Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
m00n schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:36:
Heejz,

Iemand die de 40C8700 in samenwerking met een XBOX360 en Bad Company 2 thuis heeft staan?

Ik heb een raar verschijnsel bij Bad Company 2, wanneer ik beweeg gaat de crosshair mee, maar vertraagd en vervaagd (geen last met Call of Duty Black Ops). Tevens onstaat er rond de statische tekstvlakken (ammo count ect) een raar pixelend effect (Moeilijk uit te leggen).

Heb nog de standaard firware erop. Is de laatste 8700 firmware al weer beschikbaar op de website? Of iemand een link. Kan wel de Duitse 8790 vinden, maar weet niet of die ook goed is.
Game mode aan op X360 HDMI port?

Had soortgelijke effecten als game mode uitstond, inclusief irritante lag.

Net nog even gekeken voor je, heb zelf de vanaf 3001 geen USB updates meer gedaan. Ook de grote van de duitse firmware is nagenoeg hetzelfde als ik altijd naar binnen trek (met vorige firmwares). Vermoed dat het gewoon dezelfde is, voor heel europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
LinuX-TUX schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:49:
[...]

Game mode aan op X360 HDMI port?

Had soortgelijke effecten als game mode uitstond, inclusief irritante lag.

Net nog even gekeken voor je, heb zelf de vanaf 3001 geen USB updates meer gedaan. Ook de grote van de duitse firmware is nagenoeg hetzelfde als ik altijd naar binnen trek (met vorige firmwares). Vermoed dat het gewoon dezelfde is, voor heel europa.
WOW, wat een verschil! Onwijs bedankt, was effe zoeken geblazen naar de instelling maar gevonden en geen last meer van. Jeetje wat een verschil.

Heb hem sinds een week, na veel gekut, dus moet nog door alles heen qua instellingen enzo :D

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trinity999 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:08:
[...]

Alle, Internet TV 2010 kan geen verbinding maken
Ja, daarom vroeg ik het ook. Ligt aan jouw verbinding ..... hier werkt alles prima.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:49:
[...]

Voor de hele wereld eerder. Ik las op een duits forum dat iemand de firmware van Australie heeft geïnstalleerd. Werkt prima.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 21-01-2011 12:59 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
net van 3002 naar 3003 gegaan via de tv/online...........kan je eigenlijk niet gelijk naar 3005.1?
3003 via tv/online is bij mij het hoogste, tv geeft nu aan dat er geen update's meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3005.1 moet gewoon weer met usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:34:
[...]

Streamen middels DNLA inclusief subs is nog steeds niet mogelijk. Dus houd het snel op. Andere oplossing is gewoon een USB schijf eraan hangen ipv netwerk. Overigens is mijn WD'tje echt niet meer van de tijd vergeleken bij jouw selectie. Was toen state of the art, maar zoals alle HW, zo weer outdated.

SamyGO is redelijk safe, maar ik ga je er echt niet aanpraten als je 0 linux ervaring hebt. Wat er effectief gebeurd via SamyGO is het volgende:
  • Je maakt een dev account aan in de Internet@TV
  • Je host een simpel appje op je PC (middels een webservertje) welke installeerd op je TV
  • Dit appje blijft altijd parallel op je TV draaien en kijkt of er een USB stick aanwezig is met een 'run.sh' erop. (vergelijkbaar met een autorun onder windows)
  • Als je SamyGO stickje in de TV zit, zal deze ook uitgevoerd worden. Deze pluist even je netwerk af met mogelijke 'shares' (NFS/SMB AKA windows/UPNP) DNLA niet, want dat doet de TV zelf al.
  • Deze shares 'mount' hij op de USB stick zelf op een mapje
  • Als je dan gaat naar de media speler, dan denkt de TV dat de bestanden allemaal op de stick aanwezig zijn, terwijl ze in realiteit gemapped zijn over het netwerk. Gevolg: TV speelt het af alsof het letterlijk van de stick af komt met alle voordelen die erbij komen. (Skippen/Subs/etc etc)
Al met al, een andere oplossing die hier al een keer geopperd is met een klein allesspelertje ernaast is ook een idee.

Ondanks dat SamyGO in mijn optiek redelijk safe is, past het wel degelijk iets OP de tv aan. Het is dus niet zo dat het niets op je TV veranderd & als het fout gaat, ontraceerbaar is bv.
Het is een keuze die je mag overwegen en je kan de wiki voor de C serie er zo op nalezen als je wilt, maar de geringste twijfel is wel een waarschuwing over waar je aan begint.

/me LinuX-TUX ontkent niet dat sommige in mijn kringen ook dachten of ik van de pot gerukt was. Wie gaat er nou een + 2000 euro TV modificeren :?

Garantie vervallen heb ik ook vaak over nagedacht. Je schroeft de TV namelijk niet open. Je maakt gebruik van een standaard account op de TV welke erin gebakken zit voor Internet@TV ontwikkelaars. Hiervoor zijn geen 'hacks' of 'reverse enginering' tools voor gebruikt. Dus in hoeverre je dan effectief de 'Garantie' hebt gebroken is mij nog steeds een raadsel.

Misschien hield ik dat mezelf voor, mocht het fout gaan ... dat kan ook :+
Thanks voor al de info.
Ik wil zeker nog wel een keer een poging wagen om SamyGo aan de praat te krijgen, maar het ziet er voor mij nu nog iets te ingewikkeld uit. Hopelijk komt er binnenkort een goede tutorial, dan moet ik er wel mee uitkomen denk ik. En het blijft nog steeds een beetje eng natuurlijk om zoiets uit te gaan spoken met een 55" tv xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Mis ik em? Of zijn sommige mensen een b e e t j e de verhoudingen uit het oog aan het verliezen. Àl die onderwerpen over mediabouwsels en tweaks. Je koopt een tv van rond 2000 E-tjes en bent vervolgens eindeloos bezig om gedwonloade films een beetje kuis weer te geven?

Al die tijd die ik daarmee bespaar door gewoon te huren af en toe via de mediamax app voor 4E of in de shop/ opnemen wat er gewoon op tv is....

Dit is waarschijlijk vloeken in de kerk, maar jongens af en toe relativeren kan geen kwaad

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:43:
Mis ik em? Of zijn sommige mensen een b e e t j e de verhoudingen uit het oog aan het verliezen. Àl die onderwerpen over mediabouwsels en tweaks. Je koopt een tv van rond 2000 E-tjes en bent vervolgens eindeloos bezig om gedwonloade films een beetje kuis weer te geven?

Al die tijd die ik daarmee bespaar door gewoon te huren af en toe via de mediamax app voor 4E of in de shop/ opnemen wat er gewoon op tv is....

Dit is waarschijlijk vloeken in de kerk, maar jongens af en toe relativeren kan geen kwaad
Hehe of koop gewoon een mediaplayertje van 100 euries en laat die brakke interne mediaplayer voor wat het is en ben je van al het gezeik af. Maar ja sommige mensen vinden het natuurlijk leuk om de boel te "tweaken" . Zo was ik vroeger ook maar ben nu meer iemand van de sheiz moet gewoon werken niet te moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Fuzzy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:43:

Ja, ik weet niet, ergens heb je gelijk. Probleem van deze tijd is dat steeds meer machines in elkaar beginnen over te lopen. Waar je vroeger een beelscherm voor weergave had en een extra component om materiaal aan te leveren, begint het nu te verwateren en in elkaars vaarwater te zitten door de (letterlijk) computers die in elk apparaat aanwezig zijn.

Nu zitten we ook nog op een forum dat tweakers heet ... en als er een doelgroep is waar dat begint te jeuken om het maximale eruit te halen, dacht ik wel dat wij dat waren :Y)

Een beetje normaal weergeven van media is overigens geen probleem, alleen de aanlevering daarvan. Tweakers hebben hogere verwachtingen door over het netwerk af te willen spelen met exotische NAS'jes met embedded DNLA servertjes, gemiddelde eindgebruiker heeft dat weer niet.

Tijd besparen is relatief denkik. Ik relativeer al mijn hele leven, anders wordt het zo serieus :+

No offense taken, sommige mensen houden van puzzles, ik van het maximale uit een stukje hardware halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Phieuww.... Ik dacht een bak stront over mij heen te krijgen, maar gelukkig zijn er meer relativisten ;)
Ik was eerder ook zo, maar als je een drukke baan hebt, kids wellicht en alles leuk vindt, moet je wel.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, iedereen koopt deze TV's om een reden. De een omdat het een mooi design heeft en prachtig beeld, en de ander om de ongekende zelf te ontdekken mogelijkheden. En als er mensen zijn die zelfs het servicemenu willen wijzigen om alles uit deze kast te halen, moeten ze dat gewoon zelf weten. Niks mis mee en er is ook geen bak stront voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Heren,

na een aantal maanden bevalt de Samsung SMT-C7140 mij niet, ik was Humax gewend, had gedacht dat de communicatie met de C8700 beter zou zijn, maar alhoewel de Samsung SMT-C7140 Anybet+ zou zijn schakelt de HDMI niet automatisch over als ik de Samsung SMT-C7140 aanzet......
Ik, nou ja mijn vrouw, vond de Humax5050 makkelijker in omgang, ik ga dus maar weer voor een Humax kijken, iemand enig idee wat ik voor mijn zeer weinig gebruikte Samsung SMT-C7140 kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En wat vinden jullie van de 2011 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:06:
Heren,

na een aantal maanden bevalt de Samsung SMT-C7140 mij niet, ik was Humax gewend, had gedacht dat de communicatie met de C8700 beter zou zijn, maar alhoewel de Samsung SMT-C7140 Anybet+ zou zijn schakelt de HDMI niet automatisch over als ik de Samsung SMT-C7140 aanzet......
Tsja, als ik dat zo lees denk ik dat een heleboel mensen vervolgens zouden klagen: elke keer als ik Tv zit te kijken en ik zet de PVR aan dan schakelt de Tv over naar de PVR terwijl ik dat helemaal niet wil.
Anynet+ betekent niet veel meer dan dat je een aantal functies met 1 afstandsbediening kunt doen. Anynet+ kan niet van elke individuele gebruiker ruiken wat hij wil.
Ik, nou ja mijn vrouw, vond de Humax5050 makkelijker in omgang, ik ga dus maar weer voor een Humax kijken, iemand enig idee wat ik voor mijn zeer weinig gebruikte Samsung SMT-C7140 kan vragen?
Bij Wehkamp kost het ding 219 euro, tijdelijk. Geen idee wat je kunt vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 23-01-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag Sammy 3D willen kijken.
Bij het aanzetten in menu 3D weergave geselecteerd en vervolgens de melding in disc menu dat de tv 3D geschikt moet zijn. Het was daarna alleen mogelijk om de 2D weergave te starten.

Daarna Hoe tem ik een draak erin gestopt waarvan ik weet dat die het wel gedaan heeft. En ja hoor geen 3D.

Had ik afscheid genomen van Philips omdat die zooi de laatste jaren binnen luttele maanden problemen vertoonden..... Samsung is dus duidelijk niet een goed alternatief.

Zowel de tv (standby probleem) als nu de BD-C6900 zorgen voor ergernis.

Als Samsung zijn producten als high-end producten in de markt wil zetten dan moeten ze beter spul maken en niet door kunstmatig de prijzen hoog te houden onder het mom van contract modellen...

zo. ben even mijn frustratie kwijt, morgen de garantie maar in werking zetten via de dealers..(defect na aankoop binnen 6 maanden altijd via dealer doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:10:
Bij het aanzetten in menu 3D weergave geselecteerd en vervolgens de melding in disc menu dat de tv 3D geschikt moet zijn. Het was daarna alleen mogelijk om de 2D weergave te starten.

Daarna Hoe tem ik een draak erin gestopt waarvan ik weet dat die het wel gedaan heeft. En ja hoor geen 3D.

Had ik afscheid genomen van Philips omdat die zooi de laatste jaren binnen luttele maanden problemen vertoonden..... Samsung is dus duidelijk niet een goed alternatief.

Als Samsung zijn producten als high-end producten in de markt wil zetten dan moeten ze beter spul maken en niet door kunstmatig de prijzen hoog te houden onder het mom van contract modellen...

zo. ben even mijn frustratie kwijt, morgen de garantie maar in werking zetten via de dealers..(defect na aankoop binnen 6 maanden altijd via dealer doen)
Jammer, bagger voor je. Heb er zelf nog geen last van gehad /me LinuX-TUX klopt het even af

Ben eerlijk gezegt wel met je eens over de prijzen en prestaties van de modellen. Had destijds al lang de B serie willen hebben, werd voor m'n neus weggekaapt door het patent rechten akkefietje met Sharp. Gewacht op de C, C serie zag er in mijn ogen perfect uit met als kers op de taart, dat hij 3D kon weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:10:

Hou eens plm. twintig seconden de exit-toets van de afstandsbediening ingedrukt. De TV vraagt vervolgens om bevestiging om het toestel te resetten naar default. Zou je nog eens kunnen proberen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:26:
@IT-Freak. Ik zeg het inderdaad maar belangrijker is dat Samsung het zelf ook schrijft. ....

http://www.samsung.com/nl...eq=23949&gltype=localnews
Dat is waar wellicht dat Samsung omwille van marketing een exstra toevoeging aan het scherm in inch gaan labelen zoals bv 46+ inch maar dat zien we uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

heb ik ook 3d doet het niet meer, vanmiddag maar eens resetten.

ps: het beeld is wel 3d maw alles is een beetje dubbel, de bril gaat ok gewoon aan maar 3d wordt het niet! bril misschien kapot?

Het gebeurde trouwens tijdens een potje gt5. Opeens werd alles lichter en wilde de bril geen 3d beeld meer weergeven maar het beeld bleef in 3d modus dus ik vraag me af of het restten überhaupt wel effect heeft. Wellicht om een nieuwe verbinding te kunnen maken met de bril??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:10
Tip die ik een keer van een monteur kreeg. Houd je hand eventjes voor de 3d IR transmitter oog aan de voorkant van de TV. Dan reset de bril/tv zichzelf en doet 3D het meestal weer.
RRC schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:16:

ps: het beeld is wel 3d maw alles is een beetje dubbel, de bril gaat ok gewoon aan maar 3d wordt het niet! bril misschien kapot?

Het gebeurde trouwens tijdens een potje gt5. Opeens werd alles lichter en wilde de bril geen 3d beeld meer weergeven maar het beeld bleef in 3d modus dus ik vraag me af of het restten überhaupt wel effect heeft. Wellicht om een nieuwe verbinding te kunnen maken met de bril??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RRC schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:16:

Misschien even de bril opladen? Je weet het niet als je dit bericht leest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

opladen?
er zit een batterij in...geen lader mogelijk 55c7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RRC schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:31:
opladen?
er zit een batterij in...geen lader mogelijk 55c7700
Deze dus?

http://www.samsung.com/nl...ail&subsubtype=3d-glasses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Beetje offtopic, iemand die nog meegedaan heeft aan die actie van "Kies je cadeau?" Hoe lang duurt het voordat je je cadeau binnen krijgt, en krijg je bevestiging wanneer ze je barcode ect hebben ontvangen?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:12:
Beetje offtopic, iemand die nog meegedaan heeft aan die actie van "Kies je cadeau?" Hoe lang duurt het voordat je je cadeau binnen krijgt, en krijg je bevestiging wanneer ze je barcode ect hebben ontvangen?
Bestelde een E reader en kreeeg die na 3, 5 week thuis. Bij de Blu Ray zat ook een cadeau, maar tot op heden: Nope. Vlak voor Kerst ingestuurd, maar niets gehoord of gezien. Op een forum las ik iemand die Samsung IJsselstein gemaild had - en dat hielp? Maar wat is hun mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:12:
Begin december alles ingestuurd.
3D pakket van Blu-Ray werd binnen twee weken geleverd.

TV is ander verhaal. barcode hadden ze nooit ontvangen.. via telefoon en mail de aanvraag nogmaals gestuurd. op barcode bleek nog een letter te ontbreken... tv van de muur gehaald en na 6 x telefonisch contact bingo! inmiddels is de 100 euro (cadeau) binnen. De 3D bril (wat weer via een andere afdeling gaat) hebben we nog niet gezien.

cadeau@samsungactie.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Ik heb mijn C8700 geupdate van 2004.0 naar 3005.1 :(

Mijn beeld is van scherp naar uitermate korrelig gegaan. Beelden in 720p zien eruit alsof ik naar SD materiaal aan het kijken ben ???

Is dit aan te passen d.m.v. beeld instellingen? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
sbm schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:26:
Ik heb mijn C8700 geupdate van 2004.0 naar 3005.1 :(

Mijn beeld is van scherp naar uitermate korrelig gegaan. Beelden in 720p zien eruit alsof ik naar SD materiaal aan het kijken ben ???

Is dit aan te passen d.m.v. beeld instellingen? Zo ja, welke?
Al vaker voorgekomen voorstel in dit topic, al een reset geprobeerd? (15 seconde exit indrukken) Meestal met 3D HD materiaal waarbij dit normaliter uitkomst bied, moet ik toegeven. Heb zelf ook een klein vaagheidje altijd gehad bij mijn instellingen en motion: clear instelling. Stond correct, na reset en WEER dezelfde motion instelling deed het scherm pas zoals hij hoorde te zijn. Vermoed toch dat hun update procedure niet helemaal vlekkeloos is.

[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even off topic, om de dag met een glimlach te beginnen..
Voor de personen die 3D maar niets vinden i.v.m. de noodzakelijke bril.. Er zijn oplossingen op komst

YouTube: 3D No glasses by Jonathan Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:00:
Even off topic, om de dag met een glimlach te beginnen..
Voor de personen die 3D maar niets vinden i.v.m. de noodzakelijke bril.. Er zijn oplossingen op komst

YouTube: 3D No glasses by Jonathan Post
Had hem gezien ja, brilliant. Vind alleen jammer dat dit nog meer vermoeiend is voor de oogjes, ondanks dat je zelf haast geen inspanning hoeft te leveren, zit je vervolgens wel met verzuringsverschijnselen :Y)

Voor deze bedank ik nog even, wacht wel op een echt passief systeem. (die nog in de kinderschoentjes staat en maar tot 7 niveaus gaat -O-)

Waar zijn de holodecks gebleven die ze altijd maar belooften in StarTrek/Wars :'(

Hoe is het overigens met je TV gesteld, had je nog een reset uitgevoerd of heb je zoiets van dat kreng moet gewoon werken incl updates en retourneer je hem nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Had hem gezien ja, brilliant. Vind alleen jammer dat dit nog meer vermoeiend is voor de oogjes, ondanks dat je zelf haast geen inspanning hoeft te leveren, zit je vervolgens wel met verzuringsverschijnselen :Y)

Voor deze bedank ik nog even, wacht wel op een echt passief systeem. (die nog in de kinderschoentjes staat en maar tot 7 niveaus gaat -O-)

Waar zijn de holodecks gebleven die ze altijd maar belooften in StarTrek/Wars :'(

Hoe is het overigens met je TV gesteld, had je nog een reset uitgevoerd of heb je zoiets van dat kreng moet gewoon werken incl updates en retourneer je hem nu?
Ik zocht het probleem eerst bij de Blu-Ray. Heb inderdaad eerst het advies hier opgevolgd en een reset gedaan van de tv en dat bleek te helpen.. Standby issue blijft nog wel een ergernis. Vooral omdat het niet duidelijk is wat hij doet. Soms heb ik het idee dat de CI module van CD een update doet. Gisteravond om 24:02h ging hij weer vanzelf op standby en ca. 10 sec knipperend standby lampje. 5 minuten daarna deed ik de tv uit en toen ging hij niet uit met een geluidje en de standby lamp aan. Beeld sprong wel uit. Na aantal minuten nogmaals uit gedrukt maar geen reactie. Toep op 1 gedrukt en toen ging hij weer aan en daarna weer uit gedaan en dat ging weer normaal. En zo varieert dit probleem elke keer 8)7

Mijn Sat tuner deed ook updates maar dan zag je dat staan in het scherm "UPG" of "INIT" en dan weet tenminste wat.

Maar goed 3D doet het weer.... *O*
Kan ook gelijk zeggen dat Sammy ergggg 3D is. De slang komt tot aan je neus, Sammy zweeft of zwemt midden in je kamer. Zijn niet veel grappen (eigenlijk helemaal niet) en een hoog Nemo en millieu moraal. Hoe het afloopt zeg ik niet maar ze leven nog lang en gelukkig...... *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Een vraagje:
als de tv 200hz is waarom staat er dan bij ps3 games/bluray/hdTV 50 of 60hz?

ps: 3d werkt nog steeds niet.
A: de bril gaat wel aan, dat is te zien aan het rode lampje
B: het beeld geeft de dubbele weergave dus beeld doet het ook
C: het beeld hoort op donker te gaan in 3d modus met de bril op als je het hoofd kantelt, dit gebeurt ook

prik mij maar lek, waar zou het aan kunnen liggen....morgen met Samsung bellen

[ Voor 65% gewijzigd door RRC op 26-01-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
RRC schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:28:
Een vraagje:
als de tv 200hz is waarom staat er dan bij ps3 games/bluray/hdTV 50 of 60hz?
Als ik quake3 speel op een monitor van 120Hz, waarom staat er dan 175 FPS rechtsbovenin :Y)?

Scherm refresh rate = 800. Clear motion kan het aangeleverde materiaal bijschaven tot 200 beeldjes per seconde (clear motion plus, dus elke frame word 4 keer weergegeven 200 -> 800)

Wat inhoud, dat hij van de aangeleverde 50 beeldjes per seconde de gaten vult. Dus als een balletje in frame 1 links staat en frame 2 rechts, dan doet hij in de overige scherm opbouw cycles de balletjes tussen liggend invullen.

Mooi voorbeeld is als je de TV op demo instelt met 200 Hz motion plus.

Let wel, een fysieke refresh rate zegt nooit iets over de actuele weergave van frames. Het zegt alleen maar iets over het aantal beeldjes per seconde. Als dit maar 50 of 60 beeldjes per seconde zijn, dan geeft hij dat weer alszijnde 'input'.

offtopic:
Wel ben ik blij dat het ver boven de 200 hz zit, met 3D bril halveer je het namelijk weer en als ik ergens allergisch voor ben zijn het TL lampen en andere 50 Hz bronnen

Je 3D gedeelte snap ik niet helemaal. Hij werkt, maar toch ook niet? Of hij werkt maar het 3D wat eruit komt is niet echt jofel? Pas geleden firmware geupdate ... naderhand al een reset uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

firmware is up to date
tv is gereset
hand voor de ir transmitter gehad

maar geen 3d effecten waar te nemen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
RRC schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:59:
firmware is up to date
tv is gereset
hand voor de ir transmitter gehad

maar geen 3d effecten waar te nemen.........
Zou bijna denken dat je aangeleverde materiaal niet klopt of een instelling op de PS3 mist. Zonder bril is het wel 1 groot wazig beeld of (vergeef mijn vraag) zie je 2 beelden naast elkaar links en rechts?

1 Groot wazig beeld zonder bril
1 Scherp beeld met bril
=======================
Aangeleverde materiaal is gewoon niet zo 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

LinuX-TUX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Zou bijna denken dat je aangeleverde materiaal niet klopt of een instelling op de PS3 mist. Zonder bril is het wel 1 groot wazig beeld of (vergeef mijn vraag) zie je 2 beelden naast elkaar links en rechts? ja ik zie dubbel beeld

1 Groot wazig beeld zonder bril zo zou je het kunnen omschrijven ja
1 Scherp beeld met bril nee hetzelfde beeld als met of zonder bril
=======================
Aangeleverde materiaal is gewoon niet zo 3D

Hij deed het prima tijdens GT5 op de ps3 mooi 3d beeld, na een uurtje gamen werd het ineens lichter in de woonkamer en viel me op dat het niet meer 3d was. De tv bleef wel 3d beeld (dubbel) uitzenden

Sindsdien heb ik het niet meer werkend gekregen... :( ik denk dat de bril kaduuk is.....bijvoorbeeld dat maar 1 kant knippert ofzo. Eigenlijk zu ik met een 2de bril moeten testen maar die heb ik niet

[ Voor 11% gewijzigd door RRC op 26-01-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

D'r zit gewoon een vervangbare CR2025 batterij in, waarom stop je er geen nieuwe in? Ik zie tenminste niet dat je dat al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

nou ik heb die bril pas een paar weken en 2x gebruikt en de lampjes doen het prima, maar ik ga het vervangen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RRC schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:54:
nou ik heb die bril pas een paar weken en 2x gebruikt en de lampjes doen het prima, maar ik ga het vervangen voor de zekerheid.
Tsja, je weet maar nooit natuurlijk. Maar als het met een nieuwe batterij nog steeds niet goed is dan lijkt het erop dat je gewoon een defecte bril hebt. Of een defecte transmitter, moeilijk te bepalen. Je zou natuurlijk in een winkel waar vergelijkbare Samsung schermen hangen even kunnen gaan kijken/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RRC

Dit heb ik ook gehad, bleek 3D IR transmitter defect. Tip: Schakel 3D op je TV in en kijk dan via de camera functie van een mobiele telefoon naar de transmitter. Een dergelijke camera laat infrarood zien als wit licht. Zie je wit licht dan werkt de transmitter, anders is hij defect. Deze truc werkt bijvoorbeeld ook met de IR transmitter van een afstandsbediening.

Marc

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:57:
@RRC

Dit heb ik ook gehad, bleek 3D IR transmitter defect. Tip: Schakel 3D op je TV in en kijk dan via de camera functie van een mobiele telefoon naar de transmitter. Een dergelijke camera laat infrarood zien als wit licht. Zie je wit licht dan werkt de transmitter, anders is hij defect. Deze truc werkt bijvoorbeeld ook met de IR transmitter van een afstandsbediening.

Marc
Goeie tip zeg. Je moet het maar weten. Ik heb het gelijk even getest. Camera wel vlak bij de Tv houden en inderdaad, wit licht........... of is dat nou die film van Marco Borsato...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

@HSD wat een goeie tip! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Onlangs vertelde ik hier over de problemen met onze UE46C8700: beeld dat soms een fractie van een seconde op zwart sprong (nog geen halve seconde dus) en ook dat de TV zichzelf soms uit- en weer aanzette. Nadat door Samsung het moederbord was vervangen bleven de problemen. Onze winkel heeft toen een nieuwe UE46C8700 ter vervanging geleverd.

Resultaat: gisteravond en zojuist weer meerdere malen het probleem met het fractie-van-een-seconde-zwart-beeld gezien. Uit- en weer aangaan nog niet gehad, maar dat kan nog komen.

Met het vorige exemplaar hadden we al eens met alle HDMI-apparatuur ontkoppeld getest, toen bleven de problemen. Ook toen we naar het ingebouwde testbeeld keken bleef het probleem dus.

Nu gaan we nog maar iets verder met testen: de satelliet CAM-module eruit en verder ook alle kabels behalve de analoge antenne....

Bah. Waarom al deze problemen? Onze vorige Samsung, ook een LED-TV, had nergens last van. Alhoewel toen de satelliet een losse decoder was via SCART en nu dus satelliet via de TV zelf, maar lijkt me sterk dat dat de oorzaak is. Maar goed... met nu alleen de analoge antennekabel aangesloten maar eens een tijd testen hoe dat gaat.

:(

-- Edit: voor de duidelijkheid, het probleem doet zich dus voor ongeacht de bron, dus zowel bij het kijken naar HDMI als satelliet als het ingebouwde testbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 27-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm, ik krijg sinds kort af en toe CI+ errors in beeld en dan gaat het beeld naar 'gecodeerd signaal'. Het enige wat helpt is de Tv uitzetten en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wildfire, vermoedelijke oorzaak: originele CI cam? Mijn satelliet ontvanger presteert beter op softcam dan met de officiële CI cam. Satelliet operators sturen meer codes door per codering: vroeger 12 seconden, nu 10 seconden en vermoedelijk nog minder). CanalDigitaal stuurt met haar kanalen codes mee voor CanalDigitaal, TVVlaanderen, TéLéSAT en mobistar sat tv, eerste 3 in mediaguard laatste in viaccess. Gebeurt dit dan nog op een HD kanaal (tot 5 keer meer digitale informatie) dan verslikt deze cam zich nog al eens of loopt het verkeerd af met de timing tussen cam en ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:57:
@Wildfire, vermoedelijke oorzaak: originele CI cam? Mijn satelliet ontvanger presteert beter op softcam dan met de officiële CI cam. Satelliet operators sturen meer codes door per codering: vroeger 12 seconden, nu 10 seconden en vermoedelijk nog minder). CanalDigitaal stuurt met haar kanalen codes mee voor CanalDigitaal, TVVlaanderen, TéLéSAT en mobistar sat tv, eerste 3 in mediaguard laatste in viaccess. Gebeurt dit dan nog op een HD kanaal (tot 5 keer meer digitale informatie) dan verslikt deze cam zich nog al eens of loopt het verkeerd af met de timing tussen cam en ontvanger.
Nee, het gebeurt dus op alles: ook als ik naar de Humax HDTV-decoder kijk of gewoon het ingebouwde testbeeld van de TV. Dan heeft de satelliet er verder niets mee te maken. Of was jouw reactie eigenlijk op GerCor gericht en niet op mij? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 27-01-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Wildfire geen reaktie op GerCor (CI+), jij sprak over satelliet en cam.
Probeer eens met je flatscreen op een apparte stroomkring te plaatsen (verlengkabel) of met filter gescheiden
van de andere toestellen? Mogelijke interferentie tussen de toestellen via stroom circuit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:15:
Nee Wildfire geen reaktie op GerCor (CI+), jij sprak over satelliet en cam.
Probeer eens met je flatscreen op een apparte stroomkring te plaatsen (verlengkabel) of met filter gescheiden
van de andere toestellen? Mogelijke interferentie tussen de toestellen via stroom circuit?
Aparte stroomkring? Daar geloof ik geen snars van en daarnaast kan het niet omdat in de huiskamer toch alles op dezelfde groep zit. En voorheen, ook met een Samsung LED-TV, nul komma nul aan problemen.

Het is echt iets met het toestel: als hij weer aan dat fractie-van-een-seconde-zwart-knipperen bezig gaat, gaat dat die hele kijksessie ook door. Zet je de TV vervolgens even standby en daarna weer aan (dus niet van de stroom afgeweest), dan is het weer normaal.

Het probleem is dat het probleem zich niet consequent voordoet: er is geen regelmaat in te ontdekken wat het testen dus ook moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen kwestie van geloven, uitsluiten. Ken je iemand die je een Brennenstuhl Stekkerdoos met netfilter of gelijkaardig kan lenen voor een dag? Had je de mogelijkheid om andere stroomkring te gebruiken voor je TV, kon je testen zonder net filter om onderlinge storingen uit te sluiten via de stroomvoorziening. Electronica kan soms problemen ondervinden hierdoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Wie o Wie weet wat de status is van de updates via samsung. De 3d led tv's staan nog steeds niet tussen de overige tv's op de site en ik kan dus geen update binnen halen.

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
spiderbalm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:45:
Wie o Wie weet wat de status is van de updates via samsung. De 3d led tv's staan nog steeds niet tussen de overige tv's op de site en ik kan dus geen update binnen halen.
Bedankt voor de tip :+

Op de duitse site staat alweer de nieuwe versie, ga eerst ff checken of ze wel compatible zijn. (horen ze wel te zijn voor zover ik weet)
Laat maar, engeland loopt ook nog steeds achter, waag het er toch maar niet op. Maar 3006.2 zit er dus aan tekomen :)

Toch wel gedaan, kon het niet laten, werkt perfect :Y)
Moet nog even kijken of er dingen bij zijn gekomen/af zijn gehaalt. Heb uit voorzorg weer eens een reset uitgevoerd maar dit keer van tevoren m'n channel list gebackupped, geweldig. Binnen 2 minuten weer ingesteld als vanouds.

[ Voor 32% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

spiderbalm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:45:
Vandaag nog over gebeld met Samsung... storing, zeggen ze. Duurt al twee weken en "ze zijn druk bezig het op te lossen". Met andere woorden: geen peil op te trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga nu toch eens wachten tot de Tv zelf meldt dat er een upgrade is.

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3006.2

. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

Alleen de 2 onderstaande zijn afwijkend van 3005.1

. Add the requirement of SkyD (Germany)
. Add Slovenian

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 27-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:35:
Geen kwestie van geloven, uitsluiten. Ken je iemand die je een Brennenstuhl Stekkerdoos met netfilter of gelijkaardig kan lenen voor een dag? Had je de mogelijkheid om andere stroomkring te gebruiken voor je TV, kon je testen zonder net filter om onderlinge storingen uit te sluiten via de stroomvoorziening. Electronica kan soms problemen ondervinden hierdoor.
Als je een heel slechte stroomvoorziening zou hebben misschien wel ja, maar dan is een goede UPS meer op z'n plek. Verder vallen heel die netfilters voor mij in dezelfde categorie als "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht".

-- Edit: OK. TV nu verder getest -- alles afgekoppeld, ook de CAM-module dus. Het enige wat was aangesloten, was het stroomsnoer :P

Resultaat: wederom trad het probleem op. Er is blijkbaar echt iets mis met die UE46C8700 TV's op de een of andere manier. De 1e die we hadden: dit probleem. Vervolgens is het moederbord van die TV vervangen, wederom trad het probleem op. Nu is een nieuwe TV geplaatst: wederom het probleem.

-- Edit #2: morgen gaat de TV de hele dag rechtstreeks op de wandcontactdoos ipv in een stekkerdoos. Hebben we dan nog problemen, dan laten we een neef van mij komen om de stroom na te meten. Hij is in dienst van Essent als storingsmonteur en wordt ingezet voor kleine storingen aan kleine objecten tot grote storingen aan grote objecten, dus hij kan ongetwijfeld e.e.a. goed nameten.

Ik geloof zelf niet dat het daar aan ligt, maar goed als hij oordeelt dat er qua stroom niets aan de hand is dan is dat iig een deskundig oordeel en blijft echt alleen nog maar de TV over.

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 27-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:25:
[...]

Vandaag nog over gebeld met Samsung... storing, zeggen ze. Duurt al twee weken en "ze zijn druk bezig het op te lossen". Met andere woorden: geen peil op te trekken dus.
Hahahah dat is echt te grappig gewoon. Een simpel script probleempje waar ze al 2 weken druk mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
De nieuwe firmware T-VALDEUC-3006.2 zo juist erop gezet.
- Yahoo widget is verdwenen.
- Youtube blijft roepen dat er nieuwe software is en Vimeo werkt ook niet.

Weinig redenen om te upgraden dus.

Is het trouwens mogelijk om de apps van andere landen erop te krijgen?
Onze oosterburen hebben veel interessantere apps als de meeste troepzooi die hier wordt aangeboden.
Is het nog ooit te verwachtten of uitzendinggemist wordt toegevoegd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander land selecteren in setup: Duitsland, UK, Nederland, ... let wel hierdoor kunnen ook andere functionaliteiten wijzigen zoals kanaal sorteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:31:
Als je een heel slechte stroomvoorziening zou hebben misschien wel ja, maar dan is een goede UPS meer op z'n plek. Verder vallen heel die netfilters voor mij in dezelfde categorie als "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht".
Ben akkoord als dit gaat over audiofrequente stoorsignalen in het lichtnet.
Het gaat om eventuele hoogfrequente/digitale stoorsignalen die meerijden op je goede stroomvoorziening. zoals bvb Power line communication, HomePlug, ... van de (naaste) buren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dan nog geloof ik niet dat het daar iets mee te maken heeft. Het rare is, op het moment dat het probleem zich voordoet: even de TV op standby zetten en dan weer aanzetten, en die hele kijksessie weer geen enkel probleem. De TV is dan dus niet eens van de stroom afgeweest. Het kan ook andersom: in een kijksessie zonder problemen de TV even op standby (hooguit paar seconden is al genoeg daarvoor) en dan soms heb je dan in de erop volgende kijksessie het probleem dus weer wel.

Trouwens: geen van onze buren heeft powerline adapters. De ene buur niet omdat ze geeneens een PC hebben, de andere niet omdat die wireless zitten. (edit: ikzelf gebruik het ook niet, liggen gewoon ethernetkabels)

En dan nog: al zou het wel zo zijn... al die apparatuur die via het lichtnet communiceert begint langzamerhand gemeengoed te worden. Als zoiets al zou doorlekken naar de buren dan is het voedingscircuit van de TV niet gewoon tè gevoelig? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 27-01-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Ben akkoord als dit gaat over audiofrequente stoorsignalen in het lichtnet.
Het gaat om eventuele hoogfrequente/digitale stoorsignalen die meerijden op je goede stroomvoorziening. zoals bvb Power line communication, HomePlug, ... van de (naaste) buren.
Maak zelf gebruik van Ethernet over Power (powerplug) op dezelfde stopcontact als mijn TV :$ ... mag dus niets uitmaken, daar ik er geen last van heb :Y)

• 1 potentiele candidaat van de lijst dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trinity999 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:38:
De nieuwe firmware T-VALDEUC-3006.2 zo juist erop gezet.
- Yahoo widget is verdwenen.
- Youtube blijft roepen dat er nieuwe software is en Vimeo werkt ook niet.

Weinig redenen om te upgraden dus.

Is het trouwens mogelijk om de apps van andere landen erop te krijgen?
Onze oosterburen hebben veel interessantere apps als de meeste troepzooi die hier wordt aangeboden.
Is het nog ooit te verwachtten of uitzendinggemist wordt toegevoegd???
Dat Yahoo! is verdwenen is voor mij een reden. Troep. Maar als YouTube moeilijk gaat doen, dan liever niet. Gebruik ik regelmatig. Heb je de firmware van onze Duitse buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
GerCor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:04:
[...]

Dat Yahoo! is verdwenen is voor mij een reden. Troep. Maar als YouTube moeilijk gaat doen, dan liever niet. Gebruik ik regelmatig. Heb je de firmware van onze Duitse buren?
Ja, Firmware is van de duitse site gehaald.
Onze buren klagen ook al steen en been dat er bugs in zitten.
Zal wel niet lang duren voordat update komt. Ik zou nog efkes wachten met updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iemand toevallig nog de T-VALDUEC 3005.1 firmware bij de hand? Heb 3006.2 geflashed, wil terug naar de vorige maar heb die nergens meer staan... (UE46C8700 dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 27-01-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trinity999 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:49:
[...]

Ja, Firmware is van de duitse site gehaald.
Onze buren klagen ook al steen en been dat er bugs in zitten.
Zal wel niet lang duren voordat update komt. Ik zou nog efkes wachten met updaten
Ik zit het ook in de gaten te houden, onze Duitse buren. Veel ellende met de apps. Maar LinuX-TUX heeft 3006.2 er ook op staan en volgens LinuX-TUX werkt het perfect. Ik wacht nog even in ieder geval. _/-\o_

Mist bij jou op het beginscherm van de apps de vermelding 2010 bij Internet@TV?

http://www.hifi-forum.de/...g-ue-c-55-7700_40760.html

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 28-01-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
GerCor schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:27:
[...]

Ik zit het ook in de gaten te houden, onze Duitse buren. Veel ellende met de apps. Maar LinuX-TUX heeft 3006.2 er ook op staan en volgens LinuX-TUX werkt het perfect. Ik wacht nog even in ieder geval. _/-\o_

Mist bij jou op het beginscherm van de apps de vermelding 2010 bij Internet@TV?

http://www.hifi-forum.de/...g-ue-c-55-7700_40760.html
Yep: "2010" is bij mij ook weg; en als de tv uit is geweest, en ik naar Internet@TV ga, wordt deze elke keer opnieuw geïnstalleerd! :(

Downgraden, terug naar 3005.1, lukt me overigens NIET :(

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
GerCor schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:54:
hmmm, ik krijg sinds kort af en toe CI+ errors in beeld en dan gaat het beeld naar 'gecodeerd signaal'. Het enige wat helpt is de Tv uitzetten en weer aan.
Welke foutcode krijg je precies? Ik heb ook ineens sinds enkele dagen een melding, zal eens kijken welke code.

Heel irritant, moet de CI+ module eruit halen en er weer in douwen en dan is 'ie weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:03:
[...]

Welke foutcode krijg je precies? Ik heb ook ineens sinds enkele dagen een melding, zal eens kijken welke code.

Heel irritant, moet de CI+ module eruit halen en er weer in douwen en dan is 'ie weg..
Het komt maar een seconde in beeld, gaat dan op gecodeerd signaal. En je moet net op dat moment kijken. De eerste keer was precies op het moment bij SBS6 HD tijdens de uitslag van Popstarsfinale dat Dean of Simone had gewonnen. Daarna, de volgende dag of 2 dagen later nog een keer en sindsdien geen last meer van gehad. Ik zag alleen CI+ Error en dan een code, maar het ging dus te snel om precies te zien wat er in beeld stond.

Maar CI+ module er uit halen en er weer indoen is niet nodig geweest.

@henklbr. Ik las dat duitse gebruikers al contact hebben gehad met Samsung. Bij Samsung is niets bekend maar als het moet komen ze heel snel met een nieuwe update. Voor wat dat waard is.

En dat downgraden niet lukt is al bij eerdere firmwares bekend.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 28-01-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met firmware 3006.2 wordt er een nieuwe Internet TV versie geinstalleerd. Blijkbaar zijn een aantal apps zoals Youtube en Facebook die deze nieuwe versie voor een "oude" versie aanzien en daarom geven ze aan dat er een nieuwere versie Internet TV moet worden geladen.
Mijn Samsung BD-C9600 blu-ray speler heeft nog de vorige versie Internet TV en op deze speler werken de apps Youtube en Facebook (dezelfde versie als op de TV) nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wildfire schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:52:
Iemand toevallig nog de T-VALDUEC 3005.1 firmware bij de hand?
Ik heb het even op rapidshare.com geupload:
http://rapidshare.com/files/444986022/T-VALDEUC_3005.1.exe

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bedankt, maar ik lees hier nu dat downgraden echt niet gaat lukken jammer genoeg. Maar goed... TV doet het verder gewoon maar wou de oude bij de hand hebben om te downgraden als deze terug moet naar de winkel (ivm wat irritante problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:26:
[...]
Bedankt voor de tip :+

Op de duitse site staat alweer de nieuwe versie, ga eerst ff checken of ze wel compatible zijn. (horen ze wel te zijn voor zover ik weet)
Laat maar, engeland loopt ook nog steeds achter, waag het er toch maar niet op. Maar 3006.2 zit er dus aan tekomen :)

Toch wel gedaan, kon het niet laten, werkt perfect :Y)
Moet nog even kijken of er dingen bij zijn gekomen/af zijn gehaalt. Heb uit voorzorg weer eens een reset uitgevoerd maar dit keer van tevoren m'n channel list gebackupped, geweldig. Binnen 2 minuten weer ingesteld als vanouds.
UK heeft nu ook 3006.2. en dezelfde problemen met de apps. Heb jij geen problemen met de apps? Op het duitse forum werd door Samsung als antwoord gegeven de Tv te resetten, dus alles opnieuw in te stellen, dat bleek daar niet de oplossing.

Update

Samsung Duitsland support eindgebruikers:

Dass die Internet@TV-Funktion nach dem letzten Firmwareupdate (3006.2) fehlerhaft arbeitet ist uns bekannt
und wurde bereits an die Entwicklungsabteilung weiter geleitet. Wir gehen davon aus das Zeitnah eine
Nachbesserung der Firmware erscheinen wird.

Wann diese erscheinen wird, ist uns im technischen Endkunden-Support nicht bekannt

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 29-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: ik heb de 7700 nu enkele weken in huis. Tot nu toe geen enkel probleem, prima TV, goed beeld, gemakkelijke opnamefunctie via USB. Vanavond stond de TV uurtje of 2 aan en ik wisselde van zenders, ging naar NL 1. TV gaat spontaan uit en daarna weer aan. Voor de eerste keer hoor ik ook iets 'klikken' achterin de TV en valt op dat (TV komt eerst met de verificatiemelding van de CI+) het rechtergedeelte van het scherm donkerder is dan de andere helft van het scherm. Op het moment dat het beeld van de zender zou moeten komen (je hoort het geluid al) gaat de TV weer automatisch opnieuw opstarten. Weer met dat 'klik'-geluid. Ik vrees dat er iets goed mis is of heeft iemand dit al meegemaakt en kan mij dan vertellen wat er gedaan kan worden? Heb de stroom er ook al afgehaald en even paar minuten gewacht maar probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:14:
[...]

UK heeft nu ook 3006.2. en dezelfde problemen met de apps. Heb jij geen problemen met de apps? Op het duitse forum werd door Samsung als antwoord gegeven de Tv te resetten, dus alles opnieuw in te stellen, dat bleek daar niet de oplossing.

Update

Samsung Duitsland support eindgebruikers:

Dass die Internet@TV-Funktion nach dem letzten Firmwareupdate (3006.2) fehlerhaft arbeitet ist uns bekannt
und wurde bereits an die Entwicklungsabteilung weiter geleitet. Wir gehen davon aus das Zeitnah eine
Nachbesserung der Firmware erscheinen wird.

Wann diese erscheinen wird, ist uns im technischen Endkunden-Support nicht bekannt
Alleen youtube idd :$ Voor de rest werkt alles naar behoren, zal zo nog ff NOS checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Met 3006.2 geen problemen met YouTube, diverse filmpjes gekeken vanochtend en alles deed het normaal. Ik begrijp dat anderen juist wel problemen hebben daarmee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb een HT-C9930 en een C8700. Is het mogelijk om de home cinema set bij het opstarten automatisch op HDMI 1 te zetten en de tv op HDMI 2? Op een oude samsung tv van mij kan ik wel in de service menu Hotel Option aanzetten op HDMI, maar op de C8700 is mij dat nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:37:
Ik heb een HT-C9930 en een C8700. Is het mogelijk om de home cinema set bij het opstarten automatisch op HDMI 1 te zetten en de tv op HDMI 2? Op een oude samsung tv van mij kan ik wel in de service menu Hotel Option aanzetten op HDMI, maar op de C8700 is mij dat nog niet gelukt.
YouTube: How to Create Macros on Samsung 9000 Series 3D LED TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.google.nl/m/ur...40LElYYvchjpv91m2b80a6erw

Exlusieve review Samsung d8000. Gotta have it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Ik kan je bevestigen dat het een prima combinatie is.
Ik bezit zelf ook de 7080 en de 8700.
Geluid is perfect en het beeld ook.
Als je de eminent aansluit via de optische aansluiting op je surround set dan heb je gewoon 5.1.
Heb het nu twee dagen geprobeerd en het wil maar niet lukken. Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon, scheelt bijna een seconde. Heb een samsung c8700 46 inch direct aangesloten op mijn eminent 7080 via hdmi. Gek genoeg lopen 720p en 1080p wel synchroon als ik mijn eminent analoog aansluit. Via hdmi wil het echter niet lukken, heb het ook met een nieuwe hdmi kabel geprobeerd, tevergeefs. De firmware van de eminent speler is de nieuwste geloof ik, 1.04.02 (stond er al op bij aankoop). Interne eminent schijf staat vol met allerlei bluray, x264 enzovoorts. Formaat films maakt niet uit, alles is vertraagd.
Hoop dat iemand me hier kan helpen, anders gooi ik dat eminent kastje een keer uit het raam. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Heb helaas geen C9000 remote :(. Maar het klinkt eigenlijk niet zo ingewikkeld om de tv bij het aanzetten, dat die gewoon automatisch op HDMI springt. Bij me oude Samsung tv lukt het ook. Wat wel automatisch gaat bij mij, als ik de Home cinema set op de aan knop druk, dan gaat de tv ook automatisch aan (als ik aan doe via de afstandbediening geloof ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik heb ook geen C9000 remote. Maar waar het over gaat is dat er afstandsbedieningen zijn waar je macro's kunt maken. Kun je al je apparatuur schakelen een bepaalde handeling te doen. Dus, het is ook niet moeilijk met een aparte afstandbediening. Een aantal foumleden gebuikt een Harmonie One geloof ik.

@hd-eyes en Menu >> Geluid >> extra instellingen >> SPDIF-uitvoer helpt ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 30-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GerCor spdif uitvoer heeft ook een vertraging, helaas
las ergens op en forum dat de c8700 vaker audio delays zou hebben (ook met ps3 e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Heb het nu twee dagen geprobeerd en het wil maar niet lukken. Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon, scheelt bijna een seconde. Heb een samsung c8700 46 inch direct aangesloten op mijn eminent 7080 via hdmi. Gek genoeg lopen 720p en 1080p wel synchroon als ik mijn eminent analoog aansluit. Via hdmi wil het echter niet lukken, heb het ook met een nieuwe hdmi kabel geprobeerd, tevergeefs. De firmware van de eminent speler is de nieuwste geloof ik, 1.04.02 (stond er al op bij aankoop). Interne eminent schijf staat vol met allerlei bluray, x264 enzovoorts. Formaat films maakt niet uit, alles is vertraagd.
Hoop dat iemand me hier kan helpen, anders gooi ik dat eminent kastje een keer uit het raam. ;)
Kan je geen audio delay instellen in de eminent speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Heel merkwaardig, zoals ik reeds aangaf heb ik totaal geen problemen.
Geluid is super en loopt bij iedere film synchroon.
Ik heb mijn instellingen bij de eminent op RAW staan. Misschien dat dit iets uitmaakt.
Verder heb ik versie 12 van de firmware erop staan.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Je link is een beetje verrot.
YouTube: Samsung D8000 TV - Exclusive first look review from Which?

Volgens deze reviewers zou de d8000 rond maart uit komen. Volgende maand dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 12:00 . Reden: Verkeerd begrepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

mijn " change detectie" op de samsung pagina werd boos:

http://www.samsung.com/nl...1100&vType=&cate_type=all

werkt dus allemaal weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het. Nu met mezelf in conclaaf of ik wel wil updaten als ik vooraf al weet dat ik problemen met de apps krijg.

Ach, ik doe het gewoon....

@IT-Freak. Inderdaad, erg mooi allemaal.

Edit: ik zie dat men in Duitsland meldt dat het probleem met Yahoo! is opgelost. Dus dat doet vermoeden dat er met de firmware niks mis is maar dat de apps aangepast moeten worden en dan kan op elk moment plaatsvinden.

[ Voor 57% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

xon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:04:
mijn " change detectie" op de samsung pagina werd boos:

http://www.samsung.com/nl...1100&vType=&cate_type=all

werkt dus allemaal weer
Niet echt, de pagina's zijn er weer maar het kader waarin dan de daadwerkelijke tekst zou moeten staan is hier in zowel Firefox als IE leeg (en aangezien ik met IE nog nooit de Samsung-site heb bezocht is het dus geen cache-probleem):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/samsung-leeg.png

En als ik dan bv. klik op "Upgrade File (USB type) (27 Jan, 2011)" krijg ik een error:
Foutdetails webpagina

Gebruikersagent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C)
Tijdstempel: Mon, 31 Jan 2011 09:02:50 UTC

Bericht: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Regel: 360
Teken: 2
Code: 0
URI: http://www.samsung.com/pu...logic/s3_prd_detail_be.js

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 31-01-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Niet echt, de pagina's zijn er weer maar het kader waarin dan de daadwerkelijke tekst zou moeten staan is hier in zowel Firefox als IE leeg (en aangezien ik met IE nog nooit de Samsung-site heb bezocht is het dus geen cache-probleem):

[afbeelding]

En als ik dan bv. klik op "Upgrade File (USB type) (27 Jan, 2011)" krijg ik een error:

[...]
Yup error krijg ik ook. Zal wel weer 2 weken overheen gaan voordat de pagina's ook gevuld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist 3006.2 gedownload en geïnstalleerd...

Twitter, Facebook en YouTube doen het niet. Ik moet de Tv uitschakelen en de nieuwe software installeren. Als ik het zo zie is dit een oudere versie Internet@Tv. Komt vanzelf wel weer goed neem ik aan.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Wildfire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:04:
[...]

[afbeelding]

[...]
Ik klik op de link en doet het gewoon!
Kan gewoon de firmware downloaden.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb voor de gein toch eens even gebeld met Samsung. Mevrouw weet helemaal niks van problemen met de nieuwe firmware maar als, zo zegt ze, op internet op fora deze problemen besproken worden, Samsung dat ongetwijfeld ook volgt en er volop aan een nieuwe firmware wordt gewerkt. Maar zelf had ze dus geen flauw idee hoe of wat....

Maar volgens mij is de 3006.2 een oudere versie Internet@Tv, namelijk de 2.262 en de vorige was volgens mij iets van 2.35 als ik dat goed herinner. Degene die 3003 of 3005 hebben zullen dat wel kunnen bevestigen.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bas Post schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:48:
[...]

Ik klik op de link en doet het gewoon!
Kan gewoon de firmware downloaden.
Welke browser? Zowel onder IE8 als onder Firefox 3.6.13 krijg ik wel de site te zien dus, maar het kader waarin de tekst en downloadlink zou moeten staan blijft leeg.

Op de Duitse site werkt wel alles goed. Ik merk nu ook op dat bij het zoeken op de NL-site nu geen automatische aanvulsuggesties meer worden gedaan als je begint met een typenummer in te voeren, op de Duitse site gebeurt dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt perfect (IE 9 beta)

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nope, het kader is gewoon leeg. Ik heb hier een versie XP- en Vista-image voor VMWare, straks daar eens in kijken. Heb ook een OpenSUSE VMWare image, zal ook daar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat jij andere tabbladen hebt in jouw eerste bericht met de verwijzing naar de foutmelding. Krijg je diezelfde ook als je mijn link selecteert?

Onder tabblad Downloadcentrum heb ik namelijk Handleidingen en Firmware staan.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 31-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:03:
[...]

Nope, het kader is gewoon leeg. Ik heb hier een versie XP- en Vista-image voor VMWare, straks daar eens in kijken. Heb ook een OpenSUSE VMWare image, zal ook daar eens een kijkje nemen.
Same here. Windows 7 IE en Firefox gechecked en XP met FF gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty, welk versienummer Internet@Tv heb jij?

Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste