Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:54:
Heb je die HDD dan op jouw computer aangesloten of is het een netwerk HDD?
Op mijn netwerk uiteraard allemaal bedraad. Vage sjeit

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
m00n schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:27:
Tot op heden nog steeds niet mijn 40C8700 binnen via Bol.com. Besteld, 2 weken geleden, krijg ik een Sony 32" afgeleverd.

In andere woorden, iemand zit van mijn geld te genieten van MIJN scherm.... Heerlijk...

Ze zouden nu een andere sturen, maar die is nog niet binnen, en sinds vannochtend stond er op website, niet meer leverbaar en nu zelfs helemaal van de website verwijderd...

Ken die handleiding van voor naar achter, had er al lang achter willen zitten Black Ops en 3d Blu-rays....
:| zou wel cru zijn ja. Zou ze gewoon telefonisch stalken tot OF het geld terug is OF ze de TV hebben geleverd. Correspondentie tot op heden alleen via mail geweest? Zou ze NOG eens bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Op mijn netwerk uiteraard allemaal bedraad. Vage sjeit
Welke HDD is het? Heb je ook een naam en rugnummer?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Inmiddels in het bezit van een 'Samsung UE40C7700 3D LED TV', al reeds op samsung.nl gekeken maar kan daar zo geen downloads qua firmware enz. vinden.

Waar kan ik deze wel vandaan halen?

[ Voor 3% gewijzigd door mdrop op 11-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

mdrop schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:47:
Inmiddels in het bezit van een 'Samsung UE40C7700 3D LED TV', al reeds op samsung.nl gekeken maar kan daar zo geen downloads qua firmware enz. vinden.

Waar kan ik deze wel vandaan halen?
Bij Samsung wanneer ze hun site weer gefixed hebben. Ik heb ze zojuist maar een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zit aangezien al meerdere dagen dit probleem speelt op hun site. Vorige week stonden alle modellen er nog gewoon, maar toen ik zaterdag voor onze UE46C8700 wou kijken was 'ie foetsie in de downloadrubriek, naast ook andere modellen zoals die van jou.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 11-01-2011 23:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
LinuX-TUX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:20:
[...]

:| zou wel cru zijn ja. Zou ze gewoon telefonisch stalken tot OF het geld terug is OF ze de TV hebben geleverd. Correspondentie tot op heden alleen via mail geweest? Zou ze NOG eens bellen ;)
Nee heb telefonisch contact :). TV zou ondanks hij niet meer op de website staat, de 13de worden geleverd...
Laten we het hopen. Ter vervanving van mijn HDMI 1.3 receiver gelijk een HDMI 1.4 een Denon AVR 1911 aangeschaft :). Die komt als het goed is ook binnen een deze dagen.

Dan eindelijk genieten :)

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo,

ik heb regelmatig bij lichte beeld last van doorschijnen van de LED's aan de zijkanten van de C8700, heel raar, heb het eigenlijk sinds ik 3002 firmware erop heb gezet, eerder was het mij niet opgevallen.........net of de LED's extra fel zijn, iemand met dit euvel bekend?
Bij donkere beelden is zwart gewoon zwart, heel raar.........helpt het misschien als ik naar de laatste software ga??
Is dat 3005.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:33:
Tsja, je kunt het hier vragen maar je had in dezelfde tijd ook:

Bel ons voor de actuele prijs op 0900-3331133 of stuurt u aub een mail naar onze klantenservice

In april staan de D7000 en de D8000 in de winkels dus als je nog iets langer kunt wachten zou ik tot het laatste moment wachten.
Dan wacht ik beter op de nieuwe modellen want die schijnen veel beter te zijn in de 3D techniek en ook komt bleeding weinig voor en clouding. Als de d8000 40 inch rond de €2000,- geprijsd wordt ga ik hem zeker halen. :Y Ben je ook van plan om jouw huidige toestel te vervangen met het nieuwe? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
GerCor schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:32:
[...]

Welke HDD is het? Heb je ook een naam en rugnummer?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumbmini/1231192694.jpg

LaCie Internet Space 1TB Ethernet 1Gbps, USB 2.0

[ Voor 32% gewijzigd door Fuzzy op 12-01-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ IT-Freak

Ik niet. Ik heb de mijne net een half jaar. Het is zeker een prachtig vormgegeven Tv met Smart Tv en Smart Hub maar in feite hebben we dat nu ook al alleen is het nu bij de 2011 toestellen op 1 scherm bij elkaar gebracht. En voor de apps zou ik deze Tv niet kopen, ook de nieuwe niet. Ik vind het aanbod vies tegenvallen. En je kunt op de D8000 en D7000 beperkt surfen op internet maar ook daar vewacht ik bar weinig van. Nee, ik denk dat ik in de toekomst een klein computertje koop en die aansluit op de UE46C8700 want ik blijf dat Windows Media Center toch geweldig vinden en op die manier kan ik natuurlijk ook volop surfen op internet. Wellicht toch een Anysee tuner, maar dat weet ik nog niet. Ziggo kan elk moment de stekker daar uittrekken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk jpg-tje. Maar ik had al gezien bij jouw inventaris dat het een LaCie Internet Space 1Tb is. Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt maar ik zou begnnen met alle apparatuur van het lichtnet te halen. Ik neem aan dat je dat ding via een router/modem hebt aangesloten. Werkt dat niet, dan eens in een andere UTP poort drukken. Werkt dat ook niet dan eens kijken of er een software update voor de LaCie is. Heb je misschien jouw bibliotheek aangepast in Windows? Nog een ding wat ik zou proberen is alle data die op de LaCie staat even verplaatsen naar een computer, leeghalen dus, en de LaCie opnieuw installeren.

Lukt dat allemaal niet, dan zou ik die LaCie waarschijnlijk in de prullebak donderen en iets nieuws halen wat wel werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
GerCor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Leuk jpg-tje. Maar ik had al gezien bij jouw inventaris dat het een LaCie Internet Space 1Tb is. Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt maar ik zou begnnen met alle apparatuur van het lichtnet te halen. Ik neem aan dat je dat ding via een router/modem hebt aangesloten. Werkt dat niet, dan eens in een andere UTP poort drukken. Werkt dat ook niet dan eens kijken of er een software update voor de LaCie is. Heb je misschien jouw bibliotheek aangepast in Windows? Nog een ding wat ik zou proberen is alle data die op de LaCie staat even verplaatsen naar een computer, leeghalen dus, en de LaCie opnieuw installeren.

Lukt dat allemaal niet, dan zou ik die LaCie waarschijnlijk in de prullebak donderen en iets nieuws halen wat wel werkt. 8)7
F\_/ck moet dus toch aant werk.. Thanx. Tis wel sinds die nieuwe Valueduc dinges dus ik hoop niet dat het em daar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
m00n schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:34:
[...]

Nee heb telefonisch contact :). TV zou ondanks hij niet meer op de website staat, de 13de worden geleverd...
Laten we het hopen. Ter vervanving van mijn HDMI 1.3 receiver gelijk een HDMI 1.4 een Denon AVR 1911 aangeschaft :). Die komt als het goed is ook binnen een deze dagen.

Dan eindelijk genieten :)
Het heet tegenwoordig High Speed Ethernet etc. kabel : ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:13:
@ IT-Freak

Ik niet. Ik heb de mijne net een half jaar. Het is zeker een prachtig vormgegeven Tv met Smart Tv en Smart Hub maar in feite hebben we dat nu ook al alleen is het nu bij de 2011 toestellen op 1 scherm bij elkaar gebracht. En voor de apps zou ik deze Tv niet kopen, ook de nieuwe niet. Ik vind het aanbod vies tegenvallen. En je kunt op de D8000 en D7000 beperkt surfen op internet maar ook daar vewacht ik bar weinig van. Nee, ik denk dat ik in de toekomst een klein computertje koop en die aansluit op de UE46C8700 want ik blijf dat Windows Media Center toch geweldig vinden en op die manier kan ik natuurlijk ook volop surfen op internet. Wellicht toch een Anysee tuner, maar dat weet ik nog niet. Ziggo kan elk moment de stekker daar uittrekken.
De apps lijken nog niet interessant genoeg van het d8000 model en daar heb ik eigenlijk ook geen issue mee omdat ik het toestel niet vanwege de apps wil kopen. Dat de techniek zou zijn verbeterd in de 3D weergave, de bril en andere zaken waar de c8700 in tekort schoot die ik heb genoemd is mij wel een aanzet om het d8000 model aan te schaffen zodra het positief gereviewed is en ook niet te vergeten het ontwerp van het toestel zowel afstandbediening met touchscreen dat zeer gelikt uit ziet. Als het blijkt zoals je zegt dat je er beperkt mee kunt surfen op het web, dan zal dit mij ook een tegenvaller zijn, maar wie weet wordt dit aangepast door samsung met een software update voor ondersteuning van flash content. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:44:
[...]

F\_/ck moet dus toch aant werk.. Thanx. Tis wel sinds die nieuwe Valueduc dinges dus ik hoop niet dat het em daar in zit.
Denk het niet. Ik denk eerder dat het aan de software van LaCie ligt maar het kan zelfs aan Windows liggen met hun dagelijkse updates. Maar goed, ff puzzelen. Vaak is even de de hele handel van het lichtnet halen de oplossing. Ben benieuwd of je er achter gaat komen.

Even een zijstraatje. Ik heb een Siemens Gigaset met 4 handsets. Nummerherkenning blabla. Ineens doet nummerherkenning het niet meer. Van alles geprobeerd, handleiding van A tot Z gelezen. Mijn zwager heeft dezelfde set en is helemaal in to het e-mailen en vragen stellen. Krijgt hij antwoord terug van Siemens; 'haalt u eens de batterijen uit het toestel en plaats ze dan terug'. Staat dus helemaal nergens in de handleiding. En wat denk je? Ja hoor ... nummerherkenning doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:54:
[...]

De apps lijken nog niet interessant genoeg van het d8000 model en daar heb ik eigenlijk ook geen issue mee omdat ik het toestel niet vanwege de apps wil kopen. Dat de techniek zou zijn verbeterd in de 3D weergave, de bril en andere zaken waar de c8700 in tekort schoot die ik heb genoemd is mij wel een aanzet om het d8000 model aan te schaffen zodra het positief gereviewed is en ook niet te vergeten het ontwerp van het toestel zowel afstandbediening met touchscreen dat zeer gelikt uit ziet. Als het blijkt zoals je zegt dat je er beperkt mee kunt surfen op het web, dan zal dit mij ook een tegenvaller zijn, maar wie weet wordt dit aangepast door samsung met een software update voor ondersteuning van flash content. ;)
Er staan wel een paar filmpjes op YouTube over de toestellen. De afstandsbediening kun je volgens mij ook voor de C gaan gebruiken. 3D is wat films betreft nog een grote flop en omdat iedereen er zo negatief over is verwacht ik er op filmaanbod gebied niks van. Dat Avatar heb ik te vaak gehoord, echt een film die ik gratis nog niet wil zien. Wel voor het gamen zie ik voor 3D een toekomst. Dat doe je vaak alleen en ik zie niet elke avond een gezin van een mannetje of 4 de hele avond met een 3D bril op naar Tv kijken. NET 5 is ook al gekapt met het 3D demokanaal.

Samsung is een beetje veel op zichzelf gericht. Alles wat zij zelf maken werkt prima samen met elkaar maar verder werkt er weinig 100%.

En waarom moet de Tv op internet kunnen surfen? Nogmaals, sluit je computer aan en hebt alles op je Tv wat je aan Internet, ja, zelfs deze topic, e-mail en weet ik veel op je Samsung High Tech super Tv scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 12-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

ik ben via een neef van me op het spoor van de Samsung tv's gekomen met ingebouwde PVR. Ik was meteen loei enthousiast, want dat scheelt dus weer een kastje. Maar ik zie in dit topic maar weinig info of die functie.
Nu heb ik een digitale ontvanger, een (analoge) dvd recorder en een tv. Ik had bijna al de Humax 5050c gekocht, want dan combineer ik 2 kastjes en maak tegelijk de overstap naar HD.

Maar sommige Samsung TV's hebben blijkbaar PVR. Dat is helemaal een mooie integratie van functies. Maar het moet dan wel goed werken. En niet teveel nadelen hebben.
Nadelen die ik tot nu toe geidentificeerd heb:
- dat de TV maar 1 tuner heeft, dus opnemen en tv kijken tegelijk gaat niet (of kun je terugvallen op een analoge tuner?)
- dat er aan opnames niet automatisch tijd toegevoegd kan worden (lijkt mij een fors nadeel, betekent toch regelmatig dat je begin of einde mist)
- dat je niet kunt opnemen en een andere opname kunt kijken (zal wel met usb bandbreedte te maken hebben)

wat ik nog graag weten wil:
- is de kwaliteit van de opnames in te stellen, zodat je zelf de afweging tussen kwaliteit en bestandsgrootte kunt maken?
- is de gebruikersvriendelijkheid van het systeem vergelijkbaar het die van de Humax 5050c? want daar hoor ik vrijwel alleen maar goede verhalen over.
- zijn er hier forumleden met zo'n tv die alsnog een aparte pvr hebben gekocht/gehouden omdat die in de TV niet beviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vergeet niet dat alhoewel de TV PVR biedt, het heeft geen ingebouwde opslag dus je moet nog wel een externe HD aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:05:
Bij Samsung wanneer ze hun site weer gefixed hebben. Ik heb ze zojuist maar een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zit aangezien al meerdere dagen dit probleem speelt op hun site. Vorige week stonden alle modellen er nog gewoon, maar toen ik zaterdag voor onze UE46C8700 wou kijken was 'ie foetsie in de downloadrubriek, naast ook andere modellen zoals die van jou.
Ah danku, snapte er al niets van aangeizen ik alleen de duitse en engelse firmware updates kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
worker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:23:
wat ik nog graag weten wil:
- is de kwaliteit van de opnames in te stellen, zodat je zelf de afweging tussen kwaliteit en bestandsgrootte kunt maken?
- is de gebruikersvriendelijkheid van het systeem vergelijkbaar het die van de Humax 5050c? want daar hoor ik vrijwel alleen maar goede verhalen over.
- zijn er hier forumleden met zo'n tv die alsnog een aparte pvr hebben gekocht/gehouden omdat die in de TV niet beviel?
Nee,

Ja, maar beperkter. De nadelen heb je zelf al genoemd.

Ik heb een Humax 5050 maar die gebruik ik niet voor de Samsung. Zit aan een Philips op een slaapkamer. Als ik iets wil opnemen maar wil ook naar een andere zender kijken dan zet ik de Humax in de slaapkamer aan het werk, kijk ik wat ik op dat moment wil zien op de Samsung en FTP ik de Humax opname later naar een netwerk HDD zodat ik die weer op de Samsung kan bekijken.

Ik keek net even naar de Samsung SMT-C7140 .... Klik je daar op ondersteuning .....werkt ook niet. Dus, de server voor ondersteuning zal er wel WEER uitliggen. Zelf heb ik het idee dat ze de pagina's aan het herschikken zijn. Op de Duitse site is de informatie voor de C8790 veel uitgebreider dan die bij ons ooit is geweest.

En zolang er geen nieuwe firmware maak ik me niet druk.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 12-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Er staan wel een paar filmpjes op YouTube over de toestellen. De afstandsbediening kun je volgens mij ook voor de C gaan gebruiken. 3D is wat films betreft nog een grote flop en omdat iedereen er zo negatief over is verwacht ik er op filmaanbod gebied niks van. Dat Avatar heb ik te vaak gehoord, echt een film die ik gratis nog niet wil zien. Wel voor het gamen zie ik voor 3D een toekomst. Dat doe je vaak alleen en ik zie niet elke avond een gezin van een mannetje of 4 de hele avond met een 3D bril op naar Tv kijken. NET 5 is ook al gekapt met het 3D demokanaal.

Samsung is een beetje veel op zichzelf gericht. Alles wat zij zelf maken werkt prima samen met elkaar maar verder werkt er weinig 100%.

En waarom moet de Tv op internet kunnen surfen? Nogmaals, sluit je computer aan en hebt alles op je Tv wat je aan Internet, ja, zelfs deze topic, e-mail en weet ik veel op je Samsung High Tech super Tv scherm.
Aannames op geruchten maken gaat bij mij er helaas niet in nu je zelf over een state of the art 3D tv beschikt dus had liever in jouw reactie gelezen dat je de film Avatar zelf hebt bekeken zodat je een conclusie kon trekken.

Dat je 3D nu al een flop beschouwt terwijl het algemeen bekend is bij fabrikanten van LCD tv's in de 3D markt dat er nog massaal geen belangstelling bestaat voor 3D is best opmerkelijk, dit, omdat men al een jaar of 4/5 de overstap hebben gemaakt naar full HD tv's. Daarom heeft Philips besloten om tijdelijk geen nieuwe 3D tv's uit te brengen en las dat paar andere fabrikanten ook heil zagen in Philips' besluit zolang de hype onder de consumenten niet opleeft en de hype kan grotendeels ontstaan wanneer filmproducenten een overeenkomst onderling sluiten om over te stappen naar 3D waarbij de bioscoopbezoeker de keuze heeft om een film in 2D of 3D te bekijken en de films in 2D&3D in de bioscopen te laten draaien.

Idd, gamen in 3D is zeker de toekomst daar ben ik ook mee eens. Maar waarom surfen op je tv? Omdat ik dit jaren geleden volgens mij 3 jaar geleden in mijn gedachte opkwam en mijzelf voorstelde of dat werkelijk ooit op de markt uitgebracht zou worden. Hetzelfde precies met draadloze koptelefoon doormiddel van bluetooth en had zelf de bluetooth techniek in de koptelefoon in mezelf voorgesteld en met netbooks ook hetzelfde verhaal of ooit minilaptops op de markt zou uitkomen. Maar had nooit zoiets kunnen voorstellen als 3D tv waarbij je een bril op moet doen lol terwijl in de jaren 80 zo las ik al uit getest was en bekend was onder de fabrikanten.

Dat gezegd waag ik mij toch op om voor een nieuw toestel van samsung te gaan als het d8000 al wordt zoals je meent 3D een flop, dan heb ik zoiets van: "ach wat kan het me schelen"! Fijne avond nog en veel kijkplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vergeet niet dat in de toekomst films voorgaande het tijdperk van 3D mogelijk softwarematig digitally altered status kunnen krijgen met bewerkte object effecten bedoeld voor 3D tv's waardoor het aanbod van 3D films explosief kan stijgen dus ik zie daarin wel een toekomst voor 3D tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Er is zeker wel een toekomst voor 3D, ook de fabrikanten zien dat wat vrijwel allemaal focussen ze zich vooral op 3DTV modellen. Zeker Samsung en Panasonic, 2 groten... Zal alleen nog een jaar of 3 duren gok ik voordat het redelijk gemeengoed is in de huiskamers. Wat 3D betreft zit NL zelfs bij de koplopers van Europa. En je ziet ook steeds meer mensen enthousiast raken. Niet direct om al een tv te kopen want ze zijn toch nog vrij duur als je een goede 3d full hd wil kopen, laten we eerlijk wezen. Maar er zit zeer zeker potentie kopen. Denkd at de prijs vooral nog tegenzit voor een doorbraak en ook kwalitatief hoewel Panasonic bijv. al bewezen heeft zeer degelijke 3dtvs af te leveren en ook Samsung doet goed mee want ook led/lcd-tv's zal de kwaliteit beter worden.

Alles hangt nu af van tv zenders. Dat zal nog t langst duren tot die over gaan denk ik want als je eigenlijk ziet dat nu pas zo'n beetje de meeste zenders een hd variant hebben terwijl de 1e hdtvs al redelijk wat jaren geleden zijn. Maargoed films en games worden steeds meer ook in 3d dus t aanboed groeit gestaag!

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet alleen het beperkte aanbod aan 3D films. Veel mensen klagen over het gewicht van de bril -ik vind dat persoonlijk onzin-,en dat je recht voor de Tv rechtop moet zitten om het beste effect te krijgen, Mensen willen, zonder bril, languit en met een bak chips op de bank hangen/liggen.

En IT-Freak, het gaat mij er niet om of je op je Tv kunt internetten want dat is natuurlijk prachtig. Ik stelde mezelf de vraag waarom moet de Tv dat kunnen en dat dan zo beperkt. Dan sluit ik gewoon een computer aan. Waarschijnlijk stukken goedkoper en veel mooier.

En de D8000 is je nu al gegund, ben zelfs al jaloers als je het werkelijk in huis hebt. Maar ik vind een Tv die mij uitstekend bevalt na een jaar al wegdoen net iets te gek.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 12-01-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:20:
Het is niet alleen het beperkte aanbod aan 3D films. Veel mensen klagen over het gewicht van de bril -ik vind dat persoonlijk onzin-,en dat je recht voor de Tv rechtop moet zitten om het beste effect te krijgen, Mensen willen, zonder bril, languit en met een bak chips op de bank hangen/liggen.

En IT-Freak, het gaat mij er niet om of je op je Tv kunt internetten want dat is natuurlijk prachtig. Ik stelde mezelf de vraag waarom moet de Tv dat kunnen en dat dan zo beperkt. Dan sluit ik gewoon een computer aan. Waarschijnlijk stukken goedkoper en veel mooier.

En de D8000 is je nu al gegund, ben zelfs al jaloers als je het werkelijk in huis hebt. Maar ik vind een Tv die mij uitstekend bevalt na een jaar al wegdoen net iets te gek.
Ik snap niet waarom je aangeeft dat er een beperkt aanbod aan films is? Zijn al behoorlijk wat titels uit in 3D en alle films die in de bios in 3D draaien komen ook allemaal beschikbaar in 3D voor de TV thuis. En ook dit zijn er behoorlijk wat. De 3D release lijst die in dit topic al een keer voorbij gekomen is niet erg beknopt. Wat had je verwacht dan dat alle films in 3D uit zouden komen? Ik zou zeker niet willen zegen dat 3D een flop is op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geef alleen maar aan wat ik op internet lees en dat is de mening van anderen. Zelf tel ik het aantal 3D films niet, heb er ook geen probleem mee voor een film een bril op te zetten en rechtop recht voor de Tv te gaan zitten.

Belangrijk is wat de massa van 3D verwacht en dit zijn de bevindingen die ik opdoe op fora e.d.

Niemand kijkt voor zijn lol naar NET5 3D demokanaal. Je zou toch verwachten dat een Ziggo waar ik dan bij zit, een journaal, een wereld draait door, een serie als Flikken Maastricht en zo kan ik wel doorgaan in 3D aanbiedt. Maar niets van dit alles en NET5 is al gestopt met het 3D demokanaal. Ziggo zegt dat jammer te vinden maar ik, met mijn dure 3D Tv, baal van die troep die NET5 uitzond op dat demokanaal. Dus als ZIggo zelf met iets leuks komt kunnen ze vast meten of 3D de interesse heeft van de kijker. Dit, dat NET5, ging helemaal nergens over.

Kijk, ik zit vast aan Ziggo. Hebben we net RTL4 in HD er bij gekregen. Ik snap werkelijk niet dat de rest niet in HD wordt doorgegeven. Waarom nou niet op de Ziggosite een keuzemenu welke zenders IK in HD wil ontvangen. Kan ik gewoon aankruizen welke zenders ik in HD wil ontvangen en daar betaal ik dan per zender een bedrag voor. Kan niet in dit kneuzenland.

In Amerika stikt het van de Samsung apps. In Nederland is er vrijwel geen bedrijf die ook maar de moeite neemt een app voor de Samsung te ontwikkelen. Een tijdje terug was ik nog blij dat MovieMax er bij kwam tot ik gisteren weer even naar Windows Media Center keek, Daar zitten zelfs 2 aanbieders van VOD op en uitzending gemist. Of pak de XBox 360. Zij bieden veel meer interessante content dan Samsung.

In Nederland is het steeds van alles een klein beetje en vaak het slechtst denkbare krijg je aangeboden. En dan vraag ik me af: 'Waarom moet dat nou zo?' Als ik nou extra wil betalen voor individuele HD zenders, waarom kan dat dan niet?

En ...... waarom is er nog steeds geen Tweakers.net app voor de Samsung Internet@Tv?

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 13-01-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPDATE .....

Ik heb even met Samsung gebeld en gevraagd wat er aan de hand is met de ondersteuning op de Samsungsite. Volgens de dame is men druk bezig de ondersteuning, dat deel van de site dus, up te daten en ze verwacht begin volgende week dat de ondersteuning weer online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Ik heb die Humax icm de 7700 en gebruik inmiddels zowel de CI+ als de Humax.

Als ik nu de keus zou hebben zou ik wellicht de Samsung SMT-C7140 aanschaffen omdat die Anynet+ pakt en je zo maar één AB nodig hebt. Weet niet of die samsung upscaling doet, doet de humax wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Fuzzy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Als ik nu de keus zou hebben zou ik wellicht de Samsung SMT-C7140 aanschaffen omdat die Anynet+ pakt en je zo maar één AB nodig hebt. Weet niet of die samsung upscaling doet, doet de humax wél.
Ik heb de Samsung SMT-C7140 en hoewel ik Anynet+ heb geactiveerd kan ik je vertellen dat dit niet werkt tussen mijn C8700 en de Samsung SMT-C7140, frustrerend maar waar, lees er de forum's maar op na....
Als je de Samsung SMT-C7140 uitzet gaat hij volledig uit (eerst 5 minuten in lichte standby), als je hem aanzet schakelt de tv niet autmatisch naar bijvoorbeeld HDMI 1, druk ik vervolgens de Samsung SMT-C7140 weer uit en direkt weer aan(dus in die 5 minuten lichte standby stand), dan pakt de HDMI hem wel op......heel vreemd maar het werkt dus niet met elkaar zoals mijn bluray C6900 en de tv doen, dat gaat perfect samen.

Los hiervan heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik onze Humax aan mijn ouders heb gegeven, de Humax is 10x gebruiksvriendelijker als de Samsung SMT-C7140 ..........(is natuurlijk persoonlijk, opnemen werkt een stuk omslachtiger op de Samsung SMT-C7140 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Tsja, ik vind de FTP mogelijkheid van de HUMAX het belangrijkste. Hoef ik de HUMAX in ieder geval niet aan te sluiten op de UE46C8700. Het duurt even voordat ik een HUMAX opname op mijn netwerk HDD heb staan maar ik hoef nergens heen. Paar muisklikken, een half uurtje wachten en klaar is de HUMAX.

Ik heb mijn Tv aan de muur hangen en wil geen zichtbare randapparatuur zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:22:
Ik geef alleen maar aan wat ik op internet lees en dat is de mening van anderen. Zelf tel ik het aantal 3D films niet, heb er ook geen probleem mee voor een film een bril op te zetten en rechtop recht voor de Tv te gaan zitten.

Belangrijk is wat de massa van 3D verwacht en dit zijn de bevindingen die ik opdoe op fora e.d.

Niemand kijkt voor zijn lol naar NET5 3D demokanaal. Je zou toch verwachten dat een Ziggo waar ik dan bij zit, een journaal, een wereld draait door, een serie als Flikken Maastricht en zo kan ik wel doorgaan in 3D aanbiedt. Maar niets van dit alles en NET5 is al gestopt met het 3D demokanaal. Ziggo zegt dat jammer te vinden maar ik, met mijn dure 3D Tv, baal van die troep die NET5 uitzond op dat demokanaal. Dus als ZIggo zelf met iets leuks komt kunnen ze vast meten of 3D de interesse heeft van de kijker. Dit, dat NET5, ging helemaal nergens over.

Kijk, ik zit vast aan Ziggo. Hebben we net RTL4 in HD er bij gekregen. Ik snap werkelijk niet dat de rest niet in HD wordt doorgegeven. Waarom nou niet op de Ziggosite een keuzemenu welke zenders IK in HD wil ontvangen. Kan ik gewoon aankruizen welke zenders ik in HD wil ontvangen en daar betaal ik dan per zender een bedrag voor. Kan niet in dit kneuzenland.

In Amerika stikt het van de Samsung apps. In Nederland is er vrijwel geen bedrijf die ook maar de moeite neemt een app voor de Samsung te ontwikkelen. Een tijdje terug was ik nog blij dat MovieMax er bij kwam tot ik gisteren weer even naar Windows Media Center keek, Daar zitten zelfs 2 aanbieders van VOD op en uitzending gemist. Of pak de XBox 360. Zij bieden veel meer interessante content dan Samsung.

In Nederland is het steeds van alles een klein beetje en vaak het slechtst denkbare krijg je aangeboden. En dan vraag ik me af: 'Waarom moet dat nou zo?' Als ik nou extra wil betalen voor individuele HD zenders, waarom kan dat dan niet?

En ...... waarom is er nog steeds geen Tweakers.net app voor de Samsung Internet@Tv?
Tjah dat NL mijlenver achterligt is natuurlijk bekend en heb ik al lang geaccepteerd. Vandaar dat ik ook alle content via het web binnenhaal wat ik wil zien. Dat in NL weinig 3D content of weinig HD content wordt uitgezonden via de tv zal voor de acceptatie van 3D tv weinig tot niets betekenen. Zolang het maar in de US en Japan zwaar gepompt wordt komt dat wel goed. Wanneer het daar flopt dan hebben we een probleem en dat zie ik op dit moment nog niet gebeuren. Dan blijft er genoeg via het web binnen te halen.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag via normale tv uitzendingen wat meer hiervan willen zien, maar persoonlijk zal reguliere NL tv me een worst zijn. Daar is voor mij toch amper interessante content op (films, series, documentaires). Of het is content wat al zo verouderd is of voor de 16e keer wordt herhaald (Ja de A-Team mag nu echt wel een keer van de buis gehaald worden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
*offtopic* NOOO not the A-TEAM!....

Ontopic: Volgens mij is me UE40C8700 nu wel binnen gekomen, me ma begon te zeuren of het niet handiger en goedkoper is om een bril te nemen...

Zit nu op stage, nog effe wachten en dan genieten geblazen :D

[ Voor 3% gewijzigd door m00n op 13-01-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo... monteur aan huis gehad namens Samsung. Die heeft de UE46C8700 opengeschroefd (dat waren toch nog een hoop schroeven) en het moederbordje vervangen. Nou maar hopen dat het willekeurige uitvallen en het fractie-van-een-seconde-zwart-beeld probleem hiermee verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m00n schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:25:
*offtopic* NOOO not the A-TEAM!....

Ontopic: Volgens mij is me UE40C8700 nu wel binnen gekomen, me ma begon te zeuren of het niet handiger en goedkoper is om een bril te nemen...

Zit nu op stage, nog effe wachten en dan genieten geblazen :D
off-topic: Ok ok A-Team misschien slecht voorbeeld hahaha

on-topic: Ben benieuwd naar je bevindingen wanneer je alles hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
keepitfrosty schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Nou, kan je lang wachten..... Dit is echt te erg. Eerst leverd bol.com ipv een Samsung 40"een Sony 32", nog niet 1/5de van het bedrag waard...

Krijg ik vandaag, na 6 dagen eindelijk me Samsung binnen, zie ik dat de doos beschadigd is... gelijk maar foto's gemaakt want je weet maar nooit ==> en ja hoor.... TV stand aan gruzelementen... De vierpot is nu een 3 pot met en zielig toegetakeld los potje....

WTF is dit nou weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is vandaag de 13e toch? Het is je blijkbaar niet gegund...... geld terugvragen en op naar de MediaMarkt. Kun je de Tv direct meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:06:
Ziezo... monteur aan huis gehad namens Samsung. Die heeft de UE46C8700 opengeschroefd (dat waren toch nog een hoop schroeven) en het moederbordje vervangen. Nou maar hopen dat het willekeurige uitvallen en het fractie-van-een-seconde-zwart-beeld probleem hiermee verholpen zijn.
Nee dus... TV is alweer een paar keer uitgevallen. %$#$%#$%

Terug naar de winkel, ze moeten 'm maar omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben er weer een nieuw app bij: Vimeo

http://www.vimeo.com/

Verder.

Als ik een berichtje stuur naar Twitter zegt Twitter: 'via Samsung Smart TV' terwijl het eerder: 'via Samsung Internet@Tv' was.

Wat zegt dat ons?

@IT-Freak

Die 40 inch D8000/7000 gaat er waarschijnlijk niet komen. Vanaf 46"

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 14-01-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
keepitfrosty schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:
[...]

m00n schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Nou, kan je lang wachten..... Dit is echt te erg. Eerst leverd bol.com ipv een Samsung 40"een Sony 32", nog niet 1/5de van het bedrag waard...

Krijg ik vandaag, na 6 dagen eindelijk me Samsung binnen, zie ik dat de doos beschadigd is... gelijk maar foto's gemaakt want je weet maar nooit ==> en ja hoor.... TV stand aan gruzelementen... De vierpot is nu een 3 pot met en zielig toegetakeld los potje....

WTF is dit nou weer....
offtopic:
Uit voortschrijdend inzicht kan ik daarover het volgende mede delen; Na het bevestigen van de stand op te TV en de TV geplaatst te hebben toonde deze uiterste instabiliteit en heeft m00n voor de rest al z'n energie gestoken, in het bellen van BOL.com om een nieuwe te laten overkomen en de oude op te laten halen. :+

Maar jezus zeg. Ik heb zelf geen ervaring met bol.com, maar als ik dit succesverhaal hoor dan denk ik wel 3 keer na om daar iets te bestellen wat niet van papier is.

Al enig idee wat er nu gaat gebeuren / hoe ze het op willen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:40:
[...]

[...]

offtopic:
Uit voortschrijdend inzicht kan ik daarover het volgende mede delen; Na het bevestigen van de stand op te TV en de TV geplaatst te hebben toonde deze uiterste instabiliteit en heeft m00n voor de rest al z'n energie gestoken, in het bellen van BOL.com om een nieuwe te laten overkomen en de oude op te laten halen. :+

Maar jezus zeg. Ik heb zelf geen ervaring met bol.com, maar als ik dit succesverhaal hoor dan denk ik wel 3 keer na om daar iets te bestellen wat niet van papier is.

Al enig idee wat er nu gaat gebeuren / hoe ze het op willen lossen?
Vandaag gebeld, en uitgelegd van hoe en wat en laten weten dat ik het helemaal gehad heb. Dit was natuurlijk te begrijpen. Ik weet ook dat de klantenservice er weinig aan kan doen, en ben gewoon keurig geholpen met de regeling van een vervangend toestel. Maar heb toch laten weten dat ik het niet zag zitten
en graag me geld terug wilde. Ze komen beide (ja ook die Sony 32" staat hier nog) tv's halen.

Vanmiddag zonder gezeik bij BCC een nieuwe gehaald, en wat een service! Die gozer bracht de tv gewoon tot IN de auto.... :) Voorzichtig naar huis gereden en zometeen lekker aansluiten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. vandaag dan de sprong gewaagd van sattuner naar de DVB-S tuner van de 8700.
CAM module bij Canaldigitaal zelf gekocht. Met enige vrees dat het allemaal niet in 1 keer zal werken aan de slag gegaan en... ja hoor werkt allemaal niet.
De 3 Astra satelieten geselecteerd en al wat ik krijg is de duitse FTA zenders. Geen SD of HD zenderlijst die je kan selecteren.... Ik dacht dat de tv CD gecertificeerd was maar daar denk ik weer te makkelijk over kennelijk.Zo maar weer verder ploeteren. zal uiteindelijk wel iets simpels zijn. (edit) Inderdaad dat was simpel. CD TVV Telesat i.p.v. Sateliet. Maar nog steed zwart beeld!

vrouw kwam met briljante opmerking om de SC te heractiveren. Nu maar wachten en Mens erger je niet spelen. Dat wordt einde huwelijk ben ik bang ;)

Als er iemand is die naar een handzame beschrijving kan verwijzen dan graag, want overal gezocht maar nog niets kunnen vinden.

Inmiddels beeld op de SD kanalen. HD en Britse zenders zijn nog zwart. begrijp er geen bal van :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:05:

@IT-Freak

Die 40 inch D8000/7000 gaat er waarschijnlijk niet komen. Vanaf 46"
En hoeveel denkje dat de 46 inch d8000 gaat kosten? Hoeveel kostte UE46C8700 model bij de NL release vorig jaar?

En nog een puntje, wist je dat de contrast ratio bij UE40C8700&55 inch veel hoger ligt (10 miljoen) dan bij de UE46C8700 (5 miljoen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De UE46C8700 kostte iets van 2.500 / 2.600 euro. Pas de laatste tijd is de prijs flink gedaald. En dat van die contrastratios wist ik niet. Ik denk dat die D8000 ook zoiets gaat kosten maar er is nog niets over bekend.

@m00n. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ik heb de Tv bij EP vandaan en die kwamen de Tv afleveren en installeren. Ook service.

@Pierre.69 Tik eens CanaalDigitaal in bij zoeken, rechts bovenin het scherm. Volgens mij kom je dan een heel eind.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 14-01-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pierre.69 Tik eens CanaalDigitaal in bij zoeken, rechts bovenin het scherm. Volgens mij kom je dan een heel eind.
Had ik gedaan, ken de mogelijkheden van deze site. Maar wat je terug vindt zijn louter reacties van het werkt niet of het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pierre.69

Deze handleiding gevolgd?

http://www.samsung.com/nl..._CanalDigitaal_update.pdf

In jouw geval lijkt mij punt 32 van toepassing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:16:
@Pierre.69

Deze handleiding gevolgd?

http://www.samsung.com/nl..._CanalDigitaal_update.pdf

In jouw geval lijkt mij punt 32 van toepassing.
Thanks. Komt van de Samsung site zie ik!!??? ongelooflijk dat ik daar met verschillen search niets heb gevonden.

De juiste firmware stond er al op maar ik heb inderdaad wel eerste een sateliet insallatie gedaan.
Wat niet in deze handleiding staat maar wel eerst mijn probleem was:
Had alleen beeld van de 19.2E
na wat knutselen bij LNB instellingen (ik heb 3 losse aan de schotel via externe switch) toegewezen aan Switch poorten. 1/4, 2/4 en 3/4 i.p.v. "uit"
Daarna had ik beeld van de 19,2E / 23,5E en 28,2E.

Aantal HD zenders nu nog op zwart. Zal vandaag de reset volgens deze handleiding uitvoeren en voor ik weer thuis kom ook even nieuw Coax meenemen. kan ook wel eens probleempje zijn.

Nogmaals dank

*O* Een dagje langs het voetbalveld staan was de oplossing kennelijk. Ofwel geduld... ik denk dat de CAM updates nodig had o.i.d. na aantal uurtjes standby (rode lampje brande niet) ging het standbylampje branden en werkte alle zenders d:)b

En geduld is nou net niet wat je van mij moet verwachten als ik wat nieuws heb :N

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,
Heb sinds vorige week een C8700 met een C5900 (BD-3Dspeler). Alles doet het nu (eindelijk) maar er blijft 1 probleempje over nml. bij het afspelen van een DVD of BD krijg ik geen spraak-geluid . Aansluitingen zijn HDMI en Optische kabel. Bij instellingen van de C5900 kun je kiezen tussen HDMI audio AAN / UIT. Als ik UIT kies heb ik surround etc. behalve de spraak. Als ik AAN kies loopt audio over de C8700 luidsprekers en heb ik alle geluid dus ook de spraak maar het is natuurlijk niet de bedoeling een DVD/BD over TV stereo-speakers te kijken/luisteren. Ben al een tijdje bezig dit goed te krijgen, maar begin het een beetje zat te worden :'( .
Iemand een idee wat ik nu fout doe? en hoe dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:55:
Hi All,
Heb sinds vorige week een C8700 met een C5900 (BD-3Dspeler). Alles doet het nu (eindelijk) maar er blijft 1 probleempje over nml. bij het afspelen van een DVD of BD krijg ik geen spraak-geluid . Aansluitingen zijn HDMI en Optische kabel. Bij instellingen van de C5900 kun je kiezen tussen HDMI audio AAN / UIT. Als ik UIT kies heb ik surround etc. behalve de spraak. Als ik AAN kies loopt audio over de C8700 luidsprekers en heb ik alle geluid dus ook de spraak maar het is natuurlijk niet de bedoeling een DVD/BD over TV stereo-speakers te kijken/luisteren. Ben al een tijdje bezig dit goed te krijgen, maar begin het een beetje zat te worden :'( .
Spraak gaat meestal over een center speaker, nu heb je alleen een speler en een TV vermeld. De tv snapt van zichzelf dat hij geen center speaker heeft DUS verdeeld hij de center kanaal over links en rechts voor spraak.

Ik zou het zelf in je center speaker kanaal / configuratie zoeken.

edit:
Over je aansluitingen ... waarom optisch EN HDMI? HDMI niet voldoende :$? Of kan je versterker alleen optisch aan? Als hij HDMI aan kan, de versterker, zou ik kijken wat de mogelijkheden daarvan zijn voor doorlussen OF ARC.

edit:
HT-C5900 ... niet aan gedacht |:( - maar die fout ligt niet aan mij, daar de omschrijving niet verder strekte dan "C5900 (BD-3Dspeler)". Letterlijk een BD/DVD speler op zichzelf is dacht ik zo :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:55:
Hi All,
Je sluit de HT-C5900 (hdmi out) aan op HDMI 1, 2 of 3 van de Tv. In het menu van de Tv schakel je de luidsprekers van de Tv uit.
Als je dat gedaan hebt kan het niet zo zijn dat jij geluid uit de Tv krijgt.
In de handleiding van de Tv en de HTC staat nergens dat jij een optische kabel (alleen interessant bij component) moet gebruiken, dus haal die er maar af.
En voor de rest lijkt het mij dat jij de handleiding van de HT-C5900 goed moet lezen.

Kwestie van kalibreren en gaan met die banaan. (dus even testgeluid gebruiken)

Ik heb de handleiding even gelezen en waar jij schrijft 'HDMI audio AAN / UIT. Als ik UIT kies heb ik surround etc. behalve de spraak'. Toch is dat de goede instelling.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 15-01-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Eindelijk mijn 3d starterskit binnen. Ik heb net How to Train Your Dragon gekeken. Ik kreeg steeds de ondertiteling maar niet aan. In het menu kon ik geen subs selecteren, maar als ik op het knopje tools drukte kon ik wel gewoon subs kiezen, maar ze werden niet weergeven. Nu keek ik net op het hoesje en blijkt opeens dat er bij subtitles "none" staat xD. Wel stom dat ze me een dvd zonder subs sturen. Vaak zag ik ook tijdens de film "dubbel", volgens mij wordt deze crosstalk genoemd? Valt zeker niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, crosstalk is nog steeds een probleem bij alle merken. Bij Samsung wordt het wat minder als de TV en bril wat opgewarmd zijn.

Wat de subs betreft: wij hebben 'Monsters vs Aliens' van Samsung in brillen-pakket erbij gekregen, ook daar geen subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Weet er iemand wat de prijs zal zijn van de D6400 40"?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spraak gaat meestal over een center speaker, nu heb je alleen een speler en een TV vermeld. De tv snapt van zichzelf dat hij geen center speaker heeft DUS verdeeld hij de center kanaal over links en rechts voor spraak.

edit:

Over je aansluitingen ... waarom optisch EN HDMI? HDMI niet voldoende ? Of kan je versterker alleen optisch aan? Als hij HDMI aan kan, de versterker, zou ik kijken wat de mogelijkheden daarvan zijn voor doorlussen OF ARC.

edit:

HT-C5900 ... niet aan gedacht - maar die fout ligt niet aan mij, daar de omschrijving niet verder strekte dan "C5900 (BD-3Dspeler)". Letterlijk een BD/DVD speler op zichzelf is dacht ik zo

Tja, soms ben ik een echte sukkel. Ging er gewoon vanuit dat ik alles prima had aangesloten, maar jouw opmerking over de center-speaker was wat ik nodig had. Had niets gecontroleerd, dus toch maar de aansluiting ff gechecked en daar zat het probleem.....
Over de HDMI en optische kabel. De optische kabel stuurt audio content van de C8700 naar de C5900 voor bv CanalDigital (ik heb een schotel omdat er bij ons geen kabel ligt) of een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je sluit de HT-C5900 (hdmi out) aan op HDMI 1, 2 of 3 van de Tv. In het menu van de Tv schakel je de luidsprekers van de Tv uit.
Als je dat gedaan hebt kan het niet zo zijn dat jij geluid uit de Tv krijgt.
In de handleiding van de Tv en de HTC staat nergens dat jij een optische kabel (alleen interessant bij component) moet gebruiken, dus haal die er maar af.
En voor de rest lijkt het mij dat jij de handleiding van de HT-C5900 goed moet lezen.

Kwestie van kalibreren en gaan met die banaan. (dus even testgeluid gebruiken)

Ik heb de handleiding even gelezen en waar jij schrijft 'HDMI audio AAN / UIT. Als ik UIT kies heb ik surround etc. behalve de spraak'. Toch is dat de goede instelling.

Zie mijn vorige reactie:
Jullie beiden hebben me de weg gewezen. Gewoon ff alles doen volgens het boekje - dus ook de geluidscalibratie - en wordt met m'n neus op de feiten gedrukt dat ik blijkbaar niet instaat ben om een simpel speakerdraadje aan te sluiten :) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:30:

edit:

Over je aansluitingen ... waarom optisch EN HDMI? HDMI niet voldoende ? Of kan je versterker alleen optisch aan? Als hij HDMI aan kan, de versterker, zou ik kijken wat de mogelijkheden daarvan zijn voor doorlussen OF ARC.

edit:

HT-C5900 ... niet aan gedacht - maar die fout ligt niet aan mij, daar de omschrijving niet verder strekte dan "C5900 (BD-3Dspeler)". Letterlijk een BD/DVD speler op zichzelf is dacht ik zo

Tja, soms ben ik een echte sukkel. Ging er gewoon vanuit dat ik alles prima had aangesloten, maar jouw opmerking over de center-speaker was wat ik nodig had. Had niets gecontroleerd, dus toch maar de aansluiting ff gechecked en daar zat het probleem.....
Over de HDMI en optische kabel. De optische kabel stuurt audio content van de C8700 naar de C5900 voor bv CanalDigital (ik heb een schotel omdat er bij ons geen kabel ligt) of een HDD.
Alvast een tip, scheelt weer kabels ed.

Sluit je HDMI kabel van je HT-C5900 aan op HDMI port 2 van de TV. En laat de optische kabel lekker voor wat het is :Y)

TV heeft ARC en vermoed ook wel dat dat HT systeem het ondersteund op z'n out. (zou wel een supergemiste kans zijn anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LinuX-TUX

Ik heb dat gelezen van de ARC functie van de Tv. Maar wat moet ik me daar in de praktijk bij voorstellen? Het is me niet duidelijk. En ik heb in de handleiding van de HTC niets gelezen over ARC ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:46:
@LinuX-TUX

Ik heb dat gelezen van de ARC functie van de Tv. Maar wat moet ik me daar in de praktijk bij voorstellen? Het is me niet duidelijk. En ik heb in de handleiding van de HTC niets gelezen over ARC ondersteuning.
Normaliter heb je tegenwoordig doorlussen van HDMI door een versterker heen.

Dus heb je:
BR/DVD Speler --------|
Settop box (humax?)---|--- 2/3/5/7/9 .1 Versterker --- Televisie
Nog wat --------------|
Hardstikke leuk, maar het kan ook andersom
BR/DVD Speler --------|
Settop box (humax?)---|--- Televisie --- 2/3/5/7/9 .1 Versterker
Nog wat --------------|
Praktisch nut is bij deze schets NIET aanwezig, zelfs dom om het zo te doen.

MAAR, stel je speelt dingen af via media play, je hebt interne decoder voor Ziggo/Digitenne EN je hebt een satelliet. (mijn situatie)

Dan heb je bronnen, zoals MKV'tjes die DTS-HD bv aan boord kunnen hebben, welke niet over een optisch kabeltje heen gaan.

Punt nu uiteindelijk is, er zit maar 1 kabel in m'n televisie voor HD bronnen zoals een X360/PS3/ etc en als de TV zelf wat afspeeld kwa hoogwaardig audio kwaliteit, dan wordt het terug gerouteerd naar de 7.1 receiver zonder compromis. (optisch kan bv de laatste DTS bandbreedtes niet meer aan.)

Dus 2 dingen:
1) Minder kabels wegwerken bij de TV. Zelfde kabel voor bidirectionele data.
2) Geen compromis in de zin van bandbreedte inleveren voor audio kanalen.

Zoals ik nu begreep van A8W12, deed hij het als volgt:
DVD/BR Speler ---(HDMI)--- TV ---(OPTISCH)--- HT Versterker

Zelf zou ik eerder een doorlus configuratie zoeken
DVD/BR Speler ---(HDMI)--- HT Versterker ---(HDMI)--- TV
Daarbij krijg je met de meeste versterkers ook bijkomende voordelen zoals A/V sync.
Net nog even jullie handleiding erbij gepakt, kon het ook niet 123 vinden. Jammer. Anderzijds, jullie kunnen nog steeds genieten van media play via de C5900 zelf :Y) (maar satelliet daarentegen word lastiger)

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag. Na lang prutsen heb ik het voor elkaar om via de samsung pc share manager data te streamen naar mijn tv. (bekabeld). Zie alle berichten half oktober. Ben er erg blij mee. Bedankt nog daarvoor Gercor.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid wat meekomt vervolgens via de stereo te laten lopen. Ik heb een Harman Kardon AVR-145. Aan de versterker kan het haast niet liggen, aangezien de dvd speler en de upc box wel gewoon via de versterker draaien. Het enige wat ik er wel bij moet zeggen is dat de versterker geen hdmi heeft.

Ik heb volgens mij alle combinaties al wel geprobeerd, maar allicht dat er iemand is die dit wel voor elkaar krijgt en ik iets heel makkelijks over het hoofd zie.

Ik hoor het graag.

Gr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:53:
Hallo,

Ik heb een vraag. Na lang prutsen heb ik het voor elkaar om via de samsung pc share manager data te streamen naar mijn tv. (bekabeld). Zie alle berichten half oktober. Ben er erg blij mee. Bedankt nog daarvoor Gercor.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid wat meekomt vervolgens via de stereo te laten lopen. Ik heb een Harman Kardon AVR-145. Aan de versterker kan het haast niet liggen, aangezien de dvd speler en de upc box wel gewoon via de versterker draaien. Het enige wat ik er wel bij moet zeggen is dat de versterker geen hdmi heeft.

Ik heb volgens mij alle combinaties al wel geprobeerd, maar allicht dat er iemand is die dit wel voor elkaar krijgt en ik iets heel makkelijks over het hoofd zie.

Ik hoor het graag.

Gr. Maikel
Zomaar hoor, maar hoe staat je geluid van de TV zelf ingesteld? Komt het geluid dan wel uit de TV speakers? En de DVD speler & UPC box zitten zeker direct op de versterker aangesloten voor het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:53:
Hallo,

Ik hoor het graag.

Gr. Maikel
Lijkt mij een kwestie van optische kabel van Tv naar versterker en op de versterker de juiste bron kiezen. Zal wel iets zijn van Tv >> opt 1.

@LinuX-TUX

Bedankt voor de ARC uitleg maar euh ... ik heb geen HT-C5900 hoor. Ik heb gewoon de handleiding gelezen. En wat ik van A8W12 begreep is dat hij een kabel niet had aangesloten op de centerspeaker.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 17-01-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:10
Hoi Wildfire,

Ik zag dit bericht maar kon niet achterhalen wat het oorspronkelijke probleem is.
Wat bedoel je precies met 'uitvallen'?
Ik was even getriggered omdat ik hier een UPC mediabox heb en ik dacht dat het signaal hier af en toe een seconde op zwart ging. Maar gezien dit korte bericht vraag ik mij af of het dan ook de TV kan zijn.
Als hij weer terugkomt bij jou met beeld, is dat dan in 1x of met een melding van nieuwe input op je tv?
Wildfire schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Nee dus... TV is alweer een paar keer uitgevallen. %$#$%#$%

Terug naar de winkel, ze moeten 'm maar omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mvoosten schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:37:

Hoi Wildfire,

Ik zag dit bericht maar kon niet achterhalen wat het oorspronkelijke probleem is.
Wat bedoel je precies met 'uitvallen'?
Ik was even getriggered omdat ik hier een UPC mediabox heb en ik dacht dat het signaal hier af en toe een seconde op zwart ging. Maar gezien dit korte bericht vraag ik mij af of het dan ook de TV kan zijn.
Als hij weer terugkomt bij jou met beeld, is dat dan in 1x of met een melding van nieuwe input op je tv?

[...]
De TV gaat af en toe van zichzelf uit en vlak erna weer aan. Soms hebben we ook dat tijdens TV-kijken (of welke bron dan ook, ook bij de ingebouwde zelftest doet 'ie het) het beeld een fractie van een seconde gewoon helemaal wegvalt. Nee, geen melding van nieuwe input.

Probleem is dat het niet consequent optreedt. Je kunt soms uren kijken zonder ergens last van te hebben. Wat we wel hebben gemerkt is dat wanneer het fractie-van-een-seconde-wegvallen probleem optreedt, het dan gedurende die kijksessie ook blijft voorkomen. En wanneer we dan een andere bron pakken, bv. satelliet of analoge TV ipv onze Humax HDTV-decoder, dat dan de problemen blijven. Ook met de ingebouwde zelftest van de TV.

Afgelopen week is het moederbord van de TV vervangen maar het probleem blijft. Onze winkel was in overleg met Samsung daarover, maar Samsung blijkt moeilijk te doen. Onze winkel heeft daarom nu dan ook voor ons een nieuw exemplaar besteld en zij ruzieën dan zelf met Samsung verder over de afhandeling van de defecte TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
Ok, ik heb dus ook dat het beeld af en toe een seconde op zwart gaat. Dacht eerst dat het de UPC decoder was, maar gezien jou bericht begin ik daar nu aan te twijfelen. Probleem hier is ook dat het uren goed kan gaan en dan 1 of 2 keer voorkomt. Totaal geen pijl op te trekken.
Ik heb dit met jouw verhaal nu ook bij Samsung neergelegd. Samen met mijn clouding probleem en een nieuwe fenomeen: Banding (zo noem ik het maar).
Bij een zachte egale achtergrond met een lichte camera panning zie je over de hele breedte van het scherm een lichtband van ongeveer 5 cm breed precies over het midden van het scherm. Komt niet vaak voor maar als je het een keer gezien hebt ga je er op letten en erger je dood. Je hoeft er het licht niet eens voor zacht te hebben staan ;) Iemand anders die dit ook heeft?

thx voor de info in ieder geval.
Wildfire schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:19:
[...]

De TV gaat af en toe van zichzelf uit en vlak erna weer aan. Soms hebben we ook dat tijdens TV-kijken (of welke bron dan ook, ook bij de ingebouwde zelftest doet 'ie het) het beeld een fractie van een seconde gewoon helemaal wegvalt. Nee, geen melding van nieuwe input.

Probleem is dat het niet consequent optreedt. Je kunt soms uren kijken zonder ergens last van te hebben. Wat we wel hebben gemerkt is dat wanneer het fractie-van-een-seconde-wegvallen probleem optreedt, het dan gedurende die kijksessie ook blijft voorkomen. En wanneer we dan een andere bron pakken, bv. satelliet of analoge TV ipv onze Humax HDTV-decoder, dat dan de problemen blijven. Ook met de ingebouwde zelftest van de TV.

Afgelopen week is het moederbord van de TV vervangen maar het probleem blijft. Onze winkel was in overleg met Samsung daarover, maar Samsung blijkt moeilijk te doen. Onze winkel heeft daarom nu dan ook voor ons een nieuw exemplaar besteld en zij ruzieën dan zelf met Samsung verder over de afhandeling van de defecte TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
mvoosten schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Ok, ik heb dus ook dat het beeld af en toe een seconde op zwart gaat. Dacht eerst dat het de UPC decoder was, maar gezien jou bericht begin ik daar nu aan te twijfelen. Probleem hier is ook dat het uren goed kan gaan en dan 1 of 2 keer voorkomt. Totaal geen pijl op te trekken.
Ik heb dit met jouw verhaal nu ook bij Samsung neergelegd. Samen met mijn clouding probleem en een nieuwe fenomeen: Banding (zo noem ik het maar).
Bij een zachte egale achtergrond met een lichte camera panning zie je over de hele breedte van het scherm een lichtband van ongeveer 5 cm breed precies over het midden van het scherm. Komt niet vaak voor maar als je het een keer gezien hebt ga je er op letten en erger je dood. Je hoeft er het licht niet eens voor zacht te hebben staan ;) Iemand anders die dit ook heeft?

thx voor de info in ieder geval.

[...]
Ik herken dit ook, maar ik heb het enkel gezien als ik gebruik maak van een HDMI aangeloten bron (HTPC). Naast de seconde zwart is het ook zo dat als dit gebeurd terwijl de TV in 3D mode staat dit uitgeschakeld is zodra de seconde voorbij is. Moet je dus weer opnieuw de 3D instellingen doen. UE46C8700. Het zou mooi zijn als Samsung hier iets aan kan doen, verder ben ik namelijk zeer tevreden over de prestaties van deze TV.

Dit is overigens vanaf het begin zo geweest (dus met firmwares vanaf mei 2010 tot nu toe), heb het ook wel eens eerder hier vermeld. Je kunt er inderdaad geen pijl op trekken wanneer het gebeurd. Soms weken niet en soms 2 avonden achter elkaar. Veel vaker dan 1 a 2 keer per avond heb ik echter nog nooit gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door d3vlin op 18-01-2011 19:49 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie alledrie de nieuwste firmware er op staan? Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik de Tv net had gekocht, zal iets van versie 2001 geweest zijn dat mijn Tv af en toe vanzelf uit ging. Ging ook vanzelf weer aan. Nu heb ik daar nooit meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Zomaar hoor, maar hoe staat je geluid van de TV zelf ingesteld? Komt het geluid dan wel uit de TV speakers? En de DVD speler & UPC box zitten zeker direct op de versterker aangesloten voor het geluid?
Hallo Gercor,

De DVD speler & UPC box zijn direct aangesloten op de versterker. Het geluid komt wel uit de tv speakers, maar wil dit natuurlijk ook via de stereo horen....

Gr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er trouwens nog meer mensen gek van het mute icoontje in beeld. Heb ik een mooie logitech harmony one gekocht om alles te benienen, kan het geluid van de tv niet automatisch uit, omdat het icoontje dan in beeld blijft.
Ik weet dat dit kan in het menu, maar mijn vrouw wil dan toch lekker makkelijk tv kijken met geluid uit de tv. De speakers zitten er immers niet voor niets :-). Maar is er een mogelijkheid om de tv op mute te zetten zonder dat het icoontje zichtbaar is.

De optie om het volume naar 0 te zetten is niet wenselijk, omdat ik dan de AB circa 10 opdrachten moet geven voor het verlagen van het volume van de tv.

Gr. Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Hallo Gercor,

De DVD speler & UPC box zijn direct aangesloten op de versterker. Het geluid komt wel uit de tv speakers, maar wil dit natuurlijk ook via de stereo horen....

Gr. Maikel
Dag Arie,

Geluid extern configureren op de TV configuratie en tulp / optisch aansluiten op de versterker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvoosten schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:59:
Ik heb er ook last van. Dit valt ook op als je voetbal zit te kijken. Ik heb dit bij Samsung neergelegd om dit te laten maken. Dit gaat via Selectro. Die gaan nu een afspraak met me maken voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:50:
Worden er trouwens nog meer mensen gek van het mute icoontje in beeld. Heb ik een mooie logitech harmony one gekocht om alles te benienen, kan het geluid van de tv niet automatisch uit, omdat het icoontje dan in beeld blijft.
Ik weet dat dit kan in het menu, maar mijn vrouw wil dan toch lekker makkelijk tv kijken met geluid uit de tv. De speakers zitten er immers niet voor niets :-). Maar is er een mogelijkheid om de tv op mute te zetten zonder dat het icoontje zichtbaar is.

De optie om het volume naar 0 te zetten is niet wenselijk, omdat ik dan de AB circa 10 opdrachten moet geven voor het verlagen van het volume van de tv.

Gr. Maikel
Ik snap er werkelijk niks van Maikel. Wat vraag je nou eigenlijk? Geluid van de Tv moet uit, maar je vrouw wil dat ze wel wat kan horen via de Tv. Druk je op mute krijg je een icoon blijvend in beeld en als je het geluid via de harmonie lager wil zetten moet je 10 keer een opdrachtknop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Hallo Gercor,

Gr. Maikel
Maikel, met welke kabel heb jij de Tv met de versterker verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Ik snap er werkelijk niks van Maikel. Wat vraag je nou eigenlijk? Geluid van de Tv moet uit, maar je vrouw wil dat ze wel wat kan horen via de Tv. Druk je op mute krijg je een icoon blijvend in beeld en als je het geluid via de harmonie lager wil zetten moet je 10 keer een opdrachtknop indrukken.
Sorry voor de wazigheid. Vraag is eigenlijk heel simpel. Kun je de tv op mute zetten zonder dat het icoontje in beeld blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GerCor schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:23:
Hebben jullie alledrie de nieuwste firmware er op staan? Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik de Tv net had gekocht, zal iets van versie 2001 geweest zijn dat mijn Tv af en toe vanzelf uit ging. Ging ook vanzelf weer aan. Nu heb ik daar nooit meer last van.
De nieuwste ja. Bij de 'gerepareerde' TV is dat nog door de monteur zelf gedaan trouwens.

Begint er op te lijken dat er toch iets mis is met deze serie, hopelijk softwarematig zodat een toekomstige nieuwe firmware het kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:34:
[...]

De nieuwste ja. Bij de 'gerepareerde' TV is dat nog door de monteur zelf gedaan trouwens.

Begint er op te lijken dat er toch iets mis is met deze serie, hopelijk softwarematig zodat een toekomstige nieuwe firmware het kan verhelpen.
Heb dit ook al drie keer gehad, heb de C8700 sinds 30 november.
3003 firmware erop.
Eerste keer was het alsof stroom weg viel. (Er werd niets speciaal gedaan op dat moment. moest hem zelf weer aanzetten.)
tweede keer paar dagen geleden schakelde hij standby en starte daarna weer zelf op. (kan me herinneren dat ik de AB bediende maar wat precies weet ik niet meer.)
Derde keer was vandaag. Weer standby en ging zelf weer aan. (Scrolde op dat moment door de Guide+ liep vast en 4 sec later schakelde hij zelf uit)

Bij de 2de en 3de keer verschil t.o.v. 2ste keer is het gebruik van de CD CI module.

Voorlopig even in de gaten houden en noteren hoe/wat/wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of er iets mis is met de deze serie vind ik wel erg stellig. Ik heb nergens last van. Ik heb de Tv een half jaar en de Tv staat eigenlijk van 's-morgensvroeg tot diep in de nacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Sorry voor de wazigheid. Vraag is eigenlijk heel simpel. Kun je de tv op mute zetten zonder dat het icoontje in beeld blijft?
Geen idee. Ik weet wel dat bij een Philips TV - die ik eerder had - het mute icoon na een paar minuten uit beeld ging. Echter, schakelde je naar een andere zender dan kwam dat ding weer in beeld. Of dat met de Samsung ook zo werkt zou ik niet weten, nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:06:
Weet er iemand wat de prijs zal zijn van de D6400 40"?
Is nog niet bekend zie reactie Gercor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IT-Freak, van de D8000 komt ook een 40" versie.

http://www.3d-led-tv-2011.nl/samsung-3d-led-tv.html

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 18-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Op ibood is vandaag weer een NAS te koop. Toevallig ben ik nog op zoek naar 1, maar ik zie dat deze dlna ondersteuning heeft. Weet iemand of dit werkt om bv mkv (met subs) bestanden te streamen met de interne mediaplayer van samsung? Ik heb namelijk weinig zin in aparte mediaspelers en via usb werkt dit wel gewoon allemaal.

Ik zie dat ik ook gewoon een aparte NAS behuizing kan kopen en 2 losse schijven, dan kom ik denk ik op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Maar ik vraag me dus af of dit gaat werken om films af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Zo hé, doe 46D8000 is een partij mooi..........................
Heb nu sinds de zomer een 46C8700 maar vind de D8000 weer mooier, terecht zoals Ger al eerder aangaf, binnen een jaar je tv weg doen is van de zotte, maar toegegeven, de D8000 looks geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:12:
EINDELIJK!!

Eindelijk kan ik .mkv's kijken die gestreamd worden vanaf Twonky Server. Twonky staat op veel NAS stations geinstalleerd standaard maar versie 5 kon niet met de Samsung overweg terwijl elke andere TV geen probleem was.

Ipv Samsung eigenlijk niet zo eigenwijs had moeten zijn met het accepteren van een bepaald formaat heeft Twonky op HEEEL veel gemopper en gezeur van Samsung gebruikers een aanpassing gedaan en met versie 6.028 werkt het SUPER!

Niet alleen op mijn 8700 maar ook op mijn C550 waar mkv's ook niet werkte.

pfjooee eindelijk al die HD content afspelen zonder geklooi met een usb stick
Ik kom net dit bericht tegen, zoals je hierboven ziet ben ik ook op zoek naar een zo'n NAS oplossing. Ik las idd, dat het eerst niet werkte, maar dus sinds die update (van Twonky) nu wel. Alleen nu vraag ik me af welke NAS oplossing dit ondersteund. Ik zag net namelijk dat de aanbieding van ibood vandaag ook Twonky heeft.

/edit
de NAS van ibood draait Twonky versie 4.xx, dus dat gaat niet werken. Of valt zoiets makkelijk te updaten?

[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 19-01-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
xileS schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 03:32:
Op ibood is vandaag weer een NAS te koop. Toevallig ben ik nog op zoek naar 1, maar ik zie dat deze dlna ondersteuning heeft. Weet iemand of dit werkt om bv mkv (met subs) bestanden te streamen met de interne mediaplayer van samsung? Ik heb namelijk weinig zin in aparte mediaspelers en via usb werkt dit wel gewoon allemaal.

Ik zie dat ik ook gewoon een aparte NAS behuizing kan kopen en 2 losse schijven, dan kom ik denk ik op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Maar ik vraag me dus af of dit gaat werken om films af te spelen.
afspelen van een nas met dnla werkt niet voor alle bestandextenties.
mkv speelt de interne mediaspeler alleen af als je hem rechtstreeks via de usb aansluit.
als je via het netwerk afspeelt van speelt netshare het bestand af via de twonkeyserver. en die speelt niet alles af.
wil je alles af kunnen spelen ontkom je niet aan een aparte maediaspeler. een goedkope is de sitecom. die vreet alles. Ik gebruik de interne speler alleen als ik een 3d met ondertiteld wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik lees anders verhalen in deze topic, dat het sinds een update wel gewoon lukt. Maar het gaat me eigenlijk vooral om mkv bestanden om bijvoorbeeld half-sbs films met subs te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik ga toch voor de 46 inch nu ik al 2200 euro heb gespaard. Dus ik kan nog gemakkelijk 400 á €500,- erbij ophoesten komende 2 maanden. Overigens moet de contrast ratio gelijkwaardig zijn aan de 55 inch versie bij de d8000 (10 miljoen minimaal) anders is dit echt voor mij een afknapper net zoals bij de 46c8700 wat de reden bij mij was om een maatje kleiner te nemen van het uec8700 model de 40 inch in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:40:
Zo hé, doe 46D8000 is een partij mooi..........................
Heb nu sinds de zomer een 46C8700 maar vind de D8000 weer mooier, terecht zoals Ger al eerder aangaf, binnen een jaar je tv weg doen is van de zotte, maar toegegeven, de D8000 looks geweldig!
Als het echt doet wat Samsung belooft met de verbeterde technieken zoals MDP, betere kleur en zwartwaarden, minder crosstalk met dank aan bluetooth, minder bleeding of ghost en niet te vergeten de lichte 3D bril, dan zou ik om eerlijk te zijn het 1e generatie 3D tv model van de c7700,c6000, c8700, c9000 als je een van deze modellen in bezit bent van de hand af doen en op marktplaats verkopen en voor deze ene keer een D7000/d8000 kopen, just for only this time for the sake of improvements and satisfaction. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:49:
[...]

Bedankt voor de info. Ik ga toch voor de 46 inch nu ik al 2200 euro heb gespaard. Dus ik kan nog gemakkelijk 400 á €500,- erbij ophoesten komende 2 maanden. Overigens moet de contrast ratio gelijkwaardig zijn aan de 55 inch versie bij de d8000 (10 miljoen minimaal) anders is dit echt voor mij een afknapper net zoals bij de 46c8700 wat de reden bij mij was om een maatje kleiner te nemen van het uec8700 model de 40 inch in dit geval.
Ja, maar hou er wel even rekening mee dat de bril wordt bijgeleverd en wifi is ingebouwd. Daarbij vraag ik me af, door de smallere bezel, of het niet een 47" gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:03:

[...]

minder crosstalk met dank aan bluetooth

[..]
Ik vraag me serieus af waarom crosstalk zou afnemen dankzij Bluetooth?

---

De downloadsectie bij Samsung is nog steeds een ellende. Allerlei types TV's nog steeds onvindbaar daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xileS schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:53:
[...]

Ik kom net dit bericht tegen, zoals je hierboven ziet ben ik ook op zoek naar een zo'n NAS oplossing. Ik las idd, dat het eerst niet werkte, maar dus sinds die update (van Twonky) nu wel. Alleen nu vraag ik me af welke NAS oplossing dit ondersteund. Ik zag net namelijk dat de aanbieding van ibood vandaag ook Twonky heeft.

/edit
de NAS van ibood draait Twonky versie 4.xx, dus dat gaat niet werken. Of valt zoiets makkelijk te updaten?
Makkelijk, nee, kan het, ja.
gu22i schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:20:
[...]

afspelen van een nas met dnla werkt niet voor alle bestandextenties.
mkv speelt de interne mediaspeler alleen af als je hem rechtstreeks via de usb aansluit.
als je via het netwerk afspeelt van speelt netshare het bestand af via de twonkeyserver. en die speelt niet alles af.
wil je alles af kunnen spelen ontkom je niet aan een aparte maediaspeler. een goedkope is de sitecom. die vreet alles. Ik gebruik de interne speler alleen als ik een 3d met ondertiteld wil zien.
Onzin, samsung is gewoon iets kieskeuriger en wijkt her en der af van het standaard DNLA protocol.
xileS schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:25:
Ik lees anders verhalen in deze topic, dat het sinds een update wel gewoon lukt. Maar het gaat me eigenlijk vooral om mkv bestanden om bijvoorbeeld half-sbs films met subs te streamen.
Gaat bij mij anders prima. Heb zelf een WD MyBook WE II (white) en daar stond Twonky Media Server 5.x op. Heb via xon de beta voor QNAP gebruikers bemachtigd en werkte vlekkeloos op m'n Twonky. Enige linux skills zijn wel nodig hiervoor. (pakket was bedoelt voor ARM processors overigens)

Anderzijds, als je gewoon een NAS neemt met NFS/SMB support, kan je altijd nog overwegen de TV te hacken middels SamyGO. Via NFS mounts werkt het NOG vele malen sneller en kan je makkelijk jumpen in de MKV's.

Al met al, Half SBS MKV streamen over DNLA KAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:49:
[...]

Die dynamische contrast ratio's moet je niet teveel waarde aan hechten. Kan dynamisch best lager zijn maar statisch bijvoorbeeld hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
GerCor schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:23:
ja, allernieuwste firmware.. Blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
xileS schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:53:
[...]

/edit
QNAP ondersteund Twonkey 6.30 sinds vorige maand.. Alleen losse ondertitels werken er niet mee op de Samsung. Spoelen overigens ook niet (alleen fast forward, de chapters en meerdere minuten skippen zoals wanneer van usb wordt gespeeld wordt niet ondersteund),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46
Zijn er nog meer mensen waar de apps er al een paar dagen niet beschikbaar zijn.
Volgens mij ligt het netwerk weer plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trinity999 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:57:
Zijn er nog meer mensen waar de apps er al een paar dagen niet beschikbaar zijn.
Volgens mij ligt het netwerk weer plat.
Welke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:03:
[...]

Als het echt doet wat Samsung belooft met de verbeterde technieken zoals MDP, betere kleur en zwartwaarden, minder crosstalk met dank aan bluetooth, minder bleeding of ghost en niet te vergeten de lichte 3D bril, dan zou ik om eerlijk te zijn het 1e generatie 3D tv model van de c7700,c6000, c8700, c9000 als je een van deze modellen in bezit bent van de hand af doen en op marktplaats verkopen en voor deze ene keer een D7000/d8000 kopen, just for only this time for the sake of improvements and satisfaction. :9
Inderdaad haha. Ik ga mijn ouders mijn7700 proberen aan te praten... Die nieuwe rand lijkt mij namelijk ook wel wat. Maar ze komen toch pas in april uit? Anyway als ze dan weer zo'n leuke cash back actie hebben hmmmm...

Edit: trouwens net die Samsung app op m'n iPad gezet, gewoon bedienen, hopla :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzy op 20-01-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Ik vraag me serieus af waarom crosstalk zou afnemen dankzij Bluetooth?

---

De downloadsectie bij Samsung is nog steeds een ellende. Allerlei types TV's nog steeds onvindbaar daar...
Ik heb geen idee hoe. De reviewers zullen eerst het moeten uit testen. Er zal vast wel een site zijn die bluetooth technologie nader heeft bestudeerd en dit vergeleken met infrarood technologie.

@Fuzzy

Blijf aanpraten :p nee grapje. Wanneer de nieuwe modellen uitkomen, dat weet ik niet maar volgens Gercor zouden ze in April uitkomen. Wat betreft de cashback actie, ik hoop dat ze dezelfde stunt weer uithalen. _/-\o_

@Gercor

Dat zou kunnen nu ik mij afvraag. Praktisch gezien kan het dan geen 46 inch zijn vanwege de smalle bezels en meer beeldoppervlakte.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@IT-Freak. Ik zeg het inderdaad maar belangrijker is dat Samsung het zelf ook schrijft. ....

http://www.samsung.com/nl...eq=23949&gltype=localnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:14:
[...]

Gaat bij mij anders prima. Heb zelf een WD MyBook WE II (white) en daar stond Twonky Media Server 5.x op. Heb via xon de beta voor QNAP gebruikers bemachtigd en werkte vlekkeloos op m'n Twonky. Enige linux skills zijn wel nodig hiervoor. (pakket was bedoelt voor ARM processors overigens)

Anderzijds, als je gewoon een NAS neemt met NFS/SMB support, kan je altijd nog overwegen de TV te hacken middels SamyGO. Via NFS mounts werkt het NOG vele malen sneller en kan je makkelijk jumpen in de MKV's.

Al met al, Half SBS MKV streamen over DNLA KAN!
Heb je deze? Ik heb zelfs geen linux skills en begrijp dus, dat het niet out-of-the-box werkt?
Ik zat zelf naar deze en deze te kijken, maar jouw oplossing is een stuk goedkoper zie ik. Mijn hoofddoel is dus dat ik gewoon vanaf de interne mediaplayer mkv+subs kan streamen en verder dat ik gewoon bestanden op me nas kan backuppen/downloaden en ik heb dus nog geen idee, welke van deze oplossingen het best werken.

Dat SamyGo klinkt heel interessant. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de windows shares niet standaard werken. Maar, dat ziet er ook aardig ingewikkeld uit en is volgens mij niet zonder risico's en vraag me af of de garantie hierdoor vervalt.
mvoosten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:56:
[...]

QNAP ondersteund Twonkey 6.30 sinds vorige maand.. Alleen losse ondertitels werken er niet mee op de Samsung. Spoelen overigens ook niet (alleen fast forward, de chapters en meerdere minuten skippen zoals wanneer van usb wordt gespeeld wordt niet ondersteund),
Ik blader net wat terug en zie idd, dat subs niet mee worden geladen. Pff, dat is heel jammer (zal dit altijd zo blijven, of zal het binnenkort met een update wel mogelijk zijn?). Dan is die SamyGo oplossing nog het beste zo te lezen. Alleen vraag ik me af of ik dat wel voor elkaar ga krijgen. Ik heb namelijk weinig zin om met losse HDD's te gaan werken en nog een extra mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:46
Alle, Internet TV 2010 kan geen verbinding maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xileS schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 02:19:
[...]

Heb je deze? Ik heb zelfs geen linux skills en begrijp dus, dat het niet out-of-the-box werkt?
Ik zat zelf naar deze en deze te kijken, maar jouw oplossing is een stuk goedkoper zie ik. Mijn hoofddoel is dus dat ik gewoon vanaf de interne mediaplayer mkv+subs kan streamen en verder dat ik gewoon bestanden op me nas kan backuppen/downloaden en ik heb dus nog geen idee, welke van deze oplossingen het best werken.

Dat SamyGo klinkt heel interessant. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de windows shares niet standaard werken. Maar, dat ziet er ook aardig ingewikkeld uit en is volgens mij niet zonder risico's en vraag me af of de garantie hierdoor vervalt.

[...]

Ik blader net wat terug en zie idd, dat subs niet mee worden geladen. Pff, dat is heel jammer (zal dit altijd zo blijven, of zal het binnenkort met een update wel mogelijk zijn?). Dan is die SamyGo oplossing nog het beste zo te lezen. Alleen vraag ik me af of ik dat wel voor elkaar ga krijgen. Ik heb namelijk weinig zin om met losse HDD's te gaan werken en nog een extra mediaplayer.
Streamen middels DNLA inclusief subs is nog steeds niet mogelijk. Dus houd het snel op. Andere oplossing is gewoon een USB schijf eraan hangen ipv netwerk. Overigens is mijn WD'tje echt niet meer van de tijd vergeleken bij jouw selectie. Was toen state of the art, maar zoals alle HW, zo weer outdated.

SamyGO is redelijk safe, maar ik ga je er echt niet aanpraten als je 0 linux ervaring hebt. Wat er effectief gebeurd via SamyGO is het volgende:
  • Je maakt een dev account aan in de Internet@TV
  • Je host een simpel appje op je PC (middels een webservertje) welke installeerd op je TV
  • Dit appje blijft altijd parallel op je TV draaien en kijkt of er een USB stick aanwezig is met een 'run.sh' erop. (vergelijkbaar met een autorun onder windows)
  • Als je SamyGO stickje in de TV zit, zal deze ook uitgevoerd worden. Deze pluist even je netwerk af met mogelijke 'shares' (NFS/SMB AKA windows/UPNP) DNLA niet, want dat doet de TV zelf al.
  • Deze shares 'mount' hij op de USB stick zelf op een mapje
  • Als je dan gaat naar de media speler, dan denkt de TV dat de bestanden allemaal op de stick aanwezig zijn, terwijl ze in realiteit gemapped zijn over het netwerk. Gevolg: TV speelt het af alsof het letterlijk van de stick af komt met alle voordelen die erbij komen. (Skippen/Subs/etc etc)
Al met al, een andere oplossing die hier al een keer geopperd is met een klein allesspelertje ernaast is ook een idee.

Ondanks dat SamyGO in mijn optiek redelijk safe is, past het wel degelijk iets OP de tv aan. Het is dus niet zo dat het niets op je TV veranderd & als het fout gaat, ontraceerbaar is bv.
Het is een keuze die je mag overwegen en je kan de wiki voor de C serie er zo op nalezen als je wilt, maar de geringste twijfel is wel een waarschuwing over waar je aan begint.

/me LinuX-TUX ontkent niet dat sommige in mijn kringen ook dachten of ik van de pot gerukt was. Wie gaat er nou een + 2000 euro TV modificeren :?

Garantie vervallen heb ik ook vaak over nagedacht. Je schroeft de TV namelijk niet open. Je maakt gebruik van een standaard account op de TV welke erin gebakken zit voor Internet@TV ontwikkelaars. Hiervoor zijn geen 'hacks' of 'reverse enginering' tools voor gebruikt. Dus in hoeverre je dan effectief de 'Garantie' hebt gebroken is mij nog steeds een raadsel.

Misschien hield ik dat mezelf voor, mocht het fout gaan ... dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Heejz,

Iemand die de 40C8700 in samenwerking met een XBOX360 en Bad Company 2 thuis heeft staan?

Ik heb een raar verschijnsel bij Bad Company 2, wanneer ik beweeg gaat de crosshair mee, maar vertraagd en vervaagd (geen last met Call of Duty Black Ops). Tevens onstaat er rond de statische tekstvlakken (ammo count ect) een raar pixelend effect (Moeilijk uit te leggen).

Heb nog de standaard firware erop. Is de laatste 8700 firmware al weer beschikbaar op de website? Of iemand een link. Kan wel de Duitse 8790 vinden, maar weet niet of die ook goed is.

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste