebruiken op de nsa320 geen idee.
https://github.com/SynoCo...ade7379244627c4893897fd24

Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
-- Opgelost --

Blijkbaar wordt de root home folder geleegd bij een update.

[ Voor 85% gewijzigd door JPtjeeNL op 17-01-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
Niet echt een drukke topic maar ik ga het proberen.
Ik zit met een raar probleem en kan nergens echt goed vinden hoe en wat. Ik heb sabnzbd draaien op windows en op mijn debian box. Maar op mijn linux heb ik veel meer downloads die mislukken, zo download ik dezelfde nzb op linux en windows. Maar op windows lukt die succesvol met 0 sec repair time en 4 sec extract time. Op linux komt die aan met: [175057] Repair failed, not enough repair blocks (384 short).

Dit is dezelfde NZB met dezelfde usenet server. Is er een setting in linux waarmee die missing wel gaat completen?

Met vriendelijke groet,

Marco

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

marco282 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:33:
extract time. Op linux komt die aan met: \[175057] Repair failed, not enough repair blocks (384 short).
Zul je toch de nzb log in moeten om te kijken WAT er verkeerd gaat met de blokken die niet lukken. Haalt hij die van een andere server? Lukt de connectie niet (teveel verbindingen tegelijk), kan hij niet wegschrijven? (webmenu -> status -> show logging, uiteraard log level verhogen naar info/debug als je er geen zinvolle meldingen ziet)

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 15-02-2014 17:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
leuk_he schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Zul je toch de nzb log in moeten om te kijken WAT er verkeerd gaat met de blokken die niet lukken. Haalt hij die van een andere server? Lukt de connectie niet (teveel verbindingen tegelijk), kan hij niet wegschrijven? (webmenu -> status -> show logging, uiteraard log level verhogen naar info/debug als je er geen zinvolle meldingen ziet)
Ehm bedankt voor de reactie! maar ben er achtergekomen dat de versie die ik had draaien (via apt-get) een nogal oude versie was. Heb nu de nieuwste via source geinstalleerd en voila ineenkeer download en repaired die hem!

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Sinds gisteren pakt sabnzbd ineens tergend langzaam uit.
Heb hier nooit eerder problemen mee gehad.
Zelfde bestanden pakken in winrar (buiten sabnzbd) heel erg veel sneller uit.
Wat kan er gebeurd zijn.
En is het mogelijk om in Sabnzbd via instellingen een winrar of ander uitpak programma toe te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
deBennie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:46:
Vanwege een vastgelopen harde schijf moest ik oa sabnzbd+ opnieuw installeren, nu wil het geval dat de gedownloadde bestanden die ik via sabnzbd+ heb gedownload nergens zijn te vinden.

De sabnznd zit nu in de 'public' map, in die sabnzbd map zit netjes de map 'downloads', die weer de mappen 'compleet' en 'incompleet' bevatten, maar bestanden die ik heb gedownload zijn niet in de map 'compleet' terug te vinden.

In de mappen instellingen van sabnzbd+ zie ik bij 'Map voor verwerkte downloads' netjes 'downloads/complete' staan, maar geen bestanden daar.

Doe ik iets fout, of moet ik iets anders instellen?
deBennie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:28:
Ah, ik heb het al. In de diskstation manager van de nas zit onder 'third-party applications' de optie 'SABnzbd+ Helper'. Die deed het eerst niet, maar nu wel. Daar kan ik (gelukkig) een download map aanwijzen en opslaan.

Thx voor jullie tijd. :)
Heb ik het weer hoor. Ik heb een nieuwe hardeschijf in mn ds112+ gedaan en dus dsm5 opnieuw geinstalleerd.
Heb SABnzbd Versie: 0.6.15 geinstalleerd en wil nzb downloaden.
De complete en incomplete mappen staan als volgt ingesteld (standaard waarden):
/volume1/downloads/incomplete
/volume1/downloads/complete
Maar die mappen komen niet voor in de directory structuur van mn dsm.

Waarom lukt me dit nooit? Is het niet een kwestie van sabnzbd+ installeren die vervolgens die mappen vanzelf aanmaakt zodat het downloaden gewoon default al goed gaat? Nu lijkt het erop dat ik die mappen zelf moet aanmaken, maar wat ik ook aanmaak, de downloads komen niet aan.
Waarom gaat dit nou altijd fout bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 22:10
Sinds een paar dagen nieuwe problemen met mijn sabnzb in combinatie met Sickbeard.
Heb een abbo bij eweka en dus 2036 dagen retentie.
Maar als ik nu een serie download die ruim binnen die retentie zit, download hij hem wel gewoon, en zodra die klaar is geef hij aan "download failed, out of your servers retention?"

Waar moet ik hier de oplossing voor zoeken? en nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik krijg vaak kapotte files binnen, dan stop SABnzbd er automatisch bij, is er een optie dat hij zelf een andere download, of dat Sick Beard dit doet?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pixarr schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:08:
Ik krijg vaak kapotte files binnen, dan stop SABnzbd er automatisch bij, is er een optie dat hij zelf een andere download, of dat Sick Beard dit doet?
Ja, dat is een van de standaardfeatures van SABnzbd. Als ie dat bij jou niet doet, heb je iets veranderd, treedt er een fout op, of zijn er geen parity files beschikbaar. Check je logs.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:01:
[...]

Ja, dat is een van de standaardfeatures van SABnzbd. Als ie dat bij jou niet doet, heb je iets veranderd, treedt er een fout op, of zijn er geen parity files beschikbaar. Check je logs.
Bedankt voor je hulp. Alleen SabNZBd zegt: Afgebroken, kan niet voltooid worden. Maar deze download dan geen andere.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik gebruik SABnzb op mijn Syno DS413.

Het gebeurt de laatste tijd met enige regelmaat dat als ik aan het downloaden ben SAB er out of the blue mee stopt. Na handmatig opnieuw opstarten op de Syno gaat ie weer verder. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of een idee hebben hoe ik dit kan oplossen?

Ik maak gebruik van Sabnzb versie 0.7.17-8

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En in de log files van SABnzbD staat?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik ben de DS213j van mijn vader aan het installeren, maar klopt het dat SynoCommunity packages niet te installeren zijn? DSM 5.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

dat klopt..
Wanneer synocommunity weer werkt is onduidelijk.

edit: dat is gek.. de website is nu helemaal offline.

[ Voor 85% gewijzigd door job op 27-05-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ok, en als ik nu SABnzbd wil installeren?

Heb nu wat van hier geinstalleerd, handmatig:
http://www.mertymade.com/syno/

Maar gebeurt vrij weinig als ik SABnzbd installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Als je sab wilt installeren moet je wachten tot het weer werkt, zelf compileren, in het juiste topic kijken voor links naar de packages, bootstrappen en handmatig installeren, of een andere package proberen.

[Synology] Packages
links naar python: https://www.dropbox.com/s...AACEkwhqHtUv478nR4o4MfXUa

[ Voor 31% gewijzigd door job op 27-05-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Nou dan heb ik maar even geduld... Bootstrappen gaat mijn pet te boven.

Dan maar torrents tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
Ik krijg volgende fout.

Sickbeard en Sabnzbd staan op dezelfde machine.
Firewall heb ik reeds volledig afgezet. In sickbeard kan ik gewoon connectie maken.
Hij heeft het tenslotte doorgegeven naar Sabnzbd. Maar in de andere richting lukt het dus niet.

Iemand die raad kan geven?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
    05:06:03|INFO    ====================
05:06:03|INFO    nzbToSickBeard V9.2
05:06:03|INFO    MAIN: Script triggered from SABnzbd, starting autoProcessTV...
05:06:03|INFO    Loading config from C:\Downloads\PostProcessingScripts\autoProcessMedia.cfg
05:06:03|INFO    FLATTEN: Flattening directory: C:\Downloads\Complete\****.nzb
05:06:03|INFO    REMOVER: Removing empty folders in: C:\Downloads\Complete\****.nzb
05:06:03|INFO    The download succeeded. Sending process request to SickBeard's default branch
05:06:03|INFO    Waiting for 0.0 seconds to allow SB to process newly extracted files
05:06:06|ERROR   Unable to open URL
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Downloads\PostProcessingScripts\autoProcess\autoProcessTV.py", line 208, in processEpisode
    urlObj = myOpener.openit(url)
  File "C:\Downloads\PostProcessingScripts\autoProcess\autoProcessTV.py", line 33, in openit
    return urllib.FancyURLopener.open(self, url)
  File "C:\Python27\lib\urllib.py", line 208, in open
    return getattr(self, name)(url)
  File "C:\Python27\lib\urllib.py", line 345, in open_http
    h.endheaders(data)
  File "C:\Python27\lib\httplib.py", line 969, in endheaders
    self._send_output(message_body)
  File "C:\Python27\lib\httplib.py", line 829, in _send_output
    self.send(msg)
  File "C:\Python27\lib\httplib.py", line 791, in send
    self.connect()
  File "C:\Python27\lib\httplib.py", line 772, in connect
    self.timeout, self.source_address)
  File "C:\Python27\lib\socket.py", line 571, in create_connection
    raise err
IOError: [Errno socket error] [Errno 10061] No connection could be made because the target machine actively refused it
05:06:06|INFO    MAIN: A problem was reported in the autoProcessTV script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hebben jullie ook dat Sickbeard geen results meer kan vinden? Ik kan al een poosje Sickbeard niet gebruiken omdat die geen enkele serie meer kan vinden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Hmm nee geen last van, misschien andere indexer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
SemperFidelis schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:03:
Ik ben de DS213j van mijn vader aan het installeren, maar klopt het dat SynoCommunity packages niet te installeren zijn? DSM 5.0...
Aangezien de synocommunity weer online was heb ik een tijdje geleden SabNZBD geinstalleerd op mijn vaders Syno. Echter is het downloaden zeer traag:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cwZQJWi.png

Ik heb nu op mijn newsserver account aanstaan (10 verbindingen mogelijk) dus ik dacht, wellicht ligt het daar aan. Maar dat is ook niet het geval, ook als ik een aparte newsserver neem komt het niet boven de 40kb uit...

Daarnaast klopt het download scherm dus ook totaal niet. Game of Thrones aflevering zijn rond de 1.2 Gb, hier staat opeens 2,000 mb? Zodra de 2mb is gedownload krijg ik dus de foutmelding zoals onderin zichtbaar... Daar snap ik dus helemaal niets van? Zijn normale nzb's die bij mij wel werken.

weet iemand wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

SemperFidelis schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Aangezien de synocommunity weer online was heb ik een tijdje geleden SabNZBD geinstalleerd op mijn vaders Syno. Echter is het downloaden zeer traag:

[afbeelding]

Ik heb nu op mijn newsserver account aanstaan (10 verbindingen mogelijk) dus ik dacht, wellicht ligt het daar aan. Maar dat is ook niet het geval, ook als ik een aparte newsserver neem komt het niet boven de 40kb uit...

Daarnaast klopt het download scherm dus ook totaal niet. Game of Thrones aflevering zijn rond de 1.2 Gb, hier staat opeens 2,000 mb? Zodra de 2mb is gedownload krijg ik dus de foutmelding zoals onderin zichtbaar... Daar snap ik dus helemaal niets van? Zijn normale nzb's die bij mij wel werken.

weet iemand wat hier fout gaat?
toon volledige bericht
2 GB is (vermoed ik) de download + pars en GoT wordt veel verwijderd ivm notice & takedowns, als andere nzb's het wel doen, waarom denk je dat er dan wat fout zit in de config?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:45
Misschien dat iemand mij een tip kan geven ?
Ik heb Sabnzbd (0.6.15) icm sickbeard geinstalleerd op een raspberryPi (wheezy).
Nu gaan bepaalde (niet alle) downloads mis.
In de log ziet ik dan :

code:
1
2
3
4
5
6
2014-08-29 13:57:09,574::INFO::[decoder:131] Onbekende fout tijdens het decoderen van <Article: article=part1of6.Yw4xlOzEaiGfxkPvDf1M@camelsystem-powerpost.local, bytes=640196, partnum=1, art_id=None>
2014-08-29 13:57:09,601::INFO::[decoder:131] Onbekende fout tijdens het decoderen van <Article: article=part1of3.MZxUySseWoQvSVt5n9in@camelsystem-powerpost.local, bytes=640196, partnum=1, art_id=None>
2014-08-29 13:57:10,902::INFO::[__init__:846] Saving data for totals9.sab in /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2014-08-29 13:57:10,913::INFO::[assembler:85] Decoding /media/usbhdd1/sabnzbd/downloads/incomplete/Outlander_S01E03_720p_HDTV_x264-KILLERS (NLsub)/BNGTW32CXSPL-NBVCT34PLJHG.vol01+02.par2 yenc
2014-08-29 13:57:10,946::INFO::[assembler:141] <Article: article=part1of3.MZxUySseWoQvSVt5n9in@camelsystem-powerpost.local, bytes=640196, partnum=1, art_id=None> ontbreekt
2014-08-29 13:57:12,402::INFO::[decoder:131] Onbekende fout tijdens het decoderen van <Article: article=part4of6.Yw4xlOzEaiGfxkPvDf1M@camelsystem-powerpost.local, bytes=640196, partnum=4, art_id=None>

Ok, ontbrekende articles denk ik dan ...
Dus : de NZB vanuit de Sabnzbd backup naar mijn pc gekopieerd. En daar geopend met sabnzdb onder windows. Wat schetst mijn verbazing : gaat in een keer goed zonder repair !

Dezelfde provider, dezelfde NZB, maar toch gaat het mis op de raspberry.
Wat kan de oorzaak zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik heb op mijn pc zowel internet explorer als firefox staan. Ik wil het liefst alleen met firefox werken.
Sabnzb opent standaard in internet explorer. Dan krijg ik steeds een melding dat het beveiligingscertificaat risico met zich meebrengt. Dit moet ik dus steeds wegklikken.

Hoe zorg ik ervoor dat sabnzb geopend word in Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29
Firefox als standaard browser instellen zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187147

Hallo tweakers,

Hoop dat iemand me kan helpen en mijn dank is zeer grrot.

Sinds kort merkte ik dat SABnzbd op mijn Nas netgear ultra 4 het niet meer werkt.
Check op de server of het nog werkt, gaf ie het vervolgens aan :not invalid server address.

Na heel wat gepuzzeld heb ik besloten de installatie opnieuw uit te voeren.

Oude installatie kon ik het niet meer terug vinden, daarom heb ik de nieuwe versie aangeschaft (sabnzbd 0.7.20 en Python2.7_2.7.3-rnx86-1.0.1)

Zo de setting zit als volg uit tijdens de quick startup wizard:
host:newsreader62.Eweka.nl
port:119
username: mijn inlog naam
password: mijn password
connections:8

daarna testen >>invalid server address

Met de zelfde instelling heb ik uitgeprobeerd op mijn local sabnzbd, en het werkt.

Probeerde oplossing op het internet te zoeken , kwam ik er een paar suggesties tegen dat het problem misschien ligt bij de internet providerer.

Ziggo is mijn provider;
Om te kijken of alle dns het kloppen, heb ik vanaf de modem van ziggo via een Ethernet kabel rechtstreeks aan mijn pc gehangen.

Ik merkte dat ziggo nu ipv6 heeft gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/e3hbz9763/ziggo.jpg

dit is mijn router setting:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3lhb1plqz/router.jpg

wat doe ik hier fout? internet werkt het gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 187147 op 31-01-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:09
Ziggo gebruikt geen ipv6, je ethernet adapter heeft gewoon een IPv4 adres gekregen (en heeft een local IPv6 adres, waarschijnlijk iets defaults als er geen IPv6 DHCP server aan de andere kant zit). Zou groot nieuws zijn als ze *wel* ipv6 doen. :)

Wat ideeen:
Heb je je settings al eens opgezocht bij Eweka zelf, gewoon om te kijken of het nog steeds klopt?

Wat vul je ongeveer als username in bij SABnzbd? Een 6-cijferig nummer?

Wellicht dat je newsserver met kleine letters moet invullen - dus eweka zonder hoofdletter-E.

Screenshot van je server-instellingen in SABnzbd kan ook zinnig zijn.

Heb je misschien nog een stuk logfile waaruit blijkt dat de servernaam niet klopt?

Tot slot: hier ook een Ziggo-gebruiker, met sabnzbd draaiend en Eweka als usenet provider. Ofwel, die combi werkt nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187147

Dank je voor je antwoord. Ik heb de setting bij eweka gekeken, en zo te zien is er niet gewijzigd.
Ik zal de log nog posten.

User name heb ik gewoon geen nummer gepakt, maar mijn User name
Ik zal vanavond checken op eweka inderdaad met een hoofdletter geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 187147 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:34:
User name heb ik gewoon geen nummer gepakt, maar mijn User name
Opmerkelijk - bij mij is m'n gebruikersnaam een 6-cijferig nummer en die gebruik ik ook om mij aan te melden in de sabnzbd setup. Niet zelfverzonnen, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb per ongeluk mijn series map gewist. Na het opnieuw maken van de map krijg ik bij elke episode download deze foutmelding: "nabewerking is afgebroken. Kan folderblabla niet maken." Het maakt niet uit of ik deze map met Windows verkenner (Win7) maak, of via de filemanager van DSM voor mijn Synology

Ik begrijp dat dit een rechten issue is. Ik heb daarom geprobeerd om de films map te kopieren, omdat deze alle goede rechten nog wel heeft. Dat werkt dus niet.Via putty snap ik niet wat ik moet doen en via Winscp krijg ik deze foutmelding: "" De opdracht 'chgrp "sabnzbd" "series"' gaf foutcode 1 terug, samen met de foutmelding chgrp: unknown group sabnzbd."

Kan iemand me uitleggen hoe ik de rechten weer goed krijg?

Edit:
Met Putty kon ik niet uit de voeten. Uiteindelijk is het me wel gelukt met WinSCP. Bleek dat ik de groep probeerde te wijzigen ipv de eigenaar. Serie-episodemappen worden nu wel weer door SABnzbd gemaakt en de bestanden daarin netjes uitgepakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 25-03-2015 09:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 28-04 18:30
jokapo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:44:
Ik gebruik SABnzb op mijn Syno DS413.

Het gebeurt de laatste tijd met enige regelmaat dat als ik aan het downloaden ben SAB er out of the blue mee stopt. Na handmatig opnieuw opstarten op de Syno gaat ie weer verder. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of een idee hebben hoe ik dit kan oplossen?

Ik maak gebruik van Sabnzb versie 0.7.17-8
Ik heb dit probleem ook en vanaf vandaag is het wel heel erg.
Ik draai op mijn DS213+ NAS van Synology Sab versie 0.7.20-13. Mijn NAS draait op DSM 5.1-5022 Update 4 en beide versies zijn de laatste versie beschikbaar.
Op dit moment is het zo dat SAB continue stopt met werken en ik dus via DSM het weer op "RUN" moet zetten. Dit gebeurde hiervoor ook wel eens maar dat was sporadisch. Meestal kan ik letterlijk 10-tallen GB downloaden, automatisch controleren en uitpakken zonder problemen. Maar sinds vandaag loopt hij om de zoveel minuten vast.
De status pagina geeft niets aan, de laatste log entries zijn van 3 dagen geleden. Ik gebruik (en heb altijd gebruikt) Eweka als nieuwsserver.

Nu heb ik alles binnen SAB dmv categorien etc goed ingesteld, is er een mogelijkheid om Sabnzb opnieuw te installeren zonder alles opnieuw in te stellen? Of heeft iemand een goede tip wat dit probleem kan verhelpen en voorkomen?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

EDIT ; alles opnieuw geïnstalleerd en het geheel werkt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het in SABnzbd eigenlijk mogelijk om in te stellen dat reparatie bij meer dan X blokken (ofzo) niet wenselijk is? De optie 'Abort jobs that cannot be completed' is mij bekend, maar dan is op voorhand al duidelijk dat downloaden zinloos is. Het gaat er mij om dat mijn Synology niet urenlang aan het repareren is.

Als het repareren mij nu trouwens te lang duurt, dan kill ik het par2-proces. Daarna gaat SABnzbd verder met de volgende download.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 21-04-2015 16:37 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:44:
Is het in SABnzbd eigenlijk mogelijk om in te stellen dat reparatie bij meer dan X blokken (ofzo) niet wenselijk is? De optie 'Abort jobs that cannot be completed' is mij bekend, maar dan is op voorhand al duidelijk dat downloaden zinloos is. Het gaat er mij om dat mijn Synology niet urenlang aan het repareren is.

Als het repareren mij nu trouwens te lang duurt, dan kill ik het par2-proces. Daarna gaat SABnzbd verder met de volgende download.
En heb je de functie onderbreek downloaden tijdens nabewerken aangezet? Dit kan bij beperkte rekenkracht de focus op minder processen leggen, en je reparatie/uitpak tijd behoorlijk versnellen! Ook als je glasvezel hebt kan het blijven downloaden natuurlijk al bijna de volledige schrijfsnelheid naar je HDD claimen.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:38:
[...]

En heb je de functie onderbreek downloaden tijdens nabewerken aangezet? Dit kan bij beperkte rekenkracht de focus op minder processen leggen, en je reparatie/uitpak tijd behoorlijk versnellen! Ook als je glasvezel hebt kan het blijven downloaden natuurlijk al bijna de volledige schrijfsnelheid naar je HDD claimen.
Dat is inderdaad een interessante, nog niet aan gedacht. Mijn DS410 is niet zo heel snel meer inderdaad. Optie staat aan, nu even afwachten wat het doet. Dank! :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 20:48
Heeft iemand een idee welke groepen je moet gebruiken icm spotweb?

Ben er al achter gekomen dat music en movies gebruikt worden, echter welke moet ik gebruiken voor:
applications en Erotica?

Heb al vanalles geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar als ik in spotweb op de download link klik dat deze direct in de juiste map/groep worden gezet door sabnzb, dit werkt wel dus inmiddels bij muziek en movies maar niet bij de andere 2.

Iemand een idee wat ik moet gebruiken of hoe ik dat ergens kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

rob3rt schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:10:
Heeft iemand een idee welke groepen je moet gebruiken icm spotweb?
[...]
Heb je al eens in het spotweb forum gezocht?

http://gathering.tweakers...message/38249678#38249678
http://gathering.tweakers...message/39263929#39263929
http://gathering.tweakers...message/41719289#41719289

Categorie is het magische woord. Werkt gelijk aan de filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
dankje , ik had al gelijkwaardige topics gevonden maar die groepen werken niet bij mij.

Heb al eens gespeeld ermee maar kreeg het niet voor elkaar op apps en erotica apart te laten herkennen in sabnzb, wat ik ook verander ze blijven binnen sab in dezelfde groepen zitten.

Wellicht ik de verkeerde codes gebruik, helaas kan ik de codes voor bv erotica en apps dus niet vinden, de handleiding of info hierover is er niet of slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
rob3rt schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:44:
dankje , ik had al gelijkwaardige topics gevonden maar die groepen werken niet bij mij.

Heb al eens gespeeld ermee maar kreeg het niet voor elkaar op apps en erotica apart te laten herkennen in sabnzb, wat ik ook verander ze blijven binnen sab in dezelfde groepen zitten.

Wellicht ik de verkeerde codes gebruik, helaas kan ik de codes voor bv erotica en apps dus niet vinden, de handleiding of info hierover is er niet of slecht...
Bij mijn weten is het dit, idd categorien http://wiki.sabnzbd.org/configure-categories
Zodra je dan iets gaat downloaden, moet je wel helemaal rechts op de regel van je download scherm de betreffende categorie kiezen, de rest gaat dan wat jij daarvoor hebt ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ik den dat rob3rt bedoeld dat hij de categorie automatisch wil doorgeven. Daarvoor moet je de regels zoals in de posts boven toevoegen in de ownsettings.php.
Het is wel wat lastig om het goed te krijgen.

Ik heb het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
unset($settings['sabnzbd']['categories']);
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
        0   => Array('default'  => "movies",                # Default categorie als niets anders matched
               'z3'       => "xxx",
               'a5'         => "ebooks",
               'd2'         => "anime",
               'd11'      => "tv",
               'd23'          => "xxx",
               'd24'          => "xxx",
               'd25'          => "xxx",
               'd26'          => "xxx",
               'd29'        => "anime"),
        1   => Array('default'  => 'music'),
        2   => Array('default'  => 'games',
               'a10'        => 'ds'),
        3   => Array('default'  => 'apps',
               'a3'       => 'consoles',
               'a4'       => 'consoles',
               'a5'       => 'consoles',
               'a6'       => 'consoles',
               'a7'       => 'consoles',
               'a8'       => 'consoles',
               'a9'       => 'consoles',
               'a10'      => 'consoles',
               'a11'      => 'consoles',
               'a12'      => 'consoles',
               'a13'      => 'pda',
               'a14'      => 'pda',
               'a15'      => 'pda')
    );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
thx Vandaahl, deze werkt bij mij nu ook.
Probleem opgelost!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:38:
[...]

Dat is het hem toch niet helemaal. Met wat pech staat ie dan >24 uur stil doordat repareren zo lang duurt, Wat ik zou willen: indien meer dan 5% (ofzo) gerepareerd moet worden, doe het dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vandaahl schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:17:
Ik den dat rob3rt bedoeld dat hij de categorie automatisch wil doorgeven. Daarvoor moet je de regels zoals in de posts boven toevoegen in de ownsettings.php.
Het is wel wat lastig om het goed te krijgen.

Ik heb het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
        0   => Array('default'  => "movies",                # Default categorie als niets anders matched
               'z3'       => "xxx",
               'a5'         => "ebooks",
               'd2'         => "anime",
               'd11'      => "tv",
               'd23'          => "xxx",
               'd24'          => "xxx",
               'd25'          => "xxx",
               'd26'          => "xxx",
               'd29'        => "anime"),
        1   => Array('default'  => 'music'),
        2   => Array('default'  => 'games',
               'a10'        => 'ds'),
        3   => Array('default'  => 'apps',
               'a4'       => 'consoles',
               'a5'       => 'consoles',
               'a6'       => 'consoles',
               'a7'       => 'consoles',
               'a8'       => 'consoles',
               'a9'       => 'consoles',
               'a10'      => 'consoles',
               'a11'      => 'consoles',
               'a12'      => 'consoles',
               'a13'      => 'pda',
               'a14'      => 'pda',
               'a15'      => 'pda')
    );
toon volledige bericht
Wat doe ik fout? Ik zie het niet.

Wat ik in ownsettings.php heb staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
                0       => Array('default'      => "unknown",                            # Default categorie when nothing else matches
                                         'a5'           => "books",
                                         'd6'           => "docu",
                                         'd11'          => "tv sickbeard",
                                         'd12'          => "movies horror",
                1       => Array('default'      => 'music'),
                2       => Array('default'      => 'games'),
                3       => Array('default'      => 'apps',
                                         'a3'           => 'consoles',
                                         'a4'           => 'consoles',
                                         'a5'           => 'consoles',
                                         'a6'           => 'consoles',
                                         'a7'           => 'consoles',
                                         'a8'           => 'consoles',
                                         'a9'           => 'consoles',
                                         'a10'          => 'consoles',
                                         'a11'          => 'consoles',
                                         'a12'          => 'consoles',
                                         'a13'          => 'pda',
                                         'a14'          => 'pda',
                                         'a15'          => 'pda')
        );

De foutmelding die spotweb nu geeft:
code:
1
2
unset($settings['sabnzbd']['categories']); $settings['sabnzbd']['categories'] = Array( 0 => Array('default' => "unknown", # Default categorie when nothing else matches 'a5' => "books", 'd6' => "docu", 'd11' => "tv sickbeard", 'd12' => "movies horror", 1 => Array('default' => 'music'), 2 => Array('default' => 'games'), 3 => Array('default' => 'apps', 'a3' => 'consoles', 'a4' => 'consoles', 'a5' => 'consoles', 'a6' => 'consoles', 'a7' => 'consoles', 'a8' => 'consoles', 'a9' => 'consoles', 'a10' => 'consoles', 'a11' => 'consoles', 'a12' => 'consoles', 'a13' => 'pda', 'a14' => 'pda', 'a15' => 'pda') ); ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?> ) and no information before the PHP opening tag ( 
Unknown OwnsettingsCreatedOutputException

Blijkbaar mist ie een closing tag? :?

Die ik in de quotes aanhaal, werkt overigens ook niet. Soortgelijke foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

pven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:09:
[...]

Wat doe ik fout? Ik zie het niet.
Volgens mij mist er een ')' achter "movies horror"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
pven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:59:
[...]

Dat is het hem toch niet helemaal. Met wat pech staat ie dan >24 uur stil doordat repareren zo lang duurt, Wat ik zou willen: indien meer dan 5% (ofzo) gerepareerd moet worden, doe het dan maar niet.
En MultiCore par2 switches? Indien de 410 die jij hebt dit ondersteund..
http://wiki.sabnzbd.org/configure-switches-0-7#multi-core

(ik heb ff niet de puf om al je posts in je eigen topic terug te lezen. iets met custom css met het nieuwe logo wat ik wel mooi vind.. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! :)
Vandaahl schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:05:
[...]

Volgens mij mist er een ')' achter "movies horror"?
Dat maakt helaas niets uit.
GerardVanAfoort schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:23:
[...]

En MultiCore par2 switches? Indien de 410 die jij hebt dit ondersteund..
http://wiki.sabnzbd.org/configure-switches-0-7#multi-core
Nee, dat schiet niet op op mijn oude DS410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
pven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:08:
[...]
Dat maakt helaas niets uit.
[...]
Dat maakt zéker wel uit!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:58:
[...]
Dat maakt zéker wel uit!
Nou, doe mij dan maar eens helpen. ;)

Wat nu in ownsettings.php staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
                0       => Array('default'      => "unknown",                            # Default categorie when nothing else matches
                                         'a5'           => "books",
                                         'd6'           => "docu",
                                         'd11'          => "tv sickbeard",
                                         'd12'          => "movies horror"),
                1       => Array('default'      => 'music'),
                2       => Array('default'      => 'games'),
                3       => Array('default'      => 'apps',
                                         'a3'           => 'consoles',
                                         'a4'           => 'consoles',
                                         'a5'           => 'consoles',
                                         'a6'           => 'consoles',
                                         'a7'           => 'consoles',
                                         'a8'           => 'consoles',
                                         'a9'           => 'consoles',
                                         'a10'          => 'consoles',
                                         'a11'          => 'consoles',
                                         'a12'          => 'consoles',
                                         'a13'          => 'pda',
                                         'a14'          => 'pda',
                                         'a15'          => 'pda')
        );

En de nog steeds aanwezige foutmelding:
code:
1
2
unset($settings['sabnzbd']['categories']); $settings['sabnzbd']['categories'] = Array( 0 => Array('default' => "unknown", # Default categorie when nothing else matches 'a5' => "books", 'd6' => "docu", 'd11' => "tv sickbeard", 'd12' => "movies horror"), 1 => Array('default' => 'music'), 2 => Array('default' => 'games'), 3 => Array('default' => 'apps', 'a3' => 'consoles', 'a4' => 'consoles', 'a5' => 'consoles', 'a6' => 'consoles', 'a7' => 'consoles', 'a8' => 'consoles', 'a9' => 'consoles', 'a10' => 'consoles', 'a11' => 'consoles', 'a12' => 'consoles', 'a13' => 'pda', 'a14' => 'pda', 'a15' => 'pda') ); ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?> ) and no information before the PHP opening tag ( 
Unknown OwnsettingsCreatedOutputException

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Staat er nog meer in je ownsettings.php? En kloppen daar alle haakjes e.d.?

Haal het bestand eens door een editor met syntax highlighting voor php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wordt die inline comment wel ondersteunt? Heb je die al eens weggehaald?
En begint het bestand wel met <?php ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:04:
[...]

Wordt die inline comment wel ondersteunt? Heb je die al eens weggehaald?
En begint het bestand wel met <?php ;)
We hebben een winnaar. Dank! *O*

Het toevoegen van <?php was voldoende. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

pven schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:27:
[...]

We hebben een winnaar. Dank! *O*

Het toevoegen van <?php was voldoende. :$
Ah. Het stukje wat ik als voorbeeld had was alleen het stukje met betrekking op de sabnzb categorieen. Heb er niet aan gedacht dat je complete ownsettings.php alleen hieruit bestond. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vandaahl schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:31:
[...]

Ah. Het stukje wat ik als voorbeeld had was alleen het stukje met betrekking op de sabnzb categorieen. Heb er niet aan gedacht dat je complete ownsettings.php alleen hieruit bestond. |:(
Je was niet de enige, alle voorbeelden die ik had gevonden hadden hetzelfde probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sinds een dag of 2 deed SABnzbd op mijn Synology het niet meer als voorheen. Probleem: bestanden werden wel gedownload, maar bij de verwerking bleef alles hangen. Ik heb daarom SAB gestopt, de config.ini gekopieerd, SAB verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en de config.ini overschreven met de backup die ik had gemaakt. Het downloaden werkte daarna weer, maar SAB kon geen nzb's in mijn watch folder verwijderen. (Niet in de algemene watchfolder: downloads/watch; en ook niet in de specifieke watchfolders voor series: downloads/watch/series en voor films: downloads/watch/films.)

Op het Synologyforum heb ik het volgende gelezen en uitgevoerd:
Je moet de de watch en log mappen niet zelf aanmaken, maar SABnzbd laten doen. Dat staan de rechten gelijk goed en de bestanden die er in aangemaakt worden krijgen dan ook gelijk de juiste rechten. Stop SABnzbd even, verwijder de mappen en start SABnzbd weer. Als het goed is maakt SABnzbd de watch en log mappen aan met de juiste rechten. Uiteraard moet SABnzbd ook wel de rechten hebben op de bovenliggende folders.
Met als resultaat dat ik na het verwijderen weer 3 folders heb voor SAB: complete, incomplete en watch. De rechten voor deze folders zijn respectievelijk rwxrwxrwx; rwxrwxrwx en rwxr-xr-x. In die folders mis ik echter de subfolders: in de complete folder stonden namelijk nog films en series en in de watch folder ook. Ter vergelijking de rechten van de 3 transmission mappen zijn ook rwxr-xr-x.

Ik snap niet helemaal waarom SAB wel zijn 3 hoofdmappen (complete, incomplete en watch) aanmaakt, maar niet de submappen. Vergeet ik nog iets?

Edit:
Vanavond heeft SAB een serie binnengehaald en in de complete folder een serie folder aangemaakt. So far so good. Nu nog een film folder en dan is dat deel weer compleet. Alleen is dan wel de vraag hoe SAB automatisch een films watch folder en een series watch folder maakt.

Edit 2: Ik heb me nog eens verdiept in WinSCP en daarmee de missende mappen aangemaakt en de rechten aangepast. Het lijkt nu te werken. Dat was dus toch simpeler dan gedacht. :) Ik had ook even naar putty gekeken, maar daar kan ik niet echt mee uit de voeten. Fijn dan in elk geval dat het met WinSCP ook lukt.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom ik bij de Sabnzbd mappen deze rechten heb: rwxrwxrwx.
En bij de Transmission mappen: rwxr-xr-x.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 06-06-2015 21:41 ]

• Simbob
  • Niet online
Hier een klein probleempje met Sabnzbd.

Er verschijnen geen actieve downloads in de wachtrij.
Er wordt wel gedownload, want ik maak gebruik van de Chrome extensie Sabconnect. En hier zie ik wel in het extensievenster dat het bestand binnenkomt.
En de bestanden komen netjes in de map aangegeven map zoals aangegeven in de opties van Sabnzbd.

Als besturingssysteem heb ik Linux Mint.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ncornelisse schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:43:
Hier een klein probleempje met Sabnzbd.

Er verschijnen geen actieve downloads in de wachtrij.
Er wordt wel gedownload, want ik maak gebruik van de Chrome extensie Sabconnect. En hier zie ik wel in het extensievenster dat het bestand binnenkomt.
En de bestanden komen netjes in de map aangegeven map zoals aangegeven in de opties van Sabnzbd.

Als besturingssysteem heb ik Linux Mint.

Iemand hier ervaring mee?
Opgelost door een andere theme te installeren. Er zit blijkbaar een foutje in mijn Plush theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het niet een idee om dit topic te integreren in het CP, SB en co. topic?

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

FutureCow

(C) FutureCow

Na een update van mijn Debian server start sabnzbd niet meer op. Ik denk dat er iets van python is geupdate.

Krijg deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/OpenSSL/_util.py", line 6, in <module>
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: from cryptography.hazmat.bindings.openssl.binding import Binding
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: File "/usr/lib/python2.7/dist-packages/cryptography/hazmat/bindings/openssl/binding.py"...module>
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: from cryptography.hazmat.bindings._openssl import ffi, lib
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: AttributeError: 'module' object has no attribute '_init_cffi_1_0_external_module'
sep 12 10:53:19 server sabnzbdplus[5622]: failed!

heb al geprobeert de cffi module opnieuw te installeren in python, maar dat bracht geen verandering. Iemand die deze foutcode iets beter uit elkaar kan halen en weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

EDIT: opgelost door het gewoon te verwijderen! (apt-get remove --purge python-cffi)

[ Voor 4% gewijzigd door FutureCow op 12-09-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:37
Klein vraagje, ik probeer via mijn macbook via de wifi toegang te krijgen tot mijn PC, beide in het lokale netwerk. Dit werkt prima op ipadres:8080/sabnzbd/ maar ik wil eigenlijk gewoon op hostnaam sabnzbd kunnen bereiken, wat voorheen dus altijd werkte maar de laatste maanden niet meer sinds ik eens sabnzbd en de pc opnieuw geinstalleerd heb.

Iemand die zo een oplossing hiervoor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Wil je het alleen op je macbook kunnen? Dan zit ik gewoon /etc/hosts aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-02 14:26
Weet er iemand of de filter opties van de RSS feeds, ergens in een config file staan?
Ik heb SABnzbd op m'n Synology draaien en zou graag de zoekwoorden van de filter willen aanpassen dmv een script.
Vind niet meteen iets terug.

edit: niet goed gezocht, antwoord stond op settings pagina van Sab: /usr/local/sabnzbd/var/config.ini

[ Voor 18% gewijzigd door wars op 23-09-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SABnzbd laat van die mooie stats zien over je dagelijkse, wekelijkse en maandeljkse downloads. Is ergen te vinden sinds wanneer de 'in total'-teller aan het tellen is?

Ik heb gevonden dat dit op http://IP/config/server/ te vinden is, maar daar zie ik het niet.

Uh: volgens de maker is dat helaas niet mogelijk. Die teller moet toch ergens op gebaseerd zijn? :?

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 23-10-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist een blockserver als backup ingesteld. Als ik dan Retry klik op een download met te weinig repair blocks dan gaat SABnzbd opnieuw de verify stap doen met als resultaat dat er natuurlijk nog steeds te weinig repair blocks zijn. Eigenlijk had ik verwacht dat er ook een nieuwe poging gedaan zou worden om de missende blokken alsnog te downloaden via de main en backup servers. Is dit niet correct?

Hoe zorg ik dat downloads met te weinig blokken in de history nu compleet gemaakt worden met een nieuw ingestelde blockserver?

[ Voor 30% gewijzigd door ari3 op 26-10-2015 21:47 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

pven schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:54:
SABnzbd laat van die mooie stats zien over je dagelijkse, wekelijkse en maandeljkse downloads. Is ergen te vinden sinds wanneer de 'in total'-teller aan het tellen is?

Ik heb gevonden dat dit op http://IP/config/server/ te vinden is, maar daar zie ik het niet.

Uh: volgens de maker is dat helaas niet mogelijk. Die teller moet toch ergens op gebaseerd zijn? :?
Bij mij staat er rechts onder in de hoek netjes dit
code:
1
    13.5 GB Today    13.5 GB This week    112.7 GB This month    2.1 TB Total

8.0beta1 unbuntu 14.04
Neem ik wel aan dat totaal op basis van al de opdrachten die er nog staan is

[ Voor 52% gewijzigd door brid op 26-10-2015 22:18 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
brid schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:13:
[...]

Bij mij staat er rechts onder in de hoek netjes dit
code:
1
    13.5 GB Today    13.5 GB This week    112.7 GB This month    2.1 TB Total

8.0beta1 unbuntu 14.04
Neem ik wel aan dat totaal op basis van al de opdrachten die er nog staan is
Bij mij ook, maar je haalt nergens uit sinds wanneer het totaal wordt geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-04 10:35
Iemand enig idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen;

Ik heb een QNAP TS-670 met daarop SABNzbd versie 0.7.2 en CouchPotato, alleen nu blijft SABNzbd bij het ophalen van NZB bestanden op fetiching staan. Dit gebeurd niet bij een NZB bestand maar bij alle bestanden, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 13:04
Goedenavond allemaal,

Sinds kort wilt SAB niet meer openen bij mij. Dan staat er 'deze webpagina is niet beschikbaar'. Ik heb niks veranderd in instellingen maar ik probeerde wel een UHD film te downloaden van 109gb. Zou het kunnen zijn dat SAB daar zo van slag is geraakt dat het niet meer wilt openen of heeft iemand anders een idee hoe ik het weer kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
kansloze schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:58:
Goedenavond allemaal,

Sinds kort wilt SAB niet meer openen bij mij. Dan staat er 'deze webpagina is niet beschikbaar'. Ik heb niks veranderd in instellingen maar ik probeerde wel een UHD film te downloaden van 109gb. Zou het kunnen zijn dat SAB daar zo van slag is geraakt dat het niet meer wilt openen of heeft iemand anders een idee hoe ik het weer kan bereiken?
sabnzbd.ini ff editen, zoek naar maak https mogelijk en of poort 9090 verander dit naar geen https en poort 8080
Overigens in Firefox kan je dan gewoon kiezen 'ik weet wat dit betekend, voeg een uitzondering toe eenmalig/voor altijd'

De ini file zit in je appdata\local\sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
NZB upload lukt niet.

Ik heb SABnzbd geïnstalleerd op Linux Mint 17.3 xfce 64-bit via de ingebouwde software bibliotheek. Op zich lijkt dat goed gelukt want ik krijg een browser met het SABnzbd interface. Er zit een knop op om NZB's te laden. Als ik een NZB van de harde schijf gekozen heb en klik op upload is er even activiteit links onderin te zien, maar de NZB verschijnt niet in de interface in de queue.

Omdat ik SABnzbd nooit eerder gebruikt heb zit ik met de handen in het haar.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 15:40
SabNZBd heeft een uitgebreide logging mogelijkheid.
Dat zou je toch moeten wijzen op een oorzaak.

Kijk sowieso je firewall even na, als je die draait op je Mint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik geloof dat ik de duplicate-optie niet helemaal begrijp. Standaard staat deze uit, maar je kan hem ook op Discard of Pause zetten. Ik heb wat RSS-feeds met overlap, daarom heb ik hem op Pause gezet. Dat levert een enorme rij met gepauzeerde bestanden op, als ik die allemaal resum dan krijg ik weer dubbele downloads.

Wat doet de optie Discard precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
cornfed99111 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 00:46:
[...]

SabNZBd heeft een uitgebreide logging mogelijkheid.
Dat zou je toch moeten wijzen op een oorzaak.

Kijk sowieso je firewall even na, als je die draait op je Mint.
Ik heb het vanmiddag geprobeerd en toen deed ie het wel. Bedankt voor je reactie.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:21:
Ik geloof dat ik de duplicate-optie niet helemaal begrijp. Standaard staat deze uit, maar je kan hem ook op Discard of Pause zetten. Ik heb wat RSS-feeds met overlap, daarom heb ik hem op Pause gezet. Dat levert een enorme rij met gepauzeerde bestanden op, als ik die allemaal resum dan krijg ik weer dubbele downloads.

Wat doet de optie Discard precies?
Ik heb de afgelopen nacht Discard getest, dan negeert ie downloads die ik nog niet binnen heb.

Iemand die deze optie snapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:08:
Ik heb de afgelopen nacht Discard getest, dan negeert ie downloads die ik nog niet binnen heb.

Iemand die deze optie snapt?
Uit de wiki van 0.6.0

"Duplicate handling

SABnzbd can detect duplicate NZBs, either identically named NZB files or titles across RSS feeds.
You can now choose three settings:
Off
Do not detect duplicates
Discard
Drop duplicates
Pause
It will be put in the queue in paused state and marked "DUPLICATE".
You can choose to remove the file or resume it.
After resuming, it will no longer be marked as a duplicate (after the next page refresh).
Please note that this feature requires the NZB Backup option too,
otherwise it will only work for RSS entries and not for others ways of entering NZBs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Uit de wiki van 0.6.0

"Duplicate handling

SABnzbd can detect duplicate NZBs, either identically named NZB files or titles across RSS feeds.
You can now choose three settings:
Off
Do not detect duplicates
Discard
Drop duplicates
Pause
It will be put in the queue in paused state and marked "DUPLICATE".
You can choose to remove the file or resume it.
After resuming, it will no longer be marked as a duplicate (after the next page refresh).
Please note that this feature requires the NZB Backup option too,
otherwise it will only work for RSS entries and not for others ways of entering NZBs."
toon volledige bericht
Raar, ik heb het idee dat ie zowel 'origineel' als duplicate niet wil downloaden. Of ik moet het ooit hebben gedownload, maar volgens mij wordt er geen lange historie van RSS-feeds bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
sinds kort heb ik een probleem met SABnzb, afentoe komt het voor dat terwijl sab aan het downloaden is de gehele computer vastloopt. Dit gebeurd alleen met downloaden in SABnzb. Moet dan met resetten van de computer een herstart maken.

Heb SAB al verwijderd en een nieuwe versie geprobeerd maar probleem blijft bestaan.

Heb oude drivers van componenten in mijn pc ge-update en nog blijft het probleem bestaan. Het kan een paar dagen goed gaan en dan ineens loopt alles weer vast

iemand een oplossing ?

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
pven schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Kan je iets terugvinden in de log van SABnzbd?
geen idee :s

PSN: libbes1979

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over SABnzbd, niet over index-sites.