Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
GerCor schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:33:
Ja Dreke008, ik kan het nog een paar keer herhalen maar mijn Tv heeft daar allemaal geen last van. Ik heb topbeeld, kan niet beter.
Nou Gercor, je kunt mij van alles proberen wijs te maken, maar iedere Samsung LCD/LED heeft daar last van, komt door het systeem, de belichting wordt via de zijkanten geproduceerd en dan heb je altijd last van Glouding.

Een plasma heeft dit niet omdat het een totaal ander systeem is, daar wordt iedere cel apart belicht.
Als je een zwarte achtergrond hebt en stel je hebt in het midden een grote witte tekst, dan straalt dat alle kanten op, bij een plasma heb je dat helemaal niet, daarbij is de verversingssnelheid veel sneller wat ervoor zorgt dat de beelden veel vloeiender geprojecteerd wordt.
Ik heb beide toestellen aan de muur gehad, dus ik kan er dus ook goed over oordelen.
Maar goed, niet iedereen stelt de zelfde eisen aan een tv, of zien het niet of willen het gewoon niet zien.
Ik kan je alleen maar zeggen, als je ze beiden naast mekaar aan de muur zou hebben hangen en je gaat dan vergelijken dat je zoiets hebt van wauwwww, en dan vond je de Samsung al mooi, die Panasonic is het neusje van de zalm.

Ik wil er met jou geen discussie van gaan maken, het is en blijft een kwestie van waar ben je tevreden mee.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik een echte filmfanaat ben en heel kritisch qua beeld, daarom komt er hier geen LCD/LED meer aan de muur.

Verder is mijn doelstelling dat iedereen die voor een aankoop staat zich nogmaals achter de oren gaat krabben alvorens hij de keuze maakt wat te kopen.
Wil je perfect beeld dan zou ik zonder twijfel voor de TX-P50VT30E gaan, wil je spelen op internet, dat moet ik wel toegeven, daar is Samsung verder en beter mee, maar goed, voor internet daar heb ik een laptop voor.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Bij een goed afgeregelde edge-LED zijn de kabouters met zaklampje niet waarneembaar. Clouding zie ik alleen maar bij het opstarten of schakelen tussen bronnen. 1 voordeel heb je zeker met plasma: je spaart verwarmingskosten uit ;) Beide hebben ze voordelen en nadelen.
Slechte panelen kan je bij elke leverancier krijgen tegenwoordig, zeker nu de klant niet meer weet wat ze erin steken en de fabrikant geen verantwoording meer hoeft te geven. Dank u dames / heren politici!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 07:58
Dreke008 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:23:
[...]

Ben ik blij dat ik overgestapt ben naar de TX-P50VT30E.
Tov de Panasonic is de Samsung UE46C8700 kinderspeelgoed.
Beeld is veel volwassener, geen last meer van Banding en Glouding, en zwart is zwart zonder dat er mensen met zaklampen vanaf de zijkanten op je tv schijnen, man wat vond ik dat irritant aan de Samsung.
Dan geeft hij het beste 3d weer. Maar zo'n slechte weergave had ik nog niet gehad. Nu geen last meer van.

En wat betreft de panasonic. Ik heb ook erg staan twijfelen toen ik moest kiezen tussen deze 2. Maar vooral de vormgeving van de Samsung kan de Panasonic niet tegen op... Al moet ik zeggen dat vooral de 3d bij een plasma wel iets prettiger kijkt... Ik was ook bang voor het inbranden... Ze zeggen dat dat niet meer kan maar heb thuis nog een voorbeeld van een niet al te oude plasma waar dat dus wel kon...

[ Voor 8% gewijzigd door m_ark op 27-09-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Ach zo heeft toch iedere type zijn voor en tegen, bij de Samsung is de rand rondom het beeld mooier om naar te kijken, de Panasonic is mooier als de tv aanstaat om naar te kijken hahahhah.

Zoals reeds eerder vermeld ben ik meer een filmfanaat, en aangezien ik beide toestellen gehad heb, waarvan uiteraard ik de Panasonic nog heb moet ik toegeven dat de Panasonic beter presteert dan de Samsung, de Samsung is weer beter met het internet gedeelte, maar dat gebruik ik toch niet.
Qua vormgeving is het gewoon een kwestie van smaak, de Samsung is net meer een schilderij aan de muur dan de Panasonic, al moet ik zeggen dat de VT30 weer een verbetering is qua uiterlijk dan de VT20.

Maar alles bij mekaar opgeteld en gedeeld en vermenigvuldigd en daar de wortel weer van genomen is de uitslag toch in mijn situatie 1-0 voor de Panasonic.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:26:
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Bij een goed afgeregelde edge-LED zijn de kabouters met zaklampje niet waarneembaar. Clouding zie ik alleen maar bij het opstarten of schakelen tussen bronnen. 1 voordeel heb je zeker met plasma: je spaart verwarmingskosten uit ;) Beide hebben ze voordelen en nadelen.
Slechte panelen kan je bij elke leverancier krijgen tegenwoordig, zeker nu de klant niet meer weet wat ze erin steken en de fabrikant geen verantwoording meer hoeft te geven. Dank u dames / heren politici!
Clouding zie je altijd bij een edge-LED, het is alleen valt het je op ja of nee, stoort iemand zich eraan ja of nee.
De een ziet het de ander niet, als je eenmaal geconstateerd hebt dat iedere edge-LED dat euvel heeft dan zul je het bij diverse beeldfragmenten zien.
Let je er niet op of valt het niet op dan is dat heel mooi meegenomen en dan heb je aan de edge-Led tv van Samsung een goede TV.

Als ik bv mijn Eminent EM7080 aanzette, dan heb je zwartbeeld met diverse witte teksten, nou dan zag je het heel erg behoorlijk, op dat moment ga je erop letten en dan is het hek van de dam, tenminste in mijn geval.
Nu met de Panasonic heb ik zwart beeld en de witte teksten zijn heel strak wit, totaal geen uitstraling.
Ook aan de zijkanten van het paneel, dat kaboutertje met de zaklamp, ik wist waar ik op moest letten en bij diverse beeldfragmenten zag je het ook heel duidelijk, maar let wel op, je moet er wel op letten, kan me voorstellen dat diverse mensen denken, waar heeft die kerel het over, maar geloof me, als je echt professioneel film wil kijken zonder diverse gebreken dan komt de Panasonic toch meer tegen het perfecte aan dan de Samsung.
Nogmaals, valt het je niet op dan heb je aan de Samsung een hele goede TV (als hij het doet en niet steeds uitvalt zoals in geval).

Tsja, elke HDMI bron -jouw Eminent- heeft zijn eigen TV menu beeldinstellingen. Dus, sluit je de Eminent aan op HDMI-2, dan ook van die bron op de TV de beeldinstellingen aanpassen. Sluit je daarna de XBox aan op HDMI-2, dan opnieuw de beeldinstellingen voor die bron aanpassen. Dus, jouw voorbeeld van de Eminent zegt mij niet zoveel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dreke008
GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:40:
Tsja, elke HDMI bron -jouw Eminent- heeft zijn eigen TV menu beeldinstellingen. Dus, sluit je de Eminent aan op HDMI-2, dan ook van die bron op de TV de beeldinstellingen aanpassen. Sluit je daarna de XBox aan op HDMI-2, dan opnieuw de beeldinstellingen voor die bron aanpassen. Dus, jouw voorbeeld van de Eminent zegt mij niet zoveel.
GerCor,

Ik neem aan dat je mij wel voor vol aanziet, natuurlijk heb ik die bron goed afgeregeld, dat had ik ook op de Samsung UE46C8700 gedaan, en uiteraard is de Eminent op mijn Samsung HT-D5200 aangesloten op D-IN 1, vervolgens is de Samsung HT-D5200 aangesloten op de TV op HDMI 2, anders kan ik natuurlijk geen gebruik maken van de ARC functie.

Verder wilde ik duidelijk maken zeker voor iemand die ook een Eminent EM7080 heeft dat je met het opstart scherm het Glouding effect gigantisch goed zag, hoe je het ook instelde, het euvel van een edge-LED bleef enorm zichtbaar.
Iedere leek zal wel snappen dat als je een gehele zwarte achtergrond hebt met levensgroot EMINENT in het wit in beeld hebt dat je met een edge-LED altijd Glouding hebt, dit komt omdat de kaboutertjes de belichting vanaf de zijkanten produceren.
Ga je het euvel wat proberen te camoufleren dan wordt zwart nog minder zwart dan het al is, en dan heb je weer een volgend probleem.

Wat jij hardnekkig Glouding noemt, noemt de rest Clouding..... van Cloud = wolk. En die kaboutertjes van jou, noemt de rest Bleeding.

Mijn Tv heeft geen clouding, en heel licht last van bleeding. Maar zo weinig dat je er tijdens het kijken niets van merkt, of je moet er speciaal op letten.

clouding: YouTube: Samsung Clouding - YouTube

bleeding YouTube: Samsung UE55D7000 Bleeding.avi - YouTube

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 28-09-2011 09:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dreke008
GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:41:
Wat jij hardnekkig Glouding noemt, noemt de rest Clouding..... van Cloud = wolk. En die kaboutertjes van jou, noemt de rest Bleeding.

Mijn Tv heeft geen clouding, en heel licht last van bleeding. Maar zo weinig dat je er tijdens het kijken niets van merkt, of je moet er speciaal op letten.

clouding: YouTube: Samsung Clouding - YouTube

bleeding YouTube: Samsung UE55D7000 Bleeding.avi - YouTube
Wist niet dat dit een dictee forum was maar oké.

Leuke voorbeelden, snap je nu waarom ik een edge-LED niet aan mijn muur wil hebben hangen.
Daar gaat iedereen zich toch na verloop van tijd dood aan ergeren, of je moet half blind zijn om het niet (willen) te zien.
Daar is de TV toch veel te duur voor om dat te accepteren.

Je moet gewoon ophouden met generaliseren. Blijkbaar is het volstrekt nutteloos als ik zeg dat ik GEEN clouding heb, want volgens jou heb ik dat wel omdat iedereen dat volgens jou heeft. Dus, ik ben er wel klaar mee.

• Dreke008
GerCor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:
Je moet gewoon ophouden met generaliseren. Blijkbaar is het volstrekt nutteloos als ik zeg dat ik GEEN clouding heb, want volgens jou heb ik dat wel omdat iedereen dat volgens jou heeft. Dus, ik ben er wel klaar mee.
Omdat jij gewoon onzin uitkraamt, iedere edge-LED heeft het, het is alleen zie je het of niet of stoort iemand zich eraan ja of nee, maar ze hebben het allemaal, zelfs de "D"serie.

Dus als je nou gezegd zou hebben ik ZIE het niet dan spreek je de waarheid.

Dreke008 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:33:
[...]

Omdat jij gewoon onzin uitkraamt, iedere edge-LED heeft het, het is alleen zie je het of niet of stoort iemand zich eraan ja of nee, maar ze hebben het allemaal, zelfs de "D"serie.

Dit klopt inderdaad. In een volledig donkere kamer is dit het beste te zien. En tuurlijk kan je de edge light ver naar beneden gooien maar daarmee crush je de details in de zwartgebieden. Het is in een enigszins verlichte kamer wel goed weg te werken met de nodige instellingen (ik zie het af en toe nog maar stoor mij er verder niet aan tenzij ik alle lampen in de kamer uit doe in de avond) maar je kan het nooit gelijkwaardig krijgen aan een plasma scherm waarbij de pixel die zwart moet zijn gewoon uit staat. Wanneer ik over een paar jaar ga upgraden kijk ik toch uit naar die amoled techniek (in grote afmetingen en betaalbaar) waarbij je een combi hebt van de voordelen van plasma met de voordelen van LED LCD tv

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 28-09-2011 14:04 ]

Dreke008 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:33:
[...]

Ik zie het niet.

GerCor in "[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series"

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 28-09-2011 16:45 ]

• Dreke008
Kijk dit is een eerlijk antwoord, en hier hebben forum volgers ook wat aan.
Bekeken vanuit het oogpunt van iemand die een keuze moet maken wat te kopen een edge-LED of een Plasma.

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Ik heb zelf de 46C8700 al bijna 1.5 jaar in bezit en kan niets anders zeggen dat het beeld super is. Ook als het donker is mitst je het scherm goed kalibreert. (lees ISF kalibratieprofiel)
Ook in een zeer donkere kamer. Bleeding en clouding zit altijd in LCD panelen ongeacht de prijs. Dat is een gegeven. Net zoals dat plasma over tijd zijn kleur intentietijd verliest totdat deze na 2.5 jaar een prachtige grijze waas vertoont over je beeld die je der niet uit krijgt. En dan heb ik het nog niet over de schoorsteen roetvlekken op je muur van de luchtuitlaat.

Geen enkele techniek is tot op heden feilloos gebleken.

Nu kunnen we gaan zeuren zoals elke Nederlander dat heeeeeeel goed kan en azijnzeiken dat dat niet mag voor een apparaat van die prijsklasse maar helaas voor die mierenneukers onder ons moet je de realiteit ook onder ogen zien wat uberhaupt mogelijk is. Dat je der niet aan kan wennen is niet zozeer een probleem van de TV maar meer een probleem tussen afstandsbediening en stoel/bank.

Verwijderd

slaan we door of slaan we af? Wat een offtopic discussie over Clouding en Bleeding en wat nog meer. Een ieder kiest en heeft wel of geen spijt/plezier van de gemaakte keuze.
Wij hebben 3 jaar Samsung; 1,5 jaar de C8700 en zeer tevreden. Ja, ik zie wel het 1 en ander, maar daar kan ik verder niets aan doen. Technieken verbeteren, innovaties blijven komen echter kost elk nieuw toestel veel geld; het is maar waar je als consument voor jezelf (en je gezin :)) de lat legt.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:33
GerCor schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:05:
Ik heb 'problemen' met timeshift ue46c8700. Als ik timeshift op automatisch heb staan dan houdt de Tv er na ongeveer een kwartier mee op als de TV op Discovery HD staat. Ik krijg dan de melding: gecodeerd signaal. Op andere zenders heb ik er geen last van. Zet ik automatisch uit en gebruik ik handmatig timeshift, dan kun je niet overschakelen naar een andere zender. Je moet dan eerst weer timeshift uitzetten.

Iemand anders daar ook last van?
Beste Gercor,

Waar vind je deze 'Timeshift' instelling, als ik vragen mag?
Ik zou graag de 'auto' modus willen proberen, ervan uitgaande dat hij dan automatisch altijd timeshift, en ik niet elke keer handmatig op de play knop moet drukken.

Alvast bedankt,
Torrentus

Edit: Ik heb een Samsung D-serie, ik zie nu dat dit een C-serie topic is (kwam binnenstromen via Google). Alsnog een optie?

[ Voor 7% gewijzigd door Torrentus op 29-09-2011 19:36 ]

Verwijderd

@Torrentus
volgens mij is autotimeshift: wanneer je de pauze indrukt, de flatscreen begint op te nemen en het programma op scherm stilzet tot jij op play drukt en jij het programma dan verder bekijkt, terwijl de flatscreen blijft verder opnemen, wat je nog later moet zien, tot jij op stop drukt. Op dit moment is de opname dan ook verdwenen. Mocht die functie iets anders zijn op Samsung, zal hier wel reactie op komen. Ik kan niet timeshiften op mijn Flatscreens aangezien deze hier enkel een monitor functie hebben. Maar heb deze gelijkaardige functie wel op mijn TV-bronnen.
Automatisch timeshift: Tools >> Timeshiftmodes >> automatisch Geen idee of dat op de D modellen zit.

@Jan Gruuthuse. Jij legt uit wat timeshift is. Als ik het op automatisch zet, schakelt de Tv deze functie in zodra ik de Tv aanzet. Er komt een scherm in beeld met de tekst: timeshift automatisch starten. Staat het niet op automatisch, dan kun je dat handmatig aanzetten door op pauze te drukken of op play.

[ Voor 120% gewijzigd door GerCor op 29-09-2011 21:22 ]

Verwijderd

Ik ga met GerCor mee, ik heb een 55C8700 ruim 1 jaar nu en voor Dreke008 even speciaal voor jou:

IK ZIE HET NIET EN IK HEB HET OOK NIET !!!

ik heb nog nooit een beter scherm gezien dan wat samsung heeft gemaakt! tot nu toe dan.

het ga jullie allemaal goed hier met jullie ruziemaken wie wat wel heeft en wie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:43:
Ik ga met GerCor mee, ik heb een 55C8700 ruim 1 jaar nu en voor Dreke008 even speciaal voor jou:

IK ZIE HET NIET EN IK HEB HET OOK NIET !!!

ik heb nog nooit een beter scherm gezien dan wat samsung heeft gemaakt! tot nu toe dan.

het ga jullie allemaal goed hier met jullie ruziemaken wie wat wel heeft en wie niet.
Ik zie het niet kan ik inkomen, ik heb het ook niet is omdat jij het niet ziet.

Maar nogmaals, het gaat niet om GerCor persoonlijk, hij is iemand die iedereen bijstaat met raad en daad, daar gaat het niet om, maar waar het wel omging is dat er geen onwaarheden vertelt moeten worden.

En als je nog nooit een beter beeld gezien hebt dan moet je maar eens naar de VT30 van Panasonic kijken, dan zie je toch echt wel een beter beeld, en ja ik kan er over oordelen, ik heb het afgelopen jaar 3 nieuwe Samsung UE46C8700 aan de muur hangen gehad.

Ik zie de forums om mekaar te helpen en goede adviezen te geven, en vooral alle positieve en negatieve kanten van een product te laten lezen, dit zal die iemand helpen met een keuze te maken wat te kopen.

Dus mijn advies is, ga het allemaal nu niet opblazen, het ging erom dat hij beweerde dat zijn C8700 dat niet had, en dat is een onwaarheid, het zelfde dat jij nu beweerd het niet te hebben, het toegeven van de TV heeft het maar ik zie het niet dus het stoort mij niet is een betere verwoording dan van het feit.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreke008 op 30-09-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hebben jullie ook wel eens dat als de tv gewoon uit staat je de tv toch hoord klikken?
Hert is het zelfde klikje als je de tv aan of uit zet......heel vreemd, het toestel staat gewoon uit over dag en toch hoor je op gezette tijden het klikje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke008. We hebben natuurlijk ook geen ruzie maar het wordt een beetje moeilijk uitleggen aan iemand die mij vraagt clouding te laten zien.

Zoals ik al zei: toen ik de TV net gekocht had, had ik er last van, met elke firmware upgrade werd het erger. Ik baalde daar stevig van. Nu zie ik geen clouding, dus als iemand mij vraagt: kun je eens laten zien wat clouding is dan wordt dat erg moeilijk want ik zie het op mijn TV niet meer.

En bleeding, dat heeft mijn Tv wel, kan ik dus ook laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
golfgti5 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 06:57:
Hebben jullie ook wel eens dat als de tv gewoon uit staat je de tv toch hoord klikken?
Hert is het zelfde klikje als je de tv aan of uit zet......heel vreemd, het toestel staat gewoon uit over dag en toch hoor je op gezette tijden het klikje...
Wat ik mij kan herinneren staat de tv standaard op 2 uur ingesteld dat hij online gaat kijken voor updates.
Weet even niet meer uit mijn hoofd waar dat bij de instellingen staat, maar dat veroorzaakt dat klikje wat jij hoort.
Kun je gewoon uitzetten, wel regelmatig even dan handmatig kijken of er geen updates zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreke008 op 30-09-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:46:
@Dreke008. We hebben natuurlijk ook geen ruzie maar het wordt een beetje moeilijk uitleggen aan iemand die mij vraagt clouding te laten zien.

Zoals ik al zei: toen ik de TV net gekocht had, had ik er last van, met elke firmware upgrade werd het erger. Ik baalde daar stevig van. Nu zie ik geen clouding, dus als iemand mij vraagt: kun je eens laten zien wat clouding is dan wordt dat erg moeilijk want ik zie het op mijn TV niet meer.

En bleeding, dat heeft mijn Tv wel, kan ik dus ook laten zien.
Ik denk ook dat we het hierbij moet laten, denk dat we beide er nu genoeg over vertelt hebben.
Ik kan alleen zeggen dat ik blij ben dat jij het niet ziet, ik bleef het wel zien en heb na 3 nieuwe UE46C8700 aan de muur te hebben gehad mijn aankoopbedrag teruggekregen en kon toen de Panasonic TX-P50VT30E kopen.
Het is een ander systeem TV, dus weer andere randzaken, is ook al mijn 2e, de eerste had die beroemde groene vlekken waar op het Panasonic forum veel over wordt gesproken, deze 2e heeft dit niet, heb zelf een vermoeden dat het een nieuwe lijn is, ook gezien dat de afstandsbediening 1 andere knopbenaming heeft dan mijn 1e VT30E.
Laten we het erop houden dat Plasma of edge-LED een kwestie van smaak is, ik kan alleen voor mij zelf oordelen en nu ik beide tv's uitvoerig heb kunnen testen is mijn conclusie dat de Samsung net een beetje opgepompt beeld heeft, dus in mijn ogen niet natuurlijk, wat ik bij de Panasonic wel vind.
Samsung is beter op het internet gedeelte, dat staat bij Panasonic nog in de kinderschoenen, maar zoals al eens gezegd, ik gebruik alleen Twitter op de TV en de rest toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als we beide tevreden zijn, is dat toch prachtig en we houden ook nog iets te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:06:
Als we beide tevreden zijn, is dat toch prachtig en we houden ook nog iets te wensen over.
Gisteren de proef op de som gehad.

Mijn ex-vriendin is 2 dagen geweest, had wat afspraken hier en dan overnacht ze nog wel eens hier.
We zitten TV te kijken, zeker een uur of 2 en ze zegt, god Dre, heb je het beeld anders ingesteld, is veel rustiger en veel natuurlijker, echt goed afgesteld, veel beter beeld.
Zeg, moppie, kijk nu eens goed.
Oeps zei ze, je hebt een andere TV, zie het aan de rand, die is nu zwart hahahahhahah (vrouwen).
Is dus a-technisch maar klaarblijkelijk is met haar ogen niks mis.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreke008 op 01-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ...... als ze dat na 2 uur ziet, dan maakt het volgens mij niets meer uit wat ze zegt. Je ziet het direct of anders ........ laat maar.

Vrouwen? Je ziet een oranje Porsche rijden en je vriendin vraagt: "Wat is dat voor een lelijke auto?" "Dat is een Porsche", zeg jij. Een week later kom je witte Porsche tegen en dan is het ineens een mooie auto. Kom je later een oranje Volkswagen Polo tegen, denkt een vrouw dat het een Porsche is.

Weet je genoeg Dreke008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:01:
Nou ...... als ze dat na 2 uur ziet, dan maakt het volgens mij niets meer uit wat ze zegt. Je ziet het direct of anders ........ laat maar.

Vrouwen? Je ziet een oranje Porsche rijden en je vriendin vraagt: "Wat is dat voor een lelijke auto?" "Dat is een Porsche", zeg jij. Een week later kom je witte Porsche tegen en dan is het ineens een mooie auto. Kom je later een oranje Volkswagen Polo tegen, denkt een vrouw dat het een Porsche is.

Weet je genoeg Dreke008?
Ik vond het voor haar doen nog knap na 2 uur, ze is echt a-technisch, heeft helemaal niks met technisch, voor de rest een schat van een vrouw, een echte vrouw vrouw.

Uitleg over vrouwen van jou is wel een geinige, ik geloof inderdaad dat het haar wel zou overkomen.
Laatst was er Volendam op tv, zei zeg laat staan het Nederlands elftal speelt hahaha, zeg nee moppie het is Volendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn TV is het menuitem: Menu >> ondersteuning >> software-upgrade niet meer selecteerbaar. Een paar dagen geleden nog wel. Ik krijg toch steeds meer het idee dat WIJ niet eens eigen baas zijn over onze Tv.

EDIT ...... en nu weer wel.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 02-10-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skype Camera STC1100 besteld op Ebay voor 60 euro. Is onderweg. Als het goed is, geschikt voor de C7700 en C8700 modellen.

http://www.beslist.nl/ele...amera_voor_platte_TV.html

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 06-10-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al ervaring met de PLEX media app integreren in de samsung?

wil dit dolgraag uitproberen. momenteel mac mini als media center, maar omgekeerd via tv benaderen MET plex schilletje is natuurlijk ook prachtig.

http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
edit gaat over D7000

[ Voor 97% gewijzigd door Slux op 07-10-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen, bijna een maand na de upgrade naar de 3010, ging mijn Tv spontaan uit en aan en uit en aan. Tv netwerkkabel losgehaald, Tv van de netspannig gehaald, 5 minuten wachten, weer aansluiten...resultaat NUL. Nog een keer de handel los en gelijk weer aansluiten ..... opgelost.

Toch apart dat het zoveel dagen na de upgrade plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rago
  • Laatst online: 22-04 16:39
GerCor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:49:
Vanmorgen, bijna een maand na de upgrade naar de 3010, ging mijn Tv spontaan uit en aan en uit en aan. Tv netwerkkabel losgehaald, Tv van de netspannig gehaald, 5 minuten wachten, weer aansluiten...resultaat NUL. Nog een keer de handel los en gelijk weer aansluiten ..... opgelost.

Wat gek, ik heb van ochtend hetzelfde probleem als jou bij mijn 40C8700. Tv spontaan uit en aan en uit en aan. ik heb de service gebeld. ik ben benieuwd...

Hoe heb je het opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:18
Ik had het ook op mijn C750, deze draait echter nog op 3009.2 dus aan de nieuwe firmware ligt het niet. En inderdaad, netwerkkabel eruit en hij start weer normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Hier exact het zelfde probleem met aan/uit schakelen van PS50C7700 (met 3009.2 firmware).
Net zoals anderen deze ochtend begonnen.

Als ik thuis kom van het werk zal ik de netwerk kabel oplossing eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: ik heb die PLEX widget nu draaien op mn samsung. ON-GE-LO-FE-LIJK !!! en dan te bedenken dat LG net een demo heeft getoond waarin ze de volgende generatie wil uitbrengen met zo'n Plex widget.

aanrader. alle overige widgets kunnen zo de prullebak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:29:
update: ik heb die PLEX widget nu draaien op mn samsung. ON-GE-LO-FE-LIJK !!! en dan te bedenken dat LG net een demo heeft getoond waarin ze de volgende generatie wil uitbrengen met zo'n Plex widget.

aanrader. alle overige widgets kunnen zo de prullebak in.
Inderdaad, ik heb de plex client ook geïnstalleerd op 3 samsungs en wat je zegt ongelofelijk spectaculair programma!
1 adder in het gras! de client ondersteund nog geen ondertiteling.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bas post: heb jij dit met lokale server voor elkaar gekregen? ik heb een mac mini en is me nog niet gelukt. heb de maker ook gemaild, en hij mailt dat het de bedoeling is dat dit een offciele widget wordt. Dan wellicht nog meer installatie gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
GerCor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:49:

GerCor, hier exact hetzelfde,TV is UE55C8700, ik heb de netwerkkabel losgehaald, tv uitgezet en stekker eruit gehaald, minimaal 5 minuten gewacht, geen resultaat, en heb dit nu al 4 x gedaan, tv blijft na 5 minuten uitgaan en weer aan, op Samsungworld wordt hetzelfde advies gegeven, of kan ik nog wat anders doen, is echt irritant ;(
Bedankt alvast _/-\o_

Gr FOX ;)

Mijn Systeem; Samsung UE65JU7500; Onkyo TX-NR646, Xtreamer Prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FOX54321 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:38:
[...]

GerCor, hier exact hetzelfde,TV is UE55C8700, ik heb de netwerkkabel losgehaald, tv uitgezet en stekker eruit gehaald, minimaal 5 minuten gewacht, geen resultaat, en heb dit nu al 4 x gedaan, tv blijft na 5 minuten uitgaan en weer aan, op Samsungworld wordt hetzelfde advies gegeven, of kan ik nog wat anders doen, is echt irritant ;(
Bedankt alvast _/-\o_

Gr FOX ;)
Ik heb geen andere oplossing voor je. Maar als het mij zou overkomen dan zou ik de Tv resetten. Ik heb al mijn instellingen opgeslagen op mijn HDD en het staat er in een kwartier weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Hij doet het alweer, pfff na een keer of 7 aan/uit en langer dan 15 minuten zonder stroom en de tv gereset, moest wel weer via SamsungChanedit mijn HD kanalen op volgorde goed zetten, maar had ik gelukkig een backup van, dus zo gebeurd :) En dat allemaal door die waardeloze firmware-update van Samsung :(
Maar we zijn weer waar we zijn moeten, en bedankt iig voor je reply :*) _/-\o_

Gr FOX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Laatst online: 11-09 06:22
Ik ben in het bezit van een Samsung UE40C7700 naar alle tevredenheid. Vorige week een nieuwe PS3 gekocht en aangesloten. Alles leek goed te gaan tot vanmiddag. Hij zat aangesloten op HDMI1. Zoals bekend gaat in de lijst met sources de bronnen branden waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit dat aanstaat op dat moment. Dus als ik mijn PS3 aanzette ging HDMI1 branden.

Nu sinds vanmiddag begint HDMI2 te branden terwijl ik mijn PS3 aanzet. Ook krijg ik geen beeld meer. op HDMI2 zit een AC Ryan aangesloten. Wanneer ik deze aanzet gaat HDMI3 branden. Ook hier krijg ik geen beeld meer. Ook op andere HDMI bronnen aansluiten helpt niet. Overal hetzelfde. Het beeld via de PS3 resetten werkt ook niet. Ik heb de PS3 met de kabels die ik zelf ook gebruik op een andere TV aangesloten. Hier krijg ik wel gewoon beeld. Ook als ik enkel de PS3 of de AC Ryan aansluit is er geen beeld.

Iemand bekend met bovenstaand probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las gisteravond een leuk item bij de D modellen. Als je een Duitse Samsung Tv hebt gekocht dan beschik je over HbbTv. Dat zijn de XX90 modellen zoals er ook een C7790 en C8790 zijn. Heb je dat dan kun je over Uitzending Gemist beschikken. Heb je een Nederlands model dan moet je het servicemenu induiken om van je 8700 een 8790 te maken. Zelf heb ik daar het lef niet voor. Ik dacht dat onze modellen ook een firmware upgrade hebben gehad dat HbbTv mogelijk maakt.

Iets voor de durfal Tweakers die alles uit hun Tv willen halen?

interactive538 in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"

Lukt blijkbaar alleen met de (Ziggo) SMIT module.

@denthemen88. Bij mij niet bekend, maar als je alles eens loskoppelt, Tv even uitschakelt -en/of van het lichtnet haalt- en dan even opnieuw proberen?

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 09-10-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Laatst online: 11-09 06:22
Allemaal al geprobeerd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil mijn channel list exporteren maar kan simpelweg deze optie niet vinden......vreemd, ook niet via de gebruiksaanwijzing kom ik er niet uit, iemand een (makkelijke) tip waar ik kan vinden hoe ik mijn kanalen lijst van mijn 46C8700 naar USB kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Zet in je menu je kanalen ff op anders of overige, dan weer ff laten scannen, en dan kan je ze exporteren naar USB, dan bewerken met SamsungChanedit, en weer terug exporteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOX54321 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:33:
Zet in je menu je kanalen ff op anders of overige, dan weer ff laten scannen, en dan kan je ze exporteren naar USB, dan bewerken met SamsungChanedit, en weer terug exporteren ;)
Uuuhhh, waar kan ik ze op anders of overige zetten?
Sorry, kom er niet helemaal uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Druk op de Menu knop , en ga in het Menu naar het Antenne Symbool daarna kiest u voor Land, en zet hem daar op Overige of Ander, lat dan je kanalen weer scannen, dan weer terug naar Menu---> Antenne Symbool en dan zie je als het goed is Overdracht kanalenlijst staan, dan ff exporteren naar usb, bewerken en weer terugzetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FOX54321 op 09-10-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOX54321 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:19:
Druk op de Menu knop , en ga in het Menu naar het Antenne Symbool daarna kiest u voor Land, en zet hem daar op Overige of Ander, lat dan je kanalen weer scannen, dan weer terug naar Menu---> Antenne Symbool en dan zie je als het goed is Overdracht kanalenlijst staan, dan ff exporteren naar usb, bewerken en weer terugzetten ;)
Gelukt!!!!! _/-\o_

Volgende vraag, ik heb hem weer op Nederlands gezet, dan is die optie weer weg, klopt dat?

Als ik mijn kanalen bewerkt hebt, moet ik de tv dan weer op anders/overig zetten om de optie weer zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW; ik heb mijn channellist op USB staan (zie de file) maar het programma channal editor opent hem maar laat geen kanalen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Ja dat klopt, vreemde is dat die die mogelijkheid alleen laat zien bij overige of anders 8)7 En je kan hem dan gewoon op overige of anders laten staan 8)
Welk programma heb je van die editor, ikzelf gebruik deze, SamsungChanedit-B.en.C.Serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Channel list editor 0.72.

Maar zodra ik hem op Ander zet ben ik alles kwijt en moet ik opnieuw scannen, is dat bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Zodra je hem op ander zet of ander land, dan moet je opnieuw scannen ja, daarna exporteren, bewerken, en weer importeren in je tv, je hoeft dan niet meer die landkeuze te veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Thanks, dus gewoon op Ander laten staan en niet meer aanpassen naar Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
Precies :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks again!!

Het werkt inderdaad als een trein!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vrouw vroeg aan mij of ik weer een geintje uitgehaald had met de samsung app op de iPhone ;) :O :N
Nou nee, ik lag te maffen :z
Blijkt dat de tv zich 3 maal uit en aan heeft gezet......
De volgende dag nergens last van gehad.....de laatste update staat er nog niet op.....
Ik hoop niet dat dit het begin is voor de start van een zoektocht naar een nieuw toestel ;)

/edit

toestel gereset; tot nu toe geen problemen meer :) . blijft vreemd!

/edit

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:02:
De vrouw vroeg aan mij of ik weer een geintje uitgehaald had met de samsung app op de iPhone ;) :O :N
Nou nee, ik lag te maffen :z
Blijkt dat de tv zich 3 maal uit en aan heeft gezet......
De volgende dag nergens last van gehad.....de laatste update staat er nog niet op.....
Ik hoop niet dat dit het begin is voor de start van een zoektocht naar een nieuw toestel ;)
Het ongemak dat Samsung Tv's zichzelf aan- en uitschakelen komt al jaren voor en heeft niets met dit toestel te maken. Kijk maar even naar de datum van onderstaand bericht.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-3105.html

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 10-10-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg een melding dat op 18-10-2011 tussen 02:00 uur en 05:00 uur er internet@Tv onderhoudswerkzaamheden zijn.....ben benieuwd wat dat moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Ik kijk mijn series via de Samsung Allshare service vanaf mijn PC via ethernet naar mijn TV (C8700 met 3009.2 firmware) en dat heeft altijd feilloos gewerkt.

Echter sinds gisteravond wordt om het kwartier (precies iedere 15 minuten) de verbinding over het netwerk met de Allshare service verbroken. Ook als ik gewoon TV aan het kijken ben, dan zie ik iedere 15 minuten linksonder op het scherm het logo van de Allshare service verschijnen met de melding dat deze weer is aangemeld. Je kunt de klok erop gelijk zetten.

Ik heb tot op heden niet kunnen achterhalen wat de oorzaak hiervan kan zijn. Ik heb sinds gisteren ook niets veranderd op zowel mijn PC als de TV.

Als ik vanaf mijn Galaxy S telefoon de Allshare service op mijn PC benader dan blijft deze wel gewoon feilloos doorspelen. Dus het lijkt aan het netwerk of aan de TV te liggen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je wellicht de draadloze verbinding van jouw computer OOK aantaan? Dus ... draadloos en bedraad tegelijk.

Zelf heb ik Allshare van de PC verwijderd, gebruik nu gewoon als ik al wil streamen Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gistermiddag de Skype STC1100 ontvangen en aangesloten op de UE46C8700 en het werkt direct. Als ik bij source kijk of de Tv de camera ook een naam geeft .... is er geen USB poort meer (wordt niet genoemd)

Vandaag nog werken en vanmiddag even de camera uitproberen bij daglicht. En dat voor 60 euro i.p.v. de 130 tot 170 wat je er in Nederland voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de nieuwe update (3009.2 09/17/2011) niet installeren; althans: de TV ziet niet dat de software op de USB-stick staat (conform voorschrift: .exe downloaden en uitpakken op usb-stick) terwijl de map T_Valuedec (o.i.d.) wel aanwezig is en bestanden bevat. De update via het netwerk werkt bij mij zo hoe zo niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:03:
Ik kan de nieuwe update (3009.2 09/17/2011) niet installeren; althans: de TV ziet niet dat de software op de USB-stick staat (conform voorschrift: .exe downloaden en uitpakken op usb-stick) terwijl de map T_Valuedec (o.i.d.) wel aanwezig is en bestanden bevat. De update via het netwerk werkt bij mij zo hoe zo niet. Iemand een idee?
Omdat het dezelfde is als de vorige 3009.2. Ik heb de 3010 maar dat bleek instabiel dus is de 3009.2 teruggezet. Datum is alleen anders heb ik van Samsung begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, maar dan zou het systeem toch iets moeten melden over een gevonden update met datum/ versienummer? Of is het systeem zo slim dat het op de achtergrond de info op de USB-stick uitleest, ziet dat de huidige firmware dezelfde versie is als op de stick, en dan aangeeft dat er geen firmware op de stick staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste denk ik. De Tv zal niet melden dat er zich geen software op de stick bevindt maar iets van ...dat er geen software upgrade beschikbaar is.

[ Voor 76% gewijzigd door GerCor op 15-10-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij doet de app Explore 3D het niet meer. App komt met het beginscherm en gooit de app er dan weer uit, terug naar het overzicht. Ligt dat aan mijn lage internetsnelheid?

Werkt weer... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 17-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:19:
oke, maar dan zou het systeem toch iets moeten melden over een gevonden update met datum/ versienummer? Of is het systeem zo slim dat het op de achtergrond de info op de USB-stick uitleest, ziet dat de huidige firmware dezelfde versie is als op de stick, en dan aangeeft dat er geen firmware op de stick staat?
Je lijkt hetzelfde probleem te hebben als wat ik altijd heb. Updates via het internet werkt nooit en hij vindt de update niet op de USB-stick. Ik heb het opgelost door de subdirectory van T-VALDEUC te weten "image" naar de hoofddirectory te kopieren, dan vindt ie de update wel.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik proberen; thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geavanceerde service menu (via de welbekende Hotel option - on - usb...) tegenwoordig geblokkeerd?

Ik heb nl een c7700 in Noorwegen gekocht maar aangezien de country set op Nordic stond heb ik die vorig jaar op all_EU gezet.
Sinds vandaag heb ik het probleem dat ik geen signaal op HDMI heb. (verschillende kabels en apparaten getest.)
dus wil gebruik maken van de garantie en daarvoor even de country set terug setten op Nordic voordat ik Samsung langs laat komen. Ik woon overigen nog steeds in Noorwegen.

Maar helaas krijg ik het geavanceerde service menu niet meer te pakken. kan dit aan de laatste software update liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst tv kanaal selecteren met interne tuner, zelfs al heb je ruis, uitzetten en dan de AB toets combinatie voor service menu, op HDMI en zo meer werkt dit niet. Zonder aarzeling ingeven, te traag en dan werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gewone service menu tevoorschijn krijgen is geen probleem.
maar helaas krijg ik de geavanceerde instellingen waaronder land code en dergelijke niet meer te voorschijn.

Ook al volg ik de juiste procedure via hotel menu, clone tv to usb. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe firmware beschikbaar, de 3011.0 (14-10-2011)

http://www.samsung.com/nl...SXXN&srchword=UE46C8700XS

Description (changelog) 3011.0

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3011.0

- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
- fixed power on/off issue when connected by network

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 19-10-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:18
En, zoals gebruikelijk, zijn ze bij de "gewone" LCDs weer vergeten de links aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
GerCor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:48:
Nieuwe firmware beschikbaar, de 3011.0 (14-10-2011)

http://www.samsung.com/nl...SXXN&srchword=UE46C8700XS

Description (changelog) 3011.0

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3011.0

- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
- fixed power on/off issue when connected by network
Wel geinstalleerd, maar had geen klachten en merk nu ook geen verschil

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvkl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 07:44
Ik heb een UE46C8700 met de meest recente firmware.
Zojuist de Plex-app geinstalleerd.
Bij het opstarten van de app bleef hij hangen en de TV schakelt zich vervolgens na enkele minuten uit en weer aan. Vervolgens gebeurt hetzelfde als ik InternetTV opstart (dus hangen en daarna weer uit en aan).
Heb de stroom er al vanaf gehad, zonder succes.

Iemand een idee hoe ik in ieder geval InternetTV weer aan de praat krijg, desnoods zonder werkende Plex.

========================
Edit:

Na loskoppeling netwerkkabel en modem van stroom + factory-reset doet Internet@TV het weer en kan ik de Plex-app opstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door jvkl op 21-10-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:26
Silverback schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:54:
[...]

Wel geinstalleerd, maar had geen klachten en merk nu ook geen verschil
Ik heb het idee dat de ondertiteling van een mkv via netwerk beter is geworden in de vorm van grootte, duidelijkheid en scherper.
Vinden jullie dat ook, of is het optisch bedrog?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
jvkl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:48:
Ik heb een UE46C8700 met de meest recente firmware.
Zojuist de Plex-app geinstalleerd.
Bij het opstarten van de app bleef hij hangen en de TV schakelt zich vervolgens na enkele minuten uit en weer aan. Vervolgens gebeurt hetzelfde als ik InternetTV opstart (dus hangen en daarna weer uit en aan).
Heb de stroom er al vanaf gehad, zonder succes.

Iemand een idee hoe ik in ieder geval InternetTV weer aan de praat krijg, desnoods zonder werkende Plex.

========================
Edit:

Na loskoppeling netwerkkabel en modem van stroom + factory-reset doet Internet@TV het weer en kan ik de Plex-app opstarten.
Factory reset :|

Gewoon kabel eruit, aanzetten, Internet@TV starten, app weg donderen, klaar :? (hier iig wel)

Heb hem overigens daarna gelijk weer geinstalleerd en toen WEL netjes na het installeren de TV uit en aan gezet. Toen had ik nergens last van en deed hij het. Helaas wist ik toen nog NIET dat je gedwongen werd ook een PMS ergens te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Dit is klote: Mijn UE40C8700 herkent de partitie waar de opgenomen programmas op staan, niet meer. Ik heb de schijf gecontroleerd op fouten, daarna ging het flink mis: hij stelt nu altijd voor om de partitie te formatteren. Als ik de USB kabel eruit haal en er weer erin doe, herkent ie m heel af en toe weer even.
De andere partitie (PC-geformatteerde partitie met gedownloade films enzo), herkent ie wel.

Het lijkt me sterk dat het aan de schijf ligt (een Western Digital Elements Desktop) omdat ie nog geen jaar oud is.

Ik heb ook soms problemen met opgenomen programmas of timeshiften, nl. dat er een soort beeldstoring optreedt (blokjes in beeld, geluid valt weg). Het geluid loopt daarna niet meer synchroon. Dit heb ik zowel met USB-sticks als harde schijven.

Iemand anders dit dit wel eens heeft gehad?

Van deze pagina
Step 2

Now we are logged in and you should see in the left bottom corner the login name develop.

Next step is to setting up the Server IP.

- push the BLUE button on your remote for settings

- go to Development -> Setting Server IP
Ik wist helemaal niet dat dit bestond..! Kan ik nog meer leuke dingen doen met deze "develop-modus"?

[ Voor 32% gewijzigd door YoG op 21-10-2011 20:57 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Huh, ik open vandaag Internet@TV en ik krijg een disclaimer te zien die ik moet aanvaarden. Ik zag in de achtergrond allerlei nieuwe ikoontjes verschijnen. Toen ik op Akkoord drukte kwamen al mijn oude ikoontjes weer terug.
Iemand die anders hetzelfde kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:35:
Huh, ik open vandaag Internet@TV en ik krijg een disclaimer te zien die ik moet aanvaarden. Ik zag in de achtergrond allerlei nieuwe ikoontjes verschijnen. Toen ik op Akkoord drukte kwamen al mijn oude ikoontjes weer terug.
Iemand die anders hetzelfde kreeg?
Nee ...... (nog niet gezien maar kan altijd nog denk ik dan maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Een half jaartje geleden kreeg ik iets vergelijkbaars, maar dan wat drastischer.. het leek alsof internet@tv was opgepimped naar versie 2.0... heel veel extra ikoontjes en filmpjes die mij met veel bombarie uitlegde hoe ik apps kon kopen bij de appstore.
een dag later was alles weer bij het oude.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
YoG schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:22:

[...]

Ik wist helemaal niet dat dit bestond..! Kan ik nog meer leuke dingen doen met deze "develop-modus"?
Jep, was voorheen DE JailBreak methode voor SamyGo bijvoorbeeld. Zou het je niet aanraden als linux kennis niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruikt iemand van jullie ook de Skype camera? Ik heb de STC1100 gekocht maar er is geen toon bij inkomend en uitgaand gesprek. Heel lastig, want als je niet oplet mis je zomaar een gesprek.

Edit: volgens Samsung WebCare is het niet anders. Geen toon .... wellicht bij een update maar of dat ooit komt is de vraag.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 24-10-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe iPhone, iPod en iPad remote .....

http://itunes.apple.com/a...mote/id441912305?mt=8<br>

Eindelijk weer alle functies terug, 1 nadeel .... de app is 40 keer gebruiken gratis, daarna moet je 79 cent betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 25-10-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:09:
Nieuwe iPhone, iPod en iPad remote .....

http://itunes.apple.com/a...mote/id441912305?mt=8<br>

Eindelijk weer alle functies terug, 1 nadeel .... de app is 40 keer gebruiken gratis, daarna moet je 79 cent betalen.
Waarom zou je deze gebruiken ipv Samsung's eigen app?

Alleen de "Guide" toets? Enige andere extra's? Ga hem wel proberen vanavond :) (zag dat er onderhand al VEEL meer waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de zenderlogo's ook leuk. Wel even zoeken hoe je dat voor elkaar krijgt maar gewoon overal op drukken .... gebeurt er altijd wel iets. En je kunt je bronnen een eigen naam geven, zoals bijvoorbeeld: HDMI2 Xbox 360. En content staat er weer bij.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 25-10-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:00:
[...]

Het ongemak dat Samsung Tv's zichzelf aan- en uitschakelen komt al jaren voor en heeft niets met dit toestel te maken. Kijk maar even naar de datum van onderstaand bericht.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-3105.html
Meen je niet. Mijn tv doet het zelfde. Bellen na samsung, gaan ze dreigen dat als er niets is, dat ik dan moet betalen voor de monteur. Ik stond er op dat er een monteur moet komen, dus tel achtergelaten
om teruggebeld te worden.

Dagje later belde de monteur. Vroeg me wat er aan de hand was en in twee zinnen wist hij genoeg... moest een onderdeel bestellen en zou later terugbellen om het te repareren aan huis.

Het komt dus heel vaak voor en dat voor een tv van 3 maanden oud :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werchter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 22:54
Ja, Uitzending Gemist installeren bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen... heb een UE46C8700, ik denk net 12 maanden oud. Met veel angst las ik altijd over dat euvel dat je samsung uit/aan kan springen.. onverklaarbaar.

welnu, sinds vandaag heb ik dit ook. Als ik mijn stappen doorloop: in het internetTV menu, opende ik een app (plex in dit geval). waarna de tv "vastliep", heb de stroom eraf moeten halen want hij was volledig gefreezed. Na het opnieuw opstarten, toch maar meteen de laatste firmware erop gezet. hierna nog altijd, om het kwartier: uit/aan.

zeer vervelend... graag tips van iemand dit heeft kunnen oplossen. Ik heb de stroom, hdmi, dongel, kabel er heel de nacht van afgehaald. nu vanochtend, geen verschil. vrees dus dat er meer aan de hand is. ongeveer elke 5 min.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:16:
Er is ook een topic over de 2011 modellen Wildfire .... ik heb daar in ieder geval nog niets over gelezen. Dus, een beetje spanning is gezond maar ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.

Ik duim met je mee en wens je veel plezier met de D8000.
Toch nog even een status-update: we hebben ondertussen nu meer dan een half jaar de UE46D8000. Die werkt al sinds het begin perfect en we hebben geen problemen. Dat er dus toch iets met (een bepaalde) reeks C8700-modellen iets mis is geweest dat in onze situatie voor problemen zorgde is hierbij wel duidelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:22:
mensen... heb een UE46C8700, ik denk net 12 maanden oud. Met veel angst las ik altijd over dat euvel dat je samsung uit/aan kan springen.. onverklaarbaar.

welnu, sinds vandaag heb ik dit ook. Als ik mijn stappen doorloop: in het internetTV menu, opende ik een app (plex in dit geval). waarna de tv "vastliep", heb de stroom eraf moeten halen want hij was volledig gefreezed. Na het opnieuw opstarten, toch maar meteen de laatste firmware erop gezet. hierna nog altijd, om het kwartier: uit/aan.

zeer vervelend... graag tips van iemand dit heeft kunnen oplossen. Ik heb de stroom, hdmi, dongel, kabel er heel de nacht van afgehaald. nu vanochtend, geen verschil. vrees dus dat er meer aan de hand is. ongeveer elke 5 min.

thx
- Netwerk kabel eruit
- Internet @ TV starten
- PLEX eraf gooien
- TV uit
- Netwerk kabel er weer in
- TV aan

Probleem is nu weg als het goed is.

Plex weer opnieuw installeren, netjes NA installatie TV gewoon DIRECT uit zetten. TV weer aanzetten. En je hebt plex zonder dit euvel.

Vraag me niet waarom, maar er is wat mis met de initieele installatie van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

_/-\o_ Eindelijk !!! Ik dacht er van de week nog aan toen ik langs alle nieuwe en ERG nutteloze apps bladerde: Waar blijft Uitzending Gemist ??? :?

Maareh, nog niet te hard juichen.. ik heb het geinstalleerd gekregen, en werkend.. maar het opstarten van de app duurt erg lang, nl. een paar minuten. Hebben jullie dit ook?
,,,Start nu wel opeens wel snel op

Voor de mensen die geen eigen webserver kunnen starten, stel ik mijn eigen server beschikbaar:

het ipnummer is
94.208.146.160
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:22:
Mijn 8700 ging altijd uit om 0:00 's nachts. Ik had de EPG ingesteld op die van Guide+. Toen ik 'm weer terugzette op de "normale" ingebouwde EPG, deed alles weer normaal.

[ Voor 35% gewijzigd door YoG op 30-10-2011 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Bedank voor het openstellen van je service, heb gelijk ook even uitzending gemist op mijn 51D6900 plasma gezet en werkt prima. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:20:
[...]

Wat voor tvix model heb je? Ik heb de 6500 en speel gewoon .mkv bestanden, 3d films en blu-ray (m2ts) af.
Alleen de subs werken niet bij de 3d films. De 3d films stream ik via samsung pc share manager naar mijn tv en dat werkt ook perfect.
Ik krijg 3d niet voor elkaar; zodra ik een m2ts bestand open (van de bluray stream) dan zegt allshare dat het formaat niet ondersteund is. Doe ik iets verkeerd of ligt het misschien toevallig aan dit specifieke bestand? Het gaat om een SBS 3D bestand van 35 gb.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Ik krijg 3d niet voor elkaar; zodra ik een m2ts bestand open (van de bluray stream) dan zegt allshare dat het formaat niet ondersteund is. Doe ik iets verkeerd of ligt het misschien toevallig aan dit specifieke bestand? Het gaat om een SBS 3D bestand van 35 gb.
Is het misschien een full sbs bestand? Meeste players hebben daar namelijk problemen mee. Aan de grote lijkt het mij een full sbs te zijn inplaats van een half sbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Nee het is echt een SBS. Ik heb het bestand op een hdd gezet en die aan de tv gehangen en dan gaat het wel goed. Lijkt me alsof het in Allshare zit dan.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit Tv te kijken: CI+ CAM-FOUT: 3, SAC mislukt......gecodeerd signaal WTF?

Tv uitgeschakeld en weer ingeschakeld, alles werkt weer ....

Edit: zal wel de zenderwijziging van de lokale en regionale zenders zijn geweest.... :?

[ Voor 68% gewijzigd door GerCor op 04-11-2011 22:15 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste