Sinds een paar weekjes heb ik een 40c8700... wat een mooi ding!
Erg scherp beeld. Meteen wat kalibratie-instellingen geprobeerd. Die ene die Keepitfrosty postte bevalt mij nog het meest... maar ik heb zelf liever de backligt wat hoger staan, op 13 of 14.. sharpness op 10 (0 is idd te wollig). Bij een hogere sharpness wordt het beeld wat vaal/grijzig
Over 3d in de bios was ik niet zo te spreken, maar op deze tv is het wel erg mooi.. een week geleden Avatar 3D bekeken (al te downloaden langs minder legale weg)... erg mooi !! Vooral die helikopter-gevecht op het eind.
Maar wel erg vermoeiend voor je ogen.. na een tijdje wordt ik het een beetje zat.
Ik heb gemerkt dat het 3D beeld een stuk mooier wordt als je MotionPlus aanzet (met 2D staat dit bij mij uit) en Dynamic Contrast op Medium. Door die motionplus flikkert het beeld dan veel minder en met dynamic contrast zijn de verschillende dieptes veel gemakkelijker te onderscheiden.
Verder: Sharpness op 0, contrast en backlight op hoogste stand
Ik zie dat 3 modes van 3D altijd zijn uitgegrijst.. iemand een idee hoe je die aan kunt krijgen? Is een van die misschien de Anaglyphic mode? De ouderwetse 3D dus.. of wordt die niet ondersteund?
De 2D naar 3D is behoorlijk ruk.. Ziggo heeft een demo-kanaal (nr 16) waar ze 3D over DVB uitzenden.. maar ook dat ziet er niet uit.
Wat wel leuk is is
Oceanworld 3D... een docu in 3D over visjes enzo.. erg tof
De afstandbediening heb ik vervangen door de Logitech Harmony 650. Die van Samsung is erg mooi en stylish maar functioneel helemaal kutjecola. Dat je de knopjes amper kunt voelen is erg vervelend. Daardoor hou ik m onbewust heel krampachtig vast. De Harmony is perfekt.. normale knopjes en aan de achterkant van onderen zit een soort half ei waardoor het prima in je hand past.. alleen met het instellen ben je wel ff bezig
De apps zijn niet heel boeiend.. toch keer ik regelmatig terug naar die van Youtube, Nu.nl, UsaToday (die zit mooi in elkaar!!), TVGids.nl, buienradar.nl
Slechte apps zijn die van Panorama, 9292 en Funda... vooral die 9292 is waanzinnig slecht... totaal onbruikbaar
Ik had verwacht dat Uitzendinggemist.nl er ook op zou zitten... groot gemis
De Media player dan: Die SATA->USB convertor werkt dus niet

(ik las ergens in dit forum dat iemand dat wel werkend had gekregen??). Ook als ik mijn digitale camera direkt aansluit pakt ie m niet. Gek, want deze Digicam wordt op mijn pc herkent als Mass Storage Device. en ik las ergens in de handleiding van de tv dat die dingen wel ondersteund worden.
Als die dingen al niet werken, ga ik niet verder experimenteren met andere usb-apparaten.
Mn nieuwe WD externe harde schijf werkt redelijk goed. Toen ik m voor de eerste keer aansloot kreeg ik de melding dat ie niet werd ondersteund. Maar hij werkt goed.. ik krijg ook geen foutmeldingen meer... en hij's ook heerlijk stil (mn vorige Maxtor van 1,5 jaar oud maakt veel herrie)
Opnemen gaat meestal goed, maar niet altijd... met name van Film1 neemt ie met de REC-timer soms maar een half uurtje op ofzo.. heel vervelend.. het faat in 9 van de 10 gevallen wel goed
Wat opnemen betreft zijn er niet echt veel opties vergeleken met mijn oude DVD/HDD-recorder.. zo is er geen Commercial Skip en wat andere dingen die me nu ff ontschoten zijn.. maarja zeuren mag ik niet, want opnames zijn wel rete-strak!! Door en terugspoelen gaat erg langzaam.. ik gebruik altijd de Jump-functie
De programmas die zijn ingesteld om te worden opgenomen zijn niet makkelijk op te roepen.. ik moet eerst helemaal naar Channel Manager en dan weer twee menuutjes terug... dat kan toch veel simpeler?
Die GuidePLUS is echt naadje.. dat zit ZO verschrikkelijk slecht in elkaar!!
Met de Wild Media Server heb ik DLNA op de tv... dat werkt redelijk goed.. niet heel stabiel, maar nog altijd beter dan die PC Share manager van Samsung zelf
Wat irritant is is dat er geen programma-info verschijnt als je naar een ander kanaal zapt.. ook niet via teletext (wat oude tv's wel hebben)... daardoor is deze tv niet zo zap-vriendelijk.
Ik heb ontdekt dat als je bij het zappen direkt op de Enter/Ok knop drukt dat dan wel de programma info verschijnt.. beetje vervelend
Verder vind ik dat de TV wat langzaam aangaat (FastStart nog niet geprobeerd.. maakt dat veel uit in energie?)
Is die Authentication melding niet weg te krijgen als de tv aan gaat? Beetje overbodige melding
Geneog gezeurd, ik ga tv kijken