Om terug te komen op de problemen met onze UE46C8700 die soms een fractie van een seconde op zwart springt, en ook soms even helemaal uit- en dan weer aangaat (de 1e TV heeft al moederbord vervangen gekregen, vervolgens nieuwe TV en dezelfde problemen):
Gisteren was ik in 3D aan het gamen op de PlayStation 3. Toevallig trad het probleem nu eens op in 3D-modus: het beeld sprong een fractie van een seconde op zwart, een erg korte zwarte beeldflikkering dus. Maar meteen daarna kwam de TV (of beter, de PlayStation 3) met de melding de 3D-bril aan te zetten. Alsof de PlayStation 3 dus ook heel eventjes het signaal van de TV kwijt was.
We hebben nu, mede op aanraden van iemand een tijd terug op dit forum en nu ook op dat van de winkel, de TV op een andere groep aangesloten middels een haspel. Eens kijken hoe het zo gaat. De winkel gaf aan eventueel wel een netfilter te willen bestellen om te testen (werkt zo'n ding wel volledig optimaal zonder randaarde, stopcontact van de TV heeft geen randaarde en ach, de TV zelf trouwens ook niet eens).
Maar dan nog: als het echt daadwerkelijk met ons lichtnet heeft te maken, waarom had onze vorige Samsung TV (een niet-3D model, wel LED) nergens last van? En waarom hebben we met geen enkel ander apparaat in huis problemen?
Blijft een vage kwestie wat mij betreft. Al zou het met de stroom te maken hebben, dan zou ik eerder zeggen dat het voedingcircuit in de TV niet goed ontworpen is...
[
Voor 5% gewijzigd door
Wildfire op 10-02-2011 11:14
]