Moet ik even checken als ik thuis benGerCor schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:39:
keepitfrosty, welk versienummer Internet@Tv heb jij?
Ondertussen werkt het hier nu weer wel. Ze zullen wel iets meer gefixed hebben ondertussenkeepitfrosty schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:32:
[...]
Same here. Windows 7 IE en Firefox gechecked en XP met FF gechecked.
Ik probeer het nu ook, maar ik krijg ook alleen maar een leeg kader
.
Nu heeft een vriend van mij een UE46C6730 gekocht, dus geen 3D en keek voor hem op de downloadsite voor nieuwe firmware. Deze is daar aanwezig en heet ook 3006.2. Gebruikt Samsung universele Firmwares en is deze ook voor de 8700 te gebruiken of zijn ze toch type specifiek?
Nu heeft een vriend van mij een UE46C6730 gekocht, dus geen 3D en keek voor hem op de downloadsite voor nieuwe firmware. Deze is daar aanwezig en heet ook 3006.2. Gebruikt Samsung universele Firmwares en is deze ook voor de 8700 te gebruiken of zijn ze toch type specifiek?
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3006.2
Tsja .......lijkt me duidelijk.
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3006.2
Tsja .......lijkt me duidelijk.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Top, in ieder geval dan een alternatieve downloadlocatie
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Safari op iMacWildfire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:50:
[...]
Welke browser? Zowel onder IE8 als onder Firefox 3.6.13 krijg ik wel de site te zien dus, maar het kader waarin de tekst en downloadlink zou moeten staan blijft leeg.
Op de Duitse site werkt wel alles goed. Ik merk nu ook op dat bij het zoeken op de NL-site nu geen automatische aanvulsuggesties meer worden gedaan als je begint met een typenummer in te voeren, op de Duitse site gebeurt dat nog wel.
BP on the move!!!
Mwah, het is al in orde hoor. Lijkt erop dat de site "work in progress" is, later op de dag werkte het hier wel gewoon weer zoals het hoort.
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over mijn nieuwe TV de Samsung UE40C8700.
Deze TV doet mijn verwachtingen qua beeld flink overtreffen en ik had nooit verwacht dat ik zoveel verschil zou ervaren tussen deze en een HD ready 82 cm Aquos van Sharp.
Ik heb momenteel alleen nog maar een X box 360 heb met component mogelijkheid (geen HDMI) en daardoor op deze manier aangesloten.
Tijdens een potje Fifa zag ik tot mijn schrik dat de er bij een lange bal naar voren of snelle bewegingen strepen ontstonden ipv vloeiende bewegingen. (dat heet ghosting of fading geloof ik?)
Daarnaast speel ik HD films af met mijn mediaspeler (Mede8er via HDMI) welke soms wat schokkerig en niet helemaal vloeiend lopen. Tijdens het kijken via digitale tv van UPC heb ik hier echter geen last van.
Nu lijkt mij dat een LED TV met 200 HZ dit wel aan zou moeten kunnen (mijn oude TV kon dit zelfs!) en daarom heb ik ook het idee dat dit aan de instellingen vd X box / Mede8er of de manier van aansluiten te maken heeft.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
LED Motion plus staat al op "vloeiend" en heb al veel opties van de TV geprobeerd dus volgens mij ligt het daar niet aan.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Deze TV doet mijn verwachtingen qua beeld flink overtreffen en ik had nooit verwacht dat ik zoveel verschil zou ervaren tussen deze en een HD ready 82 cm Aquos van Sharp.
Ik heb momenteel alleen nog maar een X box 360 heb met component mogelijkheid (geen HDMI) en daardoor op deze manier aangesloten.
Tijdens een potje Fifa zag ik tot mijn schrik dat de er bij een lange bal naar voren of snelle bewegingen strepen ontstonden ipv vloeiende bewegingen. (dat heet ghosting of fading geloof ik?)
Daarnaast speel ik HD films af met mijn mediaspeler (Mede8er via HDMI) welke soms wat schokkerig en niet helemaal vloeiend lopen. Tijdens het kijken via digitale tv van UPC heb ik hier echter geen last van.
Nu lijkt mij dat een LED TV met 200 HZ dit wel aan zou moeten kunnen (mijn oude TV kon dit zelfs!) en daarom heb ik ook het idee dat dit aan de instellingen vd X box / Mede8er of de manier van aansluiten te maken heeft.
LED Motion plus staat al op "vloeiend" en heb al veel opties van de TV geprobeerd dus volgens mij ligt het daar niet aan.
Heb je spelmodus (pag. 26 handleiding) wel op AAN staan? En voor jouw Mediaspeler..... de nieuwste software?
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 23:28 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Ik had de spelmodus aangezet, maar niet op het juiste externe kanaal.
Dus heb nu op dat kanaal de spelmodus aanstaan en de LED motion plus op vloeiend gezet.
Zal het vanmiddag uitproberen en hopelijk is het nu opgelost.
Wat betreft de mediaspeler heb ik de laatste software erop gezet dus daar kan het niet aan liggen.
Op dat kanaal heb ik tijdens het afspelen van de film alle logische instellingen proberen te wijzigen maar helaas geen verbetering.
Iemand nog een idee?
Dus heb nu op dat kanaal de spelmodus aanstaan en de LED motion plus op vloeiend gezet.
Zal het vanmiddag uitproberen en hopelijk is het nu opgelost.
Wat betreft de mediaspeler heb ik de laatste software erop gezet dus daar kan het niet aan liggen.
Op dat kanaal heb ik tijdens het afspelen van de film alle logische instellingen proberen te wijzigen maar helaas geen verbetering.
Iemand nog een idee?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 06:54 ]
Voor het schokken tijdens films moet je zeker de Motion Plus niet op vloeiend zetten. Deze modus is niet helemaal ok namelijk. Dit veroorzaakt juist lichte micro schokken. Zelfde als de modus op standaard zetten. De enige motion plus stannd die geen micro schokken veroorzaakt is AMP uit of AMP op helder of AMP op custom met blur op 10 en judder op 0. Check wel even of je media player een 24p optie heeft. Zet deze aan en AMP op helder en beeld zou goed moeten zijn tijdens HD films.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:36:
Ik heb even een vraagje over mijn nieuwe TV de Samsung UE40C8700.
Spelmodus aan zorgt voor zover ik weet alleen maar dat de input lag een stuk minder wordt zodat je controller bewegingen sneller naar het scherm gestuurd worden. Dit haalt het streep effect van de bal dacht ik verder niet weg.
keepitfrosty, je zou nog even het versienummer van Internet@Tv doorgeven....
Ohja damn, gisteren vergeten te doenGerCor schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:50:
Verwijderd
@keepitfrosty: Mijn Mede8er heeft een 24P optie dus ik zal straks ff checken of deze wel aan staat.
En voor dit kanaal zal ik de Motion plus dus AMP uit of op helder zetten?
Wat veroorzaakt volgens jou dan de strepen tijdens het gamen?
Heeft daar de Motion plus wel invloed op?
Kan me toch niet voorstellen dat deze TV de snelheid van mijn x box niet aan kan
Verder nog tips voor instellingen van beeld ter verhoging van de kwaliteit? op kleur en tinten na dan (blijft kwestie van smaak volgens mij)
Bedankt trouwens voor je hulp!
Kan me toch niet voorstellen dat deze TV de snelheid van mijn x box niet aan kan
Verder nog tips voor instellingen van beeld ter verhoging van de kwaliteit? op kleur en tinten na dan (blijft kwestie van smaak volgens mij)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 09:59 ]
Ik heb zelf een XBox 360 met HDMI aangesloten gehad en in 3D Call of Duty Black Ops gespeeld. Superbeeld, nergens last van strepen of wat dan ook. Dus? Ligt het aan de TV? Ik denk het niet. Kan het aan jouw component aansluiting liggen? Wie weet? Probeer dus eens een XBox 360 met HDMI aansluiting .....en speel dan Fifa. Vaak is het een kwestie van dingen uitproberen en uitsluiten.
Het is net wat je zelf prettig vind denk ik. Gewoon testen met Uit, Helder of Aangepast (wazigheid vermindering 10 en trilvermindering op 0). Zelf heb ik het op helder staan. Het is jammer dat Samsung dit tot op heden nog niet heeft gefixt met firmware want bijvoorbeeld AMP Standaard geeft wel een mooi extra vloeiend beeld alleen die micro schokken erger ik me gewoon aan. Het is echt maar 0.5 seconde te zien en om de zoveel minuten maar als je er op let valt het gewoon op (wanneer de tv ook echt op 24herz staat ingesteld, bij 50 herz of 60 herz is het bijna tot niet zichtbaar)Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:57:
@keepitfrosty: Mijn Mede8er heeft een 24P optie dus ik zal straks ff checken of deze wel aan staat.
En wat je xbox betreft. Ik zou zeker proberen met HDMI kabel op je xbox. Heb zelf ook tijdje component op oude xbox gebruikt en nu nieuwe xbox metHDMI en dat geeft wel een net wat strakker beeld. Ik meende wel op het AVS forum gelezen te hebben dat meer mensen wat problemen hadden met Fifa op xbox icm deze tv.
@ Gercor. Call of Duty is een heel ander spel en bewegingen (camera etc) zijn daar natuurlijk anders als bij een voetbal game. Vandaar dat het bij Call of Duty wellicht niet zichtbaar is (Ik zie het ook niet) maar bij Fifa juist weer wel. Heb zelf geen voetbal games dus kan het niet zo voor je checken.
[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 01-02-2011 11:33 ]
Verwijderd
@keepitfrosty: Ok ik ga het proberen en helaas heb ik nog een oudere generatie X box zonder HDMI.
Wordt misschien maar eens tijd om daarop over te stappen.
@GerCor Kun je Black Ops in 3D spelen??!!!
Dan gewoon op de 3D knop drukken en bril op?
Wordt misschien maar eens tijd om daarop over te stappen.
Yep, wel even in het spel zelf de 3D optie aanzetten, op de Tv gamemodus inschakelen, 3D inschakelen en bril op inderdaad. En ..... zorg er wel even voor dat je een geschikte HDMI kabel hebt die 3D aankan. Samsung heeft het over een 1.4 HDMI kabel.
Nou ...... je weet niet wat je ziet......TOP.
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 01-02-2011 12:08 ]
Verwijderd
Gaan we doen bedankt GerCor!GerCor schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:03:
Yep, wel even in het spel zelf de 3D optie aanzetten, op de Tv gamemodus inschakelen, 3D inschakelen en bril op inderdaad. En ..... zorg er wel even voor dat je een geschikte HDMI kabel hebt die 3D aankan. Samsung heeft het over een 1.4 HDMI kabel.
@willemsb
Ik heb gewoon de originele kabel van de ps3 gebruikt en die is 1.3 en 3d werkte prima bij black ops, je hebt wel PS3 neem ik aan?
(inmiddels werkt 3d helemaal niet meer en is de tv krom na een meting met de waterpas dus er komt een monteur langs, nb dat van dat krom moet nog officieel nagemeten worden dus nu even niet te zwaar aan hangen. Maar met het blote oog is te zien dat de linkerkant van de TV meer naar achteren hangt dan de rechterkant)
@willemsb
Ik heb gewoon de originele kabel van de ps3 gebruikt en die is 1.3 en 3d werkte prima bij black ops, je hebt wel PS3 neem ik aan?
(inmiddels werkt 3d helemaal niet meer en is de tv krom na een meting met de waterpas dus er komt een monteur langs, nb dat van dat krom moet nog officieel nagemeten worden dus nu even niet te zwaar aan hangen. Maar met het blote oog is te zien dat de linkerkant van de TV meer naar achteren hangt dan de rechterkant)
Weet iemand hoe je dat internet@tv kan wijsmaken dat je je in een ander land begeeft dan je daadwerkelijk bent? Ik woon 300 over de Belgische grens, maar ik zou graag de Nederlandse applicaties willen.
Verwijderd
Nee zoals ik hierboven beschreef heb ik een x box 360. En TV krom?? Hoe krijg je dat voor elkaar?RRC schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:01:
@willemsb
Ik zoek me daar ook naar suf naar die mogelijkheid, maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Ik denk dat de Server van Samsung naar je IP adres kijkt en daarmee bepaalt uit welk land je komt en daarmee ook je apps bepaald. Helaasrobin1979 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:23:
Weet iemand hoe je dat internet@tv kan wijsmaken dat je je in een ander land begeeft dan je daadwerkelijk bent? Ik woon 300 over de Belgische grens, maar ik zou graag de Nederlandse applicaties willen.
Lol ik had 2.350 toen ik erop keek. Al hele tijd niet meer gebruikt. Daarna ging die updaten en nu ineens 2.262. Ligt dus niet aan firmware blijkbaar want mijn firmware is nog gelijk gebleven.GerCor schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:50:
Ik dacht al dat het 2.35 was. Bedankt keepitfrosty. Ik las op het duitse forum dat we binnen 1 à 2 dagen weer een update krijgen. Op het moment wordt per toestel model de software van YouTube, Twitter, Facebook e.a. aangepast.
HDMI 1.3 werkt ook prima bij Black Ops in 3D omdat het beeld nog maar 720p is wanneer je naar 3D overschakeld. Kwaliteit gaat dus ietsje achteruit.RRC schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:01:
@willemsb
Verwijderd
Problemen met strepen tijdens gamen en schokken tijdens hd films zijn opgelost thnx guys!
Verwijderd
Internet Tv is voor mijn bluray speler vandaag ook vernieuwd van versie 3.50 naar 3.59. Ook daar is nu het jaartal 2010 verdwenen maar alle Apps werken na de update nog. Nu maar afwachten tot Samsung het ook voor de TV's weer in orde maakt.Heb het idee dat de TV door een fout in de firmware domweg de verkeerde versie laadt.
Met een beetje fatsoenlijke 1.3 kabel kun je ook gewoon Full-HD 3D doen. Kan ik uit de praktijk staven met m'n cheap imitatie-Monster HDMI kabel uit China -- 3D Blu-rays spelen perfect via m'n PS3 op de UE46C8700.keepitfrosty schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:56:
[...]
HDMI 1.3 werkt ook prima bij Black Ops in 3D omdat het beeld nog maar 720p is wanneer je naar 3D overschakeld. Kwaliteit gaat dus ietsje achteruit.
Verwijderd
ik heb ook probleemen met de nieuw firmware
als ze die nu voor taan ff test voor ze online gaan geeft het minder problemen
en heb ff naar samsung gebeld en ze sturen mij voor de zekerheid een muntuur langs
die komt kijken volgende week dondag ff na kijken !
ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen hier van !
hoop dat het probleem voor idereen snel opgelost woord !
ps hou mij ook op de hoogte van jullie bevindingen
Groetjes Roel
als ze die nu voor taan ff test voor ze online gaan geeft het minder problemen
en heb ff naar samsung gebeld en ze sturen mij voor de zekerheid een muntuur langs
die komt kijken volgende week dondag ff na kijken !
ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen hier van !
hoop dat het probleem voor idereen snel opgelost woord !
ps hou mij ook op de hoogte van jullie bevindingen
Groetjes Roel
Maar hoe heb je audio aangesloten dan? En maak je gebruik van DTS-HD of gewoon Dolby Digital en DTS? Normaliter heeft hdmi 1.3 namelijk niet genoeg bandbreedte om en 3D full hd voor 2 ogen door te sturen en ook nog eens DTS-HD audio erover te sturen. Vandaar dat er ook 3D BR spelers op de markt zijn met 2 hdmi out aansluitingen voor receivers die geen 1.4hdmi. Zodat je toch kan genieten van Full HD 3D beeld en ook nog eens van HD audio.Wildfire schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:58:
[...]
Met een beetje fatsoenlijke 1.3 kabel kun je ook gewoon Full-HD 3D doen. Kan ik uit de praktijk staven met m'n cheap imitatie-Monster HDMI kabel uit China -- 3D Blu-rays spelen perfect via m'n PS3 op de UE46C8700.
[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 02-02-2011 08:57 ]
Ja, voor audio wordt het een ander verhaal. Audio over HDMI (edit: HD audio over HDMI bedoelde ik hier) is wel 1.4 nodig ja. Audio loopt bij mij via een optische kabel. Moet ook wel, want de uitgang op de PS3 is nou eenmaal 1.3. Daarnaast kan onze surroundset toch geen HD audio aan.keepitfrosty schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:55:
[...]
Maar hoe heb je audio aangesloten dan? En maak je gebruik van DTS-HD of gewoon Dolby Digital en DTS? Normaliter heeft hdmi 1.3 namelijk niet genoeg bandbreedte om en 3D full hd voor 2 ogen door te sturen en ook nog eens DTS-HD audio erover te sturen. Vandaar dat er ook 3D BR spelers op de markt zijn met 2 hdmi out aansluitingen voor receivers die geen 1.4hdmi. Zodat je toch kan genieten van Full HD 3D beeld en ook nog eens van HD audio.
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 02-02-2011 12:28 ]
Het zal allemaal wel, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb eens even gesnuffeld op internet en kan toch werkelijk nergens vinden dat een 1.3 HDMI kabel geschikt is voor 3D.
Heren heren, 1.3 kan volgens specificaties:
• Geen 3D
• Wel degelijk audio
Wikipedia: HDMI
Initieel had de PS3 HDMI v1.3a . Firmware upgrade er overheen e voila, je hebt HDMI v 1.4
Daarbij, als het aankomt op de aders die op een HDMI kabel zitten, zitten er maar 2, waarvan 1 was gereserveerd, actieve aders meer op 1.4 dan 1.3 en dat zijn pin 14 en 19 welke als volgt word in gezet:
• Ethernet
KABEL:
Daar het verhaal helemaal niet gaat over ethernet over HDMI maar of er wel of geen 3D over een paar koper adertjes heen gestuurd kunnen worden EN de PS3 gewoon met 'dezelfde' HDMI port van versie 1.3 naar 1.4 voor 3D ondersteuning geflashed kon worden (lees; geen fysieke aanpassingen nodig had) vraag ik me dus ten zeerste af waarom een HDMI 1.3 kabel geen 3D zou kunnen transporteren. (zoals Wildfire dus al zei, maar schrap zijn comment over audio op 1.3
)
Enige waar je WEL weer 1.4 voor nodig hebt is ARC. Weet hier niet van of het fysiek of protocol gebaseerd is.

@Hieronder:
Inclusief HD audio dus. Kwaliteit, HD of niet, is hooguit een protocol wijziging en geen fysieke. Zie laatste quote.
• Geen 3D
• Wel degelijk audio
Wikipedia: HDMI
Initieel had de PS3 HDMI v1.3a . Firmware upgrade er overheen e voila, je hebt HDMI v 1.4
Wikipedia: PlayStation 3The system has Bluetooth 2.0 (with support for up to 7 bluetooth devices[56]), gigabit Ethernet, USB 2.0 and HDMI 1.4[cn 1] built in on all currently shipping models. Wi-Fi networking is also built-in on all but the 20 GB models, while a flash card reader (compatible with Memory Stick, SD/MMC and CompactFlash/Microdrive media) is built-in on 60 GB and CECHExx 80 GB models.[47][55]
Wikipedia: PlayStation 3^ Initially used HDMI 1.3a specification,[47] but was upgraded to 1.4 with the introduction of stereoscopic 3D gaming and Blu-ray playback (via firmware update). The PlayStation 3 does not currently support any other HDMI 1.4 capabilities.
Daarbij, als het aankomt op de aders die op een HDMI kabel zitten, zitten er maar 2, waarvan 1 was gereserveerd, actieve aders meer op 1.4 dan 1.3 en dat zijn pin 14 en 19 welke als volgt word in gezet:
• Ethernet
KABEL:
Daar het verhaal helemaal niet gaat over ethernet over HDMI maar of er wel of geen 3D over een paar koper adertjes heen gestuurd kunnen worden EN de PS3 gewoon met 'dezelfde' HDMI port van versie 1.3 naar 1.4 voor 3D ondersteuning geflashed kon worden (lees; geen fysieke aanpassingen nodig had) vraag ik me dus ten zeerste af waarom een HDMI 1.3 kabel geen 3D zou kunnen transporteren. (zoals Wildfire dus al zei, maar schrap zijn comment over audio op 1.3
Enige waar je WEL weer 1.4 voor nodig hebt is ARC. Weet hier niet van of het fysiek of protocol gebaseerd is.
edit:
Spuit 11; zit ik zelf weer te beredeneren en conclusies te trekken, laatste quote van HDMI versies WiKi in het stukje HDMI 1.4:High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.
@Hieronder:
Inclusief HD audio dus. Kwaliteit, HD of niet, is hooguit een protocol wijziging en geen fysieke. Zie laatste quote.
[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-02-2011 12:57 ]
Ik zei toch, 3D kan uitstekend over een (high-speed) 1.3 kabel. Je hebt alleen geen HD-audio en ethernet, dat is echt iets van 1.4. Omdat daarvoor ook wijzigingen in de HDMI-poort zelf nodig zijn is het dus niet mogelijk een 1.3-poort naar 1.4 te flashen. 3D Daarentegen is gewoon een verandering in het aangevoerde signaal, vandaar dat een PS3 bijgewerkt kon worden voor 3D-support.
Even een algemene vraag over de firmware-upgrade van mijn ue55C8700.
Heb deze TV nu ongeveer een half jaar tot volle tevredenheid. Beeld, geluid e.d. alles perfect en dat
nog steeds met de officiele firmware die erop stond toen ik hem kocht. 2010/05/28/001013.
Omdat ik vind dat alles gewoon goed is incl. 3D en ik altijd geleerd heb een firmware up te graden, alleen indien er substantiele wijzigingen of verbeteringen zijn, heb ik dat nog steeds niet gedaan.
Zijn er andere redenen om het wel te doen????
De TV is aangesloten via HDMI naar een AV-receiver van Harman Kardon.
Deze is via HDMI weer aangesloten op de Humax 5050C.
Tevens is er een Popcorn hour C200 via HDMI aangesloten en een XBox-360.
Allesperfect beeld en geluid.
Alles ook via intern netwerk bedraad aangesloten op het internet.
Gehele systeem systeem wordt bediend via een Harmony One afstandsbediening.
Heb deze TV nu ongeveer een half jaar tot volle tevredenheid. Beeld, geluid e.d. alles perfect en dat
nog steeds met de officiele firmware die erop stond toen ik hem kocht. 2010/05/28/001013.
Omdat ik vind dat alles gewoon goed is incl. 3D en ik altijd geleerd heb een firmware up te graden, alleen indien er substantiele wijzigingen of verbeteringen zijn, heb ik dat nog steeds niet gedaan.
Zijn er andere redenen om het wel te doen????
De TV is aangesloten via HDMI naar een AV-receiver van Harman Kardon.
Deze is via HDMI weer aangesloten op de Humax 5050C.
Tevens is er een Popcorn hour C200 via HDMI aangesloten en een XBox-360.
Allesperfect beeld en geluid.
Alles ook via intern netwerk bedraad aangesloten op het internet.
Gehele systeem systeem wordt bediend via een Harmony One afstandsbediening.
Zijn er ook Ziggo gebruikers waar bij de internetsnelheid (Internet@Tv) sinds kort vertienvoudigd is?
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 02-02-2011 14:48 ]
Hallo,
kan iemand mij vertellen of dit een goede oplossing is om films op te zetten en te streamen naar de 46C8700;
http://www.mediacentersho...tm_medium=pricecomparison
Of heb ik dan toch nog een streamer (bijv. AC Ryan, Popcorn, etc etc) erbij nodig voor onder de tv?
Hopelijk wat reaktie's om mij een beetje op weg te helpen.
kan iemand mij vertellen of dit een goede oplossing is om films op te zetten en te streamen naar de 46C8700;
Of heb ik dan toch nog een streamer (bijv. AC Ryan, Popcorn, etc etc) erbij nodig voor onder de tv?
Ik heb sinds een weekje een 46C8700, maar ik moet zeggen dat ik nogal ontevreden ben over de backlight (of moet ik edgelight zeggen?). Zwarte beelden zijn enorm vlekkerig. En wanneer ik bijvoorbeeld radio luister (als er dus alleen het speakertje in beeld staat) dan is het langs de randen wel te doen, maar in het midden van het scherm is het beduidend lichter. VGA inpunt geeft bij zwart beeld overal vlekken.
Hoort dit zo? Kan ik dit nog beter afstellen?
Probeer onderstaande instellingen eens en installeer firmware 3006.2 (heb je wel problemen met Internet@Tv maar dat komt binnenkort ook weer goed).LeonM schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:46:
Ik heb sinds een weekje een 46C8700, maar ik moet zeggen dat ik nogal ontevreden ben over de backlight (of moet ik edgelight zeggen?). Zwarte beelden zijn enorm vlekkerig. En wanneer ik bijvoorbeeld radio luister (als er dus alleen het speakertje in beeld staat) dan is het langs de randen wel te doen, maar in het midden van het scherm is het beduidend lichter. VGA inpunt geeft bij zwart beeld overal vlekken.
Dat zijn mijn instellingen en ik heb perfect beeld. Bevalt het je niet, dan annuleer je de instellingen gewoon weer.
Standaard mode
Backlight 20
Contrast 50
Helderheid 55
Scherpte 68
Kleur 61
Tint – Neutraal (G50/R50)
Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance UIT
Huidkleur 0
Randverbetering UIT
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal
WIT BALANS:
Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33
KLEUR RUIMTE - Aangepast
Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52
BEELD OPTIES
Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 4:3
Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: UIT
Motion Plus Standaard
Smart LED: Standaard
Dat is inherent aan het gebruik van de Edge leds....LeonM schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:46:
LED Samsungs hebben dat allemaal, c8700 zou het minder moeten hebben aangezien deze precision dimming heeft, fenomeen wat je beschrijft heet clouding/backlight bleeding, flashlighting.
Ik zou zeker een streamer erbij nemen omdat de ingebouwde opties van de tv om media af te spelen gewoon matig is.golfgti5 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:43:
Hallo,
Is genoeg over te vinden simpele query op ps3 hdmi 1.3 3d vind je genoeg hits hierover. 1.3 kabel is prima geschikt voor het beeld gedeelteGerCor schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:38:
Het zal allemaal wel, zo technisch ben ik niet. Maar ik heb eens even gesnuffeld op internet en kan toch werkelijk nergens vinden dat een 1.3 HDMI kabel geschikt is voor 3D.
HD audio kan ook gewoon via HDMI 1.3 alleen wil HD audio en full HD 3D beeld niet tegelijk.Wildfire schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:31:
Ik zei toch, 3D kan uitstekend over een (high-speed) 1.3 kabel. Je hebt alleen geen HD-audio en ethernet, dat is echt iets van 1.4. Omdat daarvoor ook wijzigingen in de HDMI-poort zelf nodig zijn is het dus niet mogelijk een 1.3-poort naar 1.4 te flashen. 3D Daarentegen is gewoon een verandering in het aangevoerde signaal, vandaar dat een PS3 bijgewerkt kon worden voor 3D-support.
Dit klopt niet helemaal want ik heb gewoon 1.3 kabels hier liggen en die geven gewoon 3D beeld weer op xbox en ps3 (720p) en mediacenter (1080p). Daarnaast is alles aangesloten op mijn HDMI 1.3 receiver en ook die geeft het netjes door.LinuX-TUX schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:20:
Heren heren, 1.3 kan volgens specificaties:
• Geen 3D
• Wel degelijk audio
Het is alleen de combinatie 2x 1080p beelden voor 3D en ook nog eens HD audio wat bij HDMI 1.3 bandbreedte problemen geeft. Vandaar ook de Blu Ray spelers met 2x hdmi outputs om dit euvel te omzeilen met 1.3
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 03-02-2011 13:31 ]
Wat een vraag, dat krijg ik niet voor elkaar. De fabriekVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:53:
[...]
Nee zoals ik hierboven beschreef heb ik een x box 360. En TV krom?? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat stukje ging over de protocol specificatie. Fysiek is er geen wijziging in de kabel op Ethernet na. Zie laatste quote.keepitfrosty schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:25:
[...]
Dit klopt niet helemaal want ik heb gewoon 1.3 kabels hier liggen en die geven gewoon 3D beeld weer op xbox en ps3 (720p) en mediacenter (1080p). Daarnaast is alles aangesloten op mijn HDMI 1.3 receiver en ook die geeft het netjes door.
Het is alleen de combinatie 2x 1080p beelden voor 3D en ook nog eens HD audio wat bij HDMI 1.3 bandbreedte problemen geeft. Vandaar ook de Blu Ray spelers met 2x hdmi outputs om dit euvel te omzeilen met 1.3
Dat je bandbreedte problemen krijgt zegt meer over de bron die het probeerd aan te leveren dan de 1.3 kabel die dezelfde hoeveelheid aders heeft om datzelfde beeldsignaal door te voeren als een 1.4 kabel zonder ethernet
( Zo, wat een zinsconstructie, volg je het nog
Enfin:
Bron welke 1.3 heeft kan idd nooit 1.4 specs halen
HD audio of niet, 1.3 en 1.4 zijn gelijk in de specs! Zowel protocol als fysieke wiring
Beeld verschil 1.3 en 1.4 is een probleem voor de bron / ontvanger, niet voor het draadje
[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-02-2011 16:56 ]
Niemand zijn snelheid bij Internet@Tv zien vertienvoudigen? Mijn broer woont in Fryslân, heeft een HT-C5200 (ook Internet@TV) en zat tot gisteren op een snelheid van 2,3 Mbit. Nu is dat zo'n 26 Mbit..... zomaar, uit het niets.
Ik heb gisterenavond extra voor je gekeken.GerCor schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:42:
Niemand zijn snelheid bij Internet@Tv zien vertienvoudigen? Mijn broer woont in Fryslân, heeft een HT-C5200 (ook Internet@TV) en zat tot gisteren op een snelheid van 2,3 Mbit. Nu is dat zo'n 26 Mbit..... zomaar, uit het niets.
Hij gaf aan 3,15 MB/s, niet bijzonder snel dus.
Ik heb Ziggo alles in 1 extra, dus ik download bij de nieuwsgroepen met 15MB/s.
TV is met netwerkkabel verbonden aan mij router.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
@Dreke008, wie weet staat jou binnenkort ook zo'n verrassing te wachten.
We wachten af, maar even een andere vraag.GerCor schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:34:
@Dreke008, wie weet staat jou binnenkort ook zo'n verrassing te wachten.
Ik maak eigenlijk totaal geen gebruik van alles wat met internet en de TV te maken heeft, ga ik op een ander vlak er dan ook wat van merken ?????
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Lijkt mij niet. Die snelheden zijn alleen interessant voor bijvoorbeeld HD films. We hebben nu MovieMax maar dat is DVD niveau. Voor HD is 8 Mbit nodig. Eigenlijk zit ik te wachten op uitzending gemist.... hoef ik ook niet alles op te nemen en wacht ik op wat Ziggo interactieve Tv noemt. Dus, die apps wil ik graag hebben en niet die talloze kinderachtige spelletjes waarvan Samsung blijkbaar vindt dat wij ze moeten hebben. Aan de Tv ligt het dus niet maar met dit soort snelheden wordt het ook nooit wat voor aanbieders van HD content.
Mijn broer heeft dus van de ene op de andere dag een vertienvoudiging van zijn snelheid, zonder aankondiging van Ziggo en er is ook niks over te vinden op de site van Ziggo, dus het waarom is mij nog onduidelijk. Maar het mag wat mij betreft dus snel landelijk worden.
Mijn broer heeft dus van de ene op de andere dag een vertienvoudiging van zijn snelheid, zonder aankondiging van Ziggo en er is ook niks over te vinden op de site van Ziggo, dus het waarom is mij nog onduidelijk. Maar het mag wat mij betreft dus snel landelijk worden.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 04-02-2011 00:42 ]
Verwijderd
de update is er het werkte weer
komt van zelf goed anders ff wachten
Groetjes Roel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 11:35 ]
Bij mij dus nog steeds niet . . .Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:35:
he he eindelijk weer yuotube
de update is er het werkte weer
komt van zelf goed anders ff wachten
Groetjes Roel
Welke "update" heb jij gehad dan? YouTube/Twitter geeft bij mij nog steeds aan, dat er een update is en dat ik de TV moet uit- & aanzetten!
[ Voor 20% gewijzigd door henklbr op 04-02-2011 13:12 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Bij mij ook. Soms zegt de Tv dat ik geen account heb die ik eerst moet aanmaken. Zet ik de Tv uit en weer aan, heb ik toch wel mijn accounts.
Verwijderd
bij mij ging de internet@tv update zoeken en weer instaleren
wat hij behoord te doen is nu weer goed
mischien licht het waar je woond dat de surver nog niet uptodate is zou kunnen
ik heb geen account af dergelijks !
gewoon tv aan zetten en je internet op starten moet het van zelf weer goed gaan
komen .
anders toch even geduld !
zijn druk bezig met de survers
hoop voor jullie dat ie het snel weer doet
ik heb ook een week lopen ergeren dus ik ken het
Groetjes Roel
wat hij behoord te doen is nu weer goed
mischien licht het waar je woond dat de surver nog niet uptodate is zou kunnen
ik heb geen account af dergelijks !
gewoon tv aan zetten en je internet op starten moet het van zelf weer goed gaan
komen .
anders toch even geduld !
zijn druk bezig met de survers
hoop voor jullie dat ie het snel weer doet
ik heb ook een week lopen ergeren dus ik ken het
Groetjes Roel
Verwijderd
Welke versie is er nu bij jou geinstalleerd? Dit kun je onder Instellingen->Eigenschappen vinden.
En welke Tv heb je, schijnt per model te worden geupdate.
Ik heb: v2.262 - 5.1.00277Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:22:
Welke versie is er nu bij jou geinstalleerd? Dit kun je onder Instellingen->Eigenschappen vinden.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
ik heb de versie internet 2.359 - 5.100277 , werd van zelf upgedate TV Model is Le37C650
met de nieuwst firmware !
zal wel van zelf goed komen !
Roel
Roel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 16:50 ]
Dat willen we weten. Ziet er goed uit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:48:
ik heb de versie internet 2.359 - 5.100277 , werd van zelf upgedate TV Model is Le37C650
Roel
OK --- Nu hebben we het gehad met Samsung.
Onze eerste UE46C8700 - regelmatig fractie-van-een-seconde beeld op zwart en TV zette zichzelf regelmatig uit en in veel gevallen kort daarna weer aan;
Vervolgens moederbord vervangen - problemen bleven.
Geheel nieuwe UE46C8700 gekregen - problemen bleven, alhoewel het zwart wegvallend beeld heel wat minder gebeurde. En nu gisteravond voor het eerst dat de TV van zichzelf uitging (het aan/uit LEDje bleef knipperen, Samsung-logo bleef branden, na een paar seconden ging de TV weer aan).
Aangezien we ook al eens met alleen de analoge coax-kabel hebben getest (alle andere kabels + de satelliet CAM+ module verwijderd dus) en de problemen toen bleven kan het niet anders dan dat er toch echt iets mis is met deze TV's.
Zijn er anderen die zich hierin herkennen?
Wij wachten nog 1x een storing af en gaan dan terug naar de winkel, voor geld terug want we vertrouwen niet meer in Samsung hierdoor...
-- Edit: ja, de TV is up-to-date (3006.2 maar ook met 3005.1 hadden we de problemen).
-- Edit #2: hmmm, als we daadwerkelijk geld terug krijgen moeten we op zoek naar een andere 3D-TV. Straks maar eens rondsnuffelen welke een goede mediaplayer heeft zodat we, net als nu, ook nog MKVtjes vanaf een externe 2.5" HD kunnen blijven afspelen...
Onze eerste UE46C8700 - regelmatig fractie-van-een-seconde beeld op zwart en TV zette zichzelf regelmatig uit en in veel gevallen kort daarna weer aan;
Vervolgens moederbord vervangen - problemen bleven.
Geheel nieuwe UE46C8700 gekregen - problemen bleven, alhoewel het zwart wegvallend beeld heel wat minder gebeurde. En nu gisteravond voor het eerst dat de TV van zichzelf uitging (het aan/uit LEDje bleef knipperen, Samsung-logo bleef branden, na een paar seconden ging de TV weer aan).
Aangezien we ook al eens met alleen de analoge coax-kabel hebben getest (alle andere kabels + de satelliet CAM+ module verwijderd dus) en de problemen toen bleven kan het niet anders dan dat er toch echt iets mis is met deze TV's.
Zijn er anderen die zich hierin herkennen?
Wij wachten nog 1x een storing af en gaan dan terug naar de winkel, voor geld terug want we vertrouwen niet meer in Samsung hierdoor...
-- Edit: ja, de TV is up-to-date (3006.2 maar ook met 3005.1 hadden we de problemen).
-- Edit #2: hmmm, als we daadwerkelijk geld terug krijgen moeten we op zoek naar een andere 3D-TV. Straks maar eens rondsnuffelen welke een goede mediaplayer heeft zodat we, net als nu, ook nog MKVtjes vanaf een externe 2.5" HD kunnen blijven afspelen...
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 05-02-2011 10:27 ]
Ik heb dat aan- en uitgaan in het begin regelmatig gehad. Keek ik Tv ging de Tv uit en weer aan. Maar voor de Samsung had ik een Philips Tv en die deed precies hetzelfde. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat het door derden komt. Ik krijjg ook af en toe meldingen van CI+ errors. Ligt dat dan aan de Tv of is Ziggo bezig (we hebben er ineens een lokale zender bij) of de fabrikant van de CI+ module, of zit er af en toe een hikje in de 'stroomvoorziening'? Gisteren had ik de Tv op Intenet@Tv staan. Gaat ineens de Tv uit en schakelt zichzelf weer in. En omdat mijn Philips het ook al had kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de Tv ligt.
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 05-02-2011 10:38 ]
Aangezien de TV bij ons ook problemen vertoont terwijl alleen de stroomkabel erop zit (dus we kunnen dan alleen maar het ingebouwde testbeeld oproepen) moet het toch echt iets van de TV zelf zijn...
Onze voorgaande TV was ook een Samsung, een UE46B7020. Daar nooit problemen mee gehad.
Onze voorgaande TV was ook een Samsung, een UE46B7020. Daar nooit problemen mee gehad.
Dit hebben wij ook gehad en werd opgelost door de USB harddisk eraf te halen. Het valt mij op dat af en toe storingen optreden die te wijten lijken aan randapparatuur. Ik heb eraan hangen: PCR (HDMI), PC (HDMI), PS3 (HDMI), samsung HDD (USB), Ziggo CI+, UTPGerCor schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:34:
Ik heb dat aan- en uitgaan in het begin regelmatig gehad. Keek ik Tv ging de Tv uit en weer aan. Maar voor de Samsung had ik een Philips Tv en die deed precies hetzelfde. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat het door derden komt. Ik krijjg ook af en toe meldingen van CI+ errors. Ligt dat dan aan de Tv of is Ziggo bezig (we hebben er ineens een lokale zender bij) of de fabrikant van de CI+ module, of zit er af en toe een hikje in de 'stroomvoorziening'? Gisteren had ik de Tv op Intenet@Tv staan. Gaat ineens de Tv uit en schakelt zichzelf weer in. En omdat mijn Philips het ook al had kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de Tv ligt.
Bij de oudere firmwares wilde hij soms de hele set externe bronnen niet meer zien, dan moest ik alles afkoppelen, TV uit en aan, en alles weer aankoppelen. Dan pas werkte het.
MIsschien iets van een aardingsissue?
Verwijderd
of probleempjes met de afscherming van de distributie kabel, zoals HF lekkage of mantel stromen, ...
Mijn eerste UE40C8700 ging zonder randapparatuur na ongeveer 20 min. uit en weer aan en na steeds kortere tijd weer uit (en aan). Gebeld met Samsunservice, apparaat kon omgeruild worden (bij Plasmadiscounter)superduper schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:04:
[...]
Dit hebben wij ook gehad en werd opgelost door de USB harddisk eraf te halen. Het valt mij op dat af en toe storingen optreden die te wijten lijken aan randapparatuur. Ik heb eraan hangen: PCR (HDMI), PC (HDMI), PS3 (HDMI), samsung HDD (USB), Ziggo CI+, UTP
Bij de oudere firmwares wilde hij soms de hele set externe bronnen niet meer zien, dan moest ik alles afkoppelen, TV uit en aan, en alles weer aankoppelen. Dan pas werkte het.
MIsschien iets van een aardingsissue?
De tweede doet net nu al een paar maanden goed, maar ..... als ik niet de Samsungguide gebruikt gaat de tv rond 24.00 uur even uit (en dan weer aan) en (nog steeds) op kanaal 71 (Ziggo/Discovery Showcase HD) gaat hij na ongeveer 20 min. uit. Als ik de aut. time-shift op `handmatig` zet is dit laatste probleem ook verdwenen. Ik heb een Samsung Harddisk achter de tv hangen.
Ik accepteer deze tekortkoming maar omdat de TV een perfect beeld heeft, 3D uitstekend werkt, en nu ook al Philips-fanaten (ambilight) heeft overgehaald om toch maar een Samsung te kopen.
Alleen die stompzinnige apps voor internet!
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Samsung UE55C8700 en ik ben nog bezig met het vinden van de beste configuratie settings voor deze TV. Nu staan die vast en zeker in dit topic, maar die is 139 pagina's lang.
Heeft iemand een link voor mij naar waar ik de beste settings kan vinden?
Tevens lijkt het er op dat ik de digitale zenders niet op volgorde kan zetten. Ik heb een CI+ module van Ziggo en alle zenders kan ik gewoon ontvangen. Echter als ik een favoriete lijst samenstel, dan kan ik die niet ordenen zoals ik dat wil. Dat maakt het zappen niet 'logisch' omdat bijv. de HD zenders niet op volgorde staan en ik niet mijn eigen volgorde kan bepalen voor de overige zenders. Is daar een truc voor?
Tevens lijkt het er op dat ik de digitale zenders niet op volgorde kan zetten. Ik heb een CI+ module van Ziggo en alle zenders kan ik gewoon ontvangen. Echter als ik een favoriete lijst samenstel, dan kan ik die niet ordenen zoals ik dat wil. Dat maakt het zappen niet 'logisch' omdat bijv. de HD zenders niet op volgorde staan en ik niet mijn eigen volgorde kan bepalen voor de overige zenders. Is daar een truc voor?
Ja, op 1 pagina terug..... 138.Nah! schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:56:
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Samsung UE55C8700 en ik ben nog bezig met het vinden van de beste configuratie settings voor deze TV. Nu staan die vast en zeker in dit topic, maar die is 139 pagina's lang.Heeft iemand een link voor mij naar waar ik de beste settings kan vinden?
Sterker nog, het lijkt niet alleen zo .... het is zo. Ziggo bepaalt het en daar moet je het mee doen.Tevens lijkt het er op dat ik de digitale zenders niet op volgorde kan zetten. Ik heb een CI+ module van Ziggo en alle zenders kan ik gewoon ontvangen. Echter als ik een favoriete lijst samenstel, dan kan ik die niet ordenen zoals ik dat wil. Dat maakt het zappen niet 'logisch' omdat bijv. de HD zenders niet op volgorde staan en ik niet mijn eigen volgorde kan bepalen voor de overige zenders. Is daar een truc voor?
@ijzerjan. Zelfde ervaringen met mijn Tv. Al gebruik ik het spuuglelijke GuidePlus+ niet omdat het spuuglelijk is en gaat de Tv niet uit bij Discovery HD Showcase maar gaat de zender op: 'gecodeerd signaal'. Moet ik zelf de Tv uitzetten want een andere zender kiezen gaat dan niet meer.
@The-Don. Stel de vraag eens bij de makers van uitzending gemist. Apps maken schijnt niet eens zo moeilijk te zijn. Zelf wil ik wel een App Ziggo On Demand hebben. Zo'n kastje kost bij Ziggo een dikke 450 euro dus die zal er ook wel nooit gaan komen of ze moeten een er verdienmodel in zien. Ik was eerst wel enthousiast over MovieMax maar ben het DVD kwaliteit tijdperk ontgroeid.
[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 06-02-2011 16:27 ]
hmm... ik heb de 55" variant. Ik kan mij voorstellen dat er wel verschillen zitten als het paneel verschilt. Waar heb je die settings vandaan?GerCor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:13:
Ja, op 1 pagina terug..... 138.
En weet iemand misschien hoeveel het kost om de TV te laten kalibreren?
Dat is toch niet normaal? Ik heb hievoor een Panasonic P50VT20 onder handen gehad en daar kon het ook gewoon. Dit is dan wel een heel groot min punt voor Samsung!Sterker nog, het lijkt niet alleen zo .... het is zo. Ziggo bepaalt het en daar moet je het mee doen.
Daar is inderdaad een truc voor, werkt perfect.Nah! schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:56:
...
Verwijderd
hmmm. interessante opmerking. Ik ervaar zoals eerder aangegeven dus hetzelfde probleem en inderdaad het enige patroon dat ik kan vaststellen is dat het steevast gebeurt om 24:01h. Jij had dat probleem dus niet als je de Samsungguide gebruikt? Ik had bij Guide+ al auto update 's nachts op uit gezet maar dat helpt niet. Elke programma opname die over de klok van 24:00h ging was per definitie mislukt.ijzerjan schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:33:
[...]
maar ..... als ik niet de Samsungguide gebruikt gaat de tv rond 24.00 uur even uit (en dan weer aan) en (nog steeds) op kanaal 71 (Ziggo/Discovery Showcase HD) gaat hij na ongeveer 20 min. uit. Als ik de aut. time-shift op `handmatig` zet is dit laatste probleem ook verdwenen. Ik heb een Samsung Harddisk achter de tv hangen.
Overigens opname van Eredivisielive (in dit geval) in de nacht mislukken ook en daarna staat de tv loei hard.
De moeite waard dus om een andere guide te proberen maar weer omdat de fabrikant een shit product heeft geleverd (hoop dat ze meelezen daar bij dat bedrijf dat dit toestel een contract model noemt

Verwijderd
Die CI+ meldingen zijn bij mij ook. Ik gebruik CAM module van CD. Dus geen Ziggo. ze duren ongeveer een seconde tussen het schakelen in. Naar mijn in idee is dit wel degelijk een probleem van de tv. Het schakelen tussen zenders zit soms 5 seconde tijd tussen en dan komt de CI+ melding voorbij. Als de tv "snel"GerCor schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:34:
Ik krijjg ook af en toe meldingen van CI+ errors. Ligt dat dan aan de Tv of is Ziggo bezig (we hebben er ineens een lokale zender bij) of de fabrikant van de CI+ module, of zit er af en toe een hikje in de 'stroomvoorziening'? Gisteren had ik de Tv op Intenet@Tv staan. Gaat ineens de Tv uit en schakelt zichzelf weer in. En omdat mijn Philips het ook al had kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de Tv ligt.

Ik heb wel ergens hardware gecalibreerde settings gepost in dit topic voor de 55 inch. Hieronder het bericht wat ik had geplaatst. Inmiddels wel getest en gebruik deze al een tijdNah! schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:11:
[...]
hmm... ik heb de 55" variant. Ik kan mij voorstellen dat er wel verschillen zitten als het paneel verschilt. Waar heb je die settings vandaan?
En weet iemand misschien hoeveel het kost om de TV te laten kalibreren?
[...]
Dat is toch niet normaal? Ik heb hievoor een Panasonic P50VT20 onder handen gehad en daar kon het ook gewoon. Dit is dan wel een heel groot min punt voor Samsung!
Hier btw nog wat settings van een gebruiker van het AVS forum. Deze nog niet getest. Van de week maar even proberen. Wellicht de sharpness bijstellen naar wens gezien ik zelf met sharpness op 0 altijd alles wat dof eruit vindt zien.
After almost 2 months of use, the RGB balance of my UN65C8000 seems to have changed measurably, most notably with respect to blue. Here are settings based on my latest calibration done with CalMAN 4, a ColorMunki, and AVSHD 1.3 disc on a PS3. Target is 2.2 gamma and Rec 709 gamut. As always, your mileage will likely vary.
Mode: Movie
Backlight: 9
Contrast: 97
Brightness: 47
Sharpness: 0
Color: 47
Tint: 50/50
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +1
Color Space: Custom
Red: Red: 45 Green: 15 Blue: 0
Green: Red: 36 Green: 46 Blue: 15
Blue: Red: 0 Green: 16 Blue: 47
Yellow: Red: 52 Green: 48 Blue: 9
Cyan: Red: 29 Green: 50 Blue: 53
Magenta: Red: 39 Green: 22 Blue: 46
White Balance:
R-Offset: 23
G-Offset: 23
B-Offset: 26
R-Gain: 33
G-Gain: 25
B-Gain: 15
10p White Balance: On
Interval 1: Red: 1, Green: 3, Blue: 1
Interval 2: Red: 0, Green: 1, Blue: 2
Interval 3: Red: -2, Green: 0, Blue: -1
Interval 4: Red: -4, Green: -3, Blue: -3
Interval 5: Red: -3, Green: -2, Blue: -2
Interval 6: Red: -1, Green: 0, Blue: -1
Interval 7: Red: -1, Green: -1, Blue: -2
Interval 8: Red: -1, Green: -2, Blue: -1
Interval 9: Red: -1, Green: -1, Blue: 0
Interval 10: Red: 0, Green: 0, Blue: 0
Flesh Tone: 0
Color Tone: Warm2
HDMI Black Level: Low
Smart LED: Standard
[ Voor 58% gewijzigd door keepitfrosty op 06-02-2011 20:56 ]
Verwijderd
heb je nieuw update gedaan
ik had ook een kleine error maar is weer goed gekomen
via een nieuw internet@tv update kijk het nog even een week je aan
of proberen om 30 sec de exit knop op je afstantsbediening in te druk en even de hele tv resten
wel wer insteling op nieuw er op zetten maar als het mischien helpt
is ie weer oke !
groetjes roel
ik had ook een kleine error maar is weer goed gekomen
via een nieuw internet@tv update kijk het nog even een week je aan
of proberen om 30 sec de exit knop op je afstantsbediening in te druk en even de hele tv resten
wel wer insteling op nieuw er op zetten maar als het mischien helpt
is ie weer oke !
groetjes roel
Thanks! Works like a charm! Hoefde niet eens de netwerksettings in te vullen. Gewoon automatisch laten scannen en dan pakt hij alsnog alles op.TAG_ScorpioN schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:24:
[...]
Daar is inderdaad een truc voor, werkt perfect.
Thanks! Alleen waar staan die hardware gecalibreerde settings voor de 55"?keepitfrosty schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:47:
[...]
Ik heb wel ergens hardware gecalibreerde settings gepost in dit topic voor de 55 inch. Hieronder het bericht wat ik had geplaatst. Inmiddels wel getest en gebruik deze al een tijd
Hier btw nog wat settings van een gebruiker van het AVS forum. Deze nog niet getest. Van de week maar even proberen. Wellicht de sharpness bijstellen naar wens gezien ik zelf met sharpness op 0 altijd alles wat dof eruit vindt zien.
After almost 2 months of use, the RGB balance of my UN65C8000 seems to have changed measurably, most notably with respect to blue. Here are settings based on my latest calibration done with CalMAN 4, a ColorMunki, and AVSHD 1.3 disc on a PS3. Target is 2.2 gamma and Rec 709 gamut. As always, your mileage will likely vary.
[...]
Wat ik wel begrijp uit dat andere stukje is dat de kleuren nog wat kunnen veranderen in de loop der tijd. Iets om rekening mee te houden...
Ik zal eens kijken of ik wat kan met die Calibratie progies.
[ Voor 13% gewijzigd door Nah! op 07-02-2011 01:37 ]
Verwijderd
Klopt de firmware 3005.1 is inderdaad een oude versie,maar deze stond toch echt vanochtend op de Samsung site
Nu staat er weer de 3006.2?waarschijnlijk een foutje van Samsung.
Bij mij doet alles het weer goed dus ik laat het zo.
Nieuwe firmware voor o.a. de 8000 serie.
All OS T-VALDEUC-3005.1 Upgrade File(USB type) 07 Feb, 2011 131.48 ENGLISH
1. Title
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3005.1
. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)
http://www.samsung.com/nl...e=prd_detail&tab=supporte

Nu staat er weer de 3006.2?waarschijnlijk een foutje van Samsung.
Bij mij doet alles het weer goed dus ik laat het zo.
Nieuwe firmware voor o.a. de 8000 serie.
1. Title
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3005.1
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
(Mac address error)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 09:07 ]
Euuuhm die heb ik toch neergezet voor je in de post? 65 inch of 55 inch of 46inch maakt geen drol uit want het paneel is hetzelfde. Deze komen van het AVS forum door een gebruiker. Calibratie progjes alleen zijn vaak niet genoeg om te calibreren. Hier heb je toch vaak wel een apparaat bij nodig zoals colurmonki / spyder. Deze user heeft dit dan ook gebruikt. Of het wat voor jou is moet je zelf even bekijken. Dit zou het meest natuurgetrouwe beeld moeten geven voor het scherm. Maar de een vindt dit mooi de ander weer niet (ik wissel soms tussen deze settings en dynamisch (bij animatie hou ik wel van felle over de top kleuren). Ik heb zelf nog wat dingetjes getweaked zoals randverbetering. En de blacklight wisselt bij mij een beetje afhankelijk of ik in de avond of overdag kijk.Nah! schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:33:
[...]
Thanks! Alleen waar staan die hardware gecalibreerde settings voor de 55"?
Wat ik wel begrijp uit dat andere stukje is dat de kleuren nog wat kunnen veranderen in de loop der tijd. Iets om rekening mee te houden...
Ik zal eens kijken of ik wat kan met die Calibratie progies.
[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 07-02-2011 08:04 ]
Euuh? 3005.1 is toch al een tijd uit?Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:14:
Nieuwe firmware voor o.a. de 8000 serie.![]()
1. Title
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3005.1
(Mac address error)
Doet het niet als je 3006.2 hebt. Maar Twitter, Facebook, Vimeo en YouTube doen het weer. Versie Internet@Tv 2.359 - 5.1.00277
[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 07-02-2011 09:23 ]
Yup. Dit is geen nieuwe firmware, ondanks de datum die erbij staat.keepitfrosty schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:03:
[...]
Euuh? 3005.1 is toch al een tijd uit?
-- Edit: als ik nu zelf kijk op de support-pagina van mijn UE46C8700, dan staat daar nu 3006.2 beschikbaar. Richjan's TV (de UE55C8700) heeft nu ook 3006.2 staan.
[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 07-02-2011 09:59 ]
Apart, als ik kijk http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support staat daar toch duidelijk 3005.1
Jouw link brengt me bij de handleidingen-pagina van mijn TV. Klik ik daar op firmware, dan komt toch echt 3006.2 tevoorschijn.GerCor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:07:
Apart, als ik kijk http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support staat daar toch duidelijk 3005.1
Bij mij nu ook ..... cache?
Hoe dan ook, wat zijn we er allemaal mee opgeschoten? De vermelding 2010 bij Internet@TV is verdwenen. Knap hoor.
Hoe dan ook, wat zijn we er allemaal mee opgeschoten? De vermelding 2010 bij Internet@TV is verdwenen. Knap hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 07-02-2011 13:39 ]
vandaag is de monteur van Samsung langs geweest en ik had het juist gezien, de tv is krom. Woensdag wordt hij opgehaald door de winkel.RRC schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:01:
@willemsb
Hopelijk krijg ik na controle snel een nieuwe tv
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort in het bezit van een UE46C8700 en wil via DLNA mijn bestanden op de labtop inzien. de TV ziet mijn media software, en de bestanden (jpeg' s en avi' s) maar geeft steeds aan dat deze bestandtype niet wordt ondersteund. Kan iemand aangeven of ik iets vergeten ben en wat ik moet doen om mijn foto' s en filmpjes op mijn TV te bekijken? Heb firmware versie 3006.2 Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort in het bezit van een UE46C8700 en wil via DLNA mijn bestanden op de labtop inzien. de TV ziet mijn media software, en de bestanden (jpeg' s en avi' s) maar geeft steeds aan dat deze bestandtype niet wordt ondersteund. Kan iemand aangeven of ik iets vergeten ben en wat ik moet doen om mijn foto' s en filmpjes op mijn TV te bekijken? Heb firmware versie 3006.2 Alvast bedankt!
Dat is precies wat DNLA doet, het laat jouw bestanden zien. En meer niet. Of jouw Tv jouw bestanden wel of niet kan afspelen heeft niks met DLNA te maken.motuncer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Hallo,
Om jouw foto's en filmpjes te kunnen zien zijn talloze mogelijkheden maar de goedkoopste is ze met Win7 streamen m.b.v. Windows Media Player 12. Even jouw Tv toevoegen bij printers en apparaten en streamen aanzetten. Maar je kunt ook een streamer kopen en aansluiten of jouw computer direct aansluiten op de Tv.
[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 07-02-2011 17:17 ]
Verwijderd
Hallo
Ik heb een Samsung led ue40c8700 en ik heb last van (bevriezing van het beeld) dropouts"alleen als tv kijk of een opgenomen film terug kijk via mijn pvr,
want als ik een film kijk via mijn mede8er heb ik nergens last van (dus aan de hdmi kabel ligt het niet daar alles naar de denon via hdmi gaat en vervolgens gaat er 1 hdmi van de denon naar de tv.
Mijn vermoeden is dus dat het ligt aan het signaal vanuit de meterkast vorig jaar is reeds het signaal gemeten wat ik in de meterkast heb (en die was goed) hoe kan ik dit testen of moet ik iemand laten komen bv ziggo+
Hopelijk hebben jullie meer info alvast hartelijk dank..
Ik heb een Samsung led ue40c8700 en ik heb last van (bevriezing van het beeld) dropouts"alleen als tv kijk of een opgenomen film terug kijk via mijn pvr,
want als ik een film kijk via mijn mede8er heb ik nergens last van (dus aan de hdmi kabel ligt het niet daar alles naar de denon via hdmi gaat en vervolgens gaat er 1 hdmi van de denon naar de tv.
Mijn vermoeden is dus dat het ligt aan het signaal vanuit de meterkast vorig jaar is reeds het signaal gemeten wat ik in de meterkast heb (en die was goed) hoe kan ik dit testen of moet ik iemand laten komen bv ziggo+
Hopelijk hebben jullie meer info alvast hartelijk dank..
Mijn internet@tv is van 2mb naar dik 10mb konstant gegaan vandaag, zonder enige update ergens van
Verwijderd
is er ook een dergelijke truc voor de humax 5050?TAG_ScorpioN schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:24:
[...]
Daar is inderdaad een truc voor, werkt perfect.
Edit: kom er net achter dat je dat via favorieten heel makkelijk kunt doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 21:46 ]
Vanmiddag toevallig ook eens getest, voorheen zo'n 3mbit nu 45mbit. Alhoewel dat nog niet eens de helft van mijn echt verbindingssnelheid is (120mbit namelijk). Maar goed... niet om te klagen hoorgolfgti5 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:48:
Mijn internet@tv is van 2mb naar dik 10mb konstant gegaan vandaag, zonder enige update ergens van
Ik ben 3007.1 aan het installeren.....
Geïnstalleerd en alles werkt nog steeds.
[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 08-02-2011 00:41 ]
Verwijderd
Dat is leuk maar waarom heb je deze geïnstalleerd? wat zijn de verbeteringen?GerCor schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:33:
Ik ben 3007.1 aan het installeren.....
Dit soort info zou je verwachten op de site ergens dicht bij de .exe maar helaas dat is te simpel....
Ik heb nog steeds 3003 omdat geen enkel nieuwe versie belangrijke verbeteringen had die mijn probleempjes oploste..
Over oplossen gesproken.... Sinds 2 dagen geleden GuidePlus is vervangen door de Samsung Guide geen standby probleem meer gehad. Dus Samsung mag zich o.a. gaan richten op een softwareupgrade die de GuidePlus beter met de tv laat werken.
Of de zap snelheidverbeteren
Of de eigen Guide uitbreiden met functionaliteit zoals 0/+5, -5/+10, -5/+15 etc. aan opnametijd toevoegen, dagelijk/wekelijks noem maar op.
KIjk, toen ik 3006,2 installeerde ging het mis met Intenet@Tv. Toen kwam 3005.1, kon niemand die 3006.2 had installeren, toen weer 3006.2 en die kon ik wel installeren en ging het weer goed met Internet@Tv. Ik zie nergens bij alle firmwares IETS genoemd over Internet@Tv.
Als ik de Description lees staat er niets over Internet@Tv en toch wordt het gewijzigd.
Samsung GuidePlus+ is een externe leverancier en heeft volgens mij, anders dan dat je de guide kunt kiezen in het menu, weinig met de Samsung Tv die wij hebben te maken.
Ik heb nog nooit GuidePlus+ gebruikt en dus ook geen problemen met standby gehad.
En daarom installeer ik steeds de nieuwe versie omdat je niet weet wat de aanspassingen zijn. Aan de Description heb ik in ieder geval niks.
Ik had in het begin, zal de firmware in de 2000 serie zijn geweest, behoorlijk last van clouding. Nooit ergens iets gelezen in Description over clouding en toch is het blijkbaar aangepast.
En je hebt gelijk, wensen genoeg voor aanpassingen van de Tv. Van mij mag dat opnamebalkje wel weg, de ecometer weg, de info direct in beeld als je naar een andere zender gaat, alle codecs zodat je alles kunt afspelen met de mediaspeler, een betere structuur bij mediaplay. Ik bedoel, waarom kom ik als ik kies bij MediaPlayer voor Video weer bij drie keuzes: video, afbeeldingen en foto's? Ik had toch al video gekozen.
Ook kan ik in de guide niet een cijfercode intikken. Als je bij Ned1 op 1 in de guide staat en je wilt naar 400 dan moet je scrollen. Je kunt de zenders niet op een volgorde zetten naar eigen smaak. Daar is dan weer een trucje voor nodig, de opnames zijn beveiligd met DRM en dat is bijvoorbeeld bij een Humax niet het geval .... enz.
Als ik de Description lees staat er niets over Internet@Tv en toch wordt het gewijzigd.
Samsung GuidePlus+ is een externe leverancier en heeft volgens mij, anders dan dat je de guide kunt kiezen in het menu, weinig met de Samsung Tv die wij hebben te maken.
Ik heb nog nooit GuidePlus+ gebruikt en dus ook geen problemen met standby gehad.
En daarom installeer ik steeds de nieuwe versie omdat je niet weet wat de aanspassingen zijn. Aan de Description heb ik in ieder geval niks.
Ik had in het begin, zal de firmware in de 2000 serie zijn geweest, behoorlijk last van clouding. Nooit ergens iets gelezen in Description over clouding en toch is het blijkbaar aangepast.
En je hebt gelijk, wensen genoeg voor aanpassingen van de Tv. Van mij mag dat opnamebalkje wel weg, de ecometer weg, de info direct in beeld als je naar een andere zender gaat, alle codecs zodat je alles kunt afspelen met de mediaspeler, een betere structuur bij mediaplay. Ik bedoel, waarom kom ik als ik kies bij MediaPlayer voor Video weer bij drie keuzes: video, afbeeldingen en foto's? Ik had toch al video gekozen.
Ook kan ik in de guide niet een cijfercode intikken. Als je bij Ned1 op 1 in de guide staat en je wilt naar 400 dan moet je scrollen. Je kunt de zenders niet op een volgorde zetten naar eigen smaak. Daar is dan weer een trucje voor nodig, de opnames zijn beveiligd met DRM en dat is bijvoorbeeld bij een Humax niet het geval .... enz.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 08-02-2011 08:57 ]
Ja, 3007.1 is idd uit. Downloaden ging niet echt van een leien dakje, het downloadcentrum van Samsung lijkt wel een jojo qua downloadsnelheid...
Ik kijk meestal hier voor info van de firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:06:
[...]
Dat is leuk maar waarom heb je deze geïnstalleerd? wat zijn de verbeteringen?
Dit soort info zou je verwachten op de site ergens dicht bij de .exe maar helaas dat is te simpel....
Ik heb nog steeds 3003 omdat geen enkel nieuwe versie belangrijke verbeteringen had die mijn probleempjes oploste..
Over oplossen gesproken.... Sinds 2 dagen geleden GuidePlus is vervangen door de Samsung Guide geen standby probleem meer gehad. Dus Samsung mag zich o.a. gaan richten op een softwareupgrade die de GuidePlus beter met de tv laat werken.
Of de zap snelheidverbeteren
Of de eigen Guide uitbreiden met functionaliteit zoals 0/+5, -5/+10, -5/+15 etc. aan opnametijd toevoegen, dagelijk/wekelijks noem maar op.
http://www.bluray-disc.de/forum/samsung-tvs/
IdieAloth