UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Ik ben ook geswitched van de GuidePlus naar de Samsung gids. Had hetzelfde probleem dat mijn tv elke dag om 00:00 meerdere malen aan en uit sprong. Probleem sindsdien niet meer ervaren.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:17:
[...]
Bij de settings van GuidePlus kan je instellen wanneer hij naar updates moet zoeken. Ik meen dat ik hem op nacht had staan of zoiets en stevast om 24:00h sprong de tv op standby.
Ik heb een Ziggo CI+ Cam (Neotion volgens mij).
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde euvel, maar door Samsung guide te nemen is het uitschakel probleem ook opgelost.X-plosive schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:47:
[...]
Ik ben ook geswitched van de GuidePlus naar de Samsung gids. Had hetzelfde probleem dat mijn tv elke dag om 00:00 meerdere malen aan en uit sprong. Probleem sindsdien niet meer ervaren.
Ps. Ik gebruik de cam van canaal digitaal en elke keer als ik een update probeer, staat er 'nieuwe software - download mislukt' Je vind dit in: menu - algemene instellingen - ci menu . Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Is er ook bekend wat de nieuwe Update 3008.3 veranderd?
Gaat dit ook op voor kabel zender indeling?RedHead schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:53:
[...]
Google even op samsung channel list editor
http://www.google.nl/search?q=channel+list+editor+samsung
Ik kom namelijk steeds een proggie tegen wat de zenders voor sat's rangschikt.....
Verwijderd
Ter info: Mijn module heeft firmware versie 3.03.013/
Verwijderd
Die van mij heeft ook firmware versie 3.03.013. Ik ben blij om te horen dat dit gewoon klopt en geen bug is.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:57:
@Doekus: Jouw CI module van Canal DIgitaal is anders dan die van Ziggo. Voor deze van Canal Digitaal is volgens mij momenteel geen update beschikbaar. Om een update binnen te halen voor de CI module van Canal Digitaal moet je de TV op BVN zetten en dan proberen een update te downloaden.
Ter info: Mijn module heeft firmware versie 3.03.013/
Is er ook al bekend wat de nieuwe Update 3008.3 veranderd?
Volgens mij is er wel wat aan het beeld veranderd. Bewegingen gaan vloeiender ( volgens mij dan ) en kleuren ( misschien?).
Ik ga morgen de Guide Plus proberen en maar duimen dat de TV niet weer automatisch opstart met deze Gids type.
Toch wil ik graag weten wat er veranderd is
Zou je eens precies willen uitleggen hoe je dat gedaan hebt, ik kan CI+ niet in mijn menu vinden.X-plosive schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:55:
Voor de mensen die ooit tegen een CAM "Error 3 / Authentication error" aanlopen na het inschakelen van de tv. Het updaten van de CAM firmware was voor mij de oplossing. Dit is te doen via het CI+ menu in de settings van de tv.
Ik heb een Ziggo CI+ Cam (Neotion volgens mij).
Het ook Ziggo, maar wel de Smit Cam.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Precies zoals Doekus zei: "menu - algemene instellingen - ci menu". Daar vind je dan een "instellingen" menu en daar kun je de software updaten. Ik heb dit vorige maand ontdekt maar toen lukte het updaten steeds niet, het duurde eindeloos lang en hij bleef op 10% hangen. Toen ik het afgelopen week opnieuw probleerde ging het redelijk vlot en slaagde de update wel. Tijdens het updaten zapt hij zelf naar het Ziggo infokanaal.Dreke008 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:30:
[...]
Zou je eens precies willen uitleggen hoe je dat gedaan hebt, ik kan CI+ niet in mijn menu vinden.
Sinds de CI+ software update en de switch naar de Samsung guide geen zwarte schermen / standby's / cam error 3's meer gezien.
Het enige rare wat ik nog soms ervaar is dat als ik de tv inschakel, mijn versterker al aan staat en op de juiste ingang er "gekraak" over mijn speakers te horen is terwijl de tv aangaat. Op het moment dat het audiosignaal (SPDIF) verstuurd wordt is het gekraak meteen over. Kent iemand dit?
Heb het gevonden, maar als ik dan ga voor update geeft hij bij mij aan : Kan TV module vanuit het menu niet upgraden.X-plosive schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:59:
[...]
Precies zoals Doekus zei: "menu - algemene instellingen - ci menu". Daar vind je dan een "instellingen" menu en daar kun je de software updaten. Ik heb dit vorige maand ontdekt maar toen lukte het updaten steeds niet, het duurde eindeloos lang en hij bleef op 10% hangen. Toen ik het afgelopen week opnieuw probleerde ging het redelijk vlot en slaagde de update wel. Tijdens het updaten zapt hij zelf naar het Ziggo infokanaal.
Sinds de CI+ software update en de switch naar de Samsung guide geen zwarte schermen / standby's / cam error 3's meer gezien.
Het enige rare wat ik nog soms ervaar is dat als ik de tv inschakel, mijn versterker al aan staat en op de juiste ingang er "gekraak" over mijn speakers te horen is terwijl de tv aangaat. Op het moment dat het audiosignaal (SPDIF) verstuurd wordt is het gekraak meteen over. Kent iemand dit?
Geen idee wat ik fout doe.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo
Zoals je hebt kunnen lezen werkt het bij mij ook niet.spiderbalm schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:34:
Probleem, probeer de firmware te updaten, maar dit lukt niet meer via usb. Heb de firmware gedownload van de site. De exe file uitgevoerd naar mijn removable hd. In de root op mijn hd staat het mapje valduec met daarin een mapje image, hier zitten de bestandjes in. Ik heb dit al een aantal keer zo gedaan, maar nu vertikt hij het. Iemand een oplossing, kan het alleen maar via een usb-stick?
Ik moet het ook nog gewoon doen via mijn USB-stick, op deze wijze werkt het wel goed.
Online werkt bij mij niet, als ik een test doe gaat alles goed, snelheid van 38 MB.
Verder werkt alles wat met internet te maken goed, dus geen verklaring ervoor waarom bij sommige wel de updates online gaan en bij mij en andere niet.

De nieuwste Firmware staat er ook op 3008.
Het vreemde is dat als ik bijv mijn Blu-ray speler aanzet de tv wel automatisch naar HDMI 2 springt, maar dan zegt dat hij hem niet kan vinden!
(het geld trouwens niet alleen voor mijn blu-ray speler maar ook mijn pc die aangesloten is via HDMI kan niet meer gevonden worden)
Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away
Probleem heb ik ook. Op de USB HDD werkt het niet en via de USB stick in de andere USB poort werkt de firmware update wel. Tevens is de 3008 bij mij ook niet binnen te halen via de online mogelijkheid.spiderbalm schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:34:
Probleem, probeer de firmware te updaten, maar dit lukt niet meer via usb. Heb de firmware gedownload van de site. De exe file uitgevoerd naar mijn removable hd. In de root op mijn hd staat het mapje valduec met daarin een mapje image, hier zitten de bestandjes in. Ik heb dit al een aantal keer zo gedaan, maar nu vertikt hij het. Iemand een oplossing, kan het alleen maar via een usb-stick?
Dreke008 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:32:
Heb het gevonden, maar als ik dan ga voor update geeft hij bij mij aan : Kan TV module vanuit het menu niet upgraden.
Geen idee wat ik fout doe.
Voor de SMiT is er ook geen update beschikbaar, dus je kunt blijven proberen tot je een ons weegt.Dreke008 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:30:
Ik had de vraag eerst aan Samsung gesteld en die antwoordde me dat het moet werken, vervolgens heb ik UPC gebeld en die zeiden me dat dit waarschijnlijk wel zou werken, maar niet getest is. Ik heb de module besteld en kan hem 7 dagen uitproberendevil-strike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:02:
C series zullen gewoon werken bij upc met ci+ is typisch upc en de tv fabriekanten om zo hun nieuwe modellen teverkopen.
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Ik heb de 55c8700 of geldt daar een andere weg naar deze optie toe, of doelen jullie gewoon op de update van de televisie zelf of is dit een speciale update van de CI+ module, en loopt deze dan via Samsung of via de provider hetzij, Ziggo of UPC?
Deze sectie bestaat met firmware versie 3008.3 voor deze televisie helemaal niet !Doekos --> Je vind dit in: menu - algemene instellingen - ci menu
[ Voor 17% gewijzigd door Diego27 op 28-04-2011 23:06 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nee.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:12:
Kan je ook downgraden? een oudere firmware versie installeren?
@Enigma30
Probeer eens een volledige reset.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 28-04-2011 23:08 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Kijk daar staat het, bedankt voor de info, ga er later eens mee aan de slag, thanks.GerCor schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:07:
Menu >>instellingen>>Algemene interface>>CI-menu>>Module info en upgrade
Dit heb ik ook gehad, en heb een nieuw moederbord gekregen; een tussenoplossing:Enigma30 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:48:
Ook ik heb net zoals jullie de prachtige UE46C7700Aleen had ik eergister ineens dat al mijn apparaten die aangesloten zijn via HDMI het niet meer doen
Ik heb al andere kabels geprobeerd maar dit hielp niet!
De nieuwste Firmware staat er ook op 3008.
Het vreemde is dat als ik bijv mijn Blu-ray speler aanzet de tv wel automatisch naar HDMI 2 springt, maar dan zegt dat hij hem niet kan vinden!
(het geld trouwens niet alleen voor mijn blu-ray speler maar ook mijn pc die aangesloten is via HDMI kan niet meer gevonden worden)
![]()
Weet 1 van jullie misschien waar dit aan kan liggen???? Of is het gewoon een gevalletje samsung bellen en een nieuwe HDMI print plaat erin?
TV UIT -> HDMI-kabels uit de TV halen -> TV AAN -> TV UIT -> HDMI-kabels weer aansluiten
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
In de tussentijd zal ik de GuidePlus+ uitzetten. Maar al zou dit werken, dan wil ik nog steeds dat de tv het gewoon blijft doen met de Gids aan. Daar is deze toch voor? Dit moet toch ondertussen ook bij Samsung bekend zijn dan als er een verband is?
Ja dit hielp bij mij voor het HDMI probleem, ik had het al gelezen een stukje terug in dit forumhenklbr schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:27:
[...]
Dit heb ik ook gehad, en heb een nieuw moederbord gekregen; een tussenoplossing:
TV UIT -> HDMI-kabels uit de TV halen -> TV AAN -> TV UIT -> HDMI-kabels weer aansluiten
Het probleem dat ik daarna kreeg is dat de tv om de 2 min het signaal ging controleren ofzo (het bericht dat je krijgt als je de tv net aanzet) Dus de smartcard controleren ofzo, heel vervelend
Ik heb wat zitten rommelen omdat ik ergens had gelezen dat de cam module een update had, en toen was het probleem weer verholpen.
Ik heb uiteindelijk niet de cam module geupdate 1) omdat ik geen internet aansluiting heb op mijn tv en 2) omdat de update niet voor mijn cam module is! Maar toch werkte het

Ik hoop niet dat de problemen nu weer terug komen
Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away
Verwijderd
Als ik echter kijk vanaf mijn BD-speler of Mede8er dan heb ik er geen last van.
Alle mogelijke oplossingen die in dit forum zijn aangedragen heb ik geprobeerd maar hebben helaas niets opgelost.
Laatste software update zit erop (via netwerk) niet de laatste via usb stick
Kortom valt het beeld ook op zwart (heel kort) bij anderen als er gekeken wordt via BD of mediaspeler?
Anders ga ik het toch maar melden bij Samsung
Vr Gr Nick
Ik twijfel sterk om een CI kaart te kopen voor in mijn C7700 maar lees hier en daar toch over problemen.
De prijs van een HD Decoder is natuurlijk wel iets hoger en dan heb je weer een bakje bij (wel handig dat die 2 tuners heeft).
Bij het openemen via de TV kan waarschijnlijk niet opgenomen worden op bv RTL6 en Ned1 bekeken worden? Of lukt dit wel..
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 07-05-2011 17:09 ]
ScherpGerCor schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:08:
Gefeliciteerd Silverback. Dan mag UPC mediabox nu zeker wel weg in jouw 'handtekening' UE46C8700, BD-C6900, Pioneer VSX2011, UPC mediabox, PS/2, Logitech Harmony one
Bij deze verwijderd
True to that. Of je had even een mile extra moeten uitgeven (als je de 8k serie had) of 2 mile extra moeten uitgeven (in het geval je een 6/7k serie hebt) om een dual tuner (9k serie) te hebbenKarel2001 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:50:
tja heb ook de CI+ module binnen van UPC, denk echter dat hij ongeopend retour gaat. Dat ik moet kijken naar wat ik wil opnemen is toch een stap terug t.o.v. de Cisco box.

Keuzes keuzes keuzes. Voor mij is die beslissing heel makkelijk hoor
/me LinuX-TUX steekt middelvinger op naar een extra tuner van 1k en een ander randje. Dan maar een extra doosje erbij als het echt moet
Ben eens benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Is er 1 of meerdere van jullie die mij tips kan geven hoe jullie tot een oplossing zijn gekomen met Samsung.
Selectro service group is al geweest en hebben het vervangen van het moederbord uitgevoerd.
als dit zo is en werkt dan koop ik hem en verkoop mijn c6900 3d bluray
Je haalt een paar zaken door elkaar. Ten eerste hebben. ik schat, zo'n 98% van alle TV's maar 1 tuner, dus dat KAN geen probleem zijn. Waar jij het over hebt is de PVR functie van de C8700. Jij denkt de oplossing te hebben gevonden met een D8500 3D blurayspeler omdat er een Twintuner in zit. Alleen heeft de D8500 3D blurayspeler helemaal niks met de C8700 te maken -je kunt het ding immers op elke Tv aansluiten- en ook niet met deze topic.Karel2001 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:49:
Oke ik denk een oplossing te hebben voor het 1 tuner probleem van mijn 55C8700. Op de samsung site de d8500 3d bluray met dual tuner met 500gb hd. zou dit werken met UPC digitaal ? plaats ik de upc module dan in de d8500 ?
als dit zo is en werkt dan koop ik hem en verkoop mijn c6900 3d bluray
Verder zou je ook eens in de handleiding kunnen kijken op www.samsung.nl want daar staat alles uitgelegd.
Nu is het voor jou alleen nog belangrijk of het allemaal met de UPC smartcard/CI+ module gaat werken .... maar nogmaals, dat heeft niks met deze topic te maken. Informeer eens bij UPC en/of Samsung.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 09-05-2011 01:30 ]
Ik haal niets door elkaar, natuurlijk begrijp ik dat de D8500 los staat van de C8700. Dit is echter een topic over o.a. de C8700 en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die iets wil opnemen en tegelijk iets anders kijken, vast ook niet de enige met een UPC abbo. Vandaar mijn topic om te kijken of iemand me al voor was geweest met deze combo.GerCor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:56:
[...]
Je haalt een ......................................... Informeer eens bij UPC en/of Samsung.
en informeren bij Samsung is een grapje zeker..die snappen er helemaal niks van.
[ Voor 6% gewijzigd door Karel2001 op 09-05-2011 10:55 ]
Als ik lees dat jij vraagt of je de module in de Tv moet plaatsen of in de blurayspeler dan heb ik het idee dat je het toch niet helemaal snapt.
Als jij de CI+ module in de Tv stopt heb je niks aan de bluray. In die zin, dan heb je geen signaal in de bluray dus gaat die bluray echt niets opnemen. Ik denk eerder dat als jij dan op de knop opnemen drukt de bluray speler zal zeggen: plaats een CI+ module/sluit de blurayspeler aan op het signaal (coax).
Je moet dus de CI+ module in de D8500 plaatsen en de coax aansluiten op de bluray. Dan pas kun je opnemen en timeshiften en kijken naar een andere zender of een disc afspelen terwijl je opneemt.
Vraag is dus: werkt de CI+ module van UPC in de D8500?
en dat weet niemand, zelfs Samsung en UPC niet...wat een sukkelsGerCor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:41:
Vraag is dus: werkt de CI+ module van UPC in de D8500?

En dan wordt het maar duimen... zou het fractie-van-een-seconde zwarte schermen probleem en het soms geheel uitvallen in deze reeks niet meer aanwezig zijn? Na drie C8700's te hebben gehad en externe oorzaken te hebben uitgesloten is het toch wel weer een beetje spannend
Ik duim met je mee en wens je veel plezier met de D8000.
Er kwam een brandlucht uit en afgelopen maandag is een monteur van samsung langsgekomen en inderdaad er was een heel stuk van het moederbord doorgebrand. De monteur zei dat hij dit nog nooit had gezien....
Behalve dat de hdmi poorten af een toe het niet deden nooit problemen gehad.
Wel raar dat een 3000 euro+ apparaat al binnen een jaar dit soort problemen geeft. En als je het forum hier leest ben ik niet de enige.
Ben benieuwd of het nieuwe moederbord alles gaat oplossen.
keep you posted
Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3009.2
- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
van 3007 naar deze firmware ge-upgrade. Geen veranderingen zichtbaar ten opzichte van 3007. Niet de moeite waard dus.
Verwijderd
Ik wil ook mijn TV gaan upgraden. Heb ik nog nooit gedaan, laatste versie dateert van okt/nov 2010. Wanneer ik dit via software-upgrade online wil doen krijg ik de melding dat er GEEN nieuwere software is.GerCor schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:01:
1. Title
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3009.2
- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
Doe ik iets verkeerd?
Nee hoor je doet niks verkeerd. Samsung heeft gewoon zijn zaakjes niet goed voorelkaar wanneer het aankomt op online updaten, duurt veel te lang voordat de update via de online optie is binnen te halen of het komt helemaal niet. Als je toch wilt updaten download dan de firmware van de samsung website en pak het bestand uit op de root van een usb stick en plug deze in de tv. Daarna updaten via usb kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:34:
[...]
Ik wil ook mijn TV gaan upgraden. Heb ik nog nooit gedaan, laatste versie dateert van okt/nov 2010. Wanneer ik dit via software-upgrade online wil doen krijg ik de melding dat er GEEN nieuwere software is.
Doe ik iets verkeerd?
Verwijderd
Dank voor de snelle en heldere reactie. Ik ga ermee aan de slag.keepitfrosty schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:52:
[...]
Nee hoor je doet niks verkeerd. Samsung heeft gewoon zijn zaakjes niet goed voorelkaar wanneer het aankomt op online updaten, duurt veel te lang voordat de update via de online optie is binnen te halen of het komt helemaal niet. Als je toch wilt updaten download dan de firmware van de samsung website en pak het bestand uit op de root van een usb stick en plug deze in de tv. Daarna updaten via usb kiezen.
Verwijderd
Gebruik je Guide+?Dreke008 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 01:07:
Bij mij is de monteur geweest, moederbord vervangen maar de tv blijft uitvallen en opstarten.
Ben eens benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Is er 1 of meerdere van jullie die mij tips kan geven hoe jullie tot een oplossing zijn gekomen met Samsung.
Selectro service group is al geweest en hebben het vervangen van het moederbord uitgevoerd.
Toen ik Guide+ had geinstalleerd begon hij de volgende dag ook achter elkaar uit te vallen,
toen maar weer de samsung guide geselecteerd en de TV werkt alweer 3 weken naar behoren.
Het is een optie van de TV, en als hij dan uitvalt mag Samsung het oplossen, is niet mijn probleem.
Verder heb je toch wel last van veel clouding en zwart is niet altijd zwart, ook valt hij vaker gewoon stil, beeld blijft dan even hangen, had deze laatste genoemde zaken ook met de Samsung gids, ook heb ik vaker bij snelle bewegingen het idee dat de processor het niet helemaal bijhoud, heb in het menu diverse instellingen geprobeerd, maar geen van alle brachten het verwachte resultaat.
Wat ook vaker gebeurd is dat hij soms spontaan uitvalt, met beide gidsen geprobeerd, ook alle apparatuur losgekoppeld,
Alles getest dus, moederbord is al vervangen, geen oplossing van de problemen.
Ben niet tevreden met de TV, dus ben met Samsung bezig hoe zij denken het op te lossen zodat ik weer met veel plezier TV kan kijken zonder mij te ergeren aan de bovengenoemde euvels.
Vanochtend is er een monteur geweest en het moederbord aan de rechterkant vervangen. Hij zei dat het een Amerikaans bordje was waardoor de hdmi problemen kon geven.
Helaas na vervanging bleek de tv het nog steeds niet te doen, nu heeft hij een nieuw mb besteld dat in het midden zit. Hier zit de voeding op. Zo op het oog kon hij zien dat het heet moet zijn geworden
Affijn, nog steeds geen werkende televisie.
Samsung #fail
kijken hoe lang dit nu gaat duren.
Hebben hier meer mensen last van ?
Krijg de melding dat het bestands formaat niet wordt ondersteund.

Ik gebruik pc share manager 4.2.
Na ong 10 min van het stroom, en "hoe bestaat het" alles werkt weer.
[ Voor 34% gewijzigd door fotojunk op 16-05-2011 21:11 ]
En vanaf een USB schijf? Hetzelfde probleem? Dorst nu zelf even niet te updaten met jouw bericht.fotojunk schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:26:
Na de FW update T-VALDEUC-3009.2 speelt mijn UE40C7700 geen enkele MKV meer af.![]()
Hebben hier meer mensen last van ?
Krijg de melding dat het bestands formaat niet wordt ondersteund.![]()
Ik gebruik pc share manager 4.2.
Zie vorig bericht..(is aangepast)..LinuX-TUX schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:00:
[...]
En vanaf een USB schijf? Hetzelfde probleem? Dorst nu zelf even niet te updaten met jouw bericht.
Bvd
Jep, optisch gaat niet zo ver in bereik. Kan bijvoorbeeld geen DTS-HD aan en dergelijke. Geloof dat ik in het verleden een keer een paar wiki linkjes in dit topic had geplaatst.Silverback schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:24:
Ik heb voor mij UE46C8700 een nieuwe AV receiver gekocht en deze heeft ook een HDMI-poort met ARC. Ik kan dus geluid van de TV laten lopen via ARC of via glas (optisch). Zijn er geluidstechnisch (dus niet rekening houden met de extra features die ARC biedt) voordelen van de 1 boven de ander, is er hoorbaar verschil?
Bvd
Of dit hoorbaar/merkbaar is, ligt volledig aan jouw installatie en aan jouw oren
Standaard TV uitzendingen zal je het verschil niet merken, daar het signaal niet echt verder gaat dan 2.0 ( misschien DD 5.1
Maar met een bluray/mkv vanaf USB schijf die je middels de TV afspeelt weer wel
Daarbij prefereer ikzelf ARC, daar m'n receiver volledig geautomatiseerd is. (TV aan, receiver auto aan. Geluid harder en zachter middels TV afstandsbediening, etc ... weet het, zijn extra features waar je niet naar vroeg)
Kijk, dat is een duidelijk antwoord waar ik wat mee kanLinuX-TUX schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:37:
[...]
Jep, optisch gaat niet zo ver in bereik. Kan bijvoorbeeld geen DTS-HD aan en dergelijke. Geloof dat ik in het verleden een keer een paar wiki linkjes in dit topic had geplaatst.
Of dit hoorbaar/merkbaar is, ligt volledig aan jouw installatie en aan jouw oren
Standaard TV uitzendingen zal je het verschil niet merken, daar het signaal niet echt verder gaat dan 2.0 ( misschien DD 5.1)
Maar met een bluray/mkv vanaf USB schijf die je middels de TV afspeelt weer wel
Daarbij prefereer ikzelf ARC, daar m'n receiver volledig geautomatiseerd is. (TV aan, receiver auto aan. Geluid harder en zachter middels TV afstandsbediening, etc ... weet het, zijn extra features waar je niet naar vroeg)
Pak je handleiding er eens bij. Daar staat de optie in hoe je zenders kunt sorteren. Dan kun je ook BBC HD verplaatsen naar het zender nummer waar nu BBC SD staat. Bedenk wel dat BBC HD een andere programmering heeft dan BBC 1 of BBC 2 SD. Of heb je het speciek over BBC One HD? BBC HD brengt een combinatie van programma's van BBC 1, 2 in HD maar tegenwoordig met name BBC 2 ivm BBC One HD die nog maar bij weinig aanbieders beschikbaar is.golfgti5 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:31:
Beste allemaal,
is het mogelijk op de C8700 zelf een zender van positie te wisselen?
wij hebben sinds vandaag BBC HD in het basis pakket zitten, echter zit deze op positie 410, ik zou hem graag omwisselen met BBC SD variant, is dat mogelijk?
Ik kijk via de kabel en CI+ cam.
Vandaag monteur over de vloer voor het vervangen van het moederbord in het midden. Hij deed het erin en de tv heeft het een paar minuten gedaan en daarna ploef weg beeld.
> De tv is nu in zijn geheel meegenomen en zit ik nog steeds zonder.
Hiervoor had ik een B&O tv die het altijd perfect gedaan heeft, hier krijg ik toch een beetje een jammer gevoel bij.
De service is prima, heldere communicatie, snel, binnen een werkweek is het "nieuwe" onderdeel er, maar ik begin toch een beetje somber te worden over Samsung.
Beeld is goed, features prima maar wat er nu gebeurt is wel heel jammer.
keep y'all posted.
Anynet werkt dus prima en als je HDMI ARC gebruikt gaat dat ook allemaal goed. Met Anynet (HDMI) kun je de soundbar met de AB van de Tv ook uitschakelen maar inschakelen is er niet bij. Het vreemde is dat wanneer je de Tv aansluit met optical je de soundbar wel kunt inschakelen (tegelijk met de Tv) maar niet uitschakelen.
En tsja, dan denk ik; Samsung ..... dat had toch ook wel weer beter gekund. Combineer dat dan even.
Het staat qua kleur prima bij de C8700 en het is een verbetering t.o.v. het geluid van de Tv zelf maar om nou te zeggen dat ik helemaal verbaasd ben van de geluidskwaliteit ....... niet echt. Alhoewel ....wanneer ik het volume opschroef tot bioscoopniveau knal ik toch bijna de kamer uit. Tsjees wat een kabaal.
Ik hou niet van zichtbare kabels en zichtbare kabelgootjes dus alles netjes weggewerkt en de subwoofer is draadloos.
Vraag me alleen af; hoe noem je een soundbar in de lijst van de Tv als je de soundbar een naam wilt toewijzen? Ik heb AV ontvanger gekozen......Anynet meldt een receiver maar herkent geen Anynet apparaat. Hmm.... software in de toekomst misschien?
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 22-05-2011 12:50 ]
Ik stelde deze vraag aan Samsung en kreeg het volgende antwoord:
Voor het aanpassen van de tijd op de Timerfunctie in Samsung Guide, adviseren je om onderstaand stappen plan te doorlopen:
· Selecteer via de Guide het programma voor opname en druk op Enter.
· Verlaat nu de Guide door op EXIT te drukken.
· Selecteer hierna Kanaalbeheer en druk weer op Enter.
· Ga nu met de cursor 2x naar links zodat de antenne icoon is geselecteerd.
· Druk vervolgens met de cursor 2x naar beneden zodat Gepland staat geselecteerd.
· Ga nu met de cursor 1x naar rechts en druk op Tools.
· Selecteer Info wijzigen en de Timeropname kan worden gewijzigd. In dit scherm kan ook de begin- en eindtijd worden aangepast.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 24-05-2011 19:24 ]
Daar kun je al je vragen kwijt en je krijgt heel rap antwoord. Ik heb de vraag over Discovery HD Showcase i.c.m. timeshiften op automatisch nog open staan.
Idd! Deze serie is echt gewoon troep geweestmvoosten schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:33:
Mijn C8700 opgehaald door Samsung na 10 maanden gedoe met clouding, banding en uitvallen scherm en geld terug. bye bye Samsung, welkom Panasonic..
Zo zie je maar, hoe platter=niet beter
Geef mij maar een wat dikkere tv zonder clouding en banding
Vorige week de nieuwste Samsung D8000 46inch gekocht. Super mooie tv allemaal leuk en aardig.
De afgelopen paar dagen had ik wat 3d films kunnen streamen (waaronder Avatar, gewoon weg subliem!) via Allshare software. Ging allemaal als een speer!
Maar sinds gisteren begint me tv te janken als ik een bestand aan klik (mkv, avi etc) hij de melding 'Bestandsformaat wordt niet ondersteund' aangeeft.
Vanmorgen maar de nieuwste Firmwire erop gezet voor me tv, en nog pakt hij niks.. Heel raar dit, komt letterlijk 'out of the blue'
Iemand hier ervaring mee en hoe dit op te lossen?
Ik had al door een aantal pagina's gezocht van de 155 maar kon niet even snel een oplossing vinden. Als iemand hier zo on the fly een oplossing heeft zou dat fantastisch zijn.
Verwijderd
Wat grappig dat je dacht van hoe platter hoe beter. Misschien had je je toch beter moeten laten informeren voordat je een superdunne edge led tv ging aanschaffen. Tv voldoet voor mij nog prima aan mijn verwachtingen. Maar heb dan ook vele reviews van deze tv gelezen en led tv's in het algemeen voordat ik de aanschaf deed. Teveel mensen kopen een tv op basis van wat ze zien in een verkeerd belichte winkel met een demo filmpje van de fabrikant zelf. Dan zie je natuurlijk nooit de mindere punten.wimpie007 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:33:
[...]
Idd! Deze serie is echt gewoon troep geweest
Zo zie je maar, hoe platter=niet beter
Geef mij maar een wat dikkere tv zonder clouding en banding
Welkom @ GoT Hades007,Hades007 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:51:
Beste Mensen,
Vorige week de nieuwste Samsung D8000 46inch gekocht. Super mooie tv allemaal leuk en aardig.
De afgelopen paar dagen had ik wat 3d films kunnen streamen (waaronder Avatar, gewoon weg subliem!) via Allshare software. Ging allemaal als een speer!
Maar sinds gisteren begint me tv te janken als ik een bestand aan klik (mkv, avi etc) hij de melding 'Bestandsformaat wordt niet ondersteund' aangeeft.
Vanmorgen maar de nieuwste Firmwire erop gezet voor me tv, en nog pakt hij niks.. Heel raar dit, komt letterlijk 'out of the blue'
Iemand hier ervaring mee en hoe dit op te lossen?
Ik had al door een aantal pagina's gezocht van de 155 maar kon niet even snel een oplossing vinden. Als iemand hier zo on the fly een oplossing heeft zou dat fantastisch zijn.
Zelfde pagina als jij de vraag stelt was dit al langs gekomen: fotojunk in "[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 S..."
Tevens is er een appart topic voor de D serie, deze kan je hier vinden: \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000
Heren, wie heeft sinds de 3009.2 upgrade nog zitten gamen? Hebben jullie ook last van een ontzettend 'flets' scherm? Flets in de zin van backlight is standaard 100% aan / scherm is gewoon mat grijs lijkt het wel (lijkt op geen local dimming)
Ik heb echt alle truckendozen open moeten trekken om het scherm weer een beetje normaal te zetten op de x360. Dynamic contraxt op z'n max, hdmi black level low, smart dimming (weet even niet de exacte naam, maar zou dat local dimming moeten zijn) op extreem (en TOCH blijft het een grijze waas)
Heeft een van jullie op dit moment Motion Plus (het zij op standard, smooth of custom mode) zonder haperingen werkend vanaf een Windows 7 pc? Zo ja, in wat voor opstelling heb je het aangesloten, op welke refresh rate heb je de output insteld, vanuit welk programma kijk je je content en wat voor tweaks heb je nog meer toegepast om dit te laten werken?
Mijn probleem: Met motion plus ingeschakeld is er om de paar seconden een kleine haper zichtbaar. Dit doet in meer of mindere mate zich voor bij alle refresh rates (30/50/59,97/60). Bij animatiefilms lijkt de haper zich niet voor te doen. Het probleem doet zich voor in alle media players. De refresh rate op 24 leek vloeiend zonder haperingen af te spelen, maar op die setting had ik weer last van de snelheid waarop het scherm zich opbouwt (te langzaam) bij het gebruik van muis en browsen door filmcollectie.
Mijn opstelling/configuratie:
PC (Win7, 32 bit) <-> Onkyo TX-SR308 <-> 46C8700 (hdmi poort 1)
Ik speel mn content af in Media Center mbv Media Browser met FFdshow Tryouts (dxva).
Video wordt uitgestuurd door een Radeon HD 5570 kaartje, nieuwste drivers en alle video optimizing features gedisabled in de control center.
Alle tips en ervaingen die me naar een oplossing kunnen leiden zijn welkom
Heb ook zoiets gehad in het grijze verleden, moet zeggen dat het toen toch echt lag aan m'n bron en niet de TV. Kan je dit uitsluiten, dat het niet aan je mediacenter bron ligt, door ergens anders de stream af te spelen? (andere laptop oid)
Dit is een mankement van de tv en is geen oplossing voor behalve de stand op clear/helder zetten. Op het Avs forum staan ook veel berichten van dit probleem en ligt aan de amp functie van de tv. Is het enige eigenlijk waar ik me aan kan ergeren bij deze tv. Maar clear stand op zich prima te doenX-plosive schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:10:
Beste mede eigenaren van een Samsung C serie,
Heeft een van jullie op dit moment Motion Plus (het zij op standard, smooth of custom mode) zonder haperingen werkend vanaf een Windows 7 pc? Zo ja, in wat voor opstelling heb je het aangesloten, op welke refresh rate heb je de output insteld, vanuit welk programma kijk je je content en wat voor tweaks heb je nog meer toegepast om dit te laten werken?
Mijn probleem: Met motion plus ingeschakeld is er om de paar seconden een kleine haper zichtbaar. Dit doet in meer of mindere mate zich voor bij alle refresh rates (30/50/59,97/60). Bij animatiefilms lijkt de haper zich niet voor te doen. Het probleem doet zich voor in alle media players. De refresh rate op 24 leek vloeiend zonder haperingen af te spelen, maar op die setting had ik weer last van de snelheid waarop het scherm zich opbouwt (te langzaam) bij het gebruik van muis en browsen door filmcollectie.
Mijn opstelling/configuratie:
PC (Win7, 32 bit) <-> Onkyo TX-SR308 <-> 46C8700 (hdmi poort 1)
Ik speel mn content af in Media Center mbv Media Browser met FFdshow Tryouts (dxva).
Video wordt uitgestuurd door een Radeon HD 5570 kaartje, nieuwste drivers en alle video optimizing features gedisabled in de control center.
Alle tips en ervaingen die me naar een oplossing kunnen leiden zijn welkom
Ik zal het vanavond uitsluiten door hetzelfde af te spelen met een laptop en een Dune mediaplayer. Mijn verwachting is dat hetzelfde zich voor zal doen.
@keepitfrosty
Dit probleem hebben meer mensen idd, had al gegoogled en fora gelezen... Hoop al maanden dat ze dit in een firmware update verhelpen, maar tot dusver nog niet. Hoopte dat er een mede-tweaker was die dit inmiddels getackeld had dmv een specifieke setting
Ja op een andere bron doet zich precies hetzelfde voor. Getest met een Dune HD Lite 53D met Pirates of the Carribean 1080p. Dit waren de ervaringen met de volgende refresh rates:LinuX-TUX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:46:
X-plosive
Heb ook zoiets gehad in het grijze verleden, moet zeggen dat het toen toch echt lag aan m'n bron en niet de TV. Kan je dit uitsluiten, dat het niet aan je mediacenter bron ligt, door ergens anders de stream af te spelen? (andere laptop oid)
1080p 23.976 Hz | perfect |
1080p 24 Hz | bijna perfect, haast geen haper zichtbaar |
1080p 25 Hz | schokt elke 4 seconden |
1080p 29.97 Hz | videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc. |
1080p 30 Hz | videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc. Irritante knipper waarneembaar op sommige oppervlakken |
1080p 50 Hz | videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc. Irritante knipper waarneembaar op sommige oppervlakken |
1080p 59.94 Hz | bijna perfect, haast geen haper zichtbaar |
1080p 60 Hz | schokt elke 4 seconden |
Wacht even, tis nog vroeg, maar wat is nou de bron en waarmee speel je het af? Heb je nu een andere streamserver gebruikt of dezelfde server en het op een laptop geprobeerdX-plosive schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:20:
[...]
Ja op een andere bron doet zich precies hetzelfde voor. Getest met een Dune HD Lite 53D met Pirates of the Carribean 1080p. Dit waren de ervaringen met de volgende refresh rates:
1080p 23.976 Hz perfect 1080p 24 Hz bijna perfect, haast geen haper zichtbaar 1080p 25 Hz schokt elke 4 seconden 1080p 29.97 Hz videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc. 1080p 30 Hz videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc.
Irritante knipper waarneembaar op sommige oppervlakken1080p 50 Hz videosnelheid onregelmatig: snel, langzaam, snel, etc.
Irritante knipper waarneembaar op sommige oppervlakken1080p 59.94 Hz bijna perfect, haast geen haper zichtbaar 1080p 60 Hz schokt elke 4 seconden
Dune HD klinkt als afspeler / client. Dus denk dat je dezelfde server hebt gebruikt.
Mocht dit overigens het geval zijn, dan zal de theorie zijn:
- Bron is 23,976 FPS
- Server (of client, maar de TV kan je volgens mij niet echt forceren) probeerd een stream te creeeren van 25 FPS
- Mis je per seconde 1,024 Frames
- Zie daar je hapering / beeldje dat 2,024 keer wordt geserveerd
Kan je de streamserver instellen de refreshrate aan te houden van de bron? Waarom zou je anders willen afspelen dan het origineel?
[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-05-2011 10:36 ]
Klopt zelfde server gebruikt. Is gewoon een pc'tje met Windows Server 2008 die video content deelt via SMB/Windows share. Ik snap de theorie en begin het gevoel te krijgen dat de enige manier waarop ik Motion Plus zonder problemen ga laten werken is door de refresh rate inderdaad hetzelfde in te stellen als de bron.LinuX-TUX schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Dune HD klinkt als afspeler / client. Dus denk dat je dezelfde server hebt gebruikt.
Mocht dit overigens het geval zijn, dan zal de theorie zijn:
- Bron is 23,976 FPS
- Server (of client, maar de TV kan je volgens mij niet echt forceren) probeerd een stream te creeeren van 25 FPS
- Mis je per seconde 1,024 Frames
- Zie daar je hapering / beeldje dat 2,024 keer wordt geserveerd Als het dan om de 4 seconde is, dan loop je tegen een sync bit aan die A/V gelijk trekt
Kan je de streamserver instellen de refreshrate aan te houden van de bron?
Ik ga er vanuit dat je met streamserver het apparaat bedoelt dat de video afspeelt, wat bij mij dus mijn Windows 7 media center is of mn Dune HD. De refresh rate op de Dune is in te stellen als de bron. In Windows wordt dat wat prutsen denk ik, als ik Media Center wil blijven gebruiken... Loop ik tegen problemen aan als ik in Windows mn refresh rate forceer op 23.976, bijvoorbeeld bij het afspelen van content met een andere fps? Is er veel ander spul naast films met een framerate van 23.976
Ik gebruik xbmc icm windows 7 pc om mijn media mee af te spelen en deze past de refresh automatisch aan, aan de bron en ook daar blijf je haperingen zien. Zal eens een mijn ps3 met een BR schijf proberen. Eens kijken of clash of the titans kan regelen gezien deze film een perfecte test is door de lange camera zoom door het heelal aan het begin. Daar valt het namelijk direct op.X-plosive schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:36:
[...]
Klopt zelfde server gebruikt. Is gewoon een pc'tje met Windows Server 2008 die video content deelt via SMB/Windows share. Ik snap de theorie en begin het gevoel te krijgen dat de enige manier waarop ik Motion Plus zonder problemen ga laten werken is door de refresh rate inderdaad hetzelfde in te stellen als de bron.
Ik ga er vanuit dat je met streamserver het apparaat bedoelt dat de video afspeelt, wat bij mij dus mijn Windows 7 media center is of mn Dune HD. De refresh rate op de Dune is in te stellen als de bron. In Windows wordt dat wat prutsen denk ik, als ik Media Center wil blijven gebruiken... Loop ik tegen problemen aan als ik in Windows mn refresh rate forceer op 23.976, bijvoorbeeld bij het afspelen van content met een andere fps? Is er veel ander spul naast films met een framerate van 23.976
Verwijderd
- Hebben de toestellen de optie splitscreen waarmee je op de ene helft beeld en op de andere helft teletext ziet?
- Speelt de OSD-functie zich in het midden van het scherm af of bescheiden aan de zijkant of in een hoek van het beeld?
Ben.
Dit topic gaat over de 2010 reek C7700, C8700 en C9000.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:42:
Ik overweeg de aanschaf van een toestel uit de 8000-serie. Op 2 vragen kan ik nergens het antwoord vinden, zelfs de handleiding geeft er geen uitsluitsel over. Wie helpt me uit de brand?Alvast bedankt voor de moeite.
- Hebben de toestellen de optie splitscreen waarmee je op de ene helft beeld en op de andere helft teletext ziet?
- Speelt de OSD-functie zich in het midden van het scherm af of bescheiden aan de zijkant of in een hoek van het beeld?
Ben.
Voor de 2011 D6**, D7000 en D8000 modellen is er een apart topic.
(Misschien iets voor de OP of een vermelding bij het plaatsen van een reactie?)
[ Voor 4% gewijzigd door d3vlin op 31-05-2011 16:54 ]
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Het gaat m.n. om de C8700, dus hier op zijn plaats.d3vlin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:46:
Dit topic gaat over de 2010 reek C7700, C8700 en C9000.
Voor de 2011 D6**, D7000 en D8000 modellen is er een apart topic.
(Misschien iets voor de OP of een vermelding bij het plaatsen van een reactie?)

Heb hem 5,5 maand geleden gekocht, dan val ik nog net binnen de termijn die Samsung stelt waarin het scherm vervangen kan worden.... Ook de tv valt nog wel eens uit, eens kijken wat er te regelen valt met Samsung...
In dat geval: Je kunt twee dingen tegelijk doen met Picture in Picture. Er is echter maar 1 tuner dus teletekst en tv kijken tegelijk lukt dan volgens mij niet. Wat je wel kunt doen is TV en een andere input (HDMI/Component/etc.) tegelijk bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:28:
[...]
Het gaat m.n. om de C8700, dus hier op zijn plaats.
Het menu van de TV staat vrij prominent links of rechts in beeld.
Zie ook de Review van GerCor.
Leaping Lab Rats!
1, Yep .... 1 maal teletekst indrukken is teletekst geheel in beeld, 2e keer indrukken Tv beeld links, teletekst rechts. 3e keer indrukken, teletekst transparant, 4e keer teletekst indrukken, einde TT.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:42:
Ik overweeg de aanschaf van een toestel uit de 8000-serie. Op 2 vragen kan ik nergens het antwoord vinden, zelfs de handleiding geeft er geen uitsluitsel over. Wie helpt me uit de brand?Alvast bedankt voor de moeite.
Ben.
2. Er zijn heel veel verschillende OSD schermen. Soms klein, meestal transparant, dan weer links, dan weer rechts of in het midden....... nooit hinderlijk.
Ik had nog even een foto willen posten maar die moet je eerst online zetten en dan hier weer inladen. Om je te laten zien dat het gewoon kan...Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:55:
GerCor: bedankt.
Dit is een eenduidig en helder antwoord waarmee ik iets kan.
teletext naast TV (klikbaar)GerCor schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Ik had nog even een foto willen posten maar die moet je eerst online zetten en dan hier weer inladen. Om je te laten zien dat het gewoon kan...

Enkele OSD menu's (klikbaar)

[ Voor 86% gewijzigd door d3vlin op 01-06-2011 14:26 ]
Leaping Lab Rats!
Kijk eens omhoog, naar pricewatch. De 40 inch is stukken duurder dan de 46 inch. Gekker moet het niet worden...
[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 01-06-2011 15:43 ]
In het verleden (Win95?) wel eens gekke dingen tegengekomen, dialogen als "Weet u het zeker? [Yes][No]", brakke vertalingen etc, waardoor ik ineens genezen was.
Leaping Lab Rats!
Ben ik met je eens hoord3vlin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:46:
Yep, Engels heeft op een of andere manier altijd mijn voorkeur voor apparaten, software, etc.
In het verleden (Win95?) wel eens gekke dingen tegengekomen, dialogen als "Weet u het zeker? [Yes][No]", brakke vertalingen etc, waardoor ik ineens genezen was.
Niet eens in het verleden, ook in het heden kom je vaak genoeg klungel vertalingen tegen. Semi bablefished/google translated of gewoon gedaan door iemand die niet de materie (waarvoor hij het doet) onder handen heeft, waardoor ze de verkeerde woorden kiezen.
Inderdaad gebruik ook altijd Engelse taal voor al mijn apparaten en software. Erg irritant vaak die NL vertalingen.d3vlin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:46:
Yep, Engels heeft op een of andere manier altijd mijn voorkeur voor apparaten, software, etc.
IS het mogelijk om niet alleen in mijn pc te kunnen, maar ook in me usb hardeschijf die aan m'n router hangt.
Nu ben je verplicht je pc aan te laten om zo een film te streamen of muziek.
Voor niets een 1TB harddisk gekocht die nu aan me tv hangt en klote is dat je het ook niet kan benaderen via je pc. Dus wordt steeds los koppelen, films of muziek naar kopieren en weer aansluiten aan die tv
Zoals ik heb gelezen gaat opnemen en timeshiften niet lukken met me UPCbox.
Is het op geen enkel manier mogelijk?
Wat een timing dat UPC deze hele maand HD zenders gratis aanbiedt
Is de 3d bril Samsung SSG-3300GR goed genoeg voor deze tv?
Alvast bedankt.
Klopt, ik heb dit omzeilt door via UPC een CI+ module aan te schaffen. Kost weliswaar € 4 per maand extra, maar timeshiften en opnemen is geen probleem meerAfiso schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:23:
Zoals ik heb gelezen gaat opnemen en timeshiften niet lukken met me UPCbox.![]()
Is het op geen enkel manier mogelijk?
Wat een timing dat UPC deze hele maand HD zenders gratis aanbiedt
Maar ja zo kom je eigenlijk 1euro goedkoper uit ipv de 5euro wat je extra zou betalen voor opnemen en timeshiften.Silverback schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Klopt, ik heb dit omzeilt door via UPC een CI+ module aan te schaffen. Kost weliswaar € 4 per maand extra, maar timeshiften en opnemen is geen probleem meer
Schiet ook niet echt op.

Klopt, maar ik wilde ook van die mediabox en extra AB af. Nu kan ik ook gebruik maken van alle functies van de Samsung AB, zoals Guide of Timeshiften. Iedereen zal er het zijne van denken, maar ik ben er blij meeAfiso schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:30:
[...]
Maar ja zo kom je eigenlijk 1euro goedkoper uit ipv de 5euro wat je extra zou betalen voor opnemen en timeshiften.
Schiet ook niet echt op.
Had je maar een netwerk HDD moeten kopen. Heb ik ook gedaan.Afiso schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:23:
Ben sinds een week ongeveer in het bezit van de Samsung C8700.![]()
IS het mogelijk om niet alleen in mijn pc te kunnen, maar ook in me usb hardeschijf die aan m'n router hangt.
Nu ben je verplicht je pc aan te laten om zo een film te streamen of muziek.
Voor niets een 1TB harddisk gekocht die nu aan me tv hangt en klote is dat je het ook niet kan benaderen via je pc. Dus wordt steeds los koppelen, films of muziek naar kopieren en weer aansluiten aan die tv![]()
Alvast bedankt.