Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
weer een monteur gehad, arc werkte niet. ze hebben nog geen klacht gehad over dit probleem. er komt weer een nieuw mainboard in. de tweede, ik heb bij mijn 7700 55 inch ook ernstige blooming, 2 dikke witte ronde vlekken, heb foto's gemailed, niet gehoord of ik een ander scherm krijg. hopen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk echt een mega domme vraag, maar er zitten nog steeds van die plakkers op mijn bijgeleverde 3D bril. (nog niet echt gebruikt) Ik neem toch aan dat deze eraf moeten? Er zitten aan beide kanten plakkers met een blauw en rood labeltje eraan, maar voor de zekerheid check ik het nog maar ff. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, megadomme vraag, uiteraard moet je de stickers verwijderen :w

[ Voor 67% gewijzigd door GerCor op 23-02-2011 08:36 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:29:
Inderdaad, megadomme vraag, uiteraard moet je de stickers verwijderen :w
Was te verwachten :) Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

ik heb vandaag mijn tweede samsung binnen gekregen de vorige was krom aan de linker bovenkant.

En nu breekt mijn klomp. Deze heeft het ook! Is dat normaal bij 55 inch?

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/f740ec1ab12dc9b88d4cfe2a4c720826_full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/07c3e5fb97759f80daef544ec77e0017_full.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/3226b8699f3b079ab29b7e187aa1a90d_full.jpg

kunnen ze dergelijke grote schermen niet maken zonder kromming? Ik hoop niet dat jullie er ook allemaal last van hebben achteraf......

Het is duidelijk te zien dat beide bovenhoeken (rechts iets meer dan links deze keer) licht naar achteren krommen vergeleken met het midden (om de kijkhoek te verbeteren zeker?!? |:( )

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/54fd475c991f96d58b9cb5fe857f1994_full.jpg

dit hoort toch niet?!?!?!?!?! 8)7 of begin ik nu wappie te worden... ;(

[ Voor 18% gewijzigd door RRC op 23-02-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

@RRC
Raar.... Ik ga het vanavond voor je checken. Ben nieuwsgierig of de mijne dat ook heeft. :?

Enne... Is het niet verstandig om alle settings voor Standaard/Movie etc... naar het front topic te plaatsen?
Heb gister eindelijk me TV een firmware update gegeven van 1012 naar 3007.
Maar ben me kleur instellingen kwijt en als ik eerlijk ben, het was geen pretje om alle pagina's met de diverse keywoorden te doorspitten naar de juiste instelling. (Welke ik nog steeds niet heb gevonden) :(

Hoeveel GB ruimte reserveren jullie voor de PVR??? Ik ga er een 2TB HDD aanhangen voor films, series etc... maar wil een klein gedeelte reseveren voor PVR.
Wat raden jullie aan of hebben jullie nu ingesteld?

[ Voor 17% gewijzigd door N97 op 23-02-2011 12:34 . Reden: PVR vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Even een reactie/gedachte over eerdere berichtgevingen dat de tv af en toe heel kort op zwart gaat. Ik vraag me nu af of dit veroorzaakt wordt door statische elektriciteit. De tv doet het prima, maar als ik tijdens het kijken naar tv en mijn harddisk verwijder of een USB-stick er in steek, krijg ik een schok van het frame links achter. Tijdens deze schok gaat de tv fractioneel op zwart. Daarnaast heb ik een Adata harde schijf met een metalen casing. Nu gebeurt het mij af en toe dat ik een film van HDD aan het kijken ben en dat de film ineens gaat hangen. Ik zie het lampje van de HDD dan constant knipperen. Pak ik vervolgens de HD beet, krijg ik weer een schok en sluit ik de HDD aan op de USB poort van de DVD-speler, dan doet ie het prima. Ik weet niet of dat het nu toeval is, maar zonder HDD op de tv aangesloten heb ik het scherm nog niet zien uitvallen.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05-2023
Huy Silverback,

Ik ga dat eens bekijken of het bij mij ook zo is. Ik vind het een vervelend probleem, omdat bij mij ook de TV manueel weer aangezet dient te worden.. :-( ik heb trouwens deze HDD erop zitten: http://www.samsung.com/gl...96&model_cd=555&ppmi=1219
Silverback schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:35:
Even een reactie/gedachte over eerdere berichtgevingen dat de tv af en toe heel kort op zwart gaat. Ik vraag me nu af of dit veroorzaakt wordt door statische elektriciteit. De tv doet het prima, maar als ik tijdens het kijken naar tv en mijn harddisk verwijder of een USB-stick er in steek, krijg ik een schok van het frame links achter. Tijdens deze schok gaat de tv fractioneel op zwart. Daarnaast heb ik een Adata harde schijf met een metalen casing. Nu gebeurt het mij af en toe dat ik een film van HDD aan het kijken ben en dat de film ineens gaat hangen. Ik zie het lampje van de HDD dan constant knipperen. Pak ik vervolgens de HD beet, krijg ik weer een schok en sluit ik de HDD aan op de USB poort van de DVD-speler, dan doet ie het prima. Ik weet niet of dat het nu toeval is, maar zonder HDD op de tv aangesloten heb ik het scherm nog niet zien uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N97 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:28:
@RRC
Raar.... Ik ga het vanavond voor je checken. Ben nieuwsgierig of de mijne dat ook heeft. :?

Enne... Is het niet verstandig om alle settings voor Standaard/Movie etc... naar het front topic te plaatsen?
Heb gister eindelijk me TV een firmware update gegeven van 1012 naar 3007.
Maar ben me kleur instellingen kwijt en als ik eerlijk ben, het was geen pretje om alle pagina's met de diverse keywoorden te doorspitten naar de juiste instelling. (Welke ik nog steeds niet heb gevonden) :(
Gebruik je toch de zoekfunctie rechtsbovenin het scherm op deze pagina. Ben je er in een paar tellen. Tik naast movie ook eens film (modus) in. En maak gelijk even een document en bewaar die op je computer.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 23-02-2011 12:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ok jongens de tv wordt wederom opgehaald echt uitstekende service van de plasmadiscounter, ik denk er over om een ander merk te gaan nemen...............

nieuwe serie is gisteren uitgekomen

http://www.panasonic.nl/h...o%20value%20assigned.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

GerCor schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Gebruik je toch de zoekfunctie rechtsbovenin het scherm op deze pagina. Ben je er in een paar tellen. Tik naast movie ook eens film (modus) in. En maak gelijk even een document en bewaar die op je computer.
Ik gebruik ook de zoekfuncties, je denkt toch niet dat ik 145 pagina's ga doorlezen...
Voor de film instelling bijv. gebruik ik de instellingen die jij hebt opgegeven.

Gebruik jij de PVR functie, zo ja hoeveel GB heb jij daarvoor vrij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké dan, maar ik gebruik die instellingen voor standaard. En uiteraard gebruik ik de PVR functie maar heb mijn HDD niet opgedeeld. De volle 320 Gb gebruik ik voor PVR (en timeshiften). Films/muziek/foto's stream ik van een 1 Tb netwerk HDD (dlna) die ik op zolder heb staan m.b.v. MediaPlay, Windows Media Player 12 of Samsung PC Share Manager.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 23-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Voor de geïnteresseerde een keurige review van de UE46C9000 (wel engelstalig) http://www.hdtvtest.co.uk...-led-lcd-201102221031.htm

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Mooie aanbieding in België: linkje electromania.be

Minder dan 1700 euro, goeie deal nietwaar? Ben alleen als onervaren onzeker of dit niet oud model ofzo is...want anders rijd ik morgen naar België!

• Deef_K
  • Laatst online: 07:54
Is gewoon een model uit 2010. Niks ouds aan.

• N97

N97

Martijnvc schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:38:
Mooie aanbieding in België: linkje electromania.be

Minder dan 1700 euro, goeie deal nietwaar? Ben alleen als onervaren onzeker of dit niet oud model ofzo is...want anders rijd ik morgen naar België!
Dat lijkt mij een goede deal. Misschien zou je toch eerst naar je lokale Media Mart-achtige winkel gaan om 300 euro korting te bedwingen, lukt dat je niet zou ik lekker door rijden naar Belgenland. Want 1699,00 is een hele leuk prijs.
Enne heb je de benzinekosten meegerekend?

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:15
GerCor schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 01:02:
Mijn kinderen zien het verschil tussen SD en HD niet. Dus ja, de een vindt de standaard fabrieksinstellingen prima en de ander, waaronder ik, vindt het verschrikkelijk. Ik baal er ondertussen echt van dat sommige zenders waar ik regelmatig naar kijk in SD uitzenden. Nog een paar maanden wachten en dan is dat voor de Ziggo abonnees gelukkig afgelopen. Alle publieke en commerciële zenders in HD. Als ze dan ook nog de regionale zenders in HD uitzenden ga ik daar ook eens naar kijken want die laat ik nu helemaal links liggen.
Als je er zo met smacht op ligt te wachtten waarom dan geen satelliet?
Alles al in HD en dan heb je nog de buitenlandse HD kanalen die je in 2099 nog niet bij Ziggo zult krijgen.

Stel je trouwens niet te veel voor van de Nederlandse HD en al helemaal niet van de commerciële zenders.
Ik ken genoeg buitenlandse SD zenders die een beter beeld geven als de Nederlandse commerciële HD zenders.

Vergelijk maar eens een live sportuitzending op Ned HD en BCC HD of ZDF HD.
Ach, ik heb nu ook al 80.000 zenders waar ik nooit naar kijk. Als de Nederlandse publieke, commercïele en regionale zenders in HD te zien zijn ben ik meer dan tevreden. Wat kan mij ZDF HD schelen? Dat is meer voor de heb. Ik heb nu ook 30 apps in Internet@Tv waar ik niks mee heb. Gebuik ook alleen Nu.nl, Twitter en YouTube.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 24-02-2011 12:24 ]

• N97

N97

trinity999 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Als je er zo met smacht op ligt te wachtten waarom dan geen satelliet?
Alles al in HD en dan heb je nog de buitenlandse HD kanalen die je in 2099 nog niet bij Ziggo zult krijgen.

<<KNIP>>
Dat Satelliet TV veel innovatiever is dan kabeltelevisie in NL is bekend. Bijvoorbeeld Sky filmkanalen met AC3 audiostream. 8)
Maar je hebt er nog altijd een externe ontvangen voor nodig zoals een dreambox... enig idee of er CAM sofware is voor de C8700? Dat zou pas kikke zijn want de satteliet aansluiting op de C8700 is een DVB-S2. :9~

• trinity999
GerCor schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:20:
Als de Nederlandse publieke, commercïele en regionale zenders in HD te zien zijn ben ik meer dan tevreden. Wat kan mij ZDF HD schelen?
Ik denk dat je mijn punt niet begrijpt. Het gaat het niet om of je naar ZDF HD of what ever kijkt.
Je zit zo te wachtten op de Nederlandse HD zenders. Waarschijnlijk omdat je dan een perfect plaatje krijgt te zien.
Laat ik het zwart/wit zeggen: Persoonlijk vindt ik de Nederlande HD zwaar bagger en staat niet in verhouding met de naam High Definition. Maarja in iedergeval beter als SD want dat is al helemaal om te huilen
ik ben dan ook erg benieuwd of jij tevreden gaat zijn als je eenmaal HD hebt.
O, op die fiets. Ik ben supertevreden over Ziggo HD. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat de beeldkwaliteit satelliet HD beter is. Maar ja, ik heb het niet, kan het dus ook niet vergelijken met satelliet. En als je nog even doorgaat met mij lekker maken voor satelliet ..... dan baal ik straks ook nog dat ik het niet heb. _/-\o_

• trinity999
N97 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:26:
[...]

Maar je hebt er nog altijd een externe ontvangen voor nodig zoals een dreambox... enig idee of er CAM sofware is voor de C8700? Dat zou pas kikke zijn want de satteliet aansluiting op de C8700 is een DVB-S2. :9~
Helaas heeft hij maar 1 CI. Dus het is het een of het ander. CanalDigital werkt in iedergeval perfect.

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
GerCor schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:04:
O, op die fiets. Ik ben supertevreden over Ziggo HD. Kan me ook nauwelijks voorstellen dat de beeldkwaliteit satelliet HD beter is. Maar ja, ik heb het niet, kan het dus ook niet vergelijken met satelliet. En als je nog even doorgaat met mij lekker maken voor satelliet ..... dan baal ik straks ook nog dat ik het niet heb. _/-\o_
Nou geen zorgen GerCor.

Dit is iets wat ik regelmatig lees als het over het verschil van HD lees.

Sjaak(k) Aanwezig content
Sat4all verslaafd

Ja en........? ik had alleen het Familie pakket en nu het HD pakket erbij, omdat de commercielen in HD gaan uitzendenden.
En het HD beeld op de kabel vind ik nog steeds beter, ik heb beide HD satelliet en HD kabel, anders kan ik ook niet vergelijken. wink
Ik kan als Ziggo de extra HD zenders er ook bij gaat zetten een nog beter vergelijk maken tussen satelliet en kabel, dat laat ik je nog wel weten tzt whistle

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
N97 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:58:
[...]

Dat lijkt mij een goede deal. Misschien zou je toch eerst naar je lokale Media Mart-achtige winkel gaan om 300 euro korting te bedwingen, lukt dat je niet zou ik lekker door rijden naar Belgenland. Want 1699,00 is een hele leuk prijs.
Enne heb je de benzinekosten meegerekend?
Op 100 km. van Antwerpen is dat nog steeds een goede deal :-) enfin, ze bezorgen voor 55 euro in Nederland, dus ik denk dat ik de poging komend weekend ga wagen en 'm bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 21:16
@RRC

Ik heb ook de 55 inch en die is ook een beetje krom. Hij werkt verder prima, dus waarom zou ik hem ruilen?

Had jij last van defecten, omdat het scherm wat krom was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je de Tv nu nog kunt ruilen voor een andere? Binnenkort zijn ze niet meer leverbaar vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
monteur weer geweest , blooming is niet geaccepteerd, dus geen nieuw scherm , het arc probleem is een probleem. weer het mainboard vervangen maar nog steeds geen arc, wat jammer is want als je een film via usb wilt kijken heb je geen geluid via de av. ze gaan nu verder kijken, want ze hebben deze klacht nog niet gehad en weten n u niet hoe het op te lossen, ja ik weet met een digitale audio kabel kan het ook, maar het zit arc op en dat moet het ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
hmm... ARC blijft een probleem...
Ik hoop dat het bij mij wel werkt. Ik heb net een nieuwe denon reciever en moet de ARC nog activeren. Moet ik daarvoor nog een setting aanpassen op de C8700? Ik kon zo snel niks in de manual vinden, behalve dat ik HDMI 2 op de Samsung moet gebruiken.

En ik heb nog lipsync problemen als ik content afspeel op mijn media speler die via de Denon naar de Samsung gaat. Is er iemand die weet wat de audio delay moet zijn, die ik in de Denon moet instellen? Zijn daar vaste waardes voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Nah! op 27-02-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook last van ghosting met jullie tv's? Bij gamen of 3D kijken en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:20:
Hebben jullie ook last van ghosting met jullie tv's? Bij gamen of 3D kijken en dergelijke?
n0pe :$

Op de X360 nooit, wel irritante lag als ik hem niet op game mode had staan.

Met 3D kijken alleen als de tv / bril niet opgewarmt was. Maar dat is meer doublevision dan ghosting :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik mijn internetsnelheid wil meten (Internet@TV) krijg ik al 4 dagen (nu 5) de melding dat er een netwerkstoring is.

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 28-02-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 23:44

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:45:
Als ik mijn internetsnelheid wil meten (Internet@TV) krijg ik al 4 dagen de melding dat er een netwerkstoring is.
Ik zal zometeen eens kijken wat onze UE46C8700 zegt. Toen ik het onlangs probeerde viel me iig op dat de gemeten snelheid was vertienvoudigd (van 4 naar 40 megabit/sec, maar nog steeds niet de 120 mbit/sec die mijn lijn is en ook daadwerkelijk haalt).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Nah! schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:40:
@RRC

Ik heb ook de 55 inch en die is ook een beetje krom. Hij werkt verder prima, dus waarom zou ik hem ruilen?

Had jij last van defecten, omdat het scherm wat krom was?
Nee geen defecten, maar een tvscherm hoort niet krom te zijn. Als ik een auto koop met een scheve koplamp maar hij doet en schijnt prima dan wil ik die ook niet. Nu krijg ik mijn geld terug en koop ik er misschien 1 uit de nieuwe lijn, komt binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
RRC schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:11:
[...]

Nee geen defecten, maar een tvscherm hoort niet krom te zijn. Als ik een auto koop met een scheve koplamp maar hij doet en schijnt prima dan wil ik die ook niet. Nu krijg ik mijn geld terug en koop ik er misschien 1 uit de nieuwe lijn, komt binnenkort uit.
Ok dus geen defecten alleen esthetisch gezien klopt er iets niet. Zolang hij gewoon functioneert, dan houd ik hem wel. Ik heb al een heel omruil circus gehad met een Panasonic TX-P50VT20 en geen zin om die weg nogmaals op te moeten ;)

Nu alleen nog de ARC werkend zien te krijgen met mijn Denon AVR 3311. Tot op heden nog geen succes... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook zo dat er veel verschil is op Samsung tv's tussen 100 en 200 Hz tv's? Heb je bijvoorbeeld minder ghosting en crosstalking met 200 Hz tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:43:
Is het ook zo dat er veel verschil is op Samsung tv's tussen 100 en 200 Hz tv's? Heb je bijvoorbeeld minder ghosting en crosstalking met 200 Hz tv's?
Zou wel het geval moeten zijn gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:51:
[...]

Ik zal zometeen eens kijken wat onze UE46C8700 zegt. Toen ik het onlangs probeerde viel me iig op dat de gemeten snelheid was vertienvoudigd (van 4 naar 40 megabit/sec, maar nog steeds niet de 120 mbit/sec die mijn lijn is en ook daadwerkelijk haalt).
Is ook de vraag of de netwerk chip in de tv dat natuurlijk aan kan. Want op zich beetje overkill natuurlijk voor wat streaming apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nah. Heb ook een Denon AVR3311. Je moet voor ARC de HDMI OUTPUT 1 van de receiver aansluiten op HDMI 2 van de TV. Op receiver HDMI CONTROL op ON zetten.
Heb zelf overigens de TV later via optische kabel aangesloten en ARC uitgeschakeld. Dit omdat met ARC je iedere keer als je de Tv op TV zet de receiver automatisch omschakelt naar TV geluid. Dus je kunt dan nooit op de receiver iets anders, bijvoorbeeld muziek, luisteren terwijl je TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:47:
Heb zelf overigens de TV later via optische kabel aangesloten en ARC uitgeschakeld. Dit omdat met ARC je iedere keer als je de Tv op TV zet de receiver automatisch omschakelt naar TV geluid. Dus je kunt dan nooit op de receiver iets anders, bijvoorbeeld muziek, luisteren terwijl je TV kijkt.
Voor de onkyo gebruikers met ARC functie: is dit ook het geval bij onkyo?
Ik zit te twijfelen om een 578 of 509 aan te schaffen, ook met name voor de ARC functie.
Heb nu een 606 en wil graag mijn samsung bluray BD-C6900 via HDMI 1.4 op de onkyo aansluiten, zodat ik ook HD geluid kan selecteren en 3D. Vandaar de upgrade naar een 578 of 509.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:59:
[...]

Is ook de vraag of de netwerk chip in de tv dat natuurlijk aan kan. Want op zich beetje overkill natuurlijk voor wat streaming apps.
Niet als je straks in full HD VOD aangeboden krijgt. Dan is ruimer in je jasje zitten nooit slecht. MovieMax biedt alleen DVD kwaliteit aan omdat te weinig gebruikers voldoende snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Weet iemand hoe je een (bekabelde) netwerkverbinding maakt met een Sitecom router en de Samsung ue46c6730? Ik heb ondertussen veel instellingen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Weet iemand raad, of heeft iemand dit al opgelost?

Alvast bedankt.

Met groet,

Ashok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bas. Voor de duidelijkheid: Ik heb mijn BD-C6900 wel met HDMI via de receiver op de TV aangesloten en dat werkt gewoon. ARC zorgt er alleen voor dat het TV geluid via de HDMI kabel terug naar de receiver gaat zodat je TV kunt kijken met het geluid van de TV via de receiver. Heeft geen invloed op de blu-ray speler aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:24:
[...]

Niet als je straks in full HD VOD aangeboden krijgt. Dan is ruimer in je jasje zitten nooit slecht. MovieMax biedt alleen DVD kwaliteit aan omdat te weinig gebruikers voldoende snelheid hebben.
Lol ik stream HD VOD via xbox live over 20mbit en dat is genoeg voor HD. Daar heb je echt geen 120mbit lijn voor nodig. In Amerika hebben ze ook gewoon HD VOD en daar heeft ook bijna niemand meer dan 20mbit. Met een beetje goede codec en goede servers kan je lijntje dat makkelijk aan.

[ Voor 15% gewijzigd door keepitfrosty op 28-02-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat zal allemaal wel. Maar als mijn vriendin aan het downloaden is, mijn zoon boven op Xbox Live aan het spelen is, dan is een film kijken niet echt prettig meer. Tuurlijk is 120 overkill maar kwaad kan het in ieder geval niet.

@Ashok

Wat valt er in te stellen dan? Kabel er in, in het Tv menu naar Netwerk, kies kabel. Internetprotocol instellen op Auto en klaar.
Heb je verder nog iets aangesloten op de sitecom, waar er volgens mij ook 80.000 versies van zijn? Computer misschien?

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 28-02-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
GerCor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:24:
[...]

bij onkyo dus een probleem ik heb er één en bij mij werkt dus geen arc, monteur ook een andere versterker geprobeerd. maar geen signaal ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:25:
Hoi hoi,

Weet iemand hoe je een (bekabelde) netwerkverbinding maakt met een Sitecom router en de Samsung ue46c6730? Ik heb ondertussen veel instellingen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Weet iemand raad, of heeft iemand dit al opgelost?

Alvast bedankt.

Met groet,

Ashok.
handmatig instellen
ip adres gateway en dns verwijzen naar de router
probeerde je al met het volledig aanpassen van je homenetwerk?
router ip instellen op 192.168.123.254
flatscreen 192.168.123.4
subnetmask 255.255.255.0
op sommige adres bereiken, werkt de Samsung niet correct
internet rules in de router voor binnen en uit gaand verkeer: kijken in logs voor geblokkeerd verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
RRC schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:07:
ik heb vandaag mijn tweede samsung binnen gekregen de vorige was krom aan de linker bovenkant.

En nu breekt mijn klomp. Deze heeft het ook! Is dat normaal bij 55 inch?

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

kunnen ze dergelijke grote schermen niet maken zonder kromming? Ik hoop niet dat jullie er ook allemaal last van hebben achteraf......

Het is duidelijk te zien dat beide bovenhoeken (rechts iets meer dan links deze keer) licht naar achteren krommen vergeleken met het midden (om de kijkhoek te verbeteren zeker?!? |:( )

[afbeelding]

dit hoort toch niet?!?!?!?!?! 8)7 of begin ik nu wappie te worden... ;(
Ik dacht dat ik ziekelijk was maar een hoekmaat bij een TV houden is nou nog nooit bij me opgekomen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

wimpie007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:49:
[...]

Ik dacht dat ik ziekelijk was maar een hoekmaat bij een TV houden is nou nog nooit bij me opgekomen haha!
Nou, dat doe ik omdat ik wilde weten of het misschien aan mij lag. Ik zag het direct na het openen van de doos. Bij mijn eerste tv kwam ik er pas na weken achter.

Nu maakte ik de doos open, zag gelijk dat hij krom was, maar meten is weten, zeker als je het op het internet plaatst. Er wordt genoeg onzin verkocht op fora waarbij vaak onterecht beschuldigingen richting fabrikanten worden geuit. En wanneer ze onterecht zijn komt er vaak uit schaamte geen rectificatie.

Daarom maar de hoekmaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:20:
Nee, dat zal allemaal wel. Maar als mijn vriendin aan het downloaden is, mijn zoon boven op Xbox Live aan het spelen is, dan is een film kijken niet echt prettig meer. Tuurlijk is 120 overkill maar kwaad kan het in ieder geval niet.
Dan nog maakt het niet uit want dan moet je je router / applicatie gewoon zo instellen dat bepaalde bandbreedte gereserveerd wordt voor bepaalde taken. Dan heb je met 120mbit nog het probleem dat als je vriendin aan het downloaden is alle bandbreedte naar haar downloads gaan. Het kan geen kwaad dat niet (sterker nog ik juich sneller internet alleen maar toe, maar voor mij alleen voor het downloaden) maar zonder bandbreedte verdeling ga je nog steeds haperingen zien wanneer iemand aan het downloaden is en xbox live aan het spelen is en jij probeert streaming een filmpje te kijken. Download apps vreten bijna altijd de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:20:

@Ashok

Wat valt er in te stellen dan? Kabel er in, in het Tv menu naar Netwerk, kies kabel. Internetprotocol instellen op Auto en klaar.
Heb je verder nog iets aangesloten op de sitecom, waar er volgens mij ook 80.000 versies van zijn? Computer misschien?
zucht.... @Gercor niet elk modem / router is plug en play. Zijn genoeg waar je wat poorten moet openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ah, kennissen van ons hebben een UE46C7700 en hebben nu ook al een paar keer gehad dat de TV even op zwart sprong en meteen weer terugkwam. Toevallig hebben die bij dezelfde winkel gekocht dus die kan nu niet meer zeggen dat hij er nog nooit van gehoord heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:55:
[...]

zucht.... @Gercor niet elk modem / router is plug en play. Zijn genoeg waar je wat poorten moet openzetten.
En welk modem/router heeft hij dan volgens jou? Ik ga al aan dat sitecom minstens 80.000 verschillende heeft dus ..... welke router gaat het over waarom zou dat geen plug and play zijn? Misschien wel een kabelbreuk. Daarom vroeg ik ook of hij er een computer op heeft aangesloten en als die computer het doet moet zijn Tv het ook doen.

En daar komt nog bij dat deze topic niet over de 6 serie gaat laat staan over sitecom routers.

@Wildfire maar hij kan wel zeggen dat de winkel blijkbaar een levering heeft gekregen waar ze het probleem bij misschien wel alle toestellen hebben. Je zou eens kunnen navragen of dat een en dezelfde levering was en of bij andere leveringen het probleem ook geconstateerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 01-03-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:51:
[...]

En welk modem/router heeft hij dan volgens jou? Ik ga al aan dat sitecom minstens 80.000 verschillende heeft dus ..... welke router gaat het over waarom zou dat geen plug and play zijn? Misschien wel een kabelbreuk. Daarom vroeg ik ook of hij er een computer op heeft aangesloten en als die computer het doet moet zijn Tv het ook doen.

En daar komt nog bij dat deze topic niet over de 6 serie gaat laat staan over sitecom routers.

@Wildfire maar hij kan wel zeggen dat de winkel blijkbaar een levering heeft gekregen waar ze het probleem bij misschien wel alle toestellen hebben. Je zou eens kunnen navragen of dat een en dezelfde levering was en of bij andere leveringen het probleem ook geconstateerd is.
Wij hebben ondertussen onze 3e UE46C8700 en elke kwam weer uit een nieuwe levering, verspreid over toch zeker anderhalve maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D Go
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-02 23:36
Hallo,

Ik heb een Samsung UE46C8700 TV gekoppeld aan een Telenet shake met een D-link wireless acces point, een ook een blu-ray speler (type 6900). De shake omvat onder meer digitale TV en internet.

Na installatie van de PC share manager software versie 4.2, 'ziet' mijn PC wel de TV en de blu-ray, echter omgekeerd herkennen noch de TV noch de blu-ray speler de computer. Aldus lukt het streamen niet.

alvast bedankt, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dr misschien ook wat info over de nieuwe Samsung modellen? Komen dr bijvoorbeeld ook wat goedkopere modellen met 3D aanboord? Ik zou namelijk heel graag een 55inch LED, 3D tv hebben maar heb een limiet van ongeveer 1700. Zit dat er in de toekomst aan te komen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Je hebt de 50PSC7700 voor 1200 euro..

Ik wil ook graag een NIEUWE 2011 topic!

Waarshcijnlijk moet jij kijken naar de 55D6500. :)

http://www.fvdshop.be/ue55d6500-ue-55d6500-p-4722.html 2.799 €

Afbeeldingslocatie: http://www.bestcena.sk/images/d6500.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door SalimRMAF op 01-03-2011 22:40 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:28:
Je hebt de 50PSC7700 voor 1200 euro..

Ik wil ook graag een NIEUWE 2011 topic!

Waarshcijnlijk moet jij kijken naar de 55D6500. :)

http://www.fvdshop.be/ue55d6500-ue-55d6500-p-4722.html 2.799 €

[afbeelding]
Is dat de goedkoopste? Tjeempie, hoeveel moeten de hogere modellen wel niet gaan kosten.

Maar inderdaad, het word tijd voor een 2011 model topic! Ik vind ze qua design episch dr uit zien. Prachtig dat kleine randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:51:
[...]

Ik reageerde meer op jou altijd bijdehante reactie van "wat valt er in te stellen kabeltje erin en klaar" Sommige routers werken gewoon niet zo en als het zo had gewerkt dan had hij die vraag niet gesteld hier. Dat het offtopic is klopt, maar wordt gewoon een beetje moe van die zinloze botte reacties van jou. Hebben anderen jou dacht ik ook al een keer op aangesproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er bot aan? Ik lees en noteer eigenlijk PRECIES zoals het is beschreven in de handleiding. En ik heb ook mijn TV bedraad aangesloten op mijn router en er VALT NIETS in te stellen.

En dan is het verder prima dat jij schrijft dat niet elke router alle poorten open zet maar vertel dan welke router je hebt anders dan de merknaam. Mijn broer heeft ook een sitecom router en heeft ook helemaal niks in hoeven stellen.

En als hij ook zijn computer op diezelfde router heeft aangesloten en die doet het wel.... waarom is het dan volgens jou een router waarbij je zelf de poorten moet openzetten? Kan het niet gewoon zo zijn dat die router prima werkt maar dat de kabel een breuk heeft? Ik stel toch vragen?

Ook is er weer een poster die schrijft: 'Tv aangesloten op eenTelenet shake met een D-link wireless acces point, Ik kan niet streamen met PC Share manager'. En dan denk ik; HOE heb je het dan aangesloten, leg eens wat uit of moeten wij alles maar raden? Dus, ik gisteravond gezocht wat in vredesnaam een Telenet shake is ..... en dat blijkt dan een abonnement te zijn in België. Prima .... maar wat heeft dat met PC Share manager te maken?

En waar IK moeite mee heb is dat sommige mensen maar vragen stellen die helemaal niks met de topic te maken hebben, zoals geschreven; een 6 serie en een volkomen onbekende router en dan mogen de andere maar uitzoeken waar het over gaat.

Op een ander forum ook dat type mensen. Ik wil mijn PC beeld op de TV hebben. Hoe doe ik dat en welke kabels heb ik nodig. Mijn computer staat op 4 meter afstand van de TV. Ja ..... dat staat op pagina 29 van de handleiding. WAT wil je nou weten?

En nog eens wat keepitfrosty..

Twee weken geleden, op een feestavond. De familie van het feestvarken had op een laptop een collage gemaakt van de levensloop van het feestvarken. Restaurant had wel een beamer die ze konden gebruiken.
Stelt de zoon de vraag: Moeten we nog iets doen aan onze computer of aan de beamer? Nee hoor, gewoon aansluiten en de beamer doet het op elke computer. En die zoon heeft aan de universiteit gestudeerd .... om het niveau aan te geven. Maar er komt nog meer niveau aan. Vanaf een uur of 5 's middags bezig geweest om de beamer in combinatie met zijn computer aan de praat te krijgen..... het lukt niet. Geen probleem, vanavond komt een neef en die heeft de HTS elektrotechniek gedaan .... komt allemaal goed. Dus, tegen een uur of 8 neefje HTS er bij ..... ongeveer een uur bezig geweest met de instellingen op de computer en gaf het op ...... BIER...daar kom ik voor. Dus, ik denk, laat ik eens even gaan kijken. Ik bekijk de beamer die verbonden is met VGA kabel en er hangt nog een kabel. Ik zeg tegen die zoon ..... "Wat is dat? O. een Usb kabel .... doe die eens in de computer". En ja hoor, beeld. Iedereen blij.
Ik loop terug naar mijn zwager, HTS-er, en zeg: "Of je steekt de stekker er in". Maar ja, dat zal jij dan wel weer als bot kwalificeren of te bijdehand keepitfrosty "Wat heb je dan gedaan?" "Nou, niet veel gewoon de usb kabel aangesloten op de computer" "Wat heeft die usb kabel er mee te maken?" vraagt mijn zwager..... ing Elektrotechniek.

Dus ..... vaak zitten mensen in een bepaald stramien en ZIEN eenvoudigweg niks anders dan dat.

Ik heb, toen ik de vraag las over de 6 serie de moeite genomen om de handleiding van Samsung.nl te downloaden, te lezen en geconcludeerd dat die identiek is, voor zover het de verbinding met een router betreft, aan 'onze handleidng'. Er valt niets in te stellen en als de router het niet doet heeft het a. niks met de Tv te maken en b. alles met de router en dus niks met deze topic. Mag jij dat bot noemen maar ik denk dat als hij Samsung belt hij precies hetzelfde antwoord krijgt.

En zonder de vragensteller bij voorbaat ergens van te willen betichten.

Samsung zal waarschijnlijk zeggen: "wij ondersteunen geen sitecom routers als u problemen heeft" en een beller zal Samsung dan hoogstwaarschijnlijk verwijten hem niet te WILLEN helpen.

[ Voor 145% gewijzigd door GerCor op 02-03-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
GerCor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:18:
Wat is er bot aan? Ik lees en noteer eigenlijk PRECIES zoals het is beschreven in de handleiding. En ik heb ook mijn TV bedraad aangesloten op mijn router en er VALT NIETS in te stellen.
Ik weet niet wat jouw kennis en kunde is op netwerkgebied maar dat er niets valt in te stellen is pure onzin.
Dat jij zo naïef bent om alles op "auto" te zetten moet jij weten. Er zijn genoeg mensen die de controle willen houden over hun netwerk en willen bepalen wat wel en niet mag en dus ALLES WILLEN INSTELLEN.
Ook de Samsung heeft genoeg mogelijkheden wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg mij eens uit dan wat jij denkt in te kunnen stellen met de Samsung.....

Ik doe nog even voor de duidelijkheid de vraag er weer even bij...

[ Voor 67% gewijzigd door GerCor op 02-03-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
GerCor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:31:
Leg mij eens uit dan wat jij denkt in te kunnen stellen met de Samsung.....
Nou vooruit speciaal voor jouw eentje dan:
Ooit gehoord van een vast IP adres instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat voegt dat toe aan het: 'Ik heb ondertussen veel instellingen geprobeerd, maar het wil niet lukken'.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 02-03-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik ga en wil me niet in deze discussie mengen.

Maar ik kan zeggen dat ik de muur-beugel gemonteerd heb, alle kabels aangesloten heb, vervolgens de aangelegde netwerk kabel aangesloten, tv opgehangen en aangezet en ik had gewoon meteen internet.

Het enigste wat ik toen gedaan heb is gekeken wat de snelheid was, dit viel toen tegen, nu zitten we inmiddels op 40MB.

Ik heb deze tv al sinds Juni 2010, en alles wat ik hier gelezen heb daar heb ik allemaal geen last van gehad.
Vaak als ik hier zaken lees, dan moet ik toegeven dat er vaak vage vraagstellingen staan met redelijk tot slechte uitleg.
Ik neem aan dat de posters hier steeds willen helpen, tenminste daar ga ik dan altijd vanuit.
Wat ook opvalt is dat er vaak te ver gezocht wordt.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds storing internetsnelheid meten maar voor de rest dezelfde ervaring als jij Dreke008. Aansluiten en gaan met de Samsung banaan.

[ Voor 72% gewijzigd door GerCor op 03-03-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat er problemen kunnen zijn in bepaalde netwerk ip adres bereiken, heb dit reeds verschillende keren aangegeven. Leuk dat je dit wenst te negeren. Als het maar bij jou werkt, moet het bij de rest ook maar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar IK negeer niks, deel alleen mede dat het niets met de Tv te maken heeft wat ik tot nu toe lees.

Dus, haal de intenetverbindingskabel eens uit de Tv en sluit het aan op een computer. Doet die computer het dan ook niet, dan ligt het niet aan de TV.

Heb jij een computer aangesloten op het modem en werkt die computer wel, haal dan die kabel uit de computer en sluit de Tv er op aan. Doet de Tv het dan nog niet, dan ligt aan de Tv.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 03-03-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
wat een ge..... met al dat internet gedoe en het komt op elke pagina weer terug. ook het geklets over internet snelheid. hou het gewoon bij lekker kletsen over de tv en zijn peobleempjes. gewoon router (sitecom ) aan je tv en ip automatisch en het werkt als een tierelier. lukt het niet, dan ligt het gewoon aan de bekabeling. of router aan de tv ligt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo is dat .... al vind ik dat van die internetsnelheden zelf wel leuk om te lezen. En dat geneuzel is wel bedoeld om het voor elkaar te krijgen dat de vragensteller een oplossing krijgt en van zijn internet TV kan genieten.

[ Voor 46% gewijzigd door GerCor op 03-03-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerCor was uiteraard aan jou gericht: jij komt telkens aandraven dat het wel telkens werkt. Dus ligt het niet aan de samsung als het niet werkt op een thuis netwerk in het 172.16.0.0 tot 172.31.255.255 of 10.0.0.0 tot 10.255.255.255 bereik en wel in het 192.168.0.0 tot 192.168.255.255 bereik? En ja de computers werken in alle 3 deze bereiken en ook met dezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, Jan. En stel dat er een kabelbreuk is ..... wat lost jouw verhaal over IP adressen nou op voor de vragensteller?

Want misschien heb je gelijk.
Misschien staan de poorten dicht op de router
Mischien is er sprake van een kabelbreuk.

Hoe dan ook, deze topic gaat niet over de 6 serie en niet over routers en hun IP adressen maar over de 7, 8 en 9 serie.

Want voor je het weet gaan mensen op zoek naar de oplossing voor de 6 serie, of hebben we het over Onkyo Receivers met ARC functie of willen meerdere mensen dat er een topic geopend wordt over de nieuwe D serie.

En dan wil iemand iets weten over de 7, 8 en 9 serie ...... nou vind het dan maar eens tussen alles wat hier geschreven wordt en niets met deze topic te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Iemand nog van plan, of intresse, in de Samsung HW-C500 reciever??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht ook van alle posters wat meer respect, gelijkwaardigheid en vooral begrip voor het feit dat de ene poster nou eenmaal minder weet van ict dan de andere.
Elkaar wijzen op de (on)mogelijkheden van een apparaat en mogelijk het verkeerde topic; dat is waar dit forum voor is.
Elkaar de helpende hand bieden betekent niet meppen met de volle vuist 8)7
We hebben nou eenmaal te maken met early adapters bedeelt met veel- of weinig kennis; niks mis mee maar laten we dat ons allen beseffen.
Het simpelweg droppen van een constatering levert misschien niet het gewenste resultaat (lees: hulp) op; geef wat exacter aan welk probleem (lees: uitdaging) je hebt, wat je al geprobeerd heb en maak jouw hulpvraag duidelijk(er).
Als we met z'n allen willen dat een product van Samsung breed gedragen blijft worden, dan hebben we daar allemaal iets in te doen.
Laten we het leuk houden, zodat niet de angst gaat ontstaan om een 'domme' vraag te gaan stellen.
Los van het feit dat er geen domme vragen bestaan maar wel domme antwoorden, wens ik een ieder nog
heel veel (lees)plezier op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:58:
Ik verwacht ook van alle posters wat meer respect, gelijkwaardigheid en vooral begrip voor het feit dat de ene poster nou eenmaal minder weet van ict dan de andere.
Elkaar wijzen op de (on)mogelijkheden van een apparaat en mogelijk het verkeerde topic; dat is waar dit forum voor is.
Elkaar de helpende hand bieden betekent niet meppen met de volle vuist 8)7
We hebben nou eenmaal te maken met early adapters bedeelt met veel- of weinig kennis; niks mis mee maar laten we dat ons allen beseffen.
Het simpelweg droppen van een constatering levert misschien niet het gewenste resultaat (lees: hulp) op; geef wat exacter aan welk probleem (lees: uitdaging) je hebt, wat je al geprobeerd heb en maak jouw hulpvraag duidelijk(er).
Als we met z'n allen willen dat een product van Samsung breed gedragen blijft worden, dan hebben we daar allemaal iets in te doen.
Laten we het leuk houden, zodat niet de angst gaat ontstaan om een 'domme' vraag te gaan stellen.
Los van het feit dat er geen domme vragen bestaan maar wel domme antwoorden, wens ik een ieder nog
heel veel (lees)plezier op dit forum.
Je hebt volkomen gelijk. Ik zal mijn reactie die ik wou plaatsen op de "enorme" reactie van gercor hierboven dan ook maar wijs achterwege laten ;) Laten we het gewoon maar leuk houden in dit topic. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ervaringsantwoord gezocht:

Ben nu in bezit van een Samsung C8700 en wil graag weten wat de opnamemogelijkheden zijn voordat ik een USB-HDD aanschaf. Helaas kan je dit niet vooraf testen en als het niet voldoet ga ik een Dreambox met HDD aanschaffen en heb ik een overbodige USB-HDD aangeschaft.

Belangrijkste vraag is of je repeterende opnamen kan instellen in één keer?
Voorbeeld 1: Dagelijkse serie op alleen werkdagen (maandag/vrijdag)?
Voorbeeld 2: Wekelijks op vaste dag en tijdstip?

Alvast bedankt voor een reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:47:
Een ervaringsantwoord gezocht:

Ben nu in bezit van een Samsung C8700 en wil graag weten wat de opnamemogelijkheden zijn voordat ik een USB-HDD aanschaf. Helaas kan je dit niet vooraf testen en als het niet voldoet ga ik een Dreambox met HDD aanschaffen en heb ik een overbodige USB-HDD aangeschaft.

Belangrijkste vraag is of je repeterende opnamen kan instellen in één keer?
Voorbeeld 1: Dagelijkse serie op alleen werkdagen (maandag/vrijdag)?
Voorbeeld 2: Wekelijks op vaste dag en tijdstip?

Alvast bedankt voor een reaktie.
beide kan niet, je kan tot max. 5 programma's selecteren in je programmagids om op te nemen of direct opnemen tot tot aan ee maximum aantal uren, dacht 8 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:17:
[...]

beide kan niet, je kan tot max. 5 programma's selecteren in je programmagids om op te nemen of direct opnemen tot tot aan ee maximum aantal uren, dacht 8 ofzo.
Dit antwoord behoeft enige aanvullende info..
De functionaliteit van PVR is afhankelijk van de tv gids die je gebruikt. De Samsung tv gids is zeer beperkt en ja dan kan je niet wat je vraagt.
Gebruik je echter de Guide+ tv gids dan kan dat wel.
Zelf gebruik ik de Samsung tv gids omdat de Guide+ bij mij de veroorzaker was van de standby problemen. Anders had ik zeker de guide+ gebruikt want de Samsung tv gids is zeer beperkt! Verder ga ik ervan uit dat je de tv tuner gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk!
Dank voor jullie snelle reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik heb ook wat ik af en toe hier voorbij zie komen dat ik een fractie van een seconde zwart beeld heb en daarna is alles weer terug. Het betreft de 55c8700 sinds augustus in bezit.
Dit is niet meerdere keren per avond en het is ook niet elke dag, maar soms wat vaker en soms een tijd iet.
Iemand al enig idee wat dit kan zijn? Het lijkt na de firmware update naar de laatste versie vaker voor te komen. Misschien is het daar zelfs wel bij begonnen, dat weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Onze dealer is nu in overleg met de hoogste techneut bij Samsung NL, morgen hopelijk antwoord betreffende deze kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Ik heb het zelfde probleem als Diego27 en anderen op dit forum.

Af en toe zwart beeld voor een seconde of twee en dan weer normaal beeld. Ik heb dit sinds een paar weken. Je zou zeggen dat het aan de nieuwe firmware ligt aangezien ik dit probleem pas heb gekregen na de laatste update.

Het gebeurt echter heel sporadisch (1x in de twee weken) waardoor ik het nooit aan een monteur zou kunnen tonen.

We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

N.a.v. onze problematiek met de UE46C8700 (zowel bij het 1e exemplaar als bij het 1e exemplaar met nieuw mobo èn met het 2e exemplaar; het fractie-van-een-seconde zwart scherm probleem en soms een paar seconden helemaal uitvallen en weer aangaan) kreeg ik zojuist bericht van onze dealer: na overleg met Samsung hebben ze besloten onze TV om te ruilen voor een vergelijkbaar model uit de nieuwe reeks wanneer die uit is.

Geeft dus wel aan dat Samsung de problematiek erkend, anders doen ze zoiets niet. Maar wat er nou precies mis is, is dus nog niet bekend -- tenminste, niet voor ons. Maar dat vragen we nog wel na wanneer uiteindelijk de nieuwe TV geleverd wordt in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:47:
@nah. Heb ook een Denon AVR3311. Je moet voor ARC de HDMI OUTPUT 1 van de receiver aansluiten op HDMI 2 van de TV. Op receiver HDMI CONTROL op ON zetten.
ik heb van alles geprobeerd, maar de ARC functie lijkt niet te werken. Ik heb ook meerde kabels geprobeerd, maar ook dat lijkt niks uit te maken. Is er een manier om te testen of de ARC functie wel echt goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je op de Tv de receiver bij Anynet wel op AAN gezet? Tools->Anynet->Receiver->AAN?
De receiver moet op Tv staan. Bij information->Status zegt hij dan bij mij Input mode -ARC-
Bij input assign moet er geen HDMI input gekoppeld zijn aan TV input. Bij mij staan er drie streepjes.

Hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:31:
N.a.v. onze problematiek met de UE46C8700 (zowel bij het 1e exemplaar als bij het 1e exemplaar met nieuw mobo èn met het 2e exemplaar; het fractie-van-een-seconde zwart scherm probleem en soms een paar seconden helemaal uitvallen en weer aangaan) kreeg ik zojuist bericht van onze dealer: na overleg met Samsung hebben ze besloten onze TV om te ruilen voor een vergelijkbaar model uit de nieuwe reeks wanneer die uit is.

Geeft dus wel aan dat Samsung de problematiek erkend, anders doen ze zoiets niet. Maar wat er nou precies mis is, is dus nog niet bekend -- tenminste, niet voor ons. Maar dat vragen we nog wel na wanneer uiteindelijk de nieuwe TV geleverd wordt in april.
Zo ..... mazzelpik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:38:
[...]

Dit antwoord behoeft enige aanvullende info..
De functionaliteit van PVR is afhankelijk van de tv gids die je gebruikt. De Samsung tv gids is zeer beperkt en ja dan kan je niet wat je vraagt.
Gebruik je echter de Guide+ tv gids dan kan dat wel.
Zelf gebruik ik de Samsung tv gids omdat de Guide+ bij mij de veroorzaker was van de standby problemen. Anders had ik zeker de guide+ gebruikt want de Samsung tv gids is zeer beperkt! Verder ga ik ervan uit dat je de tv tuner gebruikt.
Begrijp ik nu goed dat ik dus een externe HDD aan de tv kan hangen en dan gewoon max. 5 programma's kan aanklikken en deze dus op de HDD worden opgenomen, ook als ik naar een andere zender kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat kan niet. Het ging over instellen van een TV serie welke bijvoorbeeld dagelijks op Tv te zien is, zo geprogrammeerd kan worden zodat je dat niet elke dag hoeft te programmeren. Je stelt het 1 keer in en de PVR neemt het voor je op.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 09-03-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Gercor,

ik ben ffe de weg kwijt, sorry hiervoor.

Maar als ik er zoals jij een HDD aan hang (maar dan 640Gb), kan ik dan als ik een weekend weg gaat bijvoorbeeld 4 programma's aanklikken in de gids op willekeurige zenders en worden deze dan opgenomen?
Ik heb mij hier eigenlijk nooit in verdiept........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, dat gaat helemaal goedkomen. Open de gids maar eens, en programmeer een stuk of 5 programma's. Als je dat gedaan hebt dan blijf je in de gids staan en druk je op het rode vierkantje linksonderin waar weergave op staat. Zie je een overzicht van wat je hebt geprogrammeerd. Moet je niet 2 opnames op dezelfde tijd programmeren want dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:30:
Ja hoor, dat gaat helemaal goedkomen. Open de gids maar eens, en programmeer een stuk of 5 programma's. Als je dat gedaan hebt dan blijf je in de gids staan en druk je op het rode vierkantje linksonderin waar weergave op staat. Zie je een overzicht van wat je hebt geprogrammeerd. Moet je niet 2 opnames op dezelfde tijd programmeren want dat gaat niet lukken.
snap het ook niet, tot nu toe ben ik ervan uitgegaan dat je alleen kan opnemen op de zender waar de tv(c7700) op staat??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkelijk? Ik zou zeggen; probeer het gewoon eens. Wat mij gelijk opviel, ik had toen bezoek, dus zet je de Tv uit. Maar ik wilde iets opnemen dus ik had dat geprogrammeerd. Gewoon in de gids naar het programma gaan, enter toets indrukken en dan timeropname selecteren, Tv uitschakelen. De Tv staat op standby en als de opname begint, dan gaat de rode standbyverlichting uit en gaat de verlichting van het logo van Samsung aan. Is de Tv klaar met opnemen, dan gaat de verlichting van het Samsunglogo weer uit en gaat de rode standbyverlichting weer aan. Maar het gekke is, bij een andere timeropname ... de Tv staat dus op standby, ging de standbyverlichting wel uit maar de verlichting van het Samsunglogo niet aan. Opname gereed ... standbyverlichting weer aan. Beetje random dus .... geen idee waar dat door komt.

@P.E .... Je kunt alleen die zender opnemen waar je naar kijkt. Maar dan druk je op je AB op het rode blokje.
Als jij NU naar Nederland 1 kijkt en je hebt iets op RTL4 geprogrammeerd dat over 10 minuten begint om op te nemen dan zal 5 minuten voor het begin van die opname een popup verschijnen met de vraag of je over 5 minuten automatisch wilt overschakelen om de timeropname te kunnen starten of om het te annuleren. Hetzelfde geldt voor timerweergave.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 09-03-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks GerCor,

nog een laatste vraagje;

ik had ook het zelfde idee als P.E.....................hoe zit dat met opnemen tijdens tv kijken dan, kan ik bijvoorbeeld op SBS6 een programma opnemen en tegelijkertijd op RTL4 een ander programma kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat kan niet. Helaas. Vandaar dat ik ook nog een Humax 5050 heb. Niet direct op de UE46C8700 aangesloten trouwens maar op de slaapkamer van mijn zoon zijn Tv. Heeft een netwerk aansluiting dus opnames FTP ik naar een netwerk HDD en zo kan ik via DLNA weer naar de opnames van de Humax op de UE46C8700 kijken in MPEG2.

[ Voor 85% gewijzigd door GerCor op 10-03-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:52:
Nee, dat kan niet. Helaas. Vandaar dat ik ook nog een Humax 5050 heb. Niet direct op de UE46C8700 aangesloten trouwens maar op de slaapkamer van mijn zoon zijn Tv. Heeft een netwerk aansluiting dus opnames FTP ik naar een netwerk HDD en zo kan ik via DLNA weer naar de opnames van de Humax op de UE46C8700 kijken in MPEG2.
ook bedankt GerCor

Dus... als ik de tv uit (standby) zet op rtl4, en heb via de guide prg ingesteld om op rtl5 en sbs6 wat op te nemen
gaat dat lukken.
vanavond gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:39:
[...]

ook bedankt GerCor

Dus... als ik de tv uit (standby) zet op rtl4, en heb via de guide prg ingesteld om op rtl5 en sbs6 wat op te nemen
gaat dat lukken.
vanavond gelijk proberen.
Zolang die programma's op RTL5 en SBS6 niet overlappen dus. De TV heeft één tuner en kan dus maar één ding tegelijkertijd opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Zolang die programma's op RTL5 en SBS6 niet overlappen dus. De TV heeft één tuner en kan dus maar één ding tegelijkertijd opnemen.
Je kunt geen programma's programmeren die elkaar overlappen.

Ik lees net op hardware.info dat we er binnenkort een aantal nieuwe apps bijkrijgen waaronder NPO, RTL en SBS voor uitzending gemist, en ook video on demand via Videoland.

http://nl.hardware.info/r...up-voorjaar-2011-smart-tv

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 10-03-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:02:
Heb je op de Tv de receiver bij Anynet wel op AAN gezet? Tools->Anynet->Receiver->AAN?
De receiver moet op Tv staan. Bij information->Status zegt hij dan bij mij Input mode -ARC-
Bij input assign moet er geen HDMI input gekoppeld zijn aan TV input. Bij mij staan er drie streepjes.

Hopelijk helpt dit.
Thanks voor de tip, maar helaas geen succes. Anynet op de TV staat aan en HDMI control op de receiver. Ik zie alleen het menu item 'receiver' niet bij Anynet...???

Ik heb sterk het vermoeden dat ARC niet werkt. Is er een manier om dit te testen? En ik dacht dat er nog iemand was hier op het forum, waarbij ARC ook niet werkt? Misschien is er sprake van een productie fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net van de Media markt adam bijlmer en de nieuwe 40D8000 mogen aanschouwen, de 46D8000 is niet eens uitgepakt, was al verkocht voordat ze hem konden laten zien. :-) echt een pracht tv de 46 moet 2.100,- of 2.200 kosten, is wel een karige uitvoering, dus zonder nieuwe brillen en zonder touch remote control, zal wel een extra 3d kit worden of zo, ik had al gelezen dat ze de d8000 met een zo laag mogelijke prijs wouden brengen, maar of dit nu de manier is .....

In ieder geval is de tv helemaal top en ik ga hem zeker aanschaffen, maar wacht nog tot de zomer als ie goed betaalbaar is en waarschijnlijk wel een keer incl. nieuwe brillen en touche remote control wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@ FDLARRY: huh? De D-reeks zou toch pas eind maart/begin april leverbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oeh, we hebben hiervoor eignelijk de 2011 topic:

\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000

Maar leuk om te horen dat die er al is! Wat was de prijs voor de 40 inchers? De D8000, en was de D6500 er al?

Over de brillen en de extra remote:
Blijkbaar was er op het laatste moment iets misgegaan,w aardoor Samsung de modellen de deur heeft uitgedaan ZONDER deze 2; je krijgt, had ik tenminste gehoord, een voucher waarmee je die 2 alsnog krijgt in een later stadium. Of dat alleen in de VS geldt weet ik niet. :)

WAT kostte de 40D8000? :>

[ Voor 3% gewijzigd door SalimRMAF op 12-03-2011 00:19 ]

Gulfstream G650

Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste