Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend 3007.1 geinstalleerd alles werkt perfect :)

Wat wel opvallend is dat mijn 55c8700 een betere kijkhoek heeft dan mijn vorige 46c8700?
En ik heb ook geen last van Clouding of flashlight effect daar had mijn vorige 46c8700 namelijk wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier een idee hoe je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen/instellen? Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Je kunt wel je wachtwoord wijzigen maar dan moet je je oude wachtwoord invoeren en die ben ik juist kwijt.

@richjan

Ik vind dat de kijkhoek ook verbeterd is. Op 45 graden in ieder geval nog steeds prima beeld. Geen last van Clouding en dat andere weet ik niet eens, dus nooit opgemerkt.

[ Voor 129% gewijzigd door GerCor op 08-02-2011 11:47 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check... nieuwe wachtwoord .... mag wel weg mod. 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door GerCor op 08-02-2011 11:48 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motuncer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-08-2023
GerCor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:08:
[...]

Dat is precies wat DNLA doet, het laat jouw bestanden zien. En meer niet. Of jouw Tv jouw bestanden wel of niet kan afspelen heeft niks met DLNA te maken.

Om jouw foto's en filmpjes te kunnen zien zijn talloze mogelijkheden maar de goedkoopste is ze met Win7 streamen m.b.v. Windows Media Player 12. Even jouw Tv toevoegen bij printers en apparaten en streamen aanzetten. Maar je kunt ook een streamer kopen en aansluiten of jouw computer direct aansluiten op de Tv.
Hoi,

Ik had al TVersity geinstalleerd is dat niet voldoende? (ben een leek op dit gebied ;)

Ik heb trouwens Vista en mijn Windows ziet mijn TV wel maar kan geen geschikte drivers vinden, ook niet op Internet. Waar kan ik de juiste (Vista) drivers vinden voor deze TV? (UE46C8700)

Ik moet denk ik eerst het apparaat voor Windows in orde maken voordat ik hem kan toevoegen bij printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Ik heb zo juist ook maar 3007.1 geinstalleerd, op het eerste oog lijtk het inderdaad een verbetering.

Een vriend van mij heeft een nog niet geupgrade c7700, kan daar ook de 3007.1 van de c8700 op worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@golfgit5: De firmware is gelijk voor alle UE*C6, C7 en C8 modellen. Dus het antwoord is ja.

Op de site voor C7700 wordt ook verwezen naar dezelfde file.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:04:
Ik heb zo juist ook maar 3007.1 geinstalleerd, op het eerste oog lijtk het inderdaad een verbetering.

Een vriend van mij heeft een nog niet geupgrade c7700, kan daar ook de 3007.1 van de c8700 op worden gezet?
Ook geinstalleerd maar zie zo nog niet echt een verbetering (kijkhoek heb ik niet naar gekeken verder). Had stiekem gehoopt dat ze de AMP hadden gefixt voor de modus Standaard maar helaas (het enige wat ze van mij nog hoeven te fixen eigenlijk haha). Ben benieuwd eigenlijk of iemand anders dat ook heeft (op het AVS forum genoeg voorbeelden).

Clash of the titans Blu Ray is een mooi voorbeeld waar je het gestotter op kan zien. Televisie moet op 1080p 24herz staan (24p modus dus aanzetten op je apparatuur) En dan de AMP op standaard zetten. En dan de beginscene kijken, dat is namelijk een lange camera pan vanuit de ruimte tot onder de zeespiegel. Daar zie ik echt goed de korte (halve seconde ongeveer, net of de tv het even niet kan bijbenen) schokken om de zoveel tijd (30 seconden ongeveer). De camera pan zelf is zo soepel als boter op die stand maar het haperen is erg irritant. Zet je dan de AMP op helder is het schokken weg maar lever je wat in op soepelheid van het beeld bij lange camerabewegingen.

[ Voor 45% gewijzigd door keepitfrosty op 08-02-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
motuncer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:49:
[...]

Hoi,

Ik had al TVersity geinstalleerd is dat niet voldoende? (ben een leek op dit gebied ;)

Ik heb trouwens Vista en mijn Windows ziet mijn TV wel maar kan geen geschikte drivers vinden, ook niet op Internet. Waar kan ik de juiste (Vista) drivers vinden voor deze TV? (UE46C8700)

Ik moet denk ik eerst het apparaat voor Windows in orde maken voordat ik hem kan toevoegen bij printers.
Ik ken TVersity niet en heb geen Vista....... dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Engels Directe Download: Samsung Guide to DLNA <= klik hier. Kijk ook na in de handleiding (tabel) welke video's ondersteund worden. Niet elke .AVI, .MPG of .MKV gebruikt de zelfde codecs. Er is een tabel met de ondersteunde formaten voor video en audio voor welk type container (.AVI, .MPG of .MKV)
Video en audio codec <= klik hier
MKV's die afspelen <= klik hier

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 07:46
We hebben sinds 4 weken een 40C8700.

Eergisteren zaten we een 3D-film te kijken, en plotseling viel "3D" uit. Beide brilletjes tegelijk. Het TV-beeld is wel "dubbel". Het volgende getest:

1. Brilletjes aan/uit. 3e bril werkt ook niet. => Brillen zijn OK. (3 kapotte brillen is onwaarschijnlijk)
2. TV aan/uit gezet. Hele nacht van de spanning afgehaald. => Geen verschil. 3D werkt nog niet
3. Met de camera van de telefoon "gekeken" of de 3D-transmitter werkt => geen enkel lichtschijnsel te zien. In de winkel geweest als cross-check: bij een "werkende" 3D TV is de transmitter wle te zien.

=> Conclusie: 3D transmitter kapot.

Inmiddels de reparateur ingeschakeld via de winkel.

Zou een reset van de TV helpen?
Zou een firmware upgrade helpen? (ik denk zelf van niet eigenlijk...)

Heeft iemand in te tussentijd nog een extra advies om de transmitter zelf weer aan de praat te krijgen?

Wat is jullie ervaring met het "repareren" Samsung TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws voor Ziggogebruikers. Half 2011 gaan alle publieke zenders en RTL, SBS e.d. op HD aangeboden worden. Kan niet wachten.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/

[ Voor 170% gewijzigd door GerCor op 09-02-2011 23:34 ]

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Morgen allen,

heb een vraagje, ik zie in dit topic een settings voorbij komen, maar daarbij komt bij mij de vraag of er verschil is in settings tussen verschillende formaten van schermen en de antenne bron.
In mijn geval gaat het om een 46" en heb satelliet Canal Digitaal HD als antenne bron.
De settings die in topic staan is volgens mij alle uitgevoerd voor Ziggo/kabel gebruikers.
Volgens moet er toch wel verschil in afstellen zijn toch? En heeft iemand settings voor Sat gebruikers?

BP on the move!!!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-08 14:59
@ Bas

Ik heb een 46C8700 en canal digitaal HD; Ik heb de instellingen van GerCor elders in het forum overgenomen (1 of 2 kleine aanpassingen gedaan) . Ben er zelf zeer tevreden over. ;)

• Bas Post
Voetertje schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:12:
@ Bas

Ik heb een 46C8700 en canal digitaal HD; Ik heb de instellingen van GerCor elders in het forum overgenomen (1 of 2 kleine aanpassingen gedaan) . Ben er zelf zeer tevreden over. ;)
Dat is goed om te horen, vindt jij ook dat de standaard waarden een cartoonachtige plaatje gaf bij bijvoorbeeld RTL4 HD? Is dat een beetje verholpen met de instellingen van GerCor? En wat zijn jouw "tweaks"?

Zijn deze settings ook geschikt voor bijvoorbeeld Bluray (BD-C6900) en zijn de settings zijn per source in te stellen? of gelden de settings voor alle sources (TV, HDMI 1, 2, 3 , etc), want ik heb een a/v receiver ertussen zitten, zodat de settings gelden voor 1 source,

Ik ga het vanavond gelijk even proberen! Bedankt voor je reactie!

BP on the move!!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Om terug te komen op de problemen met onze UE46C8700 die soms een fractie van een seconde op zwart springt, en ook soms even helemaal uit- en dan weer aangaat (de 1e TV heeft al moederbord vervangen gekregen, vervolgens nieuwe TV en dezelfde problemen):

Gisteren was ik in 3D aan het gamen op de PlayStation 3. Toevallig trad het probleem nu eens op in 3D-modus: het beeld sprong een fractie van een seconde op zwart, een erg korte zwarte beeldflikkering dus. Maar meteen daarna kwam de TV (of beter, de PlayStation 3) met de melding de 3D-bril aan te zetten. Alsof de PlayStation 3 dus ook heel eventjes het signaal van de TV kwijt was.

We hebben nu, mede op aanraden van iemand een tijd terug op dit forum en nu ook op dat van de winkel, de TV op een andere groep aangesloten middels een haspel. Eens kijken hoe het zo gaat. De winkel gaf aan eventueel wel een netfilter te willen bestellen om te testen (werkt zo'n ding wel volledig optimaal zonder randaarde, stopcontact van de TV heeft geen randaarde en ach, de TV zelf trouwens ook niet eens).

Maar dan nog: als het echt daadwerkelijk met ons lichtnet heeft te maken, waarom had onze vorige Samsung TV (een niet-3D model, wel LED) nergens last van? En waarom hebben we met geen enkel ander apparaat in huis problemen?

Blijft een vage kwestie wat mij betreft. Al zou het met de stroom te maken hebben, dan zou ik eerder zeggen dat het voedingcircuit in de TV niet goed ontworpen is...

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 10-02-2011 11:14 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
keepitfrosty schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:27:
[Ook geinstalleerd maar zie zo nog niet echt een verbetering (kijkhoek heb ik niet naar gekeken verder).

Clash of the titans Blu Ray is een mooi voorbeeld waar je het gestotter op kan zien. Televisie moet op 1080p 24herz staan (24p modus dus aanzetten op je apparatuur) En dan de AMP op standaard zetten. En dan de beginscene kijken, dat is namelijk een lange camera pan vanuit de ruimte tot onder de zeespiegel. Daar zie ik echt goed de korte (halve seconde ongeveer, net of de tv het even niet kan bijbenen) schokken om de zoveel tijd (30 seconden ongeveer). De camera pan zelf is zo soepel als boter op die stand maar het haperen is erg irritant. Zet je dan de AMP op helder is het schokken weg maar lever je wat in op soepelheid van het beeld bij lange camerabewegingen.
Sinds ik geupgrade was naar 3005.1 staat de tv op de fabrieksinstelling. Ik heb nog geen tijd gehad om de instelling van Gercor bijv. in te voeren. Zo heb ik ook de upgrade gedaan naar 3006.2 en was daar prima tevreden over, maar nu ik over ben naar 3007.1 zie ik bij snelle bewegingen in beeld ook gestotter alsof de tv het niet bij kan houden. Wordt dit beter als ik de instellingen van dit Forum overneem of hebben deze instellingen er niets mee te maken?
Bvd

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Silverback schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Sinds ik geupgrade was naar 3005.1 staat de tv op de fabrieksinstelling. Ik heb nog geen tijd gehad om de instelling van Gercor bijv. in te voeren. Zo heb ik ook de upgrade gedaan naar 3006.2 en was daar prima tevreden over, maar nu ik over ben naar 3007.1 zie ik bij snelle bewegingen in beeld ook gestotter alsof de tv het niet bij kan houden. Wordt dit beter als ik de instellingen van dit Forum overneem of hebben deze instellingen er niets mee te maken?
Bvd
8)7 eeehhh, Ben jij niet bij uitstek de persoon om antwoord te geven op je eigen vraag?
Immers jij bent degene die beschikt over een tv met fabrieksinstellingen die van 3005.1 naar 3006.2 is gegaan en je weet het probleem te herkennen. Enige wat te doen is de instellingen veranderen en dan kan je ons vertellen of het geholpen heeft.......... :z

Overigens verwacht ik dat je dan gaat zeggen dat het geholpen heeft want bij fabrieksinstellingen staan alle beeld "verbeteraars" aan. d:)b

Verwijderd

ik kwam vandaag dit tegen. de 8000 modellen zijn geschikt voor skype tv bellen. wel even een samsung camera balk/uitbreiding kopen, en bellen op groot scherm maar!

http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-tv/
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:10:
ik kwam vandaag dit tegen. de 8000 modellen zijn geschikt voor skype tv bellen. wel even een samsung camera balk/uitbreiding kopen, en bellen op groot scherm maar!

http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-tv/
Is al een tijdje bekend hoor: http://shop.skype.com/int...v-camera-for-samsung.html

Vraag is: wie ga je bellen? Maar wat er nog meer leuk aan is is dat er een popupscherm verschijnt als je Tv zit te kijken en je wordt gebeld.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 10-02-2011 20:43 ]

• cyberik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Ben in het bezit van de UE55C8700 en deze draait nog steeds op de firmware versie die er bij aankoop opstond. 1013. (28-5-2010)
Eigenlijk ben ik wel tevreden. Zijn er desondanks toch redenen om te upgraden???
Hoor graag jullie bevindingen en/of ideeen.
Nee, niet echt. Alleen als je Canal Digitaal gebruikt is het handig. De rest heeft niks opgeleverd. Maar welke versie Internet@Tv heb jij? Want ik ben benieuwd of dat los van de firmware update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

ik heb de ue55c7700 maar ivm defect mag ik hem met korting omruilen voor ue55c8700, nog steeds een fiks bedrag, nu lijkt het alsof de meeste hier op het forum de 8700 hebben gekozen.

de 8700 heeft wat 7700 niet heeft:
  1. Clear Motion Rate (Hz) 800 ipv 600
  2. Light Effect (Deco)
  3. ander uiterlijk Front Color
er zijn namelijk ook een aantal zaken die de 7700 heeft en de 8700 niet:
  1. een Premium Remote Controller
  2. PC In (D-sub)
voor de rest geen enkel verschil 8)7 , Nu vraag ik me af, wat was voor jou de doorslaggevende reden voor de 8700 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RRC schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:42:

[..]

er zijn namelijk ook een aantal zaken die de 7700 heeft en de 8700 niet:
  1. een Premium Remote Controller
  2. PC In (D-sub)
De 7700 heeft net zoals de 8700 de TM1080 afstandsbediening, dezelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eerst gekeken wat ik persé wilde en dat was:

a. een zo'n plat mogelijk scherm.... check
b. Tv moet een PVR/EPG CI+ hebben..... check.
c. Tv moet strak tegen de muur opgehangen worden (daarom viel LG af).... check
d. Tv moet internet- netwerkverbinding hebben .... check
e. dlna ..... check
f. superieure full HD beeldkwaliteit .... check
g. 3D ..... check.
h. het liefst ...... NIET ZWART...... check (heb nog gekeken naar die witte versie maar die is 40'. Te klein.)

Dus .... daarom geen 7700 maar een 8700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

@wildfire bedankt
@gercor dus het enige verschil waar het jou om ging met de 7700 was voor jou dat hij niet zwart was en daar heb je ongeveer 700 euro meer voor betaald? (serieuze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Kost misschien dan wel 700 euro meer -als ik nu kijk is het verschil trouwens maar 300 voor de 46"- maar ik zou me er voor 1.000 euro aan ergeren als ik wist dat er een niet zwarte te koop is/was. Ik vind een OPEL Insignia OPC sports tourer in wit fantastisch mooi, zwart al een stuk minder -zou ik misschien al naar een Audi gaan kijken- en in het roze zou ik de auto nog niet gratis willen hebben .... als roze verplicht zou zijn om gratis te krijgen. Dus ja, ik betaal voor het design en dat kost nou eenmaal geld. Ik koop een TV voor jarenlang gebruik en zwart vind ik iets van de oudheid.

Het liefst had ik de c9000 gekocht maar dat ging meer de kant op van gelegaliseerde diefstal. Schandalig duur.

Ik had ook gekeken naar de LG infinia. Die zou borderless zijn maar is het niet. Daarnaast hele foute aansluitingen zodat je de TV niet strak tegen de muur kunt hangen. De interface van LG vind ik veel mooier dan van de Samsung.

En daar komt bij .... als ik randapparatuur bekijk van Samsung, zoals de dvd/blurayspelers .... nou echt ...dat ziet er echt uit als hele goedkope troep. Mijn broer heeft zo'n HT-C5200 .... pianolak ..... werkelijk niet om aan te zien. Dan heb je ook zo'n set in zilverkleur maar dat is dan weer, net zoals de C9000, schandalig duur.

Ik zit privé een beetje in de aandelen en 2.000 winst of 3.000 euro per dag verlies is aan de orde van dag. Om het geld gaat het mij niet maar er moet wel een 'normale' verhouding zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 11-02-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ok bedankt voor je eerlijke antwoord.
ps: twijfel erover om lekker mijn gehele aandelenpakket te verkopen, begin vertrouwen te verliezen, maar of ik dan die 700 euro wil uitgeven, ik twijfel. Enige voordeel voor mij is 800hz ipv 600hz maar wie ziet dat verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motuncer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-08-2023
RRC schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:46:
@wildfire bedankt
@gercor dus het enige verschil waar het jou om ging met de 7700 was voor jou dat hij niet zwart was en daar heb je ongeveer 700 euro meer voor betaald? (serieuze vraag)
UE46C8700 gekocht tijdens 'BTW' vrije dagen bij de MM voor 1680,-
Had ook gekund.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11
Naast het zilver vs. zwart verhaal is het toch vooral de Local Precision Dimming die de C8700 serie heeft het grote pluspunt t.o.v. de C7700.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, 2 nieuwe apps erbij..... Samsung Tv app guide en TED ..... even kijken wat dat allemaal is.

Gekeken ...... weer niks ...... Tv app guide is voor de US .... dus die zal vandaag of morgen vanzelf weer verdwijnen en TED ....... tja.... TED.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 11-02-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:56:
Om terug te komen op de problemen met onze UE46C8700 die soms een fractie van een seconde op zwart springt, en ook soms even helemaal uit- en dan weer aangaat (de 1e TV heeft al moederbord vervangen gekregen, vervolgens nieuwe TV en dezelfde problemen):
Wat je zou kunnen proberen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten, is de CI+ er even uithalen, alles wat je aangesloten hebt er even vanaf halen en dan de Tv resetten. Dat lees ik tenminste of een Duits forum. Dan de boel weer installeren. Naar het schijnt KAN een firmware update de CI+ beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:44:
[...]

Wat je zou kunnen proberen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten, is de CI+ er even uithalen, alles wat je aangesloten hebt er even vanaf halen en dan de Tv resetten. Dat lees ik tenminste of een Duits forum. Dan de boel weer installeren. Naar het schijnt KAN een firmware update de CI+ beïnvloeden.
Heeft niets daarmee te maken (wordt trouwens gebruikt voor satelliet, niet voor Ziggo) want zonder dat die module present is treed het probleem ook soms op. We hebben namelijk al eens getest met alles afgekoppeld en ook toen bleven de problemen.

Wat ons betreft is het simpel: er is gewoon iets mis met deze reeks TV's wat om de een of andere reden bij ons naar voren komt. Al zou het aan de stroomvoorziening liggen, dan nog ligt het aan de TV. Voorgaande Samsung LED-TV (een non-3D model dus) had nergens last van en andere apparatuur in huis heeft ook nergens last van...

Als het goed is krijgen we binnenkort van onze leverancier een netfilter in bruikleen om op die manier ook nog eens een keer te testen. Stel dat het dan opeens wel goed is... dan is het PSU-gedeelte van de TV toch gewoon niet goed want onze vorige TV had nergens problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverback schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Bvd
Het gestotter bij mij heeft niks verder met instellingen te maken. Dit is gewoon een defect van de Auto Motion Plus bij 24p content. Wanneer ik ook kijk op het AVS forum is er niemand die dat heeft kunnen fixen helaas behalve door de AMP uit te zetten of op AMP Helder (custom kan ook nog met tril op 0 en wazigheid op 10). AMP op vloeiend of standaard bij standaard HD of SD content op 60 herz geeft geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 11-02-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:32:
[...]

Heeft niets daarmee te maken (wordt trouwens gebruikt voor satelliet, niet voor Ziggo) want zonder dat die module present is treed het probleem ook soms op. We hebben namelijk al eens getest met alles afgekoppeld en ook toen bleven de problemen.
Zoals ik al schreef: je moet het zelf weten. Ik heb zelf het vermoeden dat de duitsers nog nooit van Ziggo gehoord hebben. Maar als je het al geprobeerd hebt, alles loskoppelen, cam eruit en resetten en dan alles weer aansluiten .... dan zal dat het niet zijn.

Ik neem aan dat je een beetje Duits kunt lezen?

Servus

Nachdem ich mich nun entschieden habe den TV mit den Flashlights zu behalten habe ich nun auch mit der 3007 kurze Bildaussetzer, sporadisch knapp eine Sek. ganz schwarz auch kein Ton. Nicht das dies evtl. an den Sendern selbst liegt anstatt am TV.

Gesten ging der TV sogar einfach aus (StandBy)

Hier hatte doch irgendwo noch jemand das Problem, dass der 750 einfach ausging. Finde den Thread leider nicht mehr.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 13-02-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:32:
[...] Als het goed is krijgen we binnenkort van onze leverancier een netfilter in bruikleen om op die manier ook nog eens een keer te testen. Stel dat het dan opeens wel goed is... dan is het PSU-gedeelte van de TV toch gewoon niet goed want onze vorige TV had nergens problemen mee...
Als het netfilter niet helpt... Wat betreft het op stanby springen van de tv... welke tv gids gebruik je? Ik heb dat standby probleem niet meer gehad sinds ik de Guideplus heb veranderd naar de Samsung Guide.
Het even op zwartbeeld is mij onbekend of nog nooit opgevallen dus dat zou ik niet weten of dat zelfde issue is. Maar de TV Guide was duidelijk de oorzaak hier durf ik nu te roepen. Probleem was dagelijks en nu dus niet meer geweest sinds twee weken 1 week terug ongeveer (moment van verandering staat in dit forum) tijd gaat minder snel dan gedacht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:50:
[...]

Als het netfilter niet helpt... Wat betreft het op stanby springen van de tv... welke tv gids gebruik je? Ik heb dat standby probleem niet meer gehad sinds ik de Guideplus heb veranderd naar de Samsung Guide.
We gebruiken de Samsung TV-gids, dus Guideplus is niet het probleem hier.
GerCor schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:17:
[...]

Zoals ik al schreef: je moet het zelf weten. Ik heb zelf het vermoeden dat de duitsers nog nooit van Ziggo gehoord hebben. Maar als je het al geprobeerd hebt, alles loskoppelen, cam eruit en resetten en dan alles weer aansluiten .... dan zal dat het niet zijn.

Ik neem aan dat je een beetje Duits kunt lezen?

Servus

Nachdem ich mich nun entschieden habe den TV mit den Flashlights zu behalten habe ich nun auch mit der 3007 kurze Bildaussetzer, sporadisch knapp eine Sek. ganz schwarz auch kein Ton. Nicht das dies evtl. an den Sendern selbst liegt anstatt am TV.

Gesten ging der TV sogar einfach aus (StandBy)

Hier hatte doch irgendwo noch jemand das Problem, dass der 750 einfach ausging. Finde den Thread leider nicht mehr.
Die Duitser heeft dus precies wat wij ook hebben. Zijn we iig echt niet de enige met deze problematiek...

[ Voor 54% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wildfire. Waar het mij om gaat is dat het fenomeen bij onze Duitse vrienden van de C8700 (C8790 in Duitsland) pas na de installatie van firmware (vermoedelijk 3007.1) optreedt. Ik vraag me dus af of jouw netfilter iets positiefs gaat opleveren.

Hallo,

habe den Samsung UE40C8790. Gestern das Firmware-Update gemacht. Heute muss ich leider feststellen, dass ich auf unterschiedlichen Kanälen (ARD HD, 3. Nord, RTL2 HD) Bildaussetzer habe, Dauer ca. 1 Sec, schwarzer Bildschirm.

- Firmwareupdate über Netzwerk
- Zuspielung über externen SAT-Receiver
- Anschluß über HDMI
- vorher NIE Probleme gehabt

Bildaussetzer in total unregelmäßigen Abständen (20:02 bei Tagesschau ARD HD, 20:13 bei Tagesschau ARD HD, vorher bei N3 und RTL2 HD). Kein Hängen des Bildes, sondern einmal komplett Schwarz.

Habe nach dem Update den Sammy vom Netz genommen (Steckdosenleiste aus). Daran kann es nicht liegen...

Ich hoffe, ich habe nichts bei der Neueingabe der Bildeinstellungen falsch eingestellt (die waren nach dem Firmwareupdate alle zurückgesetzt).

Habe das HDMI-Kabel nun mal von "HDMI IN 1(DVI)" in "HDMI 3" umgesteckt. Mal sehen...

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 13-02-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Een vraag over het gebruik van DLNA: ik gebruik de Samsung PC Share Manager 4.2 voor het delen van bestanden naar mijn TV. Dit omdat ik via Windows Media Player het beeld op mijn TV niet beeldvullend krijg met zwarte balken aan de zijkant (iemand een suggestie hoe ik dit wegkrijg?). Normaalgesproken werkte Samsung PC Share Manager altijd, maar nu krijg ik bij het bijwerken de melding: "Server op onjuiste wijze gestopt. Start de server opnieuw op." Ik heb de Samsung PC Share Manager al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:19:
@Wildfire. Waar het mij om gaat is dat het fenomeen bij onze Duitse vrienden van de C8700 (C8790 in Duitsland) pas na de installatie van firmware (vermoedelijk 3007.1) optreedt. Ik vraag me dus af of jouw netfilter iets positiefs gaat opleveren.

[..]
Oh, dat had ik dan even verkeerd begrepen. Wij hadden de problemen dus ook al met voorgaande firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sbm schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:59:
Een vraag over het gebruik van DLNA: ik gebruik de Samsung PC Share Manager 4.2 voor het delen van bestanden naar mijn TV. Dit omdat ik via Windows Media Player het beeld op mijn TV niet beeldvullend krijg met zwarte balken aan de zijkant (iemand een suggestie hoe ik dit wegkrijg?). Normaalgesproken werkte Samsung PC Share Manager altijd, maar nu krijg ik bij het bijwerken de melding: "Server op onjuiste wijze gestopt. Start de server opnieuw op." Ik heb de Samsung PC Share Manager al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. Iemand hier een oplossing voor?
Wat Windows Media Player betreft, Stream een film o.i.d., kies voor Tools en stel het beeldformaat in (oorspronkelijk, modus 1 en modus 2).

Wat PC Share Manager betreft .... ga ik vanavond wel even testen maar het kan natuurlijk ook beïnvloed zijn geworden door de dagelijkse Windows Updates of dat je zelf iets geïnstalleerd hebt dat invloed heeft op Share Manager.

Werkt bij mij prima.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 13-02-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

GerCor schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Wat Windows Media Player betreft, Stream een film o.i.d., kies voor Tools en stel het beeldformaat in (oorspronkelijk, modus 1 en modus 2).

Wat PC Share Manager betreft .... ga ik vanavond wel even testen maar het kan natuurlijk ook beïnvloed zijn geworden door de dagelijkse Windows Updates of dat je zelf iets geïnstalleerd hebt dat invloed heeft op Share Manager.

Werkt bij mij prima.
Bij Tools kies ik inderdaad voor beeldformaat Modus 1, maar daarbij wordt mijn scherm zoals gesteld dus niet beeldvullend. Modus 2 geeft bij mij een 4:3 beeldformaat en oorspronkelijk is met zwarte randen aan boven en onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké. Ik heb het vanmorgen even getest en zowel PC Share Manager als ook WMP 12 doen het uitstekend.

Edit: de app TED is alweer verdwenen.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 14-02-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Mannen, ik zit bij Caiway en heb een probleempje.
Alleen Ned.1 HD stoort bij mij (enorm), op geen enkele andere zender heb ik storing, het signaal sterkte is op alle zenders 68...........ik snap hier niks van, als je storing hebt, dan heb je dat toch op alle zenders en niet op eentje??
Iemand nog suggestie's, heb Koka coax kabel en zo juist ook alle F-connectoren vervangen.......snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 07:46
enetlepan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:43:

=> Conclusie: 3D transmitter kapot.

Inmiddels de reparateur ingeschakeld via de winkel.
.
.
Wat is jullie ervaring met het "repareren" Samsung TV's?
Ter Info: vanochtend de monteur binnen gehad. 3D-IR zender was inderdaad kapot. Deze is vervangen (kleine SMD-module), en we hebben weer 3D! :)
Monteur heeft tevens nieuwste Firmware (7001 3007.1) geïnstalleerd, wat volgens hem standaard geëist wordt door Samsung bij reparaties aan de TV's.

[ Voor 1% gewijzigd door enetlepan op 17-02-2011 11:03 . Reden: verkeerde firmware-versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
enetlepan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Ter Info: vanochtend de monteur binnen gehad. 3D-IR zender was inderdaad kapot. Deze is vervangen (kleine SMD-module), en we hebben weer 3D! :)
Monteur heeft tevens nieuwste Firmware (7001) geïnstalleerd, wat volgens hem standaard geëist wordt door Samsung bij reparaties aan de TV's.
7001 ???

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
ik heb het volgende probleem;

Samsung 46C8700 stoort alleen op Ned.1 HD.
Alles geprobeerd;

-andere F-conncetoren
-andere poorten op de Hirshmann verdeler geprobeerd van tv's waarop geen storing is te zien op Ned.1 HD.
-doorgelust vanaf het digitale kastje onder de tv welke geen storing geeft op Ned.1
-tv rechstreeks aangesloten op het cai-kastje in de meterkast

Ik kijk via de CI+ cam.
Andere Samung tv in de keuken, 32c450, stoort niet op Ned.1 HD........schiet mij maar lek, je zou bijna gaan denken dat het aan de tv ligt........of het antenne adaptertje wat achter in de C8700 gaat.

Iemand nog suggetie's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmdulo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:27
Zo te zien jouw CI+ is kapot. Ik heb deze situatie ook meegemmakt.

Die van mij kan ik bij MM omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Bedoel je de CI+ cam die in de tv gaat of het ingebouwde gedeelte??
Als ik de ci+ cam uit de tv haalt stoort Ned. 1 ook als een gek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmdulo
Ik bedoel de CI+ module die in de TV gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Als ik die eruit haal stoort Ned.1 het zelfde, dat is het helaas dus niet.
Dank voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een reset geprobeerd? Heb je de 32c450 al op de antenneaansluiting van jouw C8700 aangesloten, d.w.z. waar je de C8700 normaal hebt staan?

Edit: zoals verwacht is de app Samsung Tv app guide weer verdwenen.

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 15-02-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmdulo
http://www.samsung.com/nl/consumer/t...l&tab=feature# en scrol helemaal naar onder 'CI+ handleiding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Link werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmdulo
Probeert deze:

In het Plug en Play menu de volgende instellingen doorlopen:
selecteer de taal.
selecteer thuisgebruik.
selecteer Nederland.
selecteer Kabel.
selecteer Digitaal.
voer de (Ziggo) netwerkzettings in (netwerkID en frequentie)
en kies Zoeken
als je de kanalen hebt opgeslagen met OK
Zorg je ervoor dat de TV op kanaal 1 is afgestemd je ziet vervolgens het ongecodeerde signaal van Nederland1 in HD
Plaats de smartkaart op de juiste wijze in de CI+ module en plaats het geheel in de TV de tv start de Authentictie procedure en zal de TV uit en aanschakelen, met de juiste (nieuwste firmware) heb je vervolgens beeld op alle zenders uit het pakket.

Als het niet werkt, in mijn geval, dan is de CI+ kapot

[ Voor 16% gewijzigd door etmdulo op 15-02-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik wil de "truc" uithalen om de zendervolgorde van mijn c8700 te wijzigen.
Ik kan echter het scm-=bestand niet openen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet om het te kunnen aanpassen?
Ben een Mac-user!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Flick schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:26:
Ik wil de "truc" uithalen om de zendervolgorde van mijn c8700 te wijzigen.
Ik kan echter het scm-=bestand niet openen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet om het te kunnen aanpassen?
Ben een Mac-user!
Dat is een "No Go"!
Ik ben ook een mac user en heb windows via Parallels draaien op de mac en heb in windows het programmatje om de zenderlijsten te kunnen bewerken. Dit werkt overigens erg goed en makkelijk.

Dus als je windows op je mac hebt draaien, hetzij onder bootcamp, paralles, VMWare of virtualbox, dan lukt het wel.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flick
  • Laatst online: 02-03-2022
"No Go"???
Welk programmaatje om de zenderlijsten te bewerken is dat dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Flick op 15-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Flick schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:36:
"No Go"???
Welk programmaatje om de zenderlijsten te bewerken is dat dan?
No Go: dat het niet mogelijk is om de zenderlijst op de mac te bewerken. Alleen op windows.

Ik heb het programma die van Samsung zelf is, maar niet beschikbaar is gesteld voor gebruikers.
Het programma heet ChannelListPCEditor v0.72

Er is nog een programma voor windows, maar daar weet ik de naam niet van.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Nou, zo juist weer een andere coax kabel plus connector's direct op het binnenkomende signaal gezet, nog steeds volop storing alleen op Ned.1.................
Waarom weet ik niet, maar ik haalde de orginele Samsung Wifi adapater ((WIS09ABGN) uit de tv en tot nu toe geen storing meer te zien op de tv, so far so good..............zou dit de oplossing kunnen zijn?
Wel slecht dan, heb ik zo'n orgineel geval, geeft het storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, kun je zo zien lijkt me. Stop je die Wifi adapter er weer in en als Ned1 weer stoort ligt het aan de adapter. Heb je dat altijd al gehad of na een bepaalde firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
GerCor schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:26:
Nou, kun je zo zien lijkt me. Stop je die Wifi adapter er weer in en als Ned1 weer stoort ligt het aan de adapter. Heb je dat altijd al gehad of na een bepaalde firmware update?
Ik doe hem er niet meer in, werkt prima tot nu toe :)

Ik heb de wifi adapter vanaf dag 1 gehad.........tv net voor het WK aangeschaft, vrienden maar lachen, zit je met je mooie tv maar wel steeds storing......(WK was op Ned.1....)
Affijn, misschien toch maar eens aan internet via het stopkontakt gaan denken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of die wifi-adapter is gewoon niet goed. Je kunt natuurlijk ook even in de winkel kijken of een andere het wel goed doet. Straks heb je het via het 'stopcontact' en is het niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je kunt natuurlijk ook altijd een Netgear WNCE2001 halen. Gaat je minder kosten ook nog :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me goed herinner zit er bij die dongle van Samsung toch een USB-verlengsnoer dat je in staat stelt om de dongle op afstand van de antenne te plaatsen? Juist voor dit soort gevallen. Je kunt ook zelf een USB verlengsnoertje aanschaffen en de dongle op een "veilige" afstand van de antenne brengen.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enetlepan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Monteur heeft tevens nieuwste Firmware (7001) geïnstalleerd, wat volgens hem standaard geëist wordt door Samsung bij reparaties aan de TV's.
7001? Hmm, denk dat je een andere versie bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om zelf 3D foto's (van bijvoorbeeld een Sony NEX camera) te tonen op een C8700 (of andere 3D tv van Samsung) ? Zo ja, hoe ? thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-08 14:59
Is er nog iemand verder gekomen met het probleem dat de tv (UE46C8700) spontaan even uit en aangaat? Ik heb daar een heel enkele keer last van gehad. Afgelopen week echter elke dag wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetertje schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:07:
Is er nog iemand verder gekomen met het probleem dat de tv (UE46C8700) spontaan even uit en aangaat? Ik heb daar een heel enkele keer last van gehad. Afgelopen week echter elke dag wel een keer.
Weet niet of je de laatste reacties gelezen hebt maar voor mij zat de oplossing in de tv gids die ik gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
In 2 maanden tv kijken op dit apparaat heb ik het even zwart worden van het scherm een stuk of 3 a 4 keer gehad in totaal. De laatste weken helemaal niet meer. Ik draai de laatste firmware (3007.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Kieskeurig melden zich ook steeds meer gebruikers met het probleem van zwart scherm. Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
aadvanboven schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:13:
Is het al iemand gelukt om zelf 3D foto's (van bijvoorbeeld een Sony NEX camera) te tonen op een C8700 (of andere 3D tv van Samsung) ? Zo ja, hoe ? thx...
Daar zou ik ook graag een antwoord op willen, mij is t ook nog niet gelukt !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nah!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 21:16
hmmm... gisteren heb ik ook een aantal keer meegemaakt dat het scherm heel kort zwart werd, zowel bij het kijken naar digitale televisie met de CI+ module van Ziggo, als bij het gebruik van mijn mediaspeler... Erg vreemd en ik hoop maar dat het niet erger wordt... Ik heb overigens de laatste firmware en de 55c8700

Verder vroeg ik mij af wat welk beeldformaat het best resultaat geef als ik HD content bekijk via mijn mediaspeler. Het origineel is meestal 1080p24 en dat kan ook direct door naar mijn Samsung. Echter kan mijn mediaspeler dit ook laten omzetten naar 1080p60 en dat doorsturen naar de TV.
Wat is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:02:
Op Kieskeurig melden zich ook steeds meer gebruikers met het probleem van zwart scherm. Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad.
Tsja... wij dus wel. Vandaag hebben we nog 1x een nieuwe UE46C8700 ter omruil gehad maar we vrezen het ergste. Afijn, eerst 3007.1 geïnstalleerd, factory reset, satelliet ingesteld, wat finetunen qua beeldinstellingen.

Ik ben benieuwd...

-- Update: olé -O- --> zelfde probleem, beeld knippert af en toe voor een fractie van een seconde geheel op zwart. #$%#$%#%$ K*t Samsung.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Laatst online: 19-02-2024
Of het is me niet eerder opgevallen of het is pas sinds 3007.1 of ik ben juist getriggerd door dit forum, maar mijn ue46c8700 gaat ook af en toe op zwart. Gisteravond een stuk of 3 keer. Ik zit bij UPC, heb dus geen C+ module, gebruik niet de interne tv gids. Hij doet het gewoon spontaan. Laten we hopen dat dit met een firmware gefixed kan worden.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit op zwart gaan, hangen de flatscreens aan een ethernetwerk (Wifi of Lan), komt dit nog voor als ze afgekoppeld zijn? Indien de oorzaak aan het netwerk ligt, eens kijken of instellingen in modem of router beterschap brengen?
  • Dan denk bvb aan het blokkeren van IP Fragments (als deze optie aanwezig is)
  • inkomend verkeer alleen toelaten in TCP & UDP voor het MAC adres van je flatscreen voor poorten van 1024 tot en met 65535. Samsung MAC start meestal met 00:12:FB. Kan je nagaan in windows met SoftPerfect Network Scanner en dan internet regels opstellen wat wel en niet naar je flatscreen mag.
Netwerk verkeer kan rare dingen doen met hardware ;) zoals Ping of death ea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:44:
[...]

Tsja... wij dus wel. Vandaag hebben we nog 1x een nieuwe UE46C8700 ter omruil gehad maar we vrezen het ergste. Afijn, eerst 3007.1 geïnstalleerd, factory reset, satelliet ingesteld, wat finetunen qua beeldinstellingen.

Ik ben benieuwd...

-- Update: olé -O- --> zelfde probleem, beeld knippert af en toe voor een fractie van een seconde geheel op zwart. #$%#$%#%$ K*t Samsung.
Ligt het dus NIET aan de TV. Lijkt me sterk dat IK nergens last van heb en jij bij 3 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah! schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:10:
hmmm... gisteren heb ik ook een aantal keer meegemaakt dat het scherm heel kort zwart werd, zowel bij het kijken naar digitale televisie met de CI+ module van Ziggo, als bij het gebruik van mijn mediaspeler... Erg vreemd en ik hoop maar dat het niet erger wordt... Ik heb overigens de laatste firmware en de 55c8700

Verder vroeg ik mij af wat welk beeldformaat het best resultaat geef als ik HD content bekijk via mijn mediaspeler. Het origineel is meestal 1080p24 en dat kan ook direct door naar mijn Samsung. Echter kan mijn mediaspeler dit ook laten omzetten naar 1080p60 en dat doorsturen naar de TV.
Wat is het beste?
Het beste is om 24p content gewoon 24p te laten dat geeft het beste resultaat. Dan krijg je juist de rustige camera bewegingen en wordt de film afgespeeld op de snelheid waar het ook in opgenomen is. Anders ga je het beeld juist versnellen door het te converten naar 60herz. Wordt het alleen maar onrustiger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:51:
[...]

Ligt het dus NIET aan de TV. Lijkt me sterk dat IK nergens last van heb en jij bij 3 toestellen.
Het ligt dus WEL aan de TV, aangezien hij met niets erop aangesloten en stroom via een UPS met netfilter dus NOG STEEDS PROBLEMEN HEEFT! En er nu berichten beginnen op te duiken dat er anderen zijn die deze problemen nu ook in meer of mindere mate hebben!

Dat JIJ het probleem niet hebt, betekent NIET dat anderen het niet kunnen hebben.

Ik vermoed zelf dat ze ergens de laatste paar maanden een wijziging in het productieproces hebben gehad, wellicht wat andere componenten gebruikt die van mindere kwaliteit zijn. Vandaar dat er eerder nog geen problemen waren. Jouw TV is, zie ik hier eerder in dit topic, ongeveer van eind juli 2010.

Het zou me iig niet verbazen omdat ik op internet al heb gevonden dat Samsung al eerder met schermen grote kwaliteitsproblemen heeft gehad met het voedingsgedeelte.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar er zijn ook veel gebruikers, waaronder die duitser zoals ik jou heb laten lezen, die het probleem pas kregen met 3007.1. Maar het kan natuurlijk ook te maken hebben met nieuwe onderdelen zoals jij beschrijft. Als je nog even volhoudt is het april en kun je misschien voor een goede deal met een D model terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11
Wildfire schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:53:
[...]

Ik vermoed zelf dat ze ergens de laatste paar maanden een wijziging in het productieproces hebben gehad, wellicht wat andere componenten gebruikt die van mindere kwaliteit zijn. Vandaar dat er eerder nog geen problemen waren. Jouw TV is, zie ik hier eerder in dit topic, ongeveer van eind juli 2010.

Het zou me iig niet verbazen omdat ik op internet al heb gevonden dat Samsung al eerder met schermen grote kwaliteitsproblemen heeft gehad met het voedingsgedeelte.
Ter info; ik heb mijn UE46C8700 sinds juni 2010 en heb vrijwel vanaf het begin, dus ook met oudere firmwares, sporadisch het 'seconde zwart' probleem gezien.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:02:
Maar er zijn ook veel gebruikers, waaronder die duitser zoals ik jou heb laten lezen, die het probleem pas kregen met 3007.1. Maar het kan natuurlijk ook te maken hebben met nieuwe onderdelen zoals jij beschrijft. Als je nog even volhoudt is het april en kun je misschien voor een goede deal met een D model terecht.
Ja dat was ook ons idee, onze winkel heeft altijd goede service verleend dus wellicht dat we kunnen regelen dat we deze TV nog houden tot de nieuwe modellen komen en dat we dan, met eventuele bijbetaling van een prijsverschil, overstappen naar het nieuwe model wat dan uit is.
d3vlin schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Ter info; ik heb mijn UE46C8700 sinds juni 2010 en heb vrijwel vanaf het begin, dus ook met oudere firmwares, sporadisch het 'seconde zwart' probleem gezien.
Probleem is dat het bij ons niet sporadisch is: zo ongeveer elke dag hebben we het wel, maar het is compleet onvoorspelbaar. Ook met oude firmwares hadden we het trouwens.

Gisteren hadden we ook nog een ander probleem wat we wel veeeeel minder hebben: de TV ging echt even uit, geluid ook weg, om even later weer aan te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 21-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hulp met het volgende:

Heb een 46c8700 en wil graag mijn usb samsung hdd G2 500g aansluiten, maar de tv herkent het niet. Maar als ik een usb stick aan sluit word het wel herkent.

Iemand advies of tips???

Groet,

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05-2023
Hallo,

Ik ben een trotse bezitter van de C8700, maar ik heb zoals meerdere al zeggen dat het beeld op zwart gaat en sporadisch uit gaat. Alleen moet ik de TV manueel weer aanzetten... :|

Ik gebruik namelijk redelijk vaak de PVR functie (USB recording) en wil dan het gewenste stuk terug kijken. Dit gaat een tijd goed, totdat soms de TV "klikt" en uit gaat. Na het terug aanzetten, wil ik weer naar mediaplay en dan word mij verteld dat er geen HDD is aangesloten. Verpring ik dan van zender en druk dan nogmaals op de mediaplay knop, heb ik gewoon alles weer en kan ik zonder problemen kijken.

Wat ik hierbij opmerk is dat er bij afspelen geen functie "speel vanaf moment van stoppen" is, welke er wel is als de TV "normaal" uitgaat. Het lijkt dus alsof de TV crasht..

Ik houd mij graag op de hoogte! En uiteraard zodra ik meer weet zal ik dit ook melden.

Bedankt,
Wildfire schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Ja dat was ook ons idee, onze winkel heeft altijd goede service verleend dus wellicht dat we kunnen regelen dat we deze TV nog houden tot de nieuwe modellen komen en dat we dan, met eventuele bijbetaling van een prijsverschil, overstappen naar het nieuwe model wat dan uit is.

[...]

Probleem is dat het bij ons niet sporadisch is: zo ongeveer elke dag hebben we het wel, maar het is compleet onvoorspelbaar. Ook met oude firmwares hadden we het trouwens.

Gisteren hadden we ook nog een ander probleem wat we wel veeeeel minder hebben: de TV ging echt even uit, geluid ook weg, om even later weer aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over mijn beeldinstellingen van de 40C8700.
Als ik de spelmodus uitzet loopt het geluid niet synchroom met het beeld.
(H&K reciever aangesloten via rood en witte tulp op mijn UPC decoder en decoder kan helaas geen andere aansluitingen aan)

Maar nu zie ik vooral bij het snelle bewegingen dat het beeld vaak toch nog wat vertraagt alsof je het een beetje in slow motion ziet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:10:
Graag hulp met het volgende:

Heb een 46c8700 en wil graag mijn usb samsung hdd G2 500g aansluiten, maar de tv herkent het niet. Maar als ik een usb stick aan sluit word het wel herkent.

Iemand advies of tips???

Groet,

Mathijs
Welkom @ GoT mattttthijs;

Doet hij het onder windows wel? (met achterliggende gedachten dat je misschien een exotisch FS hebt staan op je HDD)

Heeft de harde schijf geen externe voedings adapter nodig? Zo nee, op welke USB port prik je hem van de TV? Spint de schijf wel op na het aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Welkom @ GoT mattttthijs;

Doet hij het onder windows wel? (met achterliggende gedachten dat je misschien een exotisch FS hebt staan op je HDD)

Heeft de harde schijf geen externe voedings adapter nodig? Zo nee, op welke USB port prik je hem van de TV? Spint de schijf wel op na het aansluiten?
HiHi,

Hij werkt onder windows goed, heb hem al geformateerd naar NTFS. Heeft geen extra voeding nodig. Heb hem op de USB(HDD) poort van de tv. Als ik hem contact gaat het lampje fikkeren en spint hij. Naar mijn mening probeert de tv elke keer de hdd te lezen.

Ik hoop dat je nog wat ideeen hebt, sta voor alles open.

Groet,

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mathijs:

Een aantal punten:
- De TV herkent zover ik weet geen NTFS formaat, maar alleen FAT32.
- Als je de schijf wilt gebruiken voor PVR functies dan moet je hem op de TV eerst formatteren. Hij krijgt dan een speciaal filesysteem. LET OP: Alles op de schijf wordt dan wel gewist.
- Het kan zijn dat de USB poort van de TV niet voldoende voeding levert voor de schijf.

Groetjes,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:19:
Ik heb nog een vraag over mijn beeldinstellingen van de 40C8700.
Als ik de spelmodus uitzet loopt het geluid niet synchroom met het beeld.
(H&K reciever aangesloten via rood en witte tulp op mijn UPC decoder en decoder kan helaas geen andere aansluitingen aan)

Maar nu zie ik vooral bij het snelle bewegingen dat het beeld vaak toch nog wat vertraagt alsof je het een beetje in slow motion ziet. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Even checken of je receiver ook een lip sync optie heeft. Dan dit aanpassen totdat het weer in sync is. Bij mijn receiver ook gedaan en geluid en beeld zijn nu prima in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:03:
@Mathijs:

Een aantal punten:
- Als je de schijf wilt gebruiken voor PVR functies dan moet je hem op de TV eerst formatteren. Hij krijgt dan een speciaal filesysteem. LET OP: Alles op de schijf wordt dan wel gewist.
- Het kan zijn dat de USB poort van de TV niet voldoende voeding levert voor de schijf.

Groetjes,

Marc
@Marc

Bedankt voor je reactie!

-Ik kan de schijf alleen maar formateren naar NTFS omdat het 500g is.
-De tv herkent de schijf niet dus kan hem ook niet formateren via de tv.
-Mocht de voeding niet voldoende voeding leveren voor de schijf dan krijg je een melding op het scherm, staat in de handleiding.

Hoor graag nog tips...

Groet,

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:03:
@Mathijs:

Een aantal punten:

Groetjes,

Marc
- TV herkend wel degelijk NTFS, gaat anders prima bij mij thuis :Y) (had ik niet eens SamyGO voor nodig)
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:17:
[...]

@Marc

Bedankt voor je reactie!

-Ik kan de schijf alleen maar formateren naar NTFS omdat het 500g is.
-De tv herkent de schijf niet dus kan hem ook niet formateren via de tv.
-Mocht de voeding niet voldoende voeding leveren voor de schijf dan krijg je een melding op het scherm, staat in de handleiding.

Hoor graag nog tips...

Groet,

Mathijs
Nee hoor, 500GB gaat prima met FAT32. Bestanden groter dan 4GB daarentegen gaat niet. Maximale partitiegrote met een schijf die 512 byte sectoren hanteerd is 2TB
FAT32
In order to overcome size limit of FAT16, while at the same time allowing DOS (disk operating system) real mode code to handle the format, and without reducing available conventional memory unnecessarily, Microsoft expanded the cluster size yet again, calling the new revision FAT32. Cluster values are represented by 32-bit numbers, of which 28 bits are used to hold the cluster number, for a maximum of approximately 268 million (228) clusters. This allows for drive sizes of up to 8 TiB with 32 KiB clusters, but the boot sector uses a 32-bit field for the sector count, limiting volume size to 2 TiB on a hard disk with 512 byte sectors.
Bron

Afgezien van het lampje dat knipperd, hoor (/voel) je de schijf wel letterlijk een spinup maken?
edit:
Schiet me nog wat te binnen, je hebt toch niet een encrypt/truecrypt beveiliging oid op die schijf he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 08:49

xon

Soms denk ik wel eens dat ik mijn TV niet waard ben :) :)

Ik zie hier (of andere fora) settings voorbij komen die ik dan vol goede moed probeer. Na ze ingesteld te hebben en kijkend naar het eindresultaat denk ik telkens weer..ehhh..heb ik ze wel allemaal ingevoerd? Het is allemaal erg vlak voor mijn gevoel en niet echt sprankelend.

Ik heb hem eigenlijk standaard op een licht getweakte " normaal" instelling staan. Ja dat zijn best wel felle kleuren en een bak met licht maar kijkt gewoon fijn.

Ben benieuwd of iedereen echt zwaar getweakte settings heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:55:
[...]

- TV herkend wel degelijk NTFS, gaat anders prima bij mij thuis :Y) (had ik niet eens SamyGO voor nodig)

[...]

Nee hoor, 500GB gaat prima met FAT32. Bestanden groter dan 4GB daarentegen gaat niet. Maximale partitiegrote met een schijf die 512 byte sectoren hanteerd is 2TB
[...]
Bron

Afgezien van het lampje dat knipperd, hoor (/voel) je de schijf wel letterlijk een spinup maken?
edit:
Schiet me nog wat te binnen, je hebt toch niet een encrypt/truecrypt beveiliging oid op die schijf he?
De schijf maakt degelijk een spinup. En naar naar mij weten is hij niet encrypt/truecrypt. Het is de samsung G2 500gB schijf. Zou denken dat dat wel zou moeten werken toch??

groet,

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mathijs.

Ik heb bij verschillende modellen en merken schijven gezien dat het niet werkte vanwege te weinig voeding vanuit de TV. Die melding waar jij over praat heb ik daarbij nog nooit gezien. Het enige waaraan je het dan merkt is dat de harde schijf blijft klikken. En omdat ie niet opstart ziet de TV hem niet eens en zal dus ook geen melding geven.
Ikzelf heb nu een Samsung S1 Mini of een Lacie Rikiki aan de TV hangen en die werken beide probleemloos.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb een Samsung G2 640Gb, werkt ook probleemloos......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:52:
[...]

HiHi,

Hij werkt onder windows goed, heb hem al geformateerd naar NTFS. Heeft geen extra voeding nodig. Heb hem op de USB(HDD) poort van de tv. Als ik hem contact gaat het lampje fikkeren en spint hij. Naar mijn mening probeert de tv elke keer de hdd te lezen.

Ik hoop dat je nog wat ideeen hebt, sta voor alles open.

Groet,

Mathijs
Op beide usbpoorten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms denk ik wel eens dat ik mijn TV niet waard ben

Ik zie hier (of andere fora) settings voorbij komen die ik dan vol goede moed probeer. Na ze ingesteld te hebben en kijkend naar het eindresultaat denk ik telkens weer..ehhh..heb ik ze wel allemaal ingevoerd? Het is allemaal erg vlak voor mijn gevoel en niet echt sprankelend.

Ik heb hem eigenlijk standaard op een licht getweakte " normaal" instelling staan. Ja dat zijn best wel felle kleuren en een bak met licht maar kijkt gewoon fijn.

Mijn Idee, ik heb gewoon de standaard instellingen van de TV laten staan zowel voor de Films (Blu Ray) en voor de Games (PS3) en de digitale TV. beeld is en blijft super helder en kleur en contrastrijk. Geen zwart beeld of uitspringen e.d.
Ook ik ben deze TV niet waard! :) :) :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn kinderen zien het verschil tussen SD en HD niet. Dus ja, de een vindt de standaard fabrieksinstellingen prima en de ander, waaronder ik, vindt het verschrikkelijk. Ik baal er ondertussen echt van dat sommige zenders waar ik regelmatig naar kijk in SD uitzenden. Nog een paar maanden wachten en dan is dat voor de Ziggo abonnees gelukkig afgelopen. Alle publieke en commerciële zenders in HD. Als ze dan ook nog de regionale zenders in HD uitzenden ga ik daar ook eens naar kijken want die laat ik nu helemaal links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Ook mijn IR-transmitter is kapot van mijn UE46C8700, vanmiddag komt de monteur langs om het probleem te onderzoeken en hopelijk het kapotte onderdeel direct te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:57:
Soms denk ik wel eens dat ik mijn TV niet waard ben :) :)

Haha ik ken het gevoel ja. Maar ik ben erg blij met de settings die hier ronddwalen voor movie mode. Maar afhankelijk van de content switch ik gewoon tussen felle cartoony LED in your face kleuren (dynamisch bijvoorbeeld) en de afgestelde instellingen (movie mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
X-plosive schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:50:
Ook mijn IR-transmitter is kapot van mijn UE46C8700, vanmiddag komt de monteur langs om het probleem te onderzoeken en hopelijk het kapotte onderdeel direct te vervangen.
Monteur is langsgeweest en was binnen 5 minuten weer buiten. IR-transmitter is vervangen en 3D werkt nu weer.
Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste